[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 204 Laatste
Acties:
  • 580.441 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:15
A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:48:
[...]

is dat niet pas zo als je het omzet naar fiat
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
[...]

Nee, de fiat-equivalente waarde van je coins op 1 januari moet je opgeven bij de belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 19:41
De belastingregels in NL zijn heel simpel, je kijkt gewoon op 31-12 van dat jaar naar je totale vermogen (dus alsof je je coins omzet naar cash). Is het boven een bepaalde grens (ik geloof €25k), dan betaal je daar +/- 1,2% (dit percentage is voor komend jaar afhankelijk van de vermogen) belasting over. In Amerika betaal je over het werkelijke rendement van je vermogen belasting, vandaar de jaarlijks terugkomende februari (of beter gezegd: 1e kwartaal) dip in aandelen/crypto. De diepte van de dip is afhankelijk van het rendement van vorig jaar. In crypto dus best diep, maar in aandelen ook behoorlijk.

Ik verwacht voor komend weekend $9.6k aan te tikken (moet wel voor zaterdagnacht gebeuren dan). Daarna zo/ma weer een flinke correctie tot onder $7k. Net als afgelopen week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

[...]

Die wetgeving is ronduit vaag en onduidelijk
De belastingdienst is er vrij duidelijk over.

https://www.belastingdien...ngen/overige_bezittingen/

Cryptocurrency ('virtuele betaalmiddelen') worden specifiek genoemd.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

anboni schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:49:
[...]

Nee, de fiat-equivalente waarde van je coins op 1 januari moet je opgeven bij de belasting.
wat is dan het max vermogen wat je mag hebben bij wajong.. 25k?

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Flink wat resistance op 8,5K

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:50:
[...]

Ok bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:50:
[...]

Geen idee. Dat kun je vast op de site van de belastingdienst of het uwv terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:17
mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:32:
[...]

Daarom betaal je over vermogen. Stel je hebt n ton op de bank op jaar 1, betaal je 1200 euro vermogensbelasting. Heb je het jaar erop nog maar 50k (je hebt dus verlies gemaakt) betaal je toch gewoon 600 euro vermogensbelasting. Zelfde met de rest van je vermogen.

Crypto valt gelukkig niet onder de kansspelbelasting, zoek maar eens op dit forum hoe iemand met n paar euro verliezen een flinke schuld bij de belastingdienst had gemaakt. 8)7
Ja bij mij begint ook steeds grotere aversie te komen door de kromme regels van de belastingdienst. Zelfde geld voor die vermogens belasting. Ik wil prima betalen als de belasting bv gelijk loopt met rente percentage bij de bank. Maar inmiddels al besloten dat ik straks mijn vermogen wel op een andere manier ga stallen. Betaal ik liever dat geld aan een goede adviseur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:50:
[...]

Bij een wajong wordt er niet gekeken naar vermogen, heeft er dus geen invloed op (volgens mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powercoaster
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 20:30
[...]

Wel grappig, er staat het volgende:

"Bitcoins en andere virtuele betaalmiddelen
Virtuele betaalmiddelen, zoals bitcoins, staan op uw computer opgeslagen. U kunt deze alleen gebruiken als betaalmiddel op internet. U geeft van deze middelen de waarde in het economisch verkeer aan op 1 januari van het jaar van aangifte."

Maar ze staan helemaal niet op mijn computer. Hoef ik alleen op te geven wat er op mijn pc staat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:23
gabn88 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:49:
De belastingregels in NL zijn heel simpel, je kijkt gewoon op 31-12 van dat jaar naar je totale vermogen (dus alsof je je coins omzet naar cash). Is het boven een bepaalde grens (ik geloof €25k), dan betaal je daar +/- 1,2% (dit percentage is voor komend jaar afhankelijk van de vermogen) belasting over. In Amerika betaal je over het werkelijke rendement van je vermogen belasting, vandaar de jaarlijks terugkomende februari (of beter gezegd: 1e kwartaal) dip in aandelen/crypto. De diepte van de dip is afhankelijk van het rendement van vorig jaar. In crypto dus best diep, maar in aandelen ook behoorlijk.

Ik verwacht voor komend weekend $9.6k aan te tikken (moet wel voor zaterdagnacht gebeuren dan). Daarna zo/ma weer een flinke correctie tot onder $7k. Net als afgelopen week.
in nu $30k maar goed voor dat je daar aan komt maak ik me eigen niet zo druk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
powercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Virtuele betaalmiddelen, zoals bitcoins, staan op uw computer opgeslagen. U kunt deze alleen gebruiken als betaalmiddel op internet. U geeft van deze middelen de waarde in het economisch verkeer aan op 1 januari van het jaar van aangifte."

Maar ze staan helemaal niet op mijn computer, hoef ik deze ook niet op te geven? :+
Als Nederlands exchange ben je dan ook mooi genaaid, dan heb je er heel wat op je systemen staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:43
[...]

bitcoins en andere virtuele betaalmiddelen
Virtuele betaalmiddelen, zoals bitcoins, staan op uw computer opgeslagen. U kunt deze alleen gebruiken als betaalmiddel op internet. U geeft van deze middelen de waarde in het economisch verkeer aan op 1 januari van het jaar van aangifte.

Maar ik heb mijn btc bij coinbase staan en dus niet op mijn computer opgeslagen?

Edit:spuit 11..

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:53:
[...]

Als Nederlands exchange ben je dan ook mooi genaaid, dan heb je er heel wat op je systemen staan :+
Als je de blockchain synced met een client op je pc, dan heb je er pas veel :X

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

powercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Maar ze staan helemaal niet op mijn computer. Hoef ik alleen op te geven wat er op mijn pc staat? :+
Technisch gezien heb je idd alleen een account bij een exchange waar een tegoed voor een bepaalde coin op staat, niet de coins zelf. Misschien is dat nog wel een loophole ja. :9

Technisch gezien staan ze in de blockchain btw en niet op je pc zolang je geen wallets synct (zoals hierboven ook gezegd idd).

[ Voor 8% gewijzigd door mark-k op 08-02-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:55:
[...]

Als je de blockchain synced met een client op je pc, dan heb je er pas veel :X
Snel maar even de wallets die dat doen verwijderen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:55:
[...]

Technisch gezien heb je idd alleen een account bij een exchange waar een tegoed voor een bepaalde coin op staat, niet de coins zelf. Misschien is dat nog wel een loophole ja. :9
* anboni mompelt iets over geest van de wet vs letter van de wet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

muffstuff schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Ja bij mij begint ook steeds grotere aversie te komen door de kromme regels van de belastingdienst. Zelfde geld voor die vermogens belasting. Ik wil prima betalen als de belasting bv gelijk loopt met rente percentage bij de bank. Maar inmiddels al besloten dat ik straks mijn vermogen wel op een andere manier ga stallen. Betaal ik liever dat geld aan een goede adviseur.
Ik vind het nog steeds vaag ook hoe dat zit met MAX vermogen wat je mag hebben met wajong..

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 08-02-2018 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
anboni schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:56:
[...]

Ach het is box 3 dus waar maken we ons uberhaubt druk over? :?

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
_O-
Dit kwam net op mijn LinkedIn langs, eerste gedachte was, daar heb je weer een cryptohandelaar:
At the age of JUST 33, I'm MORTGAGE free, after following ONE simple step.

spoiler:
I Rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 21:03

HellBeast

Oh My GoT!

FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:48:
[...]

Binance is geen bank, maar een exchange. Vergelijk Binance dus met marktplaats of ebay. Je had je coins ook veilig in je wallet kunnen hebben (geldt voor mij ook helaas).
Die vergelijking vind ik niet zo goed. Bij Marktplaats of Ebay kun je geen geldbedrag op hun servers hebben staan. Maar ik snap je punt.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaascrackers
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-09 16:18
anboni schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:56:
[...]

Dit.

Je gaat echt niet wegkomen met 'ja maar meneer de inspecteur, die muntjes zijn wel van mij, maar ze staan niet op mijn computer.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

75procent van de cryptobeleggers in Nederland staat op (dik) verlies volgens het nos journaal. Ik geef toe dat ik mezelf ook te snel rijk rekende na mijn eerste weken cryptobeleggen. Ik ben begonnen half januari en stond al snel op 300 procent winst. Helaas inmiddels op 30procent verlies van mijn inleg. Bizar dat verschil binnen een maand. Wel veel vertrouwen in 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Crypts schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:58:
[...]

Tja, over 2018 kom ik toch op 4 cijfers aan belasting over box 3 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:58:
_O-
Dit kwam net op mijn LinkedIn langs, eerste gedachte was, daar heb je weer een cryptohandelaar:
At the age of JUST 33, I'm MORTGAGE free, after following ONE simple step.

spoiler:
I Rent.
HALLO DIT IS MIJN LINKEDLN, ik zit in wajong en rentenier op crypto wat niet op mijn computer staat opgeslagen 8)7 .. toedeloe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Nog even een andere zienswijze mbt vermogensbelasting. Stel voor, je hebt 1 BTC. Deze was op 1 januari (zeg) 10.000 euro waard. Je kan er voor kiezen dit niet op te geven bij je aangifte.
Maar wat doe je dan als die ene BTC volgend jaar 100k waard is? Weer niet opgeven?
En als we weer 2 jaar verder zijn is 1 BTC 1 miljoen Dollar waard (want anders eet Mcaffee zijn eigen dick op).. En dan besluit je om 0.5 BTC om te zetten naar euro's. Stel dat dat 400k euro's waard is. Dan heb je ineens een onverklaarbaar vermogen van 400k op je bankrekening. Dan krijg je dus gegarandeerd gezeik met de fiscus.

Moraal van het verhaal: Als je (net als ik) denkt dat crypto een hoop waard gaat worden, is het gewoon verstandig (en eerlijk) om het maar gewoon op te geven bij je aangifte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Machlah
A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:59:
[...]

HALLO DIT IS MIJN LINKEDLN, ik zit in wajong en rentenier op crypto wat niet op mijn computer staat opgeslagen 8)7 .. toedeloe
Dat je in de WAjong zit weten we inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ontopic graag... Dit gaat wederom nergens over. Laat het topic eens niet over jou gaan

[ Voor 82% gewijzigd door Grotman op 08-02-2018 14:04 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Crypts schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:58:
[...]

dat vraag ik me ook af denk dat de meeste de $30k niet halen,maar we hopen er wel op dat wel >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
labtech schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:00:
Nog even een andere zienswijze mbt vermogensbelasting. Stel voor, je hebt 1 BTC. Deze was op 1 januari (zeg) 10.000 euro waard. Je kan er voor kiezen dit niet op te geven bij je aangifte.
Maar wat doe je dan als die ene BTC volgend jaar 100k waard is? Weer niet opgeven?
En als we weer 2 jaar verder zijn is 1 BTC 1 miljoen Dollar waard (want anders eet Mcaffee zijn eigen dick op).. En dan besluit je om 0.5 BTC om te zetten naar euro's. Stel dat dat 400k euro's waard is. Dan heb je ineens een onverklaarbaar vermogen van 400k op je bankrekening. Dan krijg je dus gegarandeerd gezeik met de fiscus.

Moraal van het verhaal: Als je (net als ik) denkt dat crypto een hoop waard gaat worden, is het gewoon verstandig (en eerlijk) om het maar gewoon op te geven bij je aangifte.
Gewoon je Lambo met crypto betalen. dan komen er ook geen vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:00:
Jongens (en meisjes) ik ga alvast afscheid van jullie nemen, want ik heb iemand aangesproken met "prima jochie" en personen die coins zonder argumenten afzeiken mensen met "ieniemienie hersentjes" genoemd en waarschijnlijk krijg ik daar een permban voor. Als ik op die manier op mijn woorden moet gaan letten dan post ik liever ergens anders. Enfin, als ik straks opeens niet meer reageer, dan weten jullie waarom.

En voor sommigen van jullie: Proficiat, en party on *O* ;)
oké man bedankt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:59:
75procent van de cryptobeleggers in Nederland staat op (dik) verlies volgens het nos journaal. Ik geef toe dat ik mezelf ook te snel rijk rekende na mijn eerste weken cryptobeleggen. Ik ben begonnen half januari en stond al snel op 300 procent winst. Helaas inmiddels op 30procent verlies van mijn inleg. Bizar dat verschil binnen een maand. Wel veel vertrouwen in 2018
Momenteel is het ook vrij makkelijk om op verlies te staan. Sta ik momenteel ook btw, maar dat trekt wel weer bij. Ik was zo slim om mn portfolio nog ff te verdrievoudigen vlak voor de dip (thanks wallstreet guy met je Amazon tip...) :X Dus de zwarte cijfers komen pas weer als BTC op 10k staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
Jongens (en meisjes) ik ga alvast afscheid van jullie nemen, want ik heb iemand aangesproken met "prima jochie" en personen die coins zonder argumenten afzeiken mensen met "ieniemienie hersentjes" genoemd en waarschijnlijk krijg ik daar een permban voor. Als ik op die manier op mijn woorden moet gaan letten dan post ik liever ergens anders. Enfin, als ik straks opeens niet meer reageer, dan weten jullie waarom.

So long and thanks for all the fish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:29
muffstuff schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Je bedoelt de kromme regels van de beleidsbepalers. Belastingdienst is een uitvoerende organisatie.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:01:
[...]

De buren.. het is en blijft NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
bie100 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:00:
[...]

dat vraag ik me ook af denk dat de meeste de $30k niet halen,maar we hopen er wel op dat wel >:)
Dat dus en al ga je er wel (dik) overheen, de belasting die wij moeten betalen is dan nog maar een schijntje....

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

zwembroek schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:02:
[...]

Je bedoelt de kromme regels van de beleidsbepalers. Belastingdienst is een uitvoerende organisatie.
hahaha en de 0% spaarrente is ook zo mooi. de inflatie maakt je vermogen alleen maar minder en minder |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:02:
[...]

Momenteel is het ook vrij makkelijk om op verlies te staan. Sta ik momenteel ook btw, maar dat trekt wel weer bij. Ik was zo slim om mn portfolio nog ff te verdrievoudigen vlak voor de dip (thanks wallstreet guy met je Amazon tip...) :X Dus de zwarte cijfers komen pas weer als BTC op 10k staat.
Door jou heb ik een avond lang de Amazon press page lopen te F5'en :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:01:
[...]

Dat hangt dan van de Lambo dealer af. Ik neem aan dat zij net als iedere andere ondernemer verplicht zijn om verdachte transacties (meer dan 25k contnt bijvoorbeeld) te melden :)

yup:
https://www.belastingdien...kelijke_transactie_melden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:03:
[...]

Door jou heb ik een avond lang de Amazon press page lopen te F5'en :+
You and me both... you and me both.
labtech schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:04:
[...]

Dat hangt dan van de Lambo dealer af. Ik neem aan dat zij net als iedere andere ondernemer verplicht zijn om verdachte transacties (meer dan 25k contnt bijvoorbeeld) te melden :)

yup:
https://www.belastingdien...kelijke_transactie_melden
Dan zou die lambohandelaar waarschijnlijk elke transactie moeten melden, dat schiet ook niet op dan.

[ Voor 57% gewijzigd door mark-k op 08-02-2018 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

zo te zien gaat bitcoin cash weer omhoog ik wacht tot ik mijn 300 euro weer heb verdient en zet het over naar echte bitcoins.. troep bitcoincash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 16:35
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:28:
Even een serieuze vraag, hebben jullie bepaalde doelen voor ogen? Ik bedoel iedereens doel is natuurlijk een Lambo. Maar hebben jullie iets sneller haalbare (lees: meer realistische) doelen gesteld? Bijvoorbeeld een simpel paar schoenen, een tv o.i.d. Ben wel benieuwd.

Mijn doel voor nu is eerst maar eens terugkomen op het niveau waarop ik ben ingestapt, op dit moment staat mijn inleg op +- -50%. Voordat alles zo instortte was mijn doel om mijn inleg te verdubbelen (lange termijn), als dit gelukt was wilde ik mijn inleg eruit halen en verder spelen met de winst. Vanuit daar had ik nog geen echte doelen gesteld.
Mijn eerste doel is om weer terug op winst te komen. Ik stond na een week al op 3x mijn inleg en heb niets eruit gehaald.

1. Inleg eruit halen
2. Een bijdrage voor een andere auto bij elkaar krijgen
3. Een financiele bijdrage voor een eventueel toekomstig kind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:03:
[...]

hahaha en de 0% spaarrente is ook zo mooi. de inflatie maakt je vermogen alleen maar minder en minder |:(
ho-ho
0,01% he, dat is een flinke vetpot hoor. Ik bedoel als je 100 miljard hebt dan is het toch als snel 10 miljoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dit is toch chat-topic? Daar mag je toch wel een beetje ruwer zijn? Het is uitdelen en incasseren wat mij betreft.

Zou eerder verwachten dat je niet meer zou reageren, omdat de daling wel weer snel zal intreden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:04:
[...]

You and me both... you and me both.

[...]

Dan zou die lambohandelaar waarschijnlijk elke transactie moeten melden, dat schiet ook niet op dan.
Hoeveel lambo's denk je dat er contact (of met Crypto's) afgerekend worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:04:
[...]

Nee hoor, zolang het niet contant is niet. Toen mijn moeder een auto kocht gaf de dealer aan dat bedragen boven de 10K cash opgegeven moeten worden :P
9999 cash betaald dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
hmr schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:43:
[...]

En waarom is dat raar dan?
Raar is misschien niet het goede woord. Wel vervelend. Normaliter weet je gewoon dat je 1 keer per jaar de belasting aangifte doet en wat de pijl datum is voor het vermogen.

Als je niet op de hoogte bent van de kansspel regels, en dat zijn er veel. Dan kan het wel eens verkeerd uitpakken. Vooral als je net voor de pijldatum wint, en net erna al je geld er door heen brast ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-09 19:57

Waarom zou je daar een ban voor krijgen? Volgens mij zei je dat 'prima jochie' tegen mij, maar ik moet zeggen dat ik het niet beledigend opvatte. De rest, tja, ik vind persoonlijk niet dat ik coins zonder argumenten heb afgezeken, dus ik weet niet of je daarmee ook op mij doelt. Ik ga er niet over, maar ik zie het nut van een ban niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

labtech schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:07:
[...]

Hoeveel lambo's denk je dat er contact (of met Crypto's) afgerekend worden :D
Geen idee, maar ik weet wel dat als ik er ooit een kan betalen ik toch fijn zo'n aluminium koffertje koop om m af te rekenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:36

hmr

Dat zou ik echt bizar vinden... hoezo is dat een reden voor een perm ban?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
hmr schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:11:
Dat zou ik echt bizar vinden... hoezo is dat een reden voor een perm ban?
Een perm ban zou inderdaad wel ver gaan, maar ik ga er vanuit dat het niet alleen komt door die twee opmerkingen maar dat er wel meer aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:36

hmr

miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:12:
[...]

Een perm ban zou inderdaad wel ver gaan, maar ik ga er vanuit dat het niet alleen komt door die twee opmerkingen maar dat er wel meer aan de hand is
Eens. Lijkt mij meer aan de hand..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:12:
[...]

Ja het is een soort oevreprijs, verdiend in 15 jaar trouw bezoek. :')

In all seriousness, ik heb ook iemand beticht van "gebrek aan inzicht", me afgevraagd of iemand "vroeger gepest was" en een troll in het slowchat topic een "kutuser" genoemd. Sja dat alles bij elkaar is natuurlijk wel een reden om me tot dissident te verklaren, of misschien persona non grata.

Maar ik ga zeker over 3 jaar nog een keer een clone account aanmaken om te komen vertellen hoe rijk ik ben geworden van VEN. Make no mistake. Dan word ik vervolgens weer geband, want clone accounts aanmaken mag niet. 8)

[ Voor 43% gewijzigd door FaceDown op 08-02-2018 13:18 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:11:
[...]

Geen idee, maar ik weet wel dat als ik er ooit een kan betalen ik toch fijn zo'n aluminium koffertje koop om m af te rekenen :+
Wel met handboeien dan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powercoaster
Dubbele top gehad voor bitcoin en nu weer naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dat had ik er eerst nog bij willen zeggen, maar om eerlijk te zijn zou dat geld mij het niet waard zijn om misschien mijn hand te verliezen. Pas wanneer ik meerdere miljoenen zou hebben zou ik gaan denken over het kopen van een lambo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

powercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:17:
Als we niet naar beneden gaan was het ook geen dubbele top.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-09 13:39
FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:18:
[...]

Als er niet naar beneden gaan was het ook geen dubbele top.
Gewoon een beetje moeite om door die 8.5k heen te komen lijkt het.... Opstartprobleempjes van de 1e trap van de Moon Rocket :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powercoaster
FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:18:
[...]

Als we niet naar beneden gaan was het ook geen dubbele top.
Gisteren was de eerste top, vandaag de tweede.
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1802/365948/diX0HBpq.png
Maar ik geef toe, je kan er alle figuren en patronen in zien.

FUD alarm:
https://economictimes.ind.../articleshow/62833957.cms

[ Voor 15% gewijzigd door powercoaster op 08-02-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 18:43
Dakillerbean schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:20:
[...]

Gewoon een beetje moeite om door die 8.5k heen te komen lijkt het.... Opstartprobleempjes van de 1e trap van de Moon Rocket :+
Jep, is waarschijnlijk een Musk raket, die hebben altijd 2 uur tot 3 jaar vertraging nodig om op gang te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Achja het is maar India. Wonen veel mensen maar de meesten hebben toch nauwelijks iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
powercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:17:
We bouncen al (hard) terug 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaascrackers
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-09 16:18
miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:07:
[...]

Nee hoor, zolang het niet contant is niet. Toen mijn moeder een auto kocht gaf de dealer aan dat bedragen boven de 10K cash opgegeven moeten worden :P
9999 cash betaald dus :+
Wel lastig om een lambo te kopen voor 9999 lijkt me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powercoaster
Adnanos schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:25:
[...]

We bouncen al (hard) terug 8)
Gaat inderdaad lekker hard terug omhoog nu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 09:29
Lig het aan mij of zit er nauwelijks beweging in de alts? Btc zie ik op en neer gaan maar de alts reageren er niet zo sterk meer op.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25
Kaascrackers schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:26:
[...]

Gewoon heel veel facturen met onderdelen van € 9999,00.

Wel vreemd als je hem dan opeens 'out of the blue' op kenteken zet en verzekerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 08-02-2018 13:29 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:32
powercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:28:
[...]

Gaat inderdaad lekker hard terug omhoog nu 8)
Hier doet BTC anders vrij weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripod62
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-04-2024
Op dit moment is het enige dat ik zie oplopen het aantal posts in dit topic. Binance mag inmiddels wel weer even gaan leven haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-09 19:55
Heel goed dat het stil staat. Eindelijk eens.

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Mortel schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:31:
Heel goed dat het stil staat. Eindelijk eens.
Dat wat stil gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powercoaster
Nopheros schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:30:
[...]

Ga dan maar eens naar https://www.bfxdata.com/orderbooks/btcusd en zet hem op 1 minuut. Net zo spannend als een Netflix serie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

Was (helaas) ook geen Lambo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
Nopheros schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:30:
[...]

Waar volg je?
Ik gebruik https://www.bfxdata.com/orderbooks/btcusd

Het volgt de koers van Bitfinex, waar het volume BTC/USD veruit het grootst is van alle exchanges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Adnanos schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:33:
[...]

Waar volg je?
Ik gebruik https://www.bfxdata.com/orderbooks/btcusd

Het volgt de koers van Bitfinex, waar het volume BTC/USD veruit het grootst is van alle exchanges
-nevermind verkeerd gekeken :P -

[ Voor 5% gewijzigd door miicker op 08-02-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
powercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:32:
[...]

Ga dan maar eens naar https://www.bfxdata.com/orderbooks/btcusd en zet hem op 1 minuut. Net zo spannend als een Netflix serie ;)
Ja als je het zo bekijkt idd wel ja. De top wordt wel steeds lager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezung
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 23:59
Nopheros schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:35:
[...]

Ja als je het zo bekijkt idd wel ja. De top wordt wel steeds lager..
en op de 30 minuten steeds hoger ;)

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
Wanneer gaat Binance weer eens normaal werken?
De eigenaar van Binance, CZ heeft wel fijn zijn zakken gevuld maar daar moet je dan wel wat voor doen.

Leuk artikel dit:
https://www.forbes.com/si...n-ether-xrp/#1cd77dd872d3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:08:
@Turbo-Puppy onthoud even dat ik de volgende voorspelling heb gedaan, en check morgen of het waar is:
spoiler:
Ik ga morgen shoarma eten

Stel ik heb gelijk, dan wil het zeggen dat ik vanaf nu altijd gelijk heb.

[...]
Benieuwd of deze voorspelling nog gaat uitkomen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:01
HoppyF schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:37:
De eigenaar van Binance, CZ heeft wel fijn zijn zakken gevuld maar daar moet je dan wel wat voor doen.

Leuk artikel dit:
Is al zo vaak geroepen, gepland onderhoud waarbij ze tegen wat issues aan liepen en daardoor nu de database opnieuw moeten syncen ;)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

[...]

Ik denk dat de toekomstige tweakers die zojuist zijn geborens ergen in het jaar 2040/2050 denken van GOdverdomme was ik maar eerder geboren >:).
Dit is echt DE tijd om te leven

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 08-02-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
seezung schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:37:
[...]

en op de 30 minuten steeds hoger ;)
En op 1 dag weer lager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Leuk artikel dit:
Ze gaat 'shortly' een nieuwe tijd aangeven dat het weer moet werken. Er is wel vertraging aangekondigd tov de eerdere schatting van 16.00. Zou me niks verbazen als het ergens vannacht of misschien zelfs morgen pas is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
gaat hard nu, we knallen zo door de resistance op 8600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:39:
[...]

Ze gaat 'shortly' een nieuwe tijd aangeven dat het weer moet werken. Er is wel vertraging aangekondigd tov de eerdere schatting van 16.00. Zou me niks verbazen als het ergens vannacht of misschien zelfs morgen pas is.
Je zou toch verwachten dat een Exchange van het formaat als Binance een High Availability systeem heeft draaien met databases die niet zomaar plat kunnen gaan.
Er is geld genoeg in de pot om dit te kunnen financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnanos
miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:40:
Niet te vroeg juichen, op 8600 verschijnen er ineens veel sellers

Edit: als we erdoor knallen en er even boven blijven denk ik dat we over de 9k vanavond zullen gaan

[ Voor 17% gewijzigd door Adnanos op 08-02-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:58
A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:05:
zo te zien gaat bitcoin cash weer omhoog ik wacht tot ik mijn 300 euro weer heb verdient en zet het over naar echte bitcoins.. troep bitcoincash
Ik heb ze dus gister verkocht :'(. Werd helemaal zat van die coin, net als WaBi. Wil het geen shitcoins noemen, maar op een bepaald punt bouw je gewoon onverklaarbare aversie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mijn Binance app doet het niet, iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-09 13:39
miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:40:
Volgens mij drukte jij op Enter en er kwam spontaan een dikke rode candle.... Doe es niet.... >:)
Sbakker1982 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:42:
Mijn Binance app doet het niet, iemand anders ook dit probleem?
:F

[ Voor 26% gewijzigd door Dakillerbean op 08-02-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-09 19:57

Leuk artikel dit:
Hoe vervelend het ook is, dit kan toch gewoon gebeuren? Ik snap niet wat de toegevoegde waarde is van een opmerking als "De eigenaar van Binance, CZ heeft wel fijn zijn zakken gevuld maar daar moet je dan wel wat voor doen". Als er tot nu toe een exchange professioneel gehandeld heeft, dan is het Binance wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

HoppyF schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:41:
[...]

Je zou toch verwachten dat een Exchange van het formaat als Binance een High Availability systeem heeft draaien met databases die niet zomaar plat kunnen gaan.
Er is geld genoeg in de pot om dit te kunnen financieren.
Waarschijnlijk dachten ze dat het goed genoeg was. Als ze al replication toepassen dan hebben ze al een dedundant systeem. Maar ja als er dan een replication issue optreedt.. lastig. Neem aan dat ze in de toekomst eea wel beter gaan inrichten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:01
FaceDown schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:43:
[...]

Waarschijnlijk dachten ze dat het goed genoeg was. Als ze al replication toepassen dan hebben ze al een dedundant systeem. Maar ja als er dan een replication issue optreedt.. lastig. Neem aan dat ze in de toekomst eea wel beter gaan inrichten.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de omvang vaan een database als binance, met meer dan een biljoen records er in. Dat heb je gewoon niet zo maar gerepliceerd, hoe dik de internetlijn ook is :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 14:31
powercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:43:
[...]

Aan de andere kant, stel dat de koers wel door blijft stijgen, dan krijgen we dankzij Binance straks meer voor onze muntjes dan de order die we eigenlijk ingelegd hadden :*)
Dat zou op zich mooi zijn!!
Ik vraag me alleen of hoe dat werkt .. ik heb gewoon een limit sell order neergezet, dus verkoop x ICX voor y ETH en dan maar wachten tot die prijs aangetikt wordt.

Wat nu als op het moment dat Binance weer werkt, de waarde in ETH hoger is dan mijn aangegeven verkoop waarde? Verkoop ik dan tegen het tarief dat ik het opgegeven (minder dan de opgegeven limit) of vervalt mijn sell order.... ?

[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 08-02-2018 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
Binance is weer Up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

sjorremans schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:44:
[...]

Ik ben ook zeer benieuwd naar de omvang vaan een database als binance, met meer dan een biljoen records er in. Dat heb je gewoon niet zo maar gerepliceerd, hoe dik de internetlijn ook is :+
De replicatie zal wel gewoon lokaal zijn, maar dan nog doe je dat niet zomaar effe.
Nietes }:|

[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 08-02-2018 13:47 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Nog steeds alles bevroren.
Gaat ook nog wel even duren.

Forced HODLING, enjoy the ride :p

[ Voor 8% gewijzigd door drijfhout op 08-02-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powercoaster
smoken schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Dat zou op zich mooi zijn!!
Ik vraag me alleen of hoe dat werkt .. ik heb gewoon een limit sell order neergezet, dus verkoop x ICX voor y ETH en dan maar wachten tot die prijs aangetikt wordt.

Wat nu als op het moment dat Binance weer werkt, de waarde in ETH hoger is dan mijn aangegeven verkoop waarde? Verkoop ik dan tegen het tarief dat ik het opgegeven (minder dan de opgegeven limit) of vervalt mijn sell order.... ?
Je hebt straks een half uur de tijd om je order te cancelen / opnieuw te plaatsen voordat de handel weer hervat wordt.
Dus hopen dat je in de buurt ben van je telefoon / pc als ze weer up gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
sjorremans schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:44:
[...]

Dat klopt maar daar moet je dus ook rekening mee houden.
Misschien is de snelle groei ze toch wat tegengevallen.
Andere Exchanges haperen ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
drijfhout schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:48:
[...]

Nog steeds alles bevroren.
Gaat ook nog wel even duren.

Forced HODLING, enjoy the ride :p
Zit er gewoon in, wel alles traag maar ben ingelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
wehave schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:51:
[...]

Zit er gewoon in, wel alles traag maar ben ingelogd.
:F ;w

Pagina: 1 ... 10 ... 204 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!