Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Luke-san schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:18:
[...]

Ben ook naar deze telefoon aan het kijken. Wat ik vreemd vind is dat meeste reviewers de 6GB hebben ontvangen, heel youtube staat er vol van zeg maar, maar op Gearbest en nog een paar andere sites staat enkel de 3 en 4GB versie. Zou het zoveel verschil maken?
Trouwens staat nu de 4GB gouden op Gearbest 191€ en op Banggood de 6GB zwarte voor 252€ wat toch een meer dan behoorlijk verschil is.
Ben heel benieuwt naar je eerste ervaring. Ik hoop dat je deze hier ook gaat posten?
Ik vind 3GB eerlijk gezegd wel net te weinig, maar 4GB zou ruim voldoende moeten zijn. Maar zelf zou ik er spijt van krijgen als ik niet de 6GB variant zou kopen: want je prikt ja niet even geheugen bij zoals bij een computer.

Overigens zou in theorie meer RAM altijd beter moeten zijn, vooral om MIUI wel iets meer geheugen lust. Je kunt in MIUI 9.5 ook apps in het geheugen vast zetten, de boel versnellen. Via de veiligheid app gaat dat.

Of je dan in de praktijk daadwerkelijk ooit in de buurt van 6GB gebruikte RAM gaat komen? Ik betwijfel het echt, maar met het oog op de toekomst lijkt mij het wel beter.

Dus nee het korte antwoord is, het zal waarschijnlijk geen verschil maken. Maar je kunt wel theoretische al die RAM gebruiken, door apps vast te zetten in het geheugen.

Ja ik ga uiteraard mijn ervaringen delen hier :D
SirLenncelot schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:17:
[video]

jammer dat ook met de verbeterde camera de kwaliteit bij weinig licht nog steeds erg matig is. Ik had gehoopt dat de grotere dynamic range hier ook voor een verbetering ging zorgen.
Zelfs mijn brugcamera heeft soms moeite in het donker, dus met smartphone camera's zal dit altijd een probleem blijven. Enkele de duurste toestellen lijken het echt een stuk beter in het donker te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 03-05-2018 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mijn RN 4 met 3GB ram doet het prima maar stottert af en toe bij games. Games die op een iPhone 6s met 2GB ram uitstekend draaien. Ik denk dat je met 4GB de komende jaren wel goed zit. Heb een beetje het gevoel dat het bij android toestellen meer een specs race is. Dit terwijl er uit optimalisatie meer te winnen valt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iOS gaat anders om met het geheugen, daarom komt Apple er ook weg emee om minder RAM in zijn toestellen te stoppen. Komt er eigenlijk gewoon op neer, dat Android meer RAM nodig heeft. Dus het is niet echt 1 op 1 te vergelijken helaas.

https://www.androidpit.com/android-vs-ios-ram-management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Luke-san schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:18:
[...]

Ben ook naar deze telefoon aan het kijken. Wat ik vreemd vind is dat meeste reviewers de 6GB hebben ontvangen, heel youtube staat er vol van zeg maar, maar op Gearbest en nog een paar andere sites staat enkel de 3 en 4GB versie. Zou het zoveel verschil maken?
Trouwens staat nu de 4GB gouden op Gearbest 191€ en op Banggood de 6GB zwarte voor 252€ wat toch een meer dan behoorlijk verschil is.
Ben heel benieuwt naar je eerste ervaring. Ik hoop dat je deze hier ook gaat posten?
Je stuurt vaak je top exemplaar naar de youtubers etc. Want je wilt geen ''grote fouttoleranties'' maar met 4GB voor die prijs heb je echt wel genoeg. Of jij hebt al je apps allemaal op de achtergrond draaien? Ik niet namlijk scheelt batterij en snelheid. Dus ik leeg met regelmaat mijn background apps.

ik heb de 4GB / 64GB gekocht voor 217,- toen net uit was . prima prijs. en met 100% zekerheid geen extra douanekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
theduke1989 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:13:
[...]

Je stuurt vaak je top exemplaar naar de youtubers etc. Want je wilt geen ''grote fouttoleranties'' maar met 4GB voor die prijs heb je echt wel genoeg. Of jij hebt al je apps allemaal op de achtergrond draaien? Ik niet namlijk scheelt batterij en snelheid. Dus ik leeg met regelmaat mijn background apps.

ik heb de 4GB / 64GB gekocht voor 217,- toen net uit was . prima prijs. en met 100% zekerheid geen extra douanekosten.
Wat een onzin. Het bespaart geen batterij en Android is prima in staat het geheugen zelf te managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De 6GB versie is voor mij sowieso geen optie omdat Xiaomi deze niet aanbiedt in de Global Version.
De Global versies hebben alleen 3/32GB en 4/64GB.

Ik heb overigens de Redmi Note 5 toegevoegd in de Pricewatch: product: Xiaomi Redmi Note 5 32GB

Ik had overigens de gegevens voor de 4/64GB Zwart ingevoerd maar Tweakers heeft er de 3/32GB alle kleuren van gemaakt...

Ik moet me ook nog even gaan verdiepen in de ROM, want de officiele ROM ondersteunt natuurlijk geen Nederlands; tenzij de sellers zelf een eigen ROM erop flashen?

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 03-05-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piet91 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:41:
De 6GB versie is voor mij sowieso geen optie omdat Xiaomi deze niet aanbiedt in de Global Version.
De Global versies hebben alleen 3/32GB en 4/64GB.
Xiaomi levert wel degelijk een 6GB versie van de Redmi Note 5, want Hongkong is gewoon de global variant. Komt alleen zoals gezegd, pas morgenvroeg beschikbaar.

Zal dan wel later via andere kanalen beschikbaar komen. Overigens zit er sinds Android 8.0 ook ondersteuning voor de Nederlandse taal bij Xiaomi toestellen.

Dus als goed is heeft globale versie gewoon Nederlandse ondersteuning. Maar een Redmi 5 Plus, die in India als Redmi Note 5 verkocht word heeft dat niet.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zqaq1x.png

Realiseer mij trouwens, dat dit op het randje zit van de regels van dit topic. Dus ik zet de discussie over de beschikbaarheid voort in het correcte topic.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 03-05-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Anoniem: 1068241 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:15:
Xiaomi levert wel degelijk een 6GB versie van de Redmi Note 5, want Hongkong is gewoon de global variant. Komt alleen zoals gezegd, pas morgenvroeg beschikbaar.

Zal dan wel later via andere kanalen beschikbaar komen.
Ik ben anders nog geen 6GB versie tegengekomen met band 20 ondersteuning.
Band 20 ondersteuning zit alleen op de Global Version van de Chinese Note 5.
(De Chinese versie van de Note 5 heeft ook geen band 20 ondersteuning)
Overigens zit er sinds Android 8.0 ook ondersteuning voor de Nederlandse taal bij Xiaomi toestellen.

Dus als goed is heeft globale versie gewoon Nederlandse ondersteuning. Maar een Redmi 5 Plus, die in India als Redmi Note 5 verkocht word heeft dat niet.
Oeh, dat is wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:41:
Ik moet me ook nog even gaan verdiepen in de ROM, want de officiele ROM ondersteunt natuurlijk geen Nederlands; tenzij de sellers zelf een eigen ROM erop flashen?
Ik zou altijd flashen, de originele rom werkt hier slecht, niet enkel de taal maar ook gps werkt niet zo goed. En roms die resellers geflasht hebben vertrouw ik niet, wie weet wat voor apps daar allemaal meedraaien.

De Xiaomi.eu rom doet het prima en is gewoon Miui. LinaegeOS werkt ook op veel Xiaomi toestellen. Volgens mij was daar al een onofficial release van voor de RN5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de global ROM gewoon de Nederlandse taal ondersteund, dan zie ik persoonlijk geen reden om Xiaomi.eu ROM te flashen. Sowieso moet je dan alweer die unlock code aanvragen en dat is eerlijk gezegd best lastig.

Bij de Chinese toestellen was het altijd een noodzakelijk kwaad, omdat je anders opgescheept zat met een telefoon die niet in het Nederlands werkte. En uiteraard enkele Chinese apps die helaas niet te verwijderen zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Op mijn RN4 werkte de GPS niet goed. Zowel google maps als locale apps zoals NS reisplanner werkte niet naar behoren. Destijds gelezen dat dit komt door de chinese rom. dit was opgelost nadat ik de Xiaomi.eu rom flashte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Zo vanmorgen heb ik de Xiaomi Redmi Note 5 kunnen kopen: wel niet in Mongkok, want vanwege de opening van de nieuwe winkel stond daar een enorme wachtrij.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2l5kt1.jpg

Eerste indruk van de camera was goed, dus heb niet lang getwijfeld en eentje gekocht. Voordat de wachten bij Mongkok realiseerde, dat ze beter naar Causeway kunnen gaan.

Goede service daar bij Xiaomi: als je een schermfolie koopt, doen ze hem gratis en professioneel op je telefoon plakken. Ben er dus erg blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 18:30
Anoniem: 1068241 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 07:05:
Zo vanmorgen heb ik de Xiaomi Redmi Note 5 kunnen kopen: wel niet in Mongkok, want vanwege de opening van de nieuwe winkel stond daar een enorme wachtrij.

Eerste indruk van de camera was goed, dus heb niet lang getwijfeld en eentje gekocht. Voordat de wachten bij Mongkok realiseerde, dat ze beter naar Causeway kunnen gaan.

Goede service over daar bij Xiaomi: als je een schermfolie koopt, doen ze hem gratis en professioneel op je telefoon plakken. Ben er dus erg blij mee :D
Super, ben benieuwt naar echte ervaringen (niet de usual youtube). Kan je eens iets testen voor mij?
Voor mij is gps super belangrijk. Kan je eventueel eens 'GPS test (Chartcross limited)' downloaden en buiten na een minuut of zo, eens een screenshot nemen? Wat voor mij van groot belang is is de SNR die meestal boven de sats komt te staan. Ik had 1 screenshot van 1sec gezien in een review maar daarin wordt nooit gezegt of ze dit binnen of buiten nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ja zodra ik de tijd heb begin ik met testen: voor nu laat ik de telefoon nog even in de doos, aangezien ik overmorgen alweer terug vlieg naar Nederland.

Zit nu nog in Mongkok, wilde nog eventjes neuzen bij de nieuwe Xiaomi store. Maar ga echt geen uren in de rij staan, om binnen te komen :(

Overigens kan ik bevestigen dat het toestel de Nederlandse taal bevat, dat was eerste wat ik gecontroleerd heb. En er zit ook een TPU hoesje bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
Anoniem: 1068241 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:48:

Overigens kan ik bevestigen dat het toestel de Nederlandse taal bevat, dat was eerste wat ik gecontroleerd heb. En er zit ook een TPU hoesje bij :D
TPU hoesjes zitten er altijd bij. Zelfs als je niet in een Xiaomi store koopt.

Ben benieuwd wanneer ze de mijne gaan opsturen. Want dit is nog niet gebeurd.
Vraag me af, wat de prijs nouw is in zo'n Xiaomi store... voor de 4GB en de 6GB.

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 04-05-2018 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke-san
Anoniem: 1068241 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:48:
Ja zodra ik de tijd heb begin ik met testen: voor nu laat ik de telefoon nog even in de doos, aangezien ik overmorgen alweer terug vlieg naar Nederland.
Zou je hem nu niet beter even volledig testen? Als er iets mee is kan je hem nog omruilen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Luke-san schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:00:
[...]

Zou je hem nu niet beter even volledig testen? Als er iets mee is kan je hem nog omruilen,
Jawel, dat ga ik ook doen. Maar of ik de tijd heb voor uitgebreide tests, dat durf ik niet te zeggen. Die GPS Test gaat sowieso geen zin hebben zolang ik nog in Hongkong ben: aangezien GPS door de vele wolkenkrabbers toch nooit echt optimaal werkt.
theduke1989 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 08:51:
[...]

TPU hoesjes zitten er altijd bij. Zelfs als je niet in een Xiaomi store koopt.

Ben benieuwd wanneer ze de mijne gaan opsturen. Want dit is nog niet gebeurd.
Vraag me af, wat de prijs nouw is in zo'n Xiaomi store... voor de 4GB en de 6GB.
Dat is niet altijd zo geweest hoor: bij mijn Redmi Note 4 zat er in iedere geval geen bij. Prijs voor 4GB was HKD 1799 ( € 192 ) en voor 6GB HKD 2099 ( € 224 ). En schermfolie was HKD 25 ( € 3 ) inclusief het laten aanbrengen op het scherm.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 04-05-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
Anoniem: 1068241 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:18:

[...]

Dat is niet altijd zo geweest hoor: bij mijn Redmi Note 4 zat er in iedere geval geen bij. Prijs voor 4GB was HKD 1799 ( € 192 ) en voor 6GB HKD 2099 ( € 224 ). En schermfolie was HKD 25 ( € 3 ) inclusief het laten aanbrengen op het scherm.
nette prijzen, helaas doen de AliE verkopers slim en verkochten de 4GB / 64gb voor €217,- op het moment dat ik het kocht. Maar goed op zich niet zo'n ramp want er komen geen extra vage kosten bij te pas enz. Maar ze spelen er echt slim op in. En vooral de verkoper waar ik heb gekocht. Verkoopt de 4GB variant voor 350,- of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
SirLenncelot schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:13:
Ik zou altijd flashen, de originele rom werkt hier slecht, niet enkel de taal maar ook gps werkt niet zo goed. En roms die resellers geflasht hebben vertrouw ik niet, wie weet wat voor apps daar allemaal meedraaien.

De Xiaomi.eu rom doet het prima en is gewoon Miui. LinaegeOS werkt ook op veel Xiaomi toestellen. Volgens mij was daar al een onofficial release van voor de RN5
Blijkbaar komt de Note 5 out of the box met de Nederlandse taal. De noodzaak voor mij om er een andere ROM op te flashen is dan in ieder geval stuk minder.

Kan er inderdaad indien gewenst dan LineageOS opzetten als de Xiaomi schil mij niet bevalt.

Ik heb overigens ook de 4/64GB variant aan de PW toegevoegd: pricewatch: Xiaomi Redmi Note 5 4GB intern 64GB Zwart

Dit gaat echter niet helemaal zoals het zou moeten. Ik had oorspronkelijk de 4/64GB varianten geplaatst maar dat werden om een of andere reden in de PW gezet als 3/32G varianten.
Na een post van een MOD die ik hier ergens las probeerde ik de 64GB variant ook toe te voegen (dat er dus 8 verschillende versies in de PW staan) maar dat gaat blijkbaar niet goed.

Eens kijken of ik de juiste user/MOD o.i.d. kan vinden die dat kan fixen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Eindelijk het toestel volledig opgeladen en ingesteld met behulp van mijn vorige toestel: dat ging verrassend goed, ondanks dat ik het proces moest onderbreken.

Dus dat is al erg positief, want bij vorige Android versies mislukte het herstellen van de backup dan vervolgens gewoon. Nu word het proces gewoon gepauzeerd, tot er weer internet verbinding is.

Instellen van het toestel ging dus lekker makkelijk: ook werden er duidelijk instructies gegeven, over wat voor stappen je op je oude Android toestel moest volgen.

Wat mij ook echt positief bevalt is het 5.99 inch scherm: dat is lekker groot, zonder dat het onhandig aanvoelt. Je merkt dus overduidelijk dat de bezels een stuk kleiner geworden zijn, in vergelijking met zijn voorganger de Redmi Note 4.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ewzceh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2rr8686.jpg

Het geheel ziet er eerlijk gezegd ook een stuk mooier uit, dan zijn voorganger. Al is het design van de achterkant helaas niet veel veranderd: behalve dan de plaatsing van de camera's.

Vooral door het feit dat de fysieke knoppen verdwenen zijn: daardoor heb je meer schermruimte en kun je met gestures werken. Dus naar boven vegen voor thuis, naar boven en vasthouden voor recente apps en terug is gewoon van links naar rechts of juist andersom.

Het voelt dus echt nieuw aan en alles reageert ook lekker vlot :D

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2v8iv0p.png

Ook heb ik Antutu benchmark gedraaid, dan zie je toch dat dit toestel eindelijk een vooruitgang bied in de presentaties. In tegenstelling tot de Redmi 5 Plus, welke dezelfde chipset had als de Global Redmi Note 4.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/30ix1j8.png

Vergelijking met de Redmi Note 4 Mediatek, welke een Deca-core chipset bevat. De presentaties van de Redmi Note 5 lijken daardoor wellicht niet zo indrukwekkend, maar het toestel heeft wel de dubbele hoeveelheid aan RAM.

De 3GB RAM bleek uiteindelijk toch net te weinig, dus de extra RAM is erg welkom. Al is 6GB natuurlijk meer toekomstproof, aangezien je het nu wellicht nog niet echt nodig hebt.

Zo dat was de voorlopige eerste indruk: ik ga het toestel nog netjes inrichten, en de Redmi Note 4 mag met vervroegd pensioen :)

Toegevoegd aan bericht op 5-5-2018

Ik heb ondertussen ook een paar mooie plaatjes kunnen schieten: en het is echt een held vooruitgang die dual-camera in vergelijking, met de camera uit de Redmi Note 4.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/300a9te.jpg
Overdag

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/dx0043.jpg
Avonds

Persoonlijk ben ik er meer dan tevreden over: vooral omdat ik niet voor iedere foto mijn brugcamera uit de rugzak wil halen. Dus dan is het fijn als de camera van de smartphone het een beetje goed doet :D

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 05-05-2018 13:58 . Reden: Camera foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bezig om een review te schrijven: wat zouden jullie graag willen weten? Dan kan ik er eventueel rekening mee houden. Overigens krijg ik niet de 6GB/64GB toegevoegd aan de pricewatch, dus ik zet de review dan maar onder de 4GB/64GB die wel al toegevoegd is. Of kan iemand daarmee helpen? Mij gaat dat gewoon het petje te boven, om die telefoon toe te voegen aan de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Super dat je met een review bezig bent. Naast zaken als camera kwaliteit en accuduur ben ik vooral benieuwd naar de kwaliteit van het scherm, of de automatische helderheid goed werkt en of de bluetooth connectiviteit vlekkeloos is. Dit komt met name omdat ik dit de zwakke punten van (mijn) RN4 vind. Als het niet in je review past kun je er wellicht hier iets over vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:06
Anoniem: 1068241 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:22:
Ik ben bezig om een review te schrijven: wat zouden jullie graag willen weten? Dan kan ik er eventueel rekening mee houden. Overigens krijg ik niet de 6GB/64GB toegevoegd aan de pricewatch, dus ik zet de review dan maar onder de 4GB/64GB die wel al toegevoegd is. Of kan iemand daarmee helpen? Mij gaat dat gewoon het petje te boven, om die telefoon toe te voegen aan de Pricewatch.
Geweldig dat je dit wilt doen.
ik zou graag willen weten;

Hoe snel de laadfunctie is met bijgeleverde adapter (wat geen snellader is heb ik begrepen?) en hoe snel hij laad met een snellader.

Hoe de geluidskwaliteit is van de speaker.

welke emui/android versie wordt gebruikt bij de global rom.

welke wifi en 4G snelheden hij kan behalen.

of andere camera apps (open camera/google camera,als die er is) nog betere foto resultaten uit dit toestel weten te persen.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SirLenncelot schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:51:
Super dat je met een review bezig bent. Naast zaken als camera kwaliteit en accuduur ben ik vooral benieuwd naar de kwaliteit van het scherm, of de automatische helderheid goed werkt en of de bluetooth connectiviteit vlekkeloos is. Dit komt met name omdat ik dit de zwakke punten van (mijn) RN4 vind. Als het niet in je review past kun je er wellicht hier iets over vermelden.
Ik zal het proberen mee te nemen in de review: wat betreft Bluetooth, die gebruik ik enkel in mijn Suzuki Celerio en het pairen ging redelijk snel. Hij verbind ook gewoon automatische met de autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Anoniem: 1068241 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:18:
[...]

Jawel, dat ga ik ook doen. Maar of ik de tijd heb voor uitgebreide tests, dat durf ik niet te zeggen. Die GPS Test gaat sowieso geen zin hebben zolang ik nog in Hongkong ben: aangezien GPS door de vele wolkenkrabbers toch nooit echt optimaal werkt.
Dat ligt dan toch wel aan het toestel want ik heb nog nooit een probleem gehad met GPS in HK. Zelfs niet in de mtr, central of mk. Dit met meerdere Huawei toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kenzi schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:59:
[...]

Dat ligt dan toch wel aan het toestel want ik heb nog nooit een probleem gehad met GPS in HK. Zelfs niet in de mtr, central of mk. Dit met meerdere Huawei toestellen.
Zoals gezegd: ik heb niet de tijd gehad om het te testen. Volgens mij heb ik zelfs geen enkele keer de GPS in Hongkong gebruikt, omdat toen nog mijn Xiaomi Redmi Note 4 in gebruik had. Wel gisteren de HereWeGo in de auto gebruikt en dat werkte gewoon perfect :D ( Uiteraard niet in Hongkong, want daar wil je gewoon niet auto rijden :( )

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 07-05-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
Voor mij is het scherm erg belangrijk hoe solide deze is. Want mijn vorige xiaomi toestellen waren qua scherm een ramp. 1x vallen en het scherm was vaak meteen versplinterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theduke1989 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:15:
Voor mij is het scherm erg belangrijk hoe solide deze is. Want mijn vorige xiaomi toestellen waren qua scherm een ramp. 1x vallen en het scherm was vaak meteen versplinterd.
Gek zeg: heb mijn Redmi Note 4 tig keer laten vallen en scherm is nog steeds intact, hij begon hoogstens wat mankementen te vertonen. Zoals de Nabijheidssensor die er een paar keer plotseling mee ophield, om later dan gewoon weer te werken.

PS zou een beschermfolie geen goed idee zijn? Ik heb die voor mijn gemoedsrust maar laten bevestigen: soms is het gewoon goed om naar je vriendin te luisteren, want ik was al heel koppig nee het zeggen tegen de beschermfolie 8)7 Vind ik eigenlijk altijd een ramp als je die zelf moet bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
SirLenncelot schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:51:
Ik heb mijn (Chineses) RMN5P ook binnen. In vergelijking met mijn Redmi Note 3 Pro:
- camera is veel beter, de portrait mode werkt ook erg goed. Nog geen "nighttime" foto's gemaakt.
- scherm is mooi en helder; veel beter in de zon af te lezen. Automatische helderheid werkt goed, ook in zomers weer zoals afgelopen weekend.
- Bluetooth werkt goed icm mijn Bose QC35 (maar niet heel veel gebruikt nog).
- QuickCharge is echt heel fijn; opladen duurde met mijn vorige toestel erg lang, nu laadt hij ~1% per minuut (op basis van 2 observaties tot zover).

Wel heb ik nog een probleem: mijn Google Play Store is uncertified, dus ik kan Netflix niet downloaden. Nog niet echt uitgezocht hoe dit op te lossen. Denk dat dit komt omdat de leverancier de Play Store zelf erop heeft gezet (ivm China versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou dan proberen of je wellicht de Xiaomi.eu ROM erop kunt zetten? Dat heb ik bij de Redmi Note 4 ook gedaan, aangezien dat ook een Chinees toestel was. Daarom ook deze keer bewust een global toestel gekocht: omdat ik het unlocken wel echt een geklooi vind eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
Anoniem: 1068241 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:55:
Ik zou dan proberen of je wellicht de Xiaomi.eu ROM erop kunt zetten? Dat heb ik bij de Redmi Note 4 ook gedaan, aangezien dat ook een Chinees toestel was. Daarom ook deze keer bewust een global toestel gekocht: omdat ik het unlocken wel echt een geklooi vind eerlijk gezegd.
Global is niet specifiek Google Playstore gekoppeld. Maar meer een aanduiding dat het de band20 support en iets meer talen support. Tegenwoordig zit er Google Playstore inderdaad op voor-geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehoutgast schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:49:
[...]

Ik heb mijn (Chineses) RMN5P ook binnen. In vergelijking met mijn Redmi Note 3 Pro:
- camera is veel beter, de portrait mode werkt ook erg goed. Nog geen "nighttime" foto's gemaakt.
- scherm is mooi en helder; veel beter in de zon af te lezen. Automatische helderheid werkt goed, ook in zomers weer zoals afgelopen weekend.
- Bluetooth werkt goed icm mijn Bose QC35 (maar niet heel veel gebruikt nog).
- QuickCharge is echt heel fijn; opladen duurde met mijn vorige toestel erg lang, nu laadt hij ~1% per minuut (op basis van 2 observaties tot zover).

Wel heb ik nog een probleem: mijn Google Play Store is uncertified, dus ik kan Netflix niet downloaden. Nog niet echt uitgezocht hoe dit op te lossen. Denk dat dit komt omdat de leverancier de Play Store zelf erop heeft gezet (ivm China versie).
Wat voor adapter heb je dan nodig voor QuickCharge? Bij de standaard oplaad adapters ( Waar ik er vele van in huis heb liggen ) duurt het ongeveer 2 uurtjes om hem vol te laden. Gaat dus met ongeveer 1000 mA per seconde ofzo? Dat laat AccuBattery mij in iedere geval zien.
berrieberrie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:05:
[...]

Geweldig dat je dit wilt doen.
ik zou graag willen weten;

Hoe snel de laadfunctie is met bijgeleverde adapter (wat geen snellader is heb ik begrepen?) en hoe snel hij laad met een snellader.

Hoe de geluidskwaliteit is van de speaker.

welke emui/android versie wordt gebruikt bij de global rom.

welke wifi en 4G snelheden hij kan behalen.

of andere camera apps (open camera/google camera,als die er is) nog betere foto resultaten uit dit toestel weten te persen.
WiFi snelheid testen heeft weinig zin: ik heb maar een goedkoop ADSL abbonement, dus ik haal altijd de hoogste snelheden die er te behalen vallen op mijn adres. En dat is niet eens snel genoeg om 4K te streamen. En 4G testen gaat ook niet: ik gebruik geen mobiel internet, dat doe ik bewust omdat ik anders nooit offline ben.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 07-05-2018 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Anoniem: 1068241 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:24:
[...]

Wat voor adapter heb je dan nodig voor QuickCharge? Bij de standaard oplaad adapters ( Waar ik er vele van in huis heb liggen ) duurt het ongeveer 2 uurtjes om hem vol te laden. Gaat dus met ongeveer 1000 mA per seconde ofzo? Dat laat AccuBattery mij in iedere geval zien.
Ik had speciaal deze besteld (Anker | PowerPort+ 1 Port), omdat opladen bij mijn Redmi Note 3 Pro zo vreselijk lang duurde. Dan zie je als je de oplader inplugt ook een speciaal icoontje. De meegeleverde oplader is inderdaad een gewone oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Goed om te horen dat de Note 5 met een zware adapter goed snel laadt, scheelt met zo'n dikke accu toch behoorlijk.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Mijn Note 3 Pro begint wel aardig af te takelen(vriendin sloeg hem per ongeluk uit mn handen op het moment dat ik voor letterlijk 4 minuten het hoesje er af had) en ben een beetje aan het rondneuzen wat er zoal verkrijgbaar is. Maar aan het eind van de rit blijf ik toch weer terugkomen op een Xiaomi.

Wellicht dan maar gewoon een nieuwere generatie Note nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Anoniem: 613510 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:39:
Mijn Note 3 Pro begint wel aardig af te takelen(vriendin sloeg hem per ongeluk uit mn handen op het moment dat ik voor letterlijk 4 minuten het hoesje er af had) en ben een beetje aan het rondneuzen wat er zoal verkrijgbaar is. Maar aan het eind van de rit blijf ik toch weer terugkomen op een Xiaomi.

En binnenkort dus bij de Kruidvat te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehoutgast schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:40:
[...]

En binnenkort dus bij de Kruidvat te koop!
Dat is nog niet gezegd toch, volgens mij waren dat alleen de budgetmodellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:39:

Dat merkte ik aan mijn Redmi Note 4 dus ook: die heeft ook diverse valpartijen overleeft. Geen gebarsten scherm ofzo, maar volgens mij kun je de telefoon beter niet laten vallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:47:
[...]

Dat merkte ik aan mijn Redmi Note 4 dus ook: die heeft ook diverse valpartijen overleeft. Geen gebarsten scherm ofzo, maar volgens mij kun je de telefoon beter niet laten vallen :+
Dat inderdaad. Vele malen laten kletteren, maar deze keer was het de druppel. Mijn backplate is zo krom als een kattenrug en derhalve doet vrijwel niks het echt lekker meer; M'n 3,5mm plug gat is kapot, m'n volume / uitknop moet ik hard indrukken voordat ze reageren, m'n simkaart weigert dienst nu en dan. Maar ach, hij is ondertussen 2,5 jaar oud en gaat richting de 3 :+

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 613510 op 07-05-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:15:
[...]

Dat inderdaad. Vele malen laten kletteren, maar deze keer was het de druppel. Mijn backplate is zo krom als een kattenrug en derhalve doet vrijwel niks het echt lekker meer; M'n 3,5mm plug gat is kapot, m'n volume / uitknop moet ik hard indrukken voordat ze reageren, m'n simkaart weigert dienst nu en dan. Maar ach, hij is ondertussen 2,5 jaar oud en gaat richting de 3 :+
Nieuwe kopen dus! Geloof mij maar het is het helemaal waard hoor :D Ondanks dat het onder de motorkap minder indrukwekkend is, maar dat geld voor de meeste nieuwe smartphones wel. Dat was iets van vroeger: toen werden iedere jaar het aantal CPU cores verdubbeld 8)7

Maar als ze er 16 CPU cores in zetten, dan zuipt zo'n chipset gewoon de batterij leeg. En dat merk ik bij de De Helio X20 van Mediatek: die verslaat de Redmi Note 5 in Geekbench 4, maar dat gaat wel ten koste van de batterij. Die heeft 10 CPU Cores. Dus toen ik eerst de Redmi 5 Plus in handen had, was ik al snel teleurgesteld omdat mijn Note 4 hem in een op een Antutu benchmark keihard versloeg. Gelukkig werd enkele dagen later aangekondigd dat de Note 5 in Hongkong verkocht werd 8)

Dus ik heb de telefoon letterlijk vanaf de 1e dag dat ie officieel in Hongkong verkocht is, alleen ik weet niet of Hongkong nou de eerste voor de global markt was? Want in India was de Note 5 eigenlijk een Redmi 5 Plus en de Pro is vergelijkbaar met de Global Redmi Note 5.

Anyway ik ben de puntjes op de i het zetten van de review en dan gooi ik hem gewoon lekker online :)

Zo hij is online: zal de review in de toekomst wellicht nog bijwerken :)

productreview: Xiaomi Redmi Note 5 4GB ram, 64GB opslag Zwart review door Anoniem: 1068241

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 07-05-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 14:23
Anoniem: 1068241 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:52:
[...]

Nieuwe kopen dus! Geloof mij maar het is het helemaal waard hoor :D Ondanks dat het onder de motorkap minder indrukwekkend is, maar dat geld voor de meeste nieuwe smartphones wel. Dat was iets van vroeger: toen werden iedere jaar het aantal CPU cores verdubbeld 8)7

Maar als ze er 16 CPU cores in zetten, dan zuipt zo'n chipset gewoon de batterij leeg. En dat merk ik bij de De Helio X20 van Mediatek: die verslaat de Redmi Note 5 in Geekbench 4, maar dat gaat wel ten koste van de batterij. Die heeft 10 CPU Cores. Dus toen ik eerst de Redmi 5 Plus in handen had, was ik al snel teleurgesteld omdat mijn Note 4 hem in een op een Antutu benchmark keihard versloeg. Gelukkig werd enkele dagen later aangekondigd dat de Note 5 in Hongkong verkocht werd 8)

Dus ik heb de telefoon letterlijk vanaf de 1e dag dat ie officieel in Hongkong verkocht is, alleen ik weet niet of Hongkong nou de eerste voor de global markt was? Want in India was de Note 5 eigenlijk een Redmi 5 Plus en de Pro is vergelijkbaar met de Global Redmi Note 5.

Anyway ik ben de puntjes op de i het zetten van de review en dan gooi ik hem gewoon lekker online :)
Ben benieuwd naar de review :).
Na het twijfelen vorige week over de Mix2, met de aanbieding van Banggood, heb ik dan toch de Redmi Note 5 aangekocht. Op Honorbuy global versie 4/64GB, voor €208.
€100 meer voor de Mix2 had ik eigenlijk niet over enkel maar voor de looks.
Ben na 2jaar nog steeds zeer tevreden over mijn huidige Redmi Note 3 Pro, dus daarom maar in dezelfde categorie gebleven. 2jaar geleden was er nog de spanning en het geklooi bij een eerste keer unlocken en wisselen van Rom (duurde toch wel een volledige voormiddag), nu ik de Global heb is het opstarten en gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mix 2 was zelfs afgeprijsd, ook in de officiele Mi Store: maar bij Xiaomi zou ik nooit een verouderd model kopen, dan geven ze € 50 korting t.o.v. het nieuwe model en dat is het dan. Als die Mix 2 flink afgeprijsd was, dan was het een andere verhaal geweest. Maar er zijn gewoon de nodige compromissen gemaakt bij die Mix 2(S) om hem bijna bezelvrij te maken: zo zit de frontcamera aan de onderkant van het toestel

Dat is leuk om je vriendin cadeau te doen: dan zie je haar decollete mooi :) Maar erg praktisch is dat niet en ook het feit dat er geen SD-Kaartje in kan. Nu is het gewoon hup SD-Kaartje in andere toestel plaatjes en je bent klaar. Dus daarom vind ik die SD-Kaartjes zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:36
Leuke review!

Zelf ben ik aan het zoeken naar en SD636 met USB-C en betere camera.
In de topicstart zie ik dit model niet terug.

Volgens mij in india en china uitgebracht onder verschillende namen.
Pfff. Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djiedjee schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:12:
Leuke review!

Zelf ben ik aan het zoeken naar en SD636 met USB-C en betere camera.
In de topicstart zie ik dit model niet terug.

Volgens mij in india en china uitgebracht onder verschillende namen.
Pfff. Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Vreselijk he: en dan allerlei websites die gaan beweren dat Xiaomi de Redmi Note lijn had laten vallen. Xiaomi heeft volgens mij trouwens geen toestel met een SD636 met USB-C, maar wel een SD625 toestel de Mi A1! Maja ik zeg het eerlijk: USB-C kan mij gestolen worden. Dan mag ik allemaal nieuwe USB kabels gaan aanschaffen :(

Nu heb ik eentje in de woonkamer liggen en eentje in de slaapkamer: allemaal kabels die meegeleverd werden bij mijn vorige telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Thanks voor de review! 8 uur screen on time is wel echt ideaal, ik haal nu met heel veel moeite (geforceerd deep sleep, scherm zo donker mogelijk en altijd locatie en bluetooth uitzetten etc...) 4-4,5 uur op m'n Nexus 5X. Hopelijk komt mijn RN5P snel binnen :)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BdK9001 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:34:
[...]

Thanks voor de review! 8 uur screen on time is wel echt ideaal, ik haal nu met heel veel moeite (geforceerd deep sleep, scherm zo donker mogelijk en altijd locatie en bluetooth uitzetten etc...) 4-4,5 uur op m'n Nexus 5X. Hopelijk komt mijn RN5P snel binnen :)
Ja ik heb het wel nog niet volledig getest: maar ik laad het toestel nu ook niet meer telkens tot 100% vol. Tot 80% opladen zou veel minder slijtage voor de batterij opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:36
@Anoniem: 1068241 Eerder had ik gelezen dat de chinese versie wel USB-C zou hebben.
https://www.tabletsmagazi...note-5-pro-betere-camera/

Later zou dit toch weer niet het geval zijn:
https://www.gadgetlite.in...b-not-the-usb-type-c.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik ben in ieder geval de draad kwijt wat betreft de combinatie van 6GB en band 20.
Kimovil geeft geen 6GB versie met band 20 aan. Sellers ook niet.
Als ik op de Xiaomi site kijk (en dan Hong Kong) dan staat daar wel de 6GB versie met band 20.

Wat ik sinds de introductie van de Note 5 kon vinden, was dat er geen Global versie met 6GB en band 20 zou komen. En nu dus blijkbaar wel. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:49:
Ik ben in ieder geval de draad kwijt wat betreft de combinatie van 6GB en band 20.
Kimovil geeft geen 6GB versie met band 20 aan. Sellers ook niet.
Als ik op de Xiaomi site kijk (en dan Hong Kong) dan staat daar wel de 6GB versie met band 20.

Wat ik sinds de introductie van de Note 5 kon vinden, was dat er geen Global versie met 6GB en band 20 zou komen. En nu dus blijkbaar wel. Raar.
Persoonlijk lijkt 6 GB me wat overdreven. Die band 20 maakt me ook niet zoveel uit, maar ik verblijf eigenlijk altijd in de randstad, dus volgens mij is het gemis daar minder een probleem (op mijn Redmi Note 3 Pro had ik ook geen band 20, nooit gemist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
@Piet91 ik heb gewoon maar de 4GB / 64GB gekocht. Voor mij heb ik niet zoveel nodig. Ik maak vrijwel elke 3-6 uur me background apps schoon.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@ehoutgast Voor mij is band 20 absoluut een must. Als een telefoon dat niet ondersteunt dan hoef ik 'm ook niet.

6GB is hier ook niet nodig, maar als die maar een geringe meerprijs heeft t.o.v. de 4GB versie, dan is het natuurlijk mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:57
Anoniem: 1068241 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:38:
[...]

Ja ik heb het wel nog niet volledig getest: maar ik laad het toestel nu ook niet meer telkens tot 100% vol. Tot 80% opladen zou veel minder slijtage voor de batterij opleveren.
Is er een manier deze max in te stellen anders dan simpelweg op tijd de stekker uit het stopcontact trekken?

Vreemd ook dat de een aangeeft band20 niet te missen, en dat de ander het onmisbaar vindt.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoffa op 07-05-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djiedjee schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:38:
@Anoniem: 1068241 Eerder had ik gelezen dat de chinese versie wel USB-C zou hebben.
https://www.tabletsmagazi...note-5-pro-betere-camera/

Later zou dit toch weer niet het geval zijn:
https://www.gadgetlite.in...b-not-the-usb-type-c.html
Slecht geïnformeerde site dus: of bij iedere scheet een heel nieuwsbericht schrijven. Bij de Mi 6X werd ja direct de conclusie getrokken, dat er dan ook op korte termijn een Mi A2 aangekondigd zou worden.

En bij Redmi 5 Plus, waren er veel sites die beweerde dat het de Redmi Note 5 zou wezen... ja in India blijkbaar wel dan. Zelf wacht altijd liever af tot Xiaomi het zelf aankondigde.
Stoffa schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:08:
[...]

Is er een manier deze max in te stellen anders dan simpelweg op tijd de stekker uit het stopcontact trekken?

Vreemd ook dat de een aangeeft band20 niet te missen, en dat de ander het onmisbaar vindt.
Nee dat gaat niet: de app AccuBattery geeft een notificatie af zodra de batterij op 80% zit en dan kun je de stekker eruit trekken. Wat betreft dus band20: zolang je geen 4G gebruikt kun je die inderdaad goed missen.

Ik heb de telefoon op het 2G netwerk ingesteld, dat zou zuinigere zijn. En een mobiel data abonnement heb ik niet. Wel is het soms lastig om te kiezen of twee simkaarten, of een simkaart en een SD-Kaart.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 07-05-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Niet online
Stoffa schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:08:
[...]
In elk geval in de randstad heb je ook 4G support op andere banden; ik heb in elk geval thuis en op het werk gewoon 4G. Maar zelfs als ik dat niet had mis ik het niet, ik gebruik <1 GB per maand aan data. Volgens mij gaat in de buitengebieden 4G wel vaak over 800 MHz ivm bereik per zendmast.

Voor de volledigheid, ik zit bij Vodafone/Ziggo.

[ Voor 13% gewijzigd door ErnstH op 07-05-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehoutgast schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:51:
[...]

Persoonlijk lijkt 6 GB me wat overdreven. Die band 20 maakt me ook niet zoveel uit, maar ik verblijf eigenlijk altijd in de randstad, dus volgens mij is het gemis daar minder een probleem (op mijn Redmi Note 3 Pro had ik ook geen band 20, nooit gemist).
Als ze mij in de Mi Store gezegd hadden: sorry de 6GB is al uitverkocht, dan had ik ook genoegen genomen met de 4GB versie. Bij Xiaomi moet je namelijk wel vaker compromissen maken.

Toen ik de Redmi Note 4 kocht hadden ze namelijk geen gouden beschikbaar, dus heb ik maar de zilveren genomen.

Maar resellers praten soms echt onzin: van Xiaomi heeft ons nog niet kunnen beleveren. Nee Xiaomi verkoopt eerst via hun officiële kanalen en niet eerst via resellers. Dus tot nu toe hebben ze Chinese en Indiase Redmi Note 5's verkocht.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 07-05-2018 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Wie de thema app Nie zou vinden. Blijkbaar is die niet zichtbaar als de regio op bv België staat. Even op Hong Kong gezet en kon thema's was zichtbaar.

Edit:

Kon het niet laten om al te proberen unlocken en twrp installeren.

Ging enorm vlot.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/8xq8uh.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door radavl op 11-05-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 23:15
Zo dat unlocken heb je snel gedaan, dacht dat er tegenwoordig een wachttijd van 300 uur zou zijn? Dit is wel positief dat je binnen 72 uur kan unlocken.

Zou ook wel weer terug na Xiaomi willen, echter ben ik zo gehecht aan het always on display van Samsung :F

[ Voor 26% gewijzigd door Bassbounce op 12-05-2018 07:14 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radavl
Bassbounce schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 07:12:
Zo dat unlocken heb je snel gedaan, dacht dat er tegenwoordig een wachttijd van 300 uur zou zijn? Dit is wel positief dat je binnen 72 uur kan unlocken.

Zou ook wel weer terug na Xiaomi willen, echter ben ik zo gehecht aan het always on display van Samsung :F
Ja ik dacht dat ook.

Moet wel zeggen, ik heb op mijn xiaomi account al van redelijk in het begin men moest unlocken de rechten gekregen. Het was wel de eerste keer dat ik effectief een toestel unlocked heb op die manier.

Edit: het was zelfs geen 72 uur. Smorgens geleverd en in de late namiddag unlocked.

Edit 2: Eerste keer volgeladen. Ziet er veelbelovend uit.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2llzn0j.png

[ Voor 13% gewijzigd door radavl op 12-05-2018 08:32 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

radavl schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:16:
Wie de thema app Nie zou vinden. Blijkbaar is die niet zichtbaar als de regio op bv België staat. Even op Hong Kong gezet en kon thema's was zichtbaar.
Goede tip: want ik kon hem ook al niet vinden. Al moet ik eerlijk zeggen, dat het standaard thema toch echt het beste vind. Dus ik heb de app niet echt gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
Anoniem: 1068241 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:49:
[...]

Goede tip: want ik kon hem ook al niet vinden. Al moet ik eerlijk zeggen, dat het standaard thema toch echt het beste vind. Dus ik heb de app niet echt gemist.
Ik ben niet zo voor al dat wit in de menu's. Dus Nie een donker thema geïnstalleerd.

Ik zit nu wel op de laatste xiaomi.eu rom. Dus nu hoef ik de regio niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Hoe is de kwaliteit van het lcd scherm?
Mijn vorig toestel de mi mix 2 had veel last van ghosting tijdens het scrollen de tekst veranderde van dikte tijdens het scrollen net zoals op oude lcd schermen.

Heeft de note daar ook last van? De note 4 had het ook.

Voorbeeld video van wat ik bedoel
YouTube: Nexus 5X Scrolling Text Blur Bug/Issue

[ Voor 21% gewijzigd door Bassbounce op 12-05-2018 11:55 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schermkwaliteit is gewoon prima: naar mijn idee zit er een beter scherm in de bij de Note 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
Bassbounce schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:53:
Hoe is de kwaliteit van het lcd scherm?
Mijn vorig toestel de mi mix 2 had veel last van ghosting tijdens het scrollen de tekst veranderde van dikte tijdens het scrollen net zoals op oude lcd schermen.

Heeft de note daar ook last van? De note 4 had het ook.

Voorbeeld video van wat ik bedoel
YouTube: Nexus 5X Scrolling Text Blur Bug/Issue
Ikzelf merk niets van ghosting. Scherm is voor mij prima. Ik zet de kleuren wel op koud. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nationale Molendag, foto's gemaakt met de Redmi Note 5 ( Global ).

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/25psjtf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2ijonj5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/vf8qia.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2r3gppj.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radavl
Anoniem: 1068241 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:57:
Nationale Molendag, foto's gemaakt met de Redmi Note 5 ( Global ).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Sry voor de off-topic. Maar dit is de eerste keer dat ik hoor van de "nationale molendag" 😜

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2v2e9dv.jpg

Stilzitten kent zoonlief wel niet 😂

[ Voor 8% gewijzigd door radavl op 12-05-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Welke android versie stond er op jullie telefoons. Ik heb op XDA gelezen dat de Global versie met Oreo komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
SirLenncelot schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:11:
Welke android versie stond er op jullie telefoons. Ik heb op XDA gelezen dat de Global versie met Oreo komt.
Heb intussen xiaomi.eu, maar er stond idd standaard 8.1 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Dit is voor mij mn eerste Android (ga eindelijk Apple verlaten). Al dat gedoe met xiaomi.eu rom, Android stock versie, MiU of Lineage....ik snap er weinig van.

Kan ik gewoon af met de standaard telefoon "as is", of moet ik ook een of ander unlock request doen om iets anders te draaien oid? :s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radavl
Stoffa schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:21:
Dit is voor mij mn eerste Android (ga eindelijk Apple verlaten). Al dat gedoe met xiaomi.eu rom, Android stock versie, MiU of Lineage....ik snap er weinig van.

Kan ik gewoon af met de standaard telefoon "as is", of moet ik ook een of ander unlock request doen om iets anders te draaien oid? :s
Als je geen root nodig hebt hoef je niet te unlocken.

De standaard stable rom komt tegenwoordig met nederlandse taal.

En miui leunt qua looks meer aan bij ios dan stock android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Stoffa schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:21:

Ik stapte ook van iOS over naar Android met de Redmi Note 4. Toen moest nog een andere Tom geïnstalleerd worden voor de taal en andere features. Dat hoeft volgens mij niet meer, out of the box tegenwoordig goed te gebruiken. En de MIUI laag van Xiaomi is echt heel fijn voor mensen die iOS gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Zo op het eerste gezicht schiet het toestel erg mooie foto's! Jammer dat ze niet in de winkel liggen dan zou ik het met scrollen kunnen testen.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
radavl schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:28:
[...]

Als je geen root nodig hebt hoef je niet te unlocken.

De standaard stable rom komt tegenwoordig met nederlandse taal.

En miui leunt qua looks meer aan bij ios dan stock android.
Maar waarom is dan het eerste dat jij doet gelijk dat ding unlocken? Wat levert je dat extra op?

Dank voor de uitleg trouwens @SirLenncelot & @radavl

[ Voor 6% gewijzigd door Stoffa op 12-05-2018 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radavl
Stoffa schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:05:
[...]

Maar waarom is dan het eerste dat jij doet gelijk dat ding unlocken? Wat levert je dat extra op?

Rooten is voor mij een must. Dus eerste wat ik doe is unlocken en twrp installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
radavl schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:07:
[...]

Rooten is voor mij een must. Dus eerste wat ik doe is unlocken en twrp installeren.
Ik heb m'n RN4 unlocked, TWRP geïnstalleerd en Xiaomi.eu geflasht. Maar ik heb geen root. Draai ook geen apps die dat nodig hebben, maar wellicht in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radavl
SirLenncelot schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:17:
[...]

Ik heb m'n RN4 unlocked, TWRP geïnstalleerd en Xiaomi.eu geflasht. Maar ik heb geen root. Draai ook geen apps die dat nodig hebben, maar wellicht in de toekomst.
Hoofdzakelijk adaway hier. En dan oa greenify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
radavl schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 07:19:
[...]

Ja ik dacht dat ook.

Moet wel zeggen, ik heb op mijn xiaomi account al van redelijk in het begin men moest unlocken de rechten gekregen. Het was wel de eerste keer dat ik effectief een toestel unlocked heb op die manier.

Edit: het was zelfs geen 72 uur. Smorgens geleverd en in de late namiddag unlocked.

Edit 2: Eerste keer volgeladen. Ziet er veelbelovend uit.

[afbeelding]
Ben ook bang dat het unlocken 72 zal gaan duren.
Welke versie van Mi unlocktool heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
Rubiks schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:53:
[...]

Ben ook bang dat het unlocken 72 zal gaan duren.
Welke versie van Mi unlocktool heb je gebruikt?
Gewoon de versie gedownload via http://en.miui.com/unlock/

Edit: Ben nu al een hele dag met die full screen gestures bezig ipv navigatie balk. Het is even wennen, maar vind het wel niet slecht.

[ Voor 19% gewijzigd door radavl op 12-05-2018 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke-san
radavl schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:18:
[...]

Hoofdzakelijk adaway hier. En dan oa greenify.
Mensen die niet (voorlopig niet) willen rooten kunnen al iets doen om te starten. Installeer https://blokada.org/ en je bent al van een hoop vanaf.
Thuis draait hier zowiso pi-hole. Dus via wifi nergens last van en ook een serieuze aanrader omdat het dan op alle devices werkt welke geconnecteerd zijn via de wifi.

Dat rooten moet je maar mee beginnen als je echt weet wat je allemaal kan en wil mee bereiken. Radavl schreef al de voornaamste op voor vele mensen. De rest zoals viper4android, ingebakken applicaties verwijderen enz enz moet je maar eens bekijken of het echt de moeite is om te rooten. De XDA site even in de gaten houden en veel lezen is de boodschap.
Voor de rest, de overstap van een iPhone naar dit zal in het begin even zoeken zijn maar je zal versteld staan van de vrijheid die je hebt.

Ikzelf zal waarschijnlijk Nova launcher installeren, wat op al mijn Android spullen staat. Daarmee ben je bijna stock android en zijn er mogelijkheden zat om vanalles te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
Luke-san schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:00:
[...]

Mensen die niet (voorlopig niet) willen rooten kunnen al iets doen om te starten. Installeer https://blokada.org/ en je bent al van een hoop vanaf.
Thuis draait hier zowiso pi-hole. Dus via wifi nergens last van en ook een serieuze aanrader omdat het dan op alles werkt wat geconnecteerd is via de wifi.

Dat rooten moet je maar mee beginnen als je echt weet wat je allemaal kan en wil mee bereiken. Radavl schreef al de voornaamste op voor vele mensen. De rest zoals viper4android, ingebakken applicaties verwijderen enz enz moet je maar eens bekijken of het echt de moeite is om te rooten. De XDA site even in de gaten houden en veel lezen is de boodschap.
Voor de rest, de overstap van een iPhone naar dit zal in het begin even zoeken zijn maar je zal versteld staan van de vrijheid die je hebt.

Ikzelf zal waarschijnlijk Nova launcher installeren, wat op al mijn Android spullen staat. Daarmee ben je bijna stock android en zijn er mogelijkheden zat om vanalles te doen.
Nova launcher is hier ook de hoofdlauncher op alles wat android is.

AdGuard is ook niet slecht voor mensen die ads willen blokken zonder root.

Ik heb echter mijn vpn connectie nodig voor CyberGhost wanneer ik op publieke WiFi zit of de WiFi van mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 23:14
Als opvolger voor mijn Lumia 830, ben ik aan ‘t kijken voor de Note 5.
Voor mijn vrouw ooit de Lenovo P2 gekocht (groot scherm, grote accu) en die bevalt erg goed.
Iemand nu al ervaring met beide modellen...?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SirLenncelot schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:11:
Android 8.1 Oreo inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Anoniem: 1068241 Ik zat je review nog eens na te lezen en kwam op dit stuk:
De 4G van Tele2 zou theoretische ook moeten werken: maar ik vermoed dat ik gewoon in een gebied zit, waar er simpelweg geen bereik is. In tegenstelling tot de Chinese variant van de Redmi Note 5, heeft de global versie wel gewoon ondersteuning voor 4G in Nederland.
Je haalt hier wel wat zaken door elkaar. Want je hebt een 6GB/64GB toestel en dus de Chinese variant.
Want van de 6GB bestaat geen Global Version en dat merk je dus hier.
Tele2 werkt op de frequenties 800 (band 20) en 2600 MHz. (band 7).
De Chinese variant ondersteunt wel band 7, maar niet 20. En omdat het bereik/dekking van band 7 minder groot is dan band 20 (inherent aan de hogere frequentie) had je dus geen bereik van Tele2.

Ik zie overigens dat de verschillende varianten van de telefoon (de 3GB en 4GB varianten van respectievelijk de Redmi Note 5 en Note 5 Pro) nu ook goed in de Pricewatch staan.
Geen idee wie het gedaan heeft, maar (y)
De enige variant die dus nu nog mist is de Chinese variant van 6GB zonder band 20, uitgerekend de telefoon die jij hebt getest. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 12-05-2018 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Stoffa schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:05:
[...]

Een goede plek om te beginnen is hier. Daar staan zowat alle uitleg, guides en veel verschillende manieren beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piet91 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:58:
@Anoniem: 1068241 Ik zat je review nog eens na te lezen en kwam op dit stuk:

[...]

Je haalt hier wel wat zaken door elkaar. Want je hebt een 6GB/64GB toestel en dus de Chinese variant.
Want van de 6GB bestaat geen Global Version en dat merk je dus hier.
Tele2 werkt op de frequenties 800 (band 20) en 2600 MHz. (band 7).
De Chinese variant ondersteunt wel band 7, maar niet 20. En omdat het bereik/dekking van band 7 minder groot is dan band 20 (inherent aan de hogere frequentie) had je dus geen bereik van Tele2.

Ik zie overigens dat de verschillende varianten van de telefoon (de 3GB en 4GB varianten van respectievelijk de Redmi Note 5 en Note 5 Pro) nu ook goed in de Pricewatch staan.
Geen idee wie het gedaan heeft, maar (y)
De enige variant die dus nu nog mist is de Chinese variant van 6GB zonder band 20, uitgerekend de telefoon die jij hebt getest. :P
Nee ik heb toch echt de global variant hoor :D Als je verder leest zie je dat ik de banden op een rijtje gezet heb, waar dus ook band 20 bij staat. In Hongkong verkopen ze ook enkel global toestellen, want het is de globale markt.

6GB/64GB Global bestaat dus wel: maar resellers zullen hem nog wel niet aanbieden. Trouwens door de bomen zie je het bos niet ;)

Zijn veel te veel verschillende uitvoeringen van de Redmi Note 5: zelfs eentje die Redmi Note 5A heet, maar dat is een goedkoop budget toestelletje. Totaal niet vergelijkbaar met de echte Redmi More 5.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/5ea4yc.png

Dit is de mijne: gekocht bij de officiële Mi Store in Hongkong, dus het is niet zo dat een of andere reseller er een andere Rom opgezet heeft. Het is echt de global variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Anoniem: 1068241 Bijzonder dan, want jouw review is de enige bron die de 6GB variant met band 20 noemt.
Ik kan helemaal nergens anders deze variant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Anoniem: 1068241 misschien kun je met https://play.google.com/s...mplyadvanced.ltediscovery checken welke LTE banden gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Piet91 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:47:
@Anoniem: 1068241 Bijzonder dan, want jouw review is de enige bron die de 6GB variant met band 20 noemt.
Ik kan helemaal nergens anders deze variant vinden.
Ik denk eerlijk gezegd, dat ik ook een van de eerste personen ben die daadwerkelijk een 6GB/64GB global variant in bezit heeft. Althans in Nederland dan :D

Het toestel is vorige week vrijdag in Hongkong op de markt gekomen: dus ik heb hem toen direct gekocht. Dus ja het verbaast mij niks om heel eerlijk te zijn.

Overigens werkt die app niet aangezien hij root toegang nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Hmm op mijn RN4 doet hij het prima en ik heb geen root. Ik kan zo zien dat ik LTE via band 20 verbinding heb via 796 MHz (down) en 837 MHz (up).

Wellicht heb jij als een van de eersten je hand weten te leggen op deze versie, echter zie ik ook op de grijze import sites de configuratie 6gb ram en band 20 support (vooralsnog) nergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja iets met Lollipop en nieuwere: daar heeft Google de toegang tot die data aangepast. Hoe dan ook: bij handmatig zoeken kwam ik net toch 4G van Tele2 tegen.

Als de frequenties niet ondersteund zouden zijn, dan zou ik immers ook die netwerken niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Tele2 biedt ook 4g op andere frequenties. Zie het verhaal van Piet hierboven. Hier staat een mooie afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 27-05 08:25

Dxue

PSN:EvilDrunk

Anoniem: 1068241 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:37:
[...]

Nee ik heb toch echt de global variant hoor :D Als je verder leest zie je dat ik de banden op een rijtje gezet heb, waar dus ook band 20 bij staat. In Hongkong verkopen ze ook enkel global toestellen, want het is de globale markt.

6GB/64GB Global bestaat dus wel: maar resellers zullen hem nog wel niet aanbieden. Trouwens door de bomen zie je het bos niet ;)

Zijn veel te veel verschillende uitvoeringen van de Redmi Note 5: zelfs eentje die Redmi Note 5A heet, maar dat is een goedkoop budget toestelletje. Totaal niet vergelijkbaar met de echte Redmi More 5.

[afbeelding]

Dit is de mijne: gekocht bij de officiële Mi Store in Hongkong, dus het is niet zo dat een of andere reseller er een andere Rom opgezet heeft. Het is echt de global variant.
net ff snel op de miui site gekeken, en ze hebben 3 software varianten, de redmi note 5 global/china/india. Dan denk ik dat ze dus de software zo hebben gemaakt dat het zichzelf aanpast aan de hardware die het detecteert tijdens de installatie. De global is ook 100 mb groter (kan aan extra talen, opties of whatever liggen).

Dat zegt niks over welke telefoonbanden er worden ondersteunt. xiaomi maakt er tegenwoordig ook wel een rommeltje ervan door zoveel aan te bieden en daardoor geen eenduidige aanduiding meer is.
Dat je tele2 op 4g ziet met je telefoon betekent niet dat je ook 4g op band 20 hebt, want ze hebben 4g+ en dat is een samenvoeging van verschillende banden. misschien zit je ergens waar ze ook de hogere banden gebruiken.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn toestel ondersteunt in Europa in iedere geval de volgende frequenties: stond zo in de Engelstalige handleiding.
  • GSM 900: 35 dBm
  • GSM 1800: 32 dBm
  • UMTS band 1/8: 25 dBm
  • LTE band 1/3/7/8/20/38/40: 25.7 dBm
  • Bluetooth: 20 dBm
  • Wi-Fi 2.4 Ghz band: 20 dBm
  • Wi-Fi 5 Ghz band: 20 dBm

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 13-05-2018 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radavl
Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.cc/q1dwanyn3/IMG_20180513_144904.jpg

Zoontje wou dan toch eens een second stilzitten.

Echt wel tevreden van de camera. Lekker bokeh effect. Foto is ook genomen op slaapkamer met niet zo heel veel daglicht, het is hier redelijk donker weer op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-04 19:59
Zon goede camera is voor het eerst in een telefoon van 200 euro, veel grotere upgrade dan van de note 3 naar note 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
iemand al ge-experimineerd met custom roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
theduke1989 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:58:
Buiten xiaomi.eu nog niets geflashed.

Denk wel dat ik binnenkort de rr en lineageos roms eens ga testen.

Maar eerst nu heel de week uitkijken naar het kampioenenfeest zondag in Brugge en dan recupereren op pinkstermaandag 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
radavl schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:16:
[...]

Buiten xiaomi.eu nog niets geflashed.

Denk wel dat ik binnenkort de rr en lineageos roms eens ga testen.

Maar eerst nu heel de week uitkijken naar het kampioenenfeest zondag in Brugge en dan recupereren op pinkstermaandag 🤣
Hoe bevalt de xiaomi.eu op de RN5? Geen bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
Rubiks schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:27:
[...]

Hoe bevalt de xiaomi.eu op de RN5? Geen bugs?
Geen bugs ontdekt tot nu toe.

Merk wel dat de UI wat trager is dan de stock rom.

Iets wat zou opgelost zijn in de huidige xiaomi.eu versie, maar meerdere mensen melden dit ook op hun forum.

Vanavond eens terug de gewone global rom flashen om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
[UNOFFICIAL][8.1.0]LineageOS 15.1 [09-May][RN5P/RN5 china] by vasishath
https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-1-t3774630

Resurrection Remix-OS 6.0.0[OTA][Rn5p/Rn5 china][OFFICIAL][13-May]
https://forum.xda-develop...n-remix-os-6-0-0-t3777375

Alles zou moeten werken, ga dit maar eens proberen zodra ik mijn toestel heb en de BL is unlocked.

Voor mij is het meest belangrijke de batterij management. Want op de Galaxy S6 had ik ook LineageOS een tijdje gedraaid en was de batterij management echt bagger. Batterij ging veel sneller leeg dan de stock rom van Samsung. Dus moet dit echt even bekijken.

[ Voor 46% gewijzigd door theduke1989 op 14-05-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theduke1989 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:58:
Nee eerlijk gezegd niet: maar MIUI is eigenlijk al een soort van custom ROM :+ Eigenlijk de succesvolste 8)

Maar ik vertrouw custom ROMs gewoon niet zo, meestal zijn ze minder stabiel dan de stock ROM. Uitzondering op de regel is eigenlijk Xiaomi.eu, al is dat meer een stock ROM met wat aanpassingen.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbieden en bestellen: [Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, oortjes, accessoires: [Xiaomi Redm Note 5 / Pro] Accessoires.