[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 204 Laatste
Acties:
  • 583.139 views

Onderwerpen

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
€60 voor twee pizza's? Dan heb je inderdaad een pak te veel betaald!

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Crypts schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:50:
[...]

Accountje aanmaken op Bitstamp, Coinbase/Gdax of Kraken, wat is daar nou zo verschrikkelijk lastig aan? :?
Als je een rekening bij een bank wil openen moet je meer handelingen verrichten...
Accountje aanmaken, hoe doe je dat??? En waarom moet ik er zo'n moeite voor doen met ID's etc?
En ik spreek nauwelijks Engels :)

Verwijderd

Bmfd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:49:
[...]

Er was ook iemand die 147K Nano heeft verloren.

Hij heeft alsnog ~140K Nano, maar het blijft kut om in een klap meer dan een miljoen kwijt te raken.
Ook heftig zeg... Je moet er maar mee om kunnen gaan.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-01 23:17
[...]

Accountje aanmaken op Bitstamp, Coinbase/Gdax of Kraken, wat is daar nou zo verschrikkelijk lastig aan? :?
Als je een rekening bij een bank wil openen moet je meer handelingen verrichten...
Account aanmaken en geld overmaken naar een broker of Exchange is het probleem niet.
Het begint pas daarna!
Wat moet je dus kopen en wat juist niet en op welk moment.
Dit blijkt een stuk lastiger te zijn dan men denkt.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 22:21
RaptorXS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:42:
Ik hou toch de stelling overeind, crypto's snappen wij hier wel en het wordt steeds meer gemeengoed,
maar nog steeds niet voor de grote massa.
Dan heeft hij ook niet de tijd genomen zich er in te verdiepen. Vanwege zulke personen zullen banken en brokers ook eeuwig blijven bestaan.

De eerste keer een bankrekening openen (of zakelijke rekening for that matter) lijkt ook een onmogelijke opgave. De oplossing is simpel, bel de bank en zij regelen het voor je. Op diezelfde wijze weet ik ook zeker dat ik met een half uurtje uitleg mijn moeder uit zou kunnen leggen hoe ze een rekening opent, geld stort en BTC koopt. De learning curve is niet hoger dan voor het eerste maal internetbankieren als je cheques en acceptgiro's gewend bent, of e-mail i.p.v. de fax.

Feit dat 1 op de 17 Zuid Koreanen zichzelf geverifieerd heeft om in crypto's te mogen handelen toont wel aan dat massa adoptie prima mogelijk is.

• RaptorXS
:)
Dan heeft hij ook niet de tijd genomen zich er in te verdiepen. Vanwege zulke personen zullen banken en brokers ook eeuwig blijven bestaan.
Klopt, dat willen de mensen ook niet, de tijd nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door RaptorXS op 27-02-2018 20:58 ]

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09-2025
[...]

Als je eindelijk dat accountje hebt geopend (na best veel gezeur met verificatie) kom je in een exchange-omgeving, met market orders, limit orders, laat- en biedkoersen, maker fees, taker fees etc, en dan heb je nog nergens in gehandeld. Als je daar nul ervaring mee hebt is de leercurve echt wel steil.

Ik snap best dat dit met jouw achtergrond gesneden koek is, maar ik ben het met Raptor eens dat crypto nog lang niet voor de massa is, ondanks alle verhalen over Henk en Ingrid en hun kapper die instappen.

• RaptorXS
De gewone mens zonder speciale pc skills heeft er dus geen interesse in.
Die willen alleen een koop/verkoop knop, liefst via hun bankrekening (zonder wallet) en betalen met Ideal. :)

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:50:
Ach, wat is verliezen?
Ik denk dit!
(bron, BTC direct nieuwsbrief)

Bitcoin pizza’ opnieuw besteld met Lightning Network
Lazslo Hanyecz, de man die in 2010 voor 10.000 bitcoins twee pizza’s had besteld, heeft op zondag 25 februari opnieuw pizza’s besteld met bitcoins. Deze keer deed hij dit met het Lightning Network. Hanyecz gebruikte hiervoor dezelfde tactiek als acht jaar geleden, toen hij pizza’s bestelde door eerst aan een vriend bitcoins te betalen. Hij betaalde deze keer 0.00649 bitcoins voor de pizza’s, wat neerkomt op ongeveer 57 euro met de huidige koers.
Tuurlijk is het achteraf balen. Maar goed, stel je gaat naar Amerika, koopt er een iPhone voor 600 dollar en 7 jaar later is de dollar in waarde gestegen waardoor je voor 1 dollar een iPhone kan kopen, dan baal je ook niet echt denk ik zo..

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:53:
[...]

Ook heftig zeg... Je moet er maar mee om kunnen gaan.
Jep, het blijft treurig om te zien dat mensen zoveel geld verliezen in iets waar ze zelf niks aan kunnen doen. Deze post kwam op Reddit ook nog voorbij..

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
RaptorXS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:53:
[...]

Accountje aanmaken, hoe doe je dat??? En waarom moet ik er zo'n moeite voor doen met ID's etc?
En ik spreek nauwelijks Engels :)
Bij het openen van een bankrekening moet je ook een id laten zien, de rest doen zij voor je idd maar nauwelijks Engels spreken? Kunnen lezen is voldoende en anders is er Google translate. :+

Als je de vragen hier soms al ziet is het niet een kwestie van niet kunnen maar niet willen. Je moet er idd een heel ietsie pietsie klein beetje moeite voor doen. Het is echt geen rocket science en ik denk voor iedereen wel te snappen maar ja het kost je 15 minuten van je leven oid. Als je geld wil verdienen lijkt me dat nou niet echt een hele grote investering...

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• RaptorXS
Crypts schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:07:
[...]

Bij het openen van een bankrekening moet je ook een id laten zien, de rest doen zij voor je idd maar nauwelijks Engels spreken? Kunnen lezen is voldoende en anders is er Google translate. :+

Als je de vragen hier soms al ziet is het niet een kwestie van niet kunnen maar niet willen. Je moet er idd een heel ietsie pietsie klein beetje moeite voor doen. Het is echt geen rocket science en ik denk voor iedereen wel te snappen maar ja het kost je 15 minuten van je leven oid. Als je geld wil verdienen lijkt me dat nou niet echt een hele grote investering...
Ik heb het nu niet over mezelf, alleen mijn kritische blik over crypto's en algemene acceptatie. :)

• Dhr. Satoshi
  • Laatst online: 21-01 11:11
Crypts schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:07:
[...]

Helaas toch een te grote stap voor de grote massa. Voor ons misschien niet te bevatten maar het is de realiteit. Dit zal eenvoudiger moeten. En vanaf dat moment zal BTC ook weer een mooie run maken door nieuw geld.

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-12-2025
zilver7 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:04:
[...]

Als je eindelijk dat accountje hebt geopend (na best veel gezeur met verificatie) kom je in een exchange-omgeving, met market orders, limit orders, laat- en biedkoersen, maker fees, taker fees etc, en dan heb je nog nergens in gehandeld. Als je daar nul ervaring mee hebt is de leercurve echt wel steil.

Ik snap best dat dit met jouw achtergrond gesneden koek is, maar ik ben het met Raptor eens dat crypto nog lang niet voor de massa is, ondanks alle verhalen over Henk en Ingrid en hun kapper die instappen.
Ik denk dat die “Henk en Ingrid” best kunnen instappen met een CoinBase bijvoorbeeld, tot nu toe zo ongeveer de meest laagdrempelige variant die ik ken. Account aanmaken, ID scannen en bankrekening koppelen is nog prima te doen, en met een paar muisklikken kunnen ze 4 munten kopen/verkopen. Aangezien 80% van de alts meebewegen met een BTC hoef je ze die wereld niet eens te laten zien. Waarschijnlijk hebben ze ook nog nooit van VEN of Nano of wat dan ook gehoord dus waarom ze wijzer maken in een voor hun onbegrijpbare wereld? Ze kunnen lekker meedoen met “de hype” en als ze dan toch die wereld van de alts ontdekken hebben ze ook genoeg broker/ict kennis om daarmee verder te komen.

Maargoed, dat is dan mijn visie gezien vanuit de bril van mijn buurman, die op die manier ook een paar tientjes in crypto wou steken. Voor hem als halve digibeet redelijk te behappen en hij heeft aan het dashboard van CoinBase genoeg.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:12
RaptorXS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:06:
De gewone mens zonder speciale pc skills heeft er dus geen interesse in.
Die willen alleen een koop/verkoop knop, liefst via hun bankrekening (zonder wallet) en betalen met Ideal. :)
Daar heb je toch de crypto brokers voor? Betalen met ideal etc..

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-01 22:24
iemand een invitecode voor bl3p voor mij?

• Ypuh
RaptorXS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:57:
:)
[...]

Klopt, dat willen de mensen ook niet, de tijd nemen.
Mijn pa heeft ook een eigen zaak (zalencentrum). Werkt 6 dagen (liefst 7) in de week 10-12u p/d en het verst dat ie ooit van huis geweest is (max een midweek) is net over de Duitse grens. Vindt z'n werk fantastisch, maar computers en die papierboel boeit hem niet. Schrijft z'n facturen nog met de hand en wanneer hij een bruiloft organiseert vraagt het echtpaar een half jaar later of hij de rekening eens kan opmaken. Zaken gaan al 30 jaar prima zo en hij staat 50/52 weekenden per jaar volgeboekt.

Moraal verhaal: Moet je zo iemand vervelen met crypto? Het zou hem waarschijnlijk ook niet lukken, maar daar heeft ie een accountant of z'n andere mannetjes wel voor mocht het een noodzakelijk kwaad worden. Een 100% adoptie van crypto (of 5% for that matter) is helemaal niet nodig om succesvol te zijn.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Bmfd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:07:
[...]

Jep, het blijft treurig om te zien dat mensen zoveel geld verliezen in iets waar ze zelf niks aan kunnen doen. Deze post kwam op Reddit ook nog voorbij..
Niks aan kunnen doen??? Wut? Echt OVERAL wordt gezegd dat je niet moet speculeren met geld dat je niet kan missen en dat cryptos zeer volatiel zijn.... hoe meer waarschuwingen moet iemand krijgen???

Sorry, alsof je op het spoort gaat staan en de trein de schuld geeft.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Crypts
zilver7 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:04:
Ik snap best dat dit met jouw achtergrond gesneden koek is
Dat is bullshit, sorry dat ik het zo stel hoor maar hoe kan het dat een gemiddelde bouwvakker wel de tijd kan nemen om controls e.d. van een nieuwe ps4 game tot zich te nemen maar als het om serieuze duiten gaat dan moet hij/zij gewoon op een magisch knopje kunnen drukken en alles wordt geregeld? :?

Joepie wat moeilijk, market en limit order, maker en taker fees (dat is niet eens zo op de meeste exchanges). Dat zijn letterlijk 2 google zoekopdrachten en mits iemand het Engels enigszins machtig is nog vrij logisch ook. Hoe denk je dat ik mijn vak heb geleerd? Door de hele dag met mijn piemel te spelen? Ergens moet je beginnen en ja dat kost tijd. Naast een beetje handig boekhouden, handelen en bankieren kan ik oa ook nog eens een straatje leggen, stucen en roi berekeningen maken. Hoe denk je dat ik dat heb geleerd? Inlezen en doen. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• HoppyF
miicker schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:07:
[...]

Tuurlijk is het achteraf balen. Maar goed, stel je gaat naar Amerika, koopt er een iPhone voor 600 dollar en 7 jaar later is de dollar in waarde gestegen waardoor je voor 1 dollar een iPhone kan kopen, dan baal je ook niet echt denk ik zo..
Klopt.
Voor deze man was het kopen van twee pizza's met 10.000 BTC gewoon een leuke gimmick en niet verbonden met winst maken, vandaar dat hij nu weer twee pizza's heeft besteld alleen dan met veel minder BTC uiteraard. Niemand kan in de toekomst kijken.
Misschien is de 9000 die je nu betaalt voor een BTC over een paar jaar ook een schijntje.

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
Crypts schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:18:
[...]

Dat is bullshit, sorry dat ik het zo stel hoor maar hoe kan het dat een gemiddelde bouwvakker wel de tijd kan nemen om controls e.d. van een nieuwe ps4 game tot zich te nemen maar als het om serieuze duiten gaat dan moet hij/zij gewoon op een magisch knopje kunnen drukken en alles wordt geregeld? :?

Joepie wat moeilijk, market en limit order, maker en taker fees (dat is niet eens zo op de meeste exchanges). Dat zijn letterlijk 2 google zoekopdrachten en mits iemand het Engels enigszins machtig is nog vrij logisch ook. Hoe denk je dat ik mijn vak heb geleerd? Door de hele dag met mijn piemel te spelen? Ergens moet je beginnen en ja dat kost tijd. Naast een beetje handig boekhouden, handelen en bankieren kan ik oa ook nog eens een straatje leggen, stucen en roi berekeningen maken. Hoe denk je dat ik dat heb geleerd? Inlezen en doen. ;)
Dus straatje leggen die dan vervolgens stuccen en daarop weer de roi berekeningen maken? Kan je volgens mij veel beter op de computer doen hoor ;)

• RaptorXS
[...]

Dat interesseert een nieuweling helemaal niets :)

• RaptorXS
:) Algemene acceptatie van crypto's bij de grote massa daar gaat het om.

• Bmfd
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:18:
[...]

Niks aan kunnen doen??? Wut? Echt OVERAL wordt gezegd dat je niet moet speculeren met geld dat je niet kan missen en dat cryptos zeer volatiel zijn.... hoe meer waarschuwingen moet iemand krijgen???

Sorry, alsof je op het spoort gaat staan en de trein de schuld geeft.
Dus? Ik zeg niet dat ik het eens ben met zijn reactie, maar dat verandert toch niet dat hij er niets aan kon doen?

Withdrawals boven de 10K xrb werden handmatig goedgekeurd, maar verschillende mensen hebben daar +2 maanden op zitten te wachten, zonder resultaat. Daarnaast moest je sowieso geverifieerd zijn voordat je een withdrawal kon doen, en ook die verificaties werden amper gedaan. Hij kon er dus weinig aan doen dat hij z’n funds heeft kwijtgeraakt en dat is lullig, dat is alles wat ik zei.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
[...]

Feit is wel dat er in de cryptowereld een hele hoop jargon gebruikt wordt. Toen ik ging instappen en begon met inlezen zag ik de eerste paar uur ook echt door de bomen het bos niet meer. En dan heb je het jargon dat zelfs op de websites die alles proberen uit te leggen gebruikt wordt, als je er nog nooit mee te maken hebt gehad betekend het behoorlijk veel uitzoekwerk en dat is wel een punt waar veel mensen op afhaken en op zich snap ik het wel.

Ik en ik denk veel van ons in dit topic, doen het niet voor de winst maar ook zeker voor de fun. En als je dit puur wil doen om geld te verdienen, tja, dan kun je misschien beter gewoon gaan werken :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bmfd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:27:
[...]

Dus? Ik zeg niet dat ik het eens ben met zijn reactie, maar dat verandert toch niet dat hij er niets aan kon doen?

Withdrawals boven de 10K xrb werden handmatig goedgekeurd, maar verschillende mensen hebben daar +2 maanden op zitten te wachten, zonder resultaat. Daarnaast moest je sowieso geverifieerd zijn voordat je een withdrawal kon doen, en ook die verificaties werden amper gedaan. Hij kon er dus weinig aan doen dat hij z’n funds heeft kwijtgeraakt en dat is lullig, dat is alles wat ik zei.
Serieus geld/crypto niet in eigen beheer hebben is natuurlijk een groot risico. Moet er niet aan denken om 100+k ergens op een exchange te hebben staan. Gaat de site plat, weg geld.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Zelfs die poffertjes man had maar 3000 op exchange

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Ypuh
miicker schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:29:
[...]
Feit is wel dat er in de cryptowereld een hele hoop jargon gebruikt wordt.
Ik weet zeker dat als ik een dag meeloop met een bouwvakker dat ik ook te boek kom te staan als de grootste miskleun die ze ooit gezien hebben. Als je me een paar weekjes laat meedraaien (als ik dat al volhoud), valt er mogelijk nog iets te redden (lege dozen opruimen en de boel aanvegen ofzo). Overal wordt vakjargon gebruikt.

• Crypts
miicker schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:29:
Feit is wel dat er in de cryptowereld een hele hoop jargon gebruikt wordt.
Als je een hypotheek gaat afsluiten ook, je kunt natuurlijk domweg je krabbel zetten en hopen dat die stropdas het goed geregeld heeft. De meeste mensen zullen dit idd zo doen.

Investeren in crypto's is niet moeilijker dan normaal beleggen, moet je je afvragen of je dat wel wil natuurlijk. Ik ontken niet dat er een leercurve in zit maar kom op... Was het nou zo moeilijk om dingen uit te vinden? Wel willen maar geen tijd in willen steken. Misschien ben ik anders opgevoed maar ik heb altijd geleerd dat als je iets wil dat je daar dan ook tijd en moeite in moet steken, voor niets gaat de zon op.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:12
David Schwartz (ripple xrp) ama op reddit: https://www.reddit.com/r/..._cryptographer_at_ripple/

• RaptorXS
PilatuS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:32:
[...]

Serieus geld/crypto niet in eigen beheer hebben is natuurlijk een groot risico. Moet er niet aan denken om 100+k ergens op een exchange te hebben staan. Gaat de site plat, weg geld.
Leg dat de "newbies" maar uit nadat ze weten wat een exchange is :)

• Ypuh
RaptorXS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:38:
[...]

Simpel. Het is een online ruilbeurs voor digitale flippo's die geld waard zijn.

• tias86
RaptorXS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:38:
[...]

Is toch soort tinder waar je je ex kan om ruilen tegen de ex van iemand anders?

• A87
  • Niet online

A87

tias86 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:40:
[...]

Is toch soort tinder waar je je ex kan om ruilen tegen de ex van iemand anders?
Russische bruiden
je hebt wel zon auto nodig zoals hier
YouTube: Here's Why the McLaren 720S Is Worth $300,000

[ Voor 26% gewijzigd door A87 op 27-02-2018 21:41 ]

• Crypts
tias86 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:40:
[...]

Is toch soort tinder waar je je ex tittiecoin kan om ruilen tegen de ex sexcoin van iemand anders?
Wel ontopic blijven vriend. :+

• Ypuh
Zoveel moois aan die auto en dan jatten ze je koplampen :')

• A87
  • Niet online

A87

Ypuh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:43:
[...]

Zoveel moois aan die auto en dan jatten ze je koplampen :')
Oostblok dieven

• RaptorXS
Oke, einde discussie dus :)
Toch een Viva forum.

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Ypuh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:40:
[...]

Simpel. Het is een online ruilbeurs voor digitale flippo's die geld waard zijn.
Dat is een mooie benaming inderdaad, voor je 't weet is de zak leeg. :+

XRP = trash

• Crypts
Mr_Ripple schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:51:
[...]

Dat is een mooie benaming inderdaad, voor je 't weet is de zak leeg. :+
Niet helemaal, je kan ook bag holder worden van een hele grote zak waardeloze flippo's. :P

• tias86
wij zijn genderneutralen blijven niet eeuwig discuseren he

Aantal mensnen vind het prima te doen als je een beetje moeite doet.

Aantal vind dat het stuk makkelijker/toegankelijker kan moet mag

[ Voor 3% gewijzigd door tias86 op 27-02-2018 21:58 ]

• Crypts
tias86 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:54:
wij zijn mannen blijven niet eeuwig discuseren he
Nu doe je de vrouwen die dit topic ook frequenteren een beetje te kort... |:(

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 14:47
Ben al heel de avond aan het wachten tot er bitcoins op de ibood hunt verschijnen :(

Verwijderd

Bmfd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:07:
[...]

Lijkt wel een afscheidsbrief...

• tias86
Crypts schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:56:
[...]

Nu doe je de vrouwen die dit topic ook frequenteren een beetje te kort... |:(
sorry

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 18:53
Gaat goed met VEN en ICX he?!
Pfff

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:42
jep. top!! sell high, buy low.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 18:53
Ik wacht nog op dat sell high momentje ;-)
Buy high heb ik al gehad 🙄

Verwijderd

Dakillerbean schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:15:
[...]

Ik denk dat die “Henk en Ingrid” best kunnen instappen met een CoinBase bijvoorbeeld, tot nu toe zo ongeveer de meest laagdrempelige variant die ik ken. Account aanmaken, ID scannen en bankrekening koppelen is nog prima te doen, en met een paar muisklikken kunnen ze 4 munten kopen/verkopen. Aangezien 80% van de alts meebewegen met een BTC hoef je ze die wereld niet eens te laten zien. Waarschijnlijk hebben ze ook nog nooit van VEN of Nano of wat dan ook gehoord dus waarom ze wijzer maken in een voor hun onbegrijpbare wereld? Ze kunnen lekker meedoen met “de hype” en als ze dan toch die wereld van de alts ontdekken hebben ze ook genoeg broker/ict kennis om daarmee verder te komen.

Maargoed, dat is dan mijn visie gezien vanuit de bril van mijn buurman, die op die manier ook een paar tientjes in crypto wou steken. Voor hem als halve digibeet redelijk te behappen en hij heeft aan het dashboard van CoinBase genoeg.
Dat is absoluut waar, als de interesse er is kan er veel behaald worden. Mensen zien het toch ook vaak als beleggen in aandelen of gokken. Dat is vaak ook nog eens een aspect ervan wat je moet liggen. De logica van het gebruik van crypto als waardemiddel is nog overschaduwd.

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09-2025
[...]

Spoken like a true homo universalis B). Maar niet iedereen kan Arie Boomsma zijn hè. Ik denk toch echt dat een redelijk groot deel van de mensen die best iets met crypto zouden willen doen, nu nog afhaakt omdat het op dit moment nog te technisch is. Geen Evi van Lanschot, Meesman of Binck die het voor je regelen. Komt misschien nog wel.

• Crypts
zilver7 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:24:
[...]

Spoken like a true homo universalis B). Maar niet iedereen kan Arie Boomsma zijn hè. Ik denk toch echt dat een redelijk groot deel van de mensen die best iets met crypto zouden willen doen, nu nog afhaakt omdat het op dit moment nog te technisch is. Geen Evi van Lanschot, Meesman of Binck die het voor je regelen. Komt misschien nog wel.
Dat is toch prima? Niet iedereen doet aan beleggen dus waarom elke sperzieboon in de crypto's moet gaan is me dan ook een raadsel. Het is beleggen 2.0 maar je wil naar massa adoptie in het betalingsverkeer en dat is niet zo gek moeilijk. :)

• deavonden
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-05-2022
Crypts schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:31:
[...]

Dat is toch prima? Niet iedereen doet aan beleggen dus waarom elke sperzieboon in de crypto's moet gaan is me dan ook een raadsel. Het is beleggen 2.0 maar je wil naar massa adoptie in het betalingsverkeer en dat is niet zo gek moeilijk. :)
Denk dat de meeste mensen met aandelen ook niet zelf handelen. Misschien dat je ook crypto fondsen krijgt.

• TomTorquay
Weet er iemand wat er met WTC gebeurt? Heeft er opeens zin in gekregen?

• Ypuh
TomTorquay schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:36:
Weet er iemand wat er met WTC gebeurt? Heeft er opeens zin in gekregen?
Zou tijd worden, maar ik zie nog niet veel spannends. Heeft van de week nog 27-28k ETH gestaan en staat nu op 25.8k.

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:05
Ik heb geen medelijden met mensen die wel willen instappen voor een quick buck, maar niet kunnen omdat ze er geen zak van begrijpen en niet (willen) snappen hoe ze een accountje op Polo, Binance of wat dan ook moeten aanmaken, om vervolgens via bitonic wat BTC te kopen, deze direct naar de exchange te sturen en daar een simpele buy order te plaatsen voor coin xyz.

Volgens mij is crypto juist wel heel laagdrempelig. Je hebt alles in eigen beheer, je kan alles zelf opzetten ongeacht je inleg. Moet jij eens met 100 euro startkapitaal aankloppen voor support bij een traditioneel beleggingsplatform, dan wordt je vierkant uitgelachen denk ik.

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

[...]

Crypto ligt nu nog meer in de hoek van DOS, het moment dat iemand daar een interface voor bedacht veranderde het computertijdperk.

Enerzijds is dat geruststellend, anderzijds angstwekkend.
Ik houd namelijk ook erg van bankbiljetten.

XRP = trash

• paul-s83
[...]

Of wellicht tijdens de schaftpauze lekker tussen het facebooken en tinderen door gokken op een daling of stijging van VEN via een BUX 2.0 app...

• paul-s83
Mr_Ripple schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:42:
[...]

Crypto ligt nu nog meer in de hoek van DOS, het moment dat iemand daar een interface voor bedacht veranderde het computertijdperk.

slechte vergelijking imo. In het DOS tijdperk waren er alleen wat puisterige nerds die begrepen hoe het werkte en alle commando's uit hun hoofd kenden. Nu zijn hele volksstammen opgegroeid met de meest mooie GUI die ze met hun vingertoppen kunnen bedienen zonder na te denken. Wat wel is dat ze bang zijn het niet te begrijpen en daarom hun geld niet inleggen om te voorkomen dat ze dit verliezen of dat dit ergens in limbo belandt (BTC naar een LTC adres sturen bijv.)

• TomTorquay
Ypuh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:38:
[...]

Zou tijd worden, maar ik zie nog niet veel spannends. Heeft van de week nog 27-28k ETH gestaan en staat nu op 25.8k.
Nee, spannend zeker niet. Maar vond +7% op een paar uur best wel opvallend. Dus ik dacht dat er misschien wat nieuws was.

• Crypts
deavonden schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:35:
[...]

Denk dat de meeste mensen met aandelen ook niet zelf handelen. Misschien dat je ook crypto fondsen krijgt.
De meeste mensen beleggen dan ook niet, waarom Henk en Ingrid de crypto's in zouden moeten gaat dan ook volledig aan me voorbij. Mensen willen niet en zijn er te dom en stom voor, ze willen knoppie drukken en daar gaan prima oplossingen voor komen. Of het onderliggende protocol nu via de Equensen van deze wereld loopt of via blockchain maakt geen zak uit. ;)

• Dhr. Satoshi
  • Laatst online: 21-01 11:11
paul-s83 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:47:
[...]

slechte vergelijking imo. In het DOS tijdperk waren er alleen wat puisterige nerds
Ik weet het nog goed. De aanschaf van de 286 door mijn vader. Daarna de 486dx2 bij elkaar gespaard met folders. De Commadore Atari en Msx waren ook leuk. Pong gehad op de tv. Mooie evolutie maken we mee inc. crypto.

Verwijderd

Dhr. Satoshi schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:54:
[...]

Ik weet het nog goed. De aanschaf van de 286 door mijn vader. Daarna de 486dx2 bij elkaar gespaard met folders. De Commadore Atari en Msx waren ook leuk. Pong gehad op de tv. Mooie evolutie maken we mee inc. crypto.
Msx met speciale speler voor cassettebandjes om een spel te laden. _O-

• paul-s83
[...]

Daarna lekker doorvlammen op de Pentium 2 mmx, sparen voor een 3dfx voodoo, kwijlen bij de eerste AMD Athlon 64 bit... :)

• TomTorquay
Het lijkt hier wel een rusthuis voor nerds... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TomTorquay op 27-02-2018 23:00 ]

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
[...]

Ik mis pong. 😢

• Dakillerbean
[...]

Het zou zo mijn post kunnen zijn, moest het ff 2x lezen om zeker te weten dat ik het niet zelf gepost had oOo

• Ton Hasselt
Vergeet de zx-spectrum niet.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:16
Sinds de jaarwisseling 0,2 btc moeten inleveren door het holden van altcoins.. Holden is niet altijd een goede strategie, of komt er licht aan het einde van de tunnel?

• HoppyF
Crypts schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:50:
[...]

De meeste mensen beleggen dan ook niet, waarom Henk en Ingrid de crypto's in zouden moeten gaat dan ook volledig aan me voorbij. Mensen willen niet en zijn er te dom en stom voor, ze willen knoppie drukken en daar gaan prima oplossingen voor komen. Of het onderliggende protocol nu via de Equensen van deze wereld loopt of via blockchain maakt geen zak uit. ;)
Dat klopt.
Het merendeel van de mensen doet niet aan beleggen en deze groep zal ook niet in crypto stappen.
Echter, er is wel een groep die al aan regulier beleggen doet maar nog niet aan crypto doet.
Daar ligt nog een groot gebied open.
Met name kapitaal want er zit nu veel geld in aandelen of andere beleggingen.
Als een klein deel (zeg maar 10%) naar crypto zou overgaan zou dit al om veel nieuw geld gaan.
Beleggers die al wel in crypto zijn gestapt hebben dit tot nu toe ook maar met een klein deel van hun portefeuille gedaan.
Kortom, er ligt nog veel geld te wachten.
Niet alleen in Nederland uiteraard maar wereldwijd.
De percentages en instap bedragen zullen wat verschillen maar er is nog veel te doen.

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

paul-s83 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:57:
[...]

Daarna lekker doorvlammen op de Pentium 2 mmx, sparen voor een 3dfx voodoo, kwijlen bij de eerste AMD Athlon 64 bit... :)
En natuurlijk altijd een versie van Windows 95 paraat op 3.5" floppy's ... Ik heb hem nog hoor. _/-\o_
code:
1
arj a:/*.* c:/windows

Afbeeldingslocatie: https://trademe.tmcdn.co.nz/photoserver/full/725161942.jpg

Volgens mij zat je samen met sp1 en sp2 op een totaal van 64 floppy's ... ik zal de bak eens opzoeken.
Het leukste was, je moest ze echt stuk voor stuk installeren op volgorde, en ontbrak er 1.... :X

Heb de HDD ook nog, een echte Quantum Bigfoot 5.25 incl van maar liefst 1400mb.

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-01 09:28
Vechain omlaag, terwijl bitcoin omhoog... Beetje deprimerend dit. Mijn wereldbeeld is denk ik vervormd.

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

• Ton Hasselt
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:12:
[...]

En natuurlijk altijd een versie van Windows 95 paraat op 3.5" floppy's ... Ik heb hem nog hoor. _/-\o_
code:
1
arj a:/*.* c:/windows

[afbeelding]

Volgens mij zat je samen met sp1 en sp2 op een totaal van 64 floppy's ... ik zal de bak eens opzoeken.
Het leukste was, je moest ze echt stuk voor stuk installeren op volgorde, en ontbrak er 1.... :X

Heb de HDD ook nog, een echte Quantum Bigfoot 5.25 incl van maar liefst 1400mb.
Tis altijd de laatste die je mist. 😲

Verwijderd

Mr_Ripple schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:42:
[...]

Ik vind het eigenlijk, in tegenstelling tot hierboven, een briljante uitleg. Businessplan met winstgarantie, open en bloot op t forum.

• Midacmm
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-01 17:50
Ik heb het vermoeden dat ICX eindelijk begonnen is aan een correctie naar boven.

• paul-s83
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:34:
[...]

Ik vind het eigenlijk, in tegenstelling tot hierboven, een briljante uitleg. Businessplan met winstgarantie, open en bloot op t forum.
Soort all in one tool die je door alle noodzakelijke stappen van het process loopt van aankoop BTC / storten fiat op een exchange, met daarin een aantal hufterproof checks zodat er eigenlijk niks mis kan gaan? Zit misschien wel wat in ja! En dan mensen laten registreren met je eigen referral om wat mooie commissies op te strijken :)

Verwijderd

paul-s83 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:38:
[...]

Soort all in one tool die je door alle noodzakelijke stappen van het process loopt van aankoop BTC / storten fiat op een exchange, met daarin een aantal hufterproof checks zodat er eigenlijk niks mis kan gaan? Zit misschien wel wat in ja! En dan mensen laten registreren met je eigen referral om wat mooie commissies op te strijken :)
Commissies ingebakken in de aanschaf, referrals niet eens meer nodig, tis toch allemaal je eigen systeem. Vertaling vinden is ook niet moeilijk. Crypto-miljoenenbusinness ligt aan je voeten.

Het knelpunt ligt bij de tegenwerkende banken. Creditcardaanschaf is out, probeer er eens een ideal betaling aan te koppelen... De bank ziet je al aankomen.

Jammer. Maar het moet kunnen. Im in!

• deavonden
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:45:
[...]

Commissies ingebakken in de aanschaf, referrals niet eens meer nodig, tis toch allemaal je eigen systeem. Vertaling vinden is ook niet moeilijk. Crypto-miljoenenbusinness ligt aan je voeten.

Het knelpunt ligt bij de tegenwerkende banken. Creditcardaanschaf is out, probeer er eens een ideal betaling aan te koppelen... De bank ziet je al aankomen.

Jammer. Maar het moet kunnen. Im in!
Deze kwam toevallig vandaag voorbij https://ico.loanbit.org . Zal wel niks worden maar aardig idee.

• Bmfd
Bill Gates over cryptocurrency tijdens een Reddit AMA
The main feature of crypto currencies is their anonymity. I don't think this is a good thing. The Governments ability to find money laundering and tax evasion and terrorist funding is a good thing. Right now crypto currencies are used for buying fentanyl and other drugs so it is a rare technology that has caused deaths in a fairly direct way. I think the speculative wave around ICOs and crypto currencies is super risky for those who go long.
Ik had er wat meer van verwacht :F Vooral het ‘cryptocurrency worden gebruikt om drugs te kopen en zorgen daardoor voor sterfgevallen’-argument is redelijk teleurstellend vind ik.

• Ton Hasselt
Bmfd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:56:

[...]

Ik had er wat meer van verwacht :F Vooral het ‘cryptocurrency worden gebruikt om drugs te kopen en zorgen daardoor sterfgevallen’-argument is redelijk teleurstellend vind ik.
Inderdaad, heel goedkoop.

• deavonden

[...]

Ik had er wat meer van verwacht :F Vooral het ‘cryptocurrency worden gebruikt om drugs te kopen en zorgen daardoor sterfgevallen’-argument is redelijk teleurstellend vind ik.
En over 2 jaar proberen ze de MScoin te lanceren. Microsoft is nou niet echt een voorloper meer de laatste 20 jaar.

Verwijderd

[...]

Ja want met fiat gebeurd dit soort ongein nooit. Ja toch Rabobank? Als het maar genoeg geld is om veel zakken te vullen kan alles.

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 19:55
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 00:00:
[...]

Ja want met fiat gebeurd dit soort ongein nooit. Ja toch Rabobank? Als het maar genoeg geld is om veel zakken te vullen kan alles.
Met fiat kan het nog veel makkelijker want daar worden transacties niet in een voor iedereen openbare blockchain geregistreerd en geverifieerd.

• Ton Hasselt
deavonden schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 00:00:
[...]

En over 2 jaar proberen ze de MScoin te lanceren. Microsoft is nou niet echt een voorloper meer de laatste 20 jaar.
Ze zagen eerst ook niks in internet.

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
Raar argument inderdaad, daarbij worden veruit de meeste drugs gerelateerde en andere criminele zaken nog altijd gedaan met het “gewone geld”...en vergeet het oorlogs gerelateerde geld niet.

De currency is niet fout, de mensen wel.

• Ton Hasselt
bobberg schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:20:
Vechain omlaag, terwijl bitcoin omhoog... Beetje deprimerend dit. Mijn wereldbeeld is denk ik vervormd.
Verloop van mijn portfolio........ *O* -O- :w

• A87
  • Niet online

A87

Wanneer is het weer volle maan?

• A87
  • Niet online

A87

Ton Hasselt schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 00:04:
[...]

Ze zagen eerst ook niks in internet.
Blockchain is het internet uit 1993 atm, goed opletten kan je echt bakken met geld verdienen, eenmalig. Over 15 jaar zit alles waar het zitten moet

[ Voor 30% gewijzigd door A87 op 28-02-2018 00:47 ]

Verwijderd

A87 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 00:46:
[...]

Blockchain is het internet uit 1993 atm, goed opletten kan je echt bakken met geld verdienen, eenmalig. Over 15 jaar zit alles waar het zitten moet
Daarom hodl

• deavonden

Verwijderd

https://www.reddit.com/r/...ly_what_is_going_on_here/

Vast al eens langsgekomen hier. Mooi stuk, als je er de tijd voor over hebt om even goed te lezen.

• deavonden
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 01:04:
https://www.reddit.com/r/...ly_what_is_going_on_here/

Vast al eens langsgekomen hier. Mooi stuk, als je er de tijd voor over hebt om even goed te lezen.
Eerste wat in me op kwam was deze video >:) YouTube: Fight Club Ending

• deamz0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Man man, wat een bloedbad weer. Een van mijn alts in de plus wordt mijn nieuwe doel :-)

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:27

Archimond

Lopende Helpdesk

2 ideen voor nieuwe ICOs gelezen: tweakers en crypto fondsbeheer😀

Laten we samen aan de slag gaan daarmee 😁

• Dakillerbean
De hamvraag voor vandaag: Gaan we door de 11k? Vannacht op binance 2 pogingen blijkbaar maar nog veel weerstand... We gaan het zien. Verder een “saai” nachtje voor mijn PF.

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-01 22:04
11k op gdax

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Dakillerbean schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 06:23:
De hamvraag voor vandaag: Gaan we door de 11k? Vannacht op binance 2 pogingen blijkbaar maar nog veel weerstand... We gaan het zien. Verder een “saai” nachtje voor mijn PF.
We zijn er al geweest. BTC FOMO vandaag? :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:34:
[...]

Nou kom op, we schrijven een whitepaper en lanceren er een coin voor. :)
Altijd wel een paar miljoen mensen te vinden die ervoor gaan. O-)

XRP = trash

• Dakillerbean
Mr_Ripple schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:24:
[...]

Nou kom op, we schrijven een whitepaper en lanceren er een coin voor. :)
Altijd wel een paar miljoen mensen te vinden die ervoor gaan. O-)
En er zijn vast wel wat webshops uit de pricewatch waar we die coin aan kunnen slijten als betaal middel... Gat in de markt! TweakCoin, here we come!!!

• Ypuh
deavonden schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 00:00:
[...]

Op zakelijk gebied qua integratie doen ze het redelijk hoor.
Pagina: 1 ... 122 ... 204 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!