Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:11
Voor de Android Auto users onder ons: https://www.androidplanet...d-auto-donkere-modus/amp/

Edit: nieuws: Android Auto krijgt nieuwe interface en donker thema

Zag dit later pas :)

Goldman wijzigde deze reactie 07-05-2019 11:15 (48%)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:41
Na een korte (als ik de berichten mag geloven) wachtperiode van 2 maanden, eindelijk mijn Polo mogen ontvangen :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:20

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dennisdn schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:59:
[...]

Ik vond het tot nu toe juist wel meevallen. Zit nu rond de 30k in de TSI maar nog geen olie hoeven bijvullen. Waar er in mn vorige Golf7 GTD elke 5000 km een halve liter bij moest. De dealer én leasemaatschappij vonden dat heel normaal en wilden er niet eens naar kijken.

Je moet er natuurlijk mazzel mee hebben. Maar 15k is wel heel weinig tussen de beurten. Ik denk dat 30 normaal is. Tenzij je maar 10k per jaar op de teller zet, dan 1x per jaar. Als autoliefhebber zeg ik alle onderhoud is prima. Maar wellicht kan je wat besparen door naar 30k te gaan en altijd ff langs gaan als ze weer die zomer- en winterchecks doen. Als er wat te halen valt zullen ze je er dan zeker op wijzen.
Ja bij Volkswagen is dit 'heel normaal' 8)7 En dan 30.000km tussen een onderhoudsbeurt.. Onze GTI heeft op 3 jaar tijd aan onderhoud gehad: 1x nieuwe olie. 1x nieuwe remvloeistof. Kan me bijna niet voorstellen dat dit nog 20 jaar goed gaat. Binnenkort sturen we hem zelf maar op een beurt om wat dingen te laten nakijken, maar niet bij de dealer want daar kost een oliebeurtje al 350,-.

Ik las laatst een test in een Duits autoblad (ik denk Autobild maar weet het niet meer zeker) waarin een Golf 7 en (ik meen) een Toyoto werden vergeleken na 300.000km. De Golf had iets van 50 liter olie verbruikt en de Toyota 1 liter. Onze vorige VW zat op 1 liter per 2500km, onze huidige op 1 liter per 7500km. Allebei belachelijk.

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:38
Hier kreeg ik vorige week de melding om m'n oliepeil te controleren, en inderdaad, die zat op minimum niveau. De garage heeft er naar eigen zeggen een halve liter bijgegooid. Gaat om een 1,5L TSI 130 PK, 22.500km gelopen.
Tevens van Volkswagen een gratis upgrade gekregen van de rugleuning achterin. Wegens een terugroepactie heeft Volkswagen de volledige rugleuning van de achterbank vervangen. Ik heb nu een exemplaar met middensteun (met cupholders) en een ski-luik :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:19
Kuusj schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:26:
[...]

Ja bij Volkswagen is dit 'heel normaal'. Onze vorige VW zat op 1 liter per 2500km, onze huidige op 1 liter per 7500km. Allebei belachelijk.
Ik heb een paar keer aan de bel getrokken omdat het bloedirritant was om elke 5000km bij te moeten vullen. Ondanks met tankpas kon afrekenen moet je toch elke keer weer stoppen tankstation in en die kap open gooien etc.

VW en Pon hebben de grens op 1 liter per 500km willen ze überhaupt erna gaan kijken. Belachelijk. Maar je komt er gewoon niet voorbij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:24
[...]

Ja bij Volkswagen is dit 'heel normaal' 8)7 En dan 30.000km tussen een onderhoudsbeurt.. Onze GTI heeft op 3 jaar tijd aan onderhoud gehad: 1x nieuwe olie. 1x nieuwe remvloeistof. Kan me bijna niet voorstellen dat dit nog 20 jaar goed gaat. Binnenkort sturen we hem zelf maar op een beurt om wat dingen te laten nakijken, maar niet bij de dealer want daar kost een oliebeurtje al 350,-.

Ik las laatst een test in een Duits autoblad (ik denk Autobild maar weet het niet meer zeker) waarin een Golf 7 en (ik meen) een Toyoto werden vergeleken na 300.000km. De Golf had iets van 50 liter olie verbruikt en de Toyota 1 liter. Onze vorige VW zat op 1 liter per 2500km, onze huidige op 1 liter per 7500km. Allebei belachelijk.
Andere olie nemen?
Hier heb ik maar amper olie bij moeten vullen met de aangepaste blokken.

Xbox live: Ghesous

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Famous schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:00:
[...]

Andere olie nemen?
Zit gewoon de voorgeschreven olie in, Castrol Edge dus ook geen goedkope brol. Je kunt wel 1 graad dikkere olie erin gooien maar dit lijkt me ook niet bevorderlijk voor het blok (hogere oliedruk etc). Het zou ook eigenlijk gewoon niet nodig moeten zijn, want voor zover ik weet is VW nog zo ongeveer de enige fabrikant op deze aardkloot die het presteert een olieverbruik van 1 liter per 1000km als normaal te bestempelen.

Nu zelfs merken als Alfa en Fiat 5 jaar garantie bieden, merken als Kia en Ford goede concurrentie bieden voor de Golf, en de Golf met de dag duurder lijkt te worden, moet VW echt eens wat meer gaan doen willen ze over 50 jaar nog steeds bestaan. Maar ja, mensen kopen het toch wel natuurlijk.

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Famous schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:00:
[...]

Andere olie nemen?
Ik heb het gevoel dat het bij VAG idd echt per blok (dus niet per model, maar echt blok per blok) verschillend is. Ik heb 1.2 TSI blokken gezien die gewoon 1 op 2000 verbruikte "ja, is een beetje hoog, maar binnen toloranties" en dat was er dan toevallig 1 die nog geen ton op de teller had. Terwijl mijn oude 1.6tdi en de 1.2tsi die ik nu heb allebei amper wat verbruiken. Sterker nog, de 1.6 tdi had tussen 30K beurten niet eens extra olie nodig.

En nu zijn dit eigenlijk nog de "goede blokken" van volkswagen. (1.2 na 2013 dan) Na de horrorverhalen van 1.4 en 1.8 tsi (en tfsi ervoor) durfte ik eigenlijk al daar niet meer voor te gaan.

PSN: Denkoyugo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Hier ook bij laatste olie vervanging. (2.0TDI) -> +-4.2 liter eruit gehaald. DEnk dat er standaard 4.2 of 4.3 op moet. Dat is op 20.000km. Dus ja van verbruik kun je hier echt niet spreken, ondanks opgevoerd blok :)

Lijkt me een hit or miss/ zowel bij diesel als benzine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 16:20
[...]

1.4 TGI gebruikt gewoon nog 502.00 olie en gaat om de 15.000 om een wissel. Doordat de olie zo goedkoop is, betaal je voor een filter + oliewissel € 125. Een keer per jaar oliewissel, 6 maand later onderhoudsbeurt met tweede maal filter en oliewissel.

De 1.9 PD TDI en 1.6 CR TDI hiervoor hadden telkens 5000 km voor de eerste beurt een slok olie nodig, daarna bijna nooit. Waaruit ik afleid dat ze af fabriek het minimum aan olie vullen. Naar het eind verbruikte de 1.9 TDI wat meer olie, maar alleen als ik veel op de motor remde (terugrit vakantie uit de bergen, twee of drie maal per jaar). Heb ze telkens nieuw gekocht en ong. 240.000 km/8 jaar (1.9 TDI) en 200.000 km/7 jaar (1.6 TDI) gehouden. Heb buiten de onderhoudsbeurten telkens maar een 0,5 liter bus olie gekocht en die was niet leeg toen de wagens verkocht werden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

C-sharp schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:11:
[...]

1.4 TGI gebruikt gewoon nog 502.00 olie en gaat om de 15.000 om een wissel. Doordat de olie zo goedkoop is, betaal je voor een filter + oliewissel € 125. Een keer per jaar oliewissel, 6 maand later onderhoudsbeurt met tweede maal filter en oliewissel.
Hmm ik koop Bosch diesel / olie / interieurfilter / luchtfilter + Bus Mannol VW507 olie van 5liter voor een 60tal euro.
Ondanks longlife doe ik gewoon alles 1 maal per jaar, ongeacht kilometers. Alles vervangen is klaar op half uurtje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famous
@Kuusj Ik heb enkel ervaring met de BWA / CCZ / CDL blokken maar als je daar 5W40 Castol in deed was het verbruik (bijna) nihil.
Er waren zelfs mensen die 5W40 voor diesel pakte.

@Denko Uiteraard is elk blok anders ten opzichte van een ander blok met hetzelfde motortype.
Dit brengt opzicht zelf denk ik, qua verbruik, niet zoveel verschil met zich mee.

Hoe je met de auto omgaat en welke olie je erin gooit heeft er denk ik meer mee te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Famous schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:38:

@Denko Uiteraard is elk blok anders ten opzichte van een ander blok met hetzelfde motortype.
Dit brengt opzicht zelf denk ik, qua verbruik, niet zoveel verschil met zich mee.
Zou het inderdaad niet mogen doen. Maar ik heb wel het gevoel dat het er gigantisch om gaat of je "geluk" hebt met welk blok erin zit.

De shit die ik heb gezien bij 1.4 blokken. Dan zou OF elk blok dat van de band kwam rollen totale troep zijn. OF er werd absoluut geen QC op toegepast. Want ik heb collega's gehad die gewoon 1 op 1200 ofzo reden kwa olie, en andere collega's absoluut niks aan olieverbruik. Je kan me dan niet wijsmaken dat deze motoren allebei geweldig van de band kwamen maar persoon 1 had maar net iets anders moeten inrijden dan persoon 2. Vooral dit waren allebei leaseauto's bij een bedrijf wat echt voor 90% uit oudjes bestaat, die gaan hem echt niet koud open jengelen.

Het is dan IMO wel erg makkelijk om het te gooien op andere olie. Die gasten hebben echt nog nooit zelf olie gekocht. Dat gaat naar de dealer, sterker nog, dit zijn het type mensen dat hun ruitenwisservloeistof bij de dealer laten bijvullen.

PSN: Denkoyugo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Famous schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:38:
@Kuusj Ik heb enkel ervaring met de BWA / CCZ / CDL blokken maar als je daar 5W40 Castol in deed was het verbruik (bijna) nihil.
Er waren zelfs mensen die 5W40 voor diesel pakte.

Hoe je met de auto omgaat en welke olie je erin gooit heeft er denk ik meer mee te maken.
Het liefst zou ik gewoon een blok in mijn paar jaar oude auto hebben dat net als zowat ieder ander blok van enig ander merk niet meer olie verbruikt dan mijn Kever met 60 jaar oude techniek ;)
Want dat blijft m.i. belachelijk. Dikkere olie erin gooien is een goede suggestie, maar verhoogt het verbruik en zou gewoonweg niet nodig moeten zijn. Bovendien is het symptoombestrijding, het lost het eigenlijke probleem niet op.

Die olie-ellende is pas begonnen bij de introductie van de FSI motoren en is sindsdien niet noemenswaardig veel kleiner geworden. De oerdegelijke 1.8 8V met 90PK in een Golf 3 die we hebben verbruikt nog steeds geen druppel na 155dkm, maar zo ook mijn Kever niet (al is dat wel een nieuw blok, maar dat veranderd niks aan de onderliggende techniek), en de diverse Kia's die we gereden hebben hadden na 30.000km ook nog steeds hun oliepeil op hetzelfde niveau, of die dingen (demo's) nu afgeragd werden of niet.

Met andere woorden: ik vind dikkere olie erin gooien geen goed 'excuus' om het maar zo te zeggen. Het probleem zou gewoon niet moeten bestaan of men zou niet zo stoïcijns enige vorm van garantie/coulance moeten afwijzen omdat in het boekje staat dat het doodnormaal is dat er blauwe wolken uit je uitlaat komen. En als je auto dan eindelijk meer dan 1 liter per 1000km verbruikt gooien ze het wel weer op iets anders.

Kuusj wijzigde deze reactie 08-05-2019 13:15 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goldman
PakoeDIEP schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:16:
Na een korte (als ik de berichten mag geloven) wachtperiode van 2 maanden, eindelijk mijn Polo mogen ontvangen :).

[Afbeelding: VW Polo]
Wat fotos van binnen ook + specs? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:25
Ik draai android auto vanaf mijn Galaxy S10 op discover media (Volkswagen).
Ik gebruik tevens in de auto een bluetooth noise cancelling headset.

Wanneer ik mijn S10 via USB verbind met discover media heb ik geen geluid meer vanaf mijn S10 naar mijn headset.

Hoe is het voor elkaar te krijgen dat ik audio naar mijn headset heb wanneer S10 verbonden is het discover media??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Rub3s

+3 , omdat het kan

PakoeDIEP schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:16:
Dat is inderdaad kort! Ik wacht al sinds november op m'n Polo ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:22
pitchdown schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:56:
Ik draai android auto vanaf mijn Galaxy S10 op discover media (Volkswagen).
Ik gebruik tevens in de auto een bluetooth noise cancelling headset.

Wanneer ik mijn S10 via USB verbind met discover media heb ik geen geluid meer vanaf mijn S10 naar mijn headset.

Hoe is het voor elkaar te krijgen dat ik audio naar mijn headset heb wanneer S10 verbonden is het discover media??
Kan niet, Android Auto neemt ook alle BT functies over. Heel ruk maar helaas..

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
Rainesh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:09:
[...]

Kan niet, Android Auto neemt ook alle BT functies over. Heel ruk maar helaas..
Is het dan mogelijk om Bluetooth verbinding te hebben tussen en android auto en de headset?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:15

GerCor

Zonder dalen geen pieken

pitchdown schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:02:
[...]

Is het dan mogelijk om Bluetooth verbinding te hebben tussen en android auto en de headset?
Je kunt beter zelf even zoeken op YouTube. Je hebt verschillende mogelijkheden met bluetooth.

YouTube: Galaxy S9/S9+ 4 Important (Hidden) Bluetooth Features

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pitchdown
GerCor schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Je kunt beter zelf even zoeken op YouTube. Je hebt verschillende mogelijkheden met bluetooth.

YouTube: Galaxy S9/S9+ 4 Important (Hidden) Bluetooth Features
Ik heb hier naar gekeken, maar ik heb niet gevonden waar de clue in zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

pitchdown schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:08:
[...]

Ik heb hier naar gekeken, maar ik heb niet gevonden waar de clue in zit.
Was een voorbeeld. Ik denk dat je moet zoeken binnen de mogelijkheden van de telefoon en niet Android Auto.

Me.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:28

Antera

www.lowering.nl/vcds

pitchdown schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:02:
[...]

BT verbinding kan je b.v. in mijn Samsung aanpassen per verbinding. Zo heb ik met een telefoon alleen audio via BT ingesteld en met de andere alleen Telefoon functies. Ga naar de instellingen van de BT en rechts naast de verbinding van het betreffende apparaat kan je naar de opties van die verbinding gaan daar kan je aan zetten of het verbinding moet houden met oproep en/of mediageluid.

Misschien dat de oplossing die je zoekt?

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• pitchdown
Antera schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:43:
[...]

BT verbinding kan je b.v. in mijn Samsung aanpassen per verbinding. Zo heb ik met een telefoon alleen audio via BT ingesteld en met de andere alleen Telefoon functies. Ga naar de instellingen van de BT en rechts naast de verbinding van het betreffende apparaat kan je naar de opties van die verbinding gaan daar kan je aan zetten of het verbinding moet houden met oproep en/of mediageluid.

Misschien dat de oplossing die je zoekt?
Bedankt voor je reactie.
Binnen dit bluetooth overzicht staat android auto er niet bij (logisch, want dat verloopt via usb).
Als android auto gestart wordt (door de usb-kabel aan te sluiten), wordt de bluetooth verbinding tussen mijn S10 en de headset verbroken.

Enig idee nog?

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Oké dat schiet dus niet op. Dan word het pluizen in je telefoon of je de verbinding kan aanpassen ergens dat durf ik dan weer niet te zeggen en kan het zelf zo snel niet vinden. Misschien kan het alleen als je je telefoon root en een eigen versie erop zet maar of dit het oplost en daarmee bepaalde functies vrij geeft durf ik niet te zeggen helaas.

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• The Conman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:53
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:52:
Hier kreeg ik vorige week de melding om m'n oliepeil te controleren, en inderdaad, die zat op minimum niveau. De garage heeft er naar eigen zeggen een halve liter bijgegooid. Gaat om een 1,5L TSI 130 PK, 22.500km gelopen.
Tevens van Volkswagen een gratis upgrade gekregen van de rugleuning achterin. Wegens een terugroepactie heeft Volkswagen de volledige rugleuning van de achterbank vervangen. Ik heb nu een exemplaar met middensteun (met cupholders) en een ski-luik :)
Was dat geen standaard dan? Mijn Golf had ik geleverd met middensteun met cuphouders en ski-luik.

• Sjaak_Afhaak
Geen idee. Ik heb een comfortline uit mid 2018. Wellicht heeft VW ervoor gekozen om dat type achterleuning dan maar standaard te monteren sinds de gebreken aan de oude versie geconstateerd werd.

Hier staat tekst

• The Conman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:53
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:55:
Geen idee. Ik heb een comfortline uit mid 2018. Wellicht heeft VW ervoor gekozen om dat type achterleuning dan maar standaard te monteren sinds de gebreken aan de oude versie geconstateerd werd.
Ik had mijne besteld in April 2018, toen stond dat type achterleuning ook in de configurator/catalogus.
Productie werd uiteindelijk in November 2018 en ik had het Januari 2019 ivm naamzetting leasemaatschappij.
Betreft een Comfortline Business. Dacht dat het geen verschil uit moet maken.

• Soullancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:33
Weet iemand toevallig voor de dq200 in vcds, hoe de optie heet om de dsg te resetten?
Overal word gesproken over group 60, maar je kan in basic settings geen groups meer selecteren alleen betitelde acties zoals clutch adaptation enz bij de nieuwere jaartal auto's zoals mijn Passat

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Soullancer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:44:
Weet iemand toevallig voor de dq200 in vcds, hoe de optie heet om de dsg te resetten?
Overal word gesproken over group 60, maar je kan in basic settings geen groups meer selecteren alleen betitelde acties zoals clutch adaptation enz bij de nieuwere jaartal auto's zoals mijn Passat
Daar hebben we dit topic voor: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Me.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rainesh
Soullancer schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:44:
Doe ik altijd met Odis, maar probeer dit anders:

Rainesh wijzigde deze reactie 09-05-2019 19:31 (8%)

• MerijnB
  • Laatst online: 21:40
pitchdown schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:52:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Binnen dit bluetooth overzicht staat android auto er niet bij (logisch, want dat verloopt via usb).
Als android auto gestart wordt (door de usb-kabel aan te sluiten), wordt de bluetooth verbinding tussen mijn S10 en de headset verbroken.

Enig idee nog?
Ik vermoed dat dit niet gaat. Bij mij forceert AA een BT verbinding met de telefoon waar AA op draait, het lijkt niet mogelijk daarnaast nog iets anders met BT te doen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famous
Ze kon het goed hebben!
Jammer dat de zon niet scheen, benieuwd hoe die dan smoelt :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:48

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Famous schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:16:
Ze kon het goed hebben!

[Afbeelding]
Volgens mij is dat Crimson Red.

Die kleur wilde ik ook in eerste instantie op mijn B8, ware het niet dat VW/PON besloot per MY18 deze kleur te schrappen :(

www.google.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Famous schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:16:
Ze kon het goed hebben!

[Afbeelding]
Wat kan die goed hebben? Niet die lelijke kleur en wannabee Audi RS spiegels toch?

A wise man once said: 'Work is not a place."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Wat kan die goed hebben? Niet die lelijke kleur en wannabee Audi RS spiegels toch?
8)7
De kleur ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Tylen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Wannabe Audi RS spiegels? Kerel, let eens op wie met deze kleur spiegels rijden. Ik kan geen automerk noemen die ze niet heeft.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

GerCor schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Wannabe Audi RS spiegels? Kerel, let eens op wie met deze kleur spiegels rijden. Ik kan geen automerk noemen die ze niet heeft.
Allemaal dus wannabees.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
Net een Helix systeem besteld voor de Golf. Als ik de ervaringen zo lees is het een flinke boost voor het geluidssysteem.

VW vraagt er 650€ voor incl inbouw en codering. Zelf besteld voor 300€ minder, inbouw ziet er vrij simpeltjes uit. Ben benieuwd. :)

Clubsport ED40 GTI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Vissa66 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:02:
Net een Helix systeem besteld voor de Golf. Als ik de ervaringen zo lees is het een flinke boost voor het geluidssysteem.

VW vraagt er 650€ voor incl inbouw en codering. Zelf besteld voor 300€ minder, inbouw ziet er vrij simpeltjes uit. Ben benieuwd. :)
Wil ik ook nog steeds laten doen. Het enige wat mij tegenhoudt is het eventueel kapot gaan van de Discover. En dan weet ik al wat de monteur gaat zeggen. Krijgen we ruzie en moet ik andere garage zoeken.

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:33:
[...]

Wil ik ook nog steeds laten doen. Het enige wat mij tegenhoudt is het eventueel kapot gaan van de Discover. En dan weet ik al wat de monteur gaat zeggen. Krijgen we ruzie en moet ik andere garage zoeken.
Ik zal wel even laten weten hoe en wat zodra het systeem er is. Als het meevalt kom je maar op de koffie en bouwen we hem bij jou ook in. :)

Clubsport ED40 GTI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Vissa66 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:02:

Moet vrij probleemloos gaan. Alleen heb je ook de codeer dongle erbij? Worden namelijk parameters ingeladen. Je kunt de dongle huren voor 30 euro ofzo. Erin prikken en alles wordt ingeladen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vissa66
Rainesh schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:24:
[...]

Moet vrij probleemloos gaan. Alleen heb je ook de codeer dongle erbij? Worden namelijk parameters ingeladen. Je kunt de dongle huren voor 30 euro ofzo. Erin prikken en alles wordt ingeladen.
De dongle zet zover ik weet alleen de juiste parameters in de versterker, die bij het type auto horen welke je bezit.

Waar ik hem heb gekocht wordt dat direct in de versterker ingeladen voordat de set wordt opgestuurd, dus zou een dongle niet meer nodig zijn. :) Hoop ik maar dat het daadwerkelijk zo is, anders weet ik nog wel iemand met zo'n dongle. :)

Clubsport ED40 GTI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Helix is toch sub plus DSP plus bekabeling? Voor 350 is dat geen geld. Hoe doe je dat? Stiek zelf ook wel geinteresseerd, maar om mijn leasebak (Passat station 2017) nou helemaal om te turnen gaat ook weer wat ver. Maar als de aansluitingen al aanwezig zijn wil ik het wel overwegen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vissa66
The Eagle schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:40:
Helix is toch sub plus DSP plus bekabeling? Voor 350 is dat geen geld. Hoe doe je dat? Stiek zelf ook wel geinteresseerd, maar om mijn leasebak (Passat station 2017) nou helemaal om te turnen gaat ook weer wat ver. Maar als de aansluitingen al aanwezig zijn wil ik het wel overwegen
Sub, DSP versterker, bekabeling, montage materiaal. Setjes staan op Ebay voor 350. :)

Clubsport ED40 GTI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb je als je hem binnenkrijgt voor mij een installatie handleiding (scan oud)? Wil ff weten of de halve auto uit elkaar moet, dan wel ik zo in kan pluggen en configureren. Zit een discover pro in de mijne en dan moet met wat pech het halve Dash open. Maar wil weten hoeveel werk het is voor ik begin :)
Kan beamen dat dit werkt, ook met keyless start. Zojuist uitgevoerd op de Passat namelijk en die schakelt nu een stuk soepeler van 1 naar 2 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:45:
Heb je als je hem binnenkrijgt voor mij een installatie handleiding (scan oud)? Wil ff weten of de halve auto uit elkaar moet, dan wel ik zo in kan pluggen en configureren. Zit een discover pro in de mijne en dan moet met wat pech het halve Dash open. Maar wil weten hoeveel werk het is voor ik begin :)
Daar hebben we YouTube voor natuurlijk:
YouTube: GolfR Helix Install
YouTube: Helix Sub Install pt2 Wiring

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vissa66
[...]
Zie de video's welke Ger heeft geplaatst. Kun je heel duidelijk zien wat er precies uit elkaar moet en hoe het aansluiten in zijn werk gaat. :)

Het Discover systeem kan blijven zitten, enkel het gedeelte in het dashboardkastje moet eruit. Dan natuurlijk alle trim langs de passagierkant naar achter om de kabel te trekken. :)

Ik laat nog wel even weten of het mee of tegen viel. :D

Clubsport ED40 GTI

• Rainesh

[...]

Kan beamen dat dit werkt, ook met keyless start. Zojuist uitgevoerd op de Passat namelijk en die schakelt nu een stuk soepeler van 1 naar 2 :)
Alleen je dashboardkastje moet los en de rechterzijde van je dorpels (kun je zo eruit trekken.

• The Eagle

The Eagle

Vissa66 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Zie de video's welke Ger heeft geplaatst. Kun je heel duidelijk zien wat er precies uit elkaar moet en hoe het aansluiten in zijn werk gaat. :)

Het Discover systeem kan blijven zitten, enkel het gedeelte in het dashboardkastje moet eruit. Dan natuurlijk alle trim langs de passagierkant naar achter om de kabel te trekken. :)

Ik laat nog wel even weten of het mee of tegen viel. :D
Ben benieuwd. Was in de veronderstelling dat de hele bedieningsunit uit de middenconsole moest, maar was even vergeten dat dat tegenwoordig een gesplitst verhaal is. Maakt het wel makkelijker. Laatste keer dat ik zoiets zag was met de Seat Altea, en een carkit. Daar moest wel de hele unit uit, maar das uiteraard 10 jaar geleden.
Vermoed dat het voor de passat niet veel anders zal zijn dan voor de golf.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:48

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

[...]

Hoe doe jij de sleutel removen in je Passat met Keyless Start :P? (Stap 4)

www.google.nl

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
Ben ik ook wel benieuwd naar haha
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:14:
[...]

Hoe doe jij de sleutel removen in je Passat met Keyless Start :P? (Stap 4)

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:25
Batterij er uit, tegen de stuurkolom houden en dan wegnemen. (zou ik denken :+ )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vroeg ik me ook even af. Maar mijn startknop kent 3 statussen: uit, contact en start. Voor die laatste moet je het rempedaal eerst indrukken. Uit is standaard, of ik nou in de auto zit of niet. Ergo: ik moest contact maken en weer uitzetten. Simple as that. Waar de sleutel is maakte niks uit - die zat al die tijd gewoon in mijn broekzak :) Dat is namelijk ook "key removed" als je het vergelijkt met een fysieke sleutel. Enige verschil is het draadloos contact maken met de sleutel. Als ik de auto uit zet wordt dat contact denk ik ook verbroken.

The Eagle wijzigde deze reactie 11-05-2019 21:05 (23%)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Dat "Keyless-Go" systeem zit behoorlijk vernuftig in elkaar bij VW. Probeer je auto maar eens te starten terwijl je de sleutel fysiek buiten de auto houd en waarbij je óp de bestuurdersstoel zit (raam open en hand + sleutel buiten). Probeer 't daarna nog maar eens als die sleutel ín je kofferbak ligt (en dus fysiek vérder verwijderd is van het "contactslot").

Ik heb 't hier overigens ook nog niet voor elkaar gekregen om de auto "op slot" te kunnen zetten terwijl de sleutel zich in de auto (waar dan ook) bevond. Niet met "Kessy", maar ook niet met de reserve sleutel......

wimmel_1 wijzigde deze reactie 11-05-2019 21:38 (3%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vissa66
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:22:
Dat "Keyless-Go" systeem zit behoorlijk vernuftig in elkaar bij VW. Probeer je auto maar eens te starten terwijl je de sleutel fysiek buiten de auto houd en waarbij je óp de bestuurdersstoel zit (raam open en hand + sleutel buiten). Probeer 't daarna nog maar eens als die sleutel ín je kofferbak ligt (en dus fysiek vérder verwijderd is van het "contactslot").

Ik heb 't hier overigens ook nog niet voor elkaar gekregen om de auto "op slot" te kunnen zetten terwijl de sleutel zich in de auto (waar dan ook) bevond. Niet met "Kessy", maar ook niet met de reserve sleutel......
Ze hadden beter wat meer aandacht kunnen besteden aan de diefstalgevoeligheid van het systeem. :+

Clubsport ED40 GTI

• Loekkiee
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15-05 19:17
Toen ik mijn zomerbanden er laatst weer wilde opzetten viel me op dat ik wat witte aanslag ofzo op het chrome gedeelte van mijn velgen heb. Op alle 4, dus het is geen beschadiging of iets. Ik kan me niet herinneren dat dit erop zat toen ik de velgen eraf haalde voor de winterset. Waar ik ze heb op laten slaan zeggen ze dat ze ze gewoon normaal hebben opgeslagen en dat er niks mee gebeurd is.

Heeft iemand zoiets al eerder gezien, of enig idee wat dit kan zijn? Ik dacht zelf iets van kalk ofzo, maar heb eigenlijk echt geen flauw idee. Ik krijg het er ook niet afgepoetst of gekrabt...

http://i66.tinypic.com/fxv3mt.jpg

http://i68.tinypic.com/24xovw2.jpg

Loekkiee wijzigde deze reactie 11-05-2019 22:18 (6%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Da's ingevreten en lastig (zelf) te herstellen .... Maar hoezo laat je winterbanden (+ velgen) monteren als je op je "zomervelgen" al met M+S (Mud + Snow) banden rond rijdt?

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vissa66
Volgens mij is dat je blanke lak wat is aangetast, hebben zulk soort VW velgen trouwens heel snel last van!

Clubsport ED40 GTI

• Kuusj

Kuusj

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:21:
Da's ingevreten en lastig (zelf) te herstellen .... Maar hoezo laat je winterbanden (+ velgen) monteren als je op je "zomervelgen" al met M+S (Mud + Snow) banden rond rijdt?
M+S staat ook op de zomerbanden van onze GTI, maar dat zijn Achilles 2233 banden die zonder grappen een van de slechtste banden in het nat zijn. Zegt dus niet zo veel die lettertjes :+ Staat ook in een AutoBild test ergens. In droog weer zijn we wel wat beter, en 250km/h houden ze ook vol >:)

Volgende bandjes worden denk ik Pirelli P-zero's, maar eigenlijk zijn de Achilles banden nog wel 2 jaar goed... Grappig hoe zo'n slechte band toch zo lang mee kan gaan, liggen nu al 3 jaar en ongeveer 25K km eronder. we hebben ook nieuwe winterbanden nodig, die zijn nu 5 jaar en beginnen droogtescheurtjes te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vissa66
Kuusj schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:30:
[...]

M+S staat ook op de zomerbanden van onze GTI, maar dat zijn Achilles 2233 banden die zonder grappen een van de slechtste banden in het nat zijn. Zegt dus niet zo veel die lettertjes :+ Staat ook in een AutoBild test ergens. In droog weer zijn we wel wat beter, en 250km/h houden ze ook vol >:)

Volgende bandjes worden denk ik Pirelli P-zero's, maar eigenlijk zijn de Achilles banden nog wel 2 jaar goed... Grappig hoe zo'n slechte band toch zo lang mee kan gaan, liggen nu al 3 jaar en ongeveer 25K km eronder. we hebben ook nieuwe winterbanden nodig, die zijn nu 5 jaar en beginnen droogtescheurtjes te krijgen.
Die P zero's zou ik persoonlijk skippen. Ik ben altijd blij als ze op zijn. Ze zitten ook weer standaard onder mijn CS maar een Michelin P4S bijvoorbeeld is zoveel beter. :)

Clubsport ED40 GTI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PakoeDIEP
Goldman schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Wat fotos van binnen ook + specs? :)
Zal binnenkort wat foto’s van binnen maken.
Het betreft een ‘kale’ comfortline. Komend van een Opel Corsa met een bouwjaar van 2005 was dit al een flinke upgrade.
Rub3s schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:02:
[...]

Dat is inderdaad kort! Ik wacht al sinds november op m'n Polo ;)
Enig idee wanneer je je Polo kan verwachten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 23:20

Rub3s

+3 , omdat het kan

PakoeDIEP schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:42:
[...]

Enig idee wanneer je je Polo kan verwachten?
Het schijnt dat ie eind deze maand komt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loekkiee
Vissa66 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:24:
Volgens mij is dat je blanke lak wat is aangetast, hebben zulk soort VW velgen trouwens heel snel last van!
Zou opschuren/polijsten van de velgen zin heb in deze?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vissa66
Je kan het proberen om hem met heel fijn schuurpapier te wetsanden en daarna te polijsten. Alleen oppassen dat je niet door de blanke lak laag heen gaat. Aan de andere kant, erger kan het niet worden. Dan zou er een nieuwe laag blanke lak overheen moeten. :)

Clubsport ED40 GTI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PakoeDIEP
Rub3s schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:08:
[...]

Het schijnt dat ie eind deze maand komt!
Kijk, dat zijn leukere berichten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AndRo555
Vissa66 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:02:
[...]

Ze hadden beter wat meer aandacht kunnen besteden aan de diefstalgevoeligheid van het systeem. :+
To be fair, dat is een probleem met de meeste Keyless-Entry systemen en niet zozeer met de Keyless-Go. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
@Loekkiee probeer eens een polish zoals Poorboys Professional Polish

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loekkiee
Rainesh schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:19:
@Loekkiee probeer eens een polish zoals Poorboys Professional Polish
Ik laat hem zaterdag door een vriend die een eigen carcleaning bedrijf heeft heel lichtjes opschuren/polijsten, kijken of dat wat brengt. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Is helaas niet weg te krijgen met poetsen. Het is namelijk vuil en zout enz wat onder de blanke lak zit op de gepolijste delen en gaat vreten. Afdraaien en opschuren en polijsten lost het op. Maar je moet het dan wel bijhouden. Nieuwe blanke lak erop werkt niet goed en zit je snel weer met eenzelfde probleem. Het nadeel is dat blanke lak op gepolijste delen slecht hecht en daarom snel blaasje krijgen door steenslag of andere zaken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 18-05 17:45
Helaas bij mij een gelijkaardig fenomeen als Loekkiee ontdekt zaterdag.
https://imgur.com/a/f7MTU1X

Auto heeft niet gereden in sneeuw etc en gaat nu binnen voor zijn eerste onderhoud.
Niets aan de velg te voelen of te zien en is enkel op die 'spaak' en dat wiel..

Nu maar hopen dat dit binnen de waarborg valt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vissa66
Helix is binnen, flink ding zeg. Keurig alvast gecodeerd, met montage schroef, kabels etc, niks meer extra nodig. Nu nog een dagje vrij maken om het in te bouwen.

Vissa66 wijzigde deze reactie 14-05-2019 21:16 (9%)

Clubsport ED40 GTI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Kwam deze nog tegen:

chiptuning van de polo GTI.

Verschil huidige 2.0 motor tegenover de nieuwe 2.0 uit de polo
Golf GTI and Polo GTI using completely different engines.
Actually you can not compare them against each other. Golf GTI engine got a lot more tuning potential
Golf GTI = EA888 Gen3
Polo GTI = EA888 Gen3.b (Miller-Engine)
http://e-hike.net/tr/cont...icient-ea888-gen3b-family

Viper® wijzigde deze reactie 14-05-2019 16:36 (85%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vissa66
Dat valt vies tegen, JD en andere grote namen hebben de ECU nog niet gekraakt dus ik ben benieuwd of er echt niet meer uit te halen valt.

Clubsport ED40 GTI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:01:
[...]

Dat valt vies tegen, JD en andere grote namen hebben de ECU nog niet gekraakt dus ik ben benieuwd of er echt niet meer uit te halen valt.
Ja, ik dacht zelf dat ze gewoon de oude 2.0 motor van de golf gepakt hadden. Maar blijkbaar toch een ander ontwerp waarbij er denk ik veel minder performance uit te halen is.
Denk dat het kraken nog wel even duurt, mogelijk pas volgend jaar. Tegen die tijd twijfel ik of het nog wel interessant is om hem te laten chippen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Als ze bij VAG de files nog zo vast houden en niet vrij geven zal het nog wel even gaan duren. Het lijkt tegenwoordig steeds meer voor te komen dat die niet vrij gegeven worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
Bij de 1.5 lukt het ze ook maar niet terwijl die ook al bijna 2 jaar op de markt is. Begin me af te vragen of ze überhaupt wel hun best doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AndRo555
Viper® schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:07:
[...]

Ja, ik dacht zelf dat ze gewoon de oude 2.0 motor van de golf gepakt hadden. Maar blijkbaar toch een ander ontwerp waarbij er denk ik veel minder performance uit te halen is.
Denk dat het kraken nog wel even duurt, mogelijk pas volgend jaar. Tegen die tijd twijfel ik of het nog wel interessant is om hem te laten chippen.
Ik had ook niet verwacht dat het de "zuinige" 2.0T(F)SI (Gen3b) variant was met net een handvol pk's meer. Des te meer omdat dezelfde motor in de A4 en de Arteon (veel) betere verbruikscijfers optekent, wat toch veel grotere en zwaardere wagens zijn.

Overigens is het met heel de Gen3 EA888 reeks niet zo moeilijk om er veel performance uit te krijgen. Als je de kleinste neemt (1.8TSI) en daar de turbo van de Golf R op zet (IS38 turbo) dan heb je quasi hetzelfde vermogen als de Golf R.

• Marsjee
  • Laatst online: 15:23
RaceChip......Hahahaha, lekker alleen de turbodruk verhogen :F

Marsjee wijzigde deze reactie 15-05-2019 11:50 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Marsjee schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:42:
[...]

RaceChip......Hahahaha, lekker alleen de turbodruk verhogen :F
klopt, klinkt volgens mij als zo'n box die je tussen je kabels vrot om je motormanagement te foppen.
AndRo555 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Ik had ook niet verwacht dat het de "zuinige" 2.0T(F)SI (Gen3b) variant was met net een handvol pk's meer. Des te meer omdat dezelfde motor in de A4 en de Arteon (veel) betere verbruikscijfers optekent, wat toch veel grotere en zwaardere wagens zijn.

Overigens is het met heel de Gen3 EA888 reeks niet zo moeilijk om er veel performance uit te krijgen. Als je de kleinste neemt (1.8TSI) en daar de turbo van de Golf R op zet (IS38 turbo) dan heb je quasi hetzelfde vermogen als de Golf R.
Grotere turbo betekent meestal ook meer lucht en brandstof aanvoer en eventueel intercooler.
ander spruitstuk/luchtinlaat? andere verstuivers, uitlaatssyteem?

• dollyking
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:05

dollyking

duck tape

Zit onder de laklaag, polijsten heeft geen zin.
opnieuw schuren en lakken kan niet zomaar. ik denk dat het geanodiseerd is en daarna gelakt.
blanke lak op aluminium gaat zeker nooit goed, op zijn minst kun je het proberen met een blanke primer voorafgaand het lakken.
blank schuren en elke maand poetsen met Belgom kan ook..
Loekkiee schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:22:
[...]

Zou opschuren/polijsten van de velgen zin heb in deze?

• Blommie01
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20:46
Vissa66 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:05:
Helix is binnen, flink ding zeg. Keurig alvast gecodeerd, met montage schroef, kabels etc, niks meer extra nodig. Nu nog een dagje vrij maken om het in te bouwen.

[Afbeelding]
Ik volg je project op de voet, en als het bevalt ga ik er zeker ook een bestellen...

Hij stond al op mijn lijstje maar twijfel nog omdat ik geen idee heb hoeveel beter het gaat klinken.

Ben erg benieuwd naar de geluidservaring.

Blommie01 wijzigde deze reactie 15-05-2019 14:34 (22%)

• Famous
Een racechip zullen ze wel een dongle mee bedoelen.
Bij echte tuning komt er altijd een betere waarde uit en zeker vloeiender.

Zo ver ik weet is die nog niet "gekraakt" en zijn ze hier nog mee bezig voor de VAG auto's met deze spes.

• Viper®
  • Niet online
Ik denk het ook, volgens mij hoef je de chip ook niet te kraken voor zo'n chipbox, die haak je ertussen en houdt de meetwaardes voor de gek toch.

• Dennisdn
Viper® schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:33:
Ik denk het ook, volgens mij hoef je de chip ook niet te kraken voor zo'n chipbox, die haak je ertussen en houdt de meetwaardes voor de gek toch.
Dat doen ze inderdaad. Ik heb mij eens laten vertellen dat die dan ook erg gevaarlijk zijn voor de garantie omdat ze in de normale uitlees-procedure bizarre getallen tegenkomen die alleen door deze boxen veroorzaakt kunnen worden. Dat terwijl een "normale" aangepaste chip geen gekke waardes geeft bij het uitlezen en dus ook geen garantie-issues.

Maargoed, dat is mij wel verteld door een chipper die persoonlijk erg tegen kastjes was.

Dennisdn wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:09 (7%)

• Famous
Dennisdn schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Dat doen ze inderdaad. Ik heb mij eens laten vertellen dat die dan ook erg gevaarlijk zijn voor de garantie omdat ze in de normale uitlees-procedure bizarre getallen tegenkomen die alleen door deze boxen veroorzaakt kunnen worden. Dat terwijl een "normale" aangepaste chip geen gekke waardes geeft bij het uitlezen en dus ook geen garantie-issues.
Nee, alleen een hogere turbodruk 8)7

Als ze het echt gaan uitzoeken of willen weten, weten ze het direct.

• Viper®
  • Niet online
het is ook slecht voor je verbranding, motor en verbruik.

garantie is 2 jaar toch. Ik denk dat hij binnen die tijd nog niet gekraakt is.
extended is 4 jaar. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vissa66
Blommie01 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Ik volg je project op de voet, en als het bevalt ga ik er zeker ook een bestellen...

Hij stond al op mijn lijstje maar twijfel nog omdat ik geen idee heb hoeveel beter het gaat klinken.

Ben erg benieuwd naar de geluidservaring.
Ik laat het zeker even weten! Misschien dat ik er zaterdag aan begin. :)

Clubsport ED40 GTI

• Vissa66
Net even geprobeerd, ik zou zweren dat het schakelen van 1 -> 2 smoother verloopt. :)

Clubsport ED40 GTI

• Goldman
Iemand een link naar een site waar ik de firmware van mijn Discover Media kan updaten, ik bedoel dan niet de kaart update maar echt de firmware van de Discover Media.

• AndRo555
Viper® schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:06:

[...]

Grotere turbo betekent meestal ook meer lucht en brandstof aanvoer en eventueel intercooler.
ander spruitstuk/luchtinlaat? andere verstuivers, uitlaatssyteem?
Uiteindelijk wel, maar de turbo is hier lang de beperkende factor. Uitlaat is waarschijnlijk het tweede dat "tekort" komt en een intercooler heb je alleen nodig als je het alles uit de kan wilt halen met een bepaalde turbo.
Een turbo is namelijk niet meer zo heel efficiënt in het compresseren van lucht (lees relatief veel extra warmte) als die tegen zijn fysieke limieten aanloopt. Dan heb je typisch een betere intercooler nodig.

Met enkel de turbo (en wat software uiteraard) heb je de meeste performance, al de rest geeft nog een stuk extra maar dat is (relatief natuurlijk :> ) beperkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:37
Kan je op afstand met de mijn volkswagen app de airco van de egolf aanzetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
mrstylo schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:50:
Kan je op afstand met de mijn volkswagen app de airco van de egolf aanzetten?
Volgens mij wel, met de GTE kon dit ook. Moest je wel het abo hebben.
wanneer is dit nodig? kan dit verder kwaad op een nieuwe auto ?

Viper® wijzigde deze reactie 17-05-2019 13:08 (42%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:37
Viper® schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:03:
[...]

Volgens mij wel, met de GTE kon dit ook. Moest je wel het abo hebben.

[...]

wanneer is dit nodig? kan dit verder kwaad op een nieuwe auto ?
Dus alleen icm met car-net en niet mijn volkswagen app? Dat is wel spijtig :(

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Vissa66
Ik kreeg bij mijn Helix systeem zo'n data plug maar je moet idd car-net abbo hebben / geregistreerd staan. Kwam ik net achter. :P

De Helix zit erin. Echt super makkelijke installatie. Als je de 2 Youtube video's bekijkt weet je exact wat je moet doen. 2 uurtjes werk, als ik het nu opnieuw zou moeten doen is het 1 uur werk. :)

Ohh en wees niet eigenwijs, haal je accu los. Bij mij sprong ook een zekering, daar was ik nog het langste mee bezig om een nieuwe te halen... :+

Straks een ritje richting het werk, het klinkt in ieder geval veel zuiverder, luider en de bass is goed aanwezig. Je voelt hem op de borst! 8) Nog een beetje vogelen met de juiste settings. :)

Voor die 370 euro, en een euro voor een nieuwe zekering (:+) denk ik dat het een hele mooie upgrade is! :)

Als je perse een reservewiel wilt behouden, er is ook een Helix versie voor in de kofferbak.

Clubsport ED40 GTI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Vissa66 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:32:
Ik kreeg bij mijn Helix systeem zo'n data plug maar je moet idd car-net abbo hebben / geregistreerd staan. Kwam ik net achter. :P

De Helix zit erin. Echt super makkelijke installatie. Als je de 2 Youtube video's bekijkt weet je exact wat je moet doen. 2 uurtjes werk, als ik het nu opnieuw zou moeten doen is het 1 uur werk. :)

Ohh en wees niet eigenwijs, haal je accu los. Bij mij sprong ook een zekering, daar was ik nog het langste mee bezig om een nieuwe te halen... :+

Straks een ritje richting het werk, het klinkt in ieder geval veel zuiverder, luider en de bass is goed aanwezig. Je voelt hem op de borst! 8) Nog een beetje vogelen met de juiste settings. :)

Voor die 370 euro, en een euro voor een nieuwe zekering (:+) denk ik dat het een hele mooie upgrade is! :)

Als je perse een reservewiel wilt behouden, er is ook een Helix versie voor in de kofferbak.

[Afbeelding]
geinig, heb nu de standaard subwoofer achter in de gti

Alleen weinig aan in te stellen, veel teveel bass :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Vissa66 Nice, twee uurtjes, da's te overwegen idd.

@Viper® Ik heb die reset dus gedaan op mijn leasebak. Werkt prima. Is het nodig: ligt er aan of je DSG een beetje schikt. Lijkt iig soepeler te schakelen nu, schokt niet meer van 1 naar 2 :)

Heb eerlijk gezegd geen idee of de DSG zich naar je rijstijl aanpast trouwens. If so heeft ie nog veel te leren namelijk :+ Trekken kreng >:)

The Eagle wijzigde deze reactie 17-05-2019 14:05 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:32:

[Afbeelding]
Nice. d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:05:
@Vissa66 Nice, twee uurtjes, da's te overwegen idd.

@Viper® Ik heb die reset dus gedaan op mijn leasebak. Werkt prima. Is het nodig: ligt er aan of je DSG een beetje schikt. Lijkt iig soepeler te schakelen nu, schokt niet meer van 1 naar 2 :)

Heb eerlijk gezegd geen idee of de DSG zich naar je rijstijl aanpast trouwens. If so heeft ie nog veel te leren namelijk :+ Trekken kreng >:)
straks ook maar ff doen dan. Wie komt er duwen als die stuk is :+
Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True