Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.992 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AndRo555 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Hopelijk een DSG, want over de 1.5TSI 150 icm handbak lees ik veel problemen over driveability (als effect van emissie eisen).

Wat doet dat in verbruik tegenover een 2.0TDI Golf, factor 2? :+
Nope, héél bewust weer voor de oer-degelijke 6-handbak gegaan (én ja, ik kén de verhalen).

En ja: Ik vrees dat ik 't verbruik van m'n 2.0TDi (184PK versie waarmee ik probleemloos 1:23 gemiddeld rijd) niet ga evenaren met die 1.5TSi ..... Maar 'de hele wereld' lijkt ineens van de Diesels af te willen om vage redenen die nérgens op slaan. Ik had tot een paar weken geleden nog de intentie om m'n huidige 'Leaseblik' gewoon over te gaan nemen van de LM maar dat wordt met de dag minder interessant door de stijgende brandstofprijs én MotorRijtuigenBelasting hier in NL.

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 05-07-2019 22:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
wimmel_1 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:27:
[...]

Nope, héél bewust weer voor de oer-degelijke 6-handbak gegaan (én ja, ik kén de verhalen).
Handbak :*)

Tiguan is overigens de natte DSG, dus niet dezelfde taferelen als wel vaker in dit topic voorkwam.
Ik blijf de verhalen over de 1.5TSI handbak best vreemd vinden, want de 130pk versie heeft er geen problemen mee. (ok, dat is wel echt een ander design) Maar ook de 1.0TSI, een ouder design nota bene, heeft er geen last van.
En het feit dat het al even speelt maakt dat het precies niet zo simpel te fixen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AndRo555 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:31:
[...]

Handbak :*)

Tiguan is overigens de natte DSG, dus niet dezelfde taferelen als wel vaker in dit topic voorkwam.
Ik blijf de verhalen over de 1.5TSI handbak best vreemd vinden, want de 130pk versie heeft er geen problemen mee. (ok, dat is wel echt een ander design) Maar ook de 1.0TSI, een ouder design nota bene, heeft er geen last van.
En het feit dat het al even speelt maakt dat het precies niet zo simpel te fixen valt.
Hmmm.... Misschien dan toch maar voor de 130PK versie gaan :+

130PK / 96KW blok IT is, inmiddels. Scheelt 15 Km/h in topsnelheid (die ik tóch niet ga halen) en qua acceleratie maakt 't ook niet echt veel uit. Als 't serieus wat sneller moet dan heb ik ook nog wel wat ander speelgoed thuis staan waarmee ik niet zakelijk ga rijden :9

Straks als 't ding er is nog maar eens gaan kijken of de uitlaten van een SQ5 er onder kunnen, dat spel schijnt op een Golf 1.4TSi ook te passen..... :'( >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 05-07-2019 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
wimmel_1 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:37:
[...]

130PK / 96KW blok IT is, inmiddels. Scheelt 15 Km. in topsnelheid (die ik tóch niet ga halen) en qua acceleratie maakt 't ook niet veel uit. Als 't serieus wat sneller moet dan heb ik ook nog wel wat ander speelgoed staan waarmee ik niet zakelijk ga rijden :9
In koppel mis je ook niet bepaald veel (220Nm vs 250Nm). Al is de 150pk ook geen racemonster natuurlijk.
130pk vs 150pk versie scheelt ook best veel in het verbruik als ik de WLTP cijfers mag geloven. 0.5l/100km minder op de snelweg.
Zo snel als een 2.0TDI Golf zal het nooit zijn, ongeacht of het de 130 of 150pk versie is.

Ik heb niet te klagen, ga van 150pk/340Nm naar 408pk/664Nm. 8) maar geen handbak :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
wimmel_1 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:51:
[...]

Ik heb hier vandaag 't begin van 't einde van m'n huidige Golf VII 2.0TDi Highline ingezet.... Bestelling voor een bijna FULL-OPTION Tiguan 1.5 Highline Business R is zojuist de deur uit gegaan 8)

Kan @GerCor weer lekker 'kankeren' op de goedkope "Lease Rijders" hier...... >:)
Zo’n tiguan highline business R is zeker gaaf ja, zat ik ook nog over te denken om over een half jaar te gaan bestellen. Vrees alleen dan dat als 27 jarige iedereen denkt dat het mijn vader zijn auto dan is 😂

Ik dacht trouwens dat schakelen mij weer zou tegenvallen na het gewend zijn van DSG in de e-tron maar het valt mij eigenlijk reuze mee. Scheelt dat ik een tankpas heb dus hoef voor de portemonnee te sparen niet meer altijd even snel op te schakelen :D

[ Voor 16% gewijzigd door Scrtz op 05-07-2019 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

wimmel_1 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:37:
[...]

130PK / 96KW blok IT is, inmiddels. Scheelt 15 Km. in topsnelheid (die ik tóch niet ga halen) en qua acceleratie maakt 't ook niet echt veel uit. Als 't serieus wat sneller moet dan heb ik ook nog wel wat ander speelgoed thuis staan waarmee ik niet zakelijk ga rijden :9

Straks als 't ding er is nog maar eens gaan kijken of de uitlaten van een SQ5 er onder kunnen, dat spel schijnt op een Golf 1.4TSi ook te passen..... :'( >:)
Bestel je nou vanaf een virtueel papiertje of heb je er ook een flinke proefrit in gemaakt? En bevestig even dat je een witte hebt besteld. (jokken mag, totdat je de foto's laat zien) >:)

@Scrtz Als 27-jarige vrees je blijkbaar voor zaken die volstrekt irrelevant zijn. Als je al wat ouder bent, zoals ik, maakt het je helemaal geen moer meer uit wat anderen er van vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 05-07-2019 23:00 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:57:
[...]

Bestel je nou vanaf een virtueel papiertje of heb je er ook een flinke proefrit in gemaakt? En bevestig even dat je een witte hebt besteld. (jokken mag, totdat je de foto's laat zien) >:)
Ik bestel zo'n 'ding' inderdaad gewoon on-line zónder proefrit.... En já: Gewoon in 't WIT mét een zwart panorama dak en andere zwarte accenten (Full R-Line).

't Is een VW waarvan ik wéét hoe 'ie rijdt dus waarom moet ik dan vervolgens nog een dealer lastig gaan vallen met een proefrit in een auto welke tóch nooit gelijkwaardig gaat zijn aan dát wat ik bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:57:
[...]

Weetje dat ik nog nooit een proefrit heb gemaakt in de auto’s die ik gekocht heb? Liet ik mijn pa altijd doen aangezien die automonteur is, dacht die voelt evt mankementen eerder aan.

Maar als ik straks auto kan bestellen ga ik ook gewoon direct bestellen. Rijgedrag zit toch wel goed bij VAG

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ga me ook maar melden in dit topic. Vandaag een T-Roc 1.5 TSI Sport DSG-7 besteld in White Silver met alle voor mij relevante opties:
- Executive pakket
- Advance pakket
- Achteruitrijcamera
- Schakelpaddels voor DSG
- Telefoonvoorbereiding plus (draaloos laden)
- Grootlichtassisent
- Winterpakket

Het lange wachten kan beginnen, zou in week 48 bij de dealer staan en dan begin januari geleverd worden. Tot die tijd dit topic volgen en YouTube filmpjes kijken :)

Heb de auto een hele dag kunnen testen en was daarmee verkocht. Wat een heerlijke auto, zeker ook de DSG bak.

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 05-07-2019 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor

Zoiets als hieronder gaat 't dus worden, alleen heb ik de 'donkerrode' achterlichten besteld én komt 'ie wat lager op de weg te liggen vanwege 't "sportonderstel".

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/DIPSz-uCLjc/maxresdefault.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 05-07-2019 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:20:
@GerCor

Zoiets als hieronder gaat 't dus worden, alleen heb ik de 'donkerrode' achterlichten besteld én komt 'ie wat lager op de weg te liggen vanwege 't sportonderstel

[Afbeelding]
Ja, prachtige auto hoor. Proficiat alvast en ik hoop de auto te kunnen zien bij een toekomstige meeting IRL.

@Scrtz Vraagje, houdt me al en tijdje bezig maar nu kan ik het je wel vragen want je bent ervaringsdeskundige. Wat rijdt nou beter qua wegligging. De A3 of de Golf 7.5?

Ik heb nog nooit in een A3 gereden maar ben zo benieuwd hoe zo'n auto nou rijdt.

Edit: nou al een paar keer die T-Cross tegengekomen op de weg. Niemand hier heeft die in bestelling, is op basis van de VW Polo maar oogt in het echt toch behoorlijk groot. Valt mij helemaal niet tegen, had ik niet verwacht. Wel helaas nog slechts met een 1.0 motortje te bestellen.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 05-07-2019 23:35 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:28:
[...]

Ja, prachtige auto hoor. Proficiat alvast en ik hoop de auto te kunnen zien bij een toekomstige meeting IRL.

@Scrtz Vraagje, houdt me al en tijdje bezig maar nu kan ik het je wel vragen want je bent ervaringsdeskundige. Wat rijdt nou beter qua wegligging. De A3 of de Golf 7.5?

Ik heb nog nooit in een A3 gereden maar ben zo benieuwd hoe zo'n auto nou rijdt.
Je vraagt 't niet aan mij, maar:

Zolang je bij een VW Golf VII / FL niet in de 1.6TDi én/of 1.2TSi (óf lager qua motorisering) varianten gaat rijden dan heb je, net zoals jij dat in je 1.4TSi dat nú hebt, een chassis waarbij alle 4 de wielen afzonderlijke 'opgehangen' zijn. Bij Audi werkt dat precies 't zelfde. Qua rijgenot erger ik me bij een Audi A3 serieus aan de omslachtige bediening van de radio / navigatie met die 'BMW i-Drive imitatie" oplossing..... :9 Bij allebei de 'merken' wil je de standaard stoelen uit de goedkoopste "line's" overigens niet hebben als je vaker wat langer op de weg zit.

De T-Cross heb ik aan het begin van de avond ook nog even bij de dealer bekeken maar je komt er qua optie's vaak nét niet helemaal uit (staat overigens ook op de basis van het Golf VII, MQB Platform).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 06-07-2019 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:28:
[...]

Edit: nou al een paar keer die T-Cross tegengekomen op de weg. Niemand hier heeft die in bestelling, is op basis van de VW Polo maar oogt in het echt toch behoorlijk groot. Valt mij helemaal niet tegen, had ik niet verwacht. Wel helaas nog slechts met een 1.0 motortje te bestellen.
Hmm het is lastig vergelijken aangezien de golf een sportonderstel heeft en maar een 1.0 tsi (dus volgens mij nog steeds ook die goedkopere ophanging? @wimmel_1 ) en de Audi die ik had was de e-tron zoals je al weet maar die is sowieso al 300kg zwaarder dan een normale A3. De e-tron helde dus wat sneller over (denk vooral door het gewicht, want de e-tron is ook al vrij laag volgens mij, al was een sportonderstel verder niet te bestellen uberhaupt) maar ik zal iig mijn best doen.

Ik vond de besturing van de A3 een stuk directer (denk dat die progressieve besturing had) zeker in dynamic mode, ook lekker zwaar.

Golf heb ik via Carista op dynamic gezet maar vind het nog steeds vrij licht.

A3 helde wat sneller over in bochten, hoogstwaarschijnlijk door het extra gewicht, of de Golf ligt met sportonderstel toch nog een stukje lager. Nu zou ik de Golf kiezen maar ik denk dat een non hybride sportonderstel A3 nog strakker op de weg ligt.

Maar verschil is ook wel weer dat ik met de A3 veel sneller op hogere snelheden zat en met mijn sportief rijgedrag betekende dat flink wat inhaalacties, dat haal ik met die 1.0 tsi Golf niet eens haha.

Je merkt wel op de snelweg en ook al bij het dichtgooien van een portier dat de A3 toch een stukje meer ‘kluis’ en dus stiller is dan een Golf, al is de Golf daar ook zeker niet verkeerd in.

Je zou eigenlijk een 1.5 tsi 150pk golf r-line tegen een 1.5 tsi 150pk A3 s-line moeten zetten. Maar in het algemeen is een VW gewoon net wat veiliger op alle gebieden, dus net wat meer op comfort ingericht dan echt sportief gedrag, dat haal je dan weer meer uit een Audi.

Heb bijv ook in A4 s-line gereden en dat is toch een stuk stugger dan een Passat r-line.

[ Voor 5% gewijzigd door Scrtz op 06-07-2019 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

'Grijze Import' welke niet eens in NL op de weg had mogen komen doordat ze in DLD. bij de TÜV al jaren eerder beter hadden moeten opletten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 23:43

fheerens

ir.

GerCor schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:56:
[...]

????

@RPHN Net een filmpje gezien: Polo GTI: 1 >> 100 km/p in 6.6 seconden, 100 >> 200 km p/u in 22 seconden.

Weet je dat vast. :9
????

Welke eenheid is km/p? 8)7

In AvE we trust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
@Scrtz 100% de A3. :p

[ Voor 88% gewijzigd door Rainesh op 06-07-2019 02:43 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

wimmel_1 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:20:
@GerCor

Zoiets als hieronder gaat 't dus worden, alleen heb ik de 'donkerrode' achterlichten besteld én komt 'ie wat lager op de weg te liggen vanwege 't "sportonderstel".

[Afbeelding]
Tiguan sport onderstel komt niet lager te liggen, enkel hardere veren/dempers. Enfin...vroeger toch. Nu geen idee meer.. voor lager te gaan liggen moest je aftermarket gaan...

Over uitlaat twijfel ik ook, mss dat het op een fwd tiguan de uitlaat van golf past, bij een 4wd in ieder geval niet. Keuze voor een 4motion tdi qua uitlaten is heeeeeeeel beperlt Daarom ook bezig met uitlaat te maken voor de mijne...demper met keuring koop ik los. Buizenwerk plooi/las ik zelf wel. Leuk projectje voor verlof. Laatste stuk van buis is al geplooid en beugels op gelast. Voorste stuk ben ik nog mee bezig. Dan de demper kiezen en dan ook het eindstuk erop lassen.

Dit weekend eerst waterpomp vervangen in de mijne, gelijk ook distributieriem aanpakken.....na 90k km :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Als ze het hier in het topic komen vragen zou ik er dubbel in staan. De reden dat ze hem terug willen is uiteraard bekend. https://www.rtlz.nl/beurs...e-ongeluk-kocht-testautos

Aan de ene kant zou ik zeggen: totdat ze met een offer-you-can't-refuse komen zou ik hem lekker houden. Als het met veiligheidsissue's te maken heeft, hadden ze wel verplicht om terug te komen door de auto's bij de RDW aan te melden.

Aan de andere kant... is het misschien niet helemaal eerlijk voor degene aan wie je hem ooit doorverkoopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 06-07-2019 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Haha. Echt dom van mij. Nu zie ik het ook. Het was een lange dag. Uiteraard km p/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

max schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:54:
@Antera

Op reddit hebben ze het over:

ACC die iets detecteert, inhoudt, maar zodra je je knipperlicht aanzet alweer accelereert ondanks dat de radar nog iets detecteert. Standaard accelereert ACC pas weer als er helemaal niets meer gedetecteerd wordt.

Alsof je knipperlicht een override op de ACC acceleratie is dus.

/edit

Reddit quote:

[...]
Mijn Passat doet dit wel hoor. Heb ik ooit een stukje over geschreven:
Als je je voorganger nadert en je bent op het punt dat de ACC wil gaan afremmen kun je dit voorkomen door richting aan te geven en een baan op te schuiven. Het mooie en slimme hierbij is dat op het moment dat je richting aangeeft (en het stuur dus nog niet eens beweegt) je al merkt dat de ACC niet meer afremt om de gang er in te houden. Ongeacht of je je voorganger nóg meer benadert bent. In de praktijk werkt dit erg prettig en rij je zo met de ACC aan een stuk vloeiender.
@wimmel_1

Feli! Fraaie auto.
Oryx White? O+
Of toch Pure White? ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

@Antera

ACC die iets detecteert, inhoudt, maar zodra je je knipperlicht aanzet alweer accelereert ondanks dat de radar nog iets detecteert. Standaard accelereert ACC pas weer als er helemaal niets meer gedetecteerd wordt.

/edit

Reddit quote:

[...]
Zo ken ik het ook, ik vond jouw ervaring al zo vreemd eigenlijk. Hij detecteert een auto voor je. Ik knipper naar links en wijzig van rijbaan. Hij gaat dan op de vorige rijbaan alweer gas geven. Ik vind dat juist een hele fijne feature van acc.Als die van jou dat niet doet, dan moet je misschien eerder naar links gaan/aangeven, of even de garage ernaar laten kijken, denk ik.

Het gas geven als de rijbaan pas helemaal vrij is, stoor ik me niet zo aan. Het is nog steeds snel zat allemaal. En anders kun je zelf al eerder wat gas bij geven, hij zal dan gewoon die instructie opvolgen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja klopt, mijn vergelijking is gewoon ruk, de e-tron is daar geen goed voorbeeld voor. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:50:
[...]

Mijn Passat doet dit wel hoor. Heb ik ooit een stukje over geschreven:

[...]

@wimmel_1

Feli! Fraaie auto.
Oryx White? O+
Of toch Pure White? ;)
Gewoon weer 'Pure White' :9 Dat was m'n Scirocco ook (al hete 't daar destijds 'Candy White') en m'n huidige Golf is ook in 'Pure White' geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hele mooie bak wimmel, zo had ik hem ook bedacht maar niet gekregen, dus nu stikjaloers :P
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Zo ken ik het ook, ik vond jouw ervaring al zo vreemd eigenlijk. Hij detecteert een auto voor je. Ik knipper naar links en wijzig van rijbaan. Hij gaat dan op de vorige rijbaan alweer gas geven. Ik vind dat juist een hele fijne feature van acc.Als die van jou dat niet doet, dan moet je misschien eerder naar links gaan/aangeven, of even de garage ernaar laten kijken, denk ik.

Het gas geven als de rijbaan pas helemaal vrij is, stoor ik me niet zo aan. Het is nog steeds snel zat allemaal. En anders kun je zelf al eerder wat gas bij geven, hij zal dan gewoon die instructie opvolgen.
Je kunt ook gewoon een betje gas bij geven, trap je door de ACC heen en accellereert ie ook. Gas liften en je rijdt weer op ACC :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

The Eagle schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:32:
Hele mooie bak wimmel, zo had ik hem ook bedacht maar niet gekregen, dus nu stikjaloers :P

[...]

Je kunt ook gewoon een betje gas bij geven, trap je door de ACC heen en accellereert ie ook. Gas liften en je rijdt weer op ACC :)
Uiteraard, zoals altijd:

Human input > all systems.

Geldt voor ACC, Lane Assist, TJA, Side Assist, etc.etc.
@Antera

/edit

Reddit quote:

[...]
@Rainesh Kan het verschil erin zitten dat ik de nieuwe versie van ACC heb (t/m 210km/h) en @max de oudere versie van de sensor/radar waardoor de functionaliteit van het gasgeven bij richting aangeven niet bij hem functioneert?

[ Voor 43% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-07-2019 13:41 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@MisteRMeesteR Overtaking Assistance is pas bij de facelift MQB radars. Ik weet niet wat @max nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Rainesh MY2018 Skoda Kodiaq Style Business van augustus 2018. ACC tot 160km/u.

Nu ik er meer over nadenk: als ik op ACC rij en van rijstrook wissel, accelereert ACC weldegelijk. Maar dan moet ik de neus van mijn echt al naast de auto voor me "richten". Knipperlicht aantikken doet niks voor mijn gevoel.

Ach ja, luxeproblemen. :)

[ Voor 74% gewijzigd door max op 06-07-2019 14:58 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
max schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:54:
Dan heb je het en staat standaard aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

1 Brakke waterpomp, gelijk gans de distributiekit vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p2xDbjp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g5KxpvY.jpg

Voorlopig al gedane stuk van de uitlaat wip (beetje laswerk, meeste plooiwerk). nNu nog demper met keuring vinden en dan passend maken.

Dan voorste stukken nog maken, demper erop lassen en een siereinde maken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0o7QGmh.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 06-07-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nu ik er meer over nadenk: als ik op ACC rij en van rijstrook wissel, accelereert ACC weldegelijk. Maar dan moet ik de neus van mijn echt al naast de auto voor me "richten". Knipperlicht aantikken doet niks voor mijn gevoel.

Doet mijn 2017 Passat ook. Overtaking assistance heb ik nog nooit van gehoord, dacht eerder dat de ACC dan gewoon ziet dat de weg vrij is of de baanwisseling snapt en weer op het gas gaat ipv in tehouden voor de voorganger op de rechtse baan. Overigens lijkt mijn ACC het boven de 160 ook gewoon te doen. Maar geen idee of daar tussen de merken en modellen verschil in zit, laat staan per welk modeljaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb gezocht, maar niet gevonden.. Hopelijk is het een supersimpele vraag, maar ik kom er gewoon even niet uit.

Ik probeer uit te zoeken hoeveel werk het is, en wat ik nodig heb, om een RNS300 door een RNS315 te vervangen. De RNS315 zal voorzien zijn van DAB+, interne bluetooth, navigatie en de hele bende, maar moet ook werken met het multifunctionele stuurwiel van een 2009 Golf V/EOS.

Het lijkt mij dat ik dan het volgende moet aanschaffen:
  • RNS 315
  • DAB+ antenne
  • Eventueel nieuwe GPS-antenne
  • Nieuwe microfoon (die oude schijnt niet te werken)
  • Antenne-adapter (4e0035608k of 7L6051551)
  • Wire-adapter voor 2009-model naar nieuwer, of pinnen omzetten
En iemand die een stukje kan programmeren wellicht, omdat de auto verwacht dat er een RNS300 aangesproken moet worden en niet een RNS315. Oh en mocht de radio een drain zijn op de batterij, dan moet er een nieuwe can-bus adapter komen.

Mis ik dan nog iets?

Edit: Had gevraagd aan een verkoper op Marktplaats, die vraagt €30 voor de antenne en microfoon, zorgt verder voor de inbouw. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 06-07-2019 21:34 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Eens even getest:

ACC aan die afremt, knipperlicht aantikken (zonder echt door te duwen, knippert bij mij 5x en stopt dan): ACC doet niks.

ACC aan die afremt, knipperlicht doorduwen (zoals bij normale bochten/afslaan etc.): ACC geeft gas bij.

Dus knipperlicht aantikken doet niks, knipperlicht doorduwen geeft Overtaking Assistance.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

max schreef op zondag 7 juli 2019 @ 18:58:
[...]

Eens even getest:

ACC aan die afremt, knipperlicht aantikken (zonder echt door te duwen, knippert bij mij 5x en stopt dan): ACC doet niks.

ACC aan die afremt, knipperlicht doorduwen (zoals bij normale bochten/afslaan etc.): ACC geeft gas bij.

Dus knipperlicht aantikken doet niks, knipperlicht doorduwen geeft Overtaking Assistance.

:)
WTF!!!

Je zou JUIST bij alléén even aantikken gewoon verwachten dat de auto "weet" dat je gaat inhalen, zeker gezien de snelheid welke je dan (meestal) al hebt. Doordrukken van de RAW hendel doe je (IMHO) meestal alleen binnen de bebouwde kom op het moment dat je écht een verandering van rijrichting (links-rechts afslaan) gaat ondernemen en dus al langzamer rijdt zónder gebruik te maken van de (A)CC.... :o

Staat dat "Comfort Knipperen" overigens standaard op "5" tegenwoordig? Dat wás altijd "3" 8)

Klein ander vraagje: Heb jij op je Kodiaq toevallig "Side-Assist" lampjes in je spiegels zitten? Als de sensoren van die 'dingen' zien dat er ergens iets in een "dode hoek" drijgt te gaan zitten (links én/óf rechts) dan weigert 't systeem ook automagisch alle acties uit te voeren bij comfort-knipperen..... Ongeacht de "richting".

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 07-07-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@wimmel_1
Comfort knipperen (oh ja zo heet dat :P ) heeft Antera voor me aangepast naar 5. Was idd 3.

Heb ook side assist idd, maar op de momenten dat ik aan het testen was, was er binnen 100m geen andere auto dan degene voor me te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

max schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:17:
@wimmel_1
Comfort knipperen (oh ja zo heet dat :P ) heeft Antera voor me aangepast naar 5. Was idd 3.

Heb ook side assist idd, maar op de momenten dat ik aan het testen was, was er binnen 100m geen andere auto dan degene voor me te bekennen.
Kijk maar eens goed naar de lampjes in je spiegels. Ik had laatst één dag een auto (Karoq) van een collega van me mee waarbij die dingen (bijna) continue oranje branden.... Zijn reactie: "Já, dat doen ze altijd en als er iets echt in de dode hoek zit dan zijn ze helemaal rood" 8)7

Sommige mensen hadden gewoon nóóit een rijbewijs mogen krijgen.....Écht niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@wimmel_1

Ik geloof je, maar die lampjes waren echt niet aan. Als er iets in de dodehoek zit branden ze en als je dan alsnog een manoeuvre wil maken knipperen ze en stribbelt het stuur tegen (trilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

max schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:08:
@wimmel_1

Ik geloof je, maar die lampjes waren echt niet aan. Als er iets in de dodehoek zit branden ze en als je dan alsnog een manoeuvre wil maken knipperen ze en stribbelt het stuur tegen (trilt).
Nog even een opmerking: een personenauto heeft geen dode hoek. Dan staan jouw spiegels niet goed afgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Een Kodiaq is een tractor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Niet doen :9

[ Voor 97% gewijzigd door Will_M op 08-07-2019 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:30:
[...]

Kijk maar eens goed naar de lampjes in je spiegels. Ik had laatst één dag een auto (Karoq) van een collega van me mee waarbij die dingen (bijna) continue oranje branden.... Zijn reactie: "Já, dat doen ze altijd en als er iets echt in de dode hoek zit dan zijn ze helemaal rood" 8)7

Sommige mensen hadden gewoon nóóit een rijbewijs mogen krijgen.....Écht niet!!
Toevallig afgelopen week nog een gesprek over gehad toen ik bij een collega in de auto zat. Het viel mij op dat hij volledig op de lampjes in de spiegel vertrouwde bij het inhalen. Toen was de vraag: is het een vervangend systeem of een hulpsysteem? Hij blijft beweren dat sensoren beter zijn dan de mens. Maar ik blijf toch echt bij elke inhaalactie over m'n schouder kijken, dat zit er zo ingebrand vanaf mijn aller eerste rijles toen ik bijna iemand raakte omdat ik niet over de schouder had gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 19:25
GerCor schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:16:
[...]

Nog even een opmerking: een personenauto heeft geen dode hoek. Dan staan jouw spiegels niet goed afgesteld.
Jij hebt de dodehoekbewaking niet op je ‘super’golf zitten begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Steven.w schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:52:
[...]

Jij hebt de dodehoekbewaking niet op je ‘super’golf zitten begrijp ik?
Inderdaad, die heb ik niet. Wel over gedacht om dat te laten retrofitten maar dan kost het zo'n € 1.100. Maar je hoeft alleen maar naar vrachtwagens te kijken en de extra spiegels, dan weet je waar de dode hoeken zitten.
Als je de buitenspiegels goed hebt afgesteld komt een auto die jou wil inhalen eerst in jouw spiegel en zodra die weer uit jouw buitenspiegel verdwijnt is de inhalende auto zichtbaar in jouw binnenspiegel. Voor de rest is een personenauto gewoon te laag om overig verkeer 'te missen' in een dode hoek. Ik geloof niet dat ze het je dat leren op een 'rijschool' maar daar leren ze je nog een aantal dingen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb die dingen nú ook niet besteld. Zoals @GerCor hier al vaker gezegd heeft: In een personenauto heb je in principe géén dode hoek áls je de spiegels goed afstelt (en ze vervolgens ook gebruikt).

Ik rijd ook wel eens met een motorfiets op de openbare (snel)weg en het valt me dan helaas vaak op dat veel mensen echt blindelings op die lampjes en sensoren vertrouwen. Met een motorfiets wordt je dan wel eens over het hoofd gezien…..

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 08-07-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 15:53
Zijn er trouwens hier ook nog mensen welke een Discover Pro gen 1 hebben met 2 telefoons (1 zakelijk en 1 prive).

Zo ja, werkt bij jullie de optie wel om telefoons tegelijk gekoppeld te krijgen of ook niet?
Kan namelijk nergens vinden of het wel/niet mogelijk is. Voor de gen 2 is het sowieso mogelijk. (Heb diverse collega's met een gen 2 en die hebben gewoon netjes 2 telefoons gekoppeld).

Betreft een VW Golf 7 highline uit 2015 (afgifte datum: 03-06-2015 dus net te oud voor een gen 2)

Tevens zag ik in dit topic ook al een paar keer de firmware update voor deze voorbij komen, maar of hij heeft al de nieuwste firmware vanwege de laatste kaarten of dat lukt nog niet helemaal.
Iemand daar nog tips voor ? :)
Hardware: H44
Software: O376
Database nav: ECE 2019

[ Voor 22% gewijzigd door richardboer op 08-07-2019 14:16 ]

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

richardboer schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:12:
Zijn er trouwens hier ook nog mensen welke een Discover Pro gen 1 hebben met 2 telefoons (1 zakelijk en 1 prive).

Zo ja, werkt bij jullie de optie wel om telefoons tegelijk gekoppeld te krijgen of ook niet?
Kan namelijk nergens vinden of het wel/niet mogelijk is. Voor de gen 2 is het sowieso mogelijk. (Heb diverse collega's met een gen 2 en die hebben gewoon netjes 2 telefoons gekoppeld).

Betreft een VW Golf 7 highline uit 2015 (afgifte datum: 03-06-2015 dus net te oud voor een gen 2)
Zoek niet verder. Niet mogelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 08-07-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wimmel_1 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:10:
Ik heb die dingen nú ook niet besteld. Zoals @GerCor hier al vaker gezegd heeft: In een personenauto heb je in principe géén dode hoek áls je de spiegels goed afstelt (en ze vervolgens ook gebruikt).

Ik rijd ook wel eens met een motorfiets op de openbare (snel)weg en het valt me dan helaas vaak op dat veel mensen echt blindelings op die lampjes en sensoren vertrouwen. Met een motorfiets wordt je dan wel eens over het hoofd gezien…..
Of ze kijken gewoon helemaal niet in de spiegels, of hooguit eens per half uur ofzo. Vaak genoeg dat ik kom aankachelen en iemand nog vrolijk een kwartiertje op de linkerbaan blijft plakken terwijl ie allang naar rechts kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
richardboer schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:12:

Tevens zag ik in dit topic ook al een paar keer de firmware update voor deze voorbij komen, maar of hij heeft al de nieuwste firmware vanwege de laatste kaarten of dat lukt nog niet helemaal.
Iemand daar nog tips voor ? :)
Hardware: H44
Software: O376
Database nav: ECE 2019
Beide updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 15:53
Ja maar de firmware updaten is juist het probleem. Heb laatst eentje gedownload welke in dit topic gepost werd, op een SD kaart geplaatst maar systeem kon hem niet vinden helaas.

Richard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:40:
[...]

Of ze kijken gewoon helemaal niet in de spiegels, of hooguit eens per half uur ofzo. Vaak genoeg dat ik kom aankachelen en iemand nog vrolijk een kwartiertje op de linkerbaan blijft plakken terwijl ie allang naar rechts kan.
Een kwartiertje, _O- _O-

Man, dan ben je 30 kilometer verder. Hoe dan ook, gewoon rechts inhalen..... :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Laatst online: 26-08 23:43

fheerens

ir.

GerCor schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:49:
[...]

Een kwartiertje, _O- _O-

Man, dan ben je 30 kilometer verder. Hoe dan ook, gewoon rechts inhalen..... :)F
Iedereen wijzen op correctheid en het volgen van de regeltjes, maar promoten van rechts inhalen? :F
Gewoon je grootlicht, richtingaanwijzer en desnoods claxon gebruiken om deze mensen op hun fout te wijzen en indirect opzij te dwingen. Daar heb je tenslotte die mooie LED grootlicht units voor, geven lekker een bak licht. Claxon mag dan in mijn ogen, want gevaar omdat men de doorstroming hindert :P
Simpel, veilig en meestal effectief. Behalve bij Duitsers die pertinent, ongeacht hun snelheid, in het midden blijven rijden.

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

fheerens schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:22:
[...]

Iedereen wijzen op correctheid en het volgen van de regeltjes, maar promoten van rechts inhalen? :F
Gewoon je grootlicht, richtingaanwijzer en desnoods claxon gebruiken om deze mensen op hun fout te wijzen en indirect opzij te dwingen. Daar heb je tenslotte die mooie LED grootlicht units voor, geven lekker een bak licht. Claxon mag dan in mijn ogen, want gevaar omdat men de doorstroming hindert :P
Simpel, veilig en meestal effectief. Behalve bij Duitsers die pertinent, ongeacht hun snelheid, in het midden blijven rijden.
Ik haal rechts in zoals ik schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het een sluit het ander niet uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Voordeel van rechts inhalen is dat je jezelf niet zit op te naaien. Ik ga toch niet met mijn lichten seinen, richtingaanwijzer uit of claxoneren? Heb je kans dat zo'n hufter op de rem trapt of wat dan ook. Zit ik niet op te wachten.

Onnodig claxoneren: verboden (alleen afwenden direct gevaar)
Seinen met grootlicht: verboden (alleen bij beperkt zicht)
Richtingaanwijzer gebruiken: bocht of wisselen rijstrook.

Daarnaast bestaat de kans dat politie het aanmerkt als agressief rijgedrag.

[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 08-07-2019 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Als iedereen op de linkerbaan dan ook wat meer ruimte laat zodat je ook nog een keer achter een vrachtwagen weg kan komen zou het weer een stuk gezelliger en rustiger zijn op de snelwegen.

Als we in Nederland gewoon stay-youre-lane invoeren zijn we gelijk van al die baan-wisselaars af. Echt vermoeiend die lui die voor elke meter voorsprong in de file van baan moeten wisselen waardoor we er met zijn allen nog véél langer staan.

Als laatste de Rijkspolitie weer terug de weg op die de linkspakkers en rechtsinhalers van de weg haalt, want nu is het vogelvrij op s'landsherewegen.

[ Voor 39% gewijzigd door Dennisdn op 09-07-2019 06:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:44:
Voordeel van rechts inhalen is dat je jezelf niet zit op te naaien. Ik ga toch niet met mijn lichten seinen, richtingaanwijzer uit of claxoneren? Heb je kans dat zo'n hufter op de rem trapt of wat dan ook. Zit ik niet op te wachten.

Onnodig claxoneren: verboden (alleen afwenden direct gevaar)
Seinen met grootlicht: verboden (alleen bij beperkt zicht)
Richtingaanwijzer gebruiken: bocht of wisselen rijstrook.

Daarnaast bestaat de kans dat politie het aanmerkt als agressief rijgedrag.
Rechts inhalen is nog verbodener!

Gewoon achterplakken en grootlicht. Iets hogere wagen dus extra veel effect :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 07:00

Tomatoman

Fulltime prutser

Dennisdn schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 06:03:
Als iedereen op de linkerbaan dan ook wat meer ruimte laat zodat je ook nog een keer achter een vrachtwagen weg kan komen zou het weer een stuk gezelliger en rustiger zijn op de snelwegen.

Als we in Nederland gewoon stay-youre-lane invoeren zijn we gelijk van al die baan-wisselaars af. Echt vermoeiend die lui die voor elke meter voorsprong in de file van baan moeten wisselen waardoor we er met zijn allen nog véél langer staan.

Als laatste de Rijkspolitie weer terug de weg op die de linkspakkers en rechtsinhalers van de weg haalt, want nu is het vogelvrij op s'landsherewegen.
Gemiddeld genomen rijdt iedere automobilist de helft van de tijd op de linker rijbaan. :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QUSsJAOIOyJU0dTOpYmbAWRL/full.jpg

En de Rijkspolitie hebben we al 26 jaar niet meer. (Maar meer surveillerende politie op de wegen zou ik een prima idee vinden.)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Daarom zeg ik ook “terug” de weg op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 18:50
Vraagje aan de techneuten hier;

Sinds een tijdje (weet niet precies meer wanneer, stoor me er nu pas genoeg aan :+ ) komt de straal van mn ruitenwisser-sproeier van mn Golf 6 nog maar een cm of 10 boven de onderkant van de ruit. Zeg tot de hoogte van de ventilatieroosters in de A-stijl. Dit geldt voor beide sproeiers.

Afbeeldingslocatie: https://getspotty.com/wp-content/uploads/2018/09/interieur-golf-6-luxury-golf-6-plus-great-bac-de-coffre-vw-golf-vi-plus-aprs-with-golf-6-photos-of-interieur-golf-6.jpg

Dit was voorheen een stuk hoger. Weet iemand waar dit door kan komen en hoe ik het kan fixen?

ps. Heb in VCDS tear wipe aangezet een tijd geleden en volgens mij niks aangepast verder, zal dat in ieder geval vanavond nog ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Het Vosje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:49:

Sinds een tijdje (weet niet precies meer wanneer, stoor me er nu pas genoeg aan :+ ) komt de straal van mn ruitenwisser-sproeier van mn Golf 6 nog maar een cm of 10 boven de onderkant van de ruit. Zeg tot de hoogte van de ventilatieroosters in de A-stijl. Dit geldt voor beide sproeiers.

[Afbeelding]

Dit was voorheen een stuk hoger. Weet iemand waar dit door kan komen en hoe ik het kan fixen?

ps. Heb in VCDS tear wipe aangezet een tijd geleden en volgens mij niks aangepast verder, zal dat in ieder geval vanavond nog ff checken
Door met een naald in de sproeikop te gaan en deze wat hoger te laten richten? :+ 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:28:
[...]

Door met een naald in de sproeikop te gaan en deze wat hoger te laten richten? :+ 8)
Haha, komt maar een slap straaltje uit dus vermoed eerder iets van een lek/blokkade/pomp die z'n kracht kwijt is/vcds setting dan de hoek van de sproeikop ... maar zal het vanavond eens proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat zakt op de duur uit ja, is bij alle auto's eigenlijk wel het geval. Kun je zelf afstellen.
Kan ook zijn dat ze het bij de garage hebben gedaan, ligt er denk ik een beetje aan of je van die high pressure stralen hebt of niet (zie ik bij de Audi wel, VW helaas nie zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

The Eagle schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:38:
Dat zakt op de duur uit ja, is bij alle auto's eigenlijk wel het geval. Kun je zelf afstellen.
Kan ook zijn dat ze het bij de garage hebben gedaan, ligt er denk ik een beetje aan of je van die high pressure stralen hebt of niet (zie ik bij de Audi wel, VW helaas nie zo).
Bij mijn VW heb ik pressure genoeg hoor :P
Misschien komt het doordat ik ook koplampsproeiers heb :) ?

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 07:00

Tomatoman

Fulltime prutser

Het Vosje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:49:

Probeer dit eens:

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/docomimg2.s3.amazonaws.com/images/products/dokteronline-viagra-427-0-1353054602.jpg

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Was dat niet speciaal gemaakt voor BMW rijders ? :P

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 09-07-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Ik heb geen SUPERgolf he... :+

Oorzaak gevonden, zit een scheurtje in de aanvoerleiding. Voor nu professioneel gefixt met tape en weer een krachtige straal ;)
Bij de volgende onderhoudsbeurt maar even laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Komen er nieuwe modellen aan? In de portal van de Leasemaatschappij zijn zowel de Polo als de Golf niet meer te configureren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Golf komt volgend jaar een nieuw model van volgens mij maar de Polo is pas vernieuwd.

Iemand trouwens al ergens iets gevonden van de wijzigingen in modeljaar 2020? Ben wel benieuwd of er nog dingen wijzigen voor mijn bestelde T-Roc wat een 2020 modeljaar zal worden...

[ Voor 51% gewijzigd door ik222 op 10-07-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De nieuwe Golf wordt in 't vierde kwartaal pas "verwacht" door de LM (hier) en dus is de huidige variant redelijk 'goedkoop' te bestellen in een "dikke" uitvoering (1.5 Highline Business R mét Advance pakket).

@The Eagle Ik vrees dat 't voor mij ook géén Tiguan R-Line gaat worden .... Kreeg gisteren een melding van de LM dat er "iets" veranderd was in de configuratietooling en dat m'n bestelling daardoor ineens "onmogelijk" was geworden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Daar zou ik dan even een followup aan geven en aan ze vragen wat dan de opties zijn. Ding is immers al besteld en akkoord toch? Dan is het dus hun probleem en niet het jouwe lijkt me. En indien nog niet akkoord door iedereen mogen ze ook even tekst en uitleg geven lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wordt nou een "Comfortline" (Executive / Advance) welke qua opties en overige accessoires gelijkwaardig is aan de "Highline" zónder 't "R-Line" pakket.... Dan mis ik de chroom kleurige dakrails (zijn dan zwart) én de overige R-Line optische zaken aan de buitenkant waaronder de 19" velgen (worden nu 17").

Ik kon echter ineens wél een wegklapbare trekhaak selecteren in deze versie dus.... 't Ding mag hier straks ook nog gewoon écht gaan werken voor z'n geld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:18:
Wordt nou een "Comfortline" (Executive / Advance) welke qua opties en overige accessoires gelijkwaardig is aan de "Highline" zónder 't "R-Line" pakket.... Dan mis ik de chroom kleurige dakrails (zijn dan zwart) én de overige R-Line optische zaken aan de buitenkant waaronder de 19" velgen (worden nu 17").

Ik kon echter ineens wél een wegklapbare trekhaak selecteren in deze versie dus.... 't Ding mag hier straks ook nog gewoon écht gaan werken voor z'n geld :o
Ik had gezegd: laat maar zitten. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ook. Die R-line maakt het een stoere bak, maar zonder dat pakket is het net niks.
Comfortline businessline en whatever pakket was er altijd al...ik krijg het idee dat ze je iets proberen aan te smeren for whatever reason.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

The Eagle schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:41:
Die R-line maakt het een stoere bak, maar zonder dat pakket is het net niks.
@wimmel_1 Dit! x100 ofzo :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
R-line kost je wel 2250 euro extra op een Golf (in BE). En dan heb je nog geen grotere velg, 17 inch is een extra 650 er boven op.
Ziet er inderdaad leuk uit, maar niet voor dik 10% van de totale prijs van de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AndRo555 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:08:
R-line kost je wel 2250 euro extra op een Golf (in BE). En dan heb je nog geen grotere velg, 17 inch is een extra 650 er boven op.
Ziet er inderdaad leuk uit, maar niet voor dik 10% van de totale prijs van de wagen.
Zelfs dát zou me persoonlijk niet eens iets uitmaken. De LM had de opdracht gekregen om "alles" wat ook maar iets buiten de "groene" proporties zou gaan lopen gewoon áf te keuren (nieuwe CAO binnen 't bedrijf).

Ik mag dus bijvoorbeeld wél zonder problemen een Tesla Model S in alle varianten af gaan laten komen....

Zolang ze daar in de VS zelfs 't plaatwerk niet eens netjes kunnen uitlijnen heb ik zo'n gebakje niet nodig voor m'n werk .... Privé rijd ik sowieso ook nu al liever met wat anders dan dat ik in de huidige auto van m'n werkgever rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:17:
[...]

Zelfs dát zou me persoonlijk niet eens iets uitmaken. De LM had de opdracht gekregen om "alles" wat ook maar iets buiten de "groene" proporties zou gaan lopen gewoon áf te keuren (nieuwe CAO binnen 't bedrijf).

Ik mag dus bijvoorbeeld wél zonder problemen een Tesla Model S in alle varianten af gaan laten komen....

Zolang ze daar in de VS zelfs 't plaatwerk niet eens netjes kunnen uitlijnen heb ik zo'n gebakje niet nodig voor m'n werk .... Privé rijd ik sowieso ook nu al liever met wat anders dan dat ik in de huidige auto van m'n werkgever rijd.
Jammer dat Peacock Green niet meer te krijgen is op de Golf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Heb ineens een nieuwe App op homescreen staan “We Connect”. Na even speuren blijkt het de nieuwe Car-Net te zijn.

Hij klapt er alleen hele tijd uit als ik hem wil laden. Maar dat kan aan de iOs13 beta liggen...

Bij de App update geven ze aan: meer functies. Zien jullie verbeteringen?

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 11-07-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:17
Dennisdn schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:54:
Heb ineens een nieuwe App op homescreen staan “We Connect”. Na even speuren blijkt het de nieuwe Car-Net te zijn.

Hij klapt er alleen hele tijd uit als ik hem wil laden. Maar dat kan aan de iOs13 beta liggen...

Bij de App update geven ze aan: meer functies. Zien jullie verbeteringen?
Ligt niet aan IOS 13, ik heb 12 en heel stabiel is het niet. De keren dat het werkt moet ik toegeven het ziet er wel beter uit. Geen extra functies zover ik kon ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Pannekoek81 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:27:
[...]

Ligt niet aan IOS 13, ik heb 12 en heel stabiel is het niet. De keren dat het werkt moet ik toegeven het ziet er wel beter uit. Geen extra functies zover ik kon ontdekken.
Ah mooi dat het niet aan 13 ligt. Laatste dagen was Carnet al nóg brakker als dan het altijd was, wellicht schakelen ze nog wat bij deze dagen.

Wel benieuwd. Misschien doen de aangekondigde Siri-functies het nu wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 11-07-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wimmel_1 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:17:
[...]

Ah, dat zit hem dus gewoon in de grotere velgen, die zijn minder zuinig. Laat je toch een andere optie vervallen, pak je er 17" standaard velgen als optie bij (en dan de 19" af dealer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Ik heb nou gewoon geel licht in mijn Polo 6R 2012, maar ik wil er eigenlijk wel Xenonverlichting in.

Weten jullie of dit gewoon simpel te vervangen is of dat er meer bij komt kijken met aansluitingen etc? Kan me voorstellen dat ze ander voltage/wattage/temperaturen etc hebben. En wat zou het mij ongeveer kosten om alles te realiseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Genoeg aftermarketsetjes te koop. Is meer dan alleen lampjes. Kosten varieren tussen de 150 - 300 euro van wat ik de laatste keer zag.
Maar als ik jou was zou ik er eerst eens Philips White Vision of Xtreme Vision ingooien. Kost een paar tientjes per setje. Geeft bijna zelfde effect, je ziet veel meer en het kost een fractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Pannekoek81 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:27:
[...]

Kreeg hem op ios13 ook niet geopend, op 12 werkt het echter wel (met 2 telefoons geprobeerd). Maar inderdaad geen extra functionaliteit ofzo.

Las al dat het niet mogelijk is om de naam in de auto aan te passen dus we blijven Car-net zien, behalve op de allernieuwste auto's. Prima dat ze de naam hebben veranderd maar snap alleen niet echt dat het logo nu totaal niks meer met VW geassocieerd is en dus een stuk onherkenbaarder imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Loekkiee schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:53:
Ik heb nou gewoon geel licht in mijn Polo 6R 2012, maar ik wil er eigenlijk wel Xenonverlichting in.

Weten jullie of dit gewoon simpel te vervangen is of dat er meer bij komt kijken met aansluitingen etc? Kan me voorstellen dat ze ander voltage/wattage/temperaturen etc hebben. En wat zou het mij ongeveer kosten om alles te realiseren?
originele xenon koplampen met led dagrijverlichting plaatsen. Heb je ook adapters voor nodig, coderen en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Scrtz schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:57:
[...]

Kreeg hem op ios13 ook niet geopend, op 12 werkt het echter wel (met 2 telefoons geprobeerd). Maar inderdaad geen extra functionaliteit ofzo.

Las al dat het niet mogelijk is om de naam in de auto aan te passen dus we blijven Car-net zien, behalve op de allernieuwste auto's. Prima dat ze de naam hebben veranderd maar snap alleen niet echt dat het logo nu totaal niks meer met VW geassocieerd is en dus een stuk onherkenbaarder imo.
Ja hier doet hij het op 12 ook. En inderdaad niets nieuws. Wel komt hij nu in de Siri instellingen voor. Ik gebruik de app alleen om dagelijks adressen naar de navigatie te pushen en dat werkt nu nog net iets mooier. Hij lijkt ook alle bedrijfs Google-informatie aan het adres te koppelen.

Waarom ze de naam Car-Net loslaten... geen idee. Vind dat wel sjieker als de nieuwe naam eigenlijk. Maar misschien gaan ze wel alle VAGsystemen samengooien. Of er zit gewoon een nieuwe marketing-manager die vast voorsorteerde op de komende electrics die de millennials moeten gaan kopen...

[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 11-07-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:39:
[...]

Ah, dat zit hem dus gewoon in de grotere velgen, die zijn minder zuinig. Laat je toch een andere optie vervallen, pak je er 17" standaard velgen als optie bij (en dan de 19" af dealer).
Dat hád ik al geprobeerd in die configuratietool van de LM maar dat ding is ook wel zo slim om te zien dat er in 't R-Line pakket automagisch een set 19" 'Sebring' velgen thuis hoort. Op het moment dat ik dan tevens een paar 17" velgen + banden toevoeg dan komt er een mooie melding dat 't R-Line pakket dan verwijderd gaat worden….. Ook ná telefonisch contact werd 't niet aangepast op die manier.

Ik heb mezelf er maar bij neer gelegd en laat 't verder maar zo.... De buitenkant zie ik tóch niet als ik er mee aan't rijden ben (wél de LED+ / LED achterlichten erbij geselecteerd dus ik mis straks alleen wat 'plastic' en de 19" velgen). Ik had ook een "Golf Highline Business R" aangevuld met alle nog extra te leveren opties / pakketen kunnen selecteren maar dan rijd ik wéér in een Golf (waar ABSOLUUT ook helemaal NIETS mis mee is, maar....) :9

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 12-07-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
wimmel_1 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:28:
[...]

Dat hád ik al geprobeerd in die configuratietool van de LM maar dat ding is ook wel zo slim om te zien dat er in 't R-Line pakket automagisch een set 19" velgen thuis hoort. Op het moment dat ik dan tevens een paar 17" velgen + banden toevoeg dan komt er een mooie melding dat 't R-Line pakket dan verwijderd gaat worden….. Ook ná telefonisch contact werd 't niet aangepast op die manier.

Ik heb mezelf er maar bij neer gelegd en laat 't maar zo.... De buitenkant zie ik tóch niet als ik er mee aan't rijden ben (Wél de LED+ / LED achterlichten erbij geselecteerd dus ik mis straks alleen wat 'plastic' en de 19" velgen). Ik had ook een "Golf Higline Business R" aangevuld met alle nog extra te leveren opties / pakketen kunnen selecteren maar dan rijd ik wéér in een Golf (waar NIETS mis mee is, maar....) :9
Een laatste poging die je kan doen: op zich willen de LM’s geen offertes meer met de moderne configuratoren. Maar je kan er nog wel bij de dealer eentje laten maken en die aan ze voorleggen.

Dan kunnen ze die meenemen in de offertes die zij zelf gaan uitzetten bij de dealers naar aanleiding van wat je in de configuratie hebt opgegeven.

Dan kan je dealer zelf even gaan rekenen door bijvoorbeeld de 19inch zelf te houden. Als ze er dan verwachten er wat aan over te kunnen houden willen ze vaak wel meewerken. Alleen helaas is de kans klein dat een lokale dealer het offerteproces van de LM wint.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 12-07-2019 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Dennisdn Die hele 'markt' is tegenwoordig zó ver 'uitgeknepen' dat er eigenlijk niets meer te onderhandelen is voor de berijder van de aan te schaffen lease auto... helaas. Ik heb zelfs aangegeven dat ik 't verschil qua aanschafwaarde eventueel gewoon uit eigen zak bij wilde leggen maar ook daar wilde de LM (in opdracht van m'n werkgever) niet in meegaan ;(

De "truuk' welke ik bijna 5 jaar geleden met m'n huidige Golf uitgehaald heb (2.0TDi 184PK blok van de GTD in een Highline laten leveren) gaat me deze keer helaas NIET meer lukken. De versie zoals ik 'm rijd werd in Dld. wél gewoon geleverd dus is m'n auto toen parallel aan de PON import naar NL gehaald.).

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 12-07-2019 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
wimmel_1 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:40:
@Dennisdn Die hele 'markt' is tegenwoordig zó ver 'uitgeknepen' dat er eigenlijk niets mee te onderhandelen is voor de berijder van de aan te schaffen lease auto... helaas.

Ik heb zelfs aangegeven dat ik 't verschil qua aanschafwaarde eventueel gewoon uit eigen zak bij wilde leggen maar ook daar wilde de LM (in opdracht van m'n werkgever) niet in meegaan ;(
Tja het is allemaal niet meer wat het geweest is. Bij de laatste 2 waren de aflever-bloemetjes al wegbezuinigd en de laatste keer was de leverende dealer zelfs te gierig om “luxe” kentekenplaten van 8 euro te zetten op een Golf van 45k. In de Golf6-tijd kreeg ik er zelfs nog een chiptuning bij wat toen nog via de dealers kon.

Ik weet wat je voelt. Ik moest van een GTD naar een 1.5 omdat de DSG 2 hele grammen te veel CO2 gaf volgens de regels van m’n werkgever. Ach, het wennen ging snel. Maar wat was het GTD-blok lekker.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 12-07-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:45:
[...]

Tja het is allemaal niet meer wat het geweest is. Bij de laatste 2 waren de aflever-bloemetjes al wegbezuinigd en de laatste keer was de leverende dealer zelfs te gierig om “luxe” kentekenplaten van 8 euro te zetten op een Golf van 45k. In de Golf6-tijd kreeg ik er zelfs nog een chiptuning bij wat toen nog via de dealers kon.

Ik weet wat je voelt. Ik moest van een GTD naar een 1.5 omdat de DSG 2 hele grammen te veel CO2 gaf volgens de regels van m’n werkgever. Ach, het wennen ging snel. Maar wat was het GTD-blok lekker.
Gouden jaren zijn gewoon geweest, er wordt nog maar zo weinig marge gemaakt dat bedrijven ook gewoon niks meer kunnen weggeven want dan gaan ze gewoon binnen no-time failliet.

Vroeger ook nog in een computerzaak gewerkt, nou als je daar 40-50 euro verdiende per verkochte laptop dan was het al prima. Klanten daarintegen gingen er nog vanuit dat van die 500 euro die een laptop kost, 100 euro productie was ofzo en jij als winkel daar even 400 euro op pakte ofzo. Resultaat? Verwachten dat ze een muis, laptoptas, printer en alles erbij dachten te krijgen/onderhandelen.

Zo gaat het bij auto's tegenwoordig ook, al vind ik inderdaad het niet leveren van luxe kentekenplaten op auto's van meer dan 30-40k echt heel erg triest.

Gelukkig doen ze bij ons niet moeilijk over co2 uitstoot, gros rijdt nog altijd met 2.0 TDI's :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:30:
[...]

Gouden jaren zijn gewoon geweest, er wordt nog maar zo weinig marge gemaakt dat bedrijven ook gewoon niks meer kunnen weggeven want dan gaan ze gewoon binnen no-time failliet.

Vroeger ook nog in een computerzaak gewerkt, nou als je daar 40-50 euro verdiende per verkochte laptop dan was het al prima. Klanten daarintegen gingen er nog vanuit dat van die 500 euro die een laptop kost, 100 euro productie was ofzo en jij als winkel daar even 400 euro op pakte ofzo. Resultaat? Verwachten dat ze een muis, laptoptas, printer en alles erbij dachten te krijgen/onderhandelen.

Zo gaat het bij auto's tegenwoordig ook, al vind ik inderdaad het niet leveren van luxe kentekenplaten op auto's van meer dan 30-40k echt heel erg triest.

Gelukkig doen ze bij ons niet moeilijk over co2 uitstoot, gros rijdt nog altijd met 2.0 TDI's :9
Het "Probleem" wordt volgens mij meer door de Nederlandse / Europese overheid veroorzaakt doordat er nú inmiddels een bepaald 'klimaat akkoord' bestaat (helaas zijn 'we' daar als particulieren (in)direct weer zélf voor verantwoordelijk te stellen doordat we die regeringen zélf hebben mogen kiezen.....).

Ik ben in mijn geval ook serieus bereid om zélf een nieuwe auto aan te schaffen welke 100% mijn eigen keuze gaat zijn op dat moment maar dan 'naai' ik mezelf veel harder doordat er wettelijk maar €0,19/Km.te declareren is bij de belastingdienst. Voor dát bedrag gaat iemand met een béétje realiteitsbesef géén zakelijke kilometers met privé middelen afleggen voor een werkgever. Het is volgens mij de bedoeling dat een werkgever de werknemer(s) betaald voor de werkzaamheden en niet andersom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Zoals je vorig jaar ook al is meegedeeld, is dit niet de plek voor V&A. Hier hebben we Vraag & Aanbod overig voor.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 13-07-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:30:
[...]

Nou volgens mij maken de fabrikanten zoals VW genoeg winst hoor:
https://www.nu.nl/auto/57...miljard-euro-in-2018.html

dat hele sjoemel fiasco heeft ze echt niks gekost. Er zit genoeg marge, alleen niet bij de dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Viper® schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:40:
[...]

Nou volgens mij maken de fabrikanten zoals VW genoeg winst hoor:
https://www.nu.nl/auto/57...miljard-euro-in-2018.html

dat hele sjoemel fiasco heeft ze echt niks gekost. Er zit genoeg marge, alleen niet bij de dealers.
Ja dat bedoel ik idd, niet bij de dealers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vanmorgen toch maar even met het autogordel-issue naar de garage geweest. Ik kon me nog herinneren dat waar het de veiligheid betreft er garantie is. Nou kon de VW meneer het woord garantie niet herinneren, wel is er een mogelijkheid tot coulance. Hij gaat het uitzoeken. Op zich werkt de gordel wel, alleen kan het minuten duren voordat ik de gordel kan vastmaken. Vandaar even uitzoeken of coulance toegepast kan worden. Ik ben benieuwd.

Treedt vooral op als het echt warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Laatst online: 22:49
Sneak peak van de nieuwe golf Volkswagen I.D.3 interieur

YouTube: New Volkswagen I.D.3 (2020)

[ Voor 9% gewijzigd door Goldman op 15-07-2019 18:35 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Dat is niet de nieuwe Golf. Het I.D. productgamma wordt langs het huidige productgamma op de markt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:08:
[...]

Dat is niet de nieuwe Golf. Het I.D. productgamma wordt langs het huidige productgamma op de markt gezet.
Precies. Dit is wel een link waar je wat aan hebt:

[YouTube: VW GOLF 8 NEWS | Das ist alles NEU | Erste Bilder vom Cockpit | Golf R TDI?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
GerCor schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:43:
Op zich werkt de gordel wel, alleen kan het minuten duren voordat ik de gordel kan vastmaken.
Ik kan mij voorstellen dat het zelfs een afkeurpunt is bij de APK. Volgens mij moet een gordel gewoon “perfect” zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 15-07-2019 18:35 ]

Pagina: 1 ... 116 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS