GerCor schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:35:
[...]
Je zult best gelijk hebben. Ik heb het nog nooit uitgerekend. Neemt niet weg dat jij periodiek betaalt voor iets wat niet van jou is. Kijk, de één schrijft: ik mag voor zoveel K een auto leasen. Maar je kunt ook zeggen: ik moet van mijn werkgever die auto rijden. Hoort bij de functie. Meestal is de keuze beperkt en bepaald door de werkgever. Daarnaast is een leaseauto ook een gebruiksmiddel omdat je veel kilometers maakt. Ik tank privé echt niet voor € 290, elk week. Hooguit € 80 per maand.
Dus, jij moet verplicht dokken omdat jij een functie binnen een bedrijf hebt voor iets wat niet van jou is.
Zoals al aangegeven kun je dus ook puur zakelijk rijden dan betaal je niks en worden de kosten dus volledig gedragen door de werkgever, die jou dus ook verplicht om in die auto te rijden, onder werktijd.
Ja tuurlijk het heeft voor en nadelen maar het is ook net wat je leuk vind, ik vind het persoonlijk fantastisch dat ik nu om de 4 jaar een nieuwe auto kan uitzoeken. Wij mogen alleen VAG (logisch als onderdeel van PON) dus daar hoor je mij al helemaal niet over klagen want ik zou toch nooit een ander merk gaan rijden.
Andere kant is het ook hoe gek je het zelf wilt maken he, hoe lager de waarde van de auto die je uitzoekt, hoe minder je per maand betaald. En dan nog niet te beginnen over de jarenange bijtellingsvoordelen die er zijn geweest. Genoeg mensen die voor het geld waarvan wij de verzekering+wegenbelasting hebben betaald gewoon all-in konden rondcrossen in hun leasewagen.
Tylen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:48:
[...]
Je rekent wel een beetje verkeerd. Want die €290,- is natuurlijk alleen voor de prive kilometers. Rijd jij zoveel prive per maand dan? Ik heb 20 jaar lease gereden en de bijtelling was altijd niet in verhouden voor wat ik daadwerkelijk prive reed.
Ja goed maar je kunt het ook niet weer alleen met de benzinekosten vergelijken. Als je prive aanschaf doet heb je automatisch dus ook met wegenbelasting, verzekering, onderhoud en afschrijving te maken, dat dien je dan ook mee te nemen in de vergelijking.
[
Voor 16% gewijzigd door
Scrtz op 04-07-2019 08:12
]