Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Volgens de VW dealer moet ie idd om de 60.000 nieuwe olie hebben.RadioAir schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:22:
[...]
Volgens mij wel hoor, mijn T5GP met DQ500 dsg7 moet elke 60.000 nieuwe DSG olie hebben :-)
Helaas eerste wissel pas bij 94505 gebeurd, toen ik hem kocht...
Er staat nu 59.700 km op en wil er gewoon zeker van zijn dat ik geen € 280 ex btw voor lul uitgeef
Het is dat mijn rechter spiegel door de wasstraat kapot is gegaan anders had ik het niet geweten
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Altijd leuk
Het is ook echt een geweldige auto. Volgens mij echt amper grote problemen zoals die bij de Golf 5 en 6 wel vaker waren. Overal over nagedacht.. Ok, behalve de zonnekleppen, want als linkshandige zit je aan de bestuurderskant te kloten en als rechtshandige aan de bijrijderskant. Maar goed, als dat het ergste is haha.Wom schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:58:
Sinds twee weken staat onze MK7 Golf voor de deur en kan niet anders zeggen dat het een zeer fijne auto is. Snap heel goed waarom de Golf al jarenlang een verkooptopper is, want ik denk niet dat hij ook maar iets fout doet. Zit gewoon heel goed in elkaar. Hopelijk lang plezier van zonder al te veel kosten
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Hihi, van de week hetzelfde in onze garage. Een buurman die mij complementeerde over de fantastische uitlaten van mijn FL. Hem verteld dat het een sieruitlaat betreft en er een pak melk onder de motorkap lag. Hij lachte en zei: "Dat zie je er niet van af! Zou zweren dat er een racemonster naast ons stond."Engineer Stewie schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:12:
Vandaag in de broodjesbar waar je je knal voor de ruit parkeert komt er een oudere man naast me staan: “Wel een ferm machien waar ge mee rondrijdt”.
Altijd leuk
Met die 1.0 is het prima toeven, dakje open en gaan met die banaan
PS: Overigens ook een blauwe 2016 R gespot in onze garage. Ligt een stuk lager!
In AvE we trust
Lijkt dan ook volledig op passat en dat vinden oude mensen altijd leukEngineer Stewie schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:12:
Vandaag in de broodjesbar waar je je knal voor de ruit parkeert komt er een oudere man naast me staan: “Wel een ferm machien waar ge mee rondrijdt”.
Altijd leuk
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Nog steeds beter dan zo een ouwlullen jeep waar ge geeneens een grasveld mee doorkomtazz_kikr schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:18:
Lijkt dan ook volledig op passat en dat vinden oude mensen altijd leuk
Een Arteon ziet er aan de buiteenkant wel een pak beter uit dan een Passat...
Yes, ben bekend met het inbouwen in Toyota en Kia Rio. Daar was het even 25minuten werk denk ik, kabels inderdaad onder de rubbers. Ideaal.DoeEensGek schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:52:
[...]
@glydoscoop
Bij volkswagens vond ik het altijd makkelijk om kabels te leggen. Je kan even met engelse termen zoeken, ik weet namelijk niet precies welke types jullie hebben? Waarschijnlijk zullen jullie een kabel vanaf de radio moeten trekken naar de versterker toe, vanwege de releais te laten schakelen (anders staat je sub continu aan). Dan kan je gewoon een kabel mee leggen.
Bij de deuren kan je vaak makkelijk de rubberere rand loshalen, waarna je de kabel onder de vloerbedekking kan duwen. Vaak haal ik het niet helemaal los maar trek ik met een glasvezel trekveer korte stukjes, bijv langs de deur naar de achterbak. Geen geweld gebruiken, altijd beetje creatief zijn.
Oh en ik begin altijd bij de plus kabel. dankzij google weet je vaak zo waar een gat te vinden is, zodra je dit weet, leg je andere kabels langs de andere kant van de auto.
Het signaal gaat via de achterspeakers een Hi/Low converter in. Op die manier kan ook de RCA signaal kabel via de achterkant -> de kofferbak in. Ook alweer 10minuten besparing
Het enige wat nu nog niet duidelijk is, is het signaal kabeltje om de versterker aan te zetten zodra het contact erop gaat. Normaal zit die ook achter de Headunit, maar die haal ik er liever niet uit.
Al meerdere keren bewezen dat modder en grasvelden geen probleem zijn...Engineer Stewie schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:15:
[...]
Nog steeds beter dan zo een ouwlullen jeep waar ge geeneens een grasveld mee doorkomt![]()
Een Arteon ziet er aan de buiteenkant wel een pak beter uit dan een Passat...
Autostrade daarentegen
Je ziet trouwens meer oude lullen in passats en de variaties erop dan de tigs.
Heb wel de indruk dat de nieuwe tiguan wel een soccermom auto is
Ik pak daarvoor altijd het blauwe antenne kabeltje. Maar opzich zou het eenvoudig te doen moeten zijn voor je om de headunit los te halen. Voordeel om via de sub out aan te sluiten is vaak ook dat je via de radio instellingen kan doen aan je sub.Marsjee schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:17:
[...]
Yes, ben bekend met het inbouwen in Toyota en Kia Rio. Daar was het even 25minuten werk denk ik, kabels inderdaad onder de rubbers. Ideaal.
Het signaal gaat via de achterspeakers een Hi/Low converter in. Op die manier kan ook de RCA signaal kabel via de achterkant -> de kofferbak in. Ook alweer 10minuten besparing![]()
Het enige wat nu nog niet duidelijk is, is het signaal kabeltje om de versterker aan te zetten zodra het contact erop gaat. Normaal zit die ook achter de Headunit, maar die haal ik er liever niet uit.Plus dat daar vast geen speciaal Remote ingangetje zou zitten, maar wellicht een kabeltje te krijgen daarvoor, misschien heb op op mijn Headunit wel een subwoofer uitgang? Of zou dat echt alleen zijn als je dat Beats pakket neemt?
Dat zou ideaal zijn ja, maar ik denk niet dat mijn headunit dat heeft. Standaard headunit van de nieuwe Polo.DoeEensGek schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:54:
[...]
Ik pak daarvoor altijd het blauwe antenne kabeltje. Maar opzich zou het eenvoudig te doen moeten zijn voor je om de headunit los te halen. Voordeel om via de sub out aan te sluiten is vaak ook dat je via de radio instellingen kan doen aan je sub.
De reden dat ik liever niet ga kijken, is omdat ik ook nog geen idee heb hoe die eruit moet.
Zit zo een mooie lijst omheen tegenwoordig
Ah, goeie die heb ik inderdaad.Rainesh schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:06:
[...]
Heb je in je dashboardkastje een main unit? Waar je sd kaartjes erin kunt stoppen? Want daarachter zitten alle aansluitingen
Ik ga daar straks even naar kijken, mocht het niet lukken kan ik het nog zo oplossen:

Echter in mijn situatie komt het signaal van de achterspeakers. En zit de remote voor de amp ook in de Hi./Low converter. Die zijn ook tekoop. Dan hoef je dus geen headunit/dashboard kastje open te maken.
Oftewel: Gaat vervolgd worden. Bedankt heren, voor het meedenken. Het is mijn eerste VW
[ Voor 39% gewijzigd door Marsjee op 23-04-2018 11:09 ]
Heb je in je dashboardkastje een main unit? Waar je sd kaartjes erin kunt stoppen? Want daarachter zitten alle aansluitingenMarsjee schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:56:
[...]
Dat zou ideaal zijn ja, maar ik denk niet dat mijn headunit dat heeft. Standaard headunit van de nieuwe Polo.
De reden dat ik liever niet ga kijken, is omdat ik ook nog geen idee heb hoe die eruit moet.
Zit zo een mooie lijst omheen tegenwoordig
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Hoezo autostrade? Die dingen zijn daar toch beter opvoorzien dan het veldwerk?azz_kikr schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:16:
[...]
Al meerdere keren bewezen dat modder en grasvelden geen probleem zijn...
Autostrade daarentegen![]()
![]()
Je ziet trouwens meer oude lullen in passats en de variaties erop dan de tigs.
Heb wel de indruk dat de nieuwe tiguan wel een soccermom auto is![]()
My kinda woman
De nieuwe Tig is cava, maar van die SUV dingen loop ik niet warm, anders had ik wel ene in bestelling staan
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Is uit te lezen. Post hier maar wat ie aangeeftFamous schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:35:
Airco wordt niet koud hier, kan je dat nog uitlezen of is dat gewoon aan zon apparaat hangen? @Rainesh
Doe wel even via appRainesh schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:39:
[...]
Is uit te lezen. Post hier maar wat ie aangeeft
Had hem aan het airco apparaat gehangen, het lag aan het gas.Famous schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:35:
Airco wordt niet koud hier, kan je dat nog uitlezen of is dat gewoon aan zon apparaat hangen? @Rainesh
Typisch Duitse auto dus
Hij wordt wel warm, alleen totaal niet zoals hij hoort. Bovendien zakt hij ook weer langzaam bij bijvoorbeeld rustig rijden. Nu wilde ik via climatronic eens kijken naar de temperatuur, alleen gaf code 45 -99graden aan.
Kan dit? Kwam er pas dit weekend achter dat je ook informatie via climatronic kan zien.
klinkt als een defecte sensor. Even uit laten lezen...DoeEensGek schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:11:
@Rainesh of andere, mijn motor temperatuur schommelt heel erg. Nu is de thermostaat 2x vervangen en de fan aanstuur unit(?) Na de thermostaat wissel deed hij het korte tijd perfect. Nu heb ik zeer mijn twijfels over de koelvloeistof temperatuur sensor, wat denken jullie?
Hij wordt wel warm, alleen totaal niet zoals hij hoort. Bovendien zakt hij ook weer langzaam bij bijvoorbeeld rustig rijden. Nu wilde ik via climatronic eens kijken naar de temperatuur, alleen gaf code 45 -99graden aan.
Kan dit? Kwam er pas dit weekend achter dat je ook informatie via climatronic kan zien.
Die Tiguan's gaan wel niet echt vooruit op de snelweg met de stroomlijn van een SUV. De 2.0 TDI 150pk in een Passat Variant doet vlot 230km/u op de teller, dat doet je met een Tiguan niet.Engineer Stewie schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:37:
[...]
Hoezo autostrade? Die dingen zijn daar toch beter opvoorzien dan het veldwerk?
De nieuwe Tig is cava, maar van die SUV dingen loop ik niet warm, anders had ik wel ene in bestelling staan.
Ben eens begonnen met uitkijken voor een vervanger van de Passat, die moet er uit binnen een klein jaar (voor 220.000 km). Een mogelijke optie wordt de 2.0TSI Arteon/Passat aangezien die belastingtechnisch (VAA) iets voordeliger uitkomt dan de 190pk 2.0TDI. Enige jammere is dat Antwerpen-Mannheim en terug dan niet meer op 1 tank gedaan kan worden, toch niet op de vlotte manier.
Duurt eeuwig eer je de 200 aantikt. Tot 150 gaat het lekker, dan gaat ook het verbruik exponentieel omhoogAndRo555 schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:44:
[...]
Die Tiguan's gaan wel niet echt vooruit op de snelweg met de stroomlijn van een SUV. De 2.0 TDI 150pk in een Passat Variant doet vlot 230km/u op de teller, dat doet je met een Tiguan niet.
Ben eens begonnen met uitkijken voor een vervanger van de Passat, die moet er uit binnen een klein jaar (voor 220.000 km). Een mogelijke optie wordt de 2.0TSI Arteon/Passat aangezien die belastingtechnisch (VAA) iets voordeliger uitkomt dan de 190pk 2.0TDI. Enige jammere is dat Antwerpen-Mannheim en terug dan niet meer op 1 tank gedaan kan worden, toch niet op de vlotte manier.Dan wordt het 3 keer per week tanken of een paar euro meer betalen voor de TDI.
Je mag maar 120 km/h in België natuurlijkazz_kikr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 07:11:
[...]
Duurt eeuwig eer je de 200 aantikt. Tot 150 gaat het lekker, dan gaat ook het verbruik exponentieel omhoogen voel je echt dat je een muur van wind door moet.
Mijn skoda octavia break deed 238 km/h op de teller, de Arteon is nog maar tot 180 km/h geweest. Maar in vergelijking met de skoda duurt dat lang... Al is dat nog redelijk vlot.
Wanneer gaat België eens over op de 130 standaard? Of is dat niet wenselijk met de huidige staat van het asfalt?Engineer Stewie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:18:
[...]
Je mag maar 120 km/h in België natuurlijk.
Mijn skoda octavia break deed 238 km/h op de teller, de Arteon is nog maar tot 180 km/h geweest. Maar in vergelijking met de skoda duurt dat lang... Al is dat nog redelijk vlot.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Welke standaard is dat dan?Tylen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:38:
Wanneer gaat België eens over op de 130 standaard? Of is dat niet wenselijk met de huidige staat van het asfalt?
Wikipedia: Lijst van maximumsnelheden
Overigens zie ik relevantie niet met het onderwerp van het topic
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
En toch valt het mij reuze mee. Had hiervoor een 160pk 1.4 TSI Tiguan uit 2012 en nu een 2018 Tiguan 1.4 TSI 125pl, qua pk's een behoorlijk stap minder maar in het dagelijks gebruik mis ik het niet. Ook op de snelweg komt hij tot een 180 kpu prima mee. Daarvoor een 1.2 TSI Golf 6, dus misschien ben ik niets gewend :-)
[ Voor 7% gewijzigd door e.looijenga op 24-04-2018 09:22 ]
Ik dacht dat 130 standaard was in europa. Vandaar dat NL had ook had verhoogt. Maar schijnbaar had ik het mis.GerCor schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:50:
[...]
Welke standaard is dat dan?
Wikipedia: Lijst van maximumsnelheden
Overigens zie ik relevantie niet met het onderwerp van het topic
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
PS. Eigenlijk toch wel handig dat je het genoemd hebt. Ik zie nu dat ik maar max. 112 km p/u mag rijden in de UK.Tylen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:23:
[...]
Ik dacht dat 130 standaard was in europa. Vandaar dat NL had ook had verhoogt. Maar schijnbaar had ik het mis.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Niemand zegt dat die het niet doet, maar kijk eens op je verbruiksmeter. Die gaat dan toch aardig omhooge.looijenga schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:20:
"Die Tiguan's gaan wel niet echt vooruit op de snelweg met de stroomlijn van een SUV. De 2.0 TDI 150pk in een Passat Variant doet vlot 230km/u op de teller, dat doet je met een Tiguan niet."
En toch valt het mij reuze mee. Had hiervoor een 160pk 1.4 TSI Tiguan uit 2012 en nu een 2018 Tiguan 1.4 TSI 125pl, qua pk's een behoorlijk stap minder maar in het dagelijks gebruik mis ik het niet. Ook op de snelweg komt hij tot een 180 kpu prima mee. Daarvoor een 1.2 TSI Golf 6, dus misschien ben ik niets gewend :-)
In ieder geval een Tiguan trekt beter zijn plan op de autosnelweg dan een arteon op het gras
Jip, maar de nieuwe is wel een stuk zuiniger dan de oude. Over 6449 km met ong. 1/3 snelweg kilometers staat het verbruik tussen de 1/14,1 en 1/14,6. Daar ben ik erg tevreden over.azz_kikr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:01:
[...]
Niemand zegt dat die het niet doet, maar kijk eens op je verbruiksmeter. Die gaat dan toch aardig omhoog
In ieder geval een Tiguan trekt beter zijn plan op de autosnelweg dan een arteon op het gras
Er zijn ook 4motion Arteons hoorazz_kikr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:01:
[...]
Niemand zegt dat die het niet doet, maar kijk eens op je verbruiksmeter. Die gaat dan toch aardig omhoog
Dat vind ik wel heel zuinig, er zit toch een gaspedaal in?e.looijenga schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:28:
[...]
Jip, maar de nieuwe is wel een stuk zuiniger dan de oude. Over 6449 km met ong. 1/3 snelweg kilometers staat het verbruik tussen de 1/14,1 en 1/14,6. Daar ben ik erg tevreden over.
Ik ben over het algemeen een rustige rijder, 128 km/ h op autosnelweg, gemiddeld optrekken en zit aan 1/17,5 aan diesel voor de Arteon.
Dat is in Nederland al voldoende voor een bekeuring. Daar waar het 120 max. is uiteraard. Ondertussen al €12 euro per te snel gereden kilometer en €9 administratiekosten.Engineer Stewie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:10:
Dat vind ik wel heel zuinig, er zit toch een gaspedaal in?
Ik ben over het algemeen een rustige rijder, 128 km/ h op autosnelweg, gemiddeld optrekken en zit aan 1/17,5 aan diesel voor de Arteon.
Laat me raden, waar het 100 max. is ook?GerCor schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:15:
[...]
Dat is in Nederland al voldoende voor een bekeuring. Daar waar het 120 max. is uiteraard.
Op de Nederlandse snelwegen mogen we 130, tenzij anders aangegeven.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Gaat nog een teller correctie af en wss ook een correctie aan de bekeurende kant, niet?GerCor schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:15:
[...]
Dat is in Nederland al voldoende voor een bekeuring. Daar waar het 120 max. is uiteraard. Ondertussen al €12 euro per te snel gereden kilometer en €9 administratiekosten.
Heb tot nu toe 3 boetes bij elkaar gesprokkeld in Nederland. 2x 105km/h op de A2 (2 dagen na elkaar
[/quote]
Haha, jazeker. Dat is dat pedaaltje aan de rechterkant geloof ik. Maar die gaat niet heel vaak helemaal naar beneden. Dat scheelt behoorlijk in het verbruik.
Dat ik je dat nog een keer hoor zeggen nu na je oorspronkelijke kritiek over die troosteloze locatie
Zojuist gehoord dat levering waarschijnlijk in week 33 plaats vindt. Nog 4 maanden geduldImpry schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:30:
De Golf heb ik in pure white besteld. Had liever metallic lak gehad, maar dat paste niet in het 10% optiebudget.
Zo komt hij er uit te zien:
[afbeelding]
Komt het nog vaak voor dat die verwachte leverdatum niet wordt gehaald?
Extra spannend als het een trajectcontrole betreft, verwarring alom bij alle bestuurdersiichel schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:51:
De standaard 'hoe hard mag ik op welk tijdstip in Nederland' bingo.
Ik heb mijn nieuwe zomerbandjes eronder, de Dunlop Sport RT Max, maar merk alsnog dat er onvoldoende grip is als ik beetje flink wil wegrijden
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de teller pas om 6:10 gaat lopen vwb. de nieuw geldende snelheid.Zebby schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:26:
[...]
Extra spannend als het een trajectcontrole betreft, verwarring alom bij alle bestuurdersVraag me af hoe dat halverwege een omslagpunt berekend wordt, als in je start met 130 om 05:55 maar je exit om 06:05 dat je maar weer 100 mag. Van wat ik heb gehoord over de brakheid van die dingen heb ik werkelijk geen idee hoe die dat zou berekenen.
Ik heb mijn nieuwe zomerbandjes eronder, de Dunlop Sport RT Max, maar merk alsnog dat er onvoldoende grip is als ik beetje flink wil wegrijdenValt me eerlijk gezegd een beetje tegen. En ik moet terug, want blijkbaar is balanceren niet standaard (meer?) bij een volledige wissel, want hij hobbelt rond de 80-120.
www.google.nl
Je weet wat ze zeggen over een aap in een maatpak? De focus ligt bij mij nu duidelijk bij het maatpak.Weemism schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:56:
[...]
Dat ik je dat nog een keer hoor zeggen nu na je oorspronkelijke kritiek over die troosteloze locatie
Net de computer eraan gehangen, geen foutmeldingen gevonden.Rainesh schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:13:
[...]
klinkt als een defecte sensor. Even uit laten lezen...
Daarna eens een log gemaakt. Paar dingetjes, [08 ac] meassure blocks group 10, engine temp -99, Zoals de climatronic ook aangeeft. [17 instruments] meassure blocks group 3 enigne temp. 77 graden, [1 motor] group 4 temp. 81 graden, Dit 3seconde na elkaar, zit dus een lichte afwijking in, ze meten niet dezelfde sensor?
Voorderest merk ik dat de temperatuur op het dashboard op 90 graden staat, de meting in [1 motor] tussen de circa 78 en 102 graden meet. Stilstaand gas gegeven tussen de weilanden
Wijze adviezen zijn zeer welkom dus.
Motor is olie temperatuur. Op het dashboard(wijzertje) is water temperatuur. En zolang het water tussen de 75 en de 110 graden is, gaat die meter op de tellers gewoon mooi op 90 staan. (Tenzij je gemodde eeprom hebt, dan volgt de wijzer wel de tempDoeEensGek schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:58:
[...]
Net de computer eraan gehangen, geen foutmeldingen gevonden.
Daarna eens een log gemaakt. Paar dingetjes, \[08 ac] meassure blocks group 10, engine temp -99, Zoals de climatronic ook aangeeft. \[17 instruments] meassure blocks group 3 enigne temp. 77 graden, \[1 motor] group 4 temp. 81 graden, Dit 3seconde na elkaar, zit dus een lichte afwijking in, ze meten niet dezelfde sensor?
Voorderest merk ik dat de temperatuur op het dashboard op 90 graden staat, de meting in \[1 motor] tussen de circa 78 en 102 graden meet. Stilstaand gas gegeven tussen de weilanden. De meter op het dashboard beweegt daarbij geen millimeter. Dit klopt toch niet? Hierna weer stuk gereden en de temperatuur zakt uiteindelijk tot onder de 70 graden toen ik de straat in reedt. Er klopt geen ene houtje touwtje van volgens mij, thermostaat is al 2x vervangen, module voor fan is vervangen. De sensor is dus ook al kort geleden vervangen. Elke keer is het even goed... Kan nu gerust 20 minuten rijden zonder dat hij op temperatuur is.
![]()
Wijze adviezen zijn zeer welkom dus.
Oke, dan weet dat de 90 wat ruimer genomen moet worden op het dashboard. Volgens gerritspeek is module motor, groep 4 Temperatuur Koelvloeistof, die heb ik gemeten en gelogd. Dat is dus goed gegaan. Bij module instrumenten, groep 3, ook daar een log van gemaakt. Daar zit zowel olie als koelvloeistof temperatuur bij. Viel me alleen op dat tussen module motor en instrumenten een klein verschil in koelvloeistof temperatuur zit.azz_kikr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:02:
[...]
Motor is olie temperatuur. Op het dashboard(wijzertje) is water temperatuur. En zolang het water tussen de 75 en de 110 graden is, gaat die meter op de tellers gewoon mooi op 90 staan. (Tenzij je gemodde eeprom hebt, dan volgt de wijzer wel de temp)
Maja, ook de garage is even van de leg over dit kwaaltje...
Enig idee waarom die dat doet, valt wel neig op want degene langst mij deed van de week zelfs teken naar mijn koplampen toen die weer een eigen leven begonnen te leiden...
Alles goed met je of zit je nu al vol met bier?Engineer Stewie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:52:
Enig idee waarom die dat doet, valt wel neig op want degene langst mij deed van de week zelfs teken naar mijn koplampen toen die weer een eigen leven begonnen te leiden...
Ik drink zelden alcohol, ge kunt de keren per jaar op 1 vingen tellen.GerCor schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:14:
[...]
Alles goed met je of zit je nu al vol met bier?
Laat staan dat ik zou drinken als ik met de auto moet rijden, ik ben een voorstander van een 0 tolerantie voor alcohol en drugs in het verkeer
Ik heb op mijn B8 ook de LED Plus koplampen inclusief Dynamic Light Assist en ik herken dit niet, als ik aan kom rijden (de laatste 5 meter zeg maar) op mijn voorganger zie ik nog wel wat wijzigingen aan het lichtbeeld maar dit stopt als ik eenmaal stil sta.Engineer Stewie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:52:
Ik heb high led+ koplampen (van die meedraaiende) en soms als ik stilsta zie ik de koplampen heen en weer bewegen dmv het lichtbeeld op mijn voorganger. Het lichtbeeld verplaatst zich dus, terwijl ik stilsta en mijn stuur zelfs niet vast heb.
www.google.nl
Zo ging het ook op mijn Golf 6 met Xenon. Laatste correctie als je bijna stilstaat.MisteRMeesteR schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:27:
[...]
Ik heb op mijn B8 ook de LED Plus koplampen inclusief Dynamic Light Assist en ik herken dit niet, als ik aan kom rijden (de laatste 5 meter zeg maar) op mijn voorganger zie ik nog wel wat wijzigingen aan het lichtbeeld maar dit stopt als ik eenmaal stil sta.
Maar dit is als ik al 10+s stilsta en naar mijn gevoel gaan beide koplampen naar links en rechts...
[ Voor 5% gewijzigd door Engineer Stewie op 26-04-2018 16:35 ]
Kun je het eens filmen? Ben wel benieuwd naar die lichtkermisEngineer Stewie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:35:
[...]
Zo ging het ook op mijn Golf 6 met Xenon. Laatste correctie als je bijna stilstaat.
Maar dit is als ik al 10+s stilsta...
www.google.nl
Dan staat jouw toetsenbord waarschijnlijk op Koeterwaals geselecteerd.Engineer Stewie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:18:
[...]
Ik drink zelden alcohol, ge kunt de keren per jaar op 1 vingen tellen.
Laat staan dat ik zou drinken als ik met de auto moet rijden, ik ben een voorstander van een 0 tolerantie voor alcohol en drugs in het verkeer.
Zal eens zien of ik het kan vastleggen.MisteRMeesteR schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:36:
[...]
Kun je het eens filmen? Ben wel benieuwd naar die lichtkermis![]()
Whut? Toetsenbord is azerty, het bedrijf doet niet aan Qwerty al prefereer ik dat...GerCor schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:35:
Dan staat jouw toetsenbord waarschijnlijk op Koeterwaals geselecteerd.
Maar dat bedoel je wss niet
[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 26-04-2018 20:17 ]
Nou ja, welk toetsenbord je dan ook geselecteerd hebt, er komen nogal wat vreemde woorden uit te voorschijn die we in Nederland onder Koeterwaals verstaan.Engineer Stewie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:16:
Whut? Toetsenbord is azerty, het bedrijf doet niet aan Qwerty al prefereer ik dat...
Maar dat bedoel je wss niet
Wikipedia: Koeterwaals

Bij een zaak met veel vensters even gestopt en volgend filmpje gemaakt. Je ziet dat er 1 koplamp naar boven schijnt, als ik grootlichten aansteek gaat de andere omhoog en de eerste omlaag.
Na starten bleef dat, heb nog wat doorgereden maar de andere weggebruikers werden nogal verblind. Uiteindelijk na 4 keer starten toch een foutvrije auto gekregen...
Hopelijk blijft het daarmee...
@GerCor Als je het niet kan lezen ben je in het verkeerde land geboren
Je schrijft over het algemeen perfect Nederlands hoor alleen dit zinnetje moest ik 3 keer lezen:Engineer Stewie schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 06:44:
@GerCor Als je het niet kan lezen ben je in het verkeerde land geboren
...... valt wel neig op want degene langst mij deed van de week zelfs teken naar mijn koplampen toen die weer een eigen leven begonnen te leiden.
[ Voor 47% gewijzigd door GerCor op 27-04-2018 07:18 ]
Dan zijn ze er deze keer érg vroeg meeboers706 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:09:
Er is via de downloadmanager een update voor de navigatie voor de Discover media en pro beschikbaar.
Welke versie kun je nú downloaden via die "update manager"? V03959801FF0166 ECE 2018 is de (laatste?) update van afgelopen November.
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 27-04-2018 15:29 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Versie 3G0.919.866.BJ0915ECE12018wimmel_1 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:20:
[...]
Dan zijn ze er deze keer érg vroeg meeNormaal komen de update altijd pas ergens rond het einde van de derde week van Mei & November....
Welke versie kun je nú downloaden via die "update manager"? V03959801FF0166 ECE 2018 is de (laatste?) update van afgelopen November.
Da's waarschijnlijk dezelfde update voor de 2018 "Media" variant? Nummer wat ik vermelde was voor de Pro.
Ben snel het kaartje uit de wagen gaan halen en de update is bezig
Wel stevig zo 13gb
[ Voor 7% gewijzigd door Li1quid op 27-04-2018 16:30 ]
Bij de Pro mag je dat nog eens verdubbelen.... Die update is een slordige 26GB groot vanwege de extra POI's en 3D objecten.Li1quid schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:29:
Ik wist niet eens dat er een update programma bestond.
Ben snel het kaartje uit de wagen gaan halen en de update is bezig
Wel stevig zo 13gb
Of enkel een paar nieuwe wegen en snelheidslimieten? (niet dat er veel meer kan veranderen

[ Voor 18% gewijzigd door Li1quid op 27-04-2018 16:38 ]
Het zijn eigenlijk (meestal) alléén de kaart-updates welke door "Here Maps" doorgevoerd zijn én eventueel de aangepaste snelheden. POI's worden zelden aangepast (helaas) zodat je er als leaserijder met een merkafhankelijke tankpas niet veel aan hebt als er tankstations van brandstofleverancier wisselen en dat niet doorgeven aan.... Já, aan WIE eigenlijk?Li1quid schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:36:
Verandert er eigenlijk veel met zo een update?
Of enkel een paar nieuwe wegen en snelheidslimieten?
In de huidige (November) versie van de kaart missen bijvoorbeeld de aanpassingen aan de A9 (Knooppunt Badhoevendorp) en de aanpassingen aan de A6 (Knooppunt Muiderberg) ook nog steeds terwijl ze al lang klaar zijn én al lang op de planning stonden voor 't afgelopen/vorige jaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 27-04-2018 16:56 ]
Netjes netjes!GerCor schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:57:
Morgenvroeg eindelijk nieuwe bandjes. Het geluid van een niet volledig ronde band is best erg irritant. Overmorgenvroeg nieuwe buitenspiegel bestuurderszijde. Kan ik ze eindelijk weer eens inklappen. Mooie start van de maand mei.
Ik mag vrijdag de auto afleveren bij VW, hopelijk dezelfde dag nog terug, zolang het maar gefixed is.
Een auto zonder cruise control is echt kak!
M3P 24'
Met een beetje moeite is veel mogelijk.

1.6TDI Golf, 37km, 69km/u gemiddeld en een groot deel de cc op 100km/u op de snelweg. Vlakke weg en quasi geen wind. Maar wel 195/65/R15 Michelin Energy Savers.
Kan alleen niet wachten om naar de wasstraat te gaan, alles onder de bloesem.

Elect a clown, expect a circus.
Wegen veranderen voortdurend. In mijn omgeving een paar weken een weg afgesloten. Liggen nu 3 tunnels onder en ook een tunnel voor dieren. Is nu een 100 km p/u weg geworden. In Joure zijn ze volop bezig. Verkeersplein is verwijderd. Weg tussen Raalte en Zwolle wordt druk aan gewerkt.Li1quid schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 16:36:
Verandert er eigenlijk veel met zo een update?
Of enkel een paar nieuwe wegen en snelheidslimieten? (niet dat er veel meer kan veranderen)
Het meest vervelende, want de wegen zelf staan er redelijk snel in, is de satellietweergave. Echt hopeloos ouwe troep.
----
Zo, de 4 nieuwe banden liggen eronder. Wat een verschil in geluid zeg. Heerlijk. Binnenkort eens even proberen wat er gebeurt bij 300 km p/u.
Wel jammer dat de VW logo's niet meer netjes uitgelijnd zijn t.o.v. de ventieldoppen.

Morgenmiddag de spiegel (i.v.m. staking OV) en dan zaterdag op naar De Meern, voor de meeting. Wel een week te laat maar dan kan ik altijd nog zeggen: 'o, dan heb ik me een week vergist'.
ps. ik ben een beetje melig. Komt vast door die 10.5 uurs nachtdiensten.

[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 30-04-2018 15:45 ]
Dik man!Viper® schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:00:
Polo GTI is binnen mensen
Polo GTI [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Heb je hem in Noord opgehaald?
@GerCor mijn auto haalt niet eens 300km/u
iemand een leuke R kopen? Mijne mag de deur uit
Binnenkort te bewonderen op MP.
Nee Zuid.Famous schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:11:
[...]
Dik man!
Geluid is wel lekker. Maar hij is niet snel genoeg, tuning time.
VAGtechniek chippen was nog niet beschikbaar toch?
Oh, vaak worden ze in Noord afgeleverd haha.Viper® schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:14:
[...]
Nee Zuid.
Geluid is wel lekker. Maar hij is niet snel genoeg, tuning time.
VAGtechniek chippen was nog niet beschikbaar toch?
Onder andere de onderstaande
In ben niet bekend met VAG, wellicht kan @Vissa66 er meer over zeggen.
Noord:

[ Voor 10% gewijzigd door Famous op 30-04-2018 18:19 ]
Deze was ook voor Zenna, wellicht dat ze vanaf daar doorgeleverd worden?Viper® schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:22:
Zuid was voor mij dichterbij. Andere optie was VW/Zenna Nimma
Wel dikke kleur zeg, dat blauw!
Staat hem erg goed

M3P 24'
Fraai dingViper® schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:00:
Ik neem aan dat na al je pogingen om de auto te verbeteren hij toch niet beviel.Famous schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:11:
[...]
Dik man!
Verwijderd
Woow de kleurencombinatie ook, heel erg vet. Veel plezier ermee!Viper® schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:00:
Mooie auto, hoop dat hij goed verzekerd is, deze modellen zijn nogal populair bij het dievengilde. Iemand die ik ken heeft maar een paar dagen kunnen genieten van zijn GTI.Viper® schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:00:
Elect a clown, expect a circus.
Geen idee..
Ik heb geen haast, dat scheelt!
In mijn ogen is die eigenlijk perfect.DoeEensGek schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:54:
[...]
Ik neem aan dat na al je pogingen om de auto te verbeteren hij toch niet beviel.
Veel plezier mee beleefd en het is elke keer weer prachtig als ik in de auto stap.
Hij mag voor eventueel een vast bedrag weg,
Ik vind jou eigenlijk wel een 'type' voor een hele mooie A3/S3/RS3. (sportback)
[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 30-04-2018 21:23 ]
Ben ik het mee eens, alleen komt hij dan niet meer terug in dit topic...GerCor schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:21:
@Famous Kortom, na alle aanpassingen is de 'R' klaar. Meer dan er in rijden en wassen is het niet.
Ik vind jou eigenlijk wel een 'type' voor een hele mooie A3/S3/RS3.

Fancy LED achterlichten a la @Vissa66 retrofit, maar dan gewoon halogeenpitjes vanvoor. Ter info: de Golf kom tegenwoordig standaard met LED van achter, dit is de upgrade voor de lampen van achter (~LED high).
Vanmiddag mijn dochter in Zwolle opgehaald. Ze is op zoek naar een auto. Komen we 2 T-Roc's met groene kentekenplaten tegen. Zegt ze; 'dat is een mooie auto'. Beide blijken de 'goedkoopste versie' te zijn. Geen ronde LED's en met halogeen koplampen.AndRo555 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:25:
Dergelijke configuraties zal ik nooit begrijpen: https://www.autoscout24.b...6-e7f1e8ca56a0?cldtidx=18
Fancy LED achterlichten a la @Vissa66 retrofit, maar dan gewoon halogeenpitjes vanvoor. Ter info: de Golf kom tegenwoordig standaard met LED van achter, dit is de upgrade voor de lampen van achter (~LED high).
Wie koopt nou zoiets? Ik denk mensen die een T-Roc willen rijden omdat ze het model mooi vinden en verder geen affiniteit hebben met LED-verlichting.
Oe, da's zuur. Zeker als je 6+ maanden gewacht hebt.Slasher schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:07:
[...]
Mooie auto, hoop dat hij goed verzekerd is, deze modellen zijn nogal populair bij het dievengilde. Iemand die ik ken heeft maar een paar dagen kunnen genieten van zijn GTI.
Inbraakschade ? of sleutelcode onderschept?
ben benieuwd hoeveel licht de volledige led verlichting heeft.
keek er vandaag wel ff kort in, gelijk half blind
Halogeen koplampen zijn nog te verstaan op modellen zoals de Golf en de T-roc, als je een beetje op het budget moet letten zijn LED koplampen best duur. Maar ga je naar een Highline waar je dan wel geld uit geeft om de achterlichten te upgraden naar Audi stijl (bewegende richtingaanwijzer) achterlichten, maar geen geld uitgeeft aan LED aan de voorkant.GerCor schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:31:
[...]
Vanmiddag mijn dochter in Zwolle opgehaald. Ze is op zoek naar een auto. Komen we 2 T-Roc's met groene kentekenplaten tegen. Zegt ze; 'dat is een mooie auto'. Beide blijken de 'goedkoopste versie' te zijn. Geen ronde LED's en met halogeen koplampen.
Wie koopt nou zoiets? Ik denk mensen die een T-Roc willen rijden omdat ze het model mooi vinden en verder geen affiniteit hebben met LED-verlichting.

Beide VW's hier hebben ook halogeen van voor. Maar voor 80 euro per maand voor de Passat mag ik niet klagen

Tja. Zie hier ook weleens Volvo S90/V90 binnenkomen als Base uitvoering met handbakGerCor schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:31:
[...]

Dus ja blijkbaar is het gewoon puur om die dingen te kunnen rijden ipv een iets kleiner model met meer opties..
Normaal gesproken veelViper® schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:31:
[...]
ben benieuwd hoeveel licht de volledige led verlichting heeft.
keek er vandaag wel ff kort in, gelijk half blind

Blijkbaar te verwend geraakt met al die felle Bi-Xenon en Full led koplampen van Volvo en Ford (bij deze wel wat minder voorkomend)....
Gamertag: timmie271
Dan duwen ze in die voorste lampen gewoon 2 chintok leds en zijn ze weer helemaal up to dateAndRo555 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:37:
[...]
Halogeen koplampen zijn nog te verstaan op modellen zoals de Golf en de T-roc, als je een beetje op het budget moet letten zijn LED koplampen best duur. Maar ga je naar een Highline waar je dan wel geld uit geeft om de achterlichten te upgraden naar Audi stijl (bewegende richtingaanwijzer) achterlichten, maar geen geld uitgeeft aan LED aan de voorkant.![]()
Beide VW's hier hebben ook halogeen van voor. Maar voor 80 euro per maand voor de Passat mag ik niet klagen
Is ook lang niet altijd omdat er enkel een basis uitvoering binnen het budget past. In mijn familie rijden ze allemaal met manuele versnellingsbakken. 520d handbak en 2.0TDI A6 met handbak. Allemaal nog redelijk uitgerust met alle "normale" opties en dingen zoals trekhaak, pano dak, grotere velg, etc.timmie271 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:53:
[...]
Tja. Zie hier ook weleens Volvo S90/V90 binnenkomen als Base uitvoering met handbakbij het goedkoopste pakket van 995 euro kreeg je al stoel/stuurverwarming en ledkoplampen..
Dus ja blijkbaar is het gewoon puur om die dingen te kunnen rijden ipv een iets kleiner model met meer opties..
Het is wel allemaal aan het veranderen met al de nieuwe hulpmiddelen. Een automaat is vrij noodzakelijk als je ACC met follow to stop en/of een file assistent wilt.
azz_kikr schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:01:
[...]
Dan duwen ze in die voorste lampen gewoon 2 chintok leds en zijn ze weer helemaal up to date

Misschien omdat de goedkoopste manier om die LED-verlichting de Style-uitvoering is met een optiepakket en je zo al over de 30k heen gaat... Het is niet voor iedereen weggelegd om dik 30k neer te leggen voor een auto...GerCor schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:31:
[...]
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Het is wel een “doel” behaald maar niet de reden van verkoop.GerCor schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:21:
@Famous Kortom, na alle aanpassingen is de 'R' klaar. Meer dan er in rijden en wassen is het niet.
Ik vind jou eigenlijk wel een 'type' voor een hele mooie A3/S3/RS3. (sportback)
Kortom Famous is bezig met andere dingen
A3 = nee
S3 = nee
RS3 = muah, buiten budget
Jawel hoor, daar ligt toch mijn meeste “kennis/ervaring”.DoeEensGek schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:23:
[...]
Ben ik het mee eens, alleen komt hij dan niet meer terug in dit topic...
Misschien koop ik dit jaar wel niets terug, we shall see

[ Voor 14% gewijzigd door Tags NL op 30-04-2018 23:04 ]
https://powershellisfun.com
Had dit jaar al 2x het idee om een andere auto te kopenFamous schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:34:
[...]
Het is wel een “doel” behaald maar niet de reden van verkoop.
Kortom Famous is bezig met andere dingen
A3 = nee
S3 = nee
RS3 = muah, buiten budget
[...]
Jawel hoor, daar ligt toch mijn meeste “kennis/ervaring”.
Misschien koop ik dit jaar wel niets terug, we shall see
Ik was dit weekend uiteten, stond er nog een golf 7 gti performance met halogeenverlichting, daar zakt mijn broek ook van af..GerCor schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:31:
[...]
Vanmiddag mijn dochter in Zwolle opgehaald. Ze is op zoek naar een auto. Komen we 2 T-Roc's met groene kentekenplaten tegen. Zegt ze; 'dat is een mooie auto'. Beide blijken de 'goedkoopste versie' te zijn. Geen ronde LED's en met halogeen koplampen.
Ook de standaard 17” btw, persoonlijk zou ik dan die performance laten zitten ( wat is daar de meerprijs uberhaupt van ?) en dan kiezen voor iig xenon en evt toch minimaal 18” eronder.
Maar je ziet wel vaker van die kale gtitjes, ook bij de golf 5 en 6 vaker oudjes in gezien die het volgens mij puur doen voor de trekkracht van hun caravannetje oid
Niet echt relevant voor de conversatie, maar ik vond het wel erg interessant om te zien:Scrtz schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:54:
[...]
Ook de standaard 17” btw, persoonlijk zou ik dan die performance laten zitten ( wat is daar de meerprijs uberhaupt van ?) en dan kiezen voor iig xenon en evt toch minimaal 18” eronder.
YouTube: The differences between 17, 18 and 19 inch tyres tested and explained
(de GTI + 17 inch in jouw post deed mij er aan denken dat ik deze nog niet gepost had)
Dit topic is gesloten.
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS