Ah ja, die edit had ik nog niet gezien. Vandaar dat ik daar nog niet op kon reageren.
Verder zou ik niet weten waarom bedrijven de market cap zouden moeten 'aflossen'. Pure onzin als je het mij vraagt.
Lees dit stukje anders even
https://www.reddit.com/r/...rease_in_value_long_term/
Dan lullen we daar na verder.
Maar omdat je het blijkbaar niet begrijpt: ik wil pas een ticket printer hebben als hij uiteindelijk zoveel geld gaat printen, dat ik mijn ticket printer + een beetje extra er voor terug krijg.
Gezien de waarde van een ticket (= het uitbetaalde bedrag) volledig afhankelijk is van wat bedrijven erin pompen, heb je dus genoeg betalingen van bedrijven nodig om alle ticket printers terug te betalen. De waarde van alle ticket printers is gelijk aan de market cap. De benodigde terugbetaling van alle ticket printers is dus gelijk aan de market cap.
Wil je dus verdienen aan VET, dan moeten bedrijven er 2,8 miljard + een beetje extra inpompen. En betalen voor de RFID tags natuurlijk. In een sector waar het budget op dit moment miniem is.
Edit: To be fair, als je heel goedkoop VET hebt gekocht heb je natuurlijk eerder je geld terugverdiend. Maar als álle VET-bezitters willen verdienen, dan moet er een bedrag ter waarde van de market cap in gestopt worden.
Uitbreiding van marktaandeel en klantenkring zal er in resulteren dat er inderdaad meer geld in gepompt gaat worden, maar zoals ik al zei: ik geloof niet dat bedrijven daar zo veel geld voor over hebben.
En als ze dat wel hebben, dan zijn er dus talloze goedkopere oplossingen te bedenken, zoals een eigen blockchain of een oude vertrouwde relationele database. Dat zijn systemen die je voor een paar ton, laten we zeggen een paar miljoen, wel gerealiseerd hebt...
[
Voor 10% gewijzigd door
Richh op 15-02-2018 23:31
]