Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 126 Laatste
Acties:
  • 556.977 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

'We' hadden toch afgesproken dat je voortaan achteruit zou inparkeren? >:)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
GerCor schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:52:
[...]

'We' hadden toch afgesproken dat je voortaan achteruit zou inparkeren? >:)
Ja moet ik echt gaan doen.
Had hem ver naar achteren staan maar hij rolde net een tikje naarvoren in de P.

Als ik zo wegga maar heel voorzichtig naar achteren rijden..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die ga je nog wel een keer kwijt rijden Bram. :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:25:
Die ga je nog wel een keer kwijt rijden Bram. :(
Zit vastgeschroefd dus dan ben ik de rest van de bumper ook kwijt ben ik bang :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 19:30
Vandaag al m'n rubbertjes en busjes vervangen van mijn schakel systeem in de golf 2. Kon niet eens meer schakelen naar de 1e versnelling..... Schakelt weer als een zonnetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Wel een leuk artikel op Autoblog over cabriolet studies van/voor VW die het nooit tot productiestatus hebben gehaald. Artikel en reacties zijn vooral lyrisch over de dakloze Corrado, zie onder. Zelf ben ik wat minder overtuigd, niettemin, grappig om te zien wat had kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4788/39167294440_4c24589db5_c.jpg

Een Scirocco cabrio, hoe zou dat er uit hebben gezien :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:39
Vind juist de Corrado wat minder, maar heb het model nooit echt mooi gevonden.
Diverse andere cabrio's van de lijst vind ik wel wat hebben. Jammer dat die er nooit gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

De corrado vind ik nog steeds mooier san de huidige scirocco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Deadsy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:11:
Vind juist de Corrado wat minder, maar heb het model nooit echt mooi gevonden.
Diverse andere cabrio's van de lijst vind ik wel wat hebben. Jammer dat die er nooit gekomen zijn.
Eens v.w.b. de cabriovariant idd, maar de normale coupé heeft toch altijd wel een magische aantrekkingskracht op me gehad. Die typische eind jaren 80 styling, de belofte van hoge prestaties in een compact formaat, heb het bij meer auto's uit die tijd zoals ook de Alfa Romeo SZ. Zal de leeftijd wel zijn :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:32:
De corrado vind ik nog steeds mooier san de huidige scirocco.
Gij zijt zeker 30+?

Ik vindT een Corrado juist niets en zie een Scirocco veel liever!

Veel vinden de achterkant twijfelachtig maar het geheel spreekt mij wel aan, met een lekkere agressieve voorkant O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 22:51
Einde verhaal voor de Polo 6N1.. Auto start bijna niet meer, moet gas vol intrappen als ik wil dat de auto start, dikke witte/blauwe rook uit de uitlaat welke de hele straat vult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 01:18:
[...]

Gij zijt zeker 30+?

Veel vinden de achterkant twijfelachtig maar het geheel spreekt mij wel aan, met een lekkere agressieve voorkant O+
Bij de Corrado klopt het plaatje gewoon helemaal. Is ook altijd al een zeldzaam beestje geweest. Stukken mooier dan de nieuwe scirocco!

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Toen de Corrado op de markt kwam was het een hele mooie auto. Nu oogt de auto erg gedateerd. Scirocco is een stuk moderner en past nog prima in 2018. Ik heb niks met oldtimers. Mogen de shredder in.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
azz_kikr schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:28:
[...]

Stukken mooier dan de nieuwe scirocco!
Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, en ik vind de Corrado en Scirocco III wat dat betreft ook niet vergelijkbaar met elkaar, de auto's komen uit verschillende tijdperken (20 jaar verschil) en daardoor met een totaal verschillende visie op design en met hun eigen specifieke charme. Ik kan het beide waarderen in ieder geval.
[...]

Ook dat is kennelijk subjectief haha, ik vind juist de achterkant (mits de wagen ook op de goede hoogte staat, de stance kan het voorkomen van de Scirocco m.i. maken of breken) juist het lekkerst met die lekker brede heupen. De voorkant daarentegen heb ik altijd juist wat iel gevonden.

De laatste facelift van de Scirocco, die in NL niet beschikbaar is en sinds kort volgens mij helemaal uit productie is gehaald, kan me overigens een stuk minder bekoren. De scherpe lijnen die VW in z'n modellenlijn doorvoert en normaal goed uitpakt deed de 'rocco in mijn mening weinig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

[...]

Gij zijt zeker 30+?

Nog net geen 40 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 20:52
Toen ik 29 was en mijn 2de leasewagen moest uitkiezen zou dat een scirocco geweest zijn. Maar opt nippertje beslist dat een 5 deurs toch beter was omdat we in de leasetermijn mss wel aan een kindje zouden beginnen. En dat was ook zo :).
Al heb ik daar altijd een beetje spijt van gehad.

Daarom heb ik nu de grotere ‘sportieveling’ gekozen nu. 5-deurs en voor 1 volwassene en 1 5-jarige ruimte zat :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:12:
Toen ik 29 was en mijn 2de leasewagen moest uitkiezen zou dat een scirocco geweest zijn. Maar opt nippertje beslist dat een 5 deurs toch beter was omdat we in de leasetermijn mss wel aan een kindje zouden beginnen. En dat was ook zo :).

Daarom heb ik nu de grotere ‘sportieveling’ gekozen nu. 5-deurs en voor 1 volwassene en 1 5-jarige ruimte zat :).
Heb je spijt van de kinderen of van de keuze van de auto?? :+ :+

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:12:

Zeg, wat zit je nou allemaal te kletsen man? Hup. naar de garage en laat die 'hot wheels' monteren. We zitten allemaal op de foto's te wachten ...... al weken. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruut
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 11:42
JB076 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:03:
[...]

Sowieso eerder dan die zwarte van mij. :(:)
Ik kreeg gisteren de melding dat mijn polo (eindelijk) op transport naar Nederland komt.

Chaos, panic, & disorder - my work here is done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
BlazeMuis schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:56:
Einde verhaal voor de Polo 6N1.. Auto start bijna niet meer, moet gas vol intrappen als ik wil dat de auto start, dikke witte/blauwe rook uit de uitlaat welke de hele straat vult.
Wilde ik nog op reageren, want natuurlijk erg vervelend. Ik weet helaas te weinig van motortechniek om je met je oorspronkelijke vraag te helpen, maar nu lijkt het verhaal dus helemaal voorbij. Witte rook is doorgaans koelvloeistof die in de verbrandingskamer komt, en dus problemen met de koppakking, blauwe/zwarte rook duidt op een onjuiste verbranding of het verbranden van olie (of interne motorcomponenten).

Hoe dan ook niet fijn en hoop dat er desalniettemin nog wat aan te doen is door de garage, maar vrees dat kostentechnisch niet heel rendabel meer zal zijn er nog veel aan te doen gezien de leeftijd van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Bruut schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:54:
[...]

Ik kreeg gisteren de melding dat mijn polo (eindelijk) op transport naar Nederland komt.
Tof! Wat voor een?
Het viel me al op dat ze nog zo schaars zijn op 's lands wegen. Maar dat zou dan moeten gaan veranderen de komende tijd *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

pwillemske schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:18:
[...]

Heb je spijt van de kinderen of van de keuze van de auto?? :+ :+
Zo te lezen meer spijt van de moeder van zijn kind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Ze te lezen meer spijt van de moeder van zijn kind ;)
:| Niet gezien...dat is wel balen (of juist niet O-) )

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:41

Mimiix

Professioneel Prutser

BlazeMuis schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 08:56:
Ik heb zelf een polo en weet wel het eea. Welke motorcode gaat het om en welke ontsteking heb je?

Het contactslot kan eventueel defect zijn (wat ik zo lees) alleen dat geld alleen voor die fout in de computer. Zelf neig ik naar de Ecu om de combinatie van fouten. Die blauwe rook is namelijk foute ontsteking. Wat trouwens ook nog kan is dat de verkeerde ontsteking erop zit, of verkeerd afgesteld. Dat heb ik al eens gehad.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Ja ik zie ze nog maar weinig, die nieuwe polootjes. Ik ga er binnenkort met eentje rijden wel.
Hoogstwaarschijnlijk wordt het contract voor lease wagens aangepast waardoor het voor mij ook eens interessant wordt gezien Wealer eraan wordt toegevoegd, waardoor golf en polo beschikbaar wordt.

Men zegt dat de nieuwe polo net zo groot is als de golf 4, wat ik opzicht prima zou vinden. Vooral als we kijken naar de 22% bijtelling vind ik dit dan een betere keuze dan de golf.. Tenzij iemand z'n 7% bijtelling GTE gaat afstaan waar de helft van mijn bedrijf mee rijdt. :')

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruut
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 11:42
JB076 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Tof! Wat voor een?
Het viel me al op dat ze nog zo schaars zijn op 's lands wegen. Maar dat zou dan moeten gaan veranderen de komende tijd *O*
een 85 kW/DSG highline met o.a. executive pakket, beats-audio, 17 inch pamplona en Active Info Display.

Chaos, panic, & disorder - my work here is done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
D3nnisd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:19:
[...]

Ik heb zelf een polo en weet wel het eea. Welke motorcode gaat het om en welke ontsteking heb je?

Het contactslot kan eventueel defect zijn (wat ik zo lees) alleen dat geld alleen voor die fout in de computer. Zelf neig ik naar de Ecu om de combinatie van fouten. Die blauwe rook is namelijk foute ontsteking. Wat trouwens ook nog kan is dat de verkeerde ontsteking erop zit, of verkeerd afgesteld. Dat heb ik al eens gehad.
De startmotor heeft het ook begeven door het aantal keer dat we aan 't starten waren.

Heb nu een andere 6N1 1.4, kunnen kopen, welke een volledig onderhoudsboekje heeft, elektrische ramen (passagiers kant werkt soms wel soms niet, denk een kabelbreuk of connector die niet helemaal lekker is, maar een leuke korting daarvoor kunnen krijgen, is ook geen ramp). Voor de rest laten keuren bij een garage van mijn keuze en er is niks mis met de auto.

Helaas wel een 1.4 nu ipv 1.6, maarja zal wel wat zuiniger zijn, plus dat de verzekering een tientje per maand goedkoper is nu, dat is wel weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Die Honda S2000 zijn ook niet snel zeg, moest gewoon van het gas af :+

Snap wel dat ze in Fast and Furious 100k in moeten stoppen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Het is er weer tijd voor. Kon echt niet langer. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UaKhbU20VGQc7wMxBaIzW7MU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-04 09:50
GerCor schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:30:
Het is er weer tijd voor. Kon echt niet langer. 8)

[afbeelding]
Ik heb 1 week een volvo gereden met pano dak stond elke avond in de wasstraat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vanmiddag met open dak gereden. Blijft toch heerlijk zo'n open dak. Is geloof ik - af fabriek - € 1.000 extra maar voor € 2.000 al plezier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Vorige week mijn nieuwe Polo mogen ophalen.
Zoals beloofd wat foto's en de specs.

Ik weet niet zo goed wat de beste manier is om foto's toe te voegen, dus ik heb maar even een link naar mijn OneDrive toegevoegd:
https://1drv.ms/f/s!Auba3WySwuS5lH_PXbYG1gCZo0-F

Basisuitvoering: Highline
Motor: 1.0 TSI 95pk handgeschakeld
Kleur: Ivory Silver
Velgen: Pamplona Adamantium Dark, 17 inch
Interieur: Titaanzwart/pale gray (Style pakket)
Opties:
Executive pakket (Navigatie, groot scherm, DAB+, alarm etc.)
Advance pakket (Panoramadak, LED koplampen etc.)
Style pakket (Donkere bekleding, donkere hemelbekleding, verstelbare lendensteun)
Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
Achteruitrijcamera (Rear View)
Digitaal intrumentenpaneel (Active Info Display)
Parkeerassistent (Park Assist)
Spiegelpakket
Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
Dodehoeksensor (Side Assist)
Licht & zichtpakketet uitparkeerassistent
Winterpakket
Spraakbediening van media (Voice Control)
High-end geluidsysteem Beats®
Telefoon draadloos oplaadbaar

Ik had deze kleur nog nooit in het echte gezien, maar ik moet zeggen dat ik het echt super mooi vindt. Dit was namelijk mijn 2e keus, omdat ik de Limestone Grey wou hebben, maar die was niet leverbaar i.c.m. de Highline uitvoering. Achteraf vindt ik deze kleur toch mooier, vooral i.c.m. met het gedeeltelijk zwarte dak

Als voorloopauto had ik een Polo 5, maar dit is echt een wereld van verschil. Veel meer ruimte binnenin (vooral voor iemand van 1.60m) en een veel luxere uitstraling. De 1liter motor is ook opvallend stil en trillingvrij. Ook op hoge snelheid hoor je de motor bijna niet (135kmh op 3000toeren). Deze drie cilinder (95pk/175nm) is ook merkbaar feller/sneller dan de 1.2 vier cilinder (90pk/160nm) uit de Polo 5.

Wat ik wel jammer vindt is dat de bochtverlichting/mistlichten halogeenlampen zijn. Naast deze lampen heb ik in de bumper ook LED DRL lampen die bij mij zijn uitgeschakeld. Misschien dat ik deze als bochtverlichting kan laten instellen. (De LED DRL in de bumper wordt alleen gebruikt als je halogeen koplampen hebt. Bij LED koplampen zit de DRL in de koplampunit verwerkt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Nice man!
Hier een fototje van je

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eoX4cBTms6yIIcKXUD7Fe006/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:18:
Die Honda S2000 zijn ook niet snel zeg, moest gewoon van het gas af :+

Snap wel dat ze in Fast and Furious 100k in moeten stoppen :D
Atmosferisch standaard blokje @ 9000 rpm vs petjes turbo getuned blokje. 8)7

Ook al ben ik geen honda fan, de motor in een s2000 is redelijk indrukwekkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:41

Mimiix

Professioneel Prutser

BlazeMuis schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:41:
[...]

De startmotor heeft het ook begeven door het aantal keer dat we aan 't starten waren.

Heb nu een andere 6N1 1.4, kunnen kopen, welke een volledig onderhoudsboekje heeft, elektrische ramen (passagiers kant werkt soms wel soms niet, denk een kabelbreuk of connector die niet helemaal lekker is, maar een leuke korting daarvoor kunnen krijgen, is ook geen ramp). Voor de rest laten keuren bij een garage van mijn keuze en er is niks mis met de auto.

Helaas wel een 1.4 nu ipv 1.6, maarja zal wel wat zuiniger zijn, plus dat de verzekering een tientje per maand goedkoper is nu, dat is wel weer mooi meegenomen.
Ah! Dus een echte polo fan? Die 1.6 ben ik niet zo van veel gedoe en verbruik.

Zelf heb ik een 1.4 16v. Gaat als een trein. Dat raam is waarschijnlijk een contact. Als je wilt kan ik ie van demontage schema's voorzien (of je er bij helpen mits je in de buurt woont). De deuren heb ik al compleet uit elkaar gehad.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

svr89 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:18:
Wat ik wel jammer vind is dat de bochtverlichting/mistlichten halogeenlampen zijn. Naast deze lampen heb ik in de bumper ook LED DRL lampen die bij mij zijn uitgeschakeld. Misschien dat ik deze als bochtverlichting kan laten instellen. (De LED DRL in de bumper wordt alleen gebruikt als je halogeen koplampen hebt. Bij LED koplampen zit de DRL in de koplampunit verwerkt)
Op zich is halogeen geen probleem. Het enige wat vervelend is, is de kleur. Zelf heb ik mijn mistlampen -geel- vervangen door blauw/wit. Ziet er nu prima uit. Zullen bij jouw Polo ook wel ledlampen in kunnen maar dan moet je het waarschijnlijk laten coderen.

Weet je zeker dat het ledlampen zijn naast de mistlampen? Niet gewoon een afdekplaatje? Lijkt me sterk dat VW ledlampen monteert die je niet kunt inschakelen/gebruiken. Maar, als het echte lampen zijn dan moeten slimmerikken in dit forum: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1769593/0 het kunnen activeren. Of het nut heeft als bochtenverlichting vraag ik me af.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Tylen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:09:
Zo te lezen meer spijt van de moeder van zijn kind ;)
Zoiets :).
GerCor schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:26:
Zeg, wat zit je nou allemaal te kletsen man? Hup. naar de garage en laat die 'hot wheels' monteren. We zitten allemaal op de foto's te wachten ...... al weken. :9
Limburger eh, traaaag..., but here they are
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/818/40285591514_814fb93264_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4778/27123926018_c5023f289c_c.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Engineer Stewie op 24-03-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Fraaie kar! _O_ En gezien de kentekenplaten waarschijnlijk nog betaalbaar ook :').

Wel tof dat dat randje onder de motorkap ook weer in de Polo terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Engineer Stewie Keurig hoor, echt een limousine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50
svr89 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:18:
Vorige week mijn nieuwe Polo mogen ophalen.
Zoals beloofd wat foto's en de specs.

Ik weet niet zo goed wat de beste manier is om foto's toe te voegen, dus ik heb maar even een link naar mijn OneDrive toegevoegd:
https://1drv.ms/f/s!Auba3WySwuS5lH_PXbYG1gCZo0-F

Basisuitvoering: Highline
Motor: 1.0 TSI 95pk handgeschakeld
Kleur: Ivory Silver
Velgen: Pamplona Adamantium Dark, 17 inch
Interieur: Titaanzwart/pale gray (Style pakket)
Opties:
Executive pakket (Navigatie, groot scherm, DAB+, alarm etc.)
Advance pakket (Panoramadak, LED koplampen etc.)
Style pakket (Donkere bekleding, donkere hemelbekleding, verstelbare lendensteun)
Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
Achteruitrijcamera (Rear View)
Digitaal intrumentenpaneel (Active Info Display)
Parkeerassistent (Park Assist)
Spiegelpakket
Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access)
Dodehoeksensor (Side Assist)
Licht & zichtpakketet uitparkeerassistent
Winterpakket
Spraakbediening van media (Voice Control)
High-end geluidsysteem Beats®
Telefoon draadloos oplaadbaar

Ik had deze kleur nog nooit in het echte gezien, maar ik moet zeggen dat ik het echt super mooi vindt. Dit was namelijk mijn 2e keus, omdat ik de Limestone Grey wou hebben, maar die was niet leverbaar i.c.m. de Highline uitvoering. Achteraf vindt ik deze kleur toch mooier, vooral i.c.m. met het gedeeltelijk zwarte dak

Als voorloopauto had ik een Polo 5, maar dit is echt een wereld van verschil. Veel meer ruimte binnenin (vooral voor iemand van 1.60m) en een veel luxere uitstraling. De 1liter motor is ook opvallend stil en trillingvrij. Ook op hoge snelheid hoor je de motor bijna niet (135kmh op 3000toeren). Deze drie cilinder (95pk/175nm) is ook merkbaar feller/sneller dan de 1.2 vier cilinder (90pk/160nm) uit de Polo 5.

Wat ik wel jammer vindt is dat de bochtverlichting/mistlichten halogeenlampen zijn. Naast deze lampen heb ik in de bumper ook LED DRL lampen die bij mij zijn uitgeschakeld. Misschien dat ik deze als bochtverlichting kan laten instellen. (De LED DRL in de bumper wordt alleen gebruikt als je halogeen koplampen hebt. Bij LED koplampen zit de DRL in de koplampunit verwerkt)
Super dikke bak. Leuke opties!
Apart dat de bumper DRL er wel zit, maar niet gebruikt wordt. LED koplampen zijn bij de Polo trouwens wel erg vet, die mis ik wel een beetje

Overigens bij mij zelf LED erin gezet. Heeft even geduurd voor ik de juiste LED lampen had die een goed lichtbeeld geven.

Todo is nu nog het mistlicht, maar krijg de lampjes er niet "nog" niet uit. Gelukkig kun je ze wel benaderen zonder de bumper te demonteren, dus enkel wiel naar binnensturen en dan kun je zo het kapje verwijderen.

Trouwens je zegt 95Pk met 175nm? Dat moet denk ik gewoon 160nm zijn.

EDIT:
Apart, lees nu ook overal 175nm.. Weet toch zeker toen ik de Polo in Januari kreeg, er nog op veel sites 160nm bij de reviews stond... Zal wel aan mij liggen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
160 Nm is dat rijdende fornuis (TGI) dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:57:
[...]

Atmosferisch standaard blokje @ 9000 rpm vs petjes turbo getuned blokje. 8)7

Ook al ben ik geen honda fan, de motor in een s2000 is redelijk indrukwekkend...
Over het blok kan je weinig zeggen inderdaad.

Maakt het niet minder leuk verder :+

Ding stuiterde wel, zijn die zo strak geveerd?
Vraag me wel af of die nog stock was, stonk behoorlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:49:
[...]

Over het blok kan je weinig zeggen inderdaad.

Maakt het niet minder leuk verder :+

Ding stuiterde wel, zijn die zo strak geveerd?
Vraag me wel af of die nog stock was, stonk behoorlijk.
De eerste s2000 zijn beenhard afgeveerd. Ideaal voor op circuit, iets te botserig inderdaad op normale wegen. Naarmate ze nieuwer werden, werden ze iets comfortabeler. En als hij stonk, dan klopt bovenstaande zeker. De ap1 olie verbruik is redelijk hoog. 1 liter en meer per 2-3000km is normaal. In de modellen na 2004 is dit beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:45:
[...]

De eerste s2000 zijn beenhard afgeveerd. Ideaal voor op circuit, iets te botserig inderdaad op normale wegen. Naarmate ze nieuwer werden, werden ze iets comfortabeler. En als hij stonk, dan klopt bovenstaande zeker. De ap1 olie verbruik is redelijk hoog. 1 liter en meer per 2-3000km is normaal. In de modellen na 2004 is dit beter :D
Was wel het model voor 2004.
Aardig olie verbruik hebben ze dan, was vast wat verbrande olie dat ik rook :')

Op het einde zien je hem vooral stuiteren terwijl de weg helemaal niet slecht is daar;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38
Ook geen partij he, 240pk en geen koppel tegen 400pk en wel koppel. :+

Ben je alweer op de bank geweest Bram? 8)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:38:

Absoluut waar!
Kan me wel voorstellen dat meneer denkt dat die snel is en niet ziet dat ik een R vaar.

“Dat golfje rij ik wel even zoek”
:(:)

Nee, nog niet op de bank geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 25-03-2018 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Je hebt er wel 12pk bij gekregen zie ik! >:)

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
Leuk zo'n alcantara stuurwiel, wat een werk om dat weer lekker fluffy te krijgen. :)

Mooi weer vandaag dus we mogen niet klagen! oOo

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2qx3zm0.jpg

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Vissa66 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:38:

Beetje appels met peren ook vergelijken. Als hij die honda gelijk tuned zoals ons Flamousje dan wil ik het nog wel eens zien wie er wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:15:
[...]

Beetje appels met peren ook vergelijken. Als hij die honda gelijk tuned zoals ons Flamousje dan wil ik het nog wel eens zien wie er wint.
Bij Sprintjes als dit maakt het niet uit ;)
Dan krijgt hij het niet op de weg.

Ze zijn wel lekker licht :Y

@Vissa66 nice!
Blijft erg mooi :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 25-03-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Famous schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:43:
[...]

@Vissa66 nice!
Waarom zou hij het niet op de weg krijgen? Is achterwiel aandrijving he. En als dat slecht zou zijn reden ze er bij de F1 ook niet mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:43:
[...]

@Vissa66 nice!
Jij ook niet, jij hebt hulpmiddeltjes nodig zoals pseudo 4wd en Dsg en launch control nodig. :+

Die s2000 heeft Rwd, bijna alle dikke wagens hebben Rwd en geen problemen om het op de weg te krijgen.

400 pk op de achteras gaat net iets makkelijker. En de close ratio bak maakt hem ideaal voor sprintjes. (Ook nodig met zo een smalle powerband) Moet je natuurlijk wel kunnen rijden...... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Tylen schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:39:
[...]

Waarom zou hij het niet op de weg krijgen? Is achterwiel aandrijving he. En als dat slecht zou zijn reden ze er bij de F1 ook niet mee ;)
Haal die spoilers er eens af en kijk dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Laatst online: 28-05 21:26
iemand ervaring met "yatour - usb / aux / sd"
https://www.audiovolt.nl/...rface-adapter-vw-12-pins/

Ik heb een RNS300 radio, vw 5 2008 - echter zonder CD player. maar kom er niet uit of het mogelijk is om deze aan te sluiten.

Iemand?

Edit: kom ook echt 0 sites tegen over de rns300 :x

[ Voor 9% gewijzigd door seadogg op 25-03-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

seadogg schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:48:
iemand ervaring met "yatour - usb / aux / sd"
https://www.audiovolt.nl/...rface-adapter-vw-12-pins/

Ik heb een RNS300 radio, vw 5 2008 - echter zonder CD player. maar kom er niet uit of het mogelijk is om deze aan te sluiten.

Iemand?

Edit: kom ook echt 0 sites tegen over de rns300 :x
lijkt me van wel. Die yatour zit op je cdwisselaar poort in de quad lock. Hou er rekening mee, dat die yatour een virtuele cdwisselaar is met mp3's. Dus je kan niet gewoon 2000 songs op usb knallen. :) Moet in mapjes en blijft beperkt.
Engineer Stewie schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:52:
[...]

Haal die spoilers er eens af en kijk dan :)
Hoe veel downforce denk je dat zo een spoiler geeft voor een sprintje? 0,0 :)

Spoiler is pas "echt" effectief bij snelheden boven de 100-140ish.

[ Voor 50% gewijzigd door SadisticPanda op 25-03-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
JB076 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 23:20:
Fraaie kar! _O_ En gezien de kentekenplaten waarschijnlijk nog betaalbaar ook :').

Wel tof dat dat randje onder de motorkap ook weer in de Polo terugkomt.
Tnx!

Het is een lease, dus valt super mee. In aankoop lijkt het niet veel te schelen qua aankoopprijs. Maar denk dat diesel wel stuk harder belast wordt in Nederland. Enfin, voor 140€ netto bijtelling kan je niet sukkelen.

Al heb ik nu de velgen/banden zelf betaald uiteraard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 20:26
Vissa66 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:15:
Leuk zo'n alcantara stuurwiel, wat een werk om dat weer lekker fluffy te krijgen. :)

[afbeelding]
Heerlijk he, mooi weer, beetje klussen aan de auto...biertje erbij....flessenopener niet nodig want die zitten aan je stuurwiel:p

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Laatst online: 28-05 21:26
azz_kikr schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:59:
[...]

lijkt me van wel. Die yatour zit op je cdwisselaar poort in de quad lock. Hou er rekening mee, dat die yatour een virtuele cdwisselaar is met mp3's. Dus je kan niet gewoon 2000 songs op usb knallen. :) Moet in mapjes en blijft beperkt.
Top, dank voor je info. Wil hem vooral gebruiken om mijn iphone op te kunnen laden en eventueel spotify.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[afbeelding]
Vrijdag nog 2 Berliner bollen bij AH gehaald en lekker opgegeten bij de ingang van de winkel. Was iets van € 0,60 voor 2. Ik hoef die verpakking niet in de auto, dus dat na het nuttigen gelijk in de vuilnisbak. Dan moet je geen Alcantara stuurwiel hebben want er blijft altijd wel wat van die troep aan je handen zitten.

>:)

@Famous Oud filmpje? Want je speelt hier met je rijbewijs. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 25-03-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:58

[afbeelding]
Super vet zo’n alcantara stuurwiel, maar dan moet je geen zweethanden hebben zoals mij :P Je wilt mijn toetsenbord al niet zien.. (of aanraken xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:06:
[...]

Jij ook niet, jij hebt hulpmiddeltjes nodig zoals pseudo 4wd en Dsg en launch control nodig. :+

Die s2000 heeft Rwd, bijna alle dikke wagens hebben Rwd en geen problemen om het op de weg te krijgen.

400 pk op de achteras gaat net iets makkelijker. En de close ratio bak maakt hem ideaal voor sprintjes. (Ook nodig met zo een smalle powerband) Moet je natuurlijk wel kunnen rijden...... O-)
Maar dat is allemaal standaard bij mijn auto en gebruikte hier geen acceleratie hulp ;)

Ik heb genoeg rdw auto's, in situatie als gelijk, opgedrukt.
M5, M3, CLS55 AMG, E63 AMG, etc.

Daar tegenover ben ik genoeg keren eruit gereden bij hogere snelheden :+
De gekste was toch wel een M5 V10 (E60?) die liep echt goed uit. ;w
Kleine comfort is dat mijne toen standaard was dus dat verschil zijn nu stuk minder zijn.

Zeker als de weersomstandigheden niet optimaal zijn voor hen krijgen ze het niet weg.
Het is bij zulke auto's niet 'dom' het gas intrappen, iets wat ik wel kan :)
Tylen schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:39:
[...]

Iets met appels en peren wat je al aangaf :9 :o

Maar genoeg over de e-penis :$

@GerCor Nee, is in buitenland.
Mijn rijbewijs komt niet meer op het spel.

@Engineer Stewie Erg dik!
Komen er toevallig nog andere veren onder? Denk dat het dan echt af is! :*)

al snap ik dat je dat niet doet met een lease bak :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Rainesh schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:42:
[...]

Heerlijk he, mooi weer, beetje klussen aan de auto...biertje erbij....flessenopener niet nodig want die zitten aan je stuurwiel:p
Fantastisch, heb nu al zin in de zomer. Valt nog genoeg te klussen dus laat maar komen dat mooie weer!
Scrtz schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:36:
[...]

Super vet zo’n alcantara stuurwiel, maar dan moet je geen zweethanden hebben zoals mij :P Je wilt mijn toetsenbord al niet zien.. (of aanraken xD)
Nee idd haha! Hoe dan ook raakt het alcantara een beetje plat en glad op de plekken waar je vaak het stuur beet hebt. Knapt dan weer flink op na een goede borstelbeurt. :+ 8)

M3P 24'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Engineer Stewie schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 23:16:
[...]

Zoiets :).

[...]

Limburger eh, traaaag..., but here they are
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie auto, maar die velgen vind ik dan weer verschrikkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 00:57:
[...]

Fantastisch, heb nu al zin in de zomer. Valt nog genoeg te klussen dus laat maar komen dat mooie weer!

[...]
zoals downpipe :D :D :D :D :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Famous schreef op maandag 26 maart 2018 @ 00:48:

@Engineer Stewie Erg dik!
Komen er toevallig nog andere veren onder? Denk dat het dan echt af is! :*)

al snap ik dat je dat niet doet met een lease bak :+
Goh, hij zou een stuk netter tonen met een subtiele verlaging, denk aan 3cm oid. Ik zou het er gerust nog aan kunnen geven en heb ook een offerte gevraagd.
Maar we spreken over België en als je iets aan de veren verandert (schokdempers mag dan weer wel) moet je naar een 'tuningskeuring'. Vanaf dan is het hek helemaal van de dam...

Moet je met attesten, offerte van de wagen of de catalogus beginnen bewijzen dat de getinte ramen, spoiler op achterklep, luchthappers vooraan,... allemaal er standaard op zat. Verder wordt de volledige geometrie nagekeken, maar daar kan je alleen maar blij mee zijn natuurlijk, moet de verlaging over de nodige attesten beschikken en er moet een montageverslag van een erkende dealer bijzitten (je mag dat dus ook niet zelf doen).
NotSoSteady schreef op maandag 26 maart 2018 @ 01:00:

Mooie auto, maar die velgen vind ik dan weer verschrikkelijk.
:'( , Foei!
Nee, velgen zijn een persoonlijk ding natuurlijk. Ik vind ze mooi en in het echt tonen ze nog mooier dan op foto. Nu, in de winter gaan ze er weer af natuurlijk, tot de volgende zomer :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Het is alweer een tijdje lente hoor eng Stewie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Tylen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 06:56:
Het is alweer een tijdje lente hoor eng Stewie. ;)
Nja inderdaad. Maar in de maanden met kans op sneeuw (lees zout op de weg) gaan ze eraf natuurlijk.
En mss krijg ik wel een zotte kronkel in mijn hoofd en komen er volgend jaar weer andere velgen onder.
Moet ik deze wel weg krijgen natuurlijk want die zijn op maat geboord voor VW. Is gewoon een direct fit met dezelfde bouten + slotbout enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
:+

Eerst nog even de GFB DV+ monteren voordat hij naar de tuner gaat en dan zijn de schijven en blokken rondom aan de beurt. Ahhhh wat kan ik daar niet tegen, prachtig schone velgen met daarachter vieze smerige verroeste schijven/naven. Rondom mooi setje gegroefde schijven die ook meteen zwart gecoat zijn op het remvlak na. :9 :)

Ja de std schijven netjes maken kan ook, geen zin in, gelijk nieuwe meuk erop. :P :D I <3 fresh parts!

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ja, toen mijn velgen er te zaterdag afgingen na amper 3500km op de teller zag ik ook al dat de naven verroest zijn 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:05
Is het DynAudio systeem in een Arteon vergelijkbaar met het systeem in de nieuwe Golf?
Ik heb het namelijk nog nooit gehoord in een Golf, maar zaterdag wel in een Arteon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Bioflap schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:51:
Is het DynAudio systeem in een Arteon vergelijkbaar met het systeem in de nieuwe Golf?
Ik heb het namelijk nog nooit gehoord in een Golf, maar zaterdag wel in een Arteon..
Zal wel waarschijnlijk maar is in zijn totaliteit nogal duur. Ik moest voor Dynaudio vanalles upgraden en kwam op bijna 2500€ uit... Dat vond ik er lichtjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Engineer Stewie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:53:
[...]

Zal wel waarschijnlijk maar is in zijn totaliteit nogal duur. Ik moest voor Dynaudio vanalles upgraden en kwam op bijna 2500€ uit... Dat vond ik er lichtjes over.
Voor de Golf is hij 650 euro. Best een prijzig systeem, waarvan ik toch ga twijfelen of ik het erop moet zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marsjee
Dus, eindelijk de juiste LED lampen geïnstalleerd, geven een goed lichtbeeld!
Zeer tevreden met de lichtopbrengst en hoe het licht op het wegdek geprojecteerd is.
Geel licht is niet meer van deze tijd, ziet er veel beter uit zo.

Afbeeldingslocatie: https://i389.photobucket.com/albums/oo340/marsjee/20180326_0611421.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Bioflap schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:56:
[...]

Voor de Golf is hij 650 euro. Best een prijzig systeem, waarvan ik toch ga twijfelen of ik het erop moet zetten.
Ja!

@Engineer Stewie waarschijnlijk kwam de radio upgrade erbij?
Welke radio heb je nu?

Je kan eventueel kijken om Helix in te bouwen, geeft ren mooi geluid. Weet alleen niet of dat is beschikbaar is voor een Arteon..

@Marsjee en dan heb je nog van die gekken die het juist geel maken, de verlichting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Famous schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:03:

@Marsjee en dan heb je nog van die gekken die het juist geel maken, de verlichting :+
Haha, ach, bij een oldtimer staat het soms wel weer leuk. Zo heeft een maat van mij een oldtimer jetta. Das dan wel weer vet!

Btw, nu ik toch lees over die Helix. Kan dat op het standaard Radio systeem? In mijn vorige auto had ik ook wat geluid ingebouwd. Soms mis ik het toch die extra bass. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Famous schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:03:
@Engineer Stewie waarschijnlijk kwam de radio upgrade erbij?
Welke radio heb je nu?

Je kan eventueel kijken om Helix in te bouwen, geeft ren mooi geluid. Weet alleen niet of dat is beschikbaar is voor een Arteon..
Voor mij is standaard geluid goed genoeg hoor. Het is niet dat dat barslecht is, de auto is zeer goed geïsoleerd en je kan dus met een 'minder' systeem uit.

Ik heb de discover media gps, maar die hoef je voor Dynaudio niet te upgraden.
Je moet pack ambiante nemen (waarvan ik enkel de gay sfeerverlichting niet heb), andere inleg in de deuren (alu ipv nep carbon) wat ik niet mooi vindt en een volwaardig reservewiel zodat de subwoofer er in past. Je kan 400€ besparen op het reservewiel maar heb met de vorige auto een klapband gehad icm repartiekit en dat is gewoon wegslepen.
Om 6h s'morgens aan de dichtsbijzijnde bandencentrale afgezet worden is niet alles kan ik je zeggen. Ik heb nu dus een 'klein' reservewiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ik ben dan weer juist van mening dat je die Dynaudio wel moet nemen en juist als die maar 650 euro is.

@Bioflap Gewoon doen. Vooral als je hem vaak hard hebt staan en een muziekliefhebber bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Tylen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:49:
Ik ben dan weer juist van mening dat je die Dynaudio wel moet nemen en juist als die maar 650 euro is.

@Bioflap Gewoon doen. Vooral als je hem vaak hard hebt staan en een muziekliefhebber bent.
Ja en ja. Even kijken hoe de werkgever er op reageert.
Verder heb ik een offerte laten opstellen in Kurkuma Yellow. Weet niet of de leasemaatschappij daar vrolijk van wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Bioflap schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:57:
[...]

Ja en ja. Even kijken hoe de werkgever er op reageert.
Verder heb ik een offerte laten opstellen in Kurkuma Yellow. Weet niet of de leasemaatschappij daar vrolijk van wordt ;)
_/-\o_ _/-\o_

Denk niet dat de leasemaatschappij daar moeilijk over gaat doen. Maar dat is geen gebruikelijke kleur en dus zal de restwaarde lager zijn (moeilijker te verkopen) en dus het lease tarief omhoog gaan. Tenminste dat denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Tylen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:58:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Denk niet dat de leasemaatschappij daar moeilijk over gaat doen. Maar dat is geen gebruikelijke kleur en dus zal de restwaarde lager zijn (moeilijker te verkopen) en dus het lease tarief omhoog gaan. Tenminste dat denk ik ;)
In de configurator gaat hij wel iets omhoog ja. Ben inmiddels verliefd op de kleur, hij stond met R-Line pakket en Kurkuma yellow in de showroom bij Zijm Duiven _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2017/03/nowy-volkswagen-golf-polska-premiera-12.jpg?x13328

[ Voor 36% gewijzigd door Bioflap op 26-03-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
D3nnisd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:48:
[...]

Ah! Dus een echte polo fan? Die 1.6 ben ik niet zo van veel gedoe en verbruik.

Zelf heb ik een 1.4 16v. Gaat als een trein. Dat raam is waarschijnlijk een contact. Als je wilt kan ik ie van demontage schema's voorzien (of je er bij helpen mits je in de buurt woont). De deuren heb ik al compleet uit elkaar gehad.
Haha jazeker, tot nu toe de fijnste auto die ik heb gehad. Kan zeer veel zelf aanpassen/repareren en 2e hands onderdelen zijn volop te vinden. Inbouw mogelijkheden qua geluid is ook enorm, by far de meest makkelijke auto om een leuke set in te bouwen.

Gister de subwoofer weer ingebouwd en alle standaard speakers door JBL vervangen.

Gister met de auto door de wasstraat, sindsdien trilt/schokt de auto een beetje tijdens het remmen, gister niet echt tijd gehad om te kijken ivm een verjaardag waar ik heen moest. Zal vanmiddag ff kijken wat er aan de hand is zodra m'n vriendin weer is van werk. Ik vermoed een scheve remschijf, remblokken zijn bijna nieuw, dus dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Tylen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:58:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Heb dat bij de bestelling van mijne ook nagevraagd, voor de leasemaatschappij was elke metallic kleur goed. Maar voor het bedrijf niet :).

Maar wij hebben eigenlijk geen vaste leaseprijs. We hebben op basis van standaard leaseprijs auto's die we kunnen bestellen + optiebudget. Wil je opties bij, dan betaal je die zelf (voor 50% aftrekbaar via belastingsaangifte). De extra opties vallen zo buiten de leaseprijs.
Alleen over velgen/banden wordt moeilijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Engineer Stewie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:24:
[...]

Heb dat bij de bestelling van mijne ook nagevraagd, voor de leasemaatschappij was elke metallic kleur goed. Maar voor het bedrijf niet :).

Maar wij hebben eigenlijk geen vaste leaseprijs. We hebben op basis van standaard leaseprijs auto's die we kunnen bestellen + optiebudget. Wil je opties bij, dan betaal je die zelf (voor 50% aftrekbaar via belastingsaangifte). De extra opties vallen zo buiten de leaseprijs.
Alleen over velgen/banden wordt moeilijk gedaan.
Ik heb geen idee hoe mijn werkgever het gaat doen. Ik wil sowieso de Highline Business R uitvoering, mede door het uiterlijk, 17 inch velgen, sportstoelen en standaard LED-koplampen. Enige extra optie die erop moet is een panoramadak, de rest is allemaal leuk om te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Bioflap schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:00:
[...]

In de configurator gaat hij wel iets omhoog ja. Ben inmiddels verliefd op de kleur, hij stond met R-Line pakket en Kurkuma yellow in de showroom bij Zijm Duiven _/-\o_
[afbeelding]
Zeker mooi !
Deze ook zien staan bij van Udenhout destijds, mooi kleurtje en lekker "uniek" in de zin van, die zie je nog niet veel >:) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Over licht en koplampen gesproken:

’Koplampen nieuwe auto’s gevaar voor andere bestuurders’

Moet zeggen dat ik me hier wel in kan vinden en goed dat dit eindelijk wordt aangekaart. Er is momenteel een beetje een koplampgekte gaande bij de grote fabrikanten v.w.b. de maximale lichtopbrengst, nog los van de mensen die aftermarket LED rommel en Xenon look pitjes in hun standaard halogeenunits installeren.

Van de week ook weer een paar keer verblind door niet alleen tegemoetkomers, maar vooral ook door préééééémium splinternieuwe SUV's en consorten die me verblindden via de buitenspiegels (binnen god zij dank zelfdimmende spiegel anders was het nog erger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Weemism schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:01:

Moet zeggen dat ik me hier wel in kan vinden en goed dat dit eindelijk wordt aangekaart. Er is momenteel een beetje een koplampgekte bezig bij de grote fabrikanten v.w.b. de maximale lichtopbrengst, nog los van de mensen die aftermarket LED rommel en Xenon look pitjes in hun standaard halogeenunits installeren.

Van de week ook weer een paar keer verblind door niet alleen tegemoetkomers, maar ook door préééééémium splinternieuwe SUV's en consorten die me verblindden via de buitenspiegels (binnen god zij dank zelfdimmende spiegel anders was het nog erger).
Tijd voor een grotere auto denk ik met serieuse buitenspiegels hahah

En nu even serieus .

Weet iemand ergens een tekening oid te vinden voor de speakers in de 7 FL Om te zoeken maar eventueele verbeteringen .

En nogmaals deze vraag het logo voor op de golf 7 FL kun je niet zwart maken denk ik toch?

[ Voor 10% gewijzigd door glydoscoop op 26-03-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie

Moet zeggen dat ik me hier wel in kan vinden en goed dat dit eindelijk wordt aangekaart. Er is momenteel een beetje een koplampgekte bezig bij de grote fabrikanten v.w.b. de maximale lichtopbrengst, nog los van de mensen die aftermarket LED rommel en Xenon look pitjes in hun standaard halogeenunits installeren.

Van de week ook weer een paar keer verblind door niet alleen tegemoetkomers, maar ook door préééééémium splinternieuwe SUV's en consorten die me verblindden via de buitenspiegels (binnen god zij dank zelfdimmende spiegel anders was het nog erger).
Ik heb nu van die standaard LED koplampen en nog niemand gehad die terug seint ofzo en gebruik die DLA dan ook nog altijd. Heb tot nu toe ook nooit last van anderen moet ik zeggen.
Je ziet wel echt dat de high beam begint te schijnen waar de low beam ophoudt, denk dat VW wel een goede afstelling heeft daarin.

Behalve idd SUV's en bestelwagens, maar met dimmende buitenspiegel, retedonkere achteruit en dimmende binnenspiegel is dat geen issue :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 22:10
Bij mij stond afgelopen APK ook nog "afstellen koplampen" erbij, heb het idee dat ze nu meer/sneller meedraaien? Lijkt me inderdaad rete-irritant om zo'n xenon koplamp in je gezicht te hebben schijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Weemism

pff dat had ik dus laatst, zag helemaal niks meer door een X6 die achter me reed. Zelfs met de dimmende binnen en buitenspiegels was het licht ongelooflijk fel!

@glydoscoop begin eerst met het dempen van je deuren, dat kan al heel wat uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
glydoscoop schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Tijd voor een grotere auto denk ik met serieuse buitenspiegels hahah
Vraag me dan af wat je bedoelt met serieuze buitenspiegels, of zijn die tegenwoordig ook zelfdimmend?
[edit] postjes boven me, dank, kennelijk wel dus :) .

Los daarvan, het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat er allerlei kunstgrepen moeten worden uitgehaald om te compenseren voor gemankeerde verlichtingssystemen die fabrikanten zelf installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Weemism op 26-03-2018 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Weemism schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:40:
[...]

Vraag me dan af wat je bedoelt met serieuze buitenspiegels, of zijn die tegenwoordig ook zelfdimmend?
[edit] postjes boven me, dank, kennelijk wel dus :)

Los daarvan, het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat er allerlei kunstgrepen moeten worden gedaan om te compenseren voor gemankeerde verlichtingssystemen die diezelfde fabrikanten installeren.
Ja die zijn tegenwoordig ook zelfdimmend :) Heb niet zo lang geleden links en rechts dimmend geretrofit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Rainesh schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:39:
@Weemism

pff dat had ik dus laatst, zag helemaal niks meer door een X6 die achter me reed. Zelfs met de dimmende binnen en buitenspiegels was het licht ongelooflijk fel!

@glydoscoop begin eerst met het dempen van je deuren, dat kan al heel wat uitmaken.
Ja ben heel tevreden met het geluid maar aangezien het weer beter wordt en ik wat te doen wil hebben dacht ik misschien de deurspeakers even aanpakken, gelijk de verlichting inbouwen enzo

En over mijn zoektocht naar velgen heb een leuk set gevonden. Wel maar 17 inch alleen wel voor een gunstige prijs met nieuwe bandjes gebalanceerd en wel . Ga er nog 1 dag over na denken twijfel namelijk over kwaliteit verschil met de originele en ook aamgezien de zaak eerste 2 onderhoudsbeurten en banden betaald wat komt te vervallen als ik maat groter pak als 16

[ Voor 11% gewijzigd door glydoscoop op 26-03-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04 12:22
Rainesh schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:46:
[...]

Ja die zijn tegenwoordig ook zelfdimmend :) Heb niet zo lang geleden links en rechts dimmend geretrofit.
Het zou mooi zijn als die er voor de Golf ook waren.
Hoe werkt dat eigenlijk, hebben die hun eigen lichtsensor? Of gaat dat allemaal via de binnenspiegel?

[ Voor 15% gewijzigd door yamahabest op 26-03-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:39:
@Weemism

Ja die SUV's zijn het ergste inderdaad, veel te hoog waardoor die vaak in je ogen schijnen..

Dat moment ook als je in een auto rijd s'avonds zonder automatisch dimmende binnenspiegel :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 23:27

Wom

Onze Italiaanse Golf is vorige week in Nederland aangekomen. Direct naar de spuiter gebracht (wegwerken steenslag en wat krasjes) en gaat morgen naar de RDW voor de keuring. Dus misschien ergens deze week de sleutels :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:17:
[...]

Ja die SUV's zijn het ergste inderdaad, veel te hoog waardoor die vaak in je ogen schijnen..

Dat moment ook als je in een auto rijd s'avonds zonder automatisch dimmende binnenspiegel :-)
Moet je in een verlaagde auto rijden, helemaal top dan. :+

Hier in de buurt rijdt een oudere Volvo V70.
Meneer heeft denk ik zelf een xenon kitje ingebouwd. Naast dat het echt fel blauw licht is, is het ook niet afgesteld.

Kwam hem gisteren weer tegen, overdag terwijl de zon goed scheen.
Als tegenligger wordt je echt compleet verblind, zelfs overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:34:
[...]

Moet je in een verlaagde auto rijden, helemaal top dan. :+

Hier in de buurt rijdt een oudere Volvo V70.
Meneer heeft denk ik zelf een xenon kitje ingebouwd. Naast dat het echt fel blauw licht is, is het ook niet afgesteld.

Kwam hem gisteren weer tegen, overdag terwijl de zon goed scheen.
Als tegenligger wordt je echt compleet verblind, zelfs overdag.
Haha mooi is dat he, had laatst een klant die halogeenverlichting kwam halen want zijn xenon was APK afgekeurd, lekker voor hem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Bij zulke debielen zet ik altijd groot licht aan. Als hun dat dan ook terug doen (9 van de 10 keer) dan druk ik gelijk de mistlampen/bermverlichting erbij aan de voorkant. Tegen de tijd dat ze hun knopje gevonden hebben zijn ze alweer voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66

Van de week ook weer een paar keer verblind door niet alleen tegemoetkomers, maar vooral ook door préééééémium splinternieuwe SUV's en consorten die me verblindden via de buitenspiegels (binnen god zij dank zelfdimmende spiegel anders was het nog erger).
Ligt echt aan het type auto / systeem. In de Golf reageert hij dusdanig op tijd dat andere weggebruikers er geen last van hebben. In mijn vorige auto had ik met regelmaat dat ik het grootlicht zelf even dimde omdat ik zag dat het systeem niet of te laat reageerde op tegenliggers. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Vissa66 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:20:
[...]

Ligt echt aan het type auto / systeem. In de Golf reageert hij dusdanig op tijd dat andere weggebruikers er geen last van hebben. In mijn vorige auto had ik met regelmaat dat ik het grootlicht zelf even dimde omdat ik zag dat het systeem niet of te laat reageerde op tegenliggers. :+
Ik denk dat je doelt op de grootlichtassistent? In het geval van mijn rant ging het meer om de algemene lichtopbrengst en het lichtbeeld van veel moderne auto's als gevolg van nieuw toegepaste lichttechnieken zoals LED en tegenwoordig zelfs lasers, en de trend van steeds meer lichtopbrengst en witter licht die daarmee gepaard gaat.

Zoals het artikel aangeeft zijn fabrikanten druk met innovatie op dat gebied, met name ook de Duitse drie. Het gevolg is dat dit verlichtingssystemen oplevert die vooral degene achter het stuur zouden moeten helpen, hoewel zelfs dat twijfelachtig is als je ook het autoblogartikeltje leest, maar voor de overige weggebruikers uitermate storend en gevaarlijk kunnen zijn.

Ik vond Xenon, hoe cool ook, om die reden in het verleden al een ramp, maar wat ik recentelijk persoonlijk dus ervaar is het steeds vaker voorkomt dat ik vanuit de buitenspiegels wordt verblind door auto's die op de rijbaan links of rechts van me rijden.

Nu rij ik zelf een oud krot van een wagen natuurlijk, en heb dus geen zelfdimmende buitenspiegels, net als 98% van het Nederlandse wagenpark, dus zal er wellicht meer last van hebben dan sommigen hier, maar ik vind het om die reden dus wel een kwalijke ontwikkeling, zeker omdat ie vanuit de autofabrikanten zelf komt. En dan heb ik het zoals gezegd dus niet eens over aftermarket China en Xenon imitatie verlichttingskits die mensen zelf installeren, vooral omdat de lichtopbrengst daarvan meestal juist lager is dan fatsoenlijke standaard H7 halogeen, en strooilicht dus ook niet zo hinderlijk.

Maar goed, /rant wat mij betreft hoor, vooral een constatering en persoonlijke ergernis. De techniek op dit vlak is tenslotte nog in ontwikkeling en zal de komende jaren vast/hopelijk ook wel beter worden. In de tussentijd doe ik m'n zonnebril wel op als het donker is.
Pagina: 1 ... 33 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS