Klasse tip, dankjewel!
Ik heb dit via
Google Admin panel ook aan moeten zetten voor alle gebruikers binnen mijn domein.
Note: dit werkt overigens niet instant (kan 24 uur duren volgens Google), bij mij ging er een nachtje overheen en vanmorgen was ik blij
Resultaat: vanmorgen kon ik met voice commando's Spotify muziek afspelen en de NEST thermostaat bedienen, zonder de melding:
"Als je daar hulp bij wil moet je me meer informatie geven, dat kan je doen in de Google Home App". Ook kwamen de instructies voor KAKU binnen (bijvoorbeeld zet alle lampen uit, of doe zonnescherm uit), echter het uitvoeren van die laatste twee gaat niet goed..
Next issue:
Ik kan Harmony Hub & KAKU ICS-2000 niet aansturen, omdat er geen connectie blijkt te zijn vanaf de Hub.
"Kan geen verbinding maken met dit apparaat. Zorg dat het apparaat is ingeschakeld en verbonden met WiFi."
Context:
* Nadat ik de Home Hub net koud opstart zie ik bij het naar beneden swipen dat er wel connectie (althans gisteren en eergisteren werkte dit zo) en kon ik met touch commando de KAKU lampen bedienen + Logitech Harmony instructies.
* Via Google Home app op mijn iPhone werkt het altijd, het bedienen van KAKU lampen, terwijl de hub de melding geeft " Kan geen verbinding maken met dit apparaat. Zorg dat het apparaat is ingeschakeld en verbonden met WiFi."
* Ik weet dus dat het kan en het geen firewall rule problem oid zou moeten zijn.
* Ook de routines verdwijnen terwijl je ernaar kijkt als je naar beneden swipet (je ziet het weg springen als hij zegt te updaten)..
* Ik heb de connecties goed kunnen configureren en Google Home weet dus ook welke apparaten ik in de KAKU ICS-2000 heb en welke Logitech Harmony scenes ik heb.
* Wat nog vreemder is, is dat ik mijn NEST thermostaat wel kan aansturen (sinds vanmorgen ook met voice) "Hey Google, zet de thermostaat twee graden hoger" en voila, doet het. Note: op exact dezelfde manier geconfigureerd als de ICS-2000 en de Harmony, gekoppeld vanuit de Home app. Alle drie zichtbaar op de hub bij een swipe-down. KAKU lampen en Harmony scenes werken dus niet (niet via voice, niet via touch) en Thermostaat wel (voice & touch).
Enige tips hoe ik dit zou kunnen tackelen? Vreemd toch dat het na de reboot werkt, enkele seconden tot minuten en dan bij een update "gone" en dat de NEST thermostaat wel werkt naar behoren
[
Voor 30% gewijzigd door
Valith op 31-05-2019 09:41
]
Synology DS415+ (3x6TB) | Synology DS216j | Canon EOS 5DIII | 580 EX II | 430 EX | Canon 17-40 f/4L USM | Canon 24-70 f/2.8L II USM | Sigma 35 f/1.4 ART | Canon 85 f/1.8 USM | Canon EF 70-200 f/4L IS USM