Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
barrymossel schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:52:
[...]

"Hey Google, stop"? Werkt in ieder geval als die chick een lang irrelevant verhaal vertelt.
Dat was het eerste wat ik geprobeerd heb. :)
Het is ook één of andere vreemde audioplayer die gebruikt wordt, het is niet de assistant zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-06 10:43
Fire69 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:57:
[...]

Dat was het eerste wat ik geprobeerd heb. :)
Het is ook één of andere vreemde audioplayer die gebruikt wordt, het is niet de assistant zelf...
Vreemd, ik weet dat ik die geluiden wel eens in het verleden heb geprobeerd om mijn Google Home. En toen kon ik het wel gewoon uitzetten. Maar dat zal wel een verschil dan zijn denk ik. Lekker lomp weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:02
Kan je met google home op ios ook whatsapp en gewone berichten mee versturen? Of beter: hoe groot is de support voor native apps van apple zoals calendar en reminders? Moet het via IFTTT gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06 23:00
Heeft iemand ervaring met de 'Toegang via Voice Match'? Bij mij kan ik deze optie niet aanzetten en ik begreep dat deze niet in het nederlands ondersteund wordt. Ik wil het daarom graag in het engels testen maar ik kan de nederlandse taal niet verwijderen. Wel heb ik de engelse taal al toegevoegd maar kan ik nog steeds de functionaliteit niet gebruiken.

update:

Ik heb de systeemtaal van mijn telefoon nu op engels gezet en nu werkt het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door mrjobby op 18-04-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Op mijn telefoon praat Google assistent niet. Als ik bijvoorbeeld "kop.of munt" vraag stuurt hij tekst met "kop" terug in plaats van dit uitspreken.
Spraak staat aan in de opties en taal op Nederlands. Is dit iets dat de assistent nog niet kan of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
jaydenjarno schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:39:
Op mijn telefoon praat Google assistent niet. Als ik bijvoorbeeld "kop.of munt" vraag stuurt hij tekst met "kop" terug in plaats van dit uitspreken.
Spraak staat aan in de opties en taal op Nederlands. Is dit iets dat de assistent nog niet kan of zo?
Ja hoor je hoort het geluid van een vallend muntje en in het Nederlands gesproken of het kop of munt is geworden.
Ik heb de Galaxy s8+ met Pie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-05 16:19
Is het probleem nu al opgelost om in de Nederlandse taal voice match op de smartphone te activeren?

In Nederlands (Belgie) is de assistent niet actief maar lukt de voice match wel, en in Nederlands (Nederland) werkt de assistent wel maar de voice match staat grijs...

Iemand een oplossing zonder de gsm in het Engels te moeten instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
GiovanniW schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:40:
Is het probleem nu al opgelost om in de Nederlandse taal voice match op de smartphone te activeren?

In Nederlands (Belgie) is de assistent niet actief maar lukt de voice match wel, en in Nederlands (Nederland) werkt de assistent wel maar de voice match staat grijs...

Iemand een oplossing zonder de gsm in het Engels te moeten instellen?
Dat is voorlopig de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05-2023
Kan hij geen (WhatsApp)berichten voorlezen? Ik vind het vreemd dat ik ze wel kan versturen, bijvoorbeeld tijdens autorijden, maar dat het bericht dat erop terugkomt niet kan worden voorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
brabbelaar schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:25:
Kan hij geen (WhatsApp)berichten voorlezen? Ik vind het vreemd dat ik ze wel kan versturen, bijvoorbeeld tijdens autorijden, maar dat het bericht dat erop terugkomt niet kan worden voorgelezen.
Je zou het wel eventueel kunnen oplossen met Tasker en Google TTS daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:59
Artwido schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:10:
[...]

Bij mij ook geen nieuws.
Wel nos en nu.nl aangevinkt.
Bij mij werkt heel "mijn dag" niet meer sinds een paar maanden. Voorheen las google het nieuws voor, weer en afspraken. Nu is het "goedemorgen Tom, fijne dag, sorry kan het nieuws niet ophalen." Als ik zeg "vertel met het nieuws" dan doet hij het wel. In IOS is de functie "mijn dag" helemaal leeg. Op android zie ik nog wel dat hij het nieuws, weer en afspraken zou moeten melden.

Iemand een idee hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:57
Ik heb pas een paar dagen Assistent, via Sonos. Is het normaal dat bepaalde diensten soms niet beschikbaar zijn? Ik heb nu een paar maal gehad dat Sonos TV Control volgens Google niet beschikbaar was en gisteren was Hue opeens niet beschikbaar. Voor beiden gold dat het even later weer goed kwam. Is dit normaal voor Assistent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Rallye schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:48:
Ik heb pas een paar dagen Assistent, via Sonos. Is het normaal dat bepaalde diensten soms niet beschikbaar zijn? Ik heb nu een paar maal gehad dat Sonos TV Control volgens Google niet beschikbaar was en gisteren was Hue opeens niet beschikbaar. Voor beiden gold dat het even later weer goed kwam. Is dit normaal voor Assistent?
Geen idee, maar ik kijk het nog een paar dagen aan en dan gaat Alexa er weer op waarschijnlijk. Werkt voor mijn gevoel stukken beter. Hue wordt nog steeds niet gevonden na 3 dagen en opnieuw koppelen, terwijl ik het licht wel met de google assistant kan bedienen (alleen gesproken werkt dus niet). Vraag ik het weer voor Parijs volgende week, zegt google hier is het weer voor volgende week in Parijs. Verder gewoon stil. Even met Alexa geprobeerd en ik krijg gewoon voor de komende 7 dagen per dag netjes de temperatuur en de zon/neerslag verwachting. Harmony hub is ook niet aan te sturen. Ik ben echt nog niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik had ook op Alexa gewacht, maar helaas is deze assistent nog niet in Nederland, laat staan in het Nederlands, beschikbaar. De work around om de Engelstalige versie toch in Nederland op mijn Sonos te krijgen was me te moeilijk. Dus toch Google, wat me goed bevalt. Wel jammer is dat mijn kinderen nu mijn muziek uit kunnen zetten omdat google op iedereen reageert. Misschien nog iets op vinden...... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik vind het slecht dat het nog steeds niet aangepast is.
Ik wil zou willen dat de assistent alleen op mijn vrouw en mij reageert.

Vooral op verjaardagen (en als er weer wat alcohol is genuttigd) wordt het soms irritant dat iedereen hem kan commanderen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
streamnl schreef op maandag 20 mei 2019 @ 17:01:
Ik vind het slecht dat het nog steeds niet aangepast is.
Ik wil zou willen dat de assistent alleen op mijn vrouw en mij reageert.

Vooral op verjaardagen (en als er weer wat alcohol is genuttigd) wordt het soms irritant dat iedereen hem kan commanderen.
Dan zet je op zo'n dagen toch tijdelijk de microfoon uit?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Serena schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:13:
[...]

Dan zet je op zo'n dagen toch tijdelijk de microfoon uit?
Laatste keer ook gedaan. Het is jammer dat ik "extra moeite" moet doen terwijl het (denk ik) redelijk makkelijk softwarematig aangepast kan worden dat hij alleen reageert op mijn huishouden.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Google kan veel, maar dat het redelijk makkelijk zou zijn om alleen op mensen uit jouw huishouden te reageren lijkt me niet juist. Dat betekent namelijk dat de Assistent een persoonlijke stemherkenning moet doen. En dat lijkt me niet eenvoudig. Bovendien zul je dan waarschijnlijk elke geautoriseerde persoon een lap tekst moeten laten voorlezen aan de Assistent. Dan is het tijdelijk uitzetten van de microfoon op je Sonos misschien de eenvoudiger optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 13:29
Rallye schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:11:
Google kan veel, maar dat het redelijk makkelijk zou zijn om alleen op mensen uit jouw huishouden te reageren lijkt me niet juist. Dat betekent namelijk dat de Assistent een persoonlijke stemherkenning moet doen. En dat lijkt me niet eenvoudig. Bovendien zul je dan waarschijnlijk elke geautoriseerde persoon een lap tekst moeten laten voorlezen aan de Assistent. Dan is het tijdelijk uitzetten van de microfoon op je Sonos misschien de eenvoudiger optie.
Hij slaat al stemprofielen op, om er voor te zorgen dat je alleen jouw agenda-items en andere persoonlijke data te horen krijgt.
Dan is het niet al te ingewikkelde om alleen commando's van de ingesproken stemprofielen te accepteren toch..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik gebruik mijn Google-agenda niet, maar een vraag daarnaar zou dus alleen beantwoord worden als ik hem zelf stel? Grappig.

Edit: daarvoor moet je voice match hebben ingeleerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 22-05-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjjcoppens
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-03 15:24
Ik ben momenteel in het bezit van een Google home mini. Ik wil graag mijn Sonos boxen bedienen.
Ik heb 2 play 5 (gen 2) boxen staan. Nu weet ik dat er voor de Sonos one en beam een update komt binnenkort zodat de nederlandse Google assisent beschikbaar is op deze apparaten.

Kan ik mijn home mini gebruiken om mijn play 5 te besturen? er zit dus geen ingebouwde assistent in.
Of moet ik mijn home mini weg doen en een Sonos one kopen die de overige boxen aan kan sturen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-05 21:18
Waarschijnlijk een vraag die al heel vaak gesteld is...
Maar hoe krijg ik de Google assistent werkend op m'n oneplus 3T?
Ik heb al verschillende artikels door gelezen maar kan niet echt een duidelijke uitleg vinden.

En om hier de vorige 53 pagina's door te scrollen heb ik nu ook niet echt tijd voor 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-06 19:53
Goedemiddag :)

Heb best wat pagina's hier doorgespit maar niet alle, omdat het 53 zijn. Maar kon niet op een antwoord op mijn vraag komen.

Dus dacht stel die toch maar hier. Misschien dat die al gesteld is, dan mijn excuses ervoor.

Ik ben al een jaar in bezit van Galaxy S9+, en sinds kort dacht ik om Google Assistent te gebruiken omdat Bixby niet in NL nog beschikbaar is.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om met Oke Google aan te krijgen. Moet ieder keer home toets ingedrukt houden om het aan te zetten.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik hem via stem kan oproepen ipv home knop? Misschien dat er iemand is die er wat van weet :)

Alvast mijn dank voor tip indien die er is en meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:16

HellBeast

Oh My GoT!

De Google Home mini is lekker in de aanbieding, dus heb i ker een gekocht. Nu heb ik een probleem met het instellen in combinatie met mijn Denon X3500H. Mijn Denon staat in mijn netwerk ingesteld met de naam "versterker". Die naam zie ik ook in Spotify als afspeel device en via de spotify app kan ik netjes mijn audio afspelen. In Google home staat de HEOS app gekoppeld.

Wanneer ik echter via de Google Home mini iets af wil spelen met een spraakcommando, dan probeert hij dit in Deezer af te spelen. Mijn spraak commando is dan: "Speel het duurt te lang op versterker". Dan krijg ik het antwoord: "ok, ik speel het duurt te lang via spotify op versterker". Daarna staat er in het display op de Denon "DEEZER" en komt er geen geluid. De HEOS app start Deezer en geeft de foutmelding dat er geen account is gekoppeld voor Deezer. Ik heb geen Deezer account, alleen een Spotify account, die wel in HEOS bekend is.

Hoe kan ik zorgen dat Spotify wordt afgespeeld en Deezer niet meer wordt gezien? In de HEOS app kan ik alleen Deezer verbergen uit de view van de app, maar ik kan het niet verwijderen.

Iemand enige tips?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HellBeast schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:31:
De Google Home mini is lekker in de aanbieding, dus heb i ker een gekocht. Nu heb ik een probleem met het instellen in combinatie met mijn Denon X3500H. Mijn Denon staat in mijn netwerk ingesteld met de naam "versterker". Die naam zie ik ook in Spotify als afspeel device en via de spotify app kan ik netjes mijn audio afspelen. In Google home staat de HEOS app gekoppeld.

Wanneer ik echter via de Google Home mini iets af wil spelen met een spraakcommando, dan probeert hij dit in Deezer af te spelen. Mijn spraak commando is dan: "Speel het duurt te lang op versterker". Dan krijg ik het antwoord: "ok, ik speel het duurt te lang via spotify op versterker". Daarna staat er in het display op de Denon "DEEZER" en komt er geen geluid. De HEOS app start Deezer en geeft de foutmelding dat er geen account is gekoppeld voor Deezer. Ik heb geen Deezer account, alleen een Spotify account, die wel in HEOS bekend is.

Hoe kan ik zorgen dat Spotify wordt afgespeeld en Deezer niet meer wordt gezien? In de HEOS app kan ik alleen Deezer verbergen uit de view van de app, maar ik kan het niet verwijderen.

Iemand enige tips?
Heb je in de Google app ingesteld dat Spotify gebruikt moet worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fDSUcWzG7AgLVsi4RJWHdv6T/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

barrymossel schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:37:
[...]

Heb je in de Google app ingesteld dat Spotify gebruikt moet worden?
Ja, die staat netjes op Spotify. Deezer staat er in die lijst niet eens tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HellBeast schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:01:
[...]

Ja, die staat netjes op Spotify. Deezer staat er in die lijst niet eens tussen.
Da's wel vreemd dan. Geen idee dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

barrymossel schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:04:
[...]

Da's wel vreemd dan. Geen idee dan ook...
toch bedankt voor het meedenken. Het gekke is ook dat de Home mini eigenlijk bevestigd dat het wil afspelen op het juiste device en met de juiste muziek service. Alleen geeft de versterker aan dat er Deezer afgespeeld wordt. Ergens denk ik dat het eerder een HEOS probleem is en niet een Google Home probleem.

[ Voor 41% gewijzigd door HellBeast op 27-05-2019 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Sinds een tijdje werkt bij ons de broadcast functie niet meer (een functie die we toch aardig vaak gebruiken).
Wat ik in een topic op google forum lees lijkt dat te liggen aan het gebruik van een gsuite account :X
Maar er blijken ook gebruikers te zijn waar het niet meer werk met een normale Google account.

Hier toevallig ook? Kan wel broadcasten, telefoon of home zegt ook dat ie het bericht verstuurt, maar het komt nergens aan

Begin toch steeds meer afkeer te krijgen van het gebruik van gsuite.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03-2020

Valith

As the rush comes..

Goldwing1973 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:47:
[...]

Ik heb in het G-Suite control panel "Web- en app-activiteit Ingeschakeld voor iedereen" gezet, hij stond op "Uitgeschakeld"
Klasse tip, dankjewel! _/-\o_
Ik heb dit via Google Admin panel ook aan moeten zetten voor alle gebruikers binnen mijn domein. Note: dit werkt overigens niet instant (kan 24 uur duren volgens Google), bij mij ging er een nachtje overheen en vanmorgen was ik blij :)

Resultaat: vanmorgen kon ik met voice commando's Spotify muziek afspelen en de NEST thermostaat bedienen, zonder de melding: "Als je daar hulp bij wil moet je me meer informatie geven, dat kan je doen in de Google Home App". Ook kwamen de instructies voor KAKU binnen (bijvoorbeeld zet alle lampen uit, of doe zonnescherm uit), echter het uitvoeren van die laatste twee gaat niet goed..

Next issue:
Ik kan Harmony Hub & KAKU ICS-2000 niet aansturen, omdat er geen connectie blijkt te zijn vanaf de Hub.
"Kan geen verbinding maken met dit apparaat. Zorg dat het apparaat is ingeschakeld en verbonden met WiFi."

Context:
* Nadat ik de Home Hub net koud opstart zie ik bij het naar beneden swipen dat er wel connectie (althans gisteren en eergisteren werkte dit zo) en kon ik met touch commando de KAKU lampen bedienen + Logitech Harmony instructies.
* Via Google Home app op mijn iPhone werkt het altijd, het bedienen van KAKU lampen, terwijl de hub de melding geeft " Kan geen verbinding maken met dit apparaat. Zorg dat het apparaat is ingeschakeld en verbonden met WiFi."
* Ik weet dus dat het kan en het geen firewall rule problem oid zou moeten zijn.
* Ook de routines verdwijnen terwijl je ernaar kijkt als je naar beneden swipet (je ziet het weg springen als hij zegt te updaten)..
* Ik heb de connecties goed kunnen configureren en Google Home weet dus ook welke apparaten ik in de KAKU ICS-2000 heb en welke Logitech Harmony scenes ik heb.
* Wat nog vreemder is, is dat ik mijn NEST thermostaat wel kan aansturen (sinds vanmorgen ook met voice) "Hey Google, zet de thermostaat twee graden hoger" en voila, doet het. Note: op exact dezelfde manier geconfigureerd als de ICS-2000 en de Harmony, gekoppeld vanuit de Home app. Alle drie zichtbaar op de hub bij een swipe-down. KAKU lampen en Harmony scenes werken dus niet (niet via voice, niet via touch) en Thermostaat wel (voice & touch).

Enige tips hoe ik dit zou kunnen tackelen? Vreemd toch dat het na de reboot werkt, enkele seconden tot minuten en dan bij een update "gone" en dat de NEST thermostaat wel werkt naar behoren :?

[ Voor 30% gewijzigd door Valith op 31-05-2019 09:41 ]

Synology DS415+ (3x6TB) | Synology DS216j | Canon EOS 5DIII | 580 EX II | 430 EX | Canon 17-40 f/4L USM | Canon 24-70 f/2.8L II USM | Sigma 35 f/1.4 ART | Canon 85 f/1.8 USM | Canon EF 70-200 f/4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Krypt schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:35:
Sinds een tijdje werkt bij ons de broadcast functie niet meer (een functie die we toch aardig vaak gebruiken).
Wat ik in een topic op google forum lees lijkt dat te liggen aan het gebruik van een gsuite account :X
Maar er blijken ook gebruikers te zijn waar het niet meer werk met een normale Google account.

Hier toevallig ook? Kan wel broadcasten, telefoon of home zegt ook dat ie het bericht verstuurt, maar het komt nergens aan

Begin toch steeds meer afkeer te krijgen van het gebruik van gsuite.
Hier hetzelfde. Het werkte voorheen wel. Echter zojuist proberen te broadcasten via mijn telefoon naar de Google Home, maar helaas...

Hopelijk is het snel voorbij dat Google G Suite gebruikers achterstelt: https://cloud.google.com/...ollaboratively-in-g-suite

---edit---
Aanvraag om de beta voor G Suite Calendar in je Assistant te krijgen kun je hier doen: https://www.cloudconnectc...te-early-adopter-programs

[ Voor 8% gewijzigd door barrymossel op 31-05-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 06-06 15:30
Thanks @barrymossel

Was al begonnen om alles te migreren naar mijn eigen gmail account; en denk dat ik daar wel mee door ga.
Voordelen van Google Play Family en eventueel een eventuele Youtube Premium

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Krypt schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:11:
Thanks @barrymossel

Was al begonnen om alles te migreren naar mijn eigen gmail account; en denk dat ik daar wel mee door ga.
Voordelen van Google Play Family en eventueel een eventuele Youtube Premium
Ik heb vrij weinig zin om met een extra Gmail account te gaan werken. Maar aangezien ik een gratis G Suite abonnement heb (privé) ben ik bang dat Google steeds meer functies voor mij niet beschikbaar gaat maken (zodat ik overstap). Dus misschien moet ik er toch ook maar aan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03-2020

Valith

As the rush comes..

Valith schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:09:
[...]

Klasse tip, dankjewel! _/-\o_
Ik heb dit via Google Admin panel ook aan moeten zetten voor alle gebruikers binnen mijn domein. Note: dit werkt overigens niet instant (kan 24 uur duren volgens Google), bij mij ging er een nachtje overheen en vanmorgen was ik blij :)

Resultaat: vanmorgen kon ik met voice commando's Spotify muziek afspelen en de NEST thermostaat bedienen, zonder de melding: "Als je daar hulp bij wil moet je me meer informatie geven, dat kan je doen in de Google Home App". Ook kwamen de instructies voor KAKU binnen (bijvoorbeeld zet alle lampen uit, of doe zonnescherm uit), echter het uitvoeren van die laatste twee gaat niet goed..

Next issue:
Ik kan Harmony Hub & KAKU ICS-2000 niet aansturen, omdat er geen connectie blijkt te zijn vanaf de Hub.
"Kan geen verbinding maken met dit apparaat. Zorg dat het apparaat is ingeschakeld en verbonden met WiFi."

Context:
* Nadat ik de Home Hub net koud opstart zie ik bij het naar beneden swipen dat er wel connectie (althans gisteren en eergisteren werkte dit zo) en kon ik met touch commando de KAKU lampen bedienen + Logitech Harmony instructies.
* Via Google Home app op mijn iPhone werkt het altijd, het bedienen van KAKU lampen, terwijl de hub de melding geeft " Kan geen verbinding maken met dit apparaat. Zorg dat het apparaat is ingeschakeld en verbonden met WiFi."
* Ik weet dus dat het kan en het geen firewall rule problem oid zou moeten zijn.
* Ook de routines verdwijnen terwijl je ernaar kijkt als je naar beneden swipet (je ziet het weg springen als hij zegt te updaten)..
* Ik heb de connecties goed kunnen configureren en Google Home weet dus ook welke apparaten ik in de KAKU ICS-2000 heb en welke Logitech Harmony scenes ik heb.
* Wat nog vreemder is, is dat ik mijn NEST thermostaat wel kan aansturen (sinds vanmorgen ook met voice) "Hey Google, zet de thermostaat twee graden hoger" en voila, doet het. Note: op exact dezelfde manier geconfigureerd als de ICS-2000 en de Harmony, gekoppeld vanuit de Home app. Alle drie zichtbaar op de hub bij een swipe-down. KAKU lampen en Harmony scenes werken dus niet (niet via voice, niet via touch) en Thermostaat wel (voice & touch).

Enige tips hoe ik dit zou kunnen tackelen? Vreemd toch dat het na de reboot werkt, enkele seconden tot minuten en dan bij een update "gone" en dat de NEST thermostaat wel werkt naar behoren :?
Gefixt. Alle bijnamen van lampen, schakelaars en activiteiten bleken ineens blanco te zijn. Door deze aan te passen naar bijvoorbeeld "lamp tafel" werkte dit nu wel (communicatie mogelijk). Dus een rondje gemaakt langs alle items en een naam gezet in Google app en het werkt nu perfect.

Het enige is dat routines niet (meer) zichtbaar worden. Heeft dit met de taal instelling te maken? Nu is het ook niet meer kort zichtbaar na een herstart.. moet ik met taal instellingen gaan rommelen?

Synology DS415+ (3x6TB) | Synology DS216j | Canon EOS 5DIII | 580 EX II | 430 EX | Canon 17-40 f/4L USM | Canon 24-70 f/2.8L II USM | Sigma 35 f/1.4 ART | Canon 85 f/1.8 USM | Canon EF 70-200 f/4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik ben sinds vandaag ook aan het klungelen met de Google assistent. Heb mijn yeelight, Denon receiver met HEOS en Philips hue lampen allemaal in de Google home App geconnecteerd.
Maar als ik nu met de assistent een command geef op mijn telefoon dan voert hij enkel een zoekopdracht uit.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Cronimet schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:49:
Ik ben sinds vandaag ook aan het klungelen met de Google assistent. Heb mijn yeelight, Denon receiver met HEOS en Philips hue lampen allemaal in de Google home App geconnecteerd.
Maar als ik nu met de assistent een command geef op mijn telefoon dan voert hij enkel een zoekopdracht uit.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Welke opdracht? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Alle opdrachten die ik tot nu toe gegeven heb.
Philips hue lamp aan of uit doen, hetzelfde met yeelight of het afspelen van muziek via Heos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Net geprobeerd op mijn iPad. “Doe het licht aan op het terras” werkt (Philips Hue). “Speel top 40 op Keuken” geeft een zoekopdracht, meer “Speel top 40 via Spotify op keuken” gaat in zoverre goed dat ik wel muziek maar een vreemde playlist krijg. Ook “Speel Joe Bonamassa op Keuken” gaat goed (alle op Sonos).

Heb je de juiste google-account, dus die waarin alle kamers zijn toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Het lijkt dat routines nu ook werkt in het Nederlands. Zojuist m'n telefoon naar NL gezet en drie keer herstart. Routines blijft voorlopig nog staan. Even afwachten dus...

Aaaaaand it's gone...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nn59xuSiXUmmmizzPbuvP4zt/full.jpg
barrymossel schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:51:
[...]
---edit---
Aanvraag om de beta voor G Suite Calendar in je Assistant te krijgen kun je hier doen: https://www.cloudconnectc...te-early-adopter-programs
Ik heb toegang gekregen en kan nu met Google Assistant via mijn telefoon gegevens over mijn G Suite agenda opvragen. Nog niet getest in het Nederlands op mijn telefoon, maar via Google Home (die in het NLs staat ingesteld) werkt het helaas nog niet. Ook in de Google app blijft nog steeds staan dat G Suite niet beschikbaar is... Dus het komt eraan, maar het is er nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 19:28
iemand al actief met de google hub?
nederlands bibbert een beetje ha ha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
SnowBigQ schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:42:
...
Ik ben al een jaar in bezit van Galaxy S9+, en sinds kort dacht ik om Google Assistent te gebruiken omdat Bixby niet in NL nog beschikbaar is.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om met Oke Google aan te krijgen. Moet ieder keer home toets ingedrukt houden om het aan te zetten.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik hem via stem kan oproepen ipv home knop? Misschien dat er iemand is die er wat van weet :)
...
Google maakt voorlopig geen haast met ondersteuning van Voice Match in het Nederlands. Probleem is al maanden bekend en geen oplossing, behalve alles in het Engels instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
virtua schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:46:
Hoezo? Nederlands is toch hetzelfde als op bvb een Mini of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:09

DON PAPA

Tweaker-fan

Nou hier geen last van met de hub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 19:28
Ben er achter,moest de apparaten synchroniseren, opgelost 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:19
mac1987 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:27:
[...]

Google maakt voorlopig geen haast met ondersteuning van Voice Match in het Nederlands. Probleem is al maanden bekend en geen oplossing, behalve alles in het Engels instellen.
Voice match werkt hier perfect (Nokia 6.1, Nederlands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Er zijn op de een of andere manier wat mensen waar het werkt. Ene collega met een S7 krijgt het aan de praat, andere met dezelfde telefoon niet. Bij 95% van mijn collega's, vrienden familie en kennissen werkt het helaas niet. Zelf op een OP3, OP3T en OP6T eveneens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-06 19:53
mac1987 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:27:
[...]

Oke Google zou toch moeten werken. Of het NL of ENG taal is. Maar bij mij open die niet als ik Oke Google zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Dat is precies wat ik bedoel. Het werkt bij bijna niemand in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 21-06 06:58
Op mijn OP6T werkte het prima, zowel in het Engels als Nederlands. Mijn telefoons staan altijd in het Engels ingesteld maar nu op mijn OP7 reageert het toestel totaal niet op OK Google of Hey Google. Behalve... Als de telefoon gelocked is dan wordt ie half wakker maar moet die eerst unlocked worden. Voor de rest snap ik er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
barrymossel schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:39:

[...]

Ik heb toegang gekregen en kan nu met Google Assistant via mijn telefoon gegevens over mijn G Suite agenda opvragen. Nog niet getest in het Nederlands op mijn telefoon, maar via Google Home (die in het NLs staat ingesteld) werkt het helaas nog niet. Ook in de Google app blijft nog steeds staan dat G Suite niet beschikbaar is... Dus het komt eraan, maar het is er nog niet ;)
Ik had deze week ook toegang aangevraagd en kreeg net een mail dat ik toegevoegd was.
Ik was wel voor de aanvraag al in de admin-console geweest om te checken en de Assistant-setting was wel al aanwezig en stond actief maar toch werkte het niet.
Nu net getest en het werkt, zelfs in het Nederlands! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Fire69 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 06:27:
[...]

Ik had deze week ook toegang aangevraagd en kreeg net een mail dat ik toegevoegd was.
Ik was wel voor de aanvraag al in de admin-console geweest om te checken en de Assistant-setting was wel al aanwezig en stond actief maar toch werkte het niet.
Ja dat was al een hele tijd aanwezig. Vreemd dat het dan niet werkt...
Nu net getest en het werkt, zelfs in het Nederlands! :D
Ook op een Google Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, enkel op een Hub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, dan zal ik het een dezer dagen toch nog maar eens proberen. Sowieso staat er bijna niks in die agenda (want alles in mijn (Outlook) werk-agenda), maar gaat om het idee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nog Belgen hier last van?
https://androidworld.be/n...sistent-niet-beschikbaar/

Ik krijg het op mijn A70 dus niet aan de praat, ook niet via de workaround die onderaan het artikel staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:19
Ik heb geen Hub, maar heb het wel werkend op een Home mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Fire69 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:43:

Ik krijg het op mijn A70 dus niet aan de praat, ook niet via de workaround die onderaan het artikel staat :(
Bij mij werkt het wel maar de assistent voert geen commands uit via de telefoon (Note 8 ) maar enkel zoekopdrachten

Met mijn tablet van 7 jaar oud lukt het wel om commands uit te voeren en met mijn telefoon van 1000€ niet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 13:29
Ik had daar de eerste dag (dinsdag was dat) last van. Inmiddels praat ze weer normaal.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syrahkat
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-02 18:12
Kunnen de meeste mensen hier Google Assistant op hun telefoon oproepen wanneer het scherm uit is (zonder eerst de aan/uit knop of home-button te hoeven aanraken)? 

Van de instelling die bepaald of dit mogelijk is, "Access with Voice Match" (Google > Search, Assistant & Voice > Google Assistant > Phone), blijken 2 varianten te zijn:

Access with Voice Match
Access your Assistant any time you say "OK Google" when your screen is on

of

Access with Voice Match
Access your Assistant any time you say "OK Google", even if your screen is off or you're using your favorite apps

Het is afhankelijk van het model telefoon welke van deze varianten aanwezig is. Ik zoek een nieuwe (budget/midrange/ouder high-end tweedehands model) telefoon en deze functie zou ik er erg graag op zien.

Zover ik heb begrepen moet de telefoon hiervoor een processor hebben waarvan een deel zich bezighoud met laag-energie-verbruikende taken (zoals dus luisteren naar voice commands terwijl het scherm uit is). Daarnaast moet de fabrikant hier ook gebruik van maken. En dit verschilt dus per fabrikant en model telefoon. 

De meeste high-end telefoons (Pixel, Huawei, Samsung) lijken deze functie te hebben. 

Wat ik voor zover gevonden heb werkt voice match met het scherm uit waarschijnlijk wel bij de: 
- Pixel 2 en 3
- LG G6
- LG G4
- Huawei Mate 9 
- pocophone f1
- galaxy s6 edge+
- samsung note 4 edge
- Redmi note 4
- Motorola moto g6 serie
- Motorola moto g7 serie

en niet bij de:
- Motorola moto G5+
- Samsung Galaxy S8
- xiaomi mi a1 en a2
- Nokia 7
- Nokia 8.1

Maar dan schijnt het ook nog aan de taal-instellingen te liggen... 
En misschien ook aan de Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Cronimet schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:12:
[...]

Bij mij werkt het wel maar de assistent voert geen commands uit via de telefoon (Note 8 ) maar enkel zoekopdrachten

Met mijn tablet van 7 jaar oud lukt het wel om commands uit te voeren en met mijn telefoon van 1000€ niet 8)7
Bij mij gaat het van kwaad naar erger :/
Eerst kon ik de assistant gebruiken met NL (NL) als ik de home-knop lang indrukte, 'ok google' werkte niet.
Maar nu, sinds ik die workaround geprobeerd heb om NL (BE) te kunnen gebruiken, heb ik een halve assistant.
Soms komt hij gewoon met zoekopdrachten zoals bij jou, soms kan ik iets vragen, maar meestal werkt er gewoon niks en zegt hij dat hij me niet begrijpt, zelfs als ik tik op een voorbeeld die hij zelf geeft zoals 'speel een spelletje' |:( :(
Syrahkat schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:40:
Kunnen de meeste mensen hier Google Assistant op hun telefoon oproepen wanneer het scherm uit is (zonder eerst de aan/uit knop of home-button te hoeven aanraken)? 
Voor zover ik weet hebben ze op alle telefoons de mogelijkheid om 'ok google' te gebruiken als je scherm uitstaat gedeactiveerd omdat het een te groot veiligheidsrisico was.

[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 15-06-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syrahkat
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-02 18:12
Fire69 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:53:
Voor zover ik weet hebben ze op alle telefoons de mogelijkheid om 'ok google' te gebruiken als je scherm uitstaat gedeactiveerd omdat het een te groot veiligheidsrisico was.
Dat ging zover ik heb begrepen vooral om de "Unlock with Voice Match" functie. Sinds dat is ingevoerd is het niet langer mogelijk de telefoon te ontgrendelen met Voice Match maar kom je alleen bij enkele functies zoals agenda en mail. https://9to5google.com/2019/02/28/google-replacing-voice-match-unlock/

Volgens mij staat dit los van het al dan niet reageren van de assistant als het scherm uit is. Of haal ik nou dingen door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:47
En sowieso niet in non-Engelse talen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjmvanrijn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-01-2024
Om Q-music Nederlands te krijgen via Google home werkt bij mij het commando : Speel Q (even wachten) music
De taal staat op alleen Nederlands in Google Home instellingen...

Voor de volledigheid: (even wachten) is dus even niets zeggen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:18
pjmvanrijn schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:30:
Om Q-music Nederlands te krijgen via Google home werkt bij mij het commando : Speel Q (even wachten) music
De taal staat op alleen Nederlands in Google Home instellingen...

Voor de volledigheid: (even wachten) is dus even niets zeggen _O-
HELD! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoals onderstaande quote van mezelf van bijna een half jaar geleden:
xFeverr schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:09:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Q-Music af te spelen? Als ik dus zeg: Luister naar/speel Q-Music, dan krijg ik de Belgische zender :?

Q-Music Nederland werkt niet, Q-Music NL ook niet. Wat kan ik nog proberen?

(Het is overigens wel grappig dat je wel met Q-Music kan 'praten' en vragen welk nummer er nu speelt. Als je vervolgens vraagt om er naar te luisteren krijg je de FM frequenties te horen 8)7)
Zo lang zoek ik al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
xFeverr schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:03:
[...]

HELD! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoals onderstaande quote van mezelf van bijna een half jaar geleden:

[...]

Zo lang zoek ik al!
Ik krijg alleen maar de Belg. 🤔
En bij alle volgende keren krijg ik het niet meer aan de gang.

[ Voor 9% gewijzigd door Serena op 18-06-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-01 17:55
Fire69 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:43:

S10e hier, zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:59
destorized schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:49:
[...]

Hier ook op mijn a50 maar heb dit opgelost door de zoekbalk widget van google op het startscherm terug te zetten, en dan kan je de assistent weer met je stem bedienen.

Wel alleen als je telefoon unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
destorized schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:49:
[...]

Belg en G-suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
Belg ja.

Wat bedoel je met G-suite? Of ik google apps geinstalleerd heb? Heb slechts een aantal apps zoals Google Drive, Google maps & de Google-app (geen gmail etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
destorized schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Belg ja.

Wat bedoel je met G-suite? Of ik google apps geinstalleerd heb? Heb slechts een aantal apps zoals Google Drive, Google maps & de Google-app (geen gmail etc).
G-suite is de 'professionele' versie van Gmail, inclusief beheer van domein en zo. Maar het is (of was?) ook gratis bruikbaar voor thuisgebruikers (met een hele hoop nadelen heb ik te laat ontdekt en je zit er jammer genoeg aan vast tenzij je al je Google-data wil verliezen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
Dit is hoe het eruit ziet in mijn Google app instellingen:

https://drive.google.com/...M3BGb3VF/view?usp=sharing

zoals je ziet, geen optie voor Google Assistent

[ Voor 17% gewijzigd door destorized op 19-06-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
destorized schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:52:
Dit is hoe het eruit ziet in mijn Google app instellingen:

https://drive.google.com/...M3BGb3VF/view?usp=sharing

zoals je ziet, geen optie voor Google Assistent
Ja, dat had ik ook...
Telefoon staat nu op EN (US) en dan kan ik de assistant en 'ok google' wel gebruiken. De taal daarin staat dan op NL (NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Google home wilt geen Nederlands praten vandaag... heeft iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:34
Heeft iemand van jullie succes met individuele Yeelights aan of uitzetten via de assistant? Ik kan wel alle lampen aan of uitzetten, maar niet bijvoorbeeld 'zet alle lampen in de woonkamer aan' of 'zet keuken lamp aan', hij zegt dan 'Het lijkt erop dat dit apparaat nog niet is ingesteld'.

Ik maak gebruik van de Yeelight app (mainland china) en de Xiaomi Home app (mainland china).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:45
coendeurloo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:39:
Heeft iemand van jullie succes met individuele Yeelights aan of uitzetten via de assistant? Ik kan wel alle lampen aan of uitzetten, maar niet bijvoorbeeld 'zet alle lampen in de woonkamer aan' of 'zet keuken lamp aan', hij zegt dan 'Het lijkt erop dat dit apparaat nog niet is ingesteld'.

Ik maak gebruik van de Yeelight app (mainland china) en de Xiaomi Home app (mainland china).
Ja als ik bij mij thuis zeg doe lamp slaapkamer uit doet hij deze uit.
En als ik daarna zeg doe de lamp woonkamer uit doet hij netjes deze uit.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Clavat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:44:
[...]

Ja als ik bij mij thuis zeg doe lamp slaapkamer uit doet hij deze uit.
En als ik daarna zeg doe de lamp woonkamer uit doet hij netjes deze uit.
Ok ik heb progressie gemaakt, ik moest de Yeelight app koppelen in Google Home, ipv alleen Mi Home. Nu is het wel dat de lichten ook in Mi Home staan gesynchroniseerd, en deze dus dubbel in Google Home terecht komen, waarbij Yeelight wel een ruimte kan geven, en Mi Home niet. Ik heb beide apps nodig, want ik heb ook andere Xiaomi producten die niet onder Yeelight vallen. En de lampen moeten ook in Mi Home blijven, want ik wil dat de lamp in de gang automatisch aangaat zodra een Xiaomi bewegingsdetector beweging detecteert.

Hoe hebben jullie dat opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

coendeurloo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:39:

Gaat bij mij prima.

"Ok, Google. Zet Koof 1 aan" ---> "Ok, ik zet Koof 1 aan"
"Ok, Google. Zet Koof 1 uit" ---> "Ok, ik zet Koof 1 uit"

En uiteraard alles aan of uit als je "Ok, google. Zet de lampen aan (of uit)" zegt.

(ook Yeelights i.c.m. Mi Home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Ik heb een paar dagen terug mijn Sony Android TV in de Google Home app (volgens mij in de Home app, ik weet het niet meer zeker) van zijn standaard type naam (KD-55XF9005) hernoemd naar 'Sony TV', maar dit kan ik nergens meer terugvinden.

Als ik nu zeg 'zet de tv uit' zegt de assistant: 'Sorry, ik kan Sony TV niet vinden. Zorg ervoor dat het apparaat is ingeschakeld en verbonden met het internet'.

Punt is - in mijn apparaten staat wel gewoon de TV onder de naam 'KD-55XF9005'. Ik heb hem zelfs verwijderd en weer opnieuw toegevoegd, maar niks helpt. Ergens staat er nog een 'Sony TV' die blijkbaar als primaire TV wordt gezien.

Hebben jullie enig idee waar ik dit zou kunnen vinden als hij niet bij de standaard apparaten in de Google Home app staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
'synchroniseer apparaten' al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Fire69 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:39:
'synchroniseer apparaten' al eens geprobeerd?
Klinkt goed, maar die functie kan ik niet vinden, waar zie jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
coendeurloo schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:47:
[...]

Klinkt goed, maar die functie kan ik niet vinden, waar zie jij dat?
'Hey Google, synchroniseer apparaten' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Fire69 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:58:
[...]

'Hey Google, synchroniseer apparaten' ;)
Haha natuurlijk!

'Goed, ik synchroniseer apparaten voor Yeelight. Er is een fout opgetreden bij het synchroniseren van Mi Home'

Daarna kan ik de TV helaas nog steeds niet besturen met de Assistant, hij blijft 'niet ingesteld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xekjiram
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04-2020
Ik heb net een Samsung A50 met Assistant gekregen. Ik heb geen apparaten om er mee te bedienen, wil hem (voorlopig) alleen op/voor de telefoon gebruiken.

Instellingen zijn Nederlands.

"Oké Google" doet het prima. Apps starten op als ik het vraag en ik kan ook afspraken inspreken.
Als ik vraag hoe ik bij het station kan komen wordt dat gesproken.

Maar als ik commando's geef zoals in de openingpost ("Opstaan, 'oke, Google, goedemorgen', dan hoor ik het weer, ik krijg te horen hoe druk het onderweg is naar mijn werk en de afspraken die gepland zijn voor die dag; NOS, 'oke, Google, praat met NOS' zeg, dan wordt de meest recente nieuwsbulletin voorgelezen") of bijv. "praat met Appie" om de AH-app te openen, gaat hij naar de resultaten van de zoekopdracht van resp. "Goedemorgen", "NOS" of "AH" op internet. Assistant weigert zelfs een leuke mop te vertellen! ;)

Ik zie ook nooit chatschermpjes. Alleen zoekresultaten.

Wat doe ik fout?

Mijn excuses als ik naar de bekende weg vraag. Dit is volkomen nieuw voor me, ik zit al uren te googlen en te zoeken en het lijkt wel alsof het bij iedereen gewoon werkt, behalve bij mij! ;(

Kort na mijn wanhoopskreet kwam ik er puur bij toeval achter hoe het op de A50 werkt: homeknop een paar seconden aanraken 8)

[ Voor 5% gewijzigd door xekjiram op 11-07-2019 17:43 . Reden: probleem opgelost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
coendeurloo schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:19:
Ik heb een paar dagen terug mijn Sony Android TV in de Google Home app (volgens mij in de Home app, ik weet het niet meer zeker) van zijn standaard type naam (KD-55XF9005) hernoemd naar 'Sony TV', maar dit kan ik nergens meer terugvinden.

Als ik nu zeg 'zet de tv uit' zegt de assistant: 'Sorry, ik kan Sony TV niet vinden. Zorg ervoor dat het apparaat is ingeschakeld en verbonden met het internet'.

Punt is - in mijn apparaten staat wel gewoon de TV onder de naam 'KD-55XF9005'. Ik heb hem zelfs verwijderd en weer opnieuw toegevoegd, maar niks helpt. Ergens staat er nog een 'Sony TV' die blijkbaar als primaire TV wordt gezien.

Hebben jullie enig idee waar ik dit zou kunnen vinden als hij niet bij de standaard apparaten in de Google Home app staat?
Ik probeer mijn XF9005 toegevoegd te krijgen in Google Home, maar ik weet niet hoe je dat nu moet doen.
Google home vindt niet mijn TV bij toevoegen niet apparaat

Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:37
Iemand die een Robovac succesvol gebruikt in combinatie met de Nederlandstalige assistent?

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
coendeurloo schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:19:

Ingesteld als standaard TV in de Google Home-app? En als je zegt: "Zet Sony TV uit."?
diotav schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:11:
Iemand die een Robovac succesvol gebruikt in combinatie met de Nederlandstalige assistent?
Nee, ik wacht hier ook nog op support. Crasht na inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
daupie schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Ingesteld als standaard TV in de Google Home-app? En als je zegt: "Zet Sony TV uit."?

[...]
Ik heb nu de TV geheel gereset, hij lijkt hem nu wel normaal te vinden, alleen werkt 'Zet de TV aan' nog steeds niet, al antwoord de assistent wel 'prima' en soms 'ok', hij blijft gewoon uit.

'Speel Spotify af op de TV' werkt weer wel, dan kan hij de TV opstarten als deze uitstaat.

'Open Netflix op de TV' start de Netflix app op mijn telefoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
coendeurloo schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:38:
[...]

Ik heb nu de TV geheel gereset, hij lijkt hem nu wel normaal te vinden, alleen werkt 'Zet de TV aan' nog steeds niet, al antwoord de assistent wel 'prima' en soms 'ok', hij blijft gewoon uit.

'Speel Spotify af op de TV' werkt weer wel, dan kan hij de TV opstarten als deze uitstaat.

'Open Netflix op de TV' start de Netflix app op mijn telefoon :?
:?
Ik heb er zelf inmiddels een Chromecast ingestopt, en sindsdien nul problemen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01 20:37
Serena schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:02:
[...]

Ik krijg alleen maar de Belg. 🤔
En bij alle volgende keren krijg ik het niet meer aan de gang.
Ik gebruik altijd "speel qmusic Amsterdam" dan krijg je ook de NL versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
markoh schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 18:25:
[...]

Ik gebruik altijd "speel qmusic Amsterdam" dan krijg je ook de NL versie.
Jij bent mijn held!!! Dit werkt per direct!!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 23:45

Ccc

Sinds een aantal dagen een Google Home Mini en Google Nest Hub.

Als ik vraag, Ok google vertel over mijn dag, dan krijg ik een instructie te zien dat ik mijn dag moet instellen via de Google Home app, echter als ik naar mijn dag ga in de app heb ik geen instel mogelijkheden. Alleen het kopje beschikbaarheid, met daar mijn apparaten staat er tussen.

Na meer dan een ochtend googlen hoop ik dat hier iemand bovenstaand probleem herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 20:24
@Ccc In de Google Home app ga naar je account (icoontje rechts onder), Instellingen (onder algemene instellingen), tab Assistant en dan Mijn dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

@kdbruin zie onderstaande screenshot hoe dit bij mij uitziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.paste.pics/6DVKX.png

[ Voor 9% gewijzigd door Ccc op 14-08-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-06 22:20
Ccc schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:48:
Sinds een aantal dagen een Google Home Mini en Google Nest Hub.

Als ik vraag, Ok google vertel over mijn dag, dan krijg ik een instructie te zien dat ik mijn dag moet instellen via de Google Home app, echter als ik naar mijn dag ga in de app heb ik geen instel mogelijkheden. Alleen het kopje beschikbaarheid, met daar mijn apparaten staat er tussen.

Na meer dan een ochtend googlen hoop ik dat hier iemand bovenstaand probleem herkent.
Op iOS is die functionaliteit in de Google Home app enige maanden geleden vernaggeld. Je kunt dus tot nader order je dag niet instellen via iOS. @kdbruin heeft het vermoedelijk over de Androidversie, waar dit naar verluidt nog wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

aah bedankt voor dit nieuwtje.
Jammer dat dit op de google support website nergens te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Sinds kort heeft ook Action een heel assortiment smart verlichting, stopcontacten en meer.
https://www.action.com/nl-nl/lsc-smart-connect/

Nu moet je het ook met home en assistent kunnen bedienen maar home kan ze niet vinden.
Iemand deze lampen ook en is het wel gelukt?

Het is gelukt. Je moet in het lijstje van home apparaten smart life kiezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Artwido op 20-08-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Artwido schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:34:
Sinds kort heeft ook Action een heel assortiment smart verlichting, stopcontacten en meer.
https://www.action.com/nl-nl/lsc-smart-connect/

Nu moet je het ook met home en assistent kunnen bedienen maar home kan ze niet vinden.
Iemand deze lampen ook en is het wel gelukt?

Het is gelukt. Je moet in het lijstje van home apparaten smart life kiezen.
Oh daar zitten wel toffe apparaten bij zo te zien. En redelijke prijzen ook wel. Jammer dat ik mijn geld in deze periode aan andere zaken moet uitgeven, want anders had ik er zeker wel wat van willen kopen. :)
Zullen ze deze artikelen lang in het assortiment houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Joen schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 01:29:
[...]

Oh daar zitten wel toffe apparaten bij zo te zien. En redelijke prijzen ook wel. Jammer dat ik mijn geld in deze periode aan andere zaken moet uitgeven, want anders had ik er zeker wel wat van willen kopen. :)
Zullen ze deze artikelen lang in het assortiment houden?
Geen idee maar denk het wel.
Decoratieve spullen zijn er vaak tijdelijk en worden regelmatig afgewisseld. Maar lampen en gereedschap en dat soort spullen hebben ze voor lange tijd.
Die smartledlampen zijn helemaal niet duur.
Ze kosten net zo duur als de gewone ledlampen maar kun je ook nog eens dimmen en van kleur (warm of wit) aanpassen. Zowel met de app, een afstandsbediening of met je Home.
En gewoon in het Nederlands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb vandaag de hele woonkamer voorzien van slimme verlichting en schakelaars van de Action.
En het werkt perfect met zowel de app als met Google assistent!
Alles gewoon in het Nederlands.
En voor de fractie van de prijs die je hier voor betaald voor Hue en Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ja het lijkt mij een betaalbaar alternatief voor Hue (werkt de bediening van de kleuren ook goed samen met Google Home (mini)?). Ik vind de prijzen van die tussenschakelaars ook wel redelijk vergelijkbaar met Chineze prijzen van populaire goedkope tussenschakelaars.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste