Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.002 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:10
RPHN schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:07:
Ik heb a.s. zaterdag een proefrit ingepland voor de Polo. Nog geen idee welke uitvoering ik ga krijgen. Het enige dat ik weet is dat het om de 95PK versie gaat...

Mag van de baas binnenkort een Lease auto uitzoeken en zit zelf eerder te twijfelen tussen 150PK R-Line of de GTI versie. Beetje afhankelijk van de Lease prijs per maand...

Ben benieuwd! Zijn er nog dingetjes waar ik op moet letten?
Houd er ook rekening mee dat de levertijd best lang kan zijn. Ik heb zelf eind november besteld (95pk, DSG, AID) en die van mij wordt voortdurend uitgesteld en staat nu op eind augustus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wouterkaas schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Houd er ook rekening mee dat de levertijd best lang kan zijn. Ik heb zelf eind november besteld (95pk, DSG, AID) en die van mij wordt voortdurend uitgesteld en staat nu op eind augustus...
Lekker man, 9 maanden wachten op een polo :')

Gelukkig rij ik zelf een polo na 6 maanden wachten, dan mag je zeiken toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:10
Viper® schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:31:
[...]

Lekker man, 9 maanden wachten op een polo :')

Gelukkig rij ik zelf een polo na 6 maanden wachten, dan mag je zeiken toch :+
Haha ja, de lol gaat er wel een beetje af zo. Ik hoor die dealer nog zeggen: “Ja als je voor 1 december bestelt heb ik ‘em eind februari nog binnen’. :') Nou leek mij dat al wel erg optimistisch, maar als ik had geweten dat het eind van de zomer zou worden had ik misschien nog wel even verder gekeken...

Het enige lichtpuntje is de financiële meevaller, mijn huidige autootje heeft een hele lage bijtelling :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Steven.w schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:08:
Het is wel armoedig gesteld met de kwaliteit van Volkswagen zeg... elektronica, motorisch, het gaat allemaal wel heel erg snel stuk.
Eerlijk gezegd denk ik (als VaG fan) dat je steeds beter af bent om privé gewoon een ander merk te kopen. Voor lease is het prima, daar kan de waterpomp en thermostaat van 1300,- prima 5x kapot gaan, daar heb je buiten wat verloren tijd weinig verlies aan. Deze auto's beginnen gewoon veel te duur te worden om te onderhouden, buiten de aanschafprijzen die werkelijk de pan uit rijzen. Ik durf te stellen dat Jan Modaal langzaamaan echt geen nieuwe Golf 7.5 Highline meer kan aanschaffen zonder een (flinke) lening. Ik zit in de configurator met een 1.5 TSI en enkele opties (echt niks geks) op 35.500,-. Daar kun je al je een full-option wil nog twintig-duizend (20.000,-!!!) bij tellen.

Ik zal het nog een keer voluit schrijven: vijf-en-vijftig duizend euro voor een Full-option Golf 7.5 1.5 TSI DSG.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit complete waanzin is. En dan als je over de idioot korte garantieperiode van 2 jaar heen bent mag je evengoed met een beetje pech duizenden euro's aan reparaties betalen.

Maar misschien zie ik het verkeerd, zal wel aan mij liggen.
http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=OBNXI

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Kuusj schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:38:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik (als VaG fan) dat je steeds beter af bent om privé gewoon een ander merk te kopen. Voor lease is het prima, daar kan de waterpomp en thermostaat van 1300,- prima 5x kapot gaan, daar heb je buiten wat verloren tijd weinig verlies aan. Die auto's beginnen gewoon veel te duur te worden om te onderhouden, buiten de aanschafprijzen die werkelijk de pan uit rijzen. Ik durf te stellen dat Jan Modaal langzaamaan echt geen nieuwe Golf 7.5 Highline meer kan aanschaffen zonder een (flinke) lening. Ik zit in de coonfigurator met een 1.5 TSI en enkele opties (echt niks geks) op 35.500,-. Daar kun je al je een full-option wil nog twintig-duizend (20.000,-!!!) bij tellen.

Ik zal het nog een keer voluit schrijven: vijf-en-vijftig duizend euro voor een Full-option Golf 7.5 1.5 DSG.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit complete waanzin is. En dan als je over de idioot korte garantieperiode van 2 jaar heen bent mag je evengoed met een beetje pech duizenden euro's aan reparaties betalen.

Tja, 5 waterpompen kapot wordt op een gegeven moment ook gewoon doorberekend naar de leaseprijs.

https://www.nu.nl/auto/57...miljard-euro-in-2018.html

Als ik dan vervolgens de vele verhalen lees over allerlei problemen en bijbehorende kosten, moeilijk doen van dealers/importeur etc denk ik het lijkt bijna wel apple. Gort dure producten die ook nog eens van matige kwaliteit zijn.
Maar goed stemmen doe je met je portemonnee. Misschien is het mijn tunnelvisie, maar VW lijkt steeds duurder en kwaliteit/service technisch steeds minder.
Of is het de warmte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

Kuusj schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:38:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik (als VaG fan) dat je steeds beter af bent om privé gewoon een ander merk te kopen. Voor lease is het prima, daar kan de waterpomp en thermostaat van 1300,- prima 5x kapot gaan, daar heb je buiten wat verloren tijd weinig verlies aan. Deze auto's beginnen gewoon veel te duur te worden om te onderhouden, buiten de aanschafprijzen die werkelijk de pan uit rijzen. Ik durf te stellen dat Jan Modaal langzaamaan echt geen nieuwe Golf 7.5 Highline meer kan aanschaffen zonder een (flinke) lening. Ik zit in de configurator met een 1.5 TSI en enkele opties (echt niks geks) op 35.500,-. Daar kun je al je een full-option wil nog twintig-duizend (20.000,-!!!) bij tellen.

Ik zal het nog een keer voluit schrijven: vijf-en-vijftig duizend euro voor een Full-option Golf 7.5 1.5 TSI DSG.

Wellicht dat ik hier en daar een optie vergeten ben, maar voor ongeveer hetzelfde (vele) geld:
http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=GDNXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Viper® schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:42:
[...]

Tja, 5 waterpompen kapot wordt op een gegeven moment ook gewoon doorberekend naar de leaseprijs.

https://www.nu.nl/auto/57...miljard-euro-in-2018.html

Als ik dan vervolgens de vele verhalen lees over allerlei problemen en bijbehorende kosten, moeilijk doen van dealers/importeur etc denk ik het lijkt bijna wel apple. Gort dure producten die ook nog eens van matige kwaliteit zijn.
Maar goed stemmen doe je met je portemonnee. Misschien is het mijn tunnelvisie, maar VW lijkt steeds duurder en kwaliteit/service technisch steeds minder.
Of is het de warmte
Ik zie precies hetzelfde. Je komt met je paar jaar oude Golf 7 GTI die amper meer dan 50K km heeft gelopen bij de dealer met een vaak-voorkomend probleem en je krijgt gewoon een dikke factuur in je handen gedrukt voor een onderdeel wat *nooit* zo ingewikkeld/duur mag zijn.

Mijn vader is altijd VaG-gek geweest en ik ben bang dat hij er moeilijk doorheen zal kunnen kijken, maar als je dergelijke facturen onder je neus krijgt gestopt en dan ook nog even 350,- voor een oliebeurt mag aftikken gaan zelfs bij de grootste fan de ogen open.

We hebben de 7 GTI nu 3 jaar en het is in de basis echt een geweldige auto. Zeg ik dan altijd tegen anderen.. Want wie gaat nu tegen de mensen die je al scheef aankijken dat je zo'n dure auto hebt zeggen dat er eigenlijk echt onacceptabele dingen mis mee zijn?
- Achterruitenwisser blijft soms in het midden hangen
- Rechtsvoor kraakt iets duidelijk hard, oorzaak is niet snel gevonden dus maar gelaten
- Achterophanging kraakt
- Bekerhouder-schuifding is voor de tweede keer kapot
- In de hoeken van de Discover Media zie je verkleurde pixels als het vochtig is
- De 'hubs' van de schijfremmen roesten nog erger dan een Alfasud die naast de zee staat
- De subframes hebben zichtbare oppervlakteroest
- De wang van de stoel was helemaal doorgesleten (slijtage: ja. Maar zegt ook iets over de stof)
- De stoelen ruizelen
- Een inspectiegat onder de stoel is altijd vochtig
- De kofferbak-klep schuurt over de bumper

Maar verder een prima auto hoor!! Serieus: de auto heeft ons nooit in de steek gelaten, hij kan loeihard, hij is relatief zuinig en zit over het algemeen goed in elkaar. Maar zelfs mijn 45 jaar oude Kever kraakt nog minder dan deze auto. En dan hebben wij nog een relatief kale uitvoering, ik wil niet weten wat voor een ellende je kan krijgen als iets mis gaat in een van de vele opties |:(

Over puur de techniek ben ik zeer te spreken, als ik een auto moest kiezen thuis waar ik direct in moest stappen om 5000km onafgebroken te rijden door de slechtste omstandigheden zou ik de GTI nemen. Alleen is het zo vreselijk jammer dat alles eromheen zo 'matig' is.
CaDje schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:54:
[...]

Wellicht dat ik hier en daar een optie vergeten ben, maar voor ongeveer hetzelfde (vele) geld:
http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=GDNXI
Die kun je als het goed is over de 60K tillen. Hoe dan ook, dat zou ik *NOOIT* voor een GTI betalen. Hoe groot fan ik ook mag zijn. Dan maar 1/2/3 jaar wachten en tweedehands je kans wagen voor de helft van het geld. Ik heb vorig jaar in een nieuwe Audi RS3 gereden. We wilden eigenlijk een S3 proefrijden maar die had de dealer niet in Limousine uitvoering. Het was echt een fenomenale auto, geloof me. Maar wat denk je dat die kostte? 110.000,-. Al had ik het geld, zou ik het er nooit van mijn leven aan uitgeven. Maar ook de S3, het is een geweldige auto, maar als mijn moeder er mee naar het werk gaat, de boodschappen mee gaat doen en hij wordt gebruikt voor vakantie, is dat best zonde van de 60-80K die je voor zo'n S3 kwijt bent.

[ Voor 18% gewijzigd door Kuusj op 24-06-2019 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Steven.w schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:08:
Het is wel armoedig gesteld met de kwaliteit van Volkswagen zeg... elektronica, motorisch, het gaat allemaal wel heel erg snel stuk.
Gebaseerd op? Ik vind dit altijd zo’n gevaarlijke uitspraken. Iemand hoort van 3 mensen dat hun VW kapot is, dus VW is een slecht merk. Er rijden echter wel een stuk meer VAG producten rond in ons kikkerlandje dan de meeste andere merken. Sowieso hoor je altijd alleen maar slechte dingen en die hoor je nog een stuk sneller omdat er ook zoveel van rond rijdt in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:47
Scrtz schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:10:
[...]

Gebaseerd op? Ik vind dit altijd zo’n gevaarlijke uitspraken. Iemand hoort van 3 mensen dat hun VW kapot is, dus VW is een slecht merk. Er rijden echter wel een stuk meer VAG producten rond in ons kikkerlandje dan de meeste andere merken. Sowieso hoor je altijd alleen maar slechte dingen en die hoor je nog een stuk sneller omdat er ook zoveel van rond rijdt in NL.
Ik vind het een beetje stemmingmakerij. Ik heb inmiddels bijna 20 jaar lease-VAG auto’s en nog nooit ook maar 1 probleem gehad. Zelfs nooit een lekke band. Ooit één issue gehad met een Polo van 2 dagen oud. Binnen 24 uur zat er een nieuwe motor in omdat ze in Wolfsburg graag mijn blok wilde hebben. Verder nooit iets. Nog geen kraakje of piepje. De enige minpunten waar ik tegenaan gelopen ben komen niet door VAG maar door Pon.

En vergelijk het maar met vakantie-reviews: positieve mensen hoor je niet. Alleen negatieve mensen nemen de moeite om dat te verwoorden.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 24-06-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Soullancer schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:21:
[...]

Zeker, alleen geen internet hotspot
Dan weet ik het ook niet, ik weet niet beter dan dat WLAN en hotspot hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Scrtz schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:10:
[...]

Ze komen eigenlijk altijd wel op zijn best uit in de middenmoot: https://www.reliabilityindex.com/manufacturer het is niet een groot geheim, en het is niet zo alsof dit niet al vaak zat is onderzocht door meerdere bedrijven.

Ik heb in de afgelopen paar jaar heeeeeeel veel mazzel gehad met mijn VAG auto's. Gedeeltelijk vanwege onderzoek (1.6 tdi genomen ipv de 2.0 tdi met meer problemen etc) en gedeeltelijk gewoon door dom geluk. En mijn recente auto is ook weer gewoon een VAG auto omdat ik ze:
- Ondanks dat ze er een beetje saai uitzien vaak, zelden echt lelijke auto's zijn.
- Veel verkrijgbaar is in NL, aanbod kwa auto's, service, accesoires etc.
- Ze rijden (voor mij iig) wel lekker. Ik ben wel fan van het sportief afgeveerde.
- Ze zijn relatief veilig goed te chippen., waardoor je een leuk gewicht/vermogen verhouding hebt voor een leuke prijs.

Maar kwa betrouwbaarheid accepteer ik gewoon dat ik niet een toyota of mazda rij.

[ Voor 33% gewijzigd door Denko op 24-06-2019 16:49 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:12
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Binnen 24 uur zat er een nieuwe motor in omdat ze in Wolfsburg graag mijn blok wilde hebben.
Testonderdelen misschien? https://www.ad.nl/economi...-hadden-gemogen~aae5a95a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Het zou goed kunnen :)

Maar toen vertelde ze dat het gewoon een nieuw type blok was en ik de 2e met dat probleem in korte tijd en ze bang waren een grote terugroepactie te moeten gaan doen. Daarna nooit meer iets over gehoord. Dealer vertelde mij wel dat monteurs van de fabriek hem er diezelfde nacht nog uitgesleuteld hebben.

Weet ook niet meer zeker wat het was. Volgens mij wilde één van de cilinders niet aan slaan. Hij reed als een traktor in ieder geval. In de tijd dat de Polo’s die dubbele ronde koplampjes hadden.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 24-06-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Denko schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:30:
[...]

Ze komen eigenlijk altijd wel op zijn best uit in de middenmoot: https://www.reliabilityindex.com/manufacturer het is niet een groot geheim, en het is niet zo alsof dit niet al vaak zat is onderzocht door meerdere bedrijven.

Ik heb in de afgelopen paar jaar heeeeeeel veel mazzel gehad met mijn VAG auto's. Gedeeltelijk vanwege onderzoek (1.6 tdi genomen ipv de 2.0 tdi met meer problemen etc) en gedeeltelijk gewoon door dom geluk. En mijn recente auto is ook weer gewoon een VAG auto omdat ik ze:
- Ondanks dat ze er een beetje saai uitzien vaak, zelden echt lelijke auto's zijn.
- Veel verkrijgbaar is in NL, aanbod kwa auto's, service, accesoires etc.
- Ze rijden (voor mij iig) wel lekker. Ik ben wel fan van het sportief afgeveerde.
- Ze zijn relatief veilig goed te chippen., waardoor je een leuk gewicht/vermogen verhouding hebt voor een leuke prijs.

Maar kwa betrouwbaarheid accepteer ik gewoon dat ik niet een toyota of mazda rij.
Dan ben ik als 2.0TDi Golf rijder toch wel benieuwd naar dát wat dat blok, volgens jou, aan éxtra problemen zou moeten geven boven de problemen welke het 1.6TDi blok heeft (wederom volgens jou).

Ik rijd overigens met een, in Nederland zelden voorkomende maar in Dld. héél normale combi, welke áf fabriek met het 184PK 2.0TDi als "Highline" uitvoering geleverd is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:18
Dennisdn schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:23:
[...]

Dan weet ik het ook niet, ik weet niet beter dan dat WLAN en hotspot hetzelfde zijn.
Ik heb wel wlan, maar geen sim kaart voor internet om internet te delen vis die hotspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-07-2022
einschtein schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:21:
[...]

Klopt! Ben ik inderdaad van op de hoogte. :) Maar volgens de verkoper, en evenals de flyer die er bij geleverd is, is de auto connected en wordt er zelfs gezegd de Mijn Volkswagen app te downloaden.

Inmiddels dealer aan de lijn gehad evenals Volkswagen zelf, wordt zo terug gebeld over hoe en wat.
Vandaag de dealer aan de lijn gehad. Zouden eigenlijk zaterdag terugbellen, maar men was opeens afwezig.

De verkoper van de auto was op vakantie, maar ik gaf aan dat dat niet echt mijn probleem was. Achteraf blijkt het wel de fout van de verkoper geweest te zijn. Die heeft niet volledige productkennis en heeft de flyer meegegeven en uitgelegd omdat het bij het pakketje in zat. Dat pakketje was samengesteld door een gastvrouw, die het blijkbaar ook niet allemaal weet.

Begrip voor getoond, gezegd dat fouten gemaakt kunnen worden. Er staat natuurlijk nergens op papier (offerte, contract) dat die module er bij geleverd zou worden, dus ik probeer natuurlijk het onderste uit de kan te halen. Uit eindelijk de deal kunnen maken dat de Connected Car Module voor een prijs van €100. Scheelt toch een hoop, met de reguliere prijs van €249 inclusief inbouw. :)

Prima opgelost zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Van de dealer kreeg ik inderdaad te horen (als ik de Polo nu zou bestellen) verwachte levertijd januari 2020 : - )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Iemand een ideetje wat een schommelend toerental (video toerenteller) kan veroorzaken? Stationair niet altijd constant, in het rijden aan constante snelheid lijkt het soms ook wat (licht) schokkerig te gaan. Richting verstuivers denken? Tijdens vorig onderhoud al aangegeven bij dealer, maar die zei niets te kunnen vinden... 1.6 TDI CAYC met sjoemelupdate :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:07
PublishedMeteor schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:56:
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe T-Roc mogen ophalen! Het is een leasewagen, en komende van een Renault Clio kan ik alleen maar zeggen: ik heb absoluut de juiste keuze gemaakt!

VW T-Roc Sport 1.5 TSI 150PK DSG
Indium Grey + Zwart Dak
17 inch Kulmbach (in adamantium zilver)

Klikken voor groter ;)
[Afbeelding]
Nette uitvoering!

Hier ook een 1.5 TSI DSG Business Style in bestelling staan in de kleur White Silver + 17 inch Kulmbach velgjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
einschtein schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:09:
[...]

Begrip voor getoond, gezegd dat fouten gemaakt kunnen worden. Er staat natuurlijk nergens op papier (offerte, contract) dat die module er bij geleverd zou worden, dus ik probeer natuurlijk het onderste uit de kan te halen. Uit eindelijk de deal kunnen maken dat de Connected Car Module voor een prijs van €100. Scheelt toch een hoop, met de reguliere prijs van €249 inclusief inbouw. :)
Ik hoop niet dat je er al te hoge verwachtingen van hebt. Ik zou er in ieder geval geen 100 euro voor over hebben. Zeker niet als je al Carnet hebt wat vrijwel hetzelfde kan.

Ik zou het zelf eerder investeren in een OBDeleven. Dan kun je echt leuke opties vrijschakelen én nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:31
OBDeleven is zeer handig idd. Heb zelf de Pro versie. :)

Net de jongens van Fleetaccess over de vloer. Het standaard alarmsysteem eventjes aangepast en SCM goedgekeurd. Vanaf nu mogen de boefjes hem meenemen. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Vissa66 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:01:

Net de jongens van Fleetaccess over de vloer. Het standaard alarmsysteem eventjes aangepast en SCM goedgekeurd. Vanaf nu mogen de boefjes hem meenemen. :+
Aangepast? Was die niet SCM goedgekeurd dan?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:20:
[...]

Volgens mij is bijna geen enkel alarmsysteem SCM goedgekeurd fabrieksaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

wimmel_1 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:03:
[...]

Dan ben ik als 2.0TDi Golf rijder toch wel benieuwd naar dát wat dat blok, volgens jou, aan éxtra problemen zou moeten geven boven de problemen welke het 1.6TDi blok heeft (wederom volgens jou).

Ik rijd overigens met een, in Nederland zelden voorkomende maar in Dld. héél normale combi, welke áf fabriek met het 184PK 2.0TDi als "Highline" uitvoering geleverd is.
Tuurlijk kan dat, de keuze was voor mij toen tussen de 1.6 tdi CR, de 2.0 tdi CR en de 140PK 2.0 tdi dp. (in een polo of golf)

De 1.6 heeft eigenlijk als enige dat als je veel korte stukken rijd de ERG problemen kan geven, dat was voor mij niet echt een probleem aangezien ik hem toch alleen voor lange stukken had.

De 2.0 non-CR had eigenlijk zoveel bekende problemen dat hij mij gewoon werdt afgeraden door 2 verschillende vag specialisten(Vag techniek en nog 1 waar ik de naam van vergeten ben). Kapotte turbo's, loszittende verstuivers (waardoor je blijkbaar een serieus gedeelte van de motor kan vervangen), diverse oliepomp problemen. etc. Weet eigenlijk niet eens meer wat er allemaal voorbij kwam, de keuze was voor mij al redelijk duidelijk op dat punt.

De 2.0 CR had een stuk minder problemen, maar ook hier weer werdt de oliepomp en de brandstofpomp genoemd, allebei geen kleine reparaties zeg maar. Gezien dit niet een leaseauto werdt en ik gewoon zelf alle reparaties moet betalen ben ik voor de tragere 1.6CR gegaan om die vervolgens te chippen. Achteraf ben ik blij dat ik dit gedaan heb. Heb er een goede 90K oid probleemloos mee kunnen rijden (motorisch iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rafael schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:22:
Iemand een ideetje wat een schommelend toerental (video toerenteller) kan veroorzaken? Stationair niet altijd constant, in het rijden aan constante snelheid lijkt het soms ook wat (licht) schokkerig te gaan. Richting verstuivers denken? Tijdens vorig onderhoud al aangegeven bij dealer, maar die zei niets te kunnen vinden... 1.6 TDI CAYC met sjoemelupdate :+
Hoeveel km staat er nu op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

Van de Golf7 moet alleen de ophangbeugel van de sirene worden vervangen om voor SCM in aanmerking te komen. Handeling van 1 euro en 5 minuten. Snap niet dat dat niet af-fabriek al zo is. Of ze zijn er later achter gekomen misschien.
Vissa66 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:01:
Ik wacht met smart op de iOs-versie die volgens de site in juli (weer) leverbaar is :)

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 25-06-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:08:
[...]

Hoeveel km staat er nu op?
248.xxx km, dus theoretisch nog net binnen de sjoemel garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Rafael schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:36:
[...]

248.xxx km, dus theoretisch nog net binnen de sjoemel garantie...
Niet geschoten is altijd mis....gewoon lekker bij de dealer even melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Vervuild brandstoffilter? Rijdt je bijvoorbeeld geregeld de dieseltank leeg (<0km, lampje op rood etc)? Er bestaat een kans dat het filter dicht komt te zittten met bezinksel uit de tank. Hierdoor kan de motor in stationair gaan stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
[...]

Nein! Geen SCM goedkeuring vanwege de sirene. Moet een breekmoer op. Aangezien mijn verzekering alleen akkoord gaat met een SCM gecertificeerd alarm dus maar eventjes laten doen. Had geen stuiver van ze gekregen als er was ingebroken of als de auto zou worden gejat.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:46
paul-s83 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:51:
[...]

Nette uitvoering!

Hier ook een 1.5 TSI DSG Business Style in bestelling staan in de kleur White Silver + 17 inch Kulmbach velgjes.
Gaaf! Wanneer heb je hem besteld? Ik heb mijn T-Roc in januari besteld en deze is dus begin juni pas geleverd. Is de levertijd bij jou ook zo fors?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36

Sandyman538

SandstorM [148839]

Dennisdn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:06:
[...]

Van de Golf7 moet alleen de ophangbeugel van de sirene worden vervangen om voor SCM in aanmerking te komen. Handeling van 1 euro en 5 minuten. Snap niet dat dat niet af-fabriek al zo is. Of ze zijn er later achter gekomen misschien.
SCM goed laten keuren van een Golf 7 bij een dealer kost wel iets meer dan 1 euro kan ik uit ervaring vertellen. Inderdaad zoals @Vissa66 zegt breekmoeren en een keuring, ik was iets van 120 euro kwijt.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
De handeling zelf, en het keuren trouwens ook, is echt binnen 10 min gepiept maar het kost inderdaad wel even wat centen.

Ach, beter dat dan zwaaien naar 50k als hij wordt gejat. :P :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Sandyman538 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:20:
[...]

SCM goed laten keuren van een Golf 7 bij een dealer kost wel iets meer dan 1 euro kan ik uit ervaring vertellen. Inderdaad zoals @Vissa66 zegt breekmoeren en een keuring, ik was iets van 120 euro kwijt.
Ik doelde op de kosten van het boutje ;-)
Op zich betaal je vooral voor de certificatie-registratie bij Kiwa. De administratieve rompslomp. Bij mij waren ze in 3 minuten klaar.

Binnenkort gaat er wel één en ander veranderen (of is al gebeurd). Dan worden oa auto’s met keyless-entree niet meer gecertificeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 25-06-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36

Sandyman538

SandstorM [148839]

Dennisdn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:12:
[...]

Dan worden oa auto’s met keyless-entree niet meer gecertificeerd.
Gelukkig is die van mij al gecertificeerd 😀

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Sandyman538 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:42:
[...]

Gelukkig is die van mij al gecertificeerd 😀
Het is ook nog niet rond. Het zou eigenlijk al in gegaan zijn, maar ze twijfelen nog of ze het alleen voor auto's gaan doen die nog een typegoedkeuring moeten krijgen of ook alle bestaande modellen. Bestaande certificaten blijven sowieso geldig.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 25-06-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
Dennisdn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 06:31:
[...]

Ik hoop niet dat je er al te hoge verwachtingen van hebt. Ik zou er in ieder geval geen 100 euro voor over hebben. Zeker niet als je al Carnet hebt wat vrijwel hetzelfde kan.

Ik zou het zelf eerder investeren in een OBDeleven. Dan kun je echt leuke opties vrijschakelen én nog goedkoper ook.
Te hoge verwachtingen: niet zo zeer. Meer het gemak wat sommige opties bieden. Voor een schamele €100 heb ik dat er best voor over.

OBDeleven is de geplande volgende aanschaf, meerdere malen voorbij zien komen. Waar heb je het zelf voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
einschtein schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:23:
[...]

Te hoge verwachtingen: niet zo zeer. Meer het gemak wat sommige opties bieden. Voor een schamele €100 heb ik dat er best voor over.

OBDeleven is de geplande volgende aanschaf, meerdere malen voorbij zien komen. Waar heb je het zelf voor gebruikt?
Ik heb hem nog niet. Net toen ik op het punt stond een weggooi-Android te kopen speciaal voor de OBD, kwamen ze met de iOS-versie. In juli leverbaar.

Voorheen liet ik het met de VAGCOM wel eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:07
PublishedMeteor schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Gaaf! Wanneer heb je hem besteld? Ik heb mijn T-Roc in januari besteld en deze is dus begin juni pas geleverd. Is de levertijd bij jou ook zo fors?
Helaas niet voor mijzelf maar voor de vrouw des huizes :)

Auto in februari besteld. Destijds was er een levertijd afgegeven van midden november.
Ze rijdt momenteel een GTE waarvan het contract inmiddels is verlopen, maar is verlengd tot half oktober vanwege lange levertijd van de T-Roc.

Vorige week wel bericht gehad van de dealer dat de auto bijna binnen is. Helaas praten nu de dealer, huidige leasemaatschappij en nieuwe leasemaatschappij lansg elkaar heen waardoor het niet duidelijk is wanneer de GTE ingeleverd mag worden...

Aan de ene kant leuk om z.s.m. in de T-Roc te gaan rijden, maar nog een paar maanden 7% bijtelling is ook wel lekker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
Dennisdn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:44:
[...]

Ik heb hem nog niet. Net toen ik op het punt stond een weggooi-Android te kopen speciaal voor de OBD, kwamen ze met de iOS-versie. In juli leverbaar.

Voorheen liet ik het met de VAGCOM wel eens doen.
Wat verwacht je zelf allemaal precies uit te kunnen halen met de module, waar je echt wat aan hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
einschtein schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:29:
[...]

Wat verwacht je zelf allemaal precies uit te kunnen halen met de module, waar je echt wat aan hebt?
Niet heel bijzonder veel. Ik heb af-fabriek al vrijwel alle mogelijke opties op een Golf.

Maar alleen al de start-stop uitzetten is mij het geld al waard, de rest zoals ambientverlichting aanpassen, stoelverwarming geheugen, binnenste achterlichten activeren, dak open op afstandsbediening, achterlicht dagrijverlichting etc is bonus.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 25-06-2019 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
Dennisdn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:34:
[...]

Niet heel bijzonder veel. Ik heb af-fabriek al vrijwel alle mogelijke opties op een Golf.

Maar alleen al de start-stop uitzetten is mij het geld al waard, de rest zoals ambientverlichting aanpassen, stoelverwarming geheugen, binnenste achterlichten activeren, dak open op afstandsbediening, achterlicht dagrijverlichting etc is bonus.
Hm, okay. Ik ben benieuwd welke opties er exact zijn voor de Polo, het is niet dat ik extreem veel opties fabriekaf heb. We gaan wel zien, mocht ik ergens tegen aan gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:17

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dennisdn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:34:

Coming Home. Dikke vette Must Have.

En vanmiddag. Ik kwam terug van het werk, liep naar mijn SUPERGolf 7 en dacht: even in één keer alle ramen inclusief open dak openen. Mooi niet. Denken denken denken. Why Not?

O ja, alle ramen moeten wel comfort openen doen, anders werkt het niet. Eerst weer even het raam bestuurderszijde kalibreren. Zijn van die 'weetjes'.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

GerCor schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:06:
[...]

En vanmiddag. Ik kwam terug van het werk, liep naar mijn SUPERGolf 7 en dacht: even in één keer alle ramen inclusief open dak openen. Mooi niet. Denken denken denken. Why Not?

O ja, alle ramen moeten wel comfort openen doen, anders werkt het niet. Eerst weer even het raam bestuurderszijde kalibreren. Zijn van die 'weetjes'.
Is de openings post wel up to date met jouw auto? Staat nu dat je dit hebt met foto:

model: Golf 7 Highline
motor: 1.4 TSI, 122 PK/200 Nm
bouwjaar: 2013

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

CH heb ik niet nodig, auto slaapt in een verlichte parkeergarage.

Maar dat van die ramen, het gebeurd heel af en toe. Maar altijd nét als je het wil gebruiken zoals vandaag met de warmte. Het blijft ook grappig dat als je eens een praatje maakt met iemand die al 10 jaar een VW heeft.. je kan ze er altijd blij mee maken. Zo weinig mensen die weten dat iedereen het heeft.

Ik hoop eigenlijk dat ik de OBD kan selecteren om de ramen dicht te laten en alleen dak helemaal open. Het dak kan prima open staan met het alarm aan om even af te koelen. Maar alle ramen open zonder ik de auto in zicht hou vind ik wel eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
einschtein schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:53:
[...]

Hm, okay. Ik ben benieuwd welke opties er exact zijn voor de Polo, het is niet dat ik extreem veel opties fabriekaf heb. We gaan wel zien, mocht ik ergens tegen aan gaan lopen.
In de startpost van dit topic staat een link naar het topic over “verborgen functies activeren”. Dat gaat eigenlijk over de VAGCOM maar de OBD komt een heel eind. Staan ook wel reviews op YouTube met de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Leoon. schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:15:
[...]

Is de openings post wel up to date met jouw auto? Staat nu dat je dit hebt met foto:

model: Golf 7 Highline
motor: 1.4 TSI, 122 PK/200 Nm
bouwjaar: 2013
Klopt nog steeds hoor. (y)
Dennisdn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:16:
Dus, alle ritten eindigen altijd in jouw garage?
Maar dat van die ramen, het gebeurd heel af en toe. Maar altijd nét als je het wil gebruiken zoals vandaag met de warmte. Het blijft ook grappig dat als je eens een praatje maakt met iemand die al 10 jaar een VW heeft.. je kan ze er altijd blij mee maken. Zo weinig mensen die weten dat iedereen het heeft.

Ik hoop eigenlijk dat ik de OBD kan selecteren om de ramen dicht te laten en alleen dak helemaal open. Het dak kan prima open staan met het alarm aan om even af te koelen. Maar alle ramen open zonder ik de auto in zicht hou vind ik wel eng.
Als jij het kunt bedenken moet het vast kunnen. Maar dan moet je, denk ik, wel een beetje verstand van longcoding hebben.

[ Voor 60% gewijzigd door GerCor op 25-06-2019 22:26 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:37:
[...]
Niet geschoten is altijd mis....gewoon lekker bij de dealer even melden :)
Morgen nog eens proberen, als ze al tijd willen maken. Alle dealers hier hebben tegenwoordig de neiging om je wandelen te sturen zonder afspraak. Niet enkel VW dealers heb ik gemerkt.
Chutney schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:40:
Vervuild brandstoffilter? Rijdt je bijvoorbeeld geregeld de dieseltank leeg (<0km, lampje op rood etc)? Er bestaat een kans dat het filter dicht komt te zittten met bezinksel uit de tank. Hierdoor kan de motor in stationair gaan stotteren.
Kan dat ook rood kleuren? :+ Ik ben wel zo'n luierik die altijd rijdt tot het lampje aan gaat, range is meestal rond de 50 km als ik ga tanken.

Daarstraks even getest: stationair geschommel, AC uit, perfect stationair, AC aan en het geschommel kwam niet direct terug. Wel tijdens het rijden nog wat geschok gemerkt. Lijkt dus gerelateerd aan de motorbelasting en de hitte (erger naargelang het warmer wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
[...]

Coming Home is inderdaad een waardevolle toevoeging, ben blij dat dat er bij mij al op zit. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

GerCor schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:23:
[...]

Klopt nog steeds hoor. (y)
Ik zie je altijd SUPER er voor typen. Neem je echt elke keer die moeite terwijl 't gewoon een golf highline is? :*)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Leoon. schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:01:
[...]

Ik zie je altijd SUPER er voor typen. Neem je echt elke keer die moeite terwijl 't gewoon een golf highline is? :*)
Gewoon, echt niet: https://gathering.tweaker...message/56491899#56491899

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Top dat je blij bent met die auto hoor, leuke aankleding qua opties voor een auto van 6 jaar oud maar het blijft een golf uit duizenden.

Anyway hier nog mogelijke bestellers voor z'n ID3 eigenlijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar mijn Passat comfortline businessline met (iirc) Advance pakket heeft al die opties ook, en das niet eens een highline ofzo. Ok, ik heb led verlichting en die draait niet mee. Maar licht zat :)
Mag jij dan een supergolf vinden (en dat snap ik prima), voor ons is het gewoon een golf met wat leuke opties. Door de manier waarop je er telkens de nadruk op legt krijg ik iig de indruk dat het een of ander apart model zou moeten betreffen, en dat verwart. Zal ik vast niet de enige in zijn.

Edit: goldensample was me voor, maar de strekking is volgens mij gelijk. We zijn hollanders. Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg enzo :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 25-06-2019 23:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:46
Dennisdn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:16:
[...]

Ik rijd pas sinds een paar weken Volkswagen. Kan iedere VW dus de ramen openen vanuit de afstandsbediening? :9~ :9~ :9~ Hoe werkt dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

The Eagle schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:48:
Nofi, maar mijn Passat comfortline businessline met (iirc) Advance pakket heeft al die opties ook, en das niet eens een highline ofzo. Ok, ik heb led verlichting en die draait niet mee. Maar licht zat :)
Mag jij dan een supergolf vinden (en dat snap ik prima), voor ons is het gewoon een golf met wat leuke opties. Door de manier waarop je er telkens de nadruk op legt krijg ik iig de indruk dat het een of ander apart model zou moeten betreffen, en dat verwart. Zal ik vast niet de enige in zijn.

Edit: goldensample was me voor, maar de strekking is volgens mij gelijk. We zijn hollanders. Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg enzo :)
De mijne is 8 jaar oud en heeft al meer opties :p
PublishedMeteor schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:33:
[...]

Ik rijd pas sinds een paar weken Volkswagen. Kan iedere VW dus de ramen openen vanuit de afstandsbediening? :9~ :9~ :9~ Hoe werkt dit?
Knop van afstandsbediening ingedrukt houden waarmee je de deuren ontgrendeld. Sluiten gaat ook met de andere knop.

[ Voor 51% gewijzigd door SadisticPanda op 26-06-2019 07:38 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
PublishedMeteor schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:33:
[...]

Gewoon de knop open of dicht op de afstandsbediening ingedrukt houden... En als het niet werkt even kalibreren door de raambediening even omhooggetrokken houden tot je een soort van klikje voelt.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 26-06-2019 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Het was meer dat ik altijd dacht dat je een verlengde versie had of zo'n Mercedes b klasse achtig golf in m'n hoofd had. Maw ik dacht dat je een oud opaatje golf had.

Eindstand hebben we dezelfde auto met ongeveer dezelfde opties afgezien dat ik geen xenon heb en panorama dakje. Leuke bak maar bijvoorbeeld mijn voorganger een audi Q2 stuurde veel lekkerder (stuur hoefde je op lage snelheid minder om te draaien). Het rijden zelf is de golf weer lekkerder maar puur om dat t zwaartepunt lager bij de grond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:04
Dennisdn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:35:
[...]

Gewoon de knop open of dicht op de afstandsbediening ingedrukt houden... En als het niet werkt even kalibreren door de raambediening even omhooggetrokken houden tot je een soort van klikje voelt.
En je kunt het in de boordcomputer ook uit zetten. Comfort openen heet het volgens mij (Golf 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz

Ze hebben die pakketten bij VW ook best wel opgeschaald sinds de laatste paar jaar. Een comfortline komt een beetje in de richting van wat een Highline daarvoor altijd was en een Highline is nu al een behoorlijk volle auto. Als je een highline business R neemt bijv dan kun je uberhaupt amper nog extra's aanvinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Scrtz schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:57:
[...]
Als je een highline business R neemt bijv dan kun je uberhaupt amper nog extra's aanvinken.
Och, alles is relatief.. Tuurlijk is een Highline Business R 'Compleet' te noemen maar 'amper nog extra's aanvinken'? Nee :P. Op mijn Passat Highline Business R heb ik dit er nog bovenop laten schroeven:

• Advance pakket (W21)
• Bestuurdersassistentie pakket ’Plus’ (WY5)
• Executive Plus Pakket (W25)
• LED verlichting ’Plus’ met LED Koplampen voor dimlicht, grootlichtinclusief LED-dagrijverlichting (WLH)
• Metallic/Pareleffect lak (CL03)
• Multifunctioneel lederen stuurwiel inlcusief schakelpaddels (PM3)
• Telefoonvoorbereiding Premium (9IM)
• Verwarmbare en warmtewerende voorruit (PGW)
• Zonder motor-en typeaanduiding (0NA)
• Park Assist (7X5)

En dan issie nóg niet compleet ;) (Ik 'mis' o.a. Area View, DCC, Elek. sluitende achterklep, Dynaudio)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MisteRMeesteR schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:12:
[...]

Och, alles is relatief.. Tuurlijk is een Highline Business R 'Compleet' te noemen maar 'amper nog extra's aanvinken'? Nee :P. Op mijn Passat Highline Business R heb ik dit er nog bovenop laten schroeven:

• Advance pakket (W21)
• LED verlichting ’Plus’ met LED Koplampen voor dimlicht, grootlichtinclusief LED-dagrijverlichting (WLH)
• Park Assist (7X5)

En dan issie nóg niet compleet ;) (Ik 'mis' o.a. Area View, DCC, Elek. sluitende achterklep, Dynaudio)
Ja vooral deze is wel een mooie optie: • Zonder motor-en typeaanduiding (0NA), dat scheelt weer gewicht, dus ook snelheid hé :P.

Maar nee klopt haha, maar zo'n highline business R met standaard led verlichting voor/achter, navi, active info display en ACC is toch al vrij rijk. Waar blijven de foto's van je auto eigenlijk? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Scrtz schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:28:
[...]

Ja vooral deze is wel een mooie optie: • Zonder motor-en typeaanduiding (0NA), dat scheelt weer gewicht, dus ook snelheid hé :P.
Hehe, die paar plastic lettertjes zullen weinig verschil maken :P
Maar nee klopt haha, maar zo'n highline business R met standaard led verlichting voor/achter, navi, active info display en ACC is toch al vrij rijk. Waar blijven de foto's van je auto eigenlijk? :)
Ik heb mijn auto al vaker gepost hoor :P Zie o.a.:

MisteRMeesteR in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

etc.etc. :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:40
MisteRMeesteR schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:12:
[...]

• Advance pakket (W21)
• Park Assist (7X5)

Geen luchtvering op de achteras? En geen standverwarming? Wat een pauperbak. :+ :P

BTW, de facelift Passat is te configureren tegenwoordig. Heeft wat leuke nieuwe snufjes, o.a. matrix LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
AndRo555 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:06:
[...]

Geen luchtvering op de achteras? En geen standverwarming? Wat een pauperbak. :+ :P

BTW, de facelift Passat is te configureren tegenwoordig. Heeft wat leuke nieuwe snufjes, o.a. matrix LED
Ohja lache zie het, op volkswagen.de voor de geïnteresseerden btw, nog niet in NL. Ben blij dat VW eindelijk eens een nieuw stuur in die wagens hangt want dat oude stuur zat er ook al sinds 2013 in bij alle auto's.. Wel erg jammer dat het analoge klokje in de Passat is verdwenen, nu zit daar zo'n lelijk PASSAT labeltje dat verlicht lijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Leoon. schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:59:
[...]

Het was meer dat ik altijd dacht dat je een verlengde versie had of zo'n Mercedes b klasse achtig golf in m'n hoofd had. Maw ik dacht dat je een oud opaatje golf had.

Eindstand hebben we dezelfde auto met ongeveer dezelfde opties afgezien dat ik geen xenon heb en panorama dakje. Leuke bak maar bijvoorbeeld mijn voorganger een audi Q2 stuurde veel lekkerder (stuur hoefde je op lage snelheid minder om te draaien). Het rijden zelf is de golf weer lekkerder maar puur om dat t zwaartepunt lager bij de grond is.
Dit krijg je bij de Golf ook :)
Adaptive steering, wij hebben het ook in onze 7 GTI en het is inderdaad heel lekker sturen :)
Dus misschien moet ik onze Golf ook maar een SUPERGolf 7 GTI gaan noemen.

Verder is een Golf natuurlijk een Golf, zelfs een GTI is in principe gewoon 13 in een dozijn, maar zo is vrijwel elke auto dat. Er is geen hond die treurt als alle Citroen C1's uitsterven, net zoals er ook geen hond is die het wat boeit als een Golf 5 1.6 TDI naar de sloop gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

AndRo555 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:06:
[...]

Ik weet wie het zegt zal ik maar denken O-)
Kuusj schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:27:
[...]
net zoals er ook geen hond is die het wat boeit als een Golf 5 1.6 TDI naar de sloop gaat.
Nou, die combinatie is AFAIK nooit geweest dus zeldzaam dus wel boeiend :+ 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

MisteRMeesteR schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:57:
[...]

Ik weet wie het zegt zal ik maar denken O-)

[...]

Nou, die combinatie is AFAIK nooit geweest dus zeldzaam dus wel boeiend :+ 8)
Oh echt :+ Ik denk noem even de saaiste uitvoering haha 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Adaptive steering, wij hebben het ook in onze 7 GTI en het is inderdaad heel lekker sturen :)

Verder is een Golf natuurlijk een Golf, zelfs een GTI is in principe gewoon 13 in een dozijn, maar zo is vrijwel elke auto dat. Er is geen hond die treurt als alle Citroen C1's uitsterven, net zoals er ook geen hond is die het wat boeit als een Golf 5 1.6 TDI naar de sloop gaat.
Een citroen c1 die gaat naar de sloop. Een golf 5 tdi die gaat naar oostblok of naar afrika om daar noog xx kilometers te vreten...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dennisdn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:35:
[...]

Dat ga ik dan eens even proberen straks. Bij mij werkt dat comfortopenen/sluiten namelijk niet.
Is misschien ook maar goed ook. Heb mijn sleutels altijd in mijn zakken zitten namelijk. Bij de Audi A3 die ik een aantal jaren terug reed stond het wel aan, en had ik tot 3x toe ongemerkt de ramen open staan, waarvan 1x tijdens een flinke bui :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:58:
[...]

Dat ga ik dan eens even proberen straks. Bij mij werkt dat comfortopenen/sluiten namelijk niet.
Is misschien ook maar goed ook. Heb mijn sleutels altijd in mijn zakken zitten namelijk. Bij de Audi A3 die ik een aantal jaren terug reed stond het wel aan, en had ik tot 3x toe ongemerkt de ramen open staan, waarvan 1x tijdens een flinke bui :X
Dat is wel heel opmerkelijk dan hoor want je moet toch vrij stevig en lang die knop ingedrukt hebben willen de ramen openen, al helemaal als je ze (bijna) helemaal open wilt hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Afspraak begin augustus. Ze hebben een vermoeden richting injectoren aangezien de motor met momenten ook klinkt als een blik vol met nagels. Als ik het goed begreep gaan ze de injectoren nameten bij koude en warme motor, een fijnafstelling uitvoeren en als er dan nog eentje tussen zit die afwijkt, vervangen.

Moet ik alleen nog 5 weken zien te overbruggen met zo weinig mogelijk kms te maken, want als de wagen tegen dan 250.001 km heeft en het zouden effectief de injectoren zijn, is het geen garantie meer, want de km-stand van het nazicht is bepalend 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Rafael op 26-06-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 22:14
Wouterkaas schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:24:
[...]

En ik dacht dat ik lang moest wachten 8)7 Ik heb zelf de comfortline 95pk besteld op 17 januari en staat nu ingepland op 2 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
SadisticPanda schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:39:
[...]

Een citroen c1 die gaat naar de sloop. Een golf 5 tdi die gaat naar oostblok of naar afrika om daar noog xx kilometers te vreten...
Er zijn best een hoop c1's die hun leven heroïsch eindigen op het circuit in (endurance) racing: ;)

https://www.youtube.com/watch?v=TIOgIA9fptA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeefff
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07-2021
Weet er iemand waar je App Connect nog kan laten activeren buiten de dealer?

335 euro vind ik wel wat veel...
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

AndRo555 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:28:
[...]

Er zijn best een hoop c1's die hun leven heroïsch eindigen op het circuit in (endurance) racing: ;)

https://www.youtube.com/watch?v=TIOgIA9fptA
Wat!? Een sub 70 pk auto op de ring?
(Verplicht GIFje)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7SHedzX.gif

Inderdaad, dit is echt een van de betere auto's om het in te leren. Alles basic als de neten, lekker focussen op de baan en schakelen met alle tijd van de wereld. En dan na een paar rondes op naar een suzuki swift sport/ sub7UP oid en dan kan de lol beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Jeefff schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:31:
Weet er iemand waar je App Connect nog kan laten activeren buiten de dealer?

335 euro vind ik wel wat veel...
Alvast bedankt!
Niet.

De dealer moet de auto aansluiten en bedraad activeren via Duitsland. Als je überhaupt de hardware al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeefff
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07-2021
Hardware is aanwezig.
App Connect logo is zichtbaar in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27
Ik had 250 betaald bij een dealer

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:10:
[...]

Dat is wel heel opmerkelijk dan hoor want je moet toch vrij stevig en lang die knop ingedrukt hebben willen de ramen openen, al helemaal als je ze (bijna) helemaal open wilt hebben..
Ok, update: kan het aanzetten via de boordcomputer. Was in de veronderstelling dat ze dan helemaal open zouden gaan, maar is max 20 cm en het dak gaat op een kier. Handig :)
Truc met het knopje werkte uiteraard niet, dat was poging 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Dan heb ik de boot denk ik gemist wat dat aan gaat. Mijn golf 7 doet dat niet. Die van jou klinkt wel SUPER ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
The Eagle schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:02:
[...]

Ok, update: kan het aanzetten via de boordcomputer. Was in de veronderstelling dat ze dan helemaal open zouden gaan, maar is max 20 cm en het dak gaat op een kier. Handig :)
Truc met het knopje werkte uiteraard niet, dat was poging 1 :+
Apart. Normaal gaan de voorruiten helemaal naar beneden, achter bijna-helemaal, op z’n 15 cm na en het dak naar de klepstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einschtein
Dennisdn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:50:
[...]

Apart. Normaal gaan de voorruiten helemaal naar beneden, achter bijna-helemaal, op z’n 15 cm na en het dak naar de klepstand.
Bij mij gaan de ramen ook niet in zijn geheel open, maar ook op een kier. Fabrieksfunctie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Dennisdn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:50:
[...]

Dat hoort zo. Dak gaat alleen volledig open na een aanpassing.

@Jeefff Je moet @Antera een berichtje sturen, die kan het misschien laten activeren voor je.

[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 26-06-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Rainesh schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:50:
[...]

@Jeefff Je moet @Antera een berichtje sturen, die kan het misschien laten activeren voor je.
Dak naar de klep-stand. Maar de voorramen gaan in elke auto die ik nog gehad heb helemaal naar beneden. En achter blijven ze iets onder de helft staan.

[ Voor 33% gewijzigd door Dennisdn op 27-06-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:50:
[...]

Dan ook gelijk laten aanpassen dat wanneer je de raamschakelaar handmatig 'opdracht geeft' dat de ramen resp. het dakraam moet(en) sluiten, het sluiten blijft doorgaan wanneer je het contact uitzet. Standaard stoppen de ramen en het dakraam met sluiten zodra je het contact uitzet.
....Door de manier waarop je er telkens de nadruk op legt krijg ik iig de indruk dat het een of ander apart model zou moeten betreffen, en dat verwart.
Ach, gossie. Een verward persoon. Meld je even bij jouw zorgkader voordat het helemaal mis gaat _O-

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 27-06-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26
GerCor schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:08:
[...]

Dan ook gelijk laten aanpassen dat wanneer je de raamschakelaar handmatig 'opdracht geeft' dat de ramen resp. het dakraam moet(en) sluiten, het sluiten blijft doorgaan wanneer je het contact uitzet. Standaard stoppen de ramen en het dakraam met sluiten zodra je het contact uitzet.
Is bij mij (Golf 7 FL) af fabriek; stoppen wel wanneer je de deur opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

C-sharp schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:55:
[...]

Is bij mij (Golf 7 FL) af fabriek; stoppen wel wanneer je de deur opent.
Bij mij niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het is dan ook een SUPERGolf! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

SanderL schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:08:
[...]

Het is dan ook een SUPERGolf! :+
Zo is dat.

Maar goed, is aangepast door @Rainesh Ik vond het namelijk belachelijk dat een Caddy dat wel kan en een Golf niet. Zijn ze nou helemaal besodemietert?

:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>>knip<<
Dat jij jezelf als Brabander tot hollander (terecht met een kleine h, overigens) wenst te laten bestempelen moet je zélf weten. Ik ben als Nederlander nog steeds géén 'hollander' en zal dat ook nóóit gaan worden :9 >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Jeuh! Ik kan me ook in dit topic melden. Vandaag een proefrit gemaakt in een Volkswagen Passat uit 2015. Comfortline, automaat, diesel 1.6 en direct aangeschaft. Voelde goed, rijdt lekker... :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Leuk, veel rijplezier!

B8 Passat, imho nog steeds een van de beste auto's ooit gemaakt (vanuit engineering, design en kost perspectief toch).

Hoeveel km's als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mijn 13 in een dozijn Golfje (kun je op elke straathoek kopen, naar het schijnt) wordt volgepakt. Even een weekje varen in de mooiste provincie van Nederland: Fryslân.

Op de valreep wel even een vraag: de gordel bestuurderszijde doet vervelend. Ik ben soms minuten bezig met de gordel vast te maken. Ik kan 10 cm trekken en dan zit de gordel vast. Dan weer iets terug, trekken, weer vast.

Tijd voor een nieuwe autogordel of heeft iemand een goedkopere oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:40

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

GerCor schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:35:
Mijn 13 in een dozijn Golfje (kun je op elke straathoek kopen, naar het schijnt) wordt volgepakt. Even een weekje varen in de mooiste provincie van Nederland: Fryslân.

Op de valreep wel even een vraag: de gordel bestuurderszijde doet vervelend. Ik ben soms minuten bezig met de gordel vast te maken. Ik kan 10 cm trekken en dan zit de gordel vast. Dan weer iets terug, trekken, weer vast.

Je kan de gordel eens wat inspuiten maar vaak zit het in het mechaniek en word het Een nieuwe gordelspanner

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

GerCor schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:35:

Een oplossing niet, maar als ik jou was zou ik via de Afsluitdijk rijden en niet via de polder. TT is dit weekend, snelwegen in het oosten zijn vermoedelijk flink packed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Denko schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:40:
[...]

Wat!? Een sub 70 pk auto op de ring?
(Verplicht GIFje)
[Afbeelding]
De Ring, maar er is ook een C1 race kampioenschap, met hoogtepunt van het seizoen een 24 uur race op Spa Francorchamps tussen 2CV's en afgeleiden daarvan

De C1 in dat filmpje van BridgeToGantry heeft daar ook aan mee gedaan. Zie: We just built a 68hp Citroën racecar and drove it for 24-hours at Spa Francorchamps

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 28-06-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
AndRo555 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:43:
Leuk, veel rijplezier!

B8 Passat, imho nog steeds een van de beste auto's ooit gemaakt (vanuit engineering, design en kost perspectief toch).

Hoeveel km's als ik vragen mag?
Bedankt. :) 85.000 km op de teller.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Vandaag mijn 'nieuwe tweedehandse' VW Golf variant 1.4 TSI opgehaald (R-line, lapiz blue). Helemaal happy mee, maar ik krijg Apple Carplay niet werkend.

Als ik op de Discover Media (volgens mij) op de 'App'-button druk en de iPhone aansluit via USB, dan ziet ie wel een iPhone. Maar als ik dan vervolgens verbinding probeer te maken, dan blijft daar in beeld staan: 'Verbinding wordt via Apple Carplay tot stand gebracht. Het apparaat kan niet meer als bron in "Media" worden gebruikt.'

Geprobeerd met twee verschillende iPhone's (allebei laatste iOS update). Doe ik iets verkeerd, moet er ergens in de Discover Media of in de iPhone een instelling worden aangepast? Muziek spelen via USB gaat prima overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27
reclamedoos schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 22:57:
Vandaag mijn 'nieuwe tweedehandse' VW Golf variant 1.4 TSI opgehaald (R-line, lapiz blue). Helemaal happy mee, maar ik krijg Apple Carplay niet werkend.

Als ik op de Discover Media (volgens mij) op de 'App'-button druk en de iPhone aansluit via USB, dan ziet ie wel een iPhone. Maar als ik dan vervolgens verbinding probeer te maken, dan blijft daar in beeld staan: 'Verbinding wordt via Apple Carplay tot stand gebracht. Het apparaat kan niet meer als bron in "Media" worden gebruikt.'

Geprobeerd met twee verschillende iPhone's (allebei laatste iOS update). Doe ik iets verkeerd, moet er ergens in de Discover Media of in de iPhone een instelling worden aangepast? Muziek spelen via USB gaat prima overigens.
Staat Siri aan? Zo niet, zet aan. Dat is een vereiste om Apple carplay te kunnen gebruiken, ik had het zelfde namelijk.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Goldman schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:38:
[...]

Staat Siri aan? Zo niet, zet aan. Dat is een vereiste om Apple carplay te kunnen gebruiken, ik had het zelfde namelijk.
Dat was inderdaad de gouden tip. Thanks!
Pagina: 1 ... 114 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS