Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.816 views

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:12

dollyking

duck tape

https://carinfo.kiev.ua/c...vin_check?su=nlz473r7pr65

voor het checken van je VIN nummer

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@dollyking Zo vind ik 't persoonlijk ook nog steeds een beetje vreemd dat de spiegelverwarming bij VW niet gewoon ingeschakeld wordt als je de achterruitverwarming aan zet. Nou moet je daar die draaiknop voor de spiegelverstelling voor gebruiken en die vergeet je bijna altijd weer uit te zetten totdat je er achter komt dat de rechter spiegel niet meer automatisch "zakt" bij het achteruit inparkeren.

Mercedes had dat bij de introductie van de W124 serie in 1983 (standaard optie) al béter voor elkaar :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 19-09-2018 16:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Scrtz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:23:
[...]

Nou dat heb ik vanmorgen getest en bij mij stond ie bij starten gewoon nog op Media Bluetooth dus zodra je telefoon dan verbonden is kun je weer muziek afspelen, alhoewel je die wel zelf op Play moet drukken. (iig ik heb een BT versie die de nummers etc niet herkend dus alles gaat via smartphone)
Zit er bij jou een SD kaart in met muziek? Bij mij wel. Mss valt die daarom daarop terug.

Als er geen SD kaart inzit of een SD kaart met enkel GPSkaarten erop, dat die wel wacht op de BT. Hij schakelt in iedergeval niet over naar radio hier, hij neemt het next availble ding in het media scherm.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 23:56
Dennisdn schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:45:
[...]

Even in de configurator zitten spelen. Alleen de Elegance Business heeft het als standaard optie. Op de andere modellen lijkt het niet standaard te zitten en ook niet te bestellen.

Maar je kan het ook wel aan de ruit zien als het daglicht erop valt. Het is niet zo'n paarse weerkaatsing zoals bij veel andere merken, maar je ziet wel dat er iets paarsigs-achtigs in zit.
Laat ik nou een Elegance Business hebben... :)
In de VIN check zie ik alleen de volgende onderdelen die betrekking hebben op de voorruit:
4GF Windshield glass type: Windshield in heat-insulating glass
9T1 Heated washer nozzles: Heated washer nozzles in front

Kan het kwaad indien ik de VIN link post? Of staat hier teveel informatie in? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Smarty77 op 19-09-2018 16:18 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:44
Smarty77 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:15:
[...]

Laat ik nou een Elegance Business hebben... :)
In de VIN check zie ik alleen:
4GF Windshield glass type: Windshield in heat-insulating glass

Kan het kwaad indien ik de VIN link post? Of staat hier teveel informatie in? :?
VIN's weet ik helaas niets van. Maar eigenlijk is het onzin dat je de optie aan- en uit kan zetten. Wellicht hebben ze dat bij de Arteon al uit het menu gesloopt.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:06
Op de Volkswagen site kun je van iedere VW achter het VIN komen door via het kenteken te zoeken naar je instructieboekje. Dus dat kan vast geen kwaad :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JB076 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:20:
Op de Volkswagen site kun je van iedere VW achter het VIN komen door via het kenteken te zoeken naar je instructieboekje. Dus dat kan vast geen kwaad :)
Dát dus.... En de boefjes welke er misbruik van weten te maken komen er, o.a. op die manier, toch wel achter.

Vind 't altijd wel grappig om te zien dat mensen een stickertje over dat nummer plakken (achter de voorruit bij iedere auto) óf d'r kenteken blurren op foto's welke ze online plaatsen.

• Smarty77
JB076 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:20:
Dat klopt ook wel weer, echter mijn kenteken is om één of andere reden niet bij VW op te vragen... ik zoek voor een instructieboekje altijd even op google naar een ander kenteken.... logisch.... nee niet echt... de reden? dat weet alleen VW :)

Mijn VIN overzicht:
https://carinfo.kiev.ua/c...vin_check?su=jv77q8062iaf

Geen idee welk onderdeel er zou moeten staan voor voorruitverwarming :?

• Smarty77
Dennisdn schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:19:
[...]

VIN's weet ik helaas niets van. Maar eigenlijk is het onzin dat je de optie aan- en uit kan zetten. Wellicht hebben ze dat bij de Arteon al uit het menu gesloopt.
Ik hoop het, het is denk ik een optie die met vorst mee zal helpen de ruit eerder ontdooit te hebben...

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Dennisdn schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:19:
[...]

Ik heb een Arteon Business R en bij mij zit die knop voor voorruit verwarming er wel zoals hierboven in de foto (en ook de optie automatisch onder de Setup functie)

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33
azz_kikr schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:07:
[...]

Zit er bij jou een SD kaart in met muziek? Bij mij wel. Mss valt die daarom daarop terug.

Als er geen SD kaart inzit of een SD kaart met enkel GPSkaarten erop, dat die wel wacht op de BT. Hij schakelt in iedergeval niet over naar radio hier, hij neemt het next availble ding in het media scherm.
SD met enkel GPS kaarten erop, wel een USB stick met muziek via MDI maar daar schakelt die iig niet automatisch naar.

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08 22:59
welke niet originele VW radio/navigatie/carkit systeem is aan te raden voor een Golf 7?

• Smarty77
zarath28 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:55:
[...]

Ik heb een Arteon Business R en bij mij zit die knop voor voorruit verwarming er wel zoals hierboven in de foto (en ook de optie automatisch onder de Setup functie)
Zie je kans om een foto te maken en te posten?

• locoelbario
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-03-2022
zojuist even de vin gecheckt van mijn nieuwe golf die ik nog moet ophalen

gelukkig geen
7L3 Start-stop system/regenerative braking: Without start/stop system without regenerative braking

maar kwam deze tegen

1W2 Refrigerator: Glove compartment cooling system
0Y2 Climatic zones: Tropical zones

dus koelkastje in handschoene kastje ?
en betere airco ?

auto komt orgineel uit spanje

• Dennisdn
locoelbario schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:11:
zojuist even de vin gecheckt van mijn nieuwe golf die ik nog moet ophalen

gelukkig geen
7L3 Start-stop system/regenerative braking: Without start/stop system without regenerative braking

maar kwam deze tegen

1W2 Refrigerator: Glove compartment cooling system
0Y2 Climatic zones: Tropical zones

dus koelkastje in handschoene kastje ?
en betere airco ?

auto komt orgineel uit spanje
Koelkasten in dashboardkastje is al sinds de Golf 6 of misschien al wel 5 standaard. Er zit tegen het plafonnetje een draaiknop die aan de airco is verbonden. Ik gebruik het echt nooit. Afgelopen zomer één keer gedaan maar dan moet je eerst het kastje leeghalen voor er een blikje in past.

En tropical zone zit er bij mij ook op. Als je daarop drukt dan gaat het dak open en zet hij de radio automatisch op Ibiza Global Radio. Heel gek :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 19-09-2018 17:20 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die "koelkast" functie zit standaard op de versies met climatcontrol. Is niets meer of minder dan een extra uitstroomopening van het koelsysteem welke direct in je dashboardkastje uitkomt en welke je open/dicht kunt zetten.

Érg fijne functie om tijdens een langere rit wat blikjes drinken koel te kunnen houden, je moet er echter niet van gaan verwachten dat 't ook een warm blikje snel gaat af koelen voor je.

• locoelbario
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-03-2022
yoshmite schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:04:
welke niet originele VW radio/navigatie/carkit systeem is aan te raden voor een Golf 7?
kijk hier eens
Het Android Autoradio Topic

https://nl.aliexpress.com....8148356.6.6cf13bb59MRonJ

[ Voor 24% gewijzigd door locoelbario op 19-09-2018 17:57 ]

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
Net ff de T-Roc van mn ouders gecheckt.......je moet een hotspot aanmaken voor Carnet. :(

Verder ff nog wat kleine dingetjes gedaan die ik vergeten was. Viel me overigens op dat ie ook verlichting heeft in zn portiervakken :o

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Smarty77
Dankjewel!

En nu dan? Mijn Arteon heeft bouwjaar 2017 en is model 2018. Hoe weet ik of deze optie op de auto had moeten zitten. Met andere woorden is deze optie pas na productie datum van mijn auto standaard geworden en heb ik dus geen reden tot klagen?!

• Smarty77
Rainesh schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:46:
Net ff de T-Roc van mn ouders gecheckt.......je moet een hotspot aanmaken voor Carnet. :(

Verder ff nog wat kleine dingetjes gedaan die ik vergeten was. Viel me overigens op dat ie ook verlichting heeft in zn portiervakken :o
Carnet opties zoals op afstand uitlezen vergrendeling en km stand gaat via interne data verbinding.
Carnet file info, nieuwsberichten en dergelijke gaan via een hotspot of eigen datasim.

Ik was al snel klaar met het aan het uitzetten van de hotspot.
Ik heb bij Vodafone maar een data multisim aangevraagd (5 euro per maand + 1GB extra). Dus geen multisim maar een data multisim.

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08 22:59

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 17:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Dennisdn schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:45:
[...]
Maar je kan het ook wel aan de ruit zien als het daglicht erop valt. Het is niet zo'n paarse weerkaatsing zoals bij veel andere merken, maar je ziet wel dat er iets paarsigs-achtigs in zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aC49lcROja0QyzKb0g8vMieP/full.jpg

Paars 8) :+

www.google.nl

• Dennisdn
Smarty77 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:53:
[...]

Carnet opties zoals op afstand uitlezen vergrendeling en km stand gaat via interne data verbinding.
Carnet file info, nieuwsberichten en dergelijke gaan via een hotspot of eigen datasim.

Ik heb bij Vodafone maar een data multisim aangevraagd (5 euro per maand + 1GB extra). Dus geen multisim maar een data multisim.
Ook gierig dat dat nu 5 euro per maand kost. Ik heb een paar jaar geleden nog 2 extra simkaarten kunnen ophalen in een Vodafonewinkel voor 10 euro per stuk, eenmalig. Maar ze kunnen inderdaad alleen data aan. Onderliggend hebben ze een ander telefoonnummer.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 19-09-2018 19:37 ]

• Smarty77
Nee die van mij is echt wel groen!..... :'(
Zal het het toch nog eens bij de garage navragen waarom dit op het 2018 model niet standaard is... Is het huidige model dan het 2019 model? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Smarty77 op 19-09-2018 20:38 ]

• Smarty77
Dennisdn schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:37:
[...]

Ook gierig dat dat nu 5 euro per maand kost. Ik heb een paar jaar geleden nog 2 extra simkaarten kunnen ophalen in een Vodafonewinkel voor 10 euro per stuk, eenmalig. Maar ze kunnen inderdaad alleen data aan. Onderliggend hebben ze een ander telefoonnummer.
Bij de duurdere RED abonnementen is het nog steeds gratis... Ik of eigenlijk mijn vrouw heeft een Vodafone Start abonnement en dan betaal je er 5 euro voor, maar dan krijg je wel 1 GB bij je databundel op ;) ...

Ik vond het helemaal prima. Gemak en luiheid kosten geld.... }:O ;)

Oeps.... dit bericht kon natuurlijk ook in het andere bericht gezet worden.... Excuus! |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Smarty77 op 19-09-2018 20:39 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Vandaag even lekker stukje naar DE geweest en uiteindelijk terecht gekomen bij de bruinkoolmijn van Garzweiler. Imposante zandbak aldaar zeg :o

Jammer dat het te druk was om écht door te halen op de Autobahn maar met het zonnetje erbij, het dakje open en Spotify aan was het alsnog genieten geblazen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FGBfnSF1nl8Mj5dQ5CkkAAEa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kUoAZLSV5UXsQfUbLz8SPg0g/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mwPPPqjmA4NIOn1zQbsUSjSq/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-09-2018 21:30 ]

www.google.nl

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@MisteRMeesteR Je hebt daar in de regio ook nog een paar stukken autobahn liggen welke voor ALLE verkeer afgesloten zijn vanwege dat gebeuren (complete AB Kreuzen welke "even" verlegt worden vanwege de bruinkoolwinning)..... Je wil niet weten hoe hard daar ooit nog gereden wordt door..... :+

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 19-09-2018 21:44 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

wimmel_1 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:41:
@MisteRMeesteR Je hebt daar in de regio ook nog een paar stukken autobahn liggen welke voor ALLE verkeer afgesloten zijn vanwege dat gebeuren (complete AB Kreuzen welke "even" verlegt worden vanwege de bruinkoolwinning)..... Je wil niet weten hoe hard daar ooit nog gereden wordt door..... :+
Hehe, ben ik tegengekomen idd, de A61 meen ik. Dat stukje snelweg ten westen van de tagebau waren ze al aan het slopen, viaducten aan het afbreken etc.. Alles moet wijken voor de RWE :Y) :o

www.google.nl

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je de TV Serie "Alarm für Cobra 11" toevallig kent: Het is niet voor niets dat ze daar van die stunts kunnen uitvoeren en opnemen ;)

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 08:31
Rainesh schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:46:

Bedankt voor het checken!
Had zelf nog even met de dealer gebeld en die bevestigde het ook al dat je inderdaad met een hotspot moet gaan werken.

@Rainesh Nog een vraagje, heeft de T-Roc van jou ouders voorruitverwarming? Heb op internet gezocht en er zijn occasions/showroom modellen die nu verkocht worden met deze optie. Ikzelf kan het alleen niet vinden op de actuele prijslijst :?
Smarty77 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:53:
[...]

Dat is wel een goede tip! Bij T-mobile hebben ze zo te zien de MB-verdeler voor een extra sim op hetzelfde abonnement.
Dan heb ik alleen een dongle nodig die ik in de auto moet laten zitten? Zijn daar toevallig goedkopere alternatieven voor dan de originele VW dongle?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

wimmel_1 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:54:
Als je de TV Serie "Alarm für Cobra 11" toevallig kent: Het is niet voor niets dat ze daar van die stunts kunnen uitvoeren en opnemen ;)
Zeker! Altijd gaaf om Semir en kornuit in een e39/e46 rond te zien scheuren 8)

* MisteRMeesteR praat dan over dik 15/20 jaar terug :o :+

www.google.nl

• Smarty77
[b]Rido in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"Rido schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:03
[...]

Dat is wel een goede tip! Bij T-mobile hebben ze zo te zien de MB-verdeler voor een extra sim op hetzelfde abonnement.
Dan heb ik alleen een dongle nodig die ik in de auto moet laten zitten? Zijn daar toevallig goedkopere alternatieven voor dan de originele VW dongle?
Pas wel op, indien die SIM ook direct spraak activeert krijg je onprettige toestanden met je telefoon. In NL laten providers enkel 1 spraak SIM op het netwerk toe, indien een 2e SIM zich aanmeldt wordt de eerste “offline” gezet. Een extra data SIM op je spraak abonnement gaat wel werken (ieder geval bij Vodafone). Met andere woorden goed navragen of je met die extra SIM tegelijkertijd online kan zijn.

• Dennisdn
Rido schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:03:

Ik heb deze dongle in de ruimte onder de kofferbak liggen en aangesloten op de 12v aansluiting aldaar. Dit is voor mij de beste optie gebleken. Gaat netjes mee aan- en uit met de auto.
https://www.bol.com/nl/p/...-dongle/9200000049559788/

Je zou ook een normale mifi kunnen gebruiken als je die nog hebt liggen. Nadeel is dat die niet mee aan- en uit gaan. Als de batterij dan leeg is gegaan moet je hem weer aanzetten.

En als laatste: een collega heeft gewoon een oude iphone 4 als router in de auto. Maar ook die moet je dan telkens weer opnieuw aanzetten als batterij is leeg gegaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 20-09-2018 06:28 ]

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Weet iemand hoe je draadloos carplay gebruikt in een vw golf 7 van halverwege 2016?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zit er wel carplay ondersteuning in die Golf?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rainesh
Sbakker1982 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 06:31:
Weet iemand hoe je draadloos carplay gebruikt in een vw golf 7 van halverwege 2016?
Niet want het kan niet draadloos

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 08:31
Dennisdn schreef op donderdag 20 september 2018 @ 06:24:
[...]

Ik heb deze dongle in de ruimte onder de kofferbak liggen en aangesloten op de 12v aansluiting aldaar. Dit is voor mij de beste optie gebleken. Gaat netjes mee aan- en uit met de auto.
https://www.bol.com/nl/p/...-dongle/9200000049559788/

Je zou ook een normale mifi kunnen gebruiken als je die nog hebt liggen. Nadeel is dat die niet mee aan- en uit gaan. Als de batterij dan leeg is gegaan moet je hem weer aanzetten.

En als laatste: een collega heeft gewoon een oude iphone 4 als router in de auto. Maar ook die moet je dan telkens weer opnieuw aanzetten als batterij is leeg gegaan.
Thanks, ook weer een goede tip! _/-\o_
Ik zat gisteren al te kijken hoeveel USB & 12v aansluitingen ik zou hebben in het middenconsole, maar ik als ik die dongle kan aansluiten in de kofferbak is dat ideaal. Als ik de auto heb maar eens kijken hoe ik dat het beste kan gaan doen. Hopelijk zit er in de T-Roc ook een 12v aansluiting in de kofferbak.

Een mifi of (oude) telefoon is niet helemaal ideaal aangezien deze leeglopen :P
Dus een dongle die automatisch aangaat als ik de auto start zou een super oplossing zijn.

Update: Kom er net achter dat T-mobile de MB-verdeler niet toestaat bij Go-abonnementen :F

[ Voor 11% gewijzigd door Rido op 20-09-2018 09:43 ]

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:16:
[...]

Niet want het kan niet draadloos
Weet je dat zeker? >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Js11mKOgV9fSGwUnDftxg0m2/full.png

Er staat duidelijk "draadloos carplay"

[ Voor 22% gewijzigd door Tylen op 20-09-2018 09:00 ]

• Rainesh
Tylen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:59:
[...]

[Afbeelding]

Alleen jouw beamer ondersteund draadloos carplay }:|

VAG loopt achter op bepaalde dingen :(

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Tylen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:59:
[...]

[Afbeelding]

Er staat ook "Als je auto draadloos CarPlay ondersteunt", de Golf ondersteunt dat niet :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Tylen

Tylen

MK_ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:12:
[...]

Er staat ook "Als je auto draadloos CarPlay ondersteunt", de Golf ondersteunt dat niet :)
Dat snap ik ;) Dus de reactie van @Rainesh had moeten zijn:
Rainesh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:16:
[...]

Niet want het kan niet draadloos bij volkswagen.
:P
Rainesh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:12:
[...]

Alleen jouw beamer ondersteund draadloos carplay }:|

VAG loopt achter op bepaalde dingen :(
Ook niet waar. Want ik heb (nog) geen carplay in de beamer :(

[ Voor 23% gewijzigd door Tylen op 20-09-2018 09:18 ]

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik volg de post al een enige tijd en ik zie dat er af en toe in detail word gesproken over de navigatie. Ikzelf heb een VW Polo uit 2017 (leaseauto) en merk dat de navigatie mij erg vaak onnodig laat omrijden. Om dit te testen heb ik ik zowel de navigatie in de auto als google maps op mijn mobiel aanstaan. Dan laat de navigatie in de auto mij soms wel 1/3 langer rijden dan nodig is :+. Ik heb al gekeken bij de instellingen of er iets specifieks in staat (opties zoals vermijd snelwegen,files etc staan uit) maar zonder resultaat.

Nu las ik dat je zelf een update kon laten uitvoeren via de officiele VW site maar dat je ook gebruik kan maken van google maps. Kan iemand mij misschien informeren of dit een vaker voorkomend probleem is met de navigatie en wat de beste optie is om het op te lossen?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:21:
Vandaag even lekker stukje naar DE geweest en uiteindelijk terecht gekomen bij de bruinkoolmijn van Garzweiler. Imposante zandbak aldaar zeg :o
Grappig, daar reed ik 3 weken geleden ongeveer ook langs. Bizar dat ineens de snelweg dicht zit en je ongevraagd op een andere terecht komt. Achteraf even gekeken waarom, maar daar zit inderdaad een enorme mijn.

• Rainesh
Wizzu schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:31:
Ik volg de post al een enige tijd en ik zie dat er af en toe in detail word gesproken over de navigatie. Ikzelf heb een VW Polo uit 2017 (leaseauto) en merk dat de navigatie mij erg vaak onnodig laat omrijden. Om dit te testen heb ik ik zowel de navigatie in de auto als google maps op mijn mobiel aanstaan. Dan laat de navigatie in de auto mij soms wel 1/3 langer rijden dan nodig is :+. Ik heb al gekeken bij de instellingen of er iets specifieks in staat (opties zoals vermijd snelwegen,files etc staan uit) maar zonder resultaat.

Nu las ik dat je zelf een update kon laten uitvoeren via de officiele VW site maar dat je ook gebruik kan maken van google maps. Kan iemand mij misschien informeren of dit een vaker voorkomend probleem is met de navigatie en wat de beste optie is om het op te lossen?
Update je kaarten even en stel het in op "snelste" route.

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Heb mijn Polo uit 2012 laatst laten uitlijnen omdat die iets naar rechts trok. Na het uitlijnen nog steeds het geval. Toen zei de uitlijner dat het wel eens aan de wielen kon liggen. Nu heeft die het linker- en rechterwiel eens omgedraaid en nu trekt die inderdaad naar links ipv naar rechts, ligt dus niet aan het uitlijnen. Wat zou het dan in de wielen kunnen zijn?

• Scrtz
Loekkiee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:17:
Heb mijn Polo uit 2012 laatst laten uitlijnen omdat die iets naar rechts trok. Na het uitlijnen nog steeds het geval. Toen zei de uitlijner dat het wel eens aan de wielen kon liggen. Nu heeft die het linker- en rechterwiel eens omgedraaid en nu trekt die inderdaad naar links ipv naar rechts, ligt dus niet aan het uitlijnen. Wat zou het dan in de wielen kunnen zijn?
In het ergste geval een kromme velg maar dat lijkt me onwaarschijnlijk als je daar nooit schade oid mee hebt gehad, dus hoogstwaarschijnlijk in de banden. Miss niet goed (meer) gebalanceerd wat als gevolg heeft dat het profiel aan een bepaalde zijde harder slijt, dit kun je eens nakijken door het profiel na te meten aan beide kanten van de band om te zien of dat nog gelijk is.

Eventueel kun je dus nog proberen om de banden opnieuw te laten balanceren, in het ergste geval zul je nieuwe banden moeten monteren wil je er volledig vanaf zijn, maar als het niet te storend is zou ik dat niet doen.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:12

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Rainesh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:57:
[...]

Update je kaarten even en stel het in op "snelste" route.
Ondanks het updaten van de HERE Kaarten weet dan dat HERE Kaarten hopeloos achterloopt op Google Maps. :(

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Loekkiee
Scrtz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:21:
[...]

In het ergste geval een kromme velg maar dat lijkt me onwaarschijnlijk als je daar nooit schade oid mee hebt gehad, dus hoogstwaarschijnlijk in de banden. Miss niet goed (meer) gebalanceerd wat als gevolg heeft dat het profiel aan een bepaalde zijde harder slijt, dit kun je eens nakijken door het profiel na te meten aan beide kanten van de band om te zien of dat nog gelijk is.

Eventueel kun je dus nog proberen om de banden opnieuw te laten balanceren, in het ergste geval zul je nieuwe banden moeten monteren wil je er volledig vanaf zijn, maar als het niet te storend is zou ik dat niet doen.
Nouja het is niet heel ernstig maar ik ben qua persoon wel zo iemand die zich aan de kleine dingetjes stoort :)

Heb hem trouwens zo 2e hands gekocht bij de garage van een vriend van me, heeft er nieuwe banden opgelegd. Zijn kwalitatief niet de beste banden zei die, maar zouden alsnog wel prima moeten zijn. Maar ik laat ze eens balanceren denk ik en dan kijk ik wel verder.

• Scrtz
Loekkiee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:54:
[...]

Nouja het is niet heel ernstig maar ik ben qua persoon wel zo iemand die zich aan de kleine dingetjes stoort :)

Heb hem trouwens zo 2e hands gekocht bij de garage van een vriend van me, heeft er nieuwe banden opgelegd. Zijn kwalitatief niet de beste banden zei die, maar zouden alsnog wel prima moeten zijn. Maar ik laat ze eens balanceren denk ik en dan kijk ik wel verder.
Het zou ook nog kunnen dat je auto ooit een keer schade heeft gehad, dan krijg je ook vaker dit soort taferelen.

Welk merk banden heb je eronder liggen? (Het merk banden mag normaal geen invloed hebben op jou probleem verder)

• Loekkiee
Scrtz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:56:
[...]

Het zou ook nog kunnen dat je auto ooit een keer schade heeft gehad, dan krijg je ook vaker dit soort taferelen.

Welk merk banden heb je eronder liggen? (Het merk banden mag normaal geen invloed hebben op jou probleem verder)
Hij heeft een keer schade gehad (rechtsachter 'gebeukt' geworden), maar met het omleggen van de wielen zou dat toch al uitgesloten moeten zijn?

• Scrtz
Loekkiee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:59:
[...]

Hij heeft een keer schade gehad (rechtsachter 'gebeukt' geworden), maar met het omleggen van de wielen zou dat toch al uitgesloten moeten zijn?
Je weet nooit wat dit met het chassis van de auto doet, daar kan toch iets blijvend zijn achtergebleven wat er voor zorgt dat je auto niet meer 100% recht is.

Maar goed, miss lost het balanceren het wel gewoon op en is er verder niks aan de hand :)

• Loekkiee
Scrtz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:00:
[...]

Je weet nooit wat dit met het chassis van de auto doet, daar kan toch iets blijvend zijn achtergebleven wat er voor zorgt dat je auto niet meer 100% recht is.

Maar goed, miss lost het balanceren het wel gewoon op en is er verder niks aan de hand :)
Dat zou zeker kunnen, maar ik bedoel dat de auto dan - na het omleggen van de wielen - nog steeds naar rechts zou moeten trekken en niet opeens naar links. Als die nu ná het omleggen nog steeds naar rechts zou trekken, dan zou je inderdaad denken dat het het chassis of iets dergelijks is.

• Scrtz
Loekkiee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:02:
[...]

Dat zou zeker kunnen, maar ik bedoel dat de auto dan - na het omleggen van de wielen - nog steeds naar rechts zou moeten trekken en niet opeens naar links. Als die nu ná het omleggen nog steeds naar rechts zou trekken, dan zou je inderdaad denken dat het het chassis of iets dergelijks is.
Oh op die fiets, ja klopt je hebt helemaal gelijk. Ik zit nog in de startfase op deze brakke donderdag :P

• Loekkiee
Scrtz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:04:
[...]

Oh op die fiets, ja klopt je hebt helemaal gelijk. Ik zit nog in de startfase op deze brakke donderdag :P
Haha dacht ik al, no problemo ;) En dat bij een schade rechtsachter (ter hoogte van tankdop daar) een velg rechtsvoor beschadigd is, lijkt me ook een beetje vreemd. Dus dan blijven banden over zou ik zeggen... Maargoed, eerst eens balanceren dus.

• Dennisdn
Wizzu schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:31:

Bij routeopties staat (uit mijn hoofd) iets van doorgaande weg/route. Als je die uitvinkt scheelt het ook wat kilometers. Hij stuurt je dan al gauw een paar kilometer om omdat hij denkt dat je beter kan blijven rijden dan stilstaan. Ik doel dan niet op dynamische routes om file te ontwijken. Maar een losse vinkoptie. Daardoor stuurt hij je bijvoorbeeld ook assciaal over parkeerplaatsen omdat je dan verder voorin de file terecht komt.

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Dennisdn schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:51:
[...]

Bij routeopties staat (uit mijn hoofd) iets van doorgaande weg/route. Als je die uitvinkt scheelt het ook wat kilometers. Hij stuurt je dan al gauw een paar kilometer om omdat hij denkt dat je beter kan blijven rijden dan stilstaan. Ik doel dan niet op dynamische routes om file te ontwijken. Maar een losse vinkoptie. Daardoor stuurt hij je bijvoorbeeld ook assciaal over parkeerplaatsen omdat je dan verder voorin de file terecht komt.
Dankjewel dit ga ik zeker gebruiken i.c.m. het updaten van m'n navigatie kaart! :)

• Rainesh
Ongelooflijk....had ik een module gekocht voor mijn directe TPMS retrofit. Ga ik het halen.....kunnen ze het niet vinden! :| Onderdeel is dus kwijt :\

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:12

dollyking

duck tape

Loekkiee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:17:
links en rechts wiel kun je niet zonder meer wisselen, meeste banden hebben een looprichting, banden omleggen op de velg is geen probleem.
wat je zou kunnen proberen is naast het checken van het (rest)profiel, maat,merk en juiste looprichting is de achterwielen naar voren monteren, dus per kant. LA word dan LV en RA word RV

• Loekkiee
dollyking schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:01:
[...]

links en rechts wiel kun je niet zonder meer wisselen, meeste banden hebben een looprichting, banden omleggen op de velg is geen probleem.
wat je zou kunnen proberen is naast het checken van het (rest)profiel, maat,merk en juiste looprichting is de achterwielen naar voren monteren, dus per kant. LA word dan LV en RA word RV
Goeie tip, ga het eens proberen. Zal zo eens op de band kijken of het profiel nu niet 'achteruit loopt'. Maar heb het door een bandenbedrijf laten omleggen dus ik denk dat ze anders wel iets gezegd zouden hebben.

• Dennisdn
Wizzu schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:16:
[...]

Dankjewel dit ga ik zeker gebruiken i.c.m. het updaten van m'n navigatie kaart! :)
Ik doelde nu ik in auto heb kunnen kijken op de optie Verkeersstromen>Vrije baan weergeven.

Als je die uit vinkt scheelt een boel onnodige kilometers.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Scrtz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:04:
[...]

Vodka woensdag achter de rug? :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:49:
Ongelooflijk....had ik een module gekocht voor mijn directe TPMS retrofit. Ga ik het halen.....kunnen ze het niet vinden! :| Onderdeel is dus kwijt :\
Audi verkocht en VW gekocht???

• Rainesh
Tylen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:22:
[...]

Hell no haha. Audi topic is saai :p en onderdelen worden ook gebruikt in de VW modellen :+

• Scrtz
Tylen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:22:
[...]

BMW verkocht en VW gekocht???

• Tylen

Tylen

Scrtz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:53:
[...]

BMW verkocht en VW gekocht???
Hell no haha. Audi topic is saai :p en onderdelen worden ook gebruikt in de VW modellen :+

(O wacht...)

• Dennisdn
Rainesh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:29:
[...]

Tylen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:00:
[...]

(O wacht...)
Het is hier dan ook gewoon een gezellig topic jonguh 8)
Lijkt af en toe wel slowchat zoveel leven zit er dagelijks in

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:23:
[...]

Raam volledig laten zakken -> knopje loslaten -> knopje nogmaals indrukken en even ingedrukt houden. Vervolgens 't zelfde nogmaals doen in de gesloten stand.

Raam mechanisme is gewoon z'n eindpunten "kwijt" doordat je waarschijnlijk een paar keer (onbewust) te kort op 't knopje gedrukt hebt gehad.
Ok, ligt niet aan het raam :')

vanaf het rechterportier werkt het goed.
Knopje lijkt 'defect'. Als je hem helemaal indrukt voelt de tweede klik ook minder aanwezig. Ik vermoed dat hij dus helemaal niet meer automatisch naar beneden activeert.
bij de volgende beurt maar melden. Top kwaliteit :+

• Dennisdn
H
Viper® schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:44:
[...]

Ok, ligt niet aan het raam :')

vanaf het rechterportier werkt het goed.
Knopje lijkt 'defect'. Als je hem helemaal indrukt voelt de tweede klik ook minder aanwezig. Ik vermoed dat hij dus helemaal niet meer automatisch naar beneden activeert.
bij de volgende beurt maar melden. Top kwaliteit :+
Bedoel je met 2e klik het mechanische deel of het elektronische bevestigingstikje? Die is namelijk heel subtiel. Over het algemeen is ramen in gesloten kant een paar tellen knoppen omhoog houden voldoende om te calibreren. Met het raam naar beneden heb ik nog nooit hoeven doen.

Je kan het wel testen met de afstandsbediening. Als je open of gesloten een paar tellen ingedrukt houdt moeten alle ramen open of dicht gaan. Als ze gekalibreerd moeten worden werkt dat niet. Als dat op alle ramen behalve één dan wel werkt zal hij inderdaad kapot zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 20-09-2018 22:12 ]

• Viper®
  • Niet online
omhoog gaat zonder probs, naar benede ook met het knopje in de rechterdeur. Conclusie knopje in de linkerdeur is gaar. Het 2e klik van het knopje doet het niet.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-11 22:05
Sinds een tijdje is het radiostation dat ik altijd luister ook te beluisteren via DAB+, wat een verbetering van het geluid seg :).
Echter staan er in het keuzemenu geen prentjes meer bij de radiostations maar grijze vakjes, hoe kan je dit oplossen? Want als ik daar op druk en inhoud gebeurd er niks. Ik heb nu een andere modus waar je via de radioverbinding wel een figuurtje binnenkrijg (plaat die afspeeltm radiostation of weer).

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:34:
Sinds een tijdje is het radiostation dat ik altijd luister ook te beluisteren via DAB+, wat een verbetering van het geluid seg :).
Echter staan er in het keuzemenu geen prentjes meer bij de radiostations maar grijze vakjes, hoe kan je dit oplossen? Want als ik daar op druk en inhoud gebeurd er niks. Ik heb nu een andere modus waar je via de radioverbinding wel een figuurtje binnenkrijg (plaat die afspeeltm radiostation of weer).
Wat? Je zoekt een zender die je wilt en als die dan in het scherm staat hou je dat vakje even ingedrukt totdat het logo vanzelf verschijnt.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 21-09-2018 08:52 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Engineer Stewie
Lege vakjes, deze zijn wel voorzien van logo bij FM band. De auto is zo afgeleverd.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1874/43006701140_e45fdace3d_n.jpg

Andere weergaves krijgen de info binnen via DAB vermoed ik.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1894/30946376158_69d01eb8e5_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1922/44768308942_9143b5abb5_n.jpg

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:51:
Lege vakjes, deze zijn wel voorzien van logo bij FM band. De auto is zo afgeleverd.
[Afbeelding]

Andere weergaves krijgen de info binnen via DAB vermoed ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie mijn aangepaste tekst. Zender zoeken, gevonden en lege vakje ingedrukt houden.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 13:31
[...]

Audi is toch gewoon een VW voor mensen die geen petjes dragen. :+

• Engineer Stewie
GerCor schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:54:
[...]

Zie mijn aangepaste tekst. Zender zoeken, gevonden en lege vakje ingedrukt houden.
Werkt bij FM, niet bij DAB+...

• GerCor

GerCor

Vreemd, want in de Caddy werkt dat precies hetzelfde, FM of DAB+. Maar ik meende daar inderdaad al iets eerder over gelezen te hebben in dit topic.

• Engineer Stewie
GerCor schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:09:
[...]

Vreemd, want in de Caddy werkt dat precies hetzelfde, FM of DAB+. Maar ik meende daar inderdaad al iets eerder over gelezen te hebben in dit topic.
Kan dat zijn dat de garage voor FM de icoontjes heeft voorgeladen en het bij DAB+ niet werkt omdat ik geen logo's op de SD-kaart heb staan?
Bij mijn Amundsen in de Octavia 3 (MY 2014) herinner ik mij dat ik dat zelf gedaan heb dmv een logo_pack van VW of Skoda.

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:44:
[...]

Kan dat zijn dat de garage voor FM de icoontjes heeft voorgeladen en het bij DAB+ niet werkt omdat ik geen logo's op de SD-kaart heb staan?
Bij mijn Amundsen in de Octavia 3 (MY 2014) herinner ik mij dat ik dat zelf gedaan heb dmv een logo_pack van VW of Skoda.
Dat lijkt me sterk. Zoals gezegd: je gaat naar een leeg vakje, houdt dat ingedrukt en de zenderlogo verschijnt vanzelf. Bij de MIB1, die ik heb, gaat dat inderdaad niet automatisch. Dan ga je het menu in, zenderlogo's selecteren en dan vanaf de SD een logo kiezen. En ik ga er bij jouw systeem eigenlijk van uit dat jij die optie niet eens hebt in het menu.

Deze video laat zien wat ik bedoel. FM of DAB, de manier van zenderlogo's oproepen is precies hetzelfde

[YouTube: Volkswagen Radio - easy to understand]

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 21-09-2018 10:08 ]

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
[...]

Audi A4 B6 van m'n pa, je trekt het dashboardkastje open en je wordt verwelkomd door een Volkswagen CD wisselaar.
Ik geloof dat toendertijd zelfs op de versnellingsbak e.d. de Volkswagen logo's nog stonden.

• GerCor

GerCor

234FaTaLiTy schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:12:
[...]

Audi A4 B6 van m'n pa, je trekt het dashboardkastje open en je wordt verwelkomd door een Volkswagen CD wisselaar.
Ik geloof dat toendertijd zelfs op de versnellingsbak e.d. de Volkswagen logo's nog stonden.
Klopt natuurlijk ook. Audi is eigenlijk een Volkswagen. Ze hebben alleen wat goedkopere rommel om de HIGHTECH Volkswagen onderdelen gebouwd en noemen dat dan, of Skoda, Seat of Audi. _O-

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:15:
[...]

Klopt natuurlijk ook. Audi is eigenlijk een Volkswagen. Ze hebben alleen wat goedkopere rommel om de HIGHTECH Volkswagen onderdelen gebouwd en noemen dat dan, of Skoda, Seat of Audi. _O-
Hó hó..... Je vergeet voor het gemak dan wel even dat ze bij Audi vervolgens héél duur papier gebruiken om de labels / stickertjes op de artikelen en vervolgens de rekening, welke je mee naar huis kúnt krijgen als je er om vraagt, op af te drukken, hé >:)

't GROTE verschil met de "premium" spullen moet natuurlijk wel érgens gemaakt worden....

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:43
Engineer Stewie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:34:
Heb het zelfde probleem sinds een grote overschakeling in Vlaanderen naar DAB+.

Ik vermoed dat het de zender is die de afbeeldingen moet voorzien?

• Viper®
  • Niet online
Li1quid schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:16:
[...]

Heb het zelfde probleem sinds een grote overschakeling in Vlaanderen naar DAB+.

Ik vermoed dat het de zender is die de afbeeldingen moet voorzien?
mijn dealer heeft destijds de plaatjes ergens gedownload en naar de radio gekopieerd.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:01
Zenderlogo's kun je hier downloaden:

https://webspecial.volksw...logos.html?d1=discoverpro

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Li1quid
Selecteert 'België'

404 not found :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Li1quid schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:43:
[...]

Selecteert 'België'

LOL .... Ik heb ze toevallig daarstraks nog mogen downloaden omdat ik de logo's van MNM & StuBru nodig had + het logo van Radio 10 (NL).... Op het nl/nl sitedeel is dat logo alleen voor R10 60's / 70's te vinden 8)7

Wél werkend URL: ->> https://webspecial.volksw...t/be/nl/index/downloads#/

Vanmiddag m'n Golfje (2.0 TDi) voor het tweede jaar/keer een APK laten ondergaan met pas 110K op de teller (wordt zondag als MY15 model al weer "4-Jaar oud") .... Enige opmerking van de dealer: Bandjes zitten alle 4 aan de 2,7mm / 2,8mm profieldiepte over de héle breedte van de banden.... 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Will_M op 21-09-2018 18:57 ]

• Dennisdn
Li1quid schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:43:
[...]

Selecteert 'België'

Je kunt ze ook eenvoudig zelf maken met gratis en online programma's om plaatjes de juiste afmeting te geven*. Helemaal in het begin waren er nog niet zulke mooie kant en klare lijsten en moest je ze zelf maken. Voor mediaplaatjes moet je 500x500 aanhouden, maar zenderlogo's hebben net een andere verhouding. Dat moet wel ergens terug te vinden zijn.

*Het kan vaak nog simpeler. Bij google-afbeeldingen > Tools en dan afbeelding van juiste formaat zoeken. Meestal zijn ze er wel. Zeker van zenders en artiesten en cd's etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 21-09-2018 18:20 ]

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:06
Met Car-Net haalt 'ie ze zelf binnen blijkbaar. Had vandaag opeens een nieuw 3FM logo.

• GerCor

GerCor

JB076 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:26:
Met Car-Net haalt 'ie ze zelf binnen blijkbaar. Had vandaag opeens een nieuw 3FM logo.
Denk het niet. Onze Caddy's hebben geen Car-Net. Maar wel de logo's. d:)b

• Li1quid
wimmel_1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:57:
[...]

LOL .... Ik heb ze toevallig daarstraks nog mogen downloaden omdat ik de logo's van MNM & StuBru nodig had + het logo van Radio 10 (NL).... Op het nl/nl sitedeel is dat logo alleen voor R10 60's / 70's te vinden 8)7

Wél werkend URL: ->> https://webspecial.volksw...t/be/nl/index/downloads#/

Vanmiddag m'n Golfje (2.0 TDi) voor het tweede jaar/keer een APK laten ondergaan met pas 110K op de teller (wordt zondag als MY15 model al weer "4-Jaar oud") .... Enige opmerking van de dealer: Bandjes zitten alle 4 aan de 2,7mm / 2,8mm profieldiepte over de héle breedte van de banden.... 8)
Thx, heb ze in de wagen aangepast.

De nieuwe logo's zijn wel in slechtere kwaliteit als de orginele. Vooral duidelijk wanneer je de zender informatie weergeeft.

Ach, ben nu al blij dat er iets staat :)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Lieve vrienden,

Ik ga binnenkort met een Polo richting Duitsland. Daar zit nu een RNS310 in, al zeker 3 jaar geen update gehad.
Kunnen wij deze updaten naar nieuwe nav kaarten?

Bij mijn rns 510 kon dit, denk met een 310 ook?
Zolang het goed bereikbaar is vanuit Arnhem is het prima.

Kusje :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor

GerCor

Li1quid schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:43:
[...]

Thx, heb ze in de wagen aangepast.

De nieuwe logo's zijn wel in slechtere kwaliteit als de orginele. Vooral duidelijk wanneer je de zender informatie weergeeft.

Ach, ben nu al blij dat er iets staat :)
Gewoon over een paar dagen kijken of de originelen weer op te vragen zijn.

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:25
@Rainesh Hill hold is echt 10x beter zo zeg, pfff!

Waar ik hem eerst absoluut niet gebruikte omdat hij of traag reageerde, of met een flinke schok oppakte, pakt hij nu echt direct op en geheel vloeiend. :)

M3P 24'

• Dennisdn
Famous schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:53:
Lieve vrienden,

Ik ga binnenkort met een Polo richting Duitsland. Daar zit nu een RNS310 in, al zeker 3 jaar geen update gehad.

Volgens mij waren de Discovers pas de eerste waarbij het gratis is. Voor de RNS'en vroegen ze destijds nog 180 euro per land. Je kan ze wel van Usenet downloaden. Maar zie dat de meest recente daar al van 4 jaar geleden is.

• Rainesh
Famous schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:53:
Lieve vrienden,

Op MP kun je ze vinden voor 30 euro ofzo. Heeft een speciaal sd kaartje nodig.
Vissa66 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 04:28:
@Rainesh Hill hold is echt 10x beter zo zeg, pfff!

Waar ik hem eerst absoluut niet gebruikte omdat hij of traag reageerde, of met een flinke schok oppakte, pakt hij nu echt direct op en geheel vloeiend. :)
Geweldig he! Kleine aanpassing maar het rijdt zoveel fijner.

• Engineer Stewie
GerCor schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:39:
[...]

Denk het niet. Onze Caddy's hebben geen Car-Net. Maar wel de logo's. d:)b
Heb toch wel het menu om zenderlogo’s te laden. Het zal dus allemaal manueel zijn vermoed ik.
Zal dat van de week eens doen dan.

Bij mijn vorige auto kon ik zender inhouden en dan komt hij het logo vragen maar nu werkt dat dus anders

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:41:
[...]

Heb toch wel het menu om zenderlogo’s te laden. Het zal dus allemaal manueel zijn vermoed ik.
Zal dat van de week eens doen dan.

Bij mijn vorige auto kon ik zender inhouden en dan komt hij het logo vragen maar nu werkt dat dus anders
Ik kan het me eigenlijk helemaal niet voorstellen. Ik denk eerder dat er iets aan de hand moet zijn. Heb je er al iets over gelezen in de handleiding?

EDIT: ik ben speciaal voor jou naar ons kantoor gereden en even in de Caddy gekeken. Daar KUN je OOK handmatig logo's toekennen aan zenders. Maar, zoals gezegd, ze worden automatisch toegevoegd. Misschien als je zelf logo's wilt maken en die wilt gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 22-09-2018 12:46 ]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:31
Ugh, als ik zo een beetje rond Google is het vliegwiel van m'n Golf 6 kapot (aan het gaan) :/

Als ik soms file moet rijden bij bijvoorbeeld een verkeerslicht en ik laat de koppeling rustig opkomen lijkt het net alsof een bak knikkers in de versnellingsbak liggen, alleen hoorbaar met de ramen open
Dan rijdt de auto ook stotterend weg
Trap ik de koppeling weer in is het geluid weg, dus het komt gelukkig niet uit de motor

Wanneer ik met iets meer gas wegrijdt is er niets aan de hand

Kan je hier gewoon mee doorrijden? Het speelt al wel een tijdje maar begon sinds kort weer wat meer op te vallen, vooral met het mooie weer

• GerCor

GerCor

FabianGTI schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:11:
Ugh, als ik zo een beetje rond Google is het vliegwiel van m'n Golf 6 kapot (aan het gaan) :/

Als ik soms file moet rijden bij bijvoorbeeld een verkeerslicht en ik laat de koppeling rustig opkomen lijkt het net alsof een bak knikkers in de versnellingsbak liggen, alleen hoorbaar met de ramen open
Dan rijdt de auto ook stotterend weg
Trap ik de koppeling weer in is het geluid weg, dus het komt gelukkig niet uit de motor

Wanneer ik met iets meer gas wegrijdt is er niets aan de hand

Kan je hier gewoon mee doorrijden? Het speelt al wel een tijdje maar begon sinds kort weer wat meer op te vallen, vooral met het mooie weer
Je hebt gewoon een diesel, m.a.w., een knikkerbak. Dat is 1 van de 2 redenen waarom ik privé nooit een diesel wil. Dat knikkerbakgeluid van een diesel en …...…….. het stinkt verschrikkelijk.

Zie je in een dikke Mercedes of Audi A8, is het zo'n vreselijk dieselgeluid bak. :-( :r

Pagina: 1 ... 67 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS