Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Als je die video bekijkt dan lijkt het wel alsof de kont van de Golf variant voor het eerst mooier gaat worden dan die van de hatchback.GerCor schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:15:
[...]
Precies. Dit is wel een link waar je wat aan hebt:
[YouTube: VW GOLF 8 NEWS | Das ist alles NEU | Erste Bilder vom Cockpit | Golf R TDI?]
Bij onze peug 1.6 HDI heb ik behalve bij de beurten nog nooit hoeven bijvullen...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Overigens een samenvatting van wat je kan verwachten bij B8 Passat (MY2015-...):
- Olieverbruik bij 1.6TDI (1l/10 a15k km)
- Long crank issue bij 2.0TDI. Random moeite om te starten => VVT solenoide (https://www.youtube.com/watch?v=DXvHdmq0reA)
- Lekkage aan achterruit (na een wasbeurt water resten in het midden over de achterruit langs binnen, voor de rest geen last)
- Resonerend geluid op de snelweg bij acceleratie: => koelvloeistof slangen van verwarmings blok trillen tegen elkaar. Simpele zip tie fix.
[ Voor 64% gewijzigd door AndRo555 op 15-07-2019 19:35 ]
Had de dealer ook al gebeld, maar ja, das de dealer. De servicemedewerker moest gaan vragen welke olie ik er in moest mikken

Overige zaken heb ik nog geen last van gehad. Vraag me af of ik die laatste zal horen. Altijd muziek aan staan enzo.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Voor de rest nog altijd een top gezinsbak, zelfs na dik 200k km:

[ Voor 16% gewijzigd door AndRo555 op 15-07-2019 22:03 ]
@AndRo555 Mooi grijs kleurtje
Waarom blijf je er dan mee door rijden? Bij het minste kraakje of piepje zet ik hem bij de dealer neer tot ze het opgelost hebben. En rij dus al decennia kraak- en piepvrij in VW. Het hoort niet en doet afbreuk aan de kwaliteitsbeleving.MisteRMeesteR schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:08:
@AndRo555 @The Eagle Als ik ergens over moet klagen is het wel over de krakende vering/schokbrekers. Man man man, wat een afbreuk doet dat aan de auto zeg!
Af en toe schaam ik mij om door het woonerf te rijden met al die drempels en dito gekraak![]()
.
Ah, het wondervet. Dat 3 maanden later (zoniet korter) weer uitgewonderd is en daarna alles weer kraakt. Mijn vriendin had in 2012 een Fiesta uit 2003, die kraakte niet. Mijn jaar oude Golf VI daarentegen leek wel een houten karThe Eagle schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:38:
Das ook een bekend probleem ja, maar een kwestie van de rubbers invetten. heb ik bij de laatste beurt mee laten nemen, was zo opgelost.

Ze hebben dus navraag gedaan en als ze eerst iets moeten proberen dan zal het, vermoed ik, wel gratis zijn. D.w.z., als ze dat te horen hebben gekregen van de leverancier/fabrikant.
EDIT: medewerker garage is met een spuitbus in de weer geweest. De autogordel zou aan soepelheid verliezen door veelvuldig gebruik. KM-stand 93.000. Opel Vectra: 364.000 en nooit last gehad van de gordel.
Maar, dit is een eerste oplossing die de garage MOET proberen. Werkt het niet dan volgt stap 2.
Prima hoor.
[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 16-07-2019 12:22 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Omdat het invetten van hierboven al meerdere keren is gebeurd en ik niet altijd maar de tijd heb om de auto 'bij de dealer' neer te zetten. Ja, ik stoor mij eraan en het doet wel degelijk afbreuk aan de auto maar het ik vind het geen halszaak.Dennisdn schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:45:
[...]
Waarom blijf je er dan mee door rijden? Bij het minste kraakje of piepje zet ik hem bij de dealer neer tot ze het opgelost hebben. En rij dus al decennia kraak- en piepvrij in VW. Het hoort niet en doet afbreuk aan de kwaliteitsbeleving.
Dat invetten is ook maar van tijdelijke aard helaas.
www.google.nl
Bij mij kraakte ie met name toen het kouder werd. Aangegeven bij de beurt, is wat aan gedaan (ingevet op de juiste plaatsen dus) en sindsdien geen last meer van gehad. Hele winter mee doorgereden en nu in de zomer hoor ik het ook niet. Kan ook zomaar een kwestie van het juiste vet gebruiken zijn, geen idee. Mijn indruk is iig dat het een bekende kwaal is waar prima wat aan te doen is.
Wat let je om even langs de dealer te gaan en te vragen of je dat zelf kunt? bedoel, invetten kan niet echt zo lastig zijn of wel (ik ga er vanuit dat het je eigen auto is, leasebakken met meer dan 200k zijn vrij schaard omdat ze eerder terug naar de leasemij gaan).
Zelf geen last van olie bijvullen met de 1.6tdiAndRo555 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:27:
Als je de onderhoudshistorie van 2015+ Passat's op de veilingsites (autorola, etc.) ziet, is dat wel een ding bij de 1.6TDI (toch in de Passat).
Overigens een samenvatting van wat je kan verwachten bij B8 Passat (MY2015-...):
- Olieverbruik bij 1.6TDI (1l/10 a15k km)
- Long crank issue bij 2.0TDI. Random moeite om te starten => VVT solenoide (https://www.youtube.com/watch?v=DXvHdmq0reA)
- Lekkage aan achterruit (na een wasbeurt water resten in het midden over de achterruit langs binnen, voor de rest geen last)
- Resonerend geluid op de snelweg bij acceleratie: => koelvloeistof slangen van verwarmings blok trillen tegen elkaar. Simpele zip tie fix.
... Waar mag die ziptie als ik vragen mag
Klopt, was bij mijn 1.6 ook, daarna nooit meer een melding gehad, staat inmiddels op een kleine 115k.The Eagle schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:32:
Thanks
Had de dealer ook al gebeld, maar ja, das de dealer. De servicemedewerker moest gaan vragen welke olie ik er in moest mikkenMaar dan klopt het dus dat ie bij de 10/15k wat olie lust.
Overige zaken heb ik nog geen last van gehad. Vraag me af of ik die laatste zal horen. Altijd muziek aan staan enzo.
Climatronic is gewoon climate control. Maar volgens mij wel met airco ja.Verona27 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:31:
Ik heb sinds een half jaartje een VW Polo 2003 9n modelletje. Ik vroeg mij af: wat houdt het Climatronic systeem nou precies in? Betekent dit dat hier airco in zit of is dit wat anders? De auto blaast wel goed koude lucht maar er zit geen A/C knop ofzo op en ben verder niet echt bekend met auto's en kan op Google/dit topic ook geen goede info vinden. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Climatronic is climate control, altijd met airconditioning inderdaad. Deze airconditioning staat altijd "aan" (wordt automagisch geregeld), kan je uitschakelen door op de knop ECON te drukken: dan blijft de airconditioning uit.Verona27 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:31:
Ik heb sinds een half jaartje een VW Polo 2003 9n modelletje. Ik vroeg mij af: wat houdt het Climatronic systeem nou precies in? Betekent dit dat hier airco in zit of is dit wat anders? De auto blaast wel goed koude lucht maar er zit geen A/C knop ofzo op en ben verder niet echt bekend met auto's en kan op Google/dit topic ook geen goede info vinden. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Al is het uitzetten van de airco zeker bij dit soort systemen niet aan te raden. Beter kun je hem altijd op automagisch laten staanMK_ schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:46:
[...]
Climatronic is climate control, altijd met airconditioning inderdaad. Deze airconditioning staat altijd "aan" (wordt automagisch geregeld), kan je uitschakelen door op de knop ECON te drukken: dan blijft de airconditioning uit.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Daar wisselen de meningen over. Ik zet mijn airco eigenlijk altijd handmatig uit, zodat de pomp e.d nog kunnen uitdrogen. Anders krijg je sneller schimmel e.d, schijnt.Touchdomex schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:07:
[...]
Al is het uitzetten van de airco zeker bij dit soort systemen niet aan te raden. Beter kun je hem altijd op automagisch laten staan
Ja maar dan moet je de pomp wel ruim stil zetten voordat je aankomt. Dat gebeurd zo weinig dat je dan beter hem altijd kan laten aanstaan. Ik heb hem altijd constant aan. Ook al heb ik geen climate control.Eddos schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:35:
[...]
Daar wisselen de meningen over. Ik zet mijn airco eigenlijk altijd handmatig uit, zodat de pomp e.d nog kunnen uitdrogen. Anders krijg je sneller schimmel e.d, schijnt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Okay, heb em af en toe wel op ECON gezet omdat ik dan beetje aan het spelen was met de instellingen maar de laatste tijd laat ik het altijd maar gewoon staan en wissel ik alleen de temperatuur en de blaaskracht. Vind sowieso dat ie erg goed koelt, gisteren gewoon op 21 graden laten staan, kreeg ik prima temperatuurtje mee in de auto.Touchdomex schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:07:
[...]
Al is het uitzetten van de airco zeker bij dit soort systemen niet aan te raden. Beter kun je hem altijd op automagisch laten staan
Ja die temperaturen lijken ook echt aangepast te zijn door de jaren heen. In mijn Golf 5 en 6 was 20-21 graden gewoon lekker fris in de zomer en was 20-21 graden ook meteen warm zat voor in de winter. Maar in mijn vorige A3 etron en huidige Golf 7.5 facelift staat dat ding meestal op 18.5 nu in de zomerdagen en als het koud is gaat ie richting de 23-24 zodat er eens wat met die verwarming gebeurt.. Meer mensen daar soortgelijke ervaringen mee?Verona27 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:16:
[...]
Okay, heb em af en toe wel op ECON gezet omdat ik dan beetje aan het spelen was met de instellingen maar de laatste tijd laat ik het altijd maar gewoon staan en wissel ik alleen de temperatuur en de blaaskracht. Vind sowieso dat ie erg goed koelt, gisteren gewoon op 21 graden laten staan, kreeg ik prima temperatuurtje mee in de auto.
Ik heb in mijn Arteon altijd de temp op 20,5 graden staan (alle 3 de zones) en de werking op stand midden.Scrtz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:44:
[...]
Ja die temperaturen lijken ook echt aangepast te zijn door de jaren heen. In mijn Golf 5 en 6 was 20-21 graden gewoon lekker fris in de zomer en was 20-21 graden ook meteen warm zat voor in de winter. Maar in mijn vorige A3 etron en huidige Golf 7.5 facelift staat dat ding meestal op 18.5 nu in de zomerdagen en als het koud is gaat ie richting de 23-24 zodat er eens wat met die verwarming gebeurt.. Meer mensen daar soortgelijke ervaringen mee?
Werkt altijd.
Overigens lang geleden dat ik nog gepost heb, er zijn prive en op het werk wel wat zaken gebeurd waardoor ik minder tijd heb (En meer tijd in de auto doorbreng...) en wat intenser mountainbiken. De Arteon is nu bijna 18 maanden, 48k plezierige kilometers en buiten onderhoud en ad blue bijvullen nog niets tegen gekomen buiten wat sensors die last hebben van de kou.
Ohja, de voorruit was een gesneuveld, nieuwe koste 860 euro

Show gehalte? Nog altijd dik, krijg nog regelmatig goede commentaren.

Plaats in de koffer? Ruim voldoende

Zijn er nog Arteon rijders bijgekomen?
In België is dat toch niet aan de orde. Mijn Arteon kost mij 275€ per maand... bruto. Netto dus 140€.GerCor schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:35:
[...]
Je zult best gelijk hebben. Ik heb het nog nooit uitgerekend. Neemt niet weg dat jij periodiek betaalt voor iets wat niet van jou is. Kijk, de één schrijft: ik mag voor zoveel K een auto leasen. Maar je kunt ook zeggen: ik moet van mijn werkgever die auto rijden. Hoort bij de functie. Meestal is de keuze beperkt en bepaald door de werkgever. Daarnaast is een leaseauto ook een gebruiksmiddel omdat je veel kilometers maakt. Ik tank privé echt niet voor € 290, elk week. Hooguit € 80 per maand.
Dus, jij moet verplicht dokken omdat jij een functie binnen een bedrijf hebt voor iets wat niet van jou is.
Natuurlijk betaal ik iets wat niet van mij is, maar ik heb in 2018 voor 2250€ getankt. 2019 zal een stuk meer worden. Je kan een leasewagen in België nooit vergelijken met een eigen auto, zeker niet als je op 90km enkele afstand van je werk woont en dat er onderhand 120km enkel dreigen te worden
Ik rij mijn leasewagen overigens 100% prive, ik heb een kantoorbaan en werk 2 dagen per week thuis:+
Ben ook niet verplicht de wagen te nemen, ik win dan netto een 200€ en nog eens de 140€ bijtelling. Een eigen wagen kost mij meer dan 340€ per maand, en al zeker een gelijkwaardige.
Enfin, nu is er cash for car. Ik zou dan 860€ netto per maand winnen en ik zal de berekening bij het einde van deze lease dan ook maken. Ik zou wat kunnen winnen, maar nu heb ik gemoedsrust.
Knal ik hem morgen in de gracht (en ik heb niks) is dat allemaal niet mijn probleem. Gewoon zien of hij hersteld kan worden en in het ergste geval een nieuwe bestellen...
[ Voor 38% gewijzigd door Engineer Stewie op 23-07-2019 12:35 ]
Bij climatronic is het de bedoeling alles aan te laten en het door het systeem te laten regelen. Bij elke onderhoudsbeurt checken ze de filters even dus schimmels is denk ik iets van heel vroeger. Daarbij draaien ook andere systemen als clean-air o.i.d.Eddos schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:35:
[...]
Daar wisselen de meningen over. Ik zet mijn airco eigenlijk altijd handmatig uit, zodat de pomp e.d nog kunnen uitdrogen. Anders krijg je sneller schimmel e.d, schijnt.
Altijd wel grappig als je instapt bij mensen met zwaar beslagen ruiten omdat ze vinden dat in de winter de airco niet aan hoort. Of zelfs in de zomer uit laten omdat ze er ziek van zeggen te worden.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik blijf het een mooie auto vinden.Engineer Stewie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:06:
[...]
Ik heb in mijn Arteon altijd de temp op 20,5 graden staan (alle 3 de zones) en de werking op stand midden.
Werkt altijd.
Overigens lang geleden dat ik nog gepost heb, er zijn prive en op het werk wel wat zaken gebeurd waardoor ik minder tijd heb (En meer tijd in de auto doorbreng...) en wat intenser mountainbiken. De Arteon is nu bijna 18 maanden, 48k plezierige kilometers en buiten onderhoud en ad blue bijvullen nog niets tegen gekomen buiten wat sensors die last hebben van de kou.
Ohja, de voorruit was een gesneuveld, nieuwe koste 860 euro, gelukkig is het een leasebak en heb ik er voor de rest geen last van.
Show gehalte? Nog altijd dik, krijg nog regelmatig goede commentaren.
[Afbeelding]
Plaats in de koffer? Ruim voldoende:
[Afbeelding]
Zijn er nog Arteon rijders bijgekomen?
[...]
In België is dat toch niet aan de orde. Mijn Arteon kost mij 275€ per maand... bruto. Netto dus 140€.
Natuurlijk betaal ik iets wat niet van mij is, maar ik heb in 2018 voor 2250€ getankt. 2019 zal een stuk meer worden. Je kan een leasewagen in België nooit vergelijken met een eigen auto, zeker niet als je op 90km enkele afstand van je werk woont en dat er onderhand 120km enkel dreigen te worden.
Ik rij mijn leasewagen overigens 100% prive, ik heb een kantoorbaan en werk 2 dagen per week thuis:+
Ben ook niet verplicht de wagen te nemen, ik win dan netto een 200€ en nog eens de 140€ bijtelling. Een eigen wagen kost mij meer dan 340€ per maand, en al zeker een gelijkwaardige.
Enfin, nu is er cash for car. Ik zou dan 860€ netto per maand winnen en ik zal de berekening bij het einde van deze lease dan ook maken. Ik zou wat kunnen winnen, maar nu heb ik gemoedsrust.
Knal ik hem morgen in de gracht (en ik heb niks) is dat allemaal niet mijn probleem. Gewoon zien of hij hersteld kan worden en in het ergste geval een nieuwe bestellen...
Ondanks de wielen niet mijn smaak zijn.
Ik zie de 280pk versie enkel weinig rijden, zouden mensen hem toch te duur vinden om zelf aan te kopen?
In Nederland kost het wel serieus geld maar een Golf R of S3 verkoopt ook goed..
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Oké, interessant. Ik heb die memo gemist geloof ik. Zwaar beslagen ruiten komt volgens mij in veel gevallen omdat men de binnenkant van de ruiten stoffig/vettig laat. Maar met de airco aan is dat inderdaad zo verdwenenDennisdn schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:55:
[...]
Bij climatronic is het de bedoeling alles aan te laten en het door het systeem te laten regelen. Bij elke onderhoudsbeurt checken ze de filters even dus schimmels is denk ik iets van heel vroeger. Daarbij draaien ook andere systemen als clean-air o.i.d.
Altijd wel grappig als je instapt bij mensen met zwaar beslagen ruiten omdat ze vinden dat in de winter de airco niet aan hoort. Of zelfs in de zomer uit laten omdat ze er ziek van zeggen te worden.
Ik heb zelf deze aangeschaft een paar maanden geleden:BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:23:
Ik ben nu op zoek naar goede zonwering voor onze Golf 7. Ik lees veel over Sonnyboy, maar weinig over origineel Volkswagen. De prijs is ongeveer gelijk. Is Sonnyboy beter/fijner?
https://www.bol.com/nl/p/...er_confirmation2008093611
Pasvorm is goed. Nadeel is dat de achterste in 2 delen is (te snel besteld). Dat is soms best irritant om tegenaan te kijken. Mocht ik opnieuw bestellen ga ik voor iets in één deel (zoals wat jij linkt)
[ Voor 34% gewijzigd door Eddos op 23-07-2019 15:47 ]
Arteon is typisch een auto die veel geleased wordt. Ben zelf wel aan het kijken om deze privé aan te schaffen als opvolger van de A5, maar aanbod is niet echt groot inderdaad. Wel al gemerkt dat als je een 2.0TDI wil je flink wat korting kunt krijgen.Famous schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:28:
[...]
Ik blijf het een mooie auto vinden.
Ondanks de wielen niet mijn smaak zijn.
Ik zie de 280pk versie enkel weinig rijden, zouden mensen hem toch te duur vinden om zelf aan te kopen?
In Nederland kost het wel serieus geld maar een Golf R of S3 verkoopt ook goed..
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Het staat gewoon in de handleiding met in het hoofdstuk klimaatbeheersing meerdere waarschuwingen om het koelsysteem niet uit te zetten. https://handleidingkwijt.com/volkswagen-golf-2013/Eddos schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:44:
[...]
Oké, interessant. Ik heb die memo gemist geloof ik. Zwaar beslagen ruiten komt volgens mij in veel gevallen omdat men de binnenkant van de ruiten stoffig/vettig laat. Maar met de airco aan is dat inderdaad zo verdwenen
[...]
Ik heb zelf deze aangeschaft een paar maanden geleden:
https://www.bol.com/nl/p/...er_confirmation2008093611
Pasvorm is goed. Nadeel is dat de achterste in 2 delen is (te snel besteld). Dat is soms best irritant om tegenaan te kijken. Mocht ik opnieuw bestellen ga ik voor iets in één deel (zoals wat jij linkt)
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 23-07-2019 16:47 ]
Weet niet wat een Arteon in Nederland kost, maar mijn R-line 2.0 TDI 150pk DSG met standaard 18” velgen, digitaal display, travel pack, dure koplampen, ergonomische zetel en metallic lak koste 48400€, met korting voor mijn bedrijf nog 38000€.Wom schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:54:
[...]
Arteon is typisch een auto die veel geleased wordt. Ben zelf wel aan het kijken om deze privé aan te schaffen als opvolger van de A5, maar aanbod is niet echt groot inderdaad. Wel al gemerkt dat als je een 2.0TDI wil je flink wat korting kunt krijgen.
Als particulier kom je rond de 45k uit en dan kan je eigenlijk al andere auto’s kopen dan een logge, trage Arteon... want aan power hou je echt niks over.
Ik mag aanstaande vrijdag mijn huidige Passat inruilen voor een Arteon Highline Business R

Zal volgende week proberen om foto's te posten!
Sonnyboy gehad in een A3. Beviel erg goed. Collega heeft Sonnyboy in een Golf en is ook erg tevreden. Pasvorm is goedBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:23:
Ik ben nu op zoek naar goede zonwering voor onze Golf 7. Ik lees veel over Sonnyboy, maar weinig over origineel Volkswagen. De prijs is ongeveer gelijk. Is Sonnyboy beter/fijner?
Arteon Highline Business R zonder enige optie aangevinkt (dus nog ex lak ook):Engineer Stewie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:27:
[...]
Weet niet wat een Arteon in Nederland kost, maar mijn R-line 2.0 TDI 150pk DSG met standaard 18” velgen, digitaal display, travel pack, dure koplampen, ergonomische zetel en metallic lak koste 48400€, met korting voor mijn bedrijf nog 38000€.
Als particulier kom je rond de 45k uit en dan kan je eigenlijk al andere auto’s kopen dan een logge, trage Arteon... want aan power hou je echt niks over.
Catalogusprijs: €52675
Zie https://directlease.nl/leasen/volkswagen/arteon/ voor de rest
- 19' zwarte Pretoria's met P Zero bandjes, ongebruikt
- EBC Ultimax remschijven rondom + blokken
- Nieuwe sierstukken (101mm) achter, huidige zijn ,,lelijk'' geworden.
- VW self leveling centercaps
YouTube: VW anti-rotating center cap
Toch maar besloten de Clubsport voorlopig te houden, aangezien ik echt geen opvolger weet. Dus dan maar wat geld erin pompen.
[ Voor 10% gewijzigd door Vissa66 op 24-07-2019 04:26 ]
M3P 24'
M3P 24'
Ik heb de 110kW versie, maar voor de rest is mijn wagen precies hetzelfde als een standaard business + metallic lak. Kan iets gemist hebben natuurlijk.The Eagle schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:38:
[...]
Arteon Highline Business R zonder enige optie aangevinkt (dus nog ex lak ook):
Catalogusprijs: €52675
Zie https://directlease.nl/leasen/volkswagen/arteon/ voor de rest
Vind de motor iets te min voor de auto, de 140kW gaat leuker rijden.
Nieuwe uitlaat en demper gelast/geplooid in volledig rvs. Enkel sierstukjes voor einde gekocht en die er ook opgelast. Qua geluid,geen verschil met ori uitlaat. Momenteel,gemonteerd,met beugel. Binnenkort alles aaneenlassen, en als bedrijf uit verlof is, nog wat rvs buis meebestellen zodat ik voorste stuk ook kan vervangen.
Skytune label erin gegraveerd voor keuring en heb daar nog papieren kunnen voor vastkeijgen voor een 2wd tiguan (geen idee of ze echt zijn maar dat is,uitlaat ook niet
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Moet je bij @Antera wezenVissa66 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:14:
Btw @Rainesh, kun jij app connect activeren? Of moet ik daar echt voor naar de dealer en 300? euro voor neerleggen?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik laat vrijdag mijn 2.0 TSI Benzine Arteon van 190 PK naar 240PK chiptunen. Benieuwd of dat iets meer pit geeft. Ben op zich niet ontevreden maar beetje extra mag best.Engineer Stewie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:27:
[...]
Weet niet wat een Arteon in Nederland kost, maar mijn R-line 2.0 TDI 150pk DSG met standaard 18” velgen, digitaal display, travel pack, dure koplampen, ergonomische zetel en metallic lak koste 48400€, met korting voor mijn bedrijf nog 38000€.
Die pk,s gaan het hem niet doen dat koppel welMarcoPoppe schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:35:
[...]
Ik laat vrijdag mijn 2.0 TSI Benzine Arteon van 190 PK naar 240PK chiptunen. Benieuwd of dat iets meer pit geeft. Ben op zich niet ontevreden maar beetje extra mag best.
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Leasewagen, dus geen optie. De motor is ingegeven door CO2 restricties. Voor wat de wagen mij kost ben ik uiterst tevredenMarcoPoppe schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:35:
[...]
Ik laat vrijdag mijn 2.0 TSI Benzine Arteon van 190 PK naar 240PK chiptunen. Benieuwd of dat iets meer pit geeft. Ben op zich niet ontevreden maar beetje extra mag best.
Volgens de tuner van 320 naar 385......we gaan het zien...Antera schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:29:
[...]
Die pk,s gaan het hem niet doen dat koppel wel
In een Volkswagen Polo (2019 model) kan ik bijvoorbeeld de temperatuur instellen op 22°C en de 'Auto' modus aanzetten. Echter zal de blower/ ventilatie dan (bijna) altijd op de hoogste stand blijven staan (buiten is het +/- 35°C ). Gebruiken jullie in dergelijke gevallen dan de handmatige modus? Wel de temperatuur op 22°C instellen maar de blower (handmatig) op stand 4? (of in het begin bv. even 5 minuten op de hoogste stand en daarna op een lagere stand). Of maken jullie toch gebruik van de 'Auto' modus en stellen de temperatuur (veel) hoger in?
[ Voor 8% gewijzigd door Odrai op 24-07-2019 18:48 ]
Ik stap in de auto, dan meteen alle ramen open. Dan rijd ik een paar minuten met rijwind zodat dikste warmte uit de auto is, en dan zet ik de airco aan (ramen nog steeds open). Als ik dan verneem dat er koude lucht uit de rooster komt (even voelen) dan doe ik alle ramen dicht.Odrai schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:45:
Hoe maken jullie tijdens deze warme/ tropische dagen gebruik van Climatronic?
In een Volkswagen Polo (2019 model) kan ik bijvoorbeeld de temperatuur instellen op 22°C en de 'Auto' modus aanzetten. Echter zal de blower/ ventilatie dan (bijna) altijd op de hoogste stand blijven staan (buiten is het +/- 35°C ). Gebruiken jullie in dergelijke gevallen dan de handmatige modus? Wel de temperatuur op 22°C instellen maar de blower (handmatig) op stand 4? (of in het begin bv. even 5 minuten op de hoogste stand en daarna op een lagere stand). Of maken jullie toch gebruik van de 'Auto' modus en stellen de temperatuur (veel) hoger in?
Ik heb hem nu op 22 graden staan, en dat is prima koud. Auto stand, en hij regelt het zelf. Mocht je wel meteen meer kou willen, is even handmatig harder niet zo'n probleem denk ik, maar zelf laat ik hem altijd op Auto. Ik heb niet het idee dat ie op zn hoogste stand blijft, maar na een tijd wel wat minder blaast. Ja, wel blaast ie nu wat meer dan anders...
www.youtube.com/DerOllie
Bedankt voor je reactie! In de 'Auto' modus van Climatronic is het zeker niet mogelijk om een maximale snelheid van de ventilatie/ blower in te stellen? Als namelijk de 'Auto' modus is ingesteld en ik pas de snelheid van de ventilatie aan, dan sprint die meteen uit de 'Auto' modus. Ik neem aan dat dit standaard is, of doe ik misschien wat verkeerd?DerOllie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:57:
[...]
Ik stap in de auto, dan meteen alle ramen open. Dan rijd ik een paar minuten met rijwind zodat dikste warmte uit de auto is, en dan zet ik de airco aan (ramen nog steeds open). Als ik dan verneem dat er koude lucht uit de rooster komt (even voelen) dan doe ik alle ramen dicht.
Ik heb hem nu op 22 graden staan, en dat is prima koud. Auto stand, en hij regelt het zelf. Mocht je wel meteen meer kou willen, is even handmatig harder niet zo'n probleem denk ik, maar zelf laat ik hem altijd op Auto. Ik heb niet het idee dat ie op zn hoogste stand blijft, maar na een tijd wel wat minder blaast. Ja, wel blaast ie nu wat meer dan anders...
Nee dit is correcte werking. Ik heb in het verleden een Scirocco gehad, die had een Auto Low en Auto High stand, waarbij je bij toggelen kon wisselen tussen low en high stand maar wel nog steeds auto. In deze temps dan was Auto High wel lekker.Odrai schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:06:
[...]
Bedankt voor je reactie! In de 'Auto' modus van Climatronic is het zeker niet mogelijk om een maximale snelheid van de ventilatie/ blower in te stellen? Als namelijk de 'Auto' modus is ingesteld en ik pas de snelheid van de ventilatie aan, dan sprint die meteen uit de 'Auto' modus. Ik neem aan dat dit standaard is, of doe ik misschien wat verkeerd?
Wanneer jij nu de snelheid aanpast overrule je de auto stand eigenlijk. Handmatig stel je dan alles in. Auto stand zorgt er voor om zsm naar de gewenste temp te gaan, dus in begin harder en als dan de temp zakt, minder blazen. Nogmaals, zelfs met deze temps, lekker op Auto laten staan imho. Wellicht in begin even harder, maar zorg er dan ook eerst voor dat je de dikste warmte uit je auto hebt door even met open ramen te gaan rijden, 1 a 2 minuutjes. Dan airco aan, en mijn inziens krijg je hem dan prima op temp.
[ Voor 5% gewijzigd door DerOllie op 24-07-2019 19:11 ]
www.youtube.com/DerOllie
Bedankt, ik zal de ramen eens wat langer open laten staan. Meestal stap ik in de auto, even de ramen open en dan bij wegrijden meteen dicht. Wellicht moeilijk om te zeggen met dit warme/ tropische weer, maar hoe snel zou de auto ongeveer zijn ingestelde temperatuur moeten hebben (en zou de snelheid van de ventilatie moeten afnemen). Het is bijvoorbeeld buiten 30°C en de ingestelde temperatuur is 22°C. Hierbij rijd ik bv. 20 kilometer snelweg en 10 minuten binnen de bebouwde kom. Zou die dan bv. na 20 minuten al op temperatuur moeten zijn? (of langzamer? sneller?)DerOllie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:10:
[...]
Nee dit is correcte werking. Ik heb in het verleden een Scirocco gehad, die had een Auto Low en Auto High stand, waarbij je bij toggelen kon wisselen tussen low en high stand maar wel nog steeds auto. In deze temps dan was Auto High wel lekker.
Wanneer jij nu de snelheid aanpast overrule je de auto stand eigenlijk. Handmatig stel je dan alles in. Auto stand zorgt er voor om zsm naar de gewenste temp te gaan, dus in begin harder en als dan de temp zakt, minder blazen. Nogmaals, zelfs met deze temps, lekker op Auto laten staan imho. Wellicht in begin even harder, maar zorg er dan ook eerst voor dat je de dikste warmte uit je auto hebt door even met open ramen te gaan rijden, 1 a 2 minuutjes. Dan airco aan, en mijn inziens krijg je hem dan prima op temp.
ik heb ongeveer dezelfde rijtijd, maar ik vraag me af of de airco het op 22 graden nu red, maar dicht in de buurt wel. Richt de middelste roosters op je gezicht, koel je zelf ook sneller van af. Passagier kan dat ook doen met de andere middelste rooster.Odrai schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:17:
[...]
Bedankt, ik zal de ramen eens wat langer open laten staan. Meestal stap ik in de auto, even de ramen open en dan bij wegrijden meteen dicht. Wellicht moeilijk om te zeggen met dit warme/ tropische weer, maar hoe snel zou de auto ongeveer zijn ingestelde temperatuur moeten hebben (en zou de snelheid van de ventilatie moeten afnemen). Het is bijvoorbeeld buiten 30°C en de ingestelde temperatuur is 22°C. Hierbij rijd ik bv. 20 kilometer snelweg en 10 minuten binnen de bebouwde kom. Zou die dan bv. na 20 minuten al op temperatuur moeten zijn? (of langzamer? sneller?)
www.youtube.com/DerOllie
Ik heb welgeteld *drie* plaatsen waar ik kan zien hoe laat het is: Achter het stuur, op de radio en het ronde klokje. Maar nergens een plek met dag+datum... Is daar iets aan te doen? Ik zit regelmatig in de auto te peinzen wat de datum is namelijk.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
*asking for a friend

www.google.nl
Eerst alle warmte eruit met de ramen open en/of de climatronic een tijdje op Max. Daarna gewoon weer op auto. Als je meer koeling wil moet je de temperatuur lager instellen en niet met de ventilatiesnelheden gaan vervelen.Odrai schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:45:
Hoe maken jullie tijdens deze warme/ tropische dagen gebruik van Climatronic?
De USB-ingang voor de media staat in ieder geval altijd contact op als ik in en uit stap. Maar weet niet of er een soort stand-by achter zit als je de auto opent of sluit.MisteRMeesteR schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:06:
@Rainesh Weet jij zo 1-2-3 of er een USB (danwel 12V) outlet is welke continue op spanning staat en dus niet met het contact geschakeld wordt? Of dat dit makkelijk met een zekering te realiseren is
*asking for a friend![]()
Wat ook helpt is om in het begin de recirculatiefunctie te gebruiken. De airco hoeft dan niet de hete buitenlucht te koelen, maar de naar verhouding koelere binnenlucht wordt (wederom) gekoeld. Na een paar minuten kun je dan weer de gewone stand inschakelen als de ergste hitte eruit is voor frisse buitenlucht.Odrai schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:17:
[...]
Bedankt, ik zal de ramen eens wat langer open laten staan. Meestal stap ik in de auto, even de ramen open en dan bij wegrijden meteen dicht. Wellicht moeilijk om te zeggen met dit warme/ tropische weer, maar hoe snel zou de auto ongeveer zijn ingestelde temperatuur moeten hebben (en zou de snelheid van de ventilatie moeten afnemen). Het is bijvoorbeeld buiten 30°C en de ingestelde temperatuur is 22°C. Hierbij rijd ik bv. 20 kilometer snelweg en 10 minuten binnen de bebouwde kom. Zou die dan bv. na 20 minuten al op temperatuur moeten zijn? (of langzamer? sneller?)
Had bij mij een zekering verplaatst. Dan staan mn USB poorten en 12v aansluitingen altijd aan. Rete handig! Ligt dus aan het model.MisteRMeesteR schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:06:
@Rainesh Weet jij zo 1-2-3 of er een USB (danwel 12V) outlet is welke continue op spanning staat en dus niet met het contact geschakeld wordt? Of dat dit makkelijk met een zekering te realiseren is
*asking for a friend![]()

[ Voor 24% gewijzigd door DerOllie op 25-07-2019 11:15 ]
www.youtube.com/DerOllie
Bij de 7FL heb je een knop "menu" (onderste helft centrale draaiknop). Met die knop komt er op de radio een settings menu voor de airco instellingen. Daar kan je instellen of de "auto" snelheidsinstelling van de ventillator laag/mid/high is.DerOllie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:10:
[...]
Nee dit is correcte werking. Ik heb in het verleden een Scirocco gehad, die had een Auto Low en Auto High stand, waarbij je bij toggelen kon wisselen tussen low en high stand maar wel nog steeds auto. In deze temps dan was Auto High wel lekker.
...
De onderste helft van de rechtse draaiknop is trouwens "AC MAX". Fan op MAX en temps op LOW.
ohhhh jaaa... nu je het zegt, volgens mij heb ik die ook in mijn Tiguan, vanmiddag even checken...C-sharp schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:05:
[...]
Bij de 7FL heb je een knop "menu" (onderste helft centrale draaiknop). Met die knop komt er op de radio een settings menu voor de airco instellingen. Daar kan je instellen of de "auto" snelheidsinstelling van de ventillator laag/mid/high is.
www.youtube.com/DerOllie

Vanochtend een onverwachtse bezoeker mogen begroeten. Uiteindelijk mijn kleine vriend de deur gewezen.
Iemand een idee hoe ik nog meer bezoekers kan vermijden of hoe hij uberhaubt binnen is gekomen? Vind het geen probleem als ze aan mijn zijspiegels hangen, maar plaatsnemen achter het stuur gaat een beetje te ver.
Betreft een Polo AW 2018.
Mwa kunnen ze wel fixxen denk ik hoor. Heb zelf ergere gehadDerOllie schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:51:
Baal alweer als een stekker sinds vanmorgen, steentje(?) op de voorruit van mn Tiguan; dikke ster en barstjes erin. Ik vermoed nieuwe voorruit. Verzekering dekt, maar weer een hoop gedoe. Natuurlijk heb ik weer een speciale verwarmbare voorruit, dus ik ben benieuwd hoe dit na vervanging gaat...
[Afbeelding: SterTiguan]
Deur, raam of panodak even open is al genoeg als ze er net in de buurt zitten. Of hij is met jou meegelift naar binnen, ook goede optie. Als alles afgesloten is zouden ze niet naar binnen moeten kunnen.PakoeDIEP schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:04:
[Afbeelding: Web]
Vanochtend een onverwachtse bezoeker mogen begroeten. Uiteindelijk mijn kleine vriend de deur gewezen.
Iemand een idee hoe ik nog meer bezoekers kan vermijden of hoe hij uberhaubt binnen is gekomen? Vind het geen probleem als ze aan mijn zijspiegels hangen, maar plaatsnemen achter het stuur gaat een beetje te ver.
M3P 24'
Hoe kom je aan die aansluitingen achterin?PakoeDIEP schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:04:
Zitten denk ik op de Highline uitvoering. Ik geloof dat ze bij mij er ook op zitten.
De GTI anders niet, slecht weer hoor.Rub3s schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:44:
[...]
Zitten denk ik op de Highline uitvoering. Ik geloof dat ze bij mij er ook op zitten.
Ik zie dat jij ook die mooie achtergordels oplossing hebt. Treurig gewoon.
Net gekeken, en bij mij zitten ze er ook. Misschien een wijziging voor de auto's die in 2019 gebouwd worden?Viper® schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:51:
[...]
De GTI anders niet, slecht weer hoor.
Gewoon laten zitten, die peert hem vanzelf als ie merkt dat er geen vliegjes in zijn web komenPakoeDIEP schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:04:
Goed om te weten. Gisteravond genoeg momenten gehad waarbij ik voor het wegrijden even mijn ramen heb geopend..Vissa66 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:35:
[...]
Deur, raam of panodak even open is al genoeg als ze er net in de buurt zitten. Of hij is met jou meegelift naar binnen, ook goede optie. Als alles afgesloten is zouden ze niet naar binnen moeten kunnen.
Te bedenken dat ik ook nog is een comfortline heb..Viper® schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:51:
[...]
De GTI anders niet, slecht weer hoor.
Wat bedoel je met de gordels?
9 maanden wachten en dan heb je...Rub3s schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:54:
[...]
Net gekeken, en bij mij zitten ze er ook. Misschien een wijziging voor de auto's die in 2019 gebouwd worden?

Het gaat dan om het tweede binnenste lijntje met knipperlicht (geen U-drl) bij een facelift Golf 7. Ik heb namelijk wel de LED koplampen, maar niet de LED "Plus" Als ik de koplamp bekijk lijkt alle hardware erin te zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door ReseT op 26-07-2019 23:01 ]
ID4.1M Honey Yellow
Heb dit destijds bij mijn Golf 7FL ook bekeken. Echter zaten er bij mij niet de vereiste HW onderdelen in. Koplamp open gehad en tweede DRL/RAW lijntje had geen LED lampje gemonteerd. Misschien nu anders?ReseT schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:56:
Weet iemand iets over het activeren van de binnenste DRL voor een MK7.5 LED koplamp?
Het gaat dan om het tweede binnenste lijntje met knipperlicht (geen U-drl) bij een facelift Golf 7. Ik heb namelijk wel de LED koplampen, maar niet de LED "Plus" Als ik de koplamp bekijk lijkt alle hardware erin te zitten.
In AvE we trust
Jazeker. Maar blijkbaar hebben de latere modellen dit wel.DvanK schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:48:
Ik heb een comfortline met 4 USB aansluitingen. Heb je het executive pakket?
Momenteel heb ik een e-golf als voorloper, alleen irriteer ik me mateloos aan dat die auto regelmatig een loos alarm geeft. Nu staat die auto een straat verder omdat daar de laadpaal staat, maar ik vind het erg vervelend voor de bewoners daar dat het alarm volledig random afgaat zonder dat er iets is

Nu heb ik het menu, wagenstatus, interieurbescherming het uitgezet, alleen blijkbaar moet je dit keer op keer doen
Zelf heb ik geen knopje naast de bestuurdersstoel en nu vraag ik me dus af: is het mogelijk om dat interieur alarm permanent uit te zetten?
Staat je auto wel aan, of in ieder geval el het contact.daanbanaan_ schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:38:
Heyo. Ik heb een Golf 5 uit 2007, en ik heb zo'n ELM327 OBD2 plug gekocht om wat dingen uit te lezen. Probleem is alleen dat hij bij mij blijft hangen op het verbinden met de ECU.. dat timed out.. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Welk programma gebruik je? Probeer eens een ander programma
Gewoon met software doen is goedkoper en geen gerotzooi in de kabels.Soullancer schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:04:
Iemand ervaring met de start stop- memory modules die te koop zijn? Die moeten ertussen gesoldeerd worden begrijp ik? Daar ben ik dan iets huiverig voor, kabels knippen
Zit niks in en kan je ook niet werkend maken. Je zal de andere koplampen moeten kopen en plaatsenReseT schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:56:
Weet iemand iets over het activeren van de binnenste DRL voor een MK7.5 LED koplamp?
Dat is nou gewoon jammer! Een led plus koplamp bestellen wanneer er al standaard led in zit lijkt mij teveel van het goede.Antera schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:53:
[...]
Gewoon met software doen is goedkoper en geen gerotzooi in de kabels.
[...]
Zit niks in en kan je ook niet werkend maken. Je zal de andere koplampen moeten kopen en plaatsen
ID4.1M Honey Yellow
Geen geheugen functie... beetje antiek. Modules die ik maak pluggen er gewoon tussen ( geen pb sturen, volgens admins illegaal om te verkopen -_- )Antera schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:53:
[...]
Gewoon met software doen is goedkoper en geen gerotzooi in de kabels.
[...]
Zit niks in en kan je ook niet werkend maken. Je zal de andere koplampen moeten kopen en plaatsen
.. tja..SadisticPanda schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:38:
[...]
Geen geheugen functie... beetje antiek. Modules die ik maak pluggen er gewoon tussen ( geen pb sturen, volgens admins illegaal om te verkopen -_- )
Dan contact ik je wel over de uitleg over hoe ze zelf gesoldeerd moeten worden met welke onderdelen enz

Beetje kinderachtig van de mods aangezien een paar topics verder in vcds tweaks gewoon activaties "verkocht" worden
Volgens mij bedoelde @SadisticPanda dat je hem een pb moet sturen om zo’n module te bestellen bij hemSoullancer schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:23:
[...]
.. tja..
Dan contact ik je wel over de uitleg over hoe ze zelf gesoldeerd moeten worden met welke onderdelen enz...
Beetje kinderachtig van de mods aangezien een paar topics verder in vcds tweaks gewoon activaties "verkocht" worden
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Was niet enige wat ik aanboodSoullancer schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:23:
[...]
.. tja..
Dan contact ik je wel over de uitleg over hoe ze zelf gesoldeerd moeten worden met welke onderdelen enz...

@Tylen
Nuja, ze lezen mijn DM dus ja....houdt het ook op daar

SadisticPanda schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:29:
[...]
Was niet enige wat ik aanboodheb ik ban voor gekregen en geen zin in nog eentje
@Tylen
Nuja, ze lezen mijn DM dus ja....houdt het ook op daar![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Soullancer op 28-07-2019 17:09 ]
Volgens mij worden die vcds-tweaks steeds minder spannend. Voor de nieuwe versie van OBDeleven, die als het goed is elk moment uit komt, zeggen ze onder licentie samen te werken met VW. Ze mogen zelfs het logo formeel gebruiken. Ik vraag me af hoe ik die samenwerking moet zien, maar het lijkt er daarmee op dat ze het nu bij VW ineens prima vinden dat je de OBDeleven gebruikt om zaken te activeren of aan te passen.Soullancer schreef op zondag 28 juli 2019 @ 08:23:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 29-07-2019 06:07 ]
Het kan zijn de OBDeleven betaalt voor het logo en voor VAG is het toch weer een verkoopargument waar ze zelf niks voor hoeven te doen. Koop onze auto en tweak er op los. Ik verzin maar wat hoor.Dennisdn schreef op maandag 29 juli 2019 @ 06:06:
Volgens mij worden die vcds-tweaks steeds minder spannend. Voor de nieuwe versie van OBDeleven, die als het goed is elk moment uit komt, zeggen ze onder licentie samen te werken met VW. Ze mogen zelfs het logo formeel gebruiken. Ik vraag me af hoe ik die samenwerking moet zien, maar het lijkt er daarmee op dat ze het nu bij VW ineens prima vinden dat je de OBDeleven gebruikt om zaken te activeren of aan te passen.
Zo'n OBDpoort is verplicht dus tegenhouden kun je het niet als VAG. Kun je er beter iets aan proberen te verdienen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dat kan het zijn. Maar wel het tegenovergestelde van het (recente verleden) waarbij ze bij dealers probeerden vol te houden dat een VAGCOM-tweak direct het einde van de garantie zou zijn.GerCor schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:14:
[...]
Zo'n OBDpoort is verplicht dus tegenhouden kun je het niet als VAG. Kun je er beter iets aan proberen te verdienen.
Edit: Athlon accepteert nu helemaal geen bestellingen meer met een 1.0 Turbo blok, lekker bezig VW.
[ Voor 12% gewijzigd door NSG op 30-07-2019 12:52 ]
Kan ik er ergens achterkomen wat dat getriggerd heeft? Of zijn er bekende oorzaken? Ga me niet vertellen dat de accu na 2 jaar al naar zijn grootje is...
Als ik in de auto zit met BT connected als ik dan een video ga bekijken op facebook of whatsapp dan werkt geluid voor 2 seconden en dan wordt het gemute, als ik volume up klik lijkt het volume omhoog te gaan maar krijg ik geen geluid meer van de video.
Ik vraag me af of dit door mijn telefoon komt of door de auto.
Telefoon: (Oneplus 7 Pro & Oneplus 5T)
Auto: Volkswagen Polo 2019 met Composition Media
Ik.krijg pas geluid als ik mijn bron op media (BT) instel.xeoMe schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:56:
Een vraag die wellicht iemand voor mij kan beantwoorden.
Als ik in de auto zit met BT connected als ik dan een video ga bekijken op facebook of whatsapp dan werkt geluid voor 2 seconden en dan wordt het gemute, als ik volume up klik lijkt het volume omhoog te gaan maar krijg ik geen geluid meer van de video.
Ik vraag me af of dit door mijn telefoon komt of door de auto.
Telefoon: (Oneplus 7 Pro & Oneplus 5T)
Auto: Volkswagen Polo 2019 met Composition Media
Ik heb gehad dat ik per ongeluk blijkbaar op de "kofferbakontgrendelknop" op de afstandsbediening had gedrukt. Dan springt hij net iets uit het slot. Als er dan iets tegen aan komt, dan wordt het alarm getriggerd.The Eagle schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:20:
Ik blijk een alarm op de Passat te hebben. Ging gisteravond af, en vannacht om half 2 weer
Kan ik er ergens achterkomen wat dat getriggerd heeft? Of zijn er bekende oorzaken? Ga me niet vertellen dat de accu na 2 jaar al naar zijn grootje is...
Het alarm moest bij mij ook 2x afgaan, voordat ik er achter kwam.
Natuurlijk geen idee of dat dat bij jou ook het geval is...
[ Voor 4% gewijzigd door yamahabest op 29-07-2019 15:33 ]
Dus de ACC op 85km/u gezet en 580km doorgekachelt naar huis op een kwart tank.
Uiteindelijk gisterenavond op de parking van de dealer geparkeerd met 95km range (~2.5l) over:
Theoretisch rijbereik van dus ~2400km op een tank.

(de 4.0l/100km is het gemiddelde van half hypermilen en half 140 op de ACC)
Overigens heeft de dealer vandaag wel zijn werk gehad: distributieriem, tanklep fixen, onderhoud en het niet dragende scharnier van de passagiersdeur. Die laatste is waarschijnlijk los gekomen door al de onverharde wegen van afgelopen maand. En de best stevige snelheden daarop

218.000km en counting
Hehe, herkenbaar dat hyermilen. Ergens vorig jaar had ik nog 65km range en wilde ik persé thuis tanken, enkele reis vanaf kantoor is 95kmAndRo555 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:47:
De Passat begint toch wel wat kuren te vertonen nu die bijna terug mag na de leasemij. Zit je 580km van huis, wilt de tankdop niet meer ontgrendelen.Ik had nog een kwart tank en 380km aangegeven range. Geen zin om te gaan laten slepen naar een Franse/Duitse VW dealer op een zondag en te klooien met vervangwagens.
Dus de ACC op 85km/u gezet en 580km doorgekachelt naar huis op een kwart tank.
Uiteindelijk gisterenavond op de parking van de dealer geparkeerd met 95km range (~2.5l) over:
Theoretisch rijbereik van dus ~2400km op een tank.
[Afbeelding]
(de 4.0l/100km is het gemiddelde van half hypermilen en half 140 op de ACC)
Overigens heeft de dealer vandaag wel zijn werk gehad: distributieriem, tanklep fixen, onderhoud en het niet dragende scharnier van de passagiersdeur. Die laatste is waarschijnlijk los gekomen door al de onverharde wegen van afgelopen maand. En de best stevige snelheden daarop![]()
218.000km en counting

www.google.nl
Dit topic is gesloten.
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS