Oké, nogmaals ik zou het goed vinden dat je het aan of uit kan zetten. Maar er zijn wel meer dingen in Android die ik in kale Android niet kan uitzetten, bijvoorbeeld de klok bovenin, of de drawer horizontaal swipen ipv verticaal etc. Het mooie van Android is juist dat dat wel kan, maar dan met een andere launcher. Je kunt het zo gek maken dat je telefoon eruit ziet als een Windows 10 telefoon.Philip Ross schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:35:
[...]
Wat ik bedoel met slecht is dat de gebruiker niet kan kiezen tussen wel of niet. Sommigen willen het wel (jij) en sommigen niet (ik, h.nekkers).
Juist dit soort vrij ingrijpende zaken moet je de keuze laten als je het veranderd. Bij de nieuwe navigatie buttons hebben ze dat wel netjes gedaan.
Inmiddels kan het na de update naar Android Pie wel!iTmen79 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:19:
[...]
Dit is erg jammer! Ik had een Nokia 6 die het wel kon maar nu een Nokia 6.1 waarbij het niet kan...
Ik kan dus niet mijn 32 GB SD kaartje gebruiken aan de interne opslag toevoegen van de Nokia 6.1.
Is het heel zeker dat dat gewoon niet kan? Of is het wellicht wel mogelijk met een snellere SD card?
Groet.
Het werkt bij mij perfect!
Check it out: https://community.phones.nokia.com/support/discussions/topics/7000021917/page/6?url_locale=
Ik heb Android 9 inmiddels ook draaien, en sindsdien gelukkig nog geen camera freezes gehad.
Wel komt het voor dat na het maken van het foto in de notificatie balk 'camera - verwerken' weer eindeloos actief blijft. Het is dus nog steeds niet helemaal in orde.
Hebben meer mensen dit?
Wel komt het voor dat na het maken van het foto in de notificatie balk 'camera - verwerken' weer eindeloos actief blijft. Het is dus nog steeds niet helemaal in orde.
Hebben meer mensen dit?
Dit viel mij sinds enkele weken ook op onder Android 8. Sinds Android 9 heb ik dit nog niet opgemerkt.zordaz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:21:
Ik heb Android 9 inmiddels ook draaien, en sindsdien gelukkig nog geen camera freezes gehad.
Hebben meer mensen dit?
Heel ver terug in dit topic gaf iemand aan erg tevreden te zijn met de Arnova8G2-V8.2 camera app te zijn.ikt schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:41:
Heeft iemand verbetering in de foto's van de camera kunnen spotten? Lijkt erop dat er niet veel is veranderd buiten de camera-app zelf.
Dat ook maar eens geprobeerd en ben dik tevreden , erg scherpe foto's van kleine details.
Maar ook geen problemen met freezes en camera - verwerken meer.
Ik weet echt niet wie het was maar bedankt voor je gouden tip
https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-arnova8G2/
.
[ Voor 14% gewijzigd door eef7260 op 09-11-2018 21:49 ]
Weet iemand of de meldingsstipjes veranderd kunnen worden van kleur?? Volgens mij kon dit met Oreo veranderd worden in de kleur die je zelf wilde. Maar met de Pie update kan ik deze instelling niet meer vinden??
Anoniem: 262853
Nee, en was in Oreo ook niet mogelijk.Nathan80 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:47:
Weet iemand of de meldingsstipjes veranderd kunnen worden van kleur?? Volgens mij kon dit met Oreo veranderd worden in de kleur die je zelf wilde. Maar met de Pie update kan ik deze instelling niet meer vinden??
Iemand die weet hoe ik op het lockscreen kan zien of er (en hoeveel) nieuwe whatsapp berichten zijn?
Ik wil dus niet de berichten of een preview zien, maar het whatsapp icoontje.
Met gmail, berichten, gemiste telefoontjes e.d. lukt het wel. Maar een whatsapp icoon is daar niet te vinden.
Ik wil dus niet de berichten of een preview zien, maar het whatsapp icoontje.
Met gmail, berichten, gemiste telefoontjes e.d. lukt het wel. Maar een whatsapp icoon is daar niet te vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door job op 10-11-2018 12:37 ]
Ik heb Pie nu ook draaien, heb nu het probleem dat ik soms het scherm niet meer krijg, als ik dan de telefoon ontgrendel dan heb ik een compleet wit scherm met alleen de terug button in beeld, moet dan de telefoon opnieuw opstarten.
Terug zetten naar fabrieksinstellingen heeft het niet opgelost, alleen een hoop werk om alles weer terug te zetten en in te stellen.
Meer die dit hebben ervaren, rare was, de eerste 2 dagen geen last, is gisteren begonnen, gister avond maar de reset gedaan, vanmorgen weer hetzelfde probleem.
Terug zetten naar fabrieksinstellingen heeft het niet opgelost, alleen een hoop werk om alles weer terug te zetten en in te stellen.
Meer die dit hebben ervaren, rare was, de eerste 2 dagen geen last, is gisteren begonnen, gister avond maar de reset gedaan, vanmorgen weer hetzelfde probleem.
Vanmorgen aan de oplader, telefoon doet niks meer reageerde nergens meer op.
( vriendin voelde erg schuldig omdat ze de tel aan de oplader had gehangen)
Heb 15 sec de power en volume knoppen ingedrukt en toen herstarte gelukkig de telefoon weer
Ik heb de telefoon vanaf mei en dit probleem nog niet gehad, heb sinds dag of 3 de pie update en nu heeft dat probleem dus zich voor gedaan.
Iemand anders hier dezelfde ervaring?
( vriendin voelde erg schuldig omdat ze de tel aan de oplader had gehangen)
Heb 15 sec de power en volume knoppen ingedrukt en toen herstarte gelukkig de telefoon weer
Ik heb de telefoon vanaf mei en dit probleem nog niet gehad, heb sinds dag of 3 de pie update en nu heeft dat probleem dus zich voor gedaan.
Iemand anders hier dezelfde ervaring?
@ivo1969 zou me er niet zo druk over maken als dit eenmalig is gebeurd. Een pc moet ook zo nu en dan een volledige reboot hebben na maanden alleen maar in slaapstand te zijn gegaan.
Heeft een launcher invloed op het lockscreen?
Die is nieuw voor mij. Even testen.
edit: nova launcher doet niets met het lock screen.
[ Voor 10% gewijzigd door job op 11-11-2018 14:51 ]
@job ik draai Microsoft Launcher & heb geen idee of dat zo is.
Echter als je bij "Instellingen -> Weergave -> Inactieve display -> Nieuwe meldingen" aanzet. Dan licht het scherm op als er iets binnenkomt & hoeveel er van iets binnen is.
Op mijn lockscreen zie ik ook hoeveel apps & of deze in verschillende apps verstuurd zijn.
Heb wel m'n instellingen op "gevoelige inhoud verbergen" staan.
Echter als je bij "Instellingen -> Weergave -> Inactieve display -> Nieuwe meldingen" aanzet. Dan licht het scherm op als er iets binnenkomt & hoeveel er van iets binnen is.
Op mijn lockscreen zie ik ook hoeveel apps & of deze in verschillende apps verstuurd zijn.
Heb wel m'n instellingen op "gevoelige inhoud verbergen" staan.
[ Voor 4% gewijzigd door LocK_Out op 11-11-2018 15:11 ]
Instellingen hier staan gelijk als bij jou en het whatsapp icoon verschijnt nooit op mijn lockscreen.
Ik moet de telefoon unlocken om te zien of er nieuwe ongelezen whatsapp berichten zijn.
Popups van whatsapp wil ik niet, ik wil gewoon een simpel icoontje op mijn lockscreen (net als berichten, telefoon of gmail).
Ik zal microsoft launcher eens even proberen.
Ik moet de telefoon unlocken om te zien of er nieuwe ongelezen whatsapp berichten zijn.
Popups van whatsapp wil ik niet, ik wil gewoon een simpel icoontje op mijn lockscreen (net als berichten, telefoon of gmail).
Ik zal microsoft launcher eens even proberen.
[ Voor 100% gewijzigd door job op 11-11-2018 16:16 ]
@job Ik krijg wel een pop up van de betreffende app, maar daarin staat enkel "informatie verborgen".
Bij mij draait Pie best aardig. Wel een flinke batterydrain ten opzichte van Oreo, haal nu net twee dagen terwijl ik hiervoor vaak vier dagen wel kon redden (gebruik m'n telefoon niet heel veel).
Wel 1 irritant probleem: tijdens bellen of gebeld worden gaat het scherm niet uit als ik hem aan m'n oor houd. Dan ga ik dus toetsen indrukken met m'n oor, heel vervelend. Ik kan zo snel niet in de instellingen vinden waar dit is in te stellen
De sensor werkt nog, want als ik in fel licht m'n hand er over houd dimt het scherm wel netjes om automatisch aan te passen aan de helderheid...
Wel 1 irritant probleem: tijdens bellen of gebeld worden gaat het scherm niet uit als ik hem aan m'n oor houd. Dan ga ik dus toetsen indrukken met m'n oor, heel vervelend. Ik kan zo snel niet in de instellingen vinden waar dit is in te stellen
De sensor werkt nog, want als ik in fel licht m'n hand er over houd dimt het scherm wel netjes om automatisch aan te passen aan de helderheid...
Proximity sensor en lichtsensor zijn volgens mij twee verschillende... Ook hier overigens een hoger verbruik met pie.EcoR schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:47:
Bij mij draait Pie best aardig. Wel een flinke batterydrain ten opzichte van Oreo, haal nu net twee dagen terwijl ik hiervoor vaak vier dagen wel kon redden (gebruik m'n telefoon niet heel veel).
Qua batterydrain lijkt het bij mij wel mee te vallen. Vrijdagmiddag rond 15:00 heb ik de telefoon van de lader gehaald (97% vol) en maandagochtend 6:00 was er nog 11% over.EcoR schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:47:
Het probleem dat ik toetsen indruk met m'n oor tijdens bellen had ik met Oreo ook al en dat is met Pie niet veranderd. Zeer vervelend!
Je hebt gelijk, het zijn twee sensors. Ik heb met een app alle sensors nagekeken (Sensors multitool) en de proximity-sensor werkt gewoon (geeft een waarde van 5 cm als er niets voor zit, schiet naar 0 cm als ik hem bedek). Ook de lichtsensor werkt gewoon naar behoren.MikeyMan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:16:
[...]
Proximity sensor en lichtsensor zijn volgens mij twee verschillende... Ook hier overigens een hoger verbruik met pie.
EDIT: Na een herstart van de telefoon lijkt het nu (voorlopig) weer goed te werken

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar sinds de Pie update kan mijn scherm veel helderder worden.
Als helderheidsniveau 100% is het scherm veel feller dan met Oreo
Bij mij is het zo als ik de telefoon niet gebruik de battery drain zich niet voordoet, maar zodra ik de telefoon gebruik en helderheid bijv op 23 % heb staan de telefoon meer verbruikt dan toen die dat deed met Oreo
Als helderheidsniveau 100% is het scherm veel feller dan met Oreo
Bij mij is het zo als ik de telefoon niet gebruik de battery drain zich niet voordoet, maar zodra ik de telefoon gebruik en helderheid bijv op 23 % heb staan de telefoon meer verbruikt dan toen die dat deed met Oreo
Ik had bij Oreo soms dat als ik gebeld werd en de telefoon naar m'n oor bracht het toestel opeens op vliegstand stond en de verbinding verbroken werd. Snapte daar niets van, maar zou het kunnen zijn dat het de schuld van m'n oor was? Met Pie (nog) niet meegemaakt.Cranberry schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:30:
[...]
….
Het probleem dat ik toetsen indruk met m'n oor tijdens bellen had ik met Oreo ook al en dat is met Pie niet veranderd. Zeer vervelend!
Ook hier heb ik last van de batterydrain. Ik hoop dat het wordt gefixt bij de volgende update....EcoR schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:47:
Als je de optie "over vingerafdruk vegen voor meldingen" aan hebt staan, kan het zijn dat bij het beantwoorden/oppakken van de telefoon de notificatiebalk naar beneden komt, en als dan net met je oor de snelkoppeling van de vliegstand aantikt.Lumia Kees schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:02:
[...]
Ik had bij Oreo soms dat als ik gebeld werd en de telefoon naar m'n oor bracht het toestel opeens op vliegstand stond en de verbinding verbroken werd. Snapte daar niets van, maar zou het kunnen zijn dat het de schuld van m'n oor was? Met Pie (nog) niet meegemaakt.
Sinds de update naar pie lukt het mij niet meer om video's af te spelen via smb of nfs.
anderen die hetzelfde ervaren?
Heb een vijftal videospelers getest, maar allen blijven ze hangen na het aanklikken van de server of hij geeft aan dat mappen leeg zijn.
dlna werk echter probleemloos.
anderen die hetzelfde ervaren?
Heb een vijftal videospelers getest, maar allen blijven ze hangen na het aanklikken van de server of hij geeft aan dat mappen leeg zijn.
dlna werk echter probleemloos.
[ Voor 7% gewijzigd door job op 13-11-2018 23:12 ]
@job klinkt als een auth probleem. Misschien dat er een smb auth protocol gesneuveld is bij de update? Misschien even de boel even open zetten en kijken of het dan wel werkt?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat bedoel je met openzetten? Op de nas?
nfs staat op de nas al open (zonder wachtwoord en het gehele subnet heeft toegang).
nfs staat op de nas al open (zonder wachtwoord en het gehele subnet heeft toegang).
[ Voor 58% gewijzigd door job op 14-11-2018 01:02 ]
Aha, dat zou het kunnen zijn. Ik heb de optie nu uitgezet.Anoniem: 262853 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:01:
[...]
Als je de optie "over vingerafdruk vegen voor meldingen" aan hebt staan, kan het zijn dat bij het beantwoorden/oppakken van de telefoon de notificatiebalk naar beneden komt, en als dan net met je oor de snelkoppeling van de vliegstand aantikt.
Als ik dit allemaal lees is iedereen niet onverdeeld gelukkig met PIE.
Dan heb ik nu de volgende vraag kan ik gewoon op OREO blijven? Ik denk het wel. Maar krijg ik dan ook nog wel beveiligings updates daarvoor?
Ik voel er veel voor om te wachten tot de volgende update voor PIE voor ik er aan begin.....
Dan heb ik nu de volgende vraag kan ik gewoon op OREO blijven? Ik denk het wel. Maar krijg ik dan ook nog wel beveiligings updates daarvoor?
Ik voel er veel voor om te wachten tot de volgende update voor PIE voor ik er aan begin.....
Ik ben wel onverdeeld gelukkig met Pie, ik vind de launcher mooier, hij is sneller, camera werkt prima, dus iedereen klopt niet.Hendrik55 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:08:
Als ik dit allemaal lees is iedereen niet onverdeeld gelukkig met PIE.
Alleen al het feit dat de camera niet meer steeds de hele telefoon ophangt sinds de upgrade naar Android 9 zorgt er al voor dat ik er erg blij mee ben. Eigenlijk kan ik de telefoon volledig gebruiken.
En zo is het maar net.
Ik ben in het weekend over gegaan. Ben van launcher gewisseld omdat de nieuwe me niet aanstond, nu dus nova. Al met al zeer tevreden, de batterij duur was goed en lijkt zelfs wat beter geworden te zijn. Wel werkt battery widget reborn niet zo goed hiermee.
Ik ben ook erg tevreden over Pie.
Draait lekker vloeiend, geen crashes of random reboots.
Wel rare volume instellingen & bluetooth audio keuzes. Maar dat is eigenlijk het enige.
Andere launcher draaide ik al, dus mij hoor je niet over zoekbalken & datum widgets.
Draait lekker vloeiend, geen crashes of random reboots.
Wel rare volume instellingen & bluetooth audio keuzes. Maar dat is eigenlijk het enige.
Andere launcher draaide ik al, dus mij hoor je niet over zoekbalken & datum widgets.
Niemand die na de update last heeft van het belvolume? Dus met telefoon aan het oor?
Of belt er niemand meer?
Of belt er niemand meer?
Ik merk dat:
- vingerafdrukken werken slecht, ook na een nieuwe scan van de vinger
- BT hapert nog steeds en het lijkt slechter dan eerst in plaats van beter. Andere telefoons hebben er geen last van.
Ik vind het geen vooruitgang.
- vingerafdrukken werken slecht, ook na een nieuwe scan van de vinger
- BT hapert nog steeds en het lijkt slechter dan eerst in plaats van beter. Andere telefoons hebben er geen last van.
Ik vind het geen vooruitgang.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
...ik zie dat ik iedereen niet heb geschreven...Zapato schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:21:
[...]
Ik ben wel onverdeeld gelukkig met Pie, ik vind de launcher mooier, hij is sneller, camera werkt prima, dus iedereen klopt niet.
....niet iedereen was beter geweest..
heeft iemand Ziggo Wifispots aan de praat met de Nokia 6.1 2018? met android 9
Hier werkt het niet, blijft eindeloos hangen op verbinden.......
-Andere telefoons werken wel (android 7 + windows 10 phone)
-zónder certificaat werkt het ook niet, zelfde probleem.........
verder heb ik geprobeerd:
-wifispots wachtwoord gereset
-Wifi spots uit- en weer aangezet
Hier werkt het niet, blijft eindeloos hangen op verbinden.......
-Andere telefoons werken wel (android 7 + windows 10 phone)
-zónder certificaat werkt het ook niet, zelfde probleem.........
verder heb ik geprobeerd:
-wifispots wachtwoord gereset
-Wifi spots uit- en weer aangezet
[ Voor 21% gewijzigd door wowter1976 op 19-11-2018 16:37 ]
Ik heb nog wel eens problemen met de automatische helderheid sinds de update naar Pie. Soms word hij ineens erg donker/licht op het verkeerde moment en een manual override werkt ook niet meer omdat hij zodra ik de slider los laat weer direct verspringt.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Philip Ross op 20-11-2018 09:44 ]
Hij blijft bij mij wel automatisch veel te helder in het donker, maar naar de slider luistert hij dan wel bij mij. Volgende dag is hij het wel weer vergeten...Philip Ross schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:44:
Ik heb nog wel eens problemen met de automatische helderheid sinds de update naar Pie. Soms word hij ineens erg donker/licht op het verkeerde moment en een manual override werkt ook niet meer omdat hij zodra ik de slider los laat weer direct verspringt.
@Philip Ross Volgens mij is adaptieve brightness gewoon kaduuk.
Ik ervaar exact hetzelfde & werd er doodmoe van.
Ik bleef die slider aanpassen. Te licht in het donker, te donker in het licht.
Pas ik de helderheid aan & na een paar seconde schiet ie weer doodleuk terug, naar de stand die ik zojuist wijzigte.
Ik ervaar het gewoon als de "domme" auto brightness die het in Android 8 al was.
De adaptieve brightness leert bij mij helemaal niks.
Ik ervaar exact hetzelfde & werd er doodmoe van.
Ik bleef die slider aanpassen. Te licht in het donker, te donker in het licht.
Pas ik de helderheid aan & na een paar seconde schiet ie weer doodleuk terug, naar de stand die ik zojuist wijzigte.
Ik ervaar het gewoon als de "domme" auto brightness die het in Android 8 al was.
De adaptieve brightness leert bij mij helemaal niks.
[ Voor 4% gewijzigd door LocK_Out op 20-11-2018 14:40 ]
Voor de mensen die het nog niet wisten, er is nu ook de app beschikbaar "digtaal welzijn".
Daar kan je oa zien hoeveel tijd je aan een app besteed.
Moest eerst in de instellingen in het zoekbalk de app opzoeken, want de optie pictogram tonen stond bij mij uit.
edit 14.34:
Daarna stond de optie in het hoofdmenu van de instellingen
Daar kan je oa zien hoeveel tijd je aan een app besteed.
Moest eerst in de instellingen in het zoekbalk de app opzoeken, want de optie pictogram tonen stond bij mij uit.
edit 14.34:
Daarna stond de optie in het hoofdmenu van de instellingen
[ Voor 13% gewijzigd door LBee op 21-11-2018 14:34 . Reden: aanvulling/update ]
@LBee Iedereen krijgt die app automatisch, gezien het eigenlijk een systeem app is.
Klopt, maar hij was wel lastig te vinden. Goede tip dusLocK_Out schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:11:
@LBee Iedereen krijgt die app automatisch, gezien het eigenlijk een systeem app is.
Vraag het nog maar eens; niemand na de update issues met bellen via de telefoon zelf dus?
@MikeyMan Klopt, gaf enkel alleen aan dat iedereen m automatisch krijgt.
Of gaan mensen nu klagen dat ze juist wel iets verstoppen 😏 (rustig maar, ik maak een grapje doelend op de "search bar")
@MikeyMan Ervaar geen problemen met bellen, gewoon zoals voorheen op Android 8.
Of gaan mensen nu klagen dat ze juist wel iets verstoppen 😏 (rustig maar, ik maak een grapje doelend op de "search bar")
@MikeyMan Ervaar geen problemen met bellen, gewoon zoals voorheen op Android 8.
[ Voor 16% gewijzigd door LocK_Out op 21-11-2018 12:45 ]
Ik heb ergens ingesteld dat als ik foto's maak, deze automatisch worden opgeslagen op mijn sd kaart.
Maar ik kan de instelling nergens meer terug vinden,
Kan iemand mij aangeven waar je die instelling kan vinden?
Tja net hier deze vraag gesteld, krijg ik een heldere ingeving dat ik dat bij de instelling van de camera gedaan heb.
Maar ik kan de instelling nergens meer terug vinden,
Kan iemand mij aangeven waar je die instelling kan vinden?
Tja net hier deze vraag gesteld, krijg ik een heldere ingeving dat ik dat bij de instelling van de camera gedaan heb.
[ Voor 22% gewijzigd door ivo1969 op 21-11-2018 21:22 ]
Bij bol.com black friday sale --> 4gb/64gb versie voor 199,- euro !
pricewatch: Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw
Op verschillende fora gelezen dat Volte uitzetten kan helpen.MikeyMan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:33:
Niemand die na de update last heeft van het belvolume? Dus met telefoon aan het oor?
Of belt er niemand meer?
Waar vind ik die optie? Kan hem niet direct vinden?Sunrise schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:35:
[...]
Op verschillende fora gelezen dat Volte uitzetten kan helpen.
https://www.techmesto.com/enable-volte-vowifi-nokia-android/MikeyMan schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:34:
[...]
Waar vind ik die optie? Kan hem niet direct vinden?
Kan het niet controleren want ik heb er geen. Succes.
Heel die functie heb ik niet...Sunrise schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:18:
[...]
https://www.techmesto.com/enable-volte-vowifi-nokia-android/
Kan het niet controleren want ik heb er geen. Succes.
Kan komen doordat Youfone het niet ondersteunt.
Zie wel af en toe een HD logo in beeld met bellen.
Je zou deze 2 dingen kunnen proberen, bellen via wifi uit, en geoptimaliseerde 4g LTE modus uit.MikeyMan schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:23:
[...]
Heel die functie heb ik niet...
Kan komen doordat Youfone het niet ondersteunt.
Zie wel af en toe een HD logo in beeld met bellen.
Ik weet niet zeker of dat hetzelfde is, maar je kan het allicht proberen. Weet namelijk niet of je daar 4G helemaal mee uitzet. Maar om te testen of VoLTE uitzetten zin heeft kan je even bellen met die instellingen en kijken of het nu beter is. Als de problemen nu opgelost zijn maar je hebt totaal geen 4G verbinding meer moet het dus een andere instelling zijn want VoLTE (HD bellen) kan je uitzetten met behoud van 4G (neem ik aan).

[ Voor 4% gewijzigd door Sunrise op 26-11-2018 18:29 ]
Ja dat is het mooie, ik heb geen van die opties. Geen bellen over wifi, geen LTE.Sunrise schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:27:
[...]
Je zou deze 2 dingen kunnen proberen, bellen via wifi uit, en geoptimaliseerde 4g LTE modus uit.
Ik weet niet zeker of dat hetzelfde is, maar je kan het allicht proberen. Weet namelijk niet of je daar 4G helemaal mee uitzet. Maar om te testen of VoLTE uitzetten zin heeft kan je even bellen met die instellingen en kijken of het nu beter is. Als de problemen nu opgelost zijn maar je hebt totaal geen 4G verbinding meer moet het dus een andere instelling zijn want VoLTE (HD bellen) kan je uitzetten met behoud van 4G (neem ik aan).
[Afbeelding]
Kan idd wel 4g bellen uitschakelen eventueel. Is het proberen waard.
Dat is vreemd want ik heb dat plaatje uit een nokia 6.1 handleiding.MikeyMan schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:12:
[...]
Ja dat is het mooie, ik heb geen van die opties. Geen bellen over wifi, geen LTE.
Kan idd wel 4g bellen uitschakelen eventueel. Is het proberen waard.
http://qelp.kpn.com/nokia...rnet/handmatig-instellen/
Zie stap voor stap hoe je daar moet komen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sunrise op 26-11-2018 19:24 ]
Kan het niet mooier maken vrees ik:Sunrise schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:22:
[...]
Dat is vreemd want ik heb dat plaatje uit een nokia 6.1 handleiding.
http://qelp.kpn.com/nokia...nload-gebruiksaanwijzing/

Mijn post ge-update met stap voor stap link.Heb je net gemist denk ik.MikeyMan schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:24:
[...]
Kan het niet mooier maken vrees ik:
[Afbeelding]
Dat zijn toch echt hele andere menu's dan op mijn telefoon. Misschien toch kpn specifiek?Sunrise schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:25:
[...]
Mijn post ge-update met stap voor stap link.Heb je net gemist denk ik.
Misschien waren dat de oreo menu's en zit er op jouw telefoon Pie. Ik weet het verder ook niet.MikeyMan schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:22:
[...]
Dat zijn toch echt hele andere menu's dan op mijn telefoon. Misschien toch kpn specifiek?
Ik kwam die informatie tegen omdat ik mijn aankoop aan het bestuderen was, na het lezen van de vele bugs heb ik de 6.1 bestelling geannuleerd.
Dat zou kunnen, hoewel ik deze menu's naar mijn weten niet eerder heb gezien.Sunrise schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:36:
[...]
Misschien waren dat de oreo menu's en zit er op jouw telefoon Pie. Ik weet het verder ook niet.
Ik kwam die informatie tegen omdat ik mijn aankoop aan het bestuderen was, na het lezen van de vele bugs heb ik de 6.1 bestelling geannuleerd.
Bugs vallen me mee hoor, los van de design flaws in pie. En dit bellen dan
Ja zal ook wel meevallen maar ik heb een goede telefoon zonder bugs. Ik werd verleid met een scherpe aanbieding (157 euro). Wat ik las over pie (ook over oreo):MikeyMan schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:51:
[...]
Dat zou kunnen, hoewel ik deze menu's naar mijn weten niet eerder heb gezien.
Bugs vallen me mee hoor, los van de design flaws in pie. En dit bellen dan
1. laag volume dat je mensen niet kan verstaan op straat.
2. proximity sensor die niet goed werkt en daardoor met je oor tijdens het bellen dingen veranderen of ophangen.
3. automatische brightness vaak te donker ondanks bijstellen blijft ie hardnekkig z'n eigen ding doen.
4. gps overhitten
5. resets
6 schel geluid (geluisterd in de winkel en het klonk wel aardig maar inderdaad niet echt een warm geluid)
Allemaal dingen die mijn g5s niet heeft, die is rete stabiel maar wel iets langzamer onder de motorkap.
Ik heb webbrowsen vergeleken in de winkel en zag geen verschil in snelheid. Mis 1 ding op mn g5s en dat is een kompas, dat heeft deze wel, en android one natuurlijk.
Ik heb een maandje met de 6.1 (Oreo) geleefd en herken niks van wat je opnoemt. Telefoon was voor mij prima maar wat te groot. Ben nu uiteindelijk weer bij Nokia met de 7.1 - die is wat smaller, maar eigenlijk nog altijd groot
@Dryhte Als er een 4.3 inch Android One toestel komt, gaan die volgens mij als warme broodjes over de toonbank.
Stiekem hoop ik er nog steeds op, wat een heerlijk formaat..
Deze besteld, was een leuke korting. Na opstarten kwam hij gelijk met de Pie-update + daarna nog een beveiligingsupdate. Eerst beide updates geïnstalleerd en daarna voor de zekerheid een factory-reset gedaan. Nog geen gekke dingen tegengekomen, behalve dat je het startup-geluid niet uit kan zetten, maar daar heb ik meer mensen over horen klagendekbed schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:17:
Bij bol.com black friday sale --> 4gb/64gb versie voor 199,- euro !

Een 4.3 inch Android One toestel met goede specs dan ben ik gelijk verkocht!LocK_Out schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:57:
@Dryhte Als er een 4.3 inch Android One toestel komt, gaan die volgens mij als warme broodjes over de toonbank.
Ook een Android One Tablet (met goede specs) zou ik ook zo kopen.
Moet toch wel kunnen, ik heb geen geluid bij opstarten... (weet niet hoe ik dat gedaan heb overigens)TheovdS schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:27:
[...]
Deze besteld, was een leuke korting. Na opstarten kwam hij gelijk met de Pie-update + daarna nog een beveiligingsupdate. Eerst beide updates geïnstalleerd en daarna voor de zekerheid een factory-reset gedaan. Nog geen gekke dingen tegengekomen, behalve dat je het startup-geluid niet uit kan zetten, maar daar heb ik meer mensen over horen klagen
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik had het idee dat ik dit geluid niet had voor de update naar Pie. Heb jij al Pie draaien? Als je erop zoekt zijn er iig een hoop mensen die er last van hebben. Er zijn wat work-arrounds, zoals je telefoon op do-not-disturb zetten voordat je opnieuw start. Maar ik had meer gehoopt op ergens een toggle in de instellingen, zoals bij veel andere Android telefoons.Cyberpope schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:11:
[...]
Moet toch wel kunnen, ik heb geen geluid bij opstarten... (weet niet hoe ik dat gedaan heb overigens)
Ik had dit geluid zowel in Oreo als in Pie. Stoort me overigens niet, zo vaak start ik niet opnieuw op.TheovdS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:14:
[...]
Ik had het idee dat ik dit geluid niet had voor de update naar Pie. Heb jij al Pie draaien? Als je erop zoekt zijn er iig een hoop mensen die er last van hebben. Er zijn wat work-arrounds, zoals je telefoon op do-not-disturb zetten voordat je opnieuw start. Maar ik had meer gehoopt op ergens een toggle in de instellingen, zoals bij veel andere Android telefoons.
Ja ik heb Pie draaien. Maar mijn telefoon staat bijna altijd op stil, dus wellicht is dat het.TheovdS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:14:
[...]
Ik had het idee dat ik dit geluid niet had voor de update naar Pie. Heb jij al Pie draaien? Als je erop zoekt zijn er iig een hoop mensen die er last van hebben. Er zijn wat work-arrounds, zoals je telefoon op do-not-disturb zetten voordat je opnieuw start. Maar ik had meer gehoopt op ergens een toggle in de instellingen, zoals bij veel andere Android telefoons.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wel top dat krasbestendige Gorilla Glass van de 6.1..
Ding valt 1 x (met back cover inclusief opstaand randje nog wel) & schraapt face down, langs de stenen dorpel. Meteen 2 rijen met (oppervalakkige) horizontale krassen over m'n scherm.. Krijg ze er met geen mogelijkheid vanaf gepoetst (tandpasta & baby poeder geprobeerd).
Ding valt 1 x (met back cover inclusief opstaand randje nog wel) & schraapt face down, langs de stenen dorpel. Meteen 2 rijen met (oppervalakkige) horizontale krassen over m'n scherm.. Krijg ze er met geen mogelijkheid vanaf gepoetst (tandpasta & baby poeder geprobeerd).
Er is weinig glas op telefoons dat daar tegen kan zonder te krassen. Kras bestendig betekent meer dat het niet snel krast maat als je het met veel snelheid langs een ruwe steen haalt dat krast elk toestelLocK_Out schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:24:
Wel top dat krasbestendige Gorilla Glass van de 6.1..
@Philip Ross 'Ruwe' steen is een groot woord & was niet een van echt grote hoogte.
Maar goed, so be it.
Maar goed, so be it.
Het heeft te maken met de hardheid van het glas. Steen kan ook bestaan uit kristallen die harder zijn dan Gorilla Glas. (Gorilla) Glas heeft een hardheid van ongeveer 6 op de hardheidsschaal van Mohs en kan goed tegen metalen, maar niet tegen kwarts. Dan moet je Saffier hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 03-12-2018 18:54 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Rare ervaring.
Gisteravond Nokia 6.1 aan de oplader gelegd. Niet bijzonders. Vanmorgen was de telefoon dood.
Geen beweging meer in te krijgen. Andere kabel en en aan de pc geprobeerd. Niets.
Vond dit op internet:
https://community.phones....-got-dead-all-of-a-sudden
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
A (quite rude!) Nokia Support person gave me these instructions, which got my phone to boot up again:
1 Hold Volume Up + Power for 40 seconds.
2 Plug the USB cable [into a] PC USB port; do not connect to the phone yet.
3 Maintain the Volume Up button pressed, without releasing and plug the USB cable [into] the phone.
4 When an Android picture with message "No command" appears, release the Volume Up button and unplug the USB cable.
5 Press the Power button and then shortly the Volume [Up? Down?] button shortly; a menu will appear.
6 Scroll down to the option "Wipe data/Factory reset" [and] press the Power button.
Note that steps 4-6 didn't work for me, the phone just booted up normally with no recovery menu.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ik kwam uiteindelijk ook bij No Command en na nog een keer Power en Volume op werkt de telefoon weer.
Iemand soortgelijke ervaringen? Ik heb vorige week dinsdag Pie geïnstalleerd, en verder geen bijzonderheden gemerkt.
Ik vind het een vreemde ervaring en het heeft mij enthousiasme over de Nokia 6.1 toch een deuk gegeven.
Gisteravond Nokia 6.1 aan de oplader gelegd. Niet bijzonders. Vanmorgen was de telefoon dood.
Geen beweging meer in te krijgen. Andere kabel en en aan de pc geprobeerd. Niets.
Vond dit op internet:
A (quite rude!) Nokia Support person gave me these instructions, which got my phone to boot up again:
3 Maintain the Volume Up button pressed, without releasing and plug the USB cable [into] the phone.
4 When an Android picture with message "No command" appears, release the Volume Up button and unplug the USB cable.
5 Press the Power button and then shortly the Volume [Up? Down?] button shortly; a menu will appear.
6 Scroll down to the option "Wipe data/Factory reset" [and] press the Power button.
Note that steps 4-6 didn't work for me, the phone just booted up normally with no recovery menu.
Ik kwam uiteindelijk ook bij No Command en na nog een keer Power en Volume op werkt de telefoon weer.
Iemand soortgelijke ervaringen? Ik heb vorige week dinsdag Pie geïnstalleerd, en verder geen bijzonderheden gemerkt.
Ik vind het een vreemde ervaring en het heeft mij enthousiasme over de Nokia 6.1 toch een deuk gegeven.
Ik heb een keer het zelfde meegemaakt met mijn nokia 6.1Hendrik55 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:58:
Rare ervaring.
Vond dit op internet:
De telefoon lag gewoon aan de oplader, toen ik mijn telefoon wilde gebruiken ( oplader verwijderd) deed mijn telefoon totaal niks meer.
Wat ik heb gedaan is powerknop en geluidsknop gelijktijdig in te drukken op die manier had ik mijn nokia 6.1 weer aan de praat gekregen ( geen data verloren gegaan ).
(ps dit "probleem" heb ik hier bij tweakers al aangegeven op 11 nov in het forum hier)
Oeps, dat heb ik net even gemist....ivo1969 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:39:
[...]
Ik heb een keer het zelfde meegemaakt met mijn nokia 6.1
De telefoon lag gewoon aan de oplader, toen ik mijn telefoon wilde gebruiken ( oplader verwijderd) deed mijn telefoon totaal niks meer.
Wat ik heb gedaan is powerknop en geluidsknop gelijktijdig in te drukken op die manier had ik mijn nokia 6.1 weer aan de praat gekregen ( geen data verloren gegaan ).
(ps dit "probleem" heb ik hier bij tweakers al aangegeven op 11 nov in het forum hier)
...maar ik lees ook dat je het vlak na een update naar PIE had....
Toevoeging:
Ik herinner mij dat ik in het verleden altijd bij het installeren van een nieuwe ROM, en dat is PIE toch, altijd de Dalvik Cache leeg (wipe) moest maken via recovery.
Het is mij inmiddels gelukt om in Recovery te komen, maar nu is er op de Nokia 6.1 geen optie om de Dalvik cache te Wipen. Ik zou ook eigenlijk verwachten dat Nokia dit bij een dergelijke update van Oreo naar Pie zelf zou doen. Ik kan er echter nog niets over vinden.
Iemand..?????
[ Voor 25% gewijzigd door Hendrik55 op 04-12-2018 22:21 ]
Heb ook iets vreemds. Moet geregeld het en der opnieuw inloggen op websites. Lijkt of cookies verdwijnen. Best irritant!
Herkent iemand dit?
Herkent iemand dit?
Tweakers, ik heb jullie hulp nodig.
Mijn vader is in het bezit van een Nokia 6.1 en rijdt in een Renault Captur. Voor de update naar Android Pie had hij nooit problemen met een bluetooth-verbinding met de auto, maar sinds die update is het drama.
Hij gebruikt de carkit-functie in het media-navigatie in de Captur. Soms heeft hij connectie met bluetooth, maar na een tijdje is de verbinding weg. Hij heeft al van alles geprobeerd, waaronder verbinden vanaf de telefoon en juist verbinden vanaf het multimedia-systeem. Dit maakt geen verschil. De telefoon zegt dat hij verbinding heeft, want het accupercentage wordt getoond. Het lijkt er ook op dat de carkit steeds niet opgeslagen blijft staan in het overzicht met gekoppelde bluetooth-apparaten.
Ik heb al gekeken naar de Bluetooth-instellingen, maar hier kon ik niks verder over vinden. Daarbij hebben we ook de Bluetooth naam nog aangepast, want ik dacht; misschien kan die nu ineens niet overweg met een punt, (in de naam Nokia 6.1).
Hij heeft helaas geen andere Bluetooth-apparaten om het mee te proberen of daarmee ook verbindingsproblemen optreden, maar dit heeft dus altijd gewerkt.
Wie heeft er tips en hopelijk ook een oplossing.
Mijn vader is in het bezit van een Nokia 6.1 en rijdt in een Renault Captur. Voor de update naar Android Pie had hij nooit problemen met een bluetooth-verbinding met de auto, maar sinds die update is het drama.
Hij gebruikt de carkit-functie in het media-navigatie in de Captur. Soms heeft hij connectie met bluetooth, maar na een tijdje is de verbinding weg. Hij heeft al van alles geprobeerd, waaronder verbinden vanaf de telefoon en juist verbinden vanaf het multimedia-systeem. Dit maakt geen verschil. De telefoon zegt dat hij verbinding heeft, want het accupercentage wordt getoond. Het lijkt er ook op dat de carkit steeds niet opgeslagen blijft staan in het overzicht met gekoppelde bluetooth-apparaten.
Ik heb al gekeken naar de Bluetooth-instellingen, maar hier kon ik niks verder over vinden. Daarbij hebben we ook de Bluetooth naam nog aangepast, want ik dacht; misschien kan die nu ineens niet overweg met een punt, (in de naam Nokia 6.1).
Hij heeft helaas geen andere Bluetooth-apparaten om het mee te proberen of daarmee ook verbindingsproblemen optreden, maar dit heeft dus altijd gewerkt.
Wie heeft er tips en hopelijk ook een oplossing.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
@Steeffoon Ik had een soortgelijk probleem onder Oreo (8.1).
Soms verbond de carkit gewoon niet meer & als ik bijvoorbeeld 'media' uitschakelde koppelde bluetooth ook niet meer.
Helemaal verwijderen & opnieuw koppelen was voor mij de workaround.
Onder Pie (9) heb ik nergens meer last van.
Hebben jullie dit al geprobeerd, ik heb overigens geen Renault Captur.
Soms verbond de carkit gewoon niet meer & als ik bijvoorbeeld 'media' uitschakelde koppelde bluetooth ook niet meer.
We hebben dit inderdaad geprobeerd, maar helaas biedt dit geen oplossingLocK_Out schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:08:
@Steeffoon Ik had een soortgelijk probleem onder Oreo (8.1).
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Anoniem: 187971
Sinds Android Pie update heb ik problemen met GPS apps: Maps, Waze, Strava etc.
Eind oktober nog vrolijk heel zuid Engeland door gecrossed op de Google Maps, af en toe trage GPS fix (onder bomen) , maar ging altijd goed.
Sinds de update naar Pie, veel problemen:
- "zoek naar GPS" even na starten van een route op Google Maps;
-Strava stopt na 10 seconden (met Oreo was het nog na 30 minuten, ik hoopte dat dat met Pie verholpen zou zijn).
- Waze zegt: geen GPS gevonden etc.
Na zoeken op internet heb ik het volgende geprobeerd:
- herstart telefoon
- Maps en Strava opnieuw installeren
- weer herstart telefoon
- cache legen van Maps, Google, Strava etc.
- GPS essentials installeren , geeft 0 satellites visible 0 used, no fix
- terugzetten naar factory settings en backup apps restoren
.. en nog steeds niets. Het vreemde is dat bij het starten van Maps hij wel even lijkt te werken, maar GPS essentials nog steeds 0 satellites visible geeft.
Ik kan nog weer een factory reset doen en dan geen backup terug zetten, maar kijken of het met een kale installatie werkt, zo niet dan gaat de telefoon terug voor garantie.
Iemand anders deze zelfde ervaring? Buiten dit forum veel meldingen, maar behalve alles wat ik al geprobeerd heb geen oplossing.
Nog meer tips?
Eind oktober nog vrolijk heel zuid Engeland door gecrossed op de Google Maps, af en toe trage GPS fix (onder bomen) , maar ging altijd goed.
Sinds de update naar Pie, veel problemen:
- "zoek naar GPS" even na starten van een route op Google Maps;
-Strava stopt na 10 seconden (met Oreo was het nog na 30 minuten, ik hoopte dat dat met Pie verholpen zou zijn).
- Waze zegt: geen GPS gevonden etc.
Na zoeken op internet heb ik het volgende geprobeerd:
- herstart telefoon
- Maps en Strava opnieuw installeren
- weer herstart telefoon
- cache legen van Maps, Google, Strava etc.
- GPS essentials installeren , geeft 0 satellites visible 0 used, no fix
- terugzetten naar factory settings en backup apps restoren
.. en nog steeds niets. Het vreemde is dat bij het starten van Maps hij wel even lijkt te werken, maar GPS essentials nog steeds 0 satellites visible geeft.
Ik kan nog weer een factory reset doen en dan geen backup terug zetten, maar kijken of het met een kale installatie werkt, zo niet dan gaat de telefoon terug voor garantie.
Iemand anders deze zelfde ervaring? Buiten dit forum veel meldingen, maar behalve alles wat ik al geprobeerd heb geen oplossing.
Nog meer tips?
Sinds Android Pie (9), veel batterij verbruik…. Daarvoor geen enkel probleem. Meerdere personen die ik ken met dit probleem. Dacht eerst dat auto scherm helderheid het probleem was zoals bij Pixel 2.
Helaas nog veel batterij verlies perr uur (tussen 8-10%). BetterBattery geeft geen (partial) wakelocks….
Moet dus iets in Android OS zelf zijn…..wie weet raad?
Helaas nog veel batterij verlies perr uur (tussen 8-10%). BetterBattery geeft geen (partial) wakelocks….
Jamesbond007uk
Hier geen enkel probleem met batterij. Ik haal zo'n 2 dagen zowel met Oreo als Pie. Het lijkt me dan ook sterk dat het Android OS is als oorzaak. Zou het BetterBattery zelf kunnen zijn?jamesbond007uk schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:09:
Sinds Android Pie (9), veel batterij verbruik…. Daarvoor geen enkel probleem. Meerdere personen die ik ken met dit probleem. Dacht eerst dat auto scherm helderheid het probleem was zoals bij Pixel 2.
@Zapato Ik denk dat we beter naar Screen On Time kunnen kijken.
Hoeveel "dagen" je met de batterij doet ligt met name aan de SoT, of je moet veel apps op de achtergrond hebben draaien.
Bij mij houdt het rond de 4 á 4,5 uur SoT wel op namelijk. Dan heb ik nog rond de 20 á 30% over. Meeste achtergrond apps zijn beperkt.
Hoeveel "dagen" je met de batterij doet ligt met name aan de SoT, of je moet veel apps op de achtergrond hebben draaien.
Bij mij houdt het rond de 4 á 4,5 uur SoT wel op namelijk. Dan heb ik nog rond de 20 á 30% over. Meeste achtergrond apps zijn beperkt.
Helaas dat is het niet. Ik hoor nu al meerdere mensen met een battery drain met Nokia 6.1 toestellen.Zapato schreef op maandag 10 december 2018 @ 07:32:
[...]
Hier geen enkel probleem met batterij. Ik haal zo'n 2 dagen zowel met Oreo als Pie. Het lijkt me dan ook sterk dat het Android OS is als oorzaak. Zou het BetterBattery zelf kunnen zijn?
Eind November een update van google Carrier service binnen gekregen en zie nu veel 4G verkeer…
Voor die tijd geen problemen en geen nieuwe apps gedownload.
Met Oreo (daarna geen nieuwe apps geinstalleerd) kon ik 2 a 3 dagen door zonder problemen
Als ik het weet, dan horen jullie het....
Jamesbond007uk
@jamesbond007uk Toevallig, ik las in het Nokia 7 Plus topic ook ervaringen met batterij drain na een Google Play Services update.
Echter loopt de 7 Plus voor op de 6.1 qua updates.
Indy2001 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:33:
Heb since gisteren een snel leeglopende batterij, merk op dat Google play service waarschijnlijk de boosdoener is. Heb versie 14.7.99 (100400-223214910) draaien. Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen? BVD
XWB schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:55:
Mijn accuduur is met de november update niet afgenomen.
Sterker nog, mijn accuduur is sinds de Pie update alleen maar toegenomen. Tegenwoordig die ik ruim 48 uur met 5 uur SOT, voorheen haalde ik vaak net geen twee dagen.
[ Voor 64% gewijzigd door LocK_Out op 10-12-2018 23:00 ]
Bedankt LocK_out, Ik ga verder op onderzoek.LocK_Out schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:55:
@jamesbond007uk Toevallig, ik las in het Nokia 7 Plus topic ook ervaringen met batterij drain na een Google Play Services update.
[...]
[...]
Jamesbond007uk
@jamesbond007uk Gisteravond de december security patch geïnstalleerd & moet zeggen dat het er inderdaad op lijkt dat de telefoon stand by, iets meer batterij verbruikt dan ervoor.
[ Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 19-12-2018 05:37 ]
Hoi Lock_Out,LocK_Out schreef op woensdag 19 december 2018 @ 05:35:
@jamesbond007uk Gisteravond de december security patch geïnstalleerd & moet zeggen dat het er inderdaad op lijkt dat de telefoon stand by, iets meer batterij verbruikt dan ervoor.
Momenteel heb ik nu geen probleem. ook niet na de security patch van December
Ik ben nog steeds op onderzoek…..
Jamesbond007uk
Sta voor de keuze Moto G6 of Nokia 6.1
laatste wordt met Android 8.1 afgeleverd.
Hoe zit het nu met de stabiliteit van dit toestel? Nog vaak crashes?
laatste wordt met Android 8.1 afgeleverd.
Sta voor de keuze Motorola G6 of Nokia 6.1
laatste wordt met Android 8.1 afgeleverd. Op papier is de Nokia veel beter, oa Android 9, dubbel werk- en opslag geheugen, Snapdragon 630 ipv 450. Voordeel zou ook zijn dat er vaker updates beschikbaar zijn. Maar ik heb het idee dat hierdoor wordt ingeboet op het gebied van stabiliteit. (zie eerdere posts in dit draadje)
laatste wordt met Android 8.1 afgeleverd. Op papier is de Nokia veel beter, oa Android 9, dubbel werk- en opslag geheugen, Snapdragon 630 ipv 450. Voordeel zou ook zijn dat er vaker updates beschikbaar zijn. Maar ik heb het idee dat hierdoor wordt ingeboet op het gebied van stabiliteit. (zie eerdere posts in dit draadje)
Heb al een half jaar de 6.1 en in het begin waren er eigenlijk alleen (irritante) problemen met de camera. De software wordt netjes elke maand bijgewerkt. Inmiddels geen stabiliteitsproblemen meer!
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Nog meer ervaringen?
geen uitvallers/ vastlopers meer?
Bij mij niet in ieder geval; erg blij met het toestel.Nightflight681 schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:47:
Nog meer ervaringen?
Momenteel heb ik nog een Lumia 640, welke mij op zich prima bevalt. Alleen het aanbod van apps valt tegen en mede daarom wil ik de overstap maken naar een Android telefoon.
Gezien de prijs, bouwkwaliteit en accuduur lijkt mij de Nokia 6.1 wel een prima alternatief. Echter in deze review wordt gezegd dat je bij weinig licht niets aan de camera hebt. Hoe is de ervaring met de camera bij daglicht bijv. tijdens een bewolkte dag? Kun je dan nog redelijke foto's maken? .
Gezien de prijs, bouwkwaliteit en accuduur lijkt mij de Nokia 6.1 wel een prima alternatief. Echter in deze review wordt gezegd dat je bij weinig licht niets aan de camera hebt. Hoe is de ervaring met de camera bij daglicht bijv. tijdens een bewolkte dag? Kun je dan nog redelijke foto's maken? .
Ben eigenlijk ook wel tevreden nu, hoewel ik wel wat gedoe had na de upgrade naar PIE, maar dat is ook over.
Werkt prima, ook camera, en kan ook niet klagen over batterij. Ik doe er normaal gesproken 3 dagen mee. Zelfs aan die Google Search bar ben ik inmiddels gewend.
Motorola was een drama voor mij...
Ik zou voor een Nokia gaan en dat hoeft dan niet persé de 6.1 te zijn lijkt me.
Werkt prima, ook camera, en kan ook niet klagen over batterij. Ik doe er normaal gesproken 3 dagen mee. Zelfs aan die Google Search bar ben ik inmiddels gewend.
Motorola was een drama voor mij...
Ik zou voor een Nokia gaan en dat hoeft dan niet persé de 6.1 te zijn lijkt me.
@Nightflight681 Ik heb de Nokia, mijn vriendin de G5. De Nokia wint het op alles. En het is mij maar twee maal gebeurd dat de camera niet opstartte - zij heeft daar meer last van met haar Motorola G5.
Dank allemaal voor de reacties!
Heb uiteindelijk voor de Nokia 6.1 gekozen met 4 / 64 Gb.
Moet nog bezorgd worden, maar ik kijk er naar uit!
Goeie keuze. Veel plezier er mee.Nightflight681 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:02:
Dank allemaal voor de reacties!
Ik heb nu met Pie het vreemde fenomeen dat als ik gebeld word er geen belgeluid komt, geen pijl op te trekken hoe, waarom en wanneer, vandaag twee oproepen gemist, 1 zag ik wel omdat het scherm wel oplicht, en tussendoor verschillende malen gebeld die wel gewoon doorkomen, ook door degene die ik gemist had omdat er geen geluid klonk.
Iemand een idee? Ik krijg steeds meer aversie tegen Nokia, de Nokia 6 had een zwart blijvend scherm, de 6.1 ook steeds weer wat, elke keer na een update, nu begint dit na de december security patch.
Iemand een idee? Ik krijg steeds meer aversie tegen Nokia, de Nokia 6 had een zwart blijvend scherm, de 6.1 ook steeds weer wat, elke keer na een update, nu begint dit na de december security patch.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires