HoppyF schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:05:
[...]
Ik vind dat je er nogal negatief tegenaan kijkt.
Als je met de verwachting bent ingestapt dat je binnen een paar weken dikke winst wilde maken begrijp ik het maar op lange termijn ziet het er niet slecht uit.
Dat continu switchen en verkopen van coins schiet niet op maar dat hoeft ook niet.
Ik ben een jaar of 8 geleden ingestapt met de verwachting dat als ik een bitcoin kocht, ik die vervolgens op Silkroad kon uitgeven ... voor de rest hoef ik geen "dikke" winsten noch enorme verliezen, maar des te meer gaat het me om het spel. Nou heb ik dit al een paar keer eerder meegemaakt, en een ferme hodl hielp dan altijd goed, maar het schiet gewoon niet op. Mijn beleving van crypto is surfen op de pieken, en vallen in het diepe .. wat daar per saldo uitkomt is vaak ingecalculeerd, ook de verliezen. Zoals ik al aangaf ... het voelt nu een beetje alsof je een kind z'n speeltje heb afgepakt, het frustreert me gewoon dat we (weer) stilstaan.

Dat de toon gezet wordt door de BTC is wel een feit (helaas) maar daar zullen we mee moeten leren leven tot het moment wanneer de BTC echt veel marktaandeel gaat inleveren bv onder de 25%.
Wanneer dat gaat gebeuren weet ik ook niet.
Ik blijf gewoon zitten waar ik zit.
Dat is de hoop die me een beetje betrokken houd. Als BTC houder is het niet direct waar ik op hoop, maar dominantie staat me nog meer tegen. Het is t.z.t. aan mezelf om dan maar een goede switch te maken.
Dit sluit dan aan op mijn laatste 2 zinnen in vorige alinea.
We wachten het maar af ... voorlopig gaat het in de handel niets beter, dus wellicht is het een wereldwijd opstartprobleem van 2018.
Voorlopig is het een feit dat de meest geslaagde lancering van 2018 een lancering was die ontelbaar keren werd uitgesteld...en zelfs door critici als verloren werd beschouwd