Een Diesel met een balans-as er in klinkt al een stuk beter. Bij VAG hebben in elk geval alle 2.0+TDI’s die, die 3.0(Bi)TDI klinkt namelijk wel lekker in mijn oren (en die van @RaineshGerCor schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:50:
[...]
Je hebt gewoon een diesel, m.a.w., een knikkerbak. Dat is 1 van de 2 redenen waarom ik privé nooit een diesel wil. Dat knikkerbakgeluid van een diesel en …...…….. het stinkt verschrikkelijk.
Zie je in een dikke Mercedes of Audi A8, is het zo'n vreselijk dieselgeluid bak.![]()
Het zal rijden tot het breektFabianGTI schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:11:
Ugh, als ik zo een beetje rond Google is het vliegwiel van m'n Golf 6 kapot (aan het gaan)![]()
Als ik soms file moet rijden bij bijvoorbeeld een verkeerslicht en ik laat de koppeling rustig opkomen lijkt het net alsof een bak knikkers in de versnellingsbak liggen, alleen hoorbaar met de ramen open
Dan rijdt de auto ook stotterend weg
Trap ik de koppeling weer in is het geluid weg, dus het komt gelukkig niet uit de motor
Wanneer ik met iets meer gas wegrijdt is er niets aan de hand
Kan je hier gewoon mee doorrijden? Het speelt al wel een tijdje maar begon sinds kort weer wat meer op te vallen, vooral met het mooie weer
Sommige blijven er mee rijden. Bij ma was het vliegwiel happen aan het nemen uit het motorblok. Je ziet de ringen langs waar het het vliegwiel heeft zitten schuren.
Ik zou vervangen, beter voorkomen dan genezen. Reken maar op tussen de 800 en 1200 euro voor vervanging. Gelijk koppeling meenemen.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Mijn offerte is goedgekeurd.
Nu snel bestellen en hopelijk nog dit jaar rijden.
Werd al wel verzocht om pas in januari op kenteken te zetten. Aangeven dat huidige ook eind december is.
Men zal nog even bekijken....
Werd al wel verzocht om pas in januari op kenteken te zetten. Aangeven dat huidige ook eind december is.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat valt best mee met die dikke V6 diesels. Zelfs de laatste 2.0TDI (EA288) rijdt erg rustig bij erg lage toeren (zo goed als vanaf stationair), terwijl de 1.6TDI best veel bromt en trilt als je de motor belast onder de 1600rpm. Het helpt ook niet dat met die lange bakverhoudingen van de bluemotion je nooit in de goede versnelling rijdt, bij 50 is 3 eigenlijk te kort, maar 4 veel te lang. Zelfde voor 4e en 5e bij 70.GerCor schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:50:
[...]
Je hebt gewoon een diesel, m.a.w., een knikkerbak. Dat is 1 van de 2 redenen waarom ik privé nooit een diesel wil. Dat knikkerbakgeluid van een diesel en …...…….. het stinkt verschrikkelijk.
Zie je in een dikke Mercedes of Audi A8, is het zo'n vreselijk dieselgeluid bak.![]()
Dat bedoel ik niet. Start de auto en ga eens voor de auto staan. Dat geluid … brrrr.AndRo555 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:23:
[...]
Dat valt best mee met die dikke V6 diesels. Zelfs de laatste 2.0TDI (EA288) rijdt erg rustig bij erg lage toeren (zo goed als vanaf stationair), terwijl de 1.6TDI best veel bromt en trilt als je de motor belast onder de 1600rpm. Het helpt ook niet dat met die lange bakverhoudingen van de bluemotion je nooit in de goede versnelling rijdt, bij 50 is 3 eigenlijk te kort, maar 4 veel te lang. Zelfde voor 4e en 5e bij 70.
In de auto is het allemaal prima geïsoleerd.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Als je Discover Pro hebt en video in motion vrijgeschakeld hebt dan wel ja.Sbakker1982 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:37:
Weet iemand of je via een sd card in een golf 7 films kunt afspelen?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Meestal doen ze alleen einde jaar afleveren als dat gunstig is voor de bijtelling. Verder doen ze in november-december niet veel meer. En begrijpelijk zolang de mensen aan wie ze hem later moeten verkopen stellig naar het "bouwjaar" blijven kijken.DarkSide schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:04:
Mijn offerte is goedgekeurd.
Hopelijk zijn ze bij jou sneller als bij mij. Wij hebben zo'n waardeloze trage interne bestelprocedure dat ik 3x, ja 3x de auto opnieuw heb moeten bestellen omdat opties inmiddels vervallen waren of andere prijzen hadden gekregen. Daar kon de leasemaatschappij niets aan doen, dat lag echt aan onze eigen procedures.
Als er nu 1 ratelbak is, dan is het die 1.4 van vw wel. Bij de diesels weet je dzt het een diesel is. En die 2.0tdi valt best mee qua lawaai en trillingen.GerCor schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:49:
[...]
Dat bedoel ik niet. Start de auto en ga eens voor de auto staan. Dat geluid … brrrr.
In de auto is het allemaal prima geïsoleerd.
Moest je mijn 1.9 pd tractor blok eens horen.... Zeker als die koud stond. Ding ging wel vooruit
Weet ik. Toevallig komen mijn auto's allemaal uit december.Dennisdn schreef op zondag 23 september 2018 @ 06:43:
[...]
Meestal doen ze alleen einde jaar afleveren als dat gunstig is voor de bijtelling. Verder doen ze in november-december niet veel meer. En begrijpelijk zolang de mensen aan wie ze hem later moeten verkopen stellig naar het "bouwjaar" blijven kijken.
Alleen bij de laatste heb ik er specifiek om gevraagd.
De eind datum van de auto ervoor stond op 1 januari.
Uiteindelijk toen wel geregeld dat hij 29 december op kenteken mocht. ( Idd zodat hij nog 20% kon zijn).
We gaan het zien. Iig blij dat de auto goedgekeurd is.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik was opzoek naar een 2e generatie Discover Media, wil graag weer CarPlay en dacht oude eruit en nieuwe erin. Dit zou dan een snelle uitbreiding zijn inclusief een USB aansluiting op de plek van de Media-In aansluiting, maar na contact met de lokale vw dealer (Century) is mij verteld dat dit niet kan.
Er zou volgens de expert van Century te veel gesleuteld moeten worden aan de computer om dit werkend te krijgen, dan toch maar rustig denken aan een Pioneer.
Er zou volgens de expert van Century te veel gesleuteld moeten worden aan de computer om dit werkend te krijgen, dan toch maar rustig denken aan een Pioneer.
Ja. Ik denk dat je dat soort dingen helemaal niet moet vragen aan een lokale VW dealer. Er zijn andere bedrijven die, wat jij wilt, dagelijks doen.Queenfanmichel schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:36:
Ik was opzoek naar een 2e generatie Discover Media, wil graag weer CarPlay en dacht oude eruit en nieuwe erin. Dit zou dan een snelle uitbreiding zijn inclusief een USB aansluiting op de plek van de Media-In aansluiting, maar na contact met de lokale vw dealer (Century) is mij verteld dat dit niet kan.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dikke onzin!Queenfanmichel schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:36:
Kan prima! Main unit vervangen eventueel scherm vervangen. Alles coderen, parametriseren, component protectie eraf en klaar is kees. Probeer eens VAS Technics in Zeist.
En in Den Haag zit ook nog een bedrijf die alles waarschijnlijk voor je al op de plank heeft liggen.Rainesh schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:45:
[...]
Dikke onzin!
Kan prima! Main unit vervangen eventueel scherm vervangen. Alles coderen, parametriseren, component protectie eraf en klaar is kees. Probeer eens VAS Technics in Zeist.
Ik denk, @Rainesh dat voor DAB+ ook nog even de antenne aangepast moet worden.
@GerCor Je bedoelt de hele achterruit? DAB+ Antenne zit in 't glas
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Voor Dab+ heb je een ander mainunit nodig, antenne moet ook aangepast worden.GerCor schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:53:
[...]
En in Den Haag zit ook nog een bedrijf die alles waarschijnlijk voor je al op de plank heeft liggen.
Ik denk, @Rainesh dat voor DAB+ ook nog even de antenne aangepast moet worden.
Dat verschilt per model dacht ik. Er zit wel een soort van uitsparing (blank glas) bij het achterste zijruitje voor ontvangst.wimmel_1 schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:12:
@GerCor Je bedoelt de hele achterruit? DAB+ Antenne zit in 't glas
Iemand een idee wat er voor nodig is om van een Discover media systeem te upgraden naar Pro?
Complete unit + display + computer (dashboard kastje?)
@Rainesh Weet jij dat? Misschien ga ik toch upgraden naar Pro inclusief retrofitten van digitaal active info display.
@Rainesh Weet jij dat? Misschien ga ik toch upgraden naar Pro inclusief retrofitten van digitaal active info display.
M3P 24'
Als je dat gaat doen. Dan door deze gast laten doen. Een van de beste die er isVissa66 schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:27:
Iemand een idee wat er voor nodig is om van een Discover media systeem te upgraden naar Pro?
https://www.facebook.com/...1/posts/1941549812571567/
Top! Ga kijken of ik in contact kan komen met hem.Rainesh schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:27:
[...]
Als je dat gaat doen. Dan door deze gast laten doen. Een van de beste die er is
https://www.facebook.com/...1/posts/1941549812571567/
M3P 24'
Hij plaatst en codeert ook alles precies zoals het moet.Vissa66 schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:33:
[...]
Top! Ga kijken of ik in contact kan komen met hem.
Ik ga eens kijken thanx.Rainesh schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:45:
[...]
Dikke onzin!
Je hebt ook mensen die geen keuze hebben. Ik wou een 'goedkopere' Octavia break benzine met een lagere TCO als de Arteon maar was verplicht diesel te nemen.GerCor schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:50:
[...]
Vind deze 2.0TDI trouwens mooier klinken als de 2.0TDI uit de golf 6 en de Octavia 3 die ik heb gehad. Wel telkens een nieuwe generatie, maar mooi zal dat idd nooit klinken
Heb van het weekend overigens 208 km/h gereden, wegenwerken, drukte en regen maakte dat ik niet verder heb kunnen pushen dan dat in Duitsland. Maar was nog comfortabel op die snelheid.
[ Voor 10% gewijzigd door Engineer Stewie op 24-09-2018 10:22 ]
Ik neem met pijn in mijn hart afscheid van mijn Microsoft Lumia 950 (verlenging abonnement). Er staat een Galaxy S9+ (meh) op de bestellijst en deze wordt morgen geleverd. Ik kreeg vorige week van mijn VW servicepunt een mailtje: download nu onze App uit de store. Ik heb een Samsung (5 geloof ik) als werktelefoon en daar staat de App al op geïnstalleerd. Handig hoor. Je kunt via de App een afspraak met ze maken en je krijgt bericht als ze iets te melden hebben.
Geinig.
Geinig.
Je kunt je abonnement ook verlengen zonder nieuw toestel hè?
Zelf heb ik de overstap van een Lumia (930) naar Android ruim 1,5 jaar geleden al gemaakt. Kan niet zeggen dat ik Windows Mobile erg mis.
Zelf heb ik de overstap van een Lumia (930) naar Android ruim 1,5 jaar geleden al gemaakt. Kan niet zeggen dat ik Windows Mobile erg mis.
Maar daar is de VW app niet beschikbaar van mijn servicepunt.JB076 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:27:
Je kunt je abonnement ook verlengen zonder nieuw toestel hè?
Ik zal even vragen of je een foto van je eigen auto kunt uploaden. Nu staat er een Duitse zilverkleurige Golf 7 in beeld. En ik wil natuurlijk mijn eigen SUPERGolf 7 in beeld.
EDIT Kijk, 'dat is handel'. Gelijk al bericht via de Chat in de App. 'Goede tip. we zullen het doorgeven aan de ontwikkelaar van de App'.
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 25-09-2018 14:13 ]
Dat is wel WinMo in een notendop ja. "App niet beschikbaar"GerCor schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:42:
[...]
Maar daar is de VW app niet beschikbaar van mijn servicepunt.
Dit jaar is het ook interessant toch om nog voor het einde van het jaar de auto op kenteken te hebben ivm. de WLTP en dus de BPM? In de meeste gevallen zal de uitstoot hoger gaan uitvallen en de BPM dus stijgen.Dennisdn schreef op zondag 23 september 2018 @ 06:43:
[...]
Meestal doen ze alleen einde jaar afleveren als dat gunstig is voor de bijtelling. Verder doen ze in november-december niet veel meer. En begrijpelijk zolang de mensen aan wie ze hem later moeten verkopen stellig naar het "bouwjaar" blijven kijken.
Tot het einde van het jaar is er nog een overgangsregeling als ik het goed heb begrepen.
Correct me if I'm wrong.
Volgens mij is er geen overgangsregeling maar slikken veel importeurs de prijs consequenties zelf in. Vanaf 1-1 zullen er overal nieuwe prijslijsten hangen.Rido schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:38:
[...]
Dit jaar is het ook interessant toch om nog voor het einde van het jaar de auto op kenteken te hebben ivm. de WLTP en dus de BPM? In de meeste gevallen zal de uitstoot hoger gaan uitvallen en de BPM dus stijgen.
Tot het einde van het jaar is er nog een overgangsregeling als ik het goed heb begrepen.
Correct me if I'm wrong.
alles kan off-topic
De overgangstermijn is 1 september j.l. al afgelopen. Volgens mij mag er nu niets meer verkocht worden onder de oude regels, behalve uitlopende modellen zoals de 3-serie. En alles wat op vooraad staat uit de oude regels is al op kenteken gezet dus heeft ook geen 1-januari-stress. Die zijn hooguit een risico voor de handelaar.Rido schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:38:
[...]
Dit jaar is het ook interessant toch om nog voor het einde van het jaar de auto op kenteken te hebben ivm. de WLTP en dus de BPM? In de meeste gevallen zal de uitstoot hoger gaan uitvallen en de BPM dus stijgen.
Correct me if I'm wrong.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 25-09-2018 12:56 ]
Zo ik heb vanochtend even mogen ondervinden hoe goed de botswaarschuwing werkt. Laaghangende zon op A1 en voor mij iedereen onverwacht op de rem. Noodstopje omdat ik er natuurlijk ook weer te dicht achter zat. Ik was 0,0001 seconden sneller, maar toen m’n voet de rem raakte greep de auto zelf ook in. Ik weet zeker dat hij op tijd had stilgestaan als ik zelf niet opgelet had.
Fijn idee dat het zo goed werkt
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 26-09-2018 10:21 ]
Ik vanmorgen ook, echter was er niks aan de hand.Dennisdn schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:20:
Zo ik heb vanochtend even mogen ondervinden hoe goed de botswaarschuwing werkt. Laaghangende zon op A1 en voor mij iedereen onverwacht op de rem. Noodstopje omdat ik er natuurlijk ook weer te dicht achter zat. Ik was 0,0001 seconden sneller, maar toen m’n voet de rem raakte greep de auto zelf ook in. Ik weet zeker dat hij op tijd had stilgestaan als ik zelf niet opgelet had.
A15, 130 rechterbaan, ruime afstand tot voorganger en acc op minimale afstand.
Ineens piep en rode melding remmen in beeld.
Mijn vermoeden, laagstaande zon icm een viaduct en de schaduw.
Maar ik mag hopen dat dat alleen nog een voor-waarschuwing was en hij niet vol in de remmen ging?Viper® schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:04:
[...]
Ik vanmorgen ook, echter was er niks aan de hand.
A15, 130 rechterbaan, ruime afstand tot voorganger en acc op minimale afstand.
Ineens piep en rode melding remmen in beeld.
Mijn vermoeden, laagstaande zon icm een viaduct en de schaduw.
Anders is dat juist weer erg risico-gevoelig als je bij een valse waarschuwing een kettingbotsing gaat krijgen.
geen noodstop, maar hij remde wel af. ACC werkt dmv een camera tochDennisdn schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:03:
[...]
Maar ik mag hopen dat dat alleen nog een voor-waarschuwing was en hij niet vol in de remmen ging?
Anders is dat juist weer erg risico-gevoelig als je bij een valse waarschuwing een kettingbotsing gaat krijgen.
Er zijn 3 systemen (of meer, maar ik ken er 3). Laser, camera en radar.Viper® schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:05:
[...]
geen noodstop, maar hij remde wel af. ACC werkt dmv een camera toch
Ik weet niet beter dan dat VW (en bijna alle merken) de radar toepassen.
En het zal me niets verbazen als het 1 systeem is met de radar die de auto rondom in de gaten houdt en in de file zoveel valse meldingen geeft dat ik het altijd uit moet zetten.
[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 26-09-2018 12:11 ]
nooit problemen met de noodstop meldingen, behalve als je hem instelt op zeer vroege meldingen en je komt hard sportief aan bij een rotonde met iemand voor je. hij staat nu op standaard.
misschien is het radar, zou ook kunnen. ben niet bekend met de techniek van de nieuwe polo.
misschien is het radar, zou ook kunnen. ben niet bekend met de techniek van de nieuwe polo.
Wanneer ik naast een vrachtwagen rij durft ACC heel uitzonderlijk wel eens de noodmelding 'remmen' geven. Gelukkig remt hij zelf niet of ze knallen in mijn gat..
Radar interventie komt wel vaker voor bij VAG modellen. ACC werkt via een radar bij de meeste vag modellen. Zolang je auto maar geen onnodige noodstop maakt is er niks aan de hand.
Gister voor mijn zusje eens wezen kijken bij wat auto's. Een VW Up, een Mini en een golfje.
We hadden ze niet speciaal uitgezocht. Zijn gewoon gaan kijken en alleen in de up een testrit kunnen maken. Blijkbaar doen ze tegenwoordig aardig moeilijk om een ritje te maken. Het mag niet zonder na te denken, rijden is kopen lijkt het bijna. Nouja de up viel mij het volgende op, hij deinst erg en volgens mij hebben ze dat allemaal wel, iemand ervaring met upjes?
We hadden ze niet speciaal uitgezocht. Zijn gewoon gaan kijken en alleen in de up een testrit kunnen maken. Blijkbaar doen ze tegenwoordig aardig moeilijk om een ritje te maken. Het mag niet zonder na te denken, rijden is kopen lijkt het bijna. Nouja de up viel mij het volgende op, hij deinst erg en volgens mij hebben ze dat allemaal wel, iemand ervaring met upjes?
Net afscheid van eentje genomen na anderhalf jaar.DoeEensGek schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:05:
Gister voor mijn zusje eens wezen kijken bij wat auto's. . Nouja de up viel mij het volgende op, hij deinst erg en volgens mij hebben ze dat allemaal wel, iemand ervaring met upjes?
Tja, het is een licht autootje, korte wielbasis, dat zal allicht wat stuiteriger rijden dan de andere twee.
T.o.v. een mini/golf (whehe) koop je waarschijnlijk voor hetzelfde geld wat nieuwer/moderner. Het is maar net waar je/haar prioriteiten liggen.
Wat een verschrikkelijk selectief ding is (m'n) VW ook als 't om SD kaartjes gaat.... Had laatst een Sandisk Ultra II kaartje van 128GB wat de Discover Pro zomaar ineens weigerde om 't te lezen nadat ik 't ding even van wat nieuwe files voorzien had middels een PC terwijl zowel de PC (Win-10) én m'n Macbook Pro 't ding gewoon konden lezen en afspelen (FAT32).
Kaartje daarom dus maar even opnieuw geformatteerd op FAT32 middels de Macbook én daarna nogmaals ook nog middels de Windows 10 PC, maar verhaal beleef 't zelfde, auto kwam met de melding dat de kaart niet goed was tijdens het plaatsen.
Zojuist 't kaartje even middels het SD Format tooltje van sdcard.org op m'n Macbook laten formatteren en...... Auto vind 't kaartje weer "lief" en leest er weer alle inmiddels opnieuw op geplaatste bestanden weer van zoals vanouds....
Kaartje daarom dus maar even opnieuw geformatteerd op FAT32 middels de Macbook én daarna nogmaals ook nog middels de Windows 10 PC, maar verhaal beleef 't zelfde, auto kwam met de melding dat de kaart niet goed was tijdens het plaatsen.
Zojuist 't kaartje even middels het SD Format tooltje van sdcard.org op m'n Macbook laten formatteren en...... Auto vind 't kaartje weer "lief" en leest er weer alle inmiddels opnieuw op geplaatste bestanden weer van zoals vanouds....
FAT32 kan niet groter dan 32GB. Dus waarop hem je heb dan geformatteerd? Lijkt mij dat hij nu op exFAT staat of NTFS.wimmel_1 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:26:
Wat een verschrikkelijk selectief ding is (m'n) VW ook als 't om SD kaartjes gaat.... Had laatst een Sandisk Ultra II kaartje van 128GB wat de Discover Pro zomaar ineens weigerde om 't te lezen nadat ik 't ding even van wat nieuwe files voorzien had middels een PC terwijl zowel de PC (Win-10) én m'n Macbook Pro 't ding gewoon konden lezen en afspelen (FAT32).
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Klopt, staat nu weer op exFAT zoals 't ding altijd al was maar ook met die setting wilde de auto 't kreng niet meer lezen als ik 'm via 't OS zó formatteerde. Fat32 kan overigens tot 2TB aan disksize aan met een max. filesite van 4GB 
Rede voor exFat is dat er films op staan die groter zijn dan die 4GB.
Rede voor exFat is dat er films op staan die groter zijn dan die 4GB.
[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 26-09-2018 19:14 ]
Vandaag mijn nieuwe Samsung Galaxy S9+ ontvangen. Standaard dual sim, dus mijn eigen provider (SIM1) er in en die van het werk (SIM2).
Maar hoe kies je SIM2 vanuit de Discover Pro?
Wat dacht je van "Niet" ?GerCor schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:15:
Vandaag mijn nieuwe Samsung Galaxy S9+ ontvangen. Standaard dual sim, dus mijn eigen provider (SIM1) er in en die van het werk (SIM2).
Je Discover Pro heeft maar één mogelijkheid om een HFP profiel (gelijktijdig) te kunnen koppelen via Bluetooth. Je kunt daarnaast middels A2DP wel een ander device koppelen voor bijvoorbeeld streaming audio óf je laat je telefoon middels beide protocollen gelijktijdig babbelen..... Maar 2 verschillende HFP profielen gaat gelijktijdig (helaas) niet lukken.
Ik weet niet zo goed wat HFP is, maar ik weet wel dat ik altijd 2 telefoons tegelijk via BT heb aangemeld in de Discover Pro. Ze zijn beide tegelijk bereikbaar. Alleen als ik zelf wil bellen moet ik op het scherm eventueel switchen tussen prive of werktelefoon, dat gaat meer om de telefoonlijst. Maar ze zijn beide tegelijk full up-and-running. Dus met een dual-sim zou ik simpel gedacht ook verwachten dat die beide zijn te selecteren in het telefoonmenu. Helaas kan het bij Apple niet, een echte dual sim.wimmel_1 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 00:24:
[...]
Wat dacht je van "Niet" ?
Je Discover Pro heeft maar één mogelijkheid om een HFP profiel (gelijktijdig) te kunnen koppelen via Bluetooth. Je kunt daarnaast middels A2DP wel een ander device koppelen voor bijvoorbeeld streaming audio óf je laat je telefoon middels beide protocollen gelijktijdig babbelen..... Maar 2 verschillende HFP profielen gaat gelijktijdig (helaas) niet lukken.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 27-09-2018 07:34 ]
Formaat Polo is dan een mooie compromis denk ik.DoeEensGek schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:05:
Gister voor mijn zusje eens wezen kijken bij wat auto's. Een VW Up, een Mini en een golfje.
HFP is handsfree Phone. Maar inderdaad, in de Caddy heb ik ook 2 telefoons in het scherm waartussen ik kan switchen. Nu weet ik dat dat op de MIB 1 niet kan maar het ging mij er even om of ik via de Discover ook kan kiezen uit welke SIM ik wil gebruiken. Dat kan dus niet. Dan ga ik maar weer 2 telefoons gebruiken.Dennisdn schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:30:
[...]
Ik weet niet zo goed wat HFP is, maar ik weet wel dat ik altijd 2 telefoons tegelijk via BT heb aangemeld in de Discover Pro. Ze zijn beide tegelijk bereikbaar. Alleen als ik zelf wil bellen moet ik op het scherm eventueel switchen tussen prive of werktelefoon, dat gaat meer om de telefoonlijst. Maar ze zijn beide tegelijk full up-and-running. Dus met een dual-sim zou ik simpel gedacht ook verwachten dat die beide zijn te selecteren in het telefoonmenu. Helaas kan het bij Apple niet, een echte dual sim.
Of, maar misschien weet iemand dat, want ik ben nieuw op Android. Stel, ik wil mijn zakelijke contacten met SIM2 bellen. Kan ik dan 'opgeven': wil je een zakelijke klant bellen, gebruik dan SIM2?
Want nogmaals, de Discover laat alleen mijn privé SIM zien op het scherm maar ik kan wel gewoon gebeld worden op SIM2.
Ga ik even opzoeken, of iemand moet dat natuurlijk weten hoe dat moet. De bedoeling is dat ik vanuit Discover bel en de telefoon gewoon in de broekzak kan houden.
De S9+ is standaard met dual SIM. Dan wil je dat ook kunnen gebruiken.
EDIT Al iets gevonden: uitgaande gesprekken altijd SIM2 gebruiken. Nice, want privé bel ik nauwelijks.
EDIT 2 Net even in de auto getest: Discover Pro geeft netjes Teflort Zakelijk aan.
Opgelost.
En, ik stond een tijdje terug te kletsen met de buurman. We konden geen knopje vinden voor de koeling in het handschoenenvakje. Ik dacht er net weer aan en zowel in mijn Golf als ook in zijn Golf zit inderdaad een knop in de bovenkant van het handschoenenvakje waarmee je de koeling kunt instellen. Kun je nagaan. Heb ik de SUPERGolf 7 toch al bijna een jaar en kom ik er nu pas achter.
[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 27-09-2018 11:16 ]
Er stond naast die golf een polo (diesel) maar die vondt ik nou niet veel kleiner.meermarco schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:35:
[...]
Formaat Polo is dan een mooie compromis denk ik.
Golf is een 1.4tsi uit 2009 wel 3 deurs maar met automaat.
Is trouwens bij vw ook de kilometer stand opgenomen in de sleutel of alleen in de ecu?
Ik weet niet of je de golf wilt ‘opriiden’ Anders niks aan de hand. Maar mocht je hem particulier willen verkopen bedenk dan wel dat een 3 deurs slecht doorverkoopt. Aan de andere kant zal jouw tweedehands aanschaf de ergste afschrijving al hebben gehad nu.
Niet op de sleutel, daar wordt bij laatste versies enkel het aantal km tot het volgende onderhoud bijgehouden.DoeEensGek schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:15:
[...]
Er stond naast die golf een polo (diesel) maar die vondt ik nou niet veel kleiner.
Golf is een 1.4tsi uit 2009 wel 3 deurs maar met automaat.
Is trouwens bij vw ook de kilometer stand opgenomen in de sleutel of alleen in de ecu?
Waar het wel wordt bijgehouden.
- instrumentcluster
- een benadering in de ECU
- Sommige gateways
- sommige DSG bakken
- als er apparaten zijn die fouten loggen, dan staat daar ook de km stand in bij de error code.
Dat was ook gelijk een van de punten 3deurs is minder verkoopbaar.meermarco schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:26:
Ik weet niet of je de golf wilt ‘opriiden’ Anders niks aan de hand. Maar mocht je hem particulier willen verkopen bedenk dan wel dat een 3 deurs slecht doorverkoopt. Aan de andere kant zal jouw tweedehands aanschaf de ergste afschrijving al hebben gehad nu.
@azz_kikr bedankt! Neem aan dat dat uitlezen niet allemaal met vcp of vag kkl kabel gedaan kan worden.
Uitlezen wel, geen enkel probleem. Veranderen....nope...DoeEensGek schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:07:
[...]
Dat was ook gelijk een van de punten 3deurs is minder verkoopbaar.
@azz_kikr bedankt! Neem aan dat dat uitlezen niet allemaal met vcp of vag kkl kabel gedaan kan worden.
Auto is nogmaals uitgesteld. Besteld in juni, zou worden geleverd in oktober. Recentelijk uitgesteld tot november en nu tot half januari. Dat is meer dan een half jaar. Ga dit de volgende keer toch zwaarder laten wegen in mijn keuze.. pfff
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Morgen nieuwe voorruit in mijn Golf, ster kon niet meer gerepareerd worden, scheurde direct door. Ook wel erg toevallig, in de laatste paar jaren dus 3 sterren verzameld die precies in een driehoek zitten recht in mijn gezichtsveld. Ook alle 3 ong dezelfde ruimte tussen elkaar, het bedrijf vond het ook al zo bijzonder. En het zijn ook nog eens de enige 3 sterren die ik verzameld heb op die voorruit..
Er zijn meerdere auto's met lange levertijden.HarmoniousVibe schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:02:
Auto is nogmaals uitgesteld. Besteld in juni, zou worden geleverd in oktober. Recentelijk uitgesteld tot november en nu tot half januari. Dat is meer dan een half jaar. Ga dit de volgende keer toch zwaarder laten wegen in mijn keuze.. pfff
Kodiaq, karoq, ampera e. Bv.
Ook wltp zal niet geholpen hebben en dan kom je uit in november. Een punt waar veel LM de auto niet meer op kenteken zetten.
En daarbij denk ik. Stel je had een Opel gekozen.
Die was in 3 maanden geleverd. Dus voor drie maanden eerder rijden wil je 4 jaar lang vast zitten aan die keuze?
Ik wacht liever op een auto die ik wil. Dan eerder rijden in een compromis (ook al is dat bv een comfortline TOV een highline)
In 2013 moest ik na bestelling uiteindelijk met alle vertragingen en wijzigingen alsnog bijna 11 maanden wachten op een GTD. Maar ik wou hem zo graag hebben dat dat geen enkel probleem wasDarkSide schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:14:
[...]
Er zijn meerdere auto's met lange levertijden.
Kodiaq, karoq, ampera e. Bv.
Ook wltp zal niet geholpen hebben en dan kom je uit in november. Een punt waar veel LM de auto niet meer op kenteken zetten.
En daarbij denk ik. Stel je had een Opel gekozen.
Die was in 3 maanden geleverd. Dus voor drie maanden eerder rijden wil je 4 jaar lang vast zitten aan die keuze?
Ik wacht liever op een auto die ik wil. Dan eerder rijden in een compromis (ook al is dat bv een comfortline TOV een highline)
Maar het is op dit moment overal wel erg lang. Een collega heeft vrijdag na bijna 7 maanden wachten zijn V60 pas op kunnen halen. Officieel hebben wij de policy dat wij geen auto's mogen bestellen die langer dan 3 maanden duren. Maar dat is helemaal losgelaten omdat bijna geen enkel merk kan leveren binnen die termijn. Hooguit wat op voorraad staat.
Het is een deeltje te verklaren door de nieuwe milieuregels. Maar het belangrijkste is simpelweg dat het weer super goed gaat met BV Nederland (we zitten al lang en breed in de volgende bubbel) waardoor er veel nieuwe auto's de lease ingereden worden. Elk land krijgt tijdsloten op de band en die zitten bij veel merken en modellen gewoon vol.
[ Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2018 07:24 ]
Ik moet toch een beetje lachen! 11 Maanden wachten man dat hou ik echt niet vol. Toen ik mijn occasion (ja occasion!) kocht stond ik de volgende dag alweer op de stoep, uiteindelijk anderhalve week geduurd voordat hij klaar was voor het eerste tochtje. Gelijk 2 tankjes leeg gereden voor ik überhaupt thuis was. Maar door elk boerendorp moest heen gereden worden!
@Dennisdn De auto handel draait weer op volle toeren!
Collega heeft een paar weken terug ook een Polo besteld. Die komt pas in januari. Die levertijd is ook nog niet korter geworden dus
.
Met lease weet je gewoon dat je om de 4 jaar moet bestellen. Na 2 jaar begint het altijd al te kriebelen en begin ik al met configureren. Dat doe ik dan een jaartje of 2 bijna dagelijks... Dan is het eindelijk bestellen.... Dan is het maanden levertijd om er naar uit te kijken... En dan héb ik hem eindelijk... maar dan is alles direct weer normaal en zet ik hem in de garage en kijk er niet meer naar om. En na 2 jaar begint het weer van voren af aan ...DoeEensGek schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:36:
Ik moet toch een beetje lachen! 11 Maanden wachten man dat hou ik echt niet vol. Toen ik mijn occasion (ja occasion!) kocht stond ik de volgende dag alweer op de stoep, uiteindelijk anderhalve week geduurd voordat hij klaar was voor het eerste tochtje. Gelijk 2 tankjes leeg gereden voor ik überhaupt thuis was. Maar door elk boerendorp moest heen gereden worden!
Andere mensen interesseert het weer helemaal niks. (Kan ik me dus niets bij voorstellen). Ik heb een collega die altijd de nieuwe auto van zijn broer mag/moet uitzoeken omdat het die broer echt geen bal interesseert welke auto hij heeft. Op de dag van levering vraagt ie nog eens welk merk het is geworden zodat hij weet naar welke dealer hij moet rijden. En ter plekke vraagt hij pas: "welke van deze auto's is het?"
[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2018 12:41 ]
Haha ja bizar is dat he, of een volle auto bestellen met vanallerlei opties en vervolgens geen flauw idee hebben hoe het allemaal werkt, of het allemaal maar 'vervelend' en/of 'irritant' vinden. Zo ben ik meestal degene die bij familie de snelcursus over een nieuwe auto geeft, omdat ik het wel direct allemaal begrijp en het boekje niet hoef te lezen..Dennisdn schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:38:
[...]
Met lease weet je gewoon dat je om de 4 jaar moet bestellen. Na 2 jaar begint het altijd al te kriebelen en begin ik al met configureren. Dat doe ik dan een jaartje of 2 bijna dagelijks... Dan is het eindelijk bestellen.... Dan is het maanden levertijd om er naar uit te kijken... En dan héb ik hem eindelijk... maar dan is alles direct weer normaal en zet ik hem in de garage en kijk er niet meer naar om. En na 2 jaar begint het weer van voren af aan ...
Andere mensen interesseert het weer helemaal niks. (Kan ik me dus niets bij voorstellen). Ik heb een collega die altijd de nieuwe auto van zijn broer mag/moet uitzoeken omdat het die broer echt geen bal interesseert welke auto hij heeft. Op de dag van levering vraagt ie nog eens welk merk het is geworden zodat hij weet naar welke dealer hij moet rijden. En ter plekke vraagt hij pas: "welke van deze auto's is het?"
In het kader van "Audi topic is saai
" ff een crosspost
Vandaag even een subtiele retrofit:
Originele S3 kofferbak spoiler. Kon em voor een superscherpe prijs krijgen. Nieuw en origineel.

Originele S3 kofferbak spoiler. Kon em voor een superscherpe prijs krijgen. Nieuw en origineel.

Herkenbaar. Ik zit regelmatig een paar weken met vast groepje collega’s in het buitenland. (Lees: 50+ers).Scrtz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:19:
[...]
Zo ben ik meestal degene die bij familie de snelcursus over een nieuwe auto geeft, omdat ik het wel direct allemaal begrijp en het boekje niet hoef te lezen..
De eerste avond op terras heb ik altijd 6 iPhones voor me liggen om alles weer up-te-daten, backups opnieuw instellen en andere problemen op te lossen.
Eentje uit de serie: vertel niemand dat je gereedschap hebt... en al helemaal niet dat je kan klussen...
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2018 13:52 ]
Hahaha ken het ja, zo ben ik ook heel erg blij dat ik tegenwoordig kan antwoorden met 'ik studeer bedrijfsmanagement', dat scheelt een hele hoop met het vroegere 'ik studeer ICT' met je raad al welke vragen/opmerkingen daar bij passenDennisdn schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:49:
[...]
Herkenbaar. Ik zit regelmatig een paar weken met vast groepje collega’s in het buitenland. (Lees: 50+ers).
De eerste avond op terras heb ik altijd 6 iPhones voor me liggen om alles weer up-te-daten, backups opnieuw instellen en andere problemen op te lossen.geen idee wat ze allemaal doen dat ze telkens het ecosysteem van Apple weer overstuur weten te krijgen.
Eentje uit de serie: vertel niemand dat je gereedschap hebt... en al helemaal niet dat je kan klussen...
[quote]Rainesh schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:42:
" ff een crosspost
"
wel heel erg subtiel. ik zou hem een ander kleurtje geven, dan valt het in ieder geval een beetje op.
maar goed, je kunt er wel mee thuis komen denk ik.
bij mijn auto ga ik dit weekend alle lampjes vervangen naar LED. ook komen er ook 6000k halogeen lampjes in de mistlampen, past wat beter bij de Xenon
"
wel heel erg subtiel. ik zou hem een ander kleurtje geven, dan valt het in ieder geval een beetje op.
bij mijn auto ga ik dit weekend alle lampjes vervangen naar LED. ook komen er ook 6000k halogeen lampjes in de mistlampen, past wat beter bij de Xenon
[quote]dollyking schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:43:
~~~
Binnenkort de komende mods! Eibach Pro veren en Direct TPMS
~~~
Als ik optiek zwart pakket zou hebben dan had ik em zwart gemaakt. Maar chrome pakketje eropRainesh schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:42:
In het kader van "Audi topic is saai" ff een crosspost
"
"Die paarse met roze geverfde wieldoppen en wimpers boven de koplampen".Dennisdn schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:38:
En ter plekke vraagt hij pas: "welke van deze auto's is het?"
Morgen een korte cursus auto polijsten
Als ik zo jou posts lees @Rainesh dan vraag ik me afentoe af waarom er niet gewoon een algemeen VAG topic is, aangezien er toch zoveel overeenkomt tussen alle verschillende merken en het zou de activiteit ook een stuk meer stimuleren aangezien sommige individuele merk topics meer dood dan levend zijn..
Welke heb je besteld? Hoop niet dat mijn Golf die ik in April had besteld en in Oktober geleverd zal worden, ook wordt uitgesteld.HarmoniousVibe schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:02:
Beetje hetzelfde idee als dat we in Hét grote motortopic - Deel 22 hebben.... Maakt niet uit met wát je voor een motorfiets rijd qua merk, al rijd je met een motorscooter met méér dan 50CC, je bent er gewoon welkom én 't is er eigenijk altijd gewoon gezellig.Scrtz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:41:
Als ik zo jou posts lees @Rainesh dan vraag ik me afentoe af waarom er niet gewoon een algemeen VAG topic is, aangezien er toch zoveel overeenkomt tussen alle verschillende merken en het zou de activiteit ook een stuk meer stimuleren aangezien sommige individuele merk topics meer dood dan levend zijn..
Ik besloten om de 18en terug onder de Tiguan te leggen. Kmoet nieuwe banden hebben en kan ze evengoed op de 18en leggen. Beetje voorzichtig zijn. en de 16en houden voor reserve....
Netjes Rai!Rainesh schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:42:
In het kader van "Audi topic is saai" ff een crosspost
Originele S3 kofferbak spoiler. Kon em voor een superscherpe prijs
Heb meerdere bedrijfjes gevraagd om info m.b.t. het retrofitten van de AID en DP2.5, maar het lijkt erop dat Mike een van de weinige is die echt weet wat hij doet, en het 100% zelf kan uitvoeren.
Gaat een flinke duit kosten, maar ik heb toegezegd het door hem te laten uitvoeren.
DP2.5 is zo binnen, echter de AID is op het moment lastig te krijgen. Hij hoopt tussen 2 a 4 weken alles te hebben voor het fitten!
M3P 24'
Polo Comfortline 95pk met climate control en executive pakket.. niks bijzonders en hij is al een tijdje typegoedgekeurd, dus dat is het niet.The Conman schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:52:
[...]
Welke heb je besteld? Hoop niet dat mijn Golf die ik in April had besteld en in Oktober geleverd zal worden, ook wordt uitgesteld.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
[quote]Rainesh schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:44:
~~~
~~~
Zwart is wel beter ja.dollyking schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:43:
~~~~~~~~~~~~
[...]
Als ik optiek zwart pakket zou hebben dan had ik em zwart gemaakt. Maar chrome pakketje erop
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Mijn uitstapje naar een BMW *kuch* mini countryman is voorbij, de Golf heeft weer een nieuwe voorruit
zal vd week nog eens een fototje maken.
Vanmorgen van de dealer een goed nieuws bericht. Mijn nieuwe auto staat bij de importeur dus tijd voor een aflever afspraak.
Woensdag 17 oktober is het zover. Dan is mijn nieuwe Golf op te halen.
Het betreft een Golf hatchback
Indium Grey
1.6 TDI
uitstoot regels vanuit de zaak
Dsg
Verder naast de standaard dingen zoals ACC en climat etc wat spul aangeklikt oa:
Advance pakket (led koplampen, pano dak, spiegelpakket)
R line pakket
Winterpakket (verwarmde stoelen
)
Executive pakket
Besteld eind mei. Verwachte levertijd half november. Dus iets eerder gelukkig.
Woensdag 17 oktober is het zover. Dan is mijn nieuwe Golf op te halen.
Het betreft een Golf hatchback
Indium Grey
1.6 TDI
Dsg
Verder naast de standaard dingen zoals ACC en climat etc wat spul aangeklikt oa:
Advance pakket (led koplampen, pano dak, spiegelpakket)
R line pakket
Winterpakket (verwarmde stoelen
Executive pakket
Besteld eind mei. Verwachte levertijd half november. Dus iets eerder gelukkig.
Ik heb 3 april een Golf Variant Highline besteld. Zou eerst week 33 geleverd worden, toen week 46.The Conman schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:52:
[...]
Welke heb je besteld? Hoop niet dat mijn Golf die ik in April had besteld en in Oktober geleverd zal worden, ook wordt uitgesteld.
En vorige week te horen gekregen dat hij niet meer in mijn gewenste configuratie geleverd kan worden...
Ben nu bezig om een voorraadmodel te verkrijgen.
Zelfs dát zou hem echt geen r**t uitmaken. Gelukkig zijn mijn collega en zijn zoon wel autominded dus die zoeken altijd wel iets moois uit. Nee, ik ben echt tegenovergesteld. Ik zit gemiddeld 3-4 uur per dag in de auto dus bijna langer dan dat je thuis op de bank zit 'savonds. En in 4 jaar leg je samen al snel 140-180k kilometer af. Ook wel: een keer of 6 de aarde rond. Als je zoveel tijd moet doorbrengen met een auto wil ik ook echt wat ik wil.DoeEensGek schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:56:
[...]
"Die paarse met roze geverfde wieldoppen en wimpers boven de koplampen".
Echt, ik heb gewoon collega's die bestellen een Prius of Renault... en dan nog de meest kale versie die er is, met de instap-motor... want lekker goedkoop.
Achja, gelukkig dat er zoveel verschillende mensen zijn. Maar ben blij dat ze bij ons sinds kort de policy hebben alleen nog maar VAG, Mercedes, Volvo of BMW. Dan komen zij tenminste ook eens in fatsoenlijke auto's terecht
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2018 20:57 ]
@Dennisdn Het valt je daarbij niet op dat er alleen EU fabrikanten in het assortiment geplaatst zijn? We mogen hier dan ook nog Peugeot kiezen + uiteraard alle andere V.A.G. merken (Italilaans mag al niet meer sinds de samenhang van Fiat met Chrysler). Ford en Opel zijn ook een No-Go..... en Renault doet 't met (o.a.) Nissan).
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 28-09-2018 21:25 ]
Als VW fan ga ik mij toch hier ook maar eens laten zien. Met de nieuwere Volkswagens heb ik niet zo gek veel, ik sleutel nog graag zelf
Als "dagelijkse" auto heb ik een Golf 2 Madison uit 1991, al pak ik voor woon/werk verkeer de fiets.

1 van de 5 origineel Nederlands geleverde 5 deurs Madison golfjes
Van een oud vrouwtje geweest, ja echt waar... door het 1.6je met een 3 traps automaat is het geen scheurijzer, maar hij komt prima mee met het hedendaagse verkeer.

1 van de 5 origineel Nederlands geleverde 5 deurs Madison golfjes
Van een oud vrouwtje geweest, ja echt waar... door het 1.6je met een 3 traps automaat is het geen scheurijzer, maar hij komt prima mee met het hedendaagse verkeer.
Groet, Tim.
@TDrogt het blijven verschrikkelijk mooie pareltjes!
Nou, ons bedrijf is internationaal groot genoeg met om en nabij 20.000 auto’s om rechtsstreeks met de fabrieken te onderhandelen. En daar zijn VAG, bmw, Volvo en Mercedes uit gekomen in de laatste tenderronde.wimmel_1 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:15:
@Dennisdn Het valt je daarbij niet op dat er alleen EU fabrikanten in het assortiment geplaatst zijn? We mogen hier dan ook nog Peugeot kiezen + uiteraard alle andere V.A.G. merken (Italilaans mag al niet meer sinds de samenhang van Fiat met Chrysler). Ford en Opel zijn ook een No-Go..... en Renault doet 't met (o.a.) Nissan).
En dat kan bizar schelen. Ik heb een groot Europees bouwbedrijf als klant, en zij zijn met 80.000 voertuigen in staat om bij VAG, echt waar, 65 procent korting te krijgen. Lullig voor de medewerkers want er is maar keuze uit 1 configuratie Passat. Donkergrijs met een vast optiepakket. En van de korting die de zaak krijgt, zie je als medewerker niets. De bijtelling blijft hetzelfde.
[ Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2018 23:53 ]
Als je het goed vindt zou ik je Golf graag opnemen in de topicstart, altijd leuk om daar ook een ouder model tussen de overvloed aan Golfjes 7 te zienTDrogt schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:16:
Als VW fan ga ik mij toch hier ook maar eens laten zien. Met de nieuwere Volkswagens heb ik niet zo gek veel, ik sleutel nog graag zelfAls "dagelijkse" auto heb ik een Golf 2 Madison uit 1991, al pak ik voor woon/werk verkeer de fiets.
[Afbeelding]
1 van de 5 origineel Nederlands geleverde 5 deurs Madison golfjes![]()
Ik hoor het wel!
Sinds kort hebben wij een Golf 7 met bandenspanning sensoren. Nu heb ik een set winterbanden liggen van de Golf 6, op origineel VW lichtmetaal (die Golf 6 Comfortline velgen zijn dat). Die auto had geen bandenspanning sensoren. Kunnen deze wielen zonder aanpassing gemonteerd worden straks?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
gaat vrijwel zeker via je abs sensor bij een Golf7, dus gewoon omzetten en resetten.BeQuietAndDrive schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:10:
Sinds kort hebben wij een Golf 7 met bandenspanning sensoren. Nu heb ik een set winterbanden liggen van de Golf 6, op origineel VW lichtmetaal (die Golf 6 Comfortline velgen zijn dat). Die auto had geen bandenspanning sensoren. Kunnen deze wielen zonder aanpassing gemonteerd worden straks?
Ja leuk! Denk dat mijn "Fun" VW er ook wel goed bij past. Een T3 Doka uit 1985, eerst een aantal jaren met een golf 3 GTI motor gereden (2.0 8v, 115pk). En nu ben ik bezig met een VR6 inbouwenWeemism schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:58:
[...]
Als je het goed vindt zou ik je Golf graag opnemen in de topicstart, altijd leuk om daar ook een ouder model tussen de overvloed aan Golfjes 7 te zien.
Ik hoor het wel!
Groet, Tim.
Sinds vandaag is de Golf 1.0 en 1.5 (130/150pk) WLTP/Euro Temp-6d goedgekeurd.
Goed nieuws dus voor velen dus
Goed nieuws dus voor velen dus
Ze staan er beide in hoorTDrogt schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:33:
[...]
Ja leuk! Denk dat mijn "Fun" VW er ook wel goed bij past. Een T3 Doka uit 1985, eerst een aantal jaren met een golf 3 GTI motor gereden (2.0 8v, 115pk). En nu ben ik bezig met een VR6 inbouwen![]()
[Afbeelding]
Zie je temperatuur en druk in je Discover scherm? Zo ja dan heb je sensoren, zo nee dan gaat het via abs en hoef je niks over te zetten.BeQuietAndDrive schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:10:
99% kans dat het via abs is
Ik kan de boel wel setten via het disco pro systeem, maar niet de temperatuur aflezen inderdaad.Rainesh schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:03:
[...]
Zie je temperatuur en druk in je Discover scherm? Zo ja dan heb je sensoren, zo nee dan gaat het via abs en hoef je niks over te zetten.
99% kans dat het via abs is
dan gewoon wisselen, je hebt geen losse sensorenBeQuietAndDrive schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:50:
[...]
Ik kan de boel wel setten via het disco pro systeem, maar niet de temperatuur aflezen inderdaad.
Mooi, dank!
Laatst heb ik ook eens een stukje gereden met ACC aan, én de lane assist. Soort mini-autopilot dus. Werkte behoorlijk goed, hoewel er auto's zijn waarin het nog beter werkt. Dit betrof een lege 80-weg met een paar flauwe bochtjes en dat ging prima.
De ACC werkt wel erg goed vind ik, hoewel de kortste afstand wel erg kort is, gelukkig kun je dat instellen. Op weg in Duitsland was de ACC wel een keer de weg kwijt. Bij wegwerkzaamheden reden we tussen twee betonnen afzettingen in, met aan weerszijden van die kleine reflectortjes. Dat vond 'ie maar niets, maar kwam maar 1x voor.
Laatst heb ik ook eens een stukje gereden met ACC aan, én de lane assist. Soort mini-autopilot dus. Werkte behoorlijk goed, hoewel er auto's zijn waarin het nog beter werkt. Dit betrof een lege 80-weg met een paar flauwe bochtjes en dat ging prima.
De ACC werkt wel erg goed vind ik, hoewel de kortste afstand wel erg kort is, gelukkig kun je dat instellen. Op weg in Duitsland was de ACC wel een keer de weg kwijt. Bij wegwerkzaamheden reden we tussen twee betonnen afzettingen in, met aan weerszijden van die kleine reflectortjes. Dat vond 'ie maar niets, maar kwam maar 1x voor.
Ik heb mij laten vertellen dat het systeem aan 1 witte lijn, links of rechts, voldoende heeft. Soms pakt hij bij mij ook wel een oranje lijn in wegwerkzaamheden. Al zou ik verwachten dat het systeem voor de autobahn is bedacht waar inderdaad vaak met reflectoren is gewerkt.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:26:
Mooi, dank!
Maar vooral op spitsstroken heeft hij het, logisch, nog wel eens moeilijk omdat de lijnen door elkaar lopen. Dan moet je af en toe wel even goed je stuur vasthouden om niet van baan te wisselen of in het gras te belanden
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 02-10-2018 12:29 ]
De ANWB wil dat mensen met dit soort assistenten een cursus gaan doen omdat ze niet precies weten hoe het werkt.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:26:
Mooi, dank!
Gisteren update van HALDEX geflasht, eindelijk die vibraties weg tussen 30 en 60 die soms optreden bij nat weer.
Nergens TPI van de tpi buiten 1 vage chinese TPI. Door iemand laten half en half vertalen, na 3 keer flashen nam hij hem toch aan en presto. Fixed!
Nergens TPI van de tpi buiten 1 vage chinese TPI. Door iemand laten half en half vertalen, na 3 keer flashen nam hij hem toch aan en presto. Fixed!
Ik heb liever dat ze (fabrikanten) dergelijke assistenten 100% fool-proof maken (zo goed als onmogelijk). Mensen opgeleiden dat systemen in bepaalde omstandigheden onvoorspelbaar gedrag vertonen, lijkt me niks met autorijden te maken te hebben.GerCor schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:37:
[...]
De ANWB wil dat mensen met dit soort assistenten een cursus gaan doen omdat ze niet precies weten hoe het werkt.
Hier staat tekst
De ANWB is een grote belangenorganisatie en als de ANWB iets vindt dan zou dat in de toekomst wel eens juridische gevolgen kunnen hebben. Denk aan aanrijdingen/ongelukken door 'onkunde' van de bestuurder.Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:46:
[...]
Ik heb liever dat ze (fabrikanten) dergelijke assistenten 100% fool-proof maken (zo goed als onmogelijk). Mensen opgeleiden dat systemen in bepaalde omstandigheden onvoorspelbaar gedrag vertonen, lijkt me niks met autorijden te maken te hebben.
Zo is 'niet handsfree bellen - maar ook het alleen al in de hand hebben van een mobiele telefoon' strafbaar gesteld .
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS