Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:46
Ximmer schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:16:
Vandaag iets vreemds meegemaakt, halverwege mijn reis naar huis wilde ik nog even een auto op de snelweg inhalen en viel ineens het vermogen van de auto weg. Reed 120/130 km/u, en daar hield het wel op. Toen ik de afrit pakte en dacht even te kijken of de turbo en/of compressor goed werkte was hetzelfde euvel er. Toen ik besloot rustig naar huis te rijden, spullen te droppen en nog even langs de dealer te rijden, was het euvel nadat de motor uit was geweest verdwenen. Had gelijk weer de turbo erin (dat hoor je ook iets). Overigens is op geen ogenblik het motor management lampje gaan branden (of een ander lampje) wat ik weleens 400km na een beurt had gehad. Toen reed ik echt in noodloop op 3 cilinders zonder turbo/compressor. Dat hoorde je ook duidelijk. Nu wel normaal geluid maar waarschijnlijk dus de turbo (of compressor?). Toen waren het de bougies, had de dealer te verkeerde erin gestopt.

Ik rijd nu 7 jaar een Golf 6 1.4 TSI 160pk (degene dus met turbo en compressor). Heeft zo’n 120-130k km gereden.

Iemand gehoord van zoiets? Of zelf meegemaakt? Wellicht iemand die een tip of hulp heeft (of kan aanbieden)? :-)

Morgenochtend maar eens kijken of ie het weer gaat doen, dan moet ie weer mee naar het werk.
Paar weken geleden gehad, er was toen een regelklep van de turbo defect. Gerepareerd onder garantie.

SW-0040-8191-9064

• Ximmer
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 24-04 19:29
ph4ge schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:47:
[...]

Paar weken geleden gehad, er was toen een regelklep van de turbo defect. Gerepareerd onder garantie.
Hoe oud is jouw auto / hoeveel km heeft ie gereden?

• mrstylo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:37
Ik heb de e-golf bestelt. Alleen ik heb niet de discovery pro genomen. Ik weet alleen nu niet welke scherm ik krijg. Ik wordt ook niet wijzer van hun site. Hoe ziet die eruit? En heeft hij apple carplay?

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:24
mrstylo schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:16:
Ik heb de e-golf bestelt. Alleen ik heb niet de discovery pro genomen. Ik weet alleen nu niet welke scherm ik krijg. Ik wordt ook niet wijzer van hun site. Hoe ziet die eruit? En heeft hij apple carplay?
Waarom bestel je iets terwijl je niet weet hoe of wat? 8)7

Xbox live: Ghesous

• mrstylo
Famous schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:20:
[...]

Waarom bestel je iets terwijl je niet weet hoe of wat? 8)7

[Afbeelding]
Was gewoon uit de voorraad. Had weinig keus. :P

Maar ik gaf andere opties wat meer prio. Alleen was er wel benieuwd naar. De verkoper zei alleen dat er knopjes aan de zijkant had en geen carplay had. Alleen ik raakte in de war door hun eigen site.

https://webspecial.volksw...49-4a9e-aa71-37fe8035fe76

• Famous
mrstylo schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:27:
[...]

Was gewoon uit de voorraad. Had weinig keus. :P

Maar ik gaf andere opties wat meer prio. Alleen was er wel benieuwd naar. De verkoper zei alleen dat er knopjes aan de zijkant had en geen carplay had. Alleen ik raakte in de war door hun eigen site.

https://webspecial.volksw...49-4a9e-aa71-37fe8035fe76
Fototje laten sturen :)

• Ximmer
ph4ge schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:47:
[...]

Het blijkt de "omschakelklep van de turbo" te zijn. Heb het nagevraagd, het ziet er echt uit als een klep. Ik kan er op internet niets over vinden. Iemand enig idee wat het is? Het is een kostbare reparatie van 535 euro, en komt niet vaak voor zeiden ze, pas enkele besteld. :'(

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:11
mrstylo schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:16:
Alles valt en staat op je appconnect is geactiveerd ja of nee. Je kan het meest premium versie hebben, zonder geactiveerde Appconnect doet het helemaal niets.

Om misverstanden te voorkomen, het bovenstaande betreft echt Apple carplay en niet de bluetooth connectie om wat muziekjes af te spelen en/of bellen.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:30
Vrees dat ik dit topic moet verlaten heren, krijg een Audi A3 e-tron die nog over was. Maar hopelijk ben ik nog welkom tot mijn Golf verkocht is haha :D

• ph4ge
Ximmer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:57:
[...]

Hoe oud is jouw auto / hoeveel km heeft ie gereden?
Golf Gte van 3 jaar oud met 100.000km

Edit, als ik het lees heb je hetzelfde probleem als wij me onze Golf Gte. Dat is echter een leasebak dus geen idee wat het kostte, zal best zoiets kunnen zijn geweest.

ph4ge wijzigde deze reactie 24-04-2019 18:51 (28%)

SW-0040-8191-9064

• Padje87
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-05 19:41
Even een vraag want ik kom er niet uit. Sinds een aantal weken vindt de Golf het leuk de Bluetooth verbinding eruit te gooien. Dit gebeurd tijdens het rijden of gelijk bij het starten dat er geen verbinding wordt gemaakt.. Zolang de auto dan aan staat is er geen mogelijkheid dit meer te herstellen. Start ik de auto na een half uur weer dan werkt alles weer.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd als de Bluetooth wel werkt:
Opnieuw koppelen met de auto
Telefoon opnieuw starten
Meerdere telefoons geprobeerd, in normale toestand werkt dit vlekkeloos

Wanneer niet:
Telefoon ziet de auto wel maar in kan niet koppelen
Koppel ik via de Discover blijft deze aangeven dat er geen verbinding kan worden gemaakt
Opnieuw koppelen lukt niet
Telefoon opnieuw starten
Android auto aan/uitzetten met USB
Meerdere telefoons geprobeerd, krijg geen verbinding
Bluetooth uit/aanzetten helpt niet

De omstandigheden:
Golf 7.5 Highline
Android telefoon
Geregeld rijden met WIFI-hotspot
Soms gebruik van Android auto

Sterk het vermoeden dat het aan de auto ligt, wat kunnen de oorzaken zijn en wat zou ik nog kunnen proberen?

• Ximmer
ph4ge schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:50:
[...]

Golf Gte van 3 jaar oud met 100.000km

Edit, als ik het lees heb je hetzelfde probleem als wij me onze Golf Gte. Dat is echter een leasebak dus geen idee wat het kostte, zal best zoiets kunnen zijn geweest.
Ik kan niet goed vinden wat jullie probleem was, komt in mijn search niet naar voren. Kun je die kort schetsen? Want als ik zoek op “omschakelklep van de turbo” (oid natuurlijk) vind ik echt helemaal niks. En dan voel een reparatie van 535 euro ineens wel veel haha. Je wilt toch een beetje weten waar je aantoe bent. Of het die wastegate is, een luchtmassa unit, een actuator, turbodrukregelaar, of wat er allemaal daar zit voor de turbo, je wilt er toch een beetje een plaatje bij hebben.

• ph4ge
Ximmer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:29:
[...]

Ik kan niet goed vinden wat jullie probleem was, komt in mijn search niet naar voren. Kun je die kort schetsen? Want als ik zoek op “omschakelklep van de turbo” (oid natuurlijk) vind ik echt helemaal niks. En dan voel een reparatie van 535 euro ineens wel veel haha. Je wilt toch een beetje weten waar je aantoe bent. Of het die wastegate is, een luchtmassa unit, een actuator, turbodrukregelaar, of wat er allemaal daar zit voor de turbo, je wilt er toch een beetje een plaatje bij hebben.
Bij mij was het de drukregelaar van de turbo die defect was.

SW-0040-8191-9064

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-05 13:18

KhaZ

Alfa Romeo

Is dit niet gewoon hetzelfde als de variabele verstelling van de turbo?

• ph4ge
KhaZ schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:22:
Is dit niet gewoon hetzelfde als de variabele verstelling van de turbo?
Al sla je me dood, ik heb 0.0 verstand van autotechniek.

SW-0040-8191-9064

• Scrtz
https://www.autoweek.nl/a...ch-verder-van-camouflage/

Jongens dit kan toch niet, kijk die voorkant, die koplampen lijken wel van een Kia Cee'd te komen

• Famous
Scrtz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:34:

Jongens dit kan toch niet, kijk die voorkant, die koplampen lijken wel van een Kia Cee'd te komen
Het is sowieso niet de tijd van nieuwe auto's..
BMW is een lachertje, Mercedes ontwerpt niet de beste neuzen, die "Golf" ziet er totaal niet uit. 8)7

Denk dat de nieuwe generatie aan de tekentafel is gekomen, moeten nog ff wennen :o

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:09:
[...]

Het is sowieso niet de tijd van nieuwe auto's..
BMW is een lachertje, Mercedes ontwerpt niet de beste neuzen, die "Golf" ziet er totaal niet uit. 8)7

Denk dat de nieuwe generatie aan de tekentafel is gekomen, moeten nog ff wennen :o
Ik ben altijd groot liefhebber geweest van de Golfjes maar deze slaat echt alles ja, dat wordt toch maar Audi rijden :P

Ja die BMW is net een a3 sedan van achter en de Mercedes A hatchback en sedan vind ik van achteren net een Hyundai ofzo.. Neuzen vind ik nog wel enigzins meevallen

• Famous
Excuse, inderdaad de achterkant bij Mercedes.
BMW is het vooral de voorkant (maar achter ook :p)

Niet dat ik het zelf beter kan maar een Golf 7(.5) vind ik toch heel wat chiquer dan dit gedrogje..

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:40

Golf 7 ziet er mooier uit,alleen denk dat de golf 8 met R line pakket er mooi uit zal zien.Elke standaard golf is lelijk in mijn ogen :)

Die voorkant valt wel tegen van de 8 pfff

• dollyking
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:05

dollyking

duck tape

Het enige wat in je lijstje ontbreekt is dat je de lijst in de auto nog niet hebt leeggemaakt. dit is het wat bij mij altijd werkt.
Padje87 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:02:
Even een vraag want ik kom er niet uit. Sinds een aantal weken vindt de Golf het leuk de Bluetooth verbinding eruit te gooien. Dit gebeurd tijdens het rijden of gelijk bij het starten dat er geen verbinding wordt gemaakt.. Zolang de auto dan aan staat is er geen mogelijkheid dit meer te herstellen. Start ik de auto na een half uur weer dan werkt alles weer.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd als de Bluetooth wel werkt:
Opnieuw koppelen met de auto
Telefoon opnieuw starten
Meerdere telefoons geprobeerd, in normale toestand werkt dit vlekkeloos

Wanneer niet:
Telefoon ziet de auto wel maar in kan niet koppelen
Koppel ik via de Discover blijft deze aangeven dat er geen verbinding kan worden gemaakt
Opnieuw koppelen lukt niet
Telefoon opnieuw starten
Android auto aan/uitzetten met USB
Meerdere telefoons geprobeerd, krijg geen verbinding
Bluetooth uit/aanzetten helpt niet

De omstandigheden:
Golf 7.5 Highline
Android telefoon
Geregeld rijden met WIFI-hotspot
Soms gebruik van Android auto

Sterk het vermoeden dat het aan de auto ligt, wat kunnen de oorzaken zijn en wat zou ik nog kunnen proberen?

• Arcastin
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:47
Amaze86 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:54:
[...]

Golf 7 ziet er mooier uit,alleen denk dat de golf 8 met R line pakket er mooi uit zal zien.Elke standaard golf is lelijk in mijn ogen :)

Die voorkant valt wel tegen van de 8 pfff
Yep, is gewoon sneu..

https://images.app.goo.gl/R2V8Y7bcnKUNoSpt8

Arcastin wijzigde deze reactie 25-04-2019 11:43 (28%)

• CaDje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:22

CaDje

Framedrops for life

De koplampen lijken nog wel een stukje door te lopen (zijn nu afgeplakt). Doet mij een beetje denken aan de oude passat cc.

De achterlichten lijken een stuk kleiner te zijn, volgens mij zit er nu een grote sticker overheen.

Ik doe er mijn golf 7 nog niet voor weg iig

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:14
Tsja, als dit nu het langverwachte nieuwe model moet zijn... het is bekend dat Volkswagen behouden is als het aankomt op verandering, maar dit is toch geen nieuw model waardig? Het zal waarschijnlijk wel weer een succes worden omdat ze een trouwe kopersgarde hebben. Maar ik zou persoonlijk toch voor iets anders gaan kijken.

• mindcre8r
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:53

mindcre8r

The Baka Crow..

Heeft er iemand hier wel eens een storing gehad in de lichtsensor waardoor follow me home, and leaving home niet meer werken? en als je van licht naar schemer gaat krijg je de foutmelding in de boordcomp : fout in automatische licht aansturing. ik heb zelf een seat leon maar dit is hetzelfde systeem in de golf en de passat. (zonder de snelheidborden herkenning).

Tameguchi kitten ja ney o

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:32
@mindcre8r
Ik heb dezelfde error gehad. Lichtsensor moest vervangen worden.

• mindcre8r
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:53

mindcre8r

The Baka Crow..

YoGi_Berra schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:11:
@mindcre8r
Ik heb dezelfde error gehad. Lichtsensor moest vervangen worden.
en zelf gedaan? of laten doen? en wat was je kwijt?
als ik er op google krijg ik afbeeldingen van de draaiknop maar die sensor zit toch bij de spiegel?

Tameguchi kitten ja ney o

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:32
@mindcre8r
Auto was nog in garantie dus er waren geen kosten aan verbonden. Wat mij verteld werd, is dat deze sensor opnieuw gekalibreerd moet worden na plaatsing. Wellicht dat Rainesh hier een antwoord op kan gegeven.

Sensor zit inderdaad bij de spiegel. Ik was de auto een ochtendje kwijt.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:20

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ja oef.. Schiet mij maar lek (als VaG liefhebber) maar ik vind iets als de nieuwe Ford Focus, Kia (Pro)Ceed en Toyota Corolla toch een stuk leuker vormgegeven. Deze Golf ziet uit alsof de nieuwe Polo en de T-Rock een baby hebben gekregen.

Maar eens wachten hoe de GTI uit komt te zien, daar zitten (uiteraard) bredere bumpers/panelen op. Hopelijk ziet die er wel wat spannender uit want dit is echt niks imho. Lijkt op een facelift van een facelift, een beetje zoals de Golf 6 op een facelift van de Golf 5 leek.

Bovendien ben je bij een merk als Kia ook direct klaar als je de duurste uitvoering kiest. Je kan nog een mooie kleur kiezen maar verdere optiepakketten zijn niet nodig. Dat moet je bij VW eens proberen, daar kun je nog 15 tot 20K aan opties aantikken. Bij een merk als Audi is dat nog erger, als je daar een kale versie koopt heb je volgens mij nog geen lampje in je kofferbak 8)7

Kuusj wijzigde deze reactie 25-04-2019 14:22 (18%)

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Famous
Kuusj schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:09:
[...]

Ja oef.. Schiet mij maar lek (als VaG liefhebber) maar ik vind iets als de nieuwe Ford Focus, Kia (Pro)Ceed en Toyota Corolla toch een stuk leuker vormgegeven. Deze Golf ziet uit alsof de nieuwe Polo en de T-Rock een baby hebben gekregen.

Maar eens wachten hoe de GTI uit komt te zien, daar zitten (uiteraard) bredere bumpers/panelen op. Hopelijk ziet die er wel wat spannender uit want dit is echt niks imho. Lijkt op een facelift van een facelift, een beetje zoals de Golf 6 op een facelift van de Golf 5 leek.

Bovendien ben je bij een merk als Kia ook direct klaar als je de duurste uitvoering kiest. Je kan nog een mooie kleur kiezen maar verdere optiepakketten zijn niet nodig. Dat moet je bij VW eens proberen, daar kun je nog 15 tot 20K aan opties aantikken. Bij een merk als Audi is dat nog erger, als je daar een kale versie koopt heb je volgens mij nog geen lampje in je kofferbak 8)7
Zal vast nog wel wat afgeplakt zijn aan de auto.
Kan me niet voorstellen dat dit het is in elk geval!

De Golf 5 'moet' je wel in 3 deurs nemen, vanaf de Golf 6 is het in 5-deurs ook prima :)
Goede facelift dus!

Audi en VW verschillen niet meer zoveel, een R kost, vol aangekleed, net zoveel als een S3 :D

• Kuusj

Kuusj

Famous schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:45:
[...]

Zal vast nog wel wat afgeplakt zijn aan de auto.
Kan me niet voorstellen dat dit het is in elk geval!

De Golf 5 'moet' je wel in 3 deurs nemen, vanaf de Golf 6 is het in 5-deurs ook prima :)
Goede facelift dus!

Audi en VW verschillen niet meer zoveel, een R kost, vol aangekleed, net zoveel als een S3 :D
Mwoah, vond onze Golf 5 GTI in Tornado Rot en 5 deuren toch best om aan te zien hoor :P

En dat klopt, best belachelijk eigenlijk. Laten we eerlijk zijn, echt te betalen is het niet meer. Ja met leningen en dergelijke maar ik ben grootgebracht met de gedachte dat de enige lening je hypotheek zou moeten zijn.

De Skoda Octavia 1 RS kostte ook een flinke duit minder dan de Golf 4 GTI destijds, maar je kreeg wel het hetzelfde geweldige 1.8 20VT blok met 180PK. Hoef je nu met de nieuwe RS'sen ook niet meer te proberen.

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:28

Antera

www.lowering.nl/vcds

Je moest er toen zelfs een gti jubi voor kopen om die mooie 180 pk te krijgen :-)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Arcastin
  • Laatst online: 14:47
Misschien leuk voor de gelukkigen onder ons die een R (7.5) hebben maar meer power willen ;)

https://fhm.nl/abt-volksw...dSdqDjEOzljTsgkip4VQlv3HE

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:22
YoGi_Berra schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:01:
@mindcre8r
Auto was nog in garantie dus er waren geen kosten aan verbonden. Wat mij verteld werd, is dat deze sensor opnieuw gekalibreerd moet worden na plaatsing. Wellicht dat Rainesh hier een antwoord op kan gegeven.

Sensor zit inderdaad bij de spiegel. Ik was de auto een ochtendje kwijt.
Nee dat hoeft niet. Alleen lane assist camera etc moeten opnieuw gekalibreerd worden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• pposthoorn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-05 12:20

pposthoorn

Constructeur / Projectleider

Ligt het aan mij of is de e-Golf duurder dan een jaar geleden? Ik heb in juni 2018 een redelijk goed uitgeruste e-Golf gekocht (eigenlijk mist alleen bestuurdersassistentiepakket), als ik hem nu bij VW hetzelfde configureer komt de prijs zo'n €3000 hoger uit?

TE KOOP: VW e-Golf juni 2018 zgan 10k km full option

• Famous
pposthoorn schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:00:
Ligt het aan mij of is de e-Golf duurder dan een jaar geleden? Ik heb in juni 2018 een redelijk goed uitgeruste e-Golf gekocht (eigenlijk mist alleen bestuurdersassistentiepakket), als ik hem nu bij VW hetzelfde configureer komt de prijs zo'n €3000 hoger uit?
Je had 'vroeger' ook de Discover Pro standaard erin, nu niet meer.

@Arcastin ABT is kut.
Kijk maar eens de grafieken van ABT getunede auto's welke op de bank staan, stuk voor stuk lijn die niet mooi recht zijn.

Dat 'hoogglans' zwart is een mooi filtertje. :+

Famous wijzigde deze reactie 26-04-2019 12:09 (18%)

• Vissa66
Arcastin schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:54:
Misschien leuk voor de gelukkigen onder ons die een R (7.5) hebben maar meer power willen ;)

https://fhm.nl/abt-volksw...dSdqDjEOzljTsgkip4VQlv3HE
Wat is hier zo bijzonder aan? Je kunt bij elke tuner aankloppen voor meer vermogen. :P

Getver, die Golf 8 vind ik echt (nog) niet mooi zeg. Lijkt veel op de huidige Polo.

Volgende week bij een 7.5R kijken. :) :9

Vissa66 wijzigde deze reactie 26-04-2019 12:13 (14%)

Clubsport ED40 GTI

• pposthoorn

pposthoorn

Famous schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:08:
[...]

Je had 'vroeger' ook de Discover Pro standaard erin, nu niet meer.
Ja ik zie dat dat nu een optie is geworden van ruim €1.000, ook is volgens mij de basisprijs omhoog gegaan, is nu €40.325 terwijl het bij mij €39.nogwat was.

Toch apart, dat ze niets veranderen aan de auto maar wel de prijs verhogen, zal wel iets met vraag & aanbod te maken hebben :+

• Kuusj

Kuusj

pposthoorn schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:13:
[...]

Ja ik zie dat dat nu een optie is geworden van ruim €1.000, ook is volgens mij de basisprijs omhoog gegaan, is nu €40.325 terwijl het bij mij €39.nogwat was.

Toch apart, dat ze niets veranderen aan de auto maar wel de prijs verhogen, zal wel iets met vraag & aanbod te maken hebben :+
Ik had eigenlijk voor de grap de afgelopen 2 jaar moeten bijhouden hoe vaak ik een prijsverhoging heb gezien bij diverse VW modellen in de configurator. Dat is echt lachwekkend gewoon.

• pposthoorn

pposthoorn

Kuusj schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:16:
[...]

Ik had eigenlijk voor de grap de afgelopen 2 jaar moeten bijhouden hoe vaak ik een prijsverhoging heb gezien bij diverse VW modellen in de configurator. Dat is echt lachwekkend gewoon.
Als je vroeg gekocht hebt misschien wel goed voor de restwaarde :)

• Famous
pposthoorn schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:13:
[...]

Ik heb geen idee of er nieuwe regels zijn vanuit de overheid?

Maar ze wilde die E-Golf natuurlijk ook lekker pushen, aantrekkelijk maken voor de rijder. Nu is die wat bekender.

Vergelijk trouwens maar eens de nieuwe Polo in private lease met vorig jaar en nu, bijna 2x zo duur.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:15

GerCor

Zonder dalen geen pieken

E-Golf gaat verdwijnen. E-Golf 8 komt er niet.

Me.

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:28:
Bron?

Ze zijn nu nog redelijk reclame aan het maken en hier rijden er best veel rond.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:32:
Bron?

Ze zijn nu nog redelijk reclame aan het maken en hier rijden er best veel rond.
Ik denk dat ze zich bij Volkswagen niet zo druk maken om Nederland. Bron is een filmpje op YouTube. Weet zo niet meer welk filmpje.

Me.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mrstylo
GerCor schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:28:
Komt hierdoor:
Ontmoet de Volkswagen ID.
Dit is de nieuwe Volkswagen ID. Het begin van een nieuwe generatie Volkswagens. Een volledig elektrische auto met slimme features en een indrukwekkende actieradius.

Gewoon een Volkswagen. Maar nu elektrisch.
Vanaf 8 mei te reserveren.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Gisteren een E-golf over de vloer gehad en moet zeggen erg Nice. Rijd super en rijbereik is goed zeker met het regenereren erbij. Ook al te chippen met 25 kw of 87 kw meer power :-)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Antera :?
Tijd super en rijbewijs goed? Wat probeer je te zeggen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• tiguan
  • Registratie: december 2000
Antera schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:33:
Gisteren een E-golf over de vloer gehad en moet zeggen erg Nice. Tijd super en rijbewijs is goed zeker met het regenereren erbij. Ook al te chippen met 25 kw of 87 kw meer power :-)
Ben benieuwd hoe snel de accu dan leeg gaat :P

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Hangt van je voetke af vermoed ik.

Ps fijn die auto spelling

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het kan ook gewoon uit he :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@Dirk0s Heb je die Osram LED koplampen nou gekocht of toch maar niet?

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-05 21:02
GerCor schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:40:
@Dirk0s Heb je die Osram LED koplampen nou gekocht of toch maar niet?
Nog niet, wil ze wel nog gaan halen maar kwamen wat andere kosten tussendoor die voorrang hebben ;)
Ze staan nog steeds op het lijstje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Even een crosspost vanuit het Skoda topic gezien het om de 1.2 TSI gaat, en het hier toch een beetje drukker is. Wellicht heeft iemand een 2nd opinion voor ik morgen naar de dealer ga.

Nou, ik heb mijn rapid nu zo'n 2 weken. En ik had gehoopt dat ik er onderuit zou komen. Maar ligt het aan mij of klinkt dit heel erg als een rekkende distributieriem? Vanochtend klonk het al best een stuk stiller. Maar dit filmpje was gisteren gemaakt met een warme motor.

Gelukkig overigens nog garantie, dus ik ga er morgenochtend gelijk langs, want dit klinkt niet echt cool zeg maar. Een metallic rasp achtig geluid.

PSN: Denkoyugo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Denko schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:59:
Even een crosspost vanuit het Skoda topic gezien het om de 1.2 TSI gaat, en het hier toch een beetje drukker is. Wellicht heeft iemand een 2nd opinion voor ik morgen naar de dealer ga.

Nou, ik heb mijn rapid nu zo'n 2 weken. En ik had gehoopt dat ik er onderuit zou komen. Maar ligt het aan mij of klinkt dit heel erg als een rekkende distributieriem? Vanochtend klonk het al best een stuk stiller. Maar dit filmpje was gisteren gemaakt met een warme motor.

Gelukkig overigens nog garantie, dus ik ga er morgenochtend gelijk langs, want dit klinkt niet echt cool zeg maar. Een metallic rasp achtig geluid.

[YouTube: Skoda rapid 1.2 tsi]
Verdwijnt of mindert het geluid als je koppeling induwt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:25
Klinkt imho te hoog frequent om iets met de bak/koppeling te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

AndRo555 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:50:
Klinkt imho te hoog frequent om iets met de bak/koppeling te zijn.
Zit die ook als een malle op de gas te duwen :D moeilijk te zeggen.
Kan evengoed resonerend plaatje zijn wat ergens zit te trillen :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ja, mijn vriendin achter het stuur helaas. Heeft een tikkie moeite om de 2000 toeren te vinden :p

Het zou idd ook best een resonerend iets kunnen zijn, verklaart waarom het vandaag een stuk minder is

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
Heb vandaag een Passat variant highline met R pakket, panoramadak, ACC, Discovery pro, active info display en nog een meuk opties mee, bak van 48k nieuw.. erg mooi ding maar morgen komt eindelijk mijn A3 e-tron binnen! N alleen nog mijn golfje verkopen haha..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Denko schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:56:
Ja, mijn vriendin achter het stuur helaas. Heeft een tikkie moeite om de 2000 toeren te vinden :p

Het zou idd ook best een resonerend iets kunnen zijn, verklaart waarom het vandaag een stuk minder is
Klinkt als kettingspanner :(

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Rainesh schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:32:
[...]

Klinkt als kettingspanner :(
Ja, volgens mij ook ja. Vanochtend erheen gereden, het was wel te horen, maar inderdaad een stuk minder toen ik eenmaal aankwam. "Ja, nee meneer, dit is gewoon het normale geluid, dit hebben ze allemaal" Toch netjes uitgelegd dat dit niet te horen was toen ik hem kocht 2 weken geleden en 400 km terug (ja, ik rij niet veel meer).

"Nee, het is zeker de kettingspanner niet, want die hoor je echt alleen in het begin". We gaan het zien, hij staat er vandaag nog, want ze willen hem koud horen, Dus ze starten hem vanmiddag even en morgenochtend even starten en bellen ze met de bevindingen.
Ik hoop dat het onderbuikgevoel van hoe dit zal gaan een vals gevoel is, maar we wachten het af.

• Famous
Als die koud is hoor je bij VAG sowieso tikken :P

Anders gewoon een aantekening laten maken (zwart op wit) dat jij terug bent geweest ivm kettingspanner.
Monteur geeft aan dat dit normaal is.

Mocht die dan na je garantie periode stuk gaan kan je misschien nog iets forceren.
Hoelang heb je nog garantie?

• EPICOSAURUS
  • Laatst online: 23:20
Denko schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:59:

[YouTube: Skoda rapid 1.2 tsi]
Soorgelijk geluid heeft mijn broer laatst ook gehad in een Seat Leon diesel, grote VAG garage in het oosten zei dat er niks aan de hand was, nu zit er een heel nieuw motorblok in :/. Volgens mij was de distributieriem geknapt.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Famous schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:51:

Anders gewoon een aantekening laten maken (zwart op wit) dat jij terug bent geweest ivm kettingspanner.
Monteur geeft aan dat dit normaal is.

Mocht die dan na je garantie periode stuk gaan kan je misschien nog iets forceren.
Hoelang heb je nog garantie?
6 maanden -2 weken eigenlijk. Zoals ik al zei, ik ben pas halverwege de allereerste tank ermee. Ik ga inderdaad wel iets zwart op zit laten zetten als ze blijven volhouden "Dit is normaal"

Moet ook eerlijk zeggen dat ze nog niks fout hebben gedaan he. Dit is allemaal "onderbuik" gevoelens van mij, dus ik wacht het lekker af.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:48

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Famous schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:51:
Idd, als ik koud start lijkt het wel alsof er een bak knikkers wordt leeggegooid :P

1.4TSI btw.

www.google.nl

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Scrtz
Even een crosspost vanuit VW topic, omdat ik vooral hier altijd actief ben:
quote: Scrtz
Audi is binnen! Het is een e-tron Lease edition dus best wel vol:

- Pro Line Plus pakket
- Virtual cockpit
- Sportstoelen
- 18" velgen
- MMI navigatie plus
- parkeerhulp plus
- LED koplampen
- Lichtpakket
- Audi sound system
- Audi smartphone interface

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:04:
Even een crosspost vanuit VW topic, omdat ik vooral hier altijd actief ben:

[...]
Overloper :9

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mei...… alle vogeltjes leggen een ei en, wij, ik, wacht(en) op het teken van @Rainesh dat de update van Kaarten weer beschikbaar is voor de Discover Pro.

Ook even een foto bijvoegen: Zachtjes Zingen (MP4). Tooltje om te downloaden van YouTube doet het nog steeds.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
Haha nu merk ik alleen nog maar meer dat ik veel liever een VAG topic zou zien dan alles apart, of beide. Kunnen we dat nergens aanvragen? :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:58:
[...]

Haha nu merk ik alleen nog maar meer dat ik veel liever een VAG topic zou zien dan alles apart, of beide. Kunnen we dat nergens aanvragen? :P
Krijgen we dadelijk zeker ook al die Franse Bugatti, Engelse Bentley en Italiaanse Ducati & Lamborghini knoei hier..... Laat maar, dus :9

VAG Merken

wimmel_1 wijzigde deze reactie 03-05-2019 10:18 (14%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:20
In het VAG topic: mijn Scania maakt een raar geluid, weet iemand wat het is? :+

Even serieuzer, mijn rechtervoorwiel trilt schijnbaar bij snelheden van 100+. Ik heb er zelf weinig last van maar als ik een bijrijder meeneemt dan voelt ie het best goed. Is dit een kwestie van simpelweg het wiel opnieuw laten balanceren of kan er meer zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

MeltedForest schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:27:
In het VAG topic: mijn Scania maakt een raar geluid, weet iemand wat het is? :+

Even serieuzer, mijn rechtervoorwiel trilt schijnbaar bij snelheden van 100+. Ik heb er zelf weinig last van maar als ik een bijrijder meeneemt dan voelt ie het best goed. Is dit een kwestie van simpelweg het wiel opnieuw laten balanceren of kan er meer zijn?
Gewoon even bij de lokale M.A.N. dealer binnen rijden en je wielen (alle 4) laten balanceren. Een trilling welke je bij die snelheid "voelt" aan de voorkant komt overigens vaak van de achterwielen vandaan :+

Meteen even laten kijken of alle ophang / stuurstang rubbers en dergelijke nog wél intact zijn. 100Km/h is géén prettige waarde om te "troubleshooten" op afstand.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 03-05-2019 11:37 (12%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
wimmel_1 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Gewoon even bij de lokale M.A.N. dealer binnen rijden en je wielen (alle 4) laten balanceren. Een trilling welke je bij die snelheid "voelt" aan de voorkant komt overigens vaak van de achterwielen vandaan :+

Meteen even laten kijken of alle ophang / stuurstang rubbers en dergelijke nog wél intact zijn. 100Km/h is géén prettige waarde om te "troubleshooten" op afstand.
Als je naar Venlo komt kun je mij meeten :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-05 18:59
Een vraag voor de kenners. Iemand hier in het bezig van een golf 7mk2 met de 1.5 EVO motor? Ik zit er sterk aan te denken om deze te laten tunen maar ik kan maar 1 tuner vinden welke dit kan. Blijkbaar is deze tune bij de andere tuners nog in ontwikkeling. Vraag me af of het dan wel verstandig is om te doen aangezien er weinig aanbieders zijn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Tribunus schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:04:
Een vraag voor de kenners. Iemand hier in het bezig van een golf 7mk2 met de 1.5 EVO motor? Ik zit er sterk aan te denken om deze te laten tunen maar ik kan maar 1 tuner vinden welke dit kan. Blijkbaar is deze tune bij de andere tuners nog in ontwikkeling. Vraag me af of het dan wel verstandig is om te doen aangezien er weinig aanbieders zijn!
Gewoon wachten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Denko schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:26:
[...]

6 maanden -2 weken eigenlijk. Zoals ik al zei, ik ben pas halverwege de allereerste tank ermee. Ik ga inderdaad wel iets zwart op zit laten zetten als ze blijven volhouden "Dit is normaal"

Moet ook eerlijk zeggen dat ze nog niks fout hebben gedaan he. Dit is allemaal "onderbuik" gevoelens van mij, dus ik wacht het lekker af.
Nou, gisteren de auto opgehaald, en het was inderdaad allemaal onderbuik gevoel. Het was een klep van de boegiekabels die los zat en resoneerde. Dus allemaal netjes opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:53
Tribunus schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:04:
Ik ben ook aan het wachten.
Bij Ventura kan je het nu laten “tunen” met een externe kastje.
De rest die het doen op de software kunnen dit nog niet.
Ik heb vagtechniek en jd engineering in mijn gedachte, tegen de tijd dat het kan moet ik mijn keuze nog maken.

Heb de 1.5 130pk. Volgens mij is dat het zelfde blok als de 150pk versie alleen geknepen.
Bij het chippen wordt deze dan ook unlocked en vervolgens gechipt vanaf 150pk denk ik?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:25
1.5 130 is grondig anders dan de 150pk versie, het cilinderblok is misschien hetzelfde maar er is veel anders aan. Variabele turbo geometrie, VGT (a la diesels / 911 Turbo), Miller cyclus (vergelijkbaar met een Prius), hogere compressie (12.5:1).
Als ik zo moet oordelen een heel erg ingenieus blok, maar lang niet de interessantste om te chiptunen. De VGT is gelimiteerd tot 880 graden* aan de turbine kant, waar dat typisch 1000+ graden is voor vaste geometrie benzine turbo's. Ik gok dat er niet extreem veel meer rek is zonder dat je over de die thermische limieten gaat. Er is vast een reden dat de 130pk wel een VGT krijgt en de 150pk niet. (terwijl die laatste toch echt voor meer centen verkocht wordt, hoewel ik sterk betwijfel dat de 130pk goedkoper de maken is.)

*quasi elke turbodiesel heeft een VGT tegenwoordig en die in de 2.0TDI 150pk heb ik nog niet over de 850 graden zien gaan, ook niet na (erg hard) stampen.

AndRo555 wijzigde deze reactie 04-05-2019 21:01 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• littlepeli
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08-05 22:32
Als alles goed heb ben ik over een paar dagen de eigenaar van een VW Caddy 1.6 uit 2012.

Nu ben ik al een paar dagen aan het kijken wat hier allemaal mee kan qua opties. Het liefste heb ik een RNS315 met mf stuur (liefst van een R) en een kleuren teller. Alleen is dit werkend te krijgen?

En aangezien hier veel kennis zit als het op retrofit aankomt. Wat is er nog meer mogelijk?

Alles apple thuis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wesleyyyy
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08-05 16:24
Voor mijn Golf 7 GTE (2015) ben ik aan het rondkijken voor elektrisch inklapbare spiegels. Nu lees ik dat je soms wel en soms niet de deurmodules moet vervangen. Kan ik ergens zien of ik die moet vervangen (zonder alles los te halen) of moet je die altijd vervangen als je nog geen elektrisch inklapbare spiegels hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:29
Of je altijd moet vervangen weet ik niet.

Maar via vcds kan je bv de onderdeel nummers vinden, om vervolgens de googelen of dat de goede zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Wesleyyyy schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:57:
Voor mijn Golf 7 GTE (2015) ben ik aan het rondkijken voor elektrisch inklapbare spiegels. Nu lees ik dat je soms wel en soms niet de deurmodules moet vervangen. Kan ik ergens zien of ik die moet vervangen (zonder alles los te halen) of moet je die altijd vervangen als je nog geen elektrisch inklapbare spiegels hebt?
Dat kan de VW garage wel voor je zien. Ik heb een 2013 1.4 TSI en hoefde geen modules te laten vervangen. Overigens, kijk wel even naar waar je spiegels aanschaft. Grote kans dat je Chinese spiegels krijgt. Zijn een stuk goedkoper maar missen een extra kabel voor Side Assist. Naast de spiegels ook een nieuwe bediening spiegels

Deze meneer legt het uit:

.

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
Zijn hier nog mensen geinteresseerd toevallig in OEM LED kentekenverlichting voor een Golf 6? Aangezien ik mijn Golf verkoop heb ik de halogeenvarianten weer terug er in gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

littlepeli schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:23:
Als alles goed heb ben ik over een paar dagen de eigenaar van een VW Caddy 1.6 uit 2012.

Nu ben ik al een paar dagen aan het kijken wat hier allemaal mee kan qua opties. Het liefste heb ik een RNS315 met mf stuur (liefst van een R) en een kleuren teller. Alleen is dit werkend te krijgen?

En aangezien hier veel kennis zit als het op retrofit aankomt. Wat is er nog meer mogelijk?
Alles, hangt er alleen af hoeveel geld je er wil tegen smijten en hoe handig je zelf bent...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Scrtz schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:47:
Zijn hier nog mensen geinteresseerd toevallig in OEM LED kentekenverlichting voor een Golf 6? Aangezien ik mijn Golf verkoop heb ik de halogeenvarianten weer terug er in gedaan.
Euh, wat is precies de toegevoegde waarde als je een auto privé wilt verkopen om dan de LED lampen te verwijderen en de halogeenlampen weer te monteren?

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op zondag 5 mei 2019 @ 23:18:
[...]

Euh, wat is precies de toegevoegde waarde als je een auto privé wilt verkopen om dan de LED lampen te verwijderen en de halogeenlampen weer te monteren?
Nou die DIE lampen zijn nog wat waard. Niet dat dat mij nou zoveel boeit maar halogeen kentekenverlichting kan ik anders sowieso weggooien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
@Wesleyyyy in principe hoef je bij de Golf 7 de deurmodules niet te vervangen, tenzij je echt een kale GTE hebt (ja die bestaan).

@Scrtz gewoon verkopen die handel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Scrtz schreef op maandag 6 mei 2019 @ 07:03:
[...]

Nou die DIE lampen zijn nog wat waard. Niet dat dat mij nou zoveel boeit maar halogeen kentekenverlichting kan ik anders sowieso weggooien.
Je doet me denken aan Malle Pietje. :Y

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:19
Rainesh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:36:
@Wesleyyyy in principe hoef je bij de Golf 7 de deurmodules niet te vervangen, tenzij je echt een kale GTE hebt (ja die bestaan).

@Scrtz gewoon verkopen die handel :)
Sterker nog, denk dat de meeste GTE's erg kaal zijn omdat ze vooral zijn uitgekozen door personen die geen geld willen besteden aan een fijne auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
Dennisdn schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:34:
[...]

Sterker nog, denk dat de meeste GTE's erg kaal zijn omdat ze vooral zijn uitgekozen door personen die geen geld willen besteden aan een fijne auto.
^ Dit ... denk dat er een hoop uitgekozen zijn als 'het goedkoopste leasehok vanwege de gesubsidieerde bijtelling'

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 01:25
Famous schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:58:
[...]

Ik denk als je goed zoekt heb je voor dat geld bijna een Golf 7.

Een Golf 6 met deze opties hoort zeker geen 10k te kosten.
Het blijft een hoop geld, beter wat langer en goed zoeken dan er "zomaar" een kopen. (y)

Je kan altijd posten hier als je wat op 't oog hebt!
Inmiddels na een lange zoektocht verschillende Dealers/Garage's bezocht.

Mijn auto aangeschaft

Het is de Golf 7 geworden na verschillende Golf 6's te bekijken is het bizar de prijs verschil zo dichtbij ligt van de 6 en de 7 en dan krijg je er nog een kaale 6 voor terug.

Voor de gene die interesse heeft hij is hier gekocht: https://www.carnext.com/n...gen/golf/4zz40-8238-rf7r/

Precies zelfde als deze de kleur, opties, prijs alleen had de mijne een longlife beurt gehad op 79dkm en 82dkm gelopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Mir64za schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:09:
[...]

een longlife beurt gehad op 79dkm en 82dkm gelopen.
Zo longlife lijkt me dat toch niet :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir64za
SadisticPanda schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:13:
[...]

Zo longlife lijkt me dat toch niet :D
De volgende beurt is pas op 93dkm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Mir64za schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:22:
[...]

Zijn longlife beurten niet 30K?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Mir64za schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:22:
[...]

Hier is dat om de 30.000km :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mir64za
Denko schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:33:
[...]

Zijn longlife beurten niet 30K?
Jawel maar ik heb het laten aanpassen naar 15k omdat de TSI motoren toch wel een slurpje olie lusten.
Beter voorkomen dan genezen.

Zelf doe ik daar niet moeilijk over een auto moet gewoon goed onderhouden worden net zoals wij ook een lekker stuk oss haas lusten is ook niet het goedkoopste vlees :)

Mir64za wijzigde deze reactie 06-05-2019 17:42 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:31
Mir64za schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:09:

Het is de Golf 7 geworden na verschillende Golf 6's te bekijken is het bizar de prijs verschil zo dichtbij ligt van de 6 en de 7
Gefeliciteerd, veel plezier ermee! :-)

SCIENCE!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:19
Mir64za schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:41:
[...]

Jawel maar ik heb het laten aanpassen naar 15k omdat de TSI motoren toch wel een slurpje olie lusten
Ik vond het tot nu toe juist wel meevallen. Zit nu rond de 30k in de TSI maar nog geen olie hoeven bijvullen. Waar er in mn vorige Golf7 GTD elke 5000 km een halve liter bij moest. De dealer én leasemaatschappij vonden dat heel normaal en wilden er niet eens naar kijken.

Je moet er natuurlijk mazzel mee hebben. Maar 15k is wel heel weinig tussen de beurten. Ik denk dat 30 normaal is. Tenzij je maar 10k per jaar op de teller zet, dan 1x per jaar. Als autoliefhebber zeg ik alle onderhoud is prima. Maar wellicht kan je wat besparen door naar 30k te gaan en altijd ff langs gaan als ze weer die zomer- en winterchecks doen. Als er wat te halen valt zullen ze je er dan zeker op wijzen.

Dennisdn wijzigde deze reactie 06-05-2019 18:05 (33%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:11
@Mir64za gefeliciteerd!

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:31
Leuk om wat historie van de Polo te zien, wist niet dat het eigenlijk een Audi 50 was :) Bizar die commercial met stuiterende auto’s.

SCIENCE!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wesleyyyy
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08-05 16:24
Emielvanputten schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:06:
Of je altijd moet vervangen weet ik niet.

Maar via vcds kan je bv de onderdeel nummers vinden, om vervolgens de googelen of dat de goede zijn
GerCor schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:07:
[...]

Dat kan de VW garage wel voor je zien. Ik heb een 2013 1.4 TSI en hoefde geen modules te laten vervangen. Overigens, kijk wel even naar waar je spiegels aanschaft. Grote kans dat je Chinese spiegels krijgt. Zijn een stuk goedkoper maar missen een extra kabel voor Side Assist. Naast de spiegels ook een nieuwe bediening spiegels
Rainesh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:36:
Dank allen. Dan ga ik er vanuit dat ze niet vervangen hoeven te worden.
Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True