Dat lees ík er dan weer net niet in..
Ik denk dat een heleboel mensen eind december/begin januari zijn ingestapt nadat ze vrienden over hun rendement hoorden praten en nu beduusd achterblijven.
Dat is precies wat de aanwas van nieuwe investeerders is volgens de media idd.
Het gaat volgens jou pas om een aanzienlijk percentage als de helft van al het spaargeld in crypto zit?
Tussen 50% en 0,1% zit wel wat verschil natuurlijk.
Kom op zeg, dat is absurd hoog en zou met de huidige volatiliteit onverantwoord zijn. 10% zou al heel erg veel zijn.
Zonder context totaal niet te verklaren. De een kan net 1% van zijn vermogen missen en een ander kan 90% missen zonder zijn pindakaas dunner op het brood te smeren.
Dan over die 3%. Dan ga je dus uit van de totale populatie, wat naar mijn mening niet representatief is, want de doelgroep is een stuk kleiner. <18 jaar kan je eigenlijk niet meetellen (ook al mag het nu volgens mij wel?). Daarnaast zijn er nog een hoop senioren waarvan ik zelf denk dat die nooit in crypto gaan stappen, omdat ze er gewoon helemaal niks van begrijpen. Ook die groep kun je dus niet zomaar meetellen, al is het lastiger om daar een inschatten van te maken, want het zal per persoon verschillen.
Dat onderscheid is ook op het te investeren deel van het vermogen te maken maar daar ga je in dit betoog nogal selectief mee om

Het kan best dat banken op termijn nerveus gaan worden van crypto, maar als de afgelopen weken iets hebben bewezen is het wel dat dat op korte termijn nog niet gaat gebeuren.
Het gaat niet om hoe banken het zien, het gaat met name om de wanhopige pogingen om voor elke high, en voornamelijk low, maar een rationele verklaring te vinden in externe factoren.
Het is op dit moment voor een heel groot deel speculeren met maar heel weinig werkende producten ertussen, gecombineerd met een hele hoge volatiliteit.
Joh..