Haha, ja ja. Dat is puur logisch verklaarbaar: een jaar geleden hadden we 1/3e van het aantal altcoins tov wat we nu hebben. Als ze allemaal een marketcap van 10 miljoen innemen (en dat heb je al snel door een gigantische supply) dan heeft dat bij elkaar wel impact op de dominance.
Verder is de huidige daling vooral te danken aan de FUD onzin die BCH, Roger Ver en consorten, hebben verspreid om hun eigen munt te pumpen. Bangmakerij rond de fork, flippening, hashing power, bla bla bla. Het actief blokkeren van Segwit waardoor er problemen kwamen met transactiekosten...
Maargoed, om de kracht van BTC nog even te benadrukken: ondanks deze trolls en het gezeik, is de munt toch nog 5x over de kop gegaan in een jaar tijd.
FaceDown schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:45:
[...]
Sja het is een soort golfbeweging. Dus we nemen nu aan dat deze trend zich voortzet en de alts langzaam gaan verdwijnen? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Ik denk zelf dat BTC nog verder moet opkrabbelen maar dat sommige alts terrein gaan winnen. Wel zullen een hoop shitcoins verdwijnen op termijn wat ook bijdraagt aan de dominantie van BTC uiteraard.
Het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat minimaal 1000 van de 1500 luchtbellen op CMC gaan knappen. Enerzijds omdat het projecten zijn met een miljardenwaarde die een markt vertegenwoordigen die slechts een fractie daarvan realiseren, anderzijds omdat beloftes niet nagekomen gaan worden. Alle start-ups die crypto als kickstarter gebruiken maar eigenlijk geen product met crypto maken. Dat gaat ooit stuk.
Tuurlijk gaan er alts over blijven, op korte termijn hoef je je met je VET niet zo druk te maken denk ik. Maar ik geloof sterk in een BTC dominance van 50%, gevolgd door een ETH(-achtige) munt met 25%.