Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:08
Ik heb sinds kort een probleem met de telefoon, en hoop dat jullie me misschien kunnen helpen. Als ik iemand bel, dan wordt het scherm direct zwart, ook als ik het toestel niet tegen mijn hoofd hou. Als ik het toestel dan wel tegen mijn hoofd aan doe en hem er weer af haal wordt het scherm ook niet ontgrendeld, en op de ontgrendel knop reageert het toestel vaak ook niet. Hebben meer mensen hier last van? En heeft een van jullie misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:50:
Sinds Android Pie update heb ik problemen met GPS apps: Maps, Waze, Strava etc.
Eind oktober nog vrolijk heel zuid Engeland door gecrossed op de Google Maps, af en toe trage GPS fix (onder bomen) , maar ging altijd goed.
Sinds de update naar Pie, veel problemen:
...
.. en nog steeds niets. Het vreemde is dat bij het starten van Maps hij wel even lijkt te werken, maar GPS essentials nog steeds 0 satellites visible geeft.

Ik kan nog weer een factory reset doen en dan geen backup terug zetten, maar kijken of het met een kale installatie werkt, zo niet dan gaat de telefoon terug voor garantie.

Iemand anders deze zelfde ervaring? Buiten dit forum veel meldingen, maar behalve alles wat ik al geprobeerd heb geen oplossing.

Nog meer tips?
Update:
telefoon ter reparatie opgestuurd. Binnen een week terug gekregen van Dynafix, en dat in de kerst week!
Board zou geswapt zijn.

Uiteraard geprobeerd en GPS werkt! Tot zover het goede nieuws. Al snel gemerkt dat bereik op Wifi erg slecht is, binnen 5 meter van de router op dezelfde verdieping heb ik WiFi daarbuiten niet. Bluetooth: verbinden werkt maar verder dan 1 meter valt de verbinding uit. 4G werkt soms. 3G geen probleem.

Leverancier gebeld, moest ik het apparaat opnieuw opsturen en excuses voor het ongemak!
Net terug gekregen met het commentaar dat klachten niet gereproduceerd konden worden.
Meteen geprobeerd, nou nog steeds uien: Nauwelijks WiFi en 4G, geen Bluetooth.

PFFFF :(

Ik ga de leverancier maar eens bellen. Ik ben wel in voor een geheel nieuwe of anders geld terug.

Zijn er wellicht meer mensen hier met dezelfde euvels?

Net leverancier/telefoonwinkel gebeld. Die had gelukkig ook geconstateerd dat Wifi en Bluetooth niet werkte voordat ze hem doorgestuurd hadden naar Dynafix. Dat scheelt gelukkig in de bewijslast.

Het schijnt dat ze 3 pogingen hebben om het goed te krijgen (mij een deugdelijk product leveren), dus nu de 3e poging, voordat er sprake kan zijn van vervanging of geld terug o.i.d. Nou ja, fingers crossed.

Krijg iig van de winkel wel een retourlabel opgestuurd, zodat ik niet weer € 8,60 hoef te dokken voor aangetekend versturen. Dat is wel netjes. Het hele grapje heeft me dus al € 17,20 gekost, naast ergernis, een 'gat'in de Whatsapp backup en meer onhandigheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
Vads schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:26:
[...]

Bij mij niet in ieder geval; erg blij met het toestel.
Voor mij geldt hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Los van het bellen ben ik ook erg blij.
Maar dat belvolume blijft een issue helaas :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wim.gaethofs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:52
Ik heb onlangs het issue gehad dat mijn wekker niet meer afging. Hiervoor gebruik ik de app "sleep".

Op de site van de app ontwikkelaar kan je het volgende terug vinden:
https://sleep.urbandroid....tracking-dont-work/#nokia

Blijkt dat Nokia sinds Android Pie, de powersavings app "com.evenwell.powersaving.g3" mee op het toestel plaatst. Deze sluit apps af welke langer dan 20 minuten op de achtergrond actief zijn.

Na de fix toe te passen op volgende site werkt alles weer normaal:
https://community.phones....led-even-when-whitelisted

adb shell
pm list packages|grep com.evenwell.powersaving.g3
pm uninstall --user 0 com.evenwell.powersaving.g3
pm uninstall --user 0 com.evenwell.powersaving.g3.overlay.base.s600ww

Het leek me best om dit even te delen mits dit ook een effect kan hebben op andere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

franssie

Save the albatross

Doornekamp33 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:49:
Ik heb nu met Pie het vreemde fenomeen dat als ik gebeld word er geen belgeluid komt, geen pijl op te trekken hoe, waarom en wanneer, vandaag twee oproepen gemist, 1 zag ik wel omdat het scherm wel oplicht, en tussendoor verschillende malen gebeld die wel gewoon doorkomen, ook door degene die ik gemist had omdat er geen geluid klonk.

Iemand een idee? Ik krijg steeds meer aversie tegen Nokia, de Nokia 6 had een zwart blijvend scherm, de 6.1 ook steeds weer wat, elke keer na een update, nu begint dit na de december security patch.
Herkenbaar. Als je een laadkabel aansluit hoor je ook niet meer het riedeltje denk ik? Het enige dat bij mij werkt is opnieuw opstarten en dan werkt het weer totdat ... het lijkt alsof er na een BT verbinding niet alle dingen worden vrijgegeven naar de luidspreker, want ik kan wel gewoon bellen en muziek beluisteren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
franssie schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:06:
[...]

Herkenbaar. Als je een laadkabel aansluit hoor je ook niet meer het riedeltje denk ik? Het enige dat bij mij werkt is opnieuw opstarten en dan werkt het weer totdat ... het lijkt alsof er na een BT verbinding niet alle dingen worden vrijgegeven naar de luidspreker, want ik kan wel gewoon bellen en muziek beluisteren.
Het geluidje bij het aansluiten van de laadkabel is (eindelijk) een instelling geworden. Je kan deze vinden onder Sound en dan 'Advanced'. Hier kan je 'Charging Sounds' in en uitschakelen.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Thorchy schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:15:
[...]

Het geluidje bij het aansluiten van de laadkabel is (eindelijk) een instelling geworden. Je kan deze vinden onder Sound en dan 'Advanced'. Hier kan je 'Charging Sounds' in en uitschakelen.
dank maar bij staat het aan en soms valt het uit. En dan mis ik ook oproepen omdat de luidspreker het blijkbaar niet doet. herstart ik de telefoon - dan werkt beide weer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eef7260
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-05 09:21
Erg tevreden over het toestel maar inderdaad geen beltoon en laadgeluid komen bekend voor.
Kan er geen lijn in ontdekken , meestal 2 a 3 weken en dan even een herstart.
Op zich wel handig dat als je geen oplaadgeluidje hoort er ook zeker van kan zijn dat je beltoon weg is.
Maar of dat helemaal zo bedoelt is , vult u maar in.
Nog een 2e toestel in het huishouden , precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
franssie schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:20:
[...]

dank maar bij staat het aan en soms valt het uit. En dan mis ik ook oproepen omdat de luidspreker het blijkbaar niet doet. herstart ik de telefoon - dan werkt beide weer.
Bij mij dus precies eender, nu heb ik afgelopen donderdag maar een reset naar fabrieks-instellingen gedaan, beetje uit wanhoop, want mijn gerepareerde Nokia 6 is weer het scherm stuk, had net een nieuw scherm er in laten zetten, blijft weer zwart, dus die gaat naar de Apen toe voor recycling.

En mijn oude Honor 7 wilde het ook niet meer doen, batterij laad ook niet meer op, dus heb ik even geen reserve toestel meer in voorraad dus ook die is voor in de bak voor het Jane Goodall instituut. ;) ;)

Maar even afkloppen, vrijdag en zaterdag werd elke oproep weer gewoon doorgegeven, geen enkele die ik miste doordat er geen geluid uit het toestel kwam.
En ik gebruik door de dag heen 3 verschillende BT verbindingen door elkaar heen.

Nu maar hopen dat het zo blijft, en dat het aan een misgelopen nulletje was door de upgrade en dat die nu weer op de plek staat.

Maar de opvolger van de 6.1 is in onderzoek, en dat zal zeer waarschijnlijk 99.9% geen Nokia meer worden.
De Huawei/Honor word een grotere kanshebber, ze hebben net een nieuw modelletje uit voor rond de 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:38

Prx

wim.gaethofs schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:56:
Ik heb onlangs het issue gehad dat mijn wekker niet meer afging. Hiervoor gebruik ik de app "sleep".

Blijkt dat Nokia sinds Android Pie, de powersavings app "com.evenwell.powersaving.g3" mee op het toestel plaatst. Deze sluit apps af welke langer dan 20 minuten op de achtergrond actief zijn.

adb shell

Het leek me best om dit even te delen mits dit ook een effect kan hebben op andere apps.
Ik had recentelijk veel problemen met casten naar de SmartTV en de Chromecast dat de Nokia de hele tijd "temporarily connection lost" problemen had. Telkens moest hij opnieuw de verbinding maken om casten te hervatten, met soms ook problemen van herstarten van video's tot gevolg. Op basis van deze informatie heb ik eens geprobeer om deze 'app' volledig te blokkeren en sindsdien werkt het weer als een zonnetje. _/-\o_

Dus gewoon via Settings> Apps & Notifications > See all apps.
Daarna rechtsboven in het menu 'Show System' aangeklikt.
In de lijst vind je inderdaad 'com.evenwell.powersaving.g3.over..' (volledig: com.evenwell.powersaving.g3.overlay.base.s600ww, zoals jij ook al aangaf)
Deze even [Disable] en [Force Stop].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Dat probleem heb ik helaas ook.
Heb batterijbescherming gestopt en uitgeschakeld.

Het is alleen bij mij geen volledige oplossing voor sleep.
Er worden geen slaapstatistieken opgeslagen.
Zet voor de zekerheid altijd 2 wekkers.

[ Voor 8% gewijzigd door KillerDream op 13-01-2019 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
@KillerDream @Prx volstaat het niet om de app waarvan je wil dat die op de achtergrond blijft werken, UIT te schakelen in de lijst met beperkte apps? (instellingen < batterij < aanpasbaar batterijbeheer < lijst met beperkte apps < app switch op 'uit')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24

adb shell

Geweldig! Bij mij ook diverse problemen hiermee opgelost. Ik heb via ADB de app verwijderd.

Problemen opgelost! Van een smartwach die steeds de verbinding verloor, tot een babyfoon die steeds stopte! De adaptive-Battery werkt nu ook, ik kan nu apps excluden, waar dag voorheen niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salfi102
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-08 23:33
Nightflight681 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:02:
Dank allemaal voor de reacties!

Heb uiteindelijk voor de Nokia 6.1 gekozen met 4 / 64 Gb.
Moet nog bezorgd worden, maar ik kijk er naar uit!
Ik heb dit ook gevolgd, en naar aanleiding van jullie reacties dezelfde keuze gemaakt.
Bij Bol.com, nu voor 199 euro, dat is goedkoper dan de 32 Gb versie elders.
Wordt vandaag bezorg. dus ik ben benieuwd.

hanss51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:32:
[...]

Update:
telefoon ter reparatie opgestuurd. Binnen een week terug gekregen van Dynafix, en dat in de kerst week!
Board zou geswapt zijn.

Uiteraard geprobeerd en GPS werkt! Tot zover het goede nieuws. Al snel gemerkt dat bereik op Wifi erg slecht is, binnen 5 meter van de router op dezelfde verdieping heb ik WiFi daarbuiten niet. Bluetooth: verbinden werkt maar verder dan 1 meter valt de verbinding uit. 4G werkt soms. 3G geen probleem.
...
Krijg iig van de winkel wel een retourlabel opgestuurd, zodat ik niet weer € 8,60 hoef te dokken voor aangetekend versturen. Dat is wel netjes. Het hele grapje heeft me dus al € 17,20 gekost, naast ergernis, een 'gat'in de Whatsapp backup en meer onhandigheid.
Toestel een paar dagen geleden weer terug gekregen. Nu werkt alles naar behoren, hè hè.
Hopen dat dat zo blijft, wat is het toch een d:)b fijn toestel als alles werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salfi102
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-08 23:33
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:51:
[...]

wat is het toch een d:)b fijn toestel als alles werkt
Helemaal met je eens. Blij verrast dat het toch niet zoveel groter is dan mijn Wileyfox 2x die het vervangt.
En helemaal blij met de gisteren al ontvangen januari patch. En dat daarna op het eerste gezicht alles nog gewoon werkt! :*) Prima batterijduur en snel weer opgeladen.

hanss51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 08:38
Prx schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:14:
[...]

Ik had recentelijk veel problemen met casten naar de SmartTV en de Chromecast dat de Nokia de hele tijd "temporarily connection lost" problemen had. Telkens moest hij opnieuw de verbinding maken om casten te hervatten, met soms ook problemen van herstarten van video's tot gevolg. Op basis van deze informatie heb ik eens geprobeer om deze 'app' volledig te blokkeren en sindsdien werkt het weer als een zonnetje. _/-\o_

Dus gewoon via Settings> Apps & Notifications > See all apps.
Daarna rechtsboven in het menu 'Show System' aangeklikt.
In de lijst vind je inderdaad 'com.evenwell.powersaving.g3.over..' (volledig: com.evenwell.powersaving.g3.overlay.base.s600ww, zoals jij ook al aangaf)
Deze even [Disable] en [Force Stop].
Ik heb gisteren een update gehad, en weet iemand of dit het geen geluidsprobleem opgelost heeft?
Of moet ik dat powersaving nog steeds uitschakelen? Het lijkt er op dat ik dit probleem ook heb. Afgelopen week een paar keer een oproep gemist. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Hendrik55 op 25-01-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suc7design
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-08-2021
Nightflight681 schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:37:
Sta voor de keuze Moto G6 of Nokia 6.1
laatste wordt met Android 8.1 afgeleverd.
Hoe zit het nu met de stabiliteit van dit toestel? Nog vaak crashes?
Heb het toestel sinds november 2017 gehad. Denk dat het toestel sindsdien zo'n 5x is gecrasht? Totaal niet vervelend. Tot op deze maand nog security updates gehad. Dat allemaal voor €180. Zeer content. Maar in 2018 was er toch al een nieuwere versie van Nokia 6 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:19

servies

Veni Vidi Servici

Nightflight681 schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:37:
Sta voor de keuze Moto G6 of Nokia 6.1
laatste wordt met Android 8.1 afgeleverd.
Hoe zit het nu met de stabiliteit van dit toestel? Nog vaak crashes?
De Nokia 6.1 is de opvolger van de Nokia 6 en niet hetzelfde toestel, dus ik denk dat je de vraag in een ander topic moet stellen...
De 6 krijgt overigens nog steeds updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:09
Zowel ik als mijn vriendin hebben de nokia 6.1 .
Sinds de januari 2019 update heeft de nokia van mijn vriendin het probleem dat als ondanks toestel op niet storen staat er ze wordt gebeld de telefoon dus gewoon afgaat.

Ik heb de instellingen vergeleken maar alles staat het zelfde, opnieuw opstarten, of geheel uit en dan opnieuw aanzetten heeft niks geholpen.

Zijn er hier die het zelfde ervaren ? Mijn Nokia 6.1 heeft het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:36
mijn vrouw had iets vergelijkbaars: Whatsapp groep op stil gezet, maar toch telkens meldingsgeluid

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:52
ivo1969 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:36:
Zowel ik als mijn vriendin hebben de nokia 6.1 .
Sinds de januari 2019 update heeft de nokia van mijn vriendin het probleem dat als ondanks toestel op niet storen staat er ze wordt gebeld de telefoon dus gewoon afgaat.

Ik heb de instellingen vergeleken maar alles staat het zelfde, opnieuw opstarten, of geheel uit en dan opnieuw aanzetten heeft niks geholpen.

Zijn er hier die het zelfde ervaren ? Mijn Nokia 6.1 heeft het probleem niet
Ik had dat probleem ook en het bleek een hele knullige standaard instelling: standaard komen meldingen van mensen die in je contactenlijst staan gewoon binnen als je 'niet storen' actief hebt. Kun je instellen bij Apps-Meldingen-Niet Storen.

Heel bijzonder dat iemand die instelling zo bedacht heeft.... Bij mij ergens in de oktober/november update meegekomen...

[ Voor 3% gewijzigd door zordaz op 30-01-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
zordaz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Ik had dat probleem ook en het bleek een hele knullige standaard instelling: standaard komen meldingen van mensen die in je contactenlijst staan gewoon binnen als je 'niet storen' actief hebt. Kun je instellen bij Apps-Meldingen-Niet Storen.

Heel bijzonder dat iemand die instelling zo bedacht heeft.... Bij mij ergens in de oktober/november update meegekomen...
Pffff dat is inderdaad een rare instelling, denk dat mijn vriendin vanmiddag blij is met de oplossing _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
servies schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:09:
[...]

De Nokia 6.1 is de opvolger van de Nokia 6 en niet hetzelfde toestel, dus ik denk dat je de vraag in een ander topic moet stellen...
De 6 krijgt overigens nog steeds updates...
Uh, dit is het topic voor de 6.1... Sowieso reageer je op een bericht van ruim een maand geleden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:19

servies

Veni Vidi Servici

Chris7 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:06:
[...]

Uh, dit is het topic voor de 6.1... Sowieso reageer je op een bericht van ruim een maand geleden ;).
8)7 Ik had toch echt het idee dat ik in het Nokia 6 topic had gepost... dus niet... I stand corrected...

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:19
Heb nu ongeveer 9 maanden de Nokia 6.1 en heb nu sinds een paar weken het probleem dat de USB kabel tijdens het laden niet goed blijft zitten. Heb de USB poort met een paperclip voorzichtig proberen schoon te maken om na te kijken of er geen lading stof in zit, daarbij is er niks te zien. Inmiddels met meerdere kabels gebropeerd, maar alles rolt er bijna gelijk weer uit. Het is nu echt telefoon neerleggen, dan kabel erin en dan 2 uur niet aanraken dan gaat het laden goed, anders is het contact met de kleinste beweging weg.

Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 15:50
Emmavdv schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:19:
Ik heb sinds kort een probleem met de telefoon, en hoop dat jullie me misschien kunnen helpen. Als ik iemand bel, dan wordt het scherm direct zwart, ook als ik het toestel niet tegen mijn hoofd hou. Als ik het toestel dan wel tegen mijn hoofd aan doe en hem er weer af haal wordt het scherm ook niet ontgrendeld, en op de ontgrendel knop reageert het toestel vaak ook niet. Hebben meer mensen hier last van? En heeft een van jullie misschien een oplossing?
Dat heeft de telefoon van mijn ma dus ook (ze heeft hem net twee dagen binnen). Heb je hier een oplossing voor gevonden? Het maakt hem onbruikbaar.
Ik heb zelf nog steeds een windows mobile, dus ik ken niet alle instellingen van android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Ik heb het omgekeerde. Mijn scherm blijft actief bij bellen, ook met de telefoon aan mijn oor.
Dat ligt aan een probleem met de proximity sensor, kan best zijn dat dit bij je moeders telefoon ook zo is.
Probeer eens de 'proximity sensor reset' app uit de play store.

Anders kan je een herinstall proberen (ga ik binnenkort ook eens doen). Of het ding naar de winkel brengen.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 02-03-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 15:50
job schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:03:
Probeer eens de proximity sensor reset''app uit de play store.
Bedankt! Dit heeft geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Hmm, lag de Nokia vandaag aan de oplader, viel die op de grond en nu laad hij niet meer. Andere lader/kabel geprobeerd, telefoon opnieuw gestart, connector schoon gemaakt,maar hij laad echt niet meer helaas :(
Iemand een idee?

Hij is nog binnen de garantie, maar ik vraag me af of dit eronder valt, omdat hij gevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb helaas nog steeds, sinds de Android P update, een bijna niet te horen speakervolume tijdens het bellen. Heb alleen geen zin om het ding weer twee weken kwijt te zijn, aangezien ik geen backup heb. Dan kan ik natuurlijk net zo goed een nieuwe kopen.

Had gehoopt dat het met wat updates wel gefixt zou zijn, maar het houdt al die tijd al aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Sinds vanmiddag een nieuwe probleem met mijn Nokia 6.1 ondervonden.
Geen GSM verbinding meer.

Ongeldige kaart. - Alleen noodoproepen.

SIM kaart werkt in back-up telefoon wel gewoon.
Opnieuw opstarten helpt helaas niet.

Iemand een tip/suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

KillerDream schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:14:
Sinds vanmiddag een nieuwe probleem met mijn Nokia 6.1 ondervonden.
Geen GSM verbinding meer.

Ongeldige kaart. - Alleen noodoproepen.

SIM kaart werkt in back-up telefoon wel gewoon.
Opnieuw opstarten helpt helaas niet.

Iemand een tip/suggestie?
Wat doet de telefoon als je de simkaart in het tweede slot legt?

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Zeehond schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:18:
[...]

Wat doet de telefoon als je de simkaart in het tweede slot legt?
Slim, had ik niet aan gedacht. :)
Helaas, dezelfde melding. Ongeldige Kaart. - Alleen noodoproepen.
Zal voor de zekerheid nieuwe SIM bestellen bij T-Mobile, omdat uit te sluiten.

Nieuwe SIM kaart heeft het probleem verholpen. :)
Wel raar dat de 'oude' SIM kaart in Nexus 5X gewoon werkte.

[ Voor 13% gewijzigd door KillerDream op 13-03-2019 16:15 . Reden: toevoeging van oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 23:22
Ik heb nu na een tijdje probleemloos na een reset de 6.1 gebruikt te hebben weer de ellende dat het toestel op niet storen springt, gekke is, er komt geen telefoon melding op het scherm, maar toestel gaat wel loeihard rinkelen, moet dan ontgrendelen en hem van niet storen afhalen voordat ik op kan nemen, dacht eerst dat het met de blauwe tant te maken had, maar soms doet die het ook als ik geen verbinding heb gemaakt.
Staat 1 regel ingesteld voor de nacht, maar als ik die uitzet maakt niet uit, complete fabrieks reset heeft het niet opgelost, iemand een idee of een richting die ik moet gaan zoeken, of is de SW zo brak dat het ellende blijft, is volgens mij weer begonnen met de 1 februari patch, die trouwens ook steeds langer op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BesmettePC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04-2020
ivo1969 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:16:
Ik ben sinds 19 april eigenaar van een nokia 6.1 net als mijn vriendin

We zijn happy met de telefoon, maar bij beiden telefoons is de FM radio zwaar ruk.

Hooguit één zender te ontvangen en dan ook nog vol ruis.

Hoe is dat bij anderen hier?
Ik zie alleen maar bevestigingen van bovenstaande, ook op andere sites uit andere landen: de 'FM radio' van de Nokia 6.1 geeft alleen maar ruis zodat je er niks aan hebt. Maar ik zoek een (budget)-smartphone die wel een werkende FM radio heeft zonder ruis (en die overigens vergelijkbaar met de Nokia 6.1 zou moeten zijn waarbij belangrijk is dat ie nog een aantal jaren zou moeten meegaan zoals in het geval van Android One).

Heeft iemand suggesties? Misschien de Motorola Moto G7 Play (slechts 148 euro en pas recent op de markt gebracht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
BesmettePC schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:54:
[...]

Ik zie alleen maar bevestigingen van bovenstaande, ook op andere sites uit andere landen: de 'FM radio' van de Nokia 6.1 geeft alleen maar ruis zodat je er niks aan hebt. Maar ik zoek een (budget)-smartphone die wel een werkende FM radio heeft zonder ruis (en die overigens vergelijkbaar met de Nokia 6.1 zou moeten zijn waarbij belangrijk is dat ie nog een aantal jaren zou moeten meegaan zoals in het geval van Android One).

Heeft iemand suggesties? Misschien de Motorola Moto G7 Play (slechts 148 euro en pas recent op de markt gebracht)?
Moet zeggen dat het nu beter gaat met de fm radio , maar ik heb ook de app nederland fm er en dat werkt naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BesmettePC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-04-2020
ivo1969 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:04:
[...]

Moet zeggen dat het nu beter gaat met de fm radio , maar ik heb ook de app nederland fm er en dat werkt naar behoren
Maar dat is denk ik een app die (veel) data gebruikt omdat het via een internetverbinding gaat? Het gaat mij juist om gratis radio via een antenne (FM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Hmmm, (nog) geen maart security patch??

[ Voor 11% gewijzigd door LocK_Out op 30-03-2019 03:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@ivo1969 Aha ook een nieuwe Android build. Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Deze telefoon gescoord voor 149 euro in de Mediamarkt (BE), welliswaar probeerde ze mij in het zak te zetten met een screenprotector van 25 euro die reeds op het toestel kleeft om mij vervolgens een totaal ander soort toestel te proberen verkopen. Aan de verzekering toestanden is de verkoper niet geraakt.

Mijn eerste vraag is, wat voor laadstandaarden ondersteund dit toestel?

De bijgeleverde lader bleef steken op 1700 mA
Een QC 3.0 lader ging tot 2500 mA
Een echte native USB C lader ging tot tegen de 3000mA

Mijn vorig toestel was een QC 3.0 toestel maar die kunnen niet overweg met de USB C standaard en PD, QC 4.0 kan met zowel 3.0 overweg als met USB PD maar dan zou ik ook tegen de 3000 mA moeten zijn op die QC 3.0 lader.

edit:
Nog is wat lopen testen, op de bijgeleverde lader en de QC 3.0 lader piekt hij op 3200mA en op de native USB C PD lader 3000mA. Toestel lijkt echter agressief te schakelen met zijn laadstroom op alle 3 de laders, pieken op 3200 om vervolgens terug te schakelen naar 1000 om dan terug naar 2000 te gaan etc

[ Voor 16% gewijzigd door sprankel op 01-04-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

sprankel schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:20:
<>
edit:
Nog is wat lopen testen, op de bijgeleverde lader en de QC 3.0 lader piekt hij op 3200mA en op de native USB C PD lader 3000mA. Toestel lijkt echter agressief te schakelen met zijn laadstroom op alle 3 de laders, pieken op 3200 om vervolgens terug te schakelen naar 1000 om dan terug naar 2000 te gaan etc
Volgens mij is dat gewoon QC3 gedrag. De standaard lader laadt net zo goed als mijn Anker, of die van mijn Samsung Tablet. Wat verschil kan maken is de kabel.

vandaag mijn 6.1 retour coolblue gestuurd, ding wil maar moeilijk contact maken met de kabel (usb-c connector). Kan 'm alleen nog maar opladen door de kabel onder dat diagonale spanning te zetten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Zowel mijn vriendin als ik hebben de maart update nog niet mogen ontvangen.

Andere hier die de update wel ontvangen hebben? Ik lees wel dat de maart update voor verschillende problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

-ET-

Phone Home

Wij hebben hem ook, vriendin en ik, nog niet mogen ontvangen. Ook op de Nokia 6 is hij nog niet uitgebracht. Ik begreep wel dat ook bezig zijn met een nieuwe android build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
-ET- schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:56:
Wij hebben hem ook, vriendin en ik, nog niet mogen ontvangen. Ook op de Nokia 6 is hij nog niet uitgebracht. Ik begreep wel dat ook bezig zijn met een nieuwe android build.
Hier ook nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LocK_Out
ivo1969 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:48:
Zowel mijn vriendin als ik hebben de maart update nog niet mogen ontvangen.

Andere hier die de update wel ontvangen hebben? Ik lees wel dat de maart update voor verschillende problemen zorgt.
Je post een paar dagen geleden zelf 'dat ie eraan komt' & een paar dagen later ga je rondvragen of iemand m al heeft? Die snap ik even niet.

Je link gaat over de release in India, dus het zal waarschijnlijk nog even gaan duren.
Waar haal je tevens vandaan dat de april update voor problemen zorgt? Een bronvermelding zou handig & prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
LocK_Out schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 00:41:
[...]

Je post een paar dagen geleden zelf 'dat ie eraan komt' & een paar dagen later ga je rondvragen of iemand m al heeft? Die snap ik even niet.

Je link gaat over de release in India, dus het zal waarschijnlijk nog even gaan duren.
Waar haal je tevens vandaan dat de april update voor problemen zorgt? Een bronvermelding zou handig & prettig zijn.
Ja ik weet zelf ook wel dat ik dat antwoord gegeven heb, en waar gelezen? hier:
https://community.phones.nokia.com/categories/nokia-6-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@ivo1969 Ik lees inderdaad best wat issues, maar hier staan ook al een hoop bestaande issues tussen.

Het kan zijn dat de update naar aanleiding hiervan teruggetrokken is & we daarom zo lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Update (V3.51F) rolt hier binnen.

[ Voor 155% gewijzigd door LocK_Out op 10-04-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
LocK_Out schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:28:
@ivo1969 Ik lees inderdaad best wat issues, maar hier staan ook al een hoop bestaande issues tussen.

Het kan zijn dat de update naar aanleiding hiervan teruggetrokken is & we daarom zo lang wachten.
Ben hem nu aan het downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sSJE71Fl.png

[ Voor 8% gewijzigd door gizmobinky op 10-04-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterijbesparing per app is aangepast, moet nu via "instellingen - apps en meldingen - desbetreffende app - batterij - achtergrondbeperking.

"Google nieuws" wordt geïnstalleerd, maar kan gelukkig uitgeschakeld worden en camera heeft (volgens mij) een update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Verbetering van de gebruikers Interface?
Nou ik vind het meer een achteruitgang, ik heb m'n tekst e.d. redelijk klein ingesteld.

Nu is de statusbalk zeer nadrukkelijk aanwezig & het lockscreen lijkt na de update wel voor slechtzienden.
De grootte is ook nergens aan te passen. Belabberd dit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@LocK_Out ik heb weergave op standaard grote staan, maar als ik die naar klein zet worden statusbalk en lockscreen netjes mee verkleind. Zelfde als ik letter grote aanpas, werkt ook prima.
Wellicht even aanpassen naar ander formaat en dan weer terug zetten.

Of na de update reboot, nog een keer handmatig rebooten. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Verwijderd Thanks voor je tip.
Ik ben erachter dat het m zit in de "weergave grootte".
Voorheen veranderende de grootte van de tekst alleen als je de "tekst grootte" aanpaste.
Helaas nu dus ook bij de weergave grootte..

Nog steeds niet optimaal dit, vind de standaard weergave grootte niet prettig (net te klein).
Het is echt een piepklein verschil in marges, maar (voor mij) opvallend genoeg om storend te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door LocK_Out op 10-04-2019 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Mijn nokia laad sinds een poosje moeizaam op. Ik leg hem aan de oplader, waarna hij wel begint met opladen en dan wordt ik de volgende ochtend wakker en dan is hij bijvoorbeeld bij 50% blijven hangen maar geeft wel aan dat hij aan het laden is. Ik heb verschillende kabeltjes en blokjes geprobeerd, ik heb het usb poortje in mijn telefoon schoongemaakt. In de telefoon winkel hebben ze er al na gekeken maar ze kunnen niks vinden.

Wat kan ik nog doen? Want het is best lastig als je telefoon niet meer volledig oplaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@kleintjopie Simpel, garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook hier de update binnen, maar helaas nog steeds geen fix voor het lage belvolume. Begin toch te vrezen dat ik hem moet gaan terugsturen. Hoop gezeur vind ik dat altijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:57:

"Google nieuws" wordt geïnstalleerd, maar kan gelukkig uitgeschakeld worden en camera heeft (volgens mij) een update gehad.
Update is hier ook binnengekomen. Toch wel een gevalletje jammer dat ongevraagde Google nieuws, typisch gevalletje bloatware. Helaas ook niet op een normale manier volledig te verwijderen. Past meer bij Samsung dan bij Android One toestellen, Neem aan dat HMD/Nokia hier niets aan kan doen...

[ Voor 3% gewijzigd door zordaz op 11-04-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik heb nu sinds de laatste update dat als de accu 100% is opgeladen dat bij 100 % opladen blijft staan.

Andere die dat ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07

Bleh!

:)

Dat met opladen heb ik volgens mij niet.

Sinds de maart update heb ik wel dat de telefoon regelmatig opnieuw start. Dat is wel ontzettend irritant. Meer mensen die dat hebben?

Hmmm lijkt volgens dit topic met Adguard te maken te hebben: https://community.phones....ft-reboots-since-mr-3-51f

[ Voor 32% gewijzigd door Bleh! op 13-04-2019 19:02 . Reden: Update ]

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Bleh! schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:38:
Dat met opladen heb ik volgens mij niet.

Sinds de maart update heb ik wel dat de telefoon regelmatig opnieuw start. Dat is wel ontzettend irritant. Meer mensen die dat hebben?

Hmmm lijkt volgens dit topic met Adguard te maken te hebben: https://community.phones....ft-reboots-since-mr-3-51f
Vreemd genoeg heb ik het reboot probleem al een half jaar maar na de januari update niet meer, daarvoor had ik ook problemen dat het scherm zwart bleef en niet meer aan te krijgen heb hier ook nog contact over gehad met Nokia die vervolgens na de standaard acties (reset etc.etc) voorlegde waarna ik aangaf dat ik dit allemaal al geprobeerd had waarna zij gewoon de verbinding verbrak tijdens het gesprek....dat vond ik ronduit belachelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door gizmobinky op 14-04-2019 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!

Bleh!

gizmobinky schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:14:
[...]

Vreemd genoeg heb ik het reboot probleem al een half jaar maar na de januari update niet meer, daarvoor had ik ook problemen dat het scherm zwart bleef en niet meer aan te krijgen heb hier ook nog contact over gehad met Nokia die vervolgens na de standaard acties (reset etc.etc) voorlegde waarna ik aangaf dat ik dit allemaal al geprobeerd had waarna zij gewoon de verbinding verbrak tijdens het gesprek....dat vond ik ronduit belachelijk.
Sinds ik de Adguard DNS uitgeschakeld heb is het over. Eigenlijk hiervoor nooit stabiliteitsproblemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Bleh! schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:24:
[...]

Sinds ik de Adguard DNS uitgeschakeld heb is het over. Eigenlijk hiervoor nooit stabiliteitsproblemen gehad.
Moet je Blokada misschien eens proberen. Heb ik totaal geen instabiliteit mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!

Bleh!

Dryhte schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:47:
[...]

Moet je Blokada misschien eens proberen. Heb ik totaal geen instabiliteit mee.
Thanks ga ik proberen. Via de externe DNS vond ik wel een elegante oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-08 13:22
Na de laatste update gaat het opladen zeer moeizaam. Als ik hem wil laden is een reboot nodig. Anders loop ie in plaats van op snel af. Normaal nooit last van gehad. Ben best wel tevreden.....maar dit irriteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
Mochten mensen na de laatste update weer last hebben van Apps die op de achtergrond sluiten of geen data meer ophalen.

Op de één of andere manier hebben ze de batterij optimalisatie verplaatst.
Voorheen kon je via "batterijbesparing" de apps op de achtergrond blokkeren.
Nu moet dat door te zoeken naar "batterijoptimalisatie" via instellingen &de"batterijoptimalisatie" voor de betreffende app(s) uit te schakelen.

Ik had ineens last van apps die op de achtergrond sloten & een weer app die geen data meer ophaalde.
Door "batterijoptimalisatie" uit te schakelen wordt dit voorkomen.

EDIT: Helaas werkt dit niet voor het afsluiten op de achtergrond. Voor de update had ik hier geen last van. Nu kan ik dit niet eens meer beheren.

[ Voor 18% gewijzigd door LocK_Out op 21-04-2019 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Knip, geen V&A activiteiten...

[ Voor 86% gewijzigd door The Wizard op 28-04-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

franssie schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:57:
<>
vandaag mijn 6.1 retour coolblue gestuurd, ding wil maar moeilijk contact maken met de kabel (usb-c connector). Kan 'm alleen nog maar opladen door de kabel onder dat diagonale spanning te zetten helaas.
Coolblue wilde niet langer wachten op de reparatie en heeft me een tegoedbon van de aanschafprijs gegeven. Wat netjes is maar liever had ik mijn 6.1 terug maar soit, het wordt nu een 8.1 met een kleine bijbetaling.

Goed bedoeld maar het hoort toch thuis in de V&A.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 30-04-2019 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmobinky
Net de security update van 19-04 aan het installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gizmobinky
Net security (2019-054) update aan het installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door gizmobinky op 28-05-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vreemd ook, heb sinds kort ineens dubbele notificatie geluiden. Is niet app afhankelijk, gebeurt bij zowel Mail als Whatsapp als Facebook/SMS.

Opgeteld bij het feit dat ik nog steeds niet normaal kan bellen begin ik wel de balen te krijgen van dit toestel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Kreeg gisteren een Ta-1054 binnen die ik via Amazon duitsland kocht (4gb en 64gb) Blijkt dit een China versie te zijn die niet onder het Android one programma valt. Enig google werk leerde me dat dat niet te fixen is zonder serieus hak en breekwerk. Beetje jammer want ik had voor weinig geld een knap toestel.

Iemand trouwens enig idee waarom de prijzen lichtjes omhoog lijken te gaan?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Vandaag (geforceerd) update V3.54(E) gehad en de June Security patch.
Opzich vreemd gezien de V3.54 voor de 6.1 plus zou moeten zijn

https://www.google.com/am...security-update-2019/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:58
Ik heb hier 2 Nokia 6.1's. De eerste gekocht toen ie net uitkwam. Telefoon ergens afgelopen mei laten vallen met barsten in het scherm, garantie in principe dus vervallen, en daarna begon de luidspreker voor het oor te haperen.

Dus een tweede gekocht eind mei. Deze week begon het touchscreen te haperen. Het toestel zou nieuw geweest moeten zijn, maar ik vermoed nu dat ie gerefurbished is en men maar 1 vd 2 schroefjes van de connector heeft gebruikt (want ik liep zelf ook tegen dat probleem aan). Alleen als je heel hard drukt op de plek waar de lcd+touchsreen connector zit, dan doet de touch het (en soms krijg je wat leuke kleurtjes op het scherm). USB C otg adapter en een muis gehaald om 'm alsnog te kunnen bedienen en backups te maken.

Ondertussen de eerste voorzien van een nieuw scherm en nieuwe luidspreker, zodat deze nu weer in gebruik kan worden genomen.

Beide modellen zijn TA-1043, beide met build-nummer 00WW_3_54E. Maar nu heeft de ene geen 'recents'-knop meer linksonder, is de homeknop een streepje en verschijnt af en toe het pijltje terug weer. De andere heeft gewoon het normale trio van driehoekje, rondje, vierkantje.

Weet iemand hoe ik de oude/normale iconen weer terug kan zetten? Beide telefoons zouden identiek moeten zijn, maar zijn dat dus helaas niet. De telefoon is voor mijn digibete vader en die kan dus niet zo best tegen zulke veranderingen...

Edit: en dan kom je met een simpele Google actie erachter dat dit gewoon een gesture (gebaar) is die je uit kan schakelen. Fijn, want ik vroeg de telefoon een backup terug te zetten en alle settings dus ook over te nemen. Leuk dat Google dan zelf bedenkt dat ie settings moet gaan wijzigen.

[ Voor 9% gewijzigd door Raling op 13-07-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Raling schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:58:
Ik heb hier 2 Nokia 6.1's. De eerste gekocht toen ie net uitkwam. Telefoon ergens afgelopen mei laten vallen met barsten in het scherm, garantie in principe dus vervallen, en daarna begon de luidspreker voor het oor te haperen.

Dus een tweede gekocht eind mei. Deze week begon het touchscreen te haperen. Het toestel zou nieuw geweest moeten zijn, maar ik vermoed nu dat ie gerefurbished is en men maar 1 vd 2 schroefjes van de connector heeft gebruikt (want ik liep zelf ook tegen dat probleem aan). Alleen als je heel hard drukt op de plek waar de lcd+touchsreen connector zit, dan doet de touch het (en soms krijg je wat leuke kleurtjes op het scherm). USB C otg adapter en een muis gehaald om 'm alsnog te kunnen bedienen en backups te maken.

Ondertussen de eerste voorzien van een nieuw scherm en nieuwe luidspreker, zodat deze nu weer in gebruik kan worden genomen.

Beide modellen zijn TA-1043, beide met build-nummer 00WW_3_54E. Maar nu heeft de ene geen 'recents'-knop meer linksonder, is de homeknop een streepje en verschijnt af en toe het pijltje terug weer. De andere heeft gewoon het normale trio van driehoekje, rondje, vierkantje.

Weet iemand hoe ik de oude/normale iconen weer terug kan zetten? Beide telefoons zouden identiek moeten zijn, maar zijn dat dus helaas niet. De telefoon is voor mijn digibete vader en die kan dus niet zo best tegen zulke veranderingen...

Edit: en dan kom je met een simpele Google actie erachter dat dit gewoon een gesture (gebaar) is die je uit kan schakelen. Fijn, want ik vroeg de telefoon een backup terug te zetten en alle settings dus ook over te nemen. Leuk dat Google dan zelf bedenkt dat ie settings moet gaan wijzigen.
Beetje te doen dat ding open maken?
Speaker leek door de Android 9 update kapot, maar ook na een paar updates doet ie het nog steeds ruk...

Heb niet zo'n zin om hem voor garantie weg te brengen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:58
MikeyMan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:26:
[...]

Beetje te doen dat ding open maken?
Speaker leek door de Android 9 update kapot, maar ook na een paar updates doet ie het nog steeds ruk...

Heb niet zo'n zin om hem voor garantie weg te brengen :X
Het scherm was al stuk, dus er was weinig dat ik kapot kon maken bij het openmaken... de glassplinters vliegen je dan om de oren. Als het scherm nog intact is, dan zou het ook prima moeten lukken volgens de youtube video's. Het scherm zit uiteraard verlijmd, dus je zult iets van warmte nodig hebben om het los te weken.

Let wel op het metalen plaatje dat over de schermconnector gaat. De linker schroef wil er niet uit, maar dat lijkt dus zo te horen. Als je de andere schroef eruit haalt, kun je 'm opzij schuiven. Ik heb zelf het schroefje dus vernielt door 'm er met geweld uit te halen, maar dan krijg je 'm er dus niet meer in. Met kans op een loszittende connector dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Raling op 13-07-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
De juli update heb ik nog niet op de normale wijze nog niet mogen ontvangen , terwijl die er schijnbaar er al wel is.

Heeft iemand hier al de juli update ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

-ET-

Phone Home

Nee nog niet gezien. We hebben ook een Nokia 6 in huis en die heeft de update al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:30
ivo1969 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 05:19:
De juli update heb ik nog niet op de normale wijze nog niet mogen ontvangen , terwijl die er schijnbaar er al wel is.

Heeft iemand hier al de juli update ontvangen ?
Hij komt hier net binnen.
  • verbeteringen van de systeemstabiliteit
  • verbeteringen van de gebruikersinterface
En de juli update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Of de duivel er mee speelt maar de 3.54H update komt hier nu ook binnen

En gisteren de15e de augustus update ontvangen _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door ivo1969 op 16-08-2019 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de “minutenteller” uit kan zetten in de Nokia 6.1? Ik krijg iedere minuut 2 irritante pieptoontjes te horen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spaceking schreef op 06 september 2018:

Dank je voor je antwoord! Ik had ook Nokia customer service gemaild (online) en kreeg zowaar een relatief vrij snelle reactie (top!) en het werkt ook nog! De minuten teller uitzetten bij de Nokia phone app, settings en dan bij accounts, helemaal naar beneden en dan "tonen voor oproepstatus" vinkje weghalen

Thanks Spaceking! 🥂🍾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
ivo1969 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:43:
Ik heb nu sinds de laatste update dat als de accu 100% is opgeladen dat bij 100 % opladen blijft staan.

Andere die dat ook hebben?
Ik bedenk me nu dat ik dat inderdaad ook heb sinds dit voorjaar. Een klein (maar verwarrend) bugje vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste,

kan iemand helpen aub

mijn NOKIA 6.1 is vastgelopen, kan hem niet heropstarten, niks kan ik

het scherm staat opgelicht met vermelding "download mode" , dit is reeds 4u aan de gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:21:
mijn NOKIA 6.1 is vastgelopen, kan hem niet heropstarten, niks kan ik

het scherm staat opgelicht met vermelding "download mode" , dit is reeds 4u aan de gang...
Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

In ieder geval kan je proberen om de aanknop in te houden voor zo'n 30 seconden, eventueel in combinatie met de volume knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor snelle reactie,

heb dit reeds meerdere malen geprobeerd - de aan/uit knop samen indrukken met volume knop - geen verandering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Hier kun je ook wat vinden over dit probleem:
https://www.techmesto.com...ad-mode-after-ota-update/

Ik hoop voor je dat het geen factory-reset word, want dan ben je alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:12

ikt

Hendrik55 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:58:
Rare ervaring.

Gisteravond Nokia 6.1 aan de oplader gelegd. Niet bijzonders. Vanmorgen was de telefoon dood.
Geen beweging meer in te krijgen. Andere kabel en en aan de pc geprobeerd. Niets.

Vond dit op internet:

https://community.phones....-got-dead-all-of-a-sudden

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
A (quite rude!) Nokia Support person gave me these instructions, which got my phone to boot up again:

1 Hold Volume Up + Power for 40 seconds.
2 Plug the USB cable [into a] PC USB port; do not connect to the phone yet.
3 Maintain the Volume Up button pressed, without releasing and plug the USB cable [into] the phone.
4 When an Android picture with message "No command" appears, release the Volume Up button and unplug the USB cable.
5 Press the Power button and then shortly the Volume [Up? Down?] button shortly; a menu will appear.
6 Scroll down to the option "Wipe data/Factory reset" [and] press the Power button.

Note that steps 4-6 didn't work for me, the phone just booted up normally with no recovery menu.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ik kwam uiteindelijk ook bij No Command en na nog een keer Power en Volume op werkt de telefoon weer.

Iemand soortgelijke ervaringen? Ik heb vorige week dinsdag Pie geïnstalleerd, en verder geen bijzonderheden gemerkt.
Ik vind het een vreemde ervaring en het heeft mij enthousiasme over de Nokia 6.1 toch een deuk gegeven.
Ik heb nu precies hetzelfde probleem - apparaat is (tijdens) gebruik gewoon op zwart gegaan zonder enige vorm van teken.

Jammer genoeg werken de beschreven stappen niet. Vreemd, het apparaat heeft het altijd voorbeeldig gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 08:38
ikt schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:13:
[...]

Ik heb nu precies hetzelfde probleem - apparaat is (tijdens) gebruik gewoon op zwart gegaan zonder enige vorm van teken.

Jammer genoeg werken de beschreven stappen niet. Vreemd, het apparaat heeft het altijd voorbeeldig gedaan.
Ik heb het 1x gehad, en dat is eigenlijk al zolang geleden dat ik mijn post al vergeten was...
Ik hoop dat je hem inmiddels weer aan de praat hebt. Die van mij is tijdens het opladen "uit gegaan" en ik heb hem gelukkig weer tot leven kunnen wekken. Het leek mij nuttig om dat te vermelden hoe mij dat gelukt was, omdat anderen daar misschien iets aan zouden kunnen hebben.... Ik jou geval dus helaas niet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:12

ikt

Hendrik55 schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:14:
[...]

Ik heb het 1x gehad, en dat is eigenlijk al zolang geleden dat ik mijn post al vergeten was...
Ik hoop dat je hem inmiddels weer aan de praat hebt. Die van mij is tijdens het opladen "uit gegaan" en ik heb hem gelukkig weer tot leven kunnen wekken. Het leek mij nuttig om dat te vermelden hoe mij dat gelukt was, omdat anderen daar misschien iets aan zouden kunnen hebben.... Ik jou geval dus helaas niet... :'(
Ik heb er de hele dag aan geklooid, maar het mocht niet baten. Ach ja, niet geschoten is altijd mis :P

Hij gaat terug naar Bol.com, hopelijk kunnen die er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02 13:40
Na de laatste update loopt de batterij veel sneller leeg. Kon ik voorheen gemiddeld twee dagen werken, nu slechts één. Geen indicaties dat er apps zijn die ineens veel gebruiken.
Is dit herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
Lumia Kees schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:24:
Na de laatste update loopt de batterij veel sneller leeg. Kon ik voorheen gemiddeld twee dagen werken, nu slechts één. Geen indicaties dat er apps zijn die ineens veel gebruiken.
Is dit herkenbaar?
Hier hetzelfde; alleen is dat pas vorige week begonnen, ruim na de laatste Android update. Ik vermoed dat het dan toch aan een app o.i.d. ligt, zelf vermoed ik een van de vele Google Services die op het toestel draaien. Ook daarvan zijn enkele updates geweest de laatste twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekbed
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08 23:18
Vandaag de oktober update op m'n 64 GB TA-1043 geinstalleerd.
Meteen na de reboot allerlei hangmomenten van het touchscreen. Ik weet nog niet waar het aan ligt, maar ik zou even wachten met installeren...
(erg irritant namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!

Bleh!

zordaz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Hier hetzelfde; alleen is dat pas vorige week begonnen, ruim na de laatste Android update. Ik vermoed dat het dan toch aan een app o.i.d. ligt, zelf vermoed ik een van de vele Google Services die op het toestel draaien. Ook daarvan zijn enkele updates geweest de laatste twee weken.
Bij mij was het blokada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
dekbed schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:59:
Vandaag de oktober update op m'n 64 GB TA-1043 geinstalleerd.
Meteen na de reboot allerlei hangmomenten van het touchscreen. Ik weet nog niet waar het aan ligt, maar ik zou even wachten met installeren...
(erg irritant namelijk)
Geen last van hier.
Is er überhaupt een mogelijkheid om de update niet te installeren? Ik krijg altijd een melding dat hij al geïnstalleerd is en ik opnieuw moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekbed
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08 23:18
Gaande de dag verdween het (??). Dagen er na, probleem niet meer gehad.
Dus update ok ws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Probleem met mijn Nokia 6.1.
De accu van de telefoon was leeg, nadat ik deze had opgeladen kom ik niet meer in mijn telefoon omdat ie
mijn vingerpatroon niet meer herkent. Iemand een idee om deze te resetten of een andere manier om mijn telefoon te ontgrendelen? Harde reset is altijd mogelijk maar liever niet (kost zoveel tijd om alles weer erop te zetten) Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:14
Nathan80 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:36:
Probleem met mijn Nokia 6.1.
Iemand een idee om deze te resetten of een andere manier om mijn telefoon te ontgrendelen?
pincode of wachtwoord
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires