Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:13
Sinds vrijdag de update draaiende.
Qua accu duur lijkt er weinig tot niets veranderd,ondanks dat ik sinds kort ook de bluetooth aan heb staan vanwegen m'n amazfit cor2 band.
Alles loopt soepel, met alleen idd Service&Feedback app.
Binnenkort maar even aan de pc hangen en overbodige apps verwijderen.

Ben wel benieuwd hoelang we met dit toestel nog updates krijgen.

Had t trouwens wel mooi gevonden als ze dingen als Mi bands en Amazfit meer in MiUI hadden geïntegreerd, dus geen losse app nodig.
Er zou vanaf deze update wel standaard een stappenteller ingebakken moeten zijn, iemand die al gevonden?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

hansie_k schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:45:
Er zou vanaf deze update wel standaard een stappenteller ingebakken moeten zijn, iemand die al gevonden?
Even aan het zoeken gegaan.. dat ding zou in de app vault moeten zitten. Maar aangezien ik Nova Launcher gebruik, heb ik die dus sowieso niet. Even weer teruggegaan naar de default launcher en de app vault ingeschakeld, maar ik zie hem niet. :?

• hansie_k
Laat maar...

[ Voor 90% gewijzigd door hansie_k op 21-11-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40
@hansie_k & @hars73 ik heb ook een tijd gezocht en gegoogled, maar ook samen met MiFit zie ik niks in de Vault. Wellicht kan het niet met de Redmi Note 5?

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
harmageddon schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:16:
@hansie_k & @hars73 ik heb ook een tijd gezocht en gegoogled, maar ook samen met MiFit zie ik niks in de Vault. Wellicht kan het niet met de Redmi Note 5?
Kan zijn dat t alleen de CH versie is.
Zojuist update gehad van de standaard launcher, wederom niks...(ik gebruik nu Poco launcher).
Zou t mooist zijn als ze wearables van henzelf (Mi en Amazfit) meer intergreren in t MiUI systeem, dus geen losse apps meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Vandaag overwogen of ik mijn RMN5 zou vervangen door een leuke black friday aanbieding en dan mijn telefoon door naar mn zoon. Maar hij bevalt mij eigenlijk zo steeds zo goed, dat ik voor hem juist een Redmi 7 (geen note) heb gekocht voor een mooie prijs en ik mijn Note 5 nog lekker blijf gebruiken. 😀

Heb het idee dat ie veel soepeler loopt sinds de MIUI 11 update.

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 29-11-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Loopt zeker soepeler sinds MIUI 11. :Y
Echter schat ik de kans op significante updates (Android, of zelfs security) wel erg laag in, nu er zelfs al een Note 8 is. :P :(
Gaat wel erg snel.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
HMC schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:07:
Loopt zeker soepeler sinds MIUI 11. :Y
Echter schat ik de kans op significante updates (Android, of zelfs security) wel erg laag in, nu er zelfs al een Note 8 is. :P :(
Gaat wel erg snel.
Ik verwacht nog wel security updates, de komende maanden.
Veel grotere zal er niet meer komen.

11 draait idd weer erg soepel, het verbaast me elke keer weer na een update.
Dit is m'n eerste Android machine, en ik ben nog steeds blij verrast met het apparaat.
Het loopt nog altijd als nieuw, en na elke update nog steeds.

Alleen de batterij duur is sinds 11 minder, maar kan ook komen omdat ik rond die tijd een Amazfit Cor 2 ben gaan gebruiken, en dus de bluetooth continu aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

hansie_k schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:58:
[...]

Ik verwacht nog wel security updates, de komende maanden.
Veel grotere zal er niet meer komen.

11 draait idd weer erg soepel, het verbaast me elke keer weer na een update.
Dit is m'n eerste Android machine, en ik ben nog steeds blij verrast met het apparaat.
Het loopt nog altijd als nieuw, en na elke update nog steeds.

Alleen de batterij duur is sinds 11 minder, maar kan ook komen omdat ik rond die tijd een Amazfit Cor 2 ben gaan gebruiken, en dus de bluetooth continu aan heb staan.
Ik merk eigenlijk geen verschil in batterijduur tussen MIUI10 en 11. Bluetooth scheelt inderdaad wel iets in batterijgebruik. Had ik ook al gemerkt in MIUI10 voor gebruik met een carkit.

Maar verder blijft het een geweldige telefoon. M'n zoon van 11 krijgt de Redmi 7 als kerstcadeau en heeft nog geeeeen idee dat ie uberhaupt een telefoon krijgt. Hij wilde wel graag een telefoon, ook een tweedehands was prima, 'als ie maar niet te oud was'. M'n dochter van 14 krijg ik niet een een android, laat staan aan een Xiaomi. Die moet perse een iPhone. 8)7 Anders had die ook allang de Note 8 oid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

hars73 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:41:
[...]

Ik merk eigenlijk geen verschil in batterijduur tussen MIUI10 en 11. Bluetooth scheelt inderdaad wel iets in batterijgebruik. Had ik ook al gemerkt in MIUI10 voor gebruik met een carkit.
Same here.
Maar verder blijft het een geweldige telefoon. M'n zoon van 11 krijgt de Redmi 7 als kerstcadeau en heeft nog geeeeen idee dat ie uberhaupt een telefoon krijgt. Hij wilde wel graag een telefoon, ook een tweedehands was prima, 'als ie maar niet te oud was'.
Dus wel met 'em over gehad? :P He knows. He played you. _O-
M'n dochter van 14 krijg ik niet een een android, laat staan aan een Xiaomi. Die moet perse een iPhone. 8)7 Anders had die ook allang de Note 8 oid gehad.
Force feed. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

HMC schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:55:
[...]

Dus wel met 'em over gehad? :P He knows. He played you. _O-
Even gepeild of zo'n toestel als ik heb, of dat ook goed zou zijn. Ja hoor, was het antwoord. Dus toen overwoog ik nog even om mijn Note 5 door te geven en zelf een Note 8 of een Mi9T ofzo te kopen, maar ik ben nog zo tevreden dat dit ook prima is zo.
Heb tegen hem gezegd.. we kijken in het nieuwe jaar wel eens :9

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 05-12-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Vrouwtje van mij had een Moto G4 Play en wilde wat anders, dus tja ik mijn Note 5 voorgesteld, zo gezegd zo gedaan vrouwtje blij met mijn Note 5 en ik een leuke deal op een Note 7 gedaan, dus beide blij, hier geen behoefte aan nfc dus de Note 7 is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 13:53
Heren, een probleem.
Mijn vader is overleden, hij had een note 5.
Mijn moeder heeft een 5 plus. Ik denk "ik geef haar de note 5, kan zij de 5 plus verkopen". Ik wilde de note 5 voor haar leeghalen, dus Ik wiste alles.
Als een duveltje uit een doosje vroeg de note 5 om vaders' mi account wachtwoord. Het vaakgebrukte wacntwoord dat hij altijd had, wss het niet. En nergens was wat opgeschreven.
Xiaomi wil niets doen, toestel moet naar een service centrum in Duitsland
Maar...kan ik iets doen met hem te flashen met een rom of zo? Kan ik hem met een pc naar een maagdelijke status terugbrengen? En hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-05 09:23
Herman456 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:29:
Heren, een probleem.
Mijn moeder heeft een 5 plus. Ik denk "ik geef haar de note 5, kan zij de 5 plus verkopen". Ik wilde de note 5 voor haar leeghalen, dus Ik wiste alles.
Als een duveltje uit een doosje vroeg de note 5 om vaders' mi account wachtwoord. Het vaakgebrukte wacntwoord dat hij altijd had, wss het niet. En nergens was wat opgeschreven.
Maar...kan ik iets doen met hem te flashen met een rom of zo? Kan ik hem met een pc naar een maagdelijke status terugbrengen? En hoe dan?
Je kunt het proberen met "mi account tool unlock". Ik heb dit nog nooit gebruikt. Maar het is een poging waard. Anders zul je het toch echt naar een service centrum moeten sturen.

Ik wens je nog veel sterke in deze moeilijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:35
Herman456 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:29:
Heren, een probleem.
Het proberen waard. Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 13:53
Nou qua Xiaomi mi account password bypass software wordt je in de maling genomen. Hoop download gedoe maar weinig wol. Sommige apps zijn ook net een onbekend wachtwoord beveiligd of je komt terecht bij filmpjes met een Engelstalige aankondiging maar het hele filmpje is vervolgens in het Hindi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436828

Ik had ongeveer hetzelfde met een Redmi 5A van m'n dochter.

Via filmpje mooi opgelost.

YouTube: How to Unlock Forgotten Mi Account and Password

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Net even toch gezwicht en de updates doorgevoerd (nu 11.0.3),
maar griebels, wat zijn die icoontjes lelijk en groot. :X

Nu eens kijken hoe ik camera2api weer werkend krijg zodat Gcam ook weer werkt...
En kijken of ik Gcam ook moet updaten/andere versie moet nemen.

Of zijn er hier Gcam gebruikers met tips?

[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 13-02-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor iemand die ook bezig wil gaan met bovenstaande, kijk eerst of de instructies nog werken voor de meest recente updates.
De instructies die ik las voor het camera2api werkend te krijgen gelden niet meer voor Android Pie.
Dat heeft mij dus iets teveel tijd gekost voordat ik daar achter kwam. :|

Maar goed, nu telefoon up-to-date en ook Gcam geüpdate naar 7.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Er is een Systeem-apps update die o.a. een app drawer toevoegd en waarbij je de icon size kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Van t weekend de officiële launcher proberen, in plaats van Poco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Never mind

[ Voor 96% gewijzigd door hansie_k op 15-02-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Nog steeds een okay apparaat
Wel jammer dat mijn probleem met Spotify nog steeds blijvend is
Zodra de app draait kan mijn telefoon op ieder moment volledig freezen. Of als hij niet freezed laadt geen enkele app meer, zelfs de opnieuw opstarten knop werkt niet. Ik moet hem dan volledig uitzetten met de power knop om hem werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:26
Hoe houdt jullie batterij het vol? Ik heb de note nu ongeveer 2 jaar en ik heb nog geen klachten. Ok het is minder dan in het begin, maar ik hoop dat hij het nog even volhoudt. Het kriebelt wel als ik de promoties zie van o.a. Banggood voor de mi 9t voor ongeveer 220 euro of minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@cy-gor25 Precies hetzelfde hier. Merk wel dat de telefoon bij 10% of minder batterij nu echt traag wordt. Verder nog een uitstekend toestel (ook 2 jaar hier inmiddels). Kan nog wel een tijd mee volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Freakster86 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:45:
@cy-gor25 Precies hetzelfde hier. Merk wel dat de telefoon bij 10% of minder batterij nu echt traag wordt. Verder nog een uitstekend toestel (ook 2 jaar hier inmiddels). Kan nog wel een tijd mee volgens mij.
Nog niet gemerkt, probeer 'm wel altijd op te laden als de telefoon onder 20% batterij komt. Blijft me wel verbazen hoe dit toestel veel langer werkt op batterij dan de iPhone 7 van mijn vrouw, die 3 keer zo duur was. 2-3 jaar is niet slecht voor een gsm, langer zie ik 'm niet meegaan, maar dat is geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@cy-gor25 Destijds ~156 euro betaalt voor de 4/64 versie en voor mij de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Ik zie hem nog wel geruime tijd meegaan. Gebruik een hoesje en screen protector en na 2 jaar is de telefoon nog als nieuw. Dat de accu slijt is normaal. Die zal ik t.z.t. vervangen. Een nieuwe accu kost ~10 euro en het vervangen zelf is een half uurtje werk of zo. Zolang ik hem nu +10% houd, werkt hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Gebruikt iemand de Spigen Rugged Armor?

Ik heb nu een chinees hoesje dat op zich wel werkt, maar nogal bulky is, maar wel stevig.

mijn vrouw heeft wel ooit een rugged armor gehad en ik weet dat toen dat hoesje op de hoeken wel eens losliet. Zelf heb ik enkel de spigen tough armor gehad.

https://www.amazon.fr/Spi...M5VFM1Q4H#customerReviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Even los van het topic wat er al over gaat, heeft iemand hier vandaag een NL alert gehad?
Ik diverse dingen geprobeerd, en extra aan gezet, maar krijg geen Alert binnen.
Ik draai de officiële Global rom 11.0.3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@hansie_k Ja, ontvangen. Draai nog 10.3.1 global, provider Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:21
Freakster86 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:26:
@cy-gor25 Destijds ~156 euro betaalt voor de 4/64 versie en voor mij de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Ik zie hem nog wel geruime tijd meegaan. Gebruik een hoesje en screen protector en na 2 jaar is de telefoon nog als nieuw. Dat de accu slijt is normaal. Die zal ik t.z.t. vervangen. Een nieuwe accu kost ~10 euro en het vervangen zelf is een half uurtje werk of zo. Zolang ik hem nu +10% houd, werkt hij perfect.
Kun je hier eens meer over vertellen? Ik ben ook nog altijd super tevreden over deze telefoon, maar de accu wordt wel minder. Koop je dan een officiële Xiaomi batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Stoffa op AliExpress zoeken naar Redmi note 5 pro battery. Type BN45 volgens mij. Geen xiaomi batterij, maar gewoon een standaard OEM model. Kies een verkoper met de meeste orders of hoogste rating en lees van te voren even de reviews.

En natuurlijk eerst even een filmpje kijken om te zien wat je allemaal nodig hebt / hoe het moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Freakster86 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:31:
@hansie_k Ja, ontvangen. Draai nog 10.3.1 global, provider Hollandsnieuwe.
Zou je mij kunnen laten weten hoe bij jou de instellingen staan qua cell broadcasting Enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@hansie_k alles aan?

Wireless & networks > More > Emergency Alerts > alles aangevinkt en reminder op "once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Freakster86 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:19:
@hansie_k alles aan?

Wireless & networks > More > Emergency Alerts > alles aangevinkt en reminder op "once"
Instellingen staan precies t zelfde, alleen reminder stond op 2 keer, maar dat zal geen verschil maken...we wachten wel weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@hansie_k Andere provider dan? Hier Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Freakster86 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:05:
@hansie_k Andere provider dan? Hier Hollandsnieuwe.
Noch bij Tele2, noch bij T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Zijn er nog actieve gebruikers van de Note 5?
Eind juni begint Xiaomi met het uitgeven van MiUI 12, en de Note 5 krijgt die update ook in de weken daar na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
hansie_k schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 05:33:
Eind juni begint Xiaomi met het uitgeven van MiUI 12, en de Note 5 krijgt die update ook in de weken daar na.
Mijn vrouw en ik zijn nog steeds erg tevreden met de telefoon! Kan er zo nog een jaar mee door denk ik.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Tuurlijk, hij is pas 2,5 jaar oud :? Wel een paar hoesjes en screenprotectors verder, dat wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hier ook nog beide in gebruik. Dagelijkse phone voor vrouwlief en de mijne wordt nog steeds gebruikt als webcam en tether device. Doen het nog prima. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
Freakster86 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Tuurlijk, hij is pas 2,5 jaar oud :? Wel een paar hoesjes en screenprotectors verder, dat wel :P
Ja, zo denk ik er ook over, maar ik ken mensen die vaker van telefoon wisselen, dan van onderbroek...

Ben wel benieuwd naar de update naar 12, wel jammer dat er al een tijdje geen security patch is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:19
Ook bij ons hebben we er nog 2 in gebruik. Mijn dagelijkse telefoon is een Redmi Note 5 4GB en mijn vrouw heeft een 3GB versie.
Nog steeds prima toestellen als je er niet mee gamed.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
Ja ik heb 'm deze maand 2 jaar geleden gekocht. Is nog supersnel en werkt goed voor een toestel van 200 euro. De batterij begint wel minder te worden, maar sinds corona gebruik ik' m wel vaak. Gelukkig kost een nieuwe batterij weinig dus dat wil ik nog wel proberen als het dramatisch wordt en anders een nieuwe xiaomi alleen.. Welke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
hansie_k schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:45:
[...]

Ja, zo denk ik er ook over, maar ik ken mensen die vaker van telefoon wisselen, dan van onderbroek...

[...]
Helpt ook niet dat inmiddels de RMN9 pro al uit is. Het volgt elkaar zo snel op dat het voelt alsof je deze al veel langer hebt dan 2 jaar. Persoonlijk vervang ik hem pas als iets echt storend wordt in dagelijks gebruik en ik het niet kan repareren, zoals mogelijk het missen van NFC. Voorlopig nog niet aan de orde, dus ik wacht waarschijnlijk wel tot de RMN15 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04 08:38
Hier ook nog vol in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 13:31
mijn moeder gebruikt de redmi note 5 nog steeds, heel blij ermee en mijn vader de Redmi 5 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Zelf ook nog altijd erg tevreden met de Note, zeker met MiUI en Pocolauncher.
Èn ik krijg zowaar de NL Alert binnen, sinds kort bij andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier ook nog steeds naar volle tevredenheid in gebruik. Kijk nog wel eens om me heen naar iets anders, maar dan denk ik.. Waarom eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12

TVL

Heb er ooit één voor mijn vader gekocht en hij is er nog steeds heel blij mee. Mijn dochter heeft nog steeds een Redmi 5 en is daar ook nog steeds blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Toch wel tof dat RMN5 nog MIUI 12 krijgt. Er zijn inmiddels al 4 nieuwere RMN's verschenen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Ik wou toch eens een alternatieve ROM proberen. Ik las ergens dat er geen updates meer komen voor Lineage OS voor dit toestel na de huidige dus is het de keuze tussen Xiaomi.eu en Pixel Experience.

Welke heeft nu eigenlijk de betere camera en batterij levensduur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

Zenix

BOE!

HMC schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:55:
Toch wel tof dat RMN5 nog MIUI 12 krijgt. Er zijn inmiddels al 4 nieuwere RMN's verschenen. _O-
cy-gor25 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:17:
Ik wou toch eens een alternatieve ROM proberen. Ik las ergens dat er geen updates meer komen voor Lineage OS voor dit toestel na de huidige dus is het de keuze tussen Xiaomi.eu en Pixel Experience.

Welke heeft nu eigenlijk de betere camera en batterij levensduur?
Inderdaad, maar veel hebben we er niet aan gehad, aangezien de telefoon geen updates meer krijgt (EOL)

Ik ben overgestapt naar Havoc OS. Werkt lekker snel, stabiel en veel features. Sinds een aantal weken is er ook weer officiele ondersteuning vanuit LineageOS, dus genoeg opties :) De telefoon heb in inmiddels nu zo'n 2,5 jaar en bevalt nog steeds goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Zenix op 15-08-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Zenix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:35:
[...]

[...]

Inderdaad, maar veel hebben we er niet aan gehad, aangezien de telefoon geen updates meer krijgt (EOL)

Ik ben overgestapt naar Havoc OS. Werkt lekker snel, stabiel en veel features. Sinds een aantal weken is er ook weer officiele ondersteuning vanuit LineageOS, dus genoeg opties :) De telefoon heb in inmiddels nu zo'n 2,5 jaar en bevalt nog steeds goed.
Ah kijk nog een Havoc OS gebruiker! Op welke versie zit jij? Ik zit momenteel nog op 2.9 omdat de optie voor Slim Recents uit 3.x weggehaald is en ik dat echt gelijk miste bij 3.x
Afbeeldingslocatie: https://acurrie.me/wp-content/uploads/2014/05/slimkat-02-recent.png
(niet mijn screenshot)
Maar inmiddels loop ik wel heel ver achter qua security updates, dus misschien moet ik niet zo zeuren :+

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@BdK9001
Ik ben een nieuwe gebruiker dus de 3.7. Wel een leuke feature inderdaad die slim recents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Zenix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:35:
[...]

[...]

Hoe gedraagt de batterij zich op havoc? Op pixel experience was dat niet super. Een dag lukt nog wel, maar langer niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@cy-gor25 Ik haal altijd wel twee dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@cy-gor25 Same here, hangt wel een beetje van de geïnstalleerde apps af, maar doorgaans is 2 dagen op een volle accu makkelijk haalbaar. Of in mijn geval met laden tussen 40 en 80% in ieder geval ruim 1 dag en dat is met dual-sim actief en een hoop loze unlocks omdat ik vaak door de lichtval denk dat de notificatie-led knippert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
BdK9001 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:50:
@cy-gor25 Same here, hangt wel een beetje van de geïnstalleerde apps af, maar doorgaans is 2 dagen op een volle accu makkelijk haalbaar. Of in mijn geval met laden tussen 40 en 80% in ieder geval ruim 1 dag en dat is met dual-sim actief en een hoop loze unlocks omdat ik vaak door de lichtval denk dat de notificatie-led knippert :+
Bedankt! Ga ik dit weekend problemen. Mits het verwijderen van de xiaomi apps en andere services van xiaomi, werkt MIUI wel ok. Enkel Gcam werkt niet na het activeren van camera2api in twrp.

Werkt Gcam goed op Havoc en moest je nog Gapps flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

cy-gor25 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 06:43:
[...]

Bedankt! Ga ik dit weekend problemen. Mits het verwijderen van de xiaomi apps en andere services van xiaomi, werkt MIUI wel ok. Enkel Gcam werkt niet na het activeren van camera2api in twrp.

Werkt Gcam goed op Havoc en moest je nog Gapps flashen?
Gcam werkt bij mij prima. Volgens mij zijn er voor dit toestel 2 varianten, Old Blobs en New Blobs, ik weet alleen niet meer zeker welke nou goed werkte, maar ik dacht Old Blobs.

Gapps moest ik bij 2.9 nog flashen, ik heb de pico-gapps gekozen. Bij 3.7 is er volgens mij een variant met gapps ingebouwd. Ik gebruik zelf alleen calendar en maps, dus vandaar de keuze voor pico

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Was een tijd geleden, maar er is weer een nieuwe update uit. 11.0.5. https://forum.xda-develop...-5-17-ota-update-t3813192 met een Security patch van Augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Freakster86 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:42:
Was een tijd geleden, maar er is weer een nieuwe update uit. 11.0.5. https://forum.xda-develop...-5-17-ota-update-t3813192 met een Security patch van Augustus.
Er zitten meer updates in;
Een aantal andere/nieuwe animaties (o.a. bij t openen van Quickball)
Thema's app is nu ook bij ons bruikbaar.
En vast nog een aantal dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Helaas bij mij nog geen OTA beschikbaar... hij zal nog wel komen.

Ondertussen heb ik mijn RMN5 precies 2 jaar en heb ik een week lang via de AccuBattery app eens gekeken wat de staat van de batterij is (heb namelijk het idee dat ie iets minder lang meegaat dan een tijdje terug). En die app komt op 3189mAh van de 4000mAh. Dus batterijcapaciteit is nog zo'n 80%.
Ik zit af en toe wel eens op de wip om een andere telefoon te kiezen (Pixel 4a), maar eigenlijk is dat onzin. Dit ding doet nog precies wat ik nodig heb. 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door hars73 op 14-10-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
hars73 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:21:

Ondertussen heb ik mijn RMN5 precies 2 jaar en heb ik een week lang via de AccuBattery app eens gekeken wat de staat van de batterij is (heb namelijk het idee dat ie iets minder lang meegaat dan een tijdje terug). En die app komt op 3189mAh van de 4000mAh. Dus batterijcapaciteit is nog zo'n 80%.
Ik zit af en toe wel eens op de wip om een andere telefoon te kiezen (Pixel 4a), maar eigenlijk is dat onzin. Dit ding doet nog precies wat ik nodig heb. 8)7
Idem dito hier. Accu wordt na 2 jaar slechter maar voldoet nog steeds met wat ik er mee doe... dus ik ga het proberen nog een jaartje uit te zingen :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
hars73 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:21:

Hier ook geen OTA, gewoon van XDA gehaald.
Zal zo eens die app draaien, ben wel bent naar batterij capaciteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Beetje off topic, maar misschien wel leuk om even te melden.
Ik heb 2 laad cycli gedaan, gemeten met AccyBattery app, en ik heb nog 83% van de capaciteit over na ruim 2 jaar (aanschaf mei 2018).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@hansie_k Dan doe je het beter dan ik. Sep 2018, op basis van 186 charges nog 75% (3007mAH) over. Zit een beetje op het randje van vervangen. Las dat een accu capaciteit van 70% of minder betekent dat je hem moet vervangen, dus ik hou dat aan. Hij gaat nu nog prima een dag of zelfs langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
@Freakster86 ik heb het eerste jaar de telefoon eens in de 4 dagen opgeladen, de laatste tijd eens in de 3 dagen nu bluetooth continu aan staat (smartwatch, oordopjes) dus dat zal ook schelen qua slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier gaat ie vanaf aanschaf in september 2018 eigenlijk elke nacht de hele nacht aan de oplader. Los van de discussie of dat wel of niet goed is voor een batterij, het is voor mij het meest praktisch zo.

Tijdje terug haalde ik het einde van de dag gemiddeld met nog zo'n 55-65% over. Als ik zo de laatste tijd kijk zit dat vaak tussen de 40 en 50%.Max capaciteit zit nu op 3170 mAh, dus 79%. Voorlopig voor mij ook nog geen reden om hem weg te doen. Ik haal prima een hele dag. En als het 's avonds een keer later wordt, gaat ie tussendoor nog even aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Afgelopen dagen werkt mijn gps niet meer, iemand hier bekend mee? Van alles geprobeerd maar krijg geen plaatsbepaling (buiten WiFi gebied)
Wat is een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Henri. schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:55:
Afgelopen dagen werkt mijn gps niet meer, iemand hier bekend mee? Van alles geprobeerd maar krijg geen plaatsbepaling (buiten WiFi gebied)
Wat is een oplossing?
Al opgelost?
Anders misschien een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Grote twijfel hier of ik niet voor de Poco X3 moet gaan. Nog geen idee wat mijn batterij capaciteit is, maar blijkbaar is het heel moeilijk/onmogelijk om een originele BN45 batterij te vinden dus het is nog een kwestie van een paar maanden. Was wel een top aankoop destijds voor 210 euro. Jammer dat de huidige toestellen van Xiaomi niet meer metaal gebruiken in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

cy-gor25 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:44:
Grote twijfel hier of ik niet voor de Poco X3 moet gaan. Nog geen idee wat mijn batterij capaciteit is, maar blijkbaar is het heel moeilijk/onmogelijk om een originele BN45 batterij te vinden dus het is nog een kwestie van een paar maanden. Was wel een top aankoop destijds voor 210 euro. Jammer dat de huidige toestellen van Xiaomi niet meer metaal gebruiken in de behuizing.
Is je accu nu in zo'n slechte staat dan? Je zou de app 'AccuBattery' eens een weekje moeten laten draaien. Dan heb je snel inzicht in de capaciteit. Ik gebruik de mijne nu 26 maanden en heb nog zo'n 3100mAh over van de 4000. Nog steeds prima voor de 160 euro die ik ervoor betaald heb.

Ik zit ook wel eens op de wip om een andere telefoon aan te schaffen hoor. Maar ik wil qua formaat eigenlijk niet veel groter dan de RMN5 gaan. Die Poco valt dus voor mij sowieso af. Net als de meeste andere Xiaomi's. De Mi Note 10 (Lite) is eigenlijk de enige die nog beetje handelbaar formaat heeft. Wel gebogen schermranden, dus daar twijfel ik ook nog wel weer over. En anders de Pixel 4a, lekker compact en goeie camera. Maar relatief veel geld voor de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
hansie_k schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:04:
[...]

Hier ook geen OTA, gewoon van XDA gehaald.
Zal zo eens die app draaien, ben wel bent naar batterij capaciteit..
Staat er op XDA een file die je zo kunt installeren of heb je flash tools nodig? Ik wil eigenlijk wel graag die update, maar heb geen zin om alles over tools uit te moeten gaan zoeken en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Haphius schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:49:
[...]

Staat er op XDA een file die je zo kunt installeren of heb je flash tools nodig? Ik wil eigenlijk wel graag die update, maar heb geen zin om alles over tools uit te moeten gaan zoeken en zo.
Link staat in t bericht van @Freakster86 .
Die downloaden naar je telefoon,en dan in instellingen -> over deze telefoon -> systeem update, de drie stipjes links boven ,en dan 'update pakket kiezen' en het zojuist binnen gehaalde bestaand kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
hars73 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:23:
[...]

Is je accu nu in zo'n slechte staat dan? Je zou de app 'AccuBattery' eens een weekje moeten laten draaien. Dan heb je snel inzicht in de capaciteit. Ik gebruik de mijne nu 26 maanden en heb nog zo'n 3100mAh over van de 4000. Nog steeds prima voor de 160 euro die ik ervoor betaald heb.

Ik zit ook wel eens op de wip om een andere telefoon aan te schaffen hoor. Maar ik wil qua formaat eigenlijk niet veel groter dan de RMN5 gaan. Die Poco valt dus voor mij sowieso af. Net als de meeste andere Xiaomi's. De Mi Note 10 (Lite) is eigenlijk de enige die nog beetje handelbaar formaat heeft. Wel gebogen schermranden, dus daar twijfel ik ook nog wel weer over. En anders de Pixel 4a, lekker compact en goeie camera. Maar relatief veel geld voor de hardware.
Bedankt, ik ga het een weekje afwachten. Nu krijg ik 2842 van 4000 te zien, 71 procent. De Mi Note 10 heeft een gebogen scherm idd, dat zou ik niet willen ivm tempered glass problemen. Zag vandaag weer een aanbieding van 229 euro voor een Poco X3 - 128gb, begint te kreieblen :-). Pixel 4a is superieur kwa camera, maar ja, is het dat echt waard.

Ik snap je opmerking over het formaat wel. Mijn vrouw heeft de note 9 pro en die is vrij zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMG0uPCX7CnYMx7_QUvyXRd8K1k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mxZNxME5y6JF7woYIorLonCt.jpg?f=user_large
Iemand enig idee wat voor icoon dit is? Heb gezocht op van alles en nog wat maar ik kom er niet uit...

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jullie doen wel lang met je Note 5 :) Bij mij was de connectie om te laden kapot gegaan en ben al weer met mijn 3e Note 7 bezig (ok, dat was mijn eigen schuld, twee keer laten vallen :p )

De Note 5 was wel mijn laatste Xiaomi met warmteproblemen (in de auto als hij aan de lader hing en muziek speelde en navigeerde kreeg ik altijd meldingen dat de batterij te heet werd, dan moest ik hem even voor de airco op de koudste stand houden en dan ging het weer :p ).

Ik zou denk ik gewoon verder gaan in de Redmi Note-lijn op dit moment als ik een opvolger zocht. Dat is nu de Note 9 denk ik? Het zijn goedkope toestellen, maar goed genoeg. Je moet wel een model met voldoende geheugen en opslag kiezen (voor mijn tweede Redmi Note 7 was ik voor de goedkoopste gegaan en daar had ik vrij snel spijt van)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
harmageddon schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:18:
[Afbeelding]
Iemand enig idee wat voor icoon dit is? Heb gezocht op van alles en nog wat maar ik kom er niet uit...
Dat is het icoontje voor als je bluetooth headphones, speaker of oordopjes gekoppeld hebt. In het icoontje wordt ook de batterijstatus aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Marzman schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:57:
Jullie doen wel lang met je Note 5 :) Bij mij was de connectie om te laden kapot gegaan en ben al weer met mijn 3e Note 7 bezig (ok, dat was mijn eigen schuld, twee keer laten vallen :p )

De Note 5 was wel mijn laatste Xiaomi met warmteproblemen (in de auto als hij aan de lader hing en muziek speelde en navigeerde kreeg ik altijd meldingen dat de batterij te heet werd, dan moest ik hem even voor de airco op de koudste stand houden en dan ging het weer :p ).

Ik zou denk ik gewoon verder gaan in de Redmi Note-lijn op dit moment als ik een opvolger zocht. Dat is nu de Note 9 denk ik? Het zijn goedkope toestellen, maar goed genoeg. Je moet wel een model met voldoende geheugen en opslag kiezen (voor mijn tweede Redmi Note 7 was ik voor de goedkoopste gegaan en daar had ik vrij snel spijt van)
Note 9 Pro misschien? Ik vind goedkope toestellen duurkoop. Op het werk ook...kochten ze wiko's aan en 1,5 jaar later gebruiken er misschien nog 2 van de 15 mensen dat toestel. Wat een rommel.De 9 note pro laad snel op en is vrij goedkoop, zeker met black friday binnenkort en er is een spigen tough armor hoesje voor.

2 jaar en 4 maanden nu. Zolang het werkt waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nou de kogel is rondom Black Friday door de kerk gegaan. Ik ben sinds kort eigenaar geworden van de Mi Note 10 Lite, dus de Note 5 gaat OF in de verkoop OF blijft lekker liggen als reservetoestel. In ieder geval dik 2 jaar heel veel plezier gehad van dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
hars73 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:47:
Nou de kogel is rondom Black Friday door de kerk gegaan. Ik ben sinds kort eigenaar geworden van de Mi Note 10 Lite, dus de Note 5 gaat OF in de verkoop OF blijft lekker liggen als reservetoestel. In ieder geval dik 2 jaar heel veel plezier gehad van dit toestel :)
Hoe bevalt de Note 10 lite? Ik twijfelde door het afgerond scherm ivm valschade. Dan leek de 10 lite minder kwetsbaarder te zijn. Nu met de lancering van de 10t lijn wordt het nog verwarrende. Waarom ben je niet voor de Poco X3 gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

cy-gor25 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:52:
[...]

Hoe bevalt de Note 10 lite? Ik twijfelde door het afgerond scherm ivm valschade. Dan leek de 10 lite minder kwetsbaarder te zijn. Nu met de lancering van de 10t lijn wordt het nog verwarrende. Waarom ben je niet voor de Poco X3 gegaan?
Het afgeronde scherm is even wennen, maar dat lukt snel. Ben uiteindelijk voor deze gegaan omdat het formaat nog redelijk compact is. De Poco is mij veel te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
Hij komt,hij komt
https://www.xda-developer...android-9-pie-update/amp/

Het is nog de Beta Stable, maar de Stable zal een deze dagen uit komen...

[edit]
Binnen gehaald, en geïnstalleerd.
Blijkbaar geen Beta meer dus.

Weinig spannends, nieuwe looks met opstarten, en andere achtergrond.
Ook voor de Note 5 de nieuwe Contol Center (pull down).

[ Voor 33% gewijzigd door hansie_k op 07-01-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:53
Sinds kort heb ik ook een Redmi Note 5. Maar hij blijft vast steken op Miui 11.0.3.0 terwijl 11.0.5.0 al ruim beschikbaar is. Via het update centrum kan ik geen nieuwere versie vinden.

Weet iemand hoe dit komt? Ik zou toch wel graag de security update van augustus 2020 willen hebben.

Of heeft Xiaomi deze update 11.0.5.0 stop gezet en moet ik wachten op Miui 12.0.2.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
patkick schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:35:
Sinds kort heb ik ook een Redmi Note 5. Maar hij blijft vast steken op Miui 11.0.3.0 terwijl 11.0.5.0 al ruim beschikbaar is. Via het update centrum kan ik geen nieuwere versie vinden.

Weet iemand hoe dit komt? Ik zou toch wel graag de security update van augustus 2020 willen hebben.

Of heeft Xiaomi deze update 11.0.5.0 stop gezet en moet ik wachten op Miui 12.0.2.0?
De laatste updates kwamen bij mij ook niet vanzelf binnen.
Je kan de laatste update downloaden van de link in m'n vorige post.
Dan handmatig updaten in "over deze telefoon".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:53
hansie_k schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:43:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik ben het nu naar 11.0.5.0 aan het updaten. (Voor de zekerheid, voordat ik overga naar Miui 12)

Aanvankelijk stond er geen optie om update package te selecteren. Maar door 7-10 keer op het grote Miui logo te tikken, krijg je additional update options en dan kan je wel een update package selecteren.

11.0.5.0 was wel 1.9 GB groot. Blijkbaar mogen we niet de kleinere OTA update maar moeten we de volledige rom downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haphius
hansie_k schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:43:
[...]

Tot mijn verrassing kreeg ik vorige week miui 12 als een ota update (vanaf 11.0.5.0, die ik handmatig geinstalleerd heb). Misschien krijg je hem ook automatisch vanaf 11.0.3.0. Ik ben wel blij met miui 12, een paar kleine verbeteringen.

Naar mijn idee bevatten alle voorgaande ota updates altijd de volledige rom, die dan gedownload wordt en na installatie weer netjes wordt verwijderd, maar dat kan ik mis hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Haphius op 25-01-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Er zullen nog maar weinig zijn die deze telefoon gebruiken, maar ik waag het toch maar.

Regelmatig heeft de telefoon last van screen burn in, bijvoorbeeld van de navigatie als ik een stuk ga rijden.
Dit verdwijnt ook weer naar een uurtje ofzo.

Tevens heeft de camera wat issues.
Sommige foto's hebben zomaar voor de helft van het beeld een blauwe of groene strook
Net of een een half doorzichtige strook voor zit.

Einde van t apparaat denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
Milde screen burn heb ik ook last van, maar stoort me niet heel veel aangezien het ook weer verdwijnt. Rare strepen in foto's heb ik ook wel eens gehad, maar dat is zeldzaam. Voor een meer dan drie jaar oude telefoon ben ik er nog heel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04 08:38
Geen screen burn-in kunnen constateren bij mijn note 5, eigenlijk werkt alles nog naar behoren.
Nog steeds geen behoefte aan een vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Klein beetje screen burn-in, trekt zo weer weg.
Zeer slechte GPS ontvangst, alleen als er WiFi ontvangst is werkt GPS goed.
Verder nog steeds een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:19
Haphius schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 00:02:
Milde screen burn heb ik ook last van, maar stoort me niet heel veel aangezien het ook weer verdwijnt. Rare strepen in foto's heb ik ook wel eens gehad, maar dat is zeldzaam. Voor een meer dan drie jaar oude telefoon ben ik er nog heel tevreden mee.
Haha, ik dacht dat ik zo ongeveer de laatste was die de Note 5 nog gebruikte. De rare strepen in foto's zo nu en dan herken ik zeker. Niet heel vaak, zo'n 1% van de foto's.
De screen burn in heb ik niet.
Ik merk wel dat de batterij steeds minder wordt. Vroeger kon ik tot 4 a 5 dagen zonder laden, nu haal ik net een dag.
Jammer is dat ik op MIUI 11.0.3.0 ben blijven hangen, vooral omdat de security updates niet recent zijn.

Dat is eigenlijk de grootste reden dat ik binnen nu en een half jaar toch iets anders ga kopen. Mogelijk wel weer een Xiaomi. Ik twijfel tussen een Redmi Note 10 Pro of een Poco X3 Pro.
Maar misschien wacht ik nog ietsje langer en ga voor hun opvolgers. Die zullen er over een maand of 6 wel zijn.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12

TVL

nocalimero schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 06:57:
[...]

Haha, ik dacht dat ik zo ongeveer de laatste was die de Note 5 nog gebruikte. De rare strepen in foto's zo nu en dan herken ik zeker. Niet heel vaak, zo'n 1% van de foto's.
De screen burn in heb ik niet.
Ik merk wel dat de batterij steeds minder wordt. Vroeger kon ik tot 4 a 5 dagen zonder laden, nu haal ik net een dag.
Jammer is dat ik op MIUI 11.0.3.0 ben blijven hangen, vooral omdat de security updates niet recent zijn.

Dat is eigenlijk de grootste reden dat ik binnen nu en een half jaar toch iets anders ga kopen. Mogelijk wel weer een Xiaomi. Ik twijfel tussen een Redmi Note 10 Pro of een Poco X3 Pro.
Maar misschien wacht ik nog ietsje langer en ga voor hun opvolgers. Die zullen er over een maand of 6 wel zijn.
Mi 11 Lite 5G krijg je nu 100 Euro Cashback. Fraai toestel, aanrader. Is nog tot 18 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Note 5 draait hier op MiUI 12, officiële release.
Merk ook vaak dat foto's bewogen zijn, voorheen nooit. Misschien een keer te veel laten vallen...
Accu houd het nog een dag of 2 a 3 uit, afhankelijk van het gebruik uiteraard.
Verder eigenlijk geen problemen, ook nog steeds snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Wie gebruikt deze telefoon nog? Ik had deze telefoon sinds 2018 2,5 jaar gebruikt en inmiddels gebruikt mijn moeder hem nog steeds. Accu is zelfs nog goed. Ondertussen is Android 13 ook beschikbaar, hoor graag of andere mensen hem nog gebruiken en welke ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zenix schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:47:
Wie gebruikt deze telefoon nog? Ik had deze telefoon sinds 2018 2,5 jaar gebruikt en inmiddels gebruikt mijn moeder hem nog steeds. Accu is zelfs nog goed. Ondertussen is Android 13 ook beschikbaar, hoor graag of andere mensen hem nog gebruiken en welke ROM.
Hier ook doorgeschoven naar m'n moeder. (werd haar eerste smartphone).
Stock ROM en accuduur is voor zover ik weet ook nog prima.

Geen idee welke Android versie zij overigens draait. Vanavond eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Piet91 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:30:
[...]

Hier ook doorgeschoven naar m'n moeder. (werd haar eerste smartphone).
Stock ROM en accuduur is voor zover ik weet ook nog prima.

Geen idee welke Android versie zij overigens draait. Vanavond eens naar kijken.
Stock is wel erg oud nu, zou ik qua security patches niet meer doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 13:31
bij ons ook nog in gebruik. Als reserve toestel. Alsde kids een keer ergens heen moeten, dan krijgen ze deze toestel mee. werkt prima. accu-ddur nog steeds goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

We zijn weer twee jaar verder maar de telefoon doet het nog steeds met originele accu. LineageOS 18.1 met security update van maart 2024 staat er nu nog op.

Ben wel aan het kijken of nog andere ROMS zijn te overwegen met nieuwe Android versies, omdat Android 11 EOL is.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 13-01-2025 16:38 ]

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbieden en bestellen: [Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, oortjes, accessoires: [Xiaomi Redm Note 5 / Pro] Accessoires.