Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-06 16:45
Ik moet dringend mijn eco cheques opdoen en wil ook investeren in smart verlichting.
Twijfel al heel lang tussen Philips Hue & IKEA Tradfri, had nog nooit van Action assortiment gehoord.

Hoe doen deze het tegenover aanbod IKEA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:56
Ik heb geen kleurenlampen gekocht bij Action maar alle lampen (de ledlampen met gloeilamp look) kun je dimmen en van warm of wit licht traploos stellen.

De commando's "lamp eettafel uit"
Of "dim lamp eettafel" werkt prima.
Je kunt een groep maken maar je kunt ook zeggen:"alle lampen uit"
Werkt allemaal prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Artwido op 21-08-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
dotacom schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:07:
Ik moet dringend mijn eco cheques opdoen en wil ook investeren in smart verlichting.
Twijfel al heel lang tussen Philips Hue & IKEA Tradfri, had nog nooit van Action assortiment gehoord.

Hoe doen deze het tegenover aanbod IKEA?
Ik heb hier een combi hangen van Tradfri en Hue. Grootste voordeel van de Hue is dat ze minder fel kunnen. Mocht je dit niet gebruiken, zou ik het geld aan de Tradfri uitgeven (zeker als je de app niet gebruikt maar het via GA gaat doen). Tradfri gaat daarnaast zoals het nu lijkt nog wat groter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Het valt me wel op dat de kleuren in de Google Home app niet overeenkomen met de kleuren die de lampen van Action weergeven. Nu heb ik kleur verschil tussen de Yeelights en de action lampen. Ik stap denk ik maar helemaal over op Action lampen, dan is dat opgelost.
Al vind ik de kleuren van de Yeelights mooier, dan bedoel ik de wit tinten.

• Artwido
Ik heb activiteiten en groepen aangemaakt in de smart life app van de Action lampen.
Nu kan ik eenvoudige commando's in GA wel zeggen en word ook uitgevoerd zoals alle lampen uit of lamp paviljoen aan.
Maar een groepsnaam waarin ik enkele lampen heb samengevoegd dan zegt GA dat hij dat apparaat niet herkend
Iemand oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banaan86
Banaan86 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:47:
Het valt me wel op dat de kleuren in de Google Home app niet overeenkomen met de kleuren die de lampen van Action weergeven. Nu heb ik kleur verschil tussen de Yeelights en de action lampen. Ik stap denk ik maar helemaal over op Action lampen, dan is dat opgelost.
Al vind ik de kleuren van de Yeelights mooier, dan bedoel ik de wit tinten.
Ik heb eens beter gekeken en ik weet waarom. De Action lampen gaan slechts van 1800K tot 2700K en de Yeelights gaan veel kouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Artwido schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:44:
Ik heb activiteiten en groepen aangemaakt in de smart life app van de Action lampen.
Nu kan ik eenvoudige commando's in GA wel zeggen en word ook uitgevoerd zoals alle lampen uit of lamp paviljoen aan.
Maar een groepsnaam waarin ik enkele lampen heb samengevoegd dan zegt GA dat hij dat apparaat niet herkend
Iemand oplossing?
Volgens mij moet fabrikant Nedis hun API's zo maken dat Google Home dat dan ook daadwerkelijk kan aanspreken.

Ik kon in de eWeLink app bij Sonoff wel scenes aanmaken waar in ik meerdere apparaten tegelijk on laten uitgaan, maar Google Home deed hier niets mee.

Onlangs moest ik Google Home de apparaten opnieuw laten synchroniseren omdat ik een nieuwe Sonoff plug toegevoegd had en toen verschenen mijn scenes ineens ook als apparaten er bij. :) Erg handig, omdat ik nu de sfeerlampen van de hele begane grond in 1 keer aan of uit kan laten gaan door de naam van de scene te noemen ipv het uit-commando voor elke kamer op de begane grond apart uit te spreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:23
Artwido schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:24:
Ik heb vandaag de hele woonkamer voorzien van slimme verlichting en schakelaars van de Action.
En het werkt perfect met zowel de app als met Google assistent!
Alles gewoon in het Nederlands.
En voor de fractie van de prijs die je hier voor betaald voor Hue en Ikea.
Werken deze dingen volledig standalone, of heb je hier ook nog een soort bridge voor nodig?
En zijn ze ook zonder de app te gebruiken, dus alleen via GA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Marco schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:40:
[...]

Werken deze dingen volledig standalone, of heb je hier ook nog een soort bridge voor nodig?
Werken standalone. Je kan ze ook alleen met GA gebruiken maar je moet wel de Tuya app koppelen aan je GA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Marco schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:40:
[...]

Je hebt geen hub nodig. het werkt via de cloud
Ze zijn inderdaad zowel met app als via GA te bedienen.
Je kunt ook een afstandsbediening kopen maar die werkt ook via Wifi.

De app heb je nodig om alles in te stellen naar je wens.
Je kunt groepen en acties instellen.
Alleen de acties herkent GA niet.
Zo heb ik een actie gemaakt die al mijn lichten in de woonkamer uitschakelt en het licht in de gang pas na 5 minuten uitschakelt. Die groep heb ik "lampen woonkamer uit" genoemd en een plaatje erbij als knop.
Wanneer je echter in GA zegt: "lampen woonkamer uit" Dan zegt GA: "ik herken je apparaat niet"
Echter eenvoudige commando's worden wel geaccepteerd door GA zoals "alle lampen uit" of "Dim lamp salontafel"
Hier zie je het scherm van de app ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EMzy00p2XMdyWrAInAJ2usep/thumb.jpg

Op de screenshot zie je ook het actuele weer staan. Je kunt namelijk ook een actie maken die bepaald word welk weer het is. Als het regent en daardoor misschien donker word kun je bijvoorbeeld lampen laten aanschakelen of je switch je elektrische zonnescherm bedienen.

[ Voor 10% gewijzigd door Artwido op 23-08-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Wat ik nog niet heb kunnen vinden maar wel graag zou willen is een shortcut naar een scène op mijn homescreen zodat ik niet de app hoef te openen. Dit kan wel met Yeelight.

Is dit ook mogelijk met de Tuya app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@Banaan86
Dat zou inderdaad wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Banaan86 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

Werken standalone. Je kan ze ook alleen met GA gebruiken maar je moet wel de Tuya app koppelen aan je GA.
Artwido schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:01:
[...]

Je hebt geen hub nodig. het werkt via de cloud
Ze zijn inderdaad zowel met app als via GA te bedienen.
Je kunt ook een afstandsbediening kopen maar die werkt ook via Wifi.

De app heb je nodig om alles in te stellen naar je wens.
Je kunt groepen en acties instellen.
Alleen de acties herkent GA niet.
Zo heb ik een actie gemaakt die al mijn lichten in de woonkamer uitschakelt en het licht in de gang pas na 5 minuten uitschakelt. Die groep heb ik "lampen woonkamer uit" genoemd en een plaatje erbij als knop.
Wanneer je echter in GA zegt: "lampen woonkamer uit" Dan zegt GA: "ik herken je apparaat niet"
Echter eenvoudige commando's worden wel geaccepteerd door GA zoals "alle lampen uit" of "Dim lamp salontafel"
Hier zie je het scherm van de app ter verduidelijking:

[Afbeelding]

Op de screenshot zie je ook het actuele weer staan. Je kunt namelijk ook een actie maken die bepaald word welk weer het is. Als het regent en daardoor misschien donker word kun je bijvoorbeeld lampen laten aanschakelen of je switch je elektrische zonnescherm bedienen.
Thanks.

Ik heb nu even zo'n stopcontactje gehaald om uit te proberen.
Het gaat mij alleen om simpel via GA aan- en uit te schakelen, dus dat zou zonder app moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@Marco ja dat werkt.
Je hebt wel de app nodig om alles in te stellen.
Zoals het stopcontact een naam geven en tuya koppelen:
Bij google home krijg je die hele waslijst van apparaten en daar moet je kiezen voor Smart life. En dan inloggen met de gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je de App hebt geregistreerd.

[ Voor 49% gewijzigd door Artwido op 23-08-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Artwido schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:07:
@Marco ja dat werkt.
Je hebt wel de app nodig om alles in te stellen.
Zoals het stopcontact een naam geven en tuya koppelen:
Bij google home krijg je die hele waslijst van apparaten en daar moet je kiezen voor Smart life. En dan inloggen met de gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je de App hebt geregistreerd.
Ik heb alles ingesteld en het werkt prima.
Mooi alternatief voor mijn oude klik-aan/klik-uit setup.
Morgen dus maar wat extra stopcontactjes en een paar lampen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wie weet hoe ik het volgende voor elkaar krijg:

's Avonds wil ik alle verlichten uit behalve de slaapkamer. Tegen Siri zeg ik: 'activeer scene nacht'. Dan gaan dus alle lampen in huis uit, behalve de lichtstrip achter het bed. Die gaat vanzelf uit rond elf uur.

Ik krijg het niet voor elkaar een echte scene in te stellen in Assistent of Google Home. Wat ik nu maar doe is vragen of de verlichting boven en beneden uitgeschakeld kan worden (slaapkamer is een aparte groep). Maar niet ideaal.

Iemand een idee?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17
"start nacht" tegen je home?

Heb je je scene wel exposed naar je Home/Assistant (dat is: zie je ze in de Google Home app?)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Voor mijn Sonoff apparaten kan ik in de bijbehorende eWeLink app scenes aanmaken die meerdere acties in 1 keer kunnen uitvoeren. Ik kwam er kort geleden achter dat deze nu ook door Google Home opgepikt kunnen worden en dus in die zin bruikbaar zijn voor de Google Assistant. Ze worden alleen wel gezien als apapraat met als enige functie aan / inschakelen, maar ik kan nu wel zeggen "Hey Google. Zet beneden uitschakelen aan" als ik naar bed ga waarbij "beneden uitschakelen" dan de naam van het "apparaat" / scene is die alle Sonoff apapraten op de begane grond uitschakelt.

Als de app bij de te bedienen apparaten geen scenes aanbied die in Google Home te gebruiken zijn is volgens mij is de enige andere methode om meerdere apparaten tegelijk in 1 keer te schakelen het gebruik maken van "routines", maar die worden in de Nederlandse Google Home nog niet ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:42:
"start nacht" tegen je home?

Heb je je scene wel exposed naar je Home/Assistant (dat is: zie je ze in de Google Home app?)
De scenes staan in mijn Hue app. Ik heb alles ontkoppeld en opnieuw gekoppeld.

Alle scenes staan er, behalve Nacht. Vreemd. Blijf wel anders vragen. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sinds kort is er wat veranderd in de terugkoppeling. Ik heb een virtuele schakelaar "Slapen" zodat ik kan zeggen "ok Google zet slapen aan". Reactie was dan "ok ik zet slapen aan". Sinds kort is de reactie "ok ik zet de slapen aan". Ik snap dat dat met lampen enzo beter klinkt maar in deze situatie toch wat minder... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Beekforel schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:21:
Sinds kort is er wat veranderd in de terugkoppeling. Ik heb een virtuele schakelaar "Slapen" zodat ik kan zeggen "ok Google zet slapen aan". Reactie was dan "ok ik zet slapen aan". Sinds kort is de reactie "ok ik zet de slapen aan". Ik snap dat dat met lampen enzo beter klinkt maar in deze situatie toch wat minder... :P
Precies dat zelfde viel mij ook op. Ze hebben het woordje "de" toegevoegd. Bij mij is de virtuele knop "Beneden uitschakelen" en dan hoor ik dus als terugkoppeling "Okee, ik zet de beneden uitschakelen aan". :P

Ook hoor ik als ik de Keuken groep van Google Home inschakel als terugkoppeling "Sorry, ie didn't get any response" (Google Assistant die op zijn Nederlands de Engelse zin "Sorry, I didn't get any response" probeert uit te spreken).De apparaten die in die groep in Google Home staan worden wel gewoon geschakeld.

Edit 20:24:
Net nog even weer geprobeerd met een andere kamer en daar bij wordt wel netjes gezegd dat Google Home 2 apparaten aan of uit zet. Wederom met de 2 Sonoff's in de keuken "Sorry, I didn't get any respons".

[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 28-08-2019 20:24 ]

• Artwido
GA werkt prima, verlichting schakelen en Spotify en Netflix starten werkt allemaal.
Maar... Ok Google werkt niet. Ik moet altijd mijn home of bixbyknop ingedrukt houden om GA te starten. (ik heb de S10+) bij mijn s8+ ging dat wel.
Ik heb batterij besparing uitgezet maar dat helpt niets.
Iemand tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Alles in het Engels instellen is volgens mij de enige optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
mac1987 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:47:
Alles in het Engels instellen is volgens mij de enige optie...
Met de s8+ ging dat wel altijd gewoon in Nederlands.
Maar zal alles in Engels instellen. Kijken of het dan inderdaad wel weer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Probleem is dat het voor sommige mensen meteen werkt in het NL, de ander kan Engels instellen en daarna wisselen, een volgende moet de autorisaties intrekken en weer toekennen. Bij mij werkte het na ingebruikname van de telefoon meteen in het Nederlands en na een eerste reboot heeft het nooit meer gewerkt (incl. alle hiervoor genoemde stappen). Het is gewoon ongelooflijk onbetrouwbaar en instabiel. De enige optie die altijd lijkt te werken is een andere (beter ondersteunde) taal kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 06:58
mac1987 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:39:
Probleem is dat het voor sommige mensen meteen werkt in het NL, de ander kan Engels instellen en daarna wisselen, een volgende moet de autorisaties intrekken en weer toekennen. Bij mij werkte het na ingebruikname van de telefoon meteen in het Nederlands en na een eerste reboot heeft het nooit meer gewerkt (incl. alle hiervoor genoemde stappen). Het is gewoon ongelooflijk onbetrouwbaar en instabiel. De enige optie die altijd lijkt te werken is een andere (beter ondersteunde) taal kiezen.
Precies dat. Ik heb mijn telefoon altijd in het Engels ingesteld. En bij mijn vorige werkte GA prima in het Nederlands. Met mijn nieuwe telefoon werkt GA helemaal niet meer, Hey Google of Ok Google geeft geen enkele reactie. Behalve als de telefoon gelocked is, dan wordt de telefoon wakker maar voert geen enkel commando uit omdat de telefoon eerst unlocked moet zijn. Ik heb ook al van alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android_Jeroen
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-01-2023
Hoe kan ik de Google Assistent mijn Whatsapp en Telegram berichten laten voorlezen, wat is het stappenplan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Android_Jeroen schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:09:
Hoe kan ik de Google Assistent mijn Whatsapp en Telegram berichten laten voorlezen, wat is het stappenplan ?
Bij mijn weten niet aangezien Google Assistant alleen reageert op jouw commando en niet uit zich zelf praat.

Niet dat ik mijn WhatsApp berichten uitgesproken zou willen hebben, maar ik heb wel een door & voor mij zelf op maat gemaakte oplossing op mijn agenda-items van de DigiCal notificaties uit te laten spreken. Dit doe ik met de combinatie Tasker, Notification Listener en Google TTS in Tasker. Je zou eventueel met die combinatie iets kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De laatste tijd erg vaak dat Google tijdens tv kijken ineens begint te praten. Dat is nog niet heel erg, maar het volume van de tv gaat dan uit.

Is dit uit te schakelen of te ontkoppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
THE_BASE schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:19:
De laatste tijd erg vaak dat Google tijdens tv kijken ineens begint te praten. Dat is nog niet heel erg, maar het volume van de tv gaat dan uit.

Is dit uit te schakelen of te ontkoppelen?
Bij mijn Google Home Mini instellingen heb ik de optie "Volume verlagen tijdens luisteren" staan. Misschien dat als je dat uitschakelt je er geen last meer van hebt?

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
supermlt schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:41:
[...]

Ik probeer mijn XF9005 toegevoegd te krijgen in Google Home, maar ik weet niet hoe je dat nu moet doen.
Google home vindt niet mijn TV bij toevoegen apparaat

Hoe heb je dat gedaan?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:34
Het werkt hier nog steeds niet helemaal okee. De TV heeft natuurlijk een ingebouwde Chromecast en de assistant lijkt alleen goed te werken met een externe chromecast o.i.d., die indruk krijg ik in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
coendeurloo schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:00:
[...]

Het werkt hier nog steeds niet helemaal okee. De TV heeft natuurlijk een ingebouwde Chromecast en de assistant lijkt alleen goed te werken met een externe chromecast o.i.d., die indruk krijg ik in ieder geval.
Dat gevoel heb ik ook. TV beneden met externe chromecast werkt wel op commando, boven met interne chromecast niet.

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Heeft iemand ervaring met Roomba (E5) in combinatie met Google Assistant?

Het lukt wel om de Roomba weg te sturen/ laten schoonmaken of pauzeren. Echter het terug sturen naar de docking station lukt me niet.

'Hey google, dok Robin'
'Hey google, stuur Robin naar huis'

Hiermee gaat ie niet terug. Iemand wel het geschikte commando gevonden?

PSN: Fruitschaaltje

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik een nieuwe kamer aan Google Home toevoeg?

Mijn nieuwe lampen zijn verdeeld over de woonkamer en keuken. Maar ik wil niet alles aan hebben in die kamers.

Dus ik wil een nieuwe kamer toevoegen zodat alleen die drie lampen aan gaan. Is dit mogelijk? Kom er niet uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
THE_BASE schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:28:
Iemand een idee hoe ik een nieuwe kamer aan Google Home toevoeg?

Mijn nieuwe lampen zijn verdeeld over de woonkamer en keuken. Maar ik wil niet alles aan hebben in die kamers.

Dus ik wil een nieuwe kamer toevoegen zodat alleen die drie lampen aan gaan. Is dit mogelijk? Kom er niet uit...
Op die lampen klikken in de home app, dan kan je bestaande ruimtes kiezen of een nieuwe maken. Net andersom dan je probeert dus :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 11-09-2019 20:53 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:52:
[...]

Op die lampen klikken in de home app, dan kan je bestaande ruimtes kiezen of een nieuwe maken. Net andersom dan je probeert dus :+
Toppert! Heb me rot lopen zoeken, onhandig zo, maar als je het eenmaal weet... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
THE_BASE schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:57:
[...]

Toppert! Heb me rot lopen zoeken, onhandig zo, maar als je het eenmaal weet... :)
Lol, ik wist het omdat ik hetzelfde ooit had :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joen
De beschikbaarheid van de mannelijke stem van de Google Assistant is zojuist aangekondigd:

Bij mij is de optie "Assistent stem" echter nog nergens te vinden.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joen schreef op woensdag 18 september 2019 @ 06:31:
De beschikbaarheid van de mannelijke stem van de Google Assistant is zojuist aangekondigd:
[YouTube: NIEUW: de mannelijke stem van de Google Assistent! - Google Update Mini]
Bij mij is de optie "Assistent stem" echter nog nergens te vinden.
Vreemd dat ze dit aankondigen alsof ie er al is. Bij mij ook nog geen opties voor stemkeuze.

• Artwido
Dit is een filmpje van Google Nederland?
Wat een blamage dan wanneer je Assistent dan als Assitent als titel schrijft.

• Fruitschaal
Ondanks vermelding van Nederlandse routines in de nieuwe Android Klok app, helaas voorlopig geen Nederlandse routines.

https://androidworld.nl/apps/google-assistent-routine-klok/

• THE_BASE
  • Niet online
De stem klinkt wel erg natuurlijk, maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
En het werkt nu op zowel mijn Nokia 8 als Google Home Mini. 8)
Mannelijke Nederlandse Google Assistant stem Mannelijke Nederlandse Google Assistant stem 2

Dit overigens zonder aparte Google Home of Google Assistant update. Klaarblijkelijk hebben ze het serverside geactiveerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 18-09-2019 22:52 ]

• TMCThomas
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-06 01:09
Maar is verdomme nog steeds geen voice match dus heb nog steeds niks aan het hele google assistent. Wanneer gaan ze dat nou toch is toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-06 22:24
Is het wel (nog) de bedoeling dat die voice match er ook voor Nederland komt? Duurt wel erg lang.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
hansvk schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:17:
Is het wel (nog) de bedoeling dat die voice match er ook voor Nederland komt? Duurt wel erg lang.
https://twitter.com/rachidfinge

Hij kan je het beste antwoord geven denk ik

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:34
THE_BASE schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:39:
[...]

Dat gevoel heb ik ook. TV beneden met externe chromecast werkt wel op commando, boven met interne chromecast niet.
Zouden we dit het best aan de support van Google dan wel Sony kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
TMCThomas schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:59:
Maar is verdomme nog steeds geen voice match dus heb nog steeds niks aan het hele google assistent. Wanneer gaan ze dat nou toch is toevoegen.
Ik heb op m'n HK Citation speaker wel voice match (alles is Nederlands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Exocet schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:38:
[...]

Ik heb op m'n HK Citation speaker wel voice match (alles is Nederlands).
Voor mijn Google Home Mini heb ik ook gewoon Nederlands werkende Voice Match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:29
Wat bedoel je precies met Voice Match? Dat hij je stem herkend en dus agenda-afspraken kan weergeven en dergelijke? Of dat je met "Hey Google" Google Assistant op je telefoon kunt aanroepen?

Dat eerste werkt gewoon, dat tweede inderdaad niet.
Hij is ook op Tweakers actief onder @rachidfinge :-)

Home Assistant configuratie

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 10:03
Iemand een idee wanneer we eindelijk Vlaams nieuws gaan krijgen voor mijn dag? Werd aangekondigd als "binnenkort" bij de lancering in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-06 12:53
hansvk schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:17:
Ik zie het hier voortdurend gebeuren dat men voice match verward met oproepen via de stem. Nu werkt voice match bij mij wel gewoon op de google home maar niet op de telefoon toch kan ik op beide de assistent oproepen met mijn stem. maar als het goed is voice match niet nodig om je stem te gebruiken maar is voice match er vooral voor om je stem te herkennen voor zaken die alleen jij wilt kunnen bedienen zoals de agenda.

Edit: dit was voorheen zo maar dat werkt idd niet meer, het lukt me nu ook niet meer om de assistent op mijn telefoon op te roepen met de stem. Rare zaken, voorheen kon dat wel maar had ik had het uitgezet omdat dan mijn telefoon en mijn home reageerden maar nu krijg ik het ook niet meer aan de praat. Ik heb wel een tijdlang Engels gebruikt en misschien zit daar ook een oplossing als je nu de taal op Engels zet en na het opnieuw opstarten van de telefoon voice match instelt en dan als tweede taal Ned. toevoegen en die als eerste taal selecteert maar ook Engels laat staan. Wat nog wel steeds werkt is oke google roepen in navigeren en google app, misschien kan je dat ook eens testen of dat bij jou wel werkt. zo niet kan het probleem bij jou misschien ook gewoon aan instellingen op je telefoon liggen.

[ Voor 31% gewijzigd door edtims op 23-09-2019 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:46
Ik kwam hier met de vraag of 'voice match' het zelfde was als assistent activeren met 'Okay Google', omdat
'Voice match' nu niet mogelijk is in het Nederlands en ik wel graag assistent gebruik/activeer met m'n stem. Maar als ik @edtims dus goed begrijp kan dat niet zonder systeem taal op Engels te zetten?

Zo raar dat alle vragen herkend kunnen worden, maar even een commando om te activeren niet :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:21:
Denk dat ik niet de enige was die dit irritant vond, het is gefixed!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38
Yep, heb het ook gemerkt eindelijk het "de" woordje eruit

• THE_BASE
  • Niet online
Ik merk dat ik af en toe geen spraak-terugkoppeling krijg maar een nieuw piepje.

Meer die dit hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22
THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:27:
Ik merk dat ik af en toe geen spraak-terugkoppeling krijg maar een nieuw piepje.

Meer die dit hebben?
Dat gebeurt als je een lamp uitzet in dezelfde kamer. Dan krijg je alleen een piepje.

• THE_BASE
  • Niet online
Lizard schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:54:
[...]

Dat gebeurt als je een lamp uitzet in dezelfde kamer. Dan krijg je alleen een piepje.
Dat verklaart het. Dankjewel!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
Is er een 'snelzinnetje' in het Nederlands om alles in een kamer uit te zetten?
Zoals in het Engels 'Kill living room'?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• THE_BASE
  • Niet online
Serena schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:30:
Ik zeg gewoon 'Schakel beneden uit'. Is toch snel genoeg? :)

• Serena
THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:42:
[...]

Ik zeg gewoon 'Schakel beneden uit'. Is toch snel genoeg? :)
Hey Google, schakel eetkamer uit.

Sorry. Ik herken dat apparaat niet. Gebruik de naam van je apparaat.

• THE_BASE
  • Niet online
Serena schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:55:
[...]

Hey Google, schakel eetkamer uit.

Sorry. Ik herken dat apparaat niet. Gebruik de naam van je apparaat.
Vreemd. Ik heb mijn kamers boven, beneden, slaapkamer en berging genoemd. Soms helpt het om Hue even te ontkoppelen in de Google Home-app.

• Serena
THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:59:
[...]

Vreemd. Ik heb mijn kamers boven, beneden, slaapkamer en berging genoemd. Soms helpt het om Hue even te ontkoppelen in de Google Home-app.
Oh, het is niet 'schakel' maar 'zet'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Serena schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:16:
[...]

Oh, het is niet 'schakel' maar 'zet'.
Ik vind de Assistent dan niet bepaald 'slim'. Schakel en zet maakt geen verschil, dus ik zou denken dat het dat beiden moet begrijpen.

• Serena
THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:22:
[...]

Ik vind de Assistent dan niet bepaald 'slim'. Schakel en zet maakt geen verschil, dus ik zou denken dat het dat beiden moet begrijpen.
Mee eens!

• Joen
Serena schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:30:
Ik zeg altijd "zet alles uit in <kamer>" en dat werkt prima op de regelmatig rare reactie na dan: "Sorry, ie didn't get annie respons" ("Sorry, I didn't get any respons" op zijn Nederlands uitgesproken). De apparaten worden echter netjes uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 10:38
Joen schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:21:
[...]

Ik zeg altijd "zet alles uit in <kamer>" en dat werkt prima op de regelmatig rare reactie na dan: "Sorry, ie didn't get annie respons" ("Sorry, I didn't get any respons" op zijn Nederlands uitgesproken). De apparaten worden echter netjes uitgeschakeld.
Heb ik ook wel als ik veel dingen tegelijk uitzet, bij bv 10 lampen ofzo... Error occurred...
Maar toch is alles uit... Lijkt precies op een soort van time-out issue ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik moet hier nog meer structuur in mijn Home aanbrengen want GA snapt wel bijvoorbeeld het commando "lamp eettafel uit" maar wanneer ik zeg: "lampen woonkamer uit" dan doet Google alle lampen in huis uit. En niet alleen de lampen in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Er zou een update moeten zijn die maakt dat de ass. niet meer zegt "goed ik doe 3 lampen uit" maar alleen een piepje geeft als bevestiging. Iemand die dat al heeft en eventueel weet of je dat zelf moet instellen en waar dan?
Ik irriteer me er mateloos aan dat hij zegt goed of oke ik doe lampen aan/uit. Doe het nu maar gewoon, ik heb zijn goedkeuring niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Mijn ass. begrijpt de beide termen maar ik denk wel dat je ook het woord lampen of licht erbij moet zeggen. de ass. kan veel meer apparaten bedienen.
THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:22:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
edtims schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:47:
Er zou een update moeten zijn die maakt dat de ass. niet meer zegt "goed ik doe 3 lampen uit" maar alleen een piepje geeft als bevestiging. Iemand die dat al heeft en eventueel weet of je dat zelf moet instellen en waar dan?
Ik irriteer me er mateloos aan dat hij zegt goed of oke ik doe lampen aan/uit. Doe het nu maar gewoon, ik heb zijn goedkeuring niet nodig.
Dat is alleen bij een apparaat in de zelfde ruimte als waar de Google Home (mini) in staat, maar dan nog steeds werkt het niet goed: bij het ene apparaat in de zelfde ruimte uit-/inschakelen hoor ik netjes een klein deuntje, maar bij het andere apparaat in de zelfde ruimte krijg ik nog steeds een gesproken bevestiging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Joen schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:57:
[...]

Dat is alleen bij een apparaat in de zelfde ruimte als waar de Google Home (mini) in staat, maar dan nog steeds werkt het niet goed: bij het ene apparaat in de zelfde ruimte uit-/inschakelen hoor ik netjes een klein deuntje, maar bij het andere apparaat in de zelfde ruimte krijg ik nog steeds een gesproken bevestiging...
Alleen lampen geven een deuntje. Stekkers niet. Aangezien je dit niet altijd kunt zien.
Dat is de logica erachter. Als je in dezelfde ruimte bent kun je daadwerkelijk zien dat de lamp uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Nou nog niks van dat alles werkt, hij blijft maar oke zeggen of prima. De home staat bij mij in de woonkamer ( dus ook in de app ) en een paar lampen staan in de woonkamer en zijn gewoon hue lampen. Bij mijn vader die een home heeft hoor ik soms wel een piepje maar het lijkt allemaal nog erg random te zijn. Vind het trouwens altijd wel lang duren voordat een update doorgevoerd word nadat het wordt aangekondigd. en dat terwijl ik me ook nog aangemeld heb voor het previewprogramma en zou een van de eersten moeten zijn met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Serena schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:14:
[...]

Alleen lampen geven een deuntje. Stekkers niet. Aangezien je dit niet altijd kunt zien.
Dat is de logica erachter. Als je in dezelfde ruimte bent kun je daadwerkelijk zien dat de lamp uitgaat.
Beiden zijn bij mij van die tussenstekkers: Sonoff S20 en S26. Wel is het zo dat ik de ene de naam heb gegeven met "lamp" er in en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Joen schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 00:00:
[...]

Beiden zijn bij mij van die tussenstekkers: Sonoff S20 en S26. Wel is het zo dat ik de ene de naam heb gegeven met "lamp" er in en de andere niet.
Dan herkent Google dus waarschijnlijk eentje idd als lamp. Dat zal het zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Serena schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

Dan herkent Google dus waarschijnlijk eentje idd als lamp. Dat zal het zijn…
In de Google Home app herkent ie beide als stekker. Dus puur de naam "lamp" zou dan de herkenning moeten zijn. Maar ik dacht dat deuntje voor alle apparaten in de zelfde ruimte als de Google Home (mini) geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmestrom
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 10:33
De laatste tijd valt mij op dat ik nauwelijks meer actueel nieuws krijg als ik er om vraag. Ik heb RTL Nieuws, ANP nieuws en Bright Tech in de GA staan maar als ik dan via m'n Google Home vraag voor het laatste nieuws dan krijg ik terug dat er geen nieuwe updates zijn. Als ik dan vraag voor het laatste nieuws van bijv ANP dan krijg ik wel de laatste te horen.

Hebben meer mensen dit of hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
bartmestrom schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:06:
De laatste tijd valt mij op dat ik nauwelijks meer actueel nieuws krijg als ik er om vraag. Ik heb RTL Nieuws, ANP nieuws en Bright Tech in de GA staan maar als ik dan via m'n Google Home vraag voor het laatste nieuws dan krijg ik terug dat er geen nieuwe updates zijn. Als ik dan vraag voor het laatste nieuws van bijv ANP dan krijg ik wel de laatste te horen.

Hebben meer mensen dit of hoe kan ik dit oplossen?
Volgens mij komt het door de nieuwe stem. Hij kan bijvoorbeeld ook nog geen liedje zingen. Wissel je naar de dame, dan gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 21-06 17:15
Weet er iemand hoe ik de optie "voice match" kan aanvinken in mn telefoon ? nokia 7.1 plus
Deze staat namelijk grijs.

De assistent op zich werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
skank schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:33:
Weet er iemand hoe ik de optie "voice match" kan aanvinken in mn telefoon ? nokia 7.1 plus
Deze staat namelijk grijs.

De assistent op zich werkt wel
Als ik even Google, zie ik dat dit een algemeen probleem is wereldwijd...

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Dat klopt..
Fix zou zijn , cache leegmaken, updates verwijderen , app stopzetten, en opnieuw beginnen maar dat helpt hier precies niet

Benieuwd wat 15 oktober zal brengen.. nieuwe hardware?
Ik zat hoopvol te wachten achter de google hub max , als die ooit komt in BE..

Functies in BE lopen hopeloos achter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
Iemand ervaring met een (losse) temperatuur sensor/meter voor individueel kamers op te meten en te koppelen valt met Google Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 13:19

Dxue

PSN:EvilDrunk

Niet zeker of ik het hier moet vragen of ergens anders, dit lijkt de beste topic ervoor:
Iemand hier die ook ineens de setting voor het wel of niet verzenden van je stem naar google ineens is gereset naar aan? Ik gebruikte het gisteren weer eens op mijn telefoon (gebruik het amper, geen assistent hier thuis) en zag een popup dat mijn stem naar google wordt verzonden en dat terwijl ik het expliciet had uitgezet in het verleden!
Het was ook weer een rotklus om te vinden waar je dat kan uitzetten, blijk aar alleen nog mogelijk via browser en niet meer in de app zelf...

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:43
Pfffff. Gisteren wil ik een reminder via Google Home instellen, krijg ik de melding dat dat niet mogelijk is met een G Suite account. En dat heeft altijd gewoon gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03
barrymossel schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:33:
Pfffff. Gisteren wil ik een reminder via Google Home instellen, krijg ik de melding dat dat niet mogelijk is met een G Suite account. En dat heeft altijd gewoon gewerkt.
Ja, da's ondertussen al een maand of 2 zo denk ik. :(
En wat het meest idiote nog is... Als ik via de calender-app een reminder zet krijg ik op mijn Minis wel een led-reminder te zien, dus de toegang is wel ok! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:43
Fire69 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:56:
[...]

Ja, da's ondertussen al een maand of 2 zo denk ik. :(
En wat het meest idiote nog is... Als ik via de calender-app een reminder zet krijg ik op mijn Minis wel een led-reminder te zien, dus de toegang is wel ok! |:(
En volgens mij doe ik mee aan de beta die ervoor zou zorgen dat Assistant wél toegang heeft tot een G Suite kalender.
Blijft onbegrijpelijk dat iets dat werkte nu ineens niet meer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-06 19:35
https://androidworld.nl/a...ntgrendeling-geactiveerd/ Zal voice-match in het Nederlands dan eindelijk gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Wie weet, net bekeken, ik kan het nog niet.

Gezien google nest hub nu ook te koop (reserveren is in Belgie) , denk ik ook dat straks routines gaan werken !

Helaas nog geen max :( en net die wil ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-06 19:35
https://www.androidplanet...tch-nederland-google/amp/ Stappenplan om het te activeren, bij mij is het nog greyed out jammer genoeg maar het schijnt serverside geactiveerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Ook bij mij nog steeds grijs en niet in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Hier idem, nog grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Kreeg net de melding, aan de slag met nieuwe assistent functies bij opstarten. Daarna kon ik voice match instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb twee Gmail accounts.
Op de ene deed voicematch het niet. Overgeschakeld naar het andere account toen kon ik voicematch wel inschakelen en nu kan ik weer ontgrendelen met "ok Google" :)

[ Voor 3% gewijzigd door Artwido op 17-10-2019 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 07:23:
Kreeg net de melding, aan de slag met nieuwe assistent functies bij opstarten. Daarna kon ik voice match instellen.
Same here, had de melding al twee of drie dagen maar als ik er op klikte gebeurde er niet veel (de ronddraaiende cirkeltjes) maar sinds vandaag werkt voice match ineens/eindelijk

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Idem hier, de optie is nu aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

Ik heb sinds kort ook android auto, wat een feest.
Commando's die ik vaak gebruik:

Ok Google, was is het laatste nieuws?
Ok google, speel <nummer> af op spotify.
Ok google, stem af op BNR nieuwsradio. Hiervoor moet ik nog wel Tune In installeren. Dit kon echter niet via google assistant dus daar kijk ik vanavond even naar.

Weet iemand nog meer handige commando's die nuttig zijn tijdens het rijden? in het Nederlands?

Ik loop er nu vaak tegen aan dat met speel af google dit herkent als 'spell' in het Engels en vervolgens een half uur de naam van een liedje gaat spellen. Dingen als stop, quiet, next roepen helpt hier niet tegen. Hebben jullie dit ook en zo ja, wat doe je er tegen?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1240358 op 17-10-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 10:03
Ik kan nu ook Nederlands (Belgie) kiezen bij nieuwsbronnen. Al staat er dan wel nu.nl en Nos tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Anoniem: 1240358 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:05:
Ik loop er nu vaak tegen aan dat met speel af google dit herkent als 'spell' in het Engels en vervolgens een half uur de naam van een liedje gaat spellen. Dingen als stop, quiet, next roepen helpt hier niet tegen. Hebben jullie dit ook en zo ja, wat doe je er tegen?
Dit gebeurt mij ook vaak, vooral op de Google Home Mini thuis... om betreffende geratel te stoppen zeg je "ok google, stop!"

Ik hoop dat multi-language komende tijd verbeterd gaat worden om deze speel/spell issues op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Anoniem: 1240358 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:05:
Ik heb sinds kort ook android auto, wat een feest.
Commando's die ik vaak gebruik:

Ok Google, was is het laatste nieuws?
Ok google, speel <nummer> af op spotify.
Ok google, stem af op BNR nieuwsradio. Hiervoor moet ik nog wel Tune In installeren. Dit kon echter niet via google assistant dus daar kijk ik vanavond even naar.

Weet iemand nog meer handige commando's die nuttig zijn tijdens het rijden? in het Nederlands?

Ok Google, vertel een grap. :)
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste