We zijn er doorpowercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:16:
Net de $8500,- niet gehaald, is dat de trigger om weer naar beneden te gaan? Of gaan we verder?
Moet wel zeggen dat het best spannend is, als je niet bij je coins kan om te handelen..
Edit 8500 was wel aangetikt.
FOMO much? Hij zegt dat het niet ondenkbaar is dat Europese banken in de (nabije) toekomst investeringen in bitcoin futures gaan doen. Het is nog maar afwachten of en welke gevolgen dat gaat hebben voor crypto.
Rookworst zonder r is ook worst.
Precies beetje ongelukkig dan jaVerwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:25:
Bedankt Binance.... zit voor de helft in USDT
https://www.cnbc.com/2018...his-year-experts-say.html
Valt me op dat het aantal positieve verhalen weer begint toe te nemen. Bodem dan echt bereikt?
First thing I readmiicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:35:
Iemand hier al naar gekeken: https://copytrack.io/
COPYTRACK ICO
!!!LAST CHANCE!!!
Our ICO is coming to an end. Get your CPY Tokens now, before it is too late.

De eerstvolgende stop zou rond de 8900 moeten zitten. Gaat ie daar doorheen, dan is het hopelijk 9300.Bartvandelaar schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:23:
Benieuwd wat nu de top is de komende 24h
Lijkt mij sterk als de prijs nog verder zal gaan vandaag. Maar jongens, ga even na. Een paar dagen geleden zaten we op f*cking $5900 en nu alweer op 8500$. Dat is toch gaaf?
Ik zei ook niet dat het iets is hé
Heb er zelf ook niets mee gedaan
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Zekers 😊Danny.G schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:29:
[...]
De eerstvolgende stop zou rond de 8900 moeten zitten. Gaat ie daar doorheen, dan is het hopelijk 9300.
Lijkt mij sterk als de prijs nog verder zal gaan vandaag. Maar jongens, ga even na. Een paar dagen geleden zaten we op f*cking $5900 en nu alweer op 8500$. Dat is toch gaaf?
ja ik ken die quotes. maar wat een lul is dat, gewoon 0% info verschaffen.... gewoon op tv er mee komen en helemaal geen advies geven wat een arrogante egoistische eikelSanalologo schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:45:
[...]
Geen saus en niet eten met een lepel.
Enige wat we weten is dat ie op poloniex zat en er 3000 op stond in euros.. enddat zn bed was opgemaakt of iets in die richting

[ Voor 30% gewijzigd door A87 op 08-02-2018 11:32 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Hey, Da's dan voor het eerst sinds tijden dat ik ergens bovengemiddeld in ben.Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:31:
De gemiddelde coinbelegger is 38 jaar oud
Sowieso zou ik zelf niks doen met een ICO die het nodig vindt om op de frontpage te laten zien dat ze een aanvraag voor listing op Binance hebben lopen. Iedereen kan zo’n aanvraag doen, dus het heeft weinig waarde en het komt over alsof er bewust fomo wordt gecreerd.miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:29:
[...]
Ik zei ook niet dat het iets is hé
Heb er zelf ook niets mee gedaan
Maar fomo, dat is toch gewoon een lifestyle?Bmfd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:33:
[...]
Sowieso zou ik zelf niks doen met een ICO die het nodig vindt om op de frontpage te laten zien dat ze een aanvraag voor listing op Binance hebben lopen. Iedereen kan zo’n aanvraag doen, dus het heeft weinig waarde en het komt over alsof er bewust fomo wordt gecreerd.
Als NEO/BTC iets daalt maar BTC/USD weer stijgt, dan blijft de waarde van NEO/USD ongeveer hetzelfde. Die NEO/USD koers is namelijk weer gebaseerd op de BTC/USD koers.radem205 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:34:
Wat ik zo raar vind is als BTC stijgt, de pair NEO/BTC zakt en de NEO/USD nagenoeg gelijk blijft. Als BTC zakt dan gaan de altcoins wel mee. Dan zitten de altcoins, naast BTC, toch ook behoorlijk gelinkt aan de USD-koers, of zie ik dit verkeerd?
Ik ben zelfs bovengemiddeldVerwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:31:
Ben ik weer gemiddeld!
En Hoelang is een chinees..Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:31:
Ben ik weer gemiddeld!
Verwijderd
Ik ookVerwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:31:
Ben ik weer gemiddeld!
Als ik de statistieken van mijn website bekijk dan komt het wel overeen denk ik.
Grootste % bezoekers is tussen 25-34 en man
ja, zeer triest allemaal. spijt dat ik voor 400 euro Bitcoin cash had gekocht tijdje geleden pff
Verwachtte er meer van aangezien het zelfs op officieele bitcoin site staat all over the place
[ Voor 16% gewijzigd door A87 op 08-02-2018 11:39 ]
Als de early years voorbij zijn stopt dit wel een keer, als ether groter wordt en andere bedrijven ook eens met serieuze technologie komen in crypto. Bijvoorbeeld als ARK het gaat waarmaken etc ec, dit soort ideeen moeten doorkomen.radem205 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:34:
Wat ik zo raar vind is als BTC stijgt, de pair NEO/BTC zakt en de NEO/USD nagenoeg gelijk blijft. Als BTC zakt dan gaan de altcoins wel mee. Dan zitten de altcoins, naast BTC, toch ook behoorlijk gelinkt aan de USD-koers, of zie ik dit verkeerd?
[ Voor 6% gewijzigd door A87 op 08-02-2018 11:41 ]
Zal je natuurlijk zien dat de koers straks weer lager staat als Binance weer werkt.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Verwijderd
Als je 50+ bent dan ben je veel meer behouden. Daarom beleggen die meer in minder volatiele beleggingen. Mocht je verliezen maken dan heb je gewoon minder tijd om dit weer aan te vullen. Het is in die zin ook logisch. Jongeren nemen meer risico.
Mocht je ooit een keer echt veel maken ( 1-2 mio) met crypto dan zou ik gewoon vastgoed kopen en verhuren. Onderpand stijgt mee met inflatie. Huur levert 4-5% per jaar op, belastingvrij. Hoef je in principe nooit meer te werken, en kan je dus minder werken en/of werk doen wat je echt heel leuk vindt. Gewoon dat gevoel is lekker.
Gister net verkocht voor €.
Vraag me af of het echt een pump is, hij verloor structureel waarde de afgelopen weken t.o.v. de BTC.
Hij hoeft toch ook helemaal geen advies te geven... En welk advies moet ie geven..?? Volgens mij weten de meeste hier wel wat ie dan zou zeggen...A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:31:
[...]
ja ik ken die quotes. maar wat een lul is dat, gewoon 0% info verschaffen.... gewoon op tv er mee komen en helemaal geen advies geven wat een arrogante egoistische eikel
Daarbij wat iemand eerder al meldde. Als ie er al 2-3 jaar inzit dan lijkt het mij niet zo moeilijk er flink wat geld mee te verdienen. Alleen het HODLen van BTC is al goed daar voor....
En, wat heb je hier van geleerd?ggj87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:28:
Zup je altijd zien.. ik had LTC gekocht vppr ongeveer 119 euro waarna de boel begon te kwakkelen. Toch maar besloten te verkopen voor een paar cent winst. Stijgt 'ie ineens door naar 124+, achjaaa. Eens kijken wat de lunchdip doet.
Persoonlijk zou ik voor gepland werk ruim van te voren een servicewindow afkondigen alvorens de boel plat te gooien. Daarnaast is bij uitloop van de werkzaamheden tussentijdse statusupdate's ook wel op zijn plaats.RustStorm schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:44:
Als het gaat om onderhoud / overzetten van servers, is er natuurlijk nooit een goed moment. Helaas hebben "wij" Binance-gebruikers er nu last vast.shit happens. Hopen dat het snel weer online komt, maar ik zou me (als ik jullie was) lekker je ding blijven doen (werken bijvoorbeeld?) en afwachten. Je druk maken heeft totaal geen zin.
Of ik zeg in 2019: 'Blij dat ik in Poe gestapt ben'. Aardig wat aandeeltjes van opgekocht, de laatste tijd. Schijnt behoorlijk groeipotentieel te hebben.tias86 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:01:
Of mensen zeggen in 2019 , poe blij dat ik nooit in crypto gestapt ben.
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
is al zo in de wajong, NOOIT meer wekenVerwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:44:
Het is ook zo dat als je jonger bent je meer risico neemt.
Als je 50+ bent dan ben je veel meer behouden. Daarom beleggen die meer in minder volatiele beleggingen. Mocht je verliezen maken dan heb je gewoon minder tijd om dit weer aan te vullen. Het is in die zin ook logisch. Jongeren nemen meer risico.
Mocht je ooit een keer echt veel maken ( 1-2 mio) met crypto dan zou ik gewoon vastgoed kopen en verhuren. Onderpand stijgt mee met inflatie. Huur levert 4-5% per jaar op, belastingvrij. Hoef je in principe nooit meer te werken, en kan je dus minder werken en/of werk doen wat je echt heel leuk vindt. Gewoon dat gevoel is lekker.
Zou je willen stoppen met het dubbelposten? Op deze pagina weer twee keer vlak achter elkaar. Als je al de laatste bent die gereageerd hebt, dan word je geacht je laatste post te wijzigen in plaats van weer een post te plaatsen
[ Voor 15% gewijzigd door Grotman op 08-02-2018 11:52 ]
Dat achteraf praten altijd makkelijk is. Je weet nooit wat er gaat gebeuren, de afgelopen weken waren zo raar. Ik kan uren naar die grafieken staren en elke keer goed raden wanneer je moet kopen of verkopen maar zodra ik ook maar 1 euro inleg gaat het weer helemaal anders.
Afgelopen weken waren echt onvoorspelbaar ik had voor 1000 euro bitcoins gekocht toen de koers rond 9000 dollar zat .. toen ging de koers nog helemaal naar onder 7000 dollarggj87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:50:
[...]
Dat achteraf praten altijd makkelijk is. Je weet nooit wat er gaat gebeuren, de afgelopen weken waren zo raar. Ik kan uren naar die grafieken staren en elke keer goed raden wanneer je moet kopen of verkopen maar zodra ik ook maar 1 euro inleg gaat het weer helemaal anders.
inleggen en vasthouden, niet naar de grafieken staren dusggj87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:50:
[...]
HODL bitcoin HODL ark ... lean back and collectMachlah schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:51:
[...]
inleggen en vasthouden, niet naar de grafieken staren dus

Wahjaha als je daar over begint....... ik vraag mij af hoe dat zit met wajong en als je bijvoorbeeld 3 ton hebt verdiend met cryptoDhr. Satoshi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:51:
Zodra de uitkering weer binnen is inkopen!
- Dubbelpost -
[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 08-02-2018 13:53 ]
Schuld van de rabobank zeker als je alles verliest?Dhr. Satoshi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:51:
Zodra de uitkering weer binnen is inkopen!

Zou je zweren dat ik op de TV wat anders hoorde maar waarschijnlijk was dat de cynische-mij die het gewoon WILDE horen om te kunnen zeiken. Dat OF het was gewoon erg vroeg :’)Crypts schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:56:
[...]
Er staat toch nog iets hoger opgeleid? Okee meer vrouwen trekt dat dan weer wat naar beneden maar ik vind het wel erg onaardig dat je zoveel waarde daaraan toekent.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik mag toch hopen dat je er dan geen recht meer op hebt, teren op de samenleving en ondertussen met belastinggeld speculeren.A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:52:
[...]
Wahjaha als je daar over begint....... ik vraag mij af hoe dat zit met wajong en als je bijvoorbeeld 3 ton hebt verdiend met crypto
Dit gaat bij veel wajongers gebeuren komende 20 jaar... veel nerds ook zoals mij die crypto hebben. Ik heb zelf nog amper wat verdient begon pas in 2017 met crypto had er geen geloof in daarvoor. Maar er zijn geen regels wat betreft max vermogen als ik zo zie alleen de bijstand is max 11.000 vermogen.mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:54:
[...]
Ik mag toch hopen dat je er dan geen recht meer op hebt, teren op de samenleving en ondertussen met belastinggeld speculeren.
je gaat wel belasting betalen als je het omzet naar fiat heb ik begrepen
[ Voor 16% gewijzigd door A87 op 08-02-2018 11:57 ]
En wat als traden op Binance mijn werk is?RustStorm schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:44:
Als het gaat om onderhoud / overzetten van servers, is er natuurlijk nooit een goed moment. Helaas hebben "wij" Binance-gebruikers er nu last vast.shit happens. Hopen dat het snel weer online komt, maar ik zou me (als ik jullie was) lekker je ding blijven doen (werken bijvoorbeeld?) en afwachten. Je druk maken heeft totaal geen zin.
Dan heeft u een verplichte ATV dag te pakken.miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:57:
[...]
En wat als traden op Binance mijn werk is?
WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS
Dan heb je nu een verplichte dag vrij.miicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:57:
[...]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Snap dat wajong sowieso niet helemaal, als je met crypto kunt speculeren kun je ook ergens bij een bedrijf achter een scherm zitten werken lijkt me.A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:55:
[...]
Dit gaat bij veel wajongers gebeuren komende 20 jaar... veel nerds ook zoals mij die crypto hebben. Ik heb zelf nog amper wat verdient begon pas in 2017 met crypto had er geen geloof in daarvoor. Maar er zijn geen regels wat betreft max vermogen als ik zo zie alleen de bijstand is max 11.000 vermogen.
je gaat wel belasting betalen als je het omzet naar fiat heb ik begrepen
Dan ben je nu werkloos, snel uitkering aanvragenmiicker schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:57:
[...]
zo vaak geprobeerd en na 3 weken weer ontslagen door concentratie problemen en ander gezeurmark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:58:
[...]
Snap dat wajong sowieso niet helemaal, als je met crypto kunt speculeren kun je ook ergens bij een bedrijf achter een scherm zitten werken lijkt me.
Zeker minimaal 20-30 x geprobeerd al
laatst opleiding gedaan van 5000 euro zelf betaald.. heb er niets aan want wordt steeds ontslagen

[ Voor 18% gewijzigd door A87 op 08-02-2018 12:02 ]
Makkelijk genoeg in NederlandCounter_culture schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:59:
[...]
Dan ben je nu werkloos, snel uitkering aanvragen

Uitkeringscoins, dat is nog eens een ideeCounter_culture schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:59:
[...]
Dan ben je nu werkloos, snel uitkering aanvragen
WAJONG COIN WACOIN en dan een delegate aanvragenmark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:00:
[...]
Uitkeringscoins, dat is nog eens een idee
[ Voor 7% gewijzigd door A87 op 08-02-2018 12:01 ]
Hmmmmm..... nieuwe bitconnectmark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:00:
[...]
Uitkeringscoins, dat is nog eens een idee
Idd, gewoon uitkeren voor 150 euro per coin terwijl hij maar 2 euro waard is xD
ik wacht tot ark helemaal klaar is zodat bitconnect kan worden verbonden met ethereum en wajongcoinmark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:01:
[...]
Idd, gewoon uitkeren voor 150 euro per coin terwijl hij maar 2 euro waard is xD
De uitkeringsmunt. Hier uw uitkering: 1.100 uitkeringsmunten. Dit staat gelijk aan 1.100.
Bij de FAQ op de website van de overheid staat:
Vanaf 01-01-2019 hebben we in het geval van uitkeringen de euro vervangen door de uitkeringsmunt. U krijgt er 1.100 per maand. 1 uitkeringsmunt wordt door ons gewaardeerd op 1 euro*.
* de werkelijke marktwaarde van de uitkeringsmunt kan verschillen van de door ons aangegeven waarde
Overal staan uitkeringsmunten te koop voor 0,001 cent. Dat zou de overheid flink wat schelen
Ander gezeur... Klinkt een beetje alsof je er gewoon geen zin in hebt. Minimaal 20-30x? Welke van de 2 is het?A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:59:
[...]
zo vaak geprobeerd en na 3 weken weer ontslagen door concentratie problemen en ander gezeur
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Misschien is een bezoekje aan een gedragsdeskundige in dit geval een betere investering dan een opleidingA87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:59:
[...]
zo vaak geprobeerd en na 3 weken weer ontslagen door concentratie problemen en ander gezeur
laatst opleiding gedaan van 5000 euro zelf betaald.. heb er niets aan want wordt steeds ontslagen![]()
toch geslaagd met een 8
Als je 3 ton hebt verdiend (en ook hebt gecashed) dan is het wel netjes om dat als inkomsten op te geven.A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:52:
[...]
Wahjaha als je daar over begint....... ik vraag mij af hoe dat zit met wajong en als je bijvoorbeeld 3 ton hebt verdiend met crypto
Hoeveel uitkering je dan overhoudt en hoeveel je met behoud van uitkering mag verdienen hangt geloof ik af van het type wajong (oud/2010/nieuw), maar bij een inkomen van 3 ton lijkt het me dat je geen uitkering meer overhoudt.
https://perspectief.uwv.n...-met-een-wajong-uitkering
edit: link toegevoegd.
[ Voor 8% gewijzigd door daan! op 08-02-2018 12:09 ]
Crypto is geen inkomsten uit werk mr vermogen voor zover ik weet (tenzij je flink aan het daytraden bent), scheelt nogal qua belasting. Je moet t verder wel gewoon elk jaar opgeven.daan! schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:07:
[...]
Als je 3 ton hebt verdiend (en ook hebt gecashed) dan is het wel netjes om dat als inkomsten op te geven.
Hoeveel uitkering je dan overhoudt en hoeveel je met behoud van uitkering mag verdienen hangt geloof ik af van het type wajong (oud/2010/nieuw), maar bij een inkomen van 3 ton lijkt het me dat je geen uitkering meer overhoudt.(wel recht op uitkering als het jaar erop niet zo booming is met crypto en je dus minder inkomsten hebt)
dit dus... ik had hem ook geparkeerd.... dit is knaakpowercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:41:
Frustrerend dit. Mijn ingelegde verkoop order voor ICX op Binance had nu uitgevoerd kunnen worden als ik de koers van Huobi pak (https://www.huobi.pro/icx_eth/exchange/).
Zal je natuurlijk zien dat de koers straks weer lager staat als Binance weer werkt.

*EDIT* ben benieuwd wat er gaat gebeuren als je LIMIT SELL order hebt staan onder het huidige marktbedrag en Binance wordt weer actief....

[ Voor 14% gewijzigd door thestiffmeister op 08-02-2018 12:13 ]
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben, wie had dat gedacht: op een techforum over cryptocurrencies krijg je niet het beste advies over uitkering..mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:08:
Crypto is geen inkomsten uit werk mr vermogen voor zover ik weet (tenzij je flink aan het daytraden bent), scheelt nogal qua belasting. Je moet t verder wel gewoon elk jaar opgeven.
beleggingen vallen onder BOX 3. Dus vermogen.daan! schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:15:
[...]
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben, wie had dat gedacht: op een techforum over cryptocurrencies krijg je niet het beste advies over uitkering..
De hele uitkering terugbetaling met rente natuurlijk.A87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:52:
[...]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Hoe zit dat als je bitcoin verkrijgt door het minen? En dan niet rechtstreeks bitcoin minen maar je hashing power verkopen voor btc zoals bij nicehash?thestiffmeister schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:16:
[...]
beleggingen vallen onder BOX 3. Dus vermogen.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Als jij coins hebt, maakt niet uit hoe je ze hebt gekregen, vertegenwoordigen die een waarde en dus vermogen. Daar moet je gewoon belasting over betalen.AtlAntA schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:18:
[...]
Hoe zit dat als je bitcoin verkrijgt door het minen? En dan niet rechtstreeks bitcoin minen maar je hashing power verkopen voor btc zoals bij nicehash?
Daar heb ik an sich geen probleem mee zolang het maar in box 3 komt en dat het niet als inkomen uit werk wordt gezien.mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:20:
[...]
Als jij coins hebt, maakt niet uit hoe je ze hebt gekregen, vertegenwoordigen die een waarde en dus vermogen. Daar moet je gewoon belasting over betalen.
Op welke wijze heeft de belastingdienst inzage in het vermogen wat je in crypto's hebt? Je vermogen is gelinkt aan een account waar de belastingdienst geen weet van heeft. Ik snap wel als je over een jaar uit het niets een ton op je bankrekening hebt staan, dat dit verdacht is. Maar ik vind het vreemd dat je over crypto's (peildatum 1 januari), wat zo volatiel is als een malle, belasting moet gaan betalen nog voordat je deze om hebt gezet in fiat. Als aan het eind van het jaar je vermogen flink is gedaald, heb je dus dubbel pech (belasting betaald over iets wat geen zak meer waard is).mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:20:
[...]
Als jij coins hebt, maakt niet uit hoe je ze hebt gekregen, vertegenwoordigen die een waarde en dus vermogen. Daar moet je gewoon belasting over betalen.
[ Voor 5% gewijzigd door radem205 op 08-02-2018 12:24 ]
Alles kan in waarde dalen of zakken, moet je dan maar nergens meer belasting over betalen? Niet opgeven is gewoon belastingontduiking en dus strafbaar, nu hebben ze misschien geen inzicht erin, maar als ze er ooit achter komen ben je gigantisch de lul.radem205 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:24:
[...]
Op welke wijze heeft de belastingdienst inzage in het vermogen wat je in crypto's hebt? Je vermogen is gelinkt aan een account waar de belastingdienst geen weet van heeft. Ik snap wel als je over een jaar uit het niets een ton op je bankrekening hebt staan, dat dit verdacht is. Maar ik vind het vreemd dat je over crypto's (peildatum 1 januari), wat zo volatiel is als een malle, belasting moet gaan betalen nog voordat je deze om hebt gezet in fiat. Als aan het eind van het jaar je vermogen flink is gedaald, heb je dus dubbel pech (belasting betaald over iets wat geen zak meer waard is).
Snap ik. Het is ook niet iets wat ik ga ontwijken (integendeel), maar ik vroeg het mij gewoon af.mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:26:
[...]
Alles kan in waarde dalen of zakken, moet je dan maar nergens meer belasting over betalen? Niet opgeven is gewoon belastingontduiking en dus strafbaar, nu hebben ze misschien geen inzicht erin, maar als ze er ooit achter komen ben je gigantisch de lul.
Je mag met een hobby ook wat bijverdienen wat alleen als vermogen telt, dat zal dit ook wel zijn. Zolang je geen serverpark hebt draaien om coins te minen zal het wel loslopen.AtlAntA schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:23:
[...]
Daar heb ik an sich geen probleem mee zolang het maar in box 3 komt en dat het niet als inkomen uit werk wordt gezien.
Ontwijken en ontduiken zijn 2 verschillende zaken, ontwijken mag, ontduiken nietradem205 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:27:
[...]
Snap ik. Het is ook niet iets wat ik ga ontwijken (integendeel), maar ik vroeg het mij gewoon af.
[ Voor 41% gewijzigd door mark-k op 08-02-2018 12:29 ]
Er zijn veel mensen die eigenlijk alleen maar verlies draaien, die gaan echt geen belasting betalen over hun verlies.
Dit is exact hetzelfde verhaal als met het winnen van de oudejaarsloterij op 31 december. Ook al staat het geld pas 4 januari op je rekening, je lot heeft een bepaalde waarde en moet je dus gewoon optellen bij je vermogen op 1 januari.radem205 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:24:
[...]
Op welke wijze heeft de belastingdienst inzage in het vermogen wat je in crypto's hebt? Je vermogen is gelinkt aan een account waar de belastingdienst geen weet van heeft. Ik snap wel als je over een jaar uit het niets een ton op je bankrekening hebt staan, dat dit verdacht is. Maar ik vind het vreemd dat je over crypto's (peildatum 1 januari), wat zo volatiel is als een malle, belasting moet gaan betalen nog voordat je deze om hebt gezet in fiat. Als aan het eind van het jaar je vermogen flink is gedaald, heb je dus dubbel pech (belasting betaald over iets wat geen zak meer waard is).
http://rechtenmaatschappi...-bij-de-oudejaarsloterij/
Daarom betaal je over vermogen. Stel je hebt n ton op de bank op jaar 1, betaal je 1200 euro vermogensbelasting. Heb je het jaar erop nog maar 50k (je hebt dus verlies gemaakt) betaal je toch gewoon 600 euro vermogensbelasting. Zelfde met de rest van je vermogen.Alcje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:29:
Radem zegt toch niet dat hij geen belasting wilt betalen? Als je je winst uit laat betalen, dan is het logisch dat je dat dan opgeeft aan de belasting dienst.
Er zijn veel mensen die eigenlijk alleen maar verlies draaien, die gaan echt geen belasting betalen over hun verlies.
Crypto valt gelukkig niet onder de kansspelbelasting, zoek maar eens op dit forum hoe iemand met n paar euro verliezen een flinke schuld bij de belastingdienst had gemaakt.

Idd, leuk zo'n belastingvrije prijs, maar toch mooi de dag erna belasting afdragenpowercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:31:
[...]
Dit is exact hetzelfde verhaal als met het winnen van de oudejaarsloterij op 31 december. Ook al staat het geld pas 4 januari op je rekening, je lot heeft een bepaalde waarde en moet je dus gewoon optellen bij je vermogen op 1 januari.
[ Voor 24% gewijzigd door mark-k op 08-02-2018 12:33 ]
Update: Data sync is slowing down compared to before. Still got a few billion records to sync. Unfortunately, data sync is far slower than our in-memory matching engine speed. We will update a new estimated time shortly. Painful day! Also need to hire more dev ops.
Groetjes, FaceDown.
Dat vind ik een rare vergelijking. Bij de oudejaarsloterij weet je dat je het bedrag als fiat gaat ontvangen en deze zal dus niet meer in waarde dalen / stijgen. Het cryptovermogen is eigenlijk nog helemaal niets waard totdat je deze omzet in fiat. Dat je dan belasting moet betalen staat buiten kijf.powercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:31:
[...]
Dit is exact hetzelfde verhaal als met het winnen van de oudejaarsloterij op 31 december. Ook al staat het geld pas 4 januari op je rekening, je lot heeft een bepaalde waarde en moet je dus gewoon optellen bij je vermogen op 1 januari.
drama!!!!

wil ff wat sellen en winst pakken.... lukt het niet....
Ja, behoorlijk vervelend. Ik wilde vandaag weer minstens 20% verlies draaien.thestiffmeister schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:34:
[...]
drama!!!!![]()
![]()
Beauty is in the eye of the beerholder
Klopt, maar je kan het wel op elk moment omzetten in fiat. Dat je dat niet doet is aan jou.radem205 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:34:
[...]
Dat vind ik een rare vergelijking. Bij de oudejaarsloterij weet je dat je het bedrag als fiat gaat ontvangen en deze zal dus niet meer in waarde dalen / stijgen. Het cryptovermogen is eigenlijk nog helemaal niets waard totdat je deze omzet in fiat. Dat je dan belasting moet betalen staat buiten kijf.
Update: Data sync is slowing down compared to before. Still got a few billion records to sync. Unfortunately, data sync is far slower than our in-memory matching engine speed. We will update a new estimated time shortly. Painful day! Also need to hire more dev ops.
Verwacht meer vertraging dus
WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS
Ik zou het zelf een hele geruststelling vinden als we de $9300 kunnen aantikken. Tot die tijd zitten we nog steeds in de trend van al meer dan een maand met continu lower lows and lower highs. Die trend doorbreken met in ieder geval een 'equal' high op $9300 zou een mooie mijlpaal zijn. Voor nu vrees ik dat het niet meer dan giswerk is om te zeggen dat we het ergste hebben gehad.Danny.G schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:29:
[...]
De eerstvolgende stop zou rond de 8900 moeten zitten. Gaat ie daar doorheen, dan is het hopelijk 9300.
Heb er geen probleem mee dat de handel wat stil ligt hoor. Heerlijk stabiele btc koers.thestiffmeister schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:34:
[...]
drama!!!!![]()
![]()
Dan nog is het eerlijker om gewoon fiat te belasten ipv. de crypto zelf. Ja, je kunt het uitcashen, nou, dan komen ze (de BD) het jaar er na wel aan hun trekken.powercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:37:
[...]
Klopt, maar je kan het wel op elk moment omzetten in fiat. Dat je dat niet doet is aan jou.
Aan de andere kant, het is maar 1% ongeveer inmiddels.
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
BTC €94.837,08
Damn ... dat waren twee sell orders geweest voor mij... net vandaag had swingtraden dus kunnen werken voor me, zul je altijd zienpowercoaster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:41:
Frustrerend dit. Mijn ingelegde verkoop order voor ICX op Binance had nu uitgevoerd kunnen worden als ik de koers van Huobi pak (https://www.huobi.pro/icx_eth/exchange/).
Zo worden mijn 16 muntjes nooit 20 😂😂
Klopt alleen ik heb het dus niet over geld wat uitgecashed is, maar over crypto wat mensen in hun wallet hebben staan. Als je het op je bankrekening uit cashed is het logich dat je vermogens belasting erover moet betalen. Mijn buurman heeft 2500 euro ingelegd en daar is nu nog een kleine 500 van over.mark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:32:
[...]
Crypto valt gelukkig niet onder de kansspelbelasting, zoek maar eens op dit forum hoe iemand met n paar euro verliezen een flinke schuld bij de belastingdienst had gemaakt.
[...]
Kansspel belasting is idd heel naar. Daar hebben ze elke maand een pijldatum voor. Stel de pijldatum (poker) is eind van de maand, en je wint een 100000 euro de 15de van de maand. Dan ben je die maand al je kansspel belasting verschuldigd. Verlies je 3 weken later al je geld. Jammer dan. Maar je moet nog steeds betalen
Over aandelen betaal je dezelfde belasting en daar kun je ook in de supermarkt geen brood mee kopen.radem205 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:34:
[...]
Dat vind ik een rare vergelijking. Bij de oudejaarsloterij weet je dat je het bedrag als fiat gaat ontvangen en deze zal dus niet meer in waarde dalen / stijgen. Het cryptovermogen is eigenlijk nog helemaal niets waard totdat je deze omzet in fiat. Dat je dan belasting moet betalen staat buiten kijf.
En waarom is dat raar dan?Alcje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:42:
[...]
Klopt alleen ik heb het dus niet over geld wat uitgecashed is, maar over crypto wat mensen in hun wallet hebben staan. Als je het op je bankrekening uit cashed is het logich dat je vermogens belasting erover moet betalen. Mijn buurman heeft 2500 euro ingelegd en daar is nu nog een kleine 500 van over.
Kansspel belasting is idd heel naar. Daar hebben ze elke maand een pijldatum voor. Stel de pijldatum (poker) is eind van de maand, en je wint een 100000 euro de 15de van de maand. Dan ben je die maand al je kansspel belasting verschuldigd. Verlies je 3 weken later al je geld. Jammer dan. Maar je moet nog steeds betalen
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Aan de andere kant, stel dat de koers wel door blijft stijgen, dan krijgen we dankzij Binance straks meer voor onze muntjes dan de order die we eigenlijk ingelegd haddensmoken schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:40:
[...]
Damn ... dat waren twee sell orders geweest voor mij... net vandaag had swingtraden dus kunnen werken voor me, zul je altijd zien
Zo worden mijn 16 muntjes nooit 20 😂😂
Je salaris word ook niet contant bij de bank afgeleverd...HellBeast schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:44:
Dat gedoe met Binance plaatst het wel weer goed in perspectief allemaal. Iedereen z'n geld staat gewoon op een rackservertje in een kelder in China ergens. Gotta love it. :-)
Dat klopt, maar de bank heeft wel een superieur systeem erachter hangen. Ik bedoelde het ook niet aanvallend. Het is meer een constatering.Machlah schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:45:
[...]
Je salaris word ook niet contant bij de bank afgeleverd...
Maar die servers staan niet tussen de voorraad van de loempiakraamMachlah schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:45:
[...]
Je salaris word ook niet contant bij de bank afgeleverd...
Ik ook niet hoorHellBeast schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:47:
[...]
Dat klopt, maar de bank heeft wel een superieur systeem erachter hangen. Ik bedoelde het ook niet aanvallend. Het is meer een constatering.
is dat niet pas zo als je het omzet naar fiatmark-k schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:20:
[...]
Die wetgeving is ronduit vaag en onduidelijk
[ Voor 7% gewijzigd door A87 op 08-02-2018 12:49 ]
Binance is geen bank, maar een exchange. Vergelijk Binance dus met marktplaats of ebay. Je had je coins ook veilig in je wallet kunnen hebben (geldt voor mij ook helaas).HellBeast schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:47:
[...]
Dat klopt, maar de bank heeft wel een superieur systeem erachter hangen. Ik bedoelde het ook niet aanvallend. Het is meer een constatering.
[ Voor 3% gewijzigd door FaceDown op 08-02-2018 12:49 ]
Groetjes, FaceDown.
Dit topic is gesloten.
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier
Verdere regels:
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!