@Hendrik55 ja & wie weet. Ik ben inmiddels wel redelijk klaar met die app.
De camera issue en de instabiliteit van bluetooth op de 6.1 zijn nog steeds enorme irritatie factoren idd. Hoop dat Pie hier fundamentele verbeteringen gaat brengen.
Bezit de telefoon nu al een tijdje, ben een gebruiker vanaf het eerste uur. Het gaat om de TA-1043. Ik heb een tijdje met de stock camera app gewerkt, deze app bevriest vaak na het nemen van een foto. De foto is daarna ook niet opgeslagen. Erg irritant als je niet zo veel tijd hebt om een foto te maken.
Ik heb wat op het Nokia forum rondgeneusd, en daar werd aangeraden om een andere Camera app te installeren, en de toegang van de normale camera te ontzeggen. Ik heb ergens een Google Camera (5.1.018.xxx) apk vandaan geplukt. Deze andere camera app verbetert de ervaring niet: tijdens het "rondkijken" door de camera app in lastige lichtomstandigheden bevriest het beeld. Het eerder beschreven probleem is echter wel verholpen.
Heeft iemand een oplossing die wél werkt?
Ik heb wat op het Nokia forum rondgeneusd, en daar werd aangeraden om een andere Camera app te installeren, en de toegang van de normale camera te ontzeggen. Ik heb ergens een Google Camera (5.1.018.xxx) apk vandaan geplukt. Deze andere camera app verbetert de ervaring niet: tijdens het "rondkijken" door de camera app in lastige lichtomstandigheden bevriest het beeld. Het eerder beschreven probleem is echter wel verholpen.
Heeft iemand een oplossing die wél werkt?
Verwijderd
@Twieka open camera en mx camera zijn prima alternatieven uit de playstore.
Als je perse Google cam wilt zou ik zoeken op cStark27 en dan versie 3.6
Als je perse Google cam wilt zou ik zoeken op cStark27 en dan versie 3.6
Mijn vriendin hebben beiden de 6.1, maar bij mijn vriendin verschijnt er een symbooltje bij aan de rechterkant waar de symbooltjes voor bijv: tijd,accu percentage , wifi staat.
Het symbooltje wat bij de telefoon van mijn vriendin daar verschijnt, is een telefoonhoorntje met een soort van driehoekje in het midden.
Het is niet het symbooltje van een gesprek gemist, want dat symbooltje verschijnt aan de linker bovenkant van het scherm
Wie weet wat het genoemde symbooltje aan de rechterkant is? We komen er niet uit en bij opnieuw opstarten verschijnt het symbooltje er vanzelf
Het symbooltje wat bij de telefoon van mijn vriendin daar verschijnt, is een telefoonhoorntje met een soort van driehoekje in het midden.
Het is niet het symbooltje van een gesprek gemist, want dat symbooltje verschijnt aan de linker bovenkant van het scherm
Wie weet wat het genoemde symbooltje aan de rechterkant is? We komen er niet uit en bij opnieuw opstarten verschijnt het symbooltje er vanzelf
Bedankt dat is het dus.Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:01:
@ivo1969 waarschijnlijk iets van bellen over wifi.
Mijn vriendin heeft als provider Vodafone en die ondersteund dus bellen over wifi
En ik zelf heb KPN als provider en die ondersteunt dus niet bellen over wifi.
Bellen over WiFi is overigens uit te zetten, mocht dat icon je storen
Zowel mijn vriendin als ik hebben de nokia 6.1 , vriendin had /heeft last van de camera bug van nokia zelf.
Ik heb er sinds vandaag last van , dat het het proces op verwerken blijft staan.
Cache legen en gegevens wissen helpt maar voor even.
Maar wat ik wel heel raar vind is, dat als je via apps en meldingen naar camera gaat scoll naar app details daar op klikken en dan krijg je te zien: Nokia camera, HDM global je apparaat is niet compatibel met deze versie???
Het gaat om laatst geüpdatet 15 okt 2018 versie 90.9.1125.10
Ik heb er sinds vandaag last van , dat het het proces op verwerken blijft staan.
Cache legen en gegevens wissen helpt maar voor even.
Maar wat ik wel heel raar vind is, dat als je via apps en meldingen naar camera gaat scoll naar app details daar op klikken en dan krijg je te zien: Nokia camera, HDM global je apparaat is niet compatibel met deze versie???
Het gaat om laatst geüpdatet 15 okt 2018 versie 90.9.1125.10
Verwijderd
Camera software van HMD is om te huilen inderdaad. Gewoon andere installeren en de standaard camera uitschakelen.
Suggesties voor een andere camera app?
En waar schakel je de standaardcamera uit, zodat het alternatief ook vanuit Whatsapp start....
En waar schakel je de standaardcamera uit, zodat het alternatief ook vanuit Whatsapp start....
Verwijderd
6 berichten omhoogHendrik55 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:18:
Suggesties voor een andere camera app?
Verwijderd in "[Nokia 6.1 (2018)] Ervaringen & Discussie"
Zelf gebruik ik Camera Zoom FX, jaren terug eens gekocht voor 10 cent. Er is ook een gratis versie van.
WA gebruik eigen camera software zover ik weet.
Heeft iemand al pie en/of oktober update gekregen? Ik hoop dat in ieder geval oktober update nog komt in oktober.
Ik ook nog niet, ik zit op beveiligingspatch van 1 september.Zapato schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:04:
Heeft iemand al pie en/of oktober update gekregen? Ik hoop dat in ieder geval oktober update nog komt in oktober.
Verder tevreden gebruiker, werkt ook lekker met Android Auto!
Groet
Pie update lijkt eraan te komen: https://www.androidpolice.com/2018/10/30/nokia-6-1-starts-receiving-android-9-pie-stable-release-today/. Ik heb hem zelf nog niet.
Zoals hierboven gemeld. Update is beschikbaar, maar zal wel in etappes gaan.
https://nokiapoweruser.co...okia-6-1-rolling-out-now/
https://nokiapoweruser.co...okia-6-1-rolling-out-now/
[ Voor 20% gewijzigd door IkWilbert op 30-10-2018 13:55 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Ben dit zelf nooit tegen gekomen, maar ik zat wat te klooien met mijn nokia 6.1 instellingen dan naar systeem vervolgens klikken op over de telefoon om vervolgens snel te tikken op android 8.1.
Je krijgt dan het android teken in de vorm van een oreo , als je daar weer lang op drukt dan krijg je een blauwe achtergrond met een zwevende inktvis.
onder op de balk op het vierkantje klikken kan je weer in je start scherm komen.
Ik vond het leuk hier te vermelden, ik kende het geintje nog niet
Je krijgt dan het android teken in de vorm van een oreo , als je daar weer lang op drukt dan krijg je een blauwe achtergrond met een zwevende inktvis.
onder op de balk op het vierkantje klikken kan je weer in je start scherm komen.
Ik vond het leuk hier te vermelden, ik kende het geintje nog niet
Verwijderd
@ivo1969 Easter Egg, zit ook in veel voorgaande Android versies.
https://www.pocket-lint.c...access-android-easter-egg
https://www.pocket-lint.c...access-android-easter-egg
Verwijderd
Voor de mensen die niet op de OTA willen/kunnen wachten
Op XDA is de installatie zip te vinden en daarmee is de phone hetzelfde te updaten als de Nokia 7 plus een aantal weken geleden.
https://forum.xda-develop...post78024962#post78024962
Morgenochtend maar eens mee aan de slag.
Op XDA is de installatie zip te vinden en daarmee is de phone hetzelfde te updaten als de Nokia 7 plus een aantal weken geleden.
Works like a charm!Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:44:
Voor de mensen die niet op de OTA willen/kunnen wachten
Nu nog die zoekbalk en datum van m'n home screen af krijgen

Ook hier werkte ota zip als een trein. En ook hier de irritatie over de Google balk.
Eerste observaties: camera en bluetooth lijken veel stabieler.
Eerste observaties: camera en bluetooth lijken veel stabieler.
[ Voor 28% gewijzigd door Nanax op 01-11-2018 07:40 ]
Ja, die search bar en tijd en datumweergave krijg je dus niet weg zonder nieuwe launcher
Hoe krijg ik het weer op mijn vergrendelscherm? Dit zou in Pie zitten, maar verschijnt niet bij mij. Op mijn startscherm wel.
Ben inmiddels over op Nova... Wat een idioterie...
Nog een irritatie, de volumeknoppen regelen nu het media volume ipv belvolume...
Nog een irritatie, de volumeknoppen regelen nu het media volume ipv belvolume...

Dit vind ik persoonlijk een verbetering. Belvolume wijzig ik nooit, volume van media wel vaak.MikeyMan schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:58:
Ben inmiddels over op Nova... Wat een idioterie...
Toch niet als je geen media hebt spelen? Vond het prima zoals het was. Blind de trilstand vinden en mediavolume wijzigen als er iets aan het afspelen is.Zapato schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:50:
[...]
Dit vind ik persoonlijk een verbetering. Belvolume wijzig ik nooit, volume van media wel vaak.
Op zich allemaal prima, maar geef iig een keuze...

Mee eens. Maar voorheen kon je toch ook niet kiezen (of heb ik dat nooit ontdekt)? Bij gebruik van de Google Assistent is snel wijzigen volume wel handig.MikeyMan schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:56:
[...]
Toch niet als je geen media hebt spelen? Vond het prima zoals het was. Blind de trilstand vinden en mediavolume wijzigen als er iets aan het afspelen is.
Op zich allemaal prima, maar geef iig een keuze...
Nee klopt, maar toen was die keuze gelinkt aan wat je aan het doen was, dus wel onderscheid.Zapato schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:20:
[...]
Mee eens. Maar voorheen kon je toch ook niet kiezen (of heb ik dat nooit ontdekt)? Bij gebruik van de Google Assistent is snel wijzigen volume wel handig.
Heb inmiddels hier ook een spotje voor gevonden, niet onverdeeld gelukkig dat ik na een update nu al twee apps nodig heb om te functioneren zoals gewenst...
Volumeknop omhoog en tegelijk aan/uit knop zet telefoon op trilstand (één van de opties van Gebaren).
Kom er net ook achter dat het meldingsgeluid over bluetooth wordt afgespeeld ipv telefoon. Ook erg handig...
Ik lees dat enkele mensen hier de/een onofficieel update bestand hebben geflashed.
Is dat nou wel handig om te doen??
In het XDA topic las ik dat een hoop mensen andere modellen hebben (TA-1045 ipv 43).
Gaat dit geen problemen met toekomstige updates geven?
Daarnaast vind ik het zeer gewaagd dat mensen een onofficieel update bestand (dus niet door Nokia zelf gepubliceerd), op hun (veilige) smartphone flashen.. Maar dat is mijn kopje thee.
Gezien het webadres lijkt het een site/server van google zelf te zijn.
Maar ook door de aparte handelingen die voor de installatie benodigd zijn, brand ik m'n vingers er niet aan. (Ja, ik ben bekend met rooten & flashen)
Is dat nou wel handig om te doen??
In het XDA topic las ik dat een hoop mensen andere modellen hebben (TA-1045 ipv 43).
Gaat dit geen problemen met toekomstige updates geven?
Daarnaast vind ik het zeer gewaagd dat mensen een onofficieel update bestand (dus niet door Nokia zelf gepubliceerd), op hun (veilige) smartphone flashen.. Maar dat is mijn kopje thee.
Gezien het webadres lijkt het een site/server van google zelf te zijn.
Maar ook door de aparte handelingen die voor de installatie benodigd zijn, brand ik m'n vingers er niet aan. (Ja, ik ben bekend met rooten & flashen)
[ Voor 20% gewijzigd door LocK_Out op 01-11-2018 13:10 ]
Even los van de keuze het wel/niet te vertrouwen is het updaten supersimpel. Je download het bestand op een pc, hernoemt het, plaatst het met een usb kabel op de telefoon. Vervolgens reboot je de telefoon en hij vraagt om te updaten. Dat is alles. Dat met die telefooncode was helemaal niet nodig.LocK_Out schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:04:
...
@zapato, dit vergt eigenlijk nog meer moeite/handelingen, dan met die telefooncode, maar maakt niet uit
Ieder zo z'n ding & z'n keuzes hoor.
[ Voor 9% gewijzigd door LocK_Out op 01-11-2018 14:09 ]
Modelnummer is nog steeds ta-1043. Gokje wagen moet kunnen tochLocK_Out schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:08:
@zapato, dit vergt eigenlijk nog meer moeite/handelingen, dan met die telefooncode, maar maakt niet uit![]()

edit: even domein gecheckt, dat lijkt echt goed te zitten.
Draait hier iig echt beter dan 8.1. mn bluetooth is veel beter.
[ Voor 16% gewijzigd door Nanax op 01-11-2018 16:02 ]
Heb jij notifications op het toestel als je bluetooth aan hebt? Lijkt een algemeen android P issue te zijn helaas...Nanax schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:38:
[...]
Modelnummer is nog steeds ta-1043. Gokje wagen moet kunnen toch.
edit: even domein gecheckt, dat lijkt echt goed te zitten.
Draait hier iig echt beter dan 8.1. mn bluetooth is veel beter.
Dus als je connected bent met je BT autoradio maar naar de radio luistert gaat dat verloren nu? Inderdaad handig ...MikeyMan schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:57:
Kom er net ook achter dat het meldingsgeluid over bluetooth wordt afgespeeld ipv telefoon. Ook erg handig...
Onderhand wil ik weer een windows phone, google is echt het pad kwijt. Kaios is het ook nog niet helemaal.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja precies dat...franssie schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:01:
[...]
Dus als je connected bent met je BT autoradio maar naar de radio luistert gaat dat verloren nu? Inderdaad handig ...
Onderhand wil ik weer een windows phone, google is echt het pad kwijt. Kaios is het ook nog niet helemaal.
Ik ben continu met BT verbonden met Garmin horloge en krijg wel notificaties, zowel op mijn telefoon als op mijn horloge).MikeyMan schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:49:
[...]
Heb jij notifications op het toestel als je bluetooth aan hebt? Lijkt een algemeen android P issue te zijn helaas...
Dat bluetooth audio verhaal hè..
Kan je dat niet ondervangen door in je bluetooth instellingen wat rechten te ontnemen?
Zit nog niet op Pie, dus is puur gissen dit.
Kan je dat niet ondervangen door in je bluetooth instellingen wat rechten te ontnemen?
Zit nog niet op Pie, dus is puur gissen dit.
Ik gok dat dat geen 'media' apparaat is?Zapato schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:39:
[...]
Ik ben continu met BT verbonden met Garmin horloge en krijg wel notificaties, zowel op mijn telefoon als op mijn horloge).
Klopt. Ik heb het nog niet getest op mijn auto radio.MikeyMan schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:54:
[...]
Ik gok dat dat geen 'media' apparaat is?
@MikeyMan Naja, ik hoop het natuurlijk niet.
Ik heb echter enige (slechte) praktijk ervaring opgedaan, na het te vroeg sideloaden van een update.
Kom net van een Wileyfox waar een update naar 8.1 uiteindelijk teruggetrokken is, door o.a. een battery drain probleem.
Deze update heb ik ook meteen toen het kon gesideload. (alhoewel ie wel van Wileyfox zelf kwam)
Door dit hele verhaal/gezeur, wacht ik vanaf nu (persoonlijk) op de/een OTA update.
Ik heb echter enige (slechte) praktijk ervaring opgedaan, na het te vroeg sideloaden van een update.
Kom net van een Wileyfox waar een update naar 8.1 uiteindelijk teruggetrokken is, door o.a. een battery drain probleem.
Deze update heb ik ook meteen toen het kon gesideload. (alhoewel ie wel van Wileyfox zelf kwam)
Door dit hele verhaal/gezeur, wacht ik vanaf nu (persoonlijk) op de/een OTA update.
[ Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 04-11-2018 06:33 ]
https://nl.aldi.be/aldi_smartphone_48_5_3308_36325.html
Een nokia 6.1 bij de aldize verkopen regelmatig nokias bij de aldi ze verkochten in september ook de nokia 3310.
Vind het een scherpe prijs.
Een nokia 6.1 bij de aldize verkopen regelmatig nokias bij de aldi ze verkochten in september ook de nokia 3310.
Vind het een scherpe prijs.
Zojuist ook geupdated via de XDA developers methode.. fluitje van een cent. Eindelijk een fatsoenlijk werkende camera app, de lags zijn verdwenen! Blij hier, eindelijk.
Ben benieuwd naar je versienummers...Koko71 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:12:
Krijg zojuist de melding dat de update naar Android 9 beschikbaar is.
Dat is de OTA update? Ik had via de download hetzelfde nummer.
Yuup ota.
MikeyMan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:37:
[...]
Ben ik benieuwd of de ervaringen hetzelfde zijn
Als ik via aanpasbaar batterijbeheer ga naar lijst met beperkte apps krijg ik bij een witte vlak met de tekst: Warning Need to set overlay for congig_enableAutoPowerModes en kan dan op ok klikken
Wat is dat voor een melding ? Waarschuwing krijg ik sinds Android P
Wat is dat voor een melding ? Waarschuwing krijg ik sinds Android P
Ik vind het hoogst irritant, die Google bar en datum/weer regel die je niet kunt verwijderen. Aan beide geen behoefte en het neemt veel ruimte in beslag.
Kan iemand me een tip aan de hand doen hoe deze eenvoudig te verwijderen zijn?
Lees de laatste pagina anders even...Lumia Kees schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:48:
Ik vind het hoogst irritant, die Google bar en datum/weer regel die je niet kunt verwijderen. Aan beide geen behoefte en het neemt veel ruimte in beslag.
Je zult naar een andere launcher moeten helaas
Als dat is wat google graag wil, prima
Nova ziet er goed uit.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Precies, dat was mijn insteek ook.franssie schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:00:
Als dat is wat google graag wil, primaNova ziet er goed uit.
Werkt aardig averechts zo.
Ok, ik heb Evie geïnstalleerd. Denk dat ik daar wel mee kan leven.MikeyMan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:08:
[...]
Precies, dat was mijn insteek ook.
Werkt aardig averechts zo.
Firmware versie van de OTA is 00WW_3_260MikeyMan schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:37:
[...]
Gebruikte al de Microsoft Launcher, dus geen last van die zoekbalk.
Echter bij het selecteren van "donkere modus" veranderd er niets qua kleurstelling.
Ligt dat aan mij of heeft dit een speciale functie. Herstarten helpt ook niet. Of komt dit doordat ik een andere launcher gebruik??
[ Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 06-11-2018 16:47 ]
Ga er zomaar vanuit dat dit alleen werkt Icm de standaard launcher.LocK_Out schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:45:
[...]
Firmware versie van de OTA is 00WW_3_260
Gebruikte al de Microsoft Launcher, dus geen last van die zoekbalk.
Echter bij het selecteren van "donkere modus" veranderd er niets qua kleurstelling.
Ligt dat aan mij of heeft dit een speciale functie. Herstarten helpt ook niet. Of komt dit doordat ik een andere launcher gebruik??
@MikeyMan kom er net achter dat het alleen werkt voor de notificatie balk..
Had de stille hoop, ook m'n menu's & apps nu donker te kunnen maken (zoals dit bij iPhones kan).
Ach jammer maar helaas. Vind de nieuwe navigatie knop(pen) er handig & mooi bedacht dat je deze ook uit kunt schakelen. Aardig dat ze daaraan gedacht hebben.
Tot nu toe werkt het lekker, ben benieuwd naar de batterijduur & het zelf lerende "adaptive brightness".
Had de stille hoop, ook m'n menu's & apps nu donker te kunnen maken (zoals dit bij iPhones kan).
Ach jammer maar helaas. Vind de nieuwe navigatie knop(pen) er handig & mooi bedacht dat je deze ook uit kunt schakelen. Aardig dat ze daaraan gedacht hebben.
Tot nu toe werkt het lekker, ben benieuwd naar de batterijduur & het zelf lerende "adaptive brightness".
Werkt dit misschien bij iemand. Ik heb zelf nog geen OTA naar PIE
https://www.androidpit.co...m-your-android-homescreen
Kon zweren dat ik na de update de Android 9 pill navigatiebalk had. Na een herstart heb ik nu de oude back-home-recents knoppen. En ik zou niet weten waar ik dat kan instellen...
Misschien omdat ik er nu wat meer mee ben aan het spelen, maar toch lijkt het erop dat batterij verbruik is toegenomen.
@iestyn99
onder instellingen-systeem-gebaren de optie omhoog vegen over de startknop
die aanzetten
die aanzetten
[ Voor 7% gewijzigd door LBee op 06-11-2018 21:46 ]
Thnx!LBee schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:44:
dia aanzetten
Zou iemand met de PIE die de Google search bar kwijt wil dit eens willen testen?Hendrik55 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:46:
Eerste comment is van iemand met een Nokia 1 die enkel een lege "niet verwijderbare" Google search bar overhoud. Lijkt dus niet te werken voor Nokia toestellen.Hendrik55 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:46:
Google search bar heb ik ook nog niet kunnen verwijderen(zal me niet lukken ook) dus maar van vorm, en achtergrond gewijzigd,
Nu valt het niet zo op
Nu valt het niet zo op
Waarom niet gewoon de Nova launcher gebruiken?
OTA naar PIE zou nu live zijn in Nederland.
https://www.droidapp.nl/n...-android-9-pie-nederland/
https://www.droidapp.nl/n...-android-9-pie-nederland/
[ Voor 47% gewijzigd door IkWilbert op 07-11-2018 09:05 ]
I intend to live forever. So far, so good.
ik hier ook sinds gisteravond over naar de nieuwe versie, maar ik merk dat wanneer ik de telefoon even weg leg, hij dan opeens gaat denken dat het Wifi niet verbonden is met internet.
even Wifi uit en weer aan helpt niet. herstarten lost et probleem op, tenminste tot ik de telefoon weer weg leg.
Ik voel er weinig voor om 30 keer per dag ter herstarten.
iemand anders hier ook tegenaan gelopen?
even Wifi uit en weer aan helpt niet. herstarten lost et probleem op, tenminste tot ik de telefoon weer weg leg.
Ik voel er weinig voor om 30 keer per dag ter herstarten.
iemand anders hier ook tegenaan gelopen?
Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.
Heeft iemand verbetering in de foto's van de camera kunnen spotten? Lijkt erop dat er niet veel is veranderd buiten de camera-app zelf.
Dit is niet normaal & ik heb er ook geen last van.Fiander schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:10:
ik hier ook sinds gisteravond over naar de nieuwe versie, maar ik merk dat wanneer ik de telefoon even weg leg, hij dan opeens gaat denken dat het Wifi niet verbonden is met internet.
Het lijkt bijna op "verbinding met wifi verbreken in slaapstand". Echter heeft de software van Nokia deze functie niet.
Daarnaast zou de wifi verbinding weer in stand gebracht moeten worden, zodra het scherm aan gaat.
Probeer je eerst even opnieuw aan te melden bij je wifi netwerk. Dus even verwijderen uit je instellingen & opnieuw aanmelden. Via Systeem -> Geavanceerd -> Opties voor resetten -> Wifi, mobiel, bluetooth. Kan je gemakkelijk alle draadloos gerelateerde zaken, in één keer een reset geven. (Uiteraard moet je dan wel alles weer handmatig koppelen)
Als dit niet werkt, dan vrees ik dat er niets anders voor je op zit, dan een reset naar fabrieksinstellingen..
@ikt Een slechte lens, blijft een slechte lens..
Software kan maar in zoverre fotokwaliteit verbeteren.
[ Voor 23% gewijzigd door LocK_Out op 07-11-2018 11:32 ]
In het verleden te veel last gehad van die externe launchersiestyn99 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:01:
Waarom niet gewoon de Nova launcher gebruiken?
Verwijderd
Nice find.LBee schreef op woensdag 7 november 2018 @ 05:40:
Google search bar heb ik ook nog niet kunnen verwijderen(zal me niet lukken ook) dus maar van vorm, en achtergrond gewijzigd,
Nu valt het niet zo op
Google App - meer (rechts onder) - Widget aanpassen.
Transparant zwart is een stuk beter dan (fel) wit.
Nova is echt, echt goed. En licht. Gaat al zeer lang mee, en wordt nog steeds onderhouden. Dat wil wat zeggen.LBee schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:00:
[...]
In het verleden te veel last gehad van die externe launchers
Gisteren Pie geïnstalleerd, jammer van de Google searchbalk en dat de datum vast blijft staan. Maar dit is natuurlijk te verhelpen met een andere launcher. Maar waar ik het meeste van baal is dat de batterij minder lang meegaat. Bij normaal gebruik kon ik makkelijk 2 dagen volhouden en nu na de update nog niet eens 1 dag. Nog meer mensen last van de battery drain??
Verwijderd
Pie sinds vorige week donderdag draaien (OTA zip van XDA) en ik heb zelfde accu prestaties als daarvoor.Nathan80 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:44:
Nog meer mensen last van de battery drain??
1 keer per 48 uur (ongeveer) laden met gemiddeld 5,5 uur sot.
Bij hogere sot, uiteraard eerder laden.
Wel met de kanttekening dat ik een factory reset heb gedaan na de upgrade.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2018 20:35 ]
Hier ook geen Factory reset, maar wel merkbare batterij besparing. Idle verbruikt de telefoon merkbaar minder batterij.Zapato schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:37:
Geen factory reset, geen merkbare verandering in batterij gebruik.
Normaal was m'n verlies per nacht 6 á 8%, met Pie is dit nog maar 2%
Voor de mensen met hoger verbruik, hou er rekening mee dat Pie kijkt naar welke apps er frequent gebruikt worden. Deze apps zullen op de achtergrond draaiende gehouden worden. Dit kan dus negatief effect hebben. Zeker aan het begin als Pie aan het leren is welke apps dat zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door LocK_Out op 07-11-2018 22:04 ]
Ik heb nog geen OTA naar PIE, maar misschien moet ik er wel blij mee zijn, want ik heb nu niet die Google Search bar. Heb een tijd het web afgezocht, maar hij lijkt ook niet weg te kunnen zonder een ander launcher, en ik wil eigenlijk geen andere. launcher
@Hendrik55 Ik zou een iPhone kopen.. Scheelt je deze verschrikkelijke afwegingen te moeten maken.
Maar mensen even serieus.. Er wordt hele commotie gemaakt om een "wit balkje" in het scherm. Een andere launcher is de oplossing om ervanaf the komen. Dit is (voor nu) nou eenmaal hoe het is.
Ja, Google duwt dit door onze strot, maar zij ontwerpen Android & als zij dit willen dan hebben we dat maar te accepteren. Iedereen heeft netjes de voorwaarden van een account/gebruik van de software geaccepteerd, dus iedereen heeft daar ook netjes zijn akkoord voor gegeven.
Maar mensen even serieus.. Er wordt hele commotie gemaakt om een "wit balkje" in het scherm. Een andere launcher is de oplossing om ervanaf the komen. Dit is (voor nu) nou eenmaal hoe het is.
Ja, Google duwt dit door onze strot, maar zij ontwerpen Android & als zij dit willen dan hebben we dat maar te accepteren. Iedereen heeft netjes de voorwaarden van een account/gebruik van de software geaccepteerd, dus iedereen heeft daar ook netjes zijn akkoord voor gegeven.
[ Voor 71% gewijzigd door LocK_Out op 08-11-2018 00:19 ]
Wat ik ook irritant vindt is dat er helemaal geen rest tijd staat, hoelang je batterij het nog uithoudt. In plaats van dit staat er nu "is nog genoeg voor ongeveer 20:45" ??? Betekend dit dat de telefoon het nog tot 20:45 vanavond uithoudt of is dit een totaal aantal uren dat de telefoon nog heeft??
Ware het niet dat ik niet voor niks een 'kale' telefoon koop. Das niet om alsnog allerlei spam door de strot geduwd te krijgen. Dan had ik wel een Samsung gekocht.LocK_Out schreef op donderdag 8 november 2018 @ 00:06:
@Hendrik55 Ik zou een iPhone kopen.. Scheelt je deze verschrikkelijke afwegingen te moeten maken.
Nog los van de rariteiten als bijvoorbeeld volumeregeling en bluetooth audio. Het is gewoon geen goede update.
@MikeyMan Als jij een widget van Google zelf, wat al diverse versies ingebakken zit, spam/Bloatware noemt. Prima..
Over de kwaliteit van de update valt nog wel te twisten inderdaad. Op z'n zachtst gezegd zijn er. Rare keuzes gemaakt inderdaad.
Over de kwaliteit van de update valt nog wel te twisten inderdaad. Op z'n zachtst gezegd zijn er. Rare keuzes gemaakt inderdaad.
Dit is toch de kale Android? Niemand dwingt je om er een andere launcher op te zetten.MikeyMan schreef op donderdag 8 november 2018 @ 07:39:
[...]
Ware het niet dat ik niet voor niks een 'kale' telefoon koop. Das niet om alsnog allerlei spam door de strot geduwd te krijgen. Dan had ik wel een Samsung gekocht.
Nog los van de rariteiten als bijvoorbeeld volumeregeling en bluetooth audio. Het is gewoon geen goede update.
Ik had kale android, nu heb ik kale android met een search bar en een datumbalk die ik niet weg krijgZapato schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:27:
[...]
Dit is toch de kale Android? Niemand dwingt je om er een andere launcher op te zetten.
Verwijderd
Ik denk het eerste, want in het Engels staat er "Should last until about xx:xx"Nathan80 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 07:35:
Wat ik ook irritant vindt is dat er helemaal geen rest tijd staat, hoelang je batterij het nog uithoudt. In plaats van dit staat er nu "is nog genoeg voor ongeveer 20:45" ??? Betekend dit dat de telefoon het nog tot 20:45 vanavond uithoudt of is dit een totaal aantal uren dat de telefoon nog heeft??
Er zitten wel meer rare NL vertalingen in heb ik gemerkt.
Bij Adaptive Battery staat bij de apps die beperkt op de achtergrond mogen werken, "xx apps being restricted to work in the background", duidelijk.
Daar wordt van gemaakt, "xx apps die verplicht op de achtergrond werken"

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2018 10:19 ]
Ja idd... 'over een telefoon bijvoorbeeld'. Das leuk, maar welke danVerwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:14:
[...]
Ik denk het eerste, want in het Engels staat er "Should last until about xx:xx"
Er zitten wel meer rare NL vertalingen in heb ik gemerkt.
En mensen hebben ook het recht om te klagen als een bedrijf dan slechte beslissingen neemt. Zeker als die niet door gebruikers zelf in te stellen zijn.LocK_Out schreef op donderdag 8 november 2018 @ 00:06:
Stel je voor dat Microsoft zou bedenken dat er altijd een Bing search balk onderin je taakbalk zou komen te staan die onmogelijk weg te halen is. Dan zou je ook echt een hoop klachten krijgen hoor.
Slecht is subjectief. Ik draaide op mijn vorige telefoon Amir's Rootless Launcher, juist om die Google search bar onderin te hebben. Ik ben er dus juist wel erg blij mee. Bij Android kun je altijd een andere Launcher draaien, dus je hoeft die search balk niet te hebben, het is een keuze. Ik zou er overigens niets op tegen hebben als je in instellingen die search bar en datum widget kon uitschakelen.Philip Ross schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:03:
[...]
En mensen hebben ook het recht om te klagen als een bedrijf dan slechte beslissingen neemt. Zeker als die niet door gebruikers zelf in te stellen zijn.
Stel je voor dat Microsoft zou bedenken dat er altijd een Bing search balk onderin je taakbalk zou komen te staan die onmogelijk weg te halen is. Dan zou je ook echt een hoop klachten krijgen hoor.
Wat ik bedoel met slecht is dat de gebruiker niet kan kiezen tussen wel of niet. Sommigen willen het wel (jij) en sommigen niet (ik, h.nekkers).Zapato schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:25:
[...]
Slecht is subjectief. Ik draaide op mijn vorige telefoon Amir's Rootless Launcher, juist om die Google search bar onderin te hebben. Ik ben er dus juist wel erg blij mee. Bij Android kun je altijd een andere Launcher draaien, dus je hoeft die search balk niet te hebben, het is een keuze. Ik zou er overigens niets op tegen hebben als je in instellingen die search bar en datum widget kon uitschakelen.
Juist dit soort vrij ingrijpende zaken moet je de keuze laten als je het veranderd. Bij de nieuwe navigatie buttons hebben ze dat wel netjes gedaan.
Klagen mag, maar er is niks "onmogelijk weg te halen". Het vergt enkel het wijzigen van de launcher. Klagen dat er iets niet weg te halen is, is dus compleet doelloos.Philip Ross schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:03:
[...]
En mensen hebben ook het recht om te klagen als een bedrijf dan slechte beslissingen neemt. Zeker als die niet door gebruikers zelf in te stellen zijn.
Je kan prima klagen over het feit dat die balk in de standaard geleverde launcher niet te verwijderen is, maar zoals eerder gezegd.
Je gebruikt software van Google, dus googles wil is weg. Die voorwaarden heb je keurig netjes & doodleuk geaccepteerd.
Als je dan met allemaal mitsen & maren komt omdat je dit, dat, zus, zo niet wil (doen).
Dan is het misschien tijd om een ander OS te overwegen.
Als je third party tools nodig hebt dan is het slecht design. So simpel is het.LocK_Out schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:19:
[...]
Klagen mag, maar er is niks "onmogelijk weg te halen". Het vergt enkel het wijzigingen van de launcher. Klagen dat er iets niet weg te halen is, is dus compleet doelloos.
Er is vrijwel geen keuze. En android was juist meer open en instelbaar dan iOS. Als google ineens toch de spelregels gaat veranderen door veel meer gesloten systeem te gaan bouwen dan is dat gewoon heel vervelend voor sommige gebruikers.Je kan prima klagen over het feit dat die balk niet te verwijderen is, maar zoals eerder gezegd.
Je gebruikt software van Google, dus googles wil is weg. Die voorwaarden heb je keurig netjes & doodleuk geaccepteerd.
Als je dan met allemaal mitsen & maren komt omdat je dit, dat, zus, zo niet wil (doen).
Dan moet je misschien voor een ander OS kiezen.
het argument "je hebt getekend dus je doet maar wat google wil" is wel echt heel zielig. Dat is namelijk geen argument over of het een gode of slechte zet is van google maar een persoonlijke aanval.
Priman3othebest schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:21:
Als je third party tools nodig hebt dan is het slecht design. So simpel is het.
Persoonlijke aanval?? Oke, aparte redenatie..n3othebest schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:21:
het argument "je hebt getekend dus je doet maar wat google wil" is wel echt heel zielig. Dat is namelijk geen argument over of het een gode of slechte zet is van google maar een persoonlijke aanval.
In de praktijk komt het hier toch echt op neer.
[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 08-11-2018 13:30 ]
Je begint er over dat mensen maar niet moeten zeuren en het maar moeten accepteren omdat ze iets getekend hebben. Dat heeft niets te maken met of het wel of niet goed/slecht is van google dat ze het zo doen.LocK_Out schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:26:
[...]
Prima
Persoonlijke aanval?? Oke, aparte redenatie..
In de praktijk komt het hier toch echt op neer.
Ja in praktijk is het vaak zo maar des te meer reden om wel te zeuren zodat anderen misschien niet dezelfde keuze maken en/of de fabrikant het gezeur zat is en het aanpast.
[ Voor 8% gewijzigd door Philip Ross op 08-11-2018 13:30 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires