GerCor schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:28:
[...]
Ja, prachtige auto hoor. Proficiat alvast en ik hoop de auto te kunnen zien bij een toekomstige meeting IRL.
@
Scrtz Vraagje, houdt me al en tijdje bezig maar nu kan ik het je wel vragen want je bent ervaringsdeskundige. Wat rijdt nou beter qua wegligging. De A3 of de Golf 7.5?
Ik heb nog nooit in een A3 gereden maar ben zo benieuwd hoe zo'n auto nou rijdt.
Edit: nou al een paar keer die T-Cross tegengekomen op de weg. Niemand hier heeft die in bestelling, is op basis van de VW Polo maar oogt in het echt toch behoorlijk groot. Valt mij helemaal niet tegen, had ik niet verwacht. Wel helaas nog slechts met een 1.0 motortje te bestellen.
Hmm het is lastig vergelijken aangezien de golf een sportonderstel heeft en maar een 1.0 tsi (dus volgens mij nog steeds ook die goedkopere ophanging? @wimmel_1 ) en de Audi die ik had was de e-tron zoals je al weet maar die is sowieso al 300kg zwaarder dan een normale A3. De e-tron helde dus wat sneller over (denk vooral door het gewicht, want de e-tron is ook al vrij laag volgens mij, al was een sportonderstel verder niet te bestellen uberhaupt) maar ik zal iig mijn best doen.
Ik vond de besturing van de A3 een stuk directer (denk dat die progressieve besturing had) zeker in dynamic mode, ook lekker zwaar.
Golf heb ik via Carista op dynamic gezet maar vind het nog steeds vrij licht.
A3 helde wat sneller over in bochten, hoogstwaarschijnlijk door het extra gewicht, of de Golf ligt met sportonderstel toch nog een stukje lager. Nu zou ik de Golf kiezen maar ik denk dat een non hybride sportonderstel A3 nog strakker op de weg ligt.
Maar verschil is ook wel weer dat ik met de A3 veel sneller op hogere snelheden zat en met mijn sportief rijgedrag betekende dat flink wat inhaalacties, dat haal ik met die 1.0 tsi Golf niet eens haha.
Je merkt wel op de snelweg en ook al bij het dichtgooien van een portier dat de A3 toch een stukje meer ‘kluis’ en dus stiller is dan een Golf, al is de Golf daar ook zeker niet verkeerd in.
Je zou eigenlijk een 1.5 tsi 150pk golf r-line tegen een 1.5 tsi 150pk A3 s-line moeten zetten. Maar in het algemeen is een VW gewoon net wat veiliger op alle gebieden, dus net wat meer op comfort ingericht dan echt sportief gedrag, dat haal je dan weer meer uit een Audi.
Heb bijv ook in A4 s-line gereden en dat is toch een stuk stugger dan een Passat r-line.
[
Voor 5% gewijzigd door
Scrtz op 06-07-2019 00:23
]