Daar heb ik niet op gelet... Zal het de volgende keer even checken!Rainesh schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:37:
[...]
Als je in de file staat en acc en lane assist staan aan. Stuurt ie dan ook?
Dat is met TJA nog steeds. Alleen als je binnen een seconde of wat door kan pakt hij hem weer op. Anders moet je klein tikje geven op het gas, of de Resume-knop op het stuur indrukken.PublishedMeteor schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:31:
[...]
Hoe check ik dit? Als ik in de file sta en de ACC aan heb dan komt de auto automatisch tot stilstand maar optrekken doet hij in ieder geval niet zelf, dan moet ik even kort het gas indrukken.
Dash Cam is gisteren in de Golf 5 van mijn zoon ingebouwd. Moest toch voor een servicebeurt naar de garage. Dus, niet op de sigarettenaansteker en zodra de motor start, start de Dash Cam.
Zit er ook aan te denken dat in mijn SUPERGolf 7 in te laten bouwen. Maar toen dacht ik gelijk even verder. Is het ook mogelijk de beelden LIVE op mijn scherm van de Discover Pro te toveren.
Geinig toch?
Zit er ook aan te denken dat in mijn SUPERGolf 7 in te laten bouwen. Maar toen dacht ik gelijk even verder. Is het ook mogelijk de beelden LIVE op mijn scherm van de Discover Pro te toveren.
Geinig toch?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dus in plaats van door je voorruit te kijken, ga je dan op je Discover Pro kijken?
Heeft dat enig praktisch nut?
Ik krijg een melding op mijn Discover Media als ik mijn S8 op de lader leg. Telefoon licht dan ook even op.HvdBent schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:21:
Even een vraagje van een (weer) volkswagen bezitter. Heb een discover media in de touran, ik zou graag het navigatie geluid uit kunnen zetten (deed ik in de seat standaard, behalve als ik ergens een lastige binnenstad in moest) Daarnaast heb ik het idee dat het draadloos laden van de telefoon (samsung S9) niet werkt, maar hoe kan ik dat zien (geen piepjes o.i.d als ik de telefoon er neerleg).Ik stoei ook nog een beetje met de voice commands (krijg spotify niet aan de praat met voice commands) Of moet ik dan de telefoon met een usb en android connect aansluiten?
Ik heb ook VIM. Heeft ook geen nut. En zo nog een hele lijst met dingen die geen nut hebben.yamahabest schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:49:
Dus in plaats van door je voorruit te kijken, ga je dan op je Discover Pro kijken?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Live beelden? Niet van een dashcam helaas had de vraag ook al eens gehad over de camera in de voorruit dienst kon doen als dashcam.:-)GerCor schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:22:
Dash Cam is gisteren in de Golf 5 van mijn zoon ingebouwd. Moest toch voor een servicebeurt naar de garage. Dus, niet op de sigarettenaansteker en zodra de motor start, start de Dash Cam.
Geinig toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Antera op 14-06-2019 18:05 ]
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
O, oké. Ik zag die onopvallende politievoertuigen. Ook een Discover met beelden van verkeershufters. Andere hardware natuurlijk.Antera schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:04:
[...]
Live beelden? Niet van een dashcam helaas had de vraag ook al eens gehad over de camera in de voorruit dienst kon doen als dashcam.:-)
https://www.iculture.nl/n...e-nu-met-carplay-support/GerCor schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:21:
[...]
O, oké. Ik zag die onopvallende politievoertuigen. Ook een Discover met beelden van verkeershufters. Andere hardware natuurlijk.
Zoiets?
Bij Blik op de weg enzo zie je ze in een flits wel eens voorbij komen in een VW. En het lijken dan wel normale Discovers. Naar aanleiding daarvan ook eens gaan zoeken, maar niets gevonden.GerCor schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:21:
[...]
O, oké. Ik zag die onopvallende politievoertuigen. Ook een Discover met beelden van verkeershufters. Andere hardware natuurlijk.
Snap niet dat fabrikanten niet standaard een dashcam inbouwen. Ok, in Duitsland zelf is het verboden natuurlijk.
Ik zit zelf al poosje Aliexpress te kijken om eens een kleintje te bestellen die vrij onopvallend bij de spiegel weg te werken is.
Heb steeds meer het idee dat het nodig is. Het wordt steeds gekker op de weg.
[ Voor 34% gewijzigd door Dennisdn op 14-06-2019 20:51 ]
Geinig, maar heeft een iPhone een wide angle? Dat wil je namelijk, tenminste..ik.
Maar wat mijn bezwaar met dit soort dingen altijd is is dat je "elke" keer weer je iPhone of andere mobiel moet inklinken in een houder.
*Goldman heeft al best lang een dashcam
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Tegenwoordig is het mogelijk om bij VAG de garantie tot 4 jaar bij te kopen, maar alleen als je de auto nieuw koopt volgens mij. Dat hebben ze volgens mij nog niet zo lang.Kuusj schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:48:
[...]
Hey, nog een slachtoffer van het thermostaathuis! Bij ons zou het bij de dealer ook iets van 1500/1600,- kosten. Coulance op een 4 jaar oude Mk.7 GTI met 65K km? Ho maar..
Zijn naar een VW Dealer in België gegaan die het voor 1050,- heeft gedaan. Nog steeds van de pot gerukt duur voor een dergelijk onderdeel natuurlijk, en het heeft ons vertrouwen wel enigszins geschaad. Later kwam er dan een mail van de eerste dealer met het bericht dat ze het toch wel vervelend vonden en iets van coulance konden doen, maar toen was hij al gerepareerd. Vraag me ook af of we dan veel goedkoper uit zouden zijn geweest dan in België.
Edit: het zure is dat je zelfs op iets als een Fiat of Alfa 5 jaar garantie krijgt, en bij veel andere merken ook aanzienlijk meer dan je bij VaG krijgt. Als bij zo'n auto iets dergelijks kapot zou gaan zou het gewoon gerepareerd worden, zoals dat hoort. Laat m.i. ook zien dat ze geen enkel vertrouwen in hun eigen producten hebben, en gekke Henkie die dan nog 55K voor een GTI'tje neer legt.
Maar het is echt te gek voor woorden dat ze zich keer op keer blijven verschuilen en fouten niet durven toe te geven. Service is echt mega ruk.... Zoiets gebeurd je niet bij bijv de Oosterse merken.
M3P 24'
Correctie.....pon is poep!Vissa66 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 03:36:
[...]
Tegenwoordig is het mogelijk om bij VAG de garantie tot 4 jaar bij te kopen, maar alleen als je de auto nieuw koopt volgens mij. Dat hebben ze volgens mij nog niet zo lang.
Maar het is echt te gek voor woorden dat ze zich keer op keer blijven verschuilen en fouten niet durven toe te geven. Service is echt mega ruk.... Zoiets gebeurd je niet bij bijv de Oosterse merken.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Eens, maar als ik een merk als VaG was zou ik dikke vette schijt hebben aan de naam Pon, maar gewoon dezelfde service en kwaliteit eisen als je in de rest van de wereld doet leveren. Uiteindelijk kopen mensen de auto's niet meer doordat PON zo enorm ruk is en daar heeft VW last van.
Desalniettemin zou VW ook wat betere kwaliteit mogen leveren, want dat is ook steeds meer om te huilen.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Heb ik in 2010 gratis gekregen bij mijne, was een actie toen.Vissa66 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 03:36:
Tegenwoordig is het mogelijk om bij VAG de garantie tot 4 jaar bij te kopen, maar alleen als je de auto nieuw koopt volgens mij. Dat hebben ze volgens mij nog niet zo lang.
Je kunt ook een tweede iets goedkopere telefoon standaard als Dash Cam gebruiken. Aanbod van -gratis-software is er voldoende. Via Apple CarPlay/Android Auto op de Discover projecteren. Een beetje Dash Cam met dezelfde kwaliteit beelden kost ook rond de € 400.Goldman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:12:
[...]
Geinig, maar heeft een iPhone een wide angle? Dat wil je namelijk, tenminste..ik.
Maar wat mijn bezwaar met dit soort dingen altijd is is dat je "elke" keer weer je iPhone of andere mobiel moet inklinken in een houder.
*Goldman heeft al best lang een dashcam
Maar ja, blijven jouw autoruiten dan heel (boeven)?
EDIT maar eigenlijk is zo'n Dash Cam die mijn zoon heeft - iets van € 45 - ook voldoende. Je hebt er ook geen omkijken naar. Uiteindelijk doel is 'bewijs' bij aanrijdingen.
[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 15-06-2019 13:43 ]
Kan me binnen 2 weken weer opnieuw melden hier! A3 etron gaat weg naar een andere vestiging vanwege toekomstige privatisering (willen van alle operational lease af) en ik krijg voor het komende jaar een Golf highline business R. Kleur en motorisering weet ik alleen nog niet ^^
is voor zover ik weet standaard nu? Ik heb het er in elk geval bij gekregen zonder vragen. Maar binnen de 4 jaar ga ik wel over de 100.000 km heen....Rafael schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:36:
[...]
Heb ik in 2010 gratis gekregen bij mijne, was een actie toen.
Wat trouwens opletten is daarbij, stel je koopt een geïmporteerde VW dan gaat de garantie in op de datum dat de auto is geleverd vanuit de fabriek, niet wanneer jij de auto koopt. Dus stel zo'n geïmporteerde auto staat al een half jaar stil, dan ben jij dus al een half jaar garantie verloren.Vissa66 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 03:36:
[...]
Vanaf welk jaar zijn de TSI's weer een beetje betrouwbaar?
Of zijn die tot de dag van vandaag nog steeds niets?
Zit af en toe toch weer naar een benzine te kijken, maar wil dat gezeik met de TSI wel zo veel mogelijk vermijden
Zit af en toe toch weer naar een benzine te kijken, maar wil dat gezeik met de TSI wel zo veel mogelijk vermijden
Persoonlijk zeg ik 2015.FabianGTI schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:22:
"Officieel" Zeggen ze volgens mij 2012.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Mijn golf TSI staat nog te koop :-) prima blok nog nooit in de steek gelaten en pas 116k op de tellerFabianGTI schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:22:
dat is de reden dat ik kleiner (polo ipv golf ) ben gaan rijden icm private lease.Vissa66 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 03:36:
[...]
zekerheid en geen gezeur, denk dat ik voor het zelfde bedrag een golf kan rijden (bij aanschaf van 2-3 jaar oude auto ) totdat er een keer iets defect gaat wat iets meer kan kosten (turbo, vliegwiel, injectors, computers ed...)
inhoudelijk is dat een andere discussie maar rij graag in een VAG product

[ Voor 6% gewijzigd door wd200 op 16-06-2019 18:03 ]
Ja maar dat is precies dezelfde discussie als het gaat om verzekeringen. Je bent net als bij een leasevorm verzekert van een vast bedrag.wd200 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:03:
[...]
dat is de reden dat ik kleiner (polo ipv golf ) ben gaan rijden icm private lease.
zekerheid en geen gezeur, denk dat ik voor het zelfde bedrag een golf kan rijden (bij aanschaf van 2-3 jaar oude auto ) totdat er een keer iets defect gaat wat iets meer kan kosten (turbo, vliegwiel, injectors, computers ed...)
inhoudelijk is dat een andere discussie maar rij graag in een VAG product(omdat geen MB kan betalen
)
Jup t blijft ook binnen VW een historische vreemde eend in de bijt.Kuusj schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:13:
[...]
Eens, maar als ik een merk als VaG was zou ik dikke vette schijt hebben aan de naam Pon, maar gewoon dezelfde service en kwaliteit eisen als je in de rest van de wereld doet leveren. Uiteindelijk kopen mensen de auto's niet meer doordat PON zo enorm ruk is en daar heeft VW last van.
Desalniettemin zou VW ook wat betere kwaliteit mogen leveren, want dat is ook steeds meer om te huilen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik heb a.s. zaterdag een proefrit ingepland voor de Polo. Nog geen idee welke uitvoering ik ga krijgen. Het enige dat ik weet is dat het om de 95PK versie gaat...
Mag van de baas binnenkort een Lease auto uitzoeken en zit zelf eerder te twijfelen tussen 150PK R-Line of de GTI versie. Beetje afhankelijk van de Lease prijs per maand...
Ben benieuwd! Zijn er nog dingetjes waar ik op moet letten?
Mag van de baas binnenkort een Lease auto uitzoeken en zit zelf eerder te twijfelen tussen 150PK R-Line of de GTI versie. Beetje afhankelijk van de Lease prijs per maand...
Ik zou vooral gaan rijden met de uitvoering die je wil nemen. De beleving van een comfortline 90PK is een compleet andere auto dan een Highline 150 PK, laat staan GTI.RPHN schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:07:
Bij VW zijn ze tegenwoordig te beroerd om auto's naar de dealer te laten komen voor een proefrit. In het ergste geval moet je even naar Leusden om ermee te kunnen rijden.
[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 18-06-2019 07:00 ]
Als je lange stukken dagelijks rijd, ik vind de ACC en lane assist erg fijne opties bij mijn dagelijkse ritten.
Eerst eens uitrekenen wat dat ding je maandelijks gaat kosten en of je bereid bent dat uit te geven lijkt meRPHN schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:07:
Ik heb a.s. zaterdag een proefrit ingepland voor de Polo. Nog geen idee welke uitvoering ik ga krijgen. Het enige dat ik weet is dat het om de 95PK versie gaat...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En het max budget en of je uberhaupt wel een R-line (dat zal nog wel) mag rijden maar een GTI mag vaak niet van bedrijven haha.The Eagle schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:45:
[...]
Eerst eens uitrekenen wat dat ding je maandelijks gaat kosten en of je bereid bent dat uit te geven lijkt me
En als je nog geen toegang hebt tot de configurator van de leasemaatschappij... is www.directlease.nl een hele fijne waaran de uiteindelijke prijs goed in lijn ligt met bijvoorbeeld Alphabet en Athlon. Ook wat betreft keuzeopties is deze altijd heel compleet en actueel.The Eagle schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:45:
[...]
Eerst eens uitrekenen wat dat ding je maandelijks gaat kosten en of je bereid bent dat uit te geven lijkt me
Ik kan mij er altijd vele uren in vermaken in de laatste maanden voor ik weer moet bestellen
[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 18-06-2019 14:59 ]
Ik heb geen ervaring met de NL versie van directlease, maar de prijzen van de Belgische directlease liggen gemiddeld toch vaak 10 a 15% hoger dan sommige concurrenten, waaronder Alphabet.Dennisdn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:54:
[...]
En als je nog geen toegang hebt tot de configurator van de leasemaatschappij... is www.directlease.nl een hele fijne waaran de uiteindelijke prijs goed in lijn ligt met bijvoorbeeld Alphabet en Athlon. Ook wat betreft keuzeopties is deze altijd heel compleet en actueel.
Bij mij zijn de verschillen nooit noemenswaardig geweest. Je moet hem wel vooraf goed instellen met de ristricties die je van de werkgever meekrijgt. Uiteraard verschillen de maatschappijen op sommige fronten. BMW is bijvoorbeeld bij Alphabet vaak wat gunstiger, omdat die tent van BMW is. Maar voor VAG-producten lopen de prijzen niet ver uiteen. Bij mijn laatste ronde vorig jaar was het verschil tussen Alphabet en 3 andere offertes maximaal 15 euro.AndRo555 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:59:
[...]
Ik heb geen ervaring met de NL versie van directlease, maar de prijzen van de Belgische directlease liggen gemiddeld toch vaak 10 a 15% hoger dan sommige concurrenten, waaronder Alphabet.
Ik heb in ieder geval nog geen betere openbare calculator kunnen vinden om vooraf te oriënteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 18-06-2019 15:07 ]
Ik heb toch echt uiteenlopende resultaten, en hoewel Alphabet van BMW is, is dat niet zo af te leiden uit de prijzen.Dennisdn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:05:
[...]
Bij mij zijn de verschillen nooit noemenswaardig geweest. Je moet hem wel vooraf goed instellen met de ristricties die je van de werkgever meekrijgt. Uiteraard verschillen de maatschappijen op sommige fronten. BMW is bijvoorbeeld bij Alphabet vaak wat gunstiger, omdat die tent van BMW is. Maar voor VAG-producten lopen de prijzen niet ver uiteen. Bij mijn laatste ronde vorig jaar was het verschil tussen Alphabet en 3 andere offertes maximaal 15 euro.
Ik heb in ieder geval nog geen betere openbare calculator kunnen vinden om vooraf te oriënteren.
Een bepaalde Audi op directlease.be is ~1620 de maand excl btw terwijl met dezelfde details maar excl verzekering dezelfde Audi bij Alphabet 1310 is. (verzekering doet de werkgever zelf) Nu kost een all risk verzekering best wat, maar geen 310 euro excl. BTW. Ter info alphabet raamde die verzekering op ~160 euro de maand.
Ik denk dat vergelijken in Nederland wat makkelijker is. Dingen als verzekering eruit laten gaat niet. Bij Full-operational lease is het all-in m.u.v. kilometers. UIteraard kan je 1001 afspraken maken met een leasemaatschappij over weglaten van zaken waardoor prijzen uitéén gaan lopen, maar dan is het geen FOL.AndRo555 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:23:
[...]
Ik heb toch echt uiteenlopende resultaten, en hoewel Alphabet van BMW is, is dat niet zo af te leiden uit de prijzen.
Een bepaalde Audi op directlease.be is ~1620 de maand excl btw terwijl met dezelfde details maar excl verzekering dezelfde Audi bij Alphabet 1310 is. (verzekering doet de werkgever zelf) Nu kost een all risk verzekering best wat, maar geen 310 euro excl. BTW. Ter info alphabet raamde die verzekering op ~160 euro de maand.
Achter de schermen gebeurd er nog veel meer wat invloed heeft op de leaseprijs die naar de werkgever gaat. Meestal zie je dat als berijder niet eens. Ik werk voor een internationaal bedrijf wat deals heeft gemaakt met een aantal fabrikanten zelf over vaste grote kortingen (VAG, BMW, Volvo en Merc). Maar die korting zie je als berijder niet terug in de configurator van de leasemaatschappij die als tussenpersoon dient. En voor de bijtelling telt de korting helaas ook niet.
Ik doel dan ook echt alleen op de configurator slechts ter inspiratie en orientatie tot de inlogcodes voor het echte bestelsysteem in bezit zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 18-06-2019 16:02 ]
Eindelijk weer nieuwe kaarten voor mijn Golf 7 Discover Media (En andere modellen natuurlijk ook
)
Update: Datum : 17-6-19
https://webspecial.volksw...c7-4f15-a629-ed994e464a9f
[ Voor 8% gewijzigd door Tags NL op 18-06-2019 21:12 ]
https://powershellisfun.com
Wou hem net zelf posten.Tags NL schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:12:
Eindelijk weer nieuwe kaarten voor mijn Golf 7 Discover Media (En andere modellen natuurlijk ook)
Hoop andere systemen hebben nu ook de update.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Mooie bak, veel plezier met teveel schakelen. Die motor met ACC en een handbak is geen gelukkige combi, tenzij je zelf een liefhebber bent sloom.Scrtz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:27:
En we zijn van een kort Audi A3 etron avontuur weer terug naar VW (voor de komende 6-12 maanden iig):
panoramadak, r-line, active info display, ACC, achteruitrijcamera, PDC, 1.0 110pk handbak
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Waarom specifiek Leusden?Dennisdn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 06:59:
[...]
Ik zou vooral gaan rijden met de uitvoering die je wil nemen. De beleving van een comfortline 90PK is een compleet andere auto dan een Highline 150 PK, laat staan GTI.
Bij VW zijn ze tegenwoordig te beroerd om auto's naar de dealer te laten komen voor een proefrit. In het ergste geval moet je even naar Leusden om ermee te kunnen rijden.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ja ACC en handbak snap ik zelf ook niet, maar goed het is dan ook maar tijdelijk. Zou zelf sowieso altijd voor DSG kiezen. Maar als ik zo weer in die nieuwe Golf rij dan twijfel ik toch wat ik volgend jaar doe als ik zelf een auto mag samenstellen, A3 of Golf..The Eagle schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Mooie bak, veel plezier met teveel schakelen. Die motor met ACC en een handbak is geen gelukkige combi, tenzij je zelf een liefhebber bent sloom.
Btw, is die coming home bij de golf 7.5 nou nog steeds standaard op grootlichtschakelaar?
Daar zit PON, de leverancier/importeur voor o.a. VW
https://www.businessinsid...uw-volkswagen-importeert/
in 2012 moest ik voor een proefrit voor een polo GTI ook naar Leusden. Golf GTI zijn dan wel weer wat makkelijker te vinden. Best treurig eigenlijk, zo'n groot bedrijf en dan zo'n service.
Denk dat dit ook mijn laatste vw is.
[ Voor 46% gewijzigd door Viper® op 18-06-2019 22:45 ]
Tegen die tijd de nieuwe Golf.Scrtz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:43:
[...]
Ja ACC en handbak snap ik zelf ook niet, maar goed het is dan ook maar tijdelijk. Zou zelf sowieso altijd voor DSG kiezen. Maar als ik zo weer in die nieuwe Golf rij dan twijfel ik toch wat ik volgend jaar doe als ik zelf een auto mag samenstellen, A3 of Golf..
Btw, is die coming home bij de golf 7.5 nou nog steeds standaard op grootlichtschakelaar?
En idd nog steeds via grootlicht om coming home te activeren of via vcds aan (laten) passen.
Wat Viper al zegt, Pon is de importeur. Daardoor heeft de Pon-dealer altijd alles wel staan. Voor de GTD kon ik in 2013 ook naar Leusden omdat zij toen de eerste en enige in Nederland hadden.
Lokale dealers kunnen wel proefauto’s over laten komen maar moeten die dan huren en ook nog laten transporteren. Daarom doen ze het vaak af als niet-mogelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 18-06-2019 23:29 ]
Tsja, hoe zou je daar nou achter kunnen komen hè?Scrtz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:43:
Haha ja klopt, verbaast me gewoon een beetjeGerCor schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 01:43:
[...]
Tsja, hoe zou je daar nou achter kunnen komen hè?
Mooiste kleur, dakje is ook fijn, die mis ik (zeker met dit weer) erg vaak op mijn voorraad-GTEScrtz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:27:
En we zijn van een kort Audi A3 etron avontuur weer terug naar VW (voor de komende 6-12 maanden iig):
panoramadak, r-line, active info display, ACC, achteruitrijcamera, PDC, 1.0 110pk handbak
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Foto's van je GTE?Eddos schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:18:
[...]
Mooiste kleur, dakje is ook fijn, die mis ik (zeker met dit weer) erg vaak op mijn voorraad-GTE
Ja kleur is echt supergaaf! Dit is een huurauto voor 6 maanden, miss wat langer weet niet precies. Daarna zelf auto configuren
Dit is misschien niet de juiste plek om het te vragen, maar here goes nothing.
Ik heb nu 6 maanden een Golf MK5. Erg geinig, hou ervan. Sinds het begon trok hij naar rechts and onder het remmen voelde ik schokken. Via via een garage gevonden in Den Dolder waar kennissen wel tevreden over waren.
Bleek dat de schokdempers aan de voorkant kapot waren, de remschijven warped en de remblokken bijna aan het einde van hun leven. Gezellig. Voor 1.2k de hele boel laten vervangen, en nieuwe banden (dat werd ook wel tijd).
We zijn nu weer een tijdje verder en ondanks dat ik blij ben met het wagentje ervaar ik weer wat ongein. Sinds de reparatie merk ik dat tijdens een scherpe bocht naar rechts, waarbij er veel druk op LF komt, er een soort (hard) schrapend en schokkend geluid van die kant komt. Hiermee terug gegaan naar de garage–die hebben gekeken, konden niks vinden en zeggen is niks aan de hand.
Daarnaast voelt de auto ook niet echt "planted" aan. Als ik 100 op de snelweg rij, en er zitten wat hobbels in, heb ik steeds het gevoel dat die Golf zometeen opstijgt–het voelt niet stabiel aan.
Heel verhaal ten einde–ik zit dus met een aantal probleempjes, ik weet niet echt of ik nog vertrouwen heb in m'n "huidige" garage en ben benieuwd of iemand hier mij een goede garage in de buurt van Utrecht kan aanraden. En of jullie mij gelijk zouden geven over mijn twijfels over de auto-garage..
Ik heb nu 6 maanden een Golf MK5. Erg geinig, hou ervan. Sinds het begon trok hij naar rechts and onder het remmen voelde ik schokken. Via via een garage gevonden in Den Dolder waar kennissen wel tevreden over waren.
Bleek dat de schokdempers aan de voorkant kapot waren, de remschijven warped en de remblokken bijna aan het einde van hun leven. Gezellig. Voor 1.2k de hele boel laten vervangen, en nieuwe banden (dat werd ook wel tijd).
We zijn nu weer een tijdje verder en ondanks dat ik blij ben met het wagentje ervaar ik weer wat ongein. Sinds de reparatie merk ik dat tijdens een scherpe bocht naar rechts, waarbij er veel druk op LF komt, er een soort (hard) schrapend en schokkend geluid van die kant komt. Hiermee terug gegaan naar de garage–die hebben gekeken, konden niks vinden en zeggen is niks aan de hand.
Daarnaast voelt de auto ook niet echt "planted" aan. Als ik 100 op de snelweg rij, en er zitten wat hobbels in, heb ik steeds het gevoel dat die Golf zometeen opstijgt–het voelt niet stabiel aan.
Heel verhaal ten einde–ik zit dus met een aantal probleempjes, ik weet niet echt of ik nog vertrouwen heb in m'n "huidige" garage en ben benieuwd of iemand hier mij een goede garage in de buurt van Utrecht kan aanraden. En of jullie mij gelijk zouden geven over mijn twijfels over de auto-garage..
Die is niet zo bijzonder hoor, maar hierbijScrtz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:31:
[...]
Foto's van je GTE?![]()
Ja kleur is echt supergaaf! Dit is een huurauto voor 6 maanden, miss wat langer weet niet precies. Daarna zelf auto configurenMaar die lapiz blue zou ik zo weer aandurven iig!
GTE | ||
![]() | ![]() |
Inmiddels 115KKM verder, weinig mee aan het hand geweest *klopt af*
Ik wel hoor, is ongetwijfeld shortlease dus qua inkoop zo goedkoop mogelijk. Dus handbak en instapmotor. Gewone CC wordt niet meer geleverd dus dan icm ACC. Ik gok dat je ook een knopje voor stembesturing hebt wat een melding geeft dat het niet geactiveerd is.Scrtz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:43:
[...]
Ja ACC en handbak snap ik zelf ook niet, maar goed het is dan ook maar tijdelijk. Zou zelf sowieso altijd voor DSG kiezen. Maar als ik zo weer in die nieuwe Golf rij dan twijfel ik toch wat ik volgend jaar doe als ik zelf een auto mag samenstellen, A3 of Golf..
Haha zal eens proberen morgen! zou goed kunnen hoor. Ach maakt mij niet zoveel uit. Volgend jaar auto samenstellen met budget van max 50k en dat ga ik toch niet halen ivm bijtelling.The Eagle schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:43:
[...]
Ik wel hoor, is ongetwijfeld shortlease dus qua inkoop zo goedkoop mogelijk. Dus handbak en instapmotor. Gewone CC wordt niet meer geleverd dus dan icm ACC. Ik gok dat je ook een knopje voor stembesturing hebt wat een melding geeft dat het niet geactiveerd is.
Als je een iPhone hebt en CarPlay gebruikt dan dat knopje langer indrukken en je kan Siri een opdracht geven. Uiteraard mis je dan nog steeds de commando’s van de rest maar goed is het knopje niet helemaal waardeloosThe Eagle schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:43:
[...]
Ik wel hoor, is ongetwijfeld shortlease dus qua inkoop zo goedkoop mogelijk. Dus handbak en instapmotor. Gewone CC wordt niet meer geleverd dus dan icm ACC. Ik gok dat je ook een knopje voor stembesturing hebt wat een melding geeft dat het niet geactiveerd is.
Is er iemand die die stembesturing uberhaupt gebruikt dan? Had het in mijn a3 etron ook, daarvoor zelfs al in mijn golf 6 maar ik heb er echt 0 behoefte aan. Verwerkingstijd vind ik vaak ook gewoon te lang, dan heb ik het zelf allang gedaan. Navi van die nieuwe golf 7.5 is trouwens wel echt ubersnel, superchill.
Ik heb toegang tot de configurator van onze lease maatschappij (Volkswagen dealer) hehe. Ik heb de GTI versie vergeleken met DirectLease en in de configurator van de lease maatschappij is de lease prijs daar 100 euro per maand goedkoper dan bij DirectLease.Dennisdn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:54:
[...]
En als je nog geen toegang hebt tot de configurator van de leasemaatschappij... is www.directlease.nl een hele fijne waaran de uiteindelijke prijs goed in lijn ligt met bijvoorbeeld Alphabet en Athlon. Ook wat betreft keuzeopties is deze altijd heel compleet en actueel.
Ik kan mij er altijd vele uren in vermaken in de laatste maanden voor ik weer moet bestellen
Ja, klopt. GTI werd heel moeilijk zeiden ze bij de lokale dealer...Dennisdn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 06:59:
[...]
Ik zou vooral gaan rijden met de uitvoering die je wil nemen. De beleving van een comfortline 90PK is een compleet andere auto dan een Highline 150 PK, laat staan GTI.
Het is wel een beetje feeling krijgen van de auto ook.
Nog even afwachten inderdaad... Begreep van collega's zo lang het binnen het budget past is er geen issue.Scrtz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:21:
[...]
En het max budget en of je uberhaupt wel een R-line (dat zal nog wel) mag rijden maar een GTI mag vaak niet van bedrijven haha.
Dank allen voor jullie reactie's!
Ik gebruik het juist alleen maar in mijn A3. "Navigeer naar Den Haag, Prinsengracht 1". Pakt gelijk adres op en dan alleen Ja zeggen om navigeren te starten.Scrtz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:43:
Is er iemand die die stembesturing uberhaupt gebruikt dan? Had het in mijn a3 etron ook, daarvoor zelfs al in mijn golf 6 maar ik heb er echt 0 behoefte aan. Verwerkingstijd vind ik vaak ook gewoon te lang, dan heb ik het zelf allang gedaan. Navi van die nieuwe golf 7.5 is trouwens wel echt ubersnel, superchill.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Eens, stembesturing op de A3 is geweldig.
Eens, de stembesturing in de A3 is echt top. Had hem tijdelijk voor 3 weken als voorloop en heb 2 keer proef gereden. Mits er niet al teveel omgevingsgeluid is werkt het primaRainesh schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:33:
[...]
Ik gebruik het juist alleen maar in mijn A3. "Navigeer naar Den Haag, Prinsengracht 1". Pakt gelijk adres op en dan alleen Ja zeggen om navigeren te starten.
In AvE we trust
Het is dat ik het domweg altijd vergeet. Zal het proberen te onthouden.Rainesh schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:33:
[...]
Ik gebruik het juist alleen maar in mijn A3. "Navigeer naar Den Haag, Prinsengracht 1". Pakt gelijk adres op en dan alleen Ja zeggen om navigeren te starten.
En, omdat ik toch niet de slaap kan vatten, de Kaarten voor de Discover Media maar aan het downloaden. Voor in de Caddy's van het werk.
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 20-06-2019 06:07 ]
Als je de GTI wil zou ik gelijk tekenen. 100 euro per maand is over een normale leasetermijn 4800 en daarmee bijna 20% van de hele cateloguswaarde.RPHN schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:59:
[...]
Ik heb toegang tot de configurator van onze lease maatschappij (Volkswagen dealer) hehe. Ik heb de GTI versie vergeleken met DirectLease en in de configurator van de lease maatschappij is de lease prijs daar 100 euro per maand goedkoper dan bij DirectLease.
Ja, klopt. GTI werd heel moeilijk zeiden ze bij de lokale dealer...![]()
Nog even afwachten inderdaad... Begreep van collega's zo lang het binnen het budget past is er geen issue.
Al zou ik wel even met de 1.5 gaan rijden. Persoonlijk heb ik de meerprijs van een GTD/GTI er niet meer voor over. Natuurlijk, het was lekker om met 500 nm (gechipt) met een klap in je nek van 180 naar 230 te gaan op de autobahn. Maar dat is 3x per jaar en de rest moet je in Nederland door de spits rijden. En de 1.5 (150 pk) heeft zeker met DSG genoeg power, net iets meer dan gemiddelde weggebruiker waardoor je toch wat vlotter bent. In het normale dagelijkse verkeer merk ik er niks van dat ik aan vermogen een stap omlaag gegaan ben. Dan liever een berg opties voor het prijsverschil.
De werkgever maakt het over het algemeen geen r**t uit in welke auto je gaat rijden, als het maar representatief is. Geen witte met zwarte velgen en Apa-stickers. Vaak stellen ze wel eisen aan de kleur uit economisch oogpunt omdat grijs en zwart nou eenmaal een hogere restwaarde heeft.
Wat altijd wel goed is om over na te denken bij een lease-auto: de eigen bijdrage. De meeste leaserijders die ik ken komen wel boven hun budget uit en betalen zelf een extra bijdrage. 5 tientjes per maand is het wel waard om een mooie auto te hebben en eigen bijdrage wordt verrekend met de bijtelling. Maar... als je uit-dienst gaat moet je de hele eigen bijdrage over de hele looptijd aftikken.
Ik ben nog steeds op zoek naar welke term ik moet gebruiken om naar huis te gaan. "Navigeer naar huis" o.i.d. werkt niet. Want alleen voor de terugweg is het voor mij relevant. Voor de heenweg stuur ik dagelijks de opdracht vooraf via Carnet.Rainesh schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:33:
[...]
[ Voor 46% gewijzigd door Dennisdn op 20-06-2019 06:36 ]
Het is van de zotte dat je een auto dient te kopen bij VAG zonder deze gezien / erin gereden te hebben. Je koopt toch geen pakje boter?RPHN schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:59:
[...]
[...]
Dat was jaren geleden het geval al toen ik een Polo GTI wilde bestellen. Proefrijden was niet mogelijk, want het demo model stond in het noorden. Moest ik daar maar even heen gaan.
Heb gewoon brutaal gezegd, je haalt die auto hierheen, of ik koop helemaal geen Polo GTI en ga naar de concurrent. De volgende dag stond het demo model op locatie, door de verkoper zelf opgehaald.

En toen maakte ik de grootste fout door er ook nog echt 1 te kopen.... zucht, maar dat is historie.
M3P 24'
Wow. Zo’n contract zal ik nooit tekenen. En ben ik ook nooit tegengekomen. Heb altijd alleen de eigenbijdrage over de resterende looptijd moeten aftikken.Dennisdn schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 06:18:
[...]
Maar... als je uit-dienst gaat moet je de hele eigen bijdrage over de hele looptijd aftikken.
[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 20-06-2019 07:30 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Sorry, ik had misschien duidelijker moeten zijn. Ik doelde inderdaad op de rest van de looptijd. Maar als dat nog 3 jaar is kan het aantikken. Overigens ben ik in mijn leven 2x van werkgever veranderd en die namen zonder problemen het contract van vorige werkgever over. Dan heb je er geen last van.Tylen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:30:
[...]
Wow. Zo’n contract zal ik nooit tekenen. En ben ik ook nooit tegengekomen. Heb altijd alleen de eigenbijdrage over de resterende looptijd moeten aftikken.
[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 20-06-2019 07:47 ]
Bij ons mag je geeneens een eigen bijdrage dus dat scheelt haha.
Officieel heet het ook anders "leasenormoverschrijding" en is die niet aftrekbaar van de belastingScrtz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:26:
Bij ons mag je geeneens een eigen bijdrage dus dat scheelt haha.
Source: https://www.mazda.nl/zake...age-aftrekbaar-bijtellingEen eigen bijdrage voor het privégebruik van een leaseauto kan fiscaal aftrekbaar zijn. Een eigen bijdrage is bijvoorbeeld een vast bedrag per maand of een vast bedrag per gereden privékilometer. Het is belangrijk dat het gaat om een bijdrage ‘voor privégebruik’. Als dat schriftelijk is vastgelegd, kan de bijdrage via de loonadministratie in mindering worden gebracht van de belaste brutobijtelling.
Een eigen bijdrage voor een duurdere leaseauto dan de autoregeling binnen het bedrijf toestaat – een zogeheten ‘leasenormoverschrijding’ – is alleen aftrekbaar in de verhouding waarin de privékilometers staan ten opzichte van het totale aantal kilometers. Hierbij moet het gaan om een afzonderlijke vergoeding, dus los van de vergoeding voor het privégebruik.
De Belastingdienst keurt het wel goed dat een leasenormoverschrijding wordt opgenomen in de bijdrage voor het privégebruik. Er moet dan wel expliciet schriftelijk worden vastgelegd dat het een vergoeding ‘voor privégebruik’ betreft. Ook een eventuele afkoopsom bij het einde van de dienstbetrekking en de kosten van accessoires kunnen worden meegenomen in deze bijdrage.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Net even Voice Control getest. Ik: navigeer naar..... Voice Contol: naar huisadres. WTF? Was ik al klaar dan?
2e poging: Ik: Navigatie. Voice Contol: naar hoofdscherm.
Kortom: ik vergeet altijd Voice Control en ik geloof dat ik dat maar zo hou.
2e poging: Ik: Navigatie. Voice Contol: naar hoofdscherm.
Kortom: ik vergeet altijd Voice Control en ik geloof dat ik dat maar zo hou.

Bij Android Auto kan je ook de knop langer inhouden, dan krijg je de Google variant. Dat wist ik dus niet, totdat ik deze post zag en het daarna vanmorgen ook probeerde.Pannekoek81 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:02:
[...]
Als je een iPhone hebt en CarPlay gebruikt dan dat knopje langer indrukken en je kan Siri een opdracht geven. Uiteraard mis je dan nog steeds de commando’s van de rest maar goed is het knopje niet helemaal waardeloos
[ Voor 9% gewijzigd door Uffeltje op 20-06-2019 14:29 ]
Zo, buurman even blij gemaakt. Ik was toch voor onze Caddy's bezig en dacht: ach ja, de man heeft nog Kaarten van 2016. Hij rijdt veel in Frankrijk, binnendoor. En dan is 2016 al snel de weg kwijt.
Waar woon je, dealer hier heeft gewoon een GTI staan. Anders probeer je die van mij ffRPHN schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:59:
[...]
Ik heb toegang tot de configurator van onze lease maatschappij (Volkswagen dealer) hehe. Ik heb de GTI versie vergeleken met DirectLease en in de configurator van de lease maatschappij is de lease prijs daar 100 euro per maand goedkoper dan bij DirectLease.
[...]
[...]
Nog even afwachten inderdaad... Begreep van collega's zo lang het binnen het budget past is er geen issue.
Dank allen voor jullie reactie's!
Ik weet niet hoe de 1.5 rijdt, maar ik moet eerlijk toegeven dat de GTI wel leuk is maar ik weet niet of dit het prijsverschil echt waard gaat zijn.
Als ik snel in de prijslijst kijk zit de GTI op 30k en de highline 1.5 op 36k. Eerste heeft een 6DSG, tweede een 7DSG. Waarbij de highline volgens mij een standaard beter pakket heeft. Executive pakket zit op de highline standaard, GTI een optie (1200 euro).
Daarbij een hogere bijtelling en brandstof verbruik, dus hogere leaseprijs.
Dat wist ik ook nietUffeltje schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:28:
[...]
Bij Android Auto kan je ook de knop langer inhouden, dan krijg je de Google variant. Dat wist ik dus niet, totdat ik deze post zag en het daarna vanmorgen ook probeerde.

Hoi! Sinds vandaag de eigenaar van een nieuwe VW Polo.
Nu heb ik wel zo'n fijne Guide & Inform Basic abonnement, maar ik vind het erg lastig om continu de hotspot via de telefoon te moeten openen en dergelijke. Zit wel een papiertje bij dat de auto connected is, maar dus ook niet zó connected.
Nu kan ik als oplossing daarvoor natuurlijk een de officiele VW CarStick gaan kopen, maar ik lees ook verhalen dat een dongle van Huawei ook past. Iemand enig enig ervaring hier mee? Of zit er ergens ook een SIM-kaart slot in de auto zelf verborgen?
Nu kan ik als oplossing daarvoor natuurlijk een de officiele VW CarStick gaan kopen, maar ik lees ook verhalen dat een dongle van Huawei ook past. Iemand enig enig ervaring hier mee? Of zit er ergens ook een SIM-kaart slot in de auto zelf verborgen?
[ Voor 15% gewijzigd door einschtein op 20-06-2019 22:52 ]
ooit eens in mijn oude Volvo met de telefoon genavigeerd, maar de kids op de achterbank bleven Mac Donalds roepen, terwijl ze het niet eens blieven....fheerens schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 00:59:
Eens, stembesturing op de A3 is geweldig.
[...]
Eens, de stembesturing in de A3 is echt top. Had hem tijdelijk voor 3 weken als voorloop en heb 2 keer proef gereden. Mits er niet al teveel omgevingsgeluid is werkt het prima
Volgens mij heeft alleen de combinatie Discover Pro én uitgebreid telefoonpakket samen een simkaartslot in het dashboardkastje.einschtein schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:50:
Hoi! Sinds vandaag de eigenaar van een nieuwe VW Polo.Nu heb ik wel zo'n fijne Guide & Inform Basic abonnement, maar ik vind het erg lastig om continu de hotspot via de telefoon te moeten openen en dergelijke. Zit wel een papiertje bij dat de auto connected is, maar dus ook niet zó connected.
Ik heb een Huawei E8372h-153 - 4G Dongle erin zitten. Die ligt met een USB verlengsnoertje bij het reservewiel. Werkt prima. Gaat automatisch met de auto mee aan- en uit, geen omkijken naar, heb hem al een jaar niet meer in handen gehad.
Er zit wel een extra sim ergens ingebouwd van VW zelf, want ook zonder Dongle werken een aantal Carnet-functies zoals uitlezen boordcomputer, melding bij alarm, noodoproepen etc. Maar je kan er zelf geen gebruik van maken.
Hm, uitgebreid telefoonpakket, nee, dat zit er niet in.Dennisdn schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 06:02:
[...]
Volgens mij heeft alleen de combinatie Discover Pro én uitgebreid telefoonpakket samen een simkaartslot in het dashboardkastje.
Ik heb een Huawei E8372h-153 - 4G Dongle erin zitten. Die ligt met een USB verlengsnoertje bij het reservewiel. Werkt prima. Gaat automatisch met de auto mee aan- en uit, geen omkijken naar, heb hem al een jaar niet meer in handen gehad.
Er zit wel een extra sim ergens ingebouwd van VW zelf, want ook zonder Dongle werken een aantal Carnet-functies zoals uitlezen boordcomputer, melding bij alarm, noodoproepen etc. Maar je kan er zelf geen gebruik van maken.
Je geeft aan dat je de dongle bij het reservewiel hebt liggen, waar heb jij de USB zelf in gestoken? Zo'n dongle lijkt mij ook een prima oplossing, ik wil alleen niet dat ik heel veel last krijg van de USB-kabel of dat deze als bestuurder altijd in het zicht zit.
Achterin de kofferbak zit aan de rechterkant een 12v-contact. Daar gaat ie naartoe voor de power.
Overigens heb ik ook een lange USBkabel van achter naar voren lopen voor een andere stoomvrager. Die kun je netjes onder het plastic duwen langs de stoelen zodat je kabels uit zicht houdt.
Overigens heb ik ook een lange USBkabel van achter naar voren lopen voor een andere stoomvrager. Die kun je netjes onder het plastic duwen langs de stoelen zodat je kabels uit zicht houdt.
[ Voor 59% gewijzigd door Dennisdn op 21-06-2019 11:09 ]
Kijk, daar heb ik wat aan! Dan is een dongel de beste oplossing inderdaad. Thanks!Dennisdn schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:54:
Achterin de kofferbak zit aan de rechterkant een 12v-contact. Daar gaat ie naartoe voor de power.
Overigens heb ik ook aan lang USBkabel van achter naar voren lopen voor een andere stoomvrager. Die kun je netjes onder het plastic duwen langs de stoelen zodat je kabels uit zicht houdt.
Preeeeeeeuuuuut
Vermoedelijk lekkende waterpomp. Straks effe omhoog halen en fingers crossed dat het dat niet is
Lekt teeny weenie beetje water. Het doekje onderaan het blok is mesnat en drukt KVS. Please laat het leidingetje zijn
Vermoedelijk lekkende waterpomp. Straks effe omhoog halen en fingers crossed dat het dat niet is

Lekt teeny weenie beetje water. Het doekje onderaan het blok is mesnat en drukt KVS. Please laat het leidingetje zijn
Iets in mij zegt dat ik de 12V in de kofferbak niet heb, ofzo.Dennisdn schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:54:
Volgens mij is dat al wel een poosje standaard tegenwoordig. Anders zijn er nog wel andere opties. Die dongle is maar klein. Sommige uitvoeringen hebben een USB onder de armsteun. Die bij de aansteker kan je gebruiken en in het ergste geval is het vrij simpel een 12v aansluiting te (laten) maken ergens uit het zicht onder het dashboard. Dat doe ik altijd voor de carkit.einschtein schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:03:
[...]
Iets in mij zegt dat ik de 12V in de kofferbak niet heb, ofzo.
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 21-06-2019 21:39 ]
Iemand trouwens ervaring met het ervaring van de Mijn Volkswagen app? Inmiddels ook de vraag bij Volkswagen uit gezet, maar wat ik ook doe: de app Mijn Volkswagen blijft aangeven, nadat ik mijn kenteken in heb gevoerd, dat de auto niet connected is.
Je weet dat je daarvoor in de auto een speciale module nodig hebt?einschtein schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 22:30:
Iemand trouwens ervaring met het ervaring van de Mijn Volkswagen app? Inmiddels ook de vraag bij Volkswagen uit gezet, maar wat ik ook doe: de app Mijn Volkswagen blijft aangeven, nadat ik mijn kenteken in heb gevoerd, dat de auto niet connected is.
https://shop.volkswagen.nl/auto-accessoires/connected-car/
Het pakket wat je in je eerste post beschreef: "Guide & Inform Basic" is van CarNet.
MijnVolkswagen en CarNet zijn 2 verschillende dingen. Anders even een paar bladzijden teruglezen, is hier regelmatig over gesproken de laatste tijd.
[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 22-06-2019 07:50 ]
Ik heb een touran uit 2018 met discover media.
Echter merk ik dat de dab+ super irritant doet. Om de zoveel minuten gaat hij van laten we zeggen normaal volume naar zacht.
Als ik dan even van zender wissel en weer terug is het volume weer normaal.
Iemand anders die dit ook heeft? Of een idee heeft wat dit kan zijn? (Steeds andere zender in het netwerk ofzo?)
Echter merk ik dat de dab+ super irritant doet. Om de zoveel minuten gaat hij van laten we zeggen normaal volume naar zacht.
Als ik dan even van zender wissel en weer terug is het volume weer normaal.
Iemand anders die dit ook heeft? Of een idee heeft wat dit kan zijn? (Steeds andere zender in het netwerk ofzo?)
Schakelt je DAB niet over naar FM? Hij laat DAB zien links onder in maar achter de zender naam staat dan vaak FM
Soms schakelt hij inderdaad naar FM maar meestal wordt het geluid gewoon zachter.Goldman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:47:
Schakelt je DAB niet over naar FM? Hij laat DAB zien links onder in maar achter de zender naam staat dan vaak FM
Rij vaak op de A9 van Haarlem naar Alkmaar en dan gebeurt het wel een keer of 5 a 6 op dat korte stukje.
Klopt! Ben ik inderdaad van op de hoogte.Dennisdn schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:45:
[...]
Je weet dat je daarvoor in de auto een speciale module nodig hebt?
Het pakket wat je in je eerste post beschreef: "Guide & Inform Basic" is van CarNet.
MijnVolkswagen en CarNet zijn 2 verschillende dingen. Anders even een paar bladzijden teruglezen, is hier regelmatig over gesproken de laatste tijd.
Inmiddels dealer aan de lijn gehad evenals Volkswagen zelf, wordt zo terug gebeld over hoe en wat.
Mijne is vandaag vervangen. Kan bij het grofvuil.SadisticPanda schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:13:
Preeeeeeeuuuuut

M3P 24'
Ook lek of gelijk vervangen met riem?Vissa66 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:10:
[...]
Mijne is vandaag vervangen. Kan bij het grofvuil.![]()
[Afbeelding]
Lek, heel erg lek. Verloor de inhoud van het reservoir binnen een dag.
M3P 24'
Het heeft volgens mij met de dekking te maken, ik je het zelfde heuvel, uit mijn hoofd ongeveer ter hoogte van Spaarndam op de A9 switcht ie naar FM, ik heb er zelf geen tijd ingestoken maar kan je niet in de settings iets aanpassen dat er bij FM signaal iets meer volume uit moet komen? Of simpel even op FM je volume instellen en dan weer terug naar DAB?Dracula schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:49:
[...]
Soms schakelt hij inderdaad naar FM maar meestal wordt het geluid gewoon zachter.
Rij vaak op de A9 van Haarlem naar Alkmaar en dan gebeurt het wel een keer of 5 a 6 op dat korte stukje.
Heb je een 12v autolader?Dracula schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:49:
[...]
Soms schakelt hij inderdaad naar FM maar meestal wordt het geluid gewoon zachter.
Waar zit het lek nu dan, kun je dat eens aangeven op de foto?Vissa66 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:10:
[...]
Mijne is vandaag vervangen. Kan bij het grofvuil.![]()
[Afbeelding]
Das balenSadisticPanda schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:13:
Preeeeeeeuuuuut

Ineens de distributieriem meenemen? (of is die al gedaan op jouw Tiguan?)
De Passat zou zijn distributieriem over een paar duizend km (210k km) moeten hebben. Eigenlijk zou daar ook gewoon de waterpomp mee genomen moeten worden.
Ik aan het overwegen om die Passat privé over te nemen achter zijn lease.04/2015 Passat 2.0TDI handbak met straks 220k op de klok. Als ik op de wholesale sites kijk moet zoiets 10 a 11000 euro opleveren. Is dat het waard? Ik ben aan het twijfelen. Op zich wel een erg goede wagen.
De Golf 7 Variant blijft ondertussen verbazen. Ondertussen na 4500km en nog steeds iets zuingier aan het worden. Laatste tankbeurt was 5.03l/100km, over heel zijn (korte) leven tot nu toe gemiddeld 5.29l/100km oftewel 1 op 19
De bijhorende 900 a 950km tussen de tankbeurten is mooi meegenomen.
Was het plan om de distributieriem mee te nemen, geen half werk hier. 90kAndRo555 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:18:
[...]
Das balen![]()
Ineens de distributieriem meenemen? (of is die al gedaan op jouw Tiguan?)
De Passat zou zijn distributieriem over een paar duizend km (210k km) moeten hebben. Eigenlijk zou daar ook gewoon de waterpomp mee genomen moeten worden.
Ik aan het overwegen om die Passat privé over te nemen achter zijn lease.04/2015 Passat 2.0TDI handbak met straks 220k op de klok. Als ik op de wholesale sites kijk moet zoiets 10 a 11000 euro opleveren. Is dat het waard? Ik ben aan het twijfelen. Op zich wel een erg goede wagen.![]()
De Golf 7 Variant blijft ondertussen verbazen. Ondertussen na 4500km en nog steeds iets zuingier aan het worden. Laatste tankbeurt was 5.03l/100km, over heel zijn (korte) leven tot nu toe gemiddeld 5.29l/100km oftewel 1 op 19
De bijhorende 900 a 950km tussen de tankbeurten is mooi meegenomen.
In mijn geval zat het volgens de monteur bij de afdichting van de pomp naar het tandwiel. Maar het kan op meerdere plekken falen.mb1 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:20:
[...]
Waar zit het lek nu dan, kun je dat eens aangeven op de foto?
Design is nog steeds ruk volgens hem. Vooral bij Audi komt het veel voor, zelfs nog bij de allernieuwste modellen. Het schijnt dan ook weer een kwestie van tijd te zijn voordat hij wederom gaat lekken.

M3P 24'
Het is wel armoedig gesteld met de kwaliteit van Volkswagen zeg... elektronica, motorisch, het gaat allemaal wel heel erg snel stuk.
Ehm nee.. dwz er zit een usb aansluiting in de auto waar wel af en toe mijn telefoon aan hangt maar in de sigaretenaansteker geval 12v aansluiting zit niks.
Weet je toevallig ook hoe het zit met VW Media control app? Is daar Carnet voor nodig? aparte module? EnzDennisdn schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:45:
[...]
Je weet dat je daarvoor in de auto een speciale module nodig hebt?
Volgens mij werkt dat ook wel zonder connectiepakket omdat het alleen maar een afstandsbediening is van de Discovery.Soullancer schreef op maandag 24 juni 2019 @ 03:07:
[...]
Weet je toevallig ook hoe het zit met VW Media control app? Is daar Carnet voor nodig? aparte module? Enz
Krijg het niet voor elkaar met een discover proDennisdn schreef op maandag 24 juni 2019 @ 06:28:
[...]
Volgens mij werkt dat ook wel zonder connectiepakket omdat het alleen maar een afstandsbediening is van de Discovery.
Heb je wel een WLAN-verbinding? (WiFi netwerk in auto)Soullancer schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:32:
[...]
Krijg het niet voor elkaar met een discover pro
Zeker, alleen geen internet hotspotDennisdn schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:05:
[...]
Heb je wel een WLAN-verbinding? (WiFi netwerk in auto)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS