[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 204 Laatste
Acties:
  • 583.118 views

Onderwerpen

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 19:57
Dit soort nieuws lees ik graag.
Ripple XRP gaat ETH voorbij en wellicht ook BTC.

https://cryptodaily.co.uk...ill-surpass-ethereum-eth/

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Okay okay doe ik er ook eentje. Speciaal voor de "het is geen Crypto" en "xrp gaat nooit gebruikt worden" numbskulls. :P

https://www.oracletimes.c...publish-ripple-xrp-proof/

[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 01-03-2018 19:19 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik heb ven al weer gedumpt in de pump. :9

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Top, doe ik ook mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/1e/0a/86/1e0a869a8ea8191949f18606215c4929.jpg

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 17:20
spietie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:44:

Top zeg!

Je hebt nu al je 1 erg volledig terug dan, kosten afgetrokken?

Hoeveel winst usd of euro heb je nu al gemaakt dan?
Op het moment zo goed als 0.1 ETH winst :) Ik kijk expres niet echt het prijsverschil in $ of euro's omdat deze te erg fluctueren. De bot is ingesteld op het winnen van ETH, vandaar dat dit als % winst wordt bekeken.

Op dit moment is 1 ETH zo'n 875$, dus op een bepaalde manier kun je stellen dat de bot nu 87.5$ winst heeft gemaakt.

• Mozes123
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06-2024
Airtitz of nipple?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 20:16
Flagg schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:18:
Okay okay doe ik er ook eentje. Speciaal voor de "het is geen Crypto" en "xrp gaat nooit gebruikt worden" numbskulls. :P

https://www.oracletimes.c...publish-ripple-xrp-proof/
Inmiddels alweer nieuw nieuws:
Cambridge to use XRP for Faster Global Payments.
https://ripple.com/insigh...p-faster-global-payments/

Vanmiddag deze link ook al gepost hier, maar schijnbaar geeft niemand een Fck.. :P
Waar het eindigt weet ik niet, maar voor de long run zet ik m'n jokers in op ripple. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 01-03-2018 19:25 ]

• Junia
Ik vind het jammer dat niemand inhoudelijk is ingegaan op deze post over de meest besproken coin van de afgelopen 500 pagina's. Ik denk dat deze beschrijving mooi voer geeft voor een discussie in plaats van de ayyyyyy mooncoin, shitcoin posts :p

Verwijderd

Junia schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Op het moment zo goed als 0.1 ETH winst :) Ik kijk expres niet echt het prijsverschil in $ of euro's omdat deze te erg fluctueren. De bot is ingesteld op het winnen van ETH, vandaar dat dit als % winst wordt bekeken.

Op dit moment is 1 ETH zo'n 875$, dus op een bepaalde manier kun je stellen dat de bot nu 87.5$ winst heeft gemaakt.
Das niet verkeerd! Stel je voor dat je hem met 10 ETH laat draaien :9~ om het nog wat realistisch te houden. Kan je echt leuk mee verdienen dan zeg

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 07:55
https://nos.nl/artikel/22...zorg-door-blockchain.html

AAAHHH! 8)7

Weer een perfect voorbeeld van hoe digitaliseren helemaal prima is, maar waar in het hele project blijkbaar niemand lijkt te begrijpen wat Blockchain is, waardoor er eigenlijk een product is gerealiseerd wat eigenlijk prima in een gewone database had gepast :')

Dit is gewoon een app mensen. Heeft niks met blockchain te maken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Junia
Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:29:
[...]

Das niet verkeerd! Stel je voor dat je hem met 10 ETH laat draaien :9~ om het nog wat realistisch te houden. Kan je echt leuk mee verdienen dan zeg
Ja, maar dat is wel erg wishful thinking :P ben erg benieuwd hoe de bot het doet over een iets langere termijn zodat je er echt wat van kan zeggen.

Verwijderd

Junia schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:31:
[...]

Ja, maar dat is wel erg wishful thinking :P ben erg benieuwd hoe de bot het doet over een iets langere termijn zodat je er echt wat van kan zeggen.
Ja dat is waar. Maar dat hij winst pakt in de huidige markt met kleine(re) fluctuaties is sowieso positief! In een erg bullisch markt lijkt het me nog rendabeler.

• Richh
HoppyF schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:16:
Dit soort nieuws lees ik graag.
Ripple XRP gaat ETH voorbij en wellicht ook BTC.

Is het toeval dat deze link dood is, of is dat de hele grap? :P

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:19
Ik gebruik met veel plezier Bitsnapp op mijn telefoon om mijn portfolio te volgen.
Alleen ik kan in die app niet mijn altcoins in ETH waarde zien alleen in $, € of BTC.
Kent iemand een app waarmee ik wel altcoins in ETH waarde kan zien en dan het liefst zoals Bitsnapp met api ondersteuning met Binance?

• Richh
Junia schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:28:
Ik vind het jammer dat niemand inhoudelijk is ingegaan op deze post over de meest besproken coin van de afgelopen 500 pagina's. Ik denk dat deze beschrijving mooi voer geeft voor een discussie in plaats van de ayyyyyy mooncoin, shitcoin posts :p
Ik wil er best op in gaan, maar ik heb vandaag al zoveel opbouwende kritiek over VEN geuit (en daar zoveel reacties op gekregen) dat ik het gewoon niet meer durf :X

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Richh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:34:
[...]

Deze wel? :)

• Richh
Ah, die doet het we.

Gewoon niet zo grappig dus ;)

• Junia
Richh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:36:
[...]

Ik wil er best op in gaan, maar ik heb vandaag al zoveel opbouwende kritiek over VEN geuit (en daar zoveel reacties op gekregen) dat ik het gewoon niet meer durf :X
Kan ik me goed voorstellen. Jammer wel, meestal kwamen de interessantere (technische) discussiepunten van jou af.

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:50
Richh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:30:

AAAHHH! 8)7

Weer een perfect voorbeeld van hoe digitaliseren helemaal prima is, maar waar in het hele project blijkbaar niemand lijkt te begrijpen wat Blockchain is, waardoor er eigenlijk een product is gerealiseerd wat eigenlijk prima in een gewone database had gepast :')

[video]

Niet mee eens. In de zorg zie je een duidelijke tendens naar een manier van werken die meer stoelt op procesparallellisatie en sociotechniek. Een leuk voorbeeldje is Buurtzorg die de zorg én het werkproces tegelijk optimaliseren door zoveel mogelijk regelvermogen decentraal te stallen. De zorg is echter een complex systeem met allerlei losse partijen, waardoor een centrale database juist lastig te onderhouden is en er continue communicatie nodig is. Blockchain is naar mijn idee een technologie die perfect in het plaatje past van regelvermogen op een lager niveau plaatsen en daarmee werkprocessen beduidend te verbeteren.

Maar ik begrijp je punt. Ik zie ook veel blockchaingebruik voor de hype in andere projecten. :+

[ Voor 3% gewijzigd door The Redman op 01-03-2018 19:39 ]

• pirodr01
  • Laatst online: 28-06-2024
Richh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:36:
[...]

Eigenlijk zijn jullie een beetje uitgeluld volgens mij :P

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Junia schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:38:
[...]

Kan ik me goed voorstellen. Jammer wel, meestal kwamen de interessantere (technische) discussiepunten van jou af.
Alles is toch inmiddels wel (10x) gezegd over VEN?

Kunnen we het nu weer hebben over mooncoin? :P
pirodr01 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:39:
[...]

Eigenlijk zijn jullie een beetje uitgeluld volgens mij :P
^^ dit dus. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Flagg op 01-03-2018 19:42 ]

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09-2025
Guts in DWDD nu ;). Matthijs snapt er niks van.

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12-2025
Item bij DWDD is niets bijzonders, maar dit soort publiciteit is altijd goed lijkt me. Erg inhoudelijk is het niet, maar het kan geen kwaad als figuren als Guus Meeuwis, Jochem Myjer en Youp van ‘t Hek aangeven interesse in het project te hebben en er zelf in te gaan investeren. Ik kan me best voorstellen dat dat de interesse van de average Joe opwekt.

• Richh
The Redman schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:38:
[...]

Niet mee eens. In de zorg zie je een duidelijke tendens naar een manier van werken die meer stoelt op procesparallellisatie en sociotechniek. Een leuk voorbeeldje is Buurtzorg die de zorg én het werkproces tegelijk optimaliseren door zoveel mogelijk regelvermogen decentraal te stallen. De zorg is echter een complex systeem met allerlei losse partijen, waardoor een centrale database juist lastig te onderhouden is en er continue communicatie nodig is. Blockchain is naar mijn idee een technologie die perfect in het plaatje past van regelvermogen op een lager niveau plaatsen en daarmee werkprocessen beduidend te verbeteren.
Waarom is een blockchain volgens jou makkelijker te onderhouden? Je moet onder de streep gewoon voor alle partijen een 'portaal' of app bouwen, iedereen heeft zijn eigen API calls en iedereen moet zijn eigen dingen gewoon doen. Dat moet je ook op een blockchain allemaal bouwen.

Het is een prima concept, zoals je zelf ook al aangeeft. Ik zie er zeker toekomst in. Maar dit kan best in een centrale database die ofwel de overheid danwel zorginstellingen onderhouden. Dan kan je net zo'n mooi prototype maken met dezelfde functies.

Ik ben wel heel geïnteresseerd hoe dit systeem de 'trust' heeft afgevangen, dat je iemand wel of geen toegang tot je gegevens geeft.

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-01 19:21
Junia schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:31:
[...]

Dit laatste maakt VEN juist sterk, je hoeft als bedrijf namelijk geen VEN te bezitten om gebruik te maken van de techniek, namelijk enkel THOR, dit wordt gegenereerd door de VEN houders voor decentralisatie en om te zorgen voor een niet-volatiele currency, want wat je zegt, als VEN de ene dag 4$ is en de andere dag 10$, dan heb je als bedrijf daar geen zak aan. VEN wilt dit realiseren door de THOR generatie te baseren op V&A, zijn er veel vragers? Dan zakt de prijs van THOR maar generen de VEN holders meer THOR. Zijn er weinig vragers? Dan blijft de prijs van THOR gelijk, maar zakt de hoeveelheid THOR tokens die gegenereerd worden. Naast THOR, dat je kan zien als een aparte sub-blockchain van VEN, komen er nog meer sub-blockchains voor andere toepassingen (Vraag me niet naar de details :P)
Dan nog garandeert dit niet dat de kosten lager zullen zijn tov een normale database oplossing.
Of je het kan oplossen met een leuke database? Misschien, maar dat is knap lastig voor gehele supply chains die vaak niet met elkaar verbonden zijn. Je koopt gewoon een bulk X van leverancier Y en jij maakt er een tas van. Dat gebruikers vervolgens jouw tas kunnen controleren via je database is leuk, maar dat maakt het nog niet mogelijk voor hen, als ook voor jezelf, om te achterhalen waar het leer van jouw tas vandaan komt, namelijk leverancier Y die het van boer Z heeft gekocht. Zowel X, Y als Z kunnen een groot aantal verschillende partijen zijn, het wordt knap lastig om die allemaal via databases aan elkaar te knopen. Dit is nog maar een voorbeeld van een simpele keten, maar als je transporteurs er ook bij gaat tellen of complexere producten pakt die veel verschillende onderdelen/leveranciers hebben, dan zou blockchain gebruiken als gedecentraliseerde en secure database zou een mooie oplossing kunnen zijn. Tevens richt VEN zich ook op allemaal additionele informatie op basis van sensoren zodat je zeker kan stellen dat je goederen onder bepaalde condities zijn vervoerd (temperatuur sensoren etc.)
Een supply chain laten aansluiten op een 'centraal' platform is voor elk platform even lastig en kan daarom geen argument zijn. Secure is relatief want je kunt altijd foute data in de blockchain stoppen. En als je actief gaat controleren op of de data-input klopt ga je uiteindelijk weer naar een soort gecentraliseerde oplossing.
Op technisch gebied zijn er natuurlijk meteen 1001 vragen over hoe je omgaat met de data, hoe snel moet het zijn, wie kan er bij de data en mutaties doen etc. Dit zijn zaken waar het VEN team mee bezig is en het is de vraag hoe ze dit kunnen tacklen.
Elke beheersmaatregel die ze omtrent de issue foute data invoer bedenken is mijns inzien ook toepasbaar op een niet blockchain oplossing.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:05

AAAHHH! 8)7

[video]

Begint er een beetje op de lijken dat blockchain het nieuwe cloud is. In essentie interessante techniek, maar door marketingmensen totaal overhyped en nu dus het nieuwe toverwoord voor alles.

• Junia
Alabama_man schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:43:
[...]

Dan nog garandeert dit niet dat de kosten lager zullen zijn tov een normale database oplossing.
Dit lijkt me een moeilijke om concreet te maken met cijfers. Ik werk veel met databases en interfaces naar 3rd party's, en als er iets veel geld en tijd kost om te realiseren, dan is het wel om steeds meer databases met elkaar te koppelen op een veilige manier tussen verschillende partijen. Helemaal als leverancier X database Y gebruikt met andere architectuur of als bedrijfje X komt met een legacy database van 20 jaar oud die nog steeds draait. Ook staan kleine bedrijfjes natuurlijk niet te springen om dit te moeten onderhouden. Nogmaals, het is lastig om in cijfers uit te drukken.
Een supply chain laten aansluiten op een 'centraal' platform is voor elk platform even lastig en kan daarom geen argument zijn. Secure is relatief want je kunt altijd foute data in de blockchain stoppen. En als je actief gaat controleren op of de data-input klopt ga je uiteindelijk weer naar een soort gecentraliseerde oplossing.
Waarom zou dit moeilijk zijn? Je hebt immers je unieke ID op de blockchain van product X en alle eigenschappen die daarbij horen qua temperatuur, datum van fabricage, locatie van fabricage etc. koppel je enkel aan dit ID (zie het als een master key). Dit is dan toch veel eenvoudiger om qua data mee om te gaan?

Secure op de manier dat er niet met de data gerommeld kan worden. Foutief invoeren lijkt mij ook 1 van de grootste uitdagingen voor het team. Durf ook niet te zeggen hoe ze dit zouden willen aanpakken. Ze willen met tamper-proof RFID's werken waarmee ze op zich het probleem van foutieve sensordata e.d. kunnen voorkomen, maar hoe ze rotte appels willen weren om nepproducten van ID's op de blockchain te voorzien.. durf ik niet te zeggen.
Elke beheersmaatregel die ze omtrent de issue foute data invoer bedenken is mijns inzien ook toepasbaar op een niet blockchain oplossing.
Correct, maar dit valt een beetje hetzelfde als bij het voorgaande punt. Ik weet niet hoe ze dit willen afvangen, dit wordt een grote uitdaging.

p.s. BTC gaat lekker _/-\o_

• Greymore1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-12-2021
Haha... ICO van BEE token was 0.00022 ETH en over een uur unlocked het voor de early birds. Er staan buy orders op van 0.0021Eth. Gekkigheid.

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Bmfd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:42:
Item bij DWDD is niets bijzonders, maar dit soort publiciteit is altijd goed lijkt me. Erg inhoudelijk is het niet, maar het kan geen kwaad als figuren als Guus Meeuwis, Jochem Myjer en Youp van ‘t Hek aangeven interesse in het project te hebben en er zelf in te gaan investeren. Ik kan me best voorstellen dat dat de interesse van de average Joe opwekt.
De telegram groep van GET is nu van 1800 naar 2100 leden gegaan in een paar minuten. Hopelijk doet het ook iets aan de prijs.

https://t.me/getprotocol

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:07

AAAHHH! 8)7

[video]

Sorry Richh, maar ik ben het niet met je eens. Zelf ben ik werkzaam als IT consultant in de zorg en zie ik zéker nut voor een blockchain toepassing als deze.

De zorg is juist gebaat bij een gestandaardiseerd en veilig systeem, helemaal wanneer dit vanuit de overheid geïnitieerd wordt. Op dit moment worden de vreemdste trucs uitgehaald met EPD, ECD en falen de integratie, flexibiliteit en veiligheid van al die systemen hopeloos. De enige die er beter van worden zijn de leveranciers die continu achterlopen en blijven cashen door de (in hun ogen) continu veranderende requirements waardoor het nooit lukt om een eindproduct op te leveren.

Het zou fijn zijn als er gewoon één achterliggend systeem komt wat de standaard is tussen zorgverleners, zorginkopers en alle andere betrokkenen zoals apotheken, verwanten, overheden etc. Als d.m.v. losse apps met als onderliggende basis één database met alle unieke gebruikers gecreeerd kan worden, dan heb je het over de grootste innovatie op zorggebied sinds de rontgenscanner.

Eén nadeel, het gaat ze nooit lukken. Er is simpelweg te weinig incentive of financiele daadkracht voor één partij om dit te doen slagen. Mocht dat wel het geval zijn dan zal het lastig worden om daar een gedegen team bijeen te krijgen en het huidige landschap van leveranciers daarvoor te enthousiasmeren.

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
Adnanos schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:00:
[...]

De telegram groep van GET is nu van 1800 naar 2100 leden gegaan in een paar minuten. Hopelijk doet het ook iets aan de prijs.

https://t.me/getprotocol
Er zijn nu allemaal mensen aan t stoeien met mew metamask en idex, GUTS had op litebit moeten staan denk ik.

• Junia
Ypuh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:02:
[...]

Sorry Richh, maar ik ben het niet met je eens. Zelf ben ik werkzaam als IT consultant in de zorg en zie ik zéker nut voor een blockchain toepassing als deze.

De zorg is juist gebaat bij een gestandaardiseerd en veilig systeem, helemaal wanneer dit vanuit de overheid geïnitieerd wordt. Op dit moment worden de vreemdste trucs uitgehaald met EPD, ECD en falen de integratie, flexibiliteit en veiligheid van al die systemen hopeloos. De enige die er beter van worden zijn de leveranciers die continu achterlopen en blijven cashen door de (in hun ogen) continu veranderende requirements waardoor het nooit lukt om een eindproduct op te leveren.

Het zou fijn zijn als er gewoon één achterliggend systeem komt wat de standaard is tussen zorgverleners, zorginkopers en alle andere betrokkenen zoals apotheken, verwanten, overheden etc. Als d.m.v. losse apps met als onderliggende basis één database met alle unieke gebruikers gecreeerd kan worden, dan heb je het over de grootste innovatie op zorggebied sinds de rontgenscanner.

Eén nadeel, het gaat ze nooit lukken. Er is simpelweg te weinig incentive of financiele daadkracht voor één partij om dit te doen slagen. Mocht dat wel het geval zijn dan zal het lastig worden om daar een gedegen team bijeen te krijgen en het huidige landschap van leveranciers daarvoor te enthousiasmeren.
Blockchain lijkt me ook fantastisch voor de zorg. Elk persoon krijgt een uniqueID en al je medische geschiedenis wordt hieraan gekoppeld, inclusief welke artsen, medicatie, leeftijd, misschien zelfs je biometrische gegevens koppelen. Belangrijk is natuurlijk dat enkel jij kan aantonen dat jij ID X bent en dat niet iedereen zomaar jouw ID+data kan inzien.

Lijkt tikkeltje op het verhaal van VEN hierboven, zonder het privacy gedeelte.
Zie bijvoorbeeld:
YouTube: Vehicle Automobile Digital Maintenance Book Solution

In het voorbeeld is de auto de master ID, maar als persoon zou je het net zo goed kunnen zijn met al je medische data.

[ Voor 5% gewijzigd door Junia op 01-03-2018 20:08 ]

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
We gaan weer naar de 11k.

• Ypuh
Ik kan denk ik die sell order van NEO 1 sat onder de 140k ook wel cancellen inmiddels. Net niet gehaald op iets van 13989.

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
tias86 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:04:
[...]

Er zijn nu allemaal mensen aan t stoeien met mew metamask en idex, GUTS had op litebit moeten staan denk ik.
Stond het maar op een deftig exchange

• Richh
anboni schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:54:
[...]

Begint er een beetje op de lijken dat blockchain het nieuwe cloud is. In essentie interessante techniek, maar door marketingmensen totaal overhyped en nu dus het nieuwe toverwoord voor alles.
Hij kan inderdaad zo aansluiten bij big data, internet of things, cloud, machine learning, ......

• Ypuh
Junia schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:05:
[...]

Blockchain lijkt me ook fantastisch voor de zorg. Elk persoon krijgt een uniqueID en al je medische geschiedenis wordt hieraan gekoppeld, inclusief welke artsen, medicatie, leeftijd, misschien zelfs je biometrische gegevens koppelen. Belangrijk is natuurlijk dat enkel jij kan aantonen dat jij ID X bent en dat niet iedereen zomaar jouw ID+data kan inzien.

Lijkt tikkeltje op het verhaal van VEN hierboven.
Zie bijvoorbeeld:
YouTube: Vehicle Automobile Digital Maintenance Book Solution

In het voorbeeld is de auto de master ID, maar als persoon zou je het net zo goed kunnen zijn met al je medische data.
Wat betreft een master id gaat het nu ook wel goed. De laatste keer dat ik naar de tandarts ging hebben ze in ieder geval niet mijn been eraf gezaagd ofzo :+.

Mocht het eenmaal zo ver komen, dan is dat misschien nog wel de leukste vraag. Geven we een client de verantwoordelijkheid om zijn eigen private key te beheren d.m.v. een pasje of chip in z'n pols ofzo (lijkt mij niet zo verstandig), of komen die gewoon bij een overheidsinstelling te liggen en kunnen deze gegevens d.m.v. een portaal opgevraagd worden?

De verificatie zit er dan ook in dat een apotheker voor de uitgifte kan checken of hij/zij ook daadwerkelijk een recept van de doktor gekregen heeft, of dat persoon X toestemming heeft van de verzekeraar voor behandeling Y etc.

• Goh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-08-2023

Goh

Poeh, BTC gaat goed vandaag. Dacht dat we weer n dip konden verwachten, maar dit ziet er toch wel bullish uit zeg

• Goh

Goh

Alleen LTC en ETH lijken t afgelopen uur wel stil te staan

• tias86
Misschien kan iemand er een ta bij zoeken die correspondeert met de huidige koers

Verwijderd

tias86 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:15:
Misschien kan iemand er een ta bij zoeken die correspondeert met de huidige koers
20 minute BTC afternoon update. Looking good so far. Overcame many hurdles, but the $11,065 must be broken. If we break that, we'll massively rally to $11,788 at least.

https://steemit.com/bitco...pected-attempts-usd11-065

• Richh
Ypuh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:02:
[...]

Bring it on! :)
De zorg is juist gebaat bij een gestandaardiseerd en veilig systeem, helemaal wanneer dit vanuit de overheid geïnitieerd wordt.
Snap ik. Lijkt me ook prima! :)
Op dit moment worden de vreemdste trucs uitgehaald met EPD, ECD en falen de integratie, flexibiliteit en veiligheid van al die systemen hopeloos. De enige die er beter van worden zijn de leveranciers die continu achterlopen en blijven cashen door de (in hun ogen) continu veranderende requirements waardoor het nooit lukt om een eindproduct op te leveren.
Ik ben zelf software engineer. Niet in de zorg, maar ik heb met projecten voor overheidsinstanties wel door waar dit soort projecten vaak mis gaan.
Oude systemen aan elkaar knopen is een ramp, dat snap ik en ben ik met je eens.
Dat zou inderdaad geniaal zijn. 1 centrale database met slimme API's waar alles op aangesloten kan worden. Ben ik helemaal met je eens.

Maar je loopt voorbij aan mijn vraag.

Waarom blockchain!?

Waarom geen relationele database? Die voldoet aan alle requirements die je hierboven stelt. Relationele databases zijn veel sneller, goedkoper (zowel in energieverbruik, developerkosten als impact per transactie), eenvoudiger... In plaats van dat je de blockchain laat initiëren door de overheid: laat de overheid gewoon een slimme database realiseren.
Dit klopt ook, dat is het hele probleem met grote complexe systemen. Alsof je er altijd maar alles op kan plakken en doorbouwen. Soms heeft het lang genoeg geduurd en heb je wat nieuws nodig. Maarja... Dat is altijd te duur :P en dan 'moddert men nog wel een jaartje' door en verhoogt de leverancier de prijzen nog wat verder.

Dit is een prima plan, leuk systeem, slimme app. Maar #blockchain is niks meer dan een buzzword.

• Greymore1
NCASH nieuwe ADA?

• pirodr01
Richh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:19:
[...]

Dit is een prima plan, leuk systeem, slimme app. Maar #blockchain is niks meer dan een buzzword.
Serieus?

[ Voor 69% gewijzigd door pirodr01 op 01-03-2018 20:22 ]

• Richh
Je hebt nu de context weggeknipt. Maar als het over dat project gaat: ja, dan is dat mijn mening.

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12-2025
tias86 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:15:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E6ZELiYlp6O8zbVG4HDPQEtW/thumb.jpg

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 15:18

hmr

Laatst een project gedaan (contractering) wat vergelijkbaar is met het idee van VEN en daar zit ook een aantal grote jongens in. Gaat om smartsensors in containers op schepen en het zetten van die data in de blockchain. Veel potentie!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• pirodr01
Richh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:24:
[...]

Je hebt nu de context weggeknipt. Maar als het over dat project gaat: ja, dan is dat mijn mening.
De quote werd een beetje lang. Dacht dat je blockchain in z'n geheel bedoelde. Then again, ongetwijfeld zou bovenstaande een groot project zijn, maar uiteindelijk op veel vlakken mogelijk ook kostenbesparend op lange termijn. Plus krijg het idee dat het gebruik van blockchain als duur wordt gezien, terwijl netwerken als Neo, Nano en momenteel zelfs bitcoin zelf laten zien dat transacties helemaal niet duur hoeven te zijn. Ik zie wel degelijk voordelen van blockchain ten opzichte van ouderwetse, statische databases.

• tias86

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

hmr schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:26:
Laatst een project gedaan (contractering) wat vergelijkbaar is met het idee van VEN en daar zitten ook een aantal grote jongens in. Gaat om smartsensors in containers op schepen en het zetten van die data in de blockchain. Veel potentie!
Dat was zeker niet een project met alleen maar chinezen.....

[ Voor 7% gewijzigd door A87 op 01-03-2018 20:28 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• A87
  • Niet online

A87

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ja op dit moment is blockchain het buzzword van het jaar en die van vorig jaar en ws volgend jaar.

Ieder probleem wat we hebben gaan we een blockchain oplossing bij zoeken, want blockchain!! En de directie snap geen reet van blockchain, maar ze hebben er ooit van gehoord en die nieuwe consultant van 25 is er helemaal in thuis en is er lyrisch over, vervolgens hoor je in de laatste vergadering de gevreesde woorden: "daar moeten wij ook wat mee".

Alleen weet niemand waarom precies en die consultant is weggekaapt naar de concurrent om daar een blockchain oplossing te zoeken voor een willekeurig probleem.

Werd vroeger ook wel .com genoemd. :)

• pirodr01
Flagg schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:29:
[...]

Ja op dit moment is blockchain het buzzword van het jaar en die van vorig jaar en ws volgend jaar.

Ieder probleem wat we hebben gaan we een blockchain oplossing bij zoeken, want blockchain!! En de directie snap geen reet van blockchain, maar ze hebben er ooit van gehoord en die nieuwe consultant van 25 is er helemaal in thuis en is er lyrisch over, vervolgens hoor je in de laatste vergadering de gevreesde woorden: "daar moeten wij ook wat mee".

Alleen weet niemand waarom precies en die consultant is weggekaapt naar de concurrent om daar een blockchain oplossing te zoeken voor een willekeurig probleem.

Werd vroeger ook wel .com genoemd. :)
Ben met je eens dat er momenteel buzz omheen hangt, maar dat doet weinig af aan de potentie en kwaliteit an sich. Ben het met je eens dat het daarom niet opeens overal van meerwaarde hoeft te zijn.

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-01 15:31
uhhh, Blockchain technologie is net als met Internet. Massa denkt eerst ohhh dat wordt nooit groot en uiteindelijk heeft het zo'n grote impact op ons leven.

Denk wat je wil maar mijn verwachting is dat Blockchain die potentie ook heeft. Of het daadwerkelijk zo groot wordt als het Internet: time will tell :)

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Afgaande op deze TA zeg ik.. DOEN .. All in en wel nu direct! *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/em501k1cnoa01.jpg

• Flagg
  • Niet online

Flagg

pirodr01 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:32:
[...]

Ben met je eens dat er momenteel buzz omheen hangt, maar dat doet weinig af aan de potentie en kwaliteit an sich. Ben het met je eens dat het daarom niet opeens overal van meerwaarde hoeft te zijn.
Het is net als de .com periode, als je nu weet welke het gaan maken en straks daadwerkelijk overblijven dan ben je een verdomd rijk man. ;)

• pirodr01
Flagg schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:34:
[...]

Het is net als de .com periode, als je nu weet welke het gaan maken en straks daadwerkelijk overblijven dan ben je een verdomd rijk man. ;)
Vechain bijvoorbeeld, afgaande op de TA :P 8)

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 18:37
Turbo-Puppy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:34:
[...]

[afbeelding]
haha hier heb ik even hard om moeten lachen, bedankt!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[
[...]

[afbeelding]
Als ik het zo eens bekijk moet je werkelijk alles wat je wel of niet hebt direct kopen en verkopen. :D

[ Voor 25% gewijzigd door Flagg op 01-03-2018 20:38 ]

• Richh
pirodr01 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:26:
[...]

De quote werd een beetje lang. Dacht dat je blockchain in z'n geheel bedoelde.
Nee, tuurlijk niet. Die hele quote omschrijft wel de context die heel relevant is :P
Then again, ongetwijfeld zou bovenstaande een groot project zijn, maar uiteindelijk op veel vlakken mogelijk ook kostenbesparend op lange termijn.
Zeker! Helemaal mee eens. Maar dat kan gewoon zonder blockchain in dit geval.
Plus krijg het idee dat het gebruik van blockchain als duur wordt gezien, terwijl netwerken als Neo, Nano en momenteel zelfs bitcoin zelf laten zien dat transacties helemaal niet duur hoeven te zijn.
Het probleem hier is dat 'duur' verschillende betekenissen heeft. Duur kan 'veel geld' betekenen. Een blockchain is normaliter onderhouden door meerdere systemen, en meer systemen zijn duurder dan 1. Maar op dit gebied ben ik het wel met je eens: qua serverkosten zijn de verschillen klein. Overigens kan ik me niet voorstellen dat

Duur in technische vaktermen betekent echter wat anders: een dure functie betekent dat het veel rekenkracht kost, of tijd kost. Dit is bij blockchains altijd 'duurder' dan bij relationele databases, omdat het complexer is.

Neo en Nano zijn voor de eindgebruiker praktisch gratis, maar er zijn ergens servers die ook betaald moeten worden.
Ik zie wel degelijk voordelen van blockchain ten opzichte van ouderwetse, statische databases.
Ik ook, als decentrale, 'onhackbare' systemen. Je legt een betrouwbare link tussen twee partijen die elkaar niet vertrouwen.
Maar om weer terug naar de context te gaan: in die app vertrouwen de partijen elkaar al - niet anders dan dat het nu ook gaat. Kan prima in een relationele database.

Verwijderd

Financial Freedom‏
@nasirjones007

Look like algos are in lads....we goign to 14k then dump in my opinion...this correction isnt done just yet....wall street have more dump shit to do....

• pirodr01
Richh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:38:
[...]

Nee, tuurlijk niet. Die hele quote omschrijft wel de context die heel relevant is :P

[...]

Zeker! Helemaal mee eens. Maar dat kan gewoon zonder blockchain in dit geval.

[...]

Het probleem hier is dat 'duur' verschillende betekenissen heeft. Duur kan 'veel geld' betekenen. Een blockchain is normaliter onderhouden door meerdere systemen, en meer systemen zijn duurder dan 1. Maar op dit gebied ben ik het wel met je eens: qua serverkosten zijn de verschillen klein. Overigens kan ik me niet voorstellen dat

Duur in technische vaktermen betekent echter wat anders: een dure functie betekent dat het veel rekenkracht kost, of tijd kost. Dit is bij blockchains altijd 'duurder' dan bij relationele databases, omdat het complexer is.

Neo en Nano zijn voor de eindgebruiker praktisch gratis, maar er zijn ergens servers die ook betaald moeten worden.

[...]

Ik ook, als decentrale, 'onhackbare' systemen. Je legt een betrouwbare link tussen twee partijen die elkaar niet vertrouwen.
Maar om weer terug naar de context te gaan: in die app vertrouwen de partijen elkaar al - niet anders dan dat het nu ook gaat. Kan prima in een relationele database.
Was niet mijn bedoeling om je out-of-context te quoten..

Verder weet ik het simpelweg niet, ik kan onvoldoende overzien welke kosten hierbij komen kijken en welke kosten en baten we het precies over hebben. Desalniettemin kan ik me er wel iets bij voorstellen en dat het in de toekomst toegepast zal gaan worden. Ik denk dat er nog heel wat verbeterd kan worden namelijk aan de huidige manier van gegevens bijhouden van mensen en hoe daar momenteel gebruik gemaakt van kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door pirodr01 op 01-03-2018 20:47 ]

• Richh
pirodr01 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:46:
[...]

Was niet mijn bedoeling om je out-of-context te quoten..

Verder weet ik het simpelweg niet, ik kan onvoldoende overzien welke kosten hierbij komen kijken en welke kosten en baten we het precies over hebben. Desalniettemin kan ik me er wel iets bij voorstellen en dat het in de toekomst toegepast zal gaan worden.
Time will tell :)

En begrijp me goed hoor, ik wil het project helemaal niet de grond in trappen ofzo. Het is goed dat die zorginstellingen af en toe wat nieuws uittesten als je het mij vraagt.

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Ben zelf niet zo van de TA maar dit is een pareltje van een voorspelling.

• Greymore1
WTC ook lekker bijgevuld vandaag. Wat negatieve twitter reacties en de prijs dropt. Dan kopen we er toch weer wat bij? HODL strong.

• Goh

Goh

[...]

[afbeelding]
Hahahaha

• HoppyF
Richh schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:34:
[...]

Nee, link is verkeerd gekopieerd. Mijn fout!
Dit is hem:

• Greymore1
https://idex.market/eth/bee Let op, gaat leuk worden.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Lees de draad...! :P

• HoppyF
Sorry!
Jij was sneller... ;)
Ik lees niet iedere minuut dit topic.
Wel regelmatig, misschien wel te veel.

• Ypuh
Flagg schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:29:
[...]

Haha, je beschrijft zo'n beetje mijn situatie (alleen dan geen blockchain). Mijn beeld is dan wel vooral 6 maanden trekken aan een dood paard en van het schoolplein geduwd te worden door een paar ouderejaars IT'ers :+.

Vervolgens de organisatie tot de conclusie zien komen dat het met het kliekje wat zichzelf instant gehouden heeft niet gaat lukken en dat het geld op is waardoor ze weer overgeleverd zijn aan diezelfde leveranciers en korte termijn oplossingen.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

HoppyF schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:07:
[...]

Sorry!
Jij was sneller... ;)
Ik lees niet iedere minuut dit topic.
Wel regelmatig, misschien wel te veel.
Sorrie? Sorrie!

Koop ik niks voor hé!! :)

Pff, ik lees hier ook teveel geloof ik.

Sorrie. :+

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heb wat in Oyster Pearl (PRL) gestoken, gokje naast de bekende munten.

Zet in op 2 gebieden: advertentieloze websites en data storage.
Ga ze in ieder geval vasthouden tot de airdrop, voor elke PRL ontvang je 1 SHL, nog geen idee hoeveel die waard zullen zijn.

01-03 Coinburn
06-04 Airdrop
30-04 Mainnet

http://www.avfoto.nl

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05

Bever!

3

Lovely vanochtend nog cool million ECC gescoord :D nu alweer 30% hoger haha

• Flagg
  • Niet online

Flagg

*O* 11k

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 19:55
Op GDAX op een haar na niet.

• Ton Hasselt
Yeeeaaaaahhhh.....op naar de 1000K. oOo

• ion
  • Niet online

ion

Nog niet te vroeg juichen ;)

Verwijderd

Er was hier laatst een TA'er die voorspelde dat komende dagen cruciaal zouden zijn voor de aankomende weken toch? Ik hoop dat hij gelijk heeft _/-\o_

• ggj87
Gisteravond wat Ncash gekocht op 275, is nu 355. Mijn grootste winstpercentage tot nu toe als ik nu verkoop. Of zal ik nog wat bijkopen? Ik heb nog wat VEN ( :( ) waar ik nog wat op moet terugverdienen.

• Dakillerbean
  • Laatst online: 04-12-2025
Eerst maar eens zien of hij daar ook gaat blijven... las ergens dat 11.060 een kritiek punt is waar hij nog doorheen moet, daarna kon het nog wel eens vrij hard gaan. Leuk om te volgen, beter iig als die belabberde nederlandse tv...

• pirodr01
uurtje geleden aion gekocht :D

• Flagg
  • Niet online

Flagg

ionn schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:32:
[...]

Nog niet te vroeg juichen ;)
Haha op cryptocompare rammelt ie tussen de 11k en 10.999. wel grappig.

Denk persoonlijk niet dat ie boven de 11k gaat blijven vanavond. Maar dat maakt niet uit, steeds beetje hoger.

• Ton Hasselt
ggj87 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:33:
Gisteravond wat Ncash gekocht op 275, is nu 355. Mijn grootste winstpercentage tot nu toe als ik nu verkoop. Of zal ik nog wat bijkopen? Ik heb nog wat VEN ( :( ) waar ik nog wat op moet terugverdienen.
Ikzelf zou ze nu verkopen.

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ton Hasselt schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:32:
[...]

Yeeeaaaaahhhh.....op naar de 1000K. oOo
Omdat je nog geen Avatar hebt @Verwijderd oOo

Afbeeldingslocatie: https://www.mevo80.nl/wp-content/uploads/2012/09/Emile_Tjakka.png

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-01 19:21
Junia schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:57:
[...]

Waarom zou dit moeilijk zijn? Je hebt immers je unieke ID op de blockchain van product X en alle eigenschappen die daarbij horen qua temperatuur, datum van fabricage, locatie van fabricage etc. koppel je enkel aan dit ID (zie het als een master key). Dit is dan toch veel eenvoudiger om qua data mee om te gaan?
Oh Bedoelde in de context van bedrijven op je platform/systeem te laten werken. Niet het koppelen van databases onderling.

• Ton Hasselt
Turbo-Puppy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:34:
[...]

Omdat je nog geen Avatar hebt @Verwijderd oOo

[afbeelding]
Is hij geen monnik geworden? _/-\o_

• Flagg
  • Niet online

Flagg

ggj87 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:33:
Wat ik zou doen? De coin met winst verkopen en gedeeltelijk of volledig in VEN stoppen om mijn gemiddelde aankoopprijs van VEN te verlagen om eerder weer in de plus te staan.

Dat zou ik doen hé. Weet niet wat jij zou doen uiteraard. :P

• ggj87
Ik had er helaas maar 100 euro in gestopt. Ik durfde niet meer te doen omdat ik het nogal een gokje vond. Er was de afgelopen week wel een enorm volume waar hele BTC's werden verhandeld maar dan nog; een nieuwe munt durf ik nog niet aan om daar gelijk all-in op te gaan.

• Ton Hasselt
ggj87 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:37:
[...]

Ik had er helaas maar 100 euro in gestopt. Ik durfde niet meer te doen omdat ik het nogal een gokje vond. Er was de afgelopen week wel een enorm volume waar hele BTC's werden verhandeld maar dan nog; een nieuwe munt durf ik nog niet aan om daar gelijk all-in op te gaan.
Ook dan is het nog een mooie winst.

• A87
  • Niet online

A87

12K dan pas juichen

• ggj87
100 miljoen miljard!!

• ion
  • Niet online

ion

• Ton Hasselt

• ggj87
$11k!!

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/39/cb/7b/39cb7b2ad691a0a1b567686ce6a88137.jpg

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik juich al jaren met BTC en LTC ,soms wat harder en soms wat minder hard. :)

• Ton Hasselt
Pagina: 1 ... 131 ... 204 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!