Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.109 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:55
GerCor schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 02:02:
Ondertussen toch blij dat ik geen DSG heb. Wordt door gebruikers als irritant beoordeeld i.c.m. met START/STOP en nu blijkbaar ook al met te vroeg schakelen. En daar betaal je dan een meerprijs voor.
Ik heb nu na een jaar of 18 handgeschakeld gereden te hebben voor het eerst een DSG sinds een paar weken. Het is zeker (voor mij) niet het ultieme rijden of 'dat had ik jaren geleden moeten doen' of 'mijn volgende auto wordt zeker weer een automaat', het heeft nadelen en voordelen. Ik heb met name voor automaat gekomen is omdat ik nu voor het eerst een autoet AAC heb, en dat werkt (wmb) veel beter met automaat dan zonder. Vroeg opschakelen heb ik geen last van (anders in S zetten of rijprofiel aanpassen), alleen kick down is af en toe irritant. Start stop heb ik totaal geen probleem mee. Ik ben wel blij dat ik een zwaardere motorisering heb gekozen, dat schakelt denk ik wel wat rustiger (2018 Tiguan 2.0 tsi 180pk).

TL;DR als toch wel redelijk kritische 'nieuwe' DSG bestuurder herken ik dat niet.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik rij nu sind 2008 dsg/automaat. En ik wil echt niet meer zonder. Heeeeeeeerlijk.

En je kan ook echt sportief rijden met de flippers aan het stuur. Net echt F1.

[ Voor 33% gewijzigd door Tylen op 03-04-2018 08:11 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
GerCor schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 02:02:
Ondertussen toch blij dat ik geen DSG heb. Wordt door gebruikers als irritant beoordeeld i.c.m. met START/STOP en nu blijkbaar ook al met te vroeg schakelen. En daar betaal je dan een meerprijs voor.
Tja je zal vooral de negatieve verhalen op het internet lezen, dat is altijd zo.
Ik ben zelf erg tevreden met mijn DSG op de Golf 7,5 Variant. 150pk en icm ACC is het echt heerlijk forensen.
Sportief rijden doe ik wel met de Alfa met handbak, daar heb ik de Golf sowieso niet voor.

En daarmee heb ik dan denk ik ook precies het punt te pakken. Dat de ervaring maar net aan de gebruiker zal liggen. Ik rijd zelf alleen maar relaxed met die auto en dan schakelt de DSG echt 20x beter dan de automaat in de Renault Kadjar (om maar een voorbeeld te noemen waarmee ik zelf een vergelijk kan maken, mijn schoonpa rijdt zo'n hok)
Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen de DSG niet fijn vinden om sportief mee te knallen. Als ik hem eens in de S zet dan vind ik het ook geen fijne soepele bak meer. Dan klapt ie door de versnellingen heen en blijft ie soms veel te lang in de toeren hangen terwijl ik alweer rustig mijn voet van het gas heb.
Ieder zijn ding zullen wel maar zeggen. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Hier vanaf mijn 25ste een automaat en komt geen handbak meer in.

@GerCor een normale dsg rijdt voor jou of een leaserijder waarschijnlijk prima.
Zoals @Engineer Stewie al aangeeft pakt hij eigen een versnelling hoger dan ikzelf zou kiezen.
Als je gewoon normaal “cruise” dan is dat prima :)

@azz_kikr moet je eens in een Peugeot rijden, daar slipt de automaat continu :9

[ Voor 12% gewijzigd door Famous op 03-04-2018 08:43 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:27

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Tylen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 07:49:
Ik rij nu sind 2008 dsg/automaat. En ik wil echt niet meer zonder. Heeeeeeeerlijk.

En je kan ook echt sportief rijden met de flippers aan het stuur. Net echt F1.
Jij doet niet mee in deze discussie. Het onderwerp van deze topic is DSG van Volkswagen, niet BMW. :(:)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
DSG is heerlijk, wil ik zelf wat hoger in de toeren rijden, dan schakel ik altijd even zelf ( manueel )
Blijft ook gewoon leuk :)

Vooral met jouw auto @GerCor zou een DSG toch super fijn zijn? Je ging graag toeren met het dakje open toch? Dan heb je nog een extra handje over, en een been ! ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:45:
[...]

Jij doet niet mee in deze discussie. Het onderwerp van deze topic is DSG van Volkswagen, niet BMW. :(:)
Ja want ik weet niet waar ik het over heb he?

Heb de volgende dsg/stronics gereden: golf, passat, a3, a5. (helaas was de a4 een handbak, toen ik die tussentijds reed miste ik die automaat echt)

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 03-04-2018 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:47:
Ja want ik weet niet waar ik het over heb he?

Heb de volgende dsg/stronics gereden: golf, passat, a3, a5. (helaas was de a4 een handbak, toen ik die tussentijds reed miste ik die automaat echt)
Mijn excuus. O-)

A6 al besteld?

@Marsjee Ik had al eerder geschreven dat ik zelf graag beslis wanneer er geschakeld moet worden. Automaat is voor mij alleen nuttig als je veel in de file staat. Voor de rest rij ik voornamelijk op CC.

Bij handschakelen heb ik meer het idee dat ikzelf auto aan het rijden ben, bij een automaat ben ik meer de passagier. Hoef alleen maar gas te geven, te remmen en te sturen. Bij handschakelen moet je meer doen in bochten zoals rotondes op snelwegen of in de bebouwde kom.

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 03-04-2018 09:00 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:50:
[...]

Mijn excuus. O-)

A6 al besteld?
Hahahaha. Moet het thuis wel kunnen verantwoorden. Dus zodra de beamer op 190K sta ga ik op A6 jacht :) (nog 80K te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:50:
[...]

Mijn excuus. O-)

A6 al besteld?

@Marsjee Ik had al eerder geschreven dat ik zelf graag beslis wanneer er geschakeld moet worden. Automaat is voor mij alleen nuttig als je veel in de file staat. Voor de rest rij ik voornamelijk op CC.
Kan je toch ook zelf bepalen met een DSG -> in manual mode? Neem aan dat je niet in het rode lijntje gaat rijden :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Marsjee schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:59:
[...]

Kan je toch ook zelf bepalen met een DSG -> in manual mode? Neem aan dat je niet in het rode lijntje gaat rijden :+ ?
Dan begint het net leuk te worden :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:04:
[...]

Dan begint het net leuk te worden :)
Hmwah, met de 115pk is over de 6000 toeren echt niet leuk, zit geen power meer in hoor ;)
En dan nog, in manual mode gaat die tot +-6500 voor hij alsnog gaat schakelen. Dus wederom een slecht excuus :X

[ Voor 18% gewijzigd door Marsjee op 03-04-2018 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:05:
[...]

Hmwah, met de 115pk is over de 6000 toeren echt niet leuk, zit geen power meer in hoor ;)
En dan nog, in manual mode gaat die tot +-6500 voor hij alsnog gaat schakelen. Dus wederom een slecht excuus :X
Op mijn dieseltje ook niet hoor :9
Maar op de E30 325i met dogbox gaat dat net iets beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
azz_kikr schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:07:
[...]

Op mijn dieseltje ook niet hoor :9
Maar op de E30 325i met dogbox gaat dat net iets beter 8)
Ja, dan is het leuk spelen, zeker.
Met zo een auto als @Famous is dat ook zeker leuk, maar niet persé sneller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Een DSG is, wat mij betreft, ook niet volkomen KUT. Maar zoals gezegd, nogal wat nadelen die ik met een schakelbak niet ervaar. Ik zou zelf het nadeel, en dan vooral bij diesels heb ik begrepen, van START/STOP al voldoende vinden niet voor DSG te kiezen. Op de 2e plaats de meerprijs en 3. omdat ik voornamelijk rustig rij het te vroeg schakelen eigenlijk geen rol speelt.

Mijn zwager, rijdt een A4 en vanaf vrijdag een A6, gebruikt nooit CC. Hij zegt: 'ik weet het niet, heb het gevoel dat ik niet volledig controle heb over de auto'. Dan zou hij helemaal moeten gruwelen van ACC dat hij hoogstwaarschijnlijk op de A6 heeft. Maar dat zien we vrijdag a.s. wel.
Mijn andere zwager (Audi TT) heeft Lane Assist uitgeschakeld. Vindt hij bloedirritant.

En zo heeft iedereen zijn mening/ervaring over/met bepaalde opties. Voor het grootste deel hebben opties wel of niet gebruiken, ervaringen met .... blijkbaar te maken met de rijstijl van iemand. Denk ik.

----- even een ander onderwerp tussendoor

Gisteren heeft mijn vriendin de zomervakantie geboekt. Destination: UK. Kan ik deze optie ook eens gebruiken: d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K1x2qhQoauJWYj7XalGlKVJc/full.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door GerCor op 03-04-2018 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Marsjee schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:10:
[...]

Ja, dan is het leuk spelen, zeker.
Met zo een auto als @Famous is dat ook zeker leuk, maar niet persé sneller.
:Y

Stock loopt die tot 6700/6800 toeren, daar jank ik hem nu wel voorbij ja.
De automaat trouwens ook bij volgas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
azz_kikr schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:24:
[...]
Met manueel kan je makkelijk testen of koppeling op is, met dsg errrrrrrrr :D
Vorige auto (1.6 TDI DSG) had na 180.000 een melding in storingsgeheugen ("intermittent - clutch 2 below tolerance" of iets van die aard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toevallig zaterdag nog ff langs Zijm geweest, was er in de buurt.

Polo lijkt inmiddels gebouwd en op transport te staan, vermoedelijk naar PON.
Dus ergens aankomend weekend mogelijk bij de dealer. Geen idee hoeveel er al uitgeleverd zijn maar zover ik begrijp een van de eerste GTI's voor Zijm iig.
Ben benieuwd.

Bijna alle sportauto's werken tegenwoordig met geautomatiseerde versnellingsbakken met dubbele koppeling.
Ik reed in de GTR ook altijd met de flippers. Vermogen genoeg, was nou niet echt dat ik dacht goh hand schakelen lijkt mij leuker.

[ Voor 27% gewijzigd door Viper® op 03-04-2018 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Ik heb nu bijna 37.000km ervaring in met een dsg (Golf 7 1.6 TDI). Ben over het algemeen zeer tevreden en zeker in combinatie met ACC vind ik het een hele fijne auto. Maar ik zie ook absoluut verbeterpunten:

- Soepel wegrijden (zoals met automaat met koppelomvormer) lukt mij nog altijd niet. Dat komt overigens ook (deels) doordat ik autohold altijd aan heb staan en de auto dus niet al kruipt wanneer ik gas geef.
- De motor wordt niet optimaal gebruikt: met name op de snelweg schakelt de bak bij het minste of geringste terug naar 6 of zelfs 5 terwijl dat helemaal niet nodig is. Versnellen van 110 naar 140 kan m.i. prima op koppel. Je hebt dan echt een fluwelen voetje nodig om dit te doen zonder dat de bak terugschakelt. Daarom zet ik de pook af en toe op manual op de snelweg.
- Sportstand is totaal onbruikbaar. Het enige leuke is dat de auto terugschakelt bij het afremmen zodat je in een betere versnelling zit als je afremt voor een bocht of rotonde.

Het stop-startsysteem werkt op zich prima. Hierbij wordt ook goed samengewerkt met de ACC; als een auto voor mij (of zelfs daarvoor) optrekt, start de motor al. Systeem slaat soms net wat te vroeg af, bijvoorbeeld bij langzaam rijden in een parkeergarage o.i.d., maar dan zet ik het systeem gewoon even uit.

Overigens slipt bij mij de koppeling ook af en toe lichtjes. Zeker bij koude motor icm enigszins vlot optrekken (dus niet vol gas, maar net iets vlotter dan normaal), daalt het toerental bij overschakelen wat langzamer dan het tak-tak-tak schakelen wat een dsg ook kan doen. Een beetje zoals een automaat met koppelomvormer ook kan doen.

Maar het schakelen an sich mis ik eigenlijk bijna nooit. Sowieso in de file is een automaat erg fijn, maar ook gewoon in het dagelijkse gebruik zie ik geen voordelen van zelf schakelen. Die ene keer dat ik vlot een klaverblad wil pakken, zet ik hem wel op handmatig.

Dit is hem trouwens voor de geïnteresseerde:
Golf

[ Voor 5% gewijzigd door tinustilburg op 03-04-2018 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22

Wom

Sinds 2007 rij ik al met een DSG (natte DSG6 en droge DSG7). Als ik nu in een schakelauto stap lijkt het net alsof je met paard en wagen onderweg bent. Ouderwets. (En ja, ik chargeer natuurlijk). Ondanks sommige overkomelijke nukken wil ik nooit meer terug. En denk dat de meerderheid die een moderne automaat rijdt (in welke vorm dan ook) dat wel kan beamen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tinustilburg schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:17:
Ik heb nu bijna 37.000km ervaring in met een dsg (Golf 7 1.6 TDI). Ben over het algemeen zeer tevreden en zeker in combinatie met ACC vind ik het een hele fijne auto. Maar ik zie ook absoluut verbeterpunten:

- Soepel wegrijden (zoals met automaat met koppelomvormer) lukt mij nog altijd niet. Dat komt overigens ook (deels) doordat ik autohold altijd aan heb staan en de auto dus niet al kruipt wanneer ik gas geef.
- De motor wordt niet optimaal gebruikt: met name op de snelweg schakelt de bak bij het minste of geringste terug naar 6 of zelfs 5 terwijl dat helemaal niet nodig is. Versnellen van 110 naar 140 kan m.i. prima op koppel. Je hebt dan echt een fluwelen voetje nodig om dit te doen zonder dat de bak terugschakelt. Daarom zet ik de pook af en toe op manual op de snelweg.
- Sportstand is totaal onbruikbaar. Het enige leuke is dat de auto terugschakelt bij het afremmen zodat je in een betere versnelling zit als je afremt voor een bocht of rotonde.

Het stop-startsysteem werkt op zich prima. Hierbij wordt ook goed samengewerkt met de ACC; als een auto voor mij (of zelfs daarvoor) optrekt, start de motor al. Systeem slaat soms net wat te vroeg af, bijvoorbeeld bij langzaam rijden in een parkeergarage o.i.d., maar dan zet ik het systeem gewoon even uit.

Overigens slipt bij mij de koppeling ook af en toe lichtjes. Zeker bij koude motor icm enigszins vlot optrekken (dus niet vol gas, maar net iets vlotter dan normaal), daalt het toerental bij overschakelen wat langzamer dan het tak-tak-tak schakelen wat een dsg ook kan doen. Een beetje zoals een automaat met koppelomvormer ook kan doen.

Maar het schakelen an sich mis ik eigenlijk bijna nooit. Sowieso in de file is een automaat erg fijn, maar ook gewoon in het dagelijkse gebruik zie ik geen voordelen van zelf schakelen. Die ene keer dat ik vlot een klaverblad wil pakken, zet ik hem wel op handmatig.

Dit is hem trouwens voor de geïnteresseerde:
[afbeelding]
O, voor diegene die na het behalen van hun rijbewijs nooit een vervolgrijopleiding hebben gedaan.

Als je bocht neemt, zoals op een klaverblad, dan zet je eenmaal 'de bocht in' met je stuurwiel en (be)stuur je de auto uitsluitend met het gaspedaal. Het stuur zelf gebruik je niet 'om te sturen'. Geef je gas bij, dan zal je merken dat de auto naar buiten neigt. Gas verminderen, dan zal de auto naar binnen neigen.

Ik zou zeggen: probeer het eens. Leuke ervaring. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 07:09
GerCor schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:52:
[...]

O, voor diegene die na het behalen van hun rijbewijs nooit een vervolgrijopleiding hebben gedaan.

Als je bocht neemt, zoals op een klaverblad, dan zet je eenmaal 'de bocht in' met je stuurwiel en (be)stuur je de auto uitsluitend met het gaspedaal. Het stuur zelf gebruik je niet 'om te sturen'. Geef je gas bij, dan zal je merken dat de auto naar buiten neigt. Gas verminderen, dan zal de auto naar binnen neigen.

Ik zou zeggen: probeer het eens. Leuke ervaring. d:)b
Tenzij je @Tylen noemt, dan is het (quasi) omgekeerd. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
@GerCor moet je eens proberen bij een af- of toerit in Duitsland.
Krijg je vast een leuke wending :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 24-09 17:33
Famous schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:38:
Hahaha, denk dat iedereen zich wel het moment kan herinneren dat je een op/afrit voor het eerst neemt in Duitsland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
“Carbon spiegelkappen die duurder zijn dan performance remmen” :+

Wel apart dat hij trouwens Discovery Media noemt ipv Pro?
Nog steeds geen dsgfarts met launchcontrol :X
Even duur als een S3 :')

Maar hij is wel dik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:44
Fantastisch kleurtje, dikke wagen, zet maar voor de deur!

Ok, liever de RS3! :+

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

AndRo555 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:54:
[...]

Tenzij je @Tylen noemt, dan is het (quasi) omgekeerd. ;)
Je komt op een leuke bocht af. Zet de auto in sport+ stand, waardoor de hele auto veranderd. Flippert een paar versnellingen terug. Zet de bocht in. Geef gas zodat de schterkant uitbreekt. Corrigeer met het stuur en houd het gas vast. Als die goed lukt bel je erna de profile voor een afspraak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Famous schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:21:

Maar hij is wel dik!

[video]
Zou deze ook voor remmen opvreten alsof het niks is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:12:
[...]

Je komt op een leuke bocht af. Zet de auto in sport+ stand, waardoor de hele auto veranderd. Flippert een paar versnellingen terug. Zet de bocht in. Geef gas zodat de schterkant uitbreekt. Corrigeer met het stuur en houd het gas vast. Als die goed lukt bel je erna de profile voor een afspraak ;)
Of de police belt jou later voor een afspraak :+
als je bekend ben weten ze je goed te vinden :') .

Ik beheers geen bijzondere rijskills en houd bijna altijd netjes mijn esp aan.
Maatje die net een R heeft gekocht heeft de achterkant al paar keer laten uitbreken.

Vind het te gevaarlijk met een 4motion, als die écht over het randje gaat kan je niets meer.
Andere kant is het pushen tot het randje wel weer je grenzen leren kennen B)

@Uberdude het zal nooit zo erg worden als de keramische van de RS3 :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 03-04-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
Vanaf vandaag ook trotse eigenaar van een vw, Golf 7 1.6 tdi highline bluemotion. Deze is af fabriek met xenon verlichting, alleen viel me in het donker op dat de bochtenverlichting(halogeen?) wat gelig is ten opzichte van de gewone verlichting. Wat voor ...kelvin H7 lamp moet erin voor ongeveer dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
coster1 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:33:
Vanaf vandaag ook trotse eigenaar van een vw, Golf 7 1.6 tdi highline bluemotion. Deze is af fabriek met xenon verlichting, alleen viel me in het donker op dat de bochtenverlichting(halogeen?) wat gelig is ten opzichte van de gewone verlichting. Wat voor ...kelvin H7 lamp moet erin voor ongeveer dezelfde kleur.
Welkom >:)

Zou zelf kiezen voor 5000k;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3xcocroavm1AWXNV5Gngy27g/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Laatst online: 16-07 04:06
Famous schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:50:
[...]

Welkom >:)

Zou zelf kiezen voor 5000k;

[afbeelding]
Danku, foto's verschijnen na een goede poetsbeurt :9

Zelf zat ik ook te denken aan de 5000k, zo lang het maar in de buurt komt van de xenon kleur, en niet geel of blauw wordt. Komende week maar even 4300k en 5000k op het werk proberen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
coster1 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:00:
[...]

Danku, foto's verschijnen na een goede poetsbeurt :9

Zelf zat ik ook te denken aan de 5000k, zo lang het maar in de buurt komt van de xenon kleur, en niet geel of blauw wordt. Komende week maar even 4300k en 5000k op het werk proberen :*)
Goed bezig!
@Weemism maakt mij binnenkort TS dus zal de foto dan ook in de TS zetten :D O+

Als je 6000k pakt neig je al meer naar blauw.
5000k vind ik persoonlijk het meeste lijken erop :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Ik weet dat je behoorlijke motorskills hebt, maar heb je eigenlijk ook een beetje serieuze auto(drift)skills? Vraag het uit interesse, niet uit sarcasma haha, voor de duidelijkheid ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:22:
[...]

Ik weet dat je behoorlijke motorskills hebt, maar heb je eigenlijk ook een beetje serieuze auto(drift)skills? Vraag het uit interesse, niet uit sarcasma haha, voor de duidelijkheid ^^
Dat gaan we de 28ste mee maken :)

OH WACHT; meneer komt weer eens niet..

:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:21:

Maar hij is wel dik!

[video]
Pfff, zit geeneens Auto Park op. Armoedebak. Vieze kleur ook trouwens. :+

Blijft ook een irritant kereltje.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 04-04-2018 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

En alle snuffjes die je op je wagen hebt, helpen je de bocht door.

Nu hetzelfde met een e30 met 220 pk en geen abs of niets :D Nog leuker :p
Zo rij/reed/rij binnenkort weer hopelijk). Als ik nieuwe cardan en achteras kan vinden, de mijne plakt nog tegen een duiker in westvlaanderen ergens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:55
azz_kikr schreef op woensdag 4 april 2018 @ 07:37:
Nu hetzelfde met een e30 met 220 pk en geen abs of niets
de mijne plakt nog tegen een duiker in westvlaanderen ergens :+
Zijn deze twee zaken toevallig aan elkaar gerelateerd? O-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Scrtz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:22:
[...]

Ik kan dat niet over mijzelf zeggen. Kan wel een auto corrigeren mocht het mis gaan ;) Heb wel een paar rondjes met auto's over verschillende circuits gereden en dat ging best lekker. Maar de auto's zelf vonden dat niet zo fijn ;)
Famous schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:41:
[...]

Dat gaan we de 28ste mee maken :)

OH WACHT; meneer komt weer eens niet..

:$
Hard rechtuit kan iedereen he ;)
azz_kikr schreef op woensdag 4 april 2018 @ 07:37:
[...]

En alle snuffjes die je op je wagen hebt, helpen je de bocht door.

Nu hetzelfde met een e30 met 220 pk en geen abs of niets :D Nog leuker :p
Zo rij/reed/rij binnenkort weer hopelijk). Als ik nieuwe cardan en achteras kan vinden, de mijne plakt nog tegen een duiker in westvlaanderen ergens :+
Nope ;) Daarom zet ik het ook uit ;) In sport+ gaat de TCS naar een dynamische TCS en wordt de vering harder, stuur bekrachtiging wordt aangepast, gas response ook etc etc. Daarnaast zou ik eigenlijk nog TCS helemaal uit moeten zetten. ;) Maar dat duurt een paar seconden en dan is de bocht alweer voorij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MerijnB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 07:41:
[...]

[...]

Zijn deze twee zaken toevallig aan elkaar gerelateerd? O-)
Nah, Wiel afgebroken en hupla de baan af :D

@Tylen ik moet niks afzetten, der zit niks op :+ (buiten afgekoppelde abs). Jij zal waarschijnlijk iets harder er kunnen doorgaan (alhoewel), maar je voelt je pas echt leven in die 30 jaar oude doos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

azz_kikr schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:21:
[...]

Nah, Wiel afgebroken en hupla de baan af :D

@Tylen ik moet niks afzetten, der zit niks op :+ (buiten afgekoppelde abs). Jij zal waarschijnlijk iets harder er kunnen doorgaan (alhoewel), maar je voelt je pas echt leven in die 30 jaar oude doos :D
Ja dat is wel het echte en leukere werk. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Famous schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:14:
[...]

Goed bezig!
@Weemism maakt mij binnenkort TS dus zal de foto dan ook in de TS zetten

[...]
Oh? Die is nieuw voor me :? . De meet op de 28e wordt zoals gezegd moeilijk inderdaad, maar dat heeft een fysiek medische oorzaak waardoor ik mogelijk niet ter plekke aanwezig kan zijn :( . Dit topic kan ik verder nog wel bestieren samen met @Scrtz 8) . Van het meeting topic ben je wel al mede topicstarter overigens!

@coster1 Gefeliciteerd met je aankoop van je Golf! in de eerste post onder de TS vind je de instructies voor een vermelding met je foto tussen de VW's van de topicleden. We zien je foto dan wel tegemoet!

[ Voor 6% gewijzigd door Weemism op 04-04-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Weemism schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:50:
[...]

Oh? Die is nieuw voor me :? . De meet op de 28e wordt zoals gezegd moeilijk inderdaad :( , maar dat heeft een fysiek medische oorzaak waardoor ik mogelijk niet ter plekke aanwezig kan. Dit topic kan ik verder nog wel bestieren samen met @Scrtz 8) . Van het meeting topic ben je wel al mede topicstarter overigens!

@coster1 Gefeliciteerd met je aankoop van je Golf! in de eerste post onder de TS vind je de instructies voor een vermelding met je foto tussen de VW's van de topicleden. We zien je foto dan wel tegemoet!
Binnenkort afstuderen dus dan wordt mijn tweakers gebruik altijd vertienvoudigd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:38:
Is niet echt een bocht waar ik het over heb.

Misschien nog eentje van de vervolgrijopleiding maar die vraag wat meer rijkunst. Komt echt op een juiste timing aan:

Je nadert een verhoging in het wegdek. Remmen totdat je vlakbij de verhoging bent, dan remmen loslaten. Ook als je de verhoging weer afrijdt. Op het moment dat de achterwielen de verhoging afrijden, iets gas bijgeven. Op deze manier 'verplaats' je steeds het gewicht van de auto en is de verhoging veel comfortabeler te nemen.

Of deze, kan iedereen en is makkelijk te onthouden. Stel je rijdt over een weg en je wilt draaien (de andere kant op dus). Je rijdt rechts van de weg en ziet rechts een in-/uitrit waar je kunt draaien. Rij dan de in-afrit voorbij, stop vlak na de in-/uitrit en rij achteruit de in-/uitrit in. Op die manier heb je altijd zicht op de weg waar je weer op wilt rijden. Valt wat mij betreft in dezelfde categorie als weten aan welke kant de tankdop zit als je gaat tanken. Staat natuurlijk ook aangegeven in de tellerbak maar toch zijn er mensen.....

En voor de mensen die echt kunnen autorijden, zoals ik. Of je nu in een schakelbak rijdt of met DSG, je voelt altijd een 'overgang' van de ene naar de andere versnelling. Met een schakelbak kun je die overgang, door het gaspedaal op een juiste manier te bedienen, tot gevoelloos reduceren. Kortom, nog beter qua comfort dan een 'automaat'. Kun je natuurlijk niet toepassen als je snel wilt optrekken.

[ Voor 80% gewijzigd door GerCor op 04-04-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Na 2,5 week en 2.5k kilometer op de teller heb ik mijn nieuwe Polo moeten laten afslepen in verband met een oliedruk storing. Oliepeil was nog goed.
Ben benieuwd wat er aan de hand is. De garage had de auto uitgelezen en kwam veel verschillende foutmeldingen tegen. Ze hebben alles gewist en gaan even met de auto rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:50
@GerCor , vervolgopleiding?

Ik heb geeneens een gewone opleiding gehad.
Theorie-examen afleggen, ‘slapende’ ouder langst mij en gaan :).
Na 9 maanden met ‘slapende’ ouder (nuja, heb er 3 van gereden want ik had het veel te druk) praktijk examen afleggen en ik mocht alleen rijden.

Ik kon vooruit/achteruit en draaien/parkeren, maar echt een auto beheersen was daar echt niet bij hoor. Levensgevaarlijk eigenlijk.
Ik ben voltijds student geweest tot mijn 24,5 jaar (bachelor en master) en reed toen vrij weinig (15k km/jaar). Dus echt goed rijden heeft wel een aantal jaar geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 16:56
België he .... :') 8)7

Bestaat die regeling nog steeds?
En voor motorrijbewijs was er ook een hele aparte/simpele regeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:08:
[...]

[...]

Hard rechtuit kan iedereen he ;)

[...]
En daar quote je mij bij?
Snap ik niet... :9

@Weemism was ook een flauw grapje 8)7
Hij kon toch niet zo goed rijden maar het was al de zoveelste keer dat die examen had gedaan.
Ze gunde hem zijn rijbewijs wel maar daar stond wel tegenover dat hij een vervolgopleiding moest doen /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Het Vosje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:50:

Als je oud genoeg bent hoef je geen apart motorrijbewijs te halen. Gewoon opstappen en vertrekken, zelfs als dat een 12-1300cc is 😅.

Maar alles is nu verandert, ik heb mijn rijbewijs al van 2000, dus al een tijdje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
Engineer Stewie schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:42:
[...]

Als je oud genoeg bent hoef je geen apart motorrijbewijs te halen. Gewoon opstappen en vertrekken, zelfs als dat een 12-1300cc is 😅.

Maar alles is nu verandert, ik heb mijn rijbewijs al van 2000, dus al een tijdje :+
Het motorrijbewijs zonder examen is afgeschaft in België in 1984 of zo. Iedereen met een autorijbewijs van daarna, heeft ook echt een motorexamen moeten afleggen.

Tot een paar jaar geleden, volstond het voor de motor om 6 uur les te volgen. Dan mocht je een jaar met een "L" rijden om zo de nodige ervaring op te doen. Dan moest je een examen motorbeheersing (slalom, 8-vorm, noodstop, ...) en verkeersdeelname (rijden op openbare weg) afleggen.

Nu moet je lessen tot je door het examen motorbeheersing geraakt; aansluitend mag je dan het examen verkeersdeelname afleggen of eventueel eerst nog 12 maanden met een eigen motor verder ervaring opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yup, dezelfde rijopleiding als de Nederlandse politie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:47:
[...]

Yup, dezelfde rijopleiding als de Nederlandse politie.
Je bedoelt die mensen die niet kunnen rijden? :+

http://www.dumpert.nl/med...t_nieuwe_politieauto.html

Grapje hoor Gerrie <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Het Vosje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:50:

Half half. De degene die je rijbegeleiding geeft moet eerst zelf x aantal uren school volgen nu. Was vroeger niet nodig.
Ben je geslaagd voor examen, krijg je rijbewijs maar moet je x aantal maanden later nog es komen voor na examen.

Voor motorrijbewijs moet je al 30 jaar een examen en rijschool afleggen ofso...enkel voor een 125 met op papier <11kw mag je rijden met enkel autorijbewijs. (Wat je 2 jaar moet hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Volgens mij mag mijn vader (57 jaar) gewoon met elke motor rijden zonder daar een specifiek rijbewijs voor te hebben.

Ik mag met personenwagens/bestelwagens tot 3,5ton rijden en motorfietsen tot 25kW/125cc. Heb enkel rijbewijs B, gegaald in 2000. Nog nooit voor de rechter gestaan, wel talloze boetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag tussendoor.
Ik heb mijn oog laten vallen een GFB DV+ diverter valve.
Volgens diverse bronnen zou deze valve beter zijn dan de stock valve die op een Scirocco 1.4 tsi motor zit.
Het gaat in mijn geval om een 122pk motor met enkel een turbo, dus geen supercharger erbij.
De wagen is (nog) niet gechipt.
Is het het waard om dan de stock valve te vervangen voor de betere versie van GFB?
Ik weet dat ik er niet opeens extra pk's ofzo bij zal krijgen, daar vraag ik het niet voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Weetje welke versie je momenteel erin hebt?

De nieuwste revisie is eigenlijk goed en hoeft niet vervangen te worden.
Vervang ze zelf wel “altijd”, had de DV+ voor de R eerder binnen dan de kenteken platen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Famous Geen idee wat er nu precies in zit, maar ik vermoed gewoon de stock valve.
De Rocco is van halverwege 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Je kan even kijken natuurlijk :)
Geen idee waar die op een 1.4 blok zit maar als dit dezelfde plek is als bij mij, is die met 10 min eruit.

Voor €120,- kan je natuurlijk ook gewoon de “upgrade”’doen al kan ik niet in de portemonnee kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 13:46

Impry

Rallymedia.nl

Vandaag een Golf Variant DSG Highline besteld met R Line sportpakket (17" Sebring), Executive pakket, spiegelpakket en de ergonomische stoelen (stoelverwarming wilde ik sowieso en die massagefunctie gebruik ik nu toch ook best vaak).
Levertijd is alleen zo'n 4 maanden, dus moet nog even geduld hebben!

Tot die tijd rijd ik nog rond in deze 1.6 TDI DSG.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/fayflv.jpg

Mijn vrouw rijdt overigens in deze Polo, 1.2 TSI 105 pk.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/19sewo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/256rcs7.jpg

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Impry schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:14:

Mijn vrouw rijdt overigens in deze Polo, 1.2 TSI 105 pk.
[afbeelding]

[afbeelding]
Boavista’s!
Had ze als winterset onder mijn oude Polo.
Kreeg er meer complimenten over dan de zomerser B)

Welke kleur heb je de Golf besteld? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:46:
Volgens diverse bronnen zou deze valve beter zijn dan de stock valve die op een Scirocco 1.4 tsi motor zit.
Het gaat in mijn geval om een 122pk motor met enkel een turbo, dus geen supercharger erbij.
Is het het waard om dan de stock valve te vervangen voor de betere versie van GFB?
Ik weet dat ik er niet opeens extra pk's ofzo bij zal krijgen, daar vraag ik het niet voor ;)
Dit is echt afhankelijk van de versie die er nu op jou auto zit. Het enige dat stuk KAN gaan is het membraan intern. De GFB DV+ vervangt dit membraan voor een robuuste variant. Heb je een van de laatste versies dan is het zeer onwaarschijnlijk overigens dat hij stuk gaat. De laatste revisie is nagenoeg zo robuust als bijvoorbeeld een DV+.

Het grote voordeel van de DV+ is tevens, als je een handbak hebt, dat de diverter klep progressief gaat werken. De standaard diverter kan geen boost vasthouden en zal het direct dumpen als je het gas (deels) los laat. De DV+ kan de boost deels vasthouden waardoor je bij het herintrappen van het gaspedaal de turbo eerder is opgespoelt en je response dus sneller aanvoelt. :)

GFB heeft over de werking van zijn DV+ een mooie video op Youtube staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Vissa66 op 05-04-2018 05:01 ]

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Famous schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:33:
[...]
Boavista’s!
Had ze als winterset onder mijn oude Polo.
Kreeg er meer complimenten over dan de zomerser B)

Welke kleur heb je de Golf besteld? :)
Ja, vind het een mooi setje!
De Golf heb ik in pure white besteld. Had liever metallic lak gehad, maar dat paste niet in het 10% optiebudget.
Zo komt hij er uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/nnacqq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08 22:59
Tweakers,

wie weet wat voor een afdek kapje erop de ruitenwisser armen voor zitten? Bij mij zitten ze er niet op en wil die lelijke bout niet zien.
Betreft een Golf 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
yoshmite schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:34:
Tweakers,

wie weet wat voor een afdek kapje erop de ruitenwisser armen voor zitten? Bij mij zitten ze er niet op en wil die lelijke bout niet zien.
Betreft een Golf 6.
Heb ik misschien nog wel liggen.
Als jee ene DM stuurt kijk ik vanavond even voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22

Wom

Impry schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:30:
[...]

Ja, vind het een mooi setje!
De Golf heb ik in pure white besteld. Had liever metallic lak gehad, maar dat paste niet in het 10% optiebudget.
Zo komt hij er uit te zien:

[afbeelding]
Mooi hoor. R-Line staat een Golf heel goed :Y

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Thanks! R-Line was wel een must om het burgerlijke er nog een beetje af te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoshmite
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08 22:59
Famous schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:43:
[...]

Heb ik misschien nog wel liggen.
Als jee ene DM stuurt kijk ik vanavond even voor je :)
zou top zijn, kan ze nergens vinden. Net DM gestuurd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Knoop doorgehakt en een GFB DV+ besteld.
Als het meezit heb ik hem dit weekend al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 17:10

dollyking

duck tape

Vandaag mijn RNS 310 ge-update van versie 212 naar 357, nu eindelijk weer een fatsoenlijk telefoon menu ipv een veredelde mute knop.
ik ben inmiddels 2 stuks RNS 510 verder en twee ruiten, nu maar eens kijken hoelang die blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:35:
[...]

En voor de mensen die echt kunnen autorijden, zoals ik. Of je nu in een schakelbak rijdt of met DSG, je voelt altijd een 'overgang' van de ene naar de andere versnelling. Met een schakelbak kun je die overgang, door het gaspedaal op een juiste manier te bedienen, tot gevoelloos reduceren. Kortom, nog beter qua comfort dan een 'automaat'. Kun je natuurlijk niet toepassen als je snel wilt optrekken.
Dat met die overgang klopt, maar daar hoef je geen speciale rijopleiding zoals jou te hebben gevolgd. Kwestie van weten wat een koppeling nou precies doet, hoe het werk en beetje aanvoelen. Maar ook in een DSG kun je veel reduceren door met het gas te spelen ;) Zo hoor je vaak dat in D de auto te snel schakelt, ook dat kun je zelf een beetje finetunen door het gas geleidelijk in te drukken en dus niet gelijk VOL gas te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:36:
Dat met die overgang klopt, maar daar hoef je geen speciale rijopleiding zoals jou te hebben gevolgd. Kwestie van weten wat een koppeling nou precies doet, hoe het werk en beetje aanvoelen.
Zou kunnen en ik zie het je schrijven. Ikzelf heb namelijk geen flauw idee hoe een koppeling precies werkt.
Maar ook in een DSG kun je veel reduceren door met het gas te spelen ;) Zo hoor je vaak dat in D de auto te snel schakelt, ook dat kun je zelf een beetje finetunen door het gas geleidelijk in te drukken en dus niet gelijk VOL gas te geven.
In de 'automaten' waarin ik heb gereden had ik zelf nooit enig idee wanneer de automatische versnelling op de seconde precies schakelt. Dus lijkt het mij persoonlijk onmogelijk daarop te anticiperen. Maar als jij dat wel kan, vind ik dat zeker heel knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
GerCor schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:10:
[...]

Zou kunnen en ik zie het je schrijven. Ikzelf heb namelijk geen flauw idee hoe een koppeling precies werkt.

[...]

In de 'automaten' waarin ik heb gereden had ik zelf nooit enig idee wanneer de automatische versnelling op de seconde precies schakelt. Dus lijkt het mij persoonlijk onmogelijk daarop te anticiperen. Maar als jij dat wel kan, vind ik dat zeker heel knap.
1. Dat hoor je.
2. Dat voel je, bij lage snelheid en weinig gas amper natuurlijk.
3. dat zie je ( toerenteller )

Dus zo knap is dat niet ?

EDIT:

En dat wat je zegt met de koppeling, is gewoon een kunstje om de toeren gelijk te houden. Zoek maar eens op: Double clutching bijvoorbeeld.

Of schakelen zonder koppeling te gebruiken. Toeren gelijkhouden en schakelen. Wel eens moeten doen door een gebroken koppelingskabel. :z

[ Voor 18% gewijzigd door Marsjee op 05-04-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Marsjee schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:12:
[...]

1. Dat hoor je.
2. Dat voel je, bij lage snelheid en weinig gas amper natuurlijk.
3. dat zie je ( toerenteller )

Dus zo knap is dat niet ?
Ja, ik geloof je uiteraard op je woord. Maar mijn ervaring is dat ik kan voelen wanneer de automatische versnellingsbak gaat schakelen maar in mijn beleving ben je óf te vroeg óf te laat. En, maar dat is persoonlijk, kijk ook niet continue op mijn toerenteller.

Dan is het voor mij een stuk eenvoudiger om dat met een handgeschakelde versnellingsbak te doen want dan beslis ik namelijk zelf op de seconde precies wanneer ik schakel.

Laat mij het dan knap vinden dat jij dat met een DSG ook kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinustilburg
Inderdaad een kwestie van aanvoelen. Alle automaten waarin ik heb gereden, waren enigszins te beïnvloeden. Ook een DSG. Kwestie van gaspedaal iets omhoog laten komen wanneer je wilt dat ie opschakelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsjee
tinustilburg schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:27:
Inderdaad een kwestie van aanvoelen. Alle automaten waarin ik heb gereden, waren enigszins te beïnvloeden. Ook een DSG. Kwestie van gaspedaal iets omhoog laten komen wanneer je wilt dat ie opschakelt.
Precies.
Maar je hebt ook mensen die alleen maar op het gas kunnen rammen met een DSG @Famous hehe, geintje !

[ Voor 13% gewijzigd door Marsjee op 05-04-2018 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tinustilburg schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:27:
Dat kan ik me voorstellen, maar volgens mij, maar mis die ervaring, voel je -bij een DSG- desondanks de overgang. @Marsjee heeft helemaal gelijk in zijn EDIT, dat is inderdaad het truckje.

Zeg ik daar wel bij dat ik het zelf vrijwel nooit toepas. Ja, vind het eigenlijk ook gewoon 'vervelend' om te doen. Gaat erom dat ik het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Bedoel je de overgang van de ene naar de andere versnelling bij het overschakelen? Mwa. Ja als je erop let zul je bij het overschakelen wel iets voelen. Maar als de motor warm is en je rijdt rustig, moet je soms echt wel op de toerenteller letten om te weten dat de bak schakelt.
Echter zal het inderdaad nooit zo soepel rijden als een conventionele automaat met koppelomvormer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Marsjee schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:30:
[...]

Maar je hebt ook mensen die alleen maar op het gas kunnen rammen met een DSG @Famous hehe, geintje !
Niks gelogen aan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
dollyking schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:59:
Vandaag mijn RNS 310 ge-update van versie 212 naar 357, nu eindelijk weer een fatsoenlijk telefoon menu ipv een veredelde mute knop.
ik ben inmiddels 2 stuks RNS 510 verder en twee ruiten, nu maar eens kijken hoelang die blijft zitten.
Normaal zou ik zeggen dat je je bij een 310/315 daarover niet meer zo druk hoeft te maken. Toen ik mijn Scirocco in 2013 kocht met een RNS315 ging ik diezelfde avond alvast online kijken wat een vervangend aftermarket systeem zou gaan kosten omdat ik ervan uitging dat ie binnen hooguit 2 maanden gejat zou zijn, zeker gezien de stad (Eindhoven), en het stadsdeel (Woensel Zuid) waar ik woon. Inmiddels 5 jaar verder zit ie er nog steeds in, leek dus niet meer interessant voor het boevengilde.

Een maat van me echter had ook een 315 in z'n in 2018 aangeschafte 2e hands Golf+, en die werd er na krap een maand toch nog uit gejat (in Hoograven, Utrecht). Ik vermoed door een hele domme junk die zich niet realiseerde dat er niet veel mensen zitten te wachten op een inmiddels 7 jaar oud navigatiesysteem.

Denk dat de 510 gewilder is niettemin vanwege het grotere scherm, en dat het dus hopelijk ook voor jou meevalt met de diefstalgevoeligheid van de eenvoudiger 310, maar het kan dus kennelijk verkeren.
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:46:
Ik heb dezelfde motor, toevallig dus ook in een Scirocco, maar de diverter valve niet laten vervangen vóór of na de tuning (122->160pk) die de motor in mijn geval wel heeft ondergaan. Wel heeft JD Engineering, nadat ik klachten had over dat de turbodruk regelmatig golfde bij acceleratie (wat in het Duits dan zo mooi 'rückeln' wordt genoemd), gratis het wat zij het turbodruk regelventiel noemden vervangen met een robuuster exemplaar. Dit hielp wel iets, maar het probleem bleef totdat het een jaar ofzo later ineens alsnog volledig verdween.

Heb zelf destijds wel een 3" downpipe en sportkatalysator laten installeren t.b.v. de tuning, wat achteraf gezien wat kostbaar was (destijds 650 euro) in verhouding tot de geringe vermogenswinst die dat uiteindelijk opleverde (waarschijnlijk maar iets van 10pk), en wat ik nu wellicht niet meer zou doen. Ben dus benieuwd wat er bij jou zonder verdere modificaties uit die 122pk CAXA kan worden gehaald, en wat dan wellicht ook aan het effect van die diverter valve kan worden toegeschreven. Misschien dat ik dat dan ook nog doe en de motor laat hertunen om er ook profijt van te hebben. Keep us posted dus! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weemism schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:27:
Ben dus benieuwd wat er bij jou zonder verdere modificaties uit die 122 PK CAXA kan worden gehaald, en wat dan wellicht ook aan het effect van die diverter valve kan worden toegeschreven. Misschien dat ik dat dan ook nog doe en de motor laat hertunen om er ook profijt van te hebben. Keep us posted dus! :)
Mijn verwachting is niet dat ik er veel extra vermogen door ga krijgen.
De rocco zal misschien iets feller doortrekken.
Maar goed, ik laat m'n bevindingen zeker even weten zodra ik er mee gereden heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:51:
[...]

Mijn verwachting is niet dat ik er veel extra vermogen door ga krijgen.
De rocco zal misschien iets feller doortrekken.
Maar goed, ik laat m'n bevindingen zeker even weten zodra ik er mee gereden heb :)
Verwacht er inderdaad niets van.
Althans, zowel op de GTI als de R (met stage2) DV vervangen. Geen merkbaar verschil.

Beide diverter valves waren nog heel, geen “lekkage” dus. Als je dit wel hebt merk je het denk ik wel iets :)

@Weemism Een downpipe is wel iets wat je zou moeten merken.
Flow is aanzienlijk beter en niet beperkt.

Wat betreft de prijs/winst/vermogen, tja..
je bent jong en je wilt wat zeg ik maar altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Grotere downpipe zal je een betere respons geven doordat de turbo sneller spoolt, echter ga je niet meer koppel en vermogen krijgen. Dat laatste regelt de ECU, met remap + downpipe is dan wel weer (veel) meer mogelijk.

Diverter valve zou niet echt iets met het vermogen/koppel mogen doen (tenzij de originele lekt zoals @Famous als zei). Maar je krijgt er waarschijnlijk wel wat meer turbo geluiden voor terug. En dat maakt de ervaring van snelheid leuker zonder dat je sneller je rijbewijs kwijt speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Werking en nut van een dikkere downpipe was me duidelijk idd. In dit geval werd het overigens geadviseerd door JD omdat de originele katalysator bij de fabrieksdownpipe direct achter de turbo gemonteerd zit, en deze bij de chip op maat tuning die ik wilde anders te heet zou worden. Bij de nieuwe downpipe zit de (sport)katalysator ook een stuk verderop in het uitlaattraject, heeft deze t.o.v. de OEM kat ook een hogere flowrate idd wat naast de grotere diameter van de downpipe voor minder tegendruk voor de turbo zorgt die daardoor efficiënter en koeler kan werken (en sneller spoolt zoals @AndRo555 al zegt), en waardoor er tuningstechnisch meer mogelijk zou zijn.

Maar dat werkt dus alleen als een en ander dan chip op maat wordt getuned gezien de gewijzigde motorparameters, in dit geval de turbodruk aangezien de standaard motorsoftware van een bepaalde tegendruk uitgaat die er nu niet meer was, en de motor daardoor niet goed zou lopen.

Hoe dan ook had JD een hogere prestatiewinst in het vooruitzicht gesteld die dan zou uitkomen bij rond de 170pk, maar uiteindelijk bleek dat dus 'maar' 160pk/265Nm te zijn omdat de koppelcurve daarboven te veel ging schommelen. Als ik dan echter zie dat er zonder deze stage 2 aanpassingen ook al 150pk/265Nm wordt gehaald op de CAXA kan je je afvragen of die aanpassingen het geld waard waren.

Maar goed, zoals @Famous al zegt, je bent jong en je wilt wat en de motor en turbo lopen nu al meer dan 100K volstrekt probleemloos, dus het zal sowieso een duurzamer oplossing zijn kan ik me voorstellen. Added bonus is dat de bredere RVS downpipe ook zorgt voor een, ehm, bijzonder geluid bij acceleratie :P .

Overigens vraag ik me af dat nu de motor dat 'rückeln' niet meer vertoont, wat dan denk ik ook in die koppelcurve te zien was bij de oorspronkelijke remap en de reden om 'm niet boven de 160pk te trekken, nu niet toch naar een hoger vermogen getuned zou kunnen worden. Maar om dat te testen kost dan weer enkele honderden euros voor opnieuw een chip op maat tuning met dyno, en dat heb ik er denk ik niet voor over gezien dat het resultaat onzeker is.

Maar jeuken doet het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Niet te veel blind staren op de cijfers. Verschil tussen 160 en 170pk is niet veel, zolang je het maar prettig rijden vindt.

Ik weet niet wat de standaard max temperaturen voor de stock cat zijn, maar ik vind het vreemd dat die echt te warm zou worden door tuning.
Typisch kan een cat wel 800 graden hebben. De ingang van de turbine van de turbo is +- max 1100 graden (waarde voor de 1.5TSI). 300 graden temp drop over de turbine lijkt mij niet overdreven. Die energie wordt immers gebruikt voor lucht op druk te brengen door de compressor.

Overigens heeft de flowrate van de cat een groter effect op de temperatuur van de cat, dan zijn locatie in het uitlaatsysteem. Bij korte belasting is locatie nog wel relevant, maar bij langdurig hoge last (denk autobahn) niet meer. En als tuner wil je wel graag dat je ook bij langdurige last geen cats op brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu moet ik hier toch echt even jullie mening over hebben:
ToolBee schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:36:
Hoi, autofreak hier, en liefhebber.
Alle, nogmaals ALLE diesels van VAG zijn slecht ontworpen. Period.

Op alle autoblogs van deze wereld kun je je hierover inlezen. Het is helaas geen hype uit het nieuws en dieselgate staat hier zelfs (technisch) los van.

Om een of andere vage reden zijn de timings op de distributie, ook van veel benzine TFSI blokken, slecht ontorpen/afgesteld. Die duitsers lijken het daar gewoon verleerd, of het moest echt allemaal goedkope(re) rotzooi worden omdat ze ons haten. ;)

EGR kleppen gaan ook bij Fiat/Opel/(MV) vaak aan gort. Ookal omdat ze als Gti-tjes bereden worden. Ook niet fijn, voor geen enkele niet sportief afgestelde motor. En altijd warm rijden...
On-topic weer; Diesels worden nu massaal gedumpt, en zakken rap in waarde. Over een maand heb je een Fabia/Polo/A1/Ibiza met een lagere km-stand voor hetzelfde geld. Of een jongere, verzin maar.

Persoonlijk vind ik diesels een aanslag op onze gezondheid. Ik moet ook echt hoesten als er weer een diesel voorbij komt. En da's vaak zo'n VAG ding. Die stinken gewoon het hardst!

Bovendien zijn vanwege al eerder genoemde reparaties de financiële voordelen van dieselen al snel teniet gedaan.
Advies: koop liever benzine! :)

Het verleidelijke is wel dat de duitse auto's er na een aantal jaar nog heel knap bij staan. Het zijn verder gewoon zeer degelijke producten. Zoals we van ze gewend waren. De motoren gooien hier de laatste 10-15 jaar helaas letterlijk roet in het eten.
Lijkt me toch ernstig sterk, al was het maar vanwege m'n eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
AndRo555 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:15:
Niet te veel blind staren op de cijfers. Verschil tussen 160 en 170pk is niet veel, zolang je het maar prettig rijden vindt.
Ik voer liefst altijd alles op waar dat mogelijk is haha, beetje een tic van me en waarschijnlijk de reden dat ik op Tweakers zit 8) . Niettemin, het zou idd meer dan 170pk moeten zijn om het de moeite waard te laten zijn, zou ik weer eens moeten onderzoeken, maar had eerder al begrepen dat er dan ook een andere intercooler zou moeten komen, en de vraag is hoever je een 1.4 met standaard 122pk kan/wil pushen zonder dat dat ook reliabilityproblemen met zich meebrengt. Dan kan je denk ik beter een andere auto met een in beginsel potentere motor kopen.
Overigens heeft de flowrate van de cat een groter effect op de temperatuur van de cat, dan zijn locatie in het uitlaatsysteem. Bij korte belasting is locatie nog wel relevant, maar bij langdurig hoge last (denk autobahn) niet meer. En als tuner wil je wel graag dat je ook bij langdurige last geen cats op brand.
Die snap ik niet helemaal. Juist bij een langdurige belasting loopt de temperatuur van de kat toch op en zou een plaatsing verderop in het uitlaattraject beter zijn om 'm niet in de brand te laten vliegen, maar je schrijft dat de locatie alleen relevant is bij korte belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:17:
Nu moet ik hier toch echt even jullie mening over hebben:

[...]

Lijkt me toch ernstig sterk, al was het maar vanwege m'n eigen ervaring.
1. Er zijn issues geweest. Die zijn er ook bij andere fabrikanten (en niet echt meer of minder gemiddeld gezien)
2. VW groep verkoopt 3.7M auto's per jaar in Europa. PSA en Renault samen net wat minder. Ford en BMW net een miljoen.
Mocht er eens iets mis gaan op een VW motor, dan mag dat procentueel nog altijd weinig zijn, toch zijn het in absolute getallen relatief veel auto's. Niet verwonderlijk als je naar de verkoopscijfers.
3. Om voort te gaan op het vorige punt: enkel de verhalen van mensen met problemen lees je op het internet. De miljoenen wagens waar niets aan mankeert lees je niets van.

[ Voor 17% gewijzigd door AndRo555 op 05-04-2018 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Weemism schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:29:
[...]

Ik voer liefst altijd alles op waar dat mogelijk is haha, beetje een tic van me en waarschijnlijk de reden dat ik op Tweakers zit 8) . Niettemin, het zou idd meer dan 170pk moeten zijn om het de moeite waard te laten zijn, zou ik weer eens moeten onderzoeken, maar had eerder al begrepen dat er dan ook een andere intercooler zou moeten komen, en de vraag is hoever je een 1.4 met standaard 122pk zo ver wil pushen zonder dat ook reliabilityproblemen met zich meebrengt. Dan kan je denk ik beter een andere auto met een in beginsel potentere motor kopen.
Wanneer heb je die laten tunen? Was dat een warme dag?
160pk in de zomer en 170pk in de winter is niet echt uitzonderlijk als die getuned is.

Het punt waar het interessanter is om een auto met een potente motor te kopen ligt meestal niet zo ver. Als je echt goedkoop snel wil gaan moet je zoeken naar een last gen 1.8T(F)SI. Zoals in de mk3 Leon te vinden is. Daar kan je quasi plug en play de IS38 turbo opzetten (zelfde als @Vissa66 ) en dan ga je met een tune richting de 360-380pk.
Die snap ik niet helemaal. Juist bij een langdurige belasting loopt de temperatuur van de kat toch op en zou een plaatsing verderop in het uitlaattraject beter zijn om 'm niet in de brand te laten vliegen, maar je schrijft dat de locatie alleen relevant is bij korte belasting?
In steady state (bv continu vollast) is de temperatuur overal gelijk.
Er wordt enkel een beetje warmte afgegeven aan de omgeving door de DP/Turbo en contact met de lucht rondom die items. Maar dit is verwaarloosbaar.
Bij benadering kan je stellen dat de temperatuur evenredig is met hoe "vlot" de lucht op die plek in de uitlaat weg kan. Vlak voor de turbine zit de turbo en kat in de weg, dus daar is de temp het hoogst. Na de turbo heb je enkel nog de kat, dus is de temp lager. Na de kat is het zo goed als omgevingslucht dus daar is de temp nog lager.

(dit is een heel simpele benadering, maar intuïtief hopelijk wel te begrijpen, meer theoretisch is het bij benadering PV=nRT),

Niet in steady state, maar in transient gedrag (bv van lage last naar korte vollast):
Dan heb je de uitlaatlijn (turbo, stalen pijp, etc.) die op een lage temperatuur is en wel wat energie (uitlaatgas warmte) nodig heeft om een hogere temperatuur te bereiken.
Bij korte vollast krijg je al dat staal niet volledig opgewarmd en blijft alles verder weg in de uitlaatlijn koeler.
Dit is ook een van de redenen dat de stock cat zo dicht op de turbo zit. Zo warmt die snel op en doet zijn ding sneller.

De tl;dr:
- korte last: krijgt niet de tijd om alles op te warmen: hoe verder weg hoe koeler
- continue vollast: temperaturen veranderen niet meer en zijn enkel nog afhankelijk van de druk op dat punt in het systeem. (en die druk is afhankelijk van hoe goed de turbo en cat stromen/flowrate)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
AndRo555 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:49:
[...]

Wanneer heb je die laten tunen? Was dat een warme dag?
160pk in de zomer en 170pk in de winter is niet echt uitzonderlijk als die getuned is.
Ben idd bekend met het fenomeen dat turbomotoren beter presteren bij lage omgevingstemperaturen vanwege de hogere dichtheid van koude lucht. In dit geval was het een druilerige dag met een temperatuur van rond de 15 graden meen ik. Toen ik 'm laatst bij VAG techniek weer eens een keer op de rollerbank heb laten zetten was het nog winter en met min of meer dezelfde resultaten, maar weet niet of dit in dit geval überhaupt een factor is gezien dat het testen in beide gevallen (bij resp. JD en VAG techniek) in een geconditioneerde werkplaats plaatsvond (hoewel ze de lucht voor de blower die voor de bank staat waarschijnlijk wel van buiten aanzuigen). Overige factoren (octaangetal, airco en radio uit, K&N luchtfilter etc.) waren hetzelfde.
Het punt waar het interessanter is om een auto met een potente motor te kopen ligt meestal niet zo ver. Als je echt goedkoop snel wil gaan moet je zoeken naar een last gen 1.8T(F)SI. Zoals in de mk3 Leon te vinden is. Daar kan je quasi plug en play de IS38 turbo opzetten (zelfde als @Vissa66 ) en dan ga je met een tune richting de 360-380pk.
Heb hier verder geen ambities in op dit moment, het is meer dat ik het maximale potentieel uit deze auto en motor zou willen halen, niet zeker weet of dat momenteel zo is om een aantal redenen, en wat me persoonlijk dan altijd een beetje jeukt. Maar ik kan me er ook wel weer bij neerleggen als ik hier en daar wat dingen heb gelezen en advies heb ingewonnen. VAG techniek gaf bijvoorbeeld aan dat dit verder een prima waarde is voor deze motor, het feit dat zij dat zeggen over een tune van concurrent JD Engineering geeft mij wel het idee dat dat dan ook wel klopt.
[...]

De tl;dr:
- korte last: krijgt niet de tijd om alles op te warmen: hoe verder weg hoe koeler
- continue vollast: temperaturen veranderen niet meer en zijn enkel nog afhankelijk van de druk op dat punt in het systeem. (en die druk is afhankelijk van hoe goed de turbo en cat stromen/flowrate)
Duidelijk verhaal, begrijp 'm nu, dank voor de uitgebreide uitleg (y) .

Off topic, hoewel het in dit geval dus over de Scirocco's van mij en @Verwijderd begon (wat t.o.v. welke andere 1.4 TSI overigens natuurlijk niet uitmaakt), iedereen kent waarschijnlijk de camo Gallardo met skibox van Jon Olssen wel:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/807/40548566594_64f849c6d2_c.jpg

Voor de minder gefortuneerden geeft DutchScirocco een voorbeeld van hoe het ook kan:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/899/39453096000_35b164a9e0_c.jpg

;) , (via Autoblog/Autojunk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 12:22
Sinds gister zit ik met het volgende probleem. Ik heb het een en ander al geprobeerd, wellicht dat jullie mijn lijstje kunnen aanvullen met wat ik kan controleren.

Probleem: Ruitenwissers en pomp doen het niet meer. Eerst deed de pomp het niet maar de wissers nog wel. Na 1 ritje deden de wissers het ook niet meer. Dag daarvoor deden beiden items het nog zonder problemen. Hoewel de achterwisser op een ander systeem zit doet deze het wel (wissen en spuiten).

Auto: Golf 5 - 2005, geen Xenon ingestalleerd.

De zekeringen nagelopen, maar die zien er nog goed uit.

Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

YoGi_Berra schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:27:
Sinds gister zit ik met het volgende probleem. Ik heb het een en ander al geprobeerd, wellicht dat jullie mijn lijstje kunnen aanvullen met wat ik kan controleren.

Probleem: Ruitenwissers en pomp doen het niet meer. Eerst deed de pomp het niet maar de wissers nog wel. Na 1 ritje deden de wissers het ook niet meer. Dag daarvoor deden beiden items het nog zonder problemen. Hoewel de achterwisser op een ander systeem zit doet deze het wel (wissen en spuiten).

Auto: Golf 5 - 2005, geen Xenon ingestalleerd.

De zekeringen nagelopen, maar die zien er nog goed uit.

Iemand nog ideeen?
Omdat ik a-technisch ben. Even naar de dealer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Niet online
Iemand ervaring met het chiptunen van een Golf 7 1.6 TDI (110pk) in combinatie met een 5 versnellingsbak?
Hoe goed kan die versnellingsbak met het extra koppel om?

Wil graag in de nabije toekomst een VagTechniek Stage 1+ kuurtje ondergaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 12:22
@GerCor
Maar lampjes verwisselen kan je als de beste :P

Ik ga vanmiddag ook maar eventjes langs de garage inderdaad. Even de pomp laten doormeten.
Gelukkig hier geen last van steenmartens, dus ik hoop dat m'n bedrading heel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:52
TabacosPrimeros schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:14:
Iemand ervaring met het chiptunen van een Golf 7 1.6 TDI (110pk) in combinatie met een 5 versnellingsbak?
Hoe goed kan die versnellingsbak met het extra koppel om?

Wil graag in de nabije toekomst een VagTechniek Stage 1+ kuurtje ondergaan.
Kan prima. 5 versnellingen? Dacht dat die 6 had namelijk. Maar de handbakken kunnen vaak meer koppel aan dan de DSG's/

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Rainesh schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:17:
[...]

Kan prima. 5 versnellingen? Dacht dat die 6 had namelijk. Maar de handbakken kunnen vaak meer koppel aan dan de DSG's/
De bakken kunnen veel aan, zelfs de DSG's. Echter loop je bij beiden eerst tegen de limiet van de koppelingen. En die is nu eenmaal wat makkelijker te vervangen/upgraden bij een manuele bak.

[ Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 06-04-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Niet online
[...]

Misschien is die in Nederland altijd met een 6 bak geleverd. In ons Belgenland is het altijd wel iets anders 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

YoGi_Berra schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:14:
@GerCor
Maar lampjes verwisselen kan je als de beste :P
Maar dan kijk ik eerst even op YouTube hoe dat moet. Ik weet ook hoe je een spiegelglas van de buitenspiegel moet verwijderen: heel voorzichtig. Dus, dan is het een kwestie van: ken je grenzen. Mooi klusje voor de monteur van VW want als ik het zelf ga doen gaat het vast kapot.
Ik ga vanmiddag ook maar eventjes langs de garage inderdaad. Even de pomp laten doormeten.
Gelukkig hier geen last van steenmartens, dus ik hoop dat m'n bedrading heel is.
Precies. Mocht de pomp nou kapot zijn, kun je altijd zelf nog beslissen of je die door de monteur laat vervangen of dat je het zelf gaat doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatyYe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 18:37
Ik heb dan gisteren eindelijk de keuze gemaakt om ook een VW Polo te gaan kopen. Geweldig gevoel om je eerste auto eindelijk te kunnen kopen en mogen kopen.

Als die is afgeleverd zal ik nog wat foto's plaatsen :)

Basisuitvoering: Highline
Motor: 1.0 TSI 95pk handgeschakeld
Kleur: Pale Copper
Velgen: Mak Wolf, 17 inch
Interieur: Titaanzwart / ceramique
Opties die ik op de auto erbij heb genomen:
Executive pakket (Navigatie, groot scherm, DAB+, alarm etc.)
Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
Parkeersensoren (PDC)
Spiegelpakket
Licht & zicht pakket
Spraakbediening van media (Voice Control)
LED Achter verlichting
Getinte glazen achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

85 1.2 tsi en 1.6tdi 105 bestaan inderdaad met 5bak, ook in Nederland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
azz_kikr schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:59:
[...]

85 1.2 tsi en 1.6tdi 105 bestaan inderdaad met 5bak, ook in Nederland :D
Ik dacht dat dat alleen in de Polo's was, op de 86pk 1.2 tsi versie in de Golf na dan..
Pagina: 1 ... 36 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS