Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.020 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fwiw: als jij een dealership / onderhoud hebt, reken je je werkplaats per werkplek. Iedere werkplek (brug, whatever) levert geld op. Als je die dan ineens af zou moeten staan onder het mom van "service" dan levert dat vrijwel niks op, terwijl als je hem zelf gebruikt je gewoon de volle mep pakt.
Dus imho vrij logisch dat een dealer dat weigert. Levert minder op en laat andere klanten langer wachten tot ze een beurt ingepland kunnen krijgen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:27

GerCor

Zonder dallen geen pieken

The Eagle schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:28:
Fwiw: als jij een dealership / onderhoud hebt, reken je je werkplaats per werkplek. Iedere werkplek (brug, whatever) levert geld op. Als je die dan ineens af zou moeten staan onder het mom van "service" dan levert dat vrijwel niks op, terwijl als je hem zelf gebruikt je gewoon de volle mep pakt.
Dus imho vrij logisch dat een dealer dat weigert. Levert minder op en laat andere klanten langer wachten tot ze een beurt ingepland kunnen krijgen.
Zeker, helemaal mee eens. Het één hoeft het ander niet te hinderen. Er is in een showroom altijd ruimte. Al was het maar om het nieuwste model te tonen, of achterin waar de moeilijk verkoopbare modellen staan. Voor een achteruitrijcamera of spiegels is geen brug/werkplaats nodig. Denk aan - het is maar een idee - zet buiten op de parkeerplaats een tent neer. Net zoals je een paar jaar geleden bij vrijwel elke supermarkt zag; van die bedrijfjes die sterretjes in autoruiten repareren.

Maar goed, ik heb mijn hele leven bij bedrijven gewerkt waar het motto was en is: 'het onmogelijke doen we direct, wonderen duren iets langer'.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Yess volgende week komt hij, de touran 1.5 comfortline business dsg… kenniewachten
Exit Seat Althea Ecomotive TDI, was een fijne auto, met voor de prijs van een 2e hands touran alles nieuw. Helaas wordt er niets vergelijkbaars meer gemaakt door Seat. Dan maar weer stuivertje wisselen met VW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:28

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Succes met wachten

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:05
Waar maak je je zorgen om met de dq200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Nu online
Dan hebben we nog geluk dat er al een onderweg was die grotendeels aan de eisen voldeed, anders hadden we meer moeten betalen (model 2020) en langer moeten wachten (14 weken oid) nu slechts 4..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Soullancer schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:49:
[...]

Waar maak je je zorgen om met de dq200?
Naja, het is lease, dus echt zorgen niet. Alleen geen zin in gelazer of extra dealerbezoekjes oid. Kreng moet het gewoon doen, en goed ook.
Maar nu ik weet dat ie mogelijk kuren kan vertonen (en al 70k gelopen heeft) ga ik er op letten en das niet handig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:05
The Eagle schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:43:
[...]

Naja, het is lease, dus echt zorgen niet. Alleen geen zin in gelazer of extra dealerbezoekjes oid. Kreng moet het gewoon doen, en goed ook.
Maar nu ik weet dat ie mogelijk kuren kan vertonen (en al 70k gelopen heeft) ga ik er op letten en das niet handig.
Echt problemen met de laatste jaren valt mee.
Als t koud en vochtig is kan hij soms wat zeuren of slippen tot hij warm is.. maar dat is weer door de slijtvaste eigenschappen van die nieuwe platen
Denk niet dat je er wakker om hoeft te liggen komende tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Achterhaald.

[ Voor 84% gewijzigd door GerCor op 03-06-2019 01:18 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Betrouwbare bron is dan de website van Pouw en Haas zelf?

https://www.pouw.nl/nieuws/item/fusie-pouwautohaas

en de website van Haas die een automatische forward doet naar de website van Pouw?

Whoops, herladen voordat je reageerd. Wel 24 mei al een mail van gehad ;)

[ Voor 18% gewijzigd door yamahabest op 03-06-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

yamahabest schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:12:
Betrouwbare bron is dan de website van Pouw en Haas zelf?
Nee, medewerker van Pouw. Ze vertelde het gisteren. Ze had het over een overname maar blijkbaar is het een fusie.

Maar zo kwam ik er ook achter dat Pouw eigendom is van Emil Frey Nederland. Nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:34
@GerCor Weet jij nog waar jij die dynamische knippers had gevonden van Osram? Voor in de zijspiegels?

Ik kan ze enkel nog vinden in het zwart en wit. Ik dacht toch te menen dat Osram ze ook in het helder had waarbij de verklikker aan de binnenzijde van de spiegel zou blijven werken.

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:08:
@GerCor Weet jij nog waar jij die dynamische knippers had gevonden van Osram? Voor in de zijspiegels?

Ik kan ze enkel nog vinden in het zwart en wit. Ik dacht toch te menen dat Osram ze ook in het helder had waarbij de verklikker aan de binnenzijde van de spiegel zou blijven werken.
Ik heb zelf het idee dat ze met wit de 'glasversie' bedoelen. Zo te zien is het ledstripje wit in een transparant plastic behuizing

https://auto-parts-europe...r_model-white_vw_golf_vii

Trouwens, nog een mooie retrofit voor GTI 2016 modellen:

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 03-06-2019 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
GerCor schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:35:
[...]

Maar zo kwam ik er ook achter dat Pouw eigendom is van Emil Frey Nederland. Nooit van gehoord.
Groot Zwitsers concern wat veel in Nederland opgekocht heeft afgelopen jaren. O.a Nefkens Peugeot en Autohaas, maar bijvoorbeeld ook de BMW Ekris-vestigingen en MKB-Lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenneh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:48
Wat een belachelijke levertijd van de Polo zeg. Begin februari besteld, levertijd was rond de 5 maanden (vond ik al lang), en van de week gebeld dat hij nu pas in oktober komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Svenneh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:43:
Wat een belachelijke levertijd van de Polo zeg. Begin februari besteld, levertijd was rond de 5 maanden (vond ik al lang), en van de week gebeld dat hij nu pas in oktober komt.
Ik vermoed dat ze die levertijd bewust lager doorgeven om geen mensen af te schrikken. Volgens mij was het in februari ook al wel bekend dat de polo minstens 6-7 maanden levertijd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:33:
[...]

Ik heb zelf het idee dat ze met wit de 'glasversie' bedoelen. Zo te zien is het ledstripje wit in een transparant plastic behuizing

https://auto-parts-europe...r_model-white_vw_golf_vii

[YouTube: OSRAM Dynamic Mirror Indicators GOLF 7 EINBAU]

Trouwens, nog een mooie retrofit voor GTI 2016 modellen:

[YouTube: Upgrade 8" MIB2 Discover Pro Glass Retrofit Install w Android Carplay on MK7 / MK7.5 Golf GTI R [HQ]]
Thanks, ga ik die bestellen!

Dat is zeker een mooie retrofit. Wist niet dat het kon zonder de unit te vervangen in het dashboardkastje. @Rainesh dit kan dus blijkbaar? :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
Vissa66 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:32:
[...]

Thanks, ga ik die bestellen!

Dat is zeker een mooie retrofit. Wist niet dat het kon zonder de unit te vervangen in het dashboardkastje. @Rainesh dit kan dus blijkbaar? :)
VW verkoopt ze nu zelf ook, dynamische knipperlichten voor in de spiegels.

Retrofit kende ik niet. Nooit geweten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Weekje of 2 geleden met de wagen op autosnelheid ladder tegen gekomen. Vrachtwagen voor me heeft ze eerst ontweken. Ik grotendeels. Ik heb ze nog tussen de wielen kunnen nemen, maar niet zonder schade. :
- bodemplaat kapot/gebarsten
- blutsen in de uitlaatbuis
- ophangpunt einddemper afgeknapt en ferme deuk erin. Ook niet helemaal dicht meer want je voelt lucht ontsnappen.
- opligger band stuk en rem op 1 kan stuk

De e-niro achter mij (op acc) heeft gewoon de ladder niet gezien.
Zonder remmen er los over. Doordat ik ze geraakt hebt, was ze dwarser gaan liggen. Zichtbare schade was 2 lekke banden, gebroken velg, bumpers en zijkant volledig beschadigd. Onderkant wil ik niet weten :D

Verzekeringspapiereningevuld samen met politie tegen onbekenden. Gelukkig heeft verzekering ism politie de eigenaar van de ladder gevonden...dus nu wachten achter centjes. Bodemplaat is al vervangen, uitlaat is voorlopig gefixd maar deuk zit er nog nog altijd in en is op verschillende plaatsen nog steeds beschadigt, en scheurtjes erin...wordt nieuwe wss.

Rij je eens met je privewagen op de rechterband met aanhanger, kom je dit tegen. Wel blij dat ik de schade nog kunnen beperken heb. Als ik de wagen zag achter mij

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:36:
Die heeft Vissa66 er nu ook opzitten. Zijn de Dynablinks. Alleen in zwart verkrijgbaar en geen verklikkerlampje aan de binnenzijde spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Rainesh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:36:
[...]

Retrofit kende ik niet. Nooit geweten.
Klopt zijn dynablinks. Die heb ik nu, maar daarbij werkt de verklikker niet meer. Zijn niet fel genoeg. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:28:
[...]

Klopt zijn dynablinks. Die heb ik nu, maar daarbij werkt de verklikker niet meer. Zijn niet fel genoeg. :P
En, niet toegestaan in Duitsland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VaqsW9x1s8dLvBjQfTl891rv/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 03-06-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
Zelf sinds kort een nieuwe leasewagen, een Golf VII mk2 1.5 Highline Business R. Lekker bezig met de instellingen van het AID en uiteraard de discover media. Het lukt mij niet helaas niet om de navigatie op zowel de discover als de AID te krijgen. Bij een collega van mij lukt dat wel (discover pro) is hier iets aan te doen of is het gewoon niet mogelijk met de media? Vind het stiekem wel raar dat het niet lijkt te lukken maar goed.

Daarnaast blijkt het helaas geen connected versie te zijn :(. Niet goed op gelet blijkbaar, had verwacht dat dit inmiddels (2019 model) wel standaard zou zijn. Maar daar kan ik een module voor kopen en laten installeren. Alleen vraag ik mij af of deze het waard is. Ik rijd de auto zakelijk en niet in de bijtelling dus wellicht is het handig voor de km standen etc. Iemand hier ervaring met beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
De maps tegelijk op zowel AID als infotainment is alleen mogelijk met de Discover Pro. Ik vermoed gewoon een geval software limitatie, want de Discover Pro uit eind 2014 (die een stuk trager is dan een moderne Media) kan het gewoon op beide tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Tribunus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:18:

Daarnaast blijkt het helaas geen connected versie te zijn :(. Niet goed op gelet blijkbaar, had verwacht dat dit inmiddels (2019 model) wel standaard zou zijn. Maar daar kan ik een module voor kopen en laten installeren. Alleen vraag ik mij af of deze het waard is. Ik rijd de auto zakelijk en niet in de bijtelling dus wellicht is het handig voor de km standen etc. Iemand hier ervaring met beide?
Er zijn 2 verschillende dingen: "Connected" waarbij een extra kastje nodig is en "Car-Net" waarbij dat niet nodig is. Voor Car-Net heb je wel weer een abonnement nodig (en een wifi-dongle of smartphone), maar voor zover ik zelf heb meegemaakt krijg je daarvan de eerste 3 jaar gratis bij een nieuwe auto. Met Car-Net kan je vrijwel dezelfde dingen als "Connected".

https://www.volkswagen.nl.../mobiele-diensten/car-net

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 04-06-2019 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
@Dennisdn dank voor je antwoord, weet jij ook of rittenregistratie dan gaat werken? Dat vind ik alleen terug met de “connected” versie. Ik zie daar voor nu wel de meerwaarde in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Tribunus schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:16:
@Dennisdn dank voor je antwoord, weet jij ook of rittenregistratie dan gaat werken? Dat vind ik alleen terug met de “connected” versie. Ik zie daar voor nu wel de meerwaarde in.
Beperkt. Niet zo fancy als in de Mijn VW-app.

Je kunt alle ritten terug zien in Carnet met gegevens vanuit de boordcomputer. Maar het geeft geen mooie overzichten en volgens mij kan je ze niet identificeren als zakelijk of privé.

Toevallig hebben we hier in dit topic een paar dagen geleden erover gesproken en Mijn VW-app is echt een Nederlands ding, Car-Net niet. En de bijtelling-ellende hebben we alleen in NL. Daarom zit het denk ik niet heel uitgebreid in Carnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Dennisdn schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:22:
[...]

Beperkt. Niet zo fancy als in de Mijn VW-app.

Je kunt alle ritten terug zien in Carnet met gegevens vanuit de boordcomputer. Maar het geeft geen mooie overzichten en volgens mij kan je ze niet identificeren als zakelijk of privé.

Toevallig hebben we hier in dit topic een paar dagen geleden erover gesproken en Mijn VW-app is echt een Nederlands ding, Car-Net niet. En de bijtelling-ellende hebben we alleen in NL. Daarom zit het denk ik niet heel uitgebreid in Carnet.
Hmm oke, nu moet ik zeggen dat ik 250,- voor 3 jaar niet echt een schokkend bedrag vind voor de connected versie van VW. Toch maar even kijken of we dat snel kunnen regelen.

Daarnaast nog een vraag omtrent AID. Ik heb een aantal videos gezien waarin met via het CAR menu de instellingen (weergave) van de AID kan aanpassen. Nu lukt mij dit niet. Zit er nog verschil in de AID+Media combinatie wat betreft een golf en bijvoorbeeld een tiguan of T-ROC? Ik begrijp dat er een duidelijk verschil is tussen de discover Media en Pro maar ik vind het apart dat ik met mijn golf de AID niet kan aanpassen via het car menu (personaliseren)

Of is ook dit weer onderdeel van het connected deel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Tribunus schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:51:
[...]

Hmm oke, nu moet ik zeggen dat ik 250,- voor 3 jaar niet echt een schokkend bedrag vind voor de connected versie van VW. Toch maar even kijken of we dat snel kunnen regelen.

Daarnaast nog een vraag omtrent AID. Ik heb een aantal videos gezien waarin met via het CAR menu de instellingen (weergave) van de AID kan aanpassen. Nu lukt mij dit niet. Zit er nog verschil in de AID+Media combinatie wat betreft een golf en bijvoorbeeld een tiguan of T-ROC? Ik begrijp dat er een duidelijk verschil is tussen de discover Media en Pro maar ik vind het apart dat ik met mijn golf de AID niet kan aanpassen via het car menu (personaliseren)

Of is ook dit weer onderdeel van het connected deel?
Er zijn wel verschillende AID’s. De nieuwe polo’s hebben weer een mooiere dan mijn Golf 7.5 uit 2018 bijvoorbeeld. Maar welke weergave aanpassingen bedoel je? Ik kan alleen de kaart iets groter en tellers kleiner maken bijvoorbeeld met de navigatiekaart in het midden. Verder kan je natuurlijk kiezen tussen kaart, media, bestuurderssystemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Dennisdn schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:00:
[...]

Er zijn wel verschillende AID’s. De nieuwe polo’s hebben weer een mooiere dan mijn Golf 7.5 uit 2018 bijvoorbeeld. Maar welke weergave aanpassingen bedoel je? Ik kan alleen de kaart iets groter en tellers kleiner maken bijvoorbeeld met de navigatiekaart in het midden. Verder kan je natuurlijk kiezen tussen kaart, media, bestuurderssystemen etc.
De AID zoals ik deze nu gebruik heeft een aantal voor ingestelde weergaven, ik gok zo rond de 7. Deze kan je kiezen met de view knop. Alleen kan je dus op sommige modellen na het kiezen via de view knop de tellers ook los personaliseren via de car knop (op de discover media) (eigenlijk verder personaliseren dus)

Ik weet niet of ik een filmpje mag linken maar op 28 seconden vind je wat ik bedoel: YouTube: Active Info Display (customization) + Discover Media in Volkswagen T...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:24
Tribunus schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:42:
[...]

De AID zoals ik deze nu gebruik heeft een aantal voor ingestelde weergaven, ik gok zo rond de 7. Deze kan je kiezen met de view knop. Alleen kan je dus op sommige modellen na het kiezen via de view knop de tellers ook los personaliseren via de car knop (op de discover media) (eigenlijk verder personaliseren dus)

Ik weet niet of ik een filmpje mag linken maar op 28 seconden vind je wat ik bedoel: YouTube: Active Info Display (customization) + Discover Media in Volkswagen T...
Dat is alleen mogelijk bij de nieuwere AID (T-Roc en de Polo o.a.). De versie in de Golf heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Pannekoek81 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:12:
[...]

Dat is alleen mogelijk bij de nieuwere AID (T-Roc en de Polo o.a.). De versie in de Golf heeft dit niet.
Dat is jammer, ik had verwacht dat dit enigszins wel hetzelfde zou zijn. Dank voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

.... :$

[ Voor 130% gewijzigd door GerCor op 04-06-2019 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Tribunus schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:42:
[...]

Nee zoals hierboven al door Pannekoek aangegeven hebben we dat helaas niet in de Golf :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-08 13:52
Wellicht dat jullie dit weten, google geeft geen uitsluitsel en ook in het topic vind ik hier niet echt iets over.
Ik sta op het punt om een Golf VII te kopen uit 2015, echter merk ik wanneer ik de achterbank in het midden aan de onderzijde vast pak en omhoog til, dat er aardig veel speling op zit (lees voelt gewoon los).
De verkoper heeft dit aan de monteurs voorgelegd en die geven aan dat dit normaal is en dat de bank aan de 2 buitenzijdes vastgezet is en dat er alleen bij speciale achterbanken een 3e bevestigingspunt in het midden is aangebracht.

Vroeger was ik een lease rijder en moet eerlijk zeggen dat geen enkele auto die ik tot nu toe heb gereden, van welk merk dan ook dit had. Verder is de auto echt heel netjes, maar ik krijg hier toch een beetje een naar gevoel over.

Klopt het dat de achterbank van een golf vii alleen aan de buitenzijde is bevestigd en niet in het midden vast is gezet?

**edit**
Nu had ik wel deze handleiding gevonden en die geeft inderdaad aan dat er in het midden geen bevestigingspunt zit. Toch voelt het alsof er meer speling op zit dan normaal...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/snvU8QB.png

[ Voor 11% gewijzigd door xeromorphic op 06-06-2019 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Mijn achterbank zit ook zo vast. Maar je moet em wel eerst soort van erin haken aan de achterzijde en dan drukken.

Ik zou haast denken dat de kunsstof blokken (nummer 4) niet goed zijn en even vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Laatst online: 20-08 13:52
Rainesh schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:22:
Mijn achterbank zit ook zo vast. Maar je moet em wel eerst soort van erin haken aan de achterzijde en dan drukken.

Ik zou haast denken dat de kunsstof blokken (nummer 4) niet goed zijn en even vervangen moeten worden.
Thanks! Ik zal de bank er eens uit halen om te kijken hoe dat zit. Heb al aangegeven dat ik hem ga kopen; Dit is het enige wat ik "aan te merken" had op de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:20
Golfje heeft weer een jaar APK, wederom zonder gebreken

Kan niet anders dat het een tikkende tijdbom is :P :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56

Illusion

(the art of)

Ik vermoed dat de electrische lendensteun van mijn bestuurdersstoel niet helemaal lekker is. Is daar zelf iets aan te zien/doen?
Heb uiteraard naar een service-manual of ssp gezocht, maar ik kom steeds op handleidingen voor het merk Seat, ipv de stoel uit. Het betreft de halfleren "comfort seats" met electrische lendensteun en rugleuning uit een Passat 2015

[edit n.a.v. @GerCor hieronder]
Symptomen zijn een combinatie van:
Het lijkt alsof de op-neer knoppen in dat cirkeltje niks doen (hoor wel een motortje zoemen)
Het lijkt alsof de steun niet helemaal in het midden meer zit
Het lijkt alsof ie harder en puntiger is dan eerst.

[ Voor 31% gewijzigd door Illusion op 06-06-2019 15:18 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Illusion schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:46:
Ik vermoed dat de electrische lendensteun van mijn bestuurdersstoel niet helemaal lekker is. Is daar zelf iets aan te zien/doen?
Heb uiteraard naar een service-manual of ssp gezocht, maar ik kom steeds op handleidingen voor het merk Seat, ipv de stoel uit. Het betreft de halfleren "comfort seats" met electrische lendensteun en rugleuning uit een Passat 2015
En dat vermoeden ....... heeft dat verder ook nog een omschrijving of is het de bedoeling dat wij gaan raden? Want als je nou even vermeld wat jij vermoedt dan zou het zo maar kunnen zijn dat iemand dat herkent en jou wellicht kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
xeromorphic schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:10:
[...]

Thanks! Ik zal de bank er eens uit halen om te kijken hoe dat zit. Heb al aangegeven dat ik hem ga kopen; Dit is het enige wat ik "aan te merken" had op de auto.
De bank zit idd op 2 plekken vast, maar bij mij zit hij muurvast en zit er geen speling op. Ik denk dat de bank dan niet helemaal lekker op zijn plek zit. :)

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:12
Vandaag het Helix systeem uit Duitsland voor mijn Passat ontvangen en uiteraard direct ingebouwd....

Was twee uurtjes werk en het resultaat is super !!

Geluid is echt een stuk beter....

Bedankt voor de info @Vissa66

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Retrofit Golf 5 van mijn zoon. LED achterlichten. Hoeft niet gecodeerd te worden. Grote blij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XXbUqG4kwpEwX6AT041bVy1Q/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 10-06-2019 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:08
Leuk zo'n R32. ;)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mijn zoon heeft gisteren - hij was jarig, hoera, hoera, hoera - van zijn maten een Dash Cam gekregen. Goedkoop dingetje maar het werkt prima. Vanmorgen even getest.

Hij reed vorige week naar zijn werk en een vieze rat reed half op zijn weghelft. Resultaat: spiegelglas en richtingaanwijzer kaputt. Politie ter plaatse (jaja) en schadeforumlieren ingevuld. 1 getuige is geen getuige dus die vieze rat ontkent alles. Verzekering keert niks uit.

Snelle en goedkope oplossing: Dash Cam en je voorkomt een heleboel gezeik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mGUcr1VbEh4JRkfznesIKN4z/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nouja wie zegt dat jou zoon de waarheid spreekt GerCor? ;). En zit die andere gozer nu ook te vloeken omdat er geen getuige waren en die vieze rat zegt dat het niet zijn schuld was.

😘

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:59:
Nou ja wie zegt dat jouw zoon de waarheid spreekt GerCor? ;).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MofO9IXth8Ytx228kg0IYUHO/full.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Agossie die GerCor kan alleen maar mensen op hun taalfouten corrigeren. How cute.

Anyways, geen bewijs is jullie woord tegen die van hun ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:56:
Anyways, geen bewijs is jullie woord tegen die van hun ;).
Dat schreef ik al captain obvious. Vandaar de Dash Cam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:20:
[...]

Dat schreef ik al captain obvious. Vandaar de Dash Cam.
Het ging mij meer om het stukje: “vieze rat.”

Ik snap dat jij je zoon gelooft, maar er zijn altijd twee kanten aan een verhaal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:51:
[...]

Het ging mij meer om het stukje: “vieze rat.”

Ik snap dat jij je zoon gelooft, maar er zijn altijd twee kanten aan een verhaal ;).
Hoe dan ook, beter een Dash Cam (laten) monteren als je alleen in jouw auto zit. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:06:
[...]

Hoe dan ook, beter een Dash Cam (laten) monteren als je alleen in jouw auto zit. d:)b
Helemaal mee eens :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Ik vind dat die updates niet regelmatig zijn, de laatste is nog steeds van de 10de maand 2018..
Dit terwijl mijn tomtom al 2 updates gehad heeft.
Is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Reservoir_Dog schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:25:
Ik vind dat die updates niet regelmatig zijn, de laatste is nog steeds van de 10de maand 2018..
Dit terwijl mijn tomtom al 2 updates gehad heeft.
Is dit normaal?
Ik neem maar even aan dat je 't over de navigatie-unit hebt (én niet over een update van een camera, die maakt Tom-Tom namelijk ook) :P

VW brengt ieder haf jaar (November en Mei) een kaartupdate uit en da's behoorlijk 'regelmatig' naar mijn bescheiden mening. De laatste update is ongeveer een maand geleden uitgebracht maar staat waarschijnlijk nog niet op de NL site van VW (PON). Skoda heeft 'm volgens mij al wél op de site gepubliceerd en als je even terug zoekt hier in dit topic dan kun je 'm ook al wel vinden voor de meeste Discover apparaten van VW.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:35:
[...]

Ik neem maar even aan dat je 't over de navigatie-unit hebt (én niet over een update van een camera, die maakt Tom-Tom namelijk ook) :P

VW brengt ieder haf jaar (November en Mei) een kaartupdate uit en da's behoorlijk 'regelmatig' naar mijn bescheiden mening. De laatste update is ongeveer een maand geleden uitgebracht maar staat waarschijnlijk nog niet op de NL site van VW (PON). Skoda heeft 'm volgens mij al wél op de site gepubliceerd en als je even terug zoekt hier in dit topic dan kun je 'm ook al wel vinden voor de meeste Discover apparaten van VW.
Jo Wimmel. Nou verwijt je een ander dat hij niet even de link erbij flanst, maar zelf ook niet doen hè? :F

Updates 2019-2020 voor de Discover vind je vanaf hiero ........

Rainesh in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Jo Wimmel. Nou verwijt je een ander dat hij niet even de link erbij flanst, maar zelf ook niet doen hè? :F

>>knip<<
Afbeeldingslocatie: https://kennl.dk/smileys/images/bull_whip.gif >:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Haha, dat is een mooie. Maar, even zere neus. Neem je die hoestbui nou over van de leasemaatschappij of heb je je inmiddels ingeschreven voor de ID.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:32:
[...]

Haha, dat is een mooie. Maar, even zere neus. Neem je die hoestbui nou over van de leasemaatschappij of heb je je inmiddels ingeschreven voor de ID.3?
Auto zit nog ruim 3 maanden in de lease dus ik moet nog gaan informeren naar het eventuele overnamebedrag. M'n vorige leasewagen was qua bedrag behoorlijk interessant om direct over te nemen echter heb ik dat toen niet gedaan omdat ik er niet snel genoeg iemand voor kon vinden welke 'm daarna verder door wilde gaan rijden (Scirocco 2.0 FSi Highline Plus van nog geen 4 jaar oud was toen voor de meeste mensen in de 'doelgroep' niet écht betaalbaar / interessant.... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 18-09 15:49
Benieuwd naar jullie ervaringen:

Rij een e-Golf met clima. Als die op de laagste stand staat blaast hij nog steeds enorm hard lucht uit, zeker als de airco aan staat. Je voelt het echt blazen. Hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 19:34
@KaiseRRuby Hoeveel roosters staan er open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Alle! Zelfs die achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:03:
Benieuwd naar jullie ervaringen:

Rij een e-Golf met clima. Als die op de laagste stand staat blaast hij nog steeds enorm hard lucht uit, zeker als de airco aan staat. Je voelt het echt blazen. Hoe is jullie ervaring?
Da's bij alle auto's met een KLIMAAT regeling zo (Airco is wat anders en kom je bijna niet meer tegen bij VW).

Probeer 't eens op te lossen door de "temperatuur" iets hoger in te stellen. Ik heb 't 'spel' hier het hele jaar door op 21.5 staan én rijd daarbij bijna altijd met het dak open (kantel-stand) en daarbij alle ventilatieroosters open. Verder zet ik de 'Klima Anlage' ook nóóit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:34:
[...]

Da's bij alle auto's met een KLIMAAT regeling zo (Airco is wat anders en kom je bij niet meer tegen bij VW).

Probeer 't eens op te lossen door de "temperatuur" iets hoger in te stellen. Ik heb 't 'spel' hier het hele jaar door op 21.5 staan én rijd daarbij bijna altijd met het dak open (kantel-stand) en daarbij alle ventilatieroosters open. Verder zet ik de 'Klima Anlage' ook nóóit uit.
Ga ik eens proberen, ik heb de temperatuur zelf inderdaad vaak op 20 graden staan.

Die Klima Anlage, waar vind ik die?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:38:
[...]

Ga ik eens proberen, ik heb de temperatuur zelf inderdaad vaak op 20 graden staan.

Die Klima Anlage, waar vind ik die?
In het Duitse woordenboek :9 (= Climat Control in 't hoog Nederlandsch :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mijn klimaatbeheersingssysteem staat op automatisch. Anders blijft het systeem inderdaad maar doorblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
GerCor schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:40:
Mijn klimaatbeheersingssysteem staat op automatisch. Anders blijft het systeem inderdaad maar doorblazen.
Hij staat bij mij ook op 'auto' maar dat zorgt voor het probleem. Hij staat dan op de laagste stand mogelijk en die laagste stand vind ik eigenlijk nog steeds veel te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Hij staat bij mij ook op 'auto' maar dat zorgt voor het probleem. Hij staat dan op de laagste stand mogelijk en die laagste stand vind ik eigenlijk nog steeds veel te hard.
Dit lampje brandt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OmobiKyihYVNzx9VviUZc9Ir/full.png

Let niet op de bovenste gebogen rij lampjes want het is warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
GerCor schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:50:
[...]

Dit lampje brandt?

[Afbeelding]

Let niet op de bovenste gebogen rij lampjes want het is warm.
Ja. Snap niet zo goed hoe jij dan die andere lampjes nog brandend krijgt, dat kan ik alleen maar door zelf aan die knop te draaien maar dan gaat 'auto' uit. Tenzij ik op 'max' druk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:08:
[...]

Ja. Snap niet zo goed hoe jij dan die andere lampjes nog brandend krijgt, dat kan ik alleen maar door zelf aan die knop te draaien maar dan gaat 'auto' uit. Tenzij ik op 'max' druk.
vcds aanpassing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:08:
[...]

Ja, dat is een optie die je kunt (laten) coderen met VCDS of OBDeleven. Maar dat is weer een ander onderwerp. :+

Hoe dan ook. Misschien eens kijken in het systeem hoe de luchtstromen (ver)lopen. Op de voeten, het raam, enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:12:
[...]

Ja, dat is een optie die je kunt (laten) coderen met VCDS of OBDeleven. Maar dat is weer een ander onderwerp. :+

Hoe dan ook. Misschien eens kijken in het systeem hoe de luchtstromen (ver)lopen. Op de voeten, het raam, enz.
Als je op de "Setup" knop klikt dan kun je daar ook nog kiezen tussen "High - Medium - Low". Hoevaak ik al niet mee gemaakt heb dat er weer iemand dáár aan heeft zitten "prutsen" terwijl "ZE" maar amper 500Mtr. met de auto aan het rijden is geweest.... Kan uitleggen wat ik wil, maar: Ik heb 't inmiddels opgegeven :9

Alles op "High", óveral én áltijd!! (Schijnt overigens een kwaaltje te zijn van 't vrouwelijk geslacht.... Heb ik me laten vertellen).

Daar 't spel op 'Medium' of zelfs 'Low' laten staan schijnt er niet in te krijgen te zijn 8)

Ooit heb ik stiekem bést wel medelijden met jou als ik hoor dat je je auto weer aan vrouw / dochter-lief hebt mee mógen geven. Binnen een kilometer weet de dame hier vaak al zoveel instellingen aan te passen dat ik op z'n minst weer 2 minuten kwijt ben aan 't her-instellen, ook van de radio en DynAudio settings. Zelfde geldt voor dat "driehoekje" bij de camera / parkeersensoren wat ik hier laatst aanhaalde.... Op de één of andere manier roept dat ding "Touch Me" of zoiets. Ie-De-Re keer staat dat spel weer anders als ik m'n auto uit heb mógen lenen....

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 11-06-2019 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:32:
[...]

Als je op de "Setup" knop klikt dan ..... knip
Zijn dat ook ICT-ers dan, die dames? Mijn 'meiden' komen niet aan iets waar SETUP op staat. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:41:
[...]

Zijn Is dat ook een ICT-ers dan, die dames? Mijn 'meiden' komen niet aan iets waar SETUP op staat. _/-\o_
Nog véél erger: Advocaat... :o

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 11-06-2019 16:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die van mij is psychologe. Wist de startknop al niet te vinden :+
En is niet zo technisch en rijdt nooit met cruiscontrol, laat staan met ACC. Blijft dus al bij voorbaat van alle knopjes af. Denk omdat ze bang is dat de schietstoel afgaat oid :P

Soms zijn a-technische vrouwen wel een zegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Als je op de "Setup" knop klikt dan kun je daar ook nog kiezen tussen "High - Medium - Low". Hoevaak ik al niet mee gemaakt heb dat er weer iemand dáár aan heeft zitten "prutsen" terwijl "ZE" maar amper 500Mtr. met de auto aan het rijden is geweest.... Kan uitleggen wat ik wil, maar: Ik heb 't inmiddels opgegeven :9

Alles op "High", óveral én áltijd!! (Schijnt overigens een kwaaltje te zijn van 't vrouwelijk geslacht.... Heb ik me laten vertellen).

Daar 't spel op 'Medium' of zelfs 'Low' laten staan schijnt er niet in te krijgen te zijn 8)

Ooit heb ik stiekem bést wel medelijden met jou als ik hoor dat je je auto weer aan vrouw / dochter-lief hebt mee mógen geven. Binnen een kilometer weet de dame hier vaak al zoveel instellingen aan te passen dat ik op z'n minst weer 2 minuten kwijt ben aan 't her-instellen, ook van de radio en DynAudio settings. Zelfde geldt voor dat "driehoekje" bij de camera / parkeersensoren wat ik hier laatst aanhaalde.... Op de één of andere manier roept dat ding "Touch Me" of zoiets. Ie-De-Re keer staat dat spel weer anders als ik m'n auto uit heb mógen lenen....
Lang leve de profielen in de bmw ;). Kan ze kutten wat ze wilt, het zijn der eigen instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:52:
[...]

Lang leve de profielen in de bmw ;). Kan ze kutten wat ze wilt, het zijn der eigen instellingen ;)
Ook de verwarming en klimaatbeheersing? Want ..... profielen kunnen ook in een VAG hoorrrrrrrrrrrrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 02:26:
[...]

Ook de verwarming en klimaatbeheersing? Want ..... profielen kunnen ook in een VAG hoorrrrrrrrrrrrr.
Yuuuup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 02:26:
[...]

profielen kunnen ook in een VAG hoorrrrrrrrrrrrr.
Al sinds de Golf6 kan je de profielen zelfs aan de sleutels koppelen. Eigen sleutel = eigen instellingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 12-06-2019 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, terug van vakantie door Duitsland met de polo GTI.
Mijn god wat is tanken aan de snelweg duur. 1.73 ofzo. ff de snelweg af en dan een tankstation pakken is 1.47 ongeveer.
verder reed de auto opvallend relaxt. Topsnelheid was 241 op de teller. Volgens mij wijkt hij een paar km af. Volgens het boekje zou die 235 moeten doen dus dat klopt wel redelijk.
Tot de 200 gaat het redelijk rap, daana moeizamer.
Ik vond hem in tegenstelling tot de polo uit 2012 wat minder zweverig aanvoelen bij hoge snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
[...]

Hou op. Mijn vrouwmens (gynaecologe trouwens) ging eens met mijn Tesla op pad. "Ja, ik moest wat invullen en toen ging hij niet meer van een bepaalde modus af en nu kan hij niet meer hard'. Wat moest je invullen dan? 'Ja, dat weet ik niet meer hoor'.

Valet modus ingeschakeld. Hele ochtend bezig geweest met die auto weer in normale modus te krijgen aangezien ik hem niet gekoppeld had aan mijn Tesla account.

Hier in de VW ook. 'Dat adaptive cruisecontrol wil ik niet hoor, dat werkt zo vervelend'. Ja dat komt omdat je normaal gesproken veel te dicht op je voorganger zit en die ACC zorgt voor voldoende afstand. Of: 'Ja, ik kan maar niet wennen aan die achteruitkijkcamera hoor, ik kijk gewoon in de spiegels'.

Joh, dat is allemaal vernieuwing en ja dat is even wennen. Maar je trekt op je werk toch ook die kinderen er niet meer met een kleerhanger uit of weet ik veel, daar heb je toch ook nieuwe dingen?

Blijven rare wezens die vrouwen. :+

Maar dit geheel offtopic natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
KaiseRRuby schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:04:
[...]

Hou op. Mijn vrouwmens (gynaecologe trouwens) ging eens met mijn Tesla op pad. "Ja, ik moest wat invullen en toen ging hij niet meer van een bepaalde modus af en nu kan hij niet meer hard'. Wat moest je invullen dan? 'Ja, dat weet ik niet meer hoor'.

Valet modus ingeschakeld. Hele ochtend bezig geweest met die auto weer in normale modus te krijgen aangezien ik hem niet gekoppeld had aan mijn Tesla account.

Hier in de VW ook. 'Dat adaptive cruisecontrol wil ik niet hoor, dat werkt zo vervelend'. Ja dat komt omdat je normaal gesproken veel te dicht op je voorganger zit en die ACC zorgt voor voldoende afstand. Of: 'Ja, ik kan maar niet wennen aan die achteruitkijkcamera hoor, ik kijk gewoon in de spiegels'.

Joh, dat is allemaal vernieuwing en ja dat is even wennen. Maar je trekt op je werk toch ook die kinderen er niet meer met een kleerhanger uit of weet ik veel, daar heb je toch ook nieuwe dingen?

Blijven rare wezens die vrouwen. :+

Maar dit geheel offtopic natuurlijk.
Dat heeft geeneens zozeer met vrouwen te maken hoor, is met zoveel mensen zo erg. Mijn schoonpa had ook een mooie volle Passat en gebruikte ook niks. Heb je een mooi Discovery pro scherm en dan ga je je iphone gebruiken voor de navigatie.. Ook ergocomfort stoelen en dan maar 1 sleutel gebruiken.

Ik vind dat zelf juist het allerleukste aan een nieuwe auto, alles direct uitproberen en kijken hoe (goed) het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Scrtz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:32:
[...]

Heb je een mooi Discovery pro scherm en dan ga je je iphone gebruiken voor de navigatie..
Ach, mijn vader vertikt het al jaren om een app op zijn iPhone te installeren.
Enige wat ie gebruikt is telefoon en heel heel heel soms sms. Compleet niet te overtuigen dat sommige functies of apps toch echt wel handig zijn in 2019. Maar wel elk jaar een nieuwe nemen |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 12-06-2019 14:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe T-Roc mogen ophalen! Het is een leasewagen, en komende van een Renault Clio kan ik alleen maar zeggen: ik heb absoluut de juiste keuze gemaakt!

VW T-Roc Sport 1.5 TSI 150PK DSG
Indium Grey + Zwart Dak
17 inch Kulmbach (in adamantium zilver)

Klikken voor groter ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7E6AetwSLMpTjLcjoRFAcZdJ/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Knappe wagen en leuke uitvoering. Kan me voorstellen dat het een flinke upgrade is vanaf een Clio.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PublishedMeteor schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:56:
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe T-Roc mogen ophalen! Het is een leasewagen, en komende van een Renault Clio kan ik alleen maar zeggen: ik heb absoluut de juiste keuze gemaakt!

VW T-Roc Sport 1.5 TSI 150PK DSG
Indium Grey + Zwart Dak
17 inch Kulmbach (in adamantium zilver)

Klikken voor groter ;)
[Afbeelding]
Nice! Heb je nou wel of geen TJA? Want ik had begrepen dat het weer leverbaar was, maar van anderen ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mooie bak! Toch staat al dat volk om die gare Peugeot heen 8)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:44:
Mooie bak! Toch staat al dat volk om die gare Peugeot heen 8)
Met ijsjes en milkshake. Maakt bij een Peugeot niks uit als dat over de stoelen en bank gaat. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Laatst online: 18-09 18:24
GerCor schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:37:
[...]

Met ijsjes en milkshake. Maakt bij een Peugeot niks uit als dat over de stoelen en bank gaat. :+
Nou nou nou, niet zo minachtend over Peugeot met je Volkswagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Gisterenmiddag richting het werk kreeg ik plots een schreeuwend alarm op het dashboard met check KVS niveau. :S

Op het werk even snel gekeken, en inderdaad, het niveau was flink laag, bijna compleet verdwenen. Voor het zekere wilde het vrouwtje wel even een liter KVS halen en brengen, top wijf. :>

Beetje zitten zoeken op het internet, en de boosdoener zou wel eens het plastic thermostaathuis kunnen zijn. Heel veel MK6 en MK7 GTI's en R's blijken daar dus last van te kunnen krijgen. Internet staat er vol mee.

Vandaag de brug op, en ja hoor, KVS rond het thermostaathuis! Even geïnformeerd bij de VW dealer, hartverzakking verder, 1650€ schadepost. ;(

Geen coulance niks, voor iets wat vanuit VW gewoon slecht is ontworpen. Ik vind het schandalig.... maar je doet er niks aan.

Gelukkig ken ik iemand die als monteur bij Audi werkt bij desbetreffende dealer. Volgende week zaterdag gaat hij de reparatie uitvoeren voor 900€.

Zucht, dat valt weer even vies tegen. 2 jaar garantie is ook veelste kort bij een VAG product. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Steven.w schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:41:
Nou nou nou, niet zo minachtend over Peugeot met je Volkswagen.
Ik heb net 30 minuten achter de rug in een Peugeot. Wat een sneue bak zeg. Ik had na 5 minuten al pijn in mijn rug. Zijsteun heb je niet. Goed dat er autogordels inzitten want bij een beetje bocht donder je de stoel uit. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Ondanks het KVS debacle, de white edition OSRAMS geïnstalleerd. En van witte kappen terug naar originele zwarte kappen.

Deze zijn VEEL feller dan de Dynablinks, en de verklikker in de spiegel werkt weer! :)

Thanks @GerCor voor de tip!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M5rxx0gr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1HT3Vwrr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EOXpWdJr.jpg

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Nu online
Even een vraagje van een (weer) volkswagen bezitter. Heb een discover media in de touran, ik zou graag het navigatie geluid uit kunnen zetten (deed ik in de seat standaard, behalve als ik ergens een lastige binnenstad in moest) Daarnaast heb ik het idee dat het draadloos laden van de telefoon (samsung S9) niet werkt, maar hoe kan ik dat zien (geen piepjes o.i.d als ik de telefoon er neerleg).Ik stoei ook nog een beetje met de voice commands (krijg spotify niet aan de praat met voice commands) Of moet ik dan de telefoon met een usb en android connect aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 19:34
@HvdBent
Navigatiemeldingen
Druk op voice control -> Navigatie meldingen aan/uit. Omgekeerd als je het weer aan/uit wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Nu online
top thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
HvdBent schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:21:
Daarnaast heb ik het idee dat het draadloos laden van de telefoon (samsung S9) niet werkt, maar hoe kan ik dat zien (geen piepjes o.i.d als ik de telefoon er neer leg.
Ik ken Android niet. Maar de telefoon laat het toch zelf wel zien als hij aan een lader ligt? (Op de iPhone wordt dan de batterij groen met een laad-teken.)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 14-06-2019 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Vissa66 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:01:
Gisterenmiddag richting het werk kreeg ik plots een schreeuwend alarm op het dashboard met check KVS niveau. :S

Op het werk even snel gekeken, en inderdaad, het niveau was flink laag, bijna compleet verdwenen. Voor het zekere wilde het vrouwtje wel even een liter KVS halen en brengen, top wijf. :>

Beetje zitten zoeken op het internet, en de boosdoener zou wel eens het plastic thermostaathuis kunnen zijn. Heel veel MK6 en MK7 GTI's en R's blijken daar dus last van te kunnen krijgen. Internet staat er vol mee.

Vandaag de brug op, en ja hoor, KVS rond het thermostaathuis! Even geïnformeerd bij de VW dealer, hartverzakking verder, 1650€ schadepost. ;(

Geen coulance niks, voor iets wat vanuit VW gewoon slecht is ontworpen. Ik vind het schandalig.... maar je doet er niks aan.

Gelukkig ken ik iemand die als monteur bij Audi werkt bij desbetreffende dealer. Volgende week zaterdag gaat hij de reparatie uitvoeren voor 900€.

Zucht, dat valt weer even vies tegen. 2 jaar garantie is ook veelste kort bij een VAG product. :+
Hey, nog een slachtoffer van het thermostaathuis! Bij ons zou het bij de dealer ook iets van 1500/1600,- kosten. Coulance op een 4 jaar oude Mk.7 GTI met 65K km? Ho maar..

Zijn naar een VW Dealer in België gegaan die het voor 1050,- heeft gedaan. Nog steeds van de pot gerukt duur voor een dergelijk onderdeel natuurlijk, en het heeft ons vertrouwen wel enigszins geschaad. Later kwam er dan een mail van de eerste dealer met het bericht dat ze het toch wel vervelend vonden en iets van coulance konden doen, maar toen was hij al gerepareerd. Vraag me ook af of we dan veel goedkoper uit zouden zijn geweest dan in België.

Edit: het zure is dat je zelfs op iets als een Fiat of Alfa 5 jaar garantie krijgt, en bij veel andere merken ook aanzienlijk meer dan je bij VaG krijgt. Als bij zo'n auto iets dergelijks kapot zou gaan zou het gewoon gerepareerd worden, zoals dat hoort. Laat m.i. ook zien dat ze geen enkel vertrouwen in hun eigen producten hebben, en gekke Henkie die dan nog 55K voor een GTI'tje neer legt.

[ Voor 9% gewijzigd door Kuusj op 14-06-2019 08:53 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Nu online
Dennisdn schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:37:
[...]

Ik ken Android niet. Maar de telefoon laat het toch zelf wel zien als hij aan een lader ligt? (Op de iPhone wordt dan de batterij groen met een laad-teken.)
nee dat zie ik dus niet, maar effe dealer bellen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Kuusj schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:48:
[...]

Hey, nog een slachtoffer van het thermostaathuis! Bij ons zou het bij de dealer ook iets van 1500/1600,- kosten. Coulance op een 4 jaar oude Mk.7 GTI met 65K km? Ho maar..

Zijn naar een VW Dealer in België gegaan die het voor 1050,- heeft gedaan. Nog steeds van de pot gerukt duur voor een dergelijk onderdeel natuurlijk, en het heeft ons vertrouwen wel enigszins geschaad. Later kwam er dan een mail van de eerste dealer met het bericht dat ze het toch wel vervelend vonden en iets van coulance konden doen, maar toen was hij al gerepareerd. Vraag me ook af of we dan veel goedkoper uit zouden zijn geweest dan in België.

Edit: het zure is dat je zelfs op iets als een Fiat of Alfa 5 jaar garantie krijgt, en bij veel andere merken ook aanzienlijk meer dan je bij VaG krijgt. Als bij zo'n auto iets dergelijks kapot zou gaan zou het gewoon gerepareerd worden, zoals dat hoort. Laat m.i. ook zien dat ze geen enkel vertrouwen in hun eigen producten hebben, en gekke Henkie die dan nog 55K voor een GTI'tje neer legt.
Hihi en ik heb nog coulance gehad op 6 jaar oude volkswagen (Belgische wagen) met kapot vliegwiel. (kosten zijn ongeveer vergelijkbaar).

Wel enkel het vervangvliegwiel en de werkuren. Zelf bijgelegd voor versterkt vliegwiel en nieuwe koppelingset wel maar gewoon netjes afgehandeld.

Was zelfs niet door een officiele VW garage, wel een Bovag garage.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Rainesh schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Nice! Heb je nou wel of geen TJA? Want ik had begrepen dat het weer leverbaar was, maar van anderen ook weer niet.
Hoe check ik dit? Als ik in de file sta en de ACC aan heb dan komt de auto automatisch tot stilstand maar optrekken doet hij in ieder geval niet zelf, dan moet ik even kort het gas indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PublishedMeteor schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:31:
[...]

Hoe check ik dit? Als ik in de file sta en de ACC aan heb dan komt de auto automatisch tot stilstand maar optrekken doet hij in ieder geval niet zelf, dan moet ik even kort het gas indrukken.
Als je in de file staat en acc en lane assist staan aan. Stuurt ie dan ook?

Pagina: 1 ... 112 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS