Vreemde zet van Xiaomi... Dus tijdens het opladen is de led kleur wit ipv rood? Ben nu aan het twijfelen of ik het dan wel zou kopen of niet. 1 kleur anno 2018..Luke-san schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:58:
[...]
Nope, maar 1 kleur en dat is wit, en ook zoals gezegd niet echt sterk. Nu persoonlijk stoort mij dat niet, ik heb een mi band dus ik voel en zie daar als er iets binnenkomt.
Trouwens installeer de 9.5.11 niet! Deze heeft bluetooth issues.(crashes). 9.5.6 is voor mij stabiel en goed.
Vond het ook vreemd, bij mijn vrouw haar redmi note 4 nog volledig kleur en nu 1 kleur. Nu of dat een deal-breaker is? Denk dat de rest het ruimschoots goed maakt. Persoonlijk heb ik de S7 nu al 1 week links laten liggen en dat zegt al wel wat denk ik.Gines schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:18:
[...]
Vreemde zet van Xiaomi... Dus tijdens het opladen is de led kleur wit ipv rood? Ben nu aan het twijfelen of ik het dan wel zou kopen of niet. 1 kleur anno 2018..
Deze telefoon nu een week in gebruik (had altijd Apple). Wat een geweldig toestel zeg, en dat voor een schamele 180 euro. Tot nooit meer ziens Apple!
De 4x had eerst ook alleen wit. Bij een latere update werd het kleur. Wel typisch..
Ik lees op diverse fora (oa XDA en miui.com) dat er echt een witte LED in zit, dus geen kans op een software update voor een multicolor notificatie-LED.Gerard4 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:13:
De 4x had eerst ook alleen wit. Bij een latere update werd het kleur. Wel typisch..
Zo heeft xiaomi toch wat aparte ontwerpkeuzes gemaakt: single color LED, micro-USB ipv USB-C, geen NFC. Allemaal hardware die bijelkaar nog geen €5 hadden gekost om te implementeren, en de Note 5 was dan een stuk completer geweest. Dit doet mij vermoeden dat deze keuzes expres gemaakt zijn, om producten te kunnen differentieren. Door het kleine verschil tussen de Snapdragon 636 en 660, zou de Mi 6X bijvoorbeeld nauwelijks nog bestaansrecht hebben gehad, als de Note 5 bovenstaande hardware had. Xiaomi 'crippelt' zijn Redmi telefoons, omdat ze anders gewoon te goed zijn, anders kan ik het niet verklaren.
Ik vind het jammer, maar het zijn geen dealbreakers.
Grootste minpunt an de witte LED is nog wel de brakke PWM, waardoor het 'breathe' effect in erg opvallende stappen van uit naar aan gaat...
Maar goed, met zo'n dikke accu er in maakt het ook wat minder uit om zo nu en dan ff het scherm aan te zetten om tekijken of er notificaties zijn.
Heb de mijne sinds vrijdagmiddag, toen begonnen met 75%, na een hele avond apps installeren en dingen naar m'n zin maken was dit 58%. Zaterdagochtend bijgeladen tot 86% en zit nu op 48%. Kortom, die accu zit wel snor
Maar goed, met zo'n dikke accu er in maakt het ook wat minder uit om zo nu en dan ff het scherm aan te zetten om tekijken of er notificaties zijn.
Heb de mijne sinds vrijdagmiddag, toen begonnen met 75%, na een hele avond apps installeren en dingen naar m'n zin maken was dit 58%. Zaterdagochtend bijgeladen tot 86% en zit nu op 48%. Kortom, die accu zit wel snor
Kalm aan! En rap een beetje!
Is al Jaren zo. De budgetsegment is gewoon zonder al die poespas. De high-end hebben dat vaak allemaal wel._Gnoe_ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:42:
[...]
Ik lees op diverse fora (oa XDA en miui.com) dat er echt een witte LED in zit, dus geen kans op een software update voor een multicolor notificatie-LED.![]()
Zo heeft xiaomi toch wat aparte ontwerpkeuzes gemaakt: single color LED, micro-USB ipv USB-C, geen NFC. Allemaal hardware die bijelkaar nog geen €5 hadden gekost om te implementeren, en de Note 5 was dan een stuk completer geweest. Dit doet mij vermoeden dat deze keuzes expres gemaakt zijn, om producten te kunnen differentieren. Door het kleine verschil tussen de Snapdragon 636 en 660, zou de Mi 6X bijvoorbeeld nauwelijks nog bestaansrecht hebben gehad, als de Note 5 bovenstaande hardware had. Xiaomi 'crippelt' zijn Redmi telefoons, omdat ze anders gewoon te goed zijn, anders kan ik het niet verklaren.
Verwijderd
Ik was net bezig met het vormen van mijn brood en leuk mij leuk om het vast te leggen, door middel van de portret modus. Oftewel bokeh effect ( als ik de foute term gebruik, dan hoor ik het graag ).

Ik vind het zelf erg verrassend, hoe goed de portretmodus het doet in dit soort gevallen. Hij tovert gewoon hele leuke foto's uit de verf

Ik vind het zelf erg verrassend, hoe goed de portretmodus het doet in dit soort gevallen. Hij tovert gewoon hele leuke foto's uit de verf
Ik vind de drie dingen die ik noem eigenlijk geen poespas, maar hele relevante en goedkope upgrades.theduke1989 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:18:
[...]
Is al Jaren zo. De budgetsegment is gewoon zonder al die poespas. De high-end hebben dat vaak allemaal wel.
De dingen die je noemt vind ik totaal niet crippling voor een telefoon, en zelfs best wel oninteressante features. De Note 5 is in de praktijk echt geweldig in dagelijks gebruik, en die 180 euro is spotgoedkoop voor wat ie brengt_Gnoe_ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:42:
[...]
Ik lees op diverse fora (oa XDA en miui.com) dat er echt een witte LED in zit, dus geen kans op een software update voor een multicolor notificatie-LED.![]()
Ben zelfs blij dat ie micro USB heeft, kan ik steeds zowel m'n Wahoo Element Bolt als Note 5 met dezelfde oplader laden.
[ Voor 4% gewijzigd door Stoffa op 28-05-2018 15:34 ]
Ben het met je eens dat het zeker geen deal breakers zijn hoor, en dat de Note 5 geweldige value for money geeft. Maar ik blijf het interessante keuzes van Xiaomi vinden, omdat de extra kosten vrijwel 0 zijn.Stoffa schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:33:
[...]
De dingen die je noemt vind ik totaal niet crippling voor een telefoon, en zelfs best wel oninteressante features. De Note 5 is in de praktijk echt geweldig in dagelijks gebruik, en die 180 euro is spotgoedkoop voor wat ie brengt
Ben zelfs blij dat ie micro USB heeft, kan ik steeds zowel m'n Wahoo Element Bolt als Note 5 met dezelfde oplader laden.
Je zegt wel dat het niets kost, maar die onderdelen kosten dus wel geld. Stel dat alles bij elkaar 5€ kost, vermenigvuldigt met miljoenen toestellen is dat dus veel geld.
Je zou kunnen zeggen verreken het dan in de prijs. Maar daar wordt de telefoon aanzienlijk duurder van. Voor westerlingen veelal een te verwaarlozen bedrag, maar in de delen van de wereld waar deze telefoon het meest verkocht (moet) worden loopt het al snel op.
Wil overigens niet zeggen dat ik het toestel graag met usb-c en NFC gezien had.
Je zou kunnen zeggen verreken het dan in de prijs. Maar daar wordt de telefoon aanzienlijk duurder van. Voor westerlingen veelal een te verwaarlozen bedrag, maar in de delen van de wereld waar deze telefoon het meest verkocht (moet) worden loopt het al snel op.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Verwijderd
Eerlijk gezegd heb ik er geen minuut bij stil gestaan, of dat notificatie lampje ook een andere kleur dan wit heeft. Lijkt mij eerlijk gezegd totaal niet belangrijk: of je moet graag aan de hand van de kleur willen zien welke app de notificatie stuurt.
Die weerapp van Xiaomi vind ik wel echt trash vergeleken met die van iOS. As we speak geeft ie voor mijn woonplaats iedere dag aan dat het zou gaan onweren.
De KNMI app. Voorspelt in ieder geval ook regen. En met de huidige temperaturen is het natuurlijk niet ondenkbaar dat het ook daadwerkelijk gaat onweren
Eigenlijk even precies als de weerman/vrouw op TV dus?Stoffa schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:09:
Die weerapp van Xiaomi vind ik wel echt trash vergeleken met die van iOS. As we speak geeft ie voor mijn woonplaats iedere dag aan dat het zou gaan onweren.

Zelf gebruik ik daarvoor Weather en clock widget van Devexpert.net ... al jaren. Heel wat meer mogelijkheden.
Dank voor de tip, ik ga die proberenLuke-san schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:21:
[...]
Eigenlijk even precies als de weerman/vrouw op TV dus?![]()
Zelf gebruik ik daarvoor Weather en clock widget van Devexpert.net ... al jaren. Heel wat meer mogelijkheden.
ik vroeg me af wat en geode app clone programma I voor Android/ Een vertrouwde met geen vage in-game reclames etc?
DNS66 gebruiken eventueel om di te voorkomen? Daarnaast WhatsApp wil ik twee keer hebben eigenlijk.
DNS66 gebruiken eventueel om di te voorkomen? Daarnaast WhatsApp wil ik twee keer hebben eigenlijk.
MIUI heeft dit ingebouwd zitten onder Settings -> Dual Apps. Die geeft zelfs zelf aan dat Whatsapp een recommended app is om te clonen. Heb het zelf niet in gebruik, dus verder geen ervaring mee.theduke1989 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:34:
ik vroeg me af wat en geode app clone programma I voor Android/ Een vertrouwde met geen vage in-game reclames etc?
@BdK9001 Ah super dat wist ik dus niet. Bedankt zal het probreren.
Ik ben van mening dat de kosten niet de afweging zijn geweest, maar dag het om product differentiatie gaat. De Note 5 zou te goed geworden zijn, en andere (duurdere) modellen zouden niet verkopen. Maar goed, we zullen het nooit weten. En ondertussen typ ik dat bericht van m'n Note 5! Alles geïnstalleerd en ik ben behoorlijk onder de indruk en erg blij.SirLenncelot schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:26:
Je zegt wel dat het niets kost, maar die onderdelen kosten dus wel geld. Stel dat alles bij elkaar 5€ kost, vermenigvuldigt met miljoenen toestellen is dat dus veel geld.
Exact. Ik had voor elke notificatie een andere kleur, zelfs voor groepswhatsapp en individuele appjes. Verder tijdens het opladen ook handig om te zien hoe ver je bent (rood, geel of groen). Vond ik echt heel handig. Ik pakte mijn telefoon veel minder vaak omdat ik een hoop notificaties gewoon negeer. Nu moet ik voor elke notificatie m'n telefoon pakken en ontgrendelen om te kijken wat er is.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:05:
Eerlijk gezegd heb ik er geen minuut bij stil gestaan, of dat notificatie lampje ook een andere kleur dan wit heeft. Lijkt mij eerlijk gezegd totaal niet belangrijk: of je moet graag aan de hand van de kleur willen zien welke app de notificatie stuurt.
[ Voor 27% gewijzigd door _Gnoe_ op 29-05-2018 11:48 ]
Ik vind de feature voor dual apps in Miui zelf het fijnste en snelste werken. Ik clone er whatsapp mee voor mijn werk.theduke1989 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:34:
Mijn vriendin heeft haar redmi note 5 net een paar dagen binnen. Ik heb er ook maar 1 gekocht omdat mijn zukz2 er plotseling mee op is gehouden. Kan je via OTA ook updaten naar 9.5.11, zit nu op 9.5.6. Ik heb geprobeerd via VPN verbinding op HongKong te zetten, dat wilde bij de ZUK nog weleens helpen. Maar ook met VPN op HongKong vindt hij geen updates.
Best even wachten. 9.5.11 is sowieso teruggetrokken door bugs.dumbledore schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:43:
Mijn vriendin heeft haar redmi note 5 net een paar dagen binnen. Ik heb er ook maar 1 gekocht omdat mijn zukz2 er plotseling mee op is gehouden. Kan je via OTA ook updaten naar 9.5.11, zit nu op 9.5.6. Ik heb geprobeerd via VPN verbinding op HongKong te zetten, dat wilde bij de ZUK nog weleens helpen. Maar ook met VPN op HongKong vindt hij geen updates.
Ik heb van mijn RN4 (mtk) apps en home screen backup herstelt op mijn RN5. Draait nu als een zonnetje. Batterij is super. Ben zelf ook blij met Oreo en notificatiecentrum hiervan. Voor wie apps als Twilight gebruikt is er een systeem melding 'drawing apps over other apps'die persistent is en niet in Miui op Oreo weg te halen is. Wat wel kan is hier een app voor gebruiken. Ncleaner, werkt perfect.
Ik ben overigens van full screen navigatie afgestapt. Vond de gestures best ruk werken in combi met andere swipe gestures.
Ik ben overigens van full screen navigatie afgestapt. Vond de gestures best ruk werken in combi met andere swipe gestures.
[ Voor 13% gewijzigd door ChiFan op 29-05-2018 23:14 ]
Miui heeft zelf ook een ingebouwde night mode, vind dat zelf net zo makkelijk als een aparte app als Twilight installeren.ChiFan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:12:
Ik heb van mijn RN4 (mtk) apps en home screen backup herstelt op mijn RN5. Draait nu als een zonnetje. Batterij is super. Ben zelf ook blij met Oreo en notificatiecentrum hiervan. Voor wie apps als Twilight gebruikt is er een systeem melding 'drawing apps over other apps'die persistent is en niet in Miui op Oreo weg te halen is. Wat wel kan is hier een app voor gebruiken. Ncleaner, werkt perfect.
Verwijderd
Ik wil juist niet meer anders! Iedere keer als ik een smartphone in de handen heb, zonder deze feature: dan lig ik te swipen en uiteraard werkt dat niet aangezien het een Xiaomi only is momenteel. Het is dus wel echt nog enigszins nieuw, alhoewel het wel bij de iPhone X is afgekeken.ChiFan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:12:
Kun je dit toelichten? Ik ben namelijk echt fan van de full screen gestures en toen ik mijn RN4 even oppakte deed ik het al automatisch verkeerd.ChiFan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:12:
Beste Xiaomi liefhebbers,
Ik vroeg me af wat jullie tot nu toe mening is betreft het toestel.
Antwoorden kunnen als zinnen worden aangegeven, of punten 1= super slecht, 10=de top of alles er tussen natuurlijk.
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik.
2. Van welk toestel kom je af.
3. in hoeverre is het een grote verbetering?
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel.
5. De overall rating van het toestel.
Ik zelf mag mijn toestel pas vrijdag ontvangen. Heb twee exemplaren besteld in geval dat. (ZWART)
Antwoorden kunnen als zinnen worden aangegeven, of punten 1= super slecht, 10=de top of alles er tussen natuurlijk.
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik.
Ik zelf mag mijn toestel pas vrijdag ontvangen. Heb twee exemplaren besteld in geval dat. (ZWART)
[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 30-05-2018 08:51 ]
Er is al een 9.5.14 China rom : LINKradavl schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:32:
[...]
Best even wachten. 9.5.11 is sowieso teruggetrokken door bugs.
Daar lees ik goede zaken over, geen idee of je daar andere talen in kan vinden en of je zelf nog Gapps moet doen enz.
Hoop dat deze dan snel voor de global komt.
Die is als ik me niet vergis enkel Chinees en Engels. En normaal geen gapps.HaseMike schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:58:
[...]
Er is al een 9.5.14 China rom : LINK
Daar lees ik goede zaken over, geen idee of je daar andere talen in kan vinden en of je zelf nog Gapps moet doen enz.
Hoop dat deze dan snel voor de global komt.
Maar ik denk dat developers ook voornamelijk met miui 10 bezig zijn op dit moment.
Stel je installeert de Chinese ROM versie. En hun doen niet an band20. Betekend dat het gewoon niet werkt ook op jou toestel de band20? is een vraag. Ga het niet doen.
Blij bij .EU ROM of MIUI of iets anders op xDA.
Blij bij .EU ROM of MIUI of iets anders op xDA.
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik. 6 dagentheduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:50:
2. Van welk toestel kom je af. LG Nexus 5X
3. in hoeverre is het een grote verbetering? Batterij gaat extreem veel langer mee, geen haperingen of sluiten van background apps meer, veel mooier scherm, betere lichtsensor
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel. Belichtingis veel beter bij weinig licht, gebruikt wel hogere ISO, daardoor iets meer ruis en minder detail
5. De overall rating van het toestel. 8,5: de notificatieled is abominabel (erg zwak en alleen wit, daardoor nauwelijks zichtbaar onder TL-licht), Verder was USB-C leuk geweest en had ik liever de cameramodule in boven de fingerprintscanner gezien zodat het toestel plat op tafel kan liggen. Buiten dat echt een heerlijk toestel met een fantastisch mooi scherm (niet zo mooi als de OLED van m'n Lumia 930) en ruim voldoende snelheid en accu.
Ik ben aan het kijken naar een global-versie, maar als je dit met een simpel-abo gaat gebruiken (T-mobile netwerk) wordt die band 20 sowieso niet gebruikt toch?
Iemand ervaring met de niet-global versie op het t-mobile netwerk?
Moet je even het MI 6 forum nakijken. Dat toestel ondersteunt ook geen band 20 en meen me te herinneren dat T-mobile gebruikers dat niet als een manco ervaren. Heb zelf momenteel ook de MI 6 en zit bij Tele 2. Zij bieden 4G aan op o.a. band 7 (2600 MHz) waardoor je met name in de Randstad geen problemen zou moeten ondervinden om met dat 4G-netwerk een verbinding te hebben/houden. Mijn ervaring is dat je toch veel teruggeschakeld wordt naar 3G/H+.djiedjee schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:43:
Ik ben aan het kijken naar een global-versie, maar als je dit met een simpel-abo gaat gebruiken (T-mobile netwerk) wordt die band 20 sowieso niet gebruikt toch?
[ Voor 4% gewijzigd door rbr210 op 30-05-2018 11:00 . Reden: link ]
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik. Ongeveer twee weken.theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:50:
2. Van welk toestel kom je af. Redmi Note 4
3. in hoeverre is het een grote verbetering? Bij mijn RN4 had ik problemen met de automatische helderheid sensor en met bluetooth. Deze problemen zijn helemaal weg bij de nieuwe RN5, maar waren dat wellicht met een nieuwe RN4 ook geweest. Batterij is voor mij ongeveer gelijk maar ik merk de snelheidswinst door de nieuwe proc en meer ram wel. Met name bij actiespelletjes presteert het toestel een stuk beter. De full-screen navigatie gestures vind ik het echt fantastisch. Nadeeltje vind ik dat in deze Miui versie het icon raster niet meer aan te passen is. Dual apps blijft fantastisch maar ik loop nog een beetje te klooien met de niet storen functie. Ik heb het vermoeden dat deze niet helemaal werkt of dat ik hem verkeerd instel. Tevens schijnt de laatste Miui update wat bugs met zich mee te brengen. Ik heb hem niet geinstalleerd maar krijg wel steeds de vraag om te updaten wanneer ik naar het widgets scherm swipe.
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel. De camera gebruik ik niet bijzonder veel maar ik vind de camera een hele vooruitgang tov de RN4. Maar goed, dat is dan ook een van de usp's van dit toestel. Overigens vind ik de foto's an sich niet fantastisch, maar wel goed genoeg voor een telefoon in dit segment.
5. De overall rating van het toestel. Overall geef ik het toestel een 9/10. Het krijgt een beetje aftrek omdat de camera resultaten niet helemaal top zijn en omdat Miui wat features die ikzelf tof vind heeft laten vallen.
@rbr210
ikzelf heb met een oneplus op simpel 4G bijna overal hele goede 4G dekking. Ben benieuwd of dat aan het toestel ligt of toch aan andere banden...
ikzelf heb met een oneplus op simpel 4G bijna overal hele goede 4G dekking. Ben benieuwd of dat aan het toestel ligt of toch aan andere banden...
@djiedjee
Je kan in de specificaties nakijken welke banden worden ondersteund door je Oneplus toestel en kijken of dit anders is ten opzichte van de Redmi Note 5's die niet Global zijn. Maar ik heb een sterk vermoeden dat jouw toestel wel band 20 ondersteunt.
Je kan in de specificaties nakijken welke banden worden ondersteund door je Oneplus toestel en kijken of dit anders is ten opzichte van de Redmi Note 5's die niet Global zijn. Maar ik heb een sterk vermoeden dat jouw toestel wel band 20 ondersteunt.
Verwijderd
De camera start overigens wel langzaam op vind ik: maar dat zal vast nog wel verholpen worden.
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik.theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:50:
11 dagen
Redmi Note 3 Pro 2/16GB
Hoewel ik nog relatief tevreden was van mijn RMN3, is er toch een duidelijk snelheidsverschil merkbaar. Komt vooral door verbetering qua geheugen naar 4/64 + in de eerste weken is elke gsm nog heel snel. Batterijduur is momenteel verbluffend, gaat minstens dubbel zo lang mee als mijn RMN3.
Camera is beduidend beter, vooral potretmodus levert mooie foto's op. S'nachts nog niet gebruikt, maar hier verwacht ik niet veel van Xiaomi kennende.
Momenteel een 8,5, enige frustrerende soms is dat mijn WIFI thuis geregeld wegvalt voor enkele seconden, buitenshuis heb ik dit nog niet meteen ervaren. Notificatielicht is ook niks waard, vergeleken met deze van de RMN3
Ik vind het ook heel vreemd dat dit toestel alleen een witte notificatie-LED heeft. Ik sluit me helemaal aan bij de anderen dat dit toch enorm handig is.
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik. Twee dagen.
2. Van welk toestel kom je af. Mi 5
3. in hoeverre is het een grote verbetering? Op een paar punten een vooruitgang, op andere verslechtering.
Ik vind het toestel tamelijk groot en zwaar. Van de ene kant is dat fijn, je hebt wel echt wat in de hand, het voelt degelijk, het scherm is lekker groot, en er past een dikke accu in. Maar het is wel serieus een lomp apparaat, en dan heb ik het niet over de schermgrootte.
Het scherm ziet er heel netjes uit, kwa kleuren en resolutie. Wat me een beetje tegenvalt is hoeveel licht hij geeft in het donker. Ik lees vaak 's avonds in bed op mijn telefoon, dan heb ik de pagina's op zwart staan, en de letters op rood, met zeer lage helderheid, dit vind ik rustig aan mijn ogen. Bij de Note 5 is het zwart behoorlijk grijs, en geeft nog aardig wat licht, meer dan ik gewend ben.
De notificatieled is echt een misser van Xiaomi, deze geeft maar 1 kleur weer en is hierdoor praktisch waardeloos.
De front camera is een prul. Niet dat ik veel selfies neem, maar ik gebruik hem wel om te videobellen, en mensen een de andere kant vragen zich af waarom ik er zo vreemd uitzie.
De grootste verbetering zit hem wat mij betreft in de accu, voor zover ik dat nu kan zeggen na zo'n korte tijd. Ik ben de hele dag bezig met mn telefoon, apps installeren en veel uitproberen. Net had ik op 50% accu al meer dan 6 uur screen on time. Ik ben gewend dat mijn batterij leeg is, voordat ik de 4 uur SOT haal. Twee dagen op een accu zal dus doorgaans geen enkel probleem zijn.
Een andere achteruitgang is dat ik terug ben bij micro-USB. Ik heb allemaal goede kabels liggen, en was wel gesteld op USB-C. Dit voelt een beetje 2008.
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel. Ik heb de camera nog niet echt op de proef gesteld, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Kwa performance, voelt het ongeveer gelijkwaardig aan de Snapdragon 820 uit de Mi 5. Misschien iets gebalanceerder. De SoC word niet warm bijvoorbeeld en hij kan tot nu toe alles heel vlotjes aan. Helemaal niks op aan te merken.
5. De overall rating van het toestel. Ik kom misschien wat negatief over, maar ik probeer gewoon de zwakke punten aan te stippen. Verder vind ik de Note 5 echt geweldig. Dat dit gemaakt kan worden voor nog geen €200, ik ben super onder de indruk. Ik zou deze telefoon aan iedereen aan durven raden, en durf te zeggen dat er vrij weinig redenen meer zijn om 4 keer zo veel uit te geven aan high-end. Hij krijgt van mij een 8-
Verder wilde ik hem toch maar gaan unlocken. Ik mis wat functies waar ik root voor nodig heb. Unlock permission had ik al in mn account, omdat ik mijn vorige telefoon ook heb geunlockt. Maar bij het uitvoeren van de unlock tool, krijg ik de melding dat ik 360 uur moet gaan wachten om te unlocken. Dat is ruim 2 weken
Anderen daar ook last van?
Overigens had ik wat moeite om in fastboot modus te komen. Volume down + power werkte niet, dan start hij gewoon op naar Android. Wat wel werkte is om mijn kabel in de laptop te prikken, dan volume down ingedrukt te houden en dan mn telefoon aan de kabel te hangen. Is dit normaal?
3. in hoeverre is het een grote verbetering? Op een paar punten een vooruitgang, op andere verslechtering.
Ik vind het toestel tamelijk groot en zwaar. Van de ene kant is dat fijn, je hebt wel echt wat in de hand, het voelt degelijk, het scherm is lekker groot, en er past een dikke accu in. Maar het is wel serieus een lomp apparaat, en dan heb ik het niet over de schermgrootte.
Het scherm ziet er heel netjes uit, kwa kleuren en resolutie. Wat me een beetje tegenvalt is hoeveel licht hij geeft in het donker. Ik lees vaak 's avonds in bed op mijn telefoon, dan heb ik de pagina's op zwart staan, en de letters op rood, met zeer lage helderheid, dit vind ik rustig aan mijn ogen. Bij de Note 5 is het zwart behoorlijk grijs, en geeft nog aardig wat licht, meer dan ik gewend ben.
De notificatieled is echt een misser van Xiaomi, deze geeft maar 1 kleur weer en is hierdoor praktisch waardeloos.
De front camera is een prul. Niet dat ik veel selfies neem, maar ik gebruik hem wel om te videobellen, en mensen een de andere kant vragen zich af waarom ik er zo vreemd uitzie.
De grootste verbetering zit hem wat mij betreft in de accu, voor zover ik dat nu kan zeggen na zo'n korte tijd. Ik ben de hele dag bezig met mn telefoon, apps installeren en veel uitproberen. Net had ik op 50% accu al meer dan 6 uur screen on time. Ik ben gewend dat mijn batterij leeg is, voordat ik de 4 uur SOT haal. Twee dagen op een accu zal dus doorgaans geen enkel probleem zijn.
Een andere achteruitgang is dat ik terug ben bij micro-USB. Ik heb allemaal goede kabels liggen, en was wel gesteld op USB-C. Dit voelt een beetje 2008.
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel. Ik heb de camera nog niet echt op de proef gesteld, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Kwa performance, voelt het ongeveer gelijkwaardig aan de Snapdragon 820 uit de Mi 5. Misschien iets gebalanceerder. De SoC word niet warm bijvoorbeeld en hij kan tot nu toe alles heel vlotjes aan. Helemaal niks op aan te merken.
5. De overall rating van het toestel. Ik kom misschien wat negatief over, maar ik probeer gewoon de zwakke punten aan te stippen. Verder vind ik de Note 5 echt geweldig. Dat dit gemaakt kan worden voor nog geen €200, ik ben super onder de indruk. Ik zou deze telefoon aan iedereen aan durven raden, en durf te zeggen dat er vrij weinig redenen meer zijn om 4 keer zo veel uit te geven aan high-end. Hij krijgt van mij een 8-
Verder wilde ik hem toch maar gaan unlocken. Ik mis wat functies waar ik root voor nodig heb. Unlock permission had ik al in mn account, omdat ik mijn vorige telefoon ook heb geunlockt. Maar bij het uitvoeren van de unlock tool, krijg ik de melding dat ik 360 uur moet gaan wachten om te unlocken. Dat is ruim 2 weken

Overigens had ik wat moeite om in fastboot modus te komen. Volume down + power werkte niet, dan start hij gewoon op naar Android. Wat wel werkte is om mijn kabel in de laptop te prikken, dan volume down ingedrukt te houden en dan mn telefoon aan de kabel te hangen. Is dit normaal?
Ik heb direct kunnen unlocken. Misschien omdat ik al sinds de mi4c unlock rechten had, maar nog nooit een unlock had gedaan. (mi4c was standaard unlocked)_Gnoe_ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:44:
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik. Twee dagen.
De grootste verbetering zit hem wat mij betreft in de accu, voor zover ik dat nu kan zeggen na zo'n korte tijd. Ik ben de hele dag bezig met mn telefoon, apps installeren en veel uitproberen. Net had ik op 50% accu al meer dan 6 uur screen on time. Ik ben gewend dat mijn batterij leeg is, voordat ik de 4 uur SOT haal. Twee dagen op een accu zal dus doorgaans geen enkel probleem zijn.![]()
Verder wilde ik hem toch maar gaan unlocken. Ik mis wat functies waar ik root voor nodig heb. Unlock permission had ik al in mn account, omdat ik mijn vorige telefoon ook heb geunlockt. Maar bij het uitvoeren van de unlock tool, krijg ik de melding dat ik 360 uur moet gaan wachten om te unlocken. Dat is ruim 2 wekenAnderen daar ook last van?
Op de Notificatielampje(kleur instellen) na en de ''front camera'' is het een prima toestel. Goed om te zien.
Voor mij heb ik nooit de kleurtjes van de ledlampje aangepast. Altijd standard, dus voor mij is dat sowieso geen min punt.
Goed om te horen
1. alleen nog niemand echt bezig geweest om een beetje te experimenteren met verschillende roms?
2. Unlocken van device (face unlocking, hoe snel en accuraat is dat)
3. Speakers / microfoon voor bellen goed in orde of??
Voor mij heb ik nooit de kleurtjes van de ledlampje aangepast. Altijd standard, dus voor mij is dat sowieso geen min punt.
Goed om te horen
1. alleen nog niemand echt bezig geweest om een beetje te experimenteren met verschillende roms?
[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 30-05-2018 15:04 ]
1. Dit wacht ik nog even af tot het toestel wat langer uit is/ik echt dingen ga missen uit LineageOStheduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:01:
Op de Notificatielampje(kleur instellen) na en de ''front camera'' is het een prima toestel. Goed om te zien.
Goed om te horen
2. [nvt]
3. Ik ben inmiddels gebeld door een collega, en ben erg tevreden over de kwaliteit van het geluid. Ik kon 'm goed verstaan terwijl er ondertussen naast mij nog een collega aan het bellen was (dat kon met de Nexus 5X alleen op max volume en zelfs dan met moeite) en hij mij ook (en dat terwijl we allebei een beetje mompelen). Voelde een beetje aan als de overstap van een analoge draadloze telefoon naar een DECT-telefoon.
Overigens vind ik het batterijgebruik met een bluetooth koptelefoon ook erg meevallen. Ik luister 's avonds vaak muziek (spotify) met koptelefoon als m'n vriendin vroege dienst heeft (slaapkamer grenst aan woonkamer) en dat leverde bij de Nexus toch al gauw 50% drain op in 4 uurtjes. Heb naast m'n normale telefoongebruik gisteravond nog een dikke twee uur muziek aan gehad en heb sinds gisterochtend half 7 nog 73% batterij.
Lineageos en resurrection remix al eens geflashed.theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:01:
Goed om te horen
Maar ik gebruik de camera veel, en die vind ik nog altijd stuk beter met de stock camera app.
Front camera ben ik persoonlijk tevreden van. Maar het is vooral de vrouw die altijd zaagt om selfies te nemen met mijn toestel. Zelf heb ik daar een hekel aan, enkel op het kampioenenfeest van Club Brugge heb ik massa's selfies genomen met ontelbare andere supporters. Maar ik was toen natuurlik ook niet bepaald nuchter... Maar iedereen die ik achteraf de foto's bezorgde was onder de indruk. Vooral met de portrait mode van de frontcamera.
En videobellen doe ik al zeker niet, ik haat bellen an sich 😜.
[ Voor 25% gewijzigd door radavl op 30-05-2018 15:31 ]
1. Ik mag nog niet van Xiaomitheduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:01:
Goed om te horen
2. Face unlock is standaard niet beschikbaar. Ik heb het even getest door de regio op India in te stellen, dan verschijnt de optie wel (overigens wordt dan de Themes app en de Mi store ook zichtbaar en er verschijnt een zooi bloatware). Het werkt erg vlot, en zelfs vanuit moeilijke hoeken. Ietsje te soepel zou ik bijna denken, en ik neem aan dat hij ook makkelijk te foppen is. Bij slechte lichtomstandigheden werkt het niet altijd.
De vingerafdrukscanner ben ik tevreden over. Beter dan de Mi 5, al moet ik nog wennen aan de plek op de achterkant.
3. De speaker is prima, en ook geluid tijdens bellen. Ik heb ook even gevraagd hoe ik klink aan de andere kant, en daar was niets bijzonders over op te merken. Niet het allerhelderste geluid ooit, maar ook niet slecht, en in elk geval goed verstaanbaar.
@_Gnoe_ Face Unlock werkt niet out-of-the-box in de Global Version? Dat is wel jammer dan. Had toch wel gehoopt op dit.
[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 30-05-2018 15:59 ]
Jawel, even de region op wat anders zetten dan een EU land, dan krijg je ook de themes die je anders ook niet kan gebruiken. Van de regio heb je verder geen last. Typisch EU alles regelen tot het kapot gaat.theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:59:
@_Gnoe_ Face Unlock werkt niet out-of-the-box in de Global Version? Dat is wel jammer dan.
Om een of andere reden zijn bepaalde functies regio gebonden.theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:59:
@_Gnoe_ Face Unlock werkt niet out-of-the-box in de Global Version? Dat is wel jammer dan. Had toch wel gehoopt op dit.
Zo heb ik mijn regio op Hong Kong staan voor de thema's.
[ Voor 0% gewijzigd door radavl op 30-05-2018 16:02 . Reden: Typo ]
@HaseMike @radavl heeft dit ook impact op het gebruik van je telefoon later? Wanneer je de region veranderd? Iemand die me kan bevestigen of het in de .EU rom ook werkt?
En wat voor camera app gebruikt de .EU rom t.o.v MIUI rom dat die toch veel beter is. En waarom zit GCAM niet ingebakken in .EU rom is ook zo iets vaags.
En wat voor camera app gebruikt de .EU rom t.o.v MIUI rom dat die toch veel beter is. En waarom zit GCAM niet ingebakken in .EU rom is ook zo iets vaags.
[ Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 30-05-2018 16:05 ]
Ik merk toch niets van ongemakken ofzo door die regio instelling.theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:02:
@HaseMike @radavl heeft dit ook impact op het gebruik van je telefoon later? Wanneer je de region veranderd? Iemand die me kan bevestigen of het in de .EU rom ook werkt?
En ik heb heel ff xiaomi.eu rom gedraaid, daar is thema's sowieso zichtbaar als ik het me goed herinner, maakt niet uit welke regio.
Maar de huidige xiaomi.eu had last van langs in de UI, vooral bij gebuik van full-screen gestures. Daarom uiteindelijk naar verschillende roms, terug naar de 9.5.6.0 gegaan.
Ik moest wel even handmatig mijn time zone op Amsterdam zetten, want die verandert automatisch mee met je regio. Verder merk je er inderdaad niks van. Ik denk trouwens niet dat dit een EU dingetje is, want Face unlock is ook niet beschikbaar bij een hoop andere landen buiten de EU (Afrika, Noord- en Zuid-Amerika, Azie en Australie) Ik krijg de indruk dat het maar bij een heel beperkt aantal landen is ingeschakeld voorlopig.HaseMike schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:00:
[...]
Jawel, even de region op wat anders zetten dan een EU land, dan krijg je ook de themes die je anders ook niet kan gebruiken. Van de regio heb je verder geen last. Typisch EU alles regelen tot het kapot gaat.
Of bedoelde je het ontbreken van Themes? Dat zou wel EU kunnen zijn ja.
De .eu rom heeft volgens mij de regio gelockt, dus die kan je zelf niet wijzigen. Dat hebben ze mede zo gedaan om face unlock beschikbaar te maken. Ik weet wel dat dit bij mijn Mi 5 destijds voor een enorme battery drain zorgde, en dat ik het weer heb uitgezet. Mogelijk is dat bij de Note 5 beter, omdat dit in de official rom al ondersteund wordt.theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:02:
[ Voor 34% gewijzigd door _Gnoe_ op 30-05-2018 16:19 ]
Kan niet oordelen over eventuele drain. Ik vind face unlock Nutteloos en zelfs irritant. Dat ding unlocked dan onmiddelijk wanneer ik gewoon een melding wil weg swipen._Gnoe_ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:15:
[...]
Ik moest wel even handmatig mijn time zone op Amsterdam zetten, want die verandert automatisch mee met je regio. Verder merk je er inderdaad niks van. Ik denk trouwens niet dat dit een EU dingetje is, want Face unlock is ook niet beschikbaar bij een hoop andere landen buiten de EU (Afrika, Noord- en Zuid-Amerika, Azie en Australie) Ik krijg de indruk dat het maar bij een heel beperkt aantal landen is ingeschakeld voorlopig.
Of bedoelde je het ontbreken van Themes? Dat zou wel EU kunnen zijn ja.
[...]
De .eu rom heeft volgens mij de regio gelockt, dus die kan je zelf niet wijzigen. Dat hebben ze mede zo gedaan om face unlock beschikbaar te maken. Ik weet wel dat dit bij mijn Mi 5 destijds voor een enorme battery drain zorgde, en dat ik het weer heb uitgezet. Mogelijk is dat bij de Note 5 beter, omdat dit in de official rom al ondersteund wordt.
Ik heb m'n regio na het instellen van het thema weer op NL gezet, thema en de themes-app zijn allebei blijven staan
Dat klopt van die thema's maar nieuwe downloaden gaat dan niet meer. En face unlock verdwijnt dan weer.
Ja dat klopt, maar ik verander graag af en toe eens. En op nl kan je niets meer aanpassen. Dus laat ik liever de regio zo staan.BdK9001 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:41:
Ik heb m'n regio na het instellen van het thema weer op NL gezet, thema en de themes-app zijn allebei blijven staan
[ Voor 5% gewijzigd door radavl op 30-05-2018 16:57 ]
Je kan wel een theme kiezen met deze mogelijkheid (eerst je regio op land buiten de EU zetten om de theme app te activeren). Bijvoorbeeld CEEC is zo'n theme. Je kan vervolgens je theme gewoon customizen, zo lang je maar de Favorites Tray van de gekozen theme behoudt. In Settings - > Home screen & Recents kan je de grid size veranderen.SirLenncelot schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:04:
[...]
Nadeeltje vind ik dat in deze Miui versie het icon raster niet meer aan te passen is.
CEEC vind ik trouwens een afschuwelijk theme, en hoewel je daar weinig meer van ziet na customizen, zou ik toch graag een iets neutralere vinden. Dus als iemand er één weet, dan hoor ik het graag.
Hier is nog een optie, maar toen ik die uitprobeerde, veranderde het theme zich een half uurtje later terug naar default.
Edit: hier nog what themes met de grid size optie: https://c.mi.com/thread-832921-1-0.html
https://c.mi.com/thread-850758-1-0.html
https://c.mi.com/thread-739962-1-0.html
https://c.mi.com/thread-718975-1-0.html
[ Voor 10% gewijzigd door _Gnoe_ op 30-05-2018 21:29 ]
Ik gebruik al enkele jaren redmi note 2 daarna 4 en nu 5. Allen waren de Chinese versie zonder 20 band. Met T-Mobile werkt dat helemaal prima. 4G bereik is top. Ik ben wel voornamelijk in stedelijke gebieden en de natuurgebieden daartussen. Dus ik kan weinig zeggen over bereik op het platteland. Wel kan ik zeggen dat in het buitenland (Europa, VS, Australië en Azië) het naar mijn beleving allemaal goed werkt qua signaaldjiedjee schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:43:
Ik vind het prettig dat Twilight met de zon werkt. Dat deed de reading mode voorheen niet. Nu wel zie ik. Bedankt voor de tip. Ga het uitproberenLabelloBoy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 03:38:
[...]
Miui heeft zelf ook een ingebouwde night mode, vind dat zelf net zo makkelijk als een aparte app als Twilight installeren.
[ Voor 19% gewijzigd door ChiFan op 30-05-2018 22:58 ]
Ik merk dat ik andere in-app gestures. Bijv. Naar een volgende foto seizoen, mij te vaak in de weg zitten. Kan niet goed wennen aan dit onder of boven te swipen. Bovendien is tijdens het swipen op Gboard een aantal keer mijn typen onderbroken. Erg irritant. Bovendien valt de navigatiebalk toch weg bij apps als album e.d. dus dan heb je nog steeds full screenSirLenncelot schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:58:
[...]
Kun je dit toelichten? Ik ben namelijk echt fan van de full screen gestures en toen ik mijn RN4 even oppakte deed ik het al automatisch verkeerd.
[ Voor 11% gewijzigd door ChiFan op 31-05-2018 13:02 ]
Ik draai sinds de aanschaf de full screen gestures, maar het swipen van links en rechts voor "terug" heeft toch 1 probleem : Bij het typen met gebruik van swype, ziet hij elk woord wat begint met de letter P als een terug gesture wat behoorlijk irritant is.
Daarbij duurt de multitask gesture wat te lang.
Zou fijn zijn als je de "terug" gesture zou kunnen instellen qua hoogte van het scherm of maar van 1 kant links / rechts. Wie weet komt dat nog.
De voordelen van het full screen zijn wel groot genoeg om met bovenstaande beperkingen te leven. En er is ook nog de "Ball" die je ergens kan instellen in het menu. Maar die werkt niet lekker naar mijn mening.
Wel leuk dat het er allemaal opzit en als onderdeel van het systeem !
Zou fijn zijn als je de "terug" gesture zou kunnen instellen qua hoogte van het scherm of maar van 1 kant links / rechts. Wie weet komt dat nog.
De voordelen van het full screen zijn wel groot genoeg om met bovenstaande beperkingen te leven. En er is ook nog de "Ball" die je ergens kan instellen in het menu. Maar die werkt niet lekker naar mijn mening.
Bij mij zijn de swipes om naar een volgende foto te gaan veel kleiner en bovendien niet vanaf de rand van het scherm. Wellicht dat ik er daarom geen last van heb. Daarnaast type ik niet met swype, maakt vast ook dat ik daar geenprobleem door ervaar.
De multitask gesture duurt inderdaad wat aan de lange kant. Helemaal gelijk in.
De multitask gesture duurt inderdaad wat aan de lange kant. Helemaal gelijk in.
Verwijderd
Ik heb dat ook bij sommige apps gemerkt: zit je in Google Chrome in een reclame folder te bladeren, ga je plotseling terug i.p.v. naar de volgende pagina. Is dus even wennen, je moet gewoon weten waar die terug gesture geactiveerd word.HaseMike schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 06:00:
Ik draai sinds de aanschaf de full screen gestures, maar het swipen van links en rechts voor "terug" heeft toch 1 probleem : Bij het typen met gebruik van swype, ziet hij elk woord wat begint met de letter P als een terug gesture wat behoorlijk irritant is.
Af en toe geeft mijn Note 5 een dubbel trilsignaal, en ik heb nog niet uit kunnen vogelen waar hij me op wil attenderen (lijkt volledig random). Weten jullie wat dit is?
Iemand tips voor een hoesje? Mijne komt volgende week aan
Er zit sowieso een soft tpu case bij.Edwinl schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:12:
Maar ik gebruik atm deze:
Redmi Note 5 Pro Case 64GB Silicone Armor Bumper Shockproof Back Cover Rugged Case for Xiaomi Redmi Note 5 Pro Global 5.99inch
http://s.aliexpress.com/ErYNzA7Z?fromSns=Copy to Clipboard
Smaken verschillen natuurlijk, maar vind hem wel stevig en aangenaam van gevoel.
Ik dacht al dat ik me dit verbeeldde, maar blijkbaar merk jij en anderen het ook.Stoffa schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:59:
Af en toe geeft mijn Note 5 een dubbel trilsignaal, en ik heb nog niet uit kunnen vogelen waar hij me op wil attenderen (lijkt volledig random). Weten jullie wat dit is?
Nog geen fix, maar wellicht interessant om in de gaten te houden:
http://en.miui.com/thread-2728711-1-1.html
https://www.reddit.com/r/..._vibrating_for_no_reason/
Ik wil de one handed mode nog wel eens gebruiken, en dan moet je links of rechts swipen vanaf je home button. Als je full screen gestures gebruikt, is er geen home button en kan je deze modus dus niet activerenChiFan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:01:
[...]
Ik merk dat ik andere in-app gestures. Bijv. Naar een volgende foto seizoen, mij te vaak in de weg zitten. Kan niet goed wennen aan dit onder of boven te swipen. Bovendien is tijdens het swipen op Gboard een aantal keer mijn typen onderbroken. Erg irritant. Bovendien valt de navigatiebalk toch weg bij apps als album e.d. dus dan heb je nog steeds full screen

Cafele Matte TPU Case for Xiaomi Redmi Note 5 Pro (Dual Camera) Soft Flexible TPU Cover for Redmi Note 5 Pro Anti FingerprintEdwinl schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:12:
http://s.aliexpress.com/a6rEryYR?fromSns
Ik heb de grijze. Past perfect en is erg duurzaam. Ik had hem ook voor de RN4.
Die heb ik toevallig ook in het grijs besteld. Goed om te horen dat ie bevalt. Ik heb ook deze volledig grijze van Mofi besteld en al binnen: https://www.aliexpress.co...ric-case/32858283280.htmlRubiks schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:34:
[...]
Cafele Matte TPU Case for Xiaomi Redmi Note 5 Pro (Dual Camera) Soft Flexible TPU Cover for Redmi Note 5 Pro Anti Fingerprint
http://s.aliexpress.com/a6rEryYR?fromSns
Ik heb de grijze. Past perfect en is erg duurzaam. Ik had hem ook voor de RN4.
Ziet er erg mooi uit en voelt degelijk. Verwacht alleen niet dat de Mofi en Cafele hoesjes echt harde vallen zullen breken.
PS: mijn Note 5 is net de doane uit en kan ik morgen afhalen bij PostNL afleverpunt. 23 mei besteld met Alie Standard Shipping. Dus dan vind ik dit zeer snel geleverd ondanks de extra tijd i.v.m. douane. Overigens ook €20,63 bijbetalen, want telefoon is $45 volgens de verzender
Kom ik uit op totaal € 204,32 voor de 4GB blauw.
Weet iemand hoe ik weer 5 rijen apps naast elkaar kan krijgen?
Hier wat tips: _Gnoe_ in "[Xiaomi Redmi Note 5] Ervaringen & Discussie"Gerard4 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:06:
Weet iemand hoe ik weer 5 rijen apps naast elkaar kan krijgen?
Ik heb eens ff miui optimalisatie in "opties voor ontwikkelaars" uitgeschakeld. En toen kreeg ik af en toe die melding van android " app x verbruikt batterij".SirLenncelot schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:01:
[...]
Ik dacht al dat ik me dit verbeeldde, maar blijkbaar merk jij en anderen het ook.
Zou het niet kunnen dat met de optimalisatie van miui die melding onzichtbaar is, maar de vibratie wel nog doorkomt?
[ Voor 0% gewijzigd door radavl op 01-06-2018 07:27 . Reden: Typo ]
ben benieuwd. Vandaag na werktijd mag ik de smartphone eindelijk ook gebruiken.
Ik op gearbest italie gekocht. 210 euro en dag later had ik hem binnen....nog enkel aan het wachten op caseFreich schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:54:
[...]
Die heb ik toevallig ook in het grijs besteld. Goed om te horen dat ie bevalt. Ik heb ook deze volledig grijze van Mofi besteld en al binnen: https://www.aliexpress.co...ric-case/32858283280.html
Ziet er erg mooi uit en voelt degelijk. Verwacht alleen niet dat de Mofi en Cafele hoesjes echt harde vallen zullen breken.
PS: mijn Note 5 is net de doane uit en kan ik morgen afhalen bij PostNL afleverpunt. 23 mei besteld met Alie Standard Shipping. Dus dan vind ik dit zeer snel geleverd ondanks de extra tijd i.v.m. douane. Overigens ook €20,63 bijbetalen, want telefoon is $45 volgens de verzender. (Net als bij iemand anders in dit topic).
Kom ik uit op totaal € 204,32 voor de 4GB blauw.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ja veel beter, maar op moment toen ik m ging bestellen was die mogelijkheid er nog net niet. Had beter nog weekje kunnen wachten maar dat hou je altijd...azz_kikr schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:40:
[...]
Ik op gearbest italie gekocht. 210 euro en dag later had ik hem binnen....nog enkel aan het wachten op case
De mogelijkheid om 5x5 te kiezen heb ik niet in de note 5. Wellicht is het een xiaomi.eu dingetje. Dat heb ik er (nog) niet op zitten.
Die instelling zit wel in de Xiaomi.eu rom (istellingen>startscherm>homescreen lauout) maar deze werkt niet. De home screen layout blijft op 4x5. Ik weet niet of het in de global stable rom wel werkt.Gerard4 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:48:
[...]
De mogelijkheid om 5x5 te kiezen heb ik niet in de note 5. Wellicht is het een xiaomi.eu dingetje. Dat heb ik er (nog) niet op zitten.
Achtergrond carrousel kan ik ook niet vinden.
Vraagje: ondersteund deze mobiel de 4g + standaard? Staat niet bij de Specs als zodanig vermeld.
vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen
Bij bepaalde themes krijg je de mogelijkheid dus wel, ik draai ook gewoon de officiële rom, dus niet EU.Gerard4 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:48:
[...]
Ik heb een vraag betreft de Software Wat meegeleverd is.
Ik heb allemaal Apps zoals Office Excel / Word / Facebook / Amazon en Amazon Musik .
Betekend dit slechte Rom of Niet. Voorheen hat ik allemaal Niet Van deze Apps.
Ik heb allemaal Apps zoals Office Excel / Word / Facebook / Amazon en Amazon Musik .
[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 01-06-2018 22:20 ]
Ik heb geen themes op de note 5. Wel op de 4x_Gnoe_ schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:16:
[...]
Bij bepaalde themes krijg je de mogelijkheid dus wel, ik draai ook gewoon de officiële rom, dus niet EU.
Ik had deze nie staan denk ik. Maar geïnstalleerde apps schelen per regio dat ingesteld is ook dacht ik.theduke1989 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:20:
Facebook app stond wel geïnstalleerd. Die vuiligheid vloog er onmiddelijk af.
[ Voor 8% gewijzigd door radavl op 01-06-2018 22:41 . Reden: Extra info ]
Ik had regio india gekozen omdat ik de face-unlock wou. Moet denk ik opnieuw installeren de rom.radavl schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:39:
[...]
Ik had deze nie staan denk ik. Maar geïnstalleerde apps schelen per regio dat ingesteld is ook dacht ik.
Is ergens de originele ROM te downloaden. ik ga zo beginnen met bootloader unlocken.... en wil trwp installeren. mits er ergens een goede tussen staat.
Die amazon apps is door regio India. Beter Hong Kong nemen, dat doe ik.theduke1989 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:40:
[...]
Ik had regio india gekozen omdat ik de face-unlock wou. Moet denk ik opnieuw installeren de rom.
Is ergens de originele ROM te downloaden. ik ga zo beginnen met bootloader unlocken.... en wil trwp installeren. mits er ergens een goede tussen staat.
Dit is de stock rom :
http://bigota.d.miui.com/...EIMIFA_3b50aa3537_8.1.zip
Twrp : https://twrp.me/xiaomi/xiaomiredminote5pro.html
[ Voor 4% gewijzigd door radavl op 01-06-2018 22:45 ]
Klopt, om de theme app te krijgen, moet je eerst even je regio op Hong Kong instellen (of een ander land buiten de EU, maar met Hong Kong krijg je als bonus ook nog Face Unlock
[ Voor 16% gewijzigd door _Gnoe_ op 01-06-2018 23:05 ]
Verwijderd
Microsoft Office apps zijn inderdaad standaard voorgeïnstalleerd bij de global variant.theduke1989 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:20:
@radavl als ik die Rom installeer . Heb ik gern gevolgen Met Band 20 toch
vage issue,
ik heb de mi unlock tool gedownload, en ben ingelogd. wanneer de applicatie vraagt om het toestel in fastboot te zetten en te verbinden. En ik doe dit ook hoor je wel op de pc het beep geluid dat er iets gekoppeld is. En als ik bijvoorbeeld in cmd fastboot devices doe zie ik ook de telefoon er tussen staan.
Maar de mi unlock tool herkent de connectie niet? Ik heb de OEM unlock aangevinkt, en de usb-debugging, dus het zou moeten werken. Nogmaals de adb drivers installeren.
Niks werkt, kan het maar Niet koppelen.
Daarnaast een wipe Data gedaan en Locatie NLD gekozen. En meteen der meeste Apps zijn weg. Alleen de gapps en Facebook zijn er.
ik heb de mi unlock tool gedownload, en ben ingelogd. wanneer de applicatie vraagt om het toestel in fastboot te zetten en te verbinden. En ik doe dit ook hoor je wel op de pc het beep geluid dat er iets gekoppeld is. En als ik bijvoorbeeld in cmd fastboot devices doe zie ik ook de telefoon er tussen staan.
Maar de mi unlock tool herkent de connectie niet? Ik heb de OEM unlock aangevinkt, en de usb-debugging, dus het zou moeten werken. Nogmaals de adb drivers installeren.
Daarnaast een wipe Data gedaan en Locatie NLD gekozen. En meteen der meeste Apps zijn weg. Alleen de gapps en Facebook zijn er.
[ Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 02-06-2018 00:59 ]
Al eens geprobeerd met een andere windows versie?theduke1989 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 00:04:
vage issue,
Tip die ik heb gevonden is om meldingen uit te schakelen van de app "contacten"SirLenncelot schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:01:
[...]
Ik dacht al dat ik me dit verbeeldde, maar blijkbaar merk jij en anderen het ook.
Heb dit gedaan. Nu afwachten..
@radavl gelukt op een andere windows 10 machine.
ADB gedownload geinstalleerd. en werkte meteen. Nu ge-unlocked.
Time to install TWRP en waarschijnlijk andere custom ROM om te proberen.
Gelukkig is er altijd genoeg keuze voor Redmi Note, omdat vele uit india dit kopen en vaak ontwikkelaar zijn...
ADB gedownload geinstalleerd. en werkte meteen. Nu ge-unlocked.
Time to install TWRP en waarschijnlijk andere custom ROM om te proberen.
Gelukkig is er altijd genoeg keuze voor Redmi Note, omdat vele uit india dit kopen en vaak ontwikkelaar zijn...
[ Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 02-06-2018 12:27 ]
Iemand die me kan vertellen.
Wanneer je fastboot boot twrp.img doet, bij mij blijft het hangen op de Mi logo met daaronder Unlocked.
Dat Unlocked doet me erg veel denken aan de Knox variant van Samsung. Wanneer je Knox verwijderd dit ook zichbaar is. Erg jammer dit.
Wanneer je fastboot boot twrp.img doet, bij mij blijft het hangen op de Mi logo met daaronder Unlocked.
Dat Unlocked doet me erg veel denken aan de Knox variant van Samsung. Wanneer je Knox verwijderd dit ook zichbaar is. Erg jammer dit.
Fastboot flash recovery twrp.imgtheduke1989 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:34:
Iemand die me kan vertellen.
Dan
Fastboot boot twrp.img
Zo heb ik het gedaan.
Ma eerste keer duurt denk wat langer dat je mi logo ziet
Die unlocked komt er gwn omdat je bootloader unlocked is.
[ Voor 13% gewijzigd door radavl op 02-06-2018 12:42 ]
bedankt,
nu wil ik Gapps gaan installeren. Hoe kan ik zien welke ik nodig heb voor deze SoC.. Daar ben ik nooit goed in geweest.
Arm64 of de normale? En als je op Arm64 doet werken alle apps daarop of dat weer niet.
nu wil ik Gapps gaan installeren. Hoe kan ik zien welke ik nodig heb voor deze SoC.. Daar ben ik nooit goed in geweest.
Arm64 of de normale? En als je op Arm64 doet werken alle apps daarop of dat weer niet.
Arm64. Ik neem altijd de micro gapps.theduke1989 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:59:
bedankt,
Wel zien dat je nooit gapps flasht met miui rom, want daar zitten als gapps in.
[ Voor 58% gewijzigd door radavl op 02-06-2018 13:51 ]
Deze heb ik nu erop gezet Met Gapps Pico.
[OFFICIAL]Resurrection Remix-OS 6.0.0[Treble][OTA][RN5PINDIA/RN5 CHINA/GLOBAL[26-May] by Shahan_mik3
Moet zeggen ben erg tevreden daarover.
[OFFICIAL]Resurrection Remix-OS 6.0.0[Treble][OTA][RN5PINDIA/RN5 CHINA/GLOBAL[26-May] by Shahan_mik3
Kan ik vragen of de fingerprint sensor het doet en de camera, daar schijnen met sommige roms problemen mee te zijntheduke1989 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 17:15:
Deze heb ik nu erop gezet Met Gapps Pico.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbieden en bestellen: [Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, oortjes, accessoires: [Xiaomi Redm Note 5 / Pro] Accessoires.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbieden en bestellen: [Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, oortjes, accessoires: [Xiaomi Redm Note 5 / Pro] Accessoires.