Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.100 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06
Denko schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:08:
[...]

Toen ik mijn polo kocht zat er inderdaad ook een rft setje onder. Ik had er met mijn vorige auto nooit moeite mee, maar denk omdat de polo zoveel lichter was dat je het echt merkt, een beetje stuiterig en "hard" ik kan het niet echt omschrijven. Heb nu weer gewoon een setje normale sportieve banden. Rijdt veel lekkerder.

Vraagje voor de rest. Ik heb nu de 2e keer een fenomeen dat ik niet kan verklaren met mijn 1.6 tdi polo uit 2010. Er zaten zo'n 3 maanden tussen de keren dat het gebeurde. Ik zal het even uitleggen.

Ik rij zo'n 5 minuutjes van werk, en kom dan in de file te staan vlak voor de snelweg. Vervolgens merk ik dat mijn auto aan het roken is uit de uitlaat en naar diesel stinkt (niet enorme walmen ofzo, maar wel aanzienlijk meer dan normaal. Dan ruik ik hem niet eens. Stationair loopt ook iets onrustiger dan normaal. Geen enkele melding op het dashboard oid. Vervolgens rij ik door naar het tankstation (5km verderop) ik loop even alles na, en er is niks aan de hand eigenlijk. Geen olie verbruik of iets dergelijks. Ben al een keer bij de dealer geweest ervoor, maar die kon niks raars vinden.

Is dit gewoon de regeneratie oid? En dat ik toevallig een keer stilstond dat het gebeurde? Iemand een idee?
Lijkt me ook regeneratie, is het verbruik op de boordcomputer ook hoger dan normaal en ligt het toerental stationair ook iets hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
GerCor schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:42:
Net snel even naar de bandenboer gereden. Banden zaten al in de bestelling, pakbon was al gemaakt en ze worden geleverd. Gaan morgen gelijk weer retour. Annuleren € 40.

IK: Zijn dit wel goede banden voor een Golf?
HIJ: Jawel, jawel
IK: Is een reservewiel dan verplicht?
HIJ: Nee, wel zo'n pompje
IK: doe die er ook maar bij dan

Ik denk dat ik straks maar even een lekkerbekje ga halen. Tis hier markt.
Annuleren €40 :+

Ik heb nog een complete set voor je liggen..
Pompje en weet ik het allemaal erbij.

Mag je gratis van mij hebben de 28ste :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Knul schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:27:
[...]

Lijkt me ook regeneratie, is het verbruik op de boordcomputer ook hoger dan normaal en ligt het toerental stationair ook iets hoger?
Verbruik niet naar gekeken, ik stond in de file, dus start stop etc. Het toerental was idd raar aan het doen, iets hoger ook inderdaad. Dan maak ik me er geen zorgen over in ieder geval ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Famous schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:31:
[...]

Liev. <3

Klinkt misschien oneerbiedig maar ik ga niet nog een keer annuleren. Druist in tegen wie ik ben. Ik ben iemand van: afspraak is afspraak.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:13

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Denko schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:08:
[...]

Toen ik mijn polo kocht zat er inderdaad ook een rft setje onder. Ik had er met mijn vorige auto nooit moeite mee, maar denk omdat de polo zoveel lichter was dat je het echt merkt, een beetje stuiterig en "hard" ik kan het niet echt omschrijven. Heb nu weer gewoon een setje normale sportieve banden. Rijdt veel lekkerder.

Vraagje voor de rest. Ik heb nu de 2e keer een fenomeen dat ik niet kan verklaren met mijn 1.6 tdi polo uit 2010. Er zaten zo'n 3 maanden tussen de keren dat het gebeurde. Ik zal het even uitleggen.

Ik rij zo'n 5 minuutjes van werk, en kom dan in de file te staan vlak voor de snelweg. Vervolgens merk ik dat mijn auto aan het roken is uit de uitlaat en naar diesel stinkt (niet enorme walmen ofzo, maar wel aanzienlijk meer dan normaal. Dan ruik ik hem niet eens. Stationair loopt ook iets onrustiger dan normaal. Geen enkele melding op het dashboard oid. Vervolgens rij ik door naar het tankstation (5km verderop) ik loop even alles na, en er is niks aan de hand eigenlijk. Geen olie verbruik of iets dergelijks. Ben al een keer bij de dealer geweest ervoor, maar die kon niks raars vinden.

Is dit gewoon de regeneratie oid? En dat ik toevallig een keer stilstond dat het gebeurde? Iemand een idee?
Klinkt inderdaad als de regeneratie. Mijn vorige auto (Octavia 1.6tdi) deed precies t zelfde. Heb wel eens Skoda Assistance ervoor laten komen zelfs :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:40:
[...]

Liev. <3

Klinkt misschien oneerbiedig maar ik ga niet nog een keer annuleren. Druist in tegen wie ik ben. Ik ben iemand van: afspraak is afspraak.
(y)

Moet echt wat “zooi” te koop gaan zetten :+
Neemt teveel ruimte in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:48:
[...]

(y)

Moet echt wat “zooi” te koop gaan zetten :+
Neemt teveel ruimte in..
Doe dat dan ook. Straks ben je rijker dan gedacht en ben je de eerste die een nieuwe R, dan wel GTI modeljaar 2019 kan kopen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:31:
[...]

Ha, ik heb EN reservewiel , en reparatie set (zo met bus crap) en proppen in de wagen liggen. :D Je kan niet voorzien genoeg zijn

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:46:
[...]

Ha, ik heb EN reservewiel , en reparatie set (zo met bus crap) en proppen in de wagen liggen. :D Je kan niet voorzien genoeg zijn
Heb je ook minimaal nodig in België. :+

De wegen zijn daar nog aangelegd door de Romeinen.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 17-04-2018 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb bijna 20 jaar lease auto gereden en nooit een lekke band gehad. Na 5 maanden een prive auto te hebben had ik een lekke ban :P Was toen wel blij met de RFT's. Ik kon mijn rit naar de dierentuin gewoon afmaken en daarna weer naar huis ermee gereden (totaal nog 60km erop gereden ofzo).

Uiteindelijk weer een nieuwe set rft's erop gedaan omdat het toch wel erg makkelijk was. Maar de volgende set word een gewone. Ik moet toch het verschil voelen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@Verwijderd nog bedankt :+

De autist dat ik ben heb ik toch maar de DV+ eraf getrokken en bekeken.
Alles ziet er goed uit, ook de contactpunten in de stekker.
Ach, nu weet ik 99,5% zeker dat het de wastegate is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LUOSITIiCID6ONdpykQEu5BE/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Famous schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:02:
@Verwijderd nog bedankt :+

De autist dat ik ben heb ik toch maar de DV+ eraf getrokken en bekeken.
Alles ziet er goed uit, ook de contactpunten in de stekker.
Ach, nu weet ik 99,5% zeker dat het de wastegate is :+

[afbeelding]
Zit er wel een beetje motorolie op het gouden randje van de zuiger? Dat werkt als seal zodat daar ook geen lucht langs gaat. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

oh hey 't VW topic. long time no post. had ik al verteld dat ik weer een zinloze mod gedaan heb?
stoelverwarming op de achterbank. OEM knopjes en regelmodule + iichel kabelboom + aliexpress matjes.
gewoon zo'n 'omdat het kan' mod.
polo wordt langzaam luxer dan een golf >:)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:08:
oh hey 't VW topic. long time no post. had ik al verteld dat ik weer een zinloze mod gedaan heb?
stoelverwarming op de achterbank. OEM knopjes en regelmodule + iichel kabelboom + aliexpress matjes.
Wtf! Pics! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wat een eindbaas! Maar waar ga je de knoppen verwerken? Aan het eind van je tunnel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ja in de achterkant van de armsteun. vervangend paneeltje is onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:57:
ja in de achterkant van de armsteun. vervangend paneeltje is onderweg...
OEM paneeltje? Wist niet dat dat voor de Polo bestond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

nee haha in de huidige zit een zelf gemaakt gat met een 12V aansluiting. daar passen de knoppen niet onder. nieuw paneel krijgt de 12V aansluiting iets hoger en daaronder de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:02:
nee haha in de huidige zit een zelf gemaakt gat met een 12V aansluiting. daar passen de knoppen niet onder. nieuw paneel krijgt de 12V aansluiting iets hoger en daaronder de knoppen.
12V vervangen voor USB? :) Dat staat ook op mijn lijstje, in de nieuwe A3 worden sommige geleverd met achterin 2x USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

hmm... USB... :D ja want alles is tegenwoordig USB.
maar nah, ik heb nog wel eens de koelbox mee (uiteraard OEM VW :P ) en die moet op de 12V. dan is dit wel praktisch. een 12V naar USB kost ook maar een paar euro tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:07:
hmm... USB... :D ja want alles is tegenwoordig USB.
maar nah, ik heb nog wel eens de koelbox mee (uiteraard OEM VW :P ) en die moet op de 12V. dan is dit wel praktisch. een 12V naar USB kost ook maar een paar euro tegenwoordig.
Even de volgorde bepalen als ik het filmpje bekijk:
- of voor en achter,
- of alleen achter,
- of alles uit?

Dan mis ik alleen voor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

haha nee, in 't filmpje wou ik even demonstreren dat alle 4 de stoelen werken. LV dan RV dan RA dan LA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:08:
Wat..
Dik!

Heb filmpje niet bekeken zit atm in Duitsland.
Als ik zekerheid had over mijn Golfje had ik t ook ingebouwd.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:32:
haha nee, in 't filmpje wou ik even demonstreren dat alle 4 de stoelen werken. LV dan RV dan RA dan LA :)
Het zal dan aan mij liggen. Ik zie 2 lampjes branden, dus LV en LA actief neem ik aan. Dan druk je op de knop, het bovenste lampje gaat uit. Lijkt mij dat je dan LV uitschakelt. Het onderste lampje brandt dus LA is nog actief. Dan druk je nog een keer en alle lampjes zijn uit. LV en LA zijn nu beide uitgeschakeld.

Maar verder natuurlijk heel tof gemaakt. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

GerCor schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:42:
[...]

Het zal dan aan mij liggen. Ik zie 2 lampjes branden, dus LV en LA actief neem ik aan. Dan druk je op de knop, het bovenste lampje gaat uit. Lijkt mij dat je dan LV uitschakelt. Het onderste lampje brandt dus LA is nog actief. Dan druk je nog een keer en alle lampjes zijn uit. LV en LA zijn nu beide uitgeschakeld.

Maar verder natuurlijk heel tof gemaakt. (y)
Nee per stoel heb je 2 lampjes in de Polo 6R/6C; 2 lampjes aan is full power (ass on fire), 1 lampje aan is halve kracht, geen lampjes is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:45:
[...]

Nee per stoel heb je 2 lampjes in de Polo 6R/6C; 2 lampjes aan is full power (ass on fire), 1 lampje aan is halve kracht, geen lampjes is uit.
Kijk, het lag dus aan mij. Tenks voor de heldere uitleg. (y)

Ik dacht even dat je de 4 stoelen zowel voor in de auto (dashboard) als achterin de auto (tunnel) kon bedienen.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 17-04-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

all good :) je moet de polo niet gaan overschatten he :P

[ Voor 67% gewijzigd door iichel op 17-04-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:45:
[...]

Hier is het 3 streepjes aan met dit weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Weemism Heb je de dv+ al aan de tand gevoeld inmiddels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:12:
@Weemism Heb je de dv+ al aan de tand gevoeld inmiddels?
Ik heb er door omstandigheden nog niet veel mee kunnen rijden, maar afgelopen zondag en maandag wel dus een grotendeels snelweg rit van Eindhoven naar Maastricht en terug.

Qua geluid merk ik, iig in de cabine, geen verschil. Qua verbeterde gasprespons denk ik te merken dat bij acceleratie bij een inhaalactie vanaf 120/130 km/u de motor sneller vermogen beschikbaar heeft en dus sneller oppikt.

Dit zou dan verklaarbaar zijn, als ik het goed heb, omdat de turbodruk behouden blijft bij de DV+ waar deze bij het de standaard DV weglekt als je een tijdje geen grote aanspraak doet op de turbo (bijv. omdat je op cruise rijdt).

Ik heb 'm verder nog niet op z'n staart getrapt met snel doorschakelen vanaf stilstand, dus mogelijk dat daar ook nog wel verschillen merkbaar zijn, wellicht ook in geluidsproductie. Maar los van een prestatieverbetering, waar je dan evt. je vraagtekens bij kan zetten, is de bouwkwaliteit van de DV+ iig een stuk hoger dan die van de standaard kunststof DV, en zou om die reden ook langer mee moeten gaan. Denk dat het prijsverschil met de garage tussen het laten vervangen met een OEM DV bij onderhoud niet veel goedkoper zal zijn dan zelf de DV+ te plaatsen (gezien hoe makkelijk je dat zelf kan). Daarnaast denk ik dat bij de garage standaard ook de solenoïde wordt vervangen als één unit samen met de DV, wat feitelijk niet nodig is, en duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:19
Zometeen langs de VW. Heb al een tijdje last dat sporadisch het ACC/LA, borden herkenning en automatische aansturing rijverlichting in storing vallen. Dat sporadisch is nu wel verdwenen, het is nu continu, vrij irritant een auto zonder cruisecontrol. :+

Eens kijken of ze het weer aan de praat krijgen. Hoorde van @Rainesh dat er een software update is voor de frontcamera om TJA mogelijk te maken op prefacelift Golf modellen. Yiha! >:)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 12:19
Ze hebben het niet kunnen vinden, konden teveel dingen zijn. 4 Mei de auto inleveren dan gaan ze alles doormeten en e.v.t. vervangen. Zucht, tijd voor een nieuwe auto. :+ :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
@Vissa66 Weet je al of je er de 28e bij zal zijn trouwens, had volgens mij nog geen bevestiging van je gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Weemism schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:47:
@Vissa66 Weet je al of je er de 28e bij zal zijn trouwens, had volgens mij nog geen bevestiging van je gehad?
Tuurlijk is die erbij :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ter leering ende vermaeck, en voor future reference heb ik de topicstart zojuist uitgebreid met de occasion aankoopadviezen van alle VW modellen die op autoblog.nl beschikbaar zijn.

Ziet er zo uit, te vinden onderaan de TS.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/896/39754884580_c073d24364_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:17
Weemism schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:06:
Ter leering ende vermaeck, en voor future reference heb ik de topicstart zojuist uitgebreid met de occasion aankoopadviezen van alle VW modellen die op autoblog.nl beschikbaar zijn.

Ziet er zo uit, te vinden onderaan de TS.

[afbeelding]
Top!

Maar die Autoblog occasion aankoopadviezen moet je soms niet al te nauw nemen. Die van vandaag over de Tiguan had het over de bekende problemen met de 7 traps DSG, maar die gaan over de droge DQ200 terwijl de Tiguan enkel met de natte DQ500 geleverd is. En die laatste is afaik vrij betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:53
Moet een sleutel laten bij maken voor mn polo 6r. Iemand ervaring hiermee? Dealer of sleutelmaker? Gaat om afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Remco Tr schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:44:
Moet een sleutel laten bij maken voor mn polo 6r. Iemand ervaring hiermee? Dealer of sleutelmaker? Gaat om afstandbediening.
Altijd dealer.

Toevallig gisteren een a5 moeten herstellen omdat een of een andere beunhaas sleutelmaker een extra sleutel wilde maken. 12 storingen + stuurbekrachtiging weg......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:43
@Vissa66 @Famous

Alvast een lijstje dat jullie niet zullen winnen :p. Een Arteon kan dus zuinig zijn ook, normverebruik ligt op 4,5l/100km. De boordcomputer is ongeveer juist (vergeleken met de excelsheet van de leasemaatschappij).

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/882/41573261001_a5ac6f3653_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Engineer Stewie schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 06:54:
@Vissa66 @Famous

Alvast een lijstje dat jullie niet zullen winnen :p. Een Arteon kan dus zuinig zijn ook, normverebruik ligt op 4,5l/100km. De boordcomputer is ongeveer juist (vergeleken met de excelsheet van de leasemaatschappij).

[afbeelding]
Dat haalde ik niet eens met een Polo BM 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@Vissa66 @Famous

[afbeelding]
De Passat 1.4 TSI kan ook zuinig zijn :P

Heb helaas geen 'overzichtsfoto' maar dit was na 200km rijden met 90km/h achter mijn ouders en hun caravan aan ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gdD1Z9PvGYbdFbOjVfXKpE0B/full.jpg

Edit:

Deze hele week ben ik al dakloos :'( :'( 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aC49lcROja0QyzKb0g8vMieP/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-04-2018 09:11 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:17
@Vissa66 @Famous

[afbeelding]
Dat heb ik met de golf ook al eens gered ! Haha heb alleen geen foto, rij al maand geen snelweg meer dus dan ist lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Voor degenen die het gemist hadden:

Onderzoekers van beveiligingsbedrijf Computest zijn er in geslaagd om op afstand in te breken op auto's van Volkswagen en Audi.

Hoewel ik het onderzoek en de bevindingen niet gelijk wil dismissen vind ik de argumentatie die men aanhaalt waarom men niet heeft gepoogd ook daadwerkelijk de rijsystemen te beïnvloeden een beetje slap en riekend naar dat het ze gewoon niet gelukt is, om vervolgens met een kulargument te komen dat ze bang waren inbreuk te maken op VW's intellectuele eigendom.

Daarnaast lijken de randvoorwaarden voor een hack dat je ofwel op het wifi netwerk van de auto zelf moet zitten (in dit onderzoek bij VW) wat normaliter natuurlijk niet het geval is, maar het kan ook via de provider waar de simkaart in de auto contact mee heeft (in dit onderzoek bij Audi). Anderzijds zijn hacks ook mogelijk via een USB stick, maar daar moet je dan fysiek toegang tot de auto hebben. Lijkt me dus niet anders dan hoe hackers toegang kunnen krijgen tot je computer thuis, alleen is er in dit geval in potentie meer gevaar omdat gedrag van een rijdende auto zou kunnen worden beïnvloed met een hack.

VAG en PON pakt het natuurlijk weer niet slim aan door niet te (willen) reageren naar de NOS. Kennelijk heeft dieselgate ze niet veel geleerd als het gaat om de-escalatie van dit soort berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:11:
Voor degenen die het gemist hadden:

knip

VAG en PON pakt het natuurlijk weer niet slim aan door niet te (willen) reageren naar de NOS. Kennelijk heeft dieselgate ze niet veel geleerd als het gaat om de-escalatie van dit soort berichten.
NOS staat bij velen niet echt bekend om accurate berichtgeving. Er is vast wel een nuancering die de NOS vergeet te noemen.

Zelf vind ik het vreemd dat alleen de GTE genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
GerCor schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:23:
[...]

NOS staat bij velen niet echt bekend om accurate berichtgeving. Er is vast wel een nuancering die de NOS vergeet te noemen.

Zelf vind ik het vreemd dat alleen de GTE genoemd wordt.
Dat de NOS niet accuraat zou zijn is nieuw voor me, ik zou niet weten welke nieuwsoutlet ik dan meer zou moeten vertrouwen. Journalisten in het algemeen hebben vaak weinig technische kennis overigens wel waardoor nuances soms niet worden genoemd, maar in dit artikel worden toch vooral ook de onderzoekers zelf gequote, dus daar valt niets op af te dingen.

Waarom alleen de GTE wordt genoemd heeft misschien te maken dat ze tot dusver alleen de GTE en A3 getest hebben, ik neem aan dat de systemen bij andere modeltypes hetzelfde zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:43
glydoscoop schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:40:
[...]

Dat heb ik met de golf ook al eens gered ! Haha heb alleen geen foto, rij al maand geen snelweg meer dus dan ist lastig
Een golf weegt wel een leuke 300km minder :p.
Mijn gewoon verbruik is ook 30% hoger, schommel zo rond de 5,7l/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:33

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Gisteren weer een VW erbij, een caddy uit 2007 met 80K op de teller, prima ding!
Lekker functioneel en daar wordt die ook voor gebruikt.
Enige wat er niet op zit en ik wel graag zou willen is coming/leaving home functie, is dat via VCDS nog in te schakelen?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Sjoerdfoto schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:21:
Gisteren weer een VW erbij, een caddy uit 2007 met 80K op de teller, prima ding!
Enige wat er niet op zit en ik wel graag zou willen is coming/leaving home functie, is dat via VCDS nog in te schakelen?
Als er lichtsensor op zit, dan wel. Anders enkel manuele coming home door aan grootlicht te trekken voor je uitstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Volgens mij is op de Caddy vrijwel niks te coderen. Maar voor dit soort vragen meld je je beter hier: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Wel eerst even onderaan de pagina kijken - roze gedeelte- voordat je vragen stelt.
azz_kikr schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:30:
Als er lichtsensor op zit, dan wel. Anders enkel manuele coming home door aan grootlicht te trekken voor je uitstapt.
Ik zal het eens proberen op onze Caddy's uit 2017 maar ik weet bijna wel zeker dat het daar ook niet op zit, dat manuele CH.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 20-04-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Als je ff hier kijkt welke je precies hebt :

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html

Niet alles klopt 110% van de lijst maar meeste wel . Staat ook vaak bij wat voor camera/sensor je moet hebben

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

T-ROC is vanochtend ook afgeleverd, net een ritje van 80km gemaakt en zeer tevreden tot nu toe, ACC werkt erg leuk (beter dan gedacht) en tot nu toe geen andere minpunten gevonden :)

T-ROC

Later meer :p

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:48
Mooie wagen! Zeker de velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Klippy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:22:
T-ROC is vanochtend ook afgeleverd, net een ritje van 80km gemaakt en zeer tevreden tot nu toe, ACC werkt erg leuk (beter dan gedacht) en tot nu toe geen andere minpunten gevonden :)

[afbeelding]

Ik vind het echt een verdomd geslaagd model maar kon dat harde plastic dashboard (o.a. de bovenzijde) niet negeren. Binnen budget pastte ook die leuke 2.0TSI 190pk 4-Motion met aanvullende opties maar dat plastic :'( :o

Veel rijplezier! Heb je een lijstje met spekjes? 8)

Edit: gevonden: Klippy in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

[ Voor 6% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-04-2018 14:46 ]

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Stoelverwarming achter zit erin :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CybcYl3.jpg

meer plaatjes: https://imgur.com/a/uw6OhPD

[ Voor 20% gewijzigd door iichel op 20-04-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nice! _/-\o_

Rechterknopje zit scheef:9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

nee haha dat lijkt zo! knopjes zitten in een boog, een soort hele platte V. ze zitten wel enigszins los. das gefixt :P
maar iemand uit maleisie met 3D print capaciteiten gaat er eens naar kijken. lang leve internationale fora :P

[ Voor 51% gewijzigd door iichel op 20-04-2018 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalloewase
  • Laatst online: 22-09 10:00
Zojuist even bij de opslag mijn nieuwe Polo bekeken welke ik 1 mei mag ophalen :)

De auto is in November 2017 besteld, dus lang moeten wachten ! (Staat nog op transportblokken)

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/2/AACODHCD2OBWRYq9rd46KE-VsFwmPNBBZlav1ATKHH5HMA/12/25515130/jpeg/32x32/3/1524250800/0/2/20180420_132410.jpg/EIeImxMY3xIgAigC/opNaV9MYoncCC4cbAZuA-C-tHrgb1YDns8Y9r9Z-f7k?dl=0&size=2048x1536&size_mode=3

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/2/AAAwn13lApEMoSAa1IQsjr07QldjcQGTQ_oaZ-I2Xq5ELQ/12/25515130/jpeg/32x32/3/1524250800/0/2/20180420_132419.jpg/EIeImxMY3xIgAigC/7om0s7zlEefbQrn0m_64yfnNLQlRk5zdzfTQjDviL80?dl=0&size=2048x1536&size_mode=3

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/2/AADeJGFDa6bUX1iPvRtMssSeMs3HN3vW7hu7gfKbg6TxXw/12/25515130/jpeg/32x32/3/1524250800/0/2/20180420_133003.jpg/EIeImxMY3xIgAigC/mAXlPgE8ECeKblxr-Us0MmbQ-Gedd18ZYca3XcA91A8?dl=0&size=2048x1536&size_mode=3

Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/2/AAANnaBiPv16AudarOcfhPtJC0-1NzDOMXsVfbsIxCt_xg/12/25515130/jpeg/32x32/3/1524250800/0/2/20180420_132716.jpg/EIeImxMY3xIgAigC/hMvkzuEpc6hjom8s-g2JzxwSAh_z3xnTAesn4rjWywc?dl=0&size=2048x1536&size_mode=3

[ Voor 103% gewijzigd door Kalloewase op 20-04-2018 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kalloewase schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:57:
Zojuist even bij de opslag mijn nieuwe Polo bekeken welke ik 1 mei mag ophalen :)

De auto is in November 2017 besteld, dus lang moeten wachten !

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je plaatjes doen het niet..... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Daar moet je een account hebben om de foto's niet op postzegel formaat te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

De auto is in November 2017 besteld, dus lang moeten wachten ! (Staat nog op transportblokken)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi! Laatst ook exact zo twee (eentje vergeten haha) gehad, zwart, r-line, panodak haha. Kennelijk is zo een combi erg in trek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:44:
[...]

Ik vind het echt een verdomd geslaagd model maar kon dat harde plastic dashboard (o.a. de bovenzijde) niet negeren. Binnen budget pastte ook die leuke 2.0TSI 190pk 4-Motion met aanvullende opties maar dat plastic :'( :o

Veel rijplezier! Heb je een lijstje met spekjes? 8)

Edit: gevonden: Klippy in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"
Ik dacht dat dat harde dashboard iets was waar alleen auto reviewers over vielen ;)

Het stoort me zelf helemaal niet eigenlijk, je raakt het ook nooit aan toch? In de deur kon ietsje zachter plastic helpen, maar ik vind 't allemaal wel meevallen met goedkoop aanvoelen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Famous schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:10:
[...]

Dat haalde ik niet eens met een Polo BM 8)7
Ik moet blij zijn als ik met mijn 1.9 tdi 1 op 14/15 rij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Klippy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:25:
[...]

Ik dacht dat dat harde dashboard iets was waar alleen auto reviewers over vielen ;)
Als je aan mijn vriendenkring vraagt wat ik had moeten worden zou het antwoord auto-reviewer zijn :P
Het stoort me zelf helemaal niet eigenlijk, je raakt het ook nooit aan toch? In de deur kon ietsje zachter plastic helpen, maar ik vind 't allemaal wel meevallen met goedkoop aanvoelen eerlijk gezegd.
Ik noem het ook niet goedkoop maar ik -persoonlijk- kon het niet thuisbrengen op een configuratie van 40K+. En nee, ik aai mijn dashboard ook niet dagelijks maar het gaat mij om de algehele indruk die een interieur op je maakt, en daar maakt hard of zacht plastic voor mij wel degelijk een verschil van indruk.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

True, heb je gelijk in, er waren wat reviews die het goedkoop vonden, vandaar, niet naar jou persoonlijk.
Ik weet ook niet of ik hem zelf had gekocht voor dat geld hoor ;)

Maar ben er verder blij mee, straks eens kijken of ik het interieur op de foto krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mooie wagen, mooie kleur en mooie velgen. Al zou ik die velgen niet iedere week schoon willen maken. Net zoveel tijd aan kwijt als de hele auto. Maar, ik zie de T-Roc steeds vaker rijden. Vind het mooie auto en oogt eigenlijk niks groter dan een Golf 7. Misschien wordt dat wel mijn volgende auto maar ik neig toch naar een witte Audi A3 met panoramadak. Ook zo allejezus mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Klippy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:22:

[afbeelding]

Dat ding schreeuwt wel echt om platter gelegd te worden.

Vind het verder een mooie bak maar die hoogte niet :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Famous schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:40:
[...]

Dat ding schreeuwt wel echt om platter gelegd te worden.

Vind het verder een mooie bak maar die hoogte niet :+
Die hele lage vind ik dan ook weer niks, hij staat best hoog ja, zitpositie is ook best hoog.
Moet zeggen dat het onderweg wel goed voelt, erg overzichtelijk, hij voelt nog hoger dat hij staat. Al valt het best mee qua overhellen in de bochten, paar Limburgse weggetjes genomen en dat beviel uitstekend, alleen de stoel grip mocht dan wat meer "sport" zijn, zoals je zou verwachten van de naam...

Anyway, familie laten zien, foto's gemaakt, vanaf morgen is 't al niet meer nieuw meer, gewoon rijden dan :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wVOnFOvJZdKk1qkn8byeZ2TU/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vHskrq9iO5dKIQSeA4TH0qLX/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ap3MWWyPwMPlfxoYvo6hyrmW/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/emQ7cQnnqP91K70qCF7sydmx/medium.jpg

Wat ik zelf dan wel weer leuk vind is dat het kenteken begint met mijn initialen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Klippy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:31:
[...]

Die hele lage vind ik dan ook weer niks, hij staat best hoog ja, zitpositie is ook best hoog.
Moet zeggen dat het onderweg wel goed voelt, erg overzichtelijk, hij voelt nog hoger dat hij staat. Al valt het best mee qua overhellen in de bochten, paar Limburgse weggetjes genomen en dat beviel uitstekend, alleen de stoel grip mocht dan wat meer "sport" zijn, zoals je zou verwachten van de naam...

Anyway, familie laten zien, foto's gemaakt, vanaf morgen is 't al niet meer nieuw meer, gewoon rijden dan :P

[afbeelding] [afbeelding]

Wat ik zelf dan wel weer leuk vind is dat het kenteken begint met mijn initialen :+
Erg mooi!

Mijn vader krijgt ergens in juni zijn T-Roc R-line in het blauw met zwart dak. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Klippy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:31:
[...]

Blijft zeker een leuke auto!

maar heb je nu al die zooi in je auto gemaakt?
Kan toch niet :> :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Famous schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:17:
[...]

Blijft zeker een leuke auto!

maar heb je nu al die zooi in je auto gemaakt?
Kan toch niet :> :>
Haha, ja, helaas, wat je op de matten ziet is al vies :X
Wat je op de stoel ziet is reflectie van de zon in de camera, dus in het echt niks van de zien, niet de beste hoek gekozen voor de foto.

Maar hij is nu al smerig ja, bomen op de parkeer plek hebben nét nu die maand waarin ze het leuk vinden om stuifmeel te gaan verspreiden. Dus dat wordt leuk komende paar weken met een groene auto. Wie ooit bedacht heeft die bomen op een parkeerplek te planten... 8)7 Maar na 3 nieuwe auto's weet ik dat het allemaal te stofzuigen en wassen is, dus komt wel weer goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Rainesh Heb jij toevallig voor een MIB-I een recente firmwareversie ter beschikking? De Discover Pro in de Golf van een bekende van me heeft wat kuren welke daar wel eens mee opgelost zouden kunnen worden (ding geeft om de haverklap géén geluid meer en gaat dat pas weer doen ná een reboot middels de powerknop).

Betreft een 5G0035044A / H40 model met als huidige firmwareversie "0290" (2014 is dat, geloof ik).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 21-04-2018 10:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:14:
@Rainesh Heb jij toevallig voor een MIB-I een recente firmwareversie ter beschikking? De Discover Pro in de Golf van een bekende van me heeft wat kuren welke daar wel eens mee opgelost zouden kunnen worden (ding geeft om de haverklap géén geluid meer en gaat dat pas weer doen ná een reboot middels de powerknop).

Betreft een 5G0035044A / H40 model met als huidige firmwareversie "0290" (2014 is dat, geloof ik).
Niks toevalligs aan. Hij heeft dat hier immers al gemeld:

d:)b Rainesh in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 21-04-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 18:27
Vandaag bij VW geweest om naar mijn spiegel te laten kijken van m'n VW Transporter T6 uit 2016.
Kreeg ook gelijk de vraag of de DSG olie al was vervangen.
Naar mijn weten niet maar hoeft dat ook niet, iemand die dit kan bevestigen?

Het betreft een 7 Traps DSG

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:55

Dat probleem los je met een firmware update niet op denk ik zo. Het is een hardwareprobleem. Mijn MIB-I is inmiddels al 2x gerepareerd (vorig jaar een keer en deze week opnieuw onder garantie van de reparateur). Google maar op: discover pro geluid probleem
Binnenkort geeft die unit van die bekende van je waarschijnlijk helemaal geen geluid meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh

Inderdaad een hardware probleem. Auto toevallig van 2013/2014? De eindtrappen gaan namelijk stuk, moeten gerepareerd worden. Je kunt de software update doen, dat is geen enkel probleem. Gaat naar versie 407 dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zal je even helpen herinneren @Rainesh Eerst de 388 installeren en dan de 407. d:)b

Beide staan op JOUW server. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 12:10:
Ik zal je even helpen herinneren @Rainesh Eerst de 388 installeren en dan de 407. d:)b

Beide staan op JOUW server. :Y
Oja, eerst 388 dan 407 :)

@wimmel_1 stuur maar een pb voor een linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

biobak schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:41:
[...]

Dat probleem los je met een firmware update niet op denk ik zo. Het is een hardwareprobleem. Mijn MIB-I is inmiddels al 2x gerepareerd (vorig jaar een keer en deze week opnieuw onder garantie van de reparateur). Google maar op: discover pro geluid probleem
Binnenkort geeft die unit van die bekende van je waarschijnlijk helemaal geen geluid meer.
Garantie van de leverancier neem ik aan? Goed om te weten. Niet dat er met mijn MIB1 iets aan de hand is maar wel handig om te vermelden bij VW als het bij mij aan de orde komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik hoop niet dat dat een panorama dak is, lijkt wel het open dak uit golf 4. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
GerCor schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 12:22:
[...]

Garantie van de leverancier neem ik aan? Goed om te weten. Niet dat er met mijn MIB1 iets aan de hand is maar wel handig om te vermelden bij VW als het bij mij aan de orde komt.
VW doet er niets aan. De (niet VW) garage waar ik mijn auto gekocht heb, heeft de afhandeling gedaan nadat de garantie van de auto al afgelopen was overigens. Volgens mij hebben ze hem naar het bedrijf KMS Apeldoorn gestuurd. Kostte me een paar ritjes naar de garage en 600 euro maar wel 2 jaar garantie tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
biobak schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 12:33:
[...]

VW doet er niets aan. De (niet VW) garage waar ik mijn auto gekocht heb, heeft de afhandeling gedaan nadat de garantie van de auto al afgelopen was overigens. Volgens mij hebben ze hem naar het bedrijf KMS Apeldoorn gestuurd. Kostte me een paar ritjes naar de garage en 600 euro maar wel 2 jaar garantie tenminste.
Das wel erg prijzig, gemiddeld kost het tussen de 200 en 300 euro om het te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Rainesh schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 13:39:
[...]

Das wel erg prijzig, gemiddeld kost het tussen de 200 en 300 euro om het te laten repareren.
Zou kunnen, maar ik heb ze niet kunnen vinden voor die prijs. Als je rondneust op internet zie je prijzen rond de 450-500 euro circuleren.
https://www.autopar.nl/di...leem-luidspreker-probleem
http://discoverprosoundre...over-pro-sound-reparatie/
Cartronic heb ik destijds ook nagevraagd via whatsapp. Was ook iets van 400-500 euro dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm.... Des te meer reden om er dus direct de eindtrap(pen) van Dynaudio in te laten monteren als je een nieuwe VW bestelt. Nou ben ik sowieso wel fan van een beetje kwalitatief goed geluid in m'n eigen auto's dus da's eigenlijk een optie welke ik pér definitie altijd aanvink maar blijkbaar is er dus nóg een rede extra om die €600,- maar meteen bij aanschaf af te tikken... :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 14:57:
Hmmm.... Des te meer reden om er dus direct de eindtrap(pen) van Dynaudio in te laten monteren als je een nieuwe VW bestelt. Nou ben ik sowieso wel fan van een beetje kwalitatief goed geluid in m'n eigen auto's dus da's eigenlijk een optie welke ik pér definitie altijd aanvink maar blijkbaar is er dus nóg een rede extra om die €600,- maar meteen bij aanschaf af te tikken... :o
aparte versterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Zit er aan te denken om in de Polo een subwoofertje te leggen.

Vorige auto ook 2 subwoofers in gehad, en wel de Rockford P2 12inch. 2x in gesloten kist. Bak met geluid en kwaliteit.

Nu wou ik even gaan kijken wat de opties zijn.

1. Orgineel sub pre-out kabeltje zoeken voor mij radio systeem, als die er is.. Geen idee. Zodat subwoofer op het huidige media systeem kan.

Nadeel: Moet veel demonteren

2. Hi/low converter en vanaf de achtspeakers het signaal pakken naar de hi/low converter.

Voordeel: alleen achterdeurpanelen demonteren, radio systeem blijven zitten.

Plus en minkabel doortrekken gaat ook lukken, das geen probleem.

Iemand tips ?

[ Voor 12% gewijzigd door Marsjee op 21-04-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Marsjee schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:52:
Zit er aan te denken om in de Polo een subwoofertje te leggen.

Vorige auto ook 2 subwoofers in gehad, en wel de Rockford P2 12inch. 2x in gesloten kist. Bak met geluid en kwaliteit.

Nu wou ik even gaan kijken wat de opties zijn.

1. Orgineel sub pre-out kabeltje zoeken voor mij radio systeem, als die er is.. Geen idee. Zodat subwoofer op het huidige media systeem kan.

Nadeel: Moet veel demonteren

2. Hi/low converter en vanaf de achtspeakers het signaal pakken naar de hi/low converter.

Voordeel: alleen achterdeurpanelen demonteren, radio systeem blijven zitten.

Plus en minkabel doortrekken gaat ook lukken, das geen probleem.

Iemand tips ?
Hier heb ik oon interessen naar ! Ik zou alleen graag klein actiev subje onder me stoel gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

biobak schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 12:33:
[...]

Hangt denk ik af van welke VW garage. Gordelspanners hebben ook niks met onderhoud aan de VW te maken en de rekening gaat dan ook rechtstreeks naar de leverancier. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Gordelspanner was volgens een VW dealer in het noorden van het land ook geen garantiewerk en voor eigen rekening. Bij mijn dealer helemaal gratis. Voor mij dan, rekening sturen ze door naar de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

inhoudelijk... geen idee...
praktisch, kun je gewoon in de b-stijl de signalen van de achterspeakers pakken, daar zit de stekker van de deur. bekleding b-stijl en dorpel demonteren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Kreeg vandaag de vraag of er een diesel onder de motorkop lag door het stationair geluid 8)7 van de 1.0 tsi ziet inderdaad een leuk tikje in maartoch

[ Voor 26% gewijzigd door glydoscoop op 22-04-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

glydoscoop schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:09:
Kreeg vandaag de vraag of er een diesel onder de motorkop lag door het stationair geluid 8)7 van de 1.0 tsi ziet inderdaad een leuk tikje in maartoch
Mijn 1.4TSI is bij koude start ook een ratelbak :') -O-

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:42
the squaler1 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:33:
Vandaag bij VW geweest om naar mijn spiegel te laten kijken van m'n VW Transporter T6 uit 2016.
Kreeg ook gelijk de vraag of de DSG olie al was vervangen.
Naar mijn weten niet maar hoeft dat ook niet, iemand die dit kan bevestigen?

Het betreft een 7 Traps DSG
Volgens mij wel hoor, mijn T5GP met DQ500 dsg7 moet elke 60.000 nieuwe DSG olie hebben :-)

Helaas eerste wissel pas bij 94505 gebeurd, toen ik hem kocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
MisteRMeesteR schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:01:
[...]

Die van mij blijft het doen nu ik er op let na 20 min rijden olie op 85 graden , dus ga er van uit dat het altijd zo hoort te zijn , maybe met hoger octaan getal not

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:07
@glydoscoop

Bij volkswagens vond ik het altijd makkelijk om kabels te leggen. Je kan even met engelse termen zoeken, ik weet namelijk niet precies welke types jullie hebben? Waarschijnlijk zullen jullie een kabel vanaf de radio moeten trekken naar de versterker toe, vanwege de releais te laten schakelen (anders staat je sub continu aan). Dan kan je gewoon een kabel mee leggen.
Bij de deuren kan je vaak makkelijk de rubberere rand loshalen, waarna je de kabel onder de vloerbedekking kan duwen. Vaak haal ik het niet helemaal los maar trek ik met een glasvezel trekveer korte stukjes, bijv langs de deur naar de achterbak. Geen geweld gebruiken, altijd beetje creatief zijn.

Oh en ik begin altijd bij de plus kabel. dankzij google weet je vaak zo waar een gat te vinden is, zodra je dit weet, leg je andere kabels langs de andere kant van de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:45
glydoscoop schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:26:
[...]

Die van mij blijft het doen nu ik er op let na 20 min rijden olie op 85 graden , dus ga er van uit dat het altijd zo hoort te zijn , maybe met hoger octaan getal not
Das normaal want je hebt een drie cilinder, dat klinkt gewoon als een rijdende tractor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Scrtz schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:10:
[...]

Das normaal want je hebt een drie cilinder, dat klinkt gewoon als een rijdende tractor ;)
Zoeken we ruzzie ?! <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:45
Hahaha, het kwam misschien wat sarcastisch of lullig over maar zo bedoelde ik het niet, die 3 cilinders klinken gewoon zo, komt ook door de onbalans van 3 tov bijv 4 cilinders. Zo had een manager bij mijn vorige stageplek een bmw x1 met 3 cilinder, die kwam eens langsrijden en dan denk je echt wat komt er nu voor vaag apparaat langs, is het zo’n hoge bmw, heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

MisteRMeesteR schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:01:
[...]

Dat gekreun van de kettingspanner bij de 2.0 TSI in de GTI dan :') :X

Ben zelf overigens van een 3-cilinder Picanto naar een 4-cilinder gegaan en het loopt zo veel rustiger...De 3-cil Picanto met sport uitlaatje af fabriek klonk nog wel redelijk voor zover dat gaat bij zo'n melkpakken aan inhoud, maar zo'n Citroen C1 of Peugeot 107 is echt om te janken zo'n grasmaaier geknetter :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-kom
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-08 03:41
Zo na 8 jaar een Renault Clio Estate Tce100 gereden te hebben werd het tijd voor en andere auto.
Wel graag een iets grotere daar de pootjes van onze kleine man in mijn rug prikken als hij achter mij zit.
Mijn eisen waren.
Minimaal een 4 cilinder.
Cruise Control
Automatische airco
Goede stoelen ivm een slechte rug
Metallic lak
En een trekhaak

Na even gekeken te hebben naar een Megane Estate, en die al leuk in de configurator kunnen samen stellen.
Dacht ik, kan ik dan niet stiekem een golf variant zamenstellen.
Misschien niet de hoogste uitvoering maar toch. In 2013 al eens een dag een huur golf hatchback morgen rijden en dat staat me nog steeds in het geheugen als een hele fijne rit.
Dus de Volkswagen configurator aan gezwengeld en dat viel mee. Een beetje passen en meten konden we toch een hele leuke auto samen stellen.

Onze specs.
Golf Variant Highline
1.5 TSI 110kW 150 pk 6 versnellingen handgeschakeld

1G9 18” plaats besparend reservewiel
W04 Executive pakket
PB4 Ergonomische bestuurders stoel
KA1 Achteruitkijkcamera
PDA Driving profiles
6XQ Spiegelpakket
9VH Dynaudio
4GW Voorruit verwarmbaar en warmtewerend
—- Afneembare trekhaak
Last bud not least
PXA Koplampverlichting led

De kleur volgens de een saai, de ander chiq.
Indium gray
En zo doende kan ik mij nu ook aan komen melden in dit toppic.
Nu op het moment van schrijven nog een dikke maand wachten en dan moet hij voor de deur staan.
Hebben hem half feb. besteld dus nog even geduld.

Groet Bart
Pagina: 1 ... 40 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS