Toon posts:

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 67
Acties:
  • 559.290 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:42

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Discussieer hier mee over het reilen en zeilen van het slowchat topic: .oisyn in "Feedback op het cryptocurrency forum" ;)

Modbreak:Dit topic is ervoor bedoeld om ruimte te geven aan de toch wel gewenste slowchat. Dit wil echter niet zeggen dat er geen regels zullen zijn:

[list]• Post uiteraard geen zaken die elders op het forum ook niet gewenst zijn (flames, trolls, warez, haatzaaien, etc.)
• Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden
• Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
• Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders. Dit omdat een slowchat topic een ontzettend slecht naslagwerk vormt en discussies snel worden ondergesneeuwd door andere posts.

Wat mag hier dan wel? Eigenlijk best veel :). Bespreek de waan van de dag, plotselinge koersveranderingen, opmerkingen als "to the moon", en zelfs crypto-ongerelateerde zaken die je met me mede-crypto'ers wilt delen. Zolang je bovenstaande punten maar in ogenschouw neemt komt het vast goed.

Modbreak:Houd het vriendelijk!

Dat was blijkbaar wat lastig door sommigen in het vorige deel, en de sfeer werd wat grimmig. Accepteer dat sommigen een andere mening hebben, en dat er mensen met verschillende niveaus van kennis aanwezig zijn.

[Voor 95% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2018 18:47]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Vanmiddag om 17.43 gaan we door de 9k zelfs. En werkelijk waar, dat zal het exacte moment zijn give or take 2 minutes.

:)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-03 20:44
Flagg schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:47:
Vanmiddag om 17.43 gaan we door de 9k zelfs. En werkelijk waar, dat zal het exacte moment zijn give or take 2 minutes.

heb je weer theebladeren lopen lezen? :+

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-03 16:50

Wedden van niet? 1 VEN!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-04-2022

Remind me! 3 hours.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:08
Weten jullie of er een app beschikbaar is waarbij je de bitcoin koers aan de bovenkant van je scherm ziet, naast bijvoorbeeld je batterij symbool op je mobiel?

Dat zou mij heel wat geswitch naar Blockfolio schelen.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

En zo werken ta's ook zo'n beetje. Ik kan nog een hele hoop schuiven met tijdzones waar het 17:43 is en ik heb nergens gezegd tegen welke munt.

Vandaag is de waarde ergens ter wereld om 17:43 vast ergens 9000 equatoriale roebels oid waard.

En jullie waren er allemaal ingetrapt. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-03 23:11

mark-k

AKA markkNL

PSP123 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:51:
Weten jullie of er een app beschikbaar is waarbij je de bitcoin koers aan de bovenkant van je scherm ziet, naast bijvoorbeeld je batterij symbool op je mobiel?

Dat zou mij heel wat geswitch naar Blockfolio schelen.
Je hebt wel widgets die je op je homescreen kunt zetten, bitcoin ticker o.a. Doet ook allerlei andere coins en exchanges. Heb zelf BTC en ETH op mn homescreen staan.

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-03 10:10
(jarig!)
Haha de grootste clowns zijn duidelijk te herkennen aan hun avatar 8)7
Gelukkig doen jullie ook mee zodat jullie de boel een beetje levendig houden als de BTC koers niet zo levendig is.

Dotabuff profile

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 11:34
Chris.nl schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:51:
[...]

'k Heb hier ook van die potjes, bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Al doende leert men, maar verkopen met verlies is geen optie.
Dit soort overzichten ken ik helaas :/. Ze gaan zelfs nog wel lager dan dit percentage. But oh well, die hou ik echt wel vast want het is nu praktisch niks meer waard.

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
Het panic-sell event

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:09
Chris.nl schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:51:
[...]

'k Heb hier ook van die potjes, bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Al doende leert men, maar verkopen met verlies is geen optie.
En als je nou met die €25 gaat traden? Stel nou dat je daar 20% winst op kunt pakken en ze dan verkoopt. Mocht de koers stijgen, dan heb je er nog €100 inzitten, mocht de koers weer flink dalen dan kun je voor die €25 weer meer muntjes terugkopen.

Heel veel tijd/energie kost het dan ook niet, je kunt die €25 gewoon weer instellen op een lager limit order. In de uiterste gevallen blijf je met meer muntjes zitten of profiteer je 'maar' voor 80% mee van de stijging.

Edit: En bij een stijgende markt pak je met die €25,- ook wel weer een paar % op ETH/BTC. Het werkt alleen slecht als er grove stijgingen/dalingen in de markt zitten, maar dan zit je doorgaans ook weer veiliger bij ETH/BTC.

[Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 07-02-2018 15:03]

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@HoppyF @Sam2013 ik ga rond die tijd avondeten, en je weet maar nooit hoe de cryptowereld er op reageert

:+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:38
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:58:
@HoppyF @Sam2013 ik ga rond die tijd avondeten, en je weet maar nooit hoe de cryptowereld er op reageert

De visjes zullen los gaan zodra papa Whale niet aanwezig is. :+

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Oldgrumpy :>

Maar okay vanavond om 17:43 NL tijd gaat de btc door de 9k. Ikzzweerutjonguh jeweetoch.

[Voor 23% gewijzigd door Flagg op 07-02-2018 15:04]

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:57:
[...]

En als je nou met die €25 gaat traden? Stel nou dat je daar 20% winst op kunt pakken en ze dan verkoopt. Mocht de koers stijgen, dan heb je er nog €100 inzitten, mocht de koers weer flink dalen dan kun je voor die €25 weer meer muntjes terugkopen.

Heel veel tijd/energie kost het dan ook niet, je kunt die €25 gewoon weer instellen op een lager limit order. In de uiterste gevallen blijf je met meer muntjes zitten of profiteer je 'maar' voor 80% mee van de stijging.
Sorry, ik ben een hodl'r in het slowtalk topic :')

maar thnx voor de tip!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-03 16:50
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:54:
[...]

_O- volgens mij is @hmr je 1 VEN verschuldigd :+
1 - lijkt me dan dat onze weddenschap onvoldoende bepaald is.
2 - hij komt het maar halen, wordt lastig i.v.m. een vordering op grond van een natuurlijke verbintenis.
3 - is niet ingegaan op mijn aanbod tot het doen van een weddenschap :p

:O

[Voor 9% gewijzigd door hmr op 07-02-2018 15:06]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Luca
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:04:
Ik zat wel serieus te denken, stel je bent John de Mol, of hebt in ieder geval zo'n kapitaal tot je beschikking. Ik vraag me af hoe eenvoudig het dan in de praktijk is om de markt te beïnvloeden. Stel je hebt een kapitaal van +5 miljard, en je besluit om 1 miljard in crypto te steken.. De top 25 op binnen de marketcap hebben enkel een marketcap van 1 miljard of meer. Je kan dan, lijkt me, vrij eenvoudig alle sell orders van een munt waar met een market cap van 0,5 miljard kopen, en vergolgens allemaal duurdere sell walls neerzetten, eventueel je eigen sell walls kopen en duurdere neerzetten en zo zelf de prijs kunstmatig omhoog drijven of heb ik het mis?

Ik vroeg me voornamelijk af in hoeverre zoiets strafbaar is, ik weet dan handelen met voorkennis op de beurs strafbaar is, maar in hoeverre is het dusdanig beïnvloeden van de crypto mark strafbaar?
Is volgens mij een grijs gebied, juist omdat er geen regulering is. Zou normaal inderdaad strafbaar zijn, maar wie gaat je hier in de gaten houden? De cryptopolitie? <+:)

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online

Zo ging ik laatst naar het toilet. Dat was me toch een dump, BTC ging van 20k naar 6k

Ben toen 5 kilo afgevallen (uit mijn portomonee :+ )

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 07-02-2018 15:07]

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:17
Ik zat wel serieus te denken, stel je bent John de Mol, of hebt in ieder geval zo'n kapitaal tot je beschikking. Ik vraag me af hoe eenvoudig het dan in de praktijk is om de markt te beïnvloeden. Stel je hebt een kapitaal van +5 miljard, en je besluit om 1 miljard in crypto te steken.. De top 25 op binnen de marketcap hebben enkel een marketcap van 1 miljard of meer. Je kan dan, lijkt me, vrij eenvoudig alle sell orders van een munt waar met een market cap van 0,5 miljard kopen, en vergolgens allemaal duurdere sell walls neerzetten, eventueel je eigen sell walls kopen en duurdere neerzetten en zo zelf de prijs kunstmatig omhoog drijven of heb ik het mis?

Ik vroeg me voornamelijk af in hoeverre zoiets strafbaar is, ik weet dan handelen met voorkennis op de beurs strafbaar is, maar in hoeverre is het dusdanig beïnvloeden van de crypto mark strafbaar?
Met een half miljard moet dat zeker lukken en aangezien het een ongereguleerde markt is mag je de markt op die manier beïnvloeden/manipuleren, zolang er geen sprake is van fraude.

Overigens denk ik eerder dat iemand met 0.5 miljard de markt laat crashen en niet een monopolie probeert te verkrijgen bij een bepaalde coin.

• Luca
bobberg schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:07:
VeChain blijft toch een beetje haken in de recovery. Iemand een idee waarom?
Dat zul je moeten vragen aan @FaceDown, hij weet alles over de koersen van VEN. :+

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:28
Sam2013 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:07:
[...]

Ik heb gister me vrouw gepumpt en de BTC schoot ineens omhoog.
Vanavond nog maar eens proberen:D
zeker dat het geen shitcoin was?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Ik ben benieuwd :+
Waar baseer je het op?
Wat denk je? Heb een speciale Wet Finger chart ontwikkelt. :P

[Voor 3% gewijzigd door Flagg op 07-02-2018 15:09]

• oldgrumpy
Flagg schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:09:
[...]

Wat denk je special wet finger chart ontwikkelt. :P
viespeuk

• tias86
bobberg schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:07:
VeChain blijft toch een beetje haken in de recovery. Iemand een idee waarom?
The chain is venbroken

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
oldgrumpy schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:09:
[...]

zeker dat het geen shitcoin was?
2 rippl.... uhm nipples...

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:11
Xessive schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:14:
Lmao, het niveau hier volgt de crypto koers op de voet O-)
Man o man, what's next, spermcoin?

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
je weet wat ze zeggen he;
friemel friemel friemel, eerst met de vinger en dan met de ........

• oldgrumpy
Sam2013 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:14:
je weet wat ze zeggen he;
friemel friemel friemel, eerst met de vinger en dan met de ........
vuist ?

• miicker
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:18:
[...]

Je moet even wachten tot 26 feb, dan gaat het VET hard
Ik vraag me dat dus serieus af, ik denk namelijk dat het dan inderdaad hard zal gaan, maar dan de verkeerde kant op, je weet wel:
spoiler:

Maar ik hoop het natuurlijk niet. In aanloop naar het event zal hij (hopelijk) wel stijgen.

• Ypuh
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:18:
[...]

Ik ook, 60% pf. In een van de dips afgelopen dagen nog bijgekocht, stond toen op 55K sats. De eerste helft van m'n VEN gekocht op 77K sats, dus het heeft een lange weg te gaan voor ik winst ga maken. Dieptepunt was geloof ik rond de 42K (kan er wat naast zitten), dus er was nog een veel beter inkoop moment.
Mijn gemiddelde VEN waarde ligt ook ergens rond de 65k, maar alle vertrouwen erin dat we die op (korte) termijn weer gaan halen.

• miicker
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:20:
[...]

Mijn gemiddelde VEN waarde ligt ook ergens rond de 65k, maar alle vertrouwen erin dat we die op (korte) termijn weer gaan halen.
Laten we het hopen.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:23:
[...]

wtf dude, een gordel van 32K? Voor in je lambo?
Gordelcoins. Als je die lang genoeg hodl kan je een foto van een gordel van een lambo kopen

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:55
ionn schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:25:
Tweakers kopen wel veel gehypete cryptos. Ik weet in ieder geval wat ik nu niet moet kopen :9
Bijna alle coins zijn gehypt.

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-02 10:14

ulTimaS

Mayhaps

miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:28:
Even een serieuze vraag, hebben jullie bepaalde doelen voor ogen? Ik bedoel iedereens doel is natuurlijk een Lambo. Maar hebben jullie iets sneller haalbare (lees: meer realistische) doelen gesteld? Bijvoorbeeld een simpel paar schoenen, een tv o.i.d. Ben wel benieuwd.

Mijn doel voor nu is eerst maar eens terugkomen op het niveau waarop ik ben ingestapt, op dit moment staat mijn inleg op +- -50%. Voordat alles zo instortte was mijn doel om mijn inleg te verdubbelen (lange termijn), als dit gelukt was wilde ik mijn inleg eruit halen en verder spelen met de winst. Vanuit daar had ik nog geen echte doelen gesteld.
Zelfde als jou, verdubbelen -> inleg eruit halen -> verder met wat er overgebleven is. Verder dan dat wil ik nog niet kijken (als dit al gaat lukken).

• Luca
Even een serieuze vraag, hebben jullie bepaalde doelen voor ogen? Ik bedoel iedereens doel is natuurlijk een Lambo. Maar hebben jullie iets sneller haalbare (lees: meer realistische) doelen gesteld? Bijvoorbeeld een simpel paar schoenen, een tv o.i.d. Ben wel benieuwd.

Mijn doel voor nu is eerst maar eens terugkomen op het niveau waarop ik ben ingestapt, op dit moment staat mijn inleg op +- -50%. Voordat alles zo instortte was mijn doel om mijn inleg te verdubbelen (lange termijn), als dit gelukt was wilde ik mijn inleg eruit halen en verder spelen met de winst. Vanuit daar had ik nog geen echte doelen gesteld.
Huidige portfolio wil ik graag verdubbeld hebben en vervolgens wil ik met een klein deel daarvan een nieuwe laptop/PC of TV halen. De rest haal ik er niet uit, gaat nog veel meer waard worden dit jaar, daar ben ik van overtuigd.

Eind dit jaar wil ik er eigenlijk wel 2 nulletjes bij kunnen toevoegen.. Zou erg tof zijn, maar dat is wel erg optimistisch.

[Voor 6% gewijzigd door Luca op 07-02-2018 15:32]

• bie100
  • Registratie: September 2016

mijn winst gaat naar een goed doel (dat is geen geintje)

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-03 13:09

Doel 1: Gratis weekend weg.... CHECK!
Doel 2: Gratis zomervakantie.... Bijna HALFWAY!
Doel 3: Gratis zonnepanelen.... Duurt nog ff ;)

En daarna zien we wel weer... geen Lambo's of Villa of nooitmeerwerken gedachten... allemaal mooi, maar eerst eens klein beginnen...

• wally228
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2021
Dakillerbean schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:31:
[...]

Doel 1: Gratis weekend weg.... CHECK!
Doel 2: Gratis zomervakantie.... Bijna HALFWAY!
Doel 3: Gratis zonnepanelen.... Duurt nog ff ;)

En daarna zien we wel weer... geen Lambo's of Villa of nooitmeerwerken gedachten... allemaal mooi, maar eerst eens klein beginnen...
zonnepanelen staat er bij mij ook op ;;;dan heb je 20 jaar lang eigenlijk een vast maand rendement he

• Ypuh
Mijn doelen zijn vrij simpel.

2018: 20% winst over een jaar.
Droom: Een nieuwe motorfiets contant afrekenen.

Het is speelgeld dus ik wil er ook speelgoed voor kopen. Raak ik alles kwijt, prima. Heb ik mijn droom bereikt dan trek ik het er ook uit en never look back.

Daarnaast vind ik het ook wel leuk om als een soort Kickstarter de ontwikkeling te supporten en is het een stok achter de deur om me in te lezen op de technologie die ongetwijfeld vroeg of laat onderdeel gaat zijn van mijn vakgebied. Beetje pionieren en ondertussen genieten van de waan van de dag.

• miicker
  • Niet online
Emphast schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Ben nog relatief nieuw in de crypto, dus sta momenteel ook nog in het rood.

Mijn eerste doel was verdubbelen binnen 1 jaar. Dan oftewel alles eruit, of mijn inleg eruit halen.
Mogelijke winsten die ik maak zijn bedoeld voor wanneer ik trouw (nog niet verloofd, maar mijn vriendin wil wel een mooi feest en ik vind het een beetje irrationeel er veel geld tegen aan te gooien. Moest een deel van dat geld uit de crypto komen, ben ik al meer geneigd haar het te gunnen :) ).

Indien er geen trouw van komt, dan maar sparen voor een huis.
Dacht even dat er na de zin "Dan oftewel alles eruit, of mijn inleg eruit halen.
Mogelijke winsten die ik maak zijn bedoeld voor wanneer ik trouw" de tekst "(nog geen vriendin)" ging komen :+

• Imgnrydrmr
  • Laatst online: 10-03 14:28

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Ik heb net een huisje gekocht en daar staat het budget voor vast. Ik speel nu met wat extra centjes om hopelijk een beetje winst te maken om mijn tuin in te richten. Het hoofddoel is een tuinhuisje, maar moest ik een tuinsetje kunnen kopen met mijn winst zou ik ook al erg blij zijn :)

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:11
Mijn doel is ook om over 3-5 jaar een huis te kunnen kopen met mijn vriendin. Lijkt er dan ook op dat ik iets meer heb ingezet dan de meeste hier. Daarnaast heb ik inderdaad veel gehypete coins, maar ik heb NEO bv al sinds €3 en dat vind ik geen gehypete coin, maar een coin die het ook daadwerkelijk goed doet. Gehypete, verkeerde coins vind ik coins zoals ADA, EOS, TRX, Verge. Dat had op de korte termijn inderdaad goed kunnen uitpakken, als je gecasht had.

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 29-03 21:22
Samsung QE65 9F, nog effe.
Inleg heb ik er al lang uit plus hoop winst.

• Ypuh
Sam2013 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:42:
Wat is jullie mening over HTMLCOIN?
Leuke naam.

• Farceus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-03 11:58
Mijn doel is ooit (niet mogelijk) Een porsche 911 GT3 rs te kopen maarja dromen blijven dromen ;) Ben net begonnen maar sta al redeljik goed al zeg ik het zelf. Doel op shortterm een nieuw beeldschermpje.
Heb nu 2 coins DIN(Dinero) En SmartCash. Met 50,- ongeveer begonnen en heb dat ver 8 voudigd in ~2,5 weken.

• bie100
  • Registratie: September 2016
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Mijn winst ook, tenminste geld aan mezelf besteden is in mijn ogen een goed doel :+
Nee maar serieus: mooi van je dat je dat doet :)
iedereen moet zelf weten wat ze met de winst doen ik gun het jullie allemaal,mijn winst gaat naar een kleine particulieren wooninstelling waar autistische jongvolwassenen wonen ,heb vorig jaar van mijn winst 7 computers aan kunnen schaffen waar ze heel blij mee waren

• Mortel
  • Laatst online: 13:41
bie100 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:45:
[...]

iedereen moet zelf weten wat ze met de winst doen ik gun het jullie allemaal,mijn winst gaat naar een kleine particulieren wooninstelling waar autistische jongvolwassenen wonen ,heb vorig jaar van mijn winst 7 computers aan kunnen schaffen waar ze heel blij mee waren
Prachtig initiatief ;)

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

• miicker
  • Niet online
Erg leuk om een keer al jullie realistische (en voornamelijk haalbare) doelen te lezen :)

Ook wel leuk om te lezen dat sommigen die een huis kopen er daardoor extra veel in hebben zitten. Ik ben zelf ook aan het sparen voor een huis met mijn vriendin dat we op korte termijn willen gaan kopen (binnen nu en een half jaar). Daardoor heb ik er juist een stuk minder in zitten dan ik zou willen, maar dat is meer omdat het gewoon gokken is en ik de zekerheid nodig heb dat ik het geld heb op het moment van kopen :P

• hitmanovoski
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-01 16:43

mijn doel is

een nieuwe scootmobiel kopen die heet https://www.scoozy.nl kost ongeveer 10k en ik sta dus nog voorlopig nog rood dus nog even hodl en wachten eind dit jaar moet wel lukken

🤪

• ion
  • Niet online
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:37:
[...]

Volledig met de winst? :+
Of gewoon aanvullen zodat het het überhaupt haalbaar is?
Volledig met winst 8)

• Dakillerbean
Sam2013 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:42:
Wat is jullie mening over HTMLCOIN?
Grappige coin die nu nog lekker laag staat, goed met PoS te minen is (been there, done that...) en wellicht voor de langere termijn nog wel eens een leuke winst kan opleveren, gezien hun plannen en wat er nog in de pen zit.

Tot dusver 35k van die dingen gemined t.w.v. $60 in een week of 4 tijd. Wellicht red ik de 100k rond April, goed voor $150 met de koers van nu. Laat het over een jaar x10 zijn is het toch een gratis $1500. Binnenkort op andere exchanges gelist, hoop dat ze dan wat meer mee kunnen doen in de top100. En als het niks wordt, heb ik een hoop waardeloze muntjes.

• RideWithUz
  • Laatst online: 22-03 08:44

doel 1 : inleg eruit
doel 2 : nieuwe caravan
doel 3 : extra buffer op spaarrekening (20k)
doel 4 : financiële onafhankelijkheid

doel 1 en 2 ben (was) ik al aardig onderweg

doel 3&4 zijn HODL projecten tot 2025

• bartjj
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-11-2018
Volgensmij al keer eerder gepost maar doe het gewoon nog een keer:

Doel 1: Inleg er uit ✓
Doel 2: Nieuw mobiel (Oneplus 5T) ✓
Doel 3: Iets leuks doen (Is 3 daagjes Disney met de vriendin geworden) ✓
Doel 4: Wanneer mn portfolio weer op oude niveau zit, bij elke 3k stijging er 1k uithalen. Daar elke keer leuke dingen van doen (Zomervakantie, Skivakantie, Weekendjes weg etc.) De rest laat ik staan tot ik een ander doel heb verzonnen.

Ben nog gewoon student dus al enorm tevreden met wat ik er tot dusver heb uit gehaald.

[Voor 8% gewijzigd door bartjj op 07-02-2018 15:57]

• Meijer9c
  • Laatst online: 06-04-2018
Ik vind jullie positivisme mooi. Maar bedenk wel dat het geld ergens vandaan moet komen. Als jullie een auto of huis willen kopen verliest iemand anders die ergens. Een paar dagen terug leek het een vrije val naar beneden. De mensen die rijk zijn geworden waren er vanaf het begin bij en lieten lange tijd hun aandeel staan zonder te daytraden. Zet in op twee of drie munten waar je in gelooft en laat dat voor langere tijd staan. Ga niet mee met de waan van de dag(volgens mij is dat ook niet goed voor je geluksgevoel)

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:58
Dagdromen mag dus mijn doel zou zijn een goede recente gebruikte motor , en als het heel goed gaat een flink deel hypotheek aflossen.

Heb tegen de vrouw al gezegd dat ik graag een tesla wil kopen er van maar helaas nog niet zo ver gekomen.

Zit all in in request network vanaf 0.06 cent en die heeft het goed gedaan inleg is er al ruimschoots uitgehaald ondertussen en de rest zit speelgeld in.

Voor de crash had ik een 1100% portofolio nu nog 200% in de plus dus wel flink ingeboet maar goed het is speelgeld.

Ik blijf wel realitisch dat het allemaal zo weg kan zijn natuurlijk :X

[Voor 6% gewijzigd door JustC op 07-02-2018 16:06]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Meijer9c schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:02:
Ik vind jullie positivisme mooi. Maar bedenk wel dat het geld ergens vandaan moet komen. Als jullie een auto of huis willen kopen verliest iemand anders die ergens. Een paar dagen terug leek het een vrije val naar beneden. De mensen die rijk zijn geworden waren er vanaf het begin bij en lieten lange tijd hun aandeel staan zonder te daytraden. Zet in op twee of drie munten waar je in gelooft en laat dat voor langere tijd staan. Ga niet mee met de waan van de dag(volgens mij is dat ook niet goed voor je geluksgevoel)
Jij bent een hoop lol op feestjes. En kampioen open deuren intrappen cryptostyle. :P

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:17
Meijer9c schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:02:
Niet helemaal waar, het geld komt wel ergens vandaan maar doordat mensen instappen.
Die mensen kunnen vervolgens ook gewoon winst maken als de koers stijgt.

Ik koop 100 papieren bekertjes voor een euro, vervolgens stijgt de waarde van het bekertje en kan ik er 50 verkopen aan verschillende kopers voor in totaal 1000 euro.
Zo heeft 1 koper 5 bekertjes gekocht voor 100 euro, waarna de koers verdubbelt en hij ze allemaal verkoopt voor 200 euro.
Mensen raken pas iets kwijt als de koers blijft zakken en niet meer herstelt.

• TomTorquay
  • Laatst online: 12-02 18:58
Ik vertrouw het allemaal toch nog niet. Het zou me heel sterk lijken als 'dit' het was. Even de $6000 aantikken en vooruit met de geit. Ik heb er echt moeite mee om dat te geloven...

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:57
bie100 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:45:
[...]

Hulde! Petje af!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Tjibmeister
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-03 21:50
TomTorquay schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:08:
Ik vertrouw het allemaal toch nog niet. Het zou me heel sterk lijken als 'dit' het was. Even de $6000 aantikken en vooruit met de geit. Ik heb er echt moeite mee om dat te geloven...
Wel 'even' de 6k aantikken terwijl hij 19k stond...

• Bmfd
TomTorquay schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:08:
Komende paar dagen zullen we er achter komen. :9

24h volume ligt nu op 32 miljard, waar dat gisterenavond nog 40 miljard was. Als het volume nu weer terugloopt richting de 20 miljard is het de vraag of de huidige prijs stand houdt.

• Bmfd
OkkE schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:11:
[...]

Als iemand over 2 jaar €5000 voor bijvoorbeeld één ETH betaalt zal die persoon dat vast zelf niet als verlies zien (waarom koopt hij/zij 't anders); net als dat ik het kopen van 1 ETH voor €500 ook geen probleem vond. :-) Dus ik vind het wat zwart/wit om zo te stellen dat iemand anders dan verliest.

Dat er altijd mensen zijn die op ATH zullen kopen en het mogelijk daarna weer (hard) inzakt; dat is in ieder geval op dit moment nog inderdaad hoe het in Crypto gaat en waarschijnlijk blijven.
Uiteindelijk heeft hij wel gelijk. Er gaat nooit meer geld uit dan dat er in eerste instantie in is gegaan, dus uiteindelijk is de winst van een persoon het verlies van een ander persoon.

• Farceus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-03 11:58
Danny.G schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:45:
[...]

Dat heb je netjes gedaan dan, vooral met hoe BTC bezig is geweest afgelopen week. Volhouden dus. 8)
Jaaa opzich wel redelijk gedaan ;) Ben nu alleen maar bezig geweest met het traden van 1 kleine coin eigenlijk dus even kijken wat de toekomst brengt als ik met andere coins bezig ga :)

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 15:26
Als je je doelen wilt halen is tijdig uitstappen het devies.
En pak gewoon eens je winst en zet dit om in fiat naar je bankrekening.

Ik ben afgelopen November begonnen met 4.5K in EUR.
Alles ging skyhigh en veel verdiend op LTC+XRP+TRX

Op een gegeven moment stond mijn porto op 100K EUR.
Toen 65K omgezet in fiat naar mijn bankrekening.

De rest laten staan en door wat verkeerde aan en verkopen en de dramatische laatste weken is daar nog maar 3.5K EUR van over.

Nu ga ik een bijna nieuwe auto kopen en heb 35K in aandelen gestopt :)
Toch wat saver...

• Dakillerbean
tias86 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:34:
Maatje van mij 10k op ripple in mei ongeveer, was meer dan 200k op de piek, maar cashen ho maar.
Niet dat hij er nou slecht voorstaat maar tjonge jonge kansen moet je wel grijpen.
Had het zelf nooit zo ver durven laten komen denk ik, dan had ik op 50k al op het knopje gedrukt.

Net zoals mijn huidige portfolio. Geen wereldbedrag, maar zodra mijn doel(en) bereikt is/zijn cashen die handel.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:05
Same here... 800 euro ingestopt begin december, vooral op verge. Was ook iets van 22k op het hoogte punt. Vervolgens wel 1800 euro eruit gehaald... Vervolgens ook weer een groot deel daarvan er opnieuw ingestopt. Sta op dit moment nog altijd in het groen...

Maar man... Had ik er maar meer afgehaald tijdens de top... Ach, die fout maak ik niet nog een keer :P

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03 20:11
Maatje van mij 10k op ripple in mei ongeveer, was meer dan 200k op de piek, maar cashen ho maar.
Niet dat hij er nou slecht voorstaat maar tjonge jonge kansen moet je wel grijpen.
Die kansen komen echt nog wel.
Ik neem aan dat je maat die XRP voor de lange termijn heeft gekocht.
Dat er toevallig een dikke piek van BTC aankwam was niet bekend gevolgd door de crash, ook dat was niet bekend, gewoon vasthouden dus en later cashen.
XRP is geen korte termijn.

• TomTorquay
Ik zal anders nog eens dat verhaal vertellen van de vriend van de neef van de nicht van de collega van mijn tante haar schoonzus. Was iets vergelijkbaars 8)7

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03 20:11
Zeara schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:39:
Same here... 800 euro ingestopt begin december, vooral op verge. Was ook iets van 22k op het hoogte punt. Vervolgens wel 1800 euro eruit gehaald... Vervolgens ook weer een groot deel daarvan er opnieuw ingestopt. Sta op dit moment nog altijd in het groen...

Maar man... Had ik er maar meer afgehaald tijdens de top... Ach, die fout maak ik niet nog een keer :P
Draai het eens om.
Je kunt ook enorme spijt hebben dat je niet in de laagste dip een paar duizend hebt gestopt.
Zou kun je wel blijven redeneren.
Achteraf praten is zinloos en helpt je geen millimeter verder.
Kijk gewoon naar nieuwe kansen die zich voor gaan doen.

• Pranjic
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik snap echt niet dat iedereen zulke kleine doelen stelt. Just hold. Er staat nog zoveel moois te gebeuren voor de goede projecten. Heb een beetje vertrouwen in je project.

• tias86
HoppyF schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:39:
[...]

Die kansen komen echt nog wel.
Ik neem aan dat je maat die XRP voor de lange termijn heeft gekocht.
Dat er toevallig een dikke piek van BTC aankwam was niet bekend gevolgd door de crash, ook dat was niet bekend, gewoon vasthouden dus en later cashen.
XRP is geen korte termijn.
Hij gelooft dat xrp op termijn(jaren) naar 10 dollar of meer kan.
Ik had het tot de 200k ook niet volgehouden denk ik. Al eerder uitgecheckt met het grootste gedeelte. Kan ik natuurlijk wel zeggen met wijsheid van nu. Ik had 100 op rdd optijd staan, was binnen notime 900eu
Achteraf denk je dan hmm
@TomTorquay Maakt mij niet uit wat je wel en neit gelooft

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

Bezulba

Formerly known as Eendje

Pranjic schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:43:
Ik snap echt niet dat iedereen zulke kleine doelen stelt. Just hold. Er staat nog zoveel moois te gebeuren voor de goede projecten. Heb een beetje vertrouwen in je project.
ik heb geen enkel vertrouwen in geen enkel project. Ik vind het allemaal gebakken lucht omdat er nog geen enkele fatsoenlijke dienst/programma/whatever is uitgebracht.

Ik zit er daarom puur voor de korte termijn winst in.

blup

• Ypuh
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:44:
[...]

ik heb geen enkel vertrouwen in geen enkel project. Ik vind het allemaal gebakken lucht omdat er nog geen enkele fatsoenlijke dienst/programma/whatever is uitgebracht.

Ik zit er daarom puur voor de korte termijn winst in.
Same here. Ik vind the crypto currency volledig losstaan van de achterliggende tech en bedrijven. In de dotcom bubble kocht je ten minste aandelen in het bedrijf, nu koop je een soort van gepersonaliseerde flippo's die nog virtueel zijn ook.

Het heeft zijn waarde, maar nogmaals, ik zie het eerder als een soort Kickstarter.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:51:
[...]

Het klinkt als een flat-earther. Lees je in. Do your research. Watch this video and don't trust authority!

Zo komt het over.

Daarnaast is blockchain leuk als er miners zijn. Zijn er geen minders, kan je blockchain opeens niets meer. We weten allemaal hier wel hoe fijn torrents zijn van oude meuk die niet meer geseed worden? Maar dan in een technology waar, supposedly, banken en andere instituten gebruik van gaan maken? Right...

Het is een geinig ding, maar niet meer dan dat. En het afgelopen jaar een money maker.
Er zijn ook projecten die het minen overbodig maken *kuch kuch* IOTA bijvoorbeeld.. Een project waar hele grote partijen (die er toch hopelijk verstand van hebben) wél in geloven en in investeren..

Je bent wel héél negatief over crypto om eerlijk te zijn.. Als je er zo geen vertrouwen in hebt waarom investeer je er dan in?

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

untflanked schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:55:
[...]

Ga dan even naar het 'handel' topic ;)
dacht dat dit het slap geouwehoer topic was?

blup

• tias86
HoppyF schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:51:
[...]

Met 10k loop je ook een groot risico en dat zal niet alleen geld zijn wat je makkelijk kunt missen.
De meesten starten toch met een paar tientjes tot paar honderd euro en kunnen het eventuele (gedeeltelijke) verlies dragen.
Als je niet meer lekker ervan kunt slapen is het belang te groot geworden.
Dat was voor ook de reden om het weer uit te betalen met een beetje winst.
Maar ik had aan het begin veel rendement met weinig, dan denk ik ga groter inzetten kan je ook serieus veel pakken(net zoals mijn maatje). Zo word je als het ware in de hebzuchtige crypto wereld in gezogen.
Nu weet ik wel beter, en minder naief, maar laatst ook weer in scam gelopen. Maar al doende leert men.

• Bmfd
Ik vind het PineappleFund toch wel heel erg tof en ik heb er veel respect voor als je zoiets doet.

Voor de mensen die geen idee hebben wat het PineappleFund is:
The organization was started in December by an anonymous donor who goes by the nickname “Pine” and claims to be among the 250 largest holders of Bitcoin in the world. The fund aims to give away $86 million worth of Bitcoin, and has already given $20 million worth of the currency to 13 organizations, including million-dollar donations to the Water Project, which provides clean water to people in sub-Saharan Africa, and the Electronic Frontier Foundation, a digital rights watchdog.
Ondertussen is er al 44.5 miljoen gedoneerd en kwam er vandaag een kleine update op Reddit. :)

• ion
  • Niet online
Maak dan geen uitspraken als blockchain is leuk als er miners zijn. 8)7

• D-Ed
  • Niet online
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:54:
[...]

Cause it makes me money.

En ik heb IOTA trouwens ook, maar die koers was zo dood als een pier, dan maar investeren in coins die niet "mooie" technology hebben, maar gewoon wel omhoog gaan.
Oja, 'zo'n handelaar' die het allemaal wel eens even allemaal weet en de 'onwetende' eigenlijk wegzet als een stel boomknuffelaars..

Er zijn genoeg rapporten te vinden van verschillende instituten, investeerders en andere belanghebbende die hun onderzoek naar crypto en daaromheen hangende technieken hebben gedaan..

Natuurlijk zit er super veel shit in deze wereld maar hoe je de gehele cryptomarkt wegzet is echt overdreven..

Jij klinkt nu namelijk als een investeerder die zo negatief is over een bepaalde markt omdat hij een verkeerde investering heeft gemaakt ;)

• ion
  • Niet online
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:59:
[...]

Ik denk dat ik toch wel enigszins het een idee heb waar de blockchains over gaan. En nee ik ben niet intiem bekend met alle 20.000 verschillende varianten, maar begrijp wel een beetje hoe bitcoin werkt.

En de idolate houding hier soms, schurende aan fanatisme, mag soms ook wel getemperd worden.
Jij kent maar 1 consensus van een blockchain. Dus je kan geen uitspraken doen over blockchains in het algemeen maar alleen over de PoW blockchain. Beperk je uitspraken tot die blockchain dan ook voortaan.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

D-Ed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Oja, 'zo'n handelaar' die het allemaal wel eens even allemaal weet en de 'onwetende' eigenlijk wegzet als een stel boomknuffelaars..

Er zijn genoeg rapporten te vinden van verschillende instituten, investeerders en andere belanghebbende die hun onderzoek naar crypto en daaromheen hangende technieken hebben gedaan..

Natuurlijk zit er super veel shit in deze wereld maar hoe je de gehele cryptomarkt wegzet is echt overdreven..

Jij klinkt nu namelijk als een investeerder die zo negatief is over een bepaalde markt omdat hij een verkeerder investering heeft gedaan ;)
Ik hodl vrolijk verder, dus nee ik ben niet negatief over de markt, ik ben negatief over de religieuze fanatiekelingen die (natuurlijk alleen voor de coin waar ZIJ er toevallig 20.000 van hebben) roepen dat het de next best thing since sliced bread is, terwijl er alleen een fancy website van bestaat, geen product en al helemaal geen visie. En dan vraag ik, naar mij idee nog best terecht, af of het überhaupt bestaansrecht heeft. Met Bitcoin voorop natuurlijk, als transacties €50 kosten moet je je afvragen of dat nog wel werkt.

Maar goed. Een beetje circlejerken is mij ook niet vreemd.

[Voor 7% gewijzigd door Bezulba op 07-02-2018 17:04]

blup

• miicker
  • Niet online
D-Ed schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:10:
[...]

Zojuist even gedaan en wat ik al dacht krijg ik nu bevestigd, weinig opbouwend en nogal een 'ik ben een gokker dus ik snap hoe de wereld werkt' houding..

De meeste hodlers doen dat omdat ze in een project/techniek (en natuurlijk daarmee winst maken) geloven..Voor mensen die niet in crypto geloven een vreemd iets.. Je hebt ook hodlers die op een ATH zijn ingestapt.. De zogenaamde 'nood Hodler' ;w
Nood hodler? je verzint er even een term voor? :+
die bestaat al:
FOMO.

• Storm300
  • Laatst online: 06-05-2019
Over doelen gesproken: iedereen hoopt toch hiermee vroegtijdig te kunnen stoppen met werken?! Kom op man, anders laat je je 'zuurverdiende' geld wel op de spaarrekening staan. Met zijn negatieve rente...

Maar goed, ik geloof absoluut wel in sommige projecten, er gaan een aantal coins geschiedenis schrijven in de toekomst 8)7

Of die coin al geboren is, is natuurlijk koffiedik kijken. Dus goed inlezen en ergens in gaan geloven zonder emotioneel afhankelijk te worden.
Ben er van overtuigd dat er een nieuw internet, een nieuwe (soort) facebook, een nieuwe google gaat komen. Blij dat ik dit mag meemaken. Succes met bepalen welke dit gaat worden ;)

Ikzelf wilde al in oktober instappen, maar door vrouwlief tegengehouden. Toen ze uiteindelijk overstag ging (half december) dus met 3k bijna op de ATH ingestapt (tx dear). Is geld wat we kunnen missen, maar zou natuurlijk wel zuur zijn. Al gaat dit nooit meer naar 0, zo'n believer ben ik wel.
Hierdoor nog steed dik in de min (ca. -30%), maar zit voor een aantal projecten voor de long term (3-5 jaar)
Verder met een deel van de inleg positioning traiding (SPH) aan het doen/proberen. Rendement is laag, ca. 5% per trade maar wel erg tof als 90% ook echt lukt. En mijn BTC loopt gestaag op.

Lang verhaal kort:
1. bij 4x de inleg, inleg cashen. Wil namelijk niet de helft van mijn pf kwijtraken door eerder te cashen.
2. misschien af en toe een vakantie financieren bij een bullish market de komende 1-2 jaar.
3. hypotheek versnelt aflossen
4. voor mijn 60e stoppen met werken, nog 17 jaar te gaan O-)

• D-Ed
  • Niet online
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:12:
[...]

Nood hodler? je verzint er even een term voor? :+
die bestaat al:
FOMO.
Blijft slowchat topic hey ;)

• miicker
  • Niet online
S4NDERR schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:16:
[...]

Inderdaad XRP :o
Met het geld zou ik een kleine tweedehandswagen kunnen kopen (of wat het twee weken geleden waard was toch :) ). Ik zit op GDAX, Cryptopia en Kraken. Ik ben niet van plan om te daytraden, wel om maandelijks een kleine 100 euro bij te kopen. Wat denk je?
Ik zou me even verdiepen in de kosten van bijvoorbeeld het overzetten naar een wallet. Ik gebruik voor XRP Toastwallet. Wat nadelig is, is dat je voor XRP 20 achter de hand moet houden, om netwerkkosten e.d. te betalen. Dat betekend dat er altijd 20 XRP in de wallet achterblijven. Ik wist dit van te voren niet, heb gewoon voor 100 euro aan XRP gestort op de wallet en kwam er later pas achter, ik heb XRP op 1 euro gekocht, dus het is wel zuur. XRP is al enorm gedaald sinds doen en ik moet nog eens 20 euro extra pakken om winst te maken. Gelukkig is het slechts een klein deel van mijn PF.

Ik ben zelf ook van plan te HODL'en voor langere periode, maar het bedrag waarmee ik speel is waarschijnlijk kleiner dan dat van jou. Ik denk dat ik in jouw geval zou kijken naar Wallets, met name omdat ik altijd ergens de angst heb dat een exchange instort, gehackt wordt of scamt. Om dan de munten in eigen beheer te hebben is wel zo handig. Je hebt verschillende wallets, zo heb je My Ether Wallet, wat op zich prima is, alhoewel daar alsnog alles in de cloud staat geloof ik. MEW is dan wel weer te combineren met een Nano Ledger wallet (hardware offline wallet), die heb ik zelf niet, maar ik denk dat dit de veiligste optie is.

• S4NDERR
  • Laatst online: 25-03 16:36
Dat noem ik nu een antwoord! Bedankt.
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:21:
[...]

Ik zou me even verdiepen in de kosten van bijvoorbeeld het overzetten naar een wallet. Ik gebruik voor XRP Toastwallet. Wat nadelig is, is dat je voor XRP 20 achter de hand moet houden, om netwerkkosten e.d. te betalen. Dat betekend dat er altijd 20 XRP in de wallet achterblijven. Ik wist dit van te voren niet, heb gewoon voor 100 euro aan XRP gestort op de wallet en kwam er later pas achter, ik heb XRP op 1 euro gekocht, dus het is wel zuur. XRP is al enorm gedaald sinds doen en ik moet nog eens 20 euro extra pakken om winst te maken. Gelukkig is het slechts een klein deel van mijn PF.

Ik ben zelf ook van plan te HODL'en voor langere periode, maar het bedrag waarmee ik speel is waarschijnlijk kleiner dan dat van jou. Ik denk dat ik in jouw geval zou kijken naar Wallets, met name omdat ik altijd ergens de angst heb dat een exchange instort, gehackt wordt of scamt. Om dan de munten in eigen beheer te hebben is wel zo handig. Je hebt verschillende wallets, zo heb je My Ether Wallet, wat op zich prima is, alhoewel daar alsnog alles in de cloud staat geloof ik. MEW is dan wel weer te combineren met een Nano Ledger wallet (hardware offline wallet), die heb ik zelf niet, maar ik denk dat dit de veiligste optie is.

• Ton Hasselt
Ypuh schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:30:
[...]

ZZP'er zijn lijkt me verschrikkelijk. Geen collega's meer om je frustraties te uiten, beetje ouwehoeren of je aan omhoog te trekken.
Zeker nooit personeel gehad?😂😂😂

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-03 15:44
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:16:
Ik gaf de pagina waar ik de huidige koers van BTC open heb staan even een refresh, wat denk je? 1$ meer waard, to the moon!!!!11!!
vertrouw er geen klap van... zeer weinig beweging en een kleine downtrend nu.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

M'n vriendin is ZZP'er... als ik naar huis ga om 5 uur doe ik de deur dicht en is het werk af. Als zij opstaat is ze bezig met werk, als ze naar bed gaat is ze bezig met werk. Altijd deadlines, altijd de vraag of je wel genoeg werk hebt/houd en dus toch maar opdrachten blijven accepteren terwijl je liever gewoon 2 weken niets doet.

Nee, zzp'er klinkt leuk, maar zou niets voor mij zijn.

blup

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-03 10:10
(jarig!)

Ben jij nu al gaan eten? Want het gaat weer langzaamaan omlaag :+

Dotabuff profile

• TomTorquay
BTC weer onder $8000, voor wat het waard is. Benieuwd wat de komende 18h brengt.

• Ton Hasselt
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:35:
[...]

ah ja, die mensen, die opeens dus 300 per uur vragen voor hetzelfde werk (en ook krijgen.. vraag je je af onder welk bureau ze gelegen hebben..)

gelukkig pakt de belastingdienst lekker een groot stuk af omdat ze gewoon in loondienst zijn met 1 werkgever.
Jij snapt er niks van.

• miicker
  • Niet online
hellsau schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:34:
[...]

Ben jij nu al gaan eten? Want het gaat weer langzaamaan omlaag :+
Nee dit is toch echt een gevalletje sell the rumor, ze hebben vast gelezen dat ik zo dadelijk ga eten :+

• Ton Hasselt
miicker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:37:
[...]

Nee dit is toch echt een gevalletje sell the rumor, ze hebben vast gelezen dat ik zo dadelijk ga eten :+
Doe ons een plezier en laat je toetje staan.😄😄😄

• TomTorquay
Misschien ergens anders een topic gaan vervuilen? Wat heeft dit nog met crypto te maken?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bezulba schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:41:
[...]

wrom? ik wil echt graag weten waarom ik dom ben. Misschien leer ik nog wat. Zou toch fantastisch zijn?
Je bent vast niet dom, maar je komt wel een beetje dom over met die laatste reacties ;)

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:26

gws24

Thinking is hard!

Ypuh schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:42:
[...]

Ik ken de verhalen van mijn pa. Ziek, zwak, misselijk, noem het maar op.

Rijk istie er ook nooit van geworden, maar iedereen staat altijd voor hem klaar en vice versa. Het belangrijkste is dat ze er allemaal plezier uithalen (klein zalencentrum). Zoiets lijkt mij ook mooi, alleen dan niet in de horeca.

Zelf werkzaam in de IT, maar dat is toch wel een smerig wereldje op een bepaald niveau. Zou graag een eigen zaak beginnen, waarmee je zelf verantwoordelijk bent voor bepaalde keuzes en mogelijk ook de vruchten plukt. Daar neem ik de nadelen van personeel en de stress die erbij komt graag voor lief.

Nog ff ervaring opdoen eerst :).
In elke business is het een smerig wereldje op een bepaald niveau ;)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• miicker
  • Niet online
Pelox schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:47:
Nu 3 golfjes omlaag gehad zegt dat iets volgens de experts?
Voor de experts zit je in het verkeerde topic :+

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021

Daar zijn toch al legio voorbeelden van? Je knalt een miljoenen order er doorheen waardoor alle stop losses af gaan en in de rebounce verkoop je deels weer op een zeker punt waardoor de boel weer naar beneden knalt and so on. :+

En nee illegaal is het niet maar (hoewel het voor mij niet hoeft) zou het dat eigenlijk wel moeten zijn natuurlijk.

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Pagina: 1 2 3 ... 67

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee