• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Stefan22 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:24:
Xiaomi zou het zichzelf een stuk makkelijker maken met updates als ze niet zo ongelooflijk veel toestellen uitbrengen. Er lijkt elke dag wel weer een nieuwe bij te komen.
Mwah. Velen hebben natuurlijk dezelfde SoC. :D

Eat the bugs, live in a pod

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
HMC schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 18:33:
[...]

Mwah. Velen hebben natuurlijk dezelfde SoC. :D
Klopt, maar alsnog lijkt het me niet makkelijk want er zitten wel andere verschillen in waardoor het een en ander nog getest moet worden bijvoorbeeld. Het werkt overigens wel goed voor ze, zoveel toestellen uitbrengen, want ze verkopen erg goed.

• HMC

HMC

Pluviophile

Gelijk heb je. Krijg nu trouwens net weer nieuwe update binnen.
10.3.5.0. August Security Patch. Increased system security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisholstege
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik heb sinds een paar weken problemen met GPS ontvangst. Maps, Waze en Strava locatie blijven allemaal na enkele minuten hangen, om dan weer even weer goed bereik te hebben waarna het na enkele minuten weer weg valt. Mijn hardlooprondje is door de weilanden en dan heb ik het probleem ook, het heeft dus niet met bebouwing te maken.
Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?
Maps cache heb ik al geleegd.

5.940 Wp ZO/NW, Goodwe 3.6, Nunspeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

chrisholstege schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:34:
Ik heb sinds een paar weken problemen met GPS ontvangst. Maps, Waze en Strava locatie blijven allemaal na enkele minuten hangen, om dan weer even weer goed bereik te hebben waarna het na enkele minuten weer weg valt. Mijn hardlooprondje is door de weilanden en dan heb ik het probleem ook, het heeft dus niet met bebouwing te maken.
Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?
Maps cache heb ik al geleegd.
Is dit na de meest recente update? Want ik heb na de update regelmatig met de auto genavigeerd via Maps en geen last gehad van 'hangen'. Wel een aantal keer gezien dat de navigatie ineens 180 graden draaide om daarna weer terug te draaien de goeie richting op. Lijkt me eerder een kompas issue, dan een GPS issue misschien. Of ik dit voor de update ook had weet ik echter niet.

EDIT: net even een kompas app gedownload. Zolang ik de telefoon niet rechtop houd, maar iets plat vasthoud, geeft de kompas het noorden perfect aan. Maar zodra de telefoon echt rechtop staat of zelfs een beetje naar voren op de kop staat, flipt het kompas volledig en schiet alle kanten op. Geen idee trouwens of dit normaal gedrag is.

[ Voor 15% gewijzigd door hars73 op 17-09-2019 09:12 ]

• hars73

hars73

Ik ben trouwens sinds Android 9 wel een instelling kwijt die met 'niet storen' / DND te maken heeft. Weet niet of dit nou door de Android update of door MIUI komt.

Ik heb een paar contacten met een ster als favoriet gemarkeerd.

In MIUI 9 kon je dan instellen dat inkomende oproepen EN andere berichten (zoals WhatsApp) alleen voor de favorieten toch een geluid gaven als DND ingesteld was.

In MIUI 10 kun je alleen nog maar instellen dat inkomende oproepen toegestaan zijn voor favorieten. Berichten van je favorieten blijven gewoon stil in DND modus.

Iemand enig idee of ik iets over het hoofd zie?

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik heb geen problemen met navigeren ook niet met de compass, heb wel eens gelezen dat je de compass kan calibreren, paar gymnastische oefeningen, dat zou kunnen helpen.

DND modus nooit gezien dus ook nooit gebruikt is dit een optie van MIUI of van een applicatie ?

Andere vraag, ik zag op de bekende chinese discounter een paar Xiaomi Redmi Airdots, denk laat ze maar eens komen, ik heb de whyred Note 5 4/64GB met global stable 10.3.2.0 er op. Nu valt geregeld de connectie weg als ik muziek luister, als de connectie goed is moet ik stil blijven zitten anders valt die weer weg, is dit een probleem van de Note 5 of van mijn Airdots ? Heeft mss iemand een oplossing of moet ik toch niet zo zuinig zijn en andere bluetooth earbuds kopen (zo ja iemand een aanbeveling).

• HMC

HMC

Pluviophile

@TheOnlyJean Ik heb zelf ook de Airdots (well, voor vriendin gekocht, dus als er problemen zijn, zijn ze weer even van mij :+ ) en ze geven soms problemen ja.
Er zijn veel how-to's, ook op YouTube, maar deze stap-voor-stap volgen helpt bij mij (tot nu toe) altijd:
https://en.xiaomitoday.it...subito-una-soluzione.html
Edit: Die 5 stappen volgen dus, en altijd verbinden met de rechter (R).

Sorry, @hars73 Geen ervaring met DND.

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 19-09-2019 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOnlyJean
@HMC Ik heb de Xiaomi Redmi Airdots niet de Xiaomi Airdots (twee verschillende producten) maar ik ga die stappen zeker eens volgen kijken of het beter wordt dank je wel voor de link naar de instructie.

• HMC

HMC

Pluviophile

Whoops. Gaat hard met de versies van die dingen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55
Om nog maar weer wat leven in de brouwerij te brengen;
Volgens de geruchten krijgt de Note 5 in de loop (2e helft?) van oktober MUI 11.
Geen idee of dat alleen voor de CH versie is, en/of dat Globale later komt...

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

hansie_k schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 06:55:
Om nog maar weer wat leven in de brouwerij te brengen;
Volgens de geruchten krijgt de Note 5 in de loop (2e helft?) van oktober MUI 11.
Geen idee of dat alleen voor de CH versie is, en/of dat Globale later komt...
Hier staat inderdaad 'late october': https://www.gsmarena.com/...rk_suites_-news-39318.php
Staat ook dat de lijst is voor de CN versie en dat de lijst voor de global versie nog niet bekend is.

We gaan het zien. Ik denk wel eens, moet ik een andere telefoon, maar de RN5 is eigenlijk nog steeds een fijn toestel wat meer dan prima voldoet.

[ Voor 18% gewijzigd door hars73 op 02-10-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
hars73 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:14:
[...]

Hier staat inderdaad 'late october': https://www.gsmarena.com/...rk_suites_-news-39318.php
Staat ook dat de lijst is voor de CN versie en dat de lijst voor de global versie nog niet bekend is.

We gaan het zien. Ik denk wel eens, moet ik een andere telefoon, maar de RN5 is eigenlijk nog steeds een fijn toestel wat meer dan prima voldoet.
Update beleid is naar mijn idee redelijk, niet elke maand een security patch, maar goed.
Zolang die van mij niet defect is, en de accu het nog een paar dagen volhoud, hoef ik geen andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

De laatste twee keer (vorige week een keer en vanochtend) dat ik het alarm ingesteld had om 's morgens wakker te worden, ging de wekker app wel gewoon af (ik zag dat de mogelijkheid tot sluimeren op het scherm stond), maar werd ik niet gewekt met geluid.

Heb het nog niet echt getest verder, dus dat ga ik nog maar eens doen. Volgens mij hebben we wel vrij recent een nieuwe wekker app gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
@hars73 er is een week of 2 geleden idd een nieuwe wekker app geïnstalleerd, met een lichtere achtergrond.
Bij mij werkt alles naar behoren.

Misschien even de cache legen...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

hansie_k schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:11:
@hars73 er is een week of 2 geleden idd een nieuwe wekker app geïnstalleerd, met een lichtere achtergrond.
Bij mij werkt alles naar behoren.

Misschien even de cache legen...?
Net even wat testen gedaan.. En wat blijkt, zodra mijn telefoon op 'niet storen' staat (wat ik elke nacht automatisch laat doen), gaat het wekalarm niet af.. Niet trillen en geen geluid. De wekkerapp start echter wel gewoon op het juiste tijdstip..

Wat stom. Dit was nooit zo, weet niet of dit aan de vernieuwde app ligt of dat het al zo is sinds de update naar Android 9

EDIT: het verwijderen van zowel cache als data van de systeemapp 'klok' hielp! Nu lijkt het wel goed te werken

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 08-10-2019 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Morgen de release van MiUI 11 Global.
De Note 5 staat ook op de lijst, ben benieuwd wanneer we aan de beurt zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 13:08
hansie_k schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:55:
Morgen de release van MiUI 11 Global.
De Note 5 staat ook op de lijst, ben benieuwd wanneer we aan de beurt zijn...
Phase 2: November 4 - 12

Redmi Note 5
Redmi Note 5 Pro

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Mooie aanvulling, die lijst had ik nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Gefixt

[ Voor 97% gewijzigd door hansie_k op 19-10-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Heb op mijn K20 Pro de update naar MIUI 11 + Android 10 gekregen. Terwijl deze, net als de Note 5 in de tweede batch van updates zou moeten zitten.

Ben zeer benieuwd of onze Note 5 (die tot wifi dongle is gedegradeerd hier -O- ) ook meteen naar Android 10 gaat, off slechts MIUI 11 krijgt.

Wedje leggen? :+
Ik zeg dat hij ook meteen WEL Android 10 krijgt.

Het is meer van hetzelfde, maar dan toch echt weer net iets beter.
Goed werk van het MIUI-team. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
HMC schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:21:
Heb op mijn K20 Pro de update naar MIUI 11 + Android 10 gekregen. Terwijl deze, net als de Note 5 in de tweede batch van updates zou moeten zitten.

Ben zeer benieuwd of onze Note 5 (die tot wifi dongle is gedegradeerd hier -O- ) ook meteen naar Android 10 gaat, off slechts MIUI 11 krijgt.

...
OK, ik hap. Waarom heb je de Note 5 tot dongle gedegradeerd? Is die K20Pro zoveel beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Wortelstok schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:42:
[...]

OK, ik hap. Waarom heb je de Note 5 tot dongle gedegradeerd? Is die K20Pro zoveel beter?
Dat is omdat ik mijn Chinese collega vroeg hoeveel het ding (K20 Pro) kost, maar toen ze 'em toen overal gezocht had, en niet kon vinden, maar toch uiteindelik kon vinden, ik eigenlijk niet meer kon weigeren. Dus toen ze 'em gevonden had was het lullig om te zeggen "bedankt voor de prijs, maar nee." Toen maar gekocht. Zoiets. :P

En ja...Hij is veel beter. :D

Edit: Mijn Note 5 kwam ook (via haar) uit China. Kwas een van de eersten. :P
Edit: zucht: Router dood... -O-
Ik heb trouwens over beide toestellen een review geschreven. :D

[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 30-10-2019 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mijn Chinese RMN5 krijgt de MIUI 11 update nu net binnen. Geen Android 10.

Edit: LOL. :P
Zo stil hier.
Niemand meer op de RMN5? :o -O-

[ Voor 30% gewijzigd door HMC op 05-11-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
HMC schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:57:

Zo stil hier.
Allemaal in afwachting van MiUI 11 Global...? 😋
Zijn er nog hele spannende nieuwe functies of looks bij gekomen?
Zie een hoop nieuwe grafische dingen, vraag me af of dat op ons "oudere" toestel ook komt.
Hoop vooral dat de accu duur beetje t zelfde blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

HMC schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:57:

Zo stil hier.
Jawel hoor.. Maar zonder problemen en issues blijkbaar ;)
En inderdaad wachtend op de nieuwe MIUI 11. Hoop eigenlijk daarbij dat Google Smartlock eindelijk eens gaat werken, niet hoeven te unlocken als je aan een bluetooth apparaat gekoppeld bent. Maar zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:41
hars73 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:22:
[...]

Jawel hoor.. Maar zonder problemen en issues blijkbaar ;)
En inderdaad wachtend op de nieuwe MIUI 11. Hoop eigenlijk daarbij dat Google Smartlock eindelijk eens gaat werken, niet hoeven te unlocken als je aan een bluetooth apparaat gekoppeld bent. Maar zal wel niet.
#Me too
Gebruik mijn RN5 nog altijd naar bijna volledige tevredenheid. ;)

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mensen.
Jullie Note 5 zit waarschijnlijk nu, of heel binnenkort, ook op MIUI 11.

Check vooral of er nieuwe apps bij zijn gekomen (Trip Advisor, Mi Health, etc) EN, nog belangrijker of die, en andere apps op AUTOSTART staan ingesteld.

Ik kwam dit tegen op het K20/Mi 9T topic en geloofde er niets van.
Zelf heb ik inmiddels namelijk een K20 Pro en die heeft daar geen last van, dus ik nm het als onwaar aan.

Maar zowel de Note 5 van mijn vriendin als de mijne, waar ik niet heel veel meer mee doe, hebben (hadden :+ ) een zooi apps op autostart staan.

Even checken dus na de grote update.
Grote kans dat er een zooi apps op autostart staat. Mogelijk na een power off of na een paar daagjes.
Battery saver zal ze wel killen, maar het is toch niet wat je wilt.

HMC in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 08-11-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Blijkbaar is de uitrol voor MIUI 11 tijdelijk gestopt voor de Note 5, op verschillende fora is dit terug te lezen, wel is er een MIUI 11 voor de China Stable uit, maar de Global is uitgesteld.

Ben benieuwd wanneer de uitrol verder gaat, was al aan het wachten net zoals de meesten hier denk ik.

Ik gebruik trouwens mijn RMN5 nog altijd met volle tevredenheid, kan op een acculading nog steeds 1,5 dag werken dus mij hoor je niet klagen, als er nog een MIUI 11 update komt met security patches blijft mijn RMN5 ook nog een tijd in gebruik. Zag bij de duitse Mediamarkt wel de RMN7 in de aanbieding en deze zag er niet verkeerd uit, maar zolang mijn RMN5 het doet blijft die nog even. :)

[ Voor 39% gewijzigd door TheOnlyJean op 13-11-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

TheOnlyJean schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:52:
Blijkbaar is de uitrol voor MIUI 11 tijdelijk gestopt voor de Note 5, op verschillende fora is dit terug te lezen, wel is er een MIUI 11 voor de China Stable uit, maar de Global is uitgesteld.

Ben benieuwd wanneer de uitrol verder gaat, was al aan het wachten net zoals de meesten hier denk ik.

Ik gebruik trouwens mijn RMN5 nog altijd met volle tevredenheid, kan op een acculading nog steeds 1,5 dag werken dus mij hoor je niet klagen, als er nog een MIUI 11 update komt met security patches blijft mijn RMN5 ook nog een tijd in gebruik. Zag bij de duitse Mediamarkt wel de RMN7 in de aanbieding en deze zag er niet verkeerd uit, maar zolang mijn RMN5 het doet blijft die nog even. :)
Gelijk heb je. Prima phone.
Tegen de tijd dat je een nieuwe nodig hebt is er al een RMN12. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOnlyJean
OK eens gekeken gerucht gaat dat MIUI-V11.0.2.0.PEIMIXM terug getrokken is, er zijn mensen die nu de MIUI-V11.0.3.0.PIEMIXM update krijgen via de OTA. (Source: XDA forums)

Blijft spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
TheOnlyJean schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:01:
OK eens gekeken gerucht gaat dat MIUI-V11.0.2.0.PEIMIXM terug getrokken is, er zijn mensen die nu de MIUI-V11.0.3.0.PIEMIXM update krijgen via de OTA. (Source: XDA forums)

Blijft spannend
Lees op andere fora ook dat gerucht, en zie screenshots van idd 11.0.3.0.
Er is wel een Russische ROM verkrijgbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Totdat je er achter komt dat er amper iets veranderd is, behalve dat je zoekt naar instellingen die je eerder wist te vinden in MIUI 10, en nu ineens niet. :+

Zonder gein, het is een mooie update, alhoewel ik niet helemaal snap waarom ze Android 10 niet erin gedaan hebben. Dat zal wel een marketing-ding zijn. Koop je eerder een nieuwe.

Grootste verandering is font in settings. Dat valt echt direct op. :)
Voor de rest ook even checken of ads weer aanstaan. The usual.
Ook moest ik even zoeken naar USB tether, waar mijn Note 5 nu voor gebruikt wordt.
Veel heeft een iets ander plaatsje gekregen.

Verder werkt het echt allemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Ok vandaag MIUI 11.0.3.0 OTA geinstalleerd zonder problemen, zijn wat nieuwe dingetjes bijgekomen die ik meteen via XiaomiADBFastbootTools-6.8-Win gedeinstalleerd heb.

Ziet er goed uit instellingen zijn anders, security update tot 2019-11-05 dus weer helemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

banananas schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:55:
[...]

Gewoon zelf fixen. Is niet moeilijk bij de redmi note 5 (pro).

Kosten zijn in totaal 30 euro. Je hoeft de telefoon niet op te sturen en het is toch wel leuk werk.

Een vergoeding zat er bij mij absoluut niet in. Ik moest gebruik maken van de garantie, maar dan moest ik hem naar china opsturen.
O, dat is wel interessant. Ik zit met een Note 7 en een Note 5 met gebroken scherm. Heb je daar geen speciaal gereedschap verder voor nodig dan? Repaircenters vragen 100 euro, dan kun je beter een nieuwe halen.

Moet ik dan gewoon dit kopen? https://www.bol.com/nl/p/...AtZ6BOT87WE0aAvtKEALw_wcB , het touchscreen werkt nog goed en de lcd denk ik ook. Het is puur het glas. Ik kan op zich op de 5 oefenen en dan de 7 doen (die kan ik niet missen, zit ook 2factor op voor prive en werk).

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 15-11-2019 17:11 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
TheOnlyJean schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:13:
Ok vandaag MIUI 11.0.3.0 OTA geinstalleerd zonder problemen, zijn wat nieuwe dingetjes bijgekomen die ik meteen via XiaomiADBFastbootTools-6.8-Win gedeinstalleerd heb.

Ziet er goed uit instellingen zijn anders, security update tot 2019-11-05 dus weer helemaal bij.
Is deze al ergens als download te verkrijgen?
Wat heb je verwijderd...?

Edit;
Hier ook op 11.
Ziet er allemaal netjes uit, Instellingen is aardig onder handen genomen.
En de andere font valt idd op, de Klok op m’n homescreen is vrij dik en aanwezig, was altijd een heel mooi slank lettertype.
Enige extra app is een of andere service app om fouten te melden.

[ Voor 24% gewijzigd door hansie_k op 16-11-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik moet zeggen dat de accuduur wel verbeterd is met deze update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier komt ie nu ook binnen (544Mb groot).. Zal mijn eerste indruk straks ook wel even melden.

EDIT: Tja... hij doet het... Settingsmenu ziet er inderdaad nogal anders uit, maar behalve de Digitaal Welzijn zie ik nog niet zoveel nieuws.

'Uitgevouwen' notificaties lijken nu meer tekst weer te geven (van een e-mail bijvoorbeeld). Zag ook al een instelling waarmee je kunt kiezen voor Android of MIUI weergave bij het uitvouwen van notificaties. Is ook nieuw volgens mij.

EDIT2: Ik herken niet zoals hieronder staat dat er allemaal nieuwe apps zijn. De enige nieuwe die ik zie is 'Services & feedback'

[ Voor 88% gewijzigd door hars73 op 19-11-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook de update. Mooi dat het toestel zo lang updates blijft krijgen (al heb ik het idee dat de reclame, die wel uit te zetten is, denk ik de update loopt nog, de hoofdreden is dat Xiaomi updates blijft ondersteunen).

edit: ja ik zie meteen reclame in de opruimapp terwijl dit volgens de instellingen uit staat. Misschien helpt het alles een keer terug aan en weer uit te zetten. Ook wat nieuwe apps zoals een dieet-app. Het lijkt een beetje op Myfitnesspall.

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 19-11-2019 11:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Op welke OS draaien jullie?
Ik heb er een beetje genoeg van dat Spotify mijn gehele telefoon kan laten bevriezen/vastlopen, en dat als ik Bluetooth aan en uit zet dat bluetooth niet meer werkt... Evenals mijn batterij die snel leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Mees789 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:55:
Op welke OS draaien jullie?
Ik heb er een beetje genoeg van dat Spotify mijn gehele telefoon kan laten bevriezen/vastlopen, en dat als ik Bluetooth aan en uit zet dat bluetooth niet meer werkt... Evenals mijn batterij die snel leeg gaat.
Ehhh.. gewoon Android? En dan de MIUI variant van Xiaomi zelf. Ik heb helemaal niks aangepast. Gewoon de standaard rom vanuit Xiaomi.

Jouw issues herken ik niet. Niet nu en ook niet eerder. Misschien moet je ook deze update er maar eens overheen gooien, daarna terug naar fabrieksinstellingen en dan nog maar eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ook niet, ik draai ook gewoon de standaardrom van Xiaomi (Global), die heeft net een update gehad naar Miui11.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Marzman schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:17:
Ik heb ook de update. Mooi dat het toestel zo lang updates blijft krijgen (al heb ik het idee dat de reclame, die wel uit te zetten is, denk ik de update loopt nog, de hoofdreden is dat Xiaomi updates blijft ondersteunen).

edit: ja ik zie meteen reclame in de opruimapp terwijl dit volgens de instellingen uit staat. Misschien helpt het alles een keer terug aan en weer uit te zetten. Ook wat nieuwe apps zoals een dieet-app. Het lijkt een beetje op Myfitnesspall.
Marzman schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:36:
Ik ook niet, ik draai ook gewoon de standaardrom van Xiaomi (Global), die heeft net een update gehad naar Miui11.
Toevallig heb ik de update ook gekregen net na het schrijven van mijn bericht. Eens kijken of het iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Sinds vrijdag de update draaiende.
Qua accu duur lijkt er weinig tot niets veranderd,ondanks dat ik sinds kort ook de bluetooth aan heb staan vanwegen m'n amazfit cor2 band.
Alles loopt soepel, met alleen idd Service&Feedback app.
Binnenkort maar even aan de pc hangen en overbodige apps verwijderen.

Ben wel benieuwd hoelang we met dit toestel nog updates krijgen.

Had t trouwens wel mooi gevonden als ze dingen als Mi bands en Amazfit meer in MiUI hadden geïntegreerd, dus geen losse app nodig.
Er zou vanaf deze update wel standaard een stappenteller ingebakken moeten zijn, iemand die al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

hansie_k schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:45:
Er zou vanaf deze update wel standaard een stappenteller ingebakken moeten zijn, iemand die al gevonden?
Even aan het zoeken gegaan.. dat ding zou in de app vault moeten zitten. Maar aangezien ik Nova Launcher gebruik, heb ik die dus sowieso niet. Even weer teruggegaan naar de default launcher en de app vault ingeschakeld, maar ik zie hem niet. :?

• hansie_k
Laat maar...

[ Voor 90% gewijzigd door hansie_k op 21-11-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
@hansie_k & @hars73 ik heb ook een tijd gezocht en gegoogled, maar ook samen met MiFit zie ik niks in de Vault. Wellicht kan het niet met de Redmi Note 5?

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
harmageddon schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:16:
@hansie_k & @hars73 ik heb ook een tijd gezocht en gegoogled, maar ook samen met MiFit zie ik niks in de Vault. Wellicht kan het niet met de Redmi Note 5?
Kan zijn dat t alleen de CH versie is.
Zojuist update gehad van de standaard launcher, wederom niks...(ik gebruik nu Poco launcher).
Zou t mooist zijn als ze wearables van henzelf (Mi en Amazfit) meer intergreren in t MiUI systeem, dus geen losse apps meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Vandaag overwogen of ik mijn RMN5 zou vervangen door een leuke black friday aanbieding en dan mijn telefoon door naar mn zoon. Maar hij bevalt mij eigenlijk zo steeds zo goed, dat ik voor hem juist een Redmi 7 (geen note) heb gekocht voor een mooie prijs en ik mijn Note 5 nog lekker blijf gebruiken. 😀

Heb het idee dat ie veel soepeler loopt sinds de MIUI 11 update.

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 29-11-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Loopt zeker soepeler sinds MIUI 11. :Y
Echter schat ik de kans op significante updates (Android, of zelfs security) wel erg laag in, nu er zelfs al een Note 8 is. :P :(
Gaat wel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
HMC schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:07:
Loopt zeker soepeler sinds MIUI 11. :Y
Echter schat ik de kans op significante updates (Android, of zelfs security) wel erg laag in, nu er zelfs al een Note 8 is. :P :(
Gaat wel erg snel.
Ik verwacht nog wel security updates, de komende maanden.
Veel grotere zal er niet meer komen.

11 draait idd weer erg soepel, het verbaast me elke keer weer na een update.
Dit is m'n eerste Android machine, en ik ben nog steeds blij verrast met het apparaat.
Het loopt nog altijd als nieuw, en na elke update nog steeds.

Alleen de batterij duur is sinds 11 minder, maar kan ook komen omdat ik rond die tijd een Amazfit Cor 2 ben gaan gebruiken, en dus de bluetooth continu aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

hansie_k schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:58:
[...]

Ik verwacht nog wel security updates, de komende maanden.
Veel grotere zal er niet meer komen.

11 draait idd weer erg soepel, het verbaast me elke keer weer na een update.
Dit is m'n eerste Android machine, en ik ben nog steeds blij verrast met het apparaat.
Het loopt nog altijd als nieuw, en na elke update nog steeds.

Alleen de batterij duur is sinds 11 minder, maar kan ook komen omdat ik rond die tijd een Amazfit Cor 2 ben gaan gebruiken, en dus de bluetooth continu aan heb staan.
Ik merk eigenlijk geen verschil in batterijduur tussen MIUI10 en 11. Bluetooth scheelt inderdaad wel iets in batterijgebruik. Had ik ook al gemerkt in MIUI10 voor gebruik met een carkit.

Maar verder blijft het een geweldige telefoon. M'n zoon van 11 krijgt de Redmi 7 als kerstcadeau en heeft nog geeeeen idee dat ie uberhaupt een telefoon krijgt. Hij wilde wel graag een telefoon, ook een tweedehands was prima, 'als ie maar niet te oud was'. M'n dochter van 14 krijg ik niet een een android, laat staan aan een Xiaomi. Die moet perse een iPhone. 8)7 Anders had die ook allang de Note 8 oid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

hars73 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:41:
[...]

Ik merk eigenlijk geen verschil in batterijduur tussen MIUI10 en 11. Bluetooth scheelt inderdaad wel iets in batterijgebruik. Had ik ook al gemerkt in MIUI10 voor gebruik met een carkit.
Same here.
Maar verder blijft het een geweldige telefoon. M'n zoon van 11 krijgt de Redmi 7 als kerstcadeau en heeft nog geeeeen idee dat ie uberhaupt een telefoon krijgt. Hij wilde wel graag een telefoon, ook een tweedehands was prima, 'als ie maar niet te oud was'.
Dus wel met 'em over gehad? :P He knows. He played you. _O-
M'n dochter van 14 krijg ik niet een een android, laat staan aan een Xiaomi. Die moet perse een iPhone. 8)7 Anders had die ook allang de Note 8 oid gehad.
Force feed. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

HMC schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:55:
[...]

Dus wel met 'em over gehad? :P He knows. He played you. _O-
Even gepeild of zo'n toestel als ik heb, of dat ook goed zou zijn. Ja hoor, was het antwoord. Dus toen overwoog ik nog even om mijn Note 5 door te geven en zelf een Note 8 of een Mi9T ofzo te kopen, maar ik ben nog zo tevreden dat dit ook prima is zo.
Heb tegen hem gezegd.. we kijken in het nieuwe jaar wel eens :9

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 05-12-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Vrouwtje van mij had een Moto G4 Play en wilde wat anders, dus tja ik mijn Note 5 voorgesteld, zo gezegd zo gedaan vrouwtje blij met mijn Note 5 en ik een leuke deal op een Note 7 gedaan, dus beide blij, hier geen behoefte aan nfc dus de Note 7 is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 13:53
Heren, een probleem.
Mijn vader is overleden, hij had een note 5.
Mijn moeder heeft een 5 plus. Ik denk "ik geef haar de note 5, kan zij de 5 plus verkopen". Ik wilde de note 5 voor haar leeghalen, dus Ik wiste alles.
Als een duveltje uit een doosje vroeg de note 5 om vaders' mi account wachtwoord. Het vaakgebrukte wacntwoord dat hij altijd had, wss het niet. En nergens was wat opgeschreven.
Xiaomi wil niets doen, toestel moet naar een service centrum in Duitsland
Maar...kan ik iets doen met hem te flashen met een rom of zo? Kan ik hem met een pc naar een maagdelijke status terugbrengen? En hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-06 10:44
Herman456 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:29:
Heren, een probleem.
Mijn moeder heeft een 5 plus. Ik denk "ik geef haar de note 5, kan zij de 5 plus verkopen". Ik wilde de note 5 voor haar leeghalen, dus Ik wiste alles.
Als een duveltje uit een doosje vroeg de note 5 om vaders' mi account wachtwoord. Het vaakgebrukte wacntwoord dat hij altijd had, wss het niet. En nergens was wat opgeschreven.
Maar...kan ik iets doen met hem te flashen met een rom of zo? Kan ik hem met een pc naar een maagdelijke status terugbrengen? En hoe dan?
Je kunt het proberen met "mi account tool unlock". Ik heb dit nog nooit gebruikt. Maar het is een poging waard. Anders zul je het toch echt naar een service centrum moeten sturen.

Ik wens je nog veel sterke in deze moeilijke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Herman456 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:29:
Heren, een probleem.
Het proberen waard. Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 13:53
Nou qua Xiaomi mi account password bypass software wordt je in de maling genomen. Hoop download gedoe maar weinig wol. Sommige apps zijn ook net een onbekend wachtwoord beveiligd of je komt terecht bij filmpjes met een Engelstalige aankondiging maar het hele filmpje is vervolgens in het Hindi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436828

Ik had ongeveer hetzelfde met een Redmi 5A van m'n dochter.

Via filmpje mooi opgelost.

YouTube: How to Unlock Forgotten Mi Account and Password

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Net even toch gezwicht en de updates doorgevoerd (nu 11.0.3),
maar griebels, wat zijn die icoontjes lelijk en groot. :X

Nu eens kijken hoe ik camera2api weer werkend krijg zodat Gcam ook weer werkt...
En kijken of ik Gcam ook moet updaten/andere versie moet nemen.

Of zijn er hier Gcam gebruikers met tips?

[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 13-02-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor iemand die ook bezig wil gaan met bovenstaande, kijk eerst of de instructies nog werken voor de meest recente updates.
De instructies die ik las voor het camera2api werkend te krijgen gelden niet meer voor Android Pie.
Dat heeft mij dus iets teveel tijd gekost voordat ik daar achter kwam. :|

Maar goed, nu telefoon up-to-date en ook Gcam geüpdate naar 7.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Er is een Systeem-apps update die o.a. een app drawer toevoegd en waarbij je de icon size kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Van t weekend de officiële launcher proberen, in plaats van Poco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Never mind

[ Voor 96% gewijzigd door hansie_k op 15-02-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Nog steeds een okay apparaat
Wel jammer dat mijn probleem met Spotify nog steeds blijvend is
Zodra de app draait kan mijn telefoon op ieder moment volledig freezen. Of als hij niet freezed laadt geen enkele app meer, zelfs de opnieuw opstarten knop werkt niet. Ik moet hem dan volledig uitzetten met de power knop om hem werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 11:45
Hoe houdt jullie batterij het vol? Ik heb de note nu ongeveer 2 jaar en ik heb nog geen klachten. Ok het is minder dan in het begin, maar ik hoop dat hij het nog even volhoudt. Het kriebelt wel als ik de promoties zie van o.a. Banggood voor de mi 9t voor ongeveer 220 euro of minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@cy-gor25 Precies hetzelfde hier. Merk wel dat de telefoon bij 10% of minder batterij nu echt traag wordt. Verder nog een uitstekend toestel (ook 2 jaar hier inmiddels). Kan nog wel een tijd mee volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Freakster86 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:45:
@cy-gor25 Precies hetzelfde hier. Merk wel dat de telefoon bij 10% of minder batterij nu echt traag wordt. Verder nog een uitstekend toestel (ook 2 jaar hier inmiddels). Kan nog wel een tijd mee volgens mij.
Nog niet gemerkt, probeer 'm wel altijd op te laden als de telefoon onder 20% batterij komt. Blijft me wel verbazen hoe dit toestel veel langer werkt op batterij dan de iPhone 7 van mijn vrouw, die 3 keer zo duur was. 2-3 jaar is niet slecht voor een gsm, langer zie ik 'm niet meegaan, maar dat is geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@cy-gor25 Destijds ~156 euro betaalt voor de 4/64 versie en voor mij de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Ik zie hem nog wel geruime tijd meegaan. Gebruik een hoesje en screen protector en na 2 jaar is de telefoon nog als nieuw. Dat de accu slijt is normaal. Die zal ik t.z.t. vervangen. Een nieuwe accu kost ~10 euro en het vervangen zelf is een half uurtje werk of zo. Zolang ik hem nu +10% houd, werkt hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Gebruikt iemand de Spigen Rugged Armor?

Ik heb nu een chinees hoesje dat op zich wel werkt, maar nogal bulky is, maar wel stevig.

mijn vrouw heeft wel ooit een rugged armor gehad en ik weet dat toen dat hoesje op de hoeken wel eens losliet. Zelf heb ik enkel de spigen tough armor gehad.

https://www.amazon.fr/Spi...M5VFM1Q4H#customerReviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Even los van het topic wat er al over gaat, heeft iemand hier vandaag een NL alert gehad?
Ik diverse dingen geprobeerd, en extra aan gezet, maar krijg geen Alert binnen.
Ik draai de officiële Global rom 11.0.3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@hansie_k Ja, ontvangen. Draai nog 10.3.1 global, provider Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 10:43
Freakster86 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:26:
@cy-gor25 Destijds ~156 euro betaalt voor de 4/64 versie en voor mij de beste telefoon die ik ooit heb gehad. Ik zie hem nog wel geruime tijd meegaan. Gebruik een hoesje en screen protector en na 2 jaar is de telefoon nog als nieuw. Dat de accu slijt is normaal. Die zal ik t.z.t. vervangen. Een nieuwe accu kost ~10 euro en het vervangen zelf is een half uurtje werk of zo. Zolang ik hem nu +10% houd, werkt hij perfect.
Kun je hier eens meer over vertellen? Ik ben ook nog altijd super tevreden over deze telefoon, maar de accu wordt wel minder. Koop je dan een officiële Xiaomi batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Stoffa op AliExpress zoeken naar Redmi note 5 pro battery. Type BN45 volgens mij. Geen xiaomi batterij, maar gewoon een standaard OEM model. Kies een verkoper met de meeste orders of hoogste rating en lees van te voren even de reviews.

En natuurlijk eerst even een filmpje kijken om te zien wat je allemaal nodig hebt / hoe het moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Freakster86 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:31:
@hansie_k Ja, ontvangen. Draai nog 10.3.1 global, provider Hollandsnieuwe.
Zou je mij kunnen laten weten hoe bij jou de instellingen staan qua cell broadcasting Enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@hansie_k alles aan?

Wireless & networks > More > Emergency Alerts > alles aangevinkt en reminder op "once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Freakster86 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:19:
@hansie_k alles aan?

Wireless & networks > More > Emergency Alerts > alles aangevinkt en reminder op "once"
Instellingen staan precies t zelfde, alleen reminder stond op 2 keer, maar dat zal geen verschil maken...we wachten wel weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@hansie_k Andere provider dan? Hier Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Freakster86 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 23:05:
@hansie_k Andere provider dan? Hier Hollandsnieuwe.
Noch bij Tele2, noch bij T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Zijn er nog actieve gebruikers van de Note 5?
Eind juni begint Xiaomi met het uitgeven van MiUI 12, en de Note 5 krijgt die update ook in de weken daar na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
hansie_k schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 05:33:
Eind juni begint Xiaomi met het uitgeven van MiUI 12, en de Note 5 krijgt die update ook in de weken daar na.
Mijn vrouw en ik zijn nog steeds erg tevreden met de telefoon! Kan er zo nog een jaar mee door denk ik.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Tuurlijk, hij is pas 2,5 jaar oud :? Wel een paar hoesjes en screenprotectors verder, dat wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hier ook nog beide in gebruik. Dagelijkse phone voor vrouwlief en de mijne wordt nog steeds gebruikt als webcam en tether device. Doen het nog prima. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
Freakster86 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Tuurlijk, hij is pas 2,5 jaar oud :? Wel een paar hoesjes en screenprotectors verder, dat wel :P
Ja, zo denk ik er ook over, maar ik ken mensen die vaker van telefoon wisselen, dan van onderbroek...

Ben wel benieuwd naar de update naar 12, wel jammer dat er al een tijdje geen security patch is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:06
Ook bij ons hebben we er nog 2 in gebruik. Mijn dagelijkse telefoon is een Redmi Note 5 4GB en mijn vrouw heeft een 3GB versie.
Nog steeds prima toestellen als je er niet mee gamed.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cy-gor25
Ja ik heb 'm deze maand 2 jaar geleden gekocht. Is nog supersnel en werkt goed voor een toestel van 200 euro. De batterij begint wel minder te worden, maar sinds corona gebruik ik' m wel vaak. Gelukkig kost een nieuwe batterij weinig dus dat wil ik nog wel proberen als het dramatisch wordt en anders een nieuwe xiaomi alleen.. Welke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
hansie_k schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:45:
[...]

Ja, zo denk ik er ook over, maar ik ken mensen die vaker van telefoon wisselen, dan van onderbroek...

[...]
Helpt ook niet dat inmiddels de RMN9 pro al uit is. Het volgt elkaar zo snel op dat het voelt alsof je deze al veel langer hebt dan 2 jaar. Persoonlijk vervang ik hem pas als iets echt storend wordt in dagelijks gebruik en ik het niet kan repareren, zoals mogelijk het missen van NFC. Voorlopig nog niet aan de orde, dus ik wacht waarschijnlijk wel tot de RMN15 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04 08:38
Hier ook nog vol in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 18:24
mijn moeder gebruikt de redmi note 5 nog steeds, heel blij ermee en mijn vader de Redmi 5 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Zelf ook nog altijd erg tevreden met de Note, zeker met MiUI en Pocolauncher.
Èn ik krijg zowaar de NL Alert binnen, sinds kort bij andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier ook nog steeds naar volle tevredenheid in gebruik. Kijk nog wel eens om me heen naar iets anders, maar dan denk ik.. Waarom eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 08:20

TVL

Heb er ooit één voor mijn vader gekocht en hij is er nog steeds heel blij mee. Mijn dochter heeft nog steeds een Redmi 5 en is daar ook nog steeds blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Toch wel tof dat RMN5 nog MIUI 12 krijgt. Er zijn inmiddels al 4 nieuwere RMN's verschenen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Ik wou toch eens een alternatieve ROM proberen. Ik las ergens dat er geen updates meer komen voor Lineage OS voor dit toestel na de huidige dus is het de keuze tussen Xiaomi.eu en Pixel Experience.

Welke heeft nu eigenlijk de betere camera en batterij levensduur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32

Zenix

BOE!

HMC schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:55:
Toch wel tof dat RMN5 nog MIUI 12 krijgt. Er zijn inmiddels al 4 nieuwere RMN's verschenen. _O-
cy-gor25 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:17:
Ik wou toch eens een alternatieve ROM proberen. Ik las ergens dat er geen updates meer komen voor Lineage OS voor dit toestel na de huidige dus is het de keuze tussen Xiaomi.eu en Pixel Experience.

Welke heeft nu eigenlijk de betere camera en batterij levensduur?
Inderdaad, maar veel hebben we er niet aan gehad, aangezien de telefoon geen updates meer krijgt (EOL)

Ik ben overgestapt naar Havoc OS. Werkt lekker snel, stabiel en veel features. Sinds een aantal weken is er ook weer officiele ondersteuning vanuit LineageOS, dus genoeg opties :) De telefoon heb in inmiddels nu zo'n 2,5 jaar en bevalt nog steeds goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Zenix op 15-08-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Zenix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:35:
[...]

[...]

Inderdaad, maar veel hebben we er niet aan gehad, aangezien de telefoon geen updates meer krijgt (EOL)

Ik ben overgestapt naar Havoc OS. Werkt lekker snel, stabiel en veel features. Sinds een aantal weken is er ook weer officiele ondersteuning vanuit LineageOS, dus genoeg opties :) De telefoon heb in inmiddels nu zo'n 2,5 jaar en bevalt nog steeds goed.
Ah kijk nog een Havoc OS gebruiker! Op welke versie zit jij? Ik zit momenteel nog op 2.9 omdat de optie voor Slim Recents uit 3.x weggehaald is en ik dat echt gelijk miste bij 3.x
Afbeeldingslocatie: https://acurrie.me/wp-content/uploads/2014/05/slimkat-02-recent.png
(niet mijn screenshot)
Maar inmiddels loop ik wel heel ver achter qua security updates, dus misschien moet ik niet zo zeuren :+

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@BdK9001
Ik ben een nieuwe gebruiker dus de 3.7. Wel een leuke feature inderdaad die slim recents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
Zenix schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:35:
[...]

[...]

Hoe gedraagt de batterij zich op havoc? Op pixel experience was dat niet super. Een dag lukt nog wel, maar langer niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@cy-gor25 Ik haal altijd wel twee dagen.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbieden en bestellen: [Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, oortjes, accessoires: [Xiaomi Redm Note 5 / Pro] Accessoires.