Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-09 21:52
Mede-auteur:
  • theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 01:02

theduke1989

Xiaomi Redmi Note 5 (Pro) - Ervaringen & Discussie Topic

Inleiding

Redmi Note 5 Pro is our fastest Redmi Note yet, and it features the global debut of all-new Snapdragon 636 — Qualcomm's newest 14nm offering. This cutting-edge octa-core processor implements Kryo architecture which greatly improves overall performance and power efficiency. The Snapdragon 636 outperforms it's predecessor* by up to 40%. The large 1.25μm pixel dual camera delivers high-quality images, even in low light conditions. Pairing high-quality Sony and Samsung sensors offers a depth of field not available on typical smartphone cameras. The 15.2cm (5.99) FHD+ display uses an 18:9 aspect ratio — the new standard for smartphone displays. 2.5D curved Corning® Gorilla® Glass display. Feels and looks incredible while being extremely resistant to wear.

Naamgeving
Hoewel dit toestel in India gereleased is als de Redmi Note 5 Pro lijkt het erop dat dit toestel in China gereleased wordt onder de naam Redmi Note 5. Bron

Specificaties

Scherm formaat: 15.2cm (5.99) (Diagonal), 2160 x 1080 FHD+, 403 PPI, 8:9 full screen display(~403 ppi)
Chipset:Snapdragon 636, octa-core
CPU:8x Qualcomm® Kryo™ 260 CPU, up to 1.8 Ghz.
GPU:Qualcomm® Adreno™ 509 GPU
2G Netwerk:GSM2/3/5/8
3G Netwerk:WCDMA1/2/5/8
4G Netwerk:4GFDD-LTE, TDD-LTE1/3/5/20/40/41 (120MHz)
Camera (achterkant):Dual camera; 12MP primary sensor, 1.25μm, f/2.2 aperture, 5MP secondary lens, 1.12μm, f/2.0 aperture
Camera (voorkant):20MP sensor, 1.0μm, f/2.2 aperture
SD card:microSD, up to 128 GB (uses SIM 2 slot)
Opslag geheugen (ROM):32 / 64 GB eMMC 5.0 flash storage
Werkgeheugen (RAM):3 GB / 4GB / 6GB LPDDR4X
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual SIM (Micro-SIM/Nano-SIM, dual stand-by) When two SIM cards are used simultaneously, the primary SIM supports 4G+/4G/3G/2G calling and data while the secondary SIM supports only 3G calls.
WLAN:Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot
Bluetooth:v5.0, A2DP, LE
NFC:Nee
Vingerafruklezen:Ja
USB:USB 2.0
Sensoren:Electronic compass, Accelerometer, Proximity sensor, Infrared, Ambient light sensor, Gyroscope, Hall sensor
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:158,6 mm x 75,4 mm x 8,05 mm
Gewicht:181 g
Accu:4000mAh (typ) / 3900mAh (min) lithium-ion polymer battery 5V/2A charging, QC2.0
Kleuren verkrijgbaar:Black, Gold, Rose Gold, Lake Blue

Er zijn diverse toestellen onder dezelfde naam. Daarmee vooral opletten bij de Note 5 en Note 5 Pro. De Pro versie is de Indische release zonder band 20. De Note 5 is de Chinese release met band 20 en een iets gevoeligere camera. Onderstaande schema maakt eea overzichtelijk.

Prijzen

XIAOMI Redmi Note 5 Pro: Levertijden & Prijzen

4G in NL

Sinds de release in China eind maart 2018 is er een versie van de Note 5 die de in NL veelgebruikt band 20 ondersteunt. Verdiep je voor aanschaf goed in de versie die je gaat bestellen.

Links:

Preview door Arnoud Wokke
Nieuwsbericht over rebranding naar Redmi Note 5 in China
Indase Xiaomi Redmi Note 5 Pro pagina

Custom ROM's

Reddit wiki
GoT topic over MIUI custom roms.
MIUI10 officieel beschikbaar voor Xiaomi Redmi Note Pro(Global) via Xiaomi.eu!!!
Google Camera officiele website voor alle builds.

Topicstart schaamteloos geknipt en geplakt vanuit @theduke1989 in Redmi Note 4 topic.

theduke1989 wijzigde deze reactie 08-07-2018 13:40 (18%)

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• Noisia
Ik zag dat er nog geen topic voor dit toestel gemaakt is. Het is in ieder geval een toestel waarvan ik erg hoop dat er een versie uitkomt die wel Band 20 ondersteunt.

Noisia wijzigde deze reactie 22-02-2018 22:50 (24%)

• Noisia
Het is nog wat wisselvallig wanneer en welke toestellen band 20 geschikt gemaakt worden. Wat mij hoopvol stemt is dat de Note 5 (plus) al vrij snel een band 20 versie kreeg en dat er deze maand al een release van de 5 pro buiten India plaatsvindt.

• Noisia
Ja die heb ik ook gezien. Echter heeft die dan weer 3gb RAM en slechts 32gb ROM. Dat komt niet overeen met de originele specs van de telefoon. Ik zou hem niet bestellen in ieder geval :X

Noisia wijzigde deze reactie 20-03-2018 16:16 (40%)

• theduke1989
@Rubiks de 3GB variant is onder de €200,-

@Noisia de 4GB variant is op banggood €214,-

Al is de 3GB variant ook prima. Ik had de Note4 Global uitermate geode telefoon en snel niks mis mee.

• Noisia
Ja ik zie het nu. Xiaomi heeft ook niet echt een duidelijke lijn in zijn producten he..

Deze phone is al onder twee namen gereleased en de 3GB versie is er spontaan bijgekomen ofzo?

Ik heb de OP aangepast.

• theduke1989
Kan nergens uit het lijstje terug vinden of deze smartphone met Project Treble uitkomt of niet?

als ik xiaomi.eu mag geloven komt er alsnog Android 7.1, en dus geen (PT) op dit is erg jammer natuurlijk.

theduke1989 wijzigde deze reactie 23-03-2018 09:00 (4%)

• Noisia
Goede toevoeging, ik heb de OP aangepast.

Interessante link over dit onderwerp.

• theduke1989
Telefoon staat bij mij al in het mandje bij aliexpress.com €227,- moet nog betalen, heb Aliexpress gekozen wegens de repair warrenty in Spanje/Duitsland dus hoef niet naar China terug te sturen zoals bij Gearbest of Banggood.com.

Helaas als je zo bekijkt met de updatebeleid is dat wat minder. Maar goed we kijken even de kat uit de boom.

Op XDA staat er wel een TWRP beschikbaar, alleen nu nog de roms.
- https://forum.xda-develop...mi-note-5-pro/development

@Noisia als ik jou link bekijk is het wel om te huilen dat er geen Android P uitkomt. Maar goed als we het lijstje van xiaomi.eu bekijken.

Dan is eigenlijk 9/10 keer alles toch wel nog op android 7 :( dat is wel een grote minpunt bij Xiaomi.
Al verwacht ik dat er wel LOS15.1 gaat komen, mag hopen van wel (vooral door de India community)

theduke1989 wijzigde deze reactie 23-03-2018 10:19 (24%)

• Noisia
De update naar Android 7 voor de Note 4x was volgens mij ook erg laat.

• Noisia
quote:
ArnieNFW schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:09:
Overigens: het is wat lastig wat de verschillen zijn tussen de 5, 5 PRO en 5 PLUS. Heb het idee dat het allemaal door elkaar gebruikt wordt. Keuze stress!!
Volgens mij zit het zo:
Redmi 5, Snapdragon 450
Redmi 5 plus, Snapdragon 626
Redmi Note 5 Pro, Snapdragon 636, Indische release zonder band 20.
Redmi Note 5, Snapdragon 636, rebrand van de Note 5 Pro voor de Chinese/Global markt met band 20.

• theduke1989
quote:
ArnieNFW schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:09:
In de uitverkoop over 3 dagen:
https://nl.aliexpress.com...l-Camera/32854848418.html

€170 + UPS verzendkosten.

Er wordt vermeldt:
Global ROM, in overzicht geen NL te vinden echter.
2G: GSM: B: 2/3/8
3G:TD-SCDMA B34: 2100/B39: 1900WCDMA 1/2/5/8
4G:FDD LTE B5: 850/B8: 900 /B3: 1800/B1: 2100/B7: 2600 B4: 1700/B20: 800
TD LTE B38: 2600/B40: 2300

Dus B20(800MHz) lijkt op het toestel te zitten.

De PLUS versie (met de snapdragon 625) gaat voor €135 in de uitverkoop.

Overigens: het is wat lastig wat de verschillen zijn tussen de 5, 5 PRO en 5 PLUS. Heb het idee dat het allemaal door elkaar gebruikt wordt. Keuze stress!!
Daarnaast moet je geluk hebben dat het nog niet gepakt wordt door de douane. En die kans is vrij groot nu.
Zit je ook nog eens aan de €28,- kosten. Ik heb de mijne voor €217,- inclusief TAX FREE met DHL besteld.

Zie trouwens als je voor de zwarte gaat inclusief DHL het ook rond de €216,- kost met daarbij waarschijnlijk met taxes komt.

theduke1989 wijzigde deze reactie 26-03-2018 08:28 (5%)

• theduke1989
@radavl Ik ook niet vaak, maar ik heb nu een loan toestel s4 mini dus moet wel upgraden soon.

@Rubiks duurt langer meestal? 1 maand en de kans op gepakt worden blijft.
Voor mij maakt het dan niet echt veel uit om €10,- meer te betalen om zo het sneller te krijgen en geen doaunekosten te krijgen.

Ik vindt het alleen jammer dat er zoveel modellen zijn en je dus echt goed moet zoeken welke je kiest. En het nog niet is ge-released..

• theduke1989
quote:
ArnieNFW schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:30:

Overigens: iemand enig idee waarom bij de blauwe -die ik wil hebben- de glass-protector niet te kiezen valt? Zover ik nl kan zien is de voorkant bij de gouden ook wit; en daar kan je er wel eentje kiezen.
Klopt ik heb dit ook bij een andere store. Als je de TPU + glass protection wilt, is de zwarte niet leverbaar alleen goud / blauw. En als je bijvoorbeeld de piston in-ear + glass protection neemt is de zwarte leverbaar maar goud weer niet. Echt vaag. Snap dit ook niet.

Maar heb gewoon 3 verschillende cases + 2.D temp glass protection voor 11USD gekocht. Moeten als het goed is een beetje samen op tijd komen de telefoon en de extra cases.

• theduke1989
quote:
radavl schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:24:
Staat klaar in mijn winkelmandje bij Ali, enkel nog wachten op de uitverkoop korting.
Welke kleur heb je gekozen? De zwarte komt uit op €207,- hierboven genoemd.

• theduke1989
@Rubiks neem aan dat de apps responive Werken. Zou raar zijn als niet.

• Noisia
goed nieuws op XDA, het is blijkbaar al mogelijk om Android 8.1 te flashen naar de Redmi Note 5 (Pro). En onderaan het bericht ook een opmerking over LineageOS.

Overigens, als ik die aliexpress links bekijk dan zag ik tot gisteren nog een disclaimer staan dat het een onaangekondigde versie betreft waar je preorders voor kunt plaatsen. Vandaag staat de verzendtermijn op 35 dagen.

Noisia wijzigde deze reactie 28-03-2018 08:39 (47%)

• theduke1989
@Noisia er is inderdaad een LOS versie beschikbaar: https://forum.xda-develop...m-lineageos-14-1-t3765529 , en alles werkt dus dat is ideaal. alleen Kernel is nog niet vrijgegeven zie ik: https://forum.xda-develop...hp?p=75942389&postcount=9

Eerste wat ik altijd doe wanneer ik een Xiaomi toestel koop is de Bootloader unlocken. Ik ga niet eerst gebruik maken van de telefoon en dan enkele maanden later om de bootloader te unlocken en zo data te verliezen. Dus meteen unlocken / TWRP installeren ROM installeren of back-up maken en beginnen maar. Veel mensen wachten maanden lang en gaan dan bootloader unlocken Is beetje raar.

echter niet een officiele build van lineageos.org zelf (nightly) maar goed dat het er al is

Kreeg trouwens melding van de ''verkoper'' dat het binnen two weeks wordt verzonden. Dus hopelijk niet de 35 dagen.

theduke1989 wijzigde deze reactie 28-03-2018 08:53 (39%)

• Noisia
Ja, de telefoon is nog vrij nieuw en volgens mij is er nog geen uitgestabiliseerde versie van TWRP, Xiaomi.eu rom of LOS. Zou zonde zijn als je het toestel krijgt en je deze vervolgens niet direct van (redelijk) stabiele software kunt voorzien. https://androidjungles.co...-5-install-twrp-recovery/

Ik denk zelf dat ik nog even wacht met het bestellen van de telefoon.

• theduke1989
quote:
Stoffa schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:20:
Zwarte met screen protector betaald. 9 dollar aan coupons + cashback site gebruikt. Kost echt drie keer niks zo deze telefoon.
waar bested? en welke variant??

• theduke1989
welke store hebben jullie gekozen? ik kan alleen maar €1.60 aan coupons krijgen.. als ik test ....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989

• Noisia
Ja er zijn uiteraard meer verschillen tussen de toestellen. De camera is bijvoorbeeld ook een feature die verschilt tussen de toestellen. De Note versies hebben een dubbele camera en er zit ook een verschil tussen de Note versies.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
https://www.gsmarena.com/...le_support-news-30391.php

Redmi Note 5 Pro wordt dus met Project Treble ondersteund. Zou betekenen veel sneller Android 8.0 erop ondanks dat ze het met Android 7 leveren :S wat in mijn optiek echt slecht is bij een gloed nieuwe device in 2018.

• Noisia
Ik weet het niet zeker, maar kan TWRP al geflasht worden naar de Note 5? Kan het nu niet meer vinden maar meen ergens een willekeurige forumpost gelezen te hebben dat de custom roms beschikbaar waren voordat TWRP goed draaide.

• theduke1989
Helaas is er nog geen nightly voor de PRO:
https://download.lineageos.org

• Noisia
Er was wel een onofficiële LOS ROM voor de pro. Dus de nightly zal niet lang op zich laten wachten.

• Noisia
Ik heb wel gelezen dat er een verschil in camera is tussen de India release en de China release. Die Global stempels zijn volgens mij niet officieel van Xiaomi, day is volgens mij iets wat de tussenhandelaren doen. Correct me if I'm wrong.

Het is bij Xiaomi weer opletten geblazen dat je bestelt wat je wilt. En ook nog goed controleren dat je krijgt wat je bestelt ;)

• theduke1989
Nu nog wachten op de device it self:

https://twrp.me/xiaomi/xiaomiredminote5pro.html

En de LOS15.1 is al actief: https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-1-t3774630

Dus de account klaar hebben zodat je an unlocken en installeren. BE AWARE: Ik hoorde in de andere topic wil je de Bootloader unlocken je account(actiefiteit) verbonden bent. Dus als je hogere rang hebt en je bent vaak online je niet 72 uur of 360 uur moet wachten totdat je kan unlocken!!!!!!!!! <- DIT IS NIEUW VOOR MIJ OOK DUS....

@Noisia welke globals zijn er als ik vragen mag? kan je een lijstje terug vinden??

Kon dit vinden in een ander topic:

Heb zelf de 5de model!

theduke1989 wijzigde deze reactie 09-04-2018 13:03 (39%)

• Noisia
Volgens mij is er tot nu toe enkel de Indiase release en de Chinese release geweest. De Chinese release heeft de 'betere' camera en band 20 ondersteuning.

Verder is het lijstje waar je naar linkt wel lekker overzichtelijk. Ik zal hem in de OP meenemen.

• Noisia

jammer dat ook met de verbeterde camera de kwaliteit bij weinig licht nog steeds erg matig is. Ik had gehoopt dat de grotere dynamic range hier ook voor een verbetering ging zorgen.

Noisia wijzigde deze reactie 10-04-2018 22:20 (61%)

• theduke1989
@nocalimero ik heb deze nog niet ontvangen. Hij wordt waarschijnlijk pas aan het einde van April geleverd aan de verkopers en wordt dan pas verstuurd.

[Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen

hier meer informative te vinden.

Daarnaast ik heb de SD636 versie, de 5A versie is met een andere SoC volgens mij.

theduke1989 wijzigde deze reactie 11-04-2018 14:16 (39%)

• Noisia
Kan het nu even niet terugvinden, maar hij noemt niet expliciet band20 meen ik. Hij benoemt enkel dat de band die bij hem gebruikelijk is niet ondersteund wordt.

• Noisia
Toen ik het topic aanmaakte was er enkel de Indische variant. De Pro aanduiding is later gedropt door Xiaomi. Ik heb een TR aangemaakt om de titel te laten wijzigen.

Ik zal ook even een aangepast overzicht maken van de verschillende versies Redmi Note 5. Daar laat ik de Redmi 5 serie uit.

• Noisia
Ik dacht juist dat de global versie een f1.9 zou krijgen net als de CN versie. Zie nu op Banggood staan 2.0

ach, eerst maar eens afwachten wat er uiteindelijk geleverd gaat worden.

Ik begin wel langzaam te denken dat NFC op het toestel toch nodig wordt. Volgens mij biedt Rabobank al de mogelijkheid om hiermee te betalen..

• theduke1989
@Noisia bij Xiaomi toestellen heb je niet bij alle NFC chip. Voor mij maakt het niet zoveel uit. Aangezien de banken bij ons in Duitsland echt achterop lopen.

• Noisia

• theduke1989
@Piet91 graantje meepikken van de successen van Xiaomi Redmi note series, vooral in India is dit een erg populaire toestel.

• Noisia
quote:
Piet91 schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:27:
[...]
Wel grotere accu. Zal van camera-prestaties, prijs, verkrijgbaarheid en (custom) support afhangen of het een betere keus is dan de Note 5.
In de eerste YouTube vergelijkingen komt de camera van de Redmi Note 5 als (slightly) beter naar voren. Fotos lijken even scherp kleuren zijn iets meer verzadigd en bij het filmen is de image stabilisatie bij de RN5 heel fijn. Tevens vind ik het scherm van de Asus wat gelig ogen vergeleken met de Xiaomi.
Of je veel verschil tussen de accu's gaat merken weet ik niet, ik haal nu prima 2 dagen met mijn RN4 en dat vind ik voldoende.

Enige voordeel van de ZenFone Max Pro lijkt mij de drie-sim zodat je 2 sims en een sd-kaart tegelijk kunt gebruiken. edit: nog geen prijs bekend maar de ZF zou wel eens lager kunnen worden dan de RN5 bij grijze import

Momenteel heeft de RN5 nog mijn voorkeur, en ik lees in het levertijd topic dat de 4GB zwart versie met b20 nu door Xiaomi aan handelaren geleverd wordt. :9~

Noisia wijzigde deze reactie 26-04-2018 08:08 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
@XiaomiGlobal

De mediatek variant wil je vermeiden, en neem gewoon de Qualcomm variant. Want uit Custom ROM oogpunt is het een aantrekkelijk device.

2. Prijstechnisch is het prima, aangezien de Android One een 6 is ;) maar niet aantrekkelijk is in Europa etc. In India enz is de Mi 6 prima...

• Noisia
Mijn RN 4 met 3GB ram doet het prima maar stottert af en toe bij games. Games die op een iPhone 6s met 2GB ram uitstekend draaien. Ik denk dat je met 4GB de komende jaren wel goed zit. Heb een beetje het gevoel dat het bij android toestellen meer een specs race is. Dit terwijl er uit optimalisatie meer te winnen valt.

• theduke1989
quote:
Luke-san schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:18:
[...]

Ben ook naar deze telefoon aan het kijken. Wat ik vreemd vind is dat meeste reviewers de 6GB hebben ontvangen, heel youtube staat er vol van zeg maar, maar op Gearbest en nog een paar andere sites staat enkel de 3 en 4GB versie. Zou het zoveel verschil maken?
Trouwens staat nu de 4GB gouden op Gearbest 191€ en op Banggood de 6GB zwarte voor 252€ wat toch een meer dan behoorlijk verschil is.
Ben heel benieuwt naar je eerste ervaring. Ik hoop dat je deze hier ook gaat posten?
Je stuurt vaak je top exemplaar naar de youtubers etc. Want je wilt geen ''grote fouttoleranties'' maar met 4GB voor die prijs heb je echt wel genoeg. Of jij hebt al je apps allemaal op de achtergrond draaien? Ik niet namlijk scheelt batterij en snelheid. Dus ik leeg met regelmaat mijn background apps.

ik heb de 4GB / 64GB gekocht voor 217,- toen net uit was . prima prijs. en met 100% zekerheid geen extra douanekosten.

• Noisia
quote:
Piet91 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:41:
Ik moet me ook nog even gaan verdiepen in de ROM, want de officiele ROM ondersteunt natuurlijk geen Nederlands; tenzij de sellers zelf een eigen ROM erop flashen?
Ik zou altijd flashen, de originele rom werkt hier slecht, niet enkel de taal maar ook gps werkt niet zo goed. En roms die resellers geflasht hebben vertrouw ik niet, wie weet wat voor apps daar allemaal meedraaien.

De Xiaomi.eu rom doet het prima en is gewoon Miui. LinaegeOS werkt ook op veel Xiaomi toestellen. Volgens mij was daar al een onofficial release van voor de RN5

• Noisia
Op mijn RN4 werkte de GPS niet goed. Zowel google maps als locale apps zoals NS reisplanner werkte niet naar behoren. Destijds gelezen dat dit komt door de chinese rom. dit was opgelost nadat ik de Xiaomi.eu rom flashte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
quote:
XiaomiGlobal schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:48:

Overigens kan ik bevestigen dat het toestel de Nederlandse taal bevat, dat was eerste wat ik gecontroleerd heb. En er zit ook een TPU hoesje bij :D
TPU hoesjes zitten er altijd bij. Zelfs als je niet in een Xiaomi store koopt.

Ben benieuwd wanneer ze de mijne gaan opsturen. Want dit is nog niet gebeurd.
Vraag me af, wat de prijs nouw is in zo'n Xiaomi store... voor de 4GB en de 6GB.

theduke1989 wijzigde deze reactie 04-05-2018 08:52 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
quote:
XiaomiGlobal schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:18:

[...]

Dat is niet altijd zo geweest hoor: bij mijn Redmi Note 4 zat er in iedere geval geen bij. Prijs voor 4GB was HKD 1799 ( € 192 ) en voor 6GB HKD 2099 ( € 224 ). En schermfolie was HKD 25 ( € 3 ) inclusief het laten aanbrengen op het scherm.
nette prijzen, helaas doen de AliE verkopers slim en verkochten de 4GB / 64gb voor €217,- op het moment dat ik het kocht. Maar goed op zich niet zo'n ramp want er komen geen extra vage kosten bij te pas enz. Maar ze spelen er echt slim op in. En vooral de verkoper waar ik heb gekocht. Verkoopt de 4GB variant voor 350,- of zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noisia
Super dat je met een review bezig bent. Naast zaken als camera kwaliteit en accuduur ben ik vooral benieuwd naar de kwaliteit van het scherm, of de automatische helderheid goed werkt en of de bluetooth connectiviteit vlekkeloos is. Dit komt met name omdat ik dit de zwakke punten van (mijn) RN4 vind. Als het niet in je review past kun je er wellicht hier iets over vermelden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Voor mij is het scherm erg belangrijk hoe solide deze is. Want mijn vorige xiaomi toestellen waren qua scherm een ramp. 1x vallen en het scherm was vaak meteen versplinterd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
quote:
XiaomiGlobal schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:55:
Ik zou dan proberen of je wellicht de Xiaomi.eu ROM erop kunt zetten? Dat heb ik bij de Redmi Note 4 ook gedaan, aangezien dat ook een Chinees toestel was. Daarom ook deze keer bewust een global toestel gekocht: omdat ik het unlocken wel echt een geklooi vind eerlijk gezegd.
Global is niet specifiek Google Playstore gekoppeld. Maar meer een aanduiding dat het de band20 support en iets meer talen support. Tegenwoordig zit er Google Playstore inderdaad op voor-geinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
@Piet91 ik heb gewoon maar de 4GB / 64GB gekocht. Voor mij heb ik niet zoveel nodig. Ik maak vrijwel elke 3-6 uur me background apps schoon.,

• Noisia
Welke android versie stond er op jullie telefoons. Ik heb op XDA gelezen dat de Global versie met Oreo komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
Stoffa schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:21:
Dit is voor mij mn eerste Android (ga eindelijk Apple verlaten). Al dat gedoe met xiaomi.eu rom, Android stock versie, MiU of Lineage....ik snap er weinig van.

Kan ik gewoon af met de standaard telefoon "as is", of moet ik ook een of ander unlock request doen om iets anders te draaien oid? :s
Ik stapte ook van iOS over naar Android met de Redmi Note 4. Toen moest nog een andere Tom geïnstalleerd worden voor de taal en andere features. Dat hoeft volgens mij niet meer, out of the box tegenwoordig goed te gebruiken. En de MIUI laag van Xiaomi is echt heel fijn voor mensen die iOS gewend zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
radavl schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:07:
[...]

Rooten is voor mij een must. Dus eerste wat ik doe is unlocken en twrp installeren.
Ik heb m'n RN4 unlocked, TWRP geïnstalleerd en Xiaomi.eu geflasht. Maar ik heb geen root. Draai ook geen apps die dat nodig hebben, maar wellicht in de toekomst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
Stoffa schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:05:
[...]

Maar waarom is dan het eerste dat jij doet gelijk dat ding unlocken? Wat levert je dat extra op?

Dank voor de uitleg trouwens @Noisia & @radavl
Een goede plek om te beginnen is hier. Daar staan zowat alle uitleg, guides en veel verschillende manieren beschreven.

• Noisia
@XiaomiGlobal misschien kun je met https://play.google.com/s...mplyadvanced.ltediscovery checken welke LTE banden gebruikt worden.

• Noisia
Hmm op mijn RN4 doet hij het prima en ik heb geen root. Ik kan zo zien dat ik LTE via band 20 verbinding heb via 796 MHz (down) en 837 MHz (up).

Wellicht heb jij als een van de eersten je hand weten te leggen op deze versie, echter zie ik ook op de grijze import sites de configuratie 6gb ram en band 20 support (vooralsnog) nergens terug.

• Noisia
Tele2 biedt ook 4g op andere frequenties. Zie het verhaal van Piet hierboven. Hier staat een mooie afbeelding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
iemand al ge-experimineerd met custom roms?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
[UNOFFICIAL][8.1.0]LineageOS 15.1 [09-May][RN5P/RN5 china] by vasishath
https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-1-t3774630

Resurrection Remix-OS 6.0.0[OTA][Rn5p/Rn5 china][OFFICIAL][13-May]
https://forum.xda-develop...n-remix-os-6-0-0-t3777375

Alles zou moeten werken, ga dit maar eens proberen zodra ik mijn toestel heb en de BL is unlocked.

Voor mij is het meest belangrijke de batterij management. Want op de Galaxy S6 had ik ook LineageOS een tijdje gedraaid en was de batterij management echt bagger. Batterij ging veel sneller leeg dan de stock rom van Samsung. Dus moet dit echt even bekijken.

theduke1989 wijzigde deze reactie 14-05-2018 15:06 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb vaak het gevoel dat de stock rom wat vaak bijgeleverd wordt niet altijd even goed draait. Dus vandaar een andere ROM installeer.

Ik zal eens kijken wat ik er van kan maken.

• Noisia
quote:
GS88 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 03:57:
Ik zat gisterochtend op Aliexpress te kijken en blijkbaar heeft Xiaomi nu ook een Mi 6x (Mi A2?)-model met de SD660 aan boord, volgens mij voor de rest vrijwel identiek aan de Note 5 Pro. oOo
Bijna, de Mi6x heeft geen b20 support (Mi A2 wellicht wel?) En een kleinere accu (3000Mah ipv 4000 Mag).
Daarnaast heeft de MI 6x een snelle cpu, mogelijkheid tot 128gb opslag en is hij wat dunner dan de Note 5.

• theduke1989
quote:
GS88 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 03:57:
Ik zat gisterochtend op Aliexpress te kijken en blijkbaar heeft Xiaomi nu ook een Mi 6x (Mi A2?)-model met de SD660 aan boord, volgens mij voor de rest vrijwel identiek aan de Note 5 Pro. oOo
Als band20 een niet erge gemis is voor je? Dan kan het inderdaad die aanschaffen.
Voor mij is het wel een gemis aangezien Vodafone er juist gebruik van maakt.

@Cereb ga dit ook bekijken, ga sowieso meteen andere rom erop zetten om te kijken hoe goed het is.
Hopelijk is de batterij management in de custom rom gedeelte.

theduke1989 wijzigde deze reactie 17-05-2018 09:02 (15%)

• Noisia
Welke Xiaomi.eu rom hebben jullie geprobeerd?

Er is een weekly op Miui 9.6 van 27 april jl. maar ook een stable op Miui 9.5. gereleased op 12 mei.

En dan is er nog de forumpost dat er geen nieuwe weeklies meer komen. Als ik het goed begrijp kun je naar 9.6 stable upgraden via de 9.6 weekly.

Of begrijp ik dat verkeerd?

• Noisia
Zo, eindelijk met mijn nieuwe toestel kunnen spelen. Wat mij vrij snel opvalt is dat ik in deze miui versie maar maximaal 4 apps op het home screen in een rij kan plaatsen. Op m'n RN4 kan ik de rastergrootte aanpassen, maar hier zit de optie iig niet op dezelfde plek. Iemand dit toevallig ook tegengekomen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
@Dayuum Aliexpress en dergelijken staan echt vol met hoesjes geschikt voor dit toestel...

Tevens wordt hij geleverd met een siliconenhoesje.

Noisia wijzigde deze reactie 18-05-2018 11:13 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
@Rubiks hoe heb je geflasht?

Dit zou de basis manier moeten zijn:
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img

En niet via de updater zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
quote:
Rubiks schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:20:
[...]

Zo heb ik het gedaan. Als ik dan reboot heb ik weer de stock recovery.

Btw, ik zit nog op de originele rom die geleverd is.
Lijkt een gevalletje van Samsung.

Probeer weer te flashen, wanneer je telefoon opnieuw opstart. Meteen de usb kabel eruit trekken.
Kijken of het dan werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
@Rubiks maar je moet toch verbonden zijn met USB wil je vanuit cmd de fastboot commando uitvoeren?

Bij Samsung is de beveiliging. Na elke restart mits er geen ''custom twrp'' is geflasht hij deze automatisch verwijderd en dus de stock recovery plaatst. En de enige manier was om de kabel meteen na de reboot teruit te trekken of wat dan ook. Maar in jou geval de rom erop zetten op je telefoon en dus meteen de nieuwe rom flashen. Zelf ga ik voor de resuraction rom. qua rom veel mogelijkheden achteraf toepassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
unlock code aanvragen hoeft toch allang niet meeR? Als je al vaker hebt gedaan per account? Kan je in principe meteen aan de slag?

theduke1989 wijzigde deze reactie 18-05-2018 15:37 (44%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noisia
Wat duke zegt klopt. Unlock rechten zijn aan je mi account gekoppeld en je kunt geloof ik 1 toestel per maand unlockenergie ofzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
Dayuum schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:41:
Wat is nou het voordeel van zo'n custom rom zoals die van xiaomi.eu?
Op mijn RN4 kon je zonder custom rom geen Nederlandse taal instellen en werkte diverse lokale Nederlandse apps die met locatiegegevens werkten niet goed. Nu ik de RN5 heb zie ik die noodzaak niet direct. De global rom waarmee het toestel geleverd werd biedt mij alles wat ik nodig heb.

Mocht je de Miui schil niet prettig vinden dan kun je eens kijken naar LineageOS. Dat is meer stock android. Helaas nog geen officiële release voor de RN5.

• Noisia
quote:
ChiFan schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:20:
ik ben ook de 9.5.11 as we speak aan het installeren. Niet dirty gedaan overigens. De 9.5.6.0 wel via Fastboot geinstalleerd. Daarna naar update -> Manual download en voila hij gaat 9.5.11 downloaden. Via de automamtische download ziet hij hem (nog) niet.
Dan update Miui van 9.5.6.0 naar 9.5.6.0 7(8)7

• theduke1989
Heb enkele vragen.

Ik gebruikte voorheen altijd Supersie. Maar deze is nu overgedragen aan een chinees bedrijf. Dus wil dat eigenlijk niet meer gebruiken. Nu is er ook Magisk maar dit heb ik nog nooit gebruikt of geinstalleerd. Is dit netals Supersu via TWRP?

En dan voor de camera APP. als ik de GCAM wil installeren. hal3 is al enabled? Hoef dit niet nogmaals te doen neem ik aan?

• theduke1989
Ik neem aan deze link gebruiken: https://forum.xda-develop...ersal-systemless-t3473445

En gewoon installeren via TWRP moet te doen zijn. Ik zal dan meteen de Manager installeren. Of wordt dit automatisch geinstalleerd? Want het is wel handig om de nodige updates van Magisk te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
quote:
_Gnoe_ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:42:
[...]

Ik lees op diverse fora (oa XDA en miui.com) dat er echt een witte LED in zit, dus geen kans op een software update voor een multicolor notificatie-LED. :|
Zo heeft xiaomi toch wat aparte ontwerpkeuzes gemaakt: single color LED, micro-USB ipv USB-C, geen NFC. Allemaal hardware die bijelkaar nog geen €5 hadden gekost om te implementeren, en de Note 5 was dan een stuk completer geweest. Dit doet mij vermoeden dat deze keuzes expres gemaakt zijn, om producten te kunnen differentieren. Door het kleine verschil tussen de Snapdragon 636 en 660, zou de Mi 6X bijvoorbeeld nauwelijks nog bestaansrecht hebben gehad, als de Note 5 bovenstaande hardware had. Xiaomi 'crippelt' zijn Redmi telefoons, omdat ze anders gewoon te goed zijn, anders kan ik het niet verklaren.
Ik vind het jammer, maar het zijn geen dealbreakers.
Is al Jaren zo. De budgetsegment is gewoon zonder al die poespas. De high-end hebben dat vaak allemaal wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Noisia
Je zegt wel dat het niets kost, maar die onderdelen kosten dus wel geld. Stel dat alles bij elkaar 5€ kost, vermenigvuldigt met miljoenen toestellen is dat dus veel geld.

Je zou kunnen zeggen verreken het dan in de prijs. Maar daar wordt de telefoon aanzienlijk duurder van. Voor westerlingen veelal een te verwaarlozen bedrag, maar in de delen van de wereld waar deze telefoon het meest verkocht (moet) worden loopt het al snel op.

Wil overigens niet zeggen dat ik het toestel graag met usb-c en NFC gezien had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noisia
De KNMI app. Voorspelt in ieder geval ook regen. En met de huidige temperaturen is het natuurlijk niet ondenkbaar dat het ook daadwerkelijk gaat onweren :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
ik vroeg me af wat en geode app clone programma I voor Android/ Een vertrouwde met geen vage in-game reclames etc?

DNS66 gebruiken eventueel om di te voorkomen? Daarnaast WhatsApp wil ik twee keer hebben eigenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
@BdK9001 Ah super dat wist ik dus niet. Bedankt zal het probreren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
theduke1989 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:34:
ik vroeg me af wat en geode app clone programma I voor Android/ Een vertrouwde met geen vage in-game reclames etc?

DNS66 gebruiken eventueel om di te voorkomen? Daarnaast WhatsApp wil ik twee keer hebben eigenlijk.
Ik vind de feature voor dual apps in Miui zelf het fijnste en snelste werken. Ik clone er whatsapp mee voor mijn werk.

• Noisia
quote:
ChiFan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:12:

Ik ben overigens van full screen navigatie afgestapt. Vond de gestures best ruk werken in combi met andere swipe gestures.
Kun je dit toelichten? Ik ben namelijk echt fan van de full screen gestures en toen ik mijn RN4 even oppakte deed ik het al automatisch verkeerd.

• theduke1989
Beste Xiaomi liefhebbers,

Ik vroeg me af wat jullie tot nu toe mening is betreft het toestel.
Antwoorden kunnen als zinnen worden aangegeven, of punten 1= super slecht, 10=de top of alles er tussen natuurlijk.

1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik.
2. Van welk toestel kom je af.
3. in hoeverre is het een grote verbetering?
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel.
5. De overall rating van het toestel.

Ik zelf mag mijn toestel pas vrijdag ontvangen. Heb twee exemplaren besteld in geval dat. (ZWART)

theduke1989 wijzigde deze reactie 30-05-2018 08:51 (12%)

• theduke1989
Stel je installeert de Chinese ROM versie. En hun doen niet an band20. Betekend dat het gewoon niet werkt ook op jou toestel de band20? is een vraag. Ga het niet doen.

Blij bij .EU ROM of MIUI of iets anders op xDA.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:50:
Beste Xiaomi liefhebbers,

Ik vroeg me af wat jullie tot nu toe mening is betreft het toestel.
Antwoorden kunnen als zinnen worden aangegeven, of punten 1= super slecht, 10=de top of alles er tussen natuurlijk.

Ik zelf mag mijn toestel pas vrijdag ontvangen. Heb twee exemplaren besteld in geval dat. (ZWART)
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik. Ongeveer twee weken.
2. Van welk toestel kom je af. Redmi Note 4
3. in hoeverre is het een grote verbetering? Bij mijn RN4 had ik problemen met de automatische helderheid sensor en met bluetooth. Deze problemen zijn helemaal weg bij de nieuwe RN5, maar waren dat wellicht met een nieuwe RN4 ook geweest. Batterij is voor mij ongeveer gelijk maar ik merk de snelheidswinst door de nieuwe proc en meer ram wel. Met name bij actiespelletjes presteert het toestel een stuk beter. De full-screen navigatie gestures vind ik het echt fantastisch. Nadeeltje vind ik dat in deze Miui versie het icon raster niet meer aan te passen is. Dual apps blijft fantastisch maar ik loop nog een beetje te klooien met de niet storen functie. Ik heb het vermoeden dat deze niet helemaal werkt of dat ik hem verkeerd instel. Tevens schijnt de laatste Miui update wat bugs met zich mee te brengen. Ik heb hem niet geinstalleerd maar krijg wel steeds de vraag om te updaten wanneer ik naar het widgets scherm swipe.
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel. De camera gebruik ik niet bijzonder veel maar ik vind de camera een hele vooruitgang tov de RN4. Maar goed, dat is dan ook een van de usp's van dit toestel. Overigens vind ik de foto's an sich niet fantastisch, maar wel goed genoeg voor een telefoon in dit segment.
5. De overall rating van het toestel. Overall geef ik het toestel een 9/10. Het krijgt een beetje aftrek omdat de camera resultaten niet helemaal top zijn en omdat Miui wat features die ikzelf tof vind heeft laten vallen.

• theduke1989
Op de Notificatielampje(kleur instellen) na en de ''front camera'' is het een prima toestel. Goed om te zien.

Voor mij heb ik nooit de kleurtjes van de ledlampje aangepast. Altijd standard, dus voor mij is dat sowieso geen min punt.

Goed om te horen

1. alleen nog niemand echt bezig geweest om een beetje te experimenteren met verschillende roms?
2. Unlocken van device (face unlocking, hoe snel en accuraat is dat)
3. Speakers / microfoon voor bellen goed in orde of??

theduke1989 wijzigde deze reactie 30-05-2018 15:04 (15%)

• theduke1989
@_Gnoe_ Face Unlock werkt niet out-of-the-box in de Global Version? Dat is wel jammer dan. Had toch wel gehoopt op dit.

theduke1989 wijzigde deze reactie 30-05-2018 15:59 (13%)

• theduke1989
@HaseMike @radavl heeft dit ook impact op het gebruik van je telefoon later? Wanneer je de region veranderd? Iemand die me kan bevestigen of het in de .EU rom ook werkt?

En wat voor camera app gebruikt de .EU rom t.o.v MIUI rom dat die toch veel beter is. En waarom zit GCAM niet ingebakken in .EU rom is ook zo iets vaags.

theduke1989 wijzigde deze reactie 30-05-2018 16:05 (31%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
Bij mij zijn de swipes om naar een volgende foto te gaan veel kleiner en bovendien niet vanaf de rand van het scherm. Wellicht dat ik er daarom geen last van heb. Daarnaast type ik niet met swype, maakt vast ook dat ik daar geenprobleem door ervaar.

De multitask gesture duurt inderdaad wat aan de lange kant. Helemaal gelijk in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
Stoffa schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:59:
Af en toe geeft mijn Note 5 een dubbel trilsignaal, en ik heb nog niet uit kunnen vogelen waar hij me op wil attenderen (lijkt volledig random). Weten jullie wat dit is?
Ik dacht al dat ik me dit verbeeldde, maar blijkbaar merk jij en anderen het ook.

Nog geen fix, maar wellicht interessant om in de gaten te houden:

http://en.miui.com/thread-2728711-1-1.html

https://www.reddit.com/r/..._vibrating_for_no_reason/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• theduke1989
ben benieuwd. Vandaag na werktijd mag ik de smartphone eindelijk ook gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb een vraag betreft de Software Wat meegeleverd is.

Ik heb allemaal Apps zoals Office Excel / Word / Facebook / Amazon en Amazon Musik .

Betekend dit slechte Rom of Niet. Voorheen hat ik allemaal Niet Van deze Apps.

theduke1989 wijzigde deze reactie 01-06-2018 22:20 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
quote:
radavl schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:39:
[...]

Ik had deze nie staan denk ik. Maar geïnstalleerde apps schelen per regio dat ingesteld is ook dacht ik.
Ik had regio india gekozen omdat ik de face-unlock wou. Moet denk ik opnieuw installeren de rom.
Is ergens de originele ROM te downloaden. ik ga zo beginnen met bootloader unlocken.... en wil trwp installeren. mits er ergens een goede tussen staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
@radavl als ik die Rom installeer . Heb ik gern gevolgen Met Band 20 toch

• theduke1989
vage issue,

ik heb de mi unlock tool gedownload, en ben ingelogd. wanneer de applicatie vraagt om het toestel in fastboot te zetten en te verbinden. En ik doe dit ook hoor je wel op de pc het beep geluid dat er iets gekoppeld is. En als ik bijvoorbeeld in cmd fastboot devices doe zie ik ook de telefoon er tussen staan.

Maar de mi unlock tool herkent de connectie niet? Ik heb de OEM unlock aangevinkt, en de usb-debugging, dus het zou moeten werken. Nogmaals de adb drivers installeren.

Niks werkt, kan het maar Niet koppelen.
Daarnaast een wipe Data gedaan en Locatie NLD gekozen. En meteen der meeste Apps zijn weg. Alleen de gapps en Facebook zijn er.

theduke1989 wijzigde deze reactie 02-06-2018 00:59 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
@radavl gelukt op een andere windows 10 machine.
ADB gedownload geinstalleerd. en werkte meteen. Nu ge-unlocked.

Time to install TWRP en waarschijnlijk andere custom ROM om te proberen.

Gelukkig is er altijd genoeg keuze voor Redmi Note, omdat vele uit india dit kopen en vaak ontwikkelaar zijn...

theduke1989 wijzigde deze reactie 02-06-2018 12:27 (23%)

• theduke1989
Iemand die me kan vertellen.

Wanneer je fastboot boot twrp.img doet, bij mij blijft het hangen op de Mi logo met daaronder Unlocked.

Dat Unlocked doet me erg veel denken aan de Knox variant van Samsung. Wanneer je Knox verwijderd dit ook zichbaar is. Erg jammer dit.

• theduke1989
bedankt,

nu wil ik Gapps gaan installeren. Hoe kan ik zien welke ik nodig heb voor deze SoC.. Daar ben ik nooit goed in geweest.

Arm64 of de normale? En als je op Arm64 doet werken alle apps daarop of dat weer niet.

• theduke1989
Deze heb ik nu erop gezet Met Gapps Pico.
[OFFICIAL]Resurrection Remix-OS 6.0.0[Treble][OTA][RN5PINDIA/RN5 CHINA/GLOBAL[26-May] by Shahan_mik3

Moet zeggen ben erg tevreden daarover.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
@HaseMike de camera ist Niet zoals de Mi ik zoek daarom volop de Gcam.

Voor de Fingerprint ist echt goed en erg snel / accuraat.
Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Android

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True