Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Een Golf VII is als 3-deurs inderdaad NIET mooi (IMHO, dus subjectief). De Golf I daarentegen...Scrtz schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:01:
Ik vind een 5 deurs ook gewoon mooier, lijkt de auto ook veel groter en volwassen ofzo. En idd, vond het vreselijk toen ik nog een 3 deurs golf V had, elke keer je jas of tas via de achterklep moeten doen..
Ik had vóór m'n huidige Golf VII zo'n plat gedrukte Golf VI en die was alleen als 3-deurs te leveren (gelukkig). Was vaak wel een béétje goed uitkijken met het parkeren in parkeergarages.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zat je er al op of?
Famous schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:48:
Ik kwam hem tegen op FB, zal wel geshopt zijn
[...]
Zat je er al op of?![]()

/me Famous heeft nog steeds geen antwoord van beide leveranciers
Heerlijk hok!Famous schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:09:
[afbeelding]
/me Famous heeft nog steeds geen antwoord van beide leveranciers

M3P 24'
Heb zelf ook het idee dat de rubbers van m'n (in mijn geval raamstijlloze) ramen en het panoramadak kraken a.g.v. kou en vocht bij de huidige weersomstandigheden.Vissa66 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:44:
[...]
Doe je ramen eens een klein stukje open, allemaal, en luister of het gekraak dan minder is. Zoja, alle rubbers invetten met een speciaal goedje. Had ik namelijk ook, scheelt enorm!
[...]
Wil de rubbers dus ook eens smeren om te kijken of dat helpt. Wat is dat 'speciale goedje' waar je het over hebt? Gewoon Vaseline, teflonspray, of een specifiek product wat ik evt. bij de automaterialenzaak kan halen?
Gummi pflege heet het. Zit er nu al maanden op en werkt echt UITSTEKEND!
M3P 24'
Zolang de uwe niet ernaast staat wel
Maar even serieus, ben potverdikkie al 3 weken bezig om wat plastic te kopen.. kan beter hier verderop eens naar binnen lopen waar meneer een 3D printert heeft

Ik blijf het niks vinden, een witte Golf 7 met zwarte velgen. En nou heeft deze ook nog eens van die vieze stickers erop. Bah. Nee, als je dan zwarte velgen wilt op een Golf 7, dan veel liever dit. Dat is nou eens een prima auto voor de 'geheime politie'. Mooi een donker hoekje opzoeken en maar wachten op het dievengilde.
Beter ....

Overigens: Firmware 407 voor de Discover Pro MIB1. Werkt prima. Merk aan helemaal niks dat de update is geïnstalleerd. Niet beter, niet slechter.
Maakt verder ook niet uit. Betere prestaties is altijd welkom maar ik wil altijd de meest recente software hebben dus ik ben weer helemaal up-to-date. Nu wachten tot het weer mei is, krijgen we nieuwe Kaarten.
[ Voor 40% gewijzigd door GerCor op 13-02-2018 03:17 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Grappig ik heb het juist andersomGerCor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 02:54:
[...]
Ik blijf het niks vinden, een witte Golf 7 met zwarte velgen. En nou heeft deze ook nog eens van die vieze stickers erop. Bah. Nee, als je dan zwarte velgen wilt op een Golf 7, dan veel liever dit. Dat is nou eens een prima auto voor de 'geheime politie'. Mooi een donker hoekje opzoeken en maar wachten op het dievengilde.
Beter ....![]()
[afbeelding]
Overigens: Firmware 407 voor de Discover Pro MIB1. Werkt prima. Merk aan helemaal niks dat de update is geïnstalleerd. Niet beter, niet slechter.
Maakt verder ook niet uit. Betere prestaties is altijd welkom maar ik wil altijd de meest recente software hebben dus ik ben weer helemaal up-to-date. Nu wachten tot het weer mei is, krijgen we nieuwe Kaarten.
Witte auto’s zwarte velg ( IMO strakste )

Zwarte auto’s zilvere of witte velg

Maar gelukkig heeft iedereen daar een andere mening over anders zou ineens elke golf 7 super strak zijn ! Nu springen degene met zwarte velg er echt uit.
Offtopic :
Is er al wat meer fotomateriaal van politie te mercedes ? Of ben ik te vroeg kan op google niet heeel veel vinden
[ Voor 4% gewijzigd door glydoscoop op 13-02-2018 07:21 ]
7? FoeiGerCor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 02:54:
[...]
Beter ....![]()
[afbeelding]
www.google.nl

@MisteRMeesteR ik had ook een Golf 7 geplaatst
(En over 3 jaar zwarte of daytona grijze weer)
[ Voor 32% gewijzigd door Tylen op 13-02-2018 08:34 ]
Komt dat gekraak over drempels echt vanuit de raamrubbers?Vissa66 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:36:
Ik heb het geprobeerd met spray, hielp even maar kwam vrij snel al weer terug. Ik moet het even opzoeken....
Gummi pflege heet het. Zit er nu al maanden op en werkt echt UITSTEKEND!

Spuit de draagarmrubbers eens in met teflonspray. Bij mij was het gekraak (linksvoor) weg. Is wel een tijdelijke oplossing maar weet je in ieder geval dat het daar aan ligt.s3. schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:08:
[...]
Welke omschrijving bedoel je?
Het piepend geluid heb ik eigenlijk continu, onafhankelijk van het weer. Het gekraak lijk ik ook altijd te hebben.
Op Engelse fora lees ik hier veel over, tot aan sommige mensen toe die beweren het geluid niet te hebben als het raam volledig open staat.
glydoscoop schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 07:20:
[...]
Offtopic :
Is er al wat meer fotomateriaal van politie te mercedes ? Of ben ik te vroeg kan op google niet heeel veel vinden

Bron:
https://www.politie.nl/ni...-politiewagens-eruit.html
@GerCor Zo'n zwarte 7 zoals jij die post, als zo iets achter je zit hier in het grensgebied kun je beter maken dat je wegkomt / een drukker gebied inrijdt.
[ Voor 22% gewijzigd door ThisGuy op 13-02-2018 09:20 ]
"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."
JankenVerwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:48:
Als VW rijder snap ik er geen bal van dat er nu nog iemand een nieuw vag product koopt,
doen jullie die verhalen over sjoemelsoftware, problemen TSI &DSG , nu onlangs testen op apen, niks???
Of hebben jullie daar platgezegd schijt aan??
Bij mij komt er nooit geen vag product meer, de kwaliteit is zwaar tegengevallen, ondanks zorgvuldig gebruik van de auto.
Heerlijk bashen op VAG, goed bezig! Maar doe dan wel even je huiswerk m.b.t. diertesten, oy, kom je daar even bedrogen uit zeg
Zeg je meteen even tegen je moppie dat ze van d'r make-up/plamuur afblijft in het vervolg?
Sjoemelsoftware, sjah, erg dom van ze, maar ook iets wat elke fabrikant doet, de een is alleen iets onbenulliger in het geheim houden ervan
Auto rijdt trouwens prima op sjoemelsoftware, geen centje pijn
Wel schattig dat je je speciaal registreert om een haat reactie te maken
hint: dubbele ontkenning. Als je wil bashen zorg dan wel voor een goede spelling en niet dat soort fouten maken, komt niet echt geloofwaardiger over zo
DSG problemen zijn al tien jaar oud inmiddels, ketting problemen iets minder.... ik bedoel hoe lang kan je erover door gaan?
En nee, de consument interesseert het niet. Zie de verkoopcijfers maar.
Oh ja... veel succes bij andere merken. Zelfde problemen hoor.
[ Voor 124% gewijzigd door RodeStabilo op 13-02-2018 12:33 ]
Binnenkort APK dus zal dat ook direct even laten meenemen, thnx voor de tip. Dit is volgens mij wat de dealer laatste keer had gedaan (eerste keer hadden ze rubber vervangen), maar wat inderdaad terugkomt na verloop van tijd.Hilco schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:14:
[...]
Spuit de draagarmrubbers eens in met teflonspray. Bij mij was het gekraak (linksvoor) weg. Is wel een tijdelijke oplossing maar weet je in ieder geval dat het daar aan ligt.
Weet iemand overigens of je zomaar verlagingsveren kunt zetten als je een adaptieve onderstel hebt?
Is ook wel, blauw en zilver matched goed.Tylen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:30:
Blauwe autos met "silveren" velgen zijn het mooist
(En over 3 jaar zwarte of daytona grijze weer)
Ik ga zilver met zilver matchen, omdat ik zwarte velgen niet zo mooi vind. Kan je evengoed met stalen velgen rondrijden
Mijn 20" velgen liggen in mijn bureau gereed voor de auto

Idd, daar heb ik schijt aan.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:48:
Als VW rijder snap ik er geen bal van dat er nu nog iemand een nieuw vag product koopt,
doen jullie die verhalen over sjoemelsoftware, problemen TSI &DSG , nu onlangs testen op apen, niks???
Bij mij komt er nooit geen vag product meer, de kwaliteit is zwaar tegengevallen, ondanks zorgvuldig gebruik van de auto.
Welke banden en maat komen eronder?Engineer Stewie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:49:
[...]
Is ook wel, blauw en zilver matched goed.
Ik ga zilver met zilver matchen, omdat ik zwarte velgen niet zo mooi vind. Kan je evengoed met stalen velgen rondrijden.
Mijn 20" velgen liggen in mijn bureau gereed voor de auto. Nu de auto nog, bandjes en deftig weer zodat ze eronder kunnen
. Ga ze niet onmiddelijk laten aantasten door zout
.
[afbeelding]

Hankook ventus in maat 245/35R20 (die maat gebruikt VW ook). Geen top sport band maar met een auto van 150pk is dat ook niet nodig, is ook zeker geen brol. Prijs/kwaliteit zit die goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-02-2018 10:22 ]
Politie hier rijdt in een zwarte Golf 6 GTD. Welleswaar met zwarte velgen maar dat zijn stalen velgen. En je weet wat de politie zegt met hardrijders: als je ons ziet ben je al te laat. Maar misschien eens naar Wegmisbruikers kijken? Daar rijden ze echt niet in slome auto's. Als verkeershufters in de auto worden uitgenodigd om de beelden te bekijken kun je aan het logo in de stoelen al zien dat ze niet in de goedkoopste uitvoering rijden.ThisGuy schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:20:
@GerCor Zo'n zwarte 7 zoals jij die post, als zo iets achter je zit hier in het grensgebied kun je beter maken dat je wegkomt / een drukker gebied inrijdt.(tenzij ze daadwerkelijke blauwe lampjes zouden hebben) Zou ook compleet onrealistisch zijn in mijn ogen, een auto van een paar tienduizend euro als undercover wagen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Hier rijden ze in een Octavia Combi RS, valt natuurlijk erg op aangezien daar niet veel van rijden en al helemaal met de doorlopende reflectoren onderin de bumper.
Noem jij een golf 1.4 tsi die standaard 122 of 170pk is (dus laten we er even vanuitgaan dat ze 170pk hebben) sloom? Misschien dat deze ook als politie uitvoering terwijl ze voorzien worden van blauwe lampjes dan ook gelijk nog een upgrade of chiptuning krijgen, ik weet het niet.
Edit:
Overigens begrijp ik natuurlijk dat de politie óók enorm snelle en dikke auto's heeft. Hier op de snelweg rijdt men ook met een aantal krachtpatserts om de drugsrunnende rotterdammertjes bij te kunnen houden, wat ik echter bedoel is dat ze niet alleen maar dit soort auto's hebben, en een auto tegen de ton aan zal toch wel een uitzondering zijn?
Edit2: Nacontrole, een kale golf 7r met dsg kost 60k. Dacht dat deze duurder waren.

[ Voor 36% gewijzigd door ThisGuy op 13-02-2018 10:44 ]
Ik volg je ondertussen niet meer? Wat probeer je mij nou uit te leggen? Eerst kun je je niet voorstellen - je noemt dat onrealistisch- dat de politie in auto's rijdt van meerdere 10-duizenden euro's en nu ga je me vertellen dat ze waarschijnlijk ook nog de motoren chip-tunen. Dat er een aantal krachtpatsers rondrijdt om Rotterdammers bij te kunnen houden. Waar schrijf ik dat ze alleen maar in dat soort auto's rijden?ThisGuy schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:38:
Laatste keer dat ik keek naar een configuratie was een golf 7r aanzienlijk duurder dan een golf 6 gtd, maar ik vind het wel heel lief van je dat je de moeite neemt om er zelfs een filmpje van op te zoeken.
Noem jij een golf 1.4 tsi die standaard 122 of 170pk is (dus laten we er even vanuitgaan dat ze 170pk hebben) sloom? Misschien dat deze ook als politie uitvoering terwijl ze voorzien worden van blauwe lampjes dan ook gelijk nog een upgrade of chiptuning krijgen, ik weet het niet.
Edit:
Overigens begrijp ik natuurlijk dat de politie óók enorm snelle en dikke auto's heeft. Hier op de snelweg rijdt men ook met een aantal krachtpatsers om de drugsrunnende rotterdammertjes bij te kunnen houden, wat ik echter bedoel is dat ze niet alleen maar dit soort auto's hebben, en een auto tegen de ton aan zal toch wel een uitzondering zijn?
Edit2: Nacontrole, een kale golf 7r met dsg kost 60k. Dacht dat deze duurder waren.Dan nog, lijkt me dat de politie ook wat opties aanvinkt en dan nog hun eigen systeem en modificaties.
Ze hebben er vast eentje in dienst bij de politie in Zevenaar. Dat dan weer wel, lijkt me logisch.

Dat filmpje van Wegmisbruikers had ik binnen een minuut. Zoveel moeite is dat niet. YouTube staat er vol mee.
@Famous Is dit niet wat voor jou?
Niks meer, ik corrigeerde me zelf al in mijn edits.GerCor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:57:
[...]
Ik volg je ondertussen niet meer? Wat probeer je mij nou uit te leggen?
Ik word er niet echt warm of koud van inderdaad. Als je goedkoop 30K+ per jaar wilt rijden en niet helemaal kapot wilt gaan in een mega kleine auto kom je vanzelf bij VAG uit. Kwaliteit zal ik even in het midden laten. Heb ook netjes bedankt toen ze vroegen of ze mijn sjoemeldiesel wilden "aanpassen". Gaf ze wel de mogelijkheid de auto terug te kopen, gek genoeg wilde ze dat niet. Even goede vrienden overigens.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:48:
Al zou ik als ik nu NIEUW zou kopen en benzine een optie was zeker niet bij VAG uitkomen idd. Wat ik wel raar vind, volgens mij ben je niet tevreden over VAG auto's. En vervolgens geef je aan alleen nog maar VAG te gaan kopen in de toekomst, dat is gewoon raar.
[ Voor 0% gewijzigd door Denko op 13-02-2018 12:57 . Reden: Aanpassing voor hieronder ;) ]
PSN & XBL: Denkoyugo
Jouw verhaal beginnen met 'Wordt' is ook raar.Denko schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:52:
[...]
Wordt er niet echt warm of koud van inderdaad.
En voor degene met krakende wielophanging; stabilisatiestangrubbers loshalen en invetten met een soort zuurvrije dikke vaseline. Dat moet je probleem oplossen.
[ Voor 8% gewijzigd door TFDev op 13-02-2018 12:31 ]
Heb ik gehad, in mindere mate.
Tuner was ervan overtuigd dat het niet goed is voor de turbo en zeker niet voor de kat.
Heb er een maandje of 1,5 plezier van gehad en daarna laten verwijderen.
Je kon er mensen, zoals de vrouw op de fiets, wel heerlijk mee laten schrikken
[ Voor 13% gewijzigd door Famous op 13-02-2018 12:31 ]
Dus als ik een mooi alcantara stuurwieltje wil kan ik hem beter laten bekleden maak ik hieruit opTFDev schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:29:
@Famous golf 7 stuur in een golf 5/6 kan, maar er is wel het een en ander aan aanpassingen nodig om de verlichting te laten werken (met een simpele google wel gevonden) en dan werken uiteindelijk alleen de boordcomputer knoppen. CC heb ik wel werkend gezien, maar daarvoor schijnt er een signal converter oid in "beta" te zijn. Er is iemand die het werkend heeft, maar die reageert niet op vragen... heb zelf in hetzelfde schuitje gezeten. Dit komt omdat de elektronica van een MQB auto anders is. Wat je nog wel zou kunnen proberen (schijnt) een stuur van een polo 6R/6C gti, deze zien er hetzelfde uit, maar hebben geen CC op het stuur. De elektronica zou wel kunnen communiceren met een golf 5/6 met de juiste stuurwielmodule/airbagring. En met die logica ook het stuur van een scirocco... (faceliftmodel heeft ook een 'golf 7 gti look' stuur)
En voor degene met krakende wielophanging; stabilisatiestangrubbers loshalen en invetten met een soort zuurvrije dikke vaseline. Dat moet je probleem oplossen.
Thanks!
Verlichting van Golf 7 stuur is wit. Kan natuurlijk niet als je interieurverlichting rood is. Tenminste, kan ik me niet voorstellen dat JIJ dat zou willen.Famous schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:34:
[...]
Dus als ik een mooi alcantara stuurwieltje wil kan ik hem beter laten bekleden maak ik hieruit op![]()
Thanks!
GerCor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:37:
[...]
Verlichting van Golf 7 stuur is wit. Kan natuurlijk niet als je interieurverlichting rood is. Tenminste, kan ik me niet voorstellen dat JIJ dat zou willen.

De grote kost bij een politiewagen voor op de weg/achtervolgingen/... zit hem niet in de auto maar al de aanpassingen en uitrusting. Dat je basiswagen dan 40k, 540k of 60k kost maakt niet meer zoveel uit als het totaalplaatje de 100k bijna aantikt.ThisGuy schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:38:
Laatste keer dat ik keek naar een configuratie was een golf 7r aanzienlijk duurder dan een golf 6 gtd, maar ik vind het wel heel lief van je dat je de moeite neemt om er zelfs een filmpje van op te zoeken.
Edit:
Overigens begrijp ik natuurlijk dat de politie óók enorm snelle en dikke auto's heeft. Hier op de snelweg rijdt men ook met een aantal krachtpatserts om de drugsrunnende rotterdammertjes bij te kunnen houden, wat ik echter bedoel is dat ze niet alleen maar dit soort auto's hebben, en een auto tegen de ton aan zal toch wel een uitzondering zijn?
Edit2: Nacontrole, een kale golf 7r met dsg kost 60k. Dacht dat deze duurder waren.Dan nog, lijkt me dat de politie ook wat opties aanvinkt en dan nog hun eigen systeem en modificaties.
Hier in Belgie hebben ze onlangs nieuwe Volvo's aangeschaft voor 76k per stuk voor een V90 T6 met wat aanpassingen (ophangin, remmen, velgen,..) En dat dan in een land met goedkope auto's in vergelijking met NL.
[ Voor 7% gewijzigd door AndRo555 op 13-02-2018 13:18 ]
Heeft het voor mij zin om euro 98 te tanke ?
Golf TSI 1.0 ( er is veel te vinden over R / GTI / chiptuning enzo maar niet over de doorsnee tsi )
Neu, dat verschil ga je niet merken. Ze zijn ook getuned voor normale brandstof dus het verschil zal nihil zijn.glydoscoop schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:01:
Ffkes een vraagje waar veel over te vinden is maar ben benieuwd naar jullie mening .
Golf TSI 1.0 ( er is veel te vinden over R / GTI / chiptuning enzo maar niet over de doorsnee tsi )
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Afaik gebruikt alleen de Golf R 98 om zijn cijfers te halen. Kans dat je iets zuiniger rijdt met 98 dan 95, maar lang niet zuiniger genoeg om de extra kost per liter te verantwoorden.glydoscoop schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:01:
Ffkes een vraagje waar veel over te vinden is maar ben benieuwd naar jullie mening .
Gewoon 95 erin dus.
Kiddo, that's me. Yeah.

Maarre, waar ga ik wrong?
1. Dat ik me dat niet kan voorstellen? (maak ik zelf wel uit

2. De verlichting is niet wit?
3. Jij wilt dat dus wel?
ps. Ondertussen make-up spiegelverlichting ge-retrofit naar LED. En ik knutsel verder ....
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 13-02-2018 15:20 ]
Er bestaan auto’s die reeds full led zijn bij aankoop ehGerCor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:17:
[...]
Kiddo, that's me. Yeah.![]()
1. Dat ik me dat niet kan voorstellen? (maak ik zelf wel uit)
3. Jij wilt dat dus wel?
ps. Ondertussen make-up spiegelverlichting ge-retrofit naar LED. En ik knutsel verder ....
Maar zelf knutselen is wel leuk natuurlijk
Ben benieuwd of jij een halogeen lampje gaat vinden in je ArteonEngineer Stewie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:27:
[...]
Er bestaan auto’s die reeds full led zijn bij aankoop eh.
Maar zelf knutselen is wel leuk natuurlijk.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Oke top ,AndRo555 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:12:
[...]
Afaik gebruikt alleen de Golf R 98 om zijn cijfers te halen. Kans dat je iets zuiniger rijdt met 98 dan 95, maar lang niet zuiniger genoeg om de extra kost per liter te verantwoorden.
Gewoon 95 erin dus.
Ik las van alles over ander motor programma met euro 95 eud beter 98 maar volgens mij is dat alleen bij de R dan
Mistlampen voor...Rainesh schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:31:
[...]
Ben benieuwd of jij een halogeen lampje gaat vinden in je Arteonik denk het haast van wel
* MisteRMeesteR denkt even hard na over andere halogeen lampjes in z'n B8...

www.google.nl
En in je dashboardkastje?MisteRMeesteR schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:37:
[...]
Mistlampen voor...
Zal zodadelijk even kijken
www.google.nl
Ik heb geen mistlampen vooraan.MisteRMeesteR schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:37:
[...]
Mistlampen voor...
Als het goed is, is de volledige Arteon full led. Interieur en exterieur.
Als dat zo is, bv het handschoenkastje zal dat me boeien. Dat zie je nooit
[ Voor 10% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-02-2018 15:42 ]
Moet een T10 in....
Zou wel wat zijn. Bestel je zo'n best wel dure Arteon, heb je geen LED in het handschoenenvakje. Terwijl die, en daarom pas ik het ook aan, standaard in onze bedrijfscaddy's zitten.
Maar wij weten het. Eerst die T10, dan de velgen ....Engineer Stewie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:41:
Als dat zo is, bv het handschoenkastje zal dat me boeien. Dat zie je nooit.

[ Voor 67% gewijzigd door GerCor op 13-02-2018 16:32 ]
Eerst XPEL folie over de R-line stukken en b-stijl. Dan velgen laten coaten, dan bandjes erover en monteren.[b]GerCor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:42
Maar wij weten het. Eerst die T10, dan de velgen ....![]()
Alst mij tegensteekt qua hoogte nog verlagen, maar liever niet. Is in België overgereguleerd...
Ze schrok niet van de antilag, maar van je bizar slechte muziekkeuzeFamous schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:30:
[...]
Je kon er mensen, zoals de vrouw op de fiets, wel heerlijk mee laten schrikken![]()
[video]
Ben benieuwd hoelang m'n accu het nog gaat volhouden, het starten gaat steeds moeizamer

Misschien eens kijken of het helpt als hij een tijdje aan de lader heeft gelegen
Nummero 3.GerCor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:17:
[...]
Kiddo, that's me. Yeah.![]()
1. Dat ik me dat niet kan voorstellen? (maak ik zelf wel uit)
3. Jij wilt dat dus wel?
Past gewoon bij de tellerbak, beter dan het rood wat ik nu heb.
En een Golf 7 GTI/R stuur is sowieso mooi

@FabianGTI was gewoon top40 destijds
Ik kan met mijn variant 7,5 via:
Car->Bestuurdershulpsysteem->fronassist
gewoon los de frontassist uitzetten waardoor er een 'normaal' cruisecontrol systeem ontstaat
TOP, zetten 'we' die @Tylen mooi te kakken met zijn Bayerische Motoren Werkebk1985 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:42:
Ik las vandeweek allerlei berichten over ACC en het niet kunnen uitschakelen hiervan.
gewoon los de frontassist uitzetten waardoor er een 'normaal' cruisecontrol systeem ontstaat

beetje een opschepper
Iemand die dit kan testen bij een 7 zonder facelift?bk1985 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:42:
Ik las vandeweek allerlei berichten over ACC en het niet kunnen uitschakelen hiervan.
Ik kan het lekker simpel op het stuur. En kan ook nog apart front collision uitzetten waardoor acc nog wel blijft werkenGerCor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:51:
[...]
TOP, zetten 'we' die @Tylen mooi te kakken met zijn Bayerische Motoren Werke![]()
beetje een opschepper
Gewoon een knopje op het stuur om te kiezen voor CC of ACC is natuurlijk hoe het ook eigenlijk zou moetenTylen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:00:
[...]
Ik kan het lekker simpel op het stuur. En kan ook nog apart front collision uitzetten waardoor acc nog wel blijft werken

Snap niet dat VAG dat niet doet, lijkt me een kleine moeite om te programmeren maar levert je gebruikers zoveel meer (gemak) op.
Weet je 't zeker? FA is toch het systeem dat ingrijpt bij overstekende voetgangers en abrupt stoppende voorliggers?bk1985 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:42:
idd.tiguan schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:11:
[...]
Weet je 't zeker? FA is toch het systeem dat ingrijpt bij overstekende voetgangers en abrupt stoppende voorliggers?
www.google.nl
Dat is nieuw...hoor ik voor het eerst.bk1985 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:42:
Klopt niet, ACC blijft actief. TJA ook
www.google.nl
Dacht ik al. Maar @bk1985 heeft geen lane assist. Dus misschien dat het bij hem anders is.MisteRMeesteR schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:18:
[...]
Klopt niet, ACC blijft actief. TJA ook
@Tylen dat kan ik ook
[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 13-02-2018 17:25 ]
Damn ......Tylen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:00:
[...]
Ik kan het lekker simpel op het stuur. En kan ook nog apart front collision uitzetten waardoor acc nog wel blijft werken

Ik dácht tot een week of twee geleden dat ik er ook géén had buiten die mistlampen.... Komt @GerCor me ineens vrolijk vertellen dat de bochtenverlichting ook gewonen H7 lampjes zijn (welke ik in de ruim 3 jaar dat ik m'n auto nu heb nog nóóit gezien had)MisteRMeesteR schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:37:
[...]
Mistlampen voor...
Dé LUMMEL!!
@Rainesh @GerCor Arteon is dus reeds full led.
Moet ik enkel de Xpel folie en velgen doen. Maar dan zijn we ook ruim de 2,5k€ gepasseerd. Die Rotiform velgen zijn niet van de goedkoopste

Voor mij in elk geval ruim voldoende en veel meer dan ik initieel wou uitgeven. Ik ben beginnen met 19” en dan toch maar naar 20” gegaan omdat van 18 naar 19” ook zo knullig is
Maarja, je moet wat over hebben voor je eigen plezier eh...
Hobby mag geld kosten ehEngineer Stewie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:49:
[...]
Maarja, je moet wat over hebben voor je eigen plezier eh...

Mijn hobby zijn iets kleinere wagens hoor (schaal 1/8 en 1/10)
Ik ben en blijf een vag (Audi) man. Maar door dit soort kleine dingetjes krijg ik steeds meer liefde voor de BMW.
Ik blijf een GT 2 RS man maar door kleine financiële dingentjes blijf ik maar bij VWTylen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:04:
[...]
Ik ben en blijf een vag (Audi) man. Maar door dit soort kleine dingetjes krijg ik steeds meer liefde voor de BMW.
Teveel gems gekocht in CoCFamous schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:15:
[...]
Ik blijf een GT 2 RS man maar door kleine financiële dingentjes blijf ik maar bij VW
Ghehe, he remembers
Mijn account was wel mooi verkocht, die van jou inmiddels ook?
Al weer paar jaartjes terug

De NL(PON) configurator klopt wel meer niet aan. Volgens 't plaatje zou je een "Trendline" als 3-deurs versie kunnen krijgen maar probeer dát maar eens voor elkaar te gaan krijgenLandon schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:26:
Is iemand het opgevallen dat in de configurator geen middenarmsteun voor op de afbeelding staat? Ik zie wel dat de optie standaard is, maar gek dat ik hem in de afbeelding niet zie.
Overigens wel érg.... Als je de méést goedkope Trendline 1.0 TSi met ALLE mogelijke optie's en pakketen uitrust dan kom je aan ± €35.000 en dan kun je er nóg geen schuif/kantel dak in laten monteren.
Ja ook alweer een paar jaar geleden verkocht. 👍🏻Famous schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:41:
[...]
Ghehe, he remembers![]()
Mijn account was wel mooi verkocht, die van jou inmiddels ook?
Al weer paar jaartjes terug
Van stevig bergop in de 4 op 1800 rpm* (350nm ftw) met trekkracht over tot meteen starten bij -14 in de morgen
Als die motor onder load staat dan produceert de uitlaat een bak kabaal waar je u tegen mag zeggen
*Of het nu verstandig is om met 1800 rpm bergop te rijden mag iedereen zelf bepalen.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

De voordelen volgens een review:
http://gtireview.com/aj-jeffers/mk7-clutch-stop/This part has greatly increased driveability of the car for me in multiple ways. First of all, I could move my seat back to a more preferred distance from the steering wheel since the clutch no longer goes down so far. And now engagement just feels more natural and predictable, the way it should have been from the factory. Also the reduced amount of dead space allows me to feel like I can get faster shifts in although I still have a stock bleeder block.
Ik zie het nut er niet van in als ik eerlijk bensloth schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:46:
Heeft iemand met een MT ervaring met een aftermarket clutch stop?
[afbeelding]
[...]
http://gtireview.com/aj-jeffers/mk7-clutch-stop/
Ik vond de koppeling van de Golf 5 GTI wel fijner (die greep wat zachter), maar na een paar duizend km heb je de Golf 7 GTI bak ook vloeiend in controle
Iets wat daar overigens wel moeite mee heeft is de stoel, de zijkant van de bestuurdersstoel is best wel kapot

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ben jij al Full LED?wimmel_1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:30:
[...]
Ik dácht tot een week of twee geleden dat ik er ook géén had buiten die mistlampen.... Komt @GerCor me ineens vrolijk vertellen dat de bochtenverlichting ook gewonen H7 lampjes zijn (welke ik in de ruim 3 jaar dat ik m'n auto nu heb nog nóóit gezien had)
Dé LUMMEL!!
1. Make-spiegels
2. Kofferbak
3. Handschoenenvakje
Allemaal standaard op een NL "Highline", althans in 2014 that was....GerCor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:25:
[...]
Ben jij al Full LED?
1. Make-spiegels
2. Kofferbak
3. Handschoenenvakje
Vind mijn draaicirkel al groot op een Golf met 235Engineer Stewie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:22:
[...]
Hankook ventus in maat 245/35R20 (die maat gebruikt VW ook). Geen top sport band maar met een auto van 150pk is dat ook niet nodig, is ook zeker geen brol. Prijs/kwaliteit zit die goed.
Benieuwd hoe dat bij u is.
Wanneer kan je ze eronder gooien?
4. Discover Media/Pro scherm backlight van CCFL naar LED ombouwenGerCor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:25:
[...]
Ben jij al Full LED?
1. Make-spiegels
2. Kofferbak
3. Handschoenenvakje
Kansloos. Ik heb al een TV waar de helft van de LED verlichting is uitgevallen. (staat overigens niet meer in de huiskamer).AndRo555 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:06:
[...]
4. Discover Media/Pro scherm backlight van CCFL naar LED ombouwen
Je kunt toch bij: CAR/Settings/Lights de interieurverlichting instellen?Apoca schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:12:
Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie, ik heb een Discover Media Gen2 en vind het fijn om in de avond iets minder licht in de auto te hebben. ......
Geen ervaring mee maar je kunt het toch zelf proberen? Kost bijna niks.sloth schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:46:
Ach, troost je. Kun je tenminste parkeren in die akelig kleine parkeervakken die we in Nederland hebben.Famous schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:15:
Ik blijf een GT 2 RS man maar door kleine financiële dingentjes blijf ik maar bij VW
[ Voor 65% gewijzigd door GerCor op 14-02-2018 06:49 ]
Hier heb ik ook naar gekeken alleen kom ze nergens vinden voor een leuk prijsje met free shipping ofzo om uit te proberen . Wat ik me afvraag ,sloth schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:46:
[afbeelding]
[...]
http://gtireview.com/aj-jeffers/mk7-clutch-stop/
Vind de auto niet na het starten dat de koppeling al veder omhoog is en dus gooit ie de handrem er al af ? Niet grootste probleem maar toch
Wat heeft de koppeling met de handrem te maken? De handrem, daar 'rij je doorheen' bij Auto Hold of, zonder Auto Hold, zet je die handmatig uit. Ik snap het even niet.glydoscoop schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:01:
Wat ik me afvraag ,
Vind de auto niet na het starten dat de koppeling al veder omhoog is en dus gooit ie de handrem er al af ? Niet grootste probleem maar toch
Ik zat bij mij als volgt :GerCor schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:10:
[...]
Wat heeft de koppeling met de handrem te maken? De handrem, daar 'rij je doorheen' bij Auto Hold of, zonder Auto Hold, zet je die handmatig uit. Ik snap het even niet.
Koppeling helemaal in > starten > koppeling 1mm omhoog( nog geen aangrijppunt ) gaat de handrem eraf !? Dat hoor je ook duidelijk en dan rij ik weg . Op locatie contact uit en de handrem springt er weer op, ik heb sinds de uitleg van @Rainesh het hele knopje 0 keer aangeraakt
De draaicirkel heeft toch meer met de wielbasis te maken (die exact zo groot is als een superb) dan met bandenmaat.Famous schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:37:
[...]
Vind mijn draaicirkel al groot op een Golf met 235![]()
Benieuwd hoe dat bij u is.
Wanneer kan je ze eronder gooien?
Origineel is het 245/45R18 en ga naar 245/35R20. Doet VW zelf ook, afwijking is 0,3%.
Volgens reviews is de draaicirkel klein voor de grootte van de auto.
Nu, snap ook niet goed waarom die banden juist zo breed moeten zijn, een passat is te krijgen met 205 bandjes bv...
De velgen komen eronder als het winterweer voorbij lijkt. Wss ergebs eind maart.
Maar origineel is de band al evenbreed en heeft die dezelfde omtrek.
[ Voor 10% gewijzigd door Engineer Stewie op 14-02-2018 09:00 ]
Nou idd, dit vind ik echt 1 van de grootste missers op mijn B8. Ik ben/was altijd gewend middels een knopje/wieltje bij de verlichtingsschakelaar de interieurverlichting in 1 sec te dimmen of juist niet.Apoca schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:12:
Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie, ik heb een Discover Media Gen2 en vind het fijn om in de avond iets minder licht in de auto te hebben. Nu heb ik de optie in het menu gevonden om het scherm na 10 sec te dimmen als er geen interactie is, echter moet ik deze optie elke keer activeren nadat de auto van contact is geweest. Andere opties en settings worden wel keurig opgeslagen, iemand enig idee? Of is er misschien een andere "sneltoets" die ik kan gebruiken voor hetzelfde resultaat
Nu moet ik gaan zitten klootzakken in een menu, waardeloos
Ander puntje om te zeiken is dat ik in mijn AID niet kan zien of de dimlichten aanstaan, hiervoor moet ik weer kijken naar de verlichtingsschakelaar..
www.google.nl
Mijn draaicirkel is echt groot voor een Golf, groter dan de GTI wat ik herinner.Engineer Stewie schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:51:
[...]
De draaicirkel heeft toch meer met de wielbasis te maken (die exact zo groot is als een superb) dan met bandenmaat.
Origineel is het 245/45R18 en ga naar 245/35R20. Doet VW zelf ook, afwijking is 0,3%.
Volgens reviews is de draaicirkel klein voor de grootte van de auto.
Nu, snap ook niet goed waarom die banden juist zo breed moeten zijn, een passat is te krijgen met 205 bandjes bv...
De velgen komen eronder als het winterweer voorbij lijkt. Wss ergebs eind maart.
Maar origineel is de band al evenbreed en heeft die dezelfde omtrek.
Vind het voor een “golfje” eigenlijk te groot..
Mij was verteld dat dit juist kwam door de bredere banden die eronder liggen af fabriek.
Ik heb een Ateca op het oog en wil daar graag de VW Brescia velg onder (doen mij erg aan de Ateca X-perience denken).
Alleen vanuit VW zijn die dingen duurder dan goud en op MP goed te betalen.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Even voor mijn begrip, ik kan me voorstellen dat als de velgen breder zijn af fabriek de uitslag van het wiel ook kleiner moet worden afgesteld om te voorkomen dat deze bij een stuuractie tegen de wielkasten schuren. Brede banden an sich veroorzaken geen grotere draaicirkel lijkt me zo.Famous schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:36:
[...]
Mijn draaicirkel is echt groot voor een Golf, groter dan de GTI wat ik herinner.
Vind het voor een “golfje” eigenlijk te groot..
Mij was verteld dat dit juist kwam door de bredere banden die eronder liggen af fabriek.
Dit ja, iets met goed verwoordenWeemism schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:51:
[...]
Even voor mijn begrip, ik kan me voorstellen dat als de velgen breder zijn af fabriek de uitslag van het wiel ook kleiner moet worden afgesteld om te voorkomen dat deze bij een stuuractie tegen de wielkasten schuren. Brede banden an sich veroorzaken geen grotere draaicirkel lijkt me zo.
Dat kan ik mij nog wel voorstellen dat het met de maximale stuurhoek te maken heeft.
Maar de Arteon is gebouwd met 20” velgen in het achterhoofd op die bredere bandenmaat.
Nu zijn mijn velgen 0,5J breder dan standaard en komen ze 5mm meer naar buiten. Maar dat zal weinig invloed hebben.
Waar 245mm op 8J absoluut de maximumbreedte is, is dat voor 8,5J ideaal.
Dit topic is gesloten.
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS