Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.995 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:02
Vraagje! Ik wil via Siri en/of Google Assistant een aantal zaken kunnen opvragen vanuit mijn e-golf. Nu staat het internet vol met nieuwsberichten over dat het mogelijk zou moeten, alleen hoe dat dan zou moeten geeft niemand aan.

Via "Opdrachten" kom ik niet veel verder omdat de car-net app daar helemaal niet aangegeven staat. Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Carplay cq android auto gebruiken. Carnet heeft vziw geen verdere integratie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
The Eagle schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:36:
Carplay cq android auto gebruiken. Carnet heeft vziw geen verdere integratie :)
Er is nog een derde optie: Mirrorlink. Dooie mus: Waze werkt niet, Google maps werkt niet. Alleen Sygic, wat mij deed denken aan een Mio GPS uit het jaar 2000. Enkel apps met een speciaal certificaat werken. Zo zijn er nu ongeveer 10 audio apps, en Sygic dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:00
Electromonkey schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:16:
Vraagje! Ik wil via Siri en/of Google Assistant een aantal zaken kunnen opvragen vanuit mijn e-golf. Nu staat het internet vol met nieuwsberichten over dat het mogelijk zou moeten, alleen hoe dat dan zou moeten geeft niemand aan.

Via "Opdrachten" kom ik niet veel verder omdat de car-net app daar helemaal niet aangegeven staat. Heeft iemand enig idee?
Ik denk dat de vorige reacties je vraag verkeerd begrijpen. Ik ben mij er even in wezen verdiepen. Ik geloof niet dat je aan de functie praktisch iets hebt, maar “gewoon omdat het kan” zou voldoende reden moeten zijn.

Kort: volgens mij werkt het gewoon niet. Ik heb alle CarNet-abonnementen maar nergens een indicatie van Siri of de Opdrachten-app.

Met wat zoekopdrachten lijken al die nieuwsberichten gebaseerd op één persbericht, want ze vertellen allemaal hetzelfde rond dezelfde datum.

Op https://www.iclarified.co....com/features/vw-car-net/ staan wat plaatjes van de CarNet-app die er duidelijk anders uit zien als de huidige CarNet-app.

Volgens mij was het een plan wat er nog niet is gekomen. Carnet werkt ook zo gedateerd en brak dat ik me niet kan voorstellen dat Apple het toelaat in het Ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 14:21
Tags NL schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:35:
[...]

Het probleem is dus gewoon KPN, tethering via Vodafone sim en CarNet werkt gewoon wel en mijn vooraf geplande routes komen er nu wel in te staan. Blijkbaar blocked KPN dns request of de hard-coded dns servers vanuit de Discovery Media ☹️
Om even een wat oudere post te schoppen, ik ben vandaag een beetje aan het nerden geslagen met mijn nieuwe golf variant 7,5 om Car-Net aan de praat te krijgen.

Initieel kreeg ik niks aan de praat, zowel niet via mijn thuis wifi als via mijn telefoon, later mijn werk telefoon gepakt en die deed het wel.

na veel zoeken blijkt het volgende: Car-Net werkt alleen als de routering via ip x.x.x.1 loopt. Mijn telefoon heeft als default gateway x.x.x.64 (verschilt iedere keer ook) en mijn thuisnetwerk had x.x.x.254.
Die laatste heb ik dus naar .1 gezet en voila het werkte direct.

Nu nog een manier zien te vinden om mijn huawei wifi hotspot op x.x.x.1 te krijgen :/ (of weet iemand toevallig of dit al opgelost is in een nieuw(st)e firmware?)

[ Voor 4% gewijzigd door kippetje01 op 30-06-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 20:25
kippetje01 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:13:
[...]

Om even een wat oudere post te schoppen, ik ben vandaag een beetje aan het nerden geslagen met mijn nieuwe golf variant 7,5 om Car-Net aan de praat te krijgen.

Initieel kreeg ik niks aan de praat, zowel niet via mijn thuis wifi als via mijn telefoon, later mijn werk telefoon gepakt en die deed het wel.

na veel zoeken blijkt het volgende: Car-Net werkt alleen als de routering via ip x.x.x.1 loopt. Mijn telefoon heeft als default gateway x.x.x.64 (verschilt iedere keer ook) en mijn thuisnetwerk had x.x.x.254.

Nu nog een manier zien te vinden om mijn huawei wifi hotspot op x.x.x.1 te krijgen :/ (of weet iemand toevallig of dit al opgelost is in een nieuw(st)e firmware?)
Vanaf android 9 heeft Google er voor heeft gekozen om het default gateway adres te randomizen (binnen de range 192.168.43.x), android versies hiervoor eindigden volgens mij wel altijd op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
kippetje01 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:13:
[...]

Maakt Android het dan zo moeilijk? Met de combinatie Vodafone-Apple-Ziggo heb ik zoiets echt nooit hoeven instellen. De SIM van Voda werkte plug-and-play in mijn Huawei wifispot en thuis voor de deur werkt het plug-and-play op de Ziggo-wifi.

Bij mijn Huawei zit een app om alle wifi- en router-instellingen te beheren: "Huaweu HiLink".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Dennisdn schreef op zondag 30 juni 2019 @ 08:13:
[...]

Ik denk dat de vorige reacties je vraag verkeerd begrijpen. Ik ben mij er even in wezen verdiepen. Ik geloof niet dat je aan de functie praktisch iets hebt, maar “gewoon omdat het kan” zou voldoende reden moeten zijn.

Kort: volgens mij werkt het gewoon niet. Ik heb alle CarNet-abonnementen maar nergens een indicatie van Siri of de Opdrachten-app.

Met wat zoekopdrachten lijken al die nieuwsberichten gebaseerd op één persbericht, want ze vertellen allemaal hetzelfde rond dezelfde datum.

Op https://www.iclarified.co....com/features/vw-car-net/ staan wat plaatjes van de CarNet-app die er duidelijk anders uit zien als de huidige CarNet-app.

Volgens mij was het een plan wat er nog niet is gekomen. Carnet werkt ook zo gedateerd en brak dat ik me niet kan voorstellen dat Apple het toelaat in het Ecosysteem.
Ah kijk, dit is inderdaad wat ik bedoel! Heb echt wel even gezocht maar er is werkelijk 0,0 over te vinden dat het daadwerkelijk werkt.

De reden is voornamelijk dat ik altijd op verschillende tijden de auto in stap, voor mij niet handig om bijvoorbeeld elke dag de auto op temperatuur te brengen om bijv. 8:00. Als ik handig achter de laptop kan roepen "verwarm de auto" ipv die trage app te openen zou mij dat wel iets opleveren.

Maar ik ga wat dieper duiken en zelf wat proberen te knutselen. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Nu online
Electromonkey schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:16:

Kun je eens wat meer info geven? Wat wil je precies opvragen en op welke manier?

Ik kan zelf namelijk prima via Carplay aangeven wat ik wil doen, dat werkt ook met spotify bijvoorbeeld. Maar dat maakt denk ik gebruik van de microfoon van de telefoon, niet van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Electromonkey schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:07:
[...]

Ah kijk, dit is inderdaad wat ik bedoel! Heb echt wel even gezocht maar er is werkelijk 0,0 over te vinden dat het daadwerkelijk werkt.

De reden is voornamelijk dat ik altijd op verschillende tijden de auto in stap, voor mij niet handig om bijvoorbeeld elke dag de auto op temperatuur te brengen om bijv. 8:00. Als ik handig achter de laptop kan roepen "verwarm de auto" ipv die trage app te openen zou mij dat wel iets opleveren.

Maar ik ga wat dieper duiken en zelf wat proberen te knutselen. Thanks :)
De luxe van standverwarming/koeling heb ik helaas niet. In dát geval begrijp ik zeker de toegevoegde waarde van Siri inderdaad. Misschien komt het nog. Maar kan mij voorstellen dat ze CarNet al niet meer echt verder ontwikkelen en al lang met de opvolger bezig zijn voor met name de komende electrische voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Dennisdn schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:13:
[...]

De luxe van standverwarming/koeling heb ik helaas niet. In dát geval begrijp ik zeker de toegevoegde waarde van Siri inderdaad. Misschien komt het nog. Maar kan mij voorstellen dat ze CarNet al niet meer echt verder ontwikkelen en al lang met de opvolger bezig zijn voor met name de komende electrische voertuigen.
Volgens mij ook ja, op de pagina van de (Duitse) nieuwe Passat zie je ook superveel marketing op het gebied van connectiviteit tussen de auto en je smartphone dus zal zeker wel weer wat nieuws komen. OA ook het openen/sluiten van de auto met je smartphone als 'autosleutel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Vandaag zag ik dat de Passat 2020 te configureren valt in belgie. Prijs is goed gepeperd imho. 120pk bussiness edition voor 40k...

Digitaal cockpit ook niet meer apart te kiezen, je moet meteen de discover pro nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door blubbers op 01-07-2019 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
blubbers schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:16:
Vandaag zag ik dat de Passat 2020 te configureren valt in belgie. Prijs is goed gepeperd imho. 120pk bussiness edition voor 40k...

Digitaal cockpit ook niet meer apart te kiezen, je moet meteen de discover pro nemen.
Dan wil je de Nederlandse configurator en prijzen niet zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:04

dollyking

duck tape

FastFred schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:45:
[...]

De Ring, maar er is ook een C1 race kampioenschap, met hoogtepunt van het seizoen een 24 uur race op Spa Francorchamps tussen 2CV's en afgeleiden daarvan

De C1 in dat filmpje van BridgeToGantry heeft daar ook aan mee gedaan. Zie: We just built a 68hp Citroën racecar and drove it for 24-hours at Spa Francorchamps
26/27 oktober weer met de 2cv *O* en volgens mij helemaal alleen, andere jaren was het ook wel eens met MB Smart of idd de C1, tijd voor een VW UP klassement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 21:58
@dollyking volgens mij is deze 24 uur van Spa puur voor Citroëns en niet anders, geen Smartjes dus. De reden dat er nu een C1 klassement is, is omdat de 2CV steeds duurder begint te worden zelfs voordat je 'm raceklaar hebt.

Ik overweeg om te gaan kijken in oktober :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Dennisdn schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:13:
[...]

Nu snap ik hem ook :) ! Collega met een Tesla liet viel trots zien wij hij allemaal kon afgelopen week. Stomme is dat dit met de e-golf ook echt prima mogelijk is, helaas gebruiken ze al jaren dat verschrikkelijke car-net. Als IT'er kan ik er echt niet bij dat dit zolang aan een merk als VAG zit verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:29
Ik wist dat de fout bestond..en daar is ie dan :p

3 passagiers achterin de Passat b8
Led verlichting met automatische hoogte stelling
En weg is me licht.

Computer regelt hem helemaal naar beneden af door de sensor die de afstand naar de grond meet op de achteras, en ik heb op een provinciale weg helemaal misschien nog maar 20 meter zicht.

Mensen die dit euvel kennen en weten wat er tegen te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Soullancer schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:43:
Ik wist dat de fout bestond..en daar is ie dan :p

3 passagiers achterin de Passat b8
Led verlichting met automatische hoogte stelling
En weg is me licht.

Computer regelt hem helemaal naar beneden af door de sensor die de afstand naar de grond meet op de achteras, en ik heb op een provinciale weg helemaal misschien nog maar 20 meter zicht.

Mensen die dit euvel kennen en weten wat er tegen te doen is?
Zware mensen voorraan zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik mag hopen dat de dealer daar wel raad mee weet, al dan niet in de vorm van nieuwe (hulp)vering.
Grootlichtassistent die het over zou moeten nemen zou ook nog een optie kunnen zijn, maar dat zou je moeten testen.

Doet is het ook als je de verlichting van Auto afhaalt en gewoon aan zet? Zou verwachten van niet namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Even nieuwe kalibratie doen met een lege auto. Dus ook jij niet erin. Vervolgens handmatig met de stelschroef even ietsjes hoger afstellen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:29
Rainesh schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:21:
Even nieuwe kalibratie doen met een lege auto. Dus ook jij niet erin. Vervolgens handmatig met de stelschroef even ietsjes hoger afstellen.
Via vcds neem ik aan.
Ben alleen bang dat je vlug te hoog zit als je zelf gaat stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Soullancer schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Via vcds neem ik aan.
Ben alleen bang dat je vlug te hoog zit als je zelf gaat stellen
Ja bijv of obdeleven etc.

Auto vlak
koplampen aan
raampje open, kabel + laptop eruit hangen
even markeren hoe hoog je koplampen nu staan (door bijv op een muurtje af te tekenen)
nieuwe basisinstellingen doen
controleren of het iets omhoog is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik zit even met een vraag. Heb nu een aantal maanden een golf7 (dsg) en ik merk tijdens het schakelen van 5e naar 6e versnelling een trilling. Rijd ik met het raam open dan hoor je ook wel een geluid, maar ik zou niet weten hoe ik dat geluid precies moet omschrijven. Klinkt een beetje alsof er iets metaals los zit en dat dat dan begint te trillen ofzo. Is er iemand die iets soortgelijks al eens eerder heeft meegemaakt/gehoord heeft?
Heb het in de sportstand nog niet kunnen testen.
Kan het te maken hebben met het schakelen van de dsg bij lage toeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
dennisdew16 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:32:
Ik zit even met een vraag. Heb nu een aantal maanden een golf7 (dsg) en ik merk tijdens het schakelen van 5e naar 6e versnelling een trilling. Rijd ik met het raam open dan hoor je ook wel een geluid, maar ik zou niet weten hoe ik dat geluid precies moet omschrijven. Klinkt een beetje alsof er iets metaals los zit en dat dat dan begint te trillen ofzo. Is er iemand die iets soortgelijks al eens eerder heeft meegemaakt/gehoord heeft?
Heb het in de sportstand nog niet kunnen testen.
Kan het te maken hebben met het schakelen van de dsg bij lage toeren?
klinkt als een slippende koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Koppeling maakt bij slippen normaal geen lawaai.
Dmf of mechatronic wel...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:42:
[...]

klinkt als een slippende koppeling.
Maar is dit dan alleen bij een bepaalde versnelling? Niet bij alle versnellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
dennisdew16 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:48:
[...]

Maar is dit dan alleen bij een bepaalde versnelling? Niet bij alle versnellingen?
Ik had trillingen van 3 naar 4....later van 1 naar 2 nog erbij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 22:14
YES! zojuist bericht gekregen van de dealer, mijn nieuwe Volkswagen Polo wordt aanstaande woensdag thuis wordt afgeleverd _/-\o_

VW Polo Comfortline 95PK met composition media en app connect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 12:06
ThaBilly schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:28:
YES! zojuist bericht gekregen van de dealer, mijn nieuwe Volkswagen Polo wordt aanstaande woensdag thuis wordt afgeleverd _/-\o_

Proficiat! Is dat het enige wat er op zit.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vier wielen, een stuur en een radio. En een overpriced logo :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:46:
Vier wielen, een stuur en een radio. En een overpriced logo :+
DvanK schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:41:
[...]

Proficiat! Is dat het enige wat er op zit.....?
Jongens..... Móet dit hier nu écht zo? :o

Niet iedereen kan zichzelf een auto van ±€50.000 verantwoorden óf zo'n ding middels 'de baas' aan schaffen!

@ThaBilly Gefeliciteerd en véél plezier met je nieuwe auto!! (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
ThaBilly schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:28:

Nice, veel plezier! We verwachten wel foto’s hehe. Ik hoop deze week mijn Polo te mogen bestellen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
wimmel_1 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:35:
[...]

[...]

Jongens..... Móet dit hier nu écht zo? :o

Niet iedereen kan zichzelf een auto van ±€50.000 verantwoorden óf zo'n ding middels 'de baas' aan schaffen!

@ThaBilly Gefeliciteerd en véél plezier met je nieuwe auto!! (y)
Überhaupt zakelijk mogen leasen is al een hele luxe op zich inderdaad. Ik vind het echt heerlijk, geen omkijken meer naar die hele auto. Nooit meer auto hoeven kopen/verkopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 17-09 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:53:
[...]

Überhaupt zakelijk mogen leasen is al een hele luxe op zich inderdaad. Ik vind het echt heerlijk, geen omkijken meer naar die hele auto. Nooit meer auto hoeven kopen/verkopen etc.
Maar wel elke maand flink dokken.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:40
GerCor schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:53:
[...]

:)B oOo

Overigens kost de komende EV wel 70% meer vaa (=bijtelling) dan de huidige Passat TDI die heeft met zijn uitstoot een equivalent van 6.1% bijtelling waar dat 3.4% is voor een EV.

[ Voor 37% gewijzigd door AndRo555 op 03-07-2019 23:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:53:
[...]

Haha, het meest standaard antwoord dat ik hoor. Ik weet zeker dat jij niet voor 290 euro per maand jou golf rijdt incl wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving. En dan heb ik het nog niet eens over tanken gehad. Elke week tanken en ik zit al bijna aan die 290 euro.

A3 e-tron was trouwens nog goedkoper, die kostte mij maar 218 euro.

Het is dus niet alleen (veel) goedkoper onder de streep en je rijdt ook nog eens altijd een nieuwe auto. Ja 22% bijtelling is veel, maar zelfs als je 350-400 betaald voor een dikke A3 of Passat dan zou je dat prive ook bij lange na niet halen om voor 400 all-in te rijden 4-5 jaar lang.

Tevens zou ik als 27 jarige geen auto van 40-50k kunnen betalen, nu kan ik dat via mijn werk dus mooi wel. :) voordeel om voor PON te werken ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Scrtz op 03-07-2019 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:09:
[...]

Haha, het meest standaard antwoord dat ik hoor. Ik weet zeker dat jij niet voor 290 euro per maand jou golf rijdt incl wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving. En dan heb ik het nog niet eens over tanken gehad. Elke week tanken en ik zit al bijna aan die 290 euro.

Het is dus niet alleen (veel) goedkoper onder de streep en je rijdt ook nog eens altijd een nieuwe auto. Ja 22% bijtelling is veel, maar zelfs als je 350-400 betaald voor een dikke A3 of Passat dan zou je dat prive ook bij lange na niet halen om voor 400 all-in te rijden 4-5 jaar lang.

Tevens zou ik als 27 jarige geen auto van 40-50k kunnen betalen, nu kan ik dat via mijn werk dus mooi wel. :) voordeel om voor PON te werken ^^
Je zult best gelijk hebben. Ik heb het nog nooit uitgerekend. Neemt niet weg dat jij periodiek betaalt voor iets wat niet van jou is. Kijk, de één schrijft: ik mag voor zoveel K een auto leasen. Maar je kunt ook zeggen: ik moet van mijn werkgever die auto rijden. Hoort bij de functie. Meestal is de keuze beperkt en bepaald door de werkgever. Daarnaast is een leaseauto ook een gebruiksmiddel omdat je veel kilometers maakt. Ik tank privé echt niet voor € 290, elk week. Hooguit € 80 per maand.

Dus, jij moet verplicht dokken omdat jij een functie binnen een bedrijf hebt voor iets wat niet van jou is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
GerCor schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:35:
[...]

Je zult best gelijk hebben. Ik heb het nog nooit uitgerekend. Neemt niet weg dat jij periodiek betaalt voor iets wat niet van jou is. Kijk, de één schrijft: ik mag voor zoveel K een auto leasen. Maar je kunt ook zeggen: ik moet van mijn werkgever die auto rijden. Hoort bij de functie. Meestal is de keuze beperkt en bepaald door de werkgever. Daarnaast is een leaseauto ook een gebruiksmiddel omdat je veel kilometers maakt. Ik tank privé echt niet voor € 290, elk week. Hooguit € 80 per maand.

Dus, jij moet verplicht dokken omdat jij een functie binnen een bedrijf hebt voor iets wat niet van jou is.
Je kan die wagen ook gewoon enkel zakelijk rijden. Kost je niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

Het is een beetje dubbel. Lease is gewoon lekker zorgeloos en daar betaal je gewoon flink voor. Ik betaal netto zo'n 450 pm voor m'n Golf. Maar omdat ik 20 jaar geleden mijn werkende leven gelijk met een leaseauto ben begonnen, heb ik de bijtelling nooit zo gevoeld. Ben nooit ineens een deel van mijn netto-loon kwijtgeraakt omdat het gelijk vanaf de eerste dag al zo geweest is.

De andere kant: 450x 48 = wel gewoon 21.600 euro waar je aan het einde niets meer voor terug krijgt. Tel daarbij de 1000 euro per maand op die de werkgever aan de leasemaatschappij betaald en het totaalbedrag is ineens bijna 70k, waar je na 4 jaar niets voor terug krijgt. Maargoed, het zal zijn geld waard zijn anders had de hele full-operational lease niet bestaan.

Ik twijfel wel steeds vaker om hem uit de bijtelling te halen en er een goedkoop auto'tje voor nood naast te zetten. Ik rij denk ik nog geen 30 km in de week prive. Zodra het boven de 20 graden is rij ik veel liever op m'n scootertje door de stad.

Wel mooi. toen ik 16 was reed ik op mn scooter en droomde ik kwijlend boven foute Duitse tuning-bladen "later als ik groot ben wil ik een mooie Golf". Nu heb ik hem.... en rij ik veel liever op mn scooter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Beperkt in keuze, beperkt in aanpassen. Als je buiten geflikkerd wordt, kan je lekker gaan fietsen.

Liever gewoon iets wat echt van mij is. Al snap ik wel voor jonge starter, leasen intressant is als je nog geen wagen hebt.

Stel je voor dat ze je bij de leasemaatschappij een fiat met 60pk onder je gat duwen.....bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
SadisticPanda schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:28:
[...]

Beperkt in keuze, beperkt in aanpassen. Als je buiten geflikkerd wordt, kan je lekker gaan fietsen.

Liever gewoon iets wat echt van mij is. Al snap ik wel voor jonge starter, leasen intressant is als je nog geen wagen hebt.

Stel je voor dat ze je bij de leasemaatschappij een fiat met 60pk onder je gat duwen.....bah...
Als je 60k per jaar voor je werk moet rijden, vraag ik mij af of dat haalbaar is met de kilometervergoeding die je in Nederland kan krijgen. Ik denk niet dat het uit kan en het dus ook gewoon (veel) geld kost.

Een Fiat zal niet heel snel gebeuren. Het is bij modaal-inkomen al gebruikelijk om een leasebudget van om-en-nabij het jaarsalaris te hebben. Beperkt in keuze soms helaas wel. Ik moet elke keer weer komen uitleggen waarom ik wéér een Golfje wil, ze zien liever een klasse hoger. Maar waar m'n collega's allemaal in kale 5-series of E-klasses met wieldoppen rondrijden, heb ik liever een hele volle Golf omdat het formaat gewoon perfect bij mij past.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 04-07-2019 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dennisdn schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:33:
[...]

Als je 60k per jaar voor je werk moet rijden, vraag ik mij af of dat haalbaar is met de kilometervergoeding die je in Nederland kan krijgen. Ik denk niet dat het uit kan en het dus ook gewoon (veel) geld kost.

Een Fiat zal niet heel snel gebeuren. Het is bij modaal-inkomen gebruikelijk om een leasebudget van om-en-nabij het jaarsalaris te hebben.
3km naar het werk dus ja :D en dan ik gewoon nog met wagen van het werk regelmatig rijden :)

Fiat was wel extreem voorbeeld, maar genoeg bedrijven waar ze enkel franse autos in de fleet hebben :D brrrr ik huiver alleen al bij de gedachte.

Als je wagen enkel is voor a naar b te rijden, dan is lease wagen wel leuk. Toch zelf iets hebben is net iets leuker.

Plus als je loopbaanonderbreking neemt, wagen mogelijks kwijt plus lager pensioen en nog van die dingen (belgische regelgeving dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Je rekent wel een beetje verkeerd. Want die €290,- is natuurlijk alleen voor de prive kilometers. Rijd jij zoveel prive per maand dan? Ik heb 20 jaar lease gereden en de bijtelling was altijd niet in verhouden voor wat ik daadwerkelijk prive reed.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
SadisticPanda schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:47:
[...]

3km naar het werk dus ja :D en dan ik gewoon nog met wagen van het werk regelmatig rijden :)

Fiat was wel extreem voorbeeld, maar genoeg bedrijven waar ze enkel franse autos in de fleet hebben :D brrrr ik huiver alleen al bij de gedachte.

Als je wagen enkel is voor a naar b te rijden, dan is lease wagen wel leuk. Toch zelf iets hebben is net iets leuker.

Plus als je loopbaanonderbreking neemt, wagen mogelijks kwijt plus lager pensioen en nog van die dingen (belgische regelgeving dan).
Allereerst is de Belgische bijtelling al een heel stuk gunstiger dan in Nederland. Even uit mijn hoofd hebben "jullie daar" een rekensom van afstand woon-kantoor x de CO2-uitstoot ofzoiets. En nog belangrijker, de werkgever kan de volledige kosten aftrekken waardoor het ze weinig uit maakt waarin je wil rijden. Mijn collega's van de Antwerpse vestiging hebben allemaal auto's in de klasse RS4 RS6 en betalen net zoveel als ik voor mijn Golfje :/ Maar dat zeggen ze daar ook gewoon hardop, je krijgt eerder een RS6 dan een tientje opslag. Want dat tientje voelt de baas wél.

Voor alleen woon-werk-verkeer naar een vast kantoor krijg je in Nederland tegenwoordig ook niet snel meer een leaseauto van de zaak. Vaak hebben ze een ondergrens dat je 20k o.i.d. zakelijk moet rijden per jaar. Of gewoon een mobiliteitsbudget waarbij je het helemaal zelf mag uitzoeken wat je doet. Private lease, km-vergoeding of een OV-kaart.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 04-07-2019 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:35:
[...]

Zoals al aangegeven kun je dus ook puur zakelijk rijden dan betaal je niks en worden de kosten dus volledig gedragen door de werkgever, die jou dus ook verplicht om in die auto te rijden, onder werktijd.

Ja tuurlijk het heeft voor en nadelen maar het is ook net wat je leuk vind, ik vind het persoonlijk fantastisch dat ik nu om de 4 jaar een nieuwe auto kan uitzoeken. Wij mogen alleen VAG (logisch als onderdeel van PON) dus daar hoor je mij al helemaal niet over klagen want ik zou toch nooit een ander merk gaan rijden.

Andere kant is het ook hoe gek je het zelf wilt maken he, hoe lager de waarde van de auto die je uitzoekt, hoe minder je per maand betaald. En dan nog niet te beginnen over de jarenange bijtellingsvoordelen die er zijn geweest. Genoeg mensen die voor het geld waarvan wij de verzekering+wegenbelasting hebben betaald gewoon all-in konden rondcrossen in hun leasewagen.
Tylen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:48:
[...]

Je rekent wel een beetje verkeerd. Want die €290,- is natuurlijk alleen voor de prive kilometers. Rijd jij zoveel prive per maand dan? Ik heb 20 jaar lease gereden en de bijtelling was altijd niet in verhouden voor wat ik daadwerkelijk prive reed.
Ja goed maar je kunt het ook niet weer alleen met de benzinekosten vergelijken. Als je prive aanschaf doet heb je automatisch dus ook met wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving te maken, dat dien je dan ook mee te nemen in de vergelijking.

[ Voor 16% gewijzigd door Scrtz op 04-07-2019 08:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 10:35
Is het nu een VW topic of een lease vs koop topic? Zo sneu hoe er binnen dit topic (door bepaalde mensen) neerbuigend wordt gedaan over mensen die hier hun lease VW laten zien.
Dit ook al een paar keer gemerkt..
a: "Kijk ik heb een nieuwe VW"
b: "Super toffe samenstelling en kleur.. maar euh koop of lease"
a: "Lease"
b: "Oh dan is het niet van jou.. dus niet boeiend.. "

Wat een onzin..

Ook een reden waarom ik niets meer post over mijn VW in dit topic.. wordt toch alleen maar neerbuigend over gedaan..

[ Voor 13% gewijzigd door DonJunior op 04-07-2019 08:26 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

DonJunior schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:24:
Is het nu een VW topic of een lease vs koop topic? Zo sneu hoe er binnen dit topic (door bepaalde mensen) neerbuigend wordt gedaan over mensen die hier hun lease VW laten zien.

Wat een onzin..

Ook een reden waarom ik niets meer post over mijn VW in dit topic.. wordt toch alleen maar neerbuigend over gedaan..
Dan vind jij het toch onzin. En dan post je niks over 'jouw' VW. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz

Wat een onzin..

Mwa vond het in deze discussie nog meevallen maar ik snap je punt ja, zo wordt er wel door velen gereageerd. Niet alleen in dit topic hoor, in vrijwel elk topic. Hoor het in mijn omgeving de laatste tijd ook zo veel, beetje de standaard reactie ofzo voor velen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Niemand kijkt neerbuigend neer op een lease VW.
Heb je een lease VW...leuk voor je. Heb je eigen VW, ook goeie keus. Belangrijkste is dat je voor een VW (of dan toch VAG) gekozen hebt!!!

Behalve @Tylen , die bmw kijken we door de vingers *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:46:
[...]

Mwa vond het in deze discussie nog meevallen maar ik snap je punt ja, zo wordt er wel door velen gereageerd. Niet alleen in dit topic hoor, in vrijwel elk topic. Hoor het in mijn omgeving de laatste tijd ook zo veel, beetje de standaard reactie ofzo voor velen.
Ik vind het anders wel aardig in balans met leaserijders die, als de ruitensproeier of de batterij van afstandsbediening leeg is, naar de garage rijden want het is immers een leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

SadisticPanda schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:52:
Niemand kijkt neerbuigend neer op een lease VW.
Heb je een lease VW...leuk voor je. Heb je eigen VW, ook goeie keus. Belangrijkste is dat je voor een VW (of dan toch VAG) gekozen hebt!!!

Behalve @Tylen , die bmw kijken we door de vingers *;
Mijn VAG komt wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tylen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:56:
[...]

Mijn VAG komt wel weer ;)
Wanneer? :D
GerCor schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:53:
[...]

Ik vind het anders wel aardig in balans met leaserijders die, als de ruitensproeier of de batterij van afstandsbediening leeg is, naar de garage rijden want het is immers een leaseauto.
Dat is hun goed recht toch, aangezien er al een vast bedrag per maand wordt betaald voor onderhoud. Daar betaald het bedrijf een hoop geld voor per maand, doodzonde om dan zelf ook nog eens te gaan investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Scrtz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:58:
[...]

Wanneer? :D

[...]

Dat is hun goed recht toch, aangezien er al een vast bedrag per maand wordt betaald voor onderhoud. Daar betaald het bedrijf een hoop geld voor per maand, doodzonde om dan zelf ook nog eens te gaan investeren.
Ik wilde de bmw eruit doen voor 2 ton. (Staat nu op 148000). Maar we zijn met een nieuw huis bezig dus waarschijnlijk gaat het allemaal wat langer duren hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tylen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:59:
[...]

Ik wilde de bmw eruit doen voor 2 ton. (Staat nu op 148000). Maar we zijn met een nieuw huis bezig dus waarschijnlijk gaat het allemaal wat langer duren hahaha.
Ah oke haha. En wat voor VAG had je in gedachte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Scrtz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:01:
[...]

Ah oke haha. En wat voor VAG had je in gedachte?
Audi Etron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Oh Nice! Lease of ook aanschaf dan?

Vind GerCor namelijk belangrijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Scrtz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:04:
[...]

Oh Nice! Lease of ook aanschaf dan?

Vind GerCor namelijk belangrijk
Beide ;)

Want als ik hem lease moet ik het toch zelf betalen (eigen zaak ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:58:
Ja hoor, niks mis mee.

Het ging mij even om: iemand kan leaseauto's niet boeien en dat vindt een ander dan weer neerbuigend.

Ik vind bier niet te zuipen. Mij interesseren verhalen over bier geen zak. Maar ik heb nog nooit het verwijt van bierdrinkers gehad dat ik dan neerbuigend ben naar de bierliefhebbers.

Mensen zijn tegenwoordig zo allejezus snel beledigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
GerCor schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:37:
[...]
Ja hoor, niks mis mee.

Ik vind bier niet te zuipen. Mij interesseren verhalen over bier geen zak. Maar ik heb nog nooit het verwijt van bierdrinkers gehad dat ik dan neerbuigend ben naar de bierliefhebbers.
;w

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
[...]
Ja hoor, niks mis mee.

Het ging mij even om: iemand kan leaseauto's niet boeien en dat vindt een ander dan weer neerbuigend.

Nou.. ik denk niet dat mensen beledigd zijn.. het is gewoon jammer als je trots je nieuwe auto laat zien en dat deze dan 'afgezeken' (mind the quotes) omdat het een lease auto betreft..
Da's gewoon raar..

Overigens deel ik je mening v.w.b. bier.

[ Voor 3% gewijzigd door DonJunior op 04-07-2019 09:46 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Probeer maar eens onder een leasecontract uit te komen, dan kom je er achter dat een leaseauto gewoon van jou is zolang het contract loopt. Zie het als een huur-huis. Dan zegt men ook niet telkens: het is niet jouw huis.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 04-07-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Net eigenlijk voor het eerst tegen een soort van probleem aangelopen.
Bij het starten van de auto vraagt hij ineens op een "Gebruikerspincode".

Echt werkelijk waar, geen idee. Nooit ingesteld. Vrijwel niets werkte meer. Uiteindelijk gelukt om de Discover Pro te resetten naar fabrieksinstellingen. Pff weer ff werk om alles weer in te stellen :-(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Mijn leasebak op herhaling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tsN0fdIlbsV8iC3y9ON0BYxl/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6XBJEuS5wiKBZAlqH21IIevl/full.jpg

*O* *O*
CJIB maakt overigens ook geen onderscheid tussen lease of privé: :( -O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V78bizQLwOch64jq9PcQHCA6/full.jpg
Het houdt niet op, niet vanzelf :'(

[ Voor 20% gewijzigd door MisteRMeesteR op 04-07-2019 10:12 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]
Ja hoor, niks mis mee.

Ger dit had ik als rasechte vent niet van jou verwacht. Ik dacht, bij de volgende VAG tweakers meeting gaan wij lekker een biertje nuttigen samen, valt dat even tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tylen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:28:
[...]

Beide ;)

Want als ik hem lease moet ik het toch zelf betalen (eigen zaak ;))
Oh haha. Is dat niet extra duur dan juist? Want je betaald dan toch het contract + ook nog eens privé de bijtelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Scrtz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:12:
[...]

Oh haha. Is dat niet extra duur dan juist? Want je betaald dan toch het contract + ook nog eens privé de bijtelling?
Klopt. Daarom ben ik er ook nog niet uit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende. Ik heb een T-roc besteld met een composition media en app connect. Ik heb een android telefoon en wil dus de app connect gaan gebruiken met android auto.

Echter de verkoper geeft vanaf begin aan dat app connect alleen met een iphone werkt. Terwijl ik op de volkswagen webite en ook hier lees dat app connect met apple carplay, android auto en mirrorlink werkt.

Ik heb alsnog de optie app connect smartphone integratie erbij genomen ondanks de verkoper blijft zeggen dat het alleen maar met iphone gaat werken.

Kan iemand bevestigen dat android auto dus wel gewoon gaat werken of heeft de verkoper een punt?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 12:06
Lijkt me echt heel sterk dat AA niet werkt bij jouw auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DvanK schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:27:
Lijkt me echt heel sterk dat AA niet werkt bij jouw auto....
Lijkt mij dus ook. App connect zou dus met alle drie de opties moeten werken. Maar ben toch aan het twijfelen gebracht door de verkoper. Vandaar dat ik om jullie mening vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 16:42
Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:25:
Hoi,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende. Ik heb een T-roc besteld met een composition media en app connect. Ik heb een android telefoon en wil dus de app connect gaan gebruiken met android auto.

Echter de verkoper geeft vanaf begin aan dat app connect alleen met een iphone werkt. Terwijl ik op de volkswagen webite en ook hier lees dat app connect met apple carplay, android auto en mirrorlink werkt.

Ik heb alsnog de optie app connect smartphone integratie erbij genomen ondanks de verkoper blijft zeggen dat het alleen maar met iphone gaat werken.

Kan iemand bevestigen dat android auto dus wel gewoon gaat werken of heeft de verkoper een punt?

Ik hoor het graag.
https://www.volkswagen-ca...connect/android-auto.html

De website zegt dat het kan, ook https://webspecial.volksw...eb-4639-b6ba-38bea4fa52fc zegt dat de app connect optioneel is. Dus als je die er bij besteld hebt, zou het gewoon moeten werken :)

In mijn polo ( business editie ) werken zowel mijn iPhone als de Android van mijn vrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:25:
Hoi,

Ik hoor het graag.
AA werkt gewoon op een T-roc. Mijn ouders rijden een T-Roc en daar hang ik soms ook AA aan voor Google maps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:59
Wellicht doelt de verkoper op het feit dat AA niet beschikbaar is in NL, en je deze dus niet kan gebruiken? Sideloaden zal die wellicht nog niet van gehoord hebben :) (Ondersteuning van VW, mocht je vragen hebben, zal er ook niet zijn waarschijnlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[...]
Ja hoor, niks mis mee.

Loop jij ook te verkondigen dat bierverhalen je niks interesseren dan? Hoogstwaarschijnlijk niet, daarom krijg je er ook geen verwijten over.

Je _hoeft_ niet te reageren op een post van een ander die een leaseauto heeft. Als het je niks interesseert, scroll verder. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcelinhoo
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Goede avond allemaal,

Ben sinds 6 maanden eigenaar van een
Golf 7 1.4 TSI ACT DSG 2014 (140pk).

De auto bevalt me prima op 1 minpunt na.
Zodra de auto in zijn eco-modus springt hoor ik een tik. Bij rustig gas geven komt er een brommend geluid noem ik het even. Lijkt wel van de uitlaat te komen. Zodra ik wat gas bijgeef springt die uit zijn eco modus en rijd de auto weer normaal.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Is het normaal dat het zo hoorbaar en voelbaar is?

Ben van plan om hem te laten chiptunen bij JD puur omdat ze ook de software hebben om de eco modus uit te zetten.

Groeten
Marcelinhoo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

max schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:40:
[...]

Loop jij ook te verkondigen dat bierverhalen je niks interesseren dan? Hoogstwaarschijnlijk niet, daarom krijg je er ook geen verwijten over.
Dat weet 'men' al van mij. Komt wel eens voor dat ze dat, in al hun enthousiasme, vergeten maar daar maak ik snel een einde aan door te zeggen dat het me geen reet interesseert.
Je _hoeft_ niet te reageren op een post van een ander die een leaseauto heeft. Als het je niks interesseert, scroll verder. :)
Helemaal mee eens maar ik heb niet het idee dat mij desinteresse wordt verweten. Als iemand trots is op zijn leaseauto vind ik dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Marcelinhoo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:35:
Goede avond allemaal,

Zodra de auto in zijn eco-modus springt hoor ik een tik. Bij rustig gas geven komt er een brommend geluid noem ik het even. Lijkt wel van de uitlaat te komen. Zodra ik wat gas bijgeef springt die uit zijn eco modus en rijd de auto weer normaal.

Ben van plan om hem te laten chiptunen bij JD puur omdat ze ook de software hebben om de eco modus uit te zetten.

Groeten
Marcelinhoo
Ik vermoed dat dat de cilinderuitschakeling is die je merkt? Bij deellast schakelt die twee van de vier cilinders uit om brandstof te besparen. Dat kan en brommend geluid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Marcelinhoo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:35:
Goede avond allemaal,

Groeten
Marcelinhoo
Klinkt inderdaad als 2-cylinder modus die inschakelt. Heb dat met het nieuwe 1.5 blok ook. Eerst een tik inderdaad en daarna klinkt de auto ineens als een koffiemolen..

Vind het vooral irritant dat ie het óók gewoon doet (eco modus) als je de auto in sportstand (S op de versnellingsbak) hebt staan..
Maar goed.. het went..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Omdat ik na een fabrieksreset alles weer opnieuw moet instellen ben ik bij de Lane Assist aangekomen.

In het menu kan ik vinkjes zetten bij “Lane Assist” maar daaronder ook een vinkje bij “Adaptieve Rijstrookbegeleiding.”

Is dat niet hetzelfde? De onderste was uitgevinkt. Heb ik al die tijd iets gemist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Dennisdn

Lane Assist = auto blijft tegen 1 witte lijn aan rijden (dus aan 1 kant van de rijstrook)
Adaptive Lane Assist = auto probeert in het midden tussen beide witte lijnen te blijven, meer stuurcorrecties dus.

Persoonlijk vind ik de laatste optie het fijnst. Wat meer correcties, maar wel kleinere correcties. De eerste optie zijn minder correcties, maar wel grotere en heftigere correcties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dennisdn schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:09:
Omdat ik na een fabrieksreset alles weer opnieuw moet instellen ben ik bij de Lane Assist aangekomen.

In het menu kan ik vinkjes zetten bij “Lane Assist” maar daaronder ook een vinkje bij “Adaptieve Rijstrookbegeleiding.”

Is dat niet hetzelfde? De onderste was uitgevinkt. Heb ik al die tijd iets gemist?
Adaptief is ook nodig voor TJA. Dus kans is er dat je misschien nu ook TJA werkt bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ah dan zal het bij de reset van de Discover wel uitgevinkt zijn geraakt. Want heb TJA en rijstrookbegeleiding altijd al aan staan.

Altijd gedacht dat Lane Assist één en hetzelfde was als in meesturen. Raakte helemaal verward toen ik onderin het dashboard een nieuw logo’tje zag verschijnen met een klein autootje op een weggetje. Maar ben er al achter dat ik die nooit zag omdat ik normaal de binnenste klokken op bestuurdersassistentie-beeld heb staan.

Ik hoopte heel kort dat er stiekem toch nog een stand was dat hij automatisch van rijstrook veranderd :-)

[ Voor 52% gewijzigd door Dennisdn op 05-07-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:44:
Ah dan zal het bij de reset van de Discover wel uitgevinkt zijn geraakt. Want heb TJA en rijstrookbegeleiding altijd al aan staan.

Altijd gedacht dat Lane Assist één en hetzelfde was als in meesturen. Raakte helemaal verward toen ik onderin het dashboard een nieuw logo’tje zag verschijnen met een klein autootje op een weggetje. Maar ben er al achter dat ik die nooit zag omdat ik normaal de binnenste klokken op bestuurdersassistentie-beeld heb staan.

Ik hoopte heel kort dat er stiekem toch nog een stand was dat hij automatisch van rijstrook veranderd :-)
Zo zie je maar weer hoe leerzaam deze topic is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:41

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Dennisdn schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:44:

Die moeten ze nog uitvinden 8)7

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
GerCor schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:55:
[...]

Zo zie je maar weer hoe leerzaam deze topic is. :9
Zeker. En niet alleen dit topic, maar elke topic waar ik hier rondhang.
Volgens mij heeft Tweakers inmiddels al meer geholpen bij mijn ontwikkeling dan de hele middelbare school :)
Antera schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:16:
[...]

Die moeten ze nog uitvinden 8)7
Andere merken hebben het ook. Even kort te richting wijzer aanraken en hij wisselt van baan.
VW heeft er niet genoeg sensoren voor denk ik. Want in de ACC-stand ziet hij op de snelweg vaak genoeg de auto op de linkerbaan niet zodat hij rechts gaat inhalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 05-07-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Vaak wel Hoor ik want veel klanten wil dat ook uit hebben dat die met acc gaat remmen als je rechts de afrit neemt enz. Als je tikje gas geeft of je acc pusht op de hendel gaat die wel er voorbij namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Antera schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:39:
Vaak wel Hoor ik want veel klanten wil dat ook uit hebben dat die met acc gaat remmen als je rechts de afrit neemt enz. Als je tikje gas geeft of je acc pusht op de hendel gaat die wel er voorbij namelijk
Dat vond ik op 't begin wel irritant ja! Op afrit keihard afremmen omdat ik een vrachtwagen wil inhalen. Toen kwam ik er achter dat gas dit opheft. Eind goed al goed >:)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Vandaag te horen gekregen dat ik akkoord heb gekregen op mijn Polo GTI als Lease voor de komende vier jaar :) DSG trouwens - Limestone Grey.

Opties:
- Panorama dak
- Executive pakket
- Winterpakket
- Spiegelpakket
- Active Info Display
- Pro actieve inzittende bescherming
- Beats audio
- Achteruitrijcamera
- Park Assist
- Licht en zichtpakket
- Koplampverlichting LED
- 18 inch velgen
- Keyless Entry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Antera schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:39:
Ergerlijk inderdaad. Dat en wanneer je met ACC op een langzamere auto af gaat en wil inhalen, ACC pas weer gas geeft wanneer de auto voor je helemaal niet meer gedetecteerd wordt.

Op reddit lijkt iemand voor het laatste ook wat gevonden te hebben: https://www.reddit.com/r/...tweaks_via_vcdsobdeleven/

@Antera @Rainesh zinvol voor jullie om hier eens naar te kijken indien nog onbekend? Erger me groen en geel aan het inhouden wanneer ACC iets detecteert en ik al lang en breed van rijstrook aan het wisselen ben.

Ik ben wel weer in voor een ritje naar Breda (sorry Rainesh, Voorburg is me net iets te ver vanuit Limburg).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
max schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:41:
[...]

Ergerlijk inderdaad. Dat en wanneer je met ACC op een langzamere auto af gaat en wil inhalen, ACC pas weer gas geeft wanneer de auto voor je helemaal niet meer gedetecteerd wordt.

Op reddit lijkt iemand voor het laatste ook wat gevonden te hebben: https://www.reddit.com/r/...tweaks_via_vcdsobdeleven/

@Antera @Rainesh zinvol voor jullie om hier eens naar te kijken indien nog onbekend? Erger me groen en geel aan het inhouden wanneer ACC iets detecteert en ik al lang en breed van rijstrook aan het wisselen ben.

Ik ben wel weer in voor een ritje naar Breda (sorry Rainesh, Voorburg is me net iets te ver vanuit Limburg).
Rechts inhalen op acc kan aangezet worden. Geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Rainesh rechts inhalen weet ik, al gelezen dat dat kan. Ging me meer om ACC die inhoudt terwijl je aan het inhalen en wisselen van rijstrook bent (reddit link). ;)

Bij gewoon links inhalen met ACC dus voor de duidelijkheid.

[ Voor 15% gewijzigd door max op 05-07-2019 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RPHN schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:23:
Vandaag te horen gekregen dat ik akkoord heb gekregen op mijn Polo GTI als Lease voor de komende vier jaar :) DSG trouwens - Limestone Grey.

Opties:
- Panorama dak
- Executive pakket
- Winterpakket
- Spiegelpakket
- Active Info Display
- Pro actieve inzittende bescherming
- Beats audio
- Achteruitrijcamera
- Park Assist
- Licht en zichtpakket
- Koplampverlichting LED
- 18 inch velgen
- Keyless Entry
Ik heb hier vandaag 't begin van 't einde van m'n huidige Golf VII 2.0TDi Highline ingezet.... Bestelling voor een bijna FULL-OPTION Tiguan 1.5 Highline Business R is zojuist de deur uit gegaan 8)

Kan @GerCor weer lekker 'kankeren' op de goedkope "Lease Rijders" hier...... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Als je niet op tijd naar links gaat gaat deze inderdaad houden. Hij kan niet inschatten of jij wilt gaan inhalen of niet en dan gaat die in de remmen als je de afstand te klein laat worden tot je voorganger.

Veiligheids marge

Acc rechts uit geen probleem

[ Voor 6% gewijzigd door Antera op 05-07-2019 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Antera

Op reddit hebben ze het over:

ACC die iets detecteert, inhoudt, maar zodra je je knipperlicht aanzet alweer accelereert ondanks dat de radar nog iets detecteert. Standaard accelereert ACC pas weer als er helemaal niets meer gedetecteerd wordt.

Alsof je knipperlicht een override op de ACC acceleratie is dus.

/edit

Reddit quote:
The second, and even-less documented tweak is called "Overtaking Assistance." It's also in ACC module #13, in Long Coding. Look for "Overtaking_assistance" and change it to "activated." So, when ACC is on and you roll up on someone going slower than you, you slow down (duh).

While this is an awesome feature, I've noticed that when you attempt to pass said slow-ass car, ACC doesn't seem to give the car any throttle until you're completely in the other lane and the front camera no longer sees the car in front of you whatsoever. I'm not a fan of this sluggish passing behavior. With this tweak enabled, the car will begin accelerating the second you activate your turn signal before you begin making your pass.

It's not much, but hopefully it will help keep people off of your ass a little bit during the ACC's "is the coast clear? alright cool ima get back up to speed now" window of time.

[ Voor 59% gewijzigd door max op 05-07-2019 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

max schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:54:
@Antera

Op reddit hebben ze het over:

ACC die iets detecteert, inhoudt, maar zodra je je knipperlicht aanzet alweer accelereert ondanks dat de radar nog iets detecteert. Standaard accelereert ACC pas weer als er helemaal niets meer gedetecteerd wordt.

Alsof je knipperlicht een override op de ACC acceleratie is dus.
Je bent welkom om het te testen of die optie zoals het er staat dit verzorgt. Die heb ik zelf eerlijk gezegd nog niet gezien en getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:51:
Kan @GerCor weer lekker 'kankeren' op de goedkope "Lease Rijders" hier...... >:)
????

@RPHN Net een filmpje gezien: Polo GTI: 1 >> 100 km/p in 6.6 seconden, 100 >> 200 km p/u in 22 seconden.

Weet je dat vast. :9

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 05-07-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Antera

Maar eens kijken wanneer ik tijd heb dan. Zal je wel via whatsapp contacten. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@max dat staat standaard aan. Heet Overtaking Assistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hmmm... dan doet het waarschijnlijk niet wat ik verwacht/wil dat het doet.

Of het moet misschien uit staan i.p.v. aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
wimmel_1 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:51:
[...]

Ik heb hier vandaag 't begin van 't einde van m'n huidige Golf VII 2.0TDi Highline ingezet.... Bestelling voor een bijna FULL-OPTION Tiguan 1.5 Highline Business R is zojuist de deur uit gegaan 8)

Hopelijk een DSG, want over de 1.5TSI 150 icm handbak lees ik veel problemen over driveability (als effect van emissie eisen).

Wat doet dat in verbruik tegenover een 2.0TDI Golf, factor 2? :+

[ Voor 7% gewijzigd door AndRo555 op 05-07-2019 22:25 ]

Pagina: 1 ... 115 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS