Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.112 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Ducktape tuning :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yJ19bun0hmutdHtBAq60o12T/full.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Nu nog je auto insmeren met WD-40 voor een nog soepeler winddragreduction _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:22
DerOllie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:03:
www.autoblog.nl

wie zijn Arteon staat hier te shinen op de frontpage (nu dan) van Autoblog?
https://www.autojunk.nl/2018/03/arteon-r-line
Zo'n auto en dan nog geeneens luxe kentekenplaten, wat heb ik daar toch een hekel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 21:27

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Crap. Waarschijnlijk iemand tegen mijn spiegel aangelopen. Is daarom iets ontzet en als ik de spiegel nu elektrisch inklap komt de behuizing tegen mijn raam aan. Zelf al geprobeerd terug te drukken, net bij de garage geweest maar geen soelaas. Dus, afspraak maken om spiegel even uit elkaar te halen en opnieuw goed te installeren.

Wel handig dat je de besturing van de elektrisch inklapbare spiegels uit kunt schakelen in het menu van de Discover Pro.

Het is ook echt millimeterwerk. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CazTs4RPOTT8IXBLFFhZk5vj/full.jpg

Ik weet bijna zeker dat als ik zelf ga modderen er iets gaat afbreken

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 20:59
Over spiegels gesproken.. Hoe stel je ook alweer de mirror drop in bij achteruit rijden? Sinds ik m'n auto terug heb van schade herstel doet de spiegel niet meer naar beneden gaan :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tiguan schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:19:
Over spiegels gesproken.. Hoe stel je ook alweer de mirror drop in bij achteruit rijden? Sinds ik m'n auto terug heb van schade herstel doet de spiegel niet meer naar beneden gaan :(
De rechterspiegel, dus de 'R', selecteren. En natuurlijk even selecteren in de instellingen in de Discover.

Voor diegene die op dit forum zoeken naar Mirror Drop/Dip, toch even wat foto's plaatsen. Altijd handig als naslagwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bkCg0ZhmohiBsZO5daEtbtnB/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DUUwp9Ad3vfrDyTilhu90KSY/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 30-03-2018 14:43 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 20:59
Ja dat snap ik, maar je moet toch ook nog de spiegel instellen hoever die naar beneden gaat? Nu gaat ie maar een heul klein stukkie naar beneden namelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
tiguan schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:25:
Ja dat snap ik, maar je moet toch ook nog de spiegel instellen hoever die naar beneden gaat? Nu gaat ie maar een heul klein stukkie naar beneden namelijk.
In de R (achteruit) zetten en dan stellen zoals je hem wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:05
JB076 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:20:
Haha, pal boven die bazenbak van @Engineer Stewie ook echt. Het contrast kan haast niet groter :D.
Verschil moet er zijn :+ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Kofferbak verlichting nog even voorzien van een LED. Was het enige lampje binnen in de auto wat geen LED was standaard uit de fabriek.

Afbeeldingslocatie: https://i389.photobucket.com/albums/oo340/marsjee/kofferbak%20licht.jpg
Mocht iemand interesse hebben in zo een lampje, dan hoor ik het wel. Heb er een stuk of 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:20
Dat wil ik ook wel!! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
@Blue-eagle mag jij eigenlijk rijden? :+
Was toch iets met een brief laatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:26:
@Blue-eagle mag jij eigenlijk rijden? :+
Was toch iets met een brief laatst?
Ja hoor. Ik reed met de motor ergens in november of december 155 waar ik 100 mocht :o Het was geen heterdaad dus ik werd dringend verzocht de mensen bij het CJIB te bellen om een telefonische verklaring af te leggen. Dat heb ik netjes genegeerd. Dus binnenkort komt oom agent mij sommeren voor de rechter te verschijnen, of misschien gaat dat via aangetekende brief.

Wat er dan gaat gebeuren zie ik dan wel weer. Er staat standaard 900+ euro voor + 2 maanden rijontzegging. Maar voor de rechter heb ik kans dat dit grotendeels voorwaardelijk gaat worden omdat ik geen historie heb en de motor direct heb gestald en niet meer heb aangeraakt en zelfs een auto heb gekocht door dat voorval.

Tot die tijd mag ik alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:12:
Kofferbak verlichting nog even voorzien van een LED. Was het enige lampje binnen in de auto wat geen LED was standaard uit de fabriek.

[afbeelding]
Mocht iemand interesse hebben in zo een lampje, dan hoor ik het wel. Heb er een stuk of 9.
Zo ziet bij mij de behuizing en LED-lamp er uit in het handschoenenvak.

@Blue-eagle Weet je zeker dat je een verklaring moet afleggen aan het CJIB? Lijkt mij dat jij die € 900 moet betalen aan het CJIB en een verklaring moet afleggen bij een OvJ. Daarnaast zie ik niet in waarom een rechter er zich mee zou gaan bemoeien en je gewoon je rijbewijs voor 2 maanden kwijt bent. Historie of niet.

Maar goed, ik heb de brief niet ontvangen.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 30-03-2018 02:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

GerCor schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 02:15:
[...]

Zelfde hier, volgens wij is dit eerder de verlichting uit de voetholtes en niet de koffer. In de koffer zit zo een lange lamp (festoon)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
azz_kikr schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 07:10:

Zelfde hier, volgens wij is dit eerder de verlichting uit de voetholtes en niet de koffer. In de koffer zit zo een lange lamp (festoon)
Mijne zoon klaagt dat het vanachter zo donker is. In de Skoda had ik ook voetenverlichting achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 07:10:
[...]

Gelukkig weet ik wel waar ik het lampje uitgehaald heb. De kofferbak ;)

Hij zit ook al gemonteerd natuurlijk, in die zelfde kofferbak.
Had je het over een LED lampje :P ? Ik neem ze de 28e wel mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Marsjee op 30-03-2018 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Engineer Stewie schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:25:
[...]

Mijne zoon klaagt dat het vanachter zo donker is. In de Skoda had ik ook voetenverlichting achteraan.
Zelfs plaatsen, kost geen drol. Enig probleem. Ik weet niet hoe het bij de arteon zit, maar bij de meeste vw is er geen uitsparing voor de lamp in te hangen -_-

Je moet eens langs de achterste zetel kijken, zit er rechhoekige uitsparing onder je zetel....dan ben je voor 15euro klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:36:
Gelukkig weet ik wel waar ik het lampje uitgehaald heb. De kofferbak ;)

Hij zit ook al gemonteerd natuurlijk, in die zelfde kofferbak.
Daar twijfel ik ook niet aan hoor. Vind het alleen merkwaardig dat ze dat in de Polo weer anders hebben gedaan dan in de Golf. En net zoals bij jou: alles LED behalve de kofferbak, die moet dan weer halogeen zijn. Hebben we in de Caddy's ook. Interieur, alles LED, behalve de laadruimte. Dat is ook halogeen. En waarom? Zo'n LED kost toch bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 02:15:
[...]

@Blue-eagle Weet je zeker dat je een verklaring moet afleggen aan het CJIB? Lijkt mij dat jij die € 900 moet betalen aan het CJIB en een verklaring moet afleggen bij een OvJ. Daarnaast zie ik niet in waarom een rechter er zich mee zou gaan bemoeien en je gewoon je rijbewijs voor 2 maanden kwijt bent. Historie of niet.

Maar goed, ik heb de brief niet ontvangen.
Offtopic maar toch even reactie: Als ik dat nummer bel krijg ik vast een diender te pakken omdat ze een telefonisch verhoor willen doen plaatsvinden. OvJ klinkt dan wel logisch inderdaad, die willen een schuldbekentenis horen en de zaak daarmee afdoen. Die stellen de standaard strafeis en dat is dan het einde.

Online krijg ik overal het advies vooral niet te bellen en niks te verklaren, want daar schiet je niks mee op. De OvJ is er namelijk niet om mij te helpen. Hierdoor kan nog geen schuld worden vastgelegd en moet dit voor een rechter komen, waar ik mijn verhaal kan doen.

Bij de rechter eist de OvJ het standaard pakket aan straffen en kan ik mijzelf voorbereiden door een werkgeversverklaring mee te nemen waarin staat dat ik mijn rijbewijs nodig heb. Ik ben van plan eerlijk te zijn en tegen de rechter schuld te bekennen met de toevoeging dat ik er zelf zo van geschrokken ben dat ik als jarenlange motorrijder die dagelijks en het hele jaar rond woon/werk-verkeer reed hierom een auto heb gekocht met ACC.

Wat toevallig ook nog 100% waar is. Ik had niet door zo hard te rijden en ik was in de veronderstelling altijd netjes binnen VMAX+30 te blijven. Zonder die brief van het CJIB had ik nooit een auto gekocht.

Geen idee of de rechter zich daar wat van aantrekt, maar in die situatie zijn er een heleboel meer opties. De maximale strafeis van de OvJ is nog steeds de maximale straf, maar via een rechter kan dat opeens alle kanten op.

Namelijk: Grote kans dat ik mijn rijbewijs gewoon mag houden. Soms kost dat enkel een hogere geldboete. Een rechter kan ook grote delen van de straf voorwaardelijk opleggen als hij dat wilt.

Bij een voorwaardelijke straf moet ik er alleen voor zorgen binnen 1 jaar (of 2?) niet weer een VMAX+30 of zwaardere overtreding te maken. Want dan krijg ik de voorwaardelijke straf + toevoegingen wel gewoon bovenop elkaar.

TL;DR: Een volautomatisch geschakelde motor met ~180pk en dual clutch transmissie rijdt zonder het te merken makkelijk 155 waar je 100 mag. Als je dat niet doorhebt moet je er misschien niet meer op rijden, anders ga je op een gegeven moment brokken maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nogmaals, ik heb de brief niet ontvangen. Maar wat ik ervan denk te weten. Je mag een verklaring afleggen, niks moet. Je hebt zelfs recht op een advocaat. Wel zelf betalen. Verder wordt er gewoon geschreven op kenteken. Je zou hooguit moeten kunnen aantonen dat jij die dag niet gereden hebt maar iemand anders. Of, er is sprake van een vals kenteken. En ja, als jij het niet met de OvJ eens bent dan zou je naar een rechter kunnen stappen. Maar dan zal je dat zelf moeten regelen. Bij het CJIB werken geen 'dienders'. Het is een incassobureau van de overheid. Hou er overigens wel rekening mee dat de politie/marechaussee/justitie je elk moment 'kunnen aanspreken' omdat je nog een boete hebt openstaan. En ik lees regelmatig van mensen die de boete niet kunnen betalen op het moment van aanspreken een paar dagen mogen komen logeren. Mag je gelijk mee. Neemt niet weg dat je dan de boete niet meer hoeft te betalen, want dat moet altijd.

Ik zou je willen aanraden gewoon contact op te nemen zoals de brief vermeldt. Ze geven je alle kans.

EDIT: het zou wel wat zijn. Je wordt betrapt en je denkt: ik werk nergens aan mee en dan mag ik mijn rijbewijs wel houden van de rechter.

:? 8)7 |:( ;w

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 30-03-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Even wat anders. Want daar sta je wellicht ook helemaal niet bij stil. Nu ik de functie 'inklappen' heb uitgezet, de verlichting -spiegels- gaat wel gewoon branden. Vroeg ik me gisterenmiddag al af: gaat de verlichting dan ook uit of niet?

Trouwens, @Famous Ik vind het persoonlijk niet mooi, die ducktape over zo'n mooie spoiler. Ik zou het er afhalen.

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 30-03-2018 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Is inmiddels verwijderd @GerCor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xa9stOlpO20LkOR7keaVn9tY/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

svr89 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:18:
Vorige week mijn nieuwe Polo mogen ophalen.
Zoals beloofd wat foto's en de specs.

Basisuitvoering: Highline
Motor: 1.0 TSI 95pk handgeschakeld
Kleur: Ivory Silver
Velgen: Pamplona Adamantium Dark, 17 inch
Interieur: Titaanzwart/pale gray (Style pakket)
Opties:
Executive pakket (Navigatie, groot scherm, DAB+, alarm etc.)
Advance pakket (Panoramadak, LED koplampen etc.)
Style pakket (Donkere bekleding, donkere hemelbekleding, verstelbare lendensteun)
Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
Achteruitrijcamera (Rear View)
Digitaal intrumentenpaneel (Active Info Display)
Parkeerassistent (Park Assist)
Spiegelpakket
Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
Dodehoeksensor (Side Assist)
Licht & zichtpakketet uitparkeerassistent
Winterpakket
Spraakbediening van media (Voice Control)
High-end geluidsysteem Beats®
Telefoon draadloos oplaadbaar
Mooie uitvoering, bijna tot aan de max.

Ik heb ook de nieuwe Polo bestel, op 10 Augustus 2017(!!).

Achteraf toch liever een C-segmenter gewild, maar kon niet meer cancellen. Dealer deed moeilijk, dus zit ik voorlopig aan dit autootje vast. Ik rij nu in een KIA Ceed SW, wat een veel groter auto is. Ik ga dat heel erg missen.

Mijn bestelling is als volgt:

Uitvoering: Highline
Motor: 1.0 TSI 115pk handgeschakeld
Kleur: White Silver Mettalic
Velgen: Pamplona Adamantium Dark, 17 inch
Interieur: Titaanzwart/ceramique
Opties:
- Executive pakket (Navigatie, groot scherm, DAB+, alarm etc.)
- LED pakket
- Licht & zichtpakket
- Spiegelpakket
- Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
- Achteruitrijcamera (Rear View)
- Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
- Parkeersensoren (Park Distance Control)
- XDS sperrdifferentieel
- Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
- Dodehoeksensor (Side Assist) met uitparkeerassistent
- Telefoonvoorbereiding Comfort
- High-end geluidsysteem Beats
- Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)

Ik had eerst gekozen voor de kleur Reef Blue, maar later toch gegaan voor White Silver Metallic omdat een lichtere kleur, optische, een grotere/bredere uitstraling geeft.

Foto's komen volgend week (10 April) wanneer ik um heb.

[ Voor 23% gewijzigd door FrankGuthrie op 30-03-2018 16:22 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
delete, ik kan niet lezen

[ Voor 97% gewijzigd door Landon op 30-03-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Landon schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:21:
[...]

Je maakt me wel erg nieuwschierig, is dit een Up!, Polo, Golf of Tiguan? ;-)
Goed lezen, het staat ook in je post die je gequote hebt :P

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
FrankGuthrie schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:23:
[...]

Goed lezen, het staat ook in je post die je gequote hebt :P
Kak, ik erken mijn fout.

OT: Dikke uitvoering man, jammer dat je niet meer kon switchen. Toch raar aangezien de levertijd vrij lang is.. Of zou het dan geen VW worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hehehe, wij doen onze autosleutels (keyless) toch maar in een blikje 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Landon schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:25:
[...]

Kak, ik erken mijn fout.

OT: Dikke uitvoering man, jammer dat je niet meer kon switchen. Toch raar aangezien de levertijd vrij lang is.. Of zou het dan geen VW worden?
Nah, ik denk dat de dealer daar bang voor was en me aan het lijntje probeerde te houden. Nog via de lease maatschappij geprobeerd, maar 15% annuleringskosten. En dat ging de leasemaatschappij niet betalen, en ik ook niet.

Ik had anders gegaan voor de Volkswagen Golf Business Line R. Toch meer luxe en ruimte in de cabine. Dingen zoals automatische handrem mis ik toch heel erg uit mijn vorige auto (Megane GT Line SW). Ook vind ik de deur panelen er op achteruit gegaan ten opzichte van de vorige Polo.

Een collega van mij heeft veel meer stof in het deur paneel in zijn "Oude" Polo. Dit is ook diverse autoreviewers opgevallen. Ik denk voor de standaard opties die VW erin heeft gestopt, zoals ACC, er ergens op bespaard moest worden.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:21
Iemand leuk adresje voor lakstiften ? De dealer al bezocht is helaas de rest vant weekend dicht

[ Voor 65% gewijzigd door glydoscoop op 30-03-2018 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dankje en bedankt voor de upload!
GerCor schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 21:37:
[...]

Op zich is halogeen geen probleem. Het enige wat vervelend is, is de kleur. Zelf heb ik mijn mistlampen -geel- vervangen door blauw/wit. Ziet er nu prima uit. Zullen bij jouw Polo ook wel ledlampen in kunnen maar dan moet je het waarschijnlijk laten coderen.

Weet je zeker dat het ledlampen zijn naast de mistlampen? Niet gewoon een afdekplaatje? Lijkt me sterk dat VW ledlampen monteert die je niet kunt inschakelen/gebruiken. Maar, als het echte lampen zijn dan moeten slimmerikken in dit forum: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1769593/0 het kunnen activeren. Of het nut heeft als bochtenverlichting vraag ik me af.
Inderdaad de kleur wat vervelend is. Ik heb zojuist (via een deksel in de wielkast) de boel even bekeken, maar het is inderdaad alleen afdekplaatje. Gelukkig zijn de mistlichten/bochtverlichting heel goed bereikbaar, zonder iets te demonteren. Ik heb gelijk een setje H8 LED canbus lampen in 6000k besteld. Als dat niet werkt dan gooi er gewoon een setje blauwe halogeen lampen in, want ik wil niet te veel laten coderen i.v.m. leaseauto.

Ik ga de slimmeriken van het VCDS forum nog wel even benaderen om mij te helpen met de coming home functie die ik elke keer handmatig moet activeren. Het is toch stom dat dit niet automatisch gaat als je het licht- en zichtpakker hebt. Zelfs bij een Ibiza uit 2016 gaat dat automatisch.
Marsjee schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:18:
[...]

Super dikke bak. Leuke opties!
Apart dat de bumper DRL er wel zit, maar niet gebruikt wordt. LED koplampen zijn bij de Polo trouwens wel erg vet, die mis ik wel een beetje

Overigens bij mij zelf LED erin gezet. Heeft even geduurd voor ik de juiste LED lampen had die een goed lichtbeeld geven.

Todo is nu nog het mistlicht, maar krijg de lampjes er niet "nog" niet uit. Gelukkig kun je ze wel benaderen zonder de bumper te demonteren, dus enkel wiel naar binnensturen en dan kun je zo het kapje verwijderen.

Trouwens je zegt 95Pk met 175nm? Dat moet denk ik gewoon 160nm zijn.

EDIT:
Apart, lees nu ook overal 175nm.. Weet toch zeker toen ik de Polo in Januari kreeg, er nog op veel sites 160nm bij de reviews stond... Zal wel aan mij liggen |:(
Dankje!
Ik heb de DRL van de bumper nader bekeken en het blijkt bij mij om een afdekplaatje te gaan. Daarachter zit een lege kunststof behuizing.

Je zegt dat het jou niet lukt om de mistlichten eruit te halen, maar het is eigenlijk heel eenvoudig. Als je de deksel in de wielkast hebt verwijderd, dan zie je als het goed is twee stekkers (bij mij maar een, omdat ik dus geen DRL in de bumper heb). Je moet de binnenste stekker loskoppelen en het lampje aan de voet een kwartslag draaien.

De 95pk heeft tot begin dit jaar inderdaad als zijnde 160nm op de website gestaan, maar in de prijzenlijst stond wel altijd 175nm. Volgens mij is dit inmiddels ook op de website aangepast naar 175nm. Ook bij de RDW is deze met 175nm geregistreerd.
fheerens schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:45:
[...]

@svr89 Mooie wagen en gave kleur! Waar kan ik die AID kopen? Ik wil GVD ook full map navi, weg met die tellers!!!
Dankje! Volgens mij heeft VW de tellers van de nieuwe Polo expres lelijk/saai gemaakt, om men over te halen voor een AID te kiezen, waarvoor je dan ook gelijk navigatie moet aanvinken op de optielijst. Ik vindt die diepe tellers uit de 6C veel mooier, dan de standaard teller uit de huidige 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Que?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DHJPrjWcrlpDWQkFeWLlimD4/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
De Genève beurs niet gevolgd I presume? Daar is ie gepresenteerd toch?

[Edit]: Filmpje!

[ Voor 12% gewijzigd door Weemism op 30-03-2018 19:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
Krijg er rillingen van..
Denk dat ik zo maar een stukje in mijn auto ga rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Beetje aparte verwoording in die mail overigens wel, als je het zo leest is het net alsof de Vizzion al in de showroom staat, maar gaat dus om een concept dat we op z'n vroegst over een jaar of 2, maar meer waarschijnlijk 4, kunnen verwachten, en dan ziet ie er waarschijnlijk ook een heel stuk behoudender uit dan dit ook.

Tot die tijd kun je dus nog gerust in je R op ouderwetsch dinosap blijven rijden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een auto zonder stuur.....een koets dus? :+

Nee, dat wil ik absoluut niet hebben.
Gewoon lekker zelf gas geven, schakelen en sturen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Die nieuwe Mijn Volkswagen app kun je al vinden in de app store onder 'Connect Mijn Volkswagen', echter bij mij kan ik wel inloggen maar kan ie nog geen data ophalen van de auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:51:

Als ze het nou zo zouden implementeren zoals in die Audi in I, Robot zou ik er denk ik nog wel mee kunnen leven. Minus de moordlustige robots dan weliswaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:51:

Ik denk dat ik straks na het Upje waarin ik écht alles zelf moet doen best kan wennen aan de combinatie DSG+ACC. Of ik nog meer uit handen wil geven zie ik daarna wel weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 21:41

fheerens

ir.

svr89 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:55:
Dankje! Volgens mij heeft VW de tellers van de nieuwe Polo expres lelijk/saai gemaakt, om men over te halen voor een AID te kiezen, waarvoor je dan ook gelijk navigatie moet aanvinken op de optielijst. Ik vindt die diepe tellers uit de 6C veel mooier, dan de standaard teller uit de huidige 6.
Heb ook AID op Golf 7 FL, maar ik kan de tellers alleen aan de zijkant zetten zodat ze iets kleiner worden, geen full navi zoals jij hebt. #Jealous!

In AvE we trust

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glydoscoop
Tadaaaa

Velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Nepperds?

Goed kleurtje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Zal wel , staniago antraciet ?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Daarom, binnenkant is normaal altijd glossy zwart dacht ik.
Santiago velgjes dan.

Zullen OEM wel een bak met geld kosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Famous schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:13:
Daarom, binnenkant is normaal altijd glossy zwart dacht ik.
Santiago velgjes dan.

Zullen OEM wel een bak met geld kosten :+
Vond deze kleur wel heel dik eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Veel beter dan wat je had maar euh ... veel plezier met schoonmaken. :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
:(

Reed vanavond achter een GLE63 AMG S, ondanks het totaal geen partij is (iets met gewicht en lomp) klinkt het toch zo heerlijk.

Blijft toch wel een jongens droom..

In ander nieuws is mijn lip al enigzins beschadigd :o
Zo rustig over drempels of enige verhogingen maar toch al schade.
Niks aan te doen, enkel onderkant.

De spoiler is inmiddels hard en kan ik met mijn 97 kilo aan hangen. Veilig voor de Autobahn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Zolang het enkel schroeven zijn aan de onderkant maakt het weinig uit. Als die maar niet barst.

Voor die mc moet ik je wel 100 percent gelijk geven, de AMGs, ze zijn niet van de snelste maar ooooooooooh der zijn weinig wagens die zo lekker klinken. Heb lang geleden eens in de tunnels onder brussel gestaan met een c63 black en ik kan je garanderen. Als die even aan zijn gas kwam, kreeg ik het toch wel heel,warm vanbinnen.

Trouwens gisteren op,de zaak klant geweest met de grote broer van de tiguan. ...touareg v10. Ook al klink het niet echt, als je er mee rijd en je weet wat voor een gigantische brute kracht die dingen hebben....

Hangt mevrouw er aanhangertje achter van 750kilo en heeft ze hulp nodig om te manoevreren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 11:46

mb1

glydoscoop schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:42:
Iemand leuk adresje voor lakstiften ? De dealer al bezocht is helaas de rest vant weekend dicht
Welke kleurcode?
Ik heb nog wel wat liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
mb1 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:29:
[...]

Welke kleurcode?
Denk niet voor white silver ? Kleurcode zal ik even moeten nakijken , wat kosten die krengen regulier bij de dealer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 11:46

mb1

glydoscoop schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:50:
[...]

Denk niet voor white silver ? Kleurcode zal ik even moeten nakijken , wat kosten die krengen regulier bij de dealer ?
Iig smoke silver heb ik kleurkode moet ik kijken, nu eerst ff met m'n pa naar een nieuwe sportsvan kijken in het metalic wit ;)

Setje kost bij de dealer zo >€25

Edit: Nog ff snel gekeken is silver leaf R7L wat ik heb liggen

[ Voor 7% gewijzigd door mb1 op 31-03-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:40

Mimiix

Professioneel Prutser

Weemism schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:42:
Beetje aparte verwoording in die mail overigens wel, als je het zo leest is het net alsof de Vizzion al in de showroom staat, maar gaat dus om een concept dat we op z'n vroegst over een jaar of 2, maar meer waarschijnlijk 4, kunnen verwachten, en dan ziet ie er waarschijnlijk ook een heel stuk behoudender uit dan dit ook.

Tot die tijd kun je dus nog gerust in je R op ouderwetsch dinosap blijven rijden ;) .
riekt eerder naar een of andere 1 april grap...
mb1 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:29:
[...]

Welke kleurcode?
Ik heb goede ervaringen met die van Motip. In Utrecht zijn ze te krijgen bij Record op Kanaleneiland. De lak komt goed overeen met die van mijn (20 jaar) oude polo.

[ Voor 22% gewijzigd door Mimiix op 31-03-2018 09:40 ]

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:28:
Zolang het enkel schroeven zijn aan de onderkant maakt het weinig uit. Als die maar niet barst.

Voor die mc moet ik je wel 100 percent gelijk geven, de AMGs, ze zijn niet van de snelste maar ooooooooooh der zijn weinig wagens die zo lekker klinken. Heb lang geleden eens in de tunnels onder brussel gestaan met een c63 black en ik kan je garanderen. Als die even aan zijn gas kwam, kreeg ik het toch wel heel,warm vanbinnen.

Trouwens gisteren op,de zaak klant geweest met de grote broer van de tiguan. ...touareg v10. Ook al klink het niet echt, als je er mee rijd en je weet wat voor een gigantische brute kracht die dingen hebben....

Hangt mevrouw er aanhangertje achter van 750kilo en heeft ze hulp nodig om te manoevreren. :)
Heerlijk zon AMG qua geluid idd, er reed er heel vaak een bij mij door de straat, die gaf ook altijd even goed gas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Even een vraagje , welke spanning houden jullie aan in de banden als er aftermarket setje onder zit ?
Standaard had ik 2.3 voor en achter .

Is het nu met 225/40/18 anders ? Ik hoordr ergens dat ik beter 2.5 oid kon doen dus vandaar de vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
glydoscoop schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:10:
Even een vraagje , welke spanning houden jullie aan in de banden als er aftermarket setje onder zit ?
Standaard had ik 2.3 voor en achter .

Is het nu met 225/40/18 anders ? Ik hoordr ergens dat ik beter 2.5 oid kon doen dus vandaar de vraag
Waarom zou dat bij een imitatiesetje anders zijn dan bij OEM velgen? Staat de geadviseerde druk voor jouw maat niet ook niet aan de binnenkant van je tankdop dan?

Een hogere druk is fijn voor verbruik, maar minder fijn voor comfort en grip. Vind 2,5 bar rondom wel aan de erg hoge kant dan. Het verschilt per auto en gewicht, maar in het geval van mijn maat (235/35 R19) zit ik bijvoorbeeld op 2,2 voor en 2,4 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik doe meestal ook 2.4 bar rondom.

Ken iemand die in de zomer 2.8 erin doet.
Is lekker zuinig...

Zit persoonlijk liever niet te stuiteren in de auto. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Weemism schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Waarom zou dat bij een imitatiesetje anders zijn dan bij OEM velgen? Staat de geadviseerde druk voor jouw maat niet ook niet aan de binnenkant van je tankdop dan?

Een hogere druk is fijn voor verbruik, maar minder fijn voor comfort en grip. Vind 2,5 bar rondom wel aan de erg hoge kant dan. Het verschilt per auto en gewicht, maar in het geval van mijn maat (235/35 R19) zit ik bijvoorbeeld op 2,2 voor en 2,4 achter.
Dan begrijp je mij verkeerd ,

Ik kan enkel vinden in de deur wat geadviseerd wordt op een setje R16 dus vroeg ik mij af is er nu iets anders voor R18 aangezien ik voorheen altijd 2.3 dee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:43:
Ik doe meestal ook 2.4 bar rondom.

Ken iemand die in de zomer 2.8 erin doet.
Is lekker zuinig...

Zit persoonlijk liever niet te stuiteren in de auto. :+
Ik doe mijne ook altijd lekker hard, maar met 17" en geen sportonderstel valt dat gestuiter sowieso wel mee, heb het juist liever wat harder dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
glydoscoop schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Dan begrijp je mij verkeerd ,

Ik kan enkel vinden in de deur wat geadviseerd wordt op een setje R16 dus vroeg ik mij af is er nu iets anders voor R18 aangezien ik voorheen altijd 2.3 dee
Dan begrijp ik je niet verkeerd hoor :) , hoewel je met 'aftermarket' dus kennelijk doelde op een niet standaard maat voor in het geval van jouw Golf, en niet dat het geen OEM velg was (wat natuurlijk ook een niet standaard maat kan zijn voor jouw model). Vraag was niettemin of dat niet op je tankdop stond dan, maar kennelijk in die maat idd dus niet.

Misschien dat deze tabel je in de richting brengt?
Scrtz schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Ik doe mijne ook altijd lekker hard, maar met 17" en geen sportonderstel valt dat gestuiter sowieso wel mee, heb het juist liever wat harder dan :P
Mijn bandenboer adviseerde me bij montage van m'n huidige set Dunlops ook een veel hogere spanning dan de VW specs, maar vind comfort, en vooral dat ik veilig een bochtje kan hoeken fijner dan een iets lager verbruik. In mijn geval met sportonderstel en banden met een zijwandratio van 35% is het al oncomfortabel genoeg zonder hoge bandendruk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:33
Iemand een idee waarom ik bij de VW discovercare app alleen maar de melding krijg connection not possible?
(VW discovercare 1.0.4)

Wil de kaart voor mijn T6 updaten

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:52
the squaler1 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:23:
Iemand een idee waarom ik bij de VW discovercare app alleen maar de melding krijg connection not possible?
(VW discovercare 1.0.4)

Wil de kaart voor mijn T6 updaten
Gewoon vanaf de vw website downloaden. Discover care loopt 1 versie achter

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:33
Rainesh schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Gewoon vanaf de vw website downloaden. Discover care loopt 1 versie achter
Inmiddels mee bezig... Alleen de servers van VW zijn niet de allersnelste XD

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
Was uiteten bij een restaurant, op het moment dat ik ging kwam de chef naar buiten lopen.
Gaf aan dat die al paar keer zat te kijken en graag zijn complimenten wilde geven.
Altijd leuk :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QABepqKNoPEAYbhYnhXASao8/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Famous Gokje. Jong kereltje, die chef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:19
Is er een mogelijkheid om de afstand voor de ACC op een vaste waarde in te stellen? Ik stel deze vaak zo dicht mogelijk op m'n voorligger in, maar de instelling is als ik opnieuw in m'n auto stap gereset.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Uffeltje schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:10:
Is er een mogelijkheid om de afstand voor de ACC op een vaste waarde in te stellen? Ik stel deze vaak zo dicht mogelijk op m'n voorligger in, maar de instelling is als ik opnieuw in m'n auto stap gereset.
Staat in je menu, daar kun je basis afstand instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
Rainesh schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:32:
[...]

Staat in je menu, daar kun je basis afstand instellen.
Thanks!

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Schat hem jaartje of 35.
Voor mij niet jong in elk geval.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Famous schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:08:
[...]

Schat hem jaartje of 35.
Voor mij niet jong in elk geval.. :o
Die citroen is inderdaad super dik!!!

Iets met 01/04 -O-

iemand een linkje voor zwarte vw logo's

voornamelijk die voor de achterklep ?

[ Voor 14% gewijzigd door glydoscoop op 01-04-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
glydoscoop schreef op zondag 1 april 2018 @ 00:45:
[...]

voornamelijk die voor de achterklep ?
Ebay.de is een grote vriend wanneer het op dat soort dingen aankomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
De meeste zijn allemaal 60 euro kan dat kloppen ?
Kan ik niet ergens een originele vandaan halen en die spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
glydoscoop schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:07:
Sloop :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sinds de afgelopen kou kraakt de vering van mijn golf7 variant, hij deed dat vorig jaar tijdens de kou ook wel, maar dat verdween zodra de temperatuur weer opliep. maar hij blijft nu kraken.
voornamelijk op verkeersdrempels en als ik hier het erf uit rij, bij bochten kan ik 'm er niet op betrappen.

wat zou dit kunnen zijn? de veren in de schotels of heeft er iets speling ? (draagarmen bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
glydoscoop schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:07:
Het is dat of een neppert uit China.
Sloop kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe DSG 7 met natte koppeling (DQ380 lijkt me dit te zijn voor diesel niet GTI / 4WD modellen)?

Ik ben er zelf nog niet mee gaan testrijden (binnenkort wel echt eens werk van maken), maar ik lees er best veel negatieve berichten over. Te vroeg opschakelen, ook in manuele mode niet in de versnelling die je kiest blijven, kickdown wat niet relaxt rijden is, ...
Een testrit zal ook geen volledig accuraat beeld geven omdat de automaat wat tijd nodig heeft om zich aan te passen naar je eigen rijstijl.

Er zal vast wel het een en ander te optimaliseren na een herprogrammatie zijn zoals @Famous heeft laten doen, maar van die prijzen word ik niet vrolijk.

Ik vind het leuk om met een automaat te rijden maar dan wel eentje die bij de les is. Op basis van de ervaringen die ik nu hoor lijkt het me beter om terug voor een manuele bak te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
sloth schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:03:
Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe DSG 7 met natte koppeling (DQ380 lijkt me dit te zijn voor diesel niet GTI / 4WD modellen)?

Ik ben er zelf nog niet mee gaan testrijden (binnenkort wel echt eens werk van maken), maar ik lees er best veel negatieve berichten over. Te vroeg opschakelen, ook in manuele mode niet in de versnelling die je kiest blijven, kickdown wat niet relaxt rijden is, ...
Een testrit zal ook geen volledig accuraat beeld geven omdat de automaat wat tijd nodig heeft om zich aan te passen naar je eigen rijstijl.

Er zal vast wel het een en ander te optimaliseren na een herprogrammatie zijn zoals @Famous heeft laten doen, maar van die prijzen word ik niet vrolijk.

Ik vind het leuk om met een automaat te rijden maar dan wel eentje die bij de les is. Op basis van de ervaringen die ik nu hoor lijkt het me beter om terug voor een manuele bak te gaan.
Dsg schakelt altijd vroeg op, een kickdown waar je het misschien niet wenst op dat moment, etc.
Dit is mijn ervaring ook met BMW al vind ik die stock wel fijner.

In vergelijking met Peugeot of Smart is de DSG echt een verademing.

Het laten aanpassen van je DSG is zeker mogelijk. Mijne is compleet aangepast naar wens en blijft bijvoorbeeld in de toerenbegrenzer hangen bij manuele stand.

Als jij TVS een mail stuurt met wat je aangepast wilt hebben maken ze vast een mooie prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:20

Je zult echt even zelf moeten rijden om het te ervaren. Of het nou de DSG6 of 7 is, alle DSG's schakelen in D rond de 2000 toeren al op bij rustig gas, of kiezen een versnelling die je eigenlijk zelf niet had gekozen. :P

De DSG laten personaliseren kan bij heel veel bedrijven. Vagtechniek vraagt daar echt niet zoveel voor en dan is hij naar jou wens. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
Zover ik weet is dit een mythe, een dsg bak verandert niet nav rijstijl.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb het altijd gehoord, en dat een reset ook wel eens kan helpen bij bepaalde problemen. Naar aanleiding van je post nog eens opgezocht en het lijkt toch wel meer dan om een mythe te gaan:

https://www.skodaforum.nl....26454/page-2#post-512903
The actual shift points are determined by the DSG's transmission ECU, which commands a hydro-mechanical unit.[2] The transmission ECU, combined with the hydro-mechanical unit, are collectively called a "mechatronics"[2] unit or module. Because the DSG's ECU uses "fuzzy logic", the operation of the DSG is said to be "adaptive" ;[dubious– discuss] that is, the DSG will "learn" how the user drives the car, and will progressively tailor the shift points accordingly to suit the habits of the driver
... A DSG reset allows the transmission perform an auto-recalibrate on many of its parameters. So things like clutch engagement point and pressure would be calibrated to original spec so instances like jerky shifts could be eliminated. Anecdotal evidences indicates it eliminates alot of problems.
Adaptive transmission is learning your driving style, and from many of the anecdotal stories by people, it seems to be sluggish after a reset or change in transmission.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dat is mij ook altijd verteld.
Zowel bedrijven als fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Bij dsg's die niet lekker schakelen laat ik de klant altijd ff flink scheuren in D en S. Daarna weer rustig rijden en hij schakelt weer stuk beter. Idem met mn eigen auto. In extreme gevallen kun je een volledig nieuwe adaptierit doen waardoor die daarna weer prima schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

De bak past zich aan automatizch en leert. Maar niks aan de rijstijl of de rijder. Wat ze ook wijsmaken.
De bak “leert” zodat koppeling slip en verkeerde op en neer/schakelen zodat deze in de toekomst vermeden kunnen worden. Zeker op gebied van slip. Koppeling met 100000km is meer kans op slip dan een koppeling met 10km erop. Moest die op zelfde manier koppelen als die nieuw was, dan doe je er er helft zo lang mee.

Maar aanpassen aan de gebruiker...vergeet dat maar :D
Zit gewoon tussen de oren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Hoelang gaat zo een DSG koppeling +- mee ? Iemand ervaring?.

Niet dat ik me zorgen maak, maar net met hard remmen en gelijk weer door..gevalletje stoplicht rood en bijna bij stilstand is die weer groen en dus volgas weer door. Maakte de koppeling blijkbaar een lekkere slip, kon het goed ruiken iig. Koppelingsgeurtje :)

[ Voor 5% gewijzigd door Marsjee op 02-04-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Marsjee schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:43:
Hoelang gaat zo een DSG koppeling +- mee ? Iemand ervaring?.

Niet dat ik me zorgen maak, maar net met hard remmen en gelijk weer door..gevalletje stoplicht rood en bijna bij stilstand is die weer groen en dus volgas weer door. Maakte de koppeling blijkbaar een lekkere slip, kon het goed ruiken iig. Koppelingsgeurtje :)
Dsg 6 of 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Ik weet dat die die 6 bakken schakel problemen kunnen krijgen, 7 heb ik wel eens wat over de koppeling gehoord maar zelf nog niet in de garage gehad met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dsg7 (vorige variant) zijn juist de klote bakken.

De dsg6 bakken zijn erg fijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Aah, nou we zien het wel. Werkt nog steeds prima, nu met 15000 op de teller alweer.

In S schokt van 1 naar 2 op lage snelheid, maar weet niet of dit altijd al was. En vandaag dus die koppelingsgeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 07:09
Hier quote ik mijzelf even aangezien er veel meer is dan een enkele 6 of 7 traps DSG.
AndRo555 schreef op woensdag 2 december 2015 @ 22:19:
[...]

Nog wat extra info. :)

Hangt er vanaf welke DSG-7 bak natuurlijk.
Je hebt:
DQ200: 7 trappen, droge koppeling(en), max 250Nm zit bij 1.2TSI,1.4TSI,1.6TDI (en de occasionele geknepen 1.8TSI)
DQ250: 6 trappen, nat, max 400Nm zit bij de 2.0TSI (GTI/R), 2.0TDI, GTD, etc
DQ500: 7 trappen, nat, 550Nm zit bij de Passat BiTDI, maar ook in Transporters en RS3/TTRS

Als de volgende GTD over de 400nm gaat dan zal die waarschijnlijk ook de DQ500 krijgen.

De Nm getallen lijkt wel wat rek op te zitten, wat op zich vrij normaal is. De DQ250 kan een pak meer dan 400Nm aan. De DQ200 kan niet zo heel veel meer hebben, terwijl er voor de DQ500 dan ook hier en daar 600Nm vermeld wordt. Daar zal ook nog wel een hoop rek op zitten.
Tegenwoordig is er ook nog de DQ380 (FWD) en DQ381 (AWD) die beiden 7 trappen hebben en in de facelift Golf, GTI, R, A3, S3, Passat etc. met meer dan 250Nm zitten.

De DQ200 is de enige met droge koppelingen, dit betekent dat die veel sneller warm wordt door slip dan de varianten met natte koppelingen. Daar mee ook dat de grotere wagens met sterkere motoren allemaal natte koppelingen hebben.

@Marsjee ik vermoed dat je eerder remmen rook dan koppeling. Zeker omdat je niet stilstond zal die koppeling nooit lang geslipt hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uberdude
Geen wonder dat mijn uitlaat zo'n herrie maakte op de weg naar huis :+ morgen maar even langs het werk. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aJbiovf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
AndRo555 schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:38:
Hier quote ik mijzelf even aangezien er veel meer is dan een enkele 6 of 7 traps DSG.

[...]

Tegenwoordig is er ook nog de DQ380 (FWD) en DQ381 (AWD) die beiden 7 trappen hebben en in de facelift Golf, GTI, R, A3, S3, Passat etc. met meer dan 250Nm zitten.

De DQ200 is de enige met droge koppelingen, dit betekent dat die veel sneller warm wordt door slip dan de varianten met natte koppelingen. Daar mee ook dat de grotere wagens met sterkere motoren allemaal natte koppelingen hebben.

@Marsjee ik vermoed dat je eerder remmen rook dan koppeling. Zeker omdat je niet stilstond zal die koppeling nooit lang geslipt hebben.
Het was echt van bijna stilstand weer volgas. Toen pas kwam de geur. maakte dus ook volle toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

AndRo555 schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:38:

[...]

Remmen ruiken?Boter worder ja, maar stinken? Lol

Als die hard optrekt terwijl die nog aan het neerschakelen was en de dsg moet even denken. Dan zat die wss nog te zwaar en dan volgas’

Ofwel schakelt die terug of wel trekt die op. Toeren maken zonder echt te versnellen is nooit goed.
Ik zou inderdaad gokken op ver versleten koppeling. Al zeker als die “bokt” in eerste en 2e. En al zeker met een dsg7. En zeker zeker zls het een van de eerste versies is. Toen versleten koppeling aan lopende band. Zijn updates voor de bak voor uitgebracht, anders was na 30000km je koppeling al op als je pech had.

@Marsjee heb je dsg updates laten doen of heb je nog oude bak software. Dan lopen ze niet lang. Ik zou toch es prijzen beginnen vragen voor de vervanging.... 1xxx euro kan je wel rekenen :P

@Uberdude ook een manier om de emissie normen aan de uitlaat te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:12:
[...]

Als die hard optrekt terwijl die nog aan het neerschakelen was en de dsg moet even denken. Dan zat die wss nog te zwaar en dan volgas’

Ofwel schakelt die terug of wel trekt die op. Toeren maken zonder echt te versnellen is nooit goed.
Ik zou inderdaad gokken op ver versleten koppeling. Al zeker als die “bokt” in eerste en 2e. En al zeker met een dsg7. En zeker zeker zls het een van de eerste versies is. Toen versleten koppeling aan lopende band. Zijn updates voor de bak voor uitgebracht, anders was na 30000km je koppeling al op als je pech had.

@Marsjee heb je dsg updates laten doen of heb je nog oude bak software. Dan lopen ze niet lang. Ik zou toch es prijzen beginnen vragen voor de vervanging.... 1xxx euro kan je wel rekenen :P
Zelf niks laten doen, auto is net nieuw uit de fabriek. Onderhoud zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
[...]

@Uberdude ook een manier om de emissie normen aan de uitlaat te halen :+
Ik heb misschien de katalysator er al uit gemept en verkeerde boutjes terug gezet, zou verklaren waarom hij nu los hangt. Durf het niet zeker te zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:14:
[...]

Zelf niks laten doen, auto is net nieuw uit de fabriek. Onderhoud zit wel goed.
Zou ik toch in het oog houden hoor. Een koppeling hoort nooit te slippen als die goed is. Zeker niet bij dsg. Zelfs al faalt de mechatronic, zit je vast in 4e. Ofwel davert je ganse auto/vzlt uit ofwel trekt die langzaam op. Wagen maak nooit in toeren vliegen met goede koppeling. En dat merkbaar stotteren in 1 en 2...

Met manueel kan je makkelijk testen of koppeling op is, met dsg errrrrrrrr :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 07:09
[...]

Dan rem je niet hard genoeg. En meerdere keren achter elkaar. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
sloth schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:15:
Ik heb het altijd gehoord, en dat een reset ook wel eens kan helpen bij bepaalde problemen. Naar aanleiding van je post nog eens opgezocht en het lijkt toch wel meer dan om een mythe te gaan:
Disclaimer: dit is niet om mijn gelijk te bewijzen, ik heb geen clue mbt tot versnellingsbakken :), iemand met inhoudelijke kennis die wat kan zeggen?

Ik had iig hier erover gelezen.
The rules that govern the shifting behavior of the DSG are NOT adaptive. Lets be clear about this. The DSG does NOT change the rules governing shifting behavior based on your driving style - It doesn't "Learn" those - These were hard coded sets of rules established by the engineers of the DSG software. It does dynamically change its operating parameters internally to account for clutch wear, etc - But none of that effects the rules for deciding gear changes - these are STATICALLY PROGRAMMED. This means you can reliably use what you know to influence the decision it makes by influencing some of the factors it takes into account. And that 2 drivers with the same DSG software in the same exact scenario will have the same outcome no matter what their previous driving "Style".

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ondertussen toch blij dat ik geen DSG heb. Wordt door gebruikers als irritant beoordeeld i.c.m. met START/STOP en nu blijkbaar ook al met te vroeg schakelen. En daar betaal je dan een meerprijs voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

En ondertussen ben ik juist weer blij met mijn dsg.
Nu al de tweede auto en het bevalt meer dan prima.
Is het perfect? Nee. Maar voor het overgrote deel heb ik geen last van deze "issues".
De volgende auto wordt weer een automaat.
En waarschijnlijk een dsg.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Start/stop zet ik idd altijd af maar de wagen schakelt voor een diesel perfect.
Bij 2000rpm bij rustig, 2500rpm bij normaal en 3500rpm bij wat sportief. Zo reed ik zelf ook. Alleen gaat de dsg bij cte snelheid een versnelling hoger zitten als ikzelf.

Ik vind standje S bij de diesel dan weer niks toevoegen...
Pagina: 1 ... 35 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS