Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.044 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag over de A2 van A'dam naar Utrecht, en de ACC is een beetje vreemd soms, zeg. Ik hou de maximale afstand aan (vind ik prettig) en iedere keer als er een andere auto bij wilt invoegen heeft mijn ACC dat pas door zodra hij op mijn rijstrook rijdt.

Het gevolg is dat ik eigenlijk te dichtbij een invoegende auto kom, en op het laatste moment besluit mijn ACC om te remmen zodat de afstand weer groter wordt...

Kan dat systeem niet de rijstroken links en rechts van mij in de gaten houden en letten op andere auto's die over de streep bewegen en/of richting aangeven en dus duidelijk willen invoegen? Kan ik mijn ACC zo instellen dat hij gewoon het gas loslaat in plaats van gaat remmen?

Want remmen -> meer afstand -> teveel afstand -> langzaam weer accelereren -> juiste afstand. Ik merkte dat mensen achter mij op een gegeven moment dachten "80 waar je 105 mag?" en mij abrupt gingen inhalen.

ACC is best dom :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Blue-eagle schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:06:
Kan dat systeem niet de rijstroken links en rechts van mij in de gaten houden en letten op andere auto's die over de streep bewegen en/of richting aangeven en dus duidelijk willen invoegen?
Dat doet ACC toch (deels)?
Mijn ACC heeft door dat hij via rechts een auto in begint te halen, en houdt dan in om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

yamahabest schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:14:
[...]

Mijn ACC heeft door dat hij via rechts een auto in begint te halen, en houdt dan in om dat te voorkomen.
Idd, kwam ik gisteravond ook achter!

Rechtsinhalen ist verboten!!

Nee gekke Duitser, rechts van de blokmarkering mag je wél inhalen :(

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
[...]

Lijkt er niet op, hij reageerde erg verbaasd een aantal keren :D

Wordt iets als ACC ook beter met softwareupdates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 05:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Blue-eagle schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:06:
Vandaag over de A2 van A'dam naar Utrecht, en de ACC is een beetje vreemd soms, zeg. Ik hou de maximale afstand aan (vind ik prettig) en iedere keer als er een andere auto bij wilt invoegen heeft mijn ACC dat pas door zodra hij op mijn rijstrook rijdt.

Het gevolg is dat ik eigenlijk te dichtbij een invoegende auto kom, en op het laatste moment besluit mijn ACC om te remmen zodat de afstand weer groter wordt...

Kan dat systeem niet de rijstroken links en rechts van mij in de gaten houden en letten op andere auto's die over de streep bewegen en/of richting aangeven en dus duidelijk willen invoegen? Kan ik mijn ACC zo instellen dat hij gewoon het gas loslaat in plaats van gaat remmen?

Want remmen -> meer afstand -> teveel afstand -> langzaam weer accelereren -> juiste afstand. Ik merkte dat mensen achter mij op een gegeven moment dachten "80 waar je 105 mag?" en mij abrupt gingen inhalen.

ACC is best dom :-(
Tadaaaa. En daarom zuigt ACC op de snelweg (behalve in files).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
En het jammere is dat ACC op een VW niet omgevormd kan worden tot CC wanneer je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:32:
[...]

Tadaaaa. En daarom zuigt ACC op de snelweg (behalve in files).
En de polo wordt standaard geleverd met ACC dus, wat een feest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
Engineer Stewie schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:38:
En het jammere is dat ACC op een VW niet omgevormd kan worden tot CC wanneer je dat wil.
Dat is inderdaad een faal.
1 simpele setting in de instellingen, of als extra optie naast ACC en limiter.

[ Voor 14% gewijzigd door yamahabest op 09-02-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
@Blue-eagle dat ligt ook aan de snelheid waarmee iemand schuift. Dus als iemand vlot van baan veranderd dan herkent je ACC het sneller. Iemand die traag schuift, dan heeft hij dat pas laat door.

@MisteRMeesteR rechts inhalen kan geactiveerd worden. Doe ik eigenlijk nooit, want gewoon simpel overrulen door lichtjes gas te geven werkt ook prima.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:45:

@MisteRMeesteR rechts inhalen kan geactiveerd worden. Doe ik eigenlijk nooit, want gewoon simpel overrulen door lichtjes gas te geven werkt ook prima.
Exact dat. Dus de-activeren hoeft van mij niet. Ik blijf van mening dat het hulpsystemen zijn en blijven. Ik bestuur de auto, niet andersom :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:47:
[...]
Exact dat. Dus de-activeren hoeft van mij niet. Ik blijf van mening dat het hulpsystemen zijn en blijven. Ik bestuur de auto, niet andersom :)
Juist zo denk ik er namelijk ook over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

[...]
Dat lijkt mij knap vervelend als je uitvoegt. en langs een file rijdt. En ja, als ik het goed begrepen heb - meerdere keren gelezen dat het een irritante functie is- heb je ACC dan heb je geen CC.

Overigens. Ik ga toch maar eens goed op zoek naar de juiste gasveren. Want ik lees veel klachten over de snelheid waarmee de klep opent, half opent na verloop van tijd en dat het funest kan zijn voor de scharnieren.

Ik dacht gisteravond of, vannacht eigenlijk, de juiste te hebben gevonden. Maar hoewel de leverancier/fabrikant zelf nog wel verkoopt, Ebay verkoopt ze niet meer omdat er een fabricagefout in zit.
Ook veel negatieve klanten.

Nu had ik eerder gelezen van @Famous dat de gasveren van Skoda prima voldoen, maar dat is waarschijnlijk alleen voor een Golf 6? Iemand een idee welke gasveren van welk type Skoda geschikt zijn voor een Golf 7?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:06
Dat is ook heel vervelend. Rij je netjes op een uitvoegstrook en dan wil die remmen omdat verkeer links van je langzamer rijdt. Beter is 't dan om ACC ff uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

GerCor schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:50:
[...]

Dat lijkt mij knap vervelend als je uitvoegt. en langs een file rijdt. En ja, als ik het goed begrepen heb - meerdere keren gelezen dat het een irritante functie is- heb je ACC dan heb je geen CC.
ACC heeft zijn voors en tegens maar voor het is (voor mij althans) het er vooral mee leren rijden.

Zo verbaasde ik mij erover dat de auto zelf bijremt als ik de ACC verlaag van 100km/h naar 70km/h in plaats van de auto uit te laten rollen (==zuinig). Om dit alsnog te bewerkstelligen zet ik de ACC dus tijdelijk uit totdat ik de juiste snelheid heb bereikt en druk ik wederom op SET.

Kwestie van wennen aan het systeem en anticiperen op de manier waarop het systeem functioneert.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:57:
[...]

ACC heeft zijn voors en tegens maar voor het is (voor mij althans) het er vooral mee leren rijden.

Zo verbaasde ik mij erover dat de auto zelf bijremt als ik de ACC verlaag van 100km/h naar 70km/h in plaats van de auto uit te laten rollen (==zuinig). Om dit alsnog te bewerkstelligen zet ik de ACC dus tijdelijk uit totdat ik de juiste snelheid heb bereikt en druk ik wederom op SET.

Kwestie van wennen aan het systeem en anticiperen op de manier waarop het systeem functioneert.
Dat doet CC ook hoor. Al jaren. Maar je moet wel flinke stappen naar beneden gaan wil hij dat doen. Als je een paar km zakt dan remt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Tylen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:58:
[...]

Dat doet CC ook hoor. Al jaren. Maar je moet wel flinke stappen naar beneden gaan wil hij dat doen. Als je een paar km zakt dan remt hij niet.
Het is mijn eerste auto die bijremt als ik de ingestelde CC snelheid significant verlaag... en ik heb reeds wat merken gereden in de loop der tijd ;).

Ik was het iig niet gewend en het vraagt weer om een aanpassing van mijn kant, welke nu tussen de oren zit ;) .

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:58:
[...]
Mijn Golf 7 niet. Ik rij vaak op CC en als je dan op bijvoorbeeld de snelweg rijdt, zeg 120 km p/u en je moet terug i.v.m. wegwerkzaamheden -ik zet de CC op 70 km p/u- dan gaat dat geleidelijk. Nog nooit meegemaakt dat CC remt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:05:
[...]

Mijn Golf 7 niet. Ik rij vaak op CC en als je dan op bijvoorbeeld de snelweg rijdt, zeg 120 km p/u en je moet terug i.v.m. wegwerkzaamheden -ik zet de CC op 70 km p/u- dan gaat dat geleidelijk. Nog nooit meegemaakt dat CC remt.
Al mijn VAG autos en de BMW deden/doen dat. CC naar beneden in stappen van 10 (dus ingedrukt houden) zorgen ervoor dat de auto remt. Misschien merk je het zelf niet. Maar je remlichten gaan ook gewoon aan.

Edit: In jou voorbeeld, rijd je dan al 120 op de CC?

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 09-02-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:17:
[...]
Al mijn VAG autos en de BMW deden/doen dat. CC naar beneden in stappen van 10 (dus ingedrukt houden) zorgen ervoor dat de auto remt. Misschien merk je het zelf niet. Maar je remlichten gaan ook gewoon aan.

Edit: In jouw voorbeeld, rijd je dan al 120 op de CC?
Yep. En soms gaat dat geleidelijk terug mij niet snel genoeg en rem ik zelf bij. Overigens, wat mij ook opvalt: Als je daarna weer 120 mag en je drukt op resume, dan gaat dat vaak sneller dan rest op de rijstroken. Moet ik ook weer ingrijpen anders zit ik bovenop mijn voorligger. Je kunt trouwens ook in stappen van - of + 1 km p/u CC instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
GerCor schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:24:
[...]

Als je daarna weer 120 mag en je drukt op resume, dan gaat dat vaak sneller dan rest op de rijstroken. Moet ik ook weer ingrijpen anders zit ik bovenop mijn voorligger.
Daarvoor is ACC dan wel weer handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:24:
[...]

Yep. En soms gaat dat geleidelijk terug mij niet snel genoeg en rem ik zelf bij. Overigens, wat mij ook opvalt: Als je daarna weer 120 mag en je drukt op resume, dan gaat dat vaak sneller dan rest op de rijstroken. Moet ik ook weer ingrijpen anders zit ik bovenop mijn voorligger. Je kunt trouwens ook in stappen van - of + 1 km p/u CC instellen.
Vertel mij niet hoe de cc werkt ;) Ik ken het door en door.. +1 +10 etc etc.. Sterker nog. Als je eerst vol gas geeft en daarna op resume drukt trekt de cc nog sneller op ;)

Ik rijd 99% op de CC/ACC (Sorry ik kan wel switchen in modes). zelfs in mijn eigen straat rijd ik 30 op de acc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Is er eigenlijk een manier om in stappen van 1 te wijzigen ipv stappen van 10, zonder het om te zetten in het menu? Of is het echt het één of het ander?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yamahabest
Gewoon met RES (+1) en SET (-1)? Of precies andersom.

[ Voor 41% gewijzigd door yamahabest op 09-02-2018 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

tiguan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:29:
Is er eigenlijk een manier om in stappen van 1 te wijzigen ipv stappen van 10, zonder het om te zetten in het menu? Of is het echt het één of het ander?
yamahabest schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:30:
Dit idd. :)

RES +1
SET -1

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

tiguan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:29:
In het menu? Vertel, vertel..... zegt me niks maar ben wel nieuwsgierig.

@Tylen Dat CC terugzetten naar 70 km p/u van 120 km p/u waardoor CC gaat remmen, volgens jou. Is dat misschien i.c.m. verkeersborderherkenning? Want waarom zou CC anders gaan remmen? Ik zie de noodzaak helemaal niet.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 09-02-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

[...]
Misschien merk je het zelf niet. Maar je remlichten gaan ook gewoon aan.
Nou, dat merk je echt wel hoor, remt redelijk fors af vind ik zelf.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
[...]

Edit: In jou voorbeeld, rijd je dan al 120 op de CC?
Nooit geweten dat mijn remlichten op deze manier ook branden. Kan ik zelf natuurlijk ook moeilijk zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb ingesteld dat de ACC standaard in stappen van 10 wijzigt. Je kan in het menu ergens instellen dat het in stappen van 1 gebeurt. Maar ik vind die stappen van 10 wel prettig, maar af en toe is het ook wel prettig om het in een stappen van 1 te doen. Ik vroeg me af of dat kan, zonder die instelling te wijzigen.

@yamahabest Ja is dat zo? Ga ik vanavond ff testen.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 09-02-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Bij mij gaat het tot 60km/u in stapjes van 5 en daarboven in stapjes van 10. Heb een keer gekeken of het in stapjes van 1 kan, maar kennelijk niet. :\

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

tiguan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:39:
Ik heb ingesteld dat de ACC standaard in stappen van 10 wijzigt. Je kan in het menu ergens instellen dat het in stappen van 1 gebeurt. Maar ik vind die stappen van 10 wel prettig, maar af en toe is het ook wel prettig om het in een stappen van 1 te doen. Ik vroeg me af of dat kan, zonder die instelling te wijzigen.
De 'horizontale' knoppen + en - gebruik ik voor stappen van 10km/h en RES en SET voor stappen van 1km/h..

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Rainesh Je gaat me toch niet vertellen dat Audi dat niet heeft he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

tiguan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:43:
GMTA! :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
tiguan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:43:
:$ :N heb het nog niet uit kunnen vogelen........zal een keer het boekje lezen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:41:
[...]

De 'horizontale' knoppen + en - gebruik ik voor stappen van 10km/h en RES en SET voor stappen van 1km/h..
En houdt nu die knopjes eens ingedrukt dan is het weer anders ;)

@GerCor de noodzaak is een ander verhaal. Maar nee heeft niks met verkeersboordherkenning te maken. Mijn A4 (ergens in 2012 geweest) was simpele handbak met alleen CC en die deed het al. toen ik het merkte ben ik 's avonds op gaan letten op de remlichten. En ik zag dat die aangingen (reflectie van verkeersborden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rainesh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:44:
[...]

:$ :N heb het nog niet uit kunnen vogelen........zal een keer het boekje lezen :o
No worries ;) Heeft hij wel. 8) Kweet alleen niet meer hoe. Rijd al bijna 2 jaar niet meer in de A3.

[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 09-02-2018 11:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Tylen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:46:
[...]

En houdt nu die knopjes eens ingedrukt dan is het weer anders ;)
Never change a winning team :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 30% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-02-2018 11:50 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:49:
[...]

***members only***
Lol. dat is de mooiste combinatie ja. ACC met LA _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tylen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:47:
[...]

No worries ;) Heeft hij wel. 8) Kweet alleen niet meer hoe. Rijd al bijna 2 jaar niet meer in de A3.
Net in het boekje gekeken...staat niks over +1 of +10 etc :(

De vorige keer zei je het ookal, maar ik heb het dus niet werkend gekregen. +5 of +10 is het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:35:
[...]
Nou, dat merk je echt wel hoor, remt redelijk fors af vind ik zelf.
Oké, ik vind het wel meevallen. Eigenlijk voelt het hetzelfde als gas loslaten of CC uitschakelen. Maar ik zal er eens op letten. Misschien dat ik dan ook via reflectie kan zien dat de auto zelfstandig remt. Interessant gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:21
azz_kikr schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 07:23:
[...]

Buiten dat het een merk van kabels is, heb ik er nog nog nooit van gehoord. Welke kabelboom en ben je zeker dat er vetter staat?

En als je van westvlaming gekocht hebt, dan weet niemand het... :D
Haha, betreft een kabelboom voor een bmw. Ik zal het nog eens navragen :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

GerCor schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:02:
[...]

Oké, ik vind het wel meevallen. Eigenlijk voelt het hetzelfde als gas loslaten of CC uitschakelen. Maar ik zal er eens op letten. Misschien dat ik dan ook via reflectie kan zien dat de auto zelfstandig remt. Interessant gegeven.
Absoluut niet, van uitrollen of 'zeilen' is absoluut geen sprake. Ik denk dat onze wagens op dit vlak anders in elkaar steken :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:49:
[...]

***members only***
Welk model is dit? Mooi dashboard...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
yamahabest schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:30:
Waarom kom ik daar nu pas achter! :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Phusebox schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:07:
[...]

Nieuwe Polo dacht ik. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Google zegt een Golf VII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik denk Arteon, maar zeker geen Golf 7.

[ Voor 47% gewijzigd door tiguan op 09-02-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Phusebox schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:07:
[...]

:'( -O-
_O- _O-
tiguan schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:15:
Ik denk Arteon, maar zeker geen Golf 7.
:D

Hoezo lijken VW's op elkaar _O- :D _/-\o_

Het gaat om dit model :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jdJ5nuQQHBA1BVKsPRhlqXf2/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-02-2018 12:17 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:16:
[...]

[...]

:'( -O-

[...]

_O- _O-

[...]

:D

Hoezo lijken VW's op elkaar _O- :D _/-\o_

Het gaat om dit model :P

[afbeelding]
That helps... not.

Passat dus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Achterlichten van een Passat :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:20:
[...]
Yep, en niet met foto vermeld op de beginpagina. IT jongens, altijd wat bleu .... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Passat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Phusebox schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:18:
[...]

That helps... not.

Passat dus?
Ja.
wimmel_1 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:20:
[...]

Koekje voor jou :P
Man man man... :P
GerCor schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Yep, en niet met foto vermeld op de beginpagina. IT jongens, altijd wat bleu .... :9
#care
Wasmachine is voor U.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
1 pot nat die VAG modellen! :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:53:
[...]
Net in het boekje gekeken...staat niks over +1 of +10 etc :(

De vorige keer zei je het ookal, maar ik heb het dus niet werkend gekregen. +5 of +10 is het bij mij.
Check this: Het wordt allemaal duidelijk op 1 minuut 37. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 09-02-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Niks mis met een natte pot toch :>

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:29:
[...]
Niks mis met een natte pot toch :>
Heb je de handel al binnen of een ETA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:32:
[...]

Heb je de handel al binnen of een ETA?
Nop, van beide bedrijven niets gehoord..
Altijd fijn als je iets wilt kopen maar er geen reactie komt 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Mooi kut @Famous! :(

Afspraak staat, 30 Maart de Clubsport laten kietelen! Ben benieuwd! :) >:)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:17:
[...]

Check this: Het wordt allemaal duidelijk op 1 minuut 37. d:)b

[video]
Dat is voor normaal CC, ik heb ACC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:48:
Mooi kut @Famous! :(

Afspraak staat, 30 Maart de Clubsport laten kietelen! Ben benieuwd! :) >:)
Ja echt te bizar voor woorden..
Op een herinnering komt ook geen reactie.

Hoe houd je het bedrijf draaiende zeg -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:01:
[...]
Dat is voor normaal CC, ik heb ACC
Ja, dat klopt, CC. Ik zag een Engels filmpje met ACC en daar ging het in stapjes van 2,5 mph en 5 mph. Dus, wat jij ook hebt. Zal daar het verschil zitten.
Famous schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:30:
[...]
Ja echt te bizar voor woorden..
Op een herinnering komt ook geen reactie.

Hoe houd je het bedrijf draaiende zeg -O-
Krijg een hetzelfde gevoel bij als bij mijn dealer: 'elektrisch inklapbare spiegels doen we niet, zoek maar iemand anders'

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 09-02-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dat snap ik nog wel, waarschijnlijk door het coderen.

Dit is gewoon leveren van de producten.
De een is de fabrikant en de ander een Nederlandse dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 09:53

GforceNL

Out of memory....

Gisteren nieuws van de dealer (V. Beynum). Nieuwe polo die we in november besteld hebben komt niet eerste week maart, maar pas halverwege juni(!!).

Als reden voor de vertraging geven ze op dat dit komt omdat we de interieur inleg delen in carrosserie kleur als optie hebben (kleur oranje)

Vriendin is niet happy nu...

Ze schijnen er 40 hebben moeten bellen met het nieuws dat er vertraging is.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Damn... En hoeveel recht heb je dan om te annuleren, dat zou mijn eerste reactie zijn namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

GforceNL schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:58:
Gisteren nieuws van de dealer (V. Beynum). Nieuwe polo die we in november besteld hebben komt niet eerste week maart, maar pas halverwege juni(!!).

Als reden voor de vertraging geven ze op dat dit komt omdat we de interieur inleg delen in carrosserie kleur als optie hebben (kleur oranje)

Even wat pepers toevoegen aan het menu in het bedrijfsrestaurant daar in Spanje :P :o

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Phusebox schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:06:
Damn... En hoeveel recht heb je dan om te annuleren, dat zou mijn eerste reactie zijn namelijk.
Kunnen het interieur aanpassen naar standaard grijze inleg, of kosteloos annuleren....

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:13:
Dat snap ik nog wel, waarschijnlijk door het coderen.

Dit is gewoon leveren van de producten.
De een is de fabrikant en de ander een Nederlandse dealer..
Nee. Want ik had gezegd: coderen hoeft niet, laat ik doen. Coderen kost natuurlijk ook geld. Maar hij zei: 'o, coderen kunnen we wel hoor'. Ja .... maar je wilt het niet, blijkbaar. Dus, bij jou willen ze geen product leveren en bij mij ook niet.

@GforceNL Tsja, er worden recordaantallen auto's verkocht. Dan krijg je dat. Of je moet annuleren is aan jou maar wat schiet je er mee op als je de auto wilt hebben zoals je de auto wilt hebben. Ik zou het toch maar uitzitten. Een paar maanden op een mensenleven is namelijk niks. Of je zit tegen grijze interieurdelen aan te kijken en denkt: KUT, ik wilde oranje. Ik denk trouwens zelf 'een beetje stiekem' dat de meeste mannen zouden denken: gelukkig, geen oranje maar gewoon grijs.

Dat ze al 40 hebben moeten bellen ..... wat moet je ermee? Ik neem aan dat jij die 40 niet gaat bellen om het controleren dus dat is informatie wat je niks mee kunt. Klinkt een beetje als prietpraat, een stilhoudertje.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 10-02-2018 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Die delen lijken mij heel makkelijk te wrappen. Grijze delen nemen, even langs de wrapper, voila oranje interieur.

:9 B)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Tsja als het aan mij had gelegen had ze gewoon grijze inleg delen genomen, maar ze blijft vasthouden aan oranje.

Zoals het nu lijkt gaan we inderdaad gewoon wachten tot juni, nu nog een andere auto ergens anders bestellen zal op ongeveer de zelfde levertijd komen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GforceNL schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:41:
Tsja als het aan mij had gelegen had ze gewoon grijze inleg delen genomen, maar ze blijft vasthouden aan oranje.

Zoals het nu lijkt gaan we inderdaad gewoon wachten tot juni, nu nog een andere auto ergens anders bestellen zal op ongeveer de zelfde levertijd komen.
Ohhhh het der eigen schuld. Problem solved ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Wel een schraal contrast, ik heb begin november de Passat besteld en deze stond eind vorig jaar al bij de dealer... nu zal de huidige vraag van de Polo die van de Passat ruimschoots overtreffen maar toch...

@Vissa66 om vervolgens weer privékosten te hebben aan je leaseauto.. doe ik zelf eigenlijk alleen als ik het accessoire weer relatief makkelijk kan verwijderen om na inlevering te verkopen.. maar ieder zijn ding natuurlijk :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:53:
Wel een schraal contrast, ik heb begin november de Passat besteld en deze stond eind vorig jaar al bij de dealer... nu zal de huidige vraag van

@Vissa66 om vervolgens weer privékosten te hebben aan je leaseauto.. doe ik zelf eigenlijk alleen als ik het accessoire weer relatief makkelijk kan verwijderen om na inlevering te verkopen.. maar ieder zijn ding natuurlijk :)
Dat regel je natuurlijk met de dealer of leasemaatschappij. Op kosten van hun. Of met je werkgever omdat je anders nog een paar maanden met je dure voorloopauto moet rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 10-02-2018 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niet alleen op dit forum ontbreken ze de laatste tijd, ook op de Olympische winterspelen: :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0PgPOhVizonAg6IR0WYzCxt8/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:07
misschien een leuke vraag ? :
Hoeveel rijden jullie op een volle tank
( iknow dat dit heel erg uitlopend zal zijn maar ben wel benieuwd )

Ik zelf :
1.0 TSI 115PK Golf 7 FL handbak euro 95
800KM 70% stad 30% snelweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 17:44
GforceNL schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:58:

Klopt, ik heb in November besteld maar in Maart moet ie komen en anders Juni. Mijn bestelling had twee opties die niet gecombineerd kon worden in de fabriek: Black style pakket en Panorama dak. Hier kwamen ze pas eind januari mee aanzetten...

[ Voor 3% gewijzigd door Termi op 10-02-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
glydoscoop schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:34:

Ik zelf :
Erg afhankelijk hier, nu in de winter heb ik minder 'plezier' ritjes en is het ±420/450km op een volle tank.
In de zomer is het gemiddelde 325/350km op een tank.

Ps: Hoe zuinig rij jij? - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Ik zelf :
Hoeveel liter gaat er in een Golf want dit vind ik niet echt zuinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:41:
[...]

Hoeveel liter gaat er in een Golf want dit vind ik niet echt zuinig.
Moet je me eens uitleggen hoe je een conclusie "vind ik niet zuinig" kan uitspreken terwijl je een essentieel stuk informatie naar eigen zeggen niet weet?

Er gaat 55 liter in de tank, en 50 liter als je niet het ontluchtingsdingetje indrukt met tanken.

Wij doen overigens rond de 700-750km met een tank met een GTI 7 (2.0 TSI).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kuusj98 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:52:
[...]

Moet je me eens uitleggen hoe je een conclusie "vind ik niet zuinig" kan uitspreken terwijl je een essentieel stuk informatie naar eigen zeggen niet weet?

Er gaat 55 liter in de tank, en 50 liter als je niet het ontluchtingsdingetje indrukt met tanken.

Sorry ja klopt je hebt gelijk. Maar ik ging er vanuit dat er minimaal 50 liter in zou gaan en dan is 800 km niet super zuinig. Prima resultaat maar kan zeker beter maar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Sorry ja klopt je hebt gelijk. Maar ik ging er vanuit dat er minimaal 50 liter in zou gaan en dan is 800 km niet super zuinig. Prima resultaat maar kan zeker beter maar mijn idee.
Het is ook afhankelijk van je rechtervoet en wat voor ritten je maakt.

Is dit snelweg?
Korte ritten tussendoor?
Rij je goed door of max 100?

Altijd lastig om aan de hand van cijfers te bepalen of een auto onzuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
[...]

Wat verwacht je dan?? 1000km op een tank of wat??

Ik rij overigens een 450-500km met een Scircocco 2.0tsi. De auto hoeft bij mij niet te vragen om te tanken, dus een stukkie voor het rood ga ik tanken :) (meestal zo'n 45-50 liter)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zelf :
Normaal doordeweeks ergens rond de 1000 á 11000 Km.

2.0TDi 150PK Golf VII Handbak / Diesel
95% Snelweg / 5% Binnen Bebouwde Kom

Zojuist weer even getankt nadat ik vanochtend "even" op en neer naar Koblenz ben geweest en nou geeft 't ding aan dat ik over 480Km wéér mag gaan tanken (50L Tank) :o >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

over de afgelopen 120.000 kilometer 1:15,43
met een 1.2 TSI DSG Golf variant.

Rij van alles. Snelweg. Binnenwegen. Duitsland. Rustig, sportief, vakantie, zwaarbeladen etc.
Fuel VW

Hiervoor een skoda octavia 2FL ook met 1.2 TSI en DSG en daar reed ik gemiddeld 1:14,8 mee over de eerste 120.000km.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Rond 450 a 500 nu, zodra het beetje mooier weer is rond de 350 max. :+

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik kan me de reclame van VAG collega Audi nog herinneren. Ging het brandstoflampje aan: 'Nee, u hoeft niet naar de garage, er is niks mis met uw auto. Dat lampje betekent dat u moet tanken'.
[...]
....Prima resultaat maar kan zeker beter maar mijn idee.
Bij jou is nooit iets goed .............. dus.

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 10-02-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:07
[...]

Volgens mij gaat er dan ies mis bij mij ?! Ik heb maar een 40 liter tankie of sla ik nu onzin uit ? Haha ik vind 800 km met 70% stads verkeer op een 40L tank toch wel netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:53

Ik zelf :
2.0TDI 150pk 2015 Passat handbak diesel
1300km 5% stad 95% snelweg

Komende zomer is de laatste met deze wagen en ben ik van plan om Brussel-Stockholm te doen in 1 tank. (dik 1600km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
1.2 tsi 105 pk golf 6, haal 6-700 km afhankelijk van mijn rechtervoet, die meestal vrij zwaar is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
1.0 tsi dsg 600km op 40 liter(tanken)
700 km bij meer lange afstanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:52

Ik zelf :
800!!??? ik heb alles hetzelfde enkel de variant. ik haal nog geen 600.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

2.0TDI -> 600-800km ofso. Zware voet, zware wagen en zware aanhanger offroad gaan ploeteren is niet echt......bevorderlijk voor het verbruik :+

En stiekem is de aanhanger regelmatig goed overladen :X

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

50 liter. 550Km. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
1.4 TSI 122 pk, met chip op maat naar 157 pk/262 Nm, 45 liter euro98, haal ik ruim 700km mee. Best tevreden over gezien het vermogen en koppel.

Maar dat is idd als ik gewoon netjes op tijd doorschakel, niet jakker, en zonder al te veel stadsverkeer. Veel toeren en acceleratie zijn killing voor je verbruik (obviously).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:49
60 liter 600 kilometer. Weinig snelweg, veel boeren wegen. Dat voor een 215pk golf 4 met een vr6. Gebruiken mensen hier ook apps om het bij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb nu voor het eerst op bijna 200 km, 3,2l/100km gereden. Ok ik rij Golf GTE dus met 205 pk en rij veel stad en laadt de auto nu heel veel op. Ik laad de auto veel uitrollen, zoveel mogelijk elektrisch, rustig optrekken, geen kachel en zoveel mogelijk vooruit kijken en veel cruise en hou je aan de snelheid en soms ga ik iets eronder zitten. Ik ben benieuwd of ik nu 1000 km op 1 tank haal.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:48
[...]

Waar zit dat ontluchtingsdingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

boers706 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:29:
[...]

Waar zit dat ontluchtingsdingetje?
Weet ik niet precies, ik hoef gelukkig nooit te tanken met dat ding :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1 ... 18 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS