Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.100 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:05

Wom

Sinds twee weken staat onze MK7 Golf voor de deur en kan niet anders zeggen dat het een zeer fijne auto is. Snap heel goed waarom de Golf al jarenlang een verkooptopper is, want ik denk niet dat hij ook maar iets fout doet. Zit gewoon heel goed in elkaar. Hopelijk lang plezier van zonder al te veel kosten :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 18:27
RadioAir schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:22:
[...]

Volgens mij wel hoor, mijn T5GP met DQ500 dsg7 moet elke 60.000 nieuwe DSG olie hebben :-)

Helaas eerste wissel pas bij 94505 gebeurd, toen ik hem kocht...
Volgens de VW dealer moet ie idd om de 60.000 nieuwe olie hebben.
Er staat nu 59.700 km op en wil er gewoon zeker van zijn dat ik geen € 280 ex btw voor lul uitgeef :)

Het is dat mijn rechter spiegel door de wasstraat kapot is gegaan anders had ik het niet geweten :S

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:43
Vandaag in de broodjesbar waar je je knal voor de ruit parkeert komt er een oudere man naast me staan: “Wel een ferm machien waar ge mee rondrijdt” :).

Altijd leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:43

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wom schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:58:
Sinds twee weken staat onze MK7 Golf voor de deur en kan niet anders zeggen dat het een zeer fijne auto is. Snap heel goed waarom de Golf al jarenlang een verkooptopper is, want ik denk niet dat hij ook maar iets fout doet. Zit gewoon heel goed in elkaar. Hopelijk lang plezier van zonder al te veel kosten :)
Het is ook echt een geweldige auto. Volgens mij echt amper grote problemen zoals die bij de Golf 5 en 6 wel vaker waren. Overal over nagedacht.. Ok, behalve de zonnekleppen, want als linkshandige zit je aan de bestuurderskant te kloten en als rechtshandige aan de bijrijderskant. Maar goed, als dat het ergste is haha.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 21:41

fheerens

ir.

Engineer Stewie schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:12:
Vandaag in de broodjesbar waar je je knal voor de ruit parkeert komt er een oudere man naast me staan: “Wel een ferm machien waar ge mee rondrijdt” :).

Altijd leuk
Hihi, van de week hetzelfde in onze garage. Een buurman die mij complementeerde over de fantastische uitlaten van mijn FL. Hem verteld dat het een sieruitlaat betreft en er een pak melk onder de motorkap lag. Hij lachte en zei: "Dat zie je er niet van af! Zou zweren dat er een racemonster naast ons stond."
Met die 1.0 is het prima toeven, dakje open en gaan met die banaan :9

PS: Overigens ook een blauwe 2016 R gespot in onze garage. Ligt een stuk lager! :P

In AvE we trust

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Engineer Stewie schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:12:

Altijd leuk
Lijkt dan ook volledig op passat en dat vinden oude mensen altijd leuk :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
azz_kikr schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:18:

Lijkt dan ook volledig op passat en dat vinden oude mensen altijd leuk :+
Nog steeds beter dan zo een ouwlullen jeep waar ge geeneens een grasveld mee doorkomt :+
Een Arteon ziet er aan de buiteenkant wel een pak beter uit dan een Passat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
DoeEensGek schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:52:
[...]

@glydoscoop

Bij volkswagens vond ik het altijd makkelijk om kabels te leggen. Je kan even met engelse termen zoeken, ik weet namelijk niet precies welke types jullie hebben? Waarschijnlijk zullen jullie een kabel vanaf de radio moeten trekken naar de versterker toe, vanwege de releais te laten schakelen (anders staat je sub continu aan). Dan kan je gewoon een kabel mee leggen.
Bij de deuren kan je vaak makkelijk de rubberere rand loshalen, waarna je de kabel onder de vloerbedekking kan duwen. Vaak haal ik het niet helemaal los maar trek ik met een glasvezel trekveer korte stukjes, bijv langs de deur naar de achterbak. Geen geweld gebruiken, altijd beetje creatief zijn.

Oh en ik begin altijd bij de plus kabel. dankzij google weet je vaak zo waar een gat te vinden is, zodra je dit weet, leg je andere kabels langs de andere kant van de auto.
Yes, ben bekend met het inbouwen in Toyota en Kia Rio. Daar was het even 25minuten werk denk ik, kabels inderdaad onder de rubbers. Ideaal.

Het signaal gaat via de achterspeakers een Hi/Low converter in. Op die manier kan ook de RCA signaal kabel via de achterkant -> de kofferbak in. Ook alweer 10minuten besparing :+

Het enige wat nu nog niet duidelijk is, is het signaal kabeltje om de versterker aan te zetten zodra het contact erop gaat. Normaal zit die ook achter de Headunit, maar die haal ik er liever niet uit. ;( Plus dat daar vast geen speciaal Remote ingangetje zou zitten, maar wellicht een kabeltje te krijgen daarvoor, misschien heb op op mijn Headunit wel een subwoofer uitgang? Of zou dat echt alleen zijn als je dat Beats pakket neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Engineer Stewie schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:15:
[...]

Nog steeds beter dan zo een ouwlullen jeep waar ge geeneens een grasveld mee doorkomt :+
Een Arteon ziet er aan de buiteenkant wel een pak beter uit dan een Passat...
Al meerdere keren bewezen dat modder en grasvelden geen probleem zijn...

Autostrade daarentegen :+ :P

Je ziet trouwens meer oude lullen in passats en de variaties erop dan de tigs.
Heb wel de indruk dat de nieuwe tiguan wel een soccermom auto is :P :P My kinda woman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:07
Marsjee schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:17:
[...]

Yes, ben bekend met het inbouwen in Toyota en Kia Rio. Daar was het even 25minuten werk denk ik, kabels inderdaad onder de rubbers. Ideaal.

Het signaal gaat via de achterspeakers een Hi/Low converter in. Op die manier kan ook de RCA signaal kabel via de achterkant -> de kofferbak in. Ook alweer 10minuten besparing :+

Het enige wat nu nog niet duidelijk is, is het signaal kabeltje om de versterker aan te zetten zodra het contact erop gaat. Normaal zit die ook achter de Headunit, maar die haal ik er liever niet uit. ;( Plus dat daar vast geen speciaal Remote ingangetje zou zitten, maar wellicht een kabeltje te krijgen daarvoor, misschien heb op op mijn Headunit wel een subwoofer uitgang? Of zou dat echt alleen zijn als je dat Beats pakket neemt?
Ik pak daarvoor altijd het blauwe antenne kabeltje. Maar opzich zou het eenvoudig te doen moeten zijn voor je om de headunit los te halen. Voordeel om via de sub out aan te sluiten is vaak ook dat je via de radio instellingen kan doen aan je sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
DoeEensGek schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:54:
[...]

Ik pak daarvoor altijd het blauwe antenne kabeltje. Maar opzich zou het eenvoudig te doen moeten zijn voor je om de headunit los te halen. Voordeel om via de sub out aan te sluiten is vaak ook dat je via de radio instellingen kan doen aan je sub.
Dat zou ideaal zijn ja, maar ik denk niet dat mijn headunit dat heeft. Standaard headunit van de nieuwe Polo.
De reden dat ik liever niet ga kijken, is omdat ik ook nog geen idee heb hoe die eruit moet.

Zit zo een mooie lijst omheen tegenwoordig :+
Rainesh schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:06:
[...]

Heb je in je dashboardkastje een main unit? Waar je sd kaartjes erin kunt stoppen? Want daarachter zitten alle aansluitingen
Ah, goeie die heb ik inderdaad.
Ik ga daar straks even naar kijken, mocht het niet lukken kan ik het nog zo oplossen:

Afbeeldingslocatie: https://carwirefire.com/images/hi%20low%20level%20converter%20installation/hi-low-level-line-converter-1.jpg
Echter in mijn situatie komt het signaal van de achterspeakers. En zit de remote voor de amp ook in de Hi./Low converter. Die zijn ook tekoop. Dan hoef je dus geen headunit/dashboard kastje open te maken.

Oftewel: Gaat vervolgd worden. Bedankt heren, voor het meedenken. Het is mijn eerste VW :+ :+

[ Voor 39% gewijzigd door Marsjee op 23-04-2018 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
Marsjee schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:56:
[...]

Dat zou ideaal zijn ja, maar ik denk niet dat mijn headunit dat heeft. Standaard headunit van de nieuwe Polo.
De reden dat ik liever niet ga kijken, is omdat ik ook nog geen idee heb hoe die eruit moet.

Zit zo een mooie lijst omheen tegenwoordig :+
Heb je in je dashboardkastje een main unit? Waar je sd kaartjes erin kunt stoppen? Want daarachter zitten alle aansluitingen

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
azz_kikr schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:16:
[...]

Al meerdere keren bewezen dat modder en grasvelden geen probleem zijn...

Autostrade daarentegen :+ :P

Je ziet trouwens meer oude lullen in passats en de variaties erop dan de tigs.
Heb wel de indruk dat de nieuwe tiguan wel een soccermom auto is :P :P My kinda woman
Hoezo autostrade? Die dingen zijn daar toch beter opvoorzien dan het veldwerk?
De nieuwe Tig is cava, maar van die SUV dingen loop ik niet warm, anders had ik wel ene in bestelling staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Airco wordt niet koud hier, kan je dat nog uitlezen of is dat gewoon aan zon apparaat hangen? @Rainesh

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:35:
Airco wordt niet koud hier, kan je dat nog uitlezen of is dat gewoon aan zon apparaat hangen? @Rainesh
Is uit te lezen. Post hier maar wat ie aangeeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:39:
[...]

Is uit te lezen. Post hier maar wat ie aangeeft
Doe wel even via app (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Famous schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:35:
Had hem aan het airco apparaat gehangen, het lag aan het gas.
Typisch Duitse auto dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
@Rainesh of andere, mijn motor temperatuur schommelt heel erg. Nu is de thermostaat 2x vervangen en de fan aanstuur unit(?) Na de thermostaat wissel deed hij het korte tijd perfect. Nu heb ik zeer mijn twijfels over de koelvloeistof temperatuur sensor, wat denken jullie?

Hij wordt wel warm, alleen totaal niet zoals hij hoort. Bovendien zakt hij ook weer langzaam bij bijvoorbeeld rustig rijden. Nu wilde ik via climatronic eens kijken naar de temperatuur, alleen gaf code 45 -99graden aan.
Kan dit? Kwam er pas dit weekend achter dat je ook informatie via climatronic kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DoeEensGek schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:11:
@Rainesh of andere, mijn motor temperatuur schommelt heel erg. Nu is de thermostaat 2x vervangen en de fan aanstuur unit(?) Na de thermostaat wissel deed hij het korte tijd perfect. Nu heb ik zeer mijn twijfels over de koelvloeistof temperatuur sensor, wat denken jullie?

Hij wordt wel warm, alleen totaal niet zoals hij hoort. Bovendien zakt hij ook weer langzaam bij bijvoorbeeld rustig rijden. Nu wilde ik via climatronic eens kijken naar de temperatuur, alleen gaf code 45 -99graden aan.
Kan dit? Kwam er pas dit weekend achter dat je ook informatie via climatronic kan zien.
klinkt als een defecte sensor. Even uit laten lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:17
Engineer Stewie schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:37:
[...]

Hoezo autostrade? Die dingen zijn daar toch beter opvoorzien dan het veldwerk?
De nieuwe Tig is cava, maar van die SUV dingen loop ik niet warm, anders had ik wel ene in bestelling staan :).
Die Tiguan's gaan wel niet echt vooruit op de snelweg met de stroomlijn van een SUV. De 2.0 TDI 150pk in een Passat Variant doet vlot 230km/u op de teller, dat doet je met een Tiguan niet.

Ben eens begonnen met uitkijken voor een vervanger van de Passat, die moet er uit binnen een klein jaar (voor 220.000 km). Een mogelijke optie wordt de 2.0TSI Arteon/Passat aangezien die belastingtechnisch (VAA) iets voordeliger uitkomt dan de 190pk 2.0TDI. Enige jammere is dat Antwerpen-Mannheim en terug dan niet meer op 1 tank gedaan kan worden, toch niet op de vlotte manier. 8) Dan wordt het 3 keer per week tanken of een paar euro meer betalen voor de TDI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

AndRo555 schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:44:
[...]

Die Tiguan's gaan wel niet echt vooruit op de snelweg met de stroomlijn van een SUV. De 2.0 TDI 150pk in een Passat Variant doet vlot 230km/u op de teller, dat doet je met een Tiguan niet.

Ben eens begonnen met uitkijken voor een vervanger van de Passat, die moet er uit binnen een klein jaar (voor 220.000 km). Een mogelijke optie wordt de 2.0TSI Arteon/Passat aangezien die belastingtechnisch (VAA) iets voordeliger uitkomt dan de 190pk 2.0TDI. Enige jammere is dat Antwerpen-Mannheim en terug dan niet meer op 1 tank gedaan kan worden, toch niet op de vlotte manier. 8) Dan wordt het 3 keer per week tanken of een paar euro meer betalen voor de TDI.
Duurt eeuwig eer je de 200 aantikt. Tot 150 gaat het lekker, dan gaat ook het verbruik exponentieel omhoog :D en voel je echt dat je een muur van wind door moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
azz_kikr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 07:11:
[...]

Duurt eeuwig eer je de 200 aantikt. Tot 150 gaat het lekker, dan gaat ook het verbruik exponentieel omhoog :D en voel je echt dat je een muur van wind door moet.
Je mag maar 120 km/h in België natuurlijk :+ .

Mijn skoda octavia break deed 238 km/h op de teller, de Arteon is nog maar tot 180 km/h geweest. Maar in vergelijking met de skoda duurt dat lang... Al is dat nog redelijk vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Engineer Stewie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:18:
[...]

Je mag maar 120 km/h in België natuurlijk :+ .

Mijn skoda octavia break deed 238 km/h op de teller, de Arteon is nog maar tot 180 km/h geweest. Maar in vergelijking met de skoda duurt dat lang... Al is dat nog redelijk vlot.
Wanneer gaat België eens over op de 130 standaard? Of is dat niet wenselijk met de huidige staat van het asfalt?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Tylen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:38:
Wanneer gaat België eens over op de 130 standaard? Of is dat niet wenselijk met de huidige staat van het asfalt?
Welke standaard is dat dan?

Wikipedia: Lijst van maximumsnelheden

Overigens zie ik relevantie niet met het onderwerp van het topic

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

De standaard 'hoe hard mag ik op welk tijdstip in Nederland' bingo.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
"Die Tiguan's gaan wel niet echt vooruit op de snelweg met de stroomlijn van een SUV. De 2.0 TDI 150pk in een Passat Variant doet vlot 230km/u op de teller, dat doet je met een Tiguan niet."

En toch valt het mij reuze mee. Had hiervoor een 160pk 1.4 TSI Tiguan uit 2012 en nu een 2018 Tiguan 1.4 TSI 125pl, qua pk's een behoorlijk stap minder maar in het dagelijks gebruik mis ik het niet. Ook op de snelweg komt hij tot een 180 kpu prima mee. Daarvoor een 1.2 TSI Golf 6, dus misschien ben ik niets gewend :-)

[ Voor 7% gewijzigd door e.looijenga op 24-04-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:50:
[...]

Welke standaard is dat dan?

Wikipedia: Lijst van maximumsnelheden

Overigens zie ik relevantie niet met het onderwerp van het topic
Ik dacht dat 130 standaard was in europa. Vandaar dat NL had ook had verhoogt. Maar schijnbaar had ik het mis.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:23:
[...]

Ik dacht dat 130 standaard was in europa. Vandaar dat NL had ook had verhoogt. Maar schijnbaar had ik het mis.
PS. Eigenlijk toch wel handig dat je het genoemd hebt. Ik zie nu dat ik maar max. 112 km p/u mag rijden in de UK.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

e.looijenga schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:20:
"Die Tiguan's gaan wel niet echt vooruit op de snelweg met de stroomlijn van een SUV. De 2.0 TDI 150pk in een Passat Variant doet vlot 230km/u op de teller, dat doet je met een Tiguan niet."

En toch valt het mij reuze mee. Had hiervoor een 160pk 1.4 TSI Tiguan uit 2012 en nu een 2018 Tiguan 1.4 TSI 125pl, qua pk's een behoorlijk stap minder maar in het dagelijks gebruik mis ik het niet. Ook op de snelweg komt hij tot een 180 kpu prima mee. Daarvoor een 1.2 TSI Golf 6, dus misschien ben ik niets gewend :-)
Niemand zegt dat die het niet doet, maar kijk eens op je verbruiksmeter. Die gaat dan toch aardig omhoog :D
In ieder geval een Tiguan trekt beter zijn plan op de autosnelweg dan een arteon op het gras :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
azz_kikr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:01:
[...]

Niemand zegt dat die het niet doet, maar kijk eens op je verbruiksmeter. Die gaat dan toch aardig omhoog :D
In ieder geval een Tiguan trekt beter zijn plan op de autosnelweg dan een arteon op het gras :p
Jip, maar de nieuwe is wel een stuk zuiniger dan de oude. Over 6449 km met ong. 1/3 snelweg kilometers staat het verbruik tussen de 1/14,1 en 1/14,6. Daar ben ik erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
azz_kikr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:01:
[...]

Er zijn ook 4motion Arteons hoor :p. Maar daarvoor is die niet gemaakt. In Limburg hebben we gelukkig al wegen :).
e.looijenga schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:28:
[...]

Jip, maar de nieuwe is wel een stuk zuiniger dan de oude. Over 6449 km met ong. 1/3 snelweg kilometers staat het verbruik tussen de 1/14,1 en 1/14,6. Daar ben ik erg tevreden over.
Dat vind ik wel heel zuinig, er zit toch een gaspedaal in?
Ik ben over het algemeen een rustige rijder, 128 km/ h op autosnelweg, gemiddeld optrekken en zit aan 1/17,5 aan diesel voor de Arteon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:10:
Ik ben over het algemeen een rustige rijder, 128 km/ h op autosnelweg, gemiddeld optrekken en zit aan 1/17,5 aan diesel voor de Arteon.
Dat is in Nederland al voldoende voor een bekeuring. Daar waar het 120 max. is uiteraard. Ondertussen al €12 euro per te snel gereden kilometer en €9 administratiekosten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
GerCor schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:15:
[...]

Dat is in Nederland al voldoende voor een bekeuring. Daar waar het 120 max. is uiteraard.
Laat me raden, waar het 100 max. is ook? :P

Op de Nederlandse snelwegen mogen we 130, tenzij anders aangegeven.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:15:
[...]

Dat is in Nederland al voldoende voor een bekeuring. Daar waar het 120 max. is uiteraard. Ondertussen al €12 euro per te snel gereden kilometer en €9 administratiekosten. _/-\o_
Gaat nog een teller correctie af en wss ook een correctie aan de bekeurende kant, niet?

Heb tot nu toe 3 boetes bij elkaar gesprokkeld in Nederland. 2x 105km/h op de A2 (2 dagen na elkaar :p) en 1x 12km/h te hard. Ik zag de flits op de camionette voor mij en alles dichtgegooid maar nog steeds te snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
[/quote]

Haha, jazeker. Dat is dat pedaaltje aan de rechterkant geloof ik. Maar die gaat niet heel vaak helemaal naar beneden. Dat scheelt behoorlijk in het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hè jammer. Ik denk, bel toch even de garage en bandenboer waar ik op 1 mei resp. 30 april afspraken heb staan. Even kijken of er iets uitgevallen is zodat ik vandaag of morgen al terecht kan. Maar het gaat economisch toch weer zo goed dat ze nauwelijks tijd hebben. Oké dan. Even dat Koningsdag (pfff) uitzitten en dan eindelijk groot feest in de Meern.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
GerCor schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:44:
[...]

en dan eindelijk groot feest in de Meern.

:9
Dat ik je dat nog een keer hoor zeggen nu na je oorspronkelijke kritiek over die troosteloze locatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 15:28

Impry

Rallymedia.nl

Impry schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:30:
De Golf heb ik in pure white besteld. Had liever metallic lak gehad, maar dat paste niet in het 10% optiebudget.
Zo komt hij er uit te zien:

[afbeelding]
Zojuist gehoord dat levering waarschijnlijk in week 33 plaats vindt. Nog 4 maanden geduld ;)
Komt het nog vaak voor dat die verwachte leverdatum niet wordt gehaald?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 08:42
iichel schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:51:
De standaard 'hoe hard mag ik op welk tijdstip in Nederland' bingo.
Extra spannend als het een trajectcontrole betreft, verwarring alom bij alle bestuurders :+ Vraag me af hoe dat halverwege een omslagpunt berekend wordt, als in je start met 130 om 05:55 maar je exit om 06:05 dat je maar weer 100 mag. Van wat ik heb gehoord over de brakheid van die dingen heb ik werkelijk geen idee hoe die dat zou berekenen.

Ik heb mijn nieuwe zomerbandjes eronder, de Dunlop Sport RT Max, maar merk alsnog dat er onvoldoende grip is als ik beetje flink wil wegrijden :( Valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. En ik moet terug, want blijkbaar is balanceren niet standaard (meer?) bij een volledige wissel, want hij hobbelt rond de 80-120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:31

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zebby schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:26:
[...]

Extra spannend als het een trajectcontrole betreft, verwarring alom bij alle bestuurders :+ Vraag me af hoe dat halverwege een omslagpunt berekend wordt, als in je start met 130 om 05:55 maar je exit om 06:05 dat je maar weer 100 mag. Van wat ik heb gehoord over de brakheid van die dingen heb ik werkelijk geen idee hoe die dat zou berekenen.

Ik heb mijn nieuwe zomerbandjes eronder, de Dunlop Sport RT Max, maar merk alsnog dat er onvoldoende grip is als ik beetje flink wil wegrijden :( Valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. En ik moet terug, want blijkbaar is balanceren niet standaard (meer?) bij een volledige wissel, want hij hobbelt rond de 80-120.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de teller pas om 6:10 gaat lopen vwb. de nieuw geldende snelheid.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:56:
[...]

Dat ik je dat nog een keer hoor zeggen nu na je oorspronkelijke kritiek over die troosteloze locatie :)
Je weet wat ze zeggen over een aap in een maatpak? De focus ligt bij mij nu duidelijk bij het maatpak. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Rainesh schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:13:
[...]

klinkt als een defecte sensor. Even uit laten lezen...
Net de computer eraan gehangen, geen foutmeldingen gevonden.
Daarna eens een log gemaakt. Paar dingetjes, [08 ac] meassure blocks group 10, engine temp -99, Zoals de climatronic ook aangeeft. [17 instruments] meassure blocks group 3 enigne temp. 77 graden, [1 motor] group 4 temp. 81 graden, Dit 3seconde na elkaar, zit dus een lichte afwijking in, ze meten niet dezelfde sensor?

Voorderest merk ik dat de temperatuur op het dashboard op 90 graden staat, de meting in [1 motor] tussen de circa 78 en 102 graden meet. Stilstaand gas gegeven tussen de weilanden ;) . De meter op het dashboard beweegt daarbij geen millimeter. Dit klopt toch niet? Hierna weer stuk gereden en de temperatuur zakt uiteindelijk tot onder de 70 graden toen ik de straat in reedt. Er klopt geen ene houtje touwtje van volgens mij, thermostaat is al 2x vervangen, module voor fan is vervangen. De sensor is dus ook al kort geleden vervangen. Elke keer is het even goed... Kan nu gerust 20 minuten rijden zonder dat hij op temperatuur is. :|
Wijze adviezen zijn zeer welkom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

DoeEensGek schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:58:
[...]

Net de computer eraan gehangen, geen foutmeldingen gevonden.
Daarna eens een log gemaakt. Paar dingetjes, \[08 ac] meassure blocks group 10, engine temp -99, Zoals de climatronic ook aangeeft. \[17 instruments] meassure blocks group 3 enigne temp. 77 graden, \[1 motor] group 4 temp. 81 graden, Dit 3seconde na elkaar, zit dus een lichte afwijking in, ze meten niet dezelfde sensor?

Voorderest merk ik dat de temperatuur op het dashboard op 90 graden staat, de meting in \[1 motor] tussen de circa 78 en 102 graden meet. Stilstaand gas gegeven tussen de weilanden ;) . De meter op het dashboard beweegt daarbij geen millimeter. Dit klopt toch niet? Hierna weer stuk gereden en de temperatuur zakt uiteindelijk tot onder de 70 graden toen ik de straat in reedt. Er klopt geen ene houtje touwtje van volgens mij, thermostaat is al 2x vervangen, module voor fan is vervangen. De sensor is dus ook al kort geleden vervangen. Elke keer is het even goed... Kan nu gerust 20 minuten rijden zonder dat hij op temperatuur is. :|
Wijze adviezen zijn zeer welkom dus.
Motor is olie temperatuur. Op het dashboard(wijzertje) is water temperatuur. En zolang het water tussen de 75 en de 110 graden is, gaat die meter op de tellers gewoon mooi op 90 staan. (Tenzij je gemodde eeprom hebt, dan volgt de wijzer wel de temp :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
azz_kikr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:02:
[...]

Motor is olie temperatuur. Op het dashboard(wijzertje) is water temperatuur. En zolang het water tussen de 75 en de 110 graden is, gaat die meter op de tellers gewoon mooi op 90 staan. (Tenzij je gemodde eeprom hebt, dan volgt de wijzer wel de temp :p )
Oke, dan weet dat de 90 wat ruimer genomen moet worden op het dashboard. Volgens gerritspeek is module motor, groep 4 Temperatuur Koelvloeistof, die heb ik gemeten en gelogd. Dat is dus goed gegaan. Bij module instrumenten, groep 3, ook daar een log van gemaakt. Daar zit zowel olie als koelvloeistof temperatuur bij. Viel me alleen op dat tussen module motor en instrumenten een klein verschil in koelvloeistof temperatuur zit.

Maja, ook de garage is even van de leg over dit kwaaltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb high led+ koplampen (van die meedraaiende) en soms als ik stilsta zie ik de koplampen heen en weer bewegen dmv het lichtbeeld op mijn voorganger. Het lichtbeeld verplaatst zich dus, terwijl ik stilsta en mijn stuur zelfs niet vast heb.

Enig idee waarom die dat doet, valt wel neig op want degene langst mij deed van de week zelfs teken naar mijn koplampen toen die weer een eigen leven begonnen te leiden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:52:
Enig idee waarom die dat doet, valt wel neig op want degene langst mij deed van de week zelfs teken naar mijn koplampen toen die weer een eigen leven begonnen te leiden...
Alles goed met je of zit je nu al vol met bier? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:14:
[...]

Alles goed met je of zit je nu al vol met bier? >:)
Ik drink zelden alcohol, ge kunt de keren per jaar op 1 vingen tellen.
Laat staan dat ik zou drinken als ik met de auto moet rijden, ik ben een voorstander van een 0 tolerantie voor alcohol en drugs in het verkeer :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Engineer Stewie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:52:
Ik heb high led+ koplampen (van die meedraaiende) en soms als ik stilsta zie ik de koplampen heen en weer bewegen dmv het lichtbeeld op mijn voorganger. Het lichtbeeld verplaatst zich dus, terwijl ik stilsta en mijn stuur zelfs niet vast heb.

Ik heb op mijn B8 ook de LED Plus koplampen inclusief Dynamic Light Assist en ik herken dit niet, als ik aan kom rijden (de laatste 5 meter zeg maar) op mijn voorganger zie ik nog wel wat wijzigingen aan het lichtbeeld maar dit stopt als ik eenmaal stil sta.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
MisteRMeesteR schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:27:
[...]

Ik heb op mijn B8 ook de LED Plus koplampen inclusief Dynamic Light Assist en ik herken dit niet, als ik aan kom rijden (de laatste 5 meter zeg maar) op mijn voorganger zie ik nog wel wat wijzigingen aan het lichtbeeld maar dit stopt als ik eenmaal stil sta.
Zo ging het ook op mijn Golf 6 met Xenon. Laatste correctie als je bijna stilstaat.
Maar dit is als ik al 10+s stilsta en naar mijn gevoel gaan beide koplampen naar links en rechts...

[ Voor 5% gewijzigd door Engineer Stewie op 26-04-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Engineer Stewie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:35:
[...]

Zo ging het ook op mijn Golf 6 met Xenon. Laatste correctie als je bijna stilstaat.
Maar dit is als ik al 10+s stilsta...
Kun je het eens filmen? Ben wel benieuwd naar die lichtkermis 8) >:)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:18:
[...]

Ik drink zelden alcohol, ge kunt de keren per jaar op 1 vingen tellen.
Laat staan dat ik zou drinken als ik met de auto moet rijden, ik ben een voorstander van een 0 tolerantie voor alcohol en drugs in het verkeer :+ .
Dan staat jouw toetsenbord waarschijnlijk op Koeterwaals geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
MisteRMeesteR schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:36:
[...]

Kun je het eens filmen? Ben wel benieuwd naar die lichtkermis 8) >:)
Zal eens zien of ik het kan vastleggen.
GerCor schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:35:

Dan staat jouw toetsenbord waarschijnlijk op Koeterwaals geselecteerd.
Whut? Toetsenbord is azerty, het bedrijf doet niet aan Qwerty al prefereer ik dat...
Maar dat bedoel je wss niet :+

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 26-04-2018 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:16:
Whut? Toetsenbord is azerty, het bedrijf doet niet aan Qwerty al prefereer ik dat...
Maar dat bedoel je wss niet :+
Nou ja, welk toetsenbord je dan ook geselecteerd hebt, er komen nogal wat vreemde woorden uit te voorschijn die we in Nederland onder Koeterwaals verstaan.

Wikipedia: Koeterwaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Vandaag vertrok ik naar het werk en op het einde van de straat volgende foutmelding. Niet op het belachelijk uur letten, dat is om de file te vermijden en te zorgen dat ik voldoende zicht heb om alle gaten te ontwijken :+ .

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/912/39922820520_36eb8081e6_z.jpg

Bij een zaak met veel vensters even gestopt en volgend filmpje gemaakt. Je ziet dat er 1 koplamp naar boven schijnt, als ik grootlichten aansteek gaat de andere omhoog en de eerste omlaag.

Na starten bleef dat, heb nog wat doorgereden maar de andere weggebruikers werden nogal verblind. Uiteindelijk na 4 keer starten toch een foutvrije auto gekregen...

Hopelijk blijft het daarmee...

@GerCor Als je het niet kan lezen ben je in het verkeerde land geboren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 06:44:
@GerCor Als je het niet kan lezen ben je in het verkeerde land geboren :9
Je schrijft over het algemeen perfect Nederlands hoor alleen dit zinnetje moest ik 3 keer lezen:

...... valt wel neig op want degene langst mij deed van de week zelfs teken naar mijn koplampen toen die weer een eigen leven begonnen te leiden.

;)

[ Voor 47% gewijzigd door GerCor op 27-04-2018 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:53
Er is via de downloadmanager een update voor de navigatie voor de Discover media en pro beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

boers706 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:09:
Er is via de downloadmanager een update voor de navigatie voor de Discover media en pro beschikbaar.
Dan zijn ze er deze keer érg vroeg mee :o Normaal komen de update altijd pas ergens rond het einde van de derde week van Mei & November....

Welke versie kun je nú downloaden via die "update manager"? V03959801FF0166 ECE 2018 is de (laatste?) update van afgelopen November.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 27-04-2018 15:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:53
wimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:20:
[...]

Dan zijn ze er deze keer érg vroeg mee :o Normaal komen de update altijd pas ergens rond het einde van de derde week van Mei & November....

Welke versie kun je nú downloaden via die "update manager"? V03959801FF0166 ECE 2018 is de (laatste?) update van afgelopen November.
Versie 3G0.919.866.BJ0915ECE12018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

boers706 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:18:
[...]

Versie 3G0.919.866.BJ0915ECE12018
Da's waarschijnlijk dezelfde update voor de 2018 "Media" variant? Nummer wat ik vermelde was voor de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 21:40
Ik wist niet eens dat er een update programma bestond.

Ben snel het kaartje uit de wagen gaan halen en de update is bezig :)

Wel stevig zo 13gb

[ Voor 7% gewijzigd door Li1quid op 27-04-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Li1quid schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:29:
Ik wist niet eens dat er een update programma bestond.

Ben snel het kaartje uit de wagen gaan halen en de update is bezig :)

Wel stevig zo 13gb
Bij de Pro mag je dat nog eens verdubbelen.... Die update is een slordige 26GB groot vanwege de extra POI's en 3D objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 21:40
Verandert er eigenlijk veel met zo een update?

Of enkel een paar nieuwe wegen en snelheidslimieten? (niet dat er veel meer kan veranderen 8)7 )

[ Voor 18% gewijzigd door Li1quid op 27-04-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Li1quid schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:36:

Of enkel een paar nieuwe wegen en snelheidslimieten?
Het zijn eigenlijk (meestal) alléén de kaart-updates welke door "Here Maps" doorgevoerd zijn én eventueel de aangepaste snelheden. POI's worden zelden aangepast (helaas) zodat je er als leaserijder met een merkafhankelijke tankpas niet veel aan hebt als er tankstations van brandstofleverancier wisselen en dat niet doorgeven aan.... Já, aan WIE eigenlijk?

In de huidige (November) versie van de kaart missen bijvoorbeeld de aanpassingen aan de A9 (Knooppunt Badhoevendorp) en de aanpassingen aan de A6 (Knooppunt Muiderberg) ook nog steeds terwijl ze al lang klaar zijn én al lang op de planning stonden voor 't afgelopen/vorige jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 27-04-2018 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Morgenvroeg eindelijk nieuwe bandjes. Het geluid van een niet volledig ronde band is best erg irritant. Overmorgenvroeg nieuwe buitenspiegel bestuurderszijde. Kan ik ze eindelijk weer eens inklappen. Mooie start van de maand mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:19
GerCor schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:57:
Morgenvroeg eindelijk nieuwe bandjes. Het geluid van een niet volledig ronde band is best erg irritant. Overmorgenvroeg nieuwe buitenspiegel bestuurderszijde. Kan ik ze eindelijk weer eens inklappen. Mooie start van de maand mei.
Netjes netjes!

Ik mag vrijdag de auto afleveren bij VW, hopelijk dezelfde dag nog terug, zolang het maar gefixed is.

Een auto zonder cruise control is echt kak! :+

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
Famous schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:10:
[...]

Dat haalde ik niet eens met een Polo BM 8)7
Met een beetje moeite is veel mogelijk. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XzSEs9t.jpg

1.6TDI Golf, 37km, 69km/u gemiddeld en een groot deel de cc op 100km/u op de snelweg. Vlakke weg en quasi geen wind. Maar wel 195/65/R15 Michelin Energy Savers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dit weekend de Passat meegenomen naar zijn thuisland, mooi picaatje geschoten
Kan alleen niet wachten om naar de wasstraat te gaan, alles onder de bloesem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yxn55iJqAz6bqriYOzS34yFX/full.jpg

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Li1quid schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:36:

Of enkel een paar nieuwe wegen en snelheidslimieten? (niet dat er veel meer kan veranderen 8)7 )
Wegen veranderen voortdurend. In mijn omgeving een paar weken een weg afgesloten. Liggen nu 3 tunnels onder en ook een tunnel voor dieren. Is nu een 100 km p/u weg geworden. In Joure zijn ze volop bezig. Verkeersplein is verwijderd. Weg tussen Raalte en Zwolle wordt druk aan gewerkt.

Het meest vervelende, want de wegen zelf staan er redelijk snel in, is de satellietweergave. Echt hopeloos ouwe troep.

----

Zo, de 4 nieuwe banden liggen eronder. Wat een verschil in geluid zeg. Heerlijk. Binnenkort eens even proberen wat er gebeurt bij 300 km p/u. :+

Wel jammer dat de VW logo's niet meer netjes uitgelijnd zijn t.o.v. de ventieldoppen. |:(

Morgenmiddag de spiegel (i.v.m. staking OV) en dan zaterdag op naar De Meern, voor de meeting. Wel een week te laat maar dan kan ik altijd nog zeggen: 'o, dan heb ik me een week vergist'.

ps. ik ben een beetje melig. Komt vast door die 10.5 uurs nachtdiensten. :S .............. :Y

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 30-04-2018 15:45 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Polo GTI is binnen mensen

Polo GTI
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sYsB3B7g5EAmkZpVPPOdIyJn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WBnmoo0zAI9VmUqKMcOqSM5y/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yijOPybDcFpIX1HDIeFm1tou/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sN1WbQo8Arnjp9Td3C0GKRYu/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dik man!
Heb je hem in Noord opgehaald?

@GerCor mijn auto haalt niet eens 300km/u :+

iemand een leuke R kopen? Mijne mag de deur uit :+
Binnenkort te bewonderen op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Famous schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:11:
[...]

Dik man!

Nee Zuid.

Geluid is wel lekker. Maar hij is niet snel genoeg, tuning time.
VAGtechniek chippen was nog niet beschikbaar toch? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:14:
[...]

Nee Zuid.

Geluid is wel lekker. Maar hij is niet snel genoeg, tuning time.
VAGtechniek chippen was nog niet beschikbaar toch? :>
Oh, vaak worden ze in Noord afgeleverd haha.
Onder andere de onderstaande 8)

In ben niet bekend met VAG, wellicht kan @Vissa66 er meer over zeggen.

Noord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fpg7NdJljIfxAeiUt1Z5Ku9w/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Famous op 30-04-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zuid was voor mij dichterbij. Andere optie was VW/Zenna Nimma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:22:
Zuid was voor mij dichterbij. Andere optie was VW/Zenna Nimma
Deze was ook voor Zenna, wellicht dat ze vanaf daar doorgeleverd worden?

Wel dikke kleur zeg, dat blauw!
Staat hem erg goed :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gqLr8Uw8qZ8JD79x1qvSoCBG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:19
VAGT kan idd ook nog niks met de nieuwe Polo. De 1.5TSI moet ook nog steeds worden gekraakt door JD/VAGT dus het zal wel eventjes duren nog.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ok thxs

gelukkig had ik een Nissan micra op vakantie.
Die kwam de berg niet op in de 2 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:56
Dik hoor @Viper® die Polo GTI! Hoe rijdt ie?

En @Famous wat ga je nu kopen dan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fraai ding d:)b Weinig Polo meer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Famous schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:11:
[...]

Dik man!

Ik neem aan dat na al je pogingen om de auto te verbeteren hij toch niet beviel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woow de kleurencombinatie ook, heel erg vet. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mooie auto, hoop dat hij goed verzekerd is, deze modellen zijn nogal populair bij het dievengilde. Iemand die ik ken heeft maar een paar dagen kunnen genieten van zijn GTI.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik blijf dat donkergrijs toch een grondverfkleur vinden. Jammer voor zo'n auto. Wordt er niet mooier op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Geen idee..
Ik heb geen haast, dat scheelt!
DoeEensGek schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:54:
[...]

Ik neem aan dat na al je pogingen om de auto te verbeteren hij toch niet beviel. :+
In mijn ogen is die eigenlijk perfect.
Veel plezier mee beleefd en het is elke keer weer prachtig als ik in de auto stap.

Hij mag voor eventueel een vast bedrag weg, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Famous Kortom, na alle aanpassingen is de 'R' klaar. Meer dan er in rijden en wassen is het niet.

Ik vind jou eigenlijk wel een 'type' voor een hele mooie A3/S3/RS3. (sportback)

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 30-04-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
GerCor schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:21:
@Famous Kortom, na alle aanpassingen is de 'R' klaar. Meer dan er in rijden en wassen is het niet.

Ik vind jou eigenlijk wel een 'type' voor een hele mooie A3/S3/RS3.
Ben ik het mee eens, alleen komt hij dan niet meer terug in dit topic... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Dergelijke configuraties zal ik nooit begrijpen: https://www.autoscout24.b...6-e7f1e8ca56a0?cldtidx=18

Fancy LED achterlichten a la @Vissa66 retrofit, maar dan gewoon halogeenpitjes vanvoor. Ter info: de Golf kom tegenwoordig standaard met LED van achter, dit is de upgrade voor de lampen van achter (~LED high).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

AndRo555 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:25:
Dergelijke configuraties zal ik nooit begrijpen: https://www.autoscout24.b...6-e7f1e8ca56a0?cldtidx=18

Fancy LED achterlichten a la @Vissa66 retrofit, maar dan gewoon halogeenpitjes vanvoor. Ter info: de Golf kom tegenwoordig standaard met LED van achter, dit is de upgrade voor de lampen van achter (~LED high).
Vanmiddag mijn dochter in Zwolle opgehaald. Ze is op zoek naar een auto. Komen we 2 T-Roc's met groene kentekenplaten tegen. Zegt ze; 'dat is een mooie auto'. Beide blijken de 'goedkoopste versie' te zijn. Geen ronde LED's en met halogeen koplampen.

Wie koopt nou zoiets? Ik denk mensen die een T-Roc willen rijden omdat ze het model mooi vinden en verder geen affiniteit hebben met LED-verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:07:
[...]

Mooie auto, hoop dat hij goed verzekerd is, deze modellen zijn nogal populair bij het dievengilde. Iemand die ik ken heeft maar een paar dagen kunnen genieten van zijn GTI.
Oe, da's zuur. Zeker als je 6+ maanden gewacht hebt.

Inbraakschade ? of sleutelcode onderschept?

ben benieuwd hoeveel licht de volledige led verlichting heeft.
keek er vandaag wel ff kort in, gelijk half blind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
GerCor schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:31:
[...]

Vanmiddag mijn dochter in Zwolle opgehaald. Ze is op zoek naar een auto. Komen we 2 T-Roc's met groene kentekenplaten tegen. Zegt ze; 'dat is een mooie auto'. Beide blijken de 'goedkoopste versie' te zijn. Geen ronde LED's en met halogeen koplampen.

Wie koopt nou zoiets? Ik denk mensen die een T-Roc willen rijden omdat ze het model mooi vinden en verder geen affiniteit hebben met LED-verlichting.
Halogeen koplampen zijn nog te verstaan op modellen zoals de Golf en de T-roc, als je een beetje op het budget moet letten zijn LED koplampen best duur. Maar ga je naar een Highline waar je dan wel geld uit geeft om de achterlichten te upgraden naar Audi stijl (bewegende richtingaanwijzer) achterlichten, maar geen geld uitgeeft aan LED aan de voorkant. :/

Beide VW's hier hebben ook halogeen van voor. Maar voor 80 euro per maand voor de Passat mag ik niet klagen :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
[...]
Tja. Zie hier ook weleens Volvo S90/V90 binnenkomen als Base uitvoering met handbak 8)7 bij het goedkoopste pakket van 995 euro kreeg je al stoel/stuurverwarming en ledkoplampen..
Dus ja blijkbaar is het gewoon puur om die dingen te kunnen rijden ipv een iets kleiner model met meer opties..
Viper® schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:31:
[...]
ben benieuwd hoeveel licht de volledige led verlichting heeft.
keek er vandaag wel ff kort in, gelijk half blind :+
Normaal gesproken veel :+ mocht gisteren weer eens een nachtrit in onze eigen auto doen in de regen en deed de breedstralers maar aan voor het extra zicht 8)7 vond de lichtbundel bijna te armoedig voor woorden ondanks dat het gewoon genoeg is......
Blijkbaar te verwend geraakt met al die felle Bi-Xenon en Full led koplampen van Volvo en Ford (bij deze wel wat minder voorkomend)....

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

AndRo555 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:37:
[...]

Halogeen koplampen zijn nog te verstaan op modellen zoals de Golf en de T-roc, als je een beetje op het budget moet letten zijn LED koplampen best duur. Maar ga je naar een Highline waar je dan wel geld uit geeft om de achterlichten te upgraden naar Audi stijl (bewegende richtingaanwijzer) achterlichten, maar geen geld uitgeeft aan LED aan de voorkant. :/

Beide VW's hier hebben ook halogeen van voor. Maar voor 80 euro per maand voor de Passat mag ik niet klagen :)B
Dan duwen ze in die voorste lampen gewoon 2 chintok leds en zijn ze weer helemaal up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
timmie271 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:53:
[...]

Tja. Zie hier ook weleens Volvo S90/V90 binnenkomen als Base uitvoering met handbak 8)7 bij het goedkoopste pakket van 995 euro kreeg je al stoel/stuurverwarming en ledkoplampen..
Dus ja blijkbaar is het gewoon puur om die dingen te kunnen rijden ipv een iets kleiner model met meer opties..
Is ook lang niet altijd omdat er enkel een basis uitvoering binnen het budget past. In mijn familie rijden ze allemaal met manuele versnellingsbakken. 520d handbak en 2.0TDI A6 met handbak. Allemaal nog redelijk uitgerust met alle "normale" opties en dingen zoals trekhaak, pano dak, grotere velg, etc.
Het is wel allemaal aan het veranderen met al de nieuwe hulpmiddelen. Een automaat is vrij noodzakelijk als je ACC met follow to stop en/of een file assistent wilt.
azz_kikr schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:01:
[...]

Dan duwen ze in die voorste lampen gewoon 2 chintok leds en zijn ze weer helemaal up to date
:/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

[...]
Misschien omdat de goedkoopste manier om die LED-verlichting de Style-uitvoering is met een optiepakket en je zo al over de 30k heen gaat... Het is niet voor iedereen weggelegd om dik 30k neer te leggen voor een auto...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:21:

Ik vind jou eigenlijk wel een 'type' voor een hele mooie A3/S3/RS3. (sportback)
Het is wel een “doel” behaald maar niet de reden van verkoop.
Kortom Famous is bezig met andere dingen :+

A3 = nee
S3 = nee
RS3 = muah, buiten budget
DoeEensGek schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:23:
[...]

Ben ik het mee eens, alleen komt hij dan niet meer terug in dit topic... ;w
Jawel hoor, daar ligt toch mijn meeste “kennis/ervaring”.

Misschien koop ik dit jaar wel niets terug, we shall see :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

Mijn nieuwe/tijdelijke Golf 7 1.6 TDI DSG shortlease tot december, had een GTD dus wel even wat minder vermogen maar alles netjes van binnen en stoelverwarming nu en carconnect :P Maar geen Adaptive Cruise control :( Wel een model van half 2017 met maar 24K kilometers, dat is wel lekker nieuw nog allemaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7EstV52eRrDk7XNNqUaQgEjC/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Tags NL op 30-04-2018 23:04 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:26
Famous schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:34:
[...]

Het is wel een “doel” behaald maar niet de reden van verkoop.
Kortom Famous is bezig met andere dingen :+

A3 = nee
S3 = nee
RS3 = muah, buiten budget

[...]

Jawel hoor, daar ligt toch mijn meeste “kennis/ervaring”.

Misschien koop ik dit jaar wel niets terug, we shall see :)
Had dit jaar al 2x het idee om een andere auto te kopen :P gaat nu niks meer worden aangezien er binnenkort een motor aangeschaft gaat worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:56
[...]

Ik was dit weekend uiteten, stond er nog een golf 7 gti performance met halogeenverlichting, daar zakt mijn broek ook van af..

Ook de standaard 17” btw, persoonlijk zou ik dan die performance laten zitten ( wat is daar de meerprijs uberhaupt van ?) en dan kiezen voor iig xenon en evt toch minimaal 18” eronder.

Maar je ziet wel vaker van die kale gtitjes, ook bij de golf 5 en 6 vaker oudjes in gezien die het volgens mij puur doen voor de trekkracht van hun caravannetje oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Scrtz schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:54:
[...]

Ook de standaard 17” btw, persoonlijk zou ik dan die performance laten zitten ( wat is daar de meerprijs uberhaupt van ?) en dan kiezen voor iig xenon en evt toch minimaal 18” eronder.
Niet echt relevant voor de conversatie, maar ik vond het wel erg interessant om te zien:
YouTube: The differences between 17, 18 and 19 inch tyres tested and explained

(de GTI + 17 inch in jouw post deed mij er aan denken dat ik deze nog niet gepost had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Scrtz betere remmen en een sper :)

Pagina: 1 ... 41 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS