The Redman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 03:19:
[...]
Op basis van wat?
Ben zelf ook bullish hoor, maar als we er gemakshalve vanuit gaan dat miners (bijna) alle verse bitcoin moeten verkopen om de stroomkosten te betalen, zou dat betekenen dat er 12.5*6*24*100000= $180m dagelijks binnen moet komen om niet te dalen. Toch wel erg veel geld.
Ik zou de hoop op een zesde digit wat dichter bij de block reward halving plaatsen (>800d).
Het hele BTC mining/POW concept weet ik te weinig van om je hier een berekend antwoord op te geven.
Mijn BTC (en dus voorlopig heel crypto)-bullish sentiment is vooral gebaseerd op de 'store of value', gelimiteerde supply, relatief erg lage totale marketcap in vergelijking met bijvoorbeeld de dot-com bubble piek, potentiële use cases van crypto (van financieel tot sociaal tot politiek) en ook gewoon de gigantische hoeveelheid fiat die nog niet in crypto zit om hun graantje mee te pikken (de hype?).
Hoe ik er over denk: er zijn al veel kleine bubbles gepopped de laatste maanden en jaren, maar de echte grote bubble gaat zo snel nog niet ontploffen.
Het helpt, voor mij, natuurlijk ook dat ik mijn inleg in euro er al een paar maanden geleden volledig uitgehaald heb en dus nu met een aanzienlijke hoeveelheid 'geld' zit te spelen dat ik überhaupt nooit gehad heb in harde euro's

.
Edit: En jouw vraag, wordt daarom niet de mining difficulty eens om de zoveel tijd aangepast? Om dit effect te compenseren?
[
Voor 4% gewijzigd door
Pap3rclip op 09-03-2018 03:53
]