Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:24
Mede-auteur:
  • theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:42

theduke1989

Xiaomi Redmi Note 5 (Pro) - Ervaringen & Discussie Topic

Inleiding

Redmi Note 5 Pro is our fastest Redmi Note yet, and it features the global debut of all-new Snapdragon 636 — Qualcomm's newest 14nm offering. This cutting-edge octa-core processor implements Kryo architecture which greatly improves overall performance and power efficiency. The Snapdragon 636 outperforms it's predecessor* by up to 40%. The large 1.25μm pixel dual camera delivers high-quality images, even in low light conditions. Pairing high-quality Sony and Samsung sensors offers a depth of field not available on typical smartphone cameras. The 15.2cm (5.99) FHD+ display uses an 18:9 aspect ratio — the new standard for smartphone displays. 2.5D curved Corning® Gorilla® Glass display. Feels and looks incredible while being extremely resistant to wear.

Naamgeving
Hoewel dit toestel in India gereleased is als de Redmi Note 5 Pro lijkt het erop dat dit toestel in China gereleased wordt onder de naam Redmi Note 5. Bron

Specificaties

Scherm formaat: 15.2cm (5.99) (Diagonal), 2160 x 1080 FHD+, 403 PPI, 8:9 full screen display(~403 ppi)
Chipset:Snapdragon 636, octa-core
CPU:8x Qualcomm® Kryo™ 260 CPU, up to 1.8 Ghz.
GPU:Qualcomm® Adreno™ 509 GPU
2G Netwerk:GSM2/3/5/8
3G Netwerk:WCDMA1/2/5/8
4G Netwerk:4GFDD-LTE, TDD-LTE1/3/5/20/40/41 (120MHz)
Camera (achterkant):Dual camera; 12MP primary sensor, 1.25μm, f/2.2 aperture, 5MP secondary lens, 1.12μm, f/2.0 aperture
Camera (voorkant):20MP sensor, 1.0μm, f/2.2 aperture
SD card:microSD, up to 128 GB (uses SIM 2 slot)
Opslag geheugen (ROM):32 / 64 GB eMMC 5.0 flash storage
Werkgeheugen (RAM):3 GB / 4GB / 6GB LPDDR4X
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual SIM (Micro-SIM/Nano-SIM, dual stand-by) When two SIM cards are used simultaneously, the primary SIM supports 4G+/4G/3G/2G calling and data while the secondary SIM supports only 3G calls.
WLAN:Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot
Bluetooth:v5.0, A2DP, LE
NFC:Nee
Vingerafruklezen:Ja
USB:USB 2.0
Sensoren:Electronic compass, Accelerometer, Proximity sensor, Infrared, Ambient light sensor, Gyroscope, Hall sensor
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:158,6 mm x 75,4 mm x 8,05 mm
Gewicht:181 g
Accu:4000mAh (typ) / 3900mAh (min) lithium-ion polymer battery 5V/2A charging, QC2.0
Kleuren verkrijgbaar:Black, Gold, Rose Gold, Lake Blue

Er zijn diverse toestellen onder dezelfde naam. Daarmee vooral opletten bij de Note 5 en Note 5 Pro. De Pro versie is de Indische release zonder band 20. De Note 5 is de Chinese release met band 20 en een iets gevoeligere camera. Onderstaande schema maakt eea overzichtelijk.

Prijzen

XIAOMI Redmi Note 5 Pro: Levertijden & Prijzen

4G in NL

Sinds de release in China eind maart 2018 is er een versie van de Note 5 die de in NL veelgebruikt band 20 ondersteunt. Verdiep je voor aanschaf goed in de versie die je gaat bestellen.

Links:

Preview door Arnoud Wokke
Nieuwsbericht over rebranding naar Redmi Note 5 in China
Indase Xiaomi Redmi Note 5 Pro pagina

Custom ROM's

Reddit wiki
GoT topic over MIUI custom roms.
MIUI10 officieel beschikbaar voor Xiaomi Redmi Note Pro(Global) via Xiaomi.eu!!!
Google Camera officiele website voor alle builds.

Topicstart schaamteloos geknipt en geplakt vanuit @theduke1989 in Redmi Note 4 topic.

theduke1989 wijzigde deze reactie 08-07-2018 13:40 (18%)

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Miui loopt zeker achter qua Android versie, maar ze backporten gewoon de beveiligingspatches en brengen deze ook wekelijks (development branches van de ROM) of maandelijks uit (stable branches).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-09 08:11
quote:
radavl schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:22:
Ben normaal geen fan van pre-orders.
Verdorie; dat had ik gemist:
quote:
Tips: Xiaomi Redmi Note 5 Global Versie heeft niet aangekomen, het is pre-sale voor nu.
verwacht 24 April uitgangspunt verzending.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12-02 10:56
Staat klaar in mijn winkelmandje bij Ali, enkel nog wachten op de uitverkoop korting.

• Noisia
goed nieuws op XDA, het is blijkbaar al mogelijk om Android 8.1 te flashen naar de Redmi Note 5 (Pro). En onderaan het bericht ook een opmerking over LineageOS.

Overigens, als ik die aliexpress links bekijk dan zag ik tot gisteren nog een disclaimer staan dat het een onaangekondigde versie betreft waar je preorders voor kunt plaatsen. Vandaag staat de verzendtermijn op 35 dagen.

Noisia wijzigde deze reactie 28-03-2018 08:39 (47%)

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-09 15:15

BdK9001

50cc Prutser

quote:
radavl schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:48:
Besteld en betaald. Nu maar wachten.

Helaas is geduldigheid iets wat ik niet goed beheers.
Same here! 8) Ben heel benieuwd hoe deze zich gaat verhouden tot mijn huidige Nexus 5X

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:00
Vanaf nu mogen berichten over bestellen, leveringen, aanbiedingen, winkels e.d. in: [Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen. Met dank aan @theduke1989.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 24-08 18:35
quote:
Stoffa schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:27:
[...]

Balen, heb de global versie besteld en heb tmobile. Wel zie ik dat zij naast 900mhz ook 1800mhz gebruiken voor 4g, dus misschien valt t mee?

Überhaupt ben ik geen zware data gebruiker (mail, whatsapp, websites voornamelijk). Iemand een idee of t 4g gebruik dan wel voldoende is zo zonder b8?
Het bleek een fout te zijnn in de kimovil info, het is nu aangepast, de global heeft ook 4g 900 mhz :)
Ik ook maar even mijn order gecanceld en de global versie besteld, ook al heb ik band 20 niet nodig, misschien ooit toch handig.

Vlizzjeffrey wijzigde deze reactie 31-03-2018 16:08 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
https://www.gsmarena.com/...le_support-news-30391.php

Redmi Note 5 Pro wordt dus met Project Treble ondersteund. Zou betekenen veel sneller Android 8.0 erop ondanks dat ze het met Android 7 leveren :S wat in mijn optiek echt slecht is bij een gloed nieuwe device in 2018.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 18-07 21:14
@Noisia
Er is wel een TWRP bestand voor de RN5

• subwaysurfer
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15-09 10:37
quote:
Reeker schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:25:
Is het mogelijk dat iemand de 'goede' link mij even via de pm stuurt? Ik zie zoveel versies en ik zoek wel de versie met de goede camera en bandondersteuning.
Dat is ook precies wat ik zoek. Ben bang de verkeerde te bestellen....

• Noisia
Toen ik het topic aanmaakte was er enkel de Indische variant. De Pro aanduiding is later gedropt door Xiaomi. Ik heb een TR aangemaakt om de titel te laten wijzigen.

Ik zal ook even een aangepast overzicht maken van de verschillende versies Redmi Note 5. Daar laat ik de Redmi 5 serie uit.

• Noisia
quote:
Piet91 schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:27:
[...]
Wel grotere accu. Zal van camera-prestaties, prijs, verkrijgbaarheid en (custom) support afhangen of het een betere keus is dan de Note 5.
In de eerste YouTube vergelijkingen komt de camera van de Redmi Note 5 als (slightly) beter naar voren. Fotos lijken even scherp kleuren zijn iets meer verzadigd en bij het filmen is de image stabilisatie bij de RN5 heel fijn. Tevens vind ik het scherm van de Asus wat gelig ogen vergeleken met de Xiaomi.
Of je veel verschil tussen de accu's gaat merken weet ik niet, ik haal nu prima 2 dagen met mijn RN4 en dat vind ik voldoende.

Enige voordeel van de ZenFone Max Pro lijkt mij de drie-sim zodat je 2 sims en een sd-kaart tegelijk kunt gebruiken. edit: nog geen prijs bekend maar de ZF zou wel eens lager kunnen worden dan de RN5 bij grijze import

Momenteel heeft de RN5 nog mijn voorkeur, en ik lees in het levertijd topic dat de 4GB zwart versie met b20 nu door Xiaomi aan handelaren geleverd wordt. :9~

Noisia wijzigde deze reactie 26-04-2018 08:08 (5%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
Zo vanmorgen heb ik de Xiaomi Redmi Note 5 kunnen kopen: wel niet in Mongkok, want vanwege de opening van de nieuwe winkel stond daar een enorme wachtrij.

http://i65.tinypic.com/2l5kt1.jpg

Eerste indruk van de camera was goed, dus heb niet lang getwijfeld en eentje gekocht. Voordat de wachten bij Mongkok realiseerde, dat ze beter naar Causeway kunnen gaan.

Goede service daar bij Xiaomi: als je een schermfolie koopt, doen ze hem gratis en professioneel op je telefoon plakken. Ben er dus erg blij mee :D

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ja zodra ik de tijd heb begin ik met testen: voor nu laat ik de telefoon nog even in de doos, aangezien ik overmorgen alweer terug vlieg naar Nederland.

Zit nu nog in Mongkok, wilde nog eventjes neuzen bij de nieuwe Xiaomi store. Maar ga echt geen uren in de rij staan, om binnen te komen :(

Overigens kan ik bevestigen dat het toestel de Nederlandse taal bevat, dat was eerste wat ik gecontroleerd heb. En er zit ook een TPU hoesje bij :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-08 23:45
quote:
XiaomiGlobal schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:48:
Ja zodra ik de tijd heb begin ik met testen: voor nu laat ik de telefoon nog even in de doos, aangezien ik overmorgen alweer terug vlieg naar Nederland.
Zou je hem nu niet beter even volledig testen? Als er iets mee is kan je hem nog omruilen,

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Luke-san schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:00:
[...]

Zou je hem nu niet beter even volledig testen? Als er iets mee is kan je hem nog omruilen,
Jawel, dat ga ik ook doen. Maar of ik de tijd heb voor uitgebreide tests, dat durf ik niet te zeggen. Die GPS Test gaat sowieso geen zin hebben zolang ik nog in Hongkong ben: aangezien GPS door de vele wolkenkrabbers toch nooit echt optimaal werkt.
quote:
theduke1989 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:51:
[...]

TPU hoesjes zitten er altijd bij. Zelfs als je niet in een Xiaomi store koopt.

Ben benieuwd wanneer ze de mijne gaan opsturen. Want dit is nog niet gebeurd.
Vraag me af, wat de prijs nouw is in zo'n Xiaomi store... voor de 4GB en de 6GB.
Dat is niet altijd zo geweest hoor: bij mijn Redmi Note 4 zat er in iedere geval geen bij. Prijs voor 4GB was HKD 1799 ( € 192 ) en voor 6GB HKD 2099 ( € 224 ). En schermfolie was HKD 25 ( € 3 ) inclusief het laten aanbrengen op het scherm.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 04-05-2018 09:56 (39%)

Acties:
  • +6Henk 'm!
Eindelijk het toestel volledig opgeladen en ingesteld met behulp van mijn vorige toestel: dat ging verrassend goed, ondanks dat ik het proces moest onderbreken.

Dus dat is al erg positief, want bij vorige Android versies mislukte het herstellen van de backup dan vervolgens gewoon. Nu word het proces gewoon gepauzeerd, tot er weer internet verbinding is.

Instellen van het toestel ging dus lekker makkelijk: ook werden er duidelijk instructies gegeven, over wat voor stappen je op je oude Android toestel moest volgen.

Wat mij ook echt positief bevalt is het 5.99 inch scherm: dat is lekker groot, zonder dat het onhandig aanvoelt. Je merkt dus overduidelijk dat de bezels een stuk kleiner geworden zijn, in vergelijking met zijn voorganger de Redmi Note 4.

http://i67.tinypic.com/2ewzceh.jpg

http://i67.tinypic.com/2rr8686.jpg

Het geheel ziet er eerlijk gezegd ook een stuk mooier uit, dan zijn voorganger. Al is het design van de achterkant helaas niet veel veranderd: behalve dan de plaatsing van de camera's.

Vooral door het feit dat de fysieke knoppen verdwenen zijn: daardoor heb je meer schermruimte en kun je met gestures werken. Dus naar boven vegen voor thuis, naar boven en vasthouden voor recente apps en terug is gewoon van links naar rechts of juist andersom.

Het voelt dus echt nieuw aan en alles reageert ook lekker vlot :D

http://i67.tinypic.com/2v8iv0p.png

Ook heb ik Antutu benchmark gedraaid, dan zie je toch dat dit toestel eindelijk een vooruitgang bied in de presentaties. In tegenstelling tot de Redmi 5 Plus, welke dezelfde chipset had als de Global Redmi Note 4.

http://i64.tinypic.com/30ix1j8.png

Vergelijking met de Redmi Note 4 Mediatek, welke een Deca-core chipset bevat. De presentaties van de Redmi Note 5 lijken daardoor wellicht niet zo indrukwekkend, maar het toestel heeft wel de dubbele hoeveelheid aan RAM.

De 3GB RAM bleek uiteindelijk toch net te weinig, dus de extra RAM is erg welkom. Al is 6GB natuurlijk meer toekomstproof, aangezien je het nu wellicht nog niet echt nodig hebt.

Zo dat was de voorlopige eerste indruk: ik ga het toestel nog netjes inrichten, en de Redmi Note 4 mag met vervroegd pensioen :)

Toegevoegd aan bericht op 5-5-2018

Ik heb ondertussen ook een paar mooie plaatjes kunnen schieten: en het is echt een held vooruitgang die dual-camera in vergelijking, met de camera uit de Redmi Note 4.

http://i68.tinypic.com/300a9te.jpg
Overdag

http://i63.tinypic.com/dx0043.jpg
Avonds

Persoonlijk ben ik er meer dan tevreden over: vooral omdat ik niet voor iedere foto mijn brugcamera uit de rugzak wil halen. Dus dan is het fijn als de camera van de smartphone het een beetje goed doet :D

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 05-05-2018 13:58 (10%)
Reden: Camera foto's toegevoegd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
quote:
Noisia schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:51:
Super dat je met een review bezig bent. Naast zaken als camera kwaliteit en accuduur ben ik vooral benieuwd naar de kwaliteit van het scherm, of de automatische helderheid goed werkt en of de bluetooth connectiviteit vlekkeloos is. Dit komt met name omdat ik dit de zwakke punten van (mijn) RN4 vind. Als het niet in je review past kun je er wellicht hier iets over vermelden.
Ik heb mijn (Chineses) RMN5P ook binnen. In vergelijking met mijn Redmi Note 3 Pro:
- camera is veel beter, de portrait mode werkt ook erg goed. Nog geen "nighttime" foto's gemaakt.
- scherm is mooi en helder; veel beter in de zon af te lezen. Automatische helderheid werkt goed, ook in zomers weer zoals afgelopen weekend.
- Bluetooth werkt goed icm mijn Bose QC35 (maar niet heel veel gebruikt nog).
- QuickCharge is echt heel fijn; opladen duurde met mijn vorige toestel erg lang, nu laadt hij ~1% per minuut (op basis van 2 observaties tot zover).

Wel heb ik nog een probleem: mijn Google Play Store is uncertified, dus ik kan Netflix niet downloaden. Nog niet echt uitgezocht hoe dit op te lossen. Denk dat dit komt omdat de leverancier de Play Store zelf erop heeft gezet (ivm China versie).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
quote:
XiaomiGlobal schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:24:
[...]

Wat voor adapter heb je dan nodig voor QuickCharge? Bij de standaard oplaad adapters ( Waar ik er vele van in huis heb liggen ) duurt het ongeveer 2 uurtjes om hem vol te laden. Gaat dus met ongeveer 1000 mA per seconde ofzo? Dat laat AccuBattery mij in iedere geval zien.
Ik had speciaal deze besteld (Anker | PowerPort+ 1 Port), omdat opladen bij mijn Redmi Note 3 Pro zo vreselijk lang duurde. Dan zie je als je de oplader inplugt ook een speciaal icoontje. De meegeleverde oplader is inderdaad een gewone oplader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
Wie de thema app Nie zou vinden. Blijkbaar is die niet zichtbaar als de regio op bv België staat. Even op Hong Kong gezet en kon thema's was zichtbaar.

Edit:

Kon het niet laten om al te proberen unlocken en twrp installeren.

Ging enorm vlot.

http://i64.tinypic.com/8xq8uh.jpg

radavl wijzigde deze reactie 11-05-2018 17:22 (33%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
Bassbounce schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 07:12:
Zo dat unlocken heb je snel gedaan, dacht dat er tegenwoordig een wachttijd van 300 uur zou zijn? Dit is wel positief dat je binnen 72 uur kan unlocken.

Zou ook wel weer terug na Xiaomi willen, echter ben ik zo gehecht aan het always on display van Samsung :F
Ja ik dacht dat ook.

Moet wel zeggen, ik heb op mijn xiaomi account al van redelijk in het begin men moest unlocken de rechten gekregen. Het was wel de eerste keer dat ik effectief een toestel unlocked heb op die manier.

Edit: het was zelfs geen 72 uur. Smorgens geleverd en in de late namiddag unlocked.

Edit 2: Eerste keer volgeladen. Ziet er veelbelovend uit.

http://i67.tinypic.com/2llzn0j.png

radavl wijzigde deze reactie 12-05-2018 08:32 (13%)
Reden: Extra info

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
radavl schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:16:
Wie de thema app Nie zou vinden. Blijkbaar is die niet zichtbaar als de regio op bv België staat. Even op Hong Kong gezet en kon thema's was zichtbaar.
Goede tip: want ik kon hem ook al niet vinden. Al moet ik eerlijk zeggen, dat het standaard thema toch echt het beste vind. Dus ik heb de app niet echt gemist.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nationale Molendag, foto's gemaakt met de Redmi Note 5 ( Global ).

http://i63.tinypic.com/25psjtf.jpg

http://i63.tinypic.com/2ijonj5.jpg

http://i64.tinypic.com/vf8qia.jpg

http://i63.tinypic.com/2r3gppj.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
XiaomiGlobal schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:57:
Nationale Molendag, foto's gemaakt met de Redmi Note 5 ( Global ).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Sry voor de off-topic. Maar dit is de eerste keer dat ik hoor van de "nationale molendag" 😜

http://i68.tinypic.com/2v2e9dv.jpg

Stilzitten kent zoonlief wel niet 😂

radavl wijzigde deze reactie 12-05-2018 18:02 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
Stoffa schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:21:
Dit is voor mij mn eerste Android (ga eindelijk Apple verlaten). Al dat gedoe met xiaomi.eu rom, Android stock versie, MiU of Lineage....ik snap er weinig van.

Kan ik gewoon af met de standaard telefoon "as is", of moet ik ook een of ander unlock request doen om iets anders te draaien oid? :s
Als je geen root nodig hebt hoef je niet te unlocken.

De standaard stable rom komt tegenwoordig met nederlandse taal.

En miui leunt qua looks meer aan bij ios dan stock android.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
Stoffa schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:21:
Dit is voor mij mn eerste Android (ga eindelijk Apple verlaten). Al dat gedoe met xiaomi.eu rom, Android stock versie, MiU of Lineage....ik snap er weinig van.

Kan ik gewoon af met de standaard telefoon "as is", of moet ik ook een of ander unlock request doen om iets anders te draaien oid? :s
Ik stapte ook van iOS over naar Android met de Redmi Note 4. Toen moest nog een andere Tom geïnstalleerd worden voor de taal en andere features. Dat hoeft volgens mij niet meer, out of the box tegenwoordig goed te gebruiken. En de MIUI laag van Xiaomi is echt heel fijn voor mensen die iOS gewend zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
Stoffa schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:05:
[...]

Maar waarom is dan het eerste dat jij doet gelijk dat ding unlocken? Wat levert je dat extra op?

Dank voor de uitleg trouwens @Noisia & @radavl
Rooten is voor mij een must. Dus eerste wat ik doe is unlocken en twrp installeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
radavl schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:07:
[...]

Rooten is voor mij een must. Dus eerste wat ik doe is unlocken en twrp installeren.
Ik heb m'n RN4 unlocked, TWRP geïnstalleerd en Xiaomi.eu geflasht. Maar ik heb geen root. Draai ook geen apps die dat nodig hebben, maar wellicht in de toekomst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
Noisia schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:17:
[...]

Ik heb m'n RN4 unlocked, TWRP geïnstalleerd en Xiaomi.eu geflasht. Maar ik heb geen root. Draai ook geen apps die dat nodig hebben, maar wellicht in de toekomst.
Hoofdzakelijk adaway hier. En dan oa greenify.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
quote:
radavl schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:18:
[...]

Hoofdzakelijk adaway hier. En dan oa greenify.
Mensen die niet (voorlopig niet) willen rooten kunnen al iets doen om te starten. Installeer https://blokada.org/ en je bent al van een hoop vanaf.
Thuis draait hier zowiso pi-hole. Dus via wifi nergens last van en ook een serieuze aanrader omdat het dan op alle devices werkt welke geconnecteerd zijn via de wifi.

Dat rooten moet je maar mee beginnen als je echt weet wat je allemaal kan en wil mee bereiken. Radavl schreef al de voornaamste op voor vele mensen. De rest zoals viper4android, ingebakken applicaties verwijderen enz enz moet je maar eens bekijken of het echt de moeite is om te rooten. De XDA site even in de gaten houden en veel lezen is de boodschap.
Voor de rest, de overstap van een iPhone naar dit zal in het begin even zoeken zijn maar je zal versteld staan van de vrijheid die je hebt.

Ikzelf zal waarschijnlijk Nova launcher installeren, wat op al mijn Android spullen staat. Daarmee ben je bijna stock android en zijn er mogelijkheden zat om vanalles te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
Stoffa schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:05:
[...]

Maar waarom is dan het eerste dat jij doet gelijk dat ding unlocken? Wat levert je dat extra op?

Dank voor de uitleg trouwens @Noisia & @radavl
Een goede plek om te beginnen is hier. Daar staan zowat alle uitleg, guides en veel verschillende manieren beschreven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl

Zoontje wou dan toch eens een second stilzitten.

Echt wel tevreden van de camera. Lekker bokeh effect. Foto is ook genomen op slaapkamer met niet zo heel veel daglicht, het is hier redelijk donker weer op dit moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 24-08 18:35
Zon goede camera is voor het eerst in een telefoon van 200 euro, veel grotere upgrade dan van de note 3 naar note 4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb vaak het gevoel dat de stock rom wat vaak bijgeleverd wordt niet altijd even goed draait. Dus vandaar een andere ROM installeer.

Ik zal eens kijken wat ik er van kan maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik denk dat er vooral nog wel wat bugs gefixt mogen worden: soms merk ik dat plotseling een app knippert, terwijl ik net een tekst aan het typen ben. Dan is het net alsof ik perongeluk de swipe beweging doe voor naar het thuisscherm te gaan.

Maar volgens mij is het gewoon een bug, dus het zal vast in een update gefixed worden. Kan trouwens ook in Bug in Google keyboard zijn.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 14-05-2018 17:24 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
Om de face unlock optie te krijgen moet je de regio op India zetten. Net getest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
ChiFan schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:04:
@radavl zou je ons kunnen vertellen waar je de laatste global leaked vandaan hebt? Van XDA?
Heb die idd via xda gevonden.

De laatste leaked beta heb ik van hier: https://androidfilehost.com/?fid=674106145207486502

Een overzicht van de builds van je hier : https://funkyhuawei.club/redminote5probuilds
Maar op die pagina werk de download voor de laatste momenteel niet.

Edit : Ben terug naar de stable rom. Kleuren van de camera in de beta komen heel grijs over. Op de stable is dit niet.

radavl wijzigde deze reactie 15-05-2018 15:11 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
Bij deze is de mijne een zwarte 4/64 ook net geleverd. Moet erbij zeggen dat ik ook een S7 heb (van het werk).
Eerste indruk is wel 'wow'. Echt wel een knap afgewerkt product. Even snel tussen wat spelen door.
GPS werkt perfect. (voor de liefhebbers SNR signalen boven de 40dB)
Camera bevalt mij al wel, ... maar er is werk aan. Volgens mij moet de sharpness iets naar beneden en de front cam staat veel en veel te veel de brightness open.
Wifi werkt perfect, zelfs 5GHz AC is hier nu verbonden (zie connection speed 433Mbps)
QC2.0 werkt ook met mijn Aukey lader, dan zijn we ineens van de unboxertjes hun ... vanaf dat hij traag oplaadt.
Fingerprintscanner werkt razendsnel en is nog niet gefaald.
Mmmm waar zit face-unlock?

Als er vragen zijn stel maar.

Luke-san wijzigde deze reactie 16-05-2018 14:58 (15%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:38
quote:
Noisia schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 06:55:
Bijna, de Mi6x heeft geen b20 support (Mi A2 wellicht wel?) En een kleinere accu (3000Mah ipv 4000 Mag).
Daarnaast heeft de MI 6x een snelle cpu, mogelijkheid tot 128gb opslag en is hij wat dunner dan de Note 5.
En de 6X is duurder en heeft geen headphone jack.

Enig voordeel van een eventuele A2 is de *iets* snellere SoC en de camera presteert bij weinig licht een klein beetje beter dan de Note 5. Ligt er aan of je Android One een voor- of nadeel vind.
Voor de rest is de Note 5 op elk gebied beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
@Dayuum Aliexpress en dergelijken staan echt vol met hoesjes geschikt voor dit toestel...

Tevens wordt hij geleverd met een siliconenhoesje.

Noisia wijzigde deze reactie 18-05-2018 11:13 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15-09 11:54
Ga je even langs een telefoonwinkel, die hebben er voor mij al meerdere geknipt. Gratizzz...zo'n tang gebruik je één keer...

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zo nog een paar foto's die vandaag gemaakt zijn met de Redmi Note 5 :D

http://i64.tinypic.com/i1malc.jpg
Düsseldorf

http://i64.tinypic.com/2lnjs41.jpg
VW Polo Harlekin

Al met al nog steeds tevreden over de camera :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
Dayuum schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:35:
[...]

Bedankt, wat een verschil in kwaliteit zeg :o
Zelf nog niet getest.

Wou ff niet prutsen aan camera. Vandaag kampioen viering in Brugge. Dus wil niet da er iets met cam is 😎

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
quote:
berrieberrie schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:23:
Beste xiaomi tweakers.
Heeft iemand van jullie een router met ac wifi erop? ik zou graag willen weten hoe hoog de TX rate is van de redmi note 5. Op mijn asus rt ac68U kan men dit aflezen. Of dit bij andere routers ook zo is weet ik niet.
De TX rate is de verbindings snelheid van het desbetreffende apparaat.
bij voorbaat dank.
Had dit woensdag gepost 'Wifi werkt perfect, zelfs 5GHz AC is hier nu verbonden (zie connection speed 433Mbps)'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
Dayuum schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:41:
Wat is nou het voordeel van zo'n custom rom zoals die van xiaomi.eu?
Op mijn RN4 kon je zonder custom rom geen Nederlandse taal instellen en werkte diverse lokale Nederlandse apps die met locatiegegevens werkten niet goed. Nu ik de RN5 heb zie ik die noodzaak niet direct. De global rom waarmee het toestel geleverd werd biedt mij alles wat ik nodig heb.

Mocht je de Miui schil niet prettig vinden dan kun je eens kijken naar LineageOS. Dat is meer stock android. Helaas nog geen officiële release voor de RN5.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
quote:
Noisia schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:45:
[...]

Mocht je de Miui schil niet prettig vinden dan kun je eens kijken naar LineageOS. Dat is meer stock android. Helaas nog geen officiële release voor de RN5.
Of je zet er gewoon Nova launcher op. De rom is stabiel en werkt goed (1 bug gevonden denk ik) dus waarom al die moeite voor een andere rom.
De bug die ik gisteren had is dat ik de camera had aanstaan en van een donkere ruimte naar buiten kwam in vol zonlicht. Toen bleek dat de helderheid van het scherm niet automatisch omhoog ging.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
ChiFan schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:48:
Ondanks dat de global versie nu ook binnen druppelt is de ROM hiervan nog niet te krijgen op de officiële MIUI pagina. Het liefst wil ik zonder TWRP (maar met miflash) naar de global 9.5 ROM. Is 1 van jullie dat al gelukt? En zo ja hoe is dat bevallen? Ben vooral benieuwd naar de camera kwaliteit t.o.v. de China AI rom

Edit: officiële ROM komt 1 dezer dagen. https://c.mi.com/thread-860054-1-0.html
Even wachten dus. Of updaten met de leaked 9.5.6.0 https://forum.xda-develop...to-leaked-global-t3782175
Ik wacht wel even.
Ik heb een global toestel, met dus ook de globale rom erop. Dus je kunt de kwaliteit van de camera hier in mijn review zien.

http://i68.tinypic.com/2rdyeis.jpg

http://i66.tinypic.com/2ly0vnc.jpg
Gisteren in Utrecht

De foto's die ik in dit topic zelf geplaatst heb, zijn verkleind naar 640x480 helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
quote:
Rubiks schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:33:
[...]

Kan je de standaard camera app ook nog gebruiken naast de Gcam?
Ja, geen enkel probleem. Heb daarstraks 2 opnames gedaan van ongeveer 36sec : H.264 via de standaard miui cam 92MB, via Gcam H.265 geactiveerd 60MB. Die H.265 setting vind je trouwens in de developer settings.
4K lukt wel niet met H.265, maar persoonlijk hecht ik daar weinig waarde aan 4K.

Kwa foto kwaliteit moet ik nog eens proberen om echt te kunnen vergelijken, maar miui camera was zowat dezelfde kwaliteit bij de foto's die ik heb genomen. Ik blijf er bij, sharpness 1 tikje terug en saturatie 1 tikje omhoog.

Heb straks nog wel wat gevonden met android auto en mijn vw autoradio. Denk eerder dat het een bug in Oreo is. Mocht je niet onmiddelijk Android Auto zien verschijnen op de radio dan selecteer je maar even MTP ipv usb charging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
Oreo kernel source is released

Goed nieuws voor custom roms.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Drie dagen nu op een lading met nog 9% over, dat is toch wel netjes. Grootverbruiker met 27% is Cell Standby. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Heb de mijne sinds gisteravond binnen. Tot nu toe zeer positief er over! Het binnenhengelen van al m'n apps en instellingen ging erg soepel en het toestel werd niet merkbaar warmer of trager.

Heb wel via ADB de DPI aangepast naar een lagere waarde dan dat via MIUI kon, zodat Firefox de tablet UI gebruikt (past makkelijk op dit scherm).

Het enige dat ik nog mis is de optie om de volume keys standaard het media volume te laten regelen.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:18
Deze telefoon nu een week in gebruik (had altijd Apple). Wat een geweldig toestel zeg, en dat voor een schamele 180 euro. Tot nooit meer ziens Apple!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik was net bezig met het vormen van mijn brood en leuk mij leuk om het vast te leggen, door middel van de portret modus. Oftewel bokeh effect ( als ik de foute term gebruik, dan hoor ik het graag ).

http://i64.tinypic.com/20gmotu.jpg

http://i68.tinypic.com/2z6ht9v.jpg

http://i65.tinypic.com/6zbtbb.jpg

http://i63.tinypic.com/zvahci.jpg

Ik vind het zelf erg verrassend, hoe goed de portretmodus het doet in dit soort gevallen. Hij tovert gewoon hele leuke foto's uit de verf :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:18
quote:
_Gnoe_ schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:42:
[...]

Ik lees op diverse fora (oa XDA en miui.com) dat er echt een witte LED in zit, dus geen kans op een software update voor een multicolor notificatie-LED. :|
Zo heeft xiaomi toch wat aparte ontwerpkeuzes gemaakt: single color LED, micro-USB ipv USB-C, geen NFC. Allemaal hardware die bijelkaar nog geen €5 hadden gekost om te implementeren, en de Note 5 was dan een stuk completer geweest. Dit doet mij vermoeden dat deze keuzes expres gemaakt zijn, om producten te kunnen differentieren. Door het kleine verschil tussen de Snapdragon 636 en 660, zou de Mi 6X bijvoorbeeld nauwelijks nog bestaansrecht hebben gehad, als de Note 5 bovenstaande hardware had. Xiaomi 'crippelt' zijn Redmi telefoons, omdat ze anders gewoon te goed zijn, anders kan ik het niet verklaren.
Ik vind het jammer, maar het zijn geen dealbreakers.
De dingen die je noemt vind ik totaal niet crippling voor een telefoon, en zelfs best wel oninteressante features. De Note 5 is in de praktijk echt geweldig in dagelijks gebruik, en die 180 euro is spotgoedkoop voor wat ie brengt

Ben zelfs blij dat ie micro USB heeft, kan ik steeds zowel m'n Wahoo Element Bolt als Note 5 met dezelfde oplader laden.

Stoffa wijzigde deze reactie 28-05-2018 15:34 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Gnoe_
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-09 00:20
quote:
Stoffa schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:33:
[...]

De dingen die je noemt vind ik totaal niet crippling voor een telefoon, en zelfs best wel oninteressante features. De Note 5 is in de praktijk echt geweldig in dagelijks gebruik, en die 180 euro is spotgoedkoop voor wat ie brengt

Ben zelfs blij dat ie micro USB heeft, kan ik steeds zowel m'n Wahoo Element Bolt als Note 5 met dezelfde oplader laden.
Ben het met je eens dat het zeker geen deal breakers zijn hoor, en dat de Note 5 geweldige value for money geeft. Maar ik blijf het interessante keuzes van Xiaomi vinden, omdat de extra kosten vrijwel 0 zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Noisia
Je zegt wel dat het niets kost, maar die onderdelen kosten dus wel geld. Stel dat alles bij elkaar 5€ kost, vermenigvuldigt met miljoenen toestellen is dat dus veel geld.

Je zou kunnen zeggen verreken het dan in de prijs. Maar daar wordt de telefoon aanzienlijk duurder van. Voor westerlingen veelal een te verwaarlozen bedrag, maar in de delen van de wereld waar deze telefoon het meest verkocht (moet) worden loopt het al snel op.

Wil overigens niet zeggen dat ik het toestel graag met usb-c en NFC gezien had.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Eerlijk gezegd heb ik er geen minuut bij stil gestaan, of dat notificatie lampje ook een andere kleur dan wit heeft. Lijkt mij eerlijk gezegd totaal niet belangrijk: of je moet graag aan de hand van de kleur willen zien welke app de notificatie stuurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

quote:
theduke1989 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:34:
ik vroeg me af wat en geode app clone programma I voor Android/ Een vertrouwde met geen vage in-game reclames etc?

DNS66 gebruiken eventueel om di te voorkomen? Daarnaast WhatsApp wil ik twee keer hebben eigenlijk.
MIUI heeft dit ingebouwd zitten onder Settings -> Dual Apps. Die geeft zelfs zelf aan dat Whatsapp een recommended app is om te clonen. Heb het zelf niet in gebruik, dus verder geen ervaring mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
theduke1989 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:34:
ik vroeg me af wat en geode app clone programma I voor Android/ Een vertrouwde met geen vage in-game reclames etc?

DNS66 gebruiken eventueel om di te voorkomen? Daarnaast WhatsApp wil ik twee keer hebben eigenlijk.
Ik vind de feature voor dual apps in Miui zelf het fijnste en snelste werken. Ik clone er whatsapp mee voor mijn werk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

quote:
theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:50:
Beste Xiaomi liefhebbers,

Ik vroeg me af wat jullie tot nu toe mening is betreft het toestel.
Antwoorden kunnen als zinnen worden aangegeven, of punten 1= super slecht, 10=de top of alles er tussen natuurlijk.
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik. 6 dagen
2. Van welk toestel kom je af. LG Nexus 5X
3. in hoeverre is het een grote verbetering? Batterij gaat extreem veel langer mee, geen haperingen of sluiten van background apps meer, veel mooier scherm, betere lichtsensor
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel. Belichtingis veel beter bij weinig licht, gebruikt wel hogere ISO, daardoor iets meer ruis en minder detail
5. De overall rating van het toestel. 8,5: de notificatieled is abominabel (erg zwak en alleen wit, daardoor nauwelijks zichtbaar onder TL-licht), Verder was USB-C leuk geweest en had ik liever de cameramodule in boven de fingerprintscanner gezien zodat het toestel plat op tafel kan liggen. Buiten dat echt een heerlijk toestel met een fantastisch mooi scherm (niet zo mooi als de OLED van m'n Lumia 930) en ruim voldoende snelheid en accu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rbr210
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2018
quote:
djiedjee schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:43:
Ik ben aan het kijken naar een global-versie, maar als je dit met een simpel-abo gaat gebruiken (T-mobile netwerk) wordt die band 20 sowieso niet gebruikt toch?

Iemand ervaring met de niet-global versie op het t-mobile netwerk?
Moet je even het MI 6 forum nakijken. Dat toestel ondersteunt ook geen band 20 en meen me te herinneren dat T-mobile gebruikers dat niet als een manco ervaren. Heb zelf momenteel ook de MI 6 en zit bij Tele 2. Zij bieden 4G aan op o.a. band 7 (2600 MHz) waardoor je met name in de Randstad geen problemen zou moeten ondervinden om met dat 4G-netwerk een verbinding te hebben/houden. Mijn ervaring is dat je toch veel teruggeschakeld wordt naar 3G/H+.

rbr210 wijzigde deze reactie 30-05-2018 11:00 (4%)
Reden: link

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:

Antwoorden kunnen als zinnen worden aangegeven, of punten 1= super slecht, 10=de top of alles er tussen natuurlijk.

Ik zelf mag mijn toestel pas vrijdag ontvangen. Heb twee exemplaren besteld in geval dat. (ZWART)
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik. Ongeveer twee weken.
2. Van welk toestel kom je af. Redmi Note 4
3. in hoeverre is het een grote verbetering? Bij mijn RN4 had ik problemen met de automatische helderheid sensor en met bluetooth. Deze problemen zijn helemaal weg bij de nieuwe RN5, maar waren dat wellicht met een nieuwe RN4 ook geweest. Batterij is voor mij ongeveer gelijk maar ik merk de snelheidswinst door de nieuwe proc en meer ram wel. Met name bij actiespelletjes presteert het toestel een stuk beter. De full-screen navigatie gestures vind ik het echt fantastisch. Nadeeltje vind ik dat in deze Miui versie het icon raster niet meer aan te passen is. Dual apps blijft fantastisch maar ik loop nog een beetje te klooien met de niet storen functie. Ik heb het vermoeden dat deze niet helemaal werkt of dat ik hem verkeerd instel. Tevens schijnt de laatste Miui update wat bugs met zich mee te brengen. Ik heb hem niet geinstalleerd maar krijg wel steeds de vraag om te updaten wanneer ik naar het widgets scherm swipe.
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel. De camera gebruik ik niet bijzonder veel maar ik vind de camera een hele vooruitgang tov de RN4. Maar goed, dat is dan ook een van de usp's van dit toestel. Overigens vind ik de foto's an sich niet fantastisch, maar wel goed genoeg voor een telefoon in dit segment.
5. De overall rating van het toestel. Overall geef ik het toestel een 9/10. Het krijgt een beetje aftrek omdat de camera resultaten niet helemaal top zijn en omdat Miui wat features die ikzelf tof vind heeft laten vallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 12-09 11:08
quote:

1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik.
11 dagen
2. Van welk toestel kom je af.
Redmi Note 3 Pro 2/16GB
3. in hoeverre is het een grote verbetering?
Hoewel ik nog relatief tevreden was van mijn RMN3, is er toch een duidelijk snelheidsverschil merkbaar. Komt vooral door verbetering qua geheugen naar 4/64 + in de eerste weken is elke gsm nog heel snel. Batterijduur is momenteel verbluffend, gaat minstens dubbel zo lang mee als mijn RMN3.
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel.
Camera is beduidend beter, vooral potretmodus levert mooie foto's op. S'nachts nog niet gebruikt, maar hier verwacht ik niet veel van Xiaomi kennende.
5. De overall rating van het toestel.
Momenteel een 8,5, enige frustrerende soms is dat mijn WIFI thuis geregeld wegvalt voor enkele seconden, buitenshuis heb ik dit nog niet meteen ervaren. Notificatielicht is ook niks waard, vergeleken met deze van de RMN3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Gnoe_
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik. Twee dagen.
2. Van welk toestel kom je af. Mi 5
3. in hoeverre is het een grote verbetering? Op een paar punten een vooruitgang, op andere verslechtering.
Ik vind het toestel tamelijk groot en zwaar. Van de ene kant is dat fijn, je hebt wel echt wat in de hand, het voelt degelijk, het scherm is lekker groot, en er past een dikke accu in. Maar het is wel serieus een lomp apparaat, en dan heb ik het niet over de schermgrootte.
Het scherm ziet er heel netjes uit, kwa kleuren en resolutie. Wat me een beetje tegenvalt is hoeveel licht hij geeft in het donker. Ik lees vaak 's avonds in bed op mijn telefoon, dan heb ik de pagina's op zwart staan, en de letters op rood, met zeer lage helderheid, dit vind ik rustig aan mijn ogen. Bij de Note 5 is het zwart behoorlijk grijs, en geeft nog aardig wat licht, meer dan ik gewend ben.
De notificatieled is echt een misser van Xiaomi, deze geeft maar 1 kleur weer en is hierdoor praktisch waardeloos.
De front camera is een prul. Niet dat ik veel selfies neem, maar ik gebruik hem wel om te videobellen, en mensen een de andere kant vragen zich af waarom ik er zo vreemd uitzie.
De grootste verbetering zit hem wat mij betreft in de accu, voor zover ik dat nu kan zeggen na zo'n korte tijd. Ik ben de hele dag bezig met mn telefoon, apps installeren en veel uitproberen. Net had ik op 50% accu al meer dan 6 uur screen on time. Ik ben gewend dat mijn batterij leeg is, voordat ik de 4 uur SOT haal. Twee dagen op een accu zal dus doorgaans geen enkel probleem zijn. _/-\o_
Een andere achteruitgang is dat ik terug ben bij micro-USB. Ik heb allemaal goede kabels liggen, en was wel gesteld op USB-C. Dit voelt een beetje 2008.
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel. Ik heb de camera nog niet echt op de proef gesteld, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Kwa performance, voelt het ongeveer gelijkwaardig aan de Snapdragon 820 uit de Mi 5. Misschien iets gebalanceerder. De SoC word niet warm bijvoorbeeld en hij kan tot nu toe alles heel vlotjes aan. Helemaal niks op aan te merken.
5. De overall rating van het toestel. Ik kom misschien wat negatief over, maar ik probeer gewoon de zwakke punten aan te stippen. Verder vind ik de Note 5 echt geweldig. Dat dit gemaakt kan worden voor nog geen €200, ik ben super onder de indruk. Ik zou deze telefoon aan iedereen aan durven raden, en durf te zeggen dat er vrij weinig redenen meer zijn om 4 keer zo veel uit te geven aan high-end. Hij krijgt van mij een 8-

Verder wilde ik hem toch maar gaan unlocken. Ik mis wat functies waar ik root voor nodig heb. Unlock permission had ik al in mn account, omdat ik mijn vorige telefoon ook heb geunlockt. Maar bij het uitvoeren van de unlock tool, krijg ik de melding dat ik 360 uur moet gaan wachten om te unlocken. Dat is ruim 2 weken 8)7 Anderen daar ook last van?

Overigens had ik wat moeite om in fastboot modus te komen. Volume down + power werkte niet, dan start hij gewoon op naar Android. Wat wel werkte is om mijn kabel in de laptop te prikken, dan volume down ingedrukt te houden en dan mn telefoon aan de kabel te hangen. Is dit normaal?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
_Gnoe_ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:44:
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik. Twee dagen.
2. Van welk toestel kom je af. Mi 5
3. in hoeverre is het een grote verbetering? Op een paar punten een vooruitgang, op andere verslechtering.
Ik vind het toestel tamelijk groot en zwaar. Van de ene kant is dat fijn, je hebt wel echt wat in de hand, het voelt degelijk, het scherm is lekker groot, en er past een dikke accu in. Maar het is wel serieus een lomp apparaat, en dan heb ik het niet over de schermgrootte.
Het scherm ziet er heel netjes uit, kwa kleuren en resolutie. Wat me een beetje tegenvalt is hoeveel licht hij geeft in het donker. Ik lees vaak 's avonds in bed op mijn telefoon, dan heb ik de pagina's op zwart staan, en de letters op rood, met zeer lage helderheid, dit vind ik rustig aan mijn ogen. Bij de Note 5 is het zwart behoorlijk grijs, en geeft nog aardig wat licht, meer dan ik gewend ben.
De notificatieled is echt een misser van Xiaomi, deze geeft maar 1 kleur weer en is hierdoor praktisch waardeloos.
De front camera is een prul. Niet dat ik veel selfies neem, maar ik gebruik hem wel om te videobellen, en mensen een de andere kant vragen zich af waarom ik er zo vreemd uitzie.
De grootste verbetering zit hem wat mij betreft in de accu, voor zover ik dat nu kan zeggen na zo'n korte tijd. Ik ben de hele dag bezig met mn telefoon, apps installeren en veel uitproberen. Net had ik op 50% accu al meer dan 6 uur screen on time. Ik ben gewend dat mijn batterij leeg is, voordat ik de 4 uur SOT haal. Twee dagen op een accu zal dus doorgaans geen enkel probleem zijn. _/-\o_
Een andere achteruitgang is dat ik terug ben bij micro-USB. Ik heb allemaal goede kabels liggen, en was wel gesteld op USB-C. Dit voelt een beetje 2008.
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel. Ik heb de camera nog niet echt op de proef gesteld, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Kwa performance, voelt het ongeveer gelijkwaardig aan de Snapdragon 820 uit de Mi 5. Misschien iets gebalanceerder. De SoC word niet warm bijvoorbeeld en hij kan tot nu toe alles heel vlotjes aan. Helemaal niks op aan te merken.
5. De overall rating van het toestel. Ik kom misschien wat negatief over, maar ik probeer gewoon de zwakke punten aan te stippen. Verder vind ik de Note 5 echt geweldig. Dat dit gemaakt kan worden voor nog geen €200, ik ben super onder de indruk. Ik zou deze telefoon aan iedereen aan durven raden, en durf te zeggen dat er vrij weinig redenen meer zijn om 4 keer zo veel uit te geven aan high-end. Hij krijgt van mij een 8-

Verder wilde ik hem toch maar gaan unlocken. Ik mis wat functies waar ik root voor nodig heb. Unlock permission had ik al in mn account, omdat ik mijn vorige telefoon ook heb geunlockt. Maar bij het uitvoeren van de unlock tool, krijg ik de melding dat ik 360 uur moet gaan wachten om te unlocken. Dat is ruim 2 weken 8)7 Anderen daar ook last van?

Overigens had ik wat moeite om in fastboot modus te komen. Volume down + power werkte niet, dan start hij gewoon op naar Android. Wat wel werkte is om mijn kabel in de laptop te prikken, dan volume down ingedrukt te houden en dan mn telefoon aan de kabel te hangen. Is dit normaal?
Ik heb direct kunnen unlocken. Misschien omdat ik al sinds de mi4c unlock rechten had, maar nog nooit een unlock had gedaan. (mi4c was standaard unlocked)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

quote:
theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:01:
Op de Notificatielampje(kleur instellen) na en de ''front camera'' is het een prima toestel. Goed om te zien.

Voor mij heb ik nooit de kleurtjes van de ledlampje aangepast. Altijd standard, dus voor mij is dat sowieso geen min punt.

Goed om te horen

1. alleen nog niemand echt bezig geweest om een beetje te experimenteren met verschillende roms?
2. Unlocken van device (face unlocking, hoe snel en accuraat is dat)
3. Speakers / microfoon voor bellen goed in orde of??
1. Dit wacht ik nog even af tot het toestel wat langer uit is/ik echt dingen ga missen uit LineageOS
2. [nvt]
3. Ik ben inmiddels gebeld door een collega, en ben erg tevreden over de kwaliteit van het geluid. Ik kon 'm goed verstaan terwijl er ondertussen naast mij nog een collega aan het bellen was (dat kon met de Nexus 5X alleen op max volume en zelfs dan met moeite) en hij mij ook (en dat terwijl we allebei een beetje mompelen). Voelde een beetje aan als de overstap van een analoge draadloze telefoon naar een DECT-telefoon.

Overigens vind ik het batterijgebruik met een bluetooth koptelefoon ook erg meevallen. Ik luister 's avonds vaak muziek (spotify) met koptelefoon als m'n vriendin vroege dienst heeft (slaapkamer grenst aan woonkamer) en dat leverde bij de Nexus toch al gauw 50% drain op in 4 uurtjes. Heb naast m'n normale telefoongebruik gisteravond nog een dikke twee uur muziek aan gehad en heb sinds gisterochtend half 7 nog 73% batterij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
Op de Notificatielampje(kleur instellen) na en de ''front camera'' is het een prima toestel. Goed om te zien.

Voor mij heb ik nooit de kleurtjes van de ledlampje aangepast. Altijd standard, dus voor mij is dat sowieso geen min punt.

Goed om te horen

1. alleen nog niemand echt bezig geweest om een beetje te experimenteren met verschillende roms?
Lineageos en resurrection remix al eens geflashed.

Maar ik gebruik de camera veel, en die vind ik nog altijd stuk beter met de stock camera app.

Front camera ben ik persoonlijk tevreden van. Maar het is vooral de vrouw die altijd zaagt om selfies te nemen met mijn toestel. Zelf heb ik daar een hekel aan, enkel op het kampioenenfeest van Club Brugge heb ik massa's selfies genomen met ontelbare andere supporters. Maar ik was toen natuurlik ook niet bepaald nuchter... Maar iedereen die ik achteraf de foto's bezorgde was onder de indruk. Vooral met de portrait mode van de frontcamera.

En videobellen doe ik al zeker niet, ik haat bellen an sich 😜.

radavl wijzigde deze reactie 30-05-2018 15:31 (25%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Gnoe_
quote:

Goed om te horen

1. Ik mag nog niet van Xiaomi :( ;) Over twee weken ga ik wel wat experimenteren.
2. Face unlock is standaard niet beschikbaar. Ik heb het even getest door de regio op India in te stellen, dan verschijnt de optie wel (overigens wordt dan de Themes app en de Mi store ook zichtbaar en er verschijnt een zooi bloatware). Het werkt erg vlot, en zelfs vanuit moeilijke hoeken. Ietsje te soepel zou ik bijna denken, en ik neem aan dat hij ook makkelijk te foppen is. Bij slechte lichtomstandigheden werkt het niet altijd.
De vingerafdrukscanner ben ik tevreden over. Beter dan de Mi 5, al moet ik nog wennen aan de plek op de achterkant.
3. De speaker is prima, en ook geluid tijdens bellen. Ik heb ook even gevraagd hoe ik klink aan de andere kant, en daar was niets bijzonders over op te merken. Niet het allerhelderste geluid ooit, maar ook niet slecht, en in elk geval goed verstaanbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
theduke1989 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:02:
@HaseMike @radavl heeft dit ook impact op het gebruik van je telefoon later? Wanneer je de region veranderd? Iemand die me kan bevestigen of het in de .EU rom ook werkt?
Ik merk toch niets van ongemakken ofzo door die regio instelling.

En ik heb heel ff xiaomi.eu rom gedraaid, daar is thema's sowieso zichtbaar als ik het me goed herinner, maakt niet uit welke regio.

Maar de huidige xiaomi.eu had last van langs in de UI, vooral bij gebuik van full-screen gestures. Daarom uiteindelijk naar verschillende roms, terug naar de 9.5.6.0 gegaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Gnoe_
quote:
Noisia schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Nadeeltje vind ik dat in deze Miui versie het icon raster niet meer aan te passen is.
Je kan wel een theme kiezen met deze mogelijkheid (eerst je regio op land buiten de EU zetten om de theme app te activeren). Bijvoorbeeld CEEC is zo'n theme. Je kan vervolgens je theme gewoon customizen, zo lang je maar de Favorites Tray van de gekozen theme behoudt. In Settings - > Home screen & Recents kan je de grid size veranderen.
CEEC vind ik trouwens een afschuwelijk theme, en hoewel je daar weinig meer van ziet na customizen, zou ik toch graag een iets neutralere vinden. Dus als iemand er één weet, dan hoor ik het graag.

Hier is nog een optie, maar toen ik die uitprobeerde, veranderde het theme zich een half uurtje later terug naar default.

Edit: hier nog what themes met de grid size optie: https://c.mi.com/thread-832921-1-0.html
https://c.mi.com/thread-850758-1-0.html
https://c.mi.com/thread-739962-1-0.html
https://c.mi.com/thread-718975-1-0.html

_Gnoe_ wijzigde deze reactie 30-05-2018 21:29 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChiFan
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 21:41
quote:
djiedjee schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:43:
Ik ben aan het kijken naar een global-versie, maar als je dit met een simpel-abo gaat gebruiken (T-mobile netwerk) wordt die band 20 sowieso niet gebruikt toch?

Iemand ervaring met de niet-global versie op het t-mobile netwerk?
Ik gebruik al enkele jaren redmi note 2 daarna 4 en nu 5. Allen waren de Chinese versie zonder 20 band. Met T-Mobile werkt dat helemaal prima. 4G bereik is top. Ik ben wel voornamelijk in stedelijke gebieden en de natuurgebieden daartussen. Dus ik kan weinig zeggen over bereik op het platteland. Wel kan ik zeggen dat in het buitenland (Europa, VS, Australië en Azië) het naar mijn beleving allemaal goed werkt qua signaal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Ik draai sinds de aanschaf de full screen gestures, maar het swipen van links en rechts voor "terug" heeft toch 1 probleem : Bij het typen met gebruik van swype, ziet hij elk woord wat begint met de letter P als een terug gesture wat behoorlijk irritant is.

Daarbij duurt de multitask gesture wat te lang.

Zou fijn zijn als je de "terug" gesture zou kunnen instellen qua hoogte van het scherm of maar van 1 kant links / rechts. Wie weet komt dat nog.

De voordelen van het full screen zijn wel groot genoeg om met bovenstaande beperkingen te leven. En er is ook nog de "Ball" die je ergens kan instellen in het menu. Maar die werkt niet lekker naar mijn mening.

Wel leuk dat het er allemaal opzit en als onderdeel van het systeem !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
Bij mij zijn de swipes om naar een volgende foto te gaan veel kleiner en bovendien niet vanaf de rand van het scherm. Wellicht dat ik er daarom geen last van heb. Daarnaast type ik niet met swype, maakt vast ook dat ik daar geenprobleem door ervaar.

De multitask gesture duurt inderdaad wat aan de lange kant. Helemaal gelijk in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
Edwinl schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:12:
Iemand tips voor een hoesje? Mijne komt volgende week aan :9
Er zit sowieso een soft tpu case bij.

Maar ik gebruik atm deze:

Redmi Note 5 Pro Case 64GB Silicone Armor Bumper Shockproof Back Cover Rugged Case for Xiaomi Redmi Note 5 Pro Global 5.99inch
http://s.aliexpress.com/ErYNzA7Z?fromSns=Copy to Clipboard

Smaken verschillen natuurlijk, maar vind hem wel stevig en aangenaam van gevoel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
Stoffa schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:59:
Af en toe geeft mijn Note 5 een dubbel trilsignaal, en ik heb nog niet uit kunnen vogelen waar hij me op wil attenderen (lijkt volledig random). Weten jullie wat dit is?
Ik dacht al dat ik me dit verbeeldde, maar blijkbaar merk jij en anderen het ook.

Nog geen fix, maar wellicht interessant om in de gaten te houden:

http://en.miui.com/thread-2728711-1-1.html

https://www.reddit.com/r/..._vibrating_for_no_reason/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Gnoe_
quote:
ChiFan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:01:
[...]

Ik merk dat ik andere in-app gestures. Bijv. Naar een volgende foto seizoen, mij te vaak in de weg zitten. Kan niet goed wennen aan dit onder of boven te swipen. Bovendien is tijdens het swipen op Gboard een aantal keer mijn typen onderbroken. Erg irritant. Bovendien valt de navigatiebalk toch weg bij apps als album e.d. dus dan heb je nog steeds full screen
Ik wil de one handed mode nog wel eens gebruiken, en dan moet je links of rechts swipen vanaf je home button. Als je full screen gestures gebruikt, is er geen home button en kan je deze modus dus niet activeren :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Gnoe_
quote:
Gerard4 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:06:
Weet iemand hoe ik weer 5 rijen apps naast elkaar kan krijgen?
Hier wat tips: _Gnoe_ in "[Xiaomi Redmi Note 5] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• theduke1989
ben benieuwd. Vandaag na werktijd mag ik de smartphone eindelijk ook gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
theduke1989 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:40:
[...]

Ik had regio india gekozen omdat ik de face-unlock wou. Moet denk ik opnieuw installeren de rom.
Is ergens de originele ROM te downloaden. ik ga zo beginnen met bootloader unlocken.... en wil trwp installeren. mits er ergens een goede tussen staat.
Die amazon apps is door regio India. Beter Hong Kong nemen, dat doe ik.

Dit is de stock rom :

http://bigota.d.miui.com/...EIMIFA_3b50aa3537_8.1.zip

Twrp : https://twrp.me/xiaomi/xiaomiredminote5pro.html

radavl wijzigde deze reactie 01-06-2018 22:45 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Gnoe_
quote:
Gerard4 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:31:
[...]

Ik heb geen themes op de note 5. Wel op de 4x
Klopt, om de theme app te krijgen, moet je eerst even je regio op Hong Kong instellen (of een ander land buiten de EU, maar met Hong Kong krijg je als bonus ook nog Face Unlock d:)b ).

_Gnoe_ wijzigde deze reactie 01-06-2018 23:05 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
theduke1989 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:20:
Ik heb een vraag betreft de Software Wat meegeleverd is.

Ik heb allemaal Apps zoals Office Excel / Word / Facebook / Amazon en Amazon Musik .

Betekend dit slechte Rom of Niet. Voorheen hat ik allemaal Niet Van deze Apps.
Microsoft Office apps zijn inderdaad standaard voorgeïnstalleerd bij de global variant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
theduke1989 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 00:04:
vage issue,

ik heb de mi unlock tool gedownload, en ben ingelogd. wanneer de applicatie vraagt om het toestel in fastboot te zetten en te verbinden. En ik doe dit ook hoor je wel op de pc het beep geluid dat er iets gekoppeld is. En als ik bijvoorbeeld in cmd fastboot devices doe zie ik ook de telefoon er tussen staan.

Maar de mi unlock tool herkent de connectie niet? Ik heb de OEM unlock aangevinkt, en de usb-debugging, dus het zou moeten werken. Nogmaals de adb drivers installeren.

Niks werkt, kan het maar Niet koppelen.
Daarnaast een wipe Data gedaan en Locatie NLD gekozen. En meteen der meeste Apps zijn weg. Alleen de gapps en Facebook zijn er.
Al eens geprobeerd met een andere windows versie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
@radavl gelukt op een andere windows 10 machine.
ADB gedownload geinstalleerd. en werkte meteen. Nu ge-unlocked.

Time to install TWRP en waarschijnlijk andere custom ROM om te proberen.

Gelukkig is er altijd genoeg keuze voor Redmi Note, omdat vele uit india dit kopen en vaak ontwikkelaar zijn...

theduke1989 wijzigde deze reactie 02-06-2018 12:27 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
theduke1989 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:34:
Iemand die me kan vertellen.

Wanneer je fastboot boot twrp.img doet, bij mij blijft het hangen op de Mi logo met daaronder Unlocked.

Dat Unlocked doet me erg veel denken aan de Knox variant van Samsung. Wanneer je Knox verwijderd dit ook zichbaar is. Erg jammer dit.
Fastboot flash recovery twrp.img

Dan

Fastboot boot twrp.img

Zo heb ik het gedaan.

Ma eerste keer duurt denk wat langer dat je mi logo ziet

Die unlocked komt er gwn omdat je bootloader unlocked is.

radavl wijzigde deze reactie 02-06-2018 12:42 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
@HaseMike de camera ist Niet zoals de Mi ik zoek daarom volop de Gcam.

Voor de Fingerprint ist echt goed en erg snel / accuraat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
quote:
radavl schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:24:
Global 9.5.13.0 update is er btw
Ja zeg het op reddit r/xiaomi , maar ik krijg nog niets in de update , misschien een region setting ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• radavl
quote:
HaseMike schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:30:
[...]

Ja zeg het op reddit r/xiaomi , maar ik krijg nog niets in de update , misschien een region setting ?
https://bit.ly/2JtnWuF

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

quote:
Noisia schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:01:
[...]

Ik dacht al dat ik me dit verbeeldde, maar blijkbaar merk jij en anderen het ook.

Nog geen fix, maar wellicht interessant om in de gaten te houden:

http://en.miui.com/thread-2728711-1-1.html

https://www.reddit.com/r/..._vibrating_for_no_reason/
@Stoffa

Notifications uitschakelen voor google contacts. Bij elke sync gaat die anders even trillen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14-09 07:31
MIUI 10 wordt morgen al gereleased!

https://c.mi.com/thread-1160931-1-0.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stomatol
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 30-08 21:14
quote:
dumbledore schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:13:
Er is mij iets vreemds opgevallen. De RN5 pro Global (mijne is nog onderweg) van mijn vriendin kan websites (pirate baaii) bereiken die normaal gesproken geblocked worden door zowel onze ISP als mobiele data provider. Ik gebruik dat soort gevallen een vpn verbinding maar dat staat (nog) niet geinstalleerd op de tel van mijn vriendin. Hoe komt dat die websites zonder problemen lf gekke waarschuwingen toch te bereiken zijn? Staat er toch een soort van vpn verbindingop de achtergrond te draaien?
Andere DNS server instellingen misschien? Dacht dat dat soort sites op niveau van internetprovider dns geblokkeerd wordt.

Heb er nu ook één binnen, voor wat het waard is de unlock toelating hoeft niet per se bij xiaomi aangevraagd te worden en je hoeft dus ook niet noodzakelijk 360 uur te wachten. Ontwikkelaarsopties aanzetten door zevenmaal op de miui versie te klikken, miui-account toevoegen, dan ontwikkelaarsopties en usb-foutopsporing aanzetten.
Miui unlocker van hier downloaden: https://www27.zippyshare.com/v/XbiIkf2j/file.html
Daarna telefoon opstarten in fastboot modus met powerdown + on knop en miui unlock tool openen.
En bootloader unlocked in een paar minuutjes tijd.
Methode komt van op xda

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
quote:
Marzman schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:13:
[...]

Worden updates op dit toestel wel gepushed? Ik heb dit toestel besteld als vervanger van mijn Xiaomi Redmi 3 (Pro) en hoewel daar de updater app op stond heb ik daar nooit een update op gepushed gekregen. Met handmatig zoeken met de app ook niet trouwens, ik moest dan zelf de rom dowloaden, die selecteren in de updaterapp en dan kon het wel. Op zich zou het fijn zijn als dat niet meer hoeft :)
Op de RN4 met Xiaomi.eu rom moest het ook handmatig. Nu heb ik de standaard global rom er nog op en krijg ik de update wel OTA en met pushmelding aangeboden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Geen problemen hier met Kai Optima Bluetooth / Android auto
Ben zeer te spreken over de phone, alleen het scherm had wat feller / minder flets mogen zijn. Maar ja dat is de prijs.

HaseMike wijzigde deze reactie 09-06-2018 12:54 (50%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09-09 11:42

PoweRoy

funky!

Hier ook alles prima met Peugeot 308. Automatisch Verbinden + bellen. Gewone muziek nog niet getest.

[This space is for rent]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:58
Check even de app Island in de Playstore. Dat doet wat jij wil!
quote:
BdK9001 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:53:

Ook vind ik de manier waarop Dual-Apps werkt (shortcut voor een app geeft een keuzescherm voor welke versie je wilt gebruiken) niet helemaal fantastisch, het had me veel fijner geleken als je gewoon twee losse shortcuts zou krijgen.

Ah well, het is nog steeds 10x fijner dan een tweede toestel (ook nog eens een iPhone) mee te moeten zeulen de hele tijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
quote:
PoweRoy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:11:
Ik zie met bluetooth wel een issue met FlitsMeister. Bij mijn oude OnePlus One had ik FlitsMeister ingesteld dat hij automatisch start bij verbinden met bluetooth met mijn auto.

Bij de Xiaomi start hij soms wel en soms niet :/
Zie mijn post ietsjes hoger, staat je auto-start permissie op?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Luke-san
quote:
Flitz76 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:36:
@BdK9001 thanks, iets met neus en verder kijken... Scheelt me wel weer terugscrollen. Denk dat ik dan m'n eerste Xiaomi avontuur wel aandurf.
Gewoon doen. Heb al een reeks high end dingen gehad en draai al een aantal jaren mee.
Mijn vrouw had een Oneplus One waar de batt op de laatste beentjes aan het lopen was en ik in een test-bui een redmi note 4 4/64 kon kopen voor 121 euro voor haar. Had al wat over Xiaomi gehoord maar heb zelf een S7 en kon het dus niet meer verantwoorden thuis om er voor mezelf 1 te kopen. Had net een Maze Alpha gekocht om te testen.
Nu mijn vrouw haar gsm hoeft niet meer elke halve dag aan de lader te hangen, en gaat met waanzinnig veel gebruik 2 dagen mee. Niet enkel dat maar ik was serieus en aangenaam verrast over alles eigenlijk, scherm, geluid, wifi, gps ... . Terwijl de Maze die ik had gekocht je duidelijk kon zien wat er bezuinigd was.
Toen de Note 5 global uitkwam wist ik dat ik die wou testen en dus gelijk besteld. Nu na een paar weken in bezit heb ik de S7 niet meer in gebruik. Ok, de S7 is kleiner, weegt minder, maar ik hoef 'm zeker niet meer 's avonds aan de lader te hangen zoals de S7. Trouwens kwa foto's moet de Note 5 niet onderdoen, soms is het net het tegenovergestelde. De video beeldstabilisatie van de Note 5 is out of this world, enkel heb ik gemerkt dat er een high pass zit op de microphone waardoor je weinig bass hoort. Geluid dat je opneemt is wel erg goed (gevoelige mics) maar de diepe bass is er niet.

Persoonlijk denk ik dat je met de Xiaomi niks mis kunt doen. Voor de prijs al zeker en vast niet. Op aliexpress zat covers en screenprotectors te bestellen.
Het enigste negatieve dat er voor mij uitspringt aan dit toestel is de micro usb kabel, de charger en zoals gezegd de high pass bij video. (maar daar ben ik ff mee bezig) . Nu die micro usb kabel heb ik er hopen liggen en kosten geen ..., en voor QC 2.0 charging gebruik ik de Aukey, Anker of zelfs de powersupply van de S7 voor.
Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True