Meer ACC fratsen

Dus ik rij op een weg met 1 rijstrook. Een auto voor mij houdt zich netjes aan de snelheid, mijn ACC houdt netjes afstand en past de snelheid aan. Tot zover niks aan de hand.
Maar de auto voor mij besluit op een gegeven moment af te remmen. Mijn ACC doet dat ook netjes. Ik zie: De auto voor mij wilt rechts afslaan een oprit in. De auto rijdt dus van mijn rijstrook weg en er is genoeg ruimte om er links langsheen te rijden.
Wat mijn ACC ziet: PANIEK! DIE AUTO STAAT STIL! NOODREM!
De auto achter mij was niet zo blij met die rare actie.
Dus ik heb geleerd dat ik in dat soort gevallen gewoon zelf gas moet bijgeven en absoluut niet kan vertrouwen op een intelligent ACC-systeem. Schijnbaar ziet hij niet dat die auto afslaat én dat er genoeg ruimte is om er langsheen te gaan. Schijnbaar ziet hij niet dat die auto voor mij afslaat en richting aangeeft.
Wel raar overigens. Ik heb een camera in de voorruit zitten, kan dat niet gewoon kijken naar een voorligger en rekening houden met richtingaanwijzers en zelfs een auto die feitelijk afslaat? Programmeer-technisch klinkt dat niet als iets heel moeilijks...
Ik denk dat die ACC vooral goed werkt op een snelweg waar niet zoveel uitzonderlijke situaties bestaan.