Als het een software probleem is, waarom dan überhaupt twee varianten? Hoop dat ik ongelijk krijg, maar vrees voor iets met de hardware...Cyberpope schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:14:
[...]
Als het een software probleem is zal het wel een keer bijgetrokken worden. Als andere hardware er aan ten grondslag ligt, is het een ander probleem.
Zonder duidelijkheid van Nokia blijft het gissen, maar kan natuurlijk ook nog zoiets 'simpels' zijn als een brakke junipatch die snel is teruggetrokken en waar sommigen nu aan vast zitten. Ik heb niet gekeken op welke build mijn telefoon in het verleden zat, dus op dit moment sluit ik niets meer uit.MikeyMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:16:
[...]
Als het een software probleem is, waarom dan überhaupt twee varianten?
Zo jammer dat je óf een 2e sim óf een sd-kaart kan plaatsen, terwijl bij de vorige generatie Nokia's (bijv de 5 en de 6) het 2 sims én een SD is. Nu valt deze telefoon voor mij helaas af. Hopelijk komt Nokia bij nieuwe modellen hier op terug.
@DeadMetal Is er überhaupt een fabrikant/toestel die deze mogelijkheid tegenwoordig (nog) heeft?
Verwijderd
Motorola (onder andere).LocK_Out schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:40:
@DeadMetal Is er überhaupt een fabrikant/toestel die deze mogelijkheid tegenwoordig (nog) heeft?
Sinds Oreo vind ik de toegevoegde waarde van een SD kaart een stuk minder. Ik zou eerder kijken naar extra interne opslag dan naar een SD kaart slot.DeadMetal schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:27:
Zo jammer dat je óf een 2e sim óf een sd-kaart kan plaatsen, terwijl bij de vorige generatie Nokia's (bijv de 5 en de 6) het 2 sims én een SD is. Nu valt deze telefoon voor mij helaas af. Hopelijk komt Nokia bij nieuwe modellen hier op terug.
Wat is er precies beter aan Oreo op het gebied van opslag? Als je toch al een groot SD-kaartje hebt liggen, vind ik het zonde om een duurder model telefoon te kopen, puur voor extra opslag.
Vóór Oreo kon je een snel genoeg SD kaartje toevoegen aan het intern geheugen (adoptable storage). Vanaf Oreo kan dat niet meer, waarschijnlijk te foutgevoelig. Je kunt er nog wel je foto's, muziek en andere data op zetten.
@Zapato Het kan wel, alleen besluiten de meeste fabrikanten (waaronder Nokia) dit softwarematig uit te schakelen (waarschijnlijk zodat mensen toch voor de modellen met meer intern geheugen gaan).
Op mijn Wileyfox Swift 2 (Plus) kon dit gewoon, echter toen ik diezelfde SD in mijn Nokia stopte, herkende die ´m niet meer.
Op mijn Wileyfox Swift 2 (Plus) kon dit gewoon, echter toen ik diezelfde SD in mijn Nokia stopte, herkende die ´m niet meer.
[ Voor 16% gewijzigd door LocK_Out op 16-08-2018 20:27 ]
Verwijderd
Dat komt omdat een SD die eenmaal als intern geheugen/adaptive storage is ingesteld, alleen nog maar in desbetreffende telefoon werkt (ivm encryptie) , en pas na formatteren weer geschikt is voor andere telefoons.LocK_Out schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:26:
@Verwijderd Dat is een tweede reden, echter heeft Nokia (de 6.1) deze hele mogelijkheid niet.
[ Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 16-08-2018 20:48 ]
Helaas, hier ook nog steeds geen nieuwe update na juni. Heb ook mijn telefoon gereset naar de fabrieksinstellingen en later pas sim-kaarten toegevoegd. Maar dat heeft helaas niets uitgehaald...
Model: TA-1043 (4GB versie)
Provider: Vodafone / T-Mobile
Build: 00WW_2_22A_SP01
Patch level: 1 juni 2018
Model: TA-1043 (4GB versie)
Provider: Vodafone / T-Mobile
Ik loop er ook tegenaan. Had telefoon eind juni binnengekregen. Geïnstalleerd en kreeg meteen beveiligingsupfate van juni binnen als pushmelding. Sindsdien nada.Zapato schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:14:
[...]
Ondanks dat het om hetzelfde type nummer gaat TA-1043 lijkt het toch dat de update afhankelijk is van je provider. Het Nokia forum staat er vol mee. Het lijkt dat het probleem zich voordoet bij Vodafone. We kunnen een kleine inventarisatie houden om te zien of dat juist is.
Bij mij:
TA-1043
KPN
Build 00WW_2_22E_SP01
Niveau beveiligingspatch 1 juli 2018
TA-1068
Vodafone
Build 00WW_2_13B_SP02
Niveau beveiligingspatch 1 juni 2018
Interessant artikel over OTA updates en de rol van carriers. Geen idee of het klopt.
https://www.reddit.com/r/..._can_still_be_subject_to/
https://www.reddit.com/r/..._can_still_be_subject_to/
TA-1068
Vodafone
Build 00WW_2_13B_SP02
[/quote]
Hier toestel gelijk aan deze opsomming...
Built 22A...
Vodafone
Build 00WW_2_13B_SP02
[/quote]
Hier toestel gelijk aan deze opsomming...
Built 22A...
[ Voor 5% gewijzigd door hrt op 22-08-2018 21:38 ]
24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017
Ook hier hetzelfde probleem, blijft hangen op Juni 2018 patchlevel:
Model: TA-1043 (3GB)
Provider: Youfone
Uiteindelijk opgelost op de volgende manier:
Eject your SIM card
Factory reset your device
Do not connect your Google account on the initial setup
Manually install a free VPN program via an APK download (I used Turbo VPN)
Connect to an India VPN server and check for updates
Updates komen dan wel binnen, zit nu op het volgende:
Build: 00WW_2_22E_SP02
Patch level: 1 augustus 2018
Nu afwachten of komende updates wel weer vanzelf binnenkomen...
Eject your SIM card
Lijkt te werken hier, eerst installeerde hij de juli patch via de india proxy, daarna na een reboot kwam zonder de proxy de augustus patch binnenhencou schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 08:48:
Ook hier hetzelfde probleem, blijft hangen op Juni 2018 patchlevel:
Eject your SIM card

Zelfde hier, staat nu de juli patch te downloaden. Had al een andere handleiding te pakken waarmee het niet lukte, maar toch nog 1 poging gedaan en het geheim zit hem inderdaad in het niet inloggen in Google Play.
WTF Nokia, waarom kunnen jullie dit niet zelf fixen en moeten we zelf met VPN's en alternatieve APK's klooien..
WTF Nokia, waarom kunnen jullie dit niet zelf fixen en moeten we zelf met VPN's en alternatieve APK's klooien..

Verwijderd
Als het bij Nokia lag, had dan niet iedereen er last van moeten hebben.Aganim schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:24:
Lijkt eerder een netwerk provider (Vodafone) probleem als ik de berichten hier door lees.
Het probleem lijkt zich voor te doen bij toestellen die vanuit de doos zijn geleverd met Android 7. Een providerprobleem lijkt mij sterk, want ook zonder simkaart werkte het niet na een volledige reset. Daarnaast zijn er ook mensen buiten het Vodafone netwerk die problemen hebben en zelfs buiten Nederland.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:51:
[...]
Als het bij Nokia lag, had dan niet iedereen er last van moeten hebben.
Lijkt eerder een netwerk provider (Vodafone) probleem als ik de berichten hier door lees.
Zowaar is bij mij de Google Security Patch 2018-07 wel beschikbaar, hij wordt momenteel geïnstalleerd. Ik ben benieuwd of ik dan eindelijk van het probleem af ben dat de telefoon zichzelf uitschakelt.
Ik heb dus geen factory reset gedaan en heb geen proxy ingesteld, de update kwam vanzelf naar voren.
[update]
Versie 2018-08 kwam er ook bij mij direct achteraan. Het buildnummer is nu 00WW_2_22E_SP2, dus ik ben van de A-versie af.
Ik heb dus geen factory reset gedaan en heb geen proxy ingesteld, de update kwam vanzelf naar voren.
[update]
Versie 2018-08 kwam er ook bij mij direct achteraan. Het buildnummer is nu 00WW_2_22E_SP2, dus ik ben van de A-versie af.
[ Voor 18% gewijzigd door Glabbeek op 28-08-2018 13:24 ]
En zo is het maar net.
Ik kreeg nu plots de update van 1 juli binnen en meteen daarachter aan die van 1 augustus..
Ook hier niets gedaan. Zag plots een melding op mijn telefoon dat er een update beschikbaar was.
De augustus update had nogal wat tijd nodig om te installeren, maar nu geeft mijn telefoon:
Huidige stand:
niveau van Android-Beveiligings-Patch : 1 augustus
Buildnummer: 00WW_2_22E_SP02
TA-1043
Ook hier niets gedaan. Zag plots een melding op mijn telefoon dat er een update beschikbaar was.
De augustus update had nogal wat tijd nodig om te installeren, maar nu geeft mijn telefoon:
Huidige stand:
niveau van Android-Beveiligings-Patch : 1 augustus
Buildnummer: 00WW_2_22E_SP02
TA-1043
[ Voor 70% gewijzigd door Cyberpope op 28-08-2018 12:41 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Yup. Hier is het spul ook binnen aan het komen. Hij is nu bezig met de augustus-update.
Edit: buildnummer nu ook gewijzigd zoals bovenstaand.
Edit: buildnummer nu ook gewijzigd zoals bovenstaand.
[ Voor 24% gewijzigd door grizzler op 28-08-2018 15:51 ]
Geduld is een schone zaak. Al dat gezeur over :"ik heb die of die update niet". Geduld en dat gedoe met fabrieksinstelling is dan niet nodig!
Dat is juist één van de speerpunten van Android One. Het is dan ook begrijpelijk dat mensen zich afvragen waarom de update langer dan normaal op zich laat wachten.cybermannetje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:05:
Al dat gezeur over :"ik heb die of die update niet".
Kunnen mensen eens kappen met die onzin spuien en eerst eens inlezen in de materie? Het Android One programma verplicht fabrikanten om toestellen maandelijks te voorzien van de beveiligingsupdates. Dat is voor mij ook de reden waarom ik specifiek voor een Android One toestel heb gekozen.cybermannetje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:05:
Geduld is een schone zaak. Al dat gezeur over :"ik heb die of die update niet". Geduld en dat gedoe met fabrieksinstelling is dan niet nodig!
Geduld is inderdaad een schone zaak, maar dat gaat ook op voor beloftes nakomen en als dat niet lukt: duidelijk communiceren. Daar heeft Nokia forse steken laten vallen.
Heel bijzonder dat jij je geduld kan bewaren wanneer je zoals hier je vriendin deze telefoon kado hebt gegeven en vervolgens 3 maanden lang zit met een traag werkende camera en reboots. Je moet daar iets mee, met dat geduldcybermannetje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:05:

En Nokia moet gewoon conform afspraak de updates leveren binnen het Android one programma.hencou schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:53:
[...]
Heel bijzonder dat jij je geduld kan bewaren wanneer je zoals hier je vriendin deze telefoon kado hebt gegeven en vervolgens 3 maanden lang zit met een traag werkende camera en reboots. Je moet daar iets mee, met dat geduld
Maar zijn dat soort dingen nu ook gefixt dan? Lijkt mij vooral security gerelateerd...
En waren het maar reboots. Hij reboot alleen als de telefoon opgeladen wordt, anders gaat 'ie volledig uit. En de 'oplossing' om de 4g en locatie uit te zetten waren geen oplossing. Met de bugs die de firmware had bij degenen met de slechte juni-update was de telefoon gewoon niet betrouwbaar te gebruiken.
Maar, ik hoop daar nu dus van af te zijn. Morgen ga ik de navigatie weer gebruiken, en dan weet ik waarschijnlijk of het opgelost is. Meestal rebootte de telefoon zeker 1 keer per autorit.
De traag werkende camera lijkt overigens met de cameraupdate van vorige week (die blijkbaar ook alweer teruggetrokken is) opgelost te zijn. Ik heb sindsdien in ieder geval geen hangende camera meer gehad.
Maar, ik hoop daar nu dus van af te zijn. Morgen ga ik de navigatie weer gebruiken, en dan weet ik waarschijnlijk of het opgelost is. Meestal rebootte de telefoon zeker 1 keer per autorit.
De traag werkende camera lijkt overigens met de cameraupdate van vorige week (die blijkbaar ook alweer teruggetrokken is) opgelost te zijn. Ik heb sindsdien in ieder geval geen hangende camera meer gehad.
En zo is het maar net.
Verwijderd
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van de Nokia 6.1. Wat ik nog niet kan vinden is de mogelijkheid app geluiden los te koppelen van bel geluiden. Bij mijn vorige telefoon kon ik geluiden van bijv binnenkomende appjes uitzetten, terwijl geluid van inkomende belgesprekken wel ingeschakeld was.
Is dat mogelijk bij de nokia 6.1?
Zijn er al ervaringen met de nieuwe software los van de beveiligingsupdate? M.a.w. zijn er euvels opgelost?
Mijn exemplaar is retour gestuurd voor de issues met de speaker. Bleek toch hardware te zijn.
Mijn exemplaar is retour gestuurd voor de issues met de speaker. Bleek toch hardware te zijn.
Verwijderd
Via instellingen even zoeken naar "meldingen", daar is van alles aan te passen per app/account/etc.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:45:
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van de Nokia 6.1. Wat ik nog niet kan vinden is de mogelijkheid app geluiden los te koppelen van bel geluiden. Bij mijn vorige telefoon kon ik geluiden van bijv binnenkomende appjes uitzetten, terwijl geluid van inkomende belgesprekken wel ingeschakeld was.
Ik heb sinds de updates die ik vorige week binnen heb gekregen in ieder geval geen shutdowns of reboots meer gehad. Daarnaast draait Sygic ook een stuk stabieler, ik kon voorheen geen rit rijden zonder dat Sygic minimaal een keer of 5 crashte (en zichzelf weer startte, dus heel erg was dat ook weer niet).MikeyMan schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:58:
Zijn er al ervaringen met de nieuwe software los van de beveiligingsupdate? M.a.w. zijn er euvels opgelost?
[...]
En zo is het maar net.
Hallo, heb net een Nokia 6 2018 en kan nergens vinden waar ik tijdens het bellen de 2 piepjes die om de minuut afgaan kan uitzetten. Kan het nergens vinden en ook google laat mij in de steek.
Hoop dat iemand het weet!
minutenteller is een functie die aan/uit kan. zit misschien hier: <bel menu ... > Instellingen, Oproep, en BelsignalenSpaceking schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 02:12:
Hallo, heb net een Nokia 6 2018 en kan nergens vinden waar ik tijdens het bellen de 2 piepjes die om de minuut afgaan kan uitzetten. Kan het nergens vinden en ook google laat mij in de steek.![]()
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Dank je voor je antwoord! Ik had ook Nokia customer service gemaild (online) en kreeg zowaar een relatief vrij snelle reactie (top!) en het werkt ook nog! De minuten teller uitzetten bij de Nokia phone app, settings en dan bij accounts, helemaal naar beneden en dan "tonen voor oproepstatus" vinkje weghalen
-
Thank you for contacting Nokia Mobile Care,
We are glad to see you are interested in our mobile device, regarding your concern about notification while calling and in response, we would like you to try some following steps. First please try adjusting you Call alerts via the Phone app of your Nokia 6+ device. To do that, please open the application called "Phone", after which, on the top right, tap on the three dots to open the call settings. From the settings go to Calling Accounts, at which point all available call alert settings should be visible. Consider turning each setting off and seeing if this beeping continues despite this.
-
Additionally, if these settings fail to resolve your issue, please consider contacting your Network service provider and inquire about USSD call settings and preferences, which they should be able to tell you about.
Please keep in mind that, when concluding the correspondence, we will send you an automatic satisfaction survey, which we would greatly appreciate if you would consider filling out.
We hope this information manages to prove useful for you
Best wishes
Nokia Mobile Care Team
-
Thank you for contacting Nokia Mobile Care,
We are glad to see you are interested in our mobile device, regarding your concern about notification while calling and in response, we would like you to try some following steps. First please try adjusting you Call alerts via the Phone app of your Nokia 6+ device. To do that, please open the application called "Phone", after which, on the top right, tap on the three dots to open the call settings. From the settings go to Calling Accounts, at which point all available call alert settings should be visible. Consider turning each setting off and seeing if this beeping continues despite this.
-
Additionally, if these settings fail to resolve your issue, please consider contacting your Network service provider and inquire about USSD call settings and preferences, which they should be able to tell you about.
Please keep in mind that, when concluding the correspondence, we will send you an automatic satisfaction survey, which we would greatly appreciate if you would consider filling out.
We hope this information manages to prove useful for you
Best wishes
Nokia Mobile Care Team
Ik gebruik de originele oplader die bij de 6.1 geleverd is, incl het originele kabeltje,
Maar als ik de telefoon ga opladen zie ik eerst opladen, later staat daar snel opladen en weer later staat er alleen opladen.
Soms als ik het kabeltje uit de telefoon haal en er weer instop dan staat er weer even snel opladen maar weer later gewoon opladen.
Ik heb het ook nog geprobeerd met de oplader en snoertje van mijn vriendin haar nokia 6.1 maar dat gaf het zelfde resultaat.
Hoe is dat bij andere die de nokia 6.1 hebben?
Maar als ik de telefoon ga opladen zie ik eerst opladen, later staat daar snel opladen en weer later staat er alleen opladen.
Soms als ik het kabeltje uit de telefoon haal en er weer instop dan staat er weer even snel opladen maar weer later gewoon opladen.
Ik heb het ook nog geprobeerd met de oplader en snoertje van mijn vriendin haar nokia 6.1 maar dat gaf het zelfde resultaat.
Bij mij precies hetzelfde, maar hij laadt wel snel op (toch?).ivo1969 schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:22:
Ik gebruik de originele oplader die bij de 6.1 geleverd is, incl het originele kabeltje,
Volgens mij is het zo dat snel laden alleen actief is en blijft als je telefoon niet gebruikt wordt.
Dat heb ik iig al voorbij zien komen hier in de Nokia topics.
Zo gauw je de telefoon gaat gebruiken switch de laad sequence over naar gewoon laden. Schakel je het scherm weer uit en leg je de telefoon weg zal het weer switchen naar snel laden.
Was geloof zelfs iemand die het had gemeten met een multimeter
Dat heb ik iig al voorbij zien komen hier in de Nokia topics.
Zo gauw je de telefoon gaat gebruiken switch de laad sequence over naar gewoon laden. Schakel je het scherm weer uit en leg je de telefoon weg zal het weer switchen naar snel laden.
Was geloof zelfs iemand die het had gemeten met een multimeter
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Sinds de update geen reboots een camera problemen meer, nog wel dat laden via een 230V lader niet meer werkte ?? Verschillende laders en kabels getest, niets hielp. Vreemd genoeg werkte het laden via een 12V autolader of een powerbank wel. Was er toen wel klaar mee en telefoon retour gestuurd. Is inmiddels gerepareerd middels een "boardswap". Nu werkt echter de vingerafdrukscanner niet meerMikeyMan schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:58:

[ Voor 0% gewijzigd door hencou op 14-09-2018 16:59 . Reden: typo ]
retour? Zou ik niet moeten weten...hencou schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:52:
[...]
Sinds de update geen reboots een camera problemen meer, nog wel dat laden via een 230V lader niet meer werkte ?? Verschillende laders en kabels getest, niets hielp. Vreemd genoeg werkte het laden via een 12V autolader of een powerbank wel. Was er toen wel klaar mee en telefoon retour gestuurd. Is inmiddels gerepareerd middels een "boardswap". Nu werkt echter de vingeradrukscanner niet meer, voor de rest geen problemen meer, software is van augustus 2018.
Ik ben inmiddels toch maar overgestapt op een Nokia 6.1 aangezien mijn Wileyfox Swift 2+ een laadprobleem ontwikkeld heeft en ik 'm voor herstelling opgestuurd heb. 'k Vind de telefoon wat te groot maar binnen deze prijscategorie lijkt er niets beters te bestaan (vooral AndroidOne én garantie in .be vind ik in dit geval belangrijk, dus de Mi A 2 valt af).
@hencou Lijkt mij gevalletje garantie/retour, dit hoort niet.
@Dryhte Welkom, lotgenoot! Moet zeggen dat (in ieder geval ik) je snel aan het formaat went.
Heb vandaag de Swift 2 Plus weer even gebruikt & vind deze nu eigenlijk "net" iets te klein aanvoelen. Merk ook dat het scherm van de 6.1 een stuk mooiere kleuren heeft.
Al met al lijkt het onbewust, toch een goede (betere) keuze.
@Dryhte Welkom, lotgenoot! Moet zeggen dat (in ieder geval ik) je snel aan het formaat went.
Heb vandaag de Swift 2 Plus weer even gebruikt & vind deze nu eigenlijk "net" iets te klein aanvoelen. Merk ook dat het scherm van de 6.1 een stuk mooiere kleuren heeft.
[ Voor 65% gewijzigd door LocK_Out op 15-09-2018 12:22 ]
Eerste bevindingen zijn positief, behalve:LocK_Out schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:19:
@hencou Lijkt mij gevalletje garantie/retour, dit hoort niet.
- formaat (te groot, mijn handen zijn niet groot genoeg om deze telefoon met 1 hand te bedienen én bovendien zit het ding niet lekker in mijn broekzak)
- de vingerafdruk lezer: op de Wileyfox had ik een success rate van ongeveer 90-95% en op de Nokia zo'n 50-60%. Het lukt uiteindelijk altijd, maar erg vaak pas na 2 of 3 pogingen
Herken beide punten. Al heb ik grote handen, ik vind hem ook lastig te hanteren.Dryhte schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:02:
[...]
Eerste bevindingen zijn positief, behalve:
- formaat (te groot, mijn handen zijn niet groot genoeg om deze telefoon met 1 hand te bedienen én bovendien zit het ding niet lekker in mijn broekzak)
- de vingerafdruk lezer: op de Wileyfox had ik een success rate van ongeveer 90-95% en op de Nokia zo'n 50-60%. Het lukt uiteindelijk altijd, maar erg vaak pas na 2 of 3 pogingen
En die vingerafdruk aan de achterkant valt ook minder gelukkig uit dan gehoopt. Juist met zo'n groot toestel werkt het gewoon beter met de duim.
Hoeft niet. Mijn 5x had ook een vingerafdrukscanner aan de achterzijde werkte feilloos. De rand rondom de nokia is te dik lijkt het, waardoor hij niet goed pakt.MikeyMan schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:46:
[...]
Herken beide punten. Al heb ik grote handen, ik vind hem ook lastig te hanteren.
En die vingerafdruk aan de achterkant valt ook minder gelukkig uit dan gehoopt. Juist met zo'n groot toestel werkt het gewoon beter met de duim.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik heb ook kleine handen maar dmv een softcase hoesje met ronde randen kan ik mooi de Nokia 6.1 met 1 hand bedienen. De vingerafdruk scanner gewoon weer opnieuw initialiseren, ik heb zelf mijn beide wijsvingers erin gezet.
@Dryhte
Grootte blijft met mijn handen inderdaad ook een issue. Is en blijft te groot om met één hand te bedienen.
Vingerafdruk scanner pakt inderdaad raar, alhoewel ik de locatie wel prettiger vind dan de S2P.
Grootte blijft met mijn handen inderdaad ook een issue. Is en blijft te groot om met één hand te bedienen.
Vingerafdruk scanner pakt inderdaad raar, alhoewel ik de locatie wel prettiger vind dan de S2P.
Dit is erg jammer! Ik had een Nokia 6 die het wel kon maar nu een Nokia 6.1 waarbij het niet kan...LocK_Out schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:26:
@Zapato Het kan wel, alleen besluiten de meeste fabrikanten (waaronder Nokia) dit softwarematig uit te schakelen (waarschijnlijk zodat mensen toch voor de modellen met meer intern geheugen gaan).
Ik kan dus niet mijn 32 GB SD kaartje gebruiken aan de interne opslag toevoegen van de Nokia 6.1.
Is het heel zeker dat dat gewoon niet kan? Of is het wellicht wel mogelijk met een snellere SD card?
Groet.
@iTmen79 Ja, heel zeker dat het "echt niet" kan. Je kan m wel gebruiken voor bijvoorbeeld enkel foto's (en video's) scheelt toch al iets.
Inmiddels weer retour gestuurd. Camera begon na verloop van tijd ook random weer te bevriezen, ongeveer een minuut. Erg irritant wanneer je snel ff een foto moet maken. Overigens geen reboots meer gezien.
hmm, mijn speaker heeft kuren. Ik kan de persoon aan de andere kant van de lijn haast niet horen.
Dat zal wel een retourtje Nokia HQ worden.
Dat zal wel een retourtje Nokia HQ worden.
Heeft iemand al iets van de september security patch gezien??
We zitten inmiddels tegen het einde van september aan & zit nog steeds met de augustus patch. In de laatste patch zouden aardig zware lekken gepatcht moeten worden. Zit er dus wel redelijk op te wachten..
We zitten inmiddels tegen het einde van september aan & zit nog steeds met de augustus patch. In de laatste patch zouden aardig zware lekken gepatcht moeten worden. Zit er dus wel redelijk op te wachten..
[ Voor 10% gewijzigd door LocK_Out op 25-09-2018 02:14 ]
@LocK_Out Nee, nog niets daarover gezien/gehoord. De Nokia 5 van m'n vrouw kreeg ongeveer een week geleden de september-patch aangeboden.
Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat de camera bevriest. Ben zelfs al naar een alternatief aan het zoeken en heb nu OpenCamera er bij op gezet. Maar of dat altijd wel goed gaat...? 2 camera-apps naast elkaar.???hencou schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:24:
[...]
Inmiddels weer retour gestuurd. Camera begon na verloop van tijd ook random weer te bevriezen, ongeveer een minuut. Erg irritant wanneer je snel ff een foto moet maken. Overigens geen reboots meer gezien.
Vanuit Whatsapp blijft hij de standaard camera gebruiken. Dan moet ik die er dus misschien afhalen....
Ik weet het allemaal nog niet...
Volgens mij gebruikt Whatsapp z'n eigen camera functie.Hendrik55 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:28:
[...]
Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat de camera bevriest. Ben zelfs al naar een alternatief aan het zoeken en heb nu OpenCamera er bij op gezet. Maar of dat altijd wel goed gaat...? 2 camera-apps naast elkaar.???
Vanuit Whatsapp blijft hij de standaard camera gebruiken. Dan moet ik die er dus misschien afhalen....
Ik weet het allemaal nog niet...
Dat is waar, thanks.LocK_Out schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:39:
@iTmen79 Ja, heel zeker dat het "echt niet" kan. Je kan m wel gebruiken voor bijvoorbeeld enkel foto's (en video's) scheelt toch al iets.
Overigens erg tevreden over het toestel, erg goed midrange toestel.
De Nokia 6 (2017) was merkbaar trager.
Groet.
@Hendrik55 Ik heb wel het probleem met de standaard camera app, dat deze na het maken van een foto. Bij de foto zelf op "verwerken" blijft staan.
De camera app via "app instellingen" stoppen is dan de enige mogelijkheid om de notificatie te laten verdwijnen.
Op google is hierover niks te vinden.
Zijn er hier toevallig mensen met hetzelfde probleem?
De camera app via "app instellingen" stoppen is dan de enige mogelijkheid om de notificatie te laten verdwijnen.
sla je foto's op een SD card op? in dat geval zou ik intern geheugen proberen.
kan zijn dat je SD card gaar is.
kan zijn dat je SD card gaar is.
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Ik heb inmiddels vannacht de september patch binnen gekregen. Ben benieuwd of de camera nu beter werkt. Ik had het fenomeen dat bij de eerste keer starten van de camera app hij geen connectie met de hardware kreeg. 2de keer starten ging het wel goed.
Heb jij de update van de foto app van ongeveer een maand geleden gedaan? Deze is vrij snel weer teruggetrokken door Nokia. Ik had dezelfde problemen en naar verwijderen update was het probleem weg.LocK_Out schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:31:
@Hendrik55 Ik heb wel het probleem met de standaard camera app, dat deze na het maken van een foto. Bij de foto zelf op "verwerken" blijft staan.
Hier komt ook de septemberupdate binnen. En ik was iemand die lang heeft moeten wachten op de juni update, dus hij gaat nu in de vaart der volken mee.
Wel PiHole moeten uitzetten om hem te downloaden. Anders kreeg ik elke keer "download" onderbroken.
Wel PiHole moeten uitzetten om hem te downloaden. Anders kreeg ik elke keer "download" onderbroken.
Toch vraag ik me wel af in hoeverre die beveiligingsupdates ook stabiliteitsverbeteringen bevatten. Wordt nooit iets over gemeld.
Update is hier ook binnen! Netjes hoor.Zapato schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:43:
September update rolt nu binnen. 81MB
Als Nokia een Android One Tablet zou uitbrengen zou ik hem gelijk kopen!
Kreeg vandaag ook een update van de Nokia camera app.
Ik heb versie 8.0260.80 en geen idee of dit de update van een maand geleden is.Zapato schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:45:
[...]
Heb jij de update van de foto app van ongeveer een maand geleden gedaan? Deze is vrij snel weer teruggetrokken door Nokia. Ik had dezelfde problemen en naar verwijderen update was het probleem weg.
Waar vind ik dat.
Misschien lost het zich op met de september update.
Ik ga straks ff kijken of ik die ook binnen krijg.
Aanvulling: ik zie dat er een Nokia Camera versie 90.9.1125.10 is van 15 september waarom die niet met de automatische updates is meegekomen weet ik niet.
De september update staat ook klaar, maar ik moet eerst aan de lader...
Dat gaan we straks beleven, en daarna alles maar ff updaten.
[ Voor 21% gewijzigd door Hendrik55 op 26-09-2018 18:47 ]
Instellingen - Apps en meldingen - Camera
Onderaan staat de versie. Met de 3 puntjes rechtsboven kun je de updates verwijderen.
Deze middag op die manier gedaan en een paar minuten later kwam die 90.9.1125.10 update in de play store tevoorschijn.
Onderaan staat de versie. Met de 3 puntjes rechtsboven kun je de updates verwijderen.
Deze middag op die manier gedaan en een paar minuten later kwam die 90.9.1125.10 update in de play store tevoorschijn.
Bedankt. Inderdaad, heb nu ook 90.9.1125.10Zapato schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:48:
Instellingen - Apps en meldingen - Camera
Ik kan met de september update geen SMS berichten meer verwijderen. Meer mensen met dit probleem?
[edit] Ineens lukt het weer, probleem opgelost.
[edit] Ineens lukt het weer, probleem opgelost.
[ Voor 21% gewijzigd door Templar op 02-10-2018 00:53 ]
Werkt hier gewoon.Templar schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:03:
Ik kan met de september update geen SMS berichten meer verwijderen. Meer mensen met dit probleem?
Templar schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:03:
Hier ook geen probleem...
Camera app heeft na de update, bij mij nog steeds het/de "verwerken" loop probleem/bug.
Was daarnaast ook erg verbaasd, dat enkel de camera app 115 MB groot is. Is fors aan de maat voor een app.
Bij mij staat ie weer lekker uitgeschakeld, gebruik CameraMX welke een stuk beter en makkelijker werkt (geeft meteen aan dat het geen hardware probleem is).
Echter gebruik ik liever de standaard meegeleverde camera app. Helaas is die met deze bug, voor mij zo goed als onbruikbaar.
@Templar Ook hier geen problemen met sms berichten verwijderen.
Was daarnaast ook erg verbaasd, dat enkel de camera app 115 MB groot is. Is fors aan de maat voor een app.
Bij mij staat ie weer lekker uitgeschakeld, gebruik CameraMX welke een stuk beter en makkelijker werkt (geeft meteen aan dat het geen hardware probleem is).
Echter gebruik ik liever de standaard meegeleverde camera app. Helaas is die met deze bug, voor mij zo goed als onbruikbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 02-10-2018 00:46 ]
Verwijderd
Zelfde probleem hier, ik gebruik Camera Zoom FX als vervanger. Jaren geleden eens gekocht in de sale voor 10 cent.LocK_Out schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:44:
Camera app heeft na de update, bij mij nog steeds het/de "verwerken" loop probleem/bug.
En de grootte van de app is inderdaad bizar. Camera Zoom FX is de app zelf nog geen 13MB terwijl de Nokia camera app 269MB is, met daarboven op nog eens 210MB gebruikersgegevens.

<edit>
Na het verwijderen van de gebruikersgegevens is de bug m.b.t. verwerken opgelost bij mij.

<edit2>
Meteen even getest, en de scherpediepte die in het verleden te wensen overliet is opgelost zover ik kan zien, echter de gehele indruk van de foto's is bij Camera Zoom een stukje beter nog.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2018 10:00 ]
Hoe zet ik de volgende optie uit? Omhoog swipen op het hoofdscherm zorgt ervoor dat de flashlight app wordt gestart (die ik gedelete heb). Nu gaat ie dus steeds naar de Play store om die app te downloade op het moment dat ik omhoog swipe. Kan het nergens vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Techno Overlord op 02-10-2018 10:23 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Verwijderd
@Techno Overlord dat kan je niet instellen in de standaard launcher dus gebruik je een andere die wel gesture ondersteund, Nova, Microsoft, Evie, etc.
Daar dus even in de instellingen weer uitzetten/aanpassen.
Ik had Nova al idd en ik heb het daar gevonden. Stom dat ik niet dacht om daar te zoeken.Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:32:
@Techno Overlord dat kan je niet instellen in de standaard launcher dus gebruik je een andere die wel gesture ondersteund, Nova, Microsoft, Evie, etc.

Forever raver!
Dan ben ik benieuwd hoe je die zaklamp precies aan zet
Door de app te starten vanuit de app drawer of via de shortcut in het notificatiescherm (meest gebruikte door mij).MikeyMan schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:38:
Dan ben ik benieuwd hoe je die zaklamp precies aan zet
Forever raver!
Verwijderd
Denk dat @MikeyMan bedoeld hoe zaklamp aan te zetten door omhoog te swipen.
Door een launcher te gebruiken die gesture/gebaren ondersteund en dan een zaklamp app aan een bepaalde gesture koppelen, in dit geval "omhoog swipen".
Door een launcher te gebruiken die gesture/gebaren ondersteund en dan een zaklamp app aan een bepaalde gesture koppelen, in dit geval "omhoog swipen".
Ah ik las het verkeerd. Dacht dat op een of andere manier in de standaard lukte idd.
Is dit een bekende bug bij Nokia? Ik begin me toch wel te ergeren dat een telefoon met Android One zulke fouten vertoont. Ik koop juist zo'n apparaat omdat ik wil dat de telefoon van m'n vriendin gewoon werkt, en dan niet zulke vage dingen als een camera die blijft hangen op "verwerken".LocK_Out schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:44:
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Hoe krijg ik het telefoonicoontje bovenin weg? Ik heb gemiste gesprekken gehad maar gecleared. Een reboot werkt niet.

Forever raver!
@Techno Overlord Gebruik je een andere launcher dan de standaard?
Via instellingen -> Apps even je launcher geforceerd stoppen. Eventueel hetzelfde bij de telefoon app doen.
Misschien dat dit werkt.
Check tevens even of je launcher machtiging tot je telefoon (gesprekken) heeft.
Via instellingen -> Apps even je launcher geforceerd stoppen. Eventueel hetzelfde bij de telefoon app doen.
Misschien dat dit werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door LocK_Out op 06-10-2018 15:58 ]
Missed call icon hoort linksboven te staan, en ziet er anders uit.
Ik vermoed dat dit icoon iets anders betekent. Misschien iets van voip?
edit:
hoppa: https://forums.androidcen...ne-wifi-symbol-means.html
2 minuten googlelen (android icon phone with wifi)
edit:
[ Voor 39% gewijzigd door job op 06-10-2018 16:23 ]
Heb je niet toevallig een gemist gesprek gehad van Whatsapp of een andere app waarbij je over data kan bellen??Techno Overlord schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:57:
Hoe krijg ik het telefoonicoontje bovenin weg? Ik heb gemiste gesprekken gehad maar gecleared. Een reboot werkt niet.
[Afbeelding: Nokia]
Ik gebruik Nova Launcher (betaalde versie) Deze app heeft alleen permissie tot Storage. Heb de app geforce-stopped maar dit werkt niet. Ook de standaard launcher weer als standaard ingesteld en de telefoon herstart met standaard launcher. maar blijf die %(#@&# icon zien.LocK_Out schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:57:
@Techno Overlord Gebruik je een andere launcher dan de standaard?
Misschien dat dit werkt.
Ok het heet dus Wi-Fi calling. Daar ben ik nu achter door jouw link. Echter, ik heb nergen Wi-Fi Calling of iets dat er op lijkt bij netwerk- of Wi-Fi instellingen. Als ik zoek op Search Settings klik en zoek op Wi-Fi Calling dan zie ik de optie staan. Klik ik erop dan kom ik in Mobile Network en daar zie ik nergens Wi-Fi Caling staan. Er wordt ook geopperd om Enhanced 4G LTE Mode uit te schakelen maar ook dat maakt niets uit. Zowel bij SIM1 als SIM2. Het icoon blijft er staan. Ook als ik naar andere netwerken zoek of mobiele data in- of uitschakel blijft het icoon staan.job schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:16:
Missed call icon hoort linksboven te staan, en ziet er anders uit.
edit:

Ik gebruik alleen WhatsApp geen andere voice apps en daar heb ik al alle logs gecleared. Zeer vreemd dit. Als ik Wi-Fi in- en uitschakel is het een halve minuut weg en daarna is het er weer. Ik kan me ook niet herinneren dat ik een Wi-Fi call gehad heb. Hoor het nu eigenlijk pas voor het eerst. Ik ken wel natuurlijk de WhatsApp voice calls maar hier heb ik normaal gezien geen last van, ook niet als ik een dergelijk gesprek gemist heb.Nathan80 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:52:
[...]
Heb je niet toevallig een gemist gesprek gehad van Whatsapp of een andere app waarbij je over data kan bellen??
[ Voor 27% gewijzigd door Techno Overlord op 06-10-2018 17:08 ]
Forever raver!
Ok, ik heb de icoon nu ook weer terug. Ik heb in de tussentijd geen gemiste gesprek of überhaupt een gesprek gehad. Dus ik denk dat het een bug is. Zal eens kijken op het Nokia forum.
Dit is een functie die je aan en uit kan zetten in het menu. Dit heet bellen via Wifi. Instellingen, dan naar Netwerk en Internet. Dan naar Mobiel netwerk, dan geavanceerd. Daar staat de functie bellen via wifi. Staat ineens automatisch op aan. Deze even uit vinken.
Verwijderd
Waarom zou je het uit willen zetten als je provider het blijkbaar ondersteund?
Ik heb ruk mobile verbinding binnenshuis, moet nu steeds de achtertuin in tijdens het bellen.
Ik heb ruk mobile verbinding binnenshuis, moet nu steeds de achtertuin in tijdens het bellen.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2018 20:04 ]
Omdat ik daar niet om gevraagd heb. Zo kunnen ze helemaal nagaan waar je bent, wie je belt of gebeld wordt. Dit maakt het makkelijker voor 3en om daar misbruik van te maken. En ik heb onbeperkt bellen en geen onbeperkt datagebruik.
Ik heb heel die functie niet staan in het menu.
Ik ook niet, maar is waarschijnlijk alleen beschikbaar als de provider het ondersteunt.
Ik zie het ook niet staan maar toch t icoon. Wil t ook graag uit hebben.
Edit: ik heb de optie wel gevonden maar bij de advanced opties van sim2. Niet goed gekeken dus.
Edit: ik heb de optie wel gevonden maar bij de advanced opties van sim2. Niet goed gekeken dus.
[ Voor 42% gewijzigd door Techno Overlord op 06-10-2018 22:43 ]
Forever raver!
Dan zal je tweede provider het waarschijnlijk wel ondersteunen en de eerste niet.Techno Overlord schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:29:
Ik heb even lopen zoeken en vodafone en tele2 ondersteunen bellen via wifi. t-mobile en kpn nog niet.
Voor de mensen die benieuwd zijn wat bellen over wifi (wifi calling / voice over wifi) inhoudt:
http://www.gsmhelpdesk.nl...llen-over-wi-fi-netwerken
Wie is ze?Nathan80 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:05:
Omdat ik daar niet om gevraagd heb. Zo kunnen ze helemaal nagaan waar je bent, wie je belt of gebeld wordt. Dit maakt het makkelijker voor 3en om daar misbruik van te maken. En ik heb onbeperkt bellen en geen onbeperkt datagebruik.
Het staat helemaal los van je datagebruik. Het gaat namelijk via wifi.
[ Voor 61% gewijzigd door job op 06-10-2018 23:15 ]
Krijgt de 6.1 inderdaad Android 9/PIE ?
Misschien worden de camera-problemen daarmee opgelost...
Bij mij gaat het ook af en toe nog vreemd. Misschien toch nog eens een alternatief proberen.
Misschien worden de camera-problemen daarmee opgelost...
Bij mij gaat het ook af en toe nog vreemd. Misschien toch nog eens een alternatief proberen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires