Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.079 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Ik bedoel niet met ACC maar gewoon bij het stoplicht. Zodra het groen wordt geef je gas, en normaal ben ik iemand die vlot reageert en wegrijdt maar nu waren al een of twee auto's voorbij voor het een beetje op gang kwam.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
GerCor schreef op zondag 4 maart 2018 @ 08:48:
Ik heb het zelf niet dus geen idee of dat bijdraagt aan wegrijden zonder schokken. Gewoon een handschakelbak zonder ACC. En dan is het, wat mij betreft, een uitstekende functie. Werkt met deze kou trouwens nauwelijks.
Maar tov een dsg ben je oertraag natuurlijk. Ik vond start/stop al irritant met schakelbak (omwille van het trillen van de diesel bij start) maar met DSG is het echt om een degou van te krijgen.

Merk je gasrespons veranderen hard? Vind dat die best wel goed reageert standaard.

Heb wel gemerkt dat standje S op de dsg meer reageert hoedat ik rij met een schakelbak. Wat hoger in toeren en afremmen op de motor.
Maar vind D relaxter, bij S heb je zo een ingestudeerd schokje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Engineer Stewie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:13:
Maar tov een dsg ben je oertraag natuurlijk.
Ik heb nooit haast. Autorijden is voor mij ontspanning, geen inspanning.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:31:
[...]

Dat geloof ik niet. Waarom heb je dan een handbak?

:+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:34:
Dat geloof ik niet. Waarom heb je dan een handbak?

Ik ben gewend zelf beslissingen te nemen. Kan ook maar niet wennen aan dat 'eco-advies scherm'. :9

Automaat rijdt heerlijk hoor, als je veel in de file staat. Maar waar ik woon zijn geen file's. Hooguit als er een aanrijding is geweest. Of, als je met die flippers snel wilt schakelen. Maar dat is weer voor mensen die haast hebben en zo sportief mogelijk rijden. Heb ik allemaal gedaan en maakt geen indruk meer op mij.

Ik ga zo weer even bij mij moeder op bezoek. Iets van 100 km rijden enkele reis. Waarvan zo 95 km op CC. Versnelling vanaf zo 60 km p/u in 6. Muziekje aan...... heerlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 04-03-2018 09:44 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:40
GerCor schreef op zondag 4 maart 2018 @ 08:48:
Ik heb het zelf niet dus geen idee of dat bijdraagt aan wegrijden zonder schokken. Gewoon een handschakelbak zonder ACC. En dan is het, wat mij betreft, een uitstekende functie. Werkt met deze kou trouwens nauwelijks.
Sowieso als ik in de t6 rij van de zaak merk ik niks van start stop en schoken . De bedoelig is wel rem los 1,2,3 gas . Niet je rem laten schieten en meteen oo het gas ! Dan is het logisch dat je goed voelt dat je wegrijd en dus niet comfortabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:31:
[...]

Ik heb ook nooit haast maar het beperkt vermogen dat ik heb zet ik wel in :+ .
Ik heb het over start/stop uit en auto hold uit bij vertrekken.

Jij gaat van rem naar rem+koppeling, in 1ste rammen, koppeling lichtjes laten opkomen en ondertussen van rem naar gas en als laatste koppeling helemaal op laten komen en gas geven.

Dsg is rem los en gas in.

De auto heeft gewoon minder tijd om de systemen terug in/uit te schakelen en dat voel je in bv een schokje bij vertrek. Ik heb auto hold en start/stop gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Engineer Stewie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:28:
[...]

Ik heb ook nooit haast maar het beperkt vermogen dat ik heb zet ik wel in :+ .
Ik heb het over start/stop uit en auto hold uit bij vertrekken.

Jij gaat van rem naar rem+koppeling, in 1ste rammen, koppeling lichtjes laten opkomen en ondertussen van rem naar gas en als laatste koppeling helemaal op laten komen en gas geven.

Dsg is rem los en gas in.

De auto heeft gewoon minder tijd om de systemen terug in/uit te schakelen en dat voel je in bv een schokje bij vertrek. Ik heb auto hold en start/stop gewoon uit.
Het zou handiger zijn als ze zouden kijken naar rem erop? Motor uit. Rem los? Motor starten. Dan heb je in ieder geval niet dat je het gas indrukt en er niks gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Vindt auto hold juist heerlijk.
Zelf ook beperkt vermogen met slechts 105pk.
Maar kan toch "snel" weg zijn.

Ik tik lichtjes het gas aan
De motor start en dan is het opbouwen door gas in te drukken.

Snel (genoeg) weg zonder schokken en toch als eerste weg.
Het is even wennen. Maar totaal geen last het start stop systeem.

Op bepaalde momenten na dat het stoplicht net op groen gaat, en de auto.dan eerst net uit gaat. Dat duurt het wel lang voordat je weer weg bent

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb het stop/start systeem aangepast dat hij de ingestelde werking onthoud. Dus ook als ik de auto weer start de volgende dag staat hij (in mijn geval) nog steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:11:
Ik heb het stop/start systeem aangepast dat hij de ingestelde werking onthoud. Dus ook als ik de auto weer start de volgende dag staat hij (in mijn geval) nog steeds uit.
Ik heb een handgeschakelde 6-bak in mijn auto en heb absoluut geen "last" van het automatische start/stop systeem. Systeem treed pas in werking als de bak in vrij staat én de koppeling niet ingetrapt is, iets wat zelden tot nooit voor komt tenzij ik voor een open brug o.i.d. moet wachten.

Met een DSG bak kán het systeem veel meer (te veel?) zelf regelen en dan kan ik me voorstellen dat het een irritant systeem wordt tijdens een gemiddelde stadsrit (en je het dus liever volledig uitschakelt / uitgeschakeld laat).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
DarkSide schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:41:
Vindt auto hold juist heerlijk.
Zelf ook beperkt vermogen met slechts 105pk.
Maar kan toch "snel" weg zijn.
Mijn beperkt vermogen heeft 45pk meer, maar heb wss wel wat meer gewicht mee te zeulen.

Nu, heb krap 1300km dsg ervaring, heb dus nog niet alle trucjes door.

Heb daarstraks overigens met een manueel geschakelde gereden van mijn vriendin. Koppeling vergeten bij in 1ste te zetten, rem indrukken en startten (terwijl die in eerste stond), handrem vergeten af te zetten...
Wat een miserie zo een handgeschakelde bak :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Engineer Stewie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Mijn beperkt vermogen heeft 45pk meer, maar heb wss wel wat meer gewicht mee te zeulen.

Nu, heb krap 1300km dsg ervaring, heb dus nog niet alle trucjes door.

Heb daarstraks overigens met een manueel geschakelde gereden van mijn vriendin. Koppeling vergeten bij in 1ste te zetten, rem indrukken en startten (terwijl die in eerste stond), handrem vergeten af te zetten...
Bij handgeschakeld verwachten ze natuurlijk wel dat je de basisbeginselen van autorijden onder de knie hebt.

"Vergeten koppeling in te drukken"....als je daar al over moet nadenken. :+

Dsg is rem los en gas in
Vertrekken doe je even snel in automaat als in handgeschakelde. Het is gewoon het schakelen wat sneller gaat in DSG.

Starten is zelfs iets sneller in manuele. Ik kan gewoon in eerste staan en starten. DSG moet in P staan anders wil die niet starten. Dan moet je nog hem in D zetten ;)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk eens aan. Indrukwekkende vriendin ..... dus. Eentje die je even helemaal doet vergeten hoe je moet schakelen.

Vandaag een heerlijk ritje gemaakt langs de Friese kust. Van Makkum naar Lemmer. Hier en daar een loslopende schaap ontwijken, zonnebril op en Panoramadak helemaal open.

Wat is het leven toch mooi .... in een Golf 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:24:
[...]

Kijk eens aan. Indrukwekkende vriendin ..... dus. Eentje die je even helemaal doet vergeten hoe je moet schakelen.
Die zat er niet bij :). We waren met haar auto weg en moest even iets halen.
Normaal ben ik de betere chauffeur, maar dat was vandaag niet te merken. Nuja, een oude Fiesta is ookal geen feest om mee te rijden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:53
Heerlijk toch in zo'n oude auto rijden, het mooiste is dan nog als je weer in je eigen auto stapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:11:
Mag ik vragen hoe je dat geflikt hebt? Wil ik zelf ook heel graag in mijn wagen. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

xantos schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:24:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat geflikt hebt? Wil ik zelf ook heel graag in mijn wagen. _/-\o_
Waarschijnlijk door minder te betalen voor extra opties. @Tylen rijdt met een BMW, hé >:)

En nou hoop ik écht dat mensen hier het woordje sarcasme eens leren begrijpen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Wat Rainesh met vagcom/vcds/etc doet. Doe ik met esys voor BMW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Is ook mogelijk in VW als je bereid bent wat the klussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Of gewoon permanent uit, evt weer zo uit te zetten via VCDS of carista/obdeleven app

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

televisie ingebouwd in m'n polo... odmat het kan...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Address 57: TV Tuner        Labels: None
   Part No SW: 3C0 919 148 B    HW: 3C0 919 148 
   Component: R78 DTV-JP          0250  
   Revision: R0H14000    Serial number: 80100800042102
   Coding: 0000816
   Shop #: WSC 01324 020 00200
   VCID: 280905E1AEF1FE871A8-807C

Subsystem 1 - Part No: 4F0 919 805 
   Component: R204 TVKLeser       0010

No fault code found.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kv1tIXz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Za2Wqu5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cIQ5i8S.jpg

nu ff kijken waar zo'n smartcardje te scoren is.. :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@iichel Dat soort systemen werkte in 't verleden altijd middels DVB-T (= Digitenne) en daar zijn genoeg CI modules voor te vinden (voor weinig). Digitenne is in de huidige vorm (1.0) alleen eindig als dienst dankzij de NL overheid (én is/blijft sowieso KPN ONLY in Nederland) waardoor je er waarschijnlijk niet lang plezier van gaat hebben in deze óf een toekomstige vorm.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 04-03-2018 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44
wimmel_1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:49:
@iichel Dat soort systemen werkte in 't verleden altijd middels DVB-T (= Digitenne) en daar zijn genoeg CI modules voor te vinden (voor weinig). Digitenne is in de huidige vorm (1.0) alleen eindig als dienst dankzij de NL overheid (én is/blijft sowieso KPN ONLY in Nederland) waardoor je er waarschijnlijk niet lang plezier van gaat hebben in deze óf een toekomstige vorm.
Hij woont niet in NL dus niet van toepassing, en zo te zien is de CI module al geïnstalleerd dus alleen een Smartcard nodig voor Zwitserland. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:19:
Of gewoon permanent uit, evt weer zo uit te zetten via VCDS of carista/obdeleven app
Of batterij sensor eruit, dan kost het je zelfs niets en zet je je het aan en uit wanneer je wilt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
azz_kikr schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:40:

Of batterij sensor eruit, dan kost het je zelfs niets en zet je je het aan en uit wanneer je wilt :p
Heeft dat nergens een nadelig effect, Is dat puur een sensor om het voltage door te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

O, oké. Ook goedemorgen. Net even naar VW servicepunt geweest voor de melding: Proactieve inzittendenbescherming: beperkte werking.

Ik had al op internet gelezen: gordelspanner.

Even de auto uitgelezen: je mag nooit meer gokken. Gordelspanner rechtsvoor. Moet compleet vervangen worden á € 325,50 excl. montage.

Leuk, zo'n Golf 7 met heel veel features. Nadeel: het kan ook kapot.

Woensdagmorgen as 09:00 uur ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:39:
O, oké. Ook goedemorgen. Net even naar VW servicepunt geweest voor de melding: Proactieve inzittendenbescherming: beperkte werking.

Ik had al op internet gelezen: gordelspanner.

Even de auto uitgelezen: je mag nooit meer gokken. Gordelspanner rechtsvoor. Moet compleet vervangen worden á € 325,50 excl. montage.

Leuk, zo'n Golf 7 met heel veel features. Nadeel: het kan ook kapot.

Woensdagmorgen as 09:00 uur ter reparatie.
De wagen is zo oud toch nog niet? Enige coulance regeling of alles volle pot zelf betalen?
Je mag van de gordel toch verwachten dat die zowat de hele levensduur van de auto meegaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb geen idee waar ik 'recht' op heb. Auto is van 12-12-2013. Ik heb nog gevraagd of het alleen de sensor is maar volgens deze lokale VW-service is het een compleet systeem wat vervangen moet worden. Hangt ook af van het modeljaar auto, als ik de monteur goed begrepen heb.

Tsja, als je er zelf, zoals ik, geen verstand van hebt.

[ Voor 75% gewijzigd door GerCor op 05-03-2018 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, slijtage zou kunnen.

Ben je toevallig een zwarte taxi?
Of heb je 5 kinderen die elke week naar voetbal, dansles, gitaarles etc moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Viper® schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:55:
Tja, slijtage zou kunnen.

Ben je toevallig een zwarte taxi?
Of heb je 5 kinderen die elke week naar voetbal, dansles, gitaarles etc moeten.
Eerder, heb je vaak bijna aanrijdingen en moet de gordelspanner dus veel werk verrichten :p.

Mijn auto vind mijn rijstijl ook niet leuk. Ben tegen onnodig remmen en als ik merk dat mijn voorligger wel op tijd van de weg gaat zijn rem ik niet.
Krijg ik een mooi alarm en een keigrote rode auto op mijn AID :+. Mss leert die het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb al eerder geschreven: ik heb nooit haast, rij bijna altijd op CC. Hou ook voldoende afstand (defensieve rijstijl) en was mijn auto iedere week. Mijn vriendin rijdt er ook in en ik weet niet wat zij doet. Maar ik heb nog geen noodstop hoeven maken. Ook nog nooit een alarm voor ongewenst rijgedrag gezien op mijn displays. Deze melding kwam in mijn scherm een paar dagen nadat ik de mistlampen had vervangen. Nog even gezocht op internet of het daar iets mee te maken kon hebben. Storingen die kunnen optreden als je originele onderdelen vervangt maar kon niets vinden. Lijkt me ook sterk dat je lampen vervangt en je een melding krijgt over gordelspanners. Wel denkbaar als je zelf gordelspanners vervangt door niet originele gordelspanners.

2 kinderen. Mijn zoon heeft zelf een auto en mijn dochter heeft geen rijbewijs. Niks met voetballen of, wat ook zou kunnen, stofzuigen onder de stoel waardoor de connector geraakt zou kunnen zijn. Zo smerig wordt mijn auto niet. Dan heb ik dat alweer schoongemaakt.

Het betreft rechtsvoor, de bijrijdersstoel. De bestuurdersstoel gaat regelmatig heen en weer. Mijn vriendin vindt het blijkbaar nodig de stoel steeds naar achteren te plaatsen als ze uitstapt.

Zwarte taxi? Ik ben iemand van de regeltjes. Als ik een zwarte taxi tegenkom meld ik dat direct bij de politie.

Ik hou ook rekening met; kassa voor de garage. Uurtje factuurtje. Maar ja. Er schijnt een explosief in te zitten dat een kogel activeert. Aldus de monteur. Mij zegt het niks want ik ben niet technisch.

[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 05-03-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 08:34:
Ja maar om nu te klooien met een lease auto, dat zou ik dus zelf nooit doen (durven).
VCDS kraait niemand naar, kun je ook weer terug laten zetten bij inleveren. Maar nogmaals, niemand gaat tegen jou zeggen dat je dat niet had mogen doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Phusebox schreef op zondag 4 maart 2018 @ 08:34:
Ja maar om nu te klooien met een lease auto, dat zou ik dus zelf nooit doen (durven).
Dan moet je het iemand anders laten doen, genoeg mensen die het kunnen in het VCDS topic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Overigens had de Highline R waar ik in heb gereden geen start knop. Welke modellen hebben dit wel of is het altijd een optie?
Dat zou ik eigenlijk wel gaan missen aangezien ik dat nu ook al heel wat jaren heb. Als ik bij mijn vrouw in de auto stap vergeet ik altijd dat ik de sleutel nodig heb om te starten...

Luxeproblemen he.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 10:48
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:54:
Overigens had de Highline R waar ik in heb gereden geen start knop. Welke modellen hebben dit wel of is het altijd een optie?
Dat zou ik eigenlijk wel gaan missen aangezien ik dat nu ook al heel wat jaren heb. Als ik bij mijn vrouw in de auto stap vergeet ik altijd dat ik de sleutel nodig heb om te starten...

Luxeproblemen he.
Altijd een optie.....keyless entry / comfort sleutel

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Iemand een idee of gordelspanners onder de wettelijke garantie vallen? 6 maanden wettelijke garantie. Ik heb de auto 5 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Heb je niet standaard 6 maanden Bovag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Alleen de 6 maanden wettelijke garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rainesh schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:57:
[...]

Altijd een optie.....keyless entry / comfort sleutel
Hmm keyless entry wil ik dan weer juist niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:13:
Alleen de 6 maanden wettelijke garantie.
Dan moet het eronder vallen. Gewoon doorzetten en zorgen dat het kosteloos gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:21:
Dan moet het eronder vallen. Gewoon doorzetten en zorgen dat het kosteloos gemaakt wordt.
Maar dan door de verkopende partij en niet mijn lokale VW servicepunt? Geen Bovag bedrijf overigens, de verkoper. En dan ook nog: het moet geïnstalleerd worden door een specialist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoGu5
  • Laatst online: 21:10

BoGu5

hmmmz

Altijd terug gaan naar de verkopende partij om garantie te claimen. Achteraf de kosten verhalen gaat hem denk ik nie worden.

request.getCookies();

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Phusebox schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Hmm keyless entry wil ik dan weer juist niet :o
Ik heb keyless go en geen keyless entry.
Dus open/sluiten met de knoppen op de sleutel en starten met de knop met de sleutel in de broekzak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Net de VW aan de lijn gehad. Hij durft er geen uitspraak over te doen of gordelspanners onder de 6 maanden wettelijke garantie valt. Zij verkopen ook auto's zonder garantie. Het is niet zo, zegt VW, dat je een auto koopt en op alles dan maar 6 maanden wettelijke garantie zit. Auto is van 2013 en dus garantie tot en met 2015. Ik moet dus eigenlijk contact opnemen met de verkoper en hun een uitspraak laten doen. Alleen is die op maandag altijd gesloten. Ik denk dat ik het er maar bij laat en mijn verlies neem. Oeverloos geneuzel over wel of niet ... verpest alleen maar mijn humeur.

Ga morgen wel even bellen maar als het 'nee' is, is het nee.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 05-03-2018 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:34:
Net de VW aan de lijn gehad. Hij durft er geen uitspraak over te doen of gordelspanners onder de 6 maanden wettelijke garantie valt. Zij verkopen ook auto's zonder garantie. Het is niet zo, zegt VW, dat je een auto koopt en op alles dan maar 6 maanden wettelijke garantie zit. Auto is van 2013 en dus garantie tot en met 2015. Ik moet dus eigenlijk contact opnemen met de verkoper en hun een uitspraak laten doen. Alleen is die op maandag altijd gesloten. Ik denk dat ik het er maar bij laat en mijn verlies neem. Oeverloos geneuzel over wel of niet ... verpest alleen maar mijn humeur.

Ga morgen wel even bellen maar als het 'nee' is, is het nee.
Zou niet zo makkelijk bij neerleggen, het is toch wel een behoorlijk bedrag. Gordels vallen volgens mij niet onder slijtage (het iets wat een auto leven mee moet gaan). Gewoon de verkopende partij benaderen en aangeven en gewoon zeggen dat dit onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, grappig @Rainesh en ik begrijp je ook.

Kijk, ik moet dan even op papier aantonen dat het onder de wettelijke garantie valt, neem ik aan? Ik ben geen jurist dus waar vind ik het bewijs dat het onder de wettelijke garantie valt? Misschien weet die verkoper dat ook niet eens. Ik denk dat het een juridisch getouwtrek gaat worden en daar wordt niemand wijzer van.

Ik heb ook begrepen dat Xenonverlichting een autolevenlang meegaat. Heb ze toch al 2 keer op eigen kosten moeten vervangen bij mij trouwe Opel Vectra.

Het is inderdaad een behoorlijk bedrag maar if you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Ik heb net even teruggezocht wanneer ik mijn lampjes - betaald - heb besteld in Chinaland. Hadden er al moeten zijn. Leg ik me dan ook maar bij neer. Gewoon niet bestellen in China. Maar dat was een bedrag van nog geen €5.

Alles onder het seksistische motto: de aanschaf van een auto en een vrouw is het geld niet. Het echte geld zit in het onderhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Verschil is dat een lamp een verbruiksartikel is, net als een accu bijv. Daar valt vaak moeilijk garantie op te claimen. Maar op iets als gordelspanners zou je echt wel garantie mogen eisen zoals @Rainesh al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:18:
Verschil is dat een lamp een verbruiksartikel is, net als een accu bijv. Daar valt vaak moeilijk garantie op te claimen. Maar op iets als gordelspanners zou je echt wel garantie mogen eisen zoals @Rainesh al aangeeft.
Dat begrijp ik. Ik mis alleen de juridische onderbouwing dat ik dat kan eisen. Graag op papier en waar vind ik dat? Als VW het mij niet kan bevestigen. Vandaar ook mijn belletje naar de dealer. Dealer wil en kan daar geen uitspraak over doen. Is echt aan de verkoper.

Wil de verkoper op geen enkele manier over de brug komen wat rest mij dan nog dan juridisch getouwtrek?
En dan begint het met: u zegt dat nu wel maar kunt u ons dat even aantonen? Want anders is het wat ons betreft niet meer dan een mening, u vindt iets.

Vandaar mijn twijfel, ook al - nogmaals - begrijp ik jullie heel goed.

NB Overigens, wel waardevol -vind ik- dat we dat hier bespreken. Ook dat ik de melding nog even genoemd heb. Kunnen anderen dat in een zoekprogramma weer terugvinden. Ik kwam de melding ook tegen op een forum maar die dateren uit 2014/2015.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 05-03-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Engineer Stewie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 07:48:
[...]

Heeft dat nergens een nadelig effect, Is dat puur een sensor om het voltage door te geven?
Heb het op deze manier ook een tijd gedaan, werkt goed en die sensor is puur voor de voltage. Heb nergens anders storing gehad bijvoorbeeld door de sensor.

- Je krijgt alleen: Storing start/stop te zijn op je display.

Nu via VCDS start/stop laten uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ik zou het eens lekker omdraaien @GerCor en de bal bij VW leggen.

Je hebt 6 maanden garantie (staat vast op je factuur) (bv BOVAG garantie van x maanden bij een auto meer dan y euro)
Je mag minimaal 6 maanden goed functioneren van de auto verwachten, onder normale omstandigheden dat is wat garantie is. Daar zitten vast BOVAG voorwaarden aan vast.

Waarom zou VW vinden dat er geen 6 maanden garantie op die gordelspanner zou moeten zitten? Hebben ze daar een goede reden voor? Zo niet, garantie. Klaar. Ik zou me voor 325 euro wel hard maken daarvoor. Zo niet, klacht bij de BOVAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Scrtz schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:19:
Degene die mijn auto regelmatig van onderhoud voorziet heeft een VCDS maar wist niet hoe je start/stop kon uitschakelen. Ik meen dit wel al eens hier gelezen te hebben, iets met voltage aanpassen ergens toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
xantos schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:02:
[...]

Degene die mijn auto regelmatig van onderhoud voorziet heeft een VCDS maar wist niet hoe je start/stop kon uitschakelen. Ik meen dit wel al eens hier gelezen te hebben, iets met voltage aanpassen ergens toch?
@Rainesh kan je hier veel beter mee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Scrtz schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:04:
[...]

@Rainesh kan je hier veel beter mee helpen :)
Yes, i know maar ik woon te ver weg om even langs te gaan. Ik zal anders nog eens even terug lezen, weet zeker dat iemand de info al eens genoemd heeft hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

iichel schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:42:
ik zou het eens lekker omdraaien @GerCor en de bal bij VW leggen.

Je hebt 6 maanden garantie (staat vast op je factuur) (bv BOVAG garantie van x maanden bij een auto meer dan y euro)
Je mag minimaal 6 maanden goed functioneren van de auto verwachten, onder normale omstandigheden dat is wat garantie is. Daar zitten vast BOVAG voorwaarden aan vast.

Waarom zou VW vinden dat er geen 6 maanden garantie op die gordelspanner zou moeten zitten? Hebben ze daar een goede reden voor? Zo niet, garantie. Klaar. Ik zou me voor 325 euro wel hard maken daarvoor. Zo niet, klacht bij de BOVAG.
Oké. We hebben het over wettelijke garantie. De verkoper is geen Bovag bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

en reparerende bedrijf is verkopende bedrijf? just to be clear? of iig onderdeel van dezelfde branche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb net telefoongesprekje gewaagd aan Volkswagen Nederland met als onderstaand eindresultaat.

Op een Volkswagen zit 2 jaar garantie of je moet extra garantie hebben bijgekocht.
Waar wel 'eventueel' garantie op zit, zo vertelde VW NL, is de autolak.
De rest valt dus onder BOVAG garantie en die heb ik niet.

Ergo: ik heb mezelf - maar daar is de aankoopprijs dan ook naar maak ik mezelf wijs- lelijk in de voet geschoten. De melding had ook over een maand kunnen komen en dan viel het ook buiten de BOVAG garantie.

Woensdagmorgen wordt het gerepareerd en betaald en donderdag ben ik het alweer vergeten.

Daarom, zojuist even de auto netjes gewassen. Nu nog even afdrogen en dan ben ik benieuwd naar de auto van @Famous met zijn nieuwe lip en achterspoiler. M.a.w., we gaan over tot de orde van de dag.

Vanzelfsprekend, de geachte forumleden weer bedankt voor hun positieve bijdragen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vraagje over Traffic Jam Assist: werkt dit ook goed bij stapvoets rijdend verkeer met een manuele bak?

Als ik het goed had begrepen van @Rainesh is TJA eigenlijk niets meer of minder dan het activeren van ACC aan lage snelheden. Dus bij fileverkeer zou dit gewoon goed moeten werken op voorwaarde dat je zelf in eerste of tweede versnelling schakelt en bij stilstaand verkeer oplet om te ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

xantos schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:02:
Misschien kan degene die jouw auto onderhoudt hier eens naar kijken? Daar is internet juist prima geschikt voor:

d:)b YouTube: How to switch off start/stop VW/AUDI with VCDS

Zelf heb ik er geen enkel verstand van maar dit lijkt mij het juiste filmpje.

Daarnaast lijkt het mij meer een vraag voor dit forum: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 05-03-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
sloth schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:55:
Vraagje over Traffic Jam Assist: werkt dit ook goed bij stapvoets rijdend verkeer met een manuele bak?

Als ik het goed had begrepen van @Rainesh is TJA eigenlijk niets meer of minder dan het activeren van ACC aan lage snelheden. Dus bij fileverkeer zou dit gewoon goed moeten werken op voorwaarde dat je zelf in eerste of tweede versnelling schakelt en bij stilstaand verkeer oplet om te ontkoppelen?
Lane assist onder de 65km/u aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Klopt, enkel LA. TJA heeft niets met ACC te maken, ik had het even fout onthouden :X

Ik ga dan maar zelf eens eerst ervaring opdoen hoe goed / slecht ACC werkt i.c.m. een manuele bak voor fileverkeer op een recht stuk weg waar LA geen voordeel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Volgens mij kan TJA niet op handgeschakelde auto's. But correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
tiguan schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:23:
Volgens mij kan TJA niet op handgeschakelde auto's. But correct me if I'm wrong.
Dat zou heel goed kunnen, ben het nog niet tegengekomen op een handbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
@GerCor ben nu onderweg naar de spuiter.
Duurt nog wel even dus :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Zo. Ergens in de komende maanden van de up! naar een Polo (1.0 TSI 95pk Comfortline Business)

Iemand enig idee wat de levertijd ongeveer zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 20:15
@Famous of @Rainesh

Waar kan ik zelf een prima versie van VCDS + kabel op de kop tikken? :)

Ik had het toen voor mijn Polo GTI gekocht, wil het toch graag zelf ook weer hebben, makkelijk om zelf wat dingetjes uit te lezen als het nodig is. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Vissa66 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 03:17:
@Famous of @Rainesh

Ik had het toen voor mijn Polo GTI gekocht, wil het toch graag zelf ook weer hebben, makkelijk om zelf wat dingetjes uit te lezen als het nodig is. :)
Ebay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@Famous of @Rainesh

Een neppe zou ik niet durven zeggen.
Heb nu twee neppe waar beide niet werken op mqb platform.

Kan wel bytes lezen maar geen wijziging opslaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Famous of @Rainesh

Gewoon bij de NL importeur/dealer? www.priemus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Wat zijn overigens de ervaringen over chippen.
ja/nee en waar ?

Mijn 1.4 polo uit 2012 heb ik destijds laten chippen bij Jd. Geen problemen mee gehad, 214 pk.
Redelijk in de buurt voor mij en direct een uitdraai van de vermogenstestbank.

Ik vermoed dat het 2 liter blok in de polo gewoon hetzelfde blok is wat in de Golf ligt, dus weinig kinderziektes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:30:
[...]

Gewoon bij de NL importeur/dealer? www.priemus.nl
randstadcarsolutions is veel goedkoper dan priemus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Alleen de NL versie van vcds loopt wel echt achter... volgens priemus 17.8, randstad zit nog op 17.1. De engelse zit nu zelfs in de 18. Nogwat (heb nog niet geupdate omdat ze hier op t werk niet met engels overweg kunnen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TFDev schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:09:
Alleen de NL versie van vcds loopt wel echt achter... volgens priemus 17.8, randstad zit nog op 17.1. De engelse zit nu zelfs in de 18. Nogwat (heb nog niet geupdate omdat ze hier op t werk niet met engels overweg kunnen...)
Ik werk altijd met engelse versie omdat NL vertalingen niet altijd kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:27:
ja/nee en waar ?

Mijn 1.4 polo uit 2012 heb ik destijds laten chippen bij Jd. Geen problemen mee gehad, 214 pk.

Ik vermoed dat het 2 liter blok in de polo gewoon hetzelfde blok is wat in de Golf ligt, dus weinig kinderziektes.
JD is prima, wel hoofdprijs betalen.
@Vissa66 gaat naar VAGtechniek welke ook prima bekend staat al betaal je dan direct 30% minder als het niet meer is.

Het 2 liter blokje lijkt goed al zeiden ze dat ook over de 1.8 blokken waar toch ook (kinder)ziektes in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Famous of @Rainesh

Kan dat niet met de PRO versie van ODBeleven? Als het alleen maar om uitlezen gaat.

Trouwens, zwarte logo's al gemonteerd?

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 06-03-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Viper® schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:27:
ja/nee en waar ?

Met mijn Polo GTI bij JD geweest, die liep al snel kapot. Nou was dat het befaamde 1.4TSI blok, die gaan allemaal stuk. :+

Ik ga de 30ste naar VAGtechniek, waarom? Voor exact hetzelfde werk betaal ik 600 euro minder. Ik vind JD goede gasten maar ze zijn echt duur geworden in de loop der jaren.

Had jij de nieuwe Polo GTI besteld? Reken maar dat het een mega verschil oplevert. Zelfde blok als de Golf GTI, dus die kan zo naar ver boven de 300+. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:35:
[...]

Kan dat niet met de PRO versie van ODBeleven? Als het alleen maar om uitlezen gaat.

Trouwens, zwarte logo's al gemonteerd?
Dankje Ger. Het is inderdaad maar om het uitlezen! :) Zal eens ff kijken!

Als het weer een klein beetje mee zit ga ik donderdag of vrijdag alles monteren. :) 30ste komt langzaam in de buurt dus moet toch beginnen met sleutelen. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 06-03-2018 14:34 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Met mijn Polo GTI bij JD geweest, die liep al snel kapot. Nou was dat het befaamde 1.4TSI blok, die gaan allemaal stuk. :+

Ik ga de 30ste naar VAGtechniek, waarom? Voor exact hetzelfde werk betaal ik 600 euro minder. Ik vind JD goede gasten maar ze zijn echt duur geworden in de loop der jaren.

Had jij de nieuwe Polo GTI besteld? Reken maar dat het een mega verschil oplevert. Zelfde blok als de Golf GTI, dus die kan zo naar ver boven de 300+. :)
Ik had ook het befaamde 1.4 blok maar 0 problemen, geen olie verbruik ook. 85dkm mee gereden.
Eerste wat stuk zou gaan was denk ik de dsg.

Hmm, 600 euro is toch wel een groot gat ja.
Ik verwacht zelf dat 260+ pk wel te doen moet zijn. DSG is ook de 6 traps, die kan tot 400nm volgens mij.

Zon begint weer te schijnen, dakraampje open. Die heb ik nog wel het meeste gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Viper® schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:39:
[...]

Ik had ook het befaamde 1.4 blok maar 0 problemen, geen olie verbruik ook. 85dkm mee gereden.
Eerste wat stuk zou gaan was denk ik de dsg.

Hmm, 600 euro is toch wel een groot gat ja.
Ik verwacht zelf dat 260+ pk wel te doen moet zijn. DSG is ook de 6 traps, die kan tot 400nm volgens mij.

Zon begint weer te schijnen, dakraampje open. Die heb ik nog wel het meeste gemist.
Had je een goed exemplaar te pakken. Ik had een olie verbruik van 1 liter op elke 1500km. Ruim binnen de VW marge echter. :+

DSG problemen, ketting problemen, het hield niet op. Die heb ik uiteindelijk maar snel weer weg gedaan.

Lekker he? Echt heerlijk met dit weer! 8)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Welke dsg bak?
Dq250?

Rij ik nu mee op 515,4nm :)
Ken iemand met 534nm, 0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:42:
[...]

Had je een goed exemplaar te pakken. Ik had een olie verbruik van 1 liter op elke 1500km. Ruim binnen de VW marge echter. :+

DSG problemen, ketting problemen, het hield niet op. Die heb ik uiteindelijk maar snel weer weg gedaan.

Lekker he? Echt heerlijk met dit weer! 8)
Had jij een vroeg model?
die van mij was van mei 2012.
FD7FD7AM015LLSVR07MG
Famous schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:42:
Welke dsg bak?
Dq250?

Rij ik nu mee op 515,4nm :)
Ken iemand met 534nm, 0 problemen.
Polo gti had destijds de 7DSG, was dat niet de dq200 toen

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 06-03-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
@Vissa66 en @Viper®, welk befaamd 1.4 blok bedoelen jullie dan, ik neem aan dan de 160PK twincharger, niet de 122PK turbo?

Zelf heb ik die laatste met chip op maat laten tunen bij JD meer dan 100K km geleden, maar tot dusver 0 problemen mee gehad. JD is denk ik inderdaad wel een beetje te veel aan de prijs geworden, maar als je ook ziet hoe druk het daar altijd is, ook met Duitsers die daar hun blok laten tunen, is het kennelijk een kwestie van vraag en aanbod en kunnen ze het er voor vragen.

Heb m'n Scirocco ironisch genoeg dan weer in het reguliere onderhoud bij VAGtechniek. Fijne mensen daar, pro-actief en gewoon vakmensen. M'n wagen daar recent ook nog op de rollerbank laten zetten om te kijken hoe het ervoor stond met het vermogen waarbij bleek dat JD toch wel een foutje had gemaakt met het vaststellen van het koppel na hun tuning, en gewoon goed en vakkundige mensen en reëel advies. Ik zou beiden partijen dus wel aanraden, maar als het idd zoveel scheelt zou ik zeker voor VAGtechniek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Gti had de 1.4 twincharger met 180pk

160pk was er ook, Golf en Scirocco zat die in.
Is die niet vervangen door de latere 160pk met alleen turbo?
en minder problemen

ik het zelf altijd wel het idee dat hoe rustiger men rijdt hoe meer problemen er later komen.
flink doorknallen en schoonbranden lijkt bij sommige motoren best positief te zijn.

[ Voor 81% gewijzigd door Viper® op 06-03-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:54:
[...]

ik het zelf altijd wel het idee dat hoe rustiger men rijdt hoe meer problemen er later komen.
flink doorknallen en schoonbranden lijkt bij sommige motoren best positief te zijn.
Dat laatste weet ik niet, ik wil regelmatig wel eens flink gas geven bij accelereren naar bijvoorbeeld de snelweg of bij een inhaalactie, maar rij verder eigenlijk behoorlijk rustig en schakel snel door, dus gewoon 50 in z'n 5, alles daarboven in 6. Ik rij in verhouding wel veel snelweg, en tank de laatste tijd altijd RON98. Dat laatste vind ik wel echt schelen in souplesse van de motorloop.

Olieverbruik heb ik nauwelijks met de CAXA 1.4, en enige wat ik verder incidenteel nog wel eens doe is een injectorreiniger bij de tank, mede omdat ik voorheen ook vaak BlueOne tankte, dus met natte ethanol, waarvan ik toch vermoed dat dit iets minder goed voor de injectoren is qua opbouw van residuen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Viper® schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:48:
[...]

Had jij een vroeg model?
die van mij was van mei 2012.
FD7FD7AM015LLSVR07MG

[...]

Polo gti had destijds de 7DSG, was dat niet de dq200 toen
Moest even terug zoeken, 27 Juli 2011 heb ik mijne toen in ontvangst genomen. :)

Na de eerste 1500km kwam het olie lampje al tevoorschijn, 1500km verder weer, en weer. Olie was niet aan te slepen haha. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Weemism schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:53:
@Vissa66 en @Viper®, welk befaamd 1.4 blok bedoelen jullie dan, ik neem aan dan de 160PK twincharger, niet de 122PK turbo?

Zelf heb ik die laatste met chip op maat laten tunen bij JD meer dan 100K km geleden, maar tot dusver 0 problemen mee gehad. JD is denk ik inderdaad wel een beetje te veel aan de prijs geworden, maar als je ook ziet hoe druk het daar altijd is, ook met Duitsers die daar hun blok laten tunen, is het kennelijk een kwestie van vraag en aanbod en kunnen ze het er voor vragen.

Heb m'n Scirocco ironisch genoeg dan weer in het reguliere onderhoud bij VAGtechniek. Fijne mensen daar, pro-actief en gewoon vakmensen. M'n wagen daar recent ook nog op de rollerbank laten zetten om te kijken hoe het ervoor stond met het vermogen waarbij bleek dat JD toch wel een foutje had gemaakt met het vaststellen van het koppel na hun tuning, en gewoon goed en vakkundige mensen en reëel advies. Ik zou beiden partijen dus wel aanraden, maar als het idd zoveel scheelt zou ik zeker voor VAGtechniek gaan.
Zeker weten, die gasten zitten tot over hun oren vol met werk, al drijven ze de prijs op, het blijft druk.

Goed om te horen dat je positieve ervaringen hebt met VAGT, ben benieuwd! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
waarom zoveel Duitsers en werk dan?
is ABT geen optie dan, die zitten toch in Duitsland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
/me Ziet allemaal vermogens voorbij komen, wandelt maar weer verder met 105 heuse paarden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XujHL.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
@GerCor handig tooltje dat OBDeleven! Gelijk besteld, uitstekend voor wat ik ermee wil doen. Lekker makkelijk op de smartphone alles uitlezen! :) Thanks!

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:25:
waarom zoveel Duitsers en werk dan?
is ABT geen optie dan, die zitten toch in Duitsland.
Weet niet of jij wel eens uitdraaien heb gezien van een ABT getunede auto :+?

Voorheen had de Polo een klote dsgbak ja.
Is dat nu nog zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ABT is standaard chipje toch, gewoon van het schap.
En dan 1200 euro ofzo, lol

Polo had de dsg7
nieuwe polo ook, alleen de gti heeft dsg6, ivm vermogen/koppel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ja met droge koppeling, klote dingen die dq200.
Kon 400nm niet eens aan dacht ik.

Als er nu weer een 6-bak inkomt zal het wel de dq250 zijn.
Natte dsg bak die tot 500/525 kan veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
FabianGTI schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:39:
/me Ziet allemaal vermogens voorbij komen, wandelt maar weer verder met 105 heuse paarden

[afbeelding]

Ik ben ook blij met m'n 1.0 TSI met 110 paardjes. Afgelopen twee dagen een 1.4 TSI met 125 paardjes meegehad als leenauto en die maakte beduidend meer herrie dan m'n eigen wagen. Had ik niet verwacht.

YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Je hebt dan ook een cilinder minder die geluid maakt :+

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 06-03-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Iemand toevallig een idee waar de manifold AP sensor zit ? Op een golf 7.5 , collega had daar een foutmelding zitten maar geen idee waar die zit kan alleen maar dingen vinden van de golf 7 maar zijn blok ziet er totaal anders uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
glydoscoop schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:44:
Iemand toevallig een idee waar de manifold AP sensor zit ? Op een golf 7.5 , collega had daar een foutmelding zitten maar geen idee waar die zit kan alleen maar dingen vinden van de golf 7 maar zijn blok ziet er totaal anders uit
Zal wel ergens bovenin zitten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Manifold = Spruitstuk, dus daar zal die sensor dan ook wel ergens rondhangen. Nou alleen nog uitzoeken of 't een inlaat of uitlaat spruitstuk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Famous schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:56:
[...]

Zal wel ergens bovenin zitten toch?
Morgen ff veder zoeken zal proberen foto te schieten bedankt vast

Edit :
Iemand tips waar ik universele canards etc vandaan kan trekken ? Alie duehh maar duurtlang

[ Voor 18% gewijzigd door glydoscoop op 06-03-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Iets met Famous is ongeduldig..

Wat is zon ding trouwens ook lelijk zonder bumper zeg :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nF1RVKWgVlXzqUtaC3SXZ4Lv/full.jpg

@glydoscoop wat is een canard?

[ Voor 9% gewijzigd door Famous op 06-03-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Donald Duck is er één .... Maar ik denk niet dat @glydoscoop zo'n beest bedoeld :)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 06-03-2018 21:11 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS