[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 159 ... 204 Laatste
Acties:
  • 583.037 views

Onderwerpen

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:55

GaMbiNo

1337

Het blijft interessant om te lezen hoe de een ons vooral stop losses aanraad terwijl een ander aangeeft geld verloren te hebben door een getriggerde stop loss. Geeft maar weer eens aan dat het allemaal zo makkelijk nog niet is. :)

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 15:12
Kan er iemand es wat advies geven ivm een LIMIT en een STOP LIMIT order?

Stel je hebt wat coins en je wilt automatisch deze terug verkopen bij een % daling. Dan gebruik je die stop limit bij aankoop of stel je die in bij verkoop?

De Limit wilt waarschijnlijk gewoon zeggen dat je automatisch iets koop vanaf een bepaald bedrag neem ik aan.

De Stop Limit is dan op je losses te dekken maar hoe werkt die juist?

bedankt!

SPiET

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01-2025

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

GaMbiNo schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:16:
Het blijft interessant om te lezen hoe de een ons vooral stop losses aanraad terwijl een ander aangeeft geld verloren te hebben door een getriggerde stop loss. Geeft maar weer eens aan dat het allemaal zo makkelijk nog niet is. :)
Met een stoploss verlies je ook geld en ze worden aangeraden om verlies te beperken.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11-2025
Hoe werkt een stop loss precies? Kun je die op elk bedrag instellen? Of alleen op een bedrag onder de aankoopprijs? En kun je dan gelijktijdig nog een normale verkooporder plaatsen?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:11
Ik had niet verwacht dat we ooit nog hierheen gingen dalen :(

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Lekker laten staan. Over 3 weken is de wereld weer anders, en over 3 maanden. En over 3 jaar.
Ik heb zelf een bedrag geïnvesteerd waarvan het me weinig tot niets zou boeien, mocht het verloren gaan.
Maak je je steeds zorgen over je centjes, heb je er misschien gewoon teveel in zitten.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Dooiedibbes schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:17:
[...]

Met een stoploss verlies je ook geld en ze worden aangeraden om verlies te beperken.
Ik weet hoe een stoploss werkt maar het komt toch regelmatig voor dat je ze getriggerd ziet worden en je de koers meteen daarna ziet herstellen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
GaMbiNo schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:20:
[...]

Ik weet hoe een stoploss werkt maar het komt toch regelmatig voor dat je ze getriggerd ziet worden en je de koers meteen daarna ziet herstellen.
Maar wat heb je liever, een beetje verlies nemen met het risico dat het niet nodig was, of geen verlies nemen met het risico dat het verlies heel groot gaat zijn?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ggj87
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:19:
[...]

Lekker laten staan. Over 3 weken is de wereld weer anders, en over 3 maanden. En over 3 jaar.
Ik heb zelf een bedrag geïnvesteerd waarvan het me weinig tot niets zou boeien, mocht het verloren gaan.
Maak je je steeds zorgen over je centjes, heb je er misschien gewoon teveel in zitten.
Het is niet leuk om steeds te verliezen, ook al doe je het met geld dat je kunt missen.

Verwijderd

ggj87 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Het is niet leuk om steeds te verliezen, ook al doe je het met geld dat je kunt missen.
Dan kijk je niet ver genoeg vooruit en ben je misschien niet zo geschikt voor het crypto wereldje.
Of dacht je volgende maand te kunnen stoppen met werken? ;)

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

.oisyn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:21:
[...]

Maar wat heb je liever, een beetje verlies nemen met het risico dat het niet nodig was, of geen verlies nemen met het risico dat het verlies heel groot gaat zijn?
Dat is de keus inderdaad. En dat vind ik persoonlijk een hele lastige. Er zijn gevallen waar ik gewenst had dat ik ze wel geplaatst had. Maar er zijn dus ook minstens zoveel gevallen waarbij je de koers na een daling gewoon weer ziet herstellen en je dus blij bent dat je ze niet geplaatst hebt. :F

Dit is ook wel een leuk artikel over de risico's van stoploss trouwens: https://slimbeleggen.com/...nd-op-1-minuut-miljonair/

[ Voor 12% gewijzigd door GaMbiNo op 09-03-2018 10:35 ]

• Dooiedibbes

Dooiedibbes

Daarom op je lange termijn posities stug bij blijven kopen.

En daghandel doe je met een duidelijk koersdoel en stoploss.

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Er komt helemaal geen nieuw geld binnen

• ggj87
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:27:
[...]

Dan kijk je niet ver genoeg vooruit en ben je misschien niet zo geschikt voor het crypto wereldje.
Of dacht je volgende maand te kunnen stoppen met werken? ;)
Dat zei ik helemaal niet :S

En je kunt vooruit kijken wat je wilt, op nieuwsberichten, echt of nep en manipulaties kun je niet anticiperen.

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:49
Wat mij betreft gaat een stop loss in tegen het principe van 'buy low, sell high'. Ik verkoop uit principe nooit voor minder dan ik heb gekocht. Een dal is voor mij eerder een reden om te kopen dan om te verkopen. Dat betekent soms lang wachten en kan ook betekenen dat alles weg is bij een totale collapse. Maar als je zorgt dat je regelmatig gemaakte winst ook daadwerkelijk casht, is dat niet eens een ramp.

Maar misschien heb ik makkelijk praten, omdat ik met weinig geld in de crypto zit en mijn initiële investering er allang weer uit heb gehaald.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 19:10
DeeSung schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:33:
Dat is voor mij ook zorg nummer 1. Heb het gevoel dat de markt een beetje kapot gemanipuleerd wordt waardoor nieuw geld afgeschrikt is.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2023
ggj87 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Als je het als verlies ziet, heb je al verloren als je er instapt.

We gaan er allemaal maar vanuit dat het winst oplevert, maar zo zit het niet in elkaar. Er zal toch iemand moeten verliezen, ook bij een stijgende markt.

Bij de winst van een paar whales, zijn er heeeeel veeeeeeeel die verliezen!!

• Dooiedibbes

Dooiedibbes

DeeSung schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:33:
Eens. Nieuw geld komt pas als er zekerheid is mbt regulatie zodat het institutionele geld kan toetreden. Dit gaat nog wel even duren.

Of als BTC weer 20k aantikt en het aan iedereen laat zien dat het een succes, want de normies lezen nu alleen dat btc 20k heeft gedaan en nu minder dan de helft is en dus gefaald heeft. Hen gaat het alleen om de prijs en niet de achterliggende techniek.

Of als een crypto ineens succesvol wordt uitgerold en massaal geadopteerd gaat worden. Maar met alle issues rond schaalbaarheid/privacy/security etc zie ik dit nu ook niet snel gebeuren.

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-12-2025
Flagg schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:06:
Mensen die hierb gatehub gebruiken overigens?

Ik heb nu al een paar dagen dat het trade scherm gigantische data verstookt ook op de achtergrond. Kreeg net mailtje van T-mobile dat ik de eerste 4GB van vandaag al er doorheen gejaagd heb. :)

Thuis op de tablet hetzelfde geval overigens. Ook met Firefox.
Wat een draak is dat hé! Lekker volume ook daar. Gebruikte het voor XRPEUR, gewoon even verifiëren bij Bitstamp (duurt maar 8 weken, maar dan heb je ook wat).

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09-2025
Dooiedibbes schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Eens. Nieuw geld komt pas als er zekerheid is mbt regulatie zodat het institutionele geld kan toetreden. Dit gaat nog wel even duren.

Of als BTC weer 20k aantikt en het aan iedereen laat zien dat het een succes, want de normies lezen nu alleen dat btc 20k heeft gedaan en nu minder dan de helft is en dus gefaald heeft. Hen gaat het alleen om de prijs en niet de achterliggende techniek.

Of als een crypto ineens succesvol wordt uitgerold en massaal geadopteerd gaat worden. Maar met alle issues rond schaalbaarheid/privacy/security etc zie ik dit nu ook niet snel gebeuren.
De opmars van 6k naar de 11.5k ging ook in vrij korte tijd..
Dus dat zegt ook niets.

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Zit te twijfelen om te verkopen om toch nog me winst te pakken

En die opmars ging snel maar volume zwakt nogmeer af.

[ Voor 31% gewijzigd door DeeSung op 09-03-2018 11:05 ]

• Imgnrydrmr
  • Laatst online: 30-09-2025

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Nu is de verleiding echt wel heel groot om nog een beetje fiat in te pompen.

Ik had me voorgenomen om niet meer te kopen tot juli, maar ik kan die centjes ook nu al klaarzetten natuurlijk... En dan niet meer kopen in juli. Maar ga ik me daaraan houden?

Misschien als BTC onder de 6000 Euro gaat...

Verwijderd

ggj87 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:35:
[...]

En je kunt vooruit kijken wat je wilt, op nieuwsberichten, echt of nep en manipulaties kun je niet anticiperen.
Dat is helemaal niet relevant als je in crypto zit, omdat je gelooft in de techniek of mogelijkheden er van.
Als je denkt gouden bergen op te kunnen halen... :X

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:00
Het blijft tijdens dit soort dagen de vraag waar de bodem ligt. Met het bijbehorende dilemma om nu bij te kopen of een verdere daling af te wachten. Ik sta momenteel op een verlies van 53% en doe alleen aan bijkopen en holden. Een paar keer bijgekocht tijdens een daling, maar we zakken blijkbaar steeds dieper.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:26

orf

pgs010 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:09:
Het blijft tijdens dit soort dagen de vraag waar de bodem ligt. Met het bijbehorende dilemma om nu bij te kopen of een verdere daling af te wachten. Ik sta momenteel op een verlies van 53% en doe alleen aan bijkopen en holden. Een paar keer bijgekocht tijdens een daling, maar we zakken blijkbaar steeds dieper.
Ik ben heel benieuwd wat de koers zondag wordt. Nu komt er weinig kapitaal bij; hoe zit dat zondag als er ook geen nieuw geld bij kan komen wat er nu nog niet staat. Ik heb in ieder geval geld op de Exchange staan om bij te kopen.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

ron322 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:47:
[...]

Wat een draak is dat hé! Lekker volume ook daar. Gebruikte het voor XRPEUR, gewoon even verifiëren bij Bitstamp (duurt maar 8 weken, maar dan heb je ook wat).
Werkt op zich redelijk, en ze zijn wat trager met dalen over het algemeen, als op cryptocompare de daling inzet van dan wandelt gatehub daar 10 minuten later achteraan, heeft me al wel wat op gebracht zo af en toe. Cryptocompare stond ging laatst naar 65 cent dus kon op gatehub nog ff verkopen voor 67 cent, 10 minuten later ook 65 cent. :)

Maar ik wacht dit ff af heb ze een mailtje gestuurd over het data verbruik als ik niet een antwoord krijg waar ik wat mee kan, ben ik pleite.

Zit te twijfelen over kraken of bitstamp eigenlijk.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 20:39
Ik wou dat ik wat Bitcoins verkocht had een week geleden... Het goede nieuws is wel dat de afgelopen week de alt coins het eindelijk weer eens redelijk gedaan hebben, dus ik heb nu 2 Bitcoins meer dan vorige week vrijdag. Niet te vergelijken met de winsten van begin januari, maar de laatste maand stond het bijna stil met de alt coins.

• ggj87
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:07:
[...]

Dat is helemaal niet relevant als je in crypto zit, omdat je gelooft in de techniek of mogelijkheden er van.
Als je denkt gouden bergen op te kunnen halen... :X
Waar haal je dat steeds vandaan? Ik zie het als een soort spelletje en daar verlies ik niet graag bij nee. Je speelt toch geen voetbal omdat je het leuk vindt om te verliezen?

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

We gaan weer omhoog? *O*

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-12-2025
Flagg schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:15:
[...]

Werkt op zich redelijk, en ze zijn wat trager met dalen over het algemeen, als op cryptocompare de daling inzet van dan wandelt gatehub daar 10 minuten later achteraan, heeft me al wel wat op gebracht zo af en toe. Cryptocompare stond ging laatst naar 65 cent dus kon op gatehub nog ff verkopen voor 67 cent, 10 minuten later ook 65 cent. :)

Maar ik wacht dit ff af heb ze een mailtje gestuurd over het data verbruik als ik niet een antwoord krijg waar ik wat mee kan, ben ik pleite.

Zit te twijfelen over kraken of bitstamp eigenlijk.
De stijgingen lopen ook achter en gaan vaak niet zo ver als bij Bitstamp, verder is het volume soms zo bedroevend laag dat je lang moet wachten op het uitvoeren van je orders.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Dat klopt mijn buy order is er net doorheen dus we gaan weer omhoog. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

ron322 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:21:
[...]

De stijgingen lopen ook achter en gaan vaak niet zo ver als bij Bitstamp, verder is het volume soms zo bedroevend laag dat je lang moet wachten op het uitvoeren van je orders.
Das get grappige vaak gaan ze uiteindelijk net zo hoog, behalve als er een flinke daling achteraan komt natuurlijk.

Volume is soms wel tergend ja.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2025

kazz1980

Goh... Ik hier?

Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:30:
Ik rook al onraad toen @kazz1980 weer inkocht. We hadden dit allemaal kunnen zien aankomen :')
Whaha... 8) Ik was alleen al een paar weekjes terug alweer ingestapt (met een symbolisch bedragje... puur voor de leuk - want ondanks de financiële deceptie vind ik het hele crypto gebeuren nog steeds waanzinnig boeiend), dus ditmaal gaat hij niet helemaal op!
Maar over het algemeen ben ik best een prima graadmeter hiervoor (zo heb ik ook precies 1 dag voordat de ouderwetse beurzen een dip maakten wat bijgekocht in een verder best stabiel stijgend beleggingsfonds - direct 100 euro kwijt)! :)

Echter, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... O-)

[ Voor 11% gewijzigd door kazz1980 op 09-03-2018 11:35 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

ggj87 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:18:
[...]

Waar haal je dat steeds vandaan? Ik zie het als een soort spelletje en daar verlies ik niet graag bij nee. Je speelt toch geen voetbal omdat je het leuk vindt om te verliezen?
Op een potje voetbal heb ik invloed. Dan ben je 1 van de 22 spelers.
Is met crypto iets anders, dus zou je mindset ook anders moeten zijn. Vreemde vergelijking.
Maar goed, als jij graag wilt blijven jammeren bij iedere daling.. ga je gang !

• beebie121
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Op een potje voetbal heb ik invloed. Dan ben je 1 van de 22 spelers.
Is met crypto iets anders, dus zou je mindset ook anders moeten zijn. Vreemde vergelijking.
Maar goed, als jij graag wilt blijven jammeren bij iedere daling.. ga je gang !
Sorry hoor maar vind je reactie iets overdreven. Het IS toch ook niet leuk om te verliezen? Of je er nu invloed op hebt of niet. Verlies is volgens mij nooit leuk.

Ik ben het met je eens dat je er weinig tot geen invloed op de crypto's hebt. Maar dat het daardoor ongevoelig moet zijn en het als jammeren bestempelen vind ik iets overdreven. Maar goed.

Ik had ook niet verwacht dat we onder de 7k € zouden komen meer zo snel. Aan de andere kant: over 2 weken kanhet heel anders zijn. Alleen voor mensen die snel wat geld willen verdienen is het wat minder. Maar ook voor hen geld (verwacht ik op basis van verleden) hold it en later weer kijken.

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:10
@Flagg volgens mij gaan we gewoon weer naar beneden vanmiddag met Amerika. Sowieso even $8k aantikken, maar durf geen garanties te geven dat we erboven blijven.

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-01 16:50
China ontwikkeld zijn eigen cryptocurrency aldus de People Bank of China:

Bron: https://translate.google.....shtml&edit-text=&act=url

• Dhr. Satoshi
  • Laatst online: 18-01 13:58
Wat ben ik blij dat ik de bitcoin/dollar koers-app niet meer heb op mijn telefoon. Zoveel rust. Nu de dollarwaarde in Binance nog uitschakelen bij de funds en het is helemaal shill.

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:00
Sinds nieuwe telefoon de Delta-app nog niet ingevuld. Lekker hoor, het ontbreken van al die nare notificaties.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-01 11:21
The Redman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:12:
Sinds nieuwe telefoon de Delta-app nog niet ingevuld. Lekker hoor, het ontbreken van al die nare notificaties.
Die notificaties kunnen gelukkig uit. Maar ik maak elke vrijdag een snapshot dus moest hem opstarten... -7% in BTC, -25% in dollar... Over 1 week gezien :/

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:39
Ik ben benieuwd of ONT nog gaat stunten komende week door mensen die met de competitie mee willen doen op Binance.

https://support.binance.com/hc/en-us/articles/360001587651

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant

Verwijderd

Is het een goede graadmeter om terug te kijken naar toen BTC rond de 5 a 6000 dollar stond om te kunnen bepalen wat je alts dan ongeveer waard zullen zijn?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:53
The Redman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:12:
Vanochtend nog een klein beetje geschoven, nu de apps van de telefoon en een long hodl, en dan heb ik het over 5 jaar oid. Soms nog een keer heel even kijken wat de tussenstand is, belastingtechnisch ook wel handig. :P

• hijacker80
  • Laatst online: 20-05-2025
Er heeft iemand van wat ze denken dat het de overgebleven cold wallets van MTgox zijn, verzameld op een site waarbij je de BTC kan volgen mocht ze verkocht worden. Lijst is niet compleet staat erbij.
Of het klopt weet ik niet en of het hier al is langs gekomen ook niet :)

Deze link:
http://gaelb.alwaysdata.net/MTgox_watch_CW/index.html

Reddit bron:
https://www.reddit.com/r/.../?st=jejv1te5&sh=2a218324

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04-2025
Toename van volume op BTC (Bitfinex) met een flinke sprong omhoog tot gevolg!

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:35:
Is het een goede graadmeter om terug te kijken naar toen BTC rond de 5 a 6000 dollar stond om te kunnen bepalen wat je alts dan ongeveer waard zullen zijn?
Nee. De meeste alts staan nu al (bijna) net zo laag als toen bitcoin op $6000 stond, dus zullen ze nog een stuk verder doorzakken als bitcoin weer die richting opgaat.

Verwijderd

kazz1980 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Whaha... 8) Ik was alleen al een paar weekjes terug alweer ingestapt (met een symbolisch bedragje... puur voor de leuk - want ondanks de financiële deceptie vind ik het hele crypto gebeuren nog steeds waanzinnig boeiend), dus ditmaal gaat hij niet helemaal op!
Maar over het algemeen ben ik best een prima graadmeter hiervoor (zo heb ik ook precies 1 dag voordat de ouderwetse beurzen een dip maakten wat bijgekocht in een verder best stabiel stijgend beleggingsfonds - direct 100 euro kwijt)! :)

Echter, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... O-)
Haha grapje toch ;) laten we met zijn allen vooruit kijken!

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04-2025
Zal je altijd zien, uur geleden een buy order op AMP gezet, gaat hij nu als 'n gek omhoog terwijl m'n buy order nog open staat..

• The Redman
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/usethebitcoin.com/wp-content/uploads/2017/11/BITCOIN_9000.jpg?w=618&ssl=1
Heuj!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Specy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:15:
Ik wou dat ik wat Bitcoins verkocht had een week geleden... Het goede nieuws is wel dat de afgelopen week de alt coins het eindelijk weer eens redelijk gedaan hebben, dus ik heb nu 2 Bitcoins meer dan vorige week vrijdag. Niet te vergelijken met de winsten van begin januari, maar de laatste maand stond het bijna stil met de alt coins.
2 btc meer door daytraden of heb je er een smak geld tegenaan gegooid?

• Richh
Ik kwam hier om dezelfde meme te posten -O-

• The Redman
Richh schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:08:
[...]

Ik kwam hier om dezelfde meme te posten -O-
We zitten er weer onder dus de volgende keer mag jij. :)

• Richh
Dhr. Satoshi schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:11:
Wat ben ik blij dat ik de bitcoin/dollar koers-app niet meer heb op mijn telefoon. Zoveel rust. Nu de dollarwaarde in Binance nog uitschakelen bij de funds en het is helemaal shill.
Ik heb 'm sinds een tijdje op m'n smartwatch staan. Dát is pas ongezond.

Maar wel leuk

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:56:
[...]
Haha grapje toch ;) laten we met zijn allen vooruit kijken!
Zeker weten! To the moon. En lambo. En dat soort ongein :P haha...

Heb er nu een leuk, klein bedragje staan. En naast her en der af en toe wat schuiven met alts laat ik het gewoon lekker staan tot half december. En dan kijken we wel weer waar het staat. Is het dan verdampt? Jammer, maar prima. Maar wie weet komt er onderweg ergens nog weer een hype oid en haal ik mijn initiële verlies nog weer terug (al is die financieel trouwens ook al weer redelijk hersteld... Wat dingen verkocht, o.a. deel van mijn zilver investeringen - beetje zuinig aan gedaan afgelopen tijd. Niks aan het handje! 8) ).

Verwijderd

Kan ook weer een aanloop zijn tot het opzetten van een bulltrap, marketcap is niet veel gestegen wat dat betreft. Vertrouw die whales en wall street voor geen meter.

Verwijderd

kazz1980 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:18:
[...]

Zeker weten! To the moon. En lambo. En dat soort ongein :P haha...

Heb er nu een leuk, klein bedragje staan. En naast her en der af en toe wat schuiven met alts laat ik het gewoon lekker staan tot half december. En dan kijken we wel weer waar het staat. Is het dan verdampt? Jammer, maar prima. Maar wie weet komt er onderweg ergens nog weer een hype oid en haal ik mijn initiële verlies nog weer terug (al is die financieel trouwens ook al weer redelijk hersteld... Wat dingen verkocht, o.a. deel van mijn zilver investeringen - beetje zuinig aan gedaan afgelopen tijd. Niks aan het handje! 8) ).
Half December is nu wel gebleken een goede datum te zijn om je winst te pakken en eventueel alles in fiat om te zetten tot al die feestdagen en weet ik wat voor flauwekul voorbij is. Door schande wijs geworden zullen we maar zeggen.

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

gvd wanneer pleurt dat klereding nouw weer eens ff gauw naar beneje, heb niet de hele dag de tijd

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• Richh
iNSANiTi schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:26:
gvd wanneer pleurt dat klereding nouw weer eens ff gauw naar beneje, heb niet de hele dag de tijd
Ga eens snel weg! :+

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

nee dank je :)

Edit: je bent zo gezellig *O*

[ Voor 54% gewijzigd door iNSANiTi op 09-03-2018 13:30 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:58
Ik twijfel ook bij te kopen voornamelijk BTC maar ook wat ripple :P
Echter na die jump vannacht vraag ik me af of het misschien beter is nog even te wachten of niet :(

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
iNSANiTi schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:26:
voor snel geld kan je beter naar een casino gaan.

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
nemesis2212 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:40:
[...]

voor snel geld kan je beter naar een casino gaan.
Gewoon een random shitcoin kiezen en daar alles op inzetten, en hopen dat deze gaat moonen.
Ongeveer hetzelfde als een casino :p

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Half December is nu wel gebleken een goede datum te zijn om je winst te pakken en eventueel alles in fiat om te zetten tot al die feestdagen en weet ik wat voor flauwekul voorbij is. Door schande wijs geworden zullen we maar zeggen.
Jep ;) Zeker weten dat ik uiterlijk half december alles verkoop... die fout maken we niet nog een keer! En mocht het nog steeds leuke materie zijn tegen die tijd dan stap ik ergens februari ofzo wel weer in.

• spietie
Zijn er hier mensen die ook in Monero zitten (XMR) ?

Enig idee betreffende de vork? Voor elke 1 XMR, 10 MoneroV die in je wallet moeten zitten door airdrop.

Iemand die hier aan meedoet of ook hierin toekomst ziet?

SPiET

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11-2025
Iemand hier al eens nagedacht over Tether shorten? In theorie kan tether nooit meer waard worden dan 1 dollar. Maar als blijkt dat Tether toch de boel heeft belazerd kan Tether wel degelijk tot ver onder de 1 dollar zakken. Lijkt me dus dat je een vrij laag risico loopt met een short positie op Tether of zie ik iets over het hoofd?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11

mark-k

AKA markkNL

Alabama_man schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:52:
Iemand hier al eens nagedacht over Tether shorten? In theorie kan tether nooit meer waard worden dan 1 dollar. Maar als blijkt dat Tether toch de boel heeft belazerd kan Tether wel degelijk tot ver onder de 1 dollar zakken. Lijkt me dus dat je een vrij laag risico loopt met een short positie op Tether of zie ik iets over het hoofd?
Is er serieus een plek waar je short kunt gaan op tether?

• Alabama_man
mark-k schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:52:
[...]

Is er serieus een plek waar je short kunt gaan op tether?
Kraken

• Dooiedibbes

Dooiedibbes

Maar waarom zou je deze fees willen betalen? Of verwacht je dat dit op korte termijn kapot gaat?

• Alabama_man
Dooiedibbes schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:54:
[...]

Maar waarom zou je deze fees willen betalen? Of verwacht je dat dit op korte termijn kapot gaat?
De fees zijn volgens mij wel te overzien en ik denk dat de kans groot is dat Tether vroeg of laat ophoud met bestaan. Dus onder aan de streep kun je dr mijns inzien makkelijk geld op verdienen.

• Dooiedibbes

Dooiedibbes

Alabama_man schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:56:
[...]

De fees zijn volgens mij wel te overzien en ik denk dat de kans groot is dat Tether vroeg of laat ophoud met bestaan. Dus onder aan de streep kun je dr mijns inzien makkelijk geld op verdienen.
Vroeg OF laat inderdaad ;)

Maar de fees zijn 0.01% per 4 uur. Ik zou zeggen open de positie gewoon totdat je het geld niet meer hebt om hem open te kunnen houden of totdat de tether is geklapt. Ik zeg doen!

• Richh
The Redman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:11:
[...]

We zitten er weer onder dus de volgende keer mag jij. :)
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/usethebitcoin.com/wp-content/uploads/2017/11/BITCOIN_9000.jpg

• Alabama_man
Dooiedibbes schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:03:
[...]

Vroeg OF laat inderdaad ;)

Maar de fees zijn 0.01% per 4 uur. Ik zou zeggen open de positie gewoon totdat je het geld niet meer hebt om hem open te kunnen houden of totdat de tether is geklapt. Ik zeg doen!
haha ja timing is wel een ding idd. Maar dat Tether ooit gaat begin ik steeds meer overtuigd van te raken.

• pires101
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05-2023

• Richh
spietie schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:50:
Zijn er hier mensen die ook in Monero zitten (XMR) ?

Enig idee betreffende de vork? Voor elke 1 XMR, 10 MoneroV die in je wallet moeten zitten door airdrop.

Iemand die hier aan meedoet of ook hierin toekomst ziet?
Ik zit er al een tijdje in. Steeg heel erg hard door de fork-aankondiging, maar al die winst lijkt er de afgelopen 48 uur weer uit te zijn gestroomd :P

Ik zie verder zelf voorlopig nog geen toekomst in MoneroV.

• Dooiedibbes

Dooiedibbes

Alabama_man schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:08:
[...]

haha ja timing is wel een ding idd. Maar dat Tether ooit gaat begin ik steeds meer overtuigd van te raken.
Idem, maar ik vind het toch een fijne oplossing die ik blijf gebruiken tot er een alternatief is (ze zijn er bijna)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Lmao, die gaan we het komende uur nog heul vaak langs zien komen als we pech hebben. :)

• Richh
Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/500x/58798535/dont-worry-its-under-9000.jpg

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nietus! :)

Edit wellus.

Edit Nietus

Edit wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Flagg op 09-03-2018 14:49 ]

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:49
Als ik niet in crypto zar had ik wel wat gekocht. Maar vind al dat ik teveel fiat aan besteed heb.

• Dhr. Satoshi
  • Laatst online: 18-01 13:58
lighting_ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:59:
Als ik niet in crypto zar had ik wel wat gekocht. Maar vind al dat ik teveel fiat aan besteed heb.
Feed the Ponzi.

• Greymore1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-12-2021
Zal ONT nog gaan stijgen door die contest? Hoop het wel. (Natuurlijk er weer FOMO in en de prijs dropte kort daarna met 20%) Dacht nu ben ik er op tijd bij nog niet eens een minuut na de tweet. Maar nee... :) :) ;w

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-01 12:26
Alabama_man schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:56:
[...]

Bittrex heeft inmiddels TUSD. Alleen nog niet de pairs. Wellicht een toekomstigste vervanger?

• spietie
Richh schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:11:
[...]

Ik zit er al een tijdje in. Steeg heel erg hard door de fork-aankondiging, maar al die winst lijkt er de afgelopen 48 uur weer uit te zijn gestroomd :P

Ik zie verder zelf voorlopig nog geen toekomst in MoneroV.
Wel ik zou misschien 1tje aanschaffen en dan zien hoe die MoneroV gaat. Het is 10 voor 1 zeker?’
En deze 10 moet je dan op een monero Wallet plaatsen niet? Dat is aleen wat je moet doen neem ik aan.

Kan je altijd je MoneroV terug verkopen dan of komt ie niet op een Exchange?

[ Voor 6% gewijzigd door spietie op 09-03-2018 15:19 ]

SPiET

• spietie
Oops dubbel post

[ Voor 94% gewijzigd door spietie op 09-03-2018 15:18 ]

SPiET

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 01:27:

[...]

Precies.

Als je daar verder niet in gelooft, vraag ik me af hoe jij in crypto zit. Puur voor het speculatieve, of denk je dat crypto daadwerkelijk ooit gebruikt gaat worden?
Zo ja, hoe denk jij dat een transitie moet werken?

In mijn ogen zijn simpele betalingsproviders die naadloos aansluiten op pinautomaten (TenX) en (in Nederland) diensten als iDeal de eerste stap.
Op korte termijn zie ik ook het meeste in die eerste stap. Ik ben al weken en maanden PAY aan het inkopen maar daar ben ik nu effe mee gestopt, geld is op. Die koers heeft nooit zo laag gestaan, dus het is jammer dat nu net mijn geld op is.

@Martijn19 Gaan jullie (zoals eerder is gemeld) het halen om in Q1 2018 de eerste betaalkaarten te versturen? Ook over andere nieuwtjes (token-update, nieuwe coins in wallet, COMIT) is het alweer een tijdje stil op de sociale media: zijn jullie druk aan het werk, of vooral op externe partijen aan het wachten?

• Richh
spietie schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:14:
[...]

Wel ik zou misschien 1tje aanschaffen en dan zien hoe die MoneroV gaat. Het is 10 voor 1 zeker?’
En deze 10 moet je dan op een monero Wallet plaatsen niet? Dat is aleen wat je moet doen neem ik aan.
Ik heb me niet verdiept in deze fork an sich, maar meestal is het zo dat je inderdaad je Monero op een wallet moet hebben (dus NIET op een exchange) waarvan je over de private keys beschikt op het moment van de fork.

Vervolgens zou je, als MoneroV live is, met dezelfde private key je wallet kunnen 'restoren'. Let hier dus erg goed op wat voor software er benodigd is: als je je Monero nog steeds in dezelfde wallet hebt zitten tegen de tijd dat je die private key in gaat voeren, en je private keys worden stiekem afgeluisterd, dan bestaat het risico dat je je coins kwijt raakt.

Het is inderdaad zo dat je 10 MoneroV krijgt als je er nu 1 hebt.

• spietie
Richh schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:19:
[...]
Vervolgens zou je, als MoneroV live is, met dezelfde private key je wallet kunnen 'restoren'. Let hier dus erg goed op wat voor software er benodigd is: als je je Monero nog steeds in dezelfde wallet hebt zitten tegen de tijd dat je die private key in gaat voeren, en je private keys worden stiekem afgeluisterd, dan bestaat het risico dat je je coins kwijt raakt.
Bedankt voor de info. Kan je hierover wat uitleg geven over de software die je dan zal nodig hebben? Was dat ook zo niet met LCC? Moest je dan niet je lcc na de fork na een andere Wallet plaatsen en het adres van de eerste Wallet (private key) doorgeven ( waar er dan na de fork geen coins opstaan)?

SPiET

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 20:39
nemesis2212 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:05:
[...]

2 btc meer door daytraden of heb je er een smak geld tegenaan gegooid?
Traden. Ik heb in november/december wat gekocht maar heb me voorgenomen om er niks meer bij te kopen. Eigenlijk heb ik er sowieso te veel voor mijn gemoedsrust :) (Maar ja het levert in totaal sinds november wel heel veel op, da's ook wat waard!).

• Richh
spietie schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:25:
[...]

Bedankt voor de info. Kan je hierover wat uitleg geven over de software die je dan zal nodig hebben? Was dat ook zo niet met LCC? Moest je dan niet je lcc na de fork na een andere Wallet plaatsen en het adres van de eerste Wallet (private key) doorgeven ( waar er dan na de fork geen coins opstaan)?
1. Je hebt een wallet nodig waarvan je over de private key beschikt (private key 1). Hier moet op het moment van de fork een X bedrag aan Monero in staan.
2. Na de fork maak je je Monero over naar een andere wallet met een andere private key. Mocht MoneroV een scam zijn om private keys te bemachtigen, dan kan je je zo indekken. Gebruik de wallet aan private key 1 hierna nooit meer.
3. Op het moment dat het mainnet van MoneroV live gaat, voer je in de software die MoneroV tegen die tijd aanbiedt, private key 1 in. Als het goed is krijg je dan X * 10 aan MoneroV.
4. Profit!

Welke wallet je precies gebruikt maakt niet heel veel uit, als je maar over je private keys beschikt.
Welke wallet je straks voor MoneroV moet gebruiken is nog niet bekend, dit is pas duidelijk naar livegang van het mainnet en release van de software; dat hoeft niet op dag 1 al beschikbaar te zijn.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 14:03
Ripple is lekker aan het stijgen, iemand enig idee waarom, is er nieuws uitgekomen wat ik gemist heb?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• vipers120
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:17
dennis112 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:50:
Ripple is lekker aan het stijgen, iemand enig idee waarom, is er nieuws uitgekomen wat ik gemist heb?
Valt me op dat bij een periode van terugkrabbelen ripple wel vaker de eerste is die goed stijgt.

• Richh
dennis112 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:50:
De hele markt trekt weer aan. In de TA's was Ripple de eerste die uit de downtrend brak. Doordat Ripple de eerste is, trekt hij het meeste vermogen naar zich toe en stijgt hij net ietsje harder.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-01 14:03
vipers120 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:51:
[...]

Valt me op dat bij een periode van terugkrabbelen ripple wel vaker de eerste is die goed stijgt.
Valt mij ook op inderdaad, als de rest zakt blijft ripple een beetje stabiel en als de rest stijgt zakt ripple juist. Rare markt toch

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Tijdje niet gekeken haha, maar wat een slagveld. Zou bijna weer wat kopen😋
Zie die icx weer in de uitverkoop man jeetje.
Laatste x dat ik keek was hij dik 9.....

• spietie
Richh schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:30:
[...]

1. Je hebt een wallet nodig waarvan je over de private key beschikt (private key 1). Hier moet op het moment van de fork een X bedrag aan Monero in staan.
2. Na de fork maak je je Monero over naar een andere wallet met een andere private key. Mocht MoneroV een scam zijn om private keys te bemachtigen, dan kan je je zo indekken. Gebruik de wallet aan private key 1 hierna nooit meer.
3. Op het moment dat het mainnet van MoneroV live gaat, voer je in de software die MoneroV tegen die tijd aanbiedt, private key 1 in. Als het goed is krijg je dan X * 10 aan MoneroV.
4. Profit!

Welke wallet je precies gebruikt maakt niet heel veel uit, als je maar over je private keys beschikt.
Welke wallet je straks voor MoneroV moet gebruiken is nog niet bekend, dit is pas duidelijk naar livegang van het mainnet en release van de software; dat hoeft niet op dag 1 al beschikbaar te zijn.
Thanks @Richh voor zoveel info! Heel wat wijzer.

Maar die private keys, in dit geval 2, hoe bewaar je die best? Zoals die eerste dat je toch niet meer nodig hebt tot dat het mainnet live gaat.

Tekstbestandjes lijkt me nogal riskant. Uitprinten te omslachtig.

SPiET

• Richh
spietie schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:02:
[...]

Thanks @Richh voor zoveel info! Heel wat wijzer.

Maar die private keys, in dit geval 2, hoe bewaar je die best? Zoals die eerste dat je toch niet meer nodig hebt tot dat het mainnet live gaat.

Tekstbestandjes lijkt me nogal riskant. Uitprinten te omslachtig.
Uitprinten of opschrijven lijkt me toch wel degelijk het meest verstandig :) en dan natuurlijk zorgen dat dat papiertje het eventjes uithoud en niet kwijt raakt, en dat niemand anders het kan lezen.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-01 22:03
Zoals ik al zei over VIA en het veel meer op een lager punt halen, ik verkocht het op een hoger punt en kan nu gewoon 3x zoveel terug krijgen. Not bad. :D

Wel lastig zo met deze uitverkoop, wat haal je ooit. Zoveel keuze ;(

• Marcon
  • Laatst online: 10-05-2024
Zo hard als de daling ging, zo hard stijgt die nu weer terug. Vavavond of morgen alweer over de 10k?

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 19:10
Marcon schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:07:
Zo hard als de daling ging, zo hard stijgt die nu weer terug. Vavavond of morgen alweer over de 10k?
Kan net zo goed een dode stuiterende kat zijn.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Danny.G schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:07:
Zoals ik al zei over VIA en het veel meer op een lager punt halen, ik verkocht het op een hoger punt en kan nu gewoon 3x zoveel terug krijgen. Not bad. :D

Wel lastig zo met deze uitverkoop, wat haal je ooit. Zoveel keuze ;(
Ook nog maar wat Via bijgekocht.
Pagina: 1 ... 159 ... 204 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!