jorisdeket schreef op zondag 4 maart 2018 @ 08:51:
Goedemorgen iedereen, Volg dit forum ook een al tijdje.
Soms interessant maar soms ook wat teveel op de man gespeeld. Jammer.
Weet je wat het is, de strong believer heeft zo ze eigen filosofie over zijn token.
En daar is niks mis mee, maar probeer je daar dan ook aan te houden. Net als de persoon in 2013 die zijn eerste BTC kocht en bijkocht in de dip.
En de handelaar trading die geniet van de schommelingen in de markt.
Maar er zijn veel Alt-coins bijgekomen en vele nieuwe ICO's, de regulering die in onze nek blaast en de BTC die meer domineert in de markt. De FOMO die er was in 2017 en het toppunt in december/ begin januari 2018 heeft er voor gezorgd dat we in een berenmarkt zitten. 99% van de tokens of munten hebben geen werkend product. Dit wil ook zeggen dat al het geld wat nu in die projecten zit is voor strategisch winst te pakken is of dat er veel potentie in deze token zit.
De Dot-com bubble waar alle IT bedrijven in zaten was het ook een race wie er als eerst een werkend product naar buiten zou brengen. Het is ook duidelijk dat een beginnende jonge markt nooit goed kan inschatten welk project meer waarde heeft. Bij de cryptocurrency zitten alle projecten tot munten, platforms, protocollen, distributie, Adblock, noem het maar op door elkaar.
Neem daar mee dat sommige projecten alleen een mooie white paper hebben en een grandioos idee, maar het uitwerken van het idee is na genoeg onmogelijk.
2017 was ook het jaar van de ICO's deze startende bedrijven hebben soms miljoenen binnen gebracht, vele van de ICO's zijn scam of werkelijk fantasy. Tussen deze ICO's zitten natuurlijk wel goede projecten die wat kunnen betekenen in de toekomst. Waarom veel geld omgaat in de ICO's is maar voor 1 reden en dat is om zoveel mogelijk geld te maken met een kleine investering. Logisch, maar onlogisch is dat je zegt; Als een project geruime tijd, (jaren) de markt overleeft heeft deze meer potentie zou hebben.
99% van de tokens hebben nog geen werkend project en worden gevoed door de prijs en idee achter het project.
Hoe herken je dan een werkend project? Deze vraag laat ik liever over aan jullie en voor mezelf.
Dit speurwerk kost tijd en veel vertrouwen in een project. Die je vasthoud en niet meer naar omkijkt.
Die je bijkoopt in de dips om je positie te versterken. Waar je het liefst een t-shirt van koopt met een groot logo op je borst. Als je dit gevoel krijgt bij een project. Niet meer los laten en niet denken als ik toen had verkocht had ik er meer gehad. Je kan de markt niet timen, je kan er op in spelen, bijkopen en verzamelen.
Geloof in de techniek en niet in de hype.
Deze markt is al een tijdje bezig en geloof ook dat er veel potentie inzit. Reguleren zal een goede keuze zijn. Ik hoop dat de industrie zelf met een oplossing komt. Dat zou een droom scenario zijn. Verbod op crypto geloof ik niet in omdat dit nagenoeg onmogelijk is. En er altijd een uitweg is op het internet. Een verbod zou ook geen goed nieuws zijn om verder te evolueren in de techniek.
Verder wens ik jullie allemaal een fijne zondag toe!