[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 204 Laatste
Acties:
  • 583.128 views

Onderwerpen

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 18:37
TomTorquay schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:09:
[...]
Ik overschat mijzelf ook niet. Maar daarom moet ik nog niet bij elke post iemand proberen neerhalen. Jij blijkbaar wel. Doe jij dat in het gewone leven ook?
Als iemand complete wartaal uitslaat en incoherente monologen voert dan zeg ik daar wel wat van ja. Door dat te adresseren is niet gelijk aan jezelf er boven plaatsen hoor.

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:45
Verwachten jullie n daling voor ETC en NEO als de airdrops zijn gedaan?
Ik twijfel of ik ze na de drop meteen moet verkopen of niet.
Vooral bij ETC dan, in NEO heb ik wel vertrouwen voor langere termijn

Ik lul ook zomaar wat

Verwijderd

shovelhead1340 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:13:
Zit eerst nog te wachten op de stijging bij ETC...

Daarna ga ik het in de gaten houden en in ieder geval een take profit order klaarzetten.

Vraag retour: waar heb je de ETC staan; ofwel hoe ga je de CLO ontvangen?

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 15:18

hmr

Ik zou NEO voor de lange termijn aanhouden. Althans, dat is wat ik nu doe sinds ik ze ongeveer voor 32$ heb ingekocht.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
NEO sowieso. ETC heb ik niet echt gevolgd. Ik zou allang mijn winst genomen hebben bij NEO en lager weer instappen, tenzij je die ONT echt wilt hebben natuurlijk.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01-2025

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

hmr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Ik zou NEO voor de lange termijn aanhouden. Althans, dat is wat ik nu doe sinds ik ze ongeveer voor 32$ heb ingekocht.
NEO hou ik ook aan.
Gemiddeld rond de 7 euro aangekocht en het GAS tikt ook lekker aan ondertussen. Steeds GAS omgezet naar NEO om meer GAS op te kunnen strijken. Prima dividend zo.

PSN: Eczeem

• hmr

hmr

Dooiedibbes schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:17:
[...]

NEO hou ik ook aan.
Gemiddeld rond de 7 euro aangekocht en het GAS tikt ook lekker aan ondertussen. Steeds GAS omgezet naar NEO om meer GAS op te kunnen strijken. Prima dividend zo.
Idem hier ;). Lang geen gekke strategie.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
Valt er nog iets aan altcoins te minen op een Synology?
Synology DS716+ met Intel Celeron N3150 64-bit Quad Core 1.6 burst to 2.08 GHz.

Of is dit kansloos?

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik verwacht bij allebei wel een daling, maar ik denk dat het bij NEO wel gaat meevallen. Daar gaat het maar om 0.2 ONT (?) per NEO en ik verwacht niet dat veel mensen enkel vanwege die airdrop op NEO gaan instappen, terwijl dat bij ETC wel het geval is geweest denk ik, aangezien de verhouding daar 1:1 is.

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:45
ETC staat in classicetherwallet en die zou de drop ondersteunen.
NEO heb ik heeeel lang geleden gekocht dus die kunnen wel n stootje hebben

Ik lul ook zomaar wat

• TomTorquay
Bmfd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:19:
[...]

Ik verwacht bij allebei wel een daling, maar ik denk dat het bij NEO wel gaat meevallen. Daar gaat het maar om 0.2 ONT (?) per NEO en ik verwacht niet dat veel mensen enkel vanwege die airdrop op NEO gaan instappen, terwijl dat bij ETC wel het geval is geweest denk ik, aangezien de verhouding daar 1:1 is.
Direct na die aankondiging van de ONT-airdrop ging NEO +25%. Richting nieuw ATH tov ETH en BTC. Dat is dan toch wel erg toevallig, niet?

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01 15:12
kraades schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:18:
Valt er nog iets aan altcoins te minen op een Synology?
Synology DS716+ met Intel Celeron N3150 64-bit Quad Core 1.6 burst to 2.08 GHz.

Of is dit kansloos?
Ben ook wel benieuwd, Hier een DS1815+ die constant aanligt :)

SPiET

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-01 15:29
spietie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:22:
[...]

Ben ook wel benieuwd, Hier een DS1815+ die constant aanligt :)
Dan kan je eens kijken naar SIA of Storj, das wellicht interessant als je nog een paar TB vrij hebt.

HODL

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
TomTorquay schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:21:
[...]
Direct na die aankondiging van de ONT-airdrop ging NEO +25%. Richting nieuw ATH tov ETH en BTC. Dat is dan toch wel erg toevallig, niet?
Ik heb NEO eergisteren aangekocht met doel om vóór de ONT airdrop hype weer te verkopen (die 0.2 coins per NEO moet ik toch niet hebben, zeker als je weet dat ze mensen 1000 ONT gratis gegeven hebben die zich ingeschreven hadden voor hun nieuwsbrief zopas 8)7 )
Sell order staat rond de 144 sat, zou toch weer een mooie 15% meer bitcoins zijn O-)

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-01 17:35
Bmfd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:19:
[...]

Ik denk het wel hoor. De stijging is te steil voor organische groei. Hij is ook alweer gedaald.

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hoe denken jullie over nucleus vision (ncash). Sinds de listing op binance is deze behoorlijk gekelderd, maar de gedachte en het team achter deze coin spreken mij wel aan. Ik twijfel alleen over het moment van instappen.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

hmr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:02:
[...]

Wat ben jij een absolute karikatuur van jezelf. Chapeau!
Hoe voelt dat nou jezelf zo verheven vinden?

Lijkt me vooral makkelijk met het vervangen van lampjes in het plafond... Nog meer voordelen?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• hmr

hmr

Flagg schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:45:
[...]

Hoe voelt dat nou jezelf zo verheven vinden?

Lijkt me vooral makkelijk met het vervangen van lampjes in het plafond... Nog meer voordelen?
Voornamelijk last van het feit dat mijn sokken zo snel slijten. Loop namelijk ook vaak naast mijn schoenen.

Daarnaast vind ik het opvallend dat je alleen op dat bericht reageert..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
hmr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:46:
[...]

Voornamelijk last van het feit dat mijn sokken zo snel slijten. Loop namelijk ook vaak naast mijn schoenen.

Daarnaast vind ik het opvallend dat je alleen op dat bericht reageert..
opvallend is het hoge niveau van de discussies in dit topic _O- . daarom kijk ik ook niet meer dan 1x per dag, anders voel ik mij geroepen om te oordelen hahah

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:48
nemesis2212 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:52:
[...]

opvallend is het hoge niveau van de discussies in dit topic _O- . daarom kijk ik ook niet meer dan 1x per dag, anders voel ik mij geroepen om te oordelen hahah
Zou bijna een telegram groep maken, kan iedereen die wil vertellen wat er vanavond gegeten wordt hier posten en hebben de mensen die wat serieuzer over coins willen praten ook een plek.

• hmr

hmr

nemesis2212 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:52:
[...]

Heb het geprobeerd.. maar een aantal (4 a 5 mensen) lijkt het onmogelijk te maken in dit topic normaal te kunnen slow-chatten over crypto.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Verwijderd

Het is een beetje de vraag of NEO alleen vanwege die ONT airdrop omhoog schiet, gezien die airdrop al een maand aangekondigd is en de airdrop ook maar weinig ONT oplevert. Afgelopen maandag heeft NEO als eerste crypto een A- rating van Weiss gekregen en op 10 maart staat er een developers conference gepland. Deze twee factoren kunnen de opleving ook wat verklaren. Ik zou ook niet direct alles verkopen of lang wachten met terugkopen gezien er richting 10 maart waarschijnlijk weer een kleine opleving komt.

• Bmfd
TomTorquay schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:21:
[...]
Geen toevoal, nee. Maar als ik op Binance kijk vond er een stijging van 12,9% ten opzichte van bitcoin plaats, waar nu nog ~5% van over is. Er zal vast wel iets van een daling plaatsvinden, maar dat zal wel mee gaan vallen verwacht ik.

Ik denk dat de stijging voornamelijk werd veroorzaakt door mensen die even wilden meeliften op het nieuws van de airdrop en niet zozeer omdat mensen zo graag ONT willen ontvangen. Daarom ook dat de koers nu alweer is ingezakt en daarom verwacht ik ook niet dat er nog een grote dump komt na de airdrop, want het is de moeite naar mijn idee niet waard en ik denk dat velen dat zo zien.

Sowieso lijkt het me dat als je het puur voor de airdrop zou doen je beter af bent als je Ontology koopt als het eenmaal op exchanges terecht komt. Zodra NEO ook maar 1% daalt in USD-value ten opzichte van je aankoopprijs, ben je beter af als je ONT rechtstreeks op een exchange koopt.

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01 10:08
Net via GDAX wat BTC gekocht, wou dit sturen naar binance maar in binance is hier nog niks van terug te vinden. Ik zie wel op GDAX dat het bitcoin network status "Partially Out" is ....Ligt dit dan hier aan ?

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Rebbelx schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:07:
Net via GDAX wat BTC gekocht, wou dit sturen naar binance maar in binance is hier nog niks van terug te vinden. Ik zie wel op GDAX dat het bitcoin network status "Partially Out" is ....Ligt dit dan hier aan ?
Ging bij mij heel snel.

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01 10:08
Kan je ergens zien waar de transactie ergens "hangt" ? Maw wat de status is ?

• Ton Hasselt
Rebbelx schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:13:
[...]

Kan je ergens zien waar de transactie ergens "hangt" ? Maw wat de status is ?
Bij mij waren ze al binnen voordat ik het na kon kijken.
Je moet gewoon alles aanklikken.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 14:41
radem205 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:39:
Hoe denken jullie over nucleus vision (ncash). Sinds de listing op binance is deze behoorlijk gekelderd, maar de gedachte en het team achter deze coin spreken mij wel aan. Ik twijfel alleen over het moment van instappen.
Ik heb er eergisteren een sloot gekocht toen hij op 390Sat stond, de route was toen nog even omhoog.. Had niet verwacht dat de route daarna alleen maar naar beneden zou zijn. Kijk het nog even aan, meestal als ik besluit mijn verlies te nemen knalt hij opeens weer omhoog.. |:(

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-01 18:09
Noobvraag hoor:

Ik heb ooit een airdrop ontvangen (via Eidoo) en hiervan de 12 woorden mnemonic phrase bewaard samen met het wachtwoord. Hieruit kan een shitload aan adressen afgeleid worden. Hoe weet ik welk adres ik moet gebruiken?

• Dhr. Satoshi
  • Laatst online: 21-01 11:11
Acidrain schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:22:
[...]

Ik heb er eergisteren een sloot gekocht toen hij op 390Sat stond, de route was toen nog even omhoog.. Had niet verwacht dat de route daarna alleen maar naar beneden zou zijn. Kijk het nog even aan, meestal als ik besluit mijn verlies te nemen knalt hij opeens weer omhoog.. |:(
Hier gekocht op 500. Snel 75% weggedaan ivm daling maar wel 160 stuks bewaard voor hodl.

• Pap3rclip
Acidrain schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:22:
[...]

Laat me ff weten wanneer je je bags dumpt, kan ik ook instappen ;)

Een andere coin waar ik sinds enkele weken redelijk wat in heb steken om enkele maanden bij te houden en die nog heel erg onder de radar vliegt (al begint het op 4chan en Reddit de laatste tijd wel stilaan geshilled te worden):

Genesis Vision - GVT - ~100m mcap atm
Mooie summary van een Reddit user waarom deze coins erg interessant is:
https://www.reddit.com/r/..._this_is_one_of_the_most/

Kan het niet opbrengen m'n dierbare Tweakers deze kans te laten missen :+ investeren op eigen risico uiteraard.

• Viep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-07-2022
Svennie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:08:
ben ik de prijs op aan het zoeken van Nano, valt mijn oog op nanox, die staat op meer dan 200k, en dan geen sat maar $ :?

had die maar gekocht op 20 cent :P
Total Volume 24h: € 161,- _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Bmfd
Coinbase heeft vorig jaar een omzet van 1 miljard dollar behaald, waarvan 43% in december.
The digital currency exchange and wallet service Coinbase, founded in 2012 and backed by Silicon Valley investors, recently told shareholders that it booked $1 billion in revenue in 2017. A new independent analysis says about 43 percent of that came in December when the price of bitcoin was surging, and the company’s revenue has plummeted since then.
Ik vraag me af hoe deze bedrijven met dit soort pieken en dalen qua klanten en omzet omgaan. Zo claimt Brian Armstrong (CEO Coinbase) dat ze in 90 dagen tijd 500 mensen gaan aannemen. Ik kan me voorstellen dat dat in december/begin januari hard nodig was, maar dat het nu het allemaal wat rustiger is absolute overkill gaat zijn.

• Ton Hasselt
Bmfd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:30:
Coinbase heeft vorig jaar een omzet van 1 miljard dollar behaald, waarvan 43% in december.

[...]

Ik vraag me af hoe deze bedrijven met dit soort pieken en dalen qua klanten en omzet omgaan. Zo claimt Brian Armstrong (CEO Coinbase) dat ze in 90 dagen tijd 500 mensen gaan aannemen. Ik kan me voorstellen dat dat in december/begin januari hard nodig was, maar dat het nu het allemaal wat rustiger is absolute overkill gaat zijn.
Uitzendbureau of zzp'ers?

• TomTorquay
Pap3rclip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:27:
[...]

Laat me ff weten wanneer je je bags dumpt, kan ik ook instappen ;)

Een andere coin waar ik sinds enkele weken redelijk wat in heb steken om enkele maanden bij te houden en die nog heel erg onder de radar vliegt (al begint het op 4chan en Reddit de laatste tijd wel stilaan geshilled te worden):

Genesis Vision - GVT - ~100m mcap atm
Mooie summary van een Reddit user waarom deze coins erg interessant is:
https://www.reddit.com/r/..._this_is_one_of_the_most/

Kan het niet opbrengen m'n dierbare Tweakers deze kans te laten missen :+ investeren op eigen risico uiteraard.
Die wordt de laatste weken echt zwaar geshilled op Reddit. Ik weet nog altijd niet wat ik met zo'n coins moet aanvangen. Al dat geshill kan een mooie luchtbel creëren en winsten opleveren, maar je riskeert ook met een coin te blijven zitten waar niks meer mee valt aan te vangen, cfr TRX.

• Bmfd
Lijkt me inderdaad de meest logische oplossing, maar alsnog lijkt het me dan moeilijk om met deze flucturaties om te gaan en er valt haast niet op te anticiperen op deze schommelingen.

• Pap3rclip
TomTorquay schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:34:
[...]
Die wordt de laatste weken echt zwaar geshilled op Reddit. Ik weet nog altijd niet wat ik met zo'n coins moet aanvangen. Al dat geshill kan een mooie luchtbel creëren en winsten opleveren, maar je riskeert ook met een coin te blijven zitten waar niks meer mee valt aan te vangen, cfr TRX.
Hiervoor heb ik 3 andere coins meegemaakt die zo stilaan geshilled begonnen te worden over de weken: IOTA, Raiblocks en VEN.
Bij alle drie zat ik mooi voor de massive pump er in en bij GVT heb ik dat gevoel nu weer, laten we hopen op 4/4 moonshotjes soon :)

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-01 05:01
Wie weet dit: Aeternity coin is momenteel in testnet, ze verwachten main-net ergens in Q2 2018. Waarom staat Aeternity dan toch al in exchanges? Zodra mainnet online komt, is de testnet toch volledig waardeloos?

(https://bitcointalk.org/index.php?topic=1733140.3660)

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Verwijderd

mouse86 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:44:
Wie weet dit: Aeternity coin is momenteel in testnet, ze verwachten main-net ergens in Q2 2018. Waarom staat Aeternity dan toch al in exchanges? Zodra mainnet online komt, is de testnet toch volledig waardeloos?

(https://bitcointalk.org/index.php?topic=1733140.3660)
Erc 20 token momenteel lijkt me en daardoor alvast tradable? Dat doen toch bijna alle crypto's tegenwoordig (bv Universa, Vechain etc).

Ze hebben funds nodig via ico om mainnet te complementeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2018 16:46 ]

Verwijderd

Pap3rclip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:39:
[...]

Hiervoor heb ik 3 andere coins meegemaakt die zo stilaan geshilled begonnen te worden over de weken: IOTA, Raiblocks en VEN.
Bij alle drie zat ik mooi voor de massive pump er in en bij GVT heb ik dat gevoel nu weer, laten we hopen op 4/4 moonshotjes soon :)
Maar waarom ben jij dan ingestapt? Waarom denk je dat deze gaat moonen?
In de huidige markt zijn we sowieso afhankelijk van BTC.

• TomTorquay
Pap3rclip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:39:
[...]

Ja, ik heb ook wel ergens het gevoel dat ik maar wat GVT moet inslaan voor de hype, maar ik twijfel.

• Pap3rclip
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:49:
[...]

Maar waarom ben jij dan ingestapt? Waarom denk je dat deze gaat moonen?
In de huidige markt zijn we sowieso afhankelijk van BTC.
Tuurlijk, maar alles is afhankelijk van BTC. Mijn doel is dan ook gewoon BTC stack te verhogen, ik reken nooit in USD/EUR (tenzij BTC zelf natuurlijk).

Ik denk dat deze gaat moonen omdat hij nog maar een miniscuul marktaandeel heeft (is een smallcap coin) met zeer grootse plannen dus heel veel groeipotentieel, een team dat al ervaring heeft in Fintech op de echte exchanges buiten crypto (en cause... Russians 8)) en een uniek/goed idee (investeren in een soort amazon van professionele investeerders, en niet alleen voor de cryptomarkt).
Bovendien komt het testnet er in de komende maanden aan dus gaat er sowieso hype bijkomen nog.

Ik zie deze als een redelijk low risk, met heel hoge potentiële rewards coin. Maar dat is dan ook maar mijn visie/gevoel. Puur FA investering en 'hodl' dus voor mij, geen TA of iets dergelijk. De dude die ik gelinked heb op Reddit legt het allemaal mooi uit wat de visie van de coin precies is.

Verwijderd

Die GVT ziet er idd wel interessant uit, lage supply ook van nog geen 4 miljoen tokens...

Misschien maar een paar van halen :9~

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:15:
Die GVT ziet er idd wel interessant uit, lage supply ook van nog geen 4 miljoen tokens...

Misschien maar een paar van halen :9~
Ook gedaan nu 2.89 gvt in bezit.

Verwijderd

tias86 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:22:
[...]

Ook gedaan nu 2.89 gvt in bezit.
Heb je ze gehaald op binance? Heb daar al tijdje niet getrade en geen bnb meer dus zit ff met dust. Misschien ff kucoin registreren...

Iemand een idee of kucoin zelfde basis werkt als binance qua muntrestanten?

• Pap3rclip
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:25:
[...]

Heb je ze gehaald op binance? Heb daar al tijdje niet getrade en geen bnb meer dus zit ff met dust. Misschien ff kucoin registreren...

Ik raad het je af, Kucoin, het volume van deze coin is nog niet heel groot en op Kucoin is dit heel erg laag.
Je kan natuurlijk wel de rates vergelijken tussen binance en kucoin, maar volgens mij gaat kucoin duurder zijn door de spread en lager volume.

Ik was fout, de prijzen tussen kucoin en binance zijn ondertussen wel gelijkgetrokken (al is het volume op eerstgenoemde nog wel laag)

[ Voor 10% gewijzigd door Pap3rclip op 28-02-2018 17:29 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Hier hebben we weer zo'n geweldige TA over VEN.
Het resultaat?
Het kan omhoog gaan maar ook omlaag.
Ja daar hebben we echt iets aan! 8)7
http://cryptopost.com/vechain-at-the-key-support/

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:25:
[...]

Op binance ja.

Verwijderd

Pap3rclip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:28:
[...]

Ik raad het je af, Kucoin, het volume van deze coin is nog niet heel groot en op Kucoin is dit heel erg laag.
Je kan natuurlijk wel de rates vergelijken tussen binance en kucoin, maar volgens mij gaat kucoin duurder zijn door de spread en lager volume.
Ok... Ik zou ze toch willen holden tot eind dit jaar, ongeacht mooie pieken. Dus paar sats meer of minder maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. Maar tnx voor de tip (y)

• A87
  • Niet online

A87

Ontopic is wel een vereiste

[ Voor 150% gewijzigd door Grotman op 28-02-2018 17:37 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Pap3rclip
HoppyF schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:28:
Hier hebben we weer zo'n geweldige TA over VEN.
Het resultaat?
Het kan omhoog gaan maar ook omlaag.
Ja daar hebben we echt iets aan! 8)7
http://cryptopost.com/vechain-at-the-key-support/
Ik denk dat je het punt van TA mist.
Het is vooral een tool om je strategie te bepalen en dán naargelang te traden.
Simpel voorbeeldje:
- als hij 1 candle op tijd t door de resistance/bull flag/whatever/... op prijs x sluit --> ben ik er van overtuigd dat de coin bullish is op periode p en koop ik in om hoger te verkopen
- als hij 1 candle op tijd t door de support/bear flag/whatever/... op prijs y sluit --> ben ik er van overtuigd dat we bearish zijn op periode p en sell/short/... ik.

Edit: en TA is maar één van de 3 analyses (FA Fundamental Analysis en SA Sentimental Analysis = massapsychologie tellen ook mee natuurlijk)

[ Voor 8% gewijzigd door Pap3rclip op 28-02-2018 18:06 ]

• Goh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-08-2023

Goh

Hoe denken jullie erover nu alles zo rap zakt?

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:21
Dat het vast wel weer een keer stijgt :p

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Goh schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:51:
M'n eerste gedachten bij het zien van de koers van ... "Goh"

Jij?

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 14:32
Bot update:
De eerste 108 uur zitten er op en de resultaten zijn bijgewerkt.

24-02-2018 11:15 0.08393459 BTC 0.943 ETH %ETH

24-02-2018 16:20 0.08625404 BTC 0.962 ETH +2.01%

24-02-2018 23:22 0.08825106 BTC 0.972 ETH +3.07%

25-02-2018 11:22 0.08960079 BTC 0.967 ETH +2.54%

26-02-2018 17:55 0.08755125 BTC 0.980 ETH +3.92%

27-02-2018 17:55 0.08596764 BTC 0.991 ETH +5.09%

28-02-2018 17:55 0.08401266 BTC 0.966 ETH +2.43%

Kortom, een slechte dag voor de bot in vergelijking met gisteren (relatief verlies van -2.65%). De bot zit voor de 3e keer met een flinke bag aan coins met verlies, in dit geval BCPT/ETH (-6.17%). Gezien de markt geen verassing, dus ik laat de bot lekker even hodlen.

Deze post is enkel ter informatie en ik cross-post deze ook in de PT bot thread, voor vragen of opmerkingen, ga dan gelieve naar dat topic :)
Profit trailer topic

[ Voor 7% gewijzigd door Junia op 28-02-2018 17:58 ]

• Goh

Goh

Turbo-Puppy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:56:
[...]

M'n eerste gedachten bij het zien van de koers van ... "Goh"

Jij?
Hetzelfde :+

• Goh

Goh

Schuey schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:53:
Dat het vast wel weer een keer stijgt :p
Haha, lekker nuchter bekeken.

• TomTorquay
Junia schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:57:
Bot update:
De eerste 108 uur zitten er op en de resultaten zijn bijgewerkt.

24-02-2018 11:15 0.08393459 BTC 0.943 ETH %ETH

24-02-2018 16:20 0.08625404 BTC 0.962 ETH +2.01%

24-02-2018 23:22 0.08825106 BTC 0.972 ETH +3.07%

25-02-2018 11:22 0.08960079 BTC 0.967 ETH +2.54%

26-02-2018 17:55 0.08755125 BTC 0.980 ETH +3.92%

27-02-2018 17:55 0.08596764 BTC 0.991 ETH +5.09%

28-02-2018 17:55 0.08401266 BTC 0.966 ETH +2.43%

Kortom, een slechte dag voor de bot in vergelijking met gisteren (relatief verlies van -2.65%). De bot zit voor de 3e keer met een flinke bag aan coins met verlies, in dit geval BCPT/ETH (-6.17%). Gezien de markt geen verassing, dus ik laat de bot lekker even hodlen.

Deze post is enkel ter informatie en ik cross-post deze ook in de PT bot thread, voor vragen of opmerkingen, ga dan gelieve naar dat topic :)
Profit trailer topic
Thnx! Is het geen optie om enkel met pakweg 5 à 8 betrouwbare coins te werken? Nu pak je ook steeds die louche pumpcoins mee, lijkt het.

• Junia
TomTorquay schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:03:
[...]
Thnx! Is het geen optie om enkel met pakweg 5 à 8 betrouwbare coins te werken? Nu pak je ook steeds die louche pumpcoins mee, lijkt het.
Ja, whitelisting is een mogelijkheid, echter houdt ik me aan de configuratie van nAffie.
Persoonlijk zou ik ook voor whitelisting kiezen.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:48
Junia schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:18:
[...]

Ja, whitelisting is een mogelijkheid, echter houdt ik me aan de configuratie van nAffie.
Persoonlijk zou ik ook voor whitelisting kiezen.
Misschien een idee voor de 2de week, 8 coins is wel een beetje weinig denk ik.

[EDIT]
Ah volgens mij was dat een van de eisen om je verlies terug te krijgen, nvm.

[ Voor 11% gewijzigd door Nopheros op 28-02-2018 18:20 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:52
Junia schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:57:
Grappig hoe verschillend de markten toch kunnen zijn. Mijn ETH bot heeft inderdaad ook een handje BCPT op verlies staan. M'n BTC bot heeft vanmiddag twee keer 'n kleine 1% winst erop geboekt :)

• Crystal007
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-08-2025
Nog maar 2k ada bijgekocht dan maar.. Traxia als eerste ico, zitten onder andere mensen van Santander en intel / citibank bij in het board. Ook emurgo (investeerder van onder andere cardano / iohk) zit er met geld achter, pientere mensen.

Ben benieuwd

• Goh

Goh

Even een vraag, via welke Exchange laten jullie eventueel je euro’s uitbetalen?

• anboni
Goh schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:25:
Kraken.

• Goh

Goh

Ik ook. Maar ik vraag dit omdat ik zojuist n mailtje kreeg dat ze vanwege bepaalde omstandigheden een paar bank accounts stop gaan zetten.

Ik vraag me dan af of t komt door liquiditeitsproblemen. Maar Mss zoek ik er teveel achter.

Ben benieuwd hoe jullie daarover denken?

• A87
  • Niet online

A87

V CHAIN, hoeveel doet v chain on github??? https://coincheckup.com/analysis/github
Ze doen echt helemaal niets bij v chain!

[ Voor 20% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 18:41 ]

• anboni
Goh schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:35:
[...]

Ik ook. Maar ik vraag dit omdat ik zojuist n mailtje kreeg dat ze vanwege bepaalde omstandigheden een paar bank accounts stop gaan zetten.

Ik vraag me dan af of t komt door liquiditeitsproblemen. Maar Mss zoek ik er teveel achter.

Ben benieuwd hoe jullie daarover denken?
Heb ik nog niks van gezien. Kun je dat mailtje eens posten?

• A87
  • Niet online

A87

Goh schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:51:
Ark zit helemaal bij oktober level van 2017 qua prijs, ik snap er geen zak van iig. het klopt niet

[ Voor 5% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 18:41 ]

• Goh

Goh

We regret to inform you that due to a variety of circumstances, we will be closing the following SWIFT bank accounts, as well as our domestic JPY funding accounts at SMBC in Japan. Please note that SEPA Euro funding will not be affected. Cryptocurrency funding will continue as usual.
(All dates mentioned below are represented in JST)

The Following Funding Accounts will be Closed on March 21st:

USD, EUR, GBP (SWIFT)

Account Name: Payward Japan K.K.
Address: 3-11-10 Higashi, Shibuya-ku, Tokyo
Bank name: Sumitomo Mitsui Banking Corporation (SMBC)
Bank / branch location: 2-4-1 Hamamatsucho, Minato-ku, Tokyo 105-6101, Japan
SWIFT code: SMBCJPJT
Account number: 6793010727

Domestic JPY

Account name: ペイワードジャパン(カ
Bank name: 三井住友銀行
Branch name: 浜松町支店普通口座
Bank code: 0009
Branch code: 679
Account number: 9602613
Account Closure Schedule

Deposits received by midnight, March 20th, 2018 (Tues.) will be credited to your Kraken account as usual. On and after March 21st 2018, however, any newly received deposits will be returned to the originating bank account.

Withdrawals requested by 12:00 PM on March 27th, 2018 will be processed and sent on March 28th, 2018. USD, EUR, and GBP withdrawals via SWIFT, and domestic JPY withdrawals requested after this time will not be processed, and the funds will be returned to your Kraken account.

While this is a disappointing development, we are dedicating further resources to our banking relationships and the implementation of new funding methods. We will reach out to you again when we have further details to share.

We sincerely apologize for the short notice, but please take care heed the above deadlines in order to minimize inconvenience.

Thank you for your understanding and cooperation.

The Kraken Team

• Goh

Goh

A87 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:41:
[...]

Ark zit helemaal bij oktober level van 2017 qua prijs, ik snap er geen zak van iig. het klopt niet
Nou, kijk naar ICX hoe laag die staat dan.

• Goh

Goh

anboni schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:38:
[...]

Heb ik nog niks van gezien. Kun je dat mailtje eens posten?
Sorry, heb hem gepost zonder jou te quoten.

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-01 09:28
A87 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:38:
V CHAIN, hoeveel doet v chain on github??? https://coincheckup.com/analysis/github
Ze doen echt helemaal niets bij v chain!
Dat komt omdat ze in een private repo werken. Tijdens het event zeiden ze 200 commits laatste maand.

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

• A87
  • Niet online

A87

bobberg schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:44:
[...]

Dat komt omdat ze in een private repo werken. Tijdens het event zeiden ze 200 commits laatste maand.
Waarom zou je private werken? Voordelen? ik ben geen programmeur ofso

[ Voor 7% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 18:50 ]

• A87
  • Niet online

A87

Goh schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:43:
[...]

Nou, kijk naar ICX hoe laag die staat dan.
die staat minder laag dan ark in verhouding van vorig jaar

• Pap3rclip
Goh schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:25:
Bitstamp. Ontzettend tevreden van, deposits en withdrawals hebben nooit meer dan een dag geduurd via IBAN overschrijving, 0.25% fee tellen ze per transactie. Gebaseerd in Luxemburg en een van de 'anciens' qua exchanges dus dat geeft ook altijd een goed gevoel.

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-01 09:28
A87 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:49:
[...]

Waarom zou je private werken? Voordelen? ik ben geen programmeur ofso
From the top of my head: Voordelen van public is dat iedereen aan kan meewerken. Als je een dergelijk verdienmodel als Vechain hebt is dat niet in je beste interesse en hou je het private.

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

• HoppyF
Pap3rclip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:38:
[...]

Simpel voorbeeldje:
- als hij 1 candle op tijd t door de resistance/bull flag/whatever/... op prijs x sluit --> ben ik er van overtuigd dat de coin bullish is op periode p en koop ik in om hoger te verkopen
- als hij 1 candle op tijd t door de support/bear flag/whatever/... op prijs y sluit --> ben ik er van overtuigd dat we bearish zijn op periode p en sell/short/... ik.

Edit: en TA is maar één van de 3 analyses (FA Fundamental Analysis en SA Sentimental Analysis = massapsychologie tellen ook mee natuurlijk)
Precies.
Het TA geeft dus niet aan dat de koers naar boven gaat (of andersom),
Het geeft dus alleen maar aan dat er eerst een punt overschreden moet worden.
Daar zullen we het dus mee moeten doen.

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Pap3rclip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:38:
[...]

Simpel voorbeeldje:

Ik begrijp je punt, en ik hecht waarde aan je bijdrages, derhalve moet je dit ook niet opvatten als een bericht jegens jou, maar ... eerlijk gezegd hebben we echt geen reet aan die TA's ... het stijgt of het daalt, dat geloof ik ook wel. En dat we eerst door een punt heen moeten, prima!

Als we nou eens even al die TA's op een hoop gooien van afgelopen maanden dan komen we tot de conclusie dat we gewoon hard naar boven, hard beneden gingen, en ergens in het midden uitkwamen.
Er is geen druppel winst geboekt, veel geld verschoven of verdampt en de hele crypto handel is maar een beetje aan het ... aanklooien.

We steken heel veer werk (lees:tijd) en geld hier in om na maanden op hetzelfde punt te staan alwaar we begonnen. :/

Mijn conclusie ... prachtig al die theorie en voorspellingen, maar we zijn er geen reet mee opgeschoten, en de kans dat dat op korte termijn wel gaat gebeuren is momenteel nagenoeg 0.

Er is maar 1 voorspelling die momenteel uitkomt en dat is .. wanneer mensen uitstappen zakken we knetter hard, en wanneer er nieuw geld komt, gaat het even beter, en die toon wordt uitsluitend gezet door BTC. Feitelijk kun je gewoon vaststellen dat qua waarde alle alt coins gewoon waardeloze aanhangsels zijn geworden.

Hier mag iedereen wat van vinden, en het qouten...maar ik zou me de moeite besparen, het gaat ons niet echt verder brengen op dit moment. :O

Ben zelf al op een punt aangekomen dat ik alle troep heb ingeruild voor LTC, ook met verlies en het op de Ledger heb gezet, ik zie het eind van het jaar wel weer. :+

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:06:
[...]

Ik begrijp je punt, en ik hecht waarde aan je bijdrages, derhalve moet je dit ook niet opvatten als een bericht jegens jou, maar ... eerlijk gezegd hebben we echt geen reet aan die TA's ... het stijgt of het daalt, dat geloof ik ook wel. En dat we eerst door een punt heen moeten, prima!

Als we nou eens even al die TA's op een hoop gooien van afgelopen maanden dan komen we tot de conclusie dat we gewoon hard naar boven, hard beneden gingen, en ergens in het midden uitkwamen.
Er is geen druppel winst geboekt, veel geld verschoven of verdampt en de hele crypto handel is maar een beetje aan het ... aanklooien.

We steken heel veer werk (lees:tijd) en geld hier in om na maanden op hetzelfde punt te staan alwaar we begonnen. :/

Mijn conclusie ... prachtig al die theorie en voorspellingen, maar we zijn er geen reet mee opgeschoten, en de kans dat dat op korte termijn wel gaat gebeuren is momenteel nagenoeg 0.

Er is maar 1 voorspelling die momenteel uitkomt en dat is .. wanneer mensen uitstappen zakken we knetter hard, en wanneer er nieuw geld komt, gaat het even beter, en die toon wordt uitsluitend gezet door BTC. Feitelijk kun je gewoon vaststellen dat qua waarde alle alt coins gewoon waardeloze aanhangsels zijn geworden.

Hier mag iedereen wat van vinden, en het qouten...maar ik zou me de moeite besparen, het gaat ons niet echt verder brengen op dit moment. :O

Ben zelf al op een punt aangekomen dat ik alle troep heb ingeruild voor LTC, ook met verlies en het op de Ledger heb gezet, ik zie het eind van het jaar wel weer. :+
Haha jij bent er even helemaal klaar mee geloof ik

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
[...]

Verstandig :)

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:12:
[...]

Haha jij bent er even helemaal klaar mee geloof ik
Als ik m'n geld wil zien stilstaan of verdampen zonder mogelijkheden dan zet ik het wel op de bank. Heb een grote bereidheid om te verliezen als er ook wat te winnen is, en risico's vind ik geen probleem maar de markt is zo dood als een pier momenteel.

Vind momenteel meer progressie in goed inkopen en offertes schrijven dan in de crypto... en dat is al even geleden. :| Het voelt een beetje alsof m'n hobby is afgepakt. ;)

• A87
  • Niet online

A87

Stukje copy & paste in het Engels zonder bronvermelding, dus weg.

Volgende keer graag wat relevante info er bij, waarom je het stukje post, een linkje waar het vandaan komt, etc.

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 01-03-2018 08:51 ]

• Bmfd
Turbo-Puppy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:24:
[...]

Als ik m'n geld wil zien stilstaan of verdampen zonder mogelijkheden dan zet ik het wel op de bank. Heb een grote bereidheid om te verliezen als er ook wat te winnen is, en risico's vind ik geen probleem maar de markt is zo dood als een pier momenteel.
Maar we hebben er net een paar maanden met behoorlijke groei opzitten. Nu zitten we 2 maanden in een dalende markt, zo erg is dat toch niet als je er op de langere termijn vertrouwen in hebt?

Er valt nog genoeg te winnen denk ik, waarom zie jij dat nu ineens anders?

• Pap3rclip
[...]

Absoluut no offence taken en ik begrijp je punt helemaal.
Spreek voor jezelf, jij! Grapje he... >:)
Er is maar 1 voorspelling die momenteel uitkomt en dat is .. wanneer mensen uitstappen zakken we knetter hard, en wanneer er nieuw geld komt, gaat het even beter, en die toon wordt uitsluitend gezet door BTC.
Ben ik het met je eens
Feitelijk kun je gewoon vaststellen dat qua waarde alle alt coins gewoon waardeloze aanhangsels zijn geworden.
Helemaal niet mee eens, dit is bijvoorbeeld wat ik vrijdagavond gedaan heb.
Ik had een grote bag NANO. Hij gaat van 60k sat naar ~120k sat in zijn upwards run. Ik zoek een moment om deze verdubbeling in BTC waarde te verzilveren. Ik zie dit patroon zich voordoen, de typische bullflag (bovenste grafiek, de blauwe 'vlag'):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kHFSBix.png
Ik beslis dat als er 1 duidelijke candle boven de bullflag uitbreekt NANO nog niet klaar is met te stijgen. EN, als hij deze vlag-formatie niet kan aanhouden ik onmiddellijk sell.
Hij doorbreekt de formatie dus ik hou de coins (eerste pijl). Na de die volgende waves vind ik het welletjes (Elliot waves gaan meestal in 3 delen omhoog) en sell (tweede pijl). Dit leverde me nog een extra 10-13% winst op, wat genoeg is voor mij om alles erna dicht te doen en met een glimlach te gaan slapen. Op dat moment heb ik dus ook effectief een pak winst gemaakt in BTC gezien, en die coins gaan echt niet weg. Mocht je niet meer in BTC geloven dan, kan je nog altijd gewoon naar EUR/USD/USDT/... uitcashen met effectief deze winst. Daarom trade ik ook gewoon met oog op mijn totale BTC stack te verhogen, dat is het doel, want ik geloof dat BTC/crypto ook gewoon hard gaat stijgen.
Deze strategie is helemaal legit, en dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Zelf zie ik bijvoorbeeld de use-case van LTC totaal niet meer in sinds dat NANO bvb. er is die alles doet wat LTC doet, maar dan beter. Maar dat houdt niet in dat ik een extra 10-15% bitcoins verzameld heb door TA op een dik uur tijd terwijl ik voor een uitstapmoment in NANO aan het kijken was ;) . En dáárom vind ik TA wel handig en leuk als het geshared wordt.
Sorry, ik kon het niet laten (en voor de lange post)!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bmfd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:33:
[...]

Maar we hebben er net een paar maanden met behoorlijke groei opzitten. Nu zitten we 2 maanden in een dalende markt, zo erg is dat toch niet als je er op de langere termijn vertrouwen in hebt?

Er valt nog genoeg te winnen denk ik, waarom zie jij dat nu ineens anders?
Als ik even mag inbreken, waarom worden VEN en ICX hier zo gepromoot?
Zijn maar marginale spelers in de crypto wereld.
Blijft een vreemd verschijnsel in dit topic.

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:24:
[...]

Vind momenteel meer progressie in goed inkopen en offertes schrijven dan in de crypto... en dat is al even geleden. :| Het voelt een beetje alsof m'n hobby is afgepakt. ;)
Begrijpelijk. Na de euforie van december en begin januari is dit ook een doodsaaie ontwikkeling.

Komt wel weer goed. Tijd om even bij te komen en te focussen op mindfulness en bloemen kweken.

Verwijderd

Pap3rclip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:40:
[...]

Absoluut no offence taken en ik begrijp je punt helemaal.

[...]

Spreek voor jezelf, jij! Grapje he... >:)

[...]

Ben ik het met je eens

[...]

Helemaal niet mee eens, dit is bijvoorbeeld wat ik vrijdagavond gedaan heb.
Ik had een grote bag NANO. Hij gaat van 60k sat naar ~120k sat in zijn upwards run. Ik zoek een moment om deze verdubbeling in BTC waarde te verzilveren. Ik zie dit patroon zich voordoen, de typische bullflag (bovenste grafiek, de blauwe 'vlag'):
[afbeelding]
Ik beslis dat als er 1 duidelijke candle boven de bullflag uitbreekt NANO nog niet klaar is met te stijgen. EN, als hij deze vlag-formatie niet kan aanhouden ik onmiddellijk sell.
Hij doorbreekt de formatie dus ik hou de coins (eerste pijl). Na de die volgende waves vind ik het welletjes (Elliot waves gaan meestal in 3 delen omhoog) en sell (tweede pijl). Dit leverde me nog een extra 10-13% winst op, wat genoeg is voor mij om alles erna dicht te doen en met een glimlach te gaan slapen. Op dat moment heb ik dus ook effectief een pak winst gemaakt in BTC gezien, en die coins gaan echt niet weg. Mocht je niet meer in BTC geloven dan, kan je nog altijd gewoon naar EUR/USD/USDT/... uitcashen met effectief deze winst. Daarom trade ik ook gewoon met oog op mijn totale BTC stack te verhogen, dat is het doel, want ik geloof dat BTC/crypto ook gewoon hard gaat stijgen.

[...]

Deze strategie is helemaal legit, en dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Zelf zie ik bijvoorbeeld de use-case van LTC totaal niet meer in sinds dat NANO bvb. er is die alles doet wat LTC doet, maar dan beter. Maar dat houdt niet in dat ik een extra 10-15% bitcoins verzameld heb door TA op een dik uur tijd terwijl ik voor een uitstapmoment in NANO aan het kijken was ;) . En dáárom vind ik TA wel handig en leuk als het geshared wordt.

[...]

Sorry, ik kon het niet laten (en voor de lange post)!
Mag ik jou vragen hoe of waar je heb geleerd om die grafieken te lezen?

• A87
  • Niet online

A87

RaptorXS schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:41:
[...]

YouTube: What is VeChain? - 3 Working Protoypes + Upcoming Rebrand Thor - Moon?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 23:41

FaceDown

Storende factor.

[...]

Vanwege de potentie. VEN kan makkelijk x10 doen dit jaar. Gaat met BTC of ETH never nooit gebeuren (waarschijnlijk).

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:58:
[...]

Vanwege de potentie. VEN kan makkelijk x10 doen dit jaar. Gaat met BTC of ETH never nooit gebeuren (waarschijnlijk).
xrp mm x10 mmm x100 :z :z

• A87
  • Niet online

A87

[...]

Leuk om dit te lezen aangezien ik echt totaal anders over denk met BITCOIN.. ik denk dat bitcoin 5miljoen kan halen in +- 10 jaar :o
Ik heb zelf geen vertrouwen in ven op lange termijn.

[ Voor 6% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 20:01 ]

• Bmfd
[...]

Marginaal in welk opzicht? Qua marketcap staan ze allebei redelijk hoog en blijkbaar hebben mensen er hoge verwachtingen van, anders zouden ze er niet zoveel over praten.

• anboni
[...]

Dat zullen mensen 'n jaar geleden ongetwijfeld ook hebben gezegd over BTC :+

• A87
  • Niet online

A87

anboni schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:01:
[...]

Dat zullen mensen 'n jaar geleden ongetwijfeld ook hebben gezegd over BTC :+
Dit heb ik zo idioot vaak gezien in oude forums! bitcoin op 100-500 en iedereen klaagt al dat het de limit is lol

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 20:02 ]

• Junia
Tijdens het crypto browsen ook maar even ibood opengezet en binnen een kwartiertje een doos gescoord :p
Nu maar hopen dat het geluk zich door blijft zetten in cryptoland O-)

Excuses voor offtopic, kon het dit keer niet laten :p

• A87
  • Niet online

A87

Bmfd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:00:
[...]

Marginaal in welk opzicht? Qua marketcap staan ze allebei redelijk hoog en blijkbaar hebben mensen er hoge verwachtingen van, anders zouden ze er niet zoveel over praten.
Bitconnect stond op 6, ik heb zeker 100en coins zien wegvallen. Check die history van coinmarketcap..

[ Voor 11% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 20:04 ]

• Bmfd
En dat kwam omdat mensen er hoge verwachtingen van hadden, dat die verwachtingen uiteindelijk onterecht bleken doet daar niets aan af.

Overigens waren er toendertijd ook minder currencies, dus was het makkelijker om plek 6 te bereiken, ook al blijft het bizar dat ze zo hoog hebben gestaan.

• HoppyF
[...]

Over de TA's ben ik het wel met je eens voor de rest niet.
Ik vind dat je er nogal negatief tegenaan kijkt.
Als je met de verwachting bent ingestapt dat je binnen een paar weken dikke winst wilde maken begrijp ik het maar op lange termijn ziet het er niet slecht uit.
Dat continu switchen en verkopen van coins schiet niet op maar dat hoeft ook niet.

Dat de toon gezet wordt door de BTC is wel een feit (helaas) maar daar zullen we mee moeten leren leven tot het moment wanneer de BTC echt veel marktaandeel gaat inleveren bv onder de 25%.
Wanneer dat gaat gebeuren weet ik ook niet.
Ik blijf gewoon zitten waar ik zit.

• Pap3rclip
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:48:
[...]

Mag ik jou vragen hoe of waar je heb geleerd om die grafieken te lezen?
Redelijk simpel, het internet :+
Het ding met TA is dat als genoeg mensen het volgen, het ook grotendeels waar wordt.
Mocht je je willen verdiepen in (simpele, want laten we eerlijk zijn het grote deel van crypto-traders zijn niet de types die 's morgens klaarstaan in een maatpak op Wallstreet) indicatoren die ikzelf nuttig vind in crypto, zie hieronder wat simpele introducties. Er zijn ook duizenden boeken en artikelen over geschreven, voor de klassieke stock exchange of Forex dan, de laatste eeuw dus keuze genoeg.

Een paar basispatronen van Google geplukt:
https://c.mql5.com/31/31/Bullish_and_Bearish_Patterns.png

Elliott waves intro:
YouTube: Elliot Wave Theory - Basics

Moving averages (redelijk simpele 'gemiddeldes'):
https://www.investopedia.com/terms/m/movingaverage.asp

Ichimoku cloud analysis (beetje een combinatie van meerdere dingen, predicties op vorige patronen. Wel heel de playlist kijken):
YouTube: Ichimoku Cloud 102: Overview

Verder is Bollinger Bands ook een van de bekendste en simpelste indicatoren (Google)

Edit: SAR is ook een leuke voor korte termijn swingtrading (Google)

Edit2: Geen idee waarom ik deze vergeten ben, maar Fibonacci retracements is een van de belangrijkste om uptrend-levels na een downtrend te bepalen (om nog maar te zwijgen over de puur wiskundige Fibonacci-beauties)

[ Voor 8% gewijzigd door Pap3rclip op 28-02-2018 20:24 ]

Verwijderd

A87 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:03:
[...]

Bitconnect stond op 6, ik heb zeker 1000en coins zien wegvallen. Check die history van coinmarketcap..
Pagina: 1 ... 125 ... 204 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!