Ik denk juist dat crypto heel toegankelijk is, en dat heeft ook de stijging van $1000 naar $20.000 van BTC in minder dan een jaar getriggerd. Iedereen met een mobiel en/of pc en een paar dollars/euro's/yen/yuan op de bank kan crypto kopen. Er staan genoeg tutorials/handleidingen op internet hoe het moet. Je hoeft het namelijk niet te begrijpen om het te kunnen kopen.paul-s83 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:47:
[...]
slechte vergelijking imo. In het DOS tijdperk waren er alleen wat puisterige nerds die begrepen hoe het werkte en alle commando's uit hun hoofd kenden. Nu zijn hele volksstammen opgegroeid met de meest mooie GUI die ze met hun vingertoppen kunnen bedienen zonder na te denken. Wat wel is dat ze bang zijn het niet te begrijpen en daarom hun geld niet inleggen om te voorkomen dat ze dit verliezen of dat dit ergens in limbo belandt (BTC naar een LTC adres sturen bijv.)
Aan de andere kant zijn er vast een aantal 'angst-verhalen' van mislukte transacties, etc. Maar ik denk gewoon dat de meeste weldenkende mensen wel doorhebben dat als iets zo snel groeit en vervolgens zo snel in elkaar klapt het niets meer is dan gokken. Leuk voor als je er hobby aan hebt, maar heb je er geen hobby aan dan kun je het beter niet doen. En als je met gokken verliest kun je ook nog wel een leuke avond hebben, zo moet je crypto ook zien.
EDIT: en de bodem voor VEN is rond de $4.
Check het aantal coins, heel laag zal ie niet gaan, heel hoog ook niet.Adnanos schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:37:
Ik vraag mij echt af wat de bodem is voor VEN. Blijft maar zakken.
XRP = trash
[aluhoedje]Adnanos schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:37:
Ik vraag mij echt af wat de bodem is voor VEN. Blijft maar zakken.
Komt niet meer goed.
Sinds de announcement geen twitter update meer geweest
Exit-scam?
[/aluhoedje]
Het aantal coins? Hoe leid je dat daaruit af?Mr_Ripple schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:50:
[...]
Check het aantal coins, heel laag zal ie niet gaan, heel hoog ook niet.
Vergelijk maar met een coin waar er 100.000.000 van zijn, VEN heeft er 475.000.000Weakhand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:02:
[...]
Het aantal coins? Hoe leid je dat daaruit af?
XRP = trash
Dit is zo niet waar. De circulating supply doet er gewoon niet toe voor de prijs.Mr_Ripple schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:50:
[...]
Check het aantal coins, heel laag zal ie niet gaan, heel hoog ook niet.
Lees dit maar eens door als je tijd hebt:
https://www.reddit.com/r/...ly_what_is_going_on_here/
WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS
873.000.000 bedoel je, 475.000.000 is wat momenteel in omloop is.Mr_Ripple schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:05:
[...]
Vergelijk maar met een coin waar er 100.000.000 van zijn, VEN heeft er 475.000.000
Volgens mij kun je 'hoog' en 'laag' gaan beter niet definiëren in prijs per stuk, maar in percentage totale market cap.Mr_Ripple schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:05:
[...]
Vergelijk maar met een coin waar er 100.000.000 van zijn, VEN heeft er 475.000.000
Peanuts vergeleken met bijvoorbeeld Ripple (99.992.622.540)TuutjDrie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:08:
[...]
873.000.000 bedoel je, 475.000.000 is wat momenteel in omloop is.
Wat in omloop is telt, de rest wat nog in omloop komt doet de waarde alleen maar zakken. ( inflatie )TuutjDrie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:08:
[...]
873.000.000 bedoel je, 475.000.000 is wat momenteel in omloop is.
XRP = trash
Je kunt lullen wat je wil maar P*Q is gewoon relevant in relatie tot schaarste + vraag en aanbod, basis van de economie.Mortel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:08:
[...]
Dit is zo niet waar. De circulating supply doet er gewoon niet toe voor de prijs.
Lees dit maar eens door als je tijd hebt:
https://www.reddit.com/r/...ly_what_is_going_on_here/
Volgens mij telt totale marktwaarde -/- potentiële totale marktwaarde een stuk meer in het vergelijk 'hoog' of 'laag' staan.Mr_Ripple schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:13:
[...]
Wat in omloop is telt, de rest wat nog in omloop komt doet de waarde alleen maar zakken. ( inflatie )
Heb je het gelezen?TuutjDrie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:13:
[...]
Je kunt lullen wat je wil maar P*Q is gewoon relevant in relatie tot schaarste + vraag en aanbod, basis van de economie.
https://coinmarketcap.com/currencies/bitconnect/
Bitconnect tokens ongeveer even veel waard als ark
[ Voor 69% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 09:18 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Nee maar je kondigt de link aan met "supply is niet belangrijk", dan weet ik al genoeg. De waarde van de coin zegt toch helemaal niks zonder dat je de variabele Q weet en dus de totale waardering (marketcap) van je coin.
Mocht je een andere mening zijn toegedaan dan hoor ik dat graag met onderbouwing, niet middels een linkje naar reddit.
moeten we ons zorgen gaan maken?
Dat is dus nog steeds belachelijk danA87 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:17:
waso waso waso waso waso waso waso
https://coinmarketcap.com/currencies/bitconnect/
Bitconnect tokens ongeveer even veel waard als ark![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zero.
Ik heb je comment ook niet gelezen. Ik reageer alleen op je Nee.TuutjDrie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:20:
[...]
Nee maar je kondigt de link aan met "supply is niet belangrijk", dan weet ik al genoeg. De waarde van de coin zegt toch helemaal niks zonder dat je de variabele Q weet en dus de totale waardering (marketcap) van je coin.
Mocht je een andere mening zijn toegedaan dan hoor ik dat graag met onderbouwing, niet middels een linkje naar reddit.
Als je iets niet leest wat ik aandraag is de discussie zinloos met jou.
De reddit link is een zeer informatief artikel wat gemakkelijk te begrijpen is.
[ Voor 6% gewijzigd door Mortel op 28-02-2018 09:21 ]
Een lap tekst van een random persoon op Reddit als de waarheid bestempelen is ook vrij zinloos. Jij hebt het stuk dus wel gelezen begrijp ik, geef eens in een paar punten aan wat de gedachte is achter je standpunt.Mortel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:20:
[...]
Ik heb je comment ook niet gelezen. Ik reageer alleen op je Nee.
Als je iets niet leest wat ik aandraag is de discussie zinloos met jou.
Elkaar aanvallen op woorden schiet ook niet op.
Verwijderd
Iemand een idee of Kraken de #EthereumClassic Callisto ($CLO) drop gaat ondersteunen?
Thnx
Nee, ik ga de discussie niet aan.TuutjDrie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:24:
[...]
Een lap tekst van een random persoon op Reddit als de waarheid bestempelen is ook vrij zinloos. Jij hebt het stuk dus wel gelezen begrijp ik, geef eens in een paar punten aan wat de gedachte is achter je standpunt.
Elkaar aanvallen op woorden schiet ook niet op.
Als ik een rapport schrijf met een verwijzing naar een bepaalde bron, dan checkt u die bron toch?
Ik ga geen gedeelten citeren. Dan valt de context van dat stuk weg.
Een (inhoudelijke) discussie is pas mogelijk wanneer beide het stuk hebben gelezen.
Als u uw mening niet wilt bijstellen omdat u geen literatuur / bron onderzoek wilt doen, dan is dat u eigen keus.
Mensen die niet verder kijken dan hun eigen mening / kennis zijn in mijn ogen niet de mensen waarmee ik de discussie aan moet gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Mortel op 28-02-2018 09:32 ]
Ik snap het ook niet met Jeremy Epstein als marketing man, waarschijnlijk laten ze alles voor wat het is tot 2019 ofso als alles af isPelox schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:20:
[...]
Dat is dus nog steeds belachelijk danTijd dat Ark eens een vlucht maakt!
[ Voor 12% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 09:29 ]
TuutjDrie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:13:
[...]
Je kunt lullen wat je wil maar P*Q is gewoon relevant in relatie tot schaarste + vraag en aanbod, basis van de economie.
Ik fiets 'em er even tussendoor: de focus op de prijs per stuk is gewoon zinloos, dus daarmee ook de total (circulating) supply. De enige zinnige vergelijking is volgens mij, en correct me if I’m wrong, de totale marktwaarde van dat moment versus de potentiële totale marktwaarde in de toekomst. Neem Vechain: hun produceren een generiek product (RFID chips voorzien van Vechaintech), voor meerdere branches, en hebben daarom een enorm groeipotentieel van totale marktwaarde (juist doordat ze hun eigen marktplafond verhogen door in meerdere branches actief te zijn). Dus wat zegt dan uiteindelijk laag of hoog staan in waarde per stuk precies?TuutjDrie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:20:
[...]
Een discussie word pas niet inhoudelijk als je hem niet aangaat en alleen linkjes naar reddit post.
laag: er zijn teveel coins of te weining mensen die ze willen hebbenWeakhand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:32:
[...]
[...]
Ik fiets 'em er even tussendoor: de focus op de prijs per stuk is gewoon zinloos, dus daarmee ook de total (circulating) supply. De enige zinnige vergelijking is volgens mij, en correct me if I’m wrong, de totale marktwaarde van dat moment versus de potentiële totale marktwaarde in de toekomst. Neem Vechain: hun produceren een generiek product (RFID chips voorzien van Vechaintech), voor meerdere branches, en hebben daarom een enorm groeipotentieel van totale marktwaarde (juist doordat ze hun eigen marktplafond verhogen door in meerdere branches actief te zijn). Dus wat is zegt dan uiteindelijk laag of hoog staan in waarde per stuk precies?
hoog, vraag is hoger dan aanbod
Oke ik citeer één voorbeeld. Dit voorbeeld lees je maar eens goed door (a.u.b.)tias86 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:32:
@Mortel als je zo overtuigt bent van dat stuk (heb het ook gelezen) dan kan je toch makkelijk uitleggen waarom jij er mee eens bent.
Een discussie word pas niet inhoudelijk als je hem niet aangaat en alleen linkjes naar reddit post.
De prijs is niet gebasseerd op het aantal tokens. Het is gebaseerd van de mensen die de token / coin hebben er voor vragen. Als er vraag is op 10$ en aanbod op 12$ is de token dan 10 of 12$ waard?This is going to start out slow, I want to make sure I get everyone on the same page before I pick things up and lift the curtain. Stick with me here....
This is an example to help illustrate why prices aren't driven by money invested, but rather consensus and opinion. Lets imagine the following exists (we will use bitcoin as an example, but this is how everything on the planet works)
Lets say Bitcoin is currently priced at $10k (the last sale). From $11k to $99k, every $1k there is someone with a sell order of 1 full bitcoin. From $9k to $1 dollar, every $1k on the way down there is someone with a buy order of 1 full bitcoin.
So, right now if you wanted to buy bitcoin you have several options... meet the lowest seller's price of $11k, or, put your own buy order up, above the highest buyer's bid order (overcut them). If you decide to just place an order, the price doesn't change. If you decide the buy the $11k bitcoin, now bitcoins value is $11k, with a new lowest sell offer of $12k, and a highest buy bid of $10k. Someone else comes in an overcuts the buy bid and puts 1 BTC for sale for $11k. No trades are made until someone matches a buy/sell.
Okay, that's kindergarten stuff, most people here understand that. So how much money drove the price up in this situation? $11k, and BTC price raised 11/10, 1.10, or 10% from the last sale. Now the entire marketcap of BTC raised 10% (last sale multiplied by circulating supply). So it takes $11k to drive a 10% increase, right? Not at all. Lets look at what happens when news is released.
News comes out that Warren Buffet thinks bitcoin is a scam, a bubble, and he wouldn't touch it with a 10 foot pole because he only invests in things he understands and he doesn't understand crypto. People panic everywhere, and believe "this guy is smart, I'm overvaluing this thing".
Suddenly people don't want to buy this scam anymore, and the buy orders for $11k, $10, and $9k are taken down.
At the same time, the people wanting to sell start to panic and just want out. The guy at $32k (who just had that offer up "just incase it moons") drops down to $11k sell order. The guy at $12k, who was the lowest, now undercuts him to $10k.
The other buyers see the sellers undercutting and think that if these people want out, why am I buying in. The $8k guy pulls his offer, and so do the $7k, $6k and $5k guys. The highest offer is now $4k.
The sellers panic further and the $14k guy undercuts the $10k guy and puts up a $9k sell. The $15k, 17k and 11k guys all see this flurry of panic and now a storm undercutting is triggered, to $8k, $7k, and $6k. The $8k order pulls his again and goes down to $5k.
The price on the buy and sell orders has moved around a ton, but no sales have actually happened yet. Technically, BTC is still "worth" $11k, and the market cap reflects that. All this horseshit has happened, and it only happened in 10 seconds, but the price hasn't moved yet.
The $27k guy wakes up and checks his phone. He had a $27k offer just incase the price moved also, and he also only has a tiny infinitesimal fraction of a BTC. Well, he decides "he's out" and fills $1 worth of the part of the $4k guys buy offer.
The latest price information is now updated, and BTC fell from $11k to $4k price per BTC with the movement of a single dollar.
This is exaggerated example, but this is what moves price. Not money in vs money out. The ONLY THING that moves price is perception.
Vooral het dikgedrukte stukje is belangrijk in het citaat. (naar mijn mening)
Pak bijvoorbeeld ven. Stel iedere bezitter spreekt met elkaar af dat ze de token weg doen voor 81K. Wanneer iemand hem dan voor 81K koopt, is de prijs ineens van de huidige 50k naar de 81 geschoten met slechts 1 transacitie. Tuurlijk gebeurd dat niet. Maar dat geeft wel aan dat het aantal tokens / coins niet uitmaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Mortel op 28-02-2018 09:39 ]
Een compact disc (of ieder ander product) is feitelijk niet meer waard dan dat het gekost heeft om het te maken. Het ligt echter wel in de winkel voor een bepaalde prijs. De koper kiest er vervolgens voor die prijs te betalen. Anderen kiezen er voor het ergens anders voor minder te halen. Is het product een eigendom geweest van een "bekend" persoon, is de feitelijke waarde van het product nog hetzelfde (of afgenomen vanwege verloren mint conditie); maar er zijn legio voorbeelden dat de hierboven genoemde gek tonnen of miljoenen over had voor desbetreffende artikel / ex-eigendom van bekend persoon.
Dus: wat een gek er voor geeft.
[ Voor 79% gewijzigd door RustStorm op 28-02-2018 09:45 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Exact. En dan maakt het niet uit of je 100 tokens of 10 miljoen tokens hebt. Het is waard waar het voor wordt verkocht. De waarde van een token is niet afhankelijk van de totale suply.RustStorm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:40:
Vraag versus aanbod; of eigenlijk, wat een gek er voor geeft is een betere conclusie.
Verwijderd
Al zijn er genoeg mensen die de totale supply meenemen in hun oordeel over de waarde. Waardoor het indirect dus wel daarmee te maken heeft.Mortel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:41:
[...]
Exact. En dan maakt het niet uit of je 100 tokens of 10 miljoen tokens hebt. Het is waard waar het voor wordt verkocht. De waarde van een token is niet afhankelijk van de totale suply.
Klopt, gebasseerd op een fout beginsel. (naar mijn mening)Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:43:
[...]
Al zijn er genoeg mensen die de totale supply meenemen in hun oordeel over de waarde. Waarde het indirect dus wel daarmee te maken heeft.
Dat probeer ik dus de wereld uit te helpen
Ik heb coin y met een total supply van 100.000.000 coins en een huidge totale marktwaarde van € 100 mil. (€ 1,- p/st), maar een groeipotentieel van € 500 mil. in totale waarde.
Coin y staat relatief veel lager (goedkoper), zonder dat de prijs per stuk of circulating supply er toe doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Weakhand op 28-02-2018 09:47 ]
Hoe kun je zeggen wat de marketcap potentieel is?Weakhand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:45:
Stel ik heb coin x met een total supply van 1.000.000 coins, een huidge totale marktwaarde van € 100 mil. (€ 100,- p/stk.) en een groeipotentieel naar een marktwaarde van € 200 mil.
Ik heb coin y met een total supply van 100.000.000 coins en een huidge totale marktwaarde van € 100 mil. (€ 1,- p/st), maar een groeipotentieel van € 500 mil. in totale waarde.
Coin y staat relatief veel lager (goedkoper), zonder dat de prijs per stuk of circulating supply er toe doet.
Als ineens niemand meer verkoopt voor het lage bedrag van 1 euro, maar voor 8 euro.
Dan is de market cap ineens veel hoger. En dan kan doormiddel van een paar transacties. De sell orders van de seller schuiven ineens massaal op.
Niet aanvallend bedoeld btw. Gewoon discussie!
Dat zou je moeten berekenen aan de hand van de reële waarde en de in de toekomst verwachtte reële waarde; uiteraard nauwelijks te doen voor crypto op dit moment (vandaar speculatief).Mortel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:50:
[...]
Hoe kun je zeggen wat de marketcap potentieel is?
Als ineens niemand meer verkoopt voor het lage bedrag van 1 euro, maar voor 8 euro.
Dan is de market cap ineens veel hoger. En dan kan doormiddel van een paar transacties. De sell orders van de seller schuiven ineens massaal op.
Niet aanvallend bedoeld btw. Gewoon discussie!
Mee eens. Ik verwacht zelf een ongelooflijke grote marketcap. Momenteel is het nog peanuts vergelegen met de mature fase van de blockchain. Maar dat is enkel een verwachting.Weakhand schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:51:
[...]
Dat zou je moeten berekenen aan de hand van de reële waarde en de in de toekomst verwachtte reële waarde; uiteraard nauwelijks te doen voor crypto op dit moment (vandaar speculatief).
Wat een toon... ga gewoon normaal een discussie aan. Overigens is die toon best misplaatst als je wat beginselen van de economie rondslingert die niet eens een-op-een toepasbaar zijn op cryptocurrency....TuutjDrie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:13:
[...]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ik vermoed alleen dat de koers nog wel verder zal dalen. Dit baseer ik alleen op het feit dat de koers steeg zonder echt aanleiding van nieuws.
Maargoed hoe ver gaan we nog zakken, want ik denk niet dat hij de 10k weer gaat raken deze week.
Dat veel alts nu laag staan is volgens mij het directe gevolg van het feit dat de BTC nu een ABC correctie gaat doen na 5 waves omhoog (zie de 2 uurs). Grote beleggers zien en weten dat en hebben hun geld er nu even uit gehaald om aan het einde van de ABC weer in te stappen.
Denk dat de mensen nano weer een koopje vonden, na dat nano flink was gezakt door de bitgrail scam.hellsau schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:07:
Ik gooi het over een andere boeg. Ik had nano verkocht op 10k en op 15k. Heb nu geen nano meer maar wil zeker weer terug inkopen.
Ik vermoed alleen dat de koers nog wel verder zal dalen. Dit baseer ik alleen op het feit dat de koers steeg zonder echt aanleiding van nieuws.
Maargoed hoe ver gaan we nog zakken, want ik denk niet dat hij de 10k weer gaat raken deze week.
De moonboys zijn uit aan het stappen en pakken verlies (dom) komt nog genoeg mooi nieuws aan rn go live mainnet in juni dus voor juni zeker weer ergens omhoog. HODL!!MaStar schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:20:
Wat is er met VEN aan de hand? -10% en stijgt totaal niet mee.
moeten we ons zorgen gaan maken?
Groetjes, FaceDown.
De waarde P gaat over het verkopen van het eerstvolgende stuk tegen het hoogst uitstaande bod ["wat de gek ervoor geeft op een bepaald moment"->NU]. Een q=2 zal al een lagere P hebben dan de P voor q=1 etc. De marktkapitalisatie geeft dus helemaal absoluut niks aan over de totale waardering.TuutjDrie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:20:
[...]
Lmao. Geen economiestudent zeker? Ik begrijp waar je naartoe wilt met dat bij gelijke market cap meer stuks leidt tot een lagere prijs*, maar wat je zegt slaat als een lul op een drumstel.TuutjDrie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:13:
[...]
*Algebraïsch klopt dat zeker, maar fundamenteel kun je je afvragen wat marktkapitalisatie is, en of je het wel kan berekenen met PQ aangezien P geen gelijkblijvende variabele is (orderboek).
[ Voor 31% gewijzigd door The Redman op 28-02-2018 10:38 ]
Verwijderd
Voortaan DigixDAO...!!!!
Vage coin, maar winstgevend tegen de stroom in.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2018 10:29 ]
Je snapt dat er genoeg mensen zijn die zijn ingestapt voor een snelle profit en niet zo veel om het project zelf geven? Waarom maakt ze dat meteen moonboys? Ik denk dat het aantal mensen wat met verlies verkoopt wel meevalt.FaceDown schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:26:
[...]
De moonboys zijn uit aan het stappen en pakken verlies (dom) komt nog genoeg mooi nieuws aan rn go live mainnet in juni dus voor juni zeker weer ergens omhoog. HODL!!
Niet voor het een of het ander, maar jij hebt hier telkens de grootste moonboy van VEN uitgehangen. Ik snap niet waarom je dat anderen nu verwijt.
Net zoals het dom was om uit te stappen rond het event zekerFaceDown schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:26:
[...]
De moonboys zijn uit aan het stappen en pakken verlies (dom) komt nog genoeg mooi nieuws aan rn go live mainnet in juni dus voor juni zeker weer ergens omhoog. HODL!!
Iedereen die dat gedaan heeft kan nu extra coins kopen, niet slecht.
Ik wil een nieuwe coin toevoegen aan mijn pf: Ven of Ada?
Zero.
Hij gaat naar verwachting inderdaad zakken nu ja. Zit nu in het BC gedeelte van de ABC correctie.hellsau schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:07:
Ik gooi het over een andere boeg. Ik had nano verkocht op 10k en op 15k. Heb nu geen nano meer maar wil zeker weer terug inkopen.
Volgend support level is 110, als hij daar doorzakt komt de sterke psychologische support van 100 voor deze coin. Verwacht echter niet dat hij hier snel door gaat zakken.
Ik heb ook op 140 uitgecasht en ga rond de 110 terug inkopen.
(in de tussentijd nog wat satoshi's verdiend met VEN en nu NEO buy the rumour/sell the news golfje mee te surfen
Dus maw best nog wat VEN inkopen danFaceDown schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:26:
[...]
SPiET
Met deze dump van VEN, zou ik voor VEN gaan. Even nog wachten met kopen, ik verwacht nog wel iets een daling (verwachting(!))Pelox schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:34:
Wellicht een domme vraag hier.. maar toch.
Ik wil een nieuwe coin toevoegen aan mijn pf: Ven of Ada?
Ja lastige keuze. Ik heb namelijk nog een hoop xrp ongeveer 20% van mijn pf waarvan ik zeker 10% wil inruilen voor of ada of ven omdat ik op de langere termijn meer verwacht van die 2. Het stukje xrp wat ik dan nog heb is Nice to have als hij nog eens gaat.kleefding schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:35:
Ven staat vrij laag vind ik, zij allebei wel goede coins
Goed idee?
Zero.
VEN heeft, net als meer munten, last van de huidige trend van de markt. Het is nog steeds vol potentie en maakt, in mijn ogen, de goede keuzes om te rechtvaardigen dit te zien als goede investering. Dat mensen als jij het daar niet mee eens zijn en kennelijk er mensen (zoals jij) zijn die het hun missie maken om o.a. Facedown te "pakken" op zijn mening over VEN doet daar niets aan af. Vooralsnog komt er vanuit jou niet zo heel veel behalve wat jammerlijke trolpogingen. Ga het een keer inhoudelijk hebben over muntjes en gebruik het Tweakersplatform waar het voor is bedoeld i.p.v. dit storende gedrag.tias86 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:33:
Eerst was de rebrand goed voor 100 dollar en nu is het het mainnet geworden of nie facedown.
Ik verwijs graag naar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54419301
[ Voor 5% gewijzigd door hmr op 28-02-2018 10:45 ]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Wat(er)?Ari Gold schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:45:
It goes down the drain!
Zero.
Ik ga wachten tot bitcoin 50k aantikt dan ales verkopen daarna donderd het wel weer naar 15k ofsoNopheros schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:32:
[...]
Net zoals het dom was om uit te stappen rond het event zeker![]()
Iedereen die dat gedaan heeft kan nu extra coins kopen, niet slecht.
Die kou is wel op je bolletje geslagen of nietA87 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:19:
[...]
Ik ga wachten tot bitcoin 50k aantikt dan ales verkopen daarna donderd het wel weer naar 15k ofso
Er komt wel weer een bullrace. Als alles de hele tijd stagneert op 10k en ark net zoveel waard is als bitconnect weet je dat er een bull aan komt.Rechtzodiegaat schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:20:
[...]
Die kou is wel op je bolletje geslagen of niet
Ik koop steeds het rood en alles wordt minder waard,,
Dit is toch meer dan logisch
[ Voor 39% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 11:24 ]
Ja ik ga hetzelfde doen met mijn verge, zodra hij de 1 dollar aantikt verkoop ik de hele boelA87 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:19:
[...]
Ik ga wachten tot bitcoin 50k aantikt dan ales verkopen daarna donderd het wel weer naar 15k ofso
Zero.
Dus eerst tegen Facedown en een zin later al tegen alle venholders..tias86 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:18:
Heb niks tegen ven, en ik heb ook nooit gezegd dat het een slechte investering is. Wel een aversie tegen dat gehype. En facedown liep het extreem te promoten, en dan krijg je ook andere geluiden te horen, iets met actie en reactie. Maar dat willen de venholders niet horen natuurlijk. Alleen positieve geluiden. Iedereen hoopt op winst natuurlijk, trek je het je niet zo persoonlijk aan. Enige wat je doet is iets kopen en op je luie stoel zitten wachten tot het meer waard word. Als je nou betrokken bent bij de ontwikkeling oid is het weer een ander verhaal.
Gaat lekker.
Wat een onzin reactie. Het is bij jou altijd wel zwart-wit hé... VEN heeft goede aankondigingen gedaan alleen de koers is er niet naar. Dat is jammer, maar dat maakt mij niet zoveel uit aangezien ik en meerdere mensen er voor de lange termijn in zitten.tias86 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:18:
Heb niks tegen ven, en ik heb ook nooit gezegd dat het een slechte investering is. Wel een aversie tegen dat gehype. En facedown liep het extreem te promoten, en dan krijg je ook andere geluiden te horen, iets met actie en reactie. Maar dat willen de venholders niet horen natuurlijk. Alleen positieve geluiden. Iedereen hoopt op winst natuurlijk, trek je het je niet zo persoonlijk aan. Enige wat je doet is iets kopen en op je luie stoel zitten wachten tot het meer waard word. Als je nou betrokken bent bij de ontwikkeling oid is het weer een ander verhaal.
Het is helemaal geen hype als je gewoon kijkt naar wat er wordt gezegd. Wat houdt jouw pf op dit moment? En waarom heb je er voor gekozen?
Van die laatste twee zinnen van je post kan ik geen chocola maken, kan je die wellicht nog iets duiden?
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Gaat samenwerken met ARK dit kan ark een goede trap geven!
Met een huidige koers van rond 3 euro nu .. tssjaaaa supply nu 96 miljoen, dus kan makkelijk groeien.
https://blockport.io/
[ Voor 49% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 11:29 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Grotman op 28-02-2018 11:28 ]
Op mijn Delta is hij 15.35% gedaald in BTC waarde en 19% in Euro.Dhr. Satoshi schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:31:
VEN is sinds 22-1 gehalveerd in waarde. Ik herhaal. VEN is sinds 22-1 gehalveerd in waarde.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Blockport he, ik heb dat nou eens gevolgd, white paper ingelezen en team bekeken. Maar ik snap die hype omtrent dit platform niet? Het team bestaat uit mensen die goed zijn in bv'tjes uit de grond trappen, maar zie vrij weinig technisch personeel op de lijst. De website is compleet statisch dus je kan er vrij weinig van zeggen. Ze pretenderen fiat te implementeren maar dit is niet 1 2 3 gedaan, dan moet je wel compliant zijn. Sterker nog ik vraag me af of dit wel op korte termijn gerealiseerd kan worden.A87 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:26:
Wat klein nieuws over ARK, over paar maanden wordt BLOCKport gelanceerd (exchange die decentralized is)
Gaat samenwerken met ARK dit kan ark een goede trap geven!
Met een huidige koers van rond 3 euro nu .. tssjaaaa supply nu 96 miljoen
Ik ben wel vrij positief over het design van de site, lekker fris, maar het voelt als een leuke mockup ipv een goed technisch product? Wat mis ik blijkbaar aangezien er zoveel mensen hier lyrisch over zijn.
En de waarheid ligt er, zoals gewoonlijk, weer ergens tussenin. 22-1 81678, vandaag 45507. Dat zijn de uiterste waardes.hmr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:33:
[...]
Op mijn Delta is hij 15.35% gedaald in BTC waarde en 19% in Euro.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Het totale concept moet niet van enkel blockport komen maar van ark als ''basis'
https://blog.ark.io/ark-b...ship-updates-d105e93e2591
Ze zijn nu bezig met een nieuwe wallet V2, wordt geavanceerder (ark wallet).
Hier komt de echte ''bridge'' ook uiteindelijk in. Nu is alles nog karig.
https://blog.ark.io/upcom...op-wallet-v2-4545921e6b68
[ Voor 33% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 11:42 ]
wordt leuk om straks wat meer in te slaan dus!Dhr. Satoshi schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:31:
VEN is sinds 22-1 gehalveerd in waarde. Ik herhaal. VEN is sinds 22-1 gehalveerd in waarde.
Zie ik het dan verkeerd? Volgens mij probeert Sathosi gewoon weer lekker stemming te maken....Crypts schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:35:
[...]
En de waarheid ligt er, zoals gewoonlijk, weer ergens tussenin. 22-1 81678, vandaag 45507. Dat zijn de uiterste waardes.
Als ik het verkeerd zie dan dien ik mijn Delta aan te passen, maar ook op coinmarketcap zie ik geen 50%
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Verwijderd
Zero.
ledger nanoPelox schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:41:
Welke wallet gebruiken jullie voor Ven trouwens?
[ Voor 9% gewijzigd door tias86 op 28-02-2018 11:43 ]
Dit is wat ark heeft gepost over samenwerking met blockport
We believe that both ARK and Blockport together with their communities will strengthen each other in the quest for mass adoption of blockchain technologies and cryptocurrencies.
Waarschijnlijk zijn er evenveel flame posts te vinden als hype posts. Ligt dus ook bij mensen als jou, dat Ven veel genoemd wordt. Als je het graag over Blockport wilt hebben, ben je toch vrij om daar een goed, informatief begin aan te maken?tias86 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:42:
@muffstuff 55 pagina`s over ven, en je komt nog niet eens op 1 pagina over blockport, als dit forum zoekt op die trefwoorden. Dus wat bedoel je precies met hype en lyrisch?.
Als je toch even niks te doen hebt en zit te wachten tot de BTC vandaag wel of niet stijgt, dit lezen:
https://www.oracletimes.c...publish-ripple-xrp-proof/
Ik zie een hoop mensen erg positief over Blockport, ik heb daarom zelf ook er naar gekeken omdat het concept mij interessant leek en om dat het nederlands is. Maar echter na het inlezen snap ik eigenlijk niet waarom een hoop mensen zo positief zijn daar er in feite waar blockport mee adverteert, bv fiat, een vrij moeizame implementatie is.tias86 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:42:
@muffstuff 55 pagina`s over ven, en je komt nog niet eens op 1 pagina over blockport, als dit forum zoekt op die trefwoorden. Dus wat bedoel je precies met hype en lyrisch?.
Wat VEN hiermee te maken heeft weet ik niet, welk punt probeer jij te maken?
Ach ja de constatering dat VEN zoveel gedaald is sinds zijn ATH kan ik slechts om glimlachen. Dat zijn wel meer muntjes de afgelopen tijd.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
edit: sorry dacht dat je op mij een reply geschreven hadpirodr01 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:44:
[...]
Waarschijnlijk zijn er evenveel flame posts te vinden als hype posts. Ligt dus ook bij mensen als jou, dat Ven veel genoemd wordt. Als je het graag over Blockport wilt hebben, ben je toch vrij om daar een goed, informatief begin aan te maken?
[ Voor 25% gewijzigd door mannowlahn op 28-02-2018 11:48 ]
Als je cmc gebruikt dan kom je op 81k en 47k maar die vind ik erg lastig af te lezen, ik heb Binance gebruikt als uitgangspunt omdat dat daar verreweg het grootste volume verhandelt wordt.hmr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:39:
[...]
Zie ik het dan verkeerd? Volgens mij probeert Sathosi gewoon weer lekker stemming te maken....
Als ik het verkeerd zie dan dien ik mijn Delta aan te passen, maar ook op coinmarketcap zie ik geen 50%
De waarheid ligt dus ergens tussen jullie in.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Eerder had Sathosi het over februari.. maar nu over januari. Ik was even in de war.. my bad!Crypts schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:47:
[...]
Als je cmc gebruikt dan kom je op 81k en 47k maar die vind ik erg lastig af te lezen, ik heb Binance gebruikt als uitgangspunt omdat dat daar verreweg het grootste volume verhandelt wordt.![]()
De waarheid ligt dus ergens tussen jullie in.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Mocht je nog willen (goedkoop) willen inslaan, kan dat nu nog
https://blog.guts.tickets/perspectives-3cacf410f52e
Dit kwam door Binance. Ik had de verkoop order klaargezet op 22-1. Orderdatum staat nu automagisch op 22-2. Hoe dit kan is mij ook een raadsel want zoiets kun je zelf niet aanpassen.hmr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:50:
[...]
Eerder had Sathosi het over februari.. maar nu over januari. Ik was even in de war.. my bad!
nee je moet ook geen blockport tokens gaan kopen
[ Voor 20% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 11:59 ]
Maakt niet uit maar het punt wat hij maakt is op zich wel valide, buiten het geshil hier is ven idd bijna de helft in waarde gedaald en dat doen maar weinig andere muntjes ven na.hmr schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:50:
[...]
Eerder had Sathosi het over februari.. maar nu over januari. Ik was even in de war.. my bad!
Als investering op korte/middellange termijn (wat is daar de definitie eigenlijk van met crypto's?) is het dus niet een beste keus geweest.
Veel muntjes zijn geen solide investering gebleken in die tijd. Althans, wie tijdens de piek van Januari heeft gekocht kan over het algemeen een leuk verlies noteren.Crypts schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:56:
[...]
Maakt niet uit maar het punt wat hij maakt is op zich wel valide, buiten het geshil hier is ven idd bijna de helft in waarde gedaald en dat doen maar weinig andere muntjes ven na.![]()
Als investering op korte/middellange termijn (wat is daar de definitie eigenlijk van met crypto's?) is het dus niet een beste keus geweest.
Het is allemaal maar relatief en van belang om te kijken naar het inkoop moment. Maar de stelling dat het inkopen van VEN rond 22 jan en nu verkopen een slechte investering is, is een waarheid als een koe.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Crypts schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:56:
[...]
buiten het geshil hier is ven idd bijna de helft in waarde gedaald en dat doen maar weinig andere muntjes ven na.

Ik zou nochtens durven beweren dat de ATH van heel veel muntjes meer dan het dubbele van de huidige koers is.
Wat @FaceDown en ook anderen proberen duidelijk te maken over VEN (maar ook andere interessante coins) is dat vasthouden en laag bijkopen wel degelijk zinvol kan zijn.Crypts schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:56:
[...]
Maakt niet uit maar het punt wat hij maakt is op zich wel valide, buiten het geshil hier is ven idd bijna de helft in waarde gedaald en dat doen maar weinig andere muntjes ven na.![]()
Deze boodschap lijkt maar niet aan te komen.
Daytraders hebben daar inderdaad geen boodschap aan want zij kijken naar de dag en niet verder.
Prima, want dat is een andere strategie.
Iedere dat roepen dat de waarde van coin X lager of hoger is dan de vorige dag/week is dus niet van belang voor de lange termijn strategie.
Jup net zoals de meeste coins die hier voorbij komen, voor de lange termijn waarschijnlijk/hopelijk zinvol.HoppyF schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:04:
[...]
Wat @FaceDown en ook anderen proberen duidelijk te maken over VEN (maar ook andere interessante coins) is dat vasthouden en laag bijkopen wel degelijk zinvol kan zijn.
Deze boodschap lijkt maar niet aan te komen.
Daytraders hebben daar inderdaad geen boodschap aan want zij kijken naar de dag en niet verder.
Prima, want dat is een andere strategie.
Iedere dat roepen dat de waarde van coin X lager of hoger is dan de vorige dag/week is dus niet van belang voor de lange termijn strategie.
Ik zie er zelf niets in, maar ik kan me voorstellen dat mensen die het ‘gedoe’ met wallets en private keys te moeilijk (?) vinden er interesse in hebben, ook al gaat dit decentralisatie tegen.Rabobit is een onderdeel van een intern innovatie kickstarter programma van de Rabobank. Het is een cryptocurrency wallet binnen de online Rabobankieren omgeving.
Dit topic is gesloten.
![]()
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier
Verdere regels:
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!