Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.101 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:49
4 maanden geleden is van mijn golf 6 de koppeling en vliegwiel vervangen. Vandaag had ik opeens de volgende problemen :

Ik reed op de snelweg en kreeg m niet meer in de vijfde versnelling. Hij schakelde dan naar de 3.
Onderaan de afrit van de snelweg kreeg ik m vervolgens in geen een versnelling meer en stond ik dus stil. Met de pook voelde ik ook weinig weerstand. Na 5 min kreeg ik m toch in de 1, 2 en daarna niet meer in de 3. Auto weer aan de kant gezet en nu zit de versnelling vast in de 3. Ik krijg m er met geen mogelijkheid uit. Als ik de koppeling op laat komen rijdt de auto gewoon weg in de 3de, of slaat af. Koppeling lijkt ok dus (is ook net nieuw)

Auto staat nu bij de garage. Morgen hoor ik meer. Hoop niet dat het de bak is. Mogelijk is het de koppelingkabel.... (?)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

dacht dat een G6 een hydraulische koppeling heeft, geen kabel. misschien de schakelstangen.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:17
pwillemske schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:29:
@Marsjee Maar je hebt toch 2 verschillende keyless dingen?? Keyless Entry en Keyless Go?? Of sla ik nu de plank volledig mis??
Je hebt Keyless Go en Keyless Entry. Die laatste bevat ook Keyless Go.

Keyless Go kan je met de sleutel in je zak en een druk op de startknop je wagen starten. Echter moet je wel zelf de knoppen op de sleutel gebruiken om de auto op of van het slot te doen. Passat en Arteon hebben dit standaard. De Golf niet.

Keyless Entry is dan zoals de meeste het kennen, geen enkel contact met de sleutel vereist.
Viper® schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:30:
Ik tankte vroeger altijd voor minimaal 100 euro.
Gelukkig kon ik daar 500 km op rijden :')
Ik had altijd alle spaarkaarten zo vol.

De GTE tank is al vol voordat ik m'n neus leeg heb :X

Ik zit in de specs te kijken, maar daar staat dat een Golf GTE een brandstoftank van 50 liter heeft.
Volgens mij klopt dit niet. Er gaat meestal 35/37l in.
autoweek zegt 40l, lijkt mij eerder te kloppen.
Hier wordt de 66l tank van de Passat 6 keer per maand vol gegooid voor 80 euro netto per maand. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:26
ik heb weer wat in mijn kop gekregen, ben op zoek naar een complete mk3 golf vr6 om over te lepelen in mijn mk2 golf. Mijn motor heeft af en toe wat onherkenbare geluidjes en met wat andere dingen komt hij toch niet door de APK dit jaar en het lijkt me een leuk hobby project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:43
Start/stop... als ik het al eens vergeet af e zetten ist dikke miserie. De motor gaat al uit voor de auto stilstaat en als je dan gas geeft... onnozel word ik daar van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

bramv82 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:30:
4 maanden geleden is van mijn golf 6 de koppeling en vliegwiel vervangen. Vandaag had ik opeens de volgende problemen :

Ik reed op de snelweg en kreeg m niet meer in de vijfde versnelling. Hij schakelde dan naar de 3.
Onderaan de afrit van de snelweg kreeg ik m vervolgens in geen een versnelling meer en stond ik dus stil. Met de pook voelde ik ook weinig weerstand. Na 5 min kreeg ik m toch in de 1, 2 en daarna niet meer in de 3. Auto weer aan de kant gezet en nu zit de versnelling vast in de 3. Ik krijg m er met geen mogelijkheid uit. Als ik de koppeling op laat komen rijdt de auto gewoon weg in de 3de, of slaat af. Koppeling lijkt ok dus (is ook net nieuw)

Auto staat nu bij de garage. Morgen hoor ik meer. Hoop niet dat het de bak is. Mogelijk is het de koppelingkabel.... (?)
Zeker niet de koppeling, die is hydraulisch. Eerder richting bak kijken. Die is er ook vanonder geweest met vervzngen koppeling.

@Uberdude de vr6 swap komt veel bij kijken en heb je een blokje wat beperkt tuning mogelijkheden heeft.
Beter de 1.8T 20v erin lepelen vzn een mk3. Das past allemaal lekker en gaan met beetje tuning lekker boven de 300-400pk.

Vriend van me rijdt ook rond in mk2 (mk3 1.8t blok met 450pk op straat en over 600 op meetings)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
azz_kikr schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:48:
[...]

Zeker niet de koppeling, die is hydraulisch. Eerder richting bak kijken. Die is er ook vanonder geweest met vervzngen koppeling.

@Uberdude de vr6 swap komt veel bij kijken en heb je een blokje wat beperkt tuning mogelijkheden heeft.
Beter de 1.8T 20v erin lepelen vzn een mk3. Das past allemaal lekker en gaan met beetje tuning lekker boven de 300-400pk.

Vriend van me rijdt ook rond in mk2 (mk3 1.8t blok met 450pk op straat en over 600 op meetings)
ik heb al naar een 1.8t zitten kijken en alles wat ik zie is het moeilijker om die er in te lepelen xD en ik vind het geluid van een 6cil mooier. zit niet te wachten op 450pk in een golfje 2 xD want dan rijd ik mezelf binnen de kortste keren dood .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Engineer Stewie schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:44:
Start/stop... als ik het al eens vergeet af e zetten ist dikke miserie. De motor gaat al uit voor de auto stilstaat en als je dan gas geeft... onnozel word ik daar van :p
Laten we het er maar op houden dat het bij jouw auto niet werkt zoals het hoort. Mijn Golf 7 en de Caddy's -diesels- van het werk hebben helemaal nergens last van.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ach. Ik ben goed verzekerd ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:34:
[...]

Laten we het er maar op houden dat het bij jouw auto niet werkt zoals het hoort. Mijn Golf 7 en de Caddy's -diesels- van het werk hebben helemaal nergens last van.
Vond het op de skoda ook irritant en dat was een manuele bak. Ivm DSG is het nog erger want ge hebt geen koppelingspedaal waarmee je de motor aan kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Engineer Stewie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:27:
[...]

Vond het op de skoda ook irritant en dat was een manuele bak. Ivm DSG is het nog erger want ge hebt geen koppelingspedaal waarmee je de motor aan kunt houden.
Maar een handbak gaat pas uit als je hem in zijn vrij zet en de koppeling laat opkomen toch? Deed je dat altijd dan voor een verkeerslicht????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Tylen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:55:
[...]
Maar een handbak gaat pas uit als je hem in zijn vrij zet en de koppeling laat opkomen toch? Deed je dat altijd dan voor een verkeerslicht????
Is dat zo raar dan? Ik weet hoe de stoplichten gaan hier, je staat makkelijk 30+ seconden te wachten. Dan ga je toch niet constant de koppeling ingedrukt houden?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Tylen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:55:

Natuurlijk. Er is geen reden om mijn been moe te maken als ik stilsta :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lol

FBTO verzekert een polo GTI niet.
Wel als ik mijn geboortedatum wijzig.
Je moet dus ouder zijn dan 40 voor 200 peekaatjes ? :')

fbto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Engineer Stewie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:27:
[...]

Dit ervaar ik ook bij mijn TSI i.c.m. DSG, de motor slaat al af nog voordat je stilstaat, moet je dan weer gasgeven om wat voor reden dan ook is het horten en stoten. Met manuele bak ben je idd veel meer ‘eigen baas’ en is het minder irritant cq. aanwezig.

Staat dus los van diesel an sich ;)
Viper® schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:59:
Lol

[afbeelding]
En wat als je aangeeft dat je een vrouwtje bent ;( :')

[ Voor 25% gewijzigd door MisteRMeesteR op 12-04-2018 12:06 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Viper® schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:59:
Lol

[afbeelding]
Lijkt mij stug, ik heb de R verzekerd bij FBTO toen ik 25 was met 270 paardjes ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het wordt nog mooier.

Centraalbeheer zegt ook gewoon, verzekeren we niet.
cb

Bijna nog erger dan toen ik mijn GTR wilde verzekeren. Dat snapte ik nog wel. 480+ pk en fiscale waarde van meer dan een ton.
Famous schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:12:
[...]

Lijkt mij stug, ik heb de R verzekerd bij FBTO toen ik 25 was met 270 paardjes ;)
Denk dat als ik opbel het misschien wel kan. Maar ik vind het wel opvallend, het gaat om een polo, leeftijd 37 en 5 schadevrije jaren. Die combinatie is natuurlijk niet heel vreemd.

[ Voor 67% gewijzigd door Viper® op 12-04-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dikke ellende met mijn buitenspiegel bestuurderszijde. Die was ontzet. Zelf had ik gedacht dat iemand er tegenaan was gelopen. Dus, ik naar http://www.vastechnics.nl in Zeist. Ze hebben de spiegels eind januari in-/opgebouwd. De monteur keek er naar en zegt: die is helemaal ontzet. Ja, dat lijkt er wel op. Hij maakt de spiegel open en zegt: de spiegel is opengemaakt, kapotgemaakt en gelijmd. Maak maar een foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wDbfegMjmnx4qD1djsGJ7BUH/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T8itAz68LZ57Xodsa9mYlGbY/full.jpg

Kortom, die krijg je nooit meer goed. Heb je dan een nieuwe? Nee, laatste set net verkocht.

Ik naar de garage in mijn woonplaats. Mijn auto heeft daar een halve dag gestaan voor de melding van de gordelspanners. Ik had al gebeld en mijn garageman zegt: ik sta niet de hele dag op de werkvloer dus ik weet niet of een monteur er aangezeten heeft.

Ik denk KUT, zal toch niet. Dus, ik spreek de garage er op aan. Hij zegt: laat die foto's eens zien. Hij zegt: als ik zo naar dat vuil kijk op de foto's, dan is dat niet van 4 maanden tijd, eerder 3 jaar. Hij naar Zeist gebeld maar werd daar niks wijzer van.

Ik ben dus de lul. Goed, garage besteld nu een nieuwe, wel € 250. Het is niet anders. Je weet gewoon niet wie nu de waarheid spreekt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:36:
Het wordt nog mooier.

[afbeelding]

Bijna nog erger dan toen ik mijn GTR wilde verzekeren. Dat snapte ik nog wel. 480+ pk en fiscale waarde van meer dan een ton.

[...]

Denk dat als ik opbel het misschien wel kan. Maar ik vind het wel opvallend, het gaat om een polo, leeftijd 37 en 5 schadevrije jaren. Die combinatie is natuurlijk niet heel vreemd.
Bij een GTR snap ik het ook wel ja :P

Ik was 25 of 26 met 6 of 7 schade vrije jaren, zonder problemen verzekerd (via Internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:31:
Dikke ellende met mijn buitenspiegel bestuurderszijde. Die was ontzet. Zelf had ik gedacht dat iemand er tegenaan was gelopen. Dus, ik naar http://www.vastechnics.nl in Zeist. Ze hebben de spiegels eind januari in-/opgebouwd. De monteur keek er naar en zegt: die is helemaal ontzet. Ja, dat lijkt er wel op. Hij maakt de spiegel open en zegt: de spiegel is opengemaakt, kapotgemaakt en gelijmd. Maak maar een foto.

[afbeelding]
[afbeelding]

Kortom, die krijg je nooit meer goed. Heb je dan een nieuwe? Nee, laatste set net verkocht.

Ik naar de garage in mijn woonplaats. Mijn auto heeft daar een halve dag gestaan voor de melding van de gordelspanners. Ik had al gebeld en mijn garageman zegt: ik sta niet de hele dag op de werkvloer dus ik weet niet of een monteur er aangezeten heeft.

Ik denk KUT, zal toch niet. Dus, ik spreek de garage er op aan. Hij zegt: laat die foto's eens zien. Hij zegt: als ik zo naar dat vuil kijk op de foto's, dan is dat niet van 4 maanden tijd, eerder 3 jaar. Hij naar Zeist gebeld maar werd daar niks wijzer van.

Ik ben dus de lul. Goed, garage besteld nu een nieuwe, wel € 250. Het is niet anders. Je weet gewoon niet wie nu de waarheid spreekt.
Je zou eens met je verzekeraar kunnen bellen om te vragen wát er voor een gegevens van die auto boven water te halen zijn (ROY- Data registreert al lang (véél) méér dan noodzakeleijk is voor alleen maar royementsgegevens). In de tijd dat ik nog voor een verzekeraar werkte bekeek ik dat soort zaken wel vaker maar ik mág dat tegenwoordig niet meer omdat ik niet meer in die branche werkzaam ben (kán 't waarschijnlijk wel, maar dat valt dan onder de categorie "hacken" en dat mág ik alleen op verzoek van de eigenaar van de data anders kost 't me, buiten m'n baan, waarschijnlijk nog véél meer....).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:44:
[...]

Je zou eens met je verzekeraar kunnen bellen om te vragen wát er voor een gegevens van die auto boven water te halen zijn (ROY Data registreerd al lang méér dan noodzakeleijk voor alleen maar royementsgegevens). In de tijd dat ik nog voor een verzekeraar werkte bekeek ik dat soort zaken wel vaker maar ik mág dat tegenwoordig niet meer omdat ik niet meer in die branche werkzaam ben (kán 't wel, maar dat valt dan onder de categorie "hacken" en dat mág ik alleen op verzoek van de eigenaar van de data anders kost 't me, buiten m'n baan, waarschijnlijk nog véél meer....).
Hoe bedoel je dat precies? De spiegels zijn eind januari 'nieuw' door V.A.S. geplaatst. Alleen de garage zegt: als ik naar het vuil -op de foto- kijk, dan zijn dat geen nieuwe spiegels. Wat heeft de verzekering daar precies mee te maken? Ik snap het even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:47:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? De spiegels zijn eind januari 'nieuw' door V.A.S. geplaatst. Alleen de garage zegt: als ik naar het vuil -op de foto- kijk, dan zijn dat geen nieuwe spiegels. Wat heeft de verzekering daar precies mee te maken? Ik snap het even niet.
Aaah..... De Garage (V.A.S.) heeft nieuwe "tweedehands" spiegels geplaatst welke van een schadegeval afkomstig zijn en dat niet aan jou medegedeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:48:
[...]

Aaah..... De Garage heeft nieuwe "tweedehands" spiegels geplaatst welke van een schadegeval afkomstig zijn en dat niet aan jou medegedeeld?
Volgens mijn garage heeft V.A.S Technics tweedehands spiegels geplaatst en verkocht als zijnde nieuwe spiegels. Daarom heeft mijn garage ook naar VAS gebeld, alleen wil VAS niks doen/zeggen waar je wat aan hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 12-04-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:50:
[...]

Volgens mijn garage heeft V.A.S Technics tweedehands spiegels geplaatst en verkocht als zijnde nieuwe spiegels.
Dan is de vraag natuurlijk: Wat heb je er voor betaald én wist je dat 't "sloop onderdelen" waren (of hád je dat kunnen weten als consument zijnde)?

Gewoon even een nette mail sturen naar dat bedrijf met de vraag hoe ze er voor willen gaan zorgen dat jij weer een tevreden klant wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb alles besteld bij AutoPar. Ik heb ze net een mailtje gedaan, kijken of ze antwoorden. AutoPar verkoopt het aan de klant, dan krijg je van hun een adres van een inbouwlocatie. Op zich niks mis mee maar in de praktijk kan dat dus heel vervelend uitvallen. Op de site staat: https://www.autopar.nl/golf-7-inklapbare-spiegels-set

Overigens, deze vanmorgen in beide voordeuren laten inbouwen. Met LED, want origineel is halogeen.
Achterdeuren, zoals bekend, kunnen volgens V.A.S. Technics niet. Ik hem dus het schema laten zien zoals @azz_kikr die hier heeft geplaatst.

Zegt hij: 'ja, dat weet ik wel maar die worden aangesloten op het deurcontact en het inleren is NIET volgens de VAG normen. Dus, ik weet dat het kan maar ik WIL ze niet installeren'. Nu wachten tot het donker wordt. 8)

EDIT: nice

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PYGNAykgYqDWzkkRxrJgUZgE/full.jpg

Maar ..... alles met het motto: zonder dalen geen pieken

Klote motto _O-

[ Voor 65% gewijzigd door GerCor op 13-04-2018 01:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

GerCor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:07:
Ik heb alles besteld bij AutoPar. Ik heb ze net een mailtje gedaan, kijken of ze antwoorden. AutoPar verkoopt het aan de klant, dan krijg je van hun een adres van een inbouwlocatie. Op zich niks mis mee maar in de praktijk kan dat dus heel vervelend uitvallen. Op de site staat: https://www.autopar.nl/golf-7-inklapbare-spiegels-set

Overigens, deze vanmorgen in beide voordeuren laten inbouwen. Met LED, want origineel is halogeen.
Achterdeuren, zoals bekend, kunnen volgens V.A.S. Technics niet. Ik hem dus het schema laten zien zoals @azz_kikr die hier heeft geplaatst.

Zegt hij: 'ja, dat weet ik wel maar die worden aangesloten op het deurcontact en het inleren is NIET volgens de VAG normen. Dus, ik weet dat het kan maar ik WIL ze niet installeren'. Nu wachten tot het donker wordt. 8)

[afbeelding]

Maar ..... alles met het motto: zonder dalen geen pieken

Klote motto _O-
Laat ze inbouwen en laat ze inleren bij rainesh ofso :D Ben je gelijk ook klaar ^^

is zelfde als voorste deuren dacht ik de codings....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:16:
Laat ze inbouwen en laat ze inleren bij rainesh ofso :D Ben je gelijk ook klaar ^^

Ik ben al druk bezig met @Rainesh om het te realiseren. Hij gaat overleggen met Audiwereld en dan moet het goedkomen. _/-\o_

Kijk, 2 deurtjes kan natuurlijk niet. En ..... als het ff kan, voor de 28ste klaar. Heb ik wat 'unieks' voor een Golf 7 te showen. Foto's maken mag..... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
azz_kikr schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:16:
[...]

Achterste deuren is gewoon door een geschakeld deurcontact. Bij voordeuren gekoppeld aan de deurmodule, wat te coderen is.

Gevolg is wel dat voordeuren fade in/fade out hebben, achterdeuren gewoon aan/uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Maandagavondlaat besteld bij vagnetics, vandaag binnen en zojuist geïnstalleerd. Qua montage idd een eitje, meeste moeite kostte het nog om één van de drie fabrieks-inbusschroeven los te krijgen, de rest wijst zich vanzelf m.b.v. de goede bijgevoegde instructies. Kost wat, maar ook wel duidelijk een kwaliteitsproduct qua leveromvang.

Realiseerde het me even niet, maar GFB staat natuurlijk voor het Australische 'Go Fast Bits', een merk dat ik ook regelmatig voorbij heb zien komen bij een van m'n favoriete YouTube kanalen Mighty Car Mods, wat het voor mij ook wel extra leuk maakt :) .

Het doosje:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/792/39602419600_2cc12c600c_c.jpg

De inhoud (met niet afgebeeld de handleiding en een Go Fast Bits sticker :) ):

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/799/39602418790_9f64beb907_c.jpg

En gemonteerd en al:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/816/40697298894_93e9cce634_c.jpg

Ik heb net als jij denk ik revisie D van de solenoïde als ik de codes op de behuizing zo zie (ik vermoed dat JD die destijds heeft vervangen toen ik klachten had over dat 'rückeln'), dus de minst beroerde van de diverter valve types die VW gebruikt. Maar zoals de handleiding aangeeft:
The piston-type revision D and later model C valves are not as fragile, but their ability to seal ranges dramatically from average to terrible, even when brand new.
De handleiding geeft trouwens aan dat de veer onder de zuiger optioneel is, en bedoeld voor 'race' doeleinden. Gebruik je 'm niet werkt de DV+ zoals de fabrieksversie, alleen dan wel met een betere afsluiting en heeft de DV+ ook een lagere failure rate vanwege het gebruik van metalen onderdelen ipv plastic. In mijn geval met 131K op de klok en ruim 100K na de stage 2 tuning (en sindsdien dus ook hogere turbodruk) zat het er dus waarschijnlijk sowieso wel een keer aan te komen dat de DV een keer aan vervanging toe zou zijn, dus ik denk hoe dan ook wel een goede investering zo. Heb het evt. effect op gasrespons, beter vasthouden van de turbodruk en mogelijke geluidseffecten nog niet kunnen testen, maar komende maandag staat er weer een ritje op de A2 naar Maastricht in de planning, dus ben benieuwd :)

Vroeg me dus wel nog af of jij die zuigerveer wel of niet had geïnstalleerd @Verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weemism schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:10:
[...]
Vroeg me dus wel nog af of jij die zuigerveer wel of niet had geïnstalleerd @Verwijderd ?
Ik heb de originele veer vervangen door de veer van de DV+.
Die 'race' veer zit er dus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:17:
[...]

Ik heb de originele veer vervangen door de veer van de DV+.
Die 'race' veer zit er dus in.
Het gaat eigenlijk dus over twee veren, de smalle in de behuizing van de solenoïde, en de brede onder de zuiger. De smalle moet je zoals ik het in de handleiding las sowieso gebruiken ter vervanging van de originele veer, de brede zuigerveer is dus optioneel (en zit ook niet in de fabrieks DV).

Maar lees uit je reactie dat je de brede dus ook gewoon hebt geïnstalleerd (net als ik dan), even kijken hoe het bevalt, anders altijd alsnog te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Weemism Ah oke je bedoeld echt dat korte dikke veertje. Ja die zorgt er volgens mij ook voor dat je dv+ progressief werkt.
Maar ben benieuwd of jij ook iets van verbetering merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:28:
@Weemism Ah oke je bedoeld echt dat korte dikke veertje. Ja die zorgt er volgens mij ook voor dat je dv+ progressief werkt.
Maar ben benieuwd of jij ook iets van verbetering merkt.
Ik reken er verder niet al te veel op hoor, hoewel ik zeer incidenteel op de snelweg wel eens merkte dat ik even weinig tot geen turbodruk meer had, en het eerder genoemde rückeln soms ook nog wel eens te merken was (hoewel beperkt). Wellicht is dat nu dus ook definitief verleden tijd, en ik zal het hier sowieso laten weten wat m'n verdere ervaringen zijn (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

C-sharp schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:02:
[...]

Achterste deuren is gewoon door een geschakeld deurcontact. Bij voordeuren gekoppeld aan de deurmodule, wat te coderen is.

Gevolg is wel dat voordeuren fade in/fade out hebben, achterdeuren gewoon aan/uit.
Fade in, fade out? Is dat te zien dan? Tis wel de bedoeling dat ze licht geven zolang de deur open staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
Viper® schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:36:
Het wordt nog mooier.

[afbeelding]

[...]

Goedemorgen Viper,

Wat opmerkelijk dat we de auto online niet verzekeren. De combinatie van leeftijd en type auto is ook geen opvallend hoger risico.

Het lijkt me dat als je opbelt om de auto te verzekeren, we de verzekering gewoon accepteren. Ik laat eens nakijken waarom het online niet lukt.

Als je nog vragen hebt laat het me gerust hier weten. Of stuur een e-mail naar webcare@centraalbeheer.nl.

Hartelijke groet,
Patricia
Webcare Centraal Beheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zo. Mijn dochter heef haar rijbewijs net 15 minuten in handen. 3 dagen eerder dan afgesproken. Dikke prima, gemeente. 'ja, we snappen wel dat je het rijbewijs snel wilt hebben, kom maar halen, ligt klaar voor je'

Ik zeg: ga maar alleen rijden en weg is ze. #trots

Edit. Auto heel terug en nu op de scooter -want dat mag nu ook- naar het station. Daar de trein naar het werk.

Even vrijdag de 13e tarten.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 13-04-2018 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
GerCor schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:05:
Zo. Mijn dochter heef haar rijbewijs net 15 minuten in handen. 3 dagen eerder dan afgesproken. Dikke prima, gemeente. 'ja, we snappen wel dat je het rijbewijs snel wilt hebben, kom maar halen, ligt klaar voor je'

Ik zeg: ga maar alleen rijden en weg is ze. #trots

Edit. Auto heel terug en nu op de scooter -want dat mag nu ook- naar het station. Daar de trein naar het werk.
Netjes !

Bij mijn rijbewijs staat de datum van aanvraag er gewoon op. En ik maar netjes wachten tot ik echt het pasje in handen had. :-( Waren moeilijke tijden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:17:
[...]

Netjes !

Bij mijn rijbewijs staat de datum van aanvraag er gewoon op. En ik maar netjes wachten tot ik echt het pasje in handen had. :-( Waren moeilijke tijden !
Je moet ook wachten tot je het rijbewijs fysiek in handen hebt. Je hebt immers een toonplicht bij controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Klopt, maar ik heb een hekel aan wachten. Eigenlijk ook belachelijk, met 1 druk op de knop zien ze in het systeem of jij hem wel of niet hebt. Maargoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:21:
Klopt, maar ik heb een hekel aan wachten. Eigenlijk ook belachelijk, met 1 druk op de knop zien ze in het systeem of jij hem wel of niet hebt. Maargoed.
Ja, ben ik helemaal met je eens. Ik heb wel eens het voorstel gedaan om je BSN te mogen noemen bij een OA . Beschikken ze ook over alle informatie en spaart het milieu want minder plastic. Wordt alleen wel een stukje moeilijker in het buitenland, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:20:
[...]

Je moet ook wachten tot je het rijbewijs fysiek in handen hebt. Je hebt immers een toonplicht bij controle.
Ach nee, gewoon het bonnetje laten zien dat je hem gekocht heb.
Geen probleem!

als je een goede treft..
centraal beheer schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:56:
[...]

Goedemorgen Viper,

Wat opmerkelijk dat we de auto online niet verzekeren. De combinatie van leeftijd en type auto is ook geen opvallend hoger risico.

Het lijkt me dat als je opbelt om de auto te verzekeren, we de verzekering gewoon accepteren. Ik laat eens nakijken waarom het online niet lukt.

Als je nog vragen hebt laat het me gerust hier weten. Of stuur een e-mail naar webcare@centraalbeheer.nl.

Hartelijke groet,
Patricia
Webcare Centraal Beheer
Waarom (zou) dat telefonisch anders zijn?
Als je belt dat je wel klant wil blijven maar de premie elders aanzienlijk lager is bij de met zelfde voorwaarden, kan er ook niets :+

Dus Famous is mooi overgestapt :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
GerCor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:34:
[...]

Fade in, fade out? Is dat te zien dan? Tis wel de bedoeling dat ze licht geven zolang de deur open staat.
Eens een youtube filmpje gezien (ik vind het niet meteen terug) waar je ziet dat wanneer je de deur sluit langs binnen gezien het licht nog even blijft nabranden en dan snel dimt naar uit. Bij de achterdeur is bij sluiten het licht meteen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

C-sharp schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:54:
[...]

Eens een youtube filmpje gezien (ik vind het niet meteen terug) waar je ziet dat wanneer je de deur sluit langs binnen gezien het licht nog even blijft nabranden en dan snel dimt naar uit. Bij de achterdeur is bij sluiten het licht meteen uit.
Net even gekeken bij mijn Golf 7. Voordeur bestuurderszijde, lamp direct uit. Zal dan wel anders aangesloten zijn. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:49
bramv82 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:30:

Vandaag een telefoontje van de garage gehad. Het was het contragewicht bij de schakeltoren oid. Hierdoor was een bout los getrild. Bout vast gedraaid en schakelt weer goed. Maandag wordt het contragewicht vervangen / gesteld oid...

Zegt me niet zo veel maar als ik hierop Google klinkt het plausibel. Zeker omdat de versnellingsbak er af is geweest 4 maanden geleden.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
bramv82 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:46:
[...]

Vandaag een telefoontje van de garage gehad. Het was het contragewicht bij de schakeltoren oid. Hierdoor was een bout los getrild. Bout vast gedraaid en schakelt weer goed. Maandag wordt het contragewicht vervangen / gesteld oid...

Zegt me niet zo veel maar als ik hierop Google klinkt het plausibel. Zeker omdat de versnellingsbak er af is geweest 4 maanden geleden.
Beetje vreemd dat die los is gehaald bij het vervangen van de koppeling, ik weet wel dat hij in de weg zit als je bij 1 van de bak bouten wilt komen maar je hoeft hem niet los te maken. Hopelijk word het onder garantie geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
wagenveld schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:23:
Vraagje: Kan/wil de dealer bij een nieuwe Golf de achterlichten DRL ook aanzetten? Kom vanaf een Volvo en dat is mi een nobrainer.
Ter opvolging: is niet aan te zetten met de 'standaard' computer blijkbaar volgens de dealer. En waarschuwde niet op de 'niet-standaard' manier zaken te wijzigen ;)
Dus ik hoor straks ook bij de kudde met DRL op auto zonder achterlichten als het net niet donker genoeg is voor de verlichting...
Verder, ACC en DSG zijn fantastisch, sportstoelen zeer fijn en zicht om je heen prettige verbetering tov een V40.
Oja, en AID (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wagenveld schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:23:
[...]

Dus ik hoor straks ook bij de kudde met DRL op auto zonder achterlichten als het net niet donker genoeg is voor de verlichting...
Ik vind mijn verlichting altijd al redelijk vroeg aan springen.
Zelfs als het nog volop licht is buiten (ook 's ochtends) gaat 9 van de 10 keer gewoon de verlichting aan.
Alleen met zware regen of mist wil het wel eens uit blijven.
Maar da's net als met navigatie, je moet niet alles aan de auto over laten. Zelf ook mee blijven denken en doen blijft toch altijd nodig. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wagenveld schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:23:
Ter opvolging: is niet aan te zetten met de 'standaard' computer blijkbaar volgens de dealer. En waarschuwde niet op de 'niet-standaard' manier zaken te wijzigen ;)
Verder, ACC en DSG zijn fantastisch, sportstoelen zeer fijn en zicht om je heen prettige verbetering tov een V40.
Oja, en AID (y)
Daar hebben we een heel mooi forum voor. Uiteraard zijn achterlichten als DRL heel eenvoudig in te schakelen. En ik snap dat de dealer dat niet wil doen. Een dealer verkoopt en onderhoud auto's. Ik zou zeggen: snuffel even op onderstaand forum en dan kom je er vanzelf achter dat er nog veel meer is in te stellen. Eigenlijk iedereen die op onderstaand forum te vinden is heeft zijn auto laten aanpassen of zijn degene die het - in veel gevallen - voor heel weinig geld voor je kunnen doen..

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Oja, is bekend. Effort voor een leasedoosje he. Blijf het raar vinden dat zoiets niet standaard is op alle auto's met een sensor.

[ Voor 10% gewijzigd door wagenveld op 14-04-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Er zit een lichtschakelaar in elke auto. Niet elke auto heeft een lichtsensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:32:
[...]

Ik vind mijn verlichting altijd al redelijk vroeg aan springen.
Zelfs als het nog volop licht is buiten (ook 's ochtends) gaat 9 van de 10 keer gewoon de verlichting aan.
Alleen met zware regen of mist wil het wel eens uit blijven.
Maar da's net als met navigatie, je moet niet alles aan de auto over laten. Zelf ook mee blijven denken en doen blijft toch altijd nodig. O-)
Dit kun je instellen in je Discover Media/Pro. Wist @Rainesh mij te vertellen en hij had nog gelijk ook. Je kunt instellen of de verlichting vroeg - normaal/middel of laat aan moet springen.

Even in je menu duiken ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Laat zou ik dan ook prima vinden, mits de achterlichten met DRL meedoen. Maar dat is lastig blijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door JB076 op 14-04-2018 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JB076 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:43:
Laat zou ik dan ook prima vinden, mits de achterlichten met DRL meedoen. Maar dat is lastig blijkbaar.
Is simpel aan te passen middels VCDS, bij mij branden ze ook altijd, gewoon even langs @Rainesh of @Antera gaan voor wat aanpassingen.

Ik vind het ook van de zotten dat standaard enkel voor DRL gevoerd wordt af-fabriek.. Nu niet meer dus :)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
@Antera woont in Breda zie ik. Interessant.

Mits (met zijn materiaal) mogelijk op de nieuwe Polo. Voor de up! ga ik de moeite niet meer nemen voor de laatste weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

JB076 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:47:
@Antera woont in Breda zie ik. Interessant.

Mits (met zijn materiaal) mogelijk op de nieuwe Polo. Voor de up! ga ik de moeite niet meer nemen voor de laatste weken.
Ja hoor ook de nieuwe polo is geen enkel probleem

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Tof! Vooralsnog is het juli voor ik 'm op kan halen. Hou het in het achterhoofd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
Kan allemaal prima. Vanochtend nog een nieuwe Polo gedaan van een mede tweaker.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JB076 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:50:
Tof! Vooralsnog is het juli voor ik 'm op kan halen. Hou het in het achterhoofd.
Zeker doen, er zijn online zat lijstjes te vinden met nog meer mogelijkheden op bijv. een Polo. Puntjes op de i! :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Beide linkjes in de startpost van het vcds topic zijn nog niet op de hoogte van het bestaan van de zesde generatie, zo lijkt het. Maar ik ga wel even speuren d:)b .

Zoiets is niet bij de eerste de beste onderhoudsbeurt weer gereset hoop ik?

[ Voor 4% gewijzigd door JB076 op 14-04-2018 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
JB076 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:58:
Beide linkjes in de startpost van het vcds topic zijn nog niet op de hoogte van het bestaan van de zesde generatie, zo lijkt het. Maar ik ga wel even speuren d:)b .

Zoiets is niet bij de eerste de beste onderhoudsbeurt weer gereset hoop ik?
Veel van de Golf 7 komen overeen. En nee ze worden niet zomaar gereset pas als een update uitgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:44:
[...]

Is simpel aan te passen middels VCDS, bij mij branden ze ook altijd, gewoon even langs @Rainesh of @Antera gaan voor wat aanpassingen.

Ik vind het ook van de zotten dat standaard enkel voor DRL gevoerd wordt af-fabriek.. Nu niet meer dus :)
DRL vóór zijn dan ook aparte lampen. DRL achterlichten bestaat niet, althans, nog nooit gezien. Het zijn de gewone achterlichten die ingeschakeld worden.

En dan heb je ook nog mensen die denken dat als de lichten branden hun tank eerder leeg is. Die willen het niet eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GerCor schreef op zondag 15 april 2018 @ 05:51:
[...]

DRL vóór zijn dan ook aparte lampen. DRL achterlichten bestaat niet, althans, nog nooit gezien. Het zijn de gewone achterlichten die ingeschakeld worden.
Thnx Capt. Obvious. O-)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:00
GerCor schreef op zondag 15 april 2018 @ 05:51:
[...]

En dan heb je ook nog mensen die denken dat als de lichten branden hun tank eerder leeg is. Die willen het niet eens.
Iemand was mij voor ;)

Trouwens :
Volvo heeft toch bij aantal nieuwere modellen achter de DRL doormide van de rode ledjes aan de zijkanten van de achterlichten .

Zoiets :
Afbeeldingslocatie: https://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2013/03/10-2014-volvo-s80-geneva.jpg

Dus de 3 ledjes links in het achterlicht . Die branden volgens mij 24/7

[ Voor 45% gewijzigd door glydoscoop op 15-04-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Blijkbaar is het niet voor iedereen Obvious. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Zo, hoogst waarschijnlijk een golf3 vr6 subframe,2,8 vr6, bak en achter as kunnen regelen. nu nog een Ce2 kabelboom voor in de auto. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Uberdude schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:46:
Zo, hoogst waarschijnlijk een golf3 vr6 subframe,2,8 vr6, bak en achter as kunnen regelen. nu nog een Ce2 kabelboom voor in de auto. >:)
Welke turbo komt erop dan? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Famous schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:24:
[...]

Welke turbo komt erop dan? :>
Haha, eerst eens werkend krijgen en dan misschien een turbo of centrifugaal compressor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vanmorgen bericht van AutoPar. Volgens V.A.S. Technics zijn de spiegels nieuw geleverd. Ze hebben reparatiesporen - lijmresten- aangetroffen, derhalve is het niet de spiegel die zij geleverd hebben of is de spiegel gerepareerd. We kunnen niks voor je doen

Net bij de dealer geweest: wij vinden het vreemd dat VAS 2 spiegels plus de nieuwe bediening in de deur kan leveren die bij Volkswagen zelf bijna dezelfde prijs heeft van 1 spiegel.

Kortom, ik sta erbij, kijk er naar en heb geen poot om op te staan.

1 mei worden de onderdelen van de spiegel (zijn al geleverd bij de dealer) vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 16-04-2018 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
GerCor schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:25:
Vanmorgen bericht van AutoPar. Volgens V.A.S. Technics zijn de spiegels nieuw geleverd. Ze hebben reparatiesporen - lijmresten- aangetroffen, derhalve is het niet de spiegel die zij geleverd hebben of is de spiegel gerepareerd. We kunnen niks voor je doen

Net bij de dealer geweest: wij vinden het vreemd dat VAS 2 spiegels kan leveren die bij Volkswagen zelf bijna dezelfde prijs heeft van 1 spiegel.

Kortom, ik sta erbij, kijk er naar en heb geen poot om op te staan.

1 mei worden de onderdelen van de spiegel (zijn al geleverd bij de dealer) vervangen.
Viel mij wel op dat hun foto’s indentiek zijn aan de aliexpress advertenties van spiegels die ook zon 149 kosten , dus wellicht dat het gewoon die zijn ?!

Edit :
Hele dikke gespot

Golf r

[ Voor 6% gewijzigd door glydoscoop op 16-04-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@glydoscoop redelijk undercover in die kleur zeg.
Mag van mij wel iets meer “spatten”.

Het is ook een handbak trouwens :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

glydoscoop schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:27:
Viel mij wel op dat hun foto’s indentiek zijn aan de aliexpress advertenties van spiegels die ook zon 149 kosten , dus wellicht dat het gewoon die zijn ?!
Zou zo maar kunnen. Ik vroeg VAS, toen ik er was, of ze ook een nieuwe spiegel hadden liggen maar ze hadden 'net de laatste set verkocht'. En, normaal hebben ze die spiegels altijd op voorraad. Ik heb er nog aan gedacht mijn vriendin te laten bellen met de vraag om VAS te bellen en te vragen of ze de spiegels op voorraad hebben. Als dan het antwoord 'ja' zou zijn geweest worden ze al een stuk onbetrouwbaarder.

De achteruitrijcamera en de deurverlichting hebben ze toch keurig netjes gedaan.

Maar VW garages op hun woord te geloven gaat mij ook een stap te ver. Eigenlijk moet je camera's in je auto hangen en opnames maken als je de auto brengt ter reparatie.

Het probleem is immers ontstaan nadat mijn auto een hele morgen bij de dealer heeft gestaan.

Wie kun je nog vertrouwen? Eigenlijk moet je dit soort dingen zelf kunnen of er bovenop gaan staan als ze je auto repareren.

Goed, iets anders dan mijn verlies nemen zit er niet op.

EDIT: ik ga de auto maar even wassen, ter ontspanning.

@Famous sportief pookje.....

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 16-04-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Famous schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:41:

Zie jij aan het kenteken zkr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 15:28

Impry

Rallymedia.nl

Famous schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:41:

Dat is Urano Grey zeker?

Super lang zitten twijfelen over die kleur of toch wit. Uiteindelijk toch voor wit gekozen, omdat Urano bij sommige omstandigheden wel heel licht/flets over komt.

Afbeeldingslocatie: http://i.exchangeandmart.co.uk/images/mmo/trade/n/LST/13255/LST258697/volkswagen-golf-diesel-1.6-tdi-gt-5dr-hatchback-20_image1_w1024h682_400.jpg

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Impry schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:41:
[...]

Dat is Urano Grey zeker?

Super lang zitten twijfelen over die kleur of toch wit. Uiteindelijk toch voor wit gekozen, omdat Urano bij sommige omstandigheden wel heel licht/flets over komt.

[afbeelding]
Bij een R?
Ik vond dit echt niets maar dat kan ook door de foto komen. Misschien is het in real life wel mooi :)

@glydoscoop ik gebruik Finnik daarvoor.
Heb al een mooie historie aan mooi auto’s opgebouwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:14:
[...]

Bij een R?
Ik vond dit echt niets maar dat kan ook door de foto komen. Misschien is het in real life wel mooi :)

@glydoscoop ik gebruik Finnik daarvoor.
Heb al een mooie historie aan mooi auto’s opgebouwd :+
Zelf mis ik bij zo'n auto dan net weer iets wat je achter de voorruit zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Vraagje, ik heb er nog niet zo'n overzicht op, maar is de 1.5 tsi al te chippen? Ik ga normaal alleen naar vagtechniek, en die zeggen gewoon van niet nog. Maar her en der zag ik dat je hem al kan chippen

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Denko schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:39:
Vraagje, ik heb er nog niet zo'n overzicht op, maar is de 1.5 tsi al te chippen? Ik ga normaal alleen naar vagtechniek, en die zeggen gewoon van niet nog. Maar her en der zag ik dat je hem al kan chippen
Volgens mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Dat vermoeden had ik inderdaad al. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Denko schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:48:
[...]

Dat vermoeden had ik inderdaad al. Bedankt
Wel met een powerbox (extern chip) dat hoorde ik zojuist van een contactpersoon die in die business zit,
Maar ga er even van uit dat je dat niet zoekt/wilt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Marsjee op 17-04-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 15:28

Impry

Rallymedia.nl

Famous schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:14:
[...]

Bij een R?
Ja Golf Variant R-line. Met de sportieve looks is het waarschijnlijk nog wel te pruimen.
Maar ook in het echt moet je het 'juiste' zonlicht hebben om het een mooie kleur te laten zijn.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Marsjee schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:59:
[...]

Wel met een powerbox (extern chip) dat hoorde ik zojuist van een contactpersoon die in die business zit,
Maar ga er even van uit dat je dat niet zoekt/wilt.

Heb er wel goede ervaringen mee :9
In principe heb ik daar geen echte problemen mee, maar ik krijg de auto pas over 2 maanden oid, dus ik zal het tegen die tijd nog een keer nakijken als die binnenkomt. Het is een voorloopauto, dus een powerbox heeft eigenlijk de voorkeur. Zijn die tegenwoordig gewoon ok, of kan je nog steeds veel beter gewoon echt chippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Denko schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:04:
[...]

In principe heb ik daar geen echte problemen mee, maar ik krijg de auto pas over 2 maanden oid, dus ik zal het tegen die tijd nog een keer nakijken als die binnenkomt. Het is een voorloopauto, dus een powerbox heeft eigenlijk de voorkeur. Zijn die tegenwoordig gewoon ok, of kan je nog steeds veel beter gewoon echt chippen?
Hier zullen vele roepen dat je het beter niet kan doen, dat weet ik nu al. Maar er zijn zeker ook goede varianten. Ik heb eventueel een adres tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nieuwe banden besteld bij de lokale bandenboer. De Pirelli Cinturato P7 runflat 225/40/18R 92Y Ecoimpact met velgenbescherming runflat. Eigenlijk kosten ze bij hem meer maar voor € 162 per band incl. montage wil hij het wel doen.

Zegt hij: Runflat op een Golf? Nog nooit gezien. Ik zeg: zal wel moeten, ik heb geen reserveband. :+

Levering en montage 30 april.

Spiegel wordt gemaakt op 1 mei.

ERGO; op 28 april kom ik met gemankeerde auto naar De Meern.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 16-04-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:29:
Nieuwe banden besteld bij de lokale bandenboer. De Pirelli Cinturato P7 runflat 225/40/18R 92Y Ecoimpact met velgenbescherming runflat. Eigenlijk kosten ze bij hem meer maar voor € 162 per band incl. montage wil hij het wel doen.

Bale, echter die spiegel ziet niemand wss. Heb je nog de Winterbanden nu de 28e?
Hier worden ze als het goed is de 25e omgezet naar zomerslofjes :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:31:
Bale, echter die spiegel ziet niemand wss. Heb je nog de Winterbanden nu de 28e?
Hier worden ze als het goed is de 25e omgezet naar zomerslofjes :o
Ik heb nog nooit winterbanden gehad. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Ja dat snap ik gebruik zelf idd finnik app , daar krig je nog meer info maar automaat of handbak wist ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
glydoscoop schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:33:
[...]

Ja dat snap ik gebruik zelf idd finnik app , daar krig je nog meer info maar automaat of handbak wist ik niet
Zeker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mIDzRekjMaeIvwt3vd3N9Fel/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

GerCor schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:43:
[...]

Zou zo maar kunnen. Ik vroeg VAS, toen ik er was, of ze ook een nieuwe spiegel hadden liggen maar ze hadden 'net de laatste set verkocht'. En, normaal hebben ze die spiegels altijd op voorraad. Ik heb er nog aan gedacht mijn vriendin te laten bellen met de vraag om VAS te bellen en te vragen of ze de spiegels op voorraad hebben. Als dan het antwoord 'ja' zou zijn geweest worden ze al een stuk onbetrouwbaarder.

De achteruitrijcamera en de deurverlichting hebben ze toch keurig netjes gedaan.

Maar VW garages op hun woord te geloven gaat mij ook een stap te ver. Eigenlijk moet je camera's in je auto hangen en opnames maken als je de auto brengt ter reparatie.

Het probleem is immers ontstaan nadat mijn auto een hele morgen bij de dealer heeft gestaan.

Wie kun je nog vertrouwen? Eigenlijk moet je dit soort dingen zelf kunnen of er bovenop gaan staan als ze je auto repareren.

Goed, iets anders dan mijn verlies nemen zit er niet op.

EDIT: ik ga de auto maar even wassen, ter ontspanning.

@Famous sportief pookje.....
Ik zou ook mijn verlies nemen, je komt er nooit achter.
Als maker van garagesoftware zie ik hoeveel interne facturen er worden gemaakt bij garages voor "foutjes".
Wat verder heel normaal is, iedereen maakt fouten en een werkplaats is vaak krap. Zal vaak genoeg gebeuren dat een monteur ergens tegen een brug zit of een gereedschaps kar ergens tegen een spiegel zet, maar dan is het wel zo netjes als je dat de klant ook meldt.
Maar in dit geval weet je niet eens of de eigenaar het weet, een monteur kan het niet gezegd hebben en weer snel die spiegel in elkaar hebben gezet en denken "'t is wel goed zo", zeker omdat de schade verborgen zit.
Wel vreemd dat de dealer denkt dat het er al langer zit, maar ik zou niet weten waar hij dat op kan baseren. Dat je binnenkant van de spiegel vuil is wil niet zeggen dat die lijm oud is.
Misschien heeft zelfs een Chinese leverancier hem al een keer verlijmd, je komt er nooit achter... maar er zijn ergere dingen. Je hebt het nu in elk geval bij beide partijen aangegeven dus áls er een schuldige is bedenken ze zich de volgende keer misschien twee keer :p

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:12

mb1

GerCor schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:29:

Zegt hij: Runflat op een Golf? Nog nooit gezien. Ik zeg: zal wel moeten, ik heb geen reserveband. :+

Rft..... Daar gaat je comfort!
Daar ga je spijt van krijgen ben ik bang.
Haal op de sloop en reserve wiel en gooi die achterin zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:01
Denko schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:39:
Nee, JD, DVX en VAGT zijn er nog mee bezig. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

mb1 schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:30:

Rft..... Daar gaat je comfort!
Daar ga je spijt van krijgen ben ik bang.
Haal op de sloop en reservewiel en gooi die achterin zou ik zeggen.
Zou je denken? Er zijn plusminus zo'n miljoenmiljard verschillende banden. Je moet een keuze maken. Ik wil helemaal geen rommel van de sloop in mijn auto en daarnaast heb ik dan ook nog een krik nodig en sleutels om de wielmoeren los te maken. Ik heb ANWB platina. En, nog nooit een lekke band gehad. Mijn zwager werkt in de wegenbouw en rijdt regelmatig lek. Kijk. dan is een reservewiel wel handig. Ik had er ook 1 in mijn Vectra. 380.000 km mee gereden en dus nooit een lekke band gehad. Wel betaald. :+
Krik en alles had ik, nooit gebruikt. En zo'n Runflat .... een beetje met de tijd/ontwikkelingen meegaan, lekker modern.

Verder, goede recensies. Lekker stil en daar gaat het mij om. Als ik uitsluitend comfort wil hebben dan had ik beter een Citroën kunnen kopen.

Kortom, lang verhaal kort; we zullen zien.

@Klippy Daarom. Sommige dingen onthoud je: Oud-collega werd gevraagd: 'En, gaan jullie nog evalueren?' Hij zegt; 'Nee, wij kijken alleen vooruit, niet naar wat is geweest'. Vond ik een prima plan.....

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 17-04-2018 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:12

mb1

GerCor schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 02:23:
[...]

Zou je denken? Er zijn plusminus zo'n miljoenmiljard verschillende banden. Je moet een keuze maken. Ik wil helemaal geen rommel van de sloop in mijn auto
Je Bandenboer heeft zelf al aan rft op een golf...
Ik heb zelf gereden met een golf met rft banden dat ging hem wat mij betreft niet worden elk takje op de weg komt door alsof je een verkeersdrempel op rijd!

Wat rommel van de sloop betreft, ik hoef ook geen banden van de sloop onder m'n golf vii, maar een reservewiel met krik en gereedschap haal je gewoon nieuw en ongebruikt uit een auto met schade.
Niet elke golf heeft er één maar ff zoeken en je vind vast iets.
Ook sites als b&m onderdelen bieden dit wel nieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb ook rft's eronder. En volgende setje banden wordt toch gewoon. Al is het alleen al om een keer te voelen hoe de auto rijd zonder rft. Ik vind ze namelijk ook hard en veroorzaken veel spoorvorming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

mb1 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:00:
Je Bandenboer heeft zelf al aan rft op een golf...
Ik heb zelf gereden met een golf met rft banden dat ging hem wat mij betreft niet worden elk takje op de weg komt door alsof je een verkeersdrempel op rijd!

Wat rommel van de sloop betreft, ik hoef ook geen banden van de sloop onder m'n golf vii, maar een reservewiel met krik en gereedschap haal je gewoon nieuw en ongebruikt uit een auto met schade.
Niet elke golf heeft er één maar ff zoeken en je vind vast iets.
Ook sites als b&m onderdelen bieden dit wel nieuw aan.
Bandenboer gebeld. Hij gaat ze proberen te annuleren. Nu de uitvoering zonder runflat. Want inderdaad, ze zijn hard. Hij moest er al om lachen.

Tenks man. Ik heb er geen bal verstand van. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Tylen schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:44:
Ik heb ook rft's eronder. En volgende setje banden wordt toch gewoon. Al is het alleen al om een keer te voelen hoe de auto rijd zonder rft. Ik vind ze namelijk ook hard en veroorzaken veel spoorvorming.
Toen ik mijn polo kocht zat er inderdaad ook een rft setje onder. Ik had er met mijn vorige auto nooit moeite mee, maar denk omdat de polo zoveel lichter was dat je het echt merkt, een beetje stuiterig en "hard" ik kan het niet echt omschrijven. Heb nu weer gewoon een setje normale sportieve banden. Rijdt veel lekkerder.

Vraagje voor de rest. Ik heb nu de 2e keer een fenomeen dat ik niet kan verklaren met mijn 1.6 tdi polo uit 2010. Er zaten zo'n 3 maanden tussen de keren dat het gebeurde. Ik zal het even uitleggen.

Ik rij zo'n 5 minuutjes van werk, en kom dan in de file te staan vlak voor de snelweg. Vervolgens merk ik dat mijn auto aan het roken is uit de uitlaat en naar diesel stinkt (niet enorme walmen ofzo, maar wel aanzienlijk meer dan normaal. Dan ruik ik hem niet eens. Stationair loopt ook iets onrustiger dan normaal. Geen enkele melding op het dashboard oid. Vervolgens rij ik door naar het tankstation (5km verderop) ik loop even alles na, en er is niks aan de hand eigenlijk. Geen olie verbruik of iets dergelijks. Ben al een keer bij de dealer geweest ervoor, maar die kon niks raars vinden.

Is dit gewoon de regeneratie oid? En dat ik toevallig een keer stilstond dat het gebeurde? Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Denko op 17-04-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dit klinkt als de regeneratie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Net snel even naar de bandenboer gereden. Banden zaten al in de bestelling, pakbon was al gemaakt en ze worden geleverd. Gaan morgen gelijk weer retour. Annuleren € 40.

IK: Zijn dit wel goede banden voor een Golf?
HIJ: Jawel, jawel
IK: Is een reservewiel dan verplicht?
HIJ: Nee, wel zo'n pompje
IK: doe die er ook maar bij dan

Ik denk dat ik straks maar even een lekkerbekje ga halen. Tis hier markt.

Pagina: 1 ... 39 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS