Crypts schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:38:
[...]
Niemand betwist dat laag bijkopen zinvol kan zijn echter, om bij te kunnen kopen moet er geld bij en dat moet wel mogelijk zijn. Daarnaast is vasthouden in tijden van daling niet altijd de beste strategie. Sterker nog, door vast te houden en (steeds) meer fiat erin te pompen 'kost' het je dubbel geld.
Kan ik hem nog sterker maken, de minimale fees en laagdrempeligheid in vergelijking tot traditioneel beleggen van in- en verkoop maakt juist dat deze strategie wellicht niet altijd de beste keus is.
Ik ben daytrader maar ook holder van wat coins, maakt niet dat ik daar dan maar koste wat het kost aan vast blijf houden en als een sloep zinkende is zie ik er ook niet direct nut in om nog meer water naar binnen te gaan scheppen.

Ik bedoel dus een lange termijn strategie waarbij je nu wat koopt en ondertussen op geschikte momenten wat bij koopt.
Ik geef een fictief voorbeeld.
Stel je maximaal te investeren bedrag is 1000 euro.
Je wilt lange termijn beleggen en kiest VEN uit als geschikte coin.
Je koopt dan niet meteen voor 1000 euro aan VEN, waarom niet?
Omdat je niet weet of het moment van instappen wel de juiste is.
Investeer dan 500 euro en bewaar de rest. Zakt de koers van VEN vanwege BTC perikelen dan profiteer je hiervan door laat bij te kopen. Niet meteen weer met 500 maat bv 100 per keer.
Zo wordt het risico gespreid over de tijd maar kies je min of meer ook gunstige instap prijzen.
Wellicht is dit de optimale strategie maar dit lijkt me wel een reeële mogelijkheid.
Daarnaast zou je als je hier tijd en zin voor hebt, ook kunnen daytraden met een andere coin.
Ipv het genoemde voorbeeld VEN kun je ook twee coins kopen ipv één omdat alles op één paard zetten ook riskant is.