Paar weken geleden gehad, er was toen een regelklep van de turbo defect. Gerepareerd onder garantie.Ximmer schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:16:
Vandaag iets vreemds meegemaakt, halverwege mijn reis naar huis wilde ik nog even een auto op de snelweg inhalen en viel ineens het vermogen van de auto weg. Reed 120/130 km/u, en daar hield het wel op. Toen ik de afrit pakte en dacht even te kijken of de turbo en/of compressor goed werkte was hetzelfde euvel er. Toen ik besloot rustig naar huis te rijden, spullen te droppen en nog even langs de dealer te rijden, was het euvel nadat de motor uit was geweest verdwenen. Had gelijk weer de turbo erin (dat hoor je ook iets). Overigens is op geen ogenblik het motor management lampje gaan branden (of een ander lampje) wat ik weleens 400km na een beurt had gehad. Toen reed ik echt in noodloop op 3 cilinders zonder turbo/compressor. Dat hoorde je ook duidelijk. Nu wel normaal geluid maar waarschijnlijk dus de turbo (of compressor?). Toen waren het de bougies, had de dealer te verkeerde erin gestopt.
Ik rijd nu 7 jaar een Golf 6 1.4 TSI 160pk (degene dus met turbo en compressor). Heeft zo’n 120-130k km gereden.
Iemand gehoord van zoiets? Of zelf meegemaakt? Wellicht iemand die een tip of hulp heeft (of kan aanbieden)? :-)
Morgenochtend maar eens kijken of ie het weer gaat doen, dan moet ie weer mee naar het werk.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"