Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOnlyJean
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19-09 17:05
Ik heb ook meerdere malen via een update package geupdate, echter de 10.3.1.0 kreeg ik mooi via de OTA aangeboden.

Zoals al eerder gezegd paar keer checken of je foontje opnieuw opstarten en nog eens checken wil soms wel helpen.
De update van 10.2.2.0 naar 10.3.1.0 wordt al op diverse sites aangeboden als je het handmatig wil doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-11 16:24

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Zat eens te kijken wat nou er nieuw is.

Zie ineens de hoofdmenu optie 'Noodoproep' staan. Nog nooit eerder gezien volgens mij. Is een optie die je aan kunt zetten waarmee 5x snel op de aan-uit knop drukken een SOS-sms naar contactpersonen kan sturen.

En 'Hef op om te ontwaken' bij 'Weergave' had ik ook nog nooit gezien. Betekent dus dat het scherm aangaat als je de telefoon oppakt.

Beide niet in de release notes zien staan dacht ik.

hars73 wijzigde deze reactie 14-05-2019 09:42 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-11 16:57
Wow. :D
Die "raise to wake" was mij ook niet opgevallen. Leuk.
Gebruik regelmatig "double tap to wake" om even de tijd te zien.

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOnlyJean
MIUI 10.3.1.0:
OTA Package von 10.2.2.0 auf 10.3.1.0: http://bigota.d.miui.com/...EIMIXM-bd50dd1241-8.1.zip
Komplette Firmware (Recovery ROM): https://bigota.d.miui.com...EIMIXM_a823482d8d_8.1.zip
Fastboot ROM: fehlt noch
Changelog:
System:
- Optimization: Updated Android Security Patch to April 2019. Increased system security.
Phone:
- Fix: Ending calls took longer time than expected
- Fix: Status bar shortcut and floating notification for calls appeared at the same time
App lock:
- New: Face unlock support
Lockscreen, status bar, Notification shade:
- New: You can stay on the Lock screen after using Face unlock
- New: You can restrict opening Notification shade on the Lock screen now
- Optimization: Face data was recorded too fast
- Optimization: Face unlock efficiency
- Fix: LED light didn't blink when battery was low
- Fix: Face unlock prompts didn't disappear on time
- Fix: Low battery warning didn't appear in landscape mode
- Fix: Notification shade went black on the Lock screen when new notifications were received
Home screen:
- Fix: Notification badges were displayed incorrectly on the WhatsApp icon
Settings:
- Fix: Sync page couldn't be refreshed whenever sync was turned on or off in the Notification shade
Recents:
- Optimization: App names were truncated when texts size was set to large
Mi Cloud:
- Optimization: We redesigned Mi Cloud's start page. It looks much better now!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 00:11
Handmatig geüpdate...
Kleine grafische nieuwe dingen, wel het idee dat een aantal dingen iets minder snel zijn...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-11 12:32
Er is een nieuwe global versie van 10.3.1.0 uit, met de PIE update erin.

• HMC
Klopt. RedMi Note 5(Pro) en (Non-Note)6(Pro) gaan naar Pie in de komende dagen. Volgens mij wel 3.1.2.0, en India is eerst aan de beurt. :P

Edit: Lees inderdaad 1.3.1.0 op andere sites, maar die heeft de Chinese versie (zoals die van mij) al. Daar zal het dan wel een .2 worden.

Edit2: Weer fout. :+ China zit al op 10.3.4.0. :F
Wakker worden HMC

HMC wijzigde deze reactie 01-06-2019 11:54 (51%)
Reden: correctie van versies. Soms zie je door de bomen het bos niet meer

Betaalde Kremlin-troll

• mtr33
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Dit zou 'm moeten zijn voor global (nog niet getest): http://bigota.d.miui.com/...EIMIXM_d4d2c9f2aa_9.0.zip
MD5 wijkt wel af van hetgeen hier vermeld voor EU. Geen idee welke juist is.

EDIT: EU versie is PEICNXM, golbal PEIMIXM.

mtr33 wijzigde deze reactie 02-06-2019 09:02 (10%)

• hansie_k
Spannend...ik wacht dit keer toch maar echt braaf tot de update wordt binnengehaald...
Wel de update gedownload...je weet maar nooit.

@mtr33 raar trouwens, volgens die site is 9.0 de laatste Stable, maar er is dan weer geen download van.

hansie_k wijzigde deze reactie 02-06-2019 09:57 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOnlyJean
Hoe installeren jullie die PIE update ? Wachten jullie tot er een OTA komt, of via de recovery file (volgens mij dezelfde als je binnenkrijgt via de OTA of niet).

Maar ga je dan via instellingen en updates en kies je de recovery file ? Of moet dat anders ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMC
Ik wacht het lekker af op mijn China phone. Hoop wel voor jullie te zijn. :+

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansie_k
TheOnlyJean schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:57:
Hoe installeren jullie die PIE update ? Wachten jullie tot er een OTA komt, of via de recovery file (volgens mij dezelfde als je binnenkrijgt via de OTA of niet).

Maar ga je dan via instellingen en updates en kies je de recovery file ? Of moet dat anders ?
.zip bestand downloaden, bij Systeemupdate op de drie puntjes tikken, en dan Updatepakket Kiezen kiezen, zip bestandje selecteren en gaan met die banaan.
Mocht die optie er niet tussen zitten, een x-aantal keer op het 10 logo klikken tot er een melding komt.

Heb zelf de Pie nog niet geprobeerd, maar let us know..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheOnlyJean
Hmmm dus gewoon via de updater, dat heb ik al vaker gedaan maar dan met de incrimental OTA files niet met een full recovery file.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheOnlyJean
Ik kon niet wachten heb via de updater gewoon de recovery file ingespeeld, duurde 15 min, daarna alles in orde alleen waar veel mensen over klagen "auto brightness" das echt storend hahaha maar zal wel oplossing voor komen. Dus nu Pie op mijn Redmi Note 5. Security Niveau 05-05-2019.

Ben voor de rest nog geen rare dingen tegen gekomen, ben eens aan het kijken wat er allemaal anders is geworden in Pie, maar wel goed dat we deze upgrade hebben gekregen, mijn vrouw haar Moto G4 Play zit nog op android 7 en patch juni vorig jaar. Tja ze wilde geen raar chinees telefoontje hahaha.

• hars73

hars73

TheOnlyJean schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:53:
Ik kon niet wachten heb via de updater gewoon de recovery file ingespeeld, duurde 15 min, daarna alles in orde alleen waar veel mensen over klagen "auto brightness" das echt storend hahaha maar zal wel oplossing voor komen.
Dit lees ik op XDA als oplossing: disabling adaptive battery and enabling performance mode in battery settings fixed my too dim auto brightness issue.

• TheOnlyJean
hars73 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:36:
[...]

Dit lees ik op XDA als oplossing: disabling adaptive battery and enabling performance mode in battery settings fixed my too dim auto brightness issue.
Dat las ik ook echter met de settings van MIUI kan ik dat niet echt vinden... Waar zitten deze settings of heb je linkje naar het XDA artikel

Aanvulling: XDA artikel gevonden en eens ff gezocht met nederlands als instelling heet alles anders hahahaha, maar goed de setting adaptive battery uitgeschakeld eens kijken of het helpt. Het is een instelling die "moet" leren van wat je insteld, dus als je een weekje of zo telkens de helderheid aanpast dan leert hij dat en zal die het niet meer zo vaak doen. Dat is wat ik er van begrijp.

TheOnlyJean wijzigde deze reactie 05-06-2019 10:33 (31%)

• mtr33
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Vanochtend OTA de update binnengekregen. Geen changelog anders dan de update naar 9.0. Wel met security update van mei. Vooralsnog geen brigntess issues, maar die was bij mij voorheen ook al niet super.

• hansie_k
Update komt hier nu ook binnen, 1.6G

En klaar, inclusief download een klein kwartier.
Op het oog weinig nieuws, alles lijkt t zelfde.
@TheOnlyJean waar zit batterij verhaal?

hansie_k wijzigde deze reactie 05-06-2019 12:48 (66%)

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:13
Ik kan de update nu ook binnen hengelen, even via 4G doen op 't werk :)

DeepRadio The best in house&dance!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hars73

hars73

Yup.. hier komt ie nu ook binnen. En 10 minuten later ook al geinstalleerd.
Google Play gaat nu direct nieuwe ondersteuningsbibliotheken downloaden.

Het scherm startte erg donker, ik heb automatische helderheid altijd uitstaan, dus maar even weer wat omhoog gezet. Verder zie ik ook nog niet zoveel nieuws.

Update: eerste verschil gezien. Een ontvangen Whatsapp bericht met verstuurde afbeelding laat direct een mini foto zien in het lockscreen :) Tevens zie je veel meer van de berichttekst staan en niet alleen het eerste kleine stukje. Geldt ook in de notificatie als je hem naar beneden schuift vanuit notificatiebalk. Best handig!

Adaptive battery lijkt in het in Nederlands vertaalt te zijn in 'Gebruik Flexibele Batterij' (Menu Batterij & prestaties). Staat standaard aan. Ding zou slim moeten bijhouden welke apps je vaak gebruikt en welke niet en op basis daarvan dingen aanpassen. Kan wel zijn dat je bij weinig gebruikte apps dan de notiticaties niet direct binnenkrijgt.

En de nieuwe dark mode natuurlijk (Donkere mode in menu 'Weergave')

Ow ja de nieuwe animatie tijdens het opladen ziet er wel stoer uit :P

hars73 wijzigde deze reactie 06-06-2019 10:07 (143%)

• hars73

hars73

Naast bovenstaande nieuwe zaken ben ik ook al wat tegengekomen wat (naar mijn idee sinds nu) niet goed werkt. Zet ze wel even in een aparte post:

Heb nu al 2x gehad dat de e-mails (ziggo account) niet automatisch binnenkwamen. Pas als ik de gmail app opende kwamen ze ineens wel. Heb trouwens ook 1x wel gehad dat het vanzelf kwam. Synchronisatie instellingen gecontroleerd, maar dat staat allemaal goed. Geen idee of dit met die 'adaptive battery' te maken heeft, maar die heb ik nu maar eens even uitgezet.

Ander issue is dat gisteravond Chrome ineens niet meer reageerde. Uiteindelijk moest ik de app stoppen om weer verder te kunnen. Het zou aan een website gelegen kunnen hebben, maar eigenlijk heb ik dit nog nooit eerder gehad.

EDIT: In WhatsApp net ook berichten die pas binnenkwamen nadat ik WhatsApp openende, hiervoor nog nooit gehad. En dit was nadat ik 'adaptive battery' uit had gezet. Bij de app instellingen stond Autostart uit (heb ik maar aangezet) en batterijbesparing stond op 'batterijbesparing (aanbevolen)'. Die heb ik maar op 'Geen beperkingen' gezet. (paar uur later nu... ik lees dat WhatsApp tussen 11.00u en 12.00 last heeft gehad van storingen... dat zou dus ook nog kunnen als oorzaak 8)7 )

EDIT2: En net een spontane reboot :X

hars73 wijzigde deze reactie 06-06-2019 15:08 (25%)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn Note 5 pro is gevallen op het scherm en ik heb nu een Redmi Note 7 maar er zijn eigenlijk verrassend weinig verschillen. 1 GB minder geheugen, 32 GB minder opslag, een iets groter scherm door een Notch en twee speakers aan de onderkant. Als je snel kijkt lijkt het precies hetzelfde toestel terwijl ze twee modellen verder zijn. Het was ook een super toestel voor een klein prijsje. Mijn vrouw wilde een Samsung kopen als vervanger voor mij maar ik denk dat ik dan voor meer geld minder telefoon zou hebben :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-11 13:33
Ik krijg net de melding dat de OTA update naar android 9.0 klaarstaat.

• hansie_k
@hars73 geen gekke dingen hier eigenlijk...

Wat me wel opvalt, wat volgens mij in 8 ook al niet helemaal klopte, is de Batterij geschiedenis.
Gister rond 13:00 van de lader gehaald, en de app zegt dat ik net 9 uur onderweg ben..

• HMC
-O-
Je zou toch denken dat China phone eerst zou zijn. :(
Niet dus. :)
* HMC wacht

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb de update ook, ik zal hem nog maar installeren al zal ik de telefoon weinig meer gebruiken :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• cy-gor25
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:37
Na de update naar Android 9.0 zag ik MiPlay verschijnen. Ik heb deze nu gedelete met behulp van ADB tools 6.4

Iemand een idee of het veilig is om het volgende te verwijderen?

Freeform
ByridAccessory
Market Feedback Agent van Google
MiWebView
Partner Bookmarks
UniPlay

Blijkbaar kan je nu in ADB ook apps disablen ipv deleten dus eventueel probeer ik dat.

Verder is ADB een supertool, veel sneller en minder gedoe dan rooten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMC
Eindelijk de grote update ook binnen op mijn 3GB China phone. Vriendin met 4GB model nog niet.

Het vreemde is dat ze van 10.3.4.0 "terug" zijn gegaan naar 10.3.1.0. :o
Dat zal wel zijn om de nummering met Global versie op één lijn te krijgen.

Android versie 9, security 5 mei.
Verder de waslijst aan fixes en optimizations voor dingen die ik niet echt gebruik.

Betaalde Kremlin-troll

• hars73

hars73

hars73 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:06:
Heb nu al 2x gehad dat de e-mails (ziggo account) niet automatisch binnenkwamen. Pas als ik de gmail app opende kwamen ze ineens wel. Heb trouwens ook 1x wel gehad dat het vanzelf kwam. Synchronisatie instellingen gecontroleerd, maar dat staat allemaal goed. Geen idee of dit met die 'adaptive battery' te maken heeft, maar die heb ik nu maar eens even uitgezet.
Ondertussen heb ik dit dus nog steeds. Alles nogmaals gecontroleerd qua instellingen, maar ik moet echt de gmail app openen om m'n Ziggo mail op te halen. Mail ontvangen van gmail account gaat wel vanzelf.

Wat zou ik nog kunnen proberen? Heb de gewone app cache al verwijderd, zou de hele cache partitie verwijderen vanuit de bootloader nog iets kunnen opleveren?

EDIT: Het lijkt toch een issue te zijn waarbij de app gesloten wordt ofzo. Als ik de gmail app een keer geopend heb gehad dan komt mail kort daarop wel vanzelf binnen.

hars73 wijzigde deze reactie 11-06-2019 08:55 (20%)

• HMC
@hars73
Is dat niet hetzelfde "probleem" als met de messenger apps als WA en TG en zo?
Battery saver staat voor dat soort apps aan, net als voor iedere andere app.

Bij TG en WA hielp/helpt het altijd om die op "no restrictions" in battery saver menu te zetten, en autostart aan te zetten.

Betaalde Kremlin-troll

• hars73

hars73

HMC schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:55:
@hars73
Is dat niet hetzelfde "probleem" als met de messenger apps als WA en TG en zo?
Battery saver staat voor dat soort apps aan, net als voor iedere andere app.

Bij TG en WA hielp/helpt het altijd om die op "no restrictions" in battery saver menu te zetten, en autostart aan te zetten.
'No restrictions' had ik inderdaad vorige week al ingesteld. Helaas heeft Gmail geen 'Autostart' setting (misschien omdat het een systeem app is?).

• HMC
hars73 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:00:
[...]

'No restrictions' had ik inderdaad vorige week al ingesteld. Helaas heeft Gmail geen 'Autostart' setting (misschien omdat het een systeem app is?).
Mijn Gmail komt wel (handmatig) van Play Store af, maar heeft in "Manage apps" gewoon een autostart slider.
Echter heb ik dat uit staan. Ik heb liever niet dat ik ook nog eens lastig word gevallen met notifications van Gmail.

In de app kan je om handmatig je mailtjes te syncen vanaf bovenaan naar beneden vegen.

Edit: @hars73 Heb je je "accounts" wel allemaal op sync automatically staan? :P

HMC wijzigde deze reactie 11-06-2019 10:10 (7%)

Betaalde Kremlin-troll

• hars73

hars73

HMC schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:04:
[...]
Edit: @hars73 Heb je je "accounts" wel allemaal op sync automatically staan? :P
Ja hoor.. staat allemaal goed. Ik zie dat bij de settings / synchroniseren bij 'Persoonlijk (IMAP)' (dat is waar m'n ziggo account bij staat), ook te zien is op welk tijdstip er voor het laatst gesynchroniseerd is. Die zal ik eens in de gaten houden de komende tijd.

• Mees789
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 30-09 15:53
Ik heb altijd last gehad van problemen waarbij door Spotify mijn complete telefoon ging hangen... Ook stopte mn camera er soms mee na een paar fotos. Na de upgrade naar Android 9 zijn deze problemen volledig verdwenen. Een aanrader voor mensen met dezelfde problemen dus :)

• HMC
Vriendin op China 4GB eindelijk ook Android 9 binnen. Ze zegt dat alles veel sneller werkt, en aangezien zij ook echt dingen met haar phone doet (in tegenstelling tot mij) is dat ook zo. :+

Ze zegt dat switchen tussen apps (insta, WA, etc) veel beter werkt.

Ikzelf merk alleen dat ik al een week niet heb hoeven laden. :D
Voorheen was dat 4 dagen.

Edit: Zit zelf in de "dark theme/mode" maar merk soms dat het scherm gewoon te donker blijft, bijvoorbeeld als ik "double tap to wake". Of soms zelfs na ontgrendelen. Het klopt niet helemaal.

HMC wijzigde deze reactie 14-06-2019 12:55 (21%)

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
HMC schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:52:
Vriendin op China 4GB eindelijk ook Android 9 binnen. Ze zegt dat alles veel sneller werkt, en aangezien zij ook echt dingen met haar phone doet (in tegenstelling tot mij) is dat ook zo. :+

Ze zegt dat switchen tussen apps (insta, WA, etc) veel beter werkt.

Ikzelf merk alleen dat ik al een week niet heb hoeven laden. :D
Voorheen was dat 4 dagen.

Edit: Zit zelf in de "dark theme/mode" maar merk soms dat het scherm gewoon te donker blijft, bijvoorbeeld als ik "double tap to wake". Of soms zelfs na ontgrendelen. Het klopt niet helemaal.
Accu presteert zeker een stuk beter, bij mij een volle dag extra.

Ik heb even het Donker thema gebruikt, maar niet alle apps gaan daar vanzelf in mee, heb je die nog handmatig Donker gezet?
Zou dit nog schelen voor de accu?

• HMC
Inderdaad vooral de apps die je bij je phone krijgt, zoals de SMS-app en zo, en settings, zijn dan dark.
Bij andere apps nog niet echt onderzocht of die ook dark kunnen. Zal vast kunnen maar die volgen hun eigen standaard; witte achtergrond dus.

Denk niet dat dark mode per sé batterij scheelt. Dat is alleen bij AmoLed het geval, waar zwart ook echt pixel off is.
Maar the proof is in the pudding. Gaat zeker langer mee.

Betaalde Kremlin-troll

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 07:12
Weet iemand waar de 10.3.1 firmware less rom te downloaden is?

• harmageddon
Paar dagen geleden den een interface update binnen gekregen eindelijk 5x6 icons!

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 08-11 15:36
cy-gor25 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:43:
Na de update naar Android 9.0 zag ik MiPlay verschijnen. Ik heb deze nu gedelete met behulp van ADB tools 6.4

Iemand een idee of het veilig is om het volgende te verwijderen?

Freeform
ByridAccessory
Market Feedback Agent van Google
MiWebView
Partner Bookmarks
UniPlay

Blijkbaar kan je nu in ADB ook apps disablen ipv deleten dus eventueel probeer ik dat.

Verder is ADB een supertool, veel sneller en minder gedoe dan rooten!
Die tool geeft alleen apps weer die je zonder problemen kunt verwijderen.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 07:12
Jantje ongeduld hier, heb uiteindelijk maar gewoon http://bigota.d.miui.com/...EIMIXM_d4d2c9f2aa_9.0.zip geflasht. Vervolgens weer TWRP erop gezet, maar kreeg bij het booten in recovery ineens de vraag om een wachtwoord :? Pincode en MIUI account wachtwoord waren het in ieder geval niet. Dacht dat het misschien aan de nieuwere versie van TWRP lag, maar twee andere pogingen gaven hetzelfde resultaat. Dit 'probleem' bestaat al langer getuige meerdere forumposts elders en veel mensen gaven aan dat je /data moest wipen en opnieuw beginnen :X Daar zat ik niet echt op te wachten, dus nog even verder gezocht. 20 minuten later dit gevonden: https://sourceforge.net/projects/orangefox/ En dat werkt dus perfect! _/-\o_ Gewoon via fastboot geflasht en probleemloos geboot naar recovery. Geen vraag om wachtwoord of problemen met encryptie. Magisk geïnstalleerd en weer back in business. De directe download link naar de gebruikte (laatste) versie: https://sourceforge.net/p...red-MIUI-Pie.zip/download

Mogelijk heeft iemand hier nog wat aan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansie_k
Over het algemeen werkt Pie erg goed maar ik toch een 2-tal dingetjes;

Het roteren van het scherm lijkt wel scherper afgesteld, al neigt de telefoon naar overhellen, kantelt het beeld al. Standaard heb ik roteren ook maar uit gezet.

Het batterij grafiekje klopt niet, althans de tijd dat je accu mee gaat.
Donderdag middag opgeladen, nu op 42%, maar volgens het grafiekje ben ik net 1 dag en 16 uur onderweg..

Meer mensen die deze schoonheid foutjes hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hars73

hars73

hansie_k schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:19:
Het roteren van het scherm lijkt wel scherper afgesteld, al neigt de telefoon naar overhellen, kantelt het beeld al. Standaard heb ik roteren ook maar uit gezet.

Het batterij grafiekje klopt niet, althans de tijd dat je accu mee gaat.
Donderdag middag opgeladen, nu op 42%, maar volgens het grafiekje ben ik net 1 dag en 16 uur onderweg..

Meer mensen die deze schoonheid foutjes hebben?
Roteren is mij ook opgevallen inderdaad. Als ik hem neerleg gaat ie vaak even kort roteren en direct weer terug. Grafiekje heb ik niet op gelet.

Mijn probleem met het niet automatisch synchroniseren van Gmail lijkt inmiddels gewoon goed te gaan. Heb het nog 1 keertje gezien en daarna niet meer. Bij Whatsapp trouwens ook 1 keertje gehad dat berichten pas binnenkwamen toen ik Whatsapp opende. Het zal wel...

En wat ik een paar keer heb gezien is dat in de Ziggo Go app en ingesteld op maximale helderheid, de helderheid af en toe even een seconde omlaag ging en weer terug. Een soort korte knipper. Is me alleen daarbij opgevallen, verder niet.

• HMC
Weer een update binnen d:)b .
10.3.3. Geen MIUI 11 dus nog.

* Lock screen, status bar, Notification shade
New: Customizable lock screen clock.
Fix: Media volume restore after receiving notification.

* Settings
Optimization: Sorting principles for Wifi-networks.

* Mi Cloud
Optimization: Improved sync across multiple devices.

Mijn Note 5 is echter gedegradeerd tot wifi dongle voor mijn PC, aangezien ik sinds 2 dagen de trotse bezitter ben van Redmi K20 Pro.

HMC wijzigde deze reactie 03-07-2019 17:07 (9%)

Betaalde Kremlin-troll

• TheOnlyJean
Ik zie nog geen 10.3.3 staan, het is de china global zie ik, ik heb gewoon global dus voor mij nog geen update.

https://mifirm.net/new

TheOnlyJean wijzigde deze reactie 04-07-2019 10:01 (52%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMC
Ja, ik heb de China phone @TheOnlyJean. Dat is al meerdere malen langsgekomen.
Ga er maar vanuit, dat als HMC een update post, dat jullie 'em in het aankomende weekend krijgen. :+
Of op maandag. :D

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mees789
Vreemde bug ondervonden op mijn Redmi Note 5 met MIUI 10.3.1 Stable en Android 9
Terwijl ik halverwege de dag op een festival stond kreeg ik ineens geen beeld op de telefoon. Daarna probeerde ik natuurlijk een reboot waarbij het Android / MIUI laadscherm wel ging laden, maar zodra ie klaar was met laden viel ie gelijk weer uit. Toen nog 5x geprobeerd en toch maar besloten te wachten. Na 20 minuten verscheen ineens het simkaart pincode invoeren scherm en kon ik weer probleemloos alles doen op de telefoon. Het probleem is niet teruggekomen. Wel vreemd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMC
Oude simkaart gesmolten?
(zeer oude, bedoel ik?)

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mees789
HMC schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:18:
Oude simkaart gesmolten?
(zeer oude, bedoel ik?)
Hij is van 2018 dus zou niet moeten gebeuren denk ik haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMC
Heb je uberhaupt een pincode op je simkaart @Mees789 ?

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mees789
HMC schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:22:
Heb je uberhaupt een pincode op je simkaart @Mees789 ?
Zeer zeker. Denk je dat de sim-kaart het probleem veroorzaakt zou kunnen hebben van mijn telefoon?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMC
Ja, eigenlijk wel.
Probeer de pin er eens af te halen.
Ik had jaren geleden ook pin op sim. Ik zie er het nut niet meer van.

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mees789
HMC schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:34:
Ja, eigenlijk wel.
Probeer de pin er eens af te halen.
Ik had jaren geleden ook pin op sim. Ik zie er het nut niet meer van.
Mee eens. Wist niet eens dat dat kon! Dankjewel voor de goede tip!

• berrieberrie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11-11 12:50
Sinds de laatste update is de automatische helderheid van het scherm niet meer oké.
Helderheid is vaak te weinig, en stelt zich niet goed in op het omgevingslicht.
Als ik de notificatie balk omlaag swipe zie ik de balk met het helderheid nivo teruglopen naar de min.
Iemand idee wat hieraan te doen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hansie_k
berrieberrie schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:26:
Sinds de laatste update is de automatische helderheid van het scherm niet meer oké.
Als ik de notificatie balk omlaag swipe zie ik de balk met het helderheid nivo teruglopen naar de min.
Dit is idd een bekend dingetje sinds de laatste update.
Het went...

Vind t wel akelig stil qua updates.
Ook geen security patch meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hars73

hars73

berrieberrie schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:26:
Ik heb de helderheid niet op automatisch staan, maar ook dan zie ik op de max stand raar gedrag. Het scherm schakelt dan soms even een paar seconden op minder helderheid en dan weer terug naar max.

Verder lijkt de stabiliteit wel prima. Ook mijn synchronisatie issues met Gmail lijken niet meer voor te komen.

Wat betreft updates is het inderdaad erg stil. Ik had verwacht dat wij na de China versie de update ook snel zouden krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansie_k
Ik zag toevallig op het MiUI forum / app dat er Chinese updates zijn, Globale zal dan zsm wel volgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HMC
Heb de mijne (Chinese) donderdag gekregen. Dus ik dacht dat jullie 'em in het weekend wel weer zouden krijgen.

HMC wijzigde deze reactie 28-07-2019 17:37 (4%)

Betaalde Kremlin-troll

• berrieberrie
Nog een probleem wat ik ondervind met de redmi 5 is dat hij geen Chromecast kan vinden om bijvoorbeeld opnieuw in te stellen. Dit gebeurt via de Google home app. Bij het zoeken naar nieuwe apparaten kan hij deze niet vinden. Als ik een andere oude Motorola G4 pak, dan is er geen probleem.
Iemand anders ook dit gehad of nog heeft?

• cy-gor25
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:37
berrieberrie schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:50:
Nog een probleem wat ik ondervind met de redmi 5 is dat hij geen Chromecast kan vinden om bijvoorbeeld opnieuw in te stellen. Dit gebeurt via de Google home app. Bij het zoeken naar nieuwe apparaten kan hij deze niet vinden. Als ik een andere oude Motorola G4 pak, dan is er geen probleem.
Iemand anders ook dit gehad of nog heeft?
Nope, werkt perfect hier, 1ste versie van de chromecast. Google home verwijderen en eventueel hard reset van de chromecast?

• berrieberrie
cy-gor25 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:45:
[...]

Nope, werkt perfect hier, 1ste versie van de chromecast. Google home verwijderen en eventueel hard reset van de chromecast?
Allemaal al geprobeerd, niets helpt.
Heeft meer van die vreemde bugs.
Zo zijn al mijn Google contacten ineens verdwenen tot 3 maal toe. Gelukkig kunnen terugzetten.
Denk dat ik hem eens ga terugzetten naar fabrieks instellingen. *O*

• hansie_k
Nieuwe update wordt uitgerold, met o.a. augustus security update...

[edit]
Blijkbaar nog een beta....

hansie_k wijzigde deze reactie 16-08-2019 08:03 (22%)

• TheOnlyJean
Nee hoor geen beta maar een officiele Global Stable, 10.3.2, heb hem zojuist binnen gekregen via OTA op mijn Redmi Note 5.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02:17
Ik zit weer eens te sukkelen om weer Google Cam werkend te krijgen; ofwel enabling Camera2.
Ik heb - eindelijk - Xiaomi ADB/Fastboot tools werkende, maar zodra ik daar in de TWRP boot (gebruik TWRP zonder het te flashen) geeft de tools bij ADB altijd de ERROR: Device cannot be loaded!

Iemand idee wat ik fout doe? Het hele stappenplan van hier volg ik, maar werkend krijgen wil maar niet.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02:17
@hierboven: hiermee kreeg ik het direct voor elkaar. Ik kan weer Google Cam gebruiken. :9

• xxxneoxxx
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11-11 09:59
Ik lees dat voor Google cam wel de bootloader unlocked moet worden.. Nu lees ik ook weer verschillende verhalen over of hiervoor een volledige reset van je telefoon nodig is of niet. Iemand hands-on ervaring mee of je al je data/settings kwijt bent met unlocken bootloader? Wil vor de wederhelft haar Note 5 graag voorzien van Gcam aangezien de standaard camera app op stock rom zonder HDR echt af en toe slechte resultaten geeft.
Zo jammer dat het nodig is op de 5 om de BL te unlocken, terwijl op mijn note 7 het een kwestie was van Gcam apk installeren en gaaaaan.

• HMC
MIUI 11 event over twee weken. Misschien zelfs met Android Q erin. Vraag me af of deze naar onze Redmi Note 5 komt. :D

Betaalde Kremlin-troll

• harmageddon
HMC schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:50:
MIUI 11 event over twee weken. Misschien zelfs met Android Q erin. Vraag me af of deze naar onze Redmi Note 5 komt. :D
Ik verwacht dat Pie de laatste is die de Redmi Note 5 officieel krijgt....

• HMC
Ja, het gaat inderdaad hard met de Note-versies. De Redmi Note 8 komt binnenkort uit. _O-
Maar toch heb ik er vertrouwen in.

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
Q verwacht ik niet...MiUI 11 dan weet wel voor de Note 5.

Blijf me verbazen met wat voor snelheid ze nieuwe Note's ze uitbrengen..

• HMC
Indeed. De Redmi Note 5 staat niet op de lijst. Zelfs de 6 niet. Dat was dan toch een beetje een misser. Sowieso met lager gepositioneerde SoC.
Redmi Note 5 is een winner, 7 ook.

Inderdaad dus waarschijnlijk wel de MIUI 11, maar niet Android 10.

Betaalde Kremlin-troll

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Xiaomi zou het zichzelf een stuk makkelijker maken met updates als ze niet zo ongelooflijk veel toestellen uitbrengen. Er lijkt elke dag wel weer een nieuwe bij te komen.

• HMC
Stefan22 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:24:
Xiaomi zou het zichzelf een stuk makkelijker maken met updates als ze niet zo ongelooflijk veel toestellen uitbrengen. Er lijkt elke dag wel weer een nieuwe bij te komen.
Mwah. Velen hebben natuurlijk dezelfde SoC. :D

Betaalde Kremlin-troll

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
HMC schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:33:
[...]

Mwah. Velen hebben natuurlijk dezelfde SoC. :D
Klopt, maar alsnog lijkt het me niet makkelijk want er zitten wel andere verschillen in waardoor het een en ander nog getest moet worden bijvoorbeeld. Het werkt overigens wel goed voor ze, zoveel toestellen uitbrengen, want ze verkopen erg goed.

• HMC
Gelijk heb je. Krijg nu trouwens net weer nieuwe update binnen.
10.3.5.0. August Security Patch. Increased system security.

Betaalde Kremlin-troll

• chrisholstege
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23-10 09:32
Ik heb sinds een paar weken problemen met GPS ontvangst. Maps, Waze en Strava locatie blijven allemaal na enkele minuten hangen, om dan weer even weer goed bereik te hebben waarna het na enkele minuten weer weg valt. Mijn hardlooprondje is door de weilanden en dan heb ik het probleem ook, het heeft dus niet met bebouwing te maken.
Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?
Maps cache heb ik al geleegd.

• hars73

hars73

chrisholstege schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:34:
Ik heb sinds een paar weken problemen met GPS ontvangst. Maps, Waze en Strava locatie blijven allemaal na enkele minuten hangen, om dan weer even weer goed bereik te hebben waarna het na enkele minuten weer weg valt. Mijn hardlooprondje is door de weilanden en dan heb ik het probleem ook, het heeft dus niet met bebouwing te maken.
Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?
Maps cache heb ik al geleegd.
Is dit na de meest recente update? Want ik heb na de update regelmatig met de auto genavigeerd via Maps en geen last gehad van 'hangen'. Wel een aantal keer gezien dat de navigatie ineens 180 graden draaide om daarna weer terug te draaien de goeie richting op. Lijkt me eerder een kompas issue, dan een GPS issue misschien. Of ik dit voor de update ook had weet ik echter niet.

EDIT: net even een kompas app gedownload. Zolang ik de telefoon niet rechtop houd, maar iets plat vasthoud, geeft de kompas het noorden perfect aan. Maar zodra de telefoon echt rechtop staat of zelfs een beetje naar voren op de kop staat, flipt het kompas volledig en schiet alle kanten op. Geen idee trouwens of dit normaal gedrag is.

hars73 wijzigde deze reactie 17-09-2019 09:12 (15%)

• hars73

hars73

Ik ben trouwens sinds Android 9 wel een instelling kwijt die met 'niet storen' / DND te maken heeft. Weet niet of dit nou door de Android update of door MIUI komt.

Ik heb een paar contacten met een ster als favoriet gemarkeerd.

In MIUI 9 kon je dan instellen dat inkomende oproepen EN andere berichten (zoals WhatsApp) alleen voor de favorieten toch een geluid gaven als DND ingesteld was.

In MIUI 10 kun je alleen nog maar instellen dat inkomende oproepen toegestaan zijn voor favorieten. Berichten van je favorieten blijven gewoon stil in DND modus.

Iemand enig idee of ik iets over het hoofd zie?

• TheOnlyJean
Ik heb geen problemen met navigeren ook niet met de compass, heb wel eens gelezen dat je de compass kan calibreren, paar gymnastische oefeningen, dat zou kunnen helpen.

DND modus nooit gezien dus ook nooit gebruikt is dit een optie van MIUI of van een applicatie ?

Andere vraag, ik zag op de bekende chinese discounter een paar Xiaomi Redmi Airdots, denk laat ze maar eens komen, ik heb de whyred Note 5 4/64GB met global stable 10.3.2.0 er op. Nu valt geregeld de connectie weg als ik muziek luister, als de connectie goed is moet ik stil blijven zitten anders valt die weer weg, is dit een probleem van de Note 5 of van mijn Airdots ? Heeft mss iemand een oplossing of moet ik toch niet zo zuinig zijn en andere bluetooth earbuds kopen (zo ja iemand een aanbeveling).

• HMC
@TheOnlyJean Ik heb zelf ook de Airdots (well, voor vriendin gekocht, dus als er problemen zijn, zijn ze weer even van mij :+ ) en ze geven soms problemen ja.
Er zijn veel how-to's, ook op YouTube, maar deze stap-voor-stap volgen helpt bij mij (tot nu toe) altijd:
https://en.xiaomitoday.it...subito-una-soluzione.html
Edit: Die 5 stappen volgen dus, en altijd verbinden met de rechter (R).

Sorry, @hars73 Geen ervaring met DND.

HMC wijzigde deze reactie 19-09-2019 14:26 (7%)

Betaalde Kremlin-troll

• TheOnlyJean
@HMC Ik heb de Xiaomi Redmi Airdots niet de Xiaomi Airdots (twee verschillende producten) maar ik ga die stappen zeker eens volgen kijken of het beter wordt dank je wel voor de link naar de instructie.

• HMC
Whoops. Gaat hard met de versies van die dingen. :o

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
Om nog maar weer wat leven in de brouwerij te brengen;
Volgens de geruchten krijgt de Note 5 in de loop (2e helft?) van oktober MUI 11.
Geen idee of dat alleen voor de CH versie is, en/of dat Globale later komt...

• hars73

hars73

hansie_k schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 06:55:
Om nog maar weer wat leven in de brouwerij te brengen;
Volgens de geruchten krijgt de Note 5 in de loop (2e helft?) van oktober MUI 11.
Geen idee of dat alleen voor de CH versie is, en/of dat Globale later komt...
Hier staat inderdaad 'late october': https://www.gsmarena.com/...rk_suites_-news-39318.php
Staat ook dat de lijst is voor de CN versie en dat de lijst voor de global versie nog niet bekend is.

We gaan het zien. Ik denk wel eens, moet ik een andere telefoon, maar de RN5 is eigenlijk nog steeds een fijn toestel wat meer dan prima voldoet.

hars73 wijzigde deze reactie 02-10-2019 09:16 (18%)

• hansie_k
hars73 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:14:
[...]

Hier staat inderdaad 'late october': https://www.gsmarena.com/...rk_suites_-news-39318.php
Staat ook dat de lijst is voor de CN versie en dat de lijst voor de global versie nog niet bekend is.

We gaan het zien. Ik denk wel eens, moet ik een andere telefoon, maar de RN5 is eigenlijk nog steeds een fijn toestel wat meer dan prima voldoet.
Update beleid is naar mijn idee redelijk, niet elke maand een security patch, maar goed.
Zolang die van mij niet defect is, en de accu het nog een paar dagen volhoud, hoef ik geen andere.

• hars73

hars73

De laatste twee keer (vorige week een keer en vanochtend) dat ik het alarm ingesteld had om 's morgens wakker te worden, ging de wekker app wel gewoon af (ik zag dat de mogelijkheid tot sluimeren op het scherm stond), maar werd ik niet gewekt met geluid.

Heb het nog niet echt getest verder, dus dat ga ik nog maar eens doen. Volgens mij hebben we wel vrij recent een nieuwe wekker app gekregen?

• hansie_k
@hars73 er is een week of 2 geleden idd een nieuwe wekker app geïnstalleerd, met een lichtere achtergrond.
Bij mij werkt alles naar behoren.

Misschien even de cache legen...?

• hars73

hars73

hansie_k schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:11:
@hars73 er is een week of 2 geleden idd een nieuwe wekker app geïnstalleerd, met een lichtere achtergrond.
Bij mij werkt alles naar behoren.

Misschien even de cache legen...?
Net even wat testen gedaan.. En wat blijkt, zodra mijn telefoon op 'niet storen' staat (wat ik elke nacht automatisch laat doen), gaat het wekalarm niet af.. Niet trillen en geen geluid. De wekkerapp start echter wel gewoon op het juiste tijdstip..

Wat stom. Dit was nooit zo, weet niet of dit aan de vernieuwde app ligt of dat het al zo is sinds de update naar Android 9

EDIT: het verwijderen van zowel cache als data van de systeemapp 'klok' hielp! Nu lijkt het wel goed te werken

hars73 wijzigde deze reactie 08-10-2019 00:04 (7%)

• hansie_k
Morgen de release van MiUI 11 Global.
De Note 5 staat ook op de lijst, ben benieuwd wanneer we aan de beurt zijn...

• harmageddon
hansie_k schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:55:
Morgen de release van MiUI 11 Global.
De Note 5 staat ook op de lijst, ben benieuwd wanneer we aan de beurt zijn...
Phase 2: November 4 - 12

Redmi Note 5
Redmi Note 5 Pro

• hansie_k
Mooie aanvulling, die lijst had ik nog niet gevonden

• hansie_k
Gefixt

hansie_k wijzigde deze reactie 19-10-2019 20:52 (97%)

• HMC
Heb op mijn K20 Pro de update naar MIUI 11 + Android 10 gekregen. Terwijl deze, net als de Note 5 in de tweede batch van updates zou moeten zitten.

Ben zeer benieuwd of onze Note 5 (die tot wifi dongle is gedegradeerd hier -O- ) ook meteen naar Android 10 gaat, off slechts MIUI 11 krijgt.

Wedje leggen? :+
Ik zeg dat hij ook meteen WEL Android 10 krijgt.

Het is meer van hetzelfde, maar dan toch echt weer net iets beter.
Goed werk van het MIUI-team. _O_

Betaalde Kremlin-troll

• Wortelstok
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:12
HMC schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:21:
Heb op mijn K20 Pro de update naar MIUI 11 + Android 10 gekregen. Terwijl deze, net als de Note 5 in de tweede batch van updates zou moeten zitten.

Ben zeer benieuwd of onze Note 5 (die tot wifi dongle is gedegradeerd hier -O- ) ook meteen naar Android 10 gaat, off slechts MIUI 11 krijgt.

...
OK, ik hap. Waarom heb je de Note 5 tot dongle gedegradeerd? Is die K20Pro zoveel beter?

• HMC
Wortelstok schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:42:
[...]

OK, ik hap. Waarom heb je de Note 5 tot dongle gedegradeerd? Is die K20Pro zoveel beter?
Dat is omdat ik mijn Chinese collega vroeg hoeveel het ding (K20 Pro) kost, maar toen ze 'em toen overal gezocht had, en niet kon vinden, maar toch uiteindelik kon vinden, ik eigenlijk niet meer kon weigeren. Dus toen ze 'em gevonden had was het lullig om te zeggen "bedankt voor de prijs, maar nee." Toen maar gekocht. Zoiets. :P

En ja...Hij is veel beter. :D

Edit: Mijn Note 5 kwam ook (via haar) uit China. Kwas een van de eersten. :P
Edit: zucht: Router dood... -O-
Ik heb trouwens over beide toestellen een review geschreven. :D

HMC wijzigde deze reactie 30-10-2019 18:06 (12%)

Betaalde Kremlin-troll

• HMC
Mijn Chinese RMN5 krijgt de MIUI 11 update nu net binnen. Geen Android 10.

Edit: LOL. :P
Zo stil hier.
Niemand meer op de RMN5? :o -O-

HMC wijzigde deze reactie 05-11-2019 18:54 (30%)

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
HMC schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:57:

Zo stil hier.
Allemaal in afwachting van MiUI 11 Global...? 😋
Zijn er nog hele spannende nieuwe functies of looks bij gekomen?
Zie een hoop nieuwe grafische dingen, vraag me af of dat op ons "oudere" toestel ook komt.
Hoop vooral dat de accu duur beetje t zelfde blijft...

• hars73

hars73

HMC schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:57:

Zo stil hier.
Jawel hoor.. Maar zonder problemen en issues blijkbaar ;)
En inderdaad wachtend op de nieuwe MIUI 11. Hoop eigenlijk daarbij dat Google Smartlock eindelijk eens gaat werken, niet hoeven te unlocken als je aan een bluetooth apparaat gekoppeld bent. Maar zal wel niet.

• berrieberrie
hars73 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:22:
[...]

Jawel hoor.. Maar zonder problemen en issues blijkbaar ;)
En inderdaad wachtend op de nieuwe MIUI 11. Hoop eigenlijk daarbij dat Google Smartlock eindelijk eens gaat werken, niet hoeven te unlocken als je aan een bluetooth apparaat gekoppeld bent. Maar zal wel niet.
#Me too
Gebruik mijn RN5 nog altijd naar bijna volledige tevredenheid. ;)

• HMC
Mensen.
Jullie Note 5 zit waarschijnlijk nu, of heel binnenkort, ook op MIUI 11.

Check vooral of er nieuwe apps bij zijn gekomen (Trip Advisor, Mi Health, etc) EN, nog belangrijker of die, en andere apps op AUTOSTART staan ingesteld.

Ik kwam dit tegen op het K20/Mi 9T topic en geloofde er niets van.
Zelf heb ik inmiddels namelijk een K20 Pro en die heeft daar geen last van, dus ik nm het als onwaar aan.

Maar zowel de Note 5 van mijn vriendin als de mijne, waar ik niet heel veel meer mee doe, hebben (hadden :+ ) een zooi apps op autostart staan.

Even checken dus na de grote update.
Grote kans dat er een zooi apps op autostart staat. Mogelijk na een power off of na een paar daagjes.
Battery saver zal ze wel killen, maar het is toch niet wat je wilt.

HMC in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

HMC wijzigde deze reactie 08-11-2019 17:14 (10%)

Betaalde Kremlin-troll

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True