Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09:58
Ik heb vaak het gevoel dat de stock rom wat vaak bijgeleverd wordt niet altijd even goed draait. Dus vandaar een andere ROM installeer.

Ik zal eens kijken wat ik er van kan maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik denk dat er vooral nog wel wat bugs gefixt mogen worden: soms merk ik dat plotseling een app knippert, terwijl ik net een tekst aan het typen ben. Dan is het net alsof ik perongeluk de swipe beweging doe voor naar het thuisscherm te gaan.

Maar volgens mij is het gewoon een bug, dus het zal vast in een update gefixed worden. Kan trouwens ook in Bug in Google keyboard zijn.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 14-05-2018 17:24 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12-02 10:56
quote:
XiaomiGlobal schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:22:
Ik denk dat er vooral nog wel wat bugs gefixt mogen worden: soms merk ik dat plotseling een app knippert, terwijl ik net een tekst aan het typen ben. Dan is het net alsof ik perongeluk de swipe beweging doe voor naar het thuisscherm te gaan.

Maar volgens mij is het gewoon een bug, dus het zal vast in een update gefixed worden. Kan trouwens ook in Bug in Google keyboard zijn.
Nog niet opgemerkt in stock of xiaomi.eu

Maar ik gebruik wel SwiftKey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
Om de face unlock optie te krijgen moet je de regio op India zetten. Net getest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 18-07 21:14
quote:
radavl schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:48:
Om de face unlock optie te krijgen moet je de regio op India zetten. Net getest.
Welke Rom?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radavl
Nu getest op xiaomi.eu

Maar zou op de 9.5.6. ook moeten lukken normaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hier op de global ROM werkt het ook gewoon: wel gek dat ze allerlei functies wegstoppen 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radavl
Ja, ben benieuwd wat er zo nog zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
En zodra je de regio terug op Nederland zet, werkt de Face unlock ook niet meer. De Regio op India zetten installeerde ook direct allemaal extra apps, die voor de Indiase markt bedoeld zijn.

Face unlock werkt overigens best goed: maar ontgrendelen met de vingerprint scanner werkt nog steeds het snelste en beste. En ook een stuk veiliger: volgens Xiaomi kunnen mensen met een foto van jezelf gewoon je telefoon ontgrendelen net face unlock.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radavl
quote:
XiaomiGlobal schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:30:
En zodra je de regio terug op Nederland zet, werkt de Face unlock ook niet meer. De Regio op India zetten installeerde ook direct allemaal extra apps, die voor de Indiase markt bedoeld zijn.

Face unlock werkt overigens best goed: maar ontgrendelen met de vingerprint scanner werkt nog steeds het snelste en beste. En ook een stuk veiliger: volgens Xiaomi kunnen mensen met een foto van jezelf gewoon je telefoon ontgrendelen net face unlock.
Ja ik gebruik het ook niet. Wou het gewoon even delen.

Vind die face unlock vooral irritant dat wanneer ik even tik op het scherm om een melding te zien, hij meteen ontgrendeld.

Edit:

Heb dus de laatste leaked global beta rom geflashed.

http://i65.tinypic.com/2i8zupz.png

Die vertraging in de UI die ik had met xiaomi.eu rom is volledig weg.

In deze rom zie ik Thema's bij instellingen met regio op België.

Edit 2: Thema's is wel zichtbaar en er kan gekozen worden tussen de geinstalleerde thema's, maar nieuwe toevoegen of bestaande aanpassen kan blijkbaar niet met regio op België.

Edit 3: misschien handig voor mensen nieuw met miui
https://forum.xda-develop...tk-multi-tasking-t3358433

radavl wijzigde deze reactie 15-05-2018 07:38 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChiFan
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 15-09 21:41
@radavl zou je ons kunnen vertellen waar je de laatste global leaked vandaan hebt? Van XDA?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
ChiFan schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:04:
@radavl zou je ons kunnen vertellen waar je de laatste global leaked vandaan hebt? Van XDA?
Heb die idd via xda gevonden.

De laatste leaked beta heb ik van hier: https://androidfilehost.com/?fid=674106145207486502

Een overzicht van de builds van je hier : https://funkyhuawei.club/redminote5probuilds
Maar op die pagina werk de download voor de laatste momenteel niet.

Edit : Ben terug naar de stable rom. Kleuren van de camera in de beta komen heel grijs over. Op de stable is dit niet.

radavl wijzigde deze reactie 15-05-2018 15:11 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-08 23:45
Bij deze is de mijne een zwarte 4/64 ook net geleverd. Moet erbij zeggen dat ik ook een S7 heb (van het werk).
Eerste indruk is wel 'wow'. Echt wel een knap afgewerkt product. Even snel tussen wat spelen door.
GPS werkt perfect. (voor de liefhebbers SNR signalen boven de 40dB)
Camera bevalt mij al wel, ... maar er is werk aan. Volgens mij moet de sharpness iets naar beneden en de front cam staat veel en veel te veel de brightness open.
Wifi werkt perfect, zelfs 5GHz AC is hier nu verbonden (zie connection speed 433Mbps)
QC2.0 werkt ook met mijn Aukey lader, dan zijn we ineens van de unboxertjes hun ... vanaf dat hij traag oplaadt.
Fingerprintscanner werkt razendsnel en is nog niet gefaald.
Mmmm waar zit face-unlock?

Als er vragen zijn stel maar.

Luke-san wijzigde deze reactie 16-05-2018 14:58 (15%)

• Rubiks
@Luke-san
Is google cam misschien een optie?

• Luke-san
quote:
Rubiks schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:33:
@Luke-san
Is google cam misschien een optie?
Dan moet je hem unlocken en rooten. Dat zal iets zijn voor 1 van de volgende weken. Trouwens blijkt gcam nog niet 100% correct te werken.
In de standard cam kan je scherpte 1 stand lager zetten en saturatie 1 hoger. Dan is het al beter in mijn ogen.
In cinema fv-5 kan je ook wat meer ivm video opnames. Dus ik denk dat ze idd nog moeten sleutelen aan de camera app.

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:12

GS88

π raat

Ik zat gisterochtend op Aliexpress te kijken en blijkbaar heeft Xiaomi nu ook een Mi 6x (Mi A2?)-model met de SD660 aan boord, volgens mij voor de rest vrijwel identiek aan de Note 5 Pro. oOo

Rotterdam

• Cereb
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 07-03 09:34
Kleine tip: op XDA staat blijkbaar een methode om 4k video te activeren ... Nog niet getest aangezien de mijne nog onderweg is.

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:03
quote:
GS88 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 03:57:
Ik zat gisterochtend op Aliexpress te kijken en blijkbaar heeft Xiaomi nu ook een Mi 6x (Mi A2?)-model met de SD660 aan boord, volgens mij voor de rest vrijwel identiek aan de Note 5 Pro. oOo
Bijna, de Mi6x heeft geen b20 support (Mi A2 wellicht wel?) En een kleinere accu (3000Mah ipv 4000 Mag).
Daarnaast heeft de MI 6x een snelle cpu, mogelijkheid tot 128gb opslag en is hij wat dunner dan de Note 5.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• theduke1989
quote:
Als band20 een niet erge gemis is voor je? Dan kan het inderdaad die aanschaffen.
Voor mij is het wel een gemis aangezien Vodafone er juist gebruik van maakt.

@Cereb ga dit ook bekijken, ga sowieso meteen andere rom erop zetten om te kijken hoe goed het is.
Hopelijk is de batterij management in de custom rom gedeelte.

theduke1989 wijzigde deze reactie 17-05-2018 09:02 (15%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:04
quote:
Noisia schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 06:55:
Bijna, de Mi6x heeft geen b20 support (Mi A2 wellicht wel?) En een kleinere accu (3000Mah ipv 4000 Mag).
Daarnaast heeft de MI 6x een snelle cpu, mogelijkheid tot 128gb opslag en is hij wat dunner dan de Note 5.
En de 6X is duurder en heeft geen headphone jack.

Enig voordeel van een eventuele A2 is de *iets* snellere SoC en de camera presteert bij weinig licht een klein beetje beter dan de Note 5. Ligt er aan of je Android One een voor- of nadeel vind.
Voor de rest is de Note 5 op elk gebied beter.

• Noisia
Welke Xiaomi.eu rom hebben jullie geprobeerd?

Er is een weekly op Miui 9.6 van 27 april jl. maar ook een stable op Miui 9.5. gereleased op 12 mei.

En dan is er nog de forumpost dat er geen nieuwe weeklies meer komen. Als ik het goed begrijp kun je naar 9.6 stable upgraden via de 9.6 weekly.

Of begrijp ik dat verkeerd?

quote:
Die is al een tijdje terug aangekondigd en al bijna 2 a 3 weken te koop in mainland China ;) Maar is direct een stuk duurdere dan de Redmi Note 5. De SD660 is meer een overklokte SD636, met een iets betere GPU aanboord.

Oh en had de batterij ook niet een lagere capaciteit? Overigens van een Mi A2 is nog geen sprake van: websites moeten eens stoppen met aannames maken.

Bij de Redmi 5 Plus werd ook de aanname gemaakt, dat de Redmi Note 5 niet uit zou komen. En die is gewoon uitgekomen, alleen wat lager dan normaal gesproken.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 17-05-2018 13:05 (23%)

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:04
Lei Jun van Xiaomi heeft al aangegeven dat ze in de nabije toekomst meer telefoons gaan uitbrengen met Android One.

Dus niet alleen een A2 (die gaat er wel komen) maar mogelijk ook op Redmi telefoons.
Zou mij ook niet verbazen als ze met een Note 5 met Android One gaan komen.

Maar goed, dit gaat off-topic, daar is dit topic voor: Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3

• Noisia
Zo, eindelijk met mijn nieuwe toestel kunnen spelen. Wat mij vrij snel opvalt is dat ik in deze miui versie maar maximaal 4 apps op het home screen in een rij kan plaatsen. Op m'n RN4 kan ik de rastergrootte aanpassen, maar hier zit de optie iig niet op dezelfde plek. Iemand dit toevallig ook tegengekomen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
Heb vandaag de bootloader unlocked en TWRP geflashed (Xiaomi.EU site).Maar elke keer als ik opnieuw opstart staat de MIUI recovery er weer op.
Hoe kan dit en weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radavl
quote:
Rubiks schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 03:20:
Heb vandaag de bootloader unlocked en TWRP geflashed (Xiaomi.EU site).Maar elke keer als ik opnieuw opstart staat de MIUI recovery er weer op.
Hoe kan dit en weet iemand hier een oplossing voor?
Wat ik altijd doe voor de zekerheid is na het flashen van de rom, eerst nog eens twrp te flashen en dan pas te rebooten.

Maar ik dacht dat dit met de xiaomi.eu rom niet zou mogen gebeuren?
quote:
Noisia schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:55:
Zo, eindelijk met mijn nieuwe toestel kunnen spelen. Wat mij vrij snel opvalt is dat ik in deze miui versie maar maximaal 4 apps op het home screen in een rij kan plaatsen. Op m'n RN4 kan ik de rastergrootte aanpassen, maar hier zit de optie iig niet op dezelfde plek. Iemand dit toevallig ook tegengekomen?
Ik heb zelf nog nooit de launcher van miui gebruikt. Kan niet zonder app drawer. Dus met dit probleem kan ik niet direct helpen.

radavl wijzigde deze reactie 18-05-2018 05:42 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dayuum
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 29-08 12:24
Zijn er telefoons die qua omvang gelijk zijn? Zoek nog een hoesje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
@Dayuum Aliexpress en dergelijken staan echt vol met hoesjes geschikt voor dit toestel...

Tevens wordt hij geleverd met een siliconenhoesje.

Noisia wijzigde deze reactie 18-05-2018 11:13 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
@Rubiks hoe heb je geflasht?

Dit zou de basis manier moeten zijn:
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img

En niet via de updater zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
quote:
theduke1989 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:15:
@Rubiks hoe heb je geflasht?

Dit zou de basis manier moeten zijn:
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img

En niet via de updater zelf.
Zo heb ik het gedaan. Als ik dan reboot heb ik weer de stock recovery.

Btw, ik zit nog op de originele rom die geleverd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
quote:
Rubiks schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:20:
[...]

Zo heb ik het gedaan. Als ik dan reboot heb ik weer de stock recovery.

Btw, ik zit nog op de originele rom die geleverd is.
Lijkt een gevalletje van Samsung.

Probeer weer te flashen, wanneer je telefoon opnieuw opstart. Meteen de usb kabel eruit trekken.
Kijken of het dan werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
quote:
theduke1989 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:53:
[...]

Lijkt een gevalletje van Samsung.

Probeer weer te flashen, wanneer je telefoon opnieuw opstart. Meteen de usb kabel eruit trekken.
Kijken of het dan werkt.
Flashen kan alleen in fastboot mode, dus niet wanneer de telefoon opstart. Bovendien had het niks met usb te maken.

Ik heb nu de Xiaomi.EU rom geïnstalleerd via TWRP en nu is het probleem verholpen.

Maar toch bedankt voor het meedenken _/-\o_
En sterkte met het wachten op je telefoon. Ik moet tot na de Pinksteren wachten op een nano simkaart. Ik heb geen zin om de micro te verknippen. Als ik het had geweten had ik hem wel eerder aangevraagd. |:( Jammer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
@Rubiks maar je moet toch verbonden zijn met USB wil je vanuit cmd de fastboot commando uitvoeren?

Bij Samsung is de beveiliging. Na elke restart mits er geen ''custom twrp'' is geflasht hij deze automatisch verwijderd en dus de stock recovery plaatst. En de enige manier was om de kabel meteen na de reboot teruit te trekken of wat dan ook. Maar in jou geval de rom erop zetten op je telefoon en dus meteen de nieuwe rom flashen. Zelf ga ik voor de resuraction rom. qua rom veel mogelijkheden achteraf toepassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Rubiks schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:01:
[...]
Ik moet tot na de Pinksteren Ik heb geen zin om de micro te verknippen. Als ik het had geweten had ik hem wel eerder aangevraagd. |:( Jammer...
Ik heb mijn micro simkaart gewoon in nano geknipt: Simyo wou namelijk € 5 voor een vervangende simkaart hebben, daar had ik niet zo'n zin in....

Is dus gewoon goed gegaan de simkaart knippen :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
unlock code aanvragen hoeft toch allang niet meeR? Als je al vaker hebt gedaan per account? Kan je in principe meteen aan de slag?

theduke1989 wijzigde deze reactie 18-05-2018 15:37 (44%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noisia
Wat duke zegt klopt. Unlock rechten zijn aan je mi account gekoppeld en je kunt geloof ik 1 toestel per maand unlockenergie ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
quote:
XiaomiGlobal schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:16:
[...]

Ik heb mijn micro simkaart gewoon in nano geknipt: Simyo wou namelijk € 5 voor een vervangende simkaart hebben, daar had ik niet zo'n zin in....

Is dus gewoon goed gegaan de simkaart knippen :D
Ik krijg hem gratis van Simyo. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dayuum
Wat is nou het voordeel van zo'n custom rom zoals die van xiaomi.eu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-09 19:46
Youfone vraagt er zelfs 15 euro voor. Ik zal het ook vast niet vanwege het jubileum voor niks krijgen. Alleen nieuwe klanten worden daar getrakteerd ipv bestaande klanten.
Ik koop denk een simkaartknipper voor 6 euro. Met schaar is het al een keer mislukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06:40
Ga je even langs een telefoonwinkel, die hebben er voor mij al meerdere geknipt. Gratizzz...zo'n tang gebruik je één keer...

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Rubiks
quote:
Gerard4 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:04:
Youfone vraagt er zelfs 15 euro voor. Ik zal het ook vast niet vanwege het jubileum voor niks krijgen. Alleen nieuwe klanten worden daar getrakteerd ipv bestaande klanten.
Ik koop denk een simkaartknipper voor 6 euro. Met schaar is het al een keer mislukt.
Ik ben hier tevreden over, is dit iets voor jou? https://www.simyo.nl/sim-only/bestellen#gs5mj5 :Y

• Rubiks
Mijn eerste indruk van de RN5 is positief.
Vooral het scherm is een enorme verbetering vergeleken met zij voorganger RN4. De kleuren zijn levendiger en het oogt wat helderder.
Ook het 18:9 formaat is een verbetering. Het scheelt een rij apps meer op het home screen. Ook de camera kan op dit formaat worden ingesteld.
Niet alle apps ondersteunen dit formaat, waardoor een rand aan de onderkand onstaat. Maar dit is niet storend.

Ik gebruik de navigatieknoppen in plaats van de full screen gebaren, omdat ik anders het dubbel tikken op 'menu' knop mis om te switchen tussen twee apps. En ik gebruik lang indrukken van 'vorige' knop om een app geforceerd te sluiten. Dit kan niet met de gebaren.

De camera heb ik nog niet kunnen testen, maar de Dual Camera ziet er veelbelovend uit.

Edit:
Het geluid is ook een stuk minder schel dan van de RN4.

Rubiks wijzigde deze reactie 19-05-2018 16:56 (4%)

• Maaaall
  • Laatst online: 06-06-2018
Verplaatst naar bootloader unlock forum

Maaaall wijzigde deze reactie 20-05-2018 16:14 (94%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zo nog een paar foto's die vandaag gemaakt zijn met de Redmi Note 5 :D

http://i64.tinypic.com/i1malc.jpg
Düsseldorf

http://i64.tinypic.com/2lnjs41.jpg
VW Polo Harlekin

Al met al nog steeds tevreden over de camera :)

• ChiFan
Mijn Redmi note 5 is al een paar dagen binnen. Vol goede moed ben ik begonnen met Unlocken. Dit heb ik eerder voor mijn Note 4 ook gedaan zonder problemen.Dit keer kom in niet verder.

Iedere keer als ik naar http://en.miui.com/unlock/ ga en op unlock klik kom ik op een pagina om de unlock tool te downloaden. Ik kom niet bij een formuleer om een unlock code aan te vragen. Ook na het maken van een neiuwe account loop ik tegen dit porbleem aan.

Ik heb al wel geprobeerd om dan zonder code vanuit de bootloader met MiUnlock te unlocken, maar er gebeurd niets. Iemand hier kan me vast verder helpen. Graag :)

Edit: Na opnieuw installeren van snapdragon drivers op Windows 10 wilde mijn telefoon unlocken...en dat zonder code.

ChiFan wijzigde deze reactie 19-05-2018 18:54 (8%)

445033

quote:
XiaomiGlobal schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:49:
Zo nog een paar foto's die vandaag gemaakt zijn met de Redmi Note 5 :D

[afbeelding]
Düsseldorf

[afbeelding]
VW Polo Harlekin

Al met al nog steeds tevreden over de camera :)
Je zal me een zeikerd vinden, maar die foto's zijn echt niet mooi van kleurkwaliteit. De eerste is te donker en de tweede te flets. Ik weet weer waarom, als ik echt mooie foto's wil hebben, een echte camera meeneem. Ik loop nog met een Note 4 dus voor de camera hoef ik geen 5 te halen.
quote:
Musicmasters schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:28:
[...]

Je zal me een zeikerd vinden, maar die foto's zijn echt niet mooi van kleurkwaliteit. De eerste is te donker en de tweede te flets. Ik weet weer waarom, als ik echt mooie foto's wil hebben, een echte camera meeneem. Ik loop nog met een Note 4 dus voor de camera hoef ik geen 5 te halen.
Ik heb ook gewoon een brugcamera voor het betere werk: maar de camera in de Redmi Note 5 doet gewoon een heel stuk dan die van de vorige. Echt een wereld van verschil.

De brugcamera altijd meeslepen, heb ik ook echt geen zin in. Met de kleuren is trouwens niks mis mee: eventueel haal je ze nog door Snapseed, alleen dat vind ik zelf niet meer nodig. Bij de Redmi Note 4 deed ik dat soms wel, omdat best wat foto's er belabberd uitkwamen.

• LabelloBoy
  • Laatst online: 24-05 14:53
quote:
Maaaall schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:34:
Ik heb ook zojuist de Redmi Note 5 Global version binnen. Ik zit nu op stable MIU-versie 9.5.6.0(OEIMIFA) en ik wil naar de MIUI EU rom. Echter als ik het proces doorloop zoals ik wel vaker heb gedaan met mijn Mi 5, Note 4 pro krijg ik nu als ik in de developer options de MIUI unlock status wil zien, en daarin het account wil koppelen met de telefoon een foutmelding. Ik krijg dan 'connect to the network and try again'. Uiteraard geprobeerd met Wifi, 3g, 4g en niets lijkt te werken. Ik heb de telefoon besteld bij Goldway van aliexpress en voorheen nooit problemen mee gehad.

Weten jullie wat er mis is? Is dit een vendor rom of een 'echte' global stable? Hoe ga ik het toch voor elkaar krijgen de unlock status te krijgen. Ik zie hier en daar test point oplossingen online maar dat wil ik eigenlijk vermijden.
Check deze pagina op reddit: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/roms/reseller Op deze pagina wordt aangegeven hoe je een reseller rom kan herkennen. De redmi note 5 wordt mijn eerste Xiaomi, dus ik kan je nog niet echt helpen, maar je moet maar eens hier en op de link op die pagina onderaan kijken, daar staat het heel duidelijk uitgelegd hoe je een vendor rom kan herkennen.

• Daacuso
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09-08 10:56
Zelf heb ik nu ook enkele dagen de Note 5. Persoonlijk vind ik momenteel het grootste minpunt het scherm en onvoldoende mogelijkheden om RGB goed in te stellen. In vergelijking met mijn Doogee F5 is er duidelijk verschil in scherpte. Daarbij vind ik kleurweergave ook niet geweldig. Op diverse fora komt dit ook ter sprake. Hopelijk brengt een update hier nog een keer verbetering in.

Net nog even een vergelijking gemaakt met ipad air 2 en iphone 6s, ook die worden overtroffen door de Doogee. Ik ben dus eigenlijk gewoon de afgelopen 2 jaar verwend 8)

Daacuso wijzigde deze reactie 19-05-2018 22:00 (18%)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Dogee is volgens mij een en al ellende, dus je gaat hoe dan ook erop vooruit met een Xiaomi toestel. Heb je trouwens al bij weergave, de contrast en kleuren aangepast? Je kunt het dan aan je voorkeuren instellen.

• Daacuso
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09-08 10:56
quote:
XiaomiGlobal schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:37:
Dogee is volgens mij een en al ellende, dus je gaat hoe dan ook erop vooruit met een Xiaomi toestel. Heb je trouwens al bij weergave, de contrast en kleuren aangepast? Je kunt het dan aan je voorkeuren instellen.
De Doogee heb ik toch 2,5 jaar naar tevredenheid gebruikt. Uiteraard heb ik al de scherminstellingen aangepast. Maar kleurweergave kan naar mijn idee nog beter.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 24-08 18:35
quote:
Musicmasters schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:28:
[...]

Juist voor de camera, camera van de 5 is echt een stuk beter dan die van de 4, voor de rest juist weinig andere reden om te upgraden naar de 5 naar mijn mening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dayuum
hoe krijg je er gcam op?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dayuum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
Dayuum schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:35:
[...]

Bedankt, wat een verschil in kwaliteit zeg :o
Zelf nog niet getest.

Wou ff niet prutsen aan camera. Vandaag kampioen viering in Brugge. Dus wil niet da er iets met cam is 😎

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChiFan
Ondanks dat de global versie nu ook binnen druppelt is de ROM hiervan nog niet te krijgen op de officiële MIUI pagina. Het liefst wil ik zonder TWRP (maar met miflash) naar de global 9.5 ROM. Is 1 van jullie dat al gelukt? En zo ja hoe is dat bevallen? Ben vooral benieuwd naar de camera kwaliteit t.o.v. de China AI rom

Edit: officiële ROM komt 1 dezer dagen. https://c.mi.com/thread-860054-1-0.html
Even wachten dus. Of updaten met de leaked 9.5.6.0 https://forum.xda-develop...to-leaked-global-t3782175
Ik wacht wel even.

ChiFan wijzigde deze reactie 20-05-2018 22:26 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
quote:
[...]

Kan je een vergelijking posten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:38
Beste xiaomi tweakers.
Heeft iemand van jullie een router met ac wifi erop? ik zou graag willen weten hoe hoog de TX rate is van de redmi note 5. Op mijn asus rt ac68U kan men dit aflezen. Of dit bij andere routers ook zo is weet ik niet.
De TX rate is de verbindings snelheid van het desbetreffende apparaat.
bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
quote:
berrieberrie schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:23:
Beste xiaomi tweakers.
Heeft iemand van jullie een router met ac wifi erop? ik zou graag willen weten hoe hoog de TX rate is van de redmi note 5. Op mijn asus rt ac68U kan men dit aflezen. Of dit bij andere routers ook zo is weet ik niet.
De TX rate is de verbindings snelheid van het desbetreffende apparaat.
bij voorbaat dank.
Had dit woensdag gepost 'Wifi werkt perfect, zelfs 5GHz AC is hier nu verbonden (zie connection speed 433Mbps)'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:38
quote:
Luke-san schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:35:
[...]

Had dit woensdag gepost 'Wifi werkt perfect, zelfs 5GHz AC is hier nu verbonden (zie connection speed 433Mbps)'
dankjewel, heb ik zeker overeen gelezen, terwijl ik dit forum dagelijks lees 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
Dayuum schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:41:
Wat is nou het voordeel van zo'n custom rom zoals die van xiaomi.eu?
Op mijn RN4 kon je zonder custom rom geen Nederlandse taal instellen en werkte diverse lokale Nederlandse apps die met locatiegegevens werkten niet goed. Nu ik de RN5 heb zie ik die noodzaak niet direct. De global rom waarmee het toestel geleverd werd biedt mij alles wat ik nodig heb.

Mocht je de Miui schil niet prettig vinden dan kun je eens kijken naar LineageOS. Dat is meer stock android. Helaas nog geen officiële release voor de RN5.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
quote:
Noisia schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:45:
[...]

Mocht je de Miui schil niet prettig vinden dan kun je eens kijken naar LineageOS. Dat is meer stock android. Helaas nog geen officiële release voor de RN5.
Of je zet er gewoon Nova launcher op. De rom is stabiel en werkt goed (1 bug gevonden denk ik) dus waarom al die moeite voor een andere rom.
De bug die ik gisteren had is dat ik de camera had aanstaan en van een donkere ruimte naar buiten kwam in vol zonlicht. Toen bleek dat de helderheid van het scherm niet automatisch omhoog ging.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
ChiFan schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:48:
Ondanks dat de global versie nu ook binnen druppelt is de ROM hiervan nog niet te krijgen op de officiële MIUI pagina. Het liefst wil ik zonder TWRP (maar met miflash) naar de global 9.5 ROM. Is 1 van jullie dat al gelukt? En zo ja hoe is dat bevallen? Ben vooral benieuwd naar de camera kwaliteit t.o.v. de China AI rom

Edit: officiële ROM komt 1 dezer dagen. https://c.mi.com/thread-860054-1-0.html
Even wachten dus. Of updaten met de leaked 9.5.6.0 https://forum.xda-develop...to-leaked-global-t3782175
Ik wacht wel even.
Ik heb een global toestel, met dus ook de globale rom erop. Dus je kunt de kwaliteit van de camera hier in mijn review zien.

http://i68.tinypic.com/2rdyeis.jpg

http://i66.tinypic.com/2ly0vnc.jpg
Gisteren in Utrecht

De foto's die ik in dit topic zelf geplaatst heb, zijn verkleind naar 640x480 helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radavl
Klein fragmentje van zondag op de voetbal 😋

YouTube: Burn that shirt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
En H.265 video blijkt ook te lukken in de Gcam.
Heb net een halve minuut gefilmt in 1080p en kwam er echt goed uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
quote:
Luke-san schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:51:
En H.265 video blijkt ook te lukken in de Gcam.
Heb net een halve minuut gefilmt in 1080p en kwam er echt goed uit.
Kan je de standaard camera app ook nog gebruiken naast de Gcam?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
quote:
Rubiks schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:33:
[...]

Kan je de standaard camera app ook nog gebruiken naast de Gcam?
Ja, geen enkel probleem. Heb daarstraks 2 opnames gedaan van ongeveer 36sec : H.264 via de standaard miui cam 92MB, via Gcam H.265 geactiveerd 60MB. Die H.265 setting vind je trouwens in de developer settings.
4K lukt wel niet met H.265, maar persoonlijk hecht ik daar weinig waarde aan 4K.

Kwa foto kwaliteit moet ik nog eens proberen om echt te kunnen vergelijken, maar miui camera was zowat dezelfde kwaliteit bij de foto's die ik heb genomen. Ik blijf er bij, sharpness 1 tikje terug en saturatie 1 tikje omhoog.

Heb straks nog wel wat gevonden met android auto en mijn vw autoradio. Denk eerder dat het een bug in Oreo is. Mocht je niet onmiddelijk Android Auto zien verschijnen op de radio dan selecteer je maar even MTP ipv usb charging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
Oreo kernel source is released

Goed nieuws voor custom roms.

• ChiFan
Ook de global ROM 9.5.6.0 is beschikbaar. Is exact dezelfde (op de checksum af) als de gelekte versie van vorige maand. En die had nogal wat camera issues... hmmm upgraden of niet? Wellicht met Gcam wel? Wat denken jullie?

• radavl
quote:
ChiFan schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:28:
Ook de global ROM 9.5.6.0 is beschikbaar. Is exact dezelfde (op de checksum af) als de gelekte versie van vorige maand. En die had nogal wat camera issues... hmmm upgraden of niet? Wellicht met Gcam wel? Wat denken jullie?
Wat zijn die camera issues dan? Heb zelf nog niets opgemerkt.

• Luke-san
quote:
ChiFan schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:28:
Mijne werd uit de doos met die rom geleverd vorige week. Zoals Radavl zei, geen issues mee.

• ChiFan
quote:
radavl schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:21:
[...]

Wat zijn die camera issues dan? Heb zelf nog niets opgemerkt.
  • Grainy and degraded camera aldus wat XDA gebruikers.
  • Dan is er ook nog een dual voLTE issue (boeit me niet ik gebruik er maar 1)
  • Plus security patch van Maart
  • en te betwijfelen battery issues. Sommige rapporten dit andere zeggen geen probleem te hebben

• radavl
Die grijze camera had ik met die beta roms en dacht een xiaomi.eu rom.

Maar met deze stable heb ik dat net niet.

• Rubiks
quote:
[...]

Ik zie geen enkel verschil tussen de camera app van Xiaomi.EU ROM en Gcam.

• radavl
quote:
Rubiks schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:02:
[...]

Ik zie geen enkel verschil tussen de camera app van Xiaomi.EU ROM en Gcam.
Ik vind vooral de portrait mode beter werken in de stock camera app.

Edit: zonet de global 9.5.11 geflashed (dirty)

http://i67.tinypic.com/9quydx.png

radavl wijzigde deze reactie 23-05-2018 21:01 (15%)

• ChiFan
ik ben ook de 9.5.11 as we speak aan het installeren. Niet dirty gedaan overigens. De 9.5.6.0 wel via Fastboot geinstalleerd. Daarna naar update -> Manual download en voila hij gaat 9.5.11 9.5.6.0 nogmaals downloaden. 8)7

ChiFan wijzigde deze reactie 24-05-2018 09:49 (16%)

• Noisia
quote:
ChiFan schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:20:
ik ben ook de 9.5.11 as we speak aan het installeren. Niet dirty gedaan overigens. De 9.5.6.0 wel via Fastboot geinstalleerd. Daarna naar update -> Manual download en voila hij gaat 9.5.11 downloaden. Via de automamtische download ziet hij hem (nog) niet.
Dan update Miui van 9.5.6.0 naar 9.5.6.0 7(8)7

• radavl

• ChiFan
Koekoek... Was idd status quo. De incremental update werkt echter niet bij mij. Ik blijf wel even tot de update wordt gepushed.

• theduke1989
Heb enkele vragen.

Ik gebruikte voorheen altijd Supersie. Maar deze is nu overgedragen aan een chinees bedrijf. Dus wil dat eigenlijk niet meer gebruiken. Nu is er ook Magisk maar dit heb ik nog nooit gebruikt of geinstalleerd. Is dit netals Supersu via TWRP?

En dan voor de camera APP. als ik de GCAM wil installeren. hal3 is al enabled? Hoef dit niet nogmaals te doen neem ik aan?

• radavl
quote:
theduke1989 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:16:
Heb enkele vragen.

Ik gebruikte voorheen altijd Supersie. Maar deze is nu overgedragen aan een chinees bedrijf. Dus wil dat eigenlijk niet meer gebruiken. Nu is er ook Magisk maar dit heb ik nog nooit gebruikt of geinstalleerd. Is dit netals Supersu via TWRP?

En dan voor de camera APP. als ik de GCAM wil installeren. hal3 is al enabled? Hoef dit niet nogmaals te doen neem ik aan?
Ja gewoon de magisk zip file flashen. Alles word dan gepatched en magisk manager geïnstalleerd.

Na een update moet je normaal de hal3 enablen in de build.prop

• Luke-san
Ik was ook een supersu gebruiker door de jaren, maar magisk is blijkbaar handiger en heeft meer mogelijkheden. In magisk kan je 'magisk hide' inschakelen en dan de apps selecteren welke geen root mogen zien. Werkt perfect met mijn bank applicatie.

Deze lijn ff bijvoegen in build.prop in de system dir : persist.camera.HAL3.enabled=1 dan uiteraard even een reboot.
Nu verwacht niet veel van gcam is mijn persoonlijke mening. Heb hier gisterenavond nog wat testen gedaan en volgens mij werkt miui cam even goed en sneller als je HDR opzet.
Portrait mode wordt wel op een andere manier toegepast heb ik de indruk, werkt ook niet realtime op gcam.
Wat wel knappe effecten kan geven is HDR+ enhanced te zetten bij bijv, zonsop- of ondergang.
Ik gebruik deze gcam versie GoogleCamera-Pixel2Mod-Arnova8G2-V7beta-test-9

Ik heb gisteren wel de 9.5.11 gedirtyflashed en heb al een paar keer bluetooth crashes gehad. Nog niet verder onderzocht.

Ik sta nu ook een pak verder met de android auto na veel te hebben gelezen en in mijn vw te liggen spelen (tijd, tijd, tijd en frustratie). USB debugging moet bij mij uitstaan, maar ook de miui settings voor 'autostart' moeten alle applicaties die je wilt gebruiken op auto-start staan, dus waze, audio apps etc.

• theduke1989
Ik neem aan deze link gebruiken: https://forum.xda-develop...ersal-systemless-t3473445

En gewoon installeren via TWRP moet te doen zijn. Ik zal dan meteen de Manager installeren. Of wordt dit automatisch geinstalleerd? Want het is wel handig om de nodige updates van Magisk te krijgen.

• radavl
quote:
theduke1989 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:45:
Ik neem aan deze link gebruiken: https://forum.xda-develop...ersal-systemless-t3473445

En gewoon installeren via TWRP moet te doen zijn. Ik zal dan meteen de Manager installeren. Of wordt dit automatisch geinstalleerd? Want het is wel handig om de nodige updates van Magisk te krijgen.
Manager word vanzelf geïnstalleerd met die zip.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Drie dagen nu op een lading met nog 9% over, dat is toch wel netjes. Grootverbruiker met 27% is Cell Standby. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Gnoe_
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-09 00:20
Mijn Mi 5 heeft het na een jaar opgegeven. Hij heeft het ook wel zwaar gehad: de glazen achterkant is gesneuveld, het aluminium frame is verbogen, en nu wil hij ook niet meer opladen. Of het aan de connector ligt, aan het laadcircuit of aan nog iets anders, weet ik niet, maar ik ga hem maar gewoon vervangen. En wel de door de Redmi Note 5!
Ik draaide xiaomi.eu weeklys, met root (magisk), voor oa greenify, lumen.cf, gcam en Youtube Vanced. Maar voorlopig ga ik denk ik gewoon kijken hoe de Note 5 bevalt met de geleverde ROM en zonder root.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radavl
quote:
_Gnoe_ schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:16:
Mijn Mi 5 heeft het na een jaar opgegeven. Hij heeft het ook wel zwaar gehad: de glazen achterkant is gesneuveld, het aluminium frame is verbogen, en nu wil hij ook niet meer opladen. Of het aan de connector ligt, aan het laadcircuit of aan nog iets anders, weet ik niet, maar ik ga hem maar gewoon vervangen. En wel de door de Redmi Note 5!
Ik draaide xiaomi.eu weeklys, met root (magisk), voor oa greenify, lumen.cf, gcam en Youtube Vanced. Maar voorlopig ga ik denk ik gewoon kijken hoe de Note 5 bevalt met de geleverde ROM en zonder root.
Root zou ik niet kunnen missen. Maar zit ook al hele tijd op de stock global rom. Wel verschillende xiaomi.eu roms getest, maar die hadden allemaal last van lag in de UI.

Ressurection Remix ook getest, maar dat was het ook net niet. Custom roms zullen mss wel beteren nu de oreo kernel vrijgegeven is.

Maar persoonlijk houd ik wel van de "look & feel" van MIUI

radavl wijzigde deze reactie 25-05-2018 13:44 (0%)
Reden: Typo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
quote:
_Gnoe_ schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:16:
Good luck, ik zou voor de zekerheid toch maar de bootloader unlocken moesten de afkickverschijnselen te hard zijn. Had ook al meer dan 2 jaar niet meer geflashed wegens werkmobieltje.maar de voordelen van root etc zijn toch echt wel de moeite waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-09 15:15

BdK9001

50cc Prutser

Heb de mijne sinds gisteravond binnen. Tot nu toe zeer positief er over! Het binnenhengelen van al m'n apps en instellingen ging erg soepel en het toestel werd niet merkbaar warmer of trager.

Heb wel via ADB de DPI aangepast naar een lagere waarde dan dat via MIUI kon, zodat Firefox de tablet UI gebruikt (past makkelijk op dit scherm).

Het enige dat ik nog mis is de optie om de volume keys standaard het media volume te laten regelen.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Net een note 5 binnengekregen, best tevreden met 2 uitzonderingen : De auto brightness is te laag helaas. En zie ik het nu goed dat miui reclame over mijn brower gooit als ik zoek op zaken van xiaomi ?

Testje gezocht op "miui theme" op chrome, brave en opera, neem de eerste link en onderaan komt een "installeer nu miui forum app" te staan ! Ondanks dat ik nova launcher draai en de gepersonaliseerde advertenties heb uitstaan.

Zit er werkelijk ingebouwde reclame in een phone van xiaomi, als dat zo is gaat hij, hoe prima die verder ook mag zijn, maandag weer retour ! Wat een krankzinnigheid*

*misschien heb ik het mis, ik hoor het graag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radavl
quote:
HaseMike schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:45:
Net een note 5 binnengekregen, best tevreden met 2 uitzonderingen : De auto brightness is te laag helaas. En zie ik het nu goed dat miui reclame over mijn brower gooit als ik zoek op zaken van xiaomi ?

Testje gezocht op "miui theme" op chrome, brave en opera, neem de eerste link en onderaan komt een "installeer nu miui forum app" te staan ! Ondanks dat ik nova launcher draai en de gepersonaliseerde advertenties heb uitstaan.

Zit er werkelijk ingebouwde reclame in een phone van xiaomi, als dat zo is gaat hij, hoe prima die verder ook mag zijn, maandag weer retour ! Wat een krankzinnigheid*

Nooit iets van gemerkt. Maar ik had wel de miui forum APP staan, dusja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 24-08 18:35
quote:
HaseMike schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:45:

Die stock browser gewoon uninstallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18-09 19:46
Ik ben ook nooit ingelogd bij mn mi-account. En idd niet de miu browser instellen als standaard browser.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-09 15:15

BdK9001

50cc Prutser

@HaseMike Op m'n Nexus 5X krijg ik die melding "Install MIUI Forum App" ook bij de eerste hit, dat is namelijk op de site van MIUI zelf. Beetje hetzelfde als dat veel fora zo'n boodschap weergeven voor Tapatalk.

In de te lage auto-brightness kan ik me (nog) niet kunnen vinden, ik kon gisteren in de volle zon, met zonnebril op prima m'n telefoon gebruiken. Brengt me wel tot een minpuntje: Het scherm heeft een polarisatiefilter die haaks staat op de polarisatiefilter van m'n zonnebril, dus ik moet m'n RMN5 behoorlijk scheef houden om het scherm te kunnen zien :P

En ik ben er achter dat de notificatie-LED alleen wit weer kan geven, en ook nog eens met de lichtintensiteit van een kaars op 50m. Erg jammer want ik gebruikte op mijn Nexus 5X altijd kleuren om aan te geven wat voor melding ik had. Daarnaast is een duidelijke primaire kleur een stuk lastiger te verwarren met de weerspiegeling van omgevingslicht of een TL-balk .

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

Acties:
  • 0Henk 'm!
De lage Auto-Helderheid heb ik weleens avonds gemerkt: maar is alles behalve storend, in theorie zou het je accuduur vooral moeten verlengen. Dus dan vind ik dat niet zo erg :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
quote:
BdK9001 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:15:
@HaseMike Op m'n Nexus 5X krijg ik die melding "Install MIUI Forum App" ook bij de eerste hit, dat is namelijk op de site van MIUI zelf. Beetje hetzelfde als dat veel fora zo'n boodschap weergeven voor Tapatalk.
Aha... dat was nogal dom van mij dan, maar goed geen interne reclame dus, bedankt !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
quote:
XiaomiGlobal schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:23:
De lage Auto-Helderheid heb ik weleens avonds gemerkt: maar is alles behalve storend, in theorie zou het je accuduur vooral moeten verlengen. Dus dan vind ik dat niet zo erg :)
Bij mijn vorige phone kon ik een offset geven voor de auto helderheid, zou handig zijn als dat hier ook kon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 18-09 19:53
quote:
BdK9001 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:15:
@HaseMike
En ik ben er achter dat de notificatie-LED alleen wit weer kan geven, en ook nog eens met de lichtintensiteit van een kaars op 50m. Erg jammer want ik gebruikte op mijn Nexus 5X altijd kleuren om aan te geven wat voor melding ik had. Daarnaast is een duidelijke primaire kleur een stuk lastiger te verwarren met de weerspiegeling van omgevingslicht of een TL-balk .
Ben je daar wel zeker van? Op mijn note 3 kreeg ik wel verschillende led kleuren, het zou me dus verbazen als de 5 dat niet zou kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
quote:
Gines schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Ben je daar wel zeker van? Op mijn note 3 kreeg ik wel verschillende led kleuren, het zou me dus verbazen als de 5 dat niet zou kunnen.
Nope, maar 1 kleur en dat is wit, en ook zoals gezegd niet echt sterk. Nu persoonlijk stoort mij dat niet, ik heb een mi band dus ik voel en zie daar als er iets binnenkomt.

Trouwens installeer de 9.5.11 niet! Deze heeft bluetooth issues.(crashes). 9.5.6 is voor mij stabiel en goed.
Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True