Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.048 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
boers706 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:29:
[...]

Waar zit dat ontluchtingsdingetje?
Waar je de tuit van het tankding in stopt, gat van de benzinetank.
Daar zit een ontluchtingsnippel bij diesels omdat dat nogwel eens uit wil zetten met warm weer. In Nederland wordt het niet zo warm dus kan je prima aftanken.

Of dit met benzines ook is geen idee :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:17
bk1985 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:24:
[...]

800!!??? ik heb alles hetzelfde enkel de variant. ik haal nog geen 600.....
Ja en ik rij hem pas 2 maanden dus dacht eigenlijk dat ik nog wel iets beter zou scoren over een paar maanden . Moet wel zeggen dat het allemaal stads verkeer is met af en toe een weekend 20min snelweg ofzo , ik tank meestal
Net int rood en dan heb ik vaak 740/750 gereden en kan dan nog 60/40 geeft de boordcomputer aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Achja het is ook net hoe je er mee rijdt, als ik 100-200km snelweg moet en ik ga dan op de rechterbaan plakken met 100-120km/h max dan haal ik ook zo 1000 km met een 1.2 tsi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:00
Famous schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:46:
[...]

Waar je de tuit van het tankding in stopt, gat van de benzinetank.
Daar zit een ontluchtingsnippel bij diesels omdat dat nogwel eens uit wil zetten met warm weer. In Nederland wordt het niet zo warm dus kan je prima aftanken.

Of dit met benzines ook is geen idee :+
Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Scrtz schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:10:
Achja het is ook net hoe je er mee rijdt, als ik 100-200km snelweg moet en ik ga dan op de rechterbaan plakken met 100-120km/h max dan haal ik ook zo 1000 km met een 1.2 tsi
Ja zie je duidelijk als je een keer met die think blue trainer rijd , als je zoveel mogelijk vooruit kijkt en laat rollen met heel veel gas los kan je heeeel zuinig rijden en idd als je dat je hele tank volhoud red je ook makkelijk de 1000KM . Ik vind 800 op 40 liter als genoeg ! En dat zonder opa tempo hahah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Ach ja ik rij altijd op de cruise control met 105 kmh naar het werk. Veel uitrollen bij afrit en stoplichten. Die 2 minuten die ik kan winnen zijn zo weg als je pech hebt bij een stoplicht.

Als je uiteraard lange afstanden moet maakt het wel wat uit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:15:
Ach ja ik rij altijd op de cruise control met 105 kmh naar het werk. Veel uitrollen bij afrit en stoplichten. Die 2 minuten die ik kan winnen zijn zo weg als je pech hebt bij een stoplicht.

Doe ik normaal door de week ook. Baas betaald m'n tijd dus waarom zou ik gaan haasten? >:)

't RIjd nog eens érg relaxed ook en je verliest er amper/geen tijd mee.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
bk1985 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:24:
[...]

800!!??? ik heb alles hetzelfde enkel de variant. ik haal nog geen 600.....
Golf VI Variant 1.6 TDI DSG Highline: 5,67 l/100 km (17,6 km/l) - max 1050 km met één tank (verkocht na 200.000 km en 2x nieuwe EGR)
Golf VII Variant 1.4 CNG DSG Highline: 5,24 kg/100 km (19,1 km/kg) - max 350 km met één tank CNG, nog nooit benzine vol getankt (tank is 15 kg CNG + 55 liter benzine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Phusebox schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:15:

Als je ooit een witte Golf voorbij ziet en hoort jakkeren.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:11

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik tank bijna altijd vol, rij ook door tot in het rood, maar tank nooit bij een tankstation aan de snelweg. Dat zijn gewoon dieven qua prijzen. Minimaal 10 cent per liter duurder. Of je moet een tankpas van de zaak hebben natuurlijk.

Als ik vol tank dan kan ik 4.000 km rijden voordat de meter ook maar één streepje van de volstand afkomt. Na die 4.000 gaat het erg snel. Beetje overdreven natuurlijk, die 4.000 maar wel opvallend dat de brandstofmeter na voltanken lang op vol blijft staan.

Maar ik vraag me wel af wat je er mee opschiet als je weet hoeveel km je kunt rijden op een volle tank? Daar is de brandstofmeter toch voor? Het wordt ook niet anders als je het wel tot op de liter uitrekent. Kortom, zinloze bezigheid.

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 10-02-2018 23:54 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
GerCor schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:49:
Ik tank bijna altijd vol, rij ook door tot in het rood, maar tank nooit bij een tankstation aan de snelweg. Dat zijn gewoon dieven qua prijzen. Minimaal 10 cent per liter duurder. Of je moet een tankpas van de zaak hebben natuurlijk.

Als ik vol tank dan kan ik 4.000 km rijden voordat de meter ook maar één streepje van de volstand afkomt. Na die 4.000 gaat het erg snel. Beetje overdreven natuurlijk, die 4.000 maar wel opvallend dat de brandstofmeter na voltanken lang op vol blijft staan.

Maar ik vraag me wel af wat je er mee opschiet als je weet hoeveel km je kunt rijden op een volle tank? Daar is de brandstofmeter toch voor? Het wordt ook niet anders als je het wel tot op de liter uitrekent. Kortom, zinloze bezigheid.
Flink aan de borrel @GerCor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nee, hoezo? Laatste keer dat ik alcohol dronk was met Kerst 2016.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
GerCor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:14:
[...]

Nee, hoezo? Laatste keer dat ik alcohol dronk was met Kerst 2016.
Voor je 4000 km op een tank. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nee, 4.000 km VOORDAT de brandstofmeter reageert, schreef ik. En daarbij ... die 4.000 is lichtelijk overdreven. Wat het juiste aantal km is weet ik namelijk niet en boeit me ook niet. Want zou ik er op letten en dan weet ik het, en dan? Toch allemaal voltrekt nutteloze informatie?

Vind ik dan hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Zo was mijn schoonvader (boer) bezig met de gemiddelde snelheid van zijn auto om zo uit te rekenen hoeveel draaiuren de motor heeft gedraaid.

Dit omdat een tractor met gemak 10.000 uren maakt, zijn conclusie was dat hij nog wel een paar jaar vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
GerCor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:21:
Nee, 4.000 km VOORDAT de brandstofmeter reageert, schreef ik. En daarbij ... die 4.000 is lichtelijk overdreven. Wat het juiste aantal km is weet ik namelijk niet en boeit me ook niet. Want zou ik er op letten en dan weet ik het, en dan? Toch allemaal voltrekt nutteloze informatie?

Vind ik dan hè.
bedoel je dan 4 kilometer of 4000 kilometer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

boers706 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:26:
[...]
bedoel je dan 4 kilometer of 4000 kilometer?
Nee, eerder 1 derde van wat ik aan kilometers rij op een volle tank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Ik snap wel wat gerrie bedoelt; met de eerst 1/4 van de tank doe je 300km maar met de volgende 3/4 tank doe je ook 300km.
Waarom balanceren ze dat niet netjes?

Ik ben verder een kleine autist, tank hem altijd maximaal af en gooi haar het liefst al bij 1/4 tank weer vol!
Hoef geen lampje te zien dat ik moet tanken.

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 11-02-2018 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:38:
Ik snap wel wat gerrie bedoelt; met de eerst 1/4 van de tank doe je 300km maar met de volgende 3/4 tank doe je ook 300km.

Ik ben verder een kleine autist, tank hem altijd maximaal af en gooi haar het liefst al bij 1/4 tank weer vol!
Ik heb liever 'verse' brandstof. Dus doorrijden tot diep in het rood en dat nieuwste spul erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:44:
[...]

Ik heb liever 'verse' brandstof. Dus doorrijden tot diep in het rood en dat nieuwste spul erin.
Heeft hier er ook mee te maken dat ik 102 tank wat niet overal verkrijgbaar is.
Als ik normale benzine of diesel zou tanken is het verhaal anders waarschijnlijk.

Andere kant voelt een tank met meer dan 1/2 vol ook beter op een of andere manier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even de motorkap open, zie ik dit :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2VirG2S.jpg

Dat omhulsel lijkt wel een soort... wol-achtig iets. En dat lijkt te zijn gaan koken ofzo.

Na de standkachel zo'n 10 minuten te hebben aangezet stapten ik en mijn moeder in de auto en rook het ook wat naar een benzinelucht ofzo.

Wat is dit? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:49:
[...]
Als ik normale benzine of diesel zou tanken is het verhaal anders waarschijnlijk.

Andere kant voelt een tank met meer dan 1/2 vol ook beter op een of andere manier :+
Ha. Al een paar keer de tekst 'rijbereik 0 km' in het scherm gehad. Bij mijn vorige auto. Altijd weer spannend. Was ik al aan het bedenken wie ik zou bellen om een jerrycan benzine te komen brengen maar het is nooit nodig geweest. ;)
Blue-eagle schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:54:
Dat ziet er niet zo uit zoals de bedoeling is. Maandag maar even melden bij de garage. Ik ben benieuwd hoe de accu eruit ziet.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 11-02-2018 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:55:

[...]

Dat ziet er niet zo uit zoals de bedoeling is. Maandag maar even melden bij de garage. Ik ben benieuwd hoe de accu eruit ziet.
Inderdaad, ik heb alleen nog geen garage gekozen in de buurt. Zal een A-Point gaan uitzoeken dan maar. Ziet er wel bizar uit zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Blue-eagle schreef op zondag 11 februari 2018 @ 01:10:
[...]

Inderdaad, ik heb alleen nog geen garage gekozen in de buurt. Zal een A-Point gaan uitzoeken dan maar. Ziet er wel bizar uit zeg...
Ik vraag me af of je nog wel met je auto moet gaan rijden. Ik zou eerst even bellen en eventueel eerst even een foto doorsturen. Ikzelf zou geen meter meer rijden voordat ik weet wat er precies aan de hand is. Straks staat je hele auto in de fik.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 11-02-2018 01:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 01:16:
[...]

Ik vraag me af of je nog wel met je auto moet gaan rijden. Ik zou eerst even bellen en eventueel eerst even een foto doorsturen. Ikzelf zou geen meter meer rijden voordat ik weet wat er precies aan de hand is. Straks staat je hele auto in de fik.
Moet morgen terug naar de andere kant van 't land. Misschien maar even de verzekering pechhulp bellen morgen. Zucht... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Misschien zelfs verstandig even de accu los te koppelen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:17
glydoscoop schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:07:
[...]

Ja en ik rij hem pas 2 maanden dus dacht eigenlijk dat ik nog wel iets beter zou scoren over een paar maanden . Moet wel zeggen dat het allemaal stads verkeer is met af en toe een weekend 20min snelweg ofzo , ik tank meestal
Net int rood en dan heb ik vaak 740/750 gereden en kan dan nog 60/40 geeft de boordcomputer aan .
Echt knap hoor! Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook niet mn best doe om er zuinig mee te rijden.
De volgende tank zal ik eens gaan opletten om te kijken wat ik kan halen.

@Famous ik heb ook dat autistische. met 1/4 wordt er getankt, mede omdat ik alleen bij 1 merk pomp kan tanken van de zaak en deze niet zoveel voorkomt 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:42

mb1

[afbeelding]

Dat omhulsel lijkt wel een soort... wol-achtig iets. En dat lijkt te zijn gaan koken ofzo.

Na de standkachel zo'n 10 minuten te hebben aangezet stapten ik en mijn moeder in de auto en rook het ook wat naar een benzinelucht ofzo.

Waarschijnlijk iets van een steenmarter geweest of een ander dier wat lekker warm heeft liggen knagen en pitten onder jouw motorkap....
Kan een kleinigheidje zijn, maar ook alle kabels en benzine leidingen kunnen zijn aangevreten!
Even goed checken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:15

DarkSide

theres no place like ::1

Idd. lijkt meer daarop.
Ziet er bij ook zo uit na tig duizend km's. Ook een stukje van de isolatielaag op de motorkap is een "hap" uit.

Gelukkig nog geen bougiekabels. Bij de Skoda zijn die wel 4x vervangen vanwege steenmarters.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58
Gewoon even dat ding openvouwen en je ziet snel genoeg of er iets met je accu aan de hand is. Denk eerder dat er zoals gezegd een beestje lekker heeft geslapen en het wol kapot heeft gebeten. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Steenmarters, naar het lijkt/schijnt/blijkt, komen op sommige leidingen in de auto af die visolie bevatten. Oplossingen zijn: een speciaal apparaat, dat een ultrahoog signaal uitzendt, of een WC-blokje. Ze houden niet van het geluid en niet van de zoete geur van WC-blokjes. Je hebt ook speciale spuitbussen maar dat verwaait te snel, dus niet echt nuttig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v0NpgeAvEJ5AgAjgEiilA2FG/full.png

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 11-02-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[afbeelding]

Ruik je meestal al je de motorkap opendoet of de kachel aanzet. Die beesten pissen je ganse wagen onder. Heb je lekkere luchtje in de wagen. :P

Gelukkig geen last van. Grote hond op den hof doet help ook veel :p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
azz_kikr schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:39:
[...]

Ruik je meestal al je de motorkap opendoet of de kachel aanzet. Die beesten pissen je ganse wagen onder. Heb je lekkere luchtje in de wagen. :P

Gelukkig geen last van. Grote hond op den hof doet help ook veel :p
Die krengen zijn in Nederland beschermt dus in principe mag je er nog niets tegen doen ook..

betekend niet dat er vallen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Heb wel eens van die geluids apparaatjes ingebouwd bij defensie kazerne wagens, hadden altijd last van kapotte bekabeling onder de motorkap omdat die maandenlang stil kunnen staan. Schijnt te werken want heb ze niet meer binnen gehad voor elektrische storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Famous schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:38:

Meer bezine is meer gewicht, dus trager.. Famous :P :+

Tanken heb ik echt een hekel aan, moet je na gaan, ik tank met een tankpas, dus eigenlijk boeien de euro's niks. Toch heb ik het voorelkaar gekregen om met de vorige auto een 2keer langs de weg stil te staan. Door niet te tijdig te tanken. :X

Edit:
Weekje terug, ik pak die "benzinespuit ding" uit de brandstof pomp... plenst er zo een halve liter benzine uit, natuurlijk zo over mijn paneel bij de tankdop ;( :F

Ik moest namelijk met de slang naar de andere kant van de auto, waardoor heel die slang gespannen staat.. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Marsjee op 11-02-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30
Famous schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:49:
[...]

Dat kwaaltje heeft m'n zwager ook, in Uithoorn kan hij 102 tanken, maar bij ons in de buurt niet. Vertrekt nooit zonder volle tank dus.

Met een diesel durf ik nog een heel eind te rijden als lampje rood brand, benzine doe ik dat ook niet, heb gelukkig nog nooit langs de snelweg stil gestaan, alleen met de trekker in een hoosbui :| .

Voor die marters, kan je kijken naar die katten verschrikkers die zo'n pieptoon maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marsjee schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:41:
[...]

Meer bezine is meer gewicht, dus trager.. Famous :P :+

Tanken heb ik echt een hekel aan, moet je na gaan, ik tank met een tankpas, dus eigenlijk boeien de euro's niks. Toch heb ik het voorelkaar gekregen om met de vorige auto een 2keer langs de weg stil te staan. Door niet te tijdig te tanken. :X

Edit:
Weekje terug, ik pak die "benzinespuit ding" uit de brandstof pomp... plenst er zo een halve liter benzine uit, natuurlijk zo over mijn paneel bij de tankdop ;( :F

Ik moest namelijk met de slang naar de andere kant van de auto, waardoor heel die slang gespannen staat.. |:(
Je kan ook gewoon parkeren met de tankdop langs de kant van de pomp. Heb je dat niet voor. Altijd lachen als iemand voor je met die darm zit te worstelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
azz_kikr schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:21:
[...]

Je kan ook gewoon parkeren met de tankdop langs de kant van de pomp. Heb je dat niet voor. Altijd lachen als iemand voor je met die darm zit te worstelen :+
Haha, was geen worsteling hoor. Je trekt die darm makkelijk mee.

Auto andersom was geen optie. Stond auto naast en voor me. 😋

[ Voor 9% gewijzigd door Marsjee op 11-02-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

GerCor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:53:
Steenmarters, naar het lijkt/schijnt/blijkt, komen op sommige leidingen in de auto af die visolie bevatten. Oplossingen zijn: een speciaal apparaat, dat een ultrahoog signaal uitzendt, of een WC-blokje. Ze houden niet van het geluid en niet van de zoete geur van WC-blokjes. Je hebt ook speciale spuitbussen maar dat verwaait te snel, dus niet echt nuttig.

[afbeelding]
Speciaal apparaat wat hoge tonen uitzend is wat mij betreft geen oplossing, een paar buren hebben zo'n ding en ik kan er regelmatig niet van slapen. K*tgeluid :(

Je kunt ook een houten frame maken met wat groter gaas erover en dat onder de auto leggen, komen die bout-dieren ook niet de motorruimte in.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Foto zonder die cover:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IJ7xFAV.jpg

Lijkt inderdaad geen schade aan de accu te zitten :) Ook geen zichtbare andere schade aan kabels ofzo. Mogelijk dat iemand een schoonmaakmiddel heeft gebruikt (met zuur) wat die isolatiecover kan aantasten. Ik kan hem schijnbaar ook gewoon verwijderen zonder problemen.

Blijft nog 1 raadsel over: Vanmorgen startte ik de auto en stonk het weer naar benzine of iets wat verbrand leek qua geur. Ging ook binnen een minuut weg door even hard te luchten, maar da's nu al de 4e keer dat het gebeurt.

4 Uurtjes gereden vandaag, met 1 grote pauze tussendoor, sindsdien geen last meer van rare geuren. Morgenochtend nog een keer goed op letten. Anders toch naar een garage :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag een mooi KW v1 schroefsetje gekocht voor m'n Scirocco.
Binnenkort maar eens laten installeren.
Ben erg benieuwd hoe anders het zal rijden ten opzichte van de originele vering die er nu onder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:34:
Vanmiddag een mooi KW v1 schroefsetje gekocht voor m'n Scirocco.
Binnenkort maar eens laten installeren.
Ben erg benieuwd hoe anders het zal rijden ten opzichte van de originele vering die er nu onder zit.
Hangt er vanaf hoe laag je gaat. Zal wel schuin over heuveltjes worden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:10:
[...]

Hangt er vanaf hoe laag je gaat. Zal wel schuin over heuveltjes worden. >:)
Zo laag wou ik dus niet gaan. Is ook niet nodig want liggen 19 inch wielen onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:18:
[...]

Zo laag wou ik dus niet gaan. Is ook niet nodig want liggen 19 inch wielen onder.
Veranderd niks aan de hoogte van je wielen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azz_kikr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 07:14:
[...]

Veranderd niks aan de hoogte van je wielen :p
Buitenkant band blijft misschien wel even groot idd. Maar dan nog. Beetje vreemd om meteen te beweren dat je niet meer over drempels kunt rijden. Daar hoor ik niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 07:20:
[...]
Buitenkant band blijft misschien wel even groot idd. Maar dan nog. Beetje vreemd om meteen te beweren dat je niet meer over drempels kunt rijden. Daar hoor ik niemand over.
Daar hoor je niemand over omdat niemand dat beweert. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Weet iemand of er bij de golf 7 fl standaard bekabeling in de deur zit voor die roode reflectoren ?
Ik zie overal van die vervang setjes met een logo erin en daar staat plug & play . Maar gezien er nu geen verlichting uit komt vraag ik het me af .

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
glydoscoop schreef op maandag 12 februari 2018 @ 07:48:
Weet iemand of er bij de golf 7 fl standaard bekabeling in de deur zit voor die roode reflectoren ?
Ik zie overal van die vervang setjes met een logo erin en daar staat plug & play . Maar gezien er nu geen verlichting uit komt vraag ik het me af .

Alvast bedankt
Nee bekabeling moet je aanleggen. Spannend is het niet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:16:
[...]

Heb jij inmiddels al een bedrijf hierin of is het allemaal hobbymatig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:29:
[...]

Heb jij inmiddels al een bedrijf hierin of is het allemaal hobbymatig?
Na 9 jaar is het meer semi-professioneel geworden. Wordt voornamelijk ingehuurd door bedrijven en dealers voor software dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06

Alvast bedankt
'plug & play' verkoopt natuurlijk wel een stuk makkelijker dan 'je bent 4 uur aan het klooien en je halve deur en dashboard moeten los, maar uiteindelijk komt het neer op 1 stekkertje inpluggen' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het Vosje schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:50:
[...]

'plug & play' verkoopt natuurlijk wel een stuk makkelijker dan 'je bent 4 uur aan het klooien en je halve deur en dashboard moeten los, maar uiteindelijk komt het neer op 1 stekkertje inpluggen' :+
dashboard? :>

Alleen deurpaneel eraf, 2 draadjes aansluiten/solderen en dan nog ff stukje coderen. Thats it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
Rainesh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:54:
[...]

dashboard? :>

Alleen deurpaneel eraf, 2 draadjes aansluiten/solderen en dan nog ff stukje coderen. Thats it :)
Had verwacht dat toch minimaal ergens een paneeltje van het dashboard los moest, al is het dat zekeringenklepje. Maargoed, find-replace dashboard door solderen dan!

Enne, voor jou is het een fluitje van een cent ja, denk dat jij wel een paar standaard deviaties meer technisch bent dan de gemiddelde VW bezitter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Het Vosje schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:59:
[...]

Had verwacht dat toch minimaal ergens een paneeltje van het dashboard los moest, al is het dat zekeringenklepje. Maargoed, find-replace dashboard door solderen dan!

Enne, voor jou is het een fluitje van een cent ja, denk dat jij wel een paar standaard deviaties meer technisch bent dan de gemiddelde VW bezitter :9
haha zelf sleutelen doe ik zelden. Ik weet hoe het moet, maar heb niet de plek en tijd ervoor haha. En als ik het doe, is het alleen aan mijn eigen auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Weet iemand zo of het mogelijk is om een stuurtje van een 7 plug en play te maken op een 6?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cWL9p1Dh8IBZnDbSkuXHANL7/full.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:08:
Weet iemand zo of het mogelijk is om een stuurtje van een 7 plug en play te maken op een 6?

[afbeelding]
Compleet offtopic. Maar ik snap nooit waarom mensen de lichtschakelaar niet gewoon op AUTO laten staan ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:18:
[...]

Compleet offtopic. Maar ik snap nooit waarom mensen de lichtschakelaar niet gewoon op AUTO laten staan ;)
Omdat sommige mensen alleen met DRL willen rijden en niet met dimlicht als ze dat zelf niet nodig vinden maar de automatische stand dat wel nodig vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:24:
[...]

Omdat sommige mensen alleen met DRL willen rijden en niet met dimlicht als ze dat zelf niet nodig vinden maar de automatische stand dat wel nodig vindt?
And again.... why?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ach, waarom ook niet? Vooral wat auto's betreft heb je echt zoveel mensen zoveel voorkeuren.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 08:43
Tylen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:18:
[...]

Nou, ivm ruitensproeier zet ik regelmatig de lichtschakelaar op '0', zodat niet mijn hele auto onder gesproeid wordt. Als je lampen aan staan, wat met 'Auto' vaker gebeurd dan je lief is. Gaan de koplampsproeiers ook los..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Goed punt. Maar dan nog snap ik het niet hahaha. Ach misschien ben ik gewoon een zeikerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:32:
[...]

Nou, ivm ruitensproeier zet ik regelmatig de lichtschakelaar op '0', zodat niet mijn hele auto onder gesproeid wordt. Als je lampen aan staan, wat met 'Auto' vaker gebeurd dan je lief is. Gaan de koplampsproeiers ook los..
dus als je alleen overdag je ruitensproeiers gebruikt en nooit 's avonds worden je koplampen dus nooit meegesproeid... interesting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Overigens heb ik hem van de week nog op Dimlicht gezet toen ik langs het bos reed. Dan wil ik graag wat zichtbaarder zijn en zet ik standaard mijn dimlicht aan. De 'Auto' stand liet de lampen uit.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb regelmatig meegemaakt dat dimlicht aanstaat terwijl het -wat mij betreft- niet nodig is. En, daarbij. Ik lees regelmatig berichten op Twiter van politie en VID: zet je schakelaar niet op automatisch bij slecht weer. Ook omdat niet iedereen bij DRL ook de achterlichten ingeschakeld heeft staan.

Maar daarop inhakend. @Rainesh . Als ik mijn lichtschakelaar op '0' zet dan moet de verlichting toch uitgeschakeld zijn? Toen ik de firmware ging installeren, airco uit en verlichting uit - dus op '0'. Contact ingeschakeld DRL gaat toch gewoon aan.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 12-02-2018 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:36:
[...]

Ik heb regelmatig meegemaakt dat dimlicht aanstaat terwijl het -wat mij betreft- niet nodig is. En, daarbij. Ik lees regelmatig berichten op Twiter van politie en VID: zet je schakelaar niet op automatisch bij slecht weer.

Maar daarop inhakend. @Rainesh . Als ik mijn lichtschakelaar op '0' zet dan moet de verlichting toch uitgeschakeld zijn? Toen ik de firmware ging installeren, airco uit en verlichting uit - dus op '0'. Contact ingeschakeld DRL gaat toch gewoon aan.
In je menu onder "licht" moet je dagrijverlichting uitzetten, anders blijven ze aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:37:
[...]
In je menu onder "licht" moet je dagrijverlichting uitzetten, anders blijven ze aan.
TOP.... kennis, kennis, kennis. Je kunt er niet genoeg van hebben. _/-\o_
Tylen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:32:
Goed punt. Maar dan nog snap ik het niet hahaha. Ach misschien ben ik gewoon een zeikerd ;)
Je bent inderdaad een zeikerd. Maar dat is juist helemaal prima want dan duiken we regelmatig de interessante details in. (y)

Zo ook dat de remverlichting aangaat bij groot snelheidsverschil bij het gebruik van CC. Gisteravond nog aan gedacht om te gaan testen maar het weer was er niet naar: waarschuwing gladheid. Komt wel een keer. Maar ook dat je aangaf dat er verschil is in snelheid opvoeren/terugschakelen en dan het + of - knopje vasthouden. Zit verschil in, als ik je goed begrepen heb, met het in stapjes doen. Dus, dat wil ik ook nog even ontdekken want daar heb ik geen uitleg van gelezen.

[ Voor 58% gewijzigd door GerCor op 12-02-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:37:
[...]

Alleen weer grappig dat die optie standard niet aanwezig is in de instellingen van de auto, moet je er middels VCDS als menuoptie bij "programmeren". (Was in het begin leuk toen de politie met VW's reed waar DRL op aanwezig was... Ergens "stiekem" aan komen rijden was er niet meer bij voor ze >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:52:
[...]
Alleen weer grappig dat die optie standard niet aanwezig is in de instellingen van de auto, moet je er middels VCDS als menuoptie bij "programmeren". (Was in het begin leuk toen de politie met VW's reed waar DRL op aanwezig was... Ergens "stiekem" aan komen rijden was er niet meer bij voor ze >:) ).
Zegt meer iets over de inkopers van politievoertuigen (nooit auto's maar voertuigen) en de politiemedewerkers die de voertuigen testen voordat tot lease wordt overgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:52:
[...]

Wat dacht je dan van de agenten die voor het eerst met Front Assist gingen rijden......klapten gewoon met hun neus tegen het dashboard aan _O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:56:
[...]

Wat dacht je dan van de agenten die voor het eerst met Front Assist gingen rijden......klapten gewoon met hun neus tegen het dashboard aan _O- :')
Geeft meteen weer goed aan dat de auto tegenwoordig ooit slimmer is dan de bestuurder in sommige vakgebieden 8)

Moeten ze d'r gordel ook maar gewoon omdoen/houden, vrij knap om dan alsnog je dashboard te raken als de auto aan het remmen gaat ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 12-02-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Rainesh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:16:
[...]

Oke top ik ga wel kijken ze zijn al onderweg , was eigenlijk niet van plan aan de bekaleling te zitten dus dan maar op marktplaats hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:05:
[...]

Geeft meteen weer goed aan dat de auto tegenwoordig ooit slimmer is dan de bestuurder in sommige vakgebieden 8)

Moeten ze d'r gordel ook maar gewoon omdoen/houden, vrij knap op dan alsnog je dashboard te raken als de auto aan het remmen gaat ;)
Nee front assist greep in op het moment dat zij bijv naar een spoedmelding toe reden en dan snel door het verkeer heen gingen. Te dichtbij bij een auto.....en gelijk 100% remdruk

@glydoscoop

nee de bedrading moet je erbij plaatsen. Zijn 2 pinnen die je in je deurstekker moet prikken, als ze leeg zijn heb je geluk. Anders ff erbij solderen/tapen bij de bestaande draden op de 2 pinnen. Daarna is het gewoon lampje erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Rainesh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Nee front assist greep in op het moment dat zij bijv naar een spoedmelding toe reden en dan snel door het verkeer heen gingen. Te dichtbij bij een auto.....en gelijk 100% remdruk

@glydoscoop

nee de bedrading moet je erbij plaatsen. Zijn 2 pinnen die je in je deurstekker moet prikken, als ze leeg zijn heb je geluk. Anders ff erbij solderen/tapen bij de bestaande draden op de 2 pinnen. Daarna is het gewoon lampje erin en klaar.
Oke top ik zal wel even proberen of ik ergens een tutorial kan vinden over welke onderdelen los moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
glydoscoop schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:41:
[...]

Oke top ik zal wel even proberen of ik ergens een tutorial kan vinden over welke onderdelen los moeten
Alleen je deurpaneel.

@Vissa66 was er ook mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Deurpaneel is echt een piece of cake! Bij mij waren de pinnen bezet dus die lampen bewaar ik voor een warmere dag. Dan knoop ik ze in de kabelboom erbij. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Meer ACC fratsen :D Dus ik rij op een weg met 1 rijstrook. Een auto voor mij houdt zich netjes aan de snelheid, mijn ACC houdt netjes afstand en past de snelheid aan. Tot zover niks aan de hand.

Maar de auto voor mij besluit op een gegeven moment af te remmen. Mijn ACC doet dat ook netjes. Ik zie: De auto voor mij wilt rechts afslaan een oprit in. De auto rijdt dus van mijn rijstrook weg en er is genoeg ruimte om er links langsheen te rijden.

Wat mijn ACC ziet: PANIEK! DIE AUTO STAAT STIL! NOODREM!

De auto achter mij was niet zo blij met die rare actie.

Dus ik heb geleerd dat ik in dat soort gevallen gewoon zelf gas moet bijgeven en absoluut niet kan vertrouwen op een intelligent ACC-systeem. Schijnbaar ziet hij niet dat die auto afslaat én dat er genoeg ruimte is om er langsheen te gaan. Schijnbaar ziet hij niet dat die auto voor mij afslaat en richting aangeeft.

Wel raar overigens. Ik heb een camera in de voorruit zitten, kan dat niet gewoon kijken naar een voorligger en rekening houden met richtingaanwijzers en zelfs een auto die feitelijk afslaat? Programmeer-technisch klinkt dat niet als iets heel moeilijks...

Ik denk dat die ACC vooral goed werkt op een snelweg waar niet zoveel uitzonderlijke situaties bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Alvast bedankt
Nope, is wel plug and play. Op de linker voorste deur na :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:58
@Blue-eagle
ACC houdt idd geen rekening met richting aanwijzers enzo. Binnen de bebouwde kom is ACC wel handig , maar in het geval dat auto's afslaan moet je toch zelf ff ingrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@Blue-eagle

dat staat ook allemaal in je boekje als waarschuwing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:37:
@Blue-eagle

dat staat ook allemaal in je boekje als waarschuwing. :)
In 't Duits :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
mb1 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:01:
[...]

Waarschijnlijk iets van een steenmarter geweest of een ander dier wat lekker warm heeft liggen knagen en pitten onder jouw motorkap....
Kan een kleinigheidje zijn, maar ook alle kabels en benzine leidingen kunnen zijn aangevreten!
Even goed checken!
Rotbeesten zijn t. Al meerdere keren bougiekabels vervangen. Uiteindelijk maar een reserve setje in de auto gelegd. Met een hulsje uiteindelijk de kabels beschermd, en toen was t klaar.
Begreep dat alleen menselijke urine echt helpt, maar om nu elke ochtend eerst de motorkap open te doen en erover heen te zeiken gaat me wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Had van het weekend ook een fijne. Ik reed iets te fanatiek achteruit het parkeervak in (ik had haast) .. daar was de Golf het niet helemaal mee eens en greep mooi in. Hij vond dat ik te dicht en te snel richting het bosje aan de achterkant reed.
ABS en al .. hahaha whoops. En dan uitstappen in de hoop dat niemand het gezien heeft..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Blue-eagle schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:25:
Wel raar overigens. Ik heb een camera in de voorruit zitten, kan dat niet gewoon kijken naar een voorligger en rekening houden met richtingaanwijzers en zelfs een auto die feitelijk afslaat? Programmeer-technisch klinkt dat niet als iets heel moeilijks...
Tot je algoritme beslist dat de auto voor je, die in zijn vak blijft rijden, aan het afslagen is. Resultaat dat ACC/Lane assist je tegen 130km/u tegen de auto in andere vak smijt.

Ik heb veel liever dat ze het op safe spelen en dergelijke systemen niet implementeren als hun goede werking niet 99.99999999999% van de tijd gegarandeerd wordt. (en als het systeem faalt, dat het zelf weet dat het faalt).
Anders krijg je Tesla toestanden waarbij ze hun ACC+LA+... "Autopilot" noemen, maar men zelf wel verantwoordelijk blijft bij gebruik. De eerste(n) doden zijn daardoor al gevallen...

Onlangs nog op een conferentie over zelfrijdende wagens een mooie presentatie gezien van Bosch over reliability voor elektronica bij zelf rijdende auto's (level 4 en 5). Betrouwbaar zijn alleen is niet genoeg. Het systeem moet weten dat het faalt, dan ook nog eens falen op een veilige manier en eigenlijk nog volledig basic operational blijven tijdens en na het falen voor een level 5 auto te kunnen hebben. Dan kan je je auto volledig dubbel uitvoeren, maar dat is erg kostelijk. Een andere mogelijkheid is om elektronica/chips te bouwen die inherent die nodige mogelijkheden heeft.
Misschien iets te ver off topic, maar het geeft een fractie van een idee wat er allemaal achter moet zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:45

s3.

Andere mensen ook last van gekraak met een Golf 7 GTD (2014) wanneer je over drempels rijdt? 2x hiervoor naar de dealer geweest, geluid blijft terugkomen na een tijdje. Geen zin om weer terug te gaan.
Sinds kort nu ook een hoog piepend geluid wanneer ik langzaam rij langs objecten met de ramen open (weerspiegeling). Lijkt ergens vanuit het remsysteem te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
s3. schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:53:
Andere mensen ook last van gekraak met een Golf 7 GTD (2014) wanneer je over drempels rijdt? 2x hiervoor naar de dealer geweest, geluid blijft terugkomen na een tijdje. Geen zin om weer terug te gaan.
Sinds kort nu ook een hoog piepend geluid wanneer ik langzaam rij langs objecten met de ramen open (weerspiegeling). Lijkt ergens vanuit het remsysteem te komen.
Is dat bij koud en vochtig weer? Mijn octavia heeft dat ook. Als de auto warm gereden is of temperatuur boven 5 graden is er niks te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:23:
Deurpaneel is echt een piece of cake! Bij mij waren de pinnen bezet dus die lampen bewaar ik voor een warmere dag. Dan knoop ik ze in de kabelboom erbij. :)
Daar zit ik eigenlijk een beetje op te wachten, want. Ga je ook de achterdeuren doen? Aan de ene kant is die deurenverlichting natuurlijk heel leuk, aan de andere kant. Dan heb je voor licht en achter niet. Beetje half werk. Volgens de heren in Zeist kan achter niet en zij moeten het voor mij gaan doen. Ik ga niet zelf solderen natuurlijk en ze coderen het dan ook gelijk. In één keer klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als VW rijder snap ik er geen bal van dat er nu nog iemand een nieuw vag product koopt,
doen jullie die verhalen over sjoemelsoftware, problemen TSI &DSG , nu onlangs testen op apen, niks???
Of hebben jullie daar platgezegd schijt aan??

Bij mij komt er nooit geen vag product meer, de kwaliteit is zwaar tegengevallen, ondanks zorgvuldig gebruik van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:48:
Als VW rijder snap ik er geen bal van dat er nu nog iemand een nieuw vag product koopt,
doen jullie die verhalen over sjoemelsoftware, problemen TSI &DSG , nu onlangs testen op apen, niks???

Bij mij komt er nooit geen vag product meer, de kwaliteit is zwaar tegengevallen, ondanks zorgvuldig gebruik van de auto.
Top dat jij zo milieubewust bent :)

Iemand nog antwoord op mijn vraag of een Golf 7 stuur past in een Golf 6?
Werd opeens zoveel gespamt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:48:

Bij mij komt er nooit geen (nooit geen?) vag product meer, de kwaliteit is zwaar tegengevallen, ondanks zorgvuldig gebruik van de auto.
Ook getest op mensen en inderdaad, ik heb er schijt aan. Make-up en medicijnen worden ook op dieren getest. Ik ken geen vrouw zonder make-up. Hele ziekenhuizen draaien op testen die op dieren zijn gedaan en mensenlevens hebben gered.

Kwaliteit bevalt mij prima.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 12-02-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:58
@Verwijderd Andere fabrikanten zullen ook heus niet heilig zijn hoor. Maar ja, VW heeft idd een stukje in mijn hart veroverd, dus ze kunnen echt niks fout doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:15

DarkSide

theres no place like ::1

@Verwijderd welke auto rijdt je dan of wil je gaan rijden?
niet om VW te verdedigen hoor. Maar de hele industrie en ook onze overheid sjoemelt van alles bij elkaar.
Op papier hebben we een groen energie netwerk. In de praktijk hebben we alleen papieren gekocht van groene energie.

Daarbij heb ik nu 2 vag auto's gehad. ruim 250.000 km's er mee gereden.
En eigenlijk geen issues met de TSI of DSG gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door DarkSide op 12-02-2018 16:08 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:45

s3.

Engineer Stewie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:46:
[...]

Is dat bij koud en vochtig weer? Mijn octavia heeft dat ook. Als de auto warm gereden is of temperatuur boven 5 graden is er niks te horen.
Welke omschrijving bedoel je?
Het piepend geluid heb ik eigenlijk continu, onafhankelijk van het weer. Het gekraak lijk ik ook altijd te hebben.
Op Engelse fora lees ik hier veel over, tot aan sommige mensen toe die beweren het geluid niet te hebben als het raam volledig open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:50:
[...]
Top dat jij zo milieubewust bent :)

Iemand nog antwoord op mijn vraag of een Golf 7 stuur past in een Golf 6?
Werd opeens zoveel gespamt :+
Waarschijnlijk omdat je het met een paar muisklikken ook zelf wel had kunnen vinden? d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:09:
[...]

Waarschijnlijk omdat je het met een paar muisklikken ook zelf wel had kunnen vinden? d:)b

[video]
Dat laat dus niets zien over het passen ervan..
En heb liever iemand met ervaring dan ergens een vaag filmpje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:12
s3. schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Het piepend geluid heb ik eigenlijk continu, onafhankelijk van het weer. Het gekraak lijk ik ook altijd te hebben.
Op Engelse fora lees ik hier veel over, tot aan sommige mensen toe die beweren het geluid niet te hebben als het raam volledig open staat.
Gekraak, bij mij komt dat van de veren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:48:
[...]

Daar zit ik eigenlijk een beetje op te wachten, want. Ga je ook de achterdeuren doen? Aan de ene kant is die deurenverlichting natuurlijk heel leuk, aan de andere kant. Dan heb je voor licht en achter niet. Beetje half werk. Volgens de heren in Zeist kan achter niet en zij moeten het voor mij gaan doen. Ik ga niet zelf solderen natuurlijk en ze coderen het dan ook gelijk. In één keer klaar.
Aan de ene kant zeg ik ja, alle 4, maar achterin zit eigenlijk nauwelijks iemand. De voorste vind ik het belangrijkst maar misschien prik ik de 2 achter er later ook nog wel bij. :)
s3. schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Doe je ramen eens een klein stukje open, allemaal, en luister of het gekraak dan minder is. Zoja, alle rubbers invetten met een speciaal goedje. Had ik namelijk ook, scheelt enorm!

Echter kraakt het achter nog steeds, lijkt van de schokbrekers te komen. Geloof dat dit een bekend euvel is dat deze geluid kunnen maken.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:44:
Aan de ene kant zeg ik ja, alle 4, maar achterin zit eigenlijk nauwelijks iemand. De voorste vind ik het belangrijkst maar misschien prik ik de 2 achter er later ook nog wel bij. :)
Er zit nauwelijks iemand. Maar goed, ben je ergens en het is donker. Stap je uit, licht gaat aan. Even iets van de achterbank pakken, licht blijft uit. En dan hoor ik anderen al zeggen: je lampje is kapot, van je achterdeur.

8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor: Volgende keer dus maar een 3-deurs kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
wimmel_1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:55:
@GerCor: Volgende keer dus maar een 3-deurs kopen :P
Ik durf te beweren dat ze geen 3-deurs meer maken?
Althans, de configurator heeft de optie niet meer?

[ Voor 10% gewijzigd door yamahabest op 12-02-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

yamahabest schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:59:
[...]

Ik durf te beweren dat ze geen 3-deurs meer maken?
Althans, de configurator heeft de optie niet meer?
Op de Duitse site betaal je voor 4-deuren nog steeds €900,- extra, de standaard is nog steeds 2-deurs (wat in feite 3 deuren is vanwege de achterklep).

Het kan overigens best zijn dat PON ze niet meer als zodanig importeert vanwege het gering aantal verkochte auto's met die "optie"? Wel grappig: het plaatje op de NL site laat als "Trendline" ook gewoon de 3-deurs koets zien ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 12-02-2018 17:09 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS