[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 204 Laatste
Acties:
  • 583.044 views

Onderwerpen

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
The Redman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 02:49:
Oei, door de support. Beter een dagje niet kijken.
Begint me eerlijk gezegd ferm de kl*ten uit te hangen. Ik inversteer hier massa's tijd in en doe mijn uiterste best om veel bij te leren, maar ondanks dat sta ik op -65% tegenover mijn instapbedrag (eind december). Als zelfs het doel om break-even te draaien tegen het eind van het jaar onhaalbaar wordt, dan wordt het misschien wel eens tijd om er finaal de brui aan te geven en iets nuttigers te doen met mijn leven.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:25
TomTorquay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 02:55:
[...]
Begint me eerlijk gezegd ferm de kl*ten uit te hangen. Ik inversteer hier massa's tijd in en doe mijn uiterste best om veel bij te leren, maar ondanks dat sta ik op -65% tegenover mijn instapbedrag (eind december). Als zelfs het doel om break-even te draaien tegen het eind van het jaar onhaalbaar wordt, dan wordt het misschien wel eens tijd om er finaal de brui aan te geven en iets nuttigers te doen met mijn leven.
Snap ik. Ben er wel van overtuigd dat je nog makkelijk break-even gaat spelen (behalve als je coins XVG, BCH, DOGE en RDD zijn) en zelfs nog een dikke winst gaat pakken. Moet natuurlijk wel leuk blijven dus misschien zou je er ook voorlopig wat minder tijd aan kunnen besteden.

[ Voor 4% gewijzigd door The Redman op 09-03-2018 03:03 ]

• TomTorquay
Geweldig filmpje, zeer herkenbaar :o

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
TomTorquay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 02:55:
[...]
Als het een troost kan zijn; dit gevoel had ik ook, vorige zomer toen ik ingestapt ben en alles maar weken- en maandenlang omlaag bleef gaan. Uiteindelijk had ik mijn >50% portfolio XRP (ook een groot deel ETH) verkocht rond de 0.20 euro/stuk. Een paar weken voor het naar 2.50+ euro/stuk ging...

Mensen kopen nu eenmaal in wanneer de hype groot wordt, om hun graantje mee te pikken in de spike up.
Helaas eindigen ze dan meestal met heavy bags op een paar coins.

Zolang je rule no. 1, 'don't invest more than you are willing to lose', volgt heb je naar mijn mening weinig te verliezen en veel te winnen.

Bovendien zie ik BTC echt wel richting 100k USD gaan einde 2018.

Emotie is de grootste dooddoener, en paradoxaal genoeg, ook de grootste drijfveer in crypto.

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:25
Pap3rclip schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 03:12:
[...]

Bovendien zie ik BTC echt wel richting 100k USD gaan einde 2018.
Op basis van wat?

Ben zelf ook bullish hoor, maar als we er gemakshalve vanuit gaan dat miners (bijna) alle verse bitcoin moeten verkopen om de stroomkosten te betalen, zou dat betekenen dat er 12.5*6*24*100000= $180m dagelijks binnen moet komen om niet te dalen. Toch wel erg veel geld.

Ik zou de hoop op een zesde digit wat dichter bij de block reward halving plaatsen (>800d).

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
The Redman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 03:19:
[...]

Op basis van wat?

Ben zelf ook bullish hoor, maar als we er gemakshalve vanuit gaan dat miners (bijna) alle verse bitcoin moeten verkopen om de stroomkosten te betalen, zou dat betekenen dat er 12.5*6*24*100000= $180m dagelijks binnen moet komen om niet te dalen. Toch wel erg veel geld.

Ik zou de hoop op een zesde digit wat dichter bij de block reward halving plaatsen (>800d).
Het hele BTC mining/POW concept weet ik te weinig van om je hier een berekend antwoord op te geven.

Mijn BTC (en dus voorlopig heel crypto)-bullish sentiment is vooral gebaseerd op de 'store of value', gelimiteerde supply, relatief erg lage totale marketcap in vergelijking met bijvoorbeeld de dot-com bubble piek, potentiële use cases van crypto (van financieel tot sociaal tot politiek) en ook gewoon de gigantische hoeveelheid fiat die nog niet in crypto zit om hun graantje mee te pikken (de hype?).

Hoe ik er over denk: er zijn al veel kleine bubbles gepopped de laatste maanden en jaren, maar de echte grote bubble gaat zo snel nog niet ontploffen.

Het helpt, voor mij, natuurlijk ook dat ik mijn inleg in euro er al een paar maanden geleden volledig uitgehaald heb en dus nu met een aanzienlijke hoeveelheid 'geld' zit te spelen dat ik überhaupt nooit gehad heb in harde euro's ;).

Edit: En jouw vraag, wordt daarom niet de mining difficulty eens om de zoveel tijd aangepast? Om dit effect te compenseren?

[ Voor 4% gewijzigd door Pap3rclip op 09-03-2018 03:53 ]

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Het is wel goedkoop.

Weg

• TomTorquay
BTC nadert de $8500. Benieuwd of we daar enige support gaan vinden.

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-12-2025
Wakker worden... mehhh... eerst koffie... Delta openen... WAKKER!!! WTF?!?!? Wordt weer een lekker dagje zo te zien, zelfs mijn HTMLcoin stack is nu meer waard als mijn LTC. Rare wereld...

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 14:02
Gisteravond nog te twijfelen om alles gewoon even over te zetten in fiat, uiteindelijk niet gedaan, en dan wordt je zo wakker..

• TomTorquay
Mijn dagelijkse klik op de moondoge-faucet levert mij de laatste weken meer winst op dan het traden met crypto's. Dieptriest.

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:00
De Vrijdag dip is al vroeg begonnen... :O

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11-2025
tomdg schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:04:
Gisteravond nog te twijfelen om alles gewoon even over te zetten in fiat, uiteindelijk niet gedaan, en dan wordt je zo wakker..
Dacht ik ook maar had weer teveel vertrouwen in de crypto investeerders. Er zijn echt teveel amateurs in dit wereldje :(

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-01 14:16
Och... Gisteren wat muntjes gekocht die ik deze ochtend nog goedkoper had kunnen kopen. Shit happens. Trekt wel weer aan en kunnen we weer vrolijk verder met z'n allen.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• TomTorquay
RustStorm schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:40:
Och... Gisteren wat muntjes gekocht die ik deze ochtend nog goedkoper had kunnen kopen. Shit happens. Trekt wel weer aan en kunnen we weer vrolijk verder met z'n allen.
Maart 2019?

-20% in een paar uur op enkele versgekochte GVT. Genieten geblazen 8)

BTC op $8450 nu. NIemand lijkt nog geïnteresseerd om bij te kopen?
.

[ Voor 9% gewijzigd door TomTorquay op 09-03-2018 06:51 ]

• RustStorm
  • Laatst online: 19-01 14:16
TomTorquay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 06:49:
[...]
Maart 2019?

-20% in een paar uur op enkele versgekochte GVT. Genieten geblazen 8)

BTC op $8450 nu. NIemand lijkt nog geïnteresseerd om bij te kopen?
.
Nee, dacht eigenlijk eerder aan maart 2020. Maar kan er natuurlijk naast zitten. :)

Wel heftig zo'n flinke daling in een klein nachtje...

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
Wat een rooie bedoening zeg foei foei

Verwijderd

Hahahaha the fuck hey... GVT ook damn

Mooi op weg naar een 80 miljard markt zo.

• TomTorquay
Als het zo doorgaat, dan duikt BTC met z'n RSI-index onder nul tegen een uur of tien 8)7

• tias86
Er gebeurt ingeval wel wat, maar ik word niet echt blij van geloof ik
@cryptosletje jammer he, GTV ging gister nog zo mooi tegen de stroom in.

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-01 22:46
Laat maar knallen nu ook, op naar de $4000

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• TomTorquay
Bushalte schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:09:
Laat maar knallen nu ook, op naar de $4000
Op naar de $0 wat mij betreft. En dan opnieuw beginnen zonder die fucking bitcoin die de hele markt in z'n wurggreep heeft |:(

• tias86
Bitcoin naar 3k bloeden zal ie!! grrr

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
RSI is zwaar oversold op de 4h .

• RideWithUz
  • Laatst online: 11-04-2024
Als we op $4000 komen wat kost een icx , ven of neo wel niet dan ? Icx en ven onder een euro , neo voor €20?

Ik ga alvast wat fiat opsparen

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:15
Dit gebeurd wel vaker en zal nog veel vaker gebeuren. Beetje vervelend als je in dec ingestapt bent, maar Hey, als je het in perspectief ziet dan ziet het er al een stuk leuker uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/76uEeMzApKvHwuQQOLIkFTKF/medium.jpg

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is er negtief nieuws geweest ofzo ?
Of zijn het whales die prijs naar beneden drijven. Met dit tempo verwacht ik ook wel weer een enorme bounce terug dit weekend

• TomTorquay
RideWithUz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:11:
Als we op $4000 komen wat kost een icx , ven of neo wel niet dan ? Icx en ven onder een euro , neo voor €20?

Ik ga alvast wat fiat opsparen
ICX op dit moment €1,80 waard. Nog geen twee maand geleden was dat nog >€11 7(8)7

Ik zou daar nog kunnen inkomen moest het een pure hypecoin à la TRX zijn, maar bij ICX?! -85% :r

Verwijderd

RedHat schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:15:
Dit gebeurd wel vaker en zal nog veel vaker gebeuren. Beetje vervelend als je in dec ingestapt bent, maar Hey, als je het in perspectief ziet dan ziet het er al een stuk leuker uit.

[afbeelding]
Altijd lijntjes trekken van wat al geweest is. Hij zal gerust tegen de 6k gaan zakken. Nu krijg je panicsells vermoed ik. Al die eikels die hun BTC verkopen. Zo jammer.

https://www.gdax.com/trade/BTC-USD

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2018 07:19 ]

• jorisdeket
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2021
Afbeeldingslocatie: https://media3.giphy.com/media/3o6UBpHgaXFDNAuttm/giphy.gif

• TomTorquay
RedHat schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:15:

[afbeelding]
Je gebruikt een logaritmische schaal, is dat niet nogal ongebruikelijk bij TA's? Want dan heb je ook geen trendlijnen meer maar eerder trendkrommes. Nu, als we maar afbouncen op je groene basislijn, dan is het voor mij allemaal om 't even ;)

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-01 21:10
TomTorquay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:10:
[...]
Op naar de $0 wat mij betreft. En dan opnieuw beginnen zonder die fucking bitcoin die de hele markt in z'n wurggreep heeft |:(
Sinds de BTC op 6 februari bijna de 6000 aantikte is de BTC-dominance tijdens de weg omhoog naar bijna 12000 alleen maar gestegen.

Dus ik ben vooral benieuwd wat er nu weer gaat gebeuren. Hoever gaan we zakken en gaat opa Bitcoin dan tijdens de weg omhoog weer verder met het slopen van een hoop altcoins.

Interessant is het allemaal wel :+

• RedHat
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:17:
[...]

Altijd lijntjes trekken van wat al geweest is. Hij zal gerust tegen de 6k gaan zakken. Nu krijg je panicsells vermoed ik. Al die eikels die hun BTC verkopen. Zo jammer.

https://www.gdax.com/trade/BTC-USD
Ik zie dat niet zo snel gebeuren en als dit wel gebeurd zal het een wick zijn op de daily.

Hoe harder iedereen gaat roepen hij gaat naar de 4K hoe meer langs erin geschoten worden. De markt zit vol competitie en die competitie gaat echt niet iets doen omdat andere dat graag willen. Die willen gewoon lekker geld verdienen net zoals de rest.

• RedHat
TomTorquay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:21:
[...]
Je gebruikt een logaritmische schaal, is dat niet nogal ongebruikelijk bij TA's? Want dan heb je ook geen trendlijnen meer maar eerder trendkrommes. Nu, als we maar afbouncen op je groene basislijn, dan is het voor mij allemaal om 't even ;)
Zelfs gebruikelijk. Van 200 naar 400 is hetzelfde als van 10k naar 20k als we het over groei of krimp hebben.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-01 21:51

DJT

Ik sta ondertussen -70% sinds 7 januari, deels door domme fouten tijdens de dip van februari. In deze dip heb ik besloten om niets te doen, ik zie wel waar het schip strandt.

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-01 10:10
Mijn winst is ook wel wat gezakt. Dit gaat wel echt hard, maar rebounce op $8k is nog steeds een optie! En anders $6k! En anders... $4k??

En waarom GVT? Nu issie weer uit de top 100 :(

[ Voor 15% gewijzigd door gabn88 op 09-03-2018 07:27 ]

• TomTorquay
RedHat schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:23:
[...]

Zelfs gebruikelijk. Van 200 naar 400 is hetzelfde als van 10k naar 20k als we het over groei of krimp hebben.
Maar dan ga je toch uit van exponentiële groei? Lijkt me nogal enthousiast? Maar goed, ik zal me er eens verder over inlezen ;)

Verwijderd

Ik rook al onraad toen @kazz1980 weer inkocht. We hadden dit allemaal kunnen zien aankomen :')

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:30:
Ik rook al onraad toen @kazz1980 weer inkocht. We hadden dit allemaal kunnen zien aankomen :')

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
Hoera! 2/3 van mijn inleg is weer weg!!

Zero.

• tias86
heeft die kobijassie weer btc zitten dumpen of hoe zit dat?

• Weakhand
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-02-2021
Wie heeft deze bear-put opengetrokken... :'( :+

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-01 20:24
Vinny1 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:52:
Zijn de titel en eerste alinea niet een beetje tegenstrijdig? http://nos.nl/l/2221267
Een beetje? De lamlul die deze titel heeft bedacht is op zijn achterhoofd gevallen. Ik schrok me dood toen ik de NOS headlines bekeek deze ochtend.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Verwijderd

Het mooiste is nog dat reddcoin amper is meegezakt met de laatste daling. Je verwacht het niet. Gelukkig heb ik wat spreiding. Altijd wel 1 shitcoin om mijn geestelijke welzijn krampachtig aan vast te klampen.

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:54
Aurora schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:41:
[...]

Een beetje? De lamlul die deze titel heeft bedacht is op zijn achterhoofd gevallen. Ik schrok me dood toen ik de NOS headlines bekeek deze ochtend.
Typisch media titeltje inderdaad. Eenmaal verder gaat het over regels ipv aan banden leggen, manmanman.

• Rechtzodiegaat
  • Laatst online: 20-01-2025

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-01 16:49
Hopelijk de laaste daling zoals andere verwacht hadden

• tias86
ik denk dat de provincies gemeentes en waterschappen nu instappen :P

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou ja zeg mijn buy order is er nog niet eens doorheen, maar wel heul dichtbij dus goede hoop.

Dan in een paar dagen tot een week terug naar 12k en rince repeat.

Is ook heel goed voor je zenuwen, op het moment dat ie naar beneden gaat een beetje verkopen en vervolgens ben je net zo blij met een daling als een stijging. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 14:02
Door die bitcoin dominance is m'n portfolio nu bijna evenveel waard als tijdens de dip van 6 februari.. Toch altijd zuur om dat te zien.

Zal de dip nog verder door zetten in
verband met het weekend?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ga ik wel vanuit, ben niet van plan mijn buy order te verhogen iig. Misschien nog iets lager zetten, maar ik weet wat er gebeurd als ik greedy word... :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• tias86
Wel blijven lachen he mensen!! Tis uiteindelijk maar geld. Maar wel jammer dat het momenteel aan t verdampen is, ik drink er maar 1 extra op de vrijdagmiddag borrel. Fijne dag allen

• RedHat
Zijn heel wat shorts geliquideerd nu 😂
Altijd leuk om die liquidatiegames te volgen.

[ Voor 33% gewijzigd door RedHat op 09-03-2018 08:00 ]

Verwijderd

Het valt allemaal nog reuze mee. Net ff een technische marktanalyse gedaan wat blijkt?
1 doge is nog steeds 1 doge.

Such wow. Much stable. So buyable.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2018 08:01 ]

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 14:31

Malarky

Wils voor wat ieder

TomTorquay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:16:
[...]
ICX op dit moment €1,80 waard. Nog geen twee maand geleden was dat nog >€11 7(8)7

Ik zou daar nog kunnen inkomen moest het een pure hypecoin à la TRX zijn, maar bij ICX?! -85% :r
Even heel flauw mijn crypto whatsapp waarschuwing van 27 februari delen over ICX: Icx crash.

Mag nog, omdat die nog steeds relevant is. ICX gaat hier echt geen support vinden hoor. Gaat sowieso onder 0.2btc nog.

Zo simpel zijn alle alts gewoon ;)

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 06:53
gabn88 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:27:

En waarom GVT? Nu issie weer uit de top 100 :(
Gewoon een correctie, was flink overbought op de 4hr chart, dat kon je zien aankomen :+ https://www.dropbox.com/s/hyqxfuajvou9i4c/gvtchart.png?dl=0

[ Voor 18% gewijzigd door JorzoR op 09-03-2018 08:27 ]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

tias86 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:58:
Wel blijven lachen he mensen!! Tis uiteindelijk maar geld. Maar wel jammer dat het momenteel aan t verdampen is, ik drink er maar 1 extra op de vrijdagmiddag borrel. Fijne dag allen
Mijn geld was weg op het moment dat ik het in crypto stak. Nu is het gewoon een spelletje geworden om meer te genereren zonder fiat.

Best leuk spelletje, al gaat het niet zo snel, ik moet leren beter de echte highs te kiezen als verkoop moment, meestal ben ik te laat en is de daling al weer ingezet.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2025
Ik ga maar eens even niet kijken naar mijn PF en juist mijn verdampte geld komend weekend nog 'ns door mijn lever werken.
Dat werkt tenminste stressverlagend ipv de crypto's...

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• JorzoR
Ben ik de enige die het jammer vindt dat een exchange gaat "stunten" met Coins op deze manier? Vind het wat objectiviteit/neutraliteit wegnemen wat ik persoonlijk verwacht van een exchange :9

• TomTorquay
Vreemd, je zou verwachten dat de prijs alleen maar zou stijgen na deze aankondiging, maar ONT is sindsdien alleen maar verder gezakt...

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10-2025
Ach, dit: https://www.investopedia....ught-400-million-bitcoin/ zet ons verlies een beetje in perspectief

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik snap dat niet,als ik 400 miljoen heb ga ik me toch niet meer druk maken om kut muntjes. 8)7

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:48
Flagg schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:38:
[...]

Ik snap dat niet,als ik 400 miljoen heb ga ik me toch niet meer druk maken om kut muntjes. 8)7
Maar als je 4 miljard hebt, is die 400 miljoen natuurlijk maar wisselgeld. Leuk een beetje spelen, zegmaar :P

• Flagg
  • Niet online

Flagg

anboni schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:40:
[...]

Maar als je 4 miljard hebt, is die 400 miljoen natuurlijk maar wisselgeld. Leuk een beetje spelen, zegmaar :P
Ja dan nog, jeuh ik heb 50 miljoen verdient, die doen we bij die 4 miljard...

Ik heb echt leukere dingen te doen dan. :)

Wat wel leuk zou zijn is iedere keer dumpen als een stijging inzet om de reacties vervolgens te lezen op de fora. >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Flagg op 09-03-2018 08:44 ]

• bobdigi
  • Laatst online: 16:32
Wauw, je kan soms zelf iets goed doen. Had een buy order gedaan om meer GVT te kopen @ 0.0040305. gecancelled om mee te doen met de Kryll ico. Gelijk ook de GVT verkocht op 0.0038845 die ik rond de 0.0032000 had gekocht. Eindelijk een keer iets 'low' gekocht en high verkocht! En bijna op de high bijgekocht! Wel jammer dat de btc zo hard gedaalt is ondertussen, maar toch.. Een daling van GVT zat er toch wel een keer aan te komen natuurlijk.

• Goh
  • Laatst online: 01-08-2023

Goh

Malarky schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:01:
[...]

Even heel flauw mijn crypto whatsapp waarschuwing van 27 februari delen over ICX: [afbeelding].

Mag nog, omdat die nog steeds relevant is. ICX gaat hier echt geen support vinden hoor. Gaat sowieso onder 0.2btc nog.

Wat wordt er voor de BTC dan voorspelt?

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:48
Blijkbaar is er in de VS weer een scheet gelaten over crypto regulering: https://www.cnbc.com/2018...-regulatory-concerns.html

Geen idee of dat echt een oorzaak is voor de huidige dip natuurlijk.

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:35
anboni schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:50:
Blijkbaar is er in de VS weer een scheet gelaten over crypto regulering: https://www.cnbc.com/2018...-regulatory-concerns.html

Geen idee of dat echt een oorzaak is voor de huidige dip natuurlijk.
Cryptoprijzen en correlatie met nieuws wat je in normale kranten leest en op zenders ziet is vaak totale onzin.

Er wordt vaak gewoon het meeste recente nieuwsbericht erbij gepakt en Voila, oorzaak- gevolg. Geldt voor de meeste specialistische onderwerpen, journalisten weten gewoon niet zoveel en zijn vaak te lui om een expert te laten duiden.

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Hoeveel geld moet iemand wel niet investeren in ONT om een plekje te kunnen veroveren?
Denk dat ik nog niet in aanmerking kom met me paar nullen :'(

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 14:31

Malarky

Wils voor wat ieder

Goh schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:46:
[...]

Wat wordt er voor de BTC dan voorspelt?
Ik heb in de btc nooit de verbanden gezien die in veel alts zijn te zien. De btc reageert dan ook altijd primair op slecht/goed crypto nieuws, alts staan daarbij in de schaduw. Dat 8k en 6k belangrijke support levels zijn weet ik en daar handel ik op, maar verder is het een groot raadsel voor mij tenminste.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11-2025
Pfff ik zeg het al weken, maar zal ik dan toch maar terug naar fiat gaan? Ik heb dan wel serieus hard verlies in EUR maar mocht, en dat is het 'm nou net, LTC verder dalen dan kan ik altijd nog meer terugkopen dan ik nu heb. Het risico is natuurlijk dat het net na verkoop stijgt. Mag ik restart game doen? Pleaaaase???

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik lees belangstellend dit forum en zie de dagelijkse worsteling met het beperken van verliezen en maximaliseren van winsten. Ik doe niets met cryptocoins, maar ben wel daytrader (zo'n 25 jaar) en heb veel geleerd van strakke money management. Het zijn gewoon een aantal tips dat je dagelijks kan (eigenlijk moet) gebruiken tijdens het handelen. Paar tips: strakke stop loss en cut your losses (beperken verliezen), verplicht winstnemen na x aantal procenten winst, etc. Google op money management en neem de tips ter hand. Ik heb er veel van geleerd en het voorkomt veel onverantwoorde stress en verliezen.

• Stoffa
  • Laatst online: 13:02
Uhuruburu schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:16:
Ik lees belangstellend dit forum en zie de dagelijkse worsteling met het beperken van verliezen en maximaliseren van winsten. Ik doe niets met cryptocoins, maar ben wel daytrader (zo'n 25 jaar) en heb veel geleerd van strakke money management. Het zijn gewoon een aantal tips dat je dagelijks kan (eigenlijk moet) gebruiken tijdens het handelen. Paar tips: strakke stop loss en cut your losses (beperken verliezen), verplicht winstnemen na x aantal procenten winst, etc. Google op money management en neem de tips ter hand. Ik heb er veel van geleerd en het voorkomt veel onverantwoorde stress en verliezen.
Kan je wellicht eens een goede link posten hierover? Zou t met belangstelling lezen.

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09-2025
Malarky schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:01:
[...]

Even heel flauw mijn crypto whatsapp waarschuwing van 27 februari delen over ICX: [afbeelding].

Je hebt ons al vaker en eerder gewaarschuwd voor dips die er aan zaten te komen, eerlijk is eerlijk. We zitten gewoon weer even in the dog house met z'n allen tot het hopelijk weer bijtrekt.

(Overigens doet het me deugd te zien dat je er op je whatsapp-profielfoto wat welvarender uitziet dan dat enge varkentje :+ )

• Stoffa
  • Laatst online: 13:02
Is die whatsapp groep van Malarky ook voor mede-Tweakers bedoeld?

• Storm300
  • Laatst online: 12-12-2023
Dat is nou het hele verschil met 90% wat hier aanwezig is. Jij kijkt er emotieloos naar en doet je ding en houd jezelf daar ook aan. Het merendeel probeert hier Dagobertje te spelen en in de financiele wereld ben je dan kansloos. Ben blij dat mensen als jij af en toe (hopelijk) iedereen met de voetjes op de grond krijgt. Anders zijn een hoop mensen hun zuurverdiende centjes kwijt.

Verder ben ik van mening dat (veel) negatieve berichten in de media gegenereerd worden door de echt grote whales. Is gewoon koersbeinvloeden wat ze doen. Ook via de media ja. Ben absoluut geen aluhoedje, maar dit is pure politiek binnen de cryptowereld.

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:32
Vraagje: Heeft iemand hier ooit zijn cryptomunten verkocht voor geld? Gaat zoiets makkelijk? En via wat?

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-01 12:26
Dionlinn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:31:
Vraagje: Heeft iemand hier ooit zijn cryptomunten verkocht voor geld? Gaat zoiets makkelijk? En via wat?
Bitonic, litebit of een dergelijke partij

• Pelox
Waar heb je ze gekocht? En op welke exchanges zit je?

Zero.

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Ja, bitonic/kraken/bitstamp enz.

XRP = trash

• Uhuruburu
  • Niet online
Stoffa schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:21:
[...]

Kan je wellicht eens een goede link posten hierover? Zou t met belangstelling lezen.
http://dutchcoasttraders....sico-en-money-management/

• bobdigi
  • Laatst online: 16:32
Ik snap precies wat je bedoelt, probeer me daar ook wel aan te houden maar het gaat allemaal zo makkelijk als je op exchanges zit (het handelen). En de koersen zijn natuurlijk erg volatiel.

Ik ben wel benieuwd naar waarom je dan zelf niet meedoet met deze handel/gebeurtenis van het cryptogebeuren. Aangezien je er blijkbaar wel verstand van hebt, wat betreft het handelen etc, zou je denken dat je er leuk wat mee kan verdienen. Je moet het ook maar willen natuurlijk, maar ben wel benieuwd als je het wil delen.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zovaak. Via Gdax, Coinbase, Bitonic ed. Doorgaans de volgende dag op de rekening.
Verificatie wel vereist.

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 17:11

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:32
Pelox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:32:
[...]

Waar heb je ze gekocht? En op welke exchanges zit je?
Ik heb ze via bitonic gekocht en zit op binance, maar heb ze dus nooit verkocht. Weet niet of dat net zo makkelijk gaat.

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-01 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:14:
[...]

Nee, maar ook niet dat ie 10% zakt. Hodl geeft mij in ieder geval het meeste rust. En geen spijt :+
En nu? Ik heb ook VEN 8)7

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

• lighting_
  • Laatst online: 20-01 16:49
Niet meer kijken.
Dacht jij dat degene die 5 jaar geleden ooit btc gekocht hebben dagelijks naar keken. Nee die waren het vergeten en hadden niks gemerkt van de diepe dalen.

• Uhuruburu
  • Niet online
bobdigi schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:33:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar waarom je dan zelf niet meedoet met deze handel/gebeurtenis van het cryptogebeuren. Aangezien je er blijkbaar wel verstand van hebt, wat betreft het handelen etc, zou je denken dat je er leuk wat mee kan verdienen. Je moet het ook maar willen natuurlijk, maar ben wel benieuwd als je het wil delen.
Het gaat me puur om het doorgeven van kennis. Neem de tips mee in je belegging beslissingen en het kan je wat rustiger en met zo weinig mogelijk emoties helpen geld te verdienen. Of het nu gaat om aandelen, obligaties, forex of cryptocoins maakt dan weinig uit.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Uhuruburu schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:43:
[...]

Het gaat me puur om het doorgeven van kennis. Neem de tips mee in je belegging beslissingen en het kan je wat rustiger en met zo weinig mogelijk emoties helpen geld te verdienen. Of het nu gaat om aandelen, obligaties, forex of cryptocoins maakt dan weinig uit.
Was laatst idd ook op BNR vooral stop losses moet je er gewoon keihard inzetten. Volgens mij zitten heel veel mensen met afgrijzen dalingen te bekijken terwijl dat nergens voor nodig is.

Gewoon bij 5% of 7% (lijkt me voor crypto redelijk) een sell order zetten.

Maar mensen denken dat zij nu net die coin hebben die zomaar ineens 200% omhoog kan gaan en dat dat ieder moment kan gebeuren.

Doe het zelf eigenlijk met te weinig geld, moet gewoon 75% verkopen bij een serieuze daling. Doe het nu iedere keer met ongeveer 25%.

Ik ga het eens proberen de komende tijd. :)

• gabn88
  • Laatst online: 20-01 10:10
Bitcoin daalt nu harder dan XRP/ETH etc... flippening! :p

• Pelox
Flagg schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:50:
[...]

Was laatst idd ook op BNR vooral stop losses moet je er gewoon keihard inzetten. Volgens mij zitten heel veel mensen met afgrijzen dalingen te bekijken terwijl dat nergens voor nodig is.

Gewoon bij 5% of 7% (lijkt me voor crypto redelijk) een sell order zetten.

Maar mensen denken dat zij nu net die coin hebben die zomaar ineens 200% omhoog kan gaan en dat dat ieder moment kan gebeuren.

Doe het zelf eigenlijk met te weinig geld, moet gewoon 75% verkopen bij een serieuze daling. Doe het nu iedere keer met ongeveer 25%.

Ik ga het eens proberen de komende tijd. :)
Dat had ik dus eergisteren... ik dacht ik verkoop de hele boel en ik zie wel of ik lager kan instappen.. uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat hij toch weer zou stijgen.. |:( |:( |:(

De volgende keer verkoop ik dus wel.. voor nu denk ik dat het beter is even te holden of verwachten jullie dat hij toch nog verder gaat dalen? Ik weet het gewoon niet meer :F

Zero.

• RideWithUz
  • Laatst online: 11-04-2024
even een noob vraagje over daytraden, ik heb een tijdje geleden een stop loss ingesteld voor mijn icx , nu is die getrickerd doordat een dun lijntje aan de dikke kaars heb onderaan aantikte. Daarna is de koers gewoon weer naar boven gegaan dus heb ik daardoor aardig wat icons verloren, Wat zijn die dunne lijntjes precies onderaan of bovenaan de dikke candlesticks ? En hoe kan ik voorkomen in binance dat mijn stop loss wordt getrickerd door zo'n dunne uitschieter?

• Ribo89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-12-2025
Helaas is het maar voor weinig mensen weggelegd om in deze markt (die flink gemanipuleerd wordt) winstgevend te daytraden. TA's zeggen wel wat, maar ook een TA kan een bericht van een McAfee of een sell-off van BTC door de Mt. Gox trustee niet voorspellen. Volgens mij is de verdeling FA/TA die normale daytraders (niet crypto) gebruiken ook 80/20 waarbij TA vooral gebruikt wordt om een goed instapmoment te kiezen. Stop-losses in de crypto markt zijn ook een verhaal apart, omdat een coin vandaag -10% kan staan en morgen weer +20%. Persoonlijk investeer ik dan ook slechts in coins voor de lange termijn waarbij ik vertrouwen heb in de achterliggende techniek, het team en de keuzes die zij maken.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pelox schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:57:
[...]

Dat had ik dus eergisteren... ik dacht ik verkoop de hele boel en ik zie wel of ik lager kan instappen.. uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat hij toch weer zou stijgen.. |:( |:( |:(

De volgende keer verkoop ik dus wel.. voor nu denk ik dat het beter is even te holden of verwachten jullie dat hij toch nog verder gaat dalen? Ik weet het gewoon niet meer :F
Ik ga nu geen beslissingen nemen heb een buy order staan en die laat ik nu gewoon staan. Als de rust wedergekeerd is ga ik tactiek veranderen.

Dat moet je nooit doen als er een flinke daling/stijging gaande is volgens mij, dan neem.je altijd de verkeerde beslissingen. Als je geschoren wordt... :)

• JorzoR
RideWithUz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:01:
Wat zijn die dunne lijntjes precies onderaan of bovenaan de dikke candlesticks ?
YouTube: Understanding Candlestick Charts for Beginners

[ Voor 38% gewijzigd door JorzoR op 09-03-2018 10:05 ]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Mensen die hierb gatehub gebruiken overigens?

Ik heb nu al een paar dagen dat het trade scherm gigantische data verstookt ook op de achtergrond. Kreeg net mailtje van T-mobile dat ik de eerste 4GB van vandaag al er doorheen gejaagd heb. :)

Thuis op de tablet hetzelfde geval overigens. Ook met Firefox.

[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 09-03-2018 10:07 ]

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34
RedHat schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:59:
Zijn heel wat shorts geliquideerd nu 😂
Altijd leuk om die liquidatiegames te volgen.
Hoezo zouden shorts geliquideerd zijn?

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01-2025

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

RideWithUz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:01:
even een noob vraagje over daytraden, ik heb een tijdje geleden een stop loss ingesteld voor mijn icx , nu is die getrickerd doordat een dun lijntje aan de dikke kaars heb onderaan aantikte. Daarna is de koers gewoon weer naar boven gegaan dus heb ik daardoor aardig wat icons verloren, Wat zijn die dunne lijntjes precies onderaan of bovenaan de dikke candlesticks ? En hoe kan ik voorkomen in binance dat mijn stop loss wordt getrickerd door zo'n dunne uitschieter?
Vrij aardige basis vraag voor als je wilt gaan daytraden, laat staan dat je er al mee bezig bent.
Zo'n dunne lijn noemen we een wick en dat is het (als het aan de onderkant is) het laagste punt waarop gehandeld is in die candle.

Op binance ga je dit niet voorkomen, heb jij een stoploss op hoogte X en er wordt op hoogte X gehandeld dan wordt je stoploss getriggered. Dan moet je toch naar een andere exchange die trailing stop losses aanbieden. Weet niet zeker wie dit aanbieden.

PSN: Eczeem

Pagina: 1 ... 158 ... 204 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!