Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 107 ... 110 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:22
Weer een retrofit erbij! OEM alarm :) Altijd leuk. Was relatief behoorlijk goedkoop, alleen onderdelen was iets van 70 euro.

Mijn maat Bas heeft alles ingebouwd, ik het codeerwerk en we hebben piepjes :+

Ik twijfel alleen of ik het interieur deurknopje er nog bij moet plaatsen, op de MY18 modellen zit het knopje er niet meer in. Ik heb het wel liggen, maar moet dan ook een gat maken in mijn deurpaneel.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:15

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Een gat maken is niet zo moeilijk toch? Maar wanneer gebruik je het? Eigenlijk nooit, dus voegt niks toe.

EDIT: mijn vriendin is voor de zoveelste keer de autosleutel kwijt :( . Iemand nog interesse in een tweedehands vriendin? :+

GerCor wijzigde deze reactie 15-04-2019 13:39 (40%)

Me.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:16

DerOllie

PSN = DerOllie

GerCor schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:33:
EDIT: mijn vriendin is voor de zoveelste keer de autosleutel kwijt :( . Iemand nog interesse in een tweedehands vriendin? :+
foto? O-)

DerOllie wijzigde deze reactie 15-04-2019 15:24 (17%)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:10

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:16

DerOllie

PSN = DerOllie

Edit: ok geen foto, maar wel mooie sleutels. Weer teruggevonden dus?

DerOllie wijzigde deze reactie 15-04-2019 16:31 (87%)

www.youtube.com/DerOllie

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

DerOllie schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:16:
Edit: ok geen foto, maar wel mooie sleutels. Weer teruggevonden dus?
Ik denk dat er een grap ergens over iemand's hoofd heen gaat :p

PSN: Denkoyugo

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:21
Deruxian schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:04:
Op zoek naar nieuwe auto, interesse gaat uit naar een Golf, tweedehands.
Weet iemand een betrouwbare dealer in regio Utrecht?

Pon dealer Barneveld bv heeft groot aanbod maar de laatste paar Google reviews doen het overkomen als een louche bedrijf
Als je bereid bent om iets verder te rijden. Flevo in Harderwijk bevalt mij erg goed. Ook vrienden en familie die VW of Audi rijden zijn erg tevreden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Denko schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:39:
[...]

Ik denk dat er een grap ergens over iemand's hoofd heen gaat :p
Sowieso is dat geen sleutel zoals @GerCor ’m heeft. Een Highline heeft sleutels met een verchroomd kapje 8)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Sleutel overal gezocht. Kon zelfs 'in de vriezer' liggen, aldus mijn vriendin. Ik ontplof dan bijna. Zoveelste keer dat ze of de autosleutel is kwijt of haar iPhone. Die iPhone interesseert mij geen zak. Ga maar lekker zoeken, toedeloe. Tssss. Maar mijn autosleutel ……

Belt ze me op: kun je de autosleutel van jou even brengen want ik moet vanmiddag wel naar de fysio? Ik, met tegenzin uiteraard, MIJN sleutel gebracht. Doet ze me 15 minuten later een belletje: je hoeft niet meer te zoeken hoor, ik heb mijn autosleutel al gevonden: zit in mijn handtas...….

Wel godverde …… Het is een schat hoor maar soms mocht ze wel carbid lusten.

Me.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Dames tasjes moet je per definitie gewoon op z’n kop op tafel leeg kieperen als ze iets kwijt zijn.... Dat wat gezocht wordt zit toch altijd helemaal onderin :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:08:
Dames tasjes moet je per definitie gewoon op z’n kop op tafel leeg kieperen als ze iets kwijt zijn.... Dat wat gezocht wordt zit toch altijd helemaal onderin :*)
Mevrouw was al op kantoor toen ze mij vertelde dat ze de autosleutel kwijt was. 5 koppen sterke koffie mochten niet baten.

Maar goed, mijn Highline sleutel - uitstekend opgelet @wimmel_1 - is weer terecht. Volgende keer reageer ik gewoon niet op haar. >:)

Krijg ik wel weer een berichtje: 'sta ik in de negeerstand?' :Y ;w

Me.

• Arcastin
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:47
GerCor schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:12:
[...]
"Oh sorry! Dacht dat ik al had gereageerd" :+

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:08
Hoe loopt de VW automaat bij jullie op lage snelheden? Bij mij gaat dat heel schokkerig omdat ik precies tussen de 1e en 2e versnelling rij geloof ik. Op het woonerfje van mijn huis naar de weg rij ik zo'n 10 tot 15 km/u en dat gaat alles behalve soepel.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:24
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:41:
Hoe loopt de VW automaat bij jullie op lage snelheden? Bij mij gaat dat heel schokkerig omdat ik precies tussen de 1e en 2e versnelling rij geloof ik. Op het woonerfje van mijn huis naar de weg rij ik zo'n 10 tot 15 km/u en dat gaat alles behalve soepel.
Klinkt mij niet bekend.
Welke versie DSG heb je?

Xbox live: Ghesous

• Piet_Piraat7
@Famous Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 110kW Sport 7-DSG NEDC (even uit contract gekopieerd)

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 16-04-2019 09:53 (21%)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:48

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Heb ik ook in mijn B8, zelfde DSG, de DQ200. Vooral in de file met TJA is het rete-irritant maar met koude motor/versnellingsbak nóg erger.

www.google.nl

• Loetn
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-05 15:43

Loetn

All-time lurker

Hier dezelfde configuratie (T-Roc, 1.5 TSI, DSG en 4 dagen oud O-) ) en heb dit nog niet opgemerkt. Ik let er deze avond eens op.

The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17-05 15:27

Impry

Rallymedia.nl

Als hij tussen twee versnellingen twijfelt kun je hem misschien beter ff handmatig in z'n 1 of 2 zetten (of de S-stand).

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:44
Heb dit alleen 's ochtends .. als het 'koud' is ljikt wel.
Wat ik vaak doe is inderdaad (zoals hier ook al werd aangegeven) de automaat even zelf in de 2 houden.
Doe ik ook in parkeergarages.. dan schakelt de bak zelf door naar 3, terwijl ik de parkeergarage omhoog rijd. Vervolgens gaat het blok lopen knorren omdat ie zo laag in de toeren zit dat de bak dan maar weer terug schakelt naar 2 (opzich programmeertechnisch best logisch.. maar niet echt comfortabel). dus de parkeergarage gaat in de Manual of Sportstand. (dan blijft ie wat langer in de 2 hangen)

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18:13

Specht

Il Cuore Sportivo

Zijn er hier nog liefhebbers die interesse hebben in een gebruikte originele Golf7 R kleppen einddemper?
Onderdeelnummer: 5G6253609CP
Betreft het gedeelte in het geel op de tekening (dus zonder middendemper nummer 6).

Heb nog niet bekeken op welke versies deze eventueel past cq passend te maken is.
Zaken zoals klem nummer 9 en een aangepaste achterbumper(spoiler) zal noodzakelijk zijn om de uitlaat te monteren, en verdere toebehoren om eventueel het kleppensysteem aan de praat te krijgen. ;)

Heb er op mijn werk een liggen die over is gebleven wegens ombouw naar een nieuw Akrapovic uitlaatsysteem :9 , en hij ligt best wel in de weg.

Voor foto's of meer info graag even een PM.

• Famous
Specht schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:07:
Zijn er hier nog liefhebbers die interesse hebben in een gebruikte originele Golf7 R kleppen einddemper?
Onderdeelnummer: 5G6253609CP
Betreft het gedeelte in het geel op de tekening (dus zonder middendemper nummer 6).

Heb nog niet bekeken op welke versies deze eventueel past cq passend te maken is.
Zaken zoals klem nummer 9 en een aangepaste achterbumper(spoiler) zal noodzakelijk zijn om de uitlaat te monteren, en verdere toebehoren om eventueel het kleppensysteem aan de praat te krijgen. ;)

Heb er op mijn werk een liggen die over is gebleven wegens ombouw naar een nieuw Akrapovic uitlaatsysteem :9 , en hij ligt best wel in de weg.

Voor foto's of meer info graag even een PM.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Spoiler of diffuser? :9
Denk dat je op Marktplaats meeste kans hebt of even de ijzerboer bellen :)

• hippiepaci
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:42
Ik ben op zoek naar een tweedehands VW Touran. Nu kwam ik deze tegen: https://www.car-selection...3822806-97c9b48d#voorraad Ziet er prima uit en voldoet aan mijn eisen. Nog even gekeken of er nog een distributieriem of ketting in hangt. In deze Touran een ketting. Tijdens die zoektocht kwam ik een hoop reviews/reacties tegen van mensen met problemen met de distributie ketting icm een 1.4 TSI motor.
Ik ben nu op zoek naar meer info om dat wat specifieker te krijgen, ging dit om alle VW modellen, welk jaar, welke motorblokken etc. Ik kom nu alleen een hoop boze mensen tegen maar weinig echt goede informatie.
Iemand hier die dat wel heeft of een duw in de goede richting?
En wat is een goede tactiek om erachter te komen of er wat mis is tijdens een proefrit? Kan je dat, zoals ik veel lees, echt goed horen?

• kietje961
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20-05 20:12
De Engelstaligen noemen dit ‘kangaroing’ en het halve Engelse T-Roc forum ( https://www.trocforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=266 ) staat vol met geklaag over dit probleem. Komt vooral door de snelle opbouw van het koppel icm de dsg bak die heel snel van de 1 naar de 2 wil.
Volkswagen werkt aan een (software) update, maar de WLTP zit in de weg.
Vooral bij koude motor is de inspuit strategie anders dan bij warme motor om de katalysator snel op temperatuur te krijgen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

GerCor schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:12:
[...]

Mevrouw was al op kantoor toen ze mij vertelde dat ze de autosleutel kwijt was. 5 koppen sterke koffie mochten niet baten.

Maar goed, mijn Highline sleutel - uitstekend opgelet @wimmel_1 - is weer terecht. Volgende keer reageer ik gewoon niet op haar. >:)

Probleem is voor onde de twee tientjes op te lossen: https://www.bol.com/nl/p/...yfinder/9200000053515472/
Ik weet alleen niet hoe groot de kans is dat ze EN dr sleutels, EN dr telefoon kwijt is. Als ik je zo hoor is die kans ook best wel aanwezig. :+
Dus zou de app ook even op je eigen telefoon installeren als ik jou was ;)

Overigens had je vroeger van die keyfinders waar je naar kon fluiten. Als je die eentje kunt vinden zou ik die geven. Kan ze structureel naar dr sleutels fluiten >:)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Eagle schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:28:
[...]

Probleem is voor onder de twee tientjes op te lossen:
Goed bedoeld hoor. Mevrouw was vanmorgen nog geen half uur op haar werk. Krijg ik een berichtje via Skype: 'ik word gek van mezelf'. Dus ik denk: jij ook?. 'Ik ben mijn pinpas kwijt'.

Dus eh ….. hopeloos geval. Maar zolang het de autosleutel niet is vind ik het prima. Bleek de pinpas -die ze net nog had gebruikt om snel wat boodschappen te halen- in het doosje van de Raboscanner in een potje op de vensterbank te zitten.

Me.

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

GerCor schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:52:
[...]

Goed bedoeld hoor. Mevrouw was vanmorgen nog geen half uur op haar werk. Krijg ik een berichtje via Skype: 'ik word gek van mezelf'. Dus ik denk: jij ook?. 'Ik ben mijn pinpas kwijt'.

Dus eh ….. hopeloos geval. Maar zolang het de autosleutel niet is vind ik het prima. Bleek de pinpas -die ze net nog had gebruikt om snel wat boodschappen te halen- in het doosje van de Raboscanner in een potje op de vensterbank te zitten.
Gat erin maken, ring erdoor, gps tracker eraan. Dat werkt voor sleutels, tassen, portemonneeën (dat schrijf je zo ja :? ), pinpassen (ok ok is iets minder praktisch ;) ), auto's en nog tal van andere dingen. :P

Als je vriendin een beetje kinky is knal je door haar ook ergens een ringetje en hang je die gps tracker er ook gewoon aan. ;)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:31
Ah, de pinpas kwijt... dat zijn altijd de betere dagen voor ons banksaldo. Ik help ook nooit zoeken. >:)

On-topic: klopt het dat de VW Golf 1.0 TSI er niet meer met automaat is? Dus dat je voor DSG de 1.5 TSI moet nemen?

/edit: ah gevonden, Golf 1.0 DSG komt in september weer beschikbaar.

Khil wijzigde deze reactie 17-04-2019 20:54 (63%)

SCIENCE!!!

• The Eagle

The Eagle

Ik hoor het al. Hier is maar 1 oplossing mogelijk: ducttape :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Piet_Piraat7
kietje961 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:12:
[...]

De Engelstaligen noemen dit ‘kangaroing’ en het halve Engelse T-Roc forum ( https://www.trocforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=266 ) staat vol met geklaag over dit probleem. Komt vooral door de snelle opbouw van het koppel icm de dsg bak die heel snel van de 1 naar de 2 wil.
Volkswagen werkt aan een (software) update, maar de WLTP zit in de weg.
Vooral bij koude motor is de inspuit strategie anders dan bij warme motor om de katalysator snel op temperatuur te krijgen.
Jammer, dat valt mij wel tegen van zo'n nieuwe auto. Ik dacht (net als de mensen op dat forum) dat het aan mijn eigen rijvaardigheid lag.

• Famous
Khil schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:34:
Ah, de pinpas kwijt... dat zijn altijd de betere dagen voor ons banksaldo. Ik help ook nooit zoeken. >:)

On-topic: klopt het dat de VW Golf 1.0 TSI er niet meer met automaat is? Dus dat je voor DSG de 1.5 TSI moet nemen?
Daarom zijn ze zo blij met Apple Pay, de telefoon raken ze op een of andere manier nooit kwijt :+

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mevrouw is ruim 3 kwartier op het werk en alles is 'back to normal'. Ik krijg weer diverse opdrachten via Skype: Wil je de was even centrifugeren en buiten op de waslijn hangen. Daarna ons beddengoed even in de wasmachine.

Wat een rust...….. :)

Gisteren naar Sneek geweest met mijn SUPERGolf 7. Dat wil zeggen: handgeschakeld en zonder ACC (y) . Weer aardig wat insecten gevangen. Maar even verwijderen met een nat doekje.

GerCor wijzigde deze reactie 17-04-2019 09:56 (26%)

Me.

• Khil
‘Huh, wat zeg je? Ja, ik Skype net een tunnel in...’

SCIENCE!!!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Khil schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:56:
‘Huh, wat zeg je? Ja, ik Skype net een tunnel in...’
Nee. We gebruiken Skype als chat.... net zoals een WhatsApp. Ik vind Skype mooier dan WhatsApp.

Me.

• Khil
I know, dit zeg ik altijd als ik een opdracht krijg via Skype chat :) totale verwarring aan de andere kant.

Oja, Volkswagen-topic.

Khil wijzigde deze reactie 17-04-2019 10:03 (56%)

SCIENCE!!!

• dollyking
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:05

dollyking

duck tape

hippiepaci schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:09:
Ik ben op zoek naar een tweedehands VW Touran. Nu kwam ik deze tegen: https://www.car-selection...3822806-97c9b48d#voorraad Ziet er prima uit en voldoet aan mijn eisen. Nog even gekeken of er nog een distributieriem of ketting in hangt. In deze Touran een ketting. Tijdens die zoektocht kwam ik een hoop reviews/reacties tegen van mensen met problemen met de distributie ketting icm een 1.4 TSI motor.
Ik ben nu op zoek naar meer info om dat wat specifieker te krijgen, ging dit om alle VW modellen, welk jaar, welke motorblokken etc. Ik kom nu alleen een hoop boze mensen tegen maar weinig echt goede informatie.
Iemand hier die dat wel heeft of een duw in de goede richting?
En wat is een goede tactiek om erachter te komen of er wat mis is tijdens een proefrit? Kan je dat, zoals ik veel lees, echt goed horen?
beste is even het VIN nummer op te vragen en in de database te kijken. dan weet je de motorcode etc. verder zou ik hem uit laten lezen of zelf doen na een proefrit. VCDS of obdeleven

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-05 13:21
Ik ben sinds gisteren de trotse bereider van een Golf Variant highline dsg-7. Ik wilde naar een grotere leaseauto, want baby, en deze stond nog bij het bedrijf niks te doen en kon ik dus het bestaande leasecontract overnemen..

Helemaal blij mee, toffe schermen in de auto en voor de klokjes, android auto, acc, lane assist. Alles wat ik nooit gehad heb in een auto. Vooral ACC en lane assist voelt echt wel een beetje als de toekomst.

Als ik naar de opties kijk, en het bedrag waar ik elke maand bijtelling over moet betalen, lijkt het alsof er het executive pakket bijgenomen is. Dat weet ik alleen niet zeker.
Als ik nu op de volkswagen site rondklik (weliswaar een jaar nadat de auto geleverd is), lijkt het erop dat higline+automaat+executive ook "Traffic Jam Assist" zou moeten hebben. Echter, onder de 65km/h lijkt de lane assist er gewoon mee uit te scheiden, en ik moet ook even m'n gas aantikken als ik in de file weer wil rijden. Dus geen TrafficJamAssist?

Het is zeker geen deal-breaker, maar ik zou het jammer vinden als ik de optie wel heb, maar gewoon niet snap hoe ik 'm aan moet zetten, of uberhaupt weet dat ik 'm heb.

Hoe kom ik erachter welke opties ik allemaal wel en niet heb? Ik heb al naar zo'n VAG-codes-decoder site gekeken, maar dat gaat eigenlijk alleen over het interieur en de moter lijkt wel. Daar kon ik ACC bijvoorbeeld ook niet terugvinden, terwijl ik dat wel heb.

tl;dr: LeaseAuto niet zelf besteld maar overgenomen na een jaar, hoe weet ik welke opties erop zitten?

• The Eagle

The Eagle

Je bent berijder, geen bereider. Het is niet dat je dat ding met ingredienten in een mixer en vervolgens in de over gekieperd hebt ofzo :P

Verder: TJA is vziw overal een optie geweest, geen onderdeel van een pakket. Als je LA hebt kan TJA wel gewoon aangezet worden. Als ik me goed herinner zou er op je linkse stengel een knopje moeten zitten voor die bestuurdershulpfuncties - kun je ze mee aan en uit zetten. Dan kun je ook meteen zien wat je wel en niet hebt. In de volledige uitvoering zijn het er 3: LA, TJA en verkeersbordenherkenning.

• MaffeMaarten
The Eagle schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:42:
Je bent berijder, geen bereider. Het is niet dat je dat ding met ingredienten in een mixer en vervolgens in de over gekieperd hebt ofzo :P
Ik las het na, voelde dat er iets niet klopte, maar dacht dat m'n spellingscontrole het anders wel had gemeld, niet over andere betekenissen nagedacht 8)7
Verder: TJA is vziw overal een optie geweest, geen onderdeel van een pakket. Als je LA hebt kan TJA wel gewoon aangezet worden. Als ik me goed herinner zou er op je linkse stengel een knopje moeten zitten voor die bestuurdershulpfuncties - kun je ze mee aan en uit zetten. Dan kun je ook meteen zien wat je wel en niet hebt. In de volledige uitvoering zijn het er 3: LA, TJA en verkeersbordenherkenning.
Daar staat ie inderdaad niet tussen, LA en verkeersbordenherkenning wel volgens mij. Dan zal ik het toch wel niet hebben helaas.
Het zit op dit moment zo te zien in "Bestuurdersassistentiepakket Plus" En omdat ik zo'n beetje alles had wat daar genoemd was dacht ik dat ik TJA ook wel zou hebben. Uit het boekje werd niet helemaal duidelijk of het vanzelf aan ging als ACC en LA aanstonden of dat het wel een eigen vinkje had.

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:19
MaffeMaarten schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:31:

Echter, onder de 65km/h lijkt de lane assist er gewoon mee uit te scheiden, en ik moet ook even m'n gas aantikken als ik in de file weer wil rijden. Dus geen TrafficJamAssist?
Het zou nog steeds kunnen. Het zit in het bestuurdersassistentiepakket. Maar die kan er op zitten. Onder de 70 werkt LA niet van zichzelf. En ook met TJA moet je na een paar seconden stilstand in de file nog steeds even je gas aantikken óf op resume drukken op het stuur.

Je kan het simpel testen: als je stapvoets rijdt in de file op activeren drukken van de ACC. Dan zou het moeten werken (Als het aangezet is in het menu uiteraard), zo niet, zit het er niet op.

Maar.... echt heel fijn is het niet hoor. Het is erg onrustig. Zodra de auto voor je gaat rijden, sprint hij erachteraan om erna vlak achter die auto vol op de rem te gaan. Ik vraag me altijd af wat de mensen om me heen wel niet van mij denken. Zelf doe je het veel vloeiender. Het was de optie waar ik het meest naar uit keek in de levertijd, maar in de praktijk gebruik ik het nooit.

Dennisdn wijzigde deze reactie 17-04-2019 14:06 (10%)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dennisdn schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:50:
[...]

Het zou nog steeds kunnen. Het zit in het bestuurdersassistentiepakket. Maar die kan er op zitten. Onder de 70 werkt LA niet van zichzelf. En ook met TJA moet je na een paar seconden stilstand in de file nog steeds even je gas aantikken óf op resume drukken op het stuur.

Je kan het simpel testen: als je stapvoets rijdt in de file op activeren drukken van de AC. Dan zou het moeten werken, zo niet, zit het er niet op.

Maar.... echt heel fijn is het niet hoor. Het is erg onrustig. Zodra de auto voor je gaat rijden, sprint hij erachteraan om erna vlak achter die auto vol op de rem te gaan. Ik vraag me altijd af wat de mensen om me heen wel niet van mij denken. Zelf doe je het veel vloeiender. Het was de optie waar ik het meest naar uit keek in de levertijd, maar in de praktijk gebruik ik het nooit.
Ik heb hem op standje 'Comfort' staan en dat gaat eigenlijk net zo vloeiend als dat ik zelf zou doen.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen waarbij ik allang zie dat men verderop remt en de auto nog vrolijkt probeert aan te sluiten maar over het algemeen vind ik de Comfortstand prima werken. Ik gebruik het dan ook dagelijks in de file en kijk een beetje nonchalant naar buiten.

#flirtenindefile 8) :+

www.google.nl

• Dennisdn
MisteRMeesteR schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:06:
[...]

Ik heb hem op standje 'Comfort' staan en dat gaat eigenlijk net zo vloeiend als dat ik zelf zou doen.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen waarbij ik allang zie dat men verderop remt en de auto nog vrolijkt probeert aan te sluiten maar over het algemeen vind ik de Comfortstand prima werken. Ik gebruik het dan ook dagelijks in de file en kijk een beetje nonchalant naar buiten.

#flirtenindefile 8) :+
Aha, ik wist niet dat de file-assistent zelf óók nog weer verschillende mogelijke standen heeft. Weer iets geleerd. Helaas in het verre buitenland en kan ik het niet meteen testen. Of doel je op de ACC-instelling? Want die heb ik over het algemeen wel op Comfort staan. Misschien moet ik dan eens bij de dealer vragen of er een update is. Want bij mij is ie erg onrustig.

Dennisdn wijzigde deze reactie 17-04-2019 14:11 (12%)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dennisdn schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:09:
[...]

Aha, ik wist niet dat de file-assistent zelf óók nog weer verschillende standen heeft. Weer iets geleerd. Helaas in het verre buitenland en kan ik het niet meteen testen :(
AFAIK valt het onder 'ACC'. Zou ik ff na moeten kijken straks.. :)

www.google.nl

• Dennisdn
MisteRMeesteR schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:11:
[...]

AFAIK valt het onder 'ACC'. Zou ik ff na moeten kijken straks.. :)
In tussentijd had ik mijn post een beetje aangepast. De ACC heb ik (meestal) op comfort staan. Enige nadeel vind ik dat hij dan één standje te veel afstand houdt.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dennisdn schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:12:
[...]

In tussentijd had ik mijn post een beetje aangepast. De ACC heb ik (meestal) op comfort staan. Enige nadeel vind ik dat hij dan één standje te veel afstand houdt.
De te houden afstand verandert toch niet op basis van de ACC instelling?
Ik heb 'onthoud laatst gekozen afstand' (iets in die richting) aangevinkt zodat hij niet bij elke rit op 3 streepjes staat.

www.google.nl

• Dennisdn
MisteRMeesteR schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:15:
[...]

Ik heb 'onthoud laatst gekozen afstand' (iets in die richting) aangevinkt zodat hij niet bij elke rit op 3 streepjes staat.
Zodra ik Comfort inschakel gaat hij bij mij maximaal naar het éna voorste streepje en kan ik hem niet verder terugzetten, alleen verder vooruit. In elke andere stand van de ACC wel.

Dennisdn wijzigde deze reactie 17-04-2019 14:26 (3%)

• MaffeMaarten
MisteRMeesteR schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:15:
[...]

Ah, dat vinkje moet ik ook eens opzoeken.
En misschien moet ik zelfs wel ECO kiezen i.p.v. comfort. Ik heb ook het idee dat ie nog wat rustiger zou mogen, en dat ik geen vriendjes heb gemaakt vanmorgen in de spits met het remmen en optrekken.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dennisdn schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:25:
[...]

Zodra ik Comfort inschakel gaat hij bij mij maximaal naar het éna voorste streepje en kan ik hem niet verder terugzetten, alleen verder vooruit. In elke andere stand van de ACC wel.
Ok, dat ga ik ff uitzoeken vanmiddag, nóóit opgevallen iig, ook niet de afstand die de auto houdt :P
MaffeMaarten schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:25:
[...]

Ah, dat vinkje moet ik ook eens opzoeken.
En misschien moet ik zelfs wel ECO kiezen i.p.v. comfort. Ik heb ook het idee dat ie nog wat rustiger zou mogen, en dat ik geen vriendjes heb gemaakt vanmorgen in de spits met het remmen en optrekken.
hehe, zal alleen maar erger worden omdat steeds meer nieuwe auto's voorzien zijn van automaat, los van EV's.

Dacht dat je doelde op remlichten :o

www.google.nl

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:11
Winterbanden / velg

zomerbanden / velg:

Het was de hoogste tijd om de bandjes te wisselen :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@Goldman Mijn persoonlijke mening: Wát een Gru-We-Lijk lelijke velg heb je voor je winterbanden :+

• Khil
...maar aangezien je je autokleur op je Tweakers-nickname hebt afgestemd is het je vergeven :P

SCIENCE!!!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:38

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

wimmel_1 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:49:
@Goldman Mijn persoonlijke mening: Wát een Gru-We-Lijk lelijke velg heb je voor je winterbanden :+
Idd. Maar die kleur is wel vet.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Happy Man 2013
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-05 22:41
Wie weet er meer over de led koplampen? Ik dacht altijd dat er 2 versies waren, led en led plus, maar het lijkt alsof er meerdere versies zijn.

- led, met led strip DRL (van die “puntjes”)
- led plus (?), met een L vorm DRL
- led plus, met twee L vormen DRL

Waarbij de versie met L vorm DRL, 1 led lamp aan gaat bij stadslicht en bij de versie met 2 L vormen, er 2 led lampen per kant aan gaan. Ik heb zelf de laatste, maar zie genoeg highline Business R varianten die maar 1 L vorm DRL hebben. Weet iemand waar het verschil in zit?

• fheerens
  • Laatst online: 22:02
Happy Man 2013 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:48:
Wie weet er meer over de led koplampen? Ik dacht altijd dat er 2 versies waren, led en led plus, maar het lijkt alsof er meerdere versies zijn.

- led, met led strip DRL (van die “puntjes”)
- led plus (?), met een L vorm DRL
- led plus, met twee L vormen DRL

Waarbij de versie met L vorm DRL, 1 led lamp aan gaat bij stadslicht en bij de versie met 2 L vormen, er 2 led lampen per kant aan gaan. Ik heb zelf de laatste, maar zie genoeg highline Business R varianten die maar 1 L vorm DRL hebben. Weet iemand waar het verschil in zit?
Is dat niet:

Geen LED maar halogeen verlichting, alleen LED DRL: - led, met led strip DRL (van die “puntjes”)
LED standaard verlichting: - led plus (?), met een L vorm DRL
LED Plus verlichting: - led plus, met twee L vormen DRL

In AvE we trust

• Happy Man 2013
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-05 22:41
fheerens schreef op donderdag 18 april 2019 @ 02:38:
[...]

Is dat niet:

Geen LED maar halogeen verlichting, alleen LED DRL: - led, met led strip DRL (van die “puntjes”)
LED standaard verlichting: - led plus (?), met een L vorm DRL
LED Plus verlichting: - led plus, met twee L vormen DRL
Ja dat klinkt heel plausibel! Lekker scherp van mij :+ Ik dacht de highline business R ook met de led strip DRL gezien te hebben, maar dat is idd halogeen en kan volgens de prijslijst helemaal niet. 8)7 Thanks!

• Uffeltje
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23:39
Happy Man 2013 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 05:39:
[...]

Ja dat klinkt heel plausibel! Lekker scherp van mij :+ Ik dacht de highline business R ook met de led strip DRL gezien te hebben, maar dat is idd halogeen en kan volgens de prijslijst helemaal niet. 8)7 Thanks!
Het kan heel goed dat je de Highline Business R met halogeen gezien kan hebben, want eerder (2017) was LED geen onderdeel van de standaarduitrusting. :) Ik kon er destijds ook voor kiezen.

Uffeltje wijzigde deze reactie 18-04-2019 08:11 (3%)

YouTube

• Arcastin
Dennisdn schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:50:
[...]

...

Ik zal toch eens dat knopje proberen. Vaak tik ik even het gaspedaal in, maar als ik 1mm te ver het gaspedaal in trap, schiet de auto van de handrem af en vlamt 'ie met bijna 2000 toeren naar voren.

• Scrtz
  • Laatst online: 14:30
Goldman schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:38:
Winterbanden / velg

[Afbeelding][Afbeelding]

zomerbanden / velg:

[Afbeelding][Afbeelding]

Het was de hoogste tijd om de bandjes te wisselen :)
Ik hoop voor jou dat je een grondige reden hebt voor die wintervelgen, oftewel geen keus ofzo want die zijn echt heel erg :D maar die kleur, zo dik!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Scrtz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:51:
[...]

Ik hoop voor jou dat je een grondige reden hebt voor die wintervelgen, oftewel geen keus ofzo want die zijn echt heel erg :D maar die kleur, zo dik!
* gegronde reden. Grondig(e) heeft een hele andere betekenis. :+

NB. Als taalnazi kon ik dit niet laten liggen.

Me.

• Scrtz
GerCor schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:14:
[...]

* gegronde reden. Grondig(e) heeft een hele andere betekenis. :+

NB. Als taalnazi kon ik dit niet laten liggen.
Ach gelukkig heb ik mijn scriptie al behaald :-)

• MarcoPoppe
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 17-05 21:01
Arcastin schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:43:
[...]

Ik zal toch eens dat knopje proberen. Vaak tik ik even het gaspedaal in, maar als ik 1mm te ver het gaspedaal in trap, schiet de auto van de handrem af en vlamt 'ie met bijna 2000 toeren naar voren.
Rijdt nu half jaar me DSG en TJA dagelijks aan maar wat jij beschijft met "vlamt naar voren" heb ik nog nooit meegemaakt, ongeacht of ik gaspedaal aantik of op RES duw gaat mijn Arteon (2.0 TSI) zachtjes rijden, niks vlammen. Kickdown in de file lijkt me uberhaupt niet zo gewenst ;)

• Dennisdn
MarcoPoppe schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:44:
[...]

Rijdt nu half jaar me DSG en TJA dagelijks aan maar wat jij beschijft met "vlamt naar voren" heb ik nog nooit meegemaakt, ongeacht of ik gaspedaal aantik of op RES duw gaat mijn Arteon (2.0 TSI) zachtjes rijden, niks vlammen. Kickdown in de file lijkt me uberhaupt niet zo gewenst ;)
Ik herken het wel. Zeker met het startstop-systeem ingeschakeld sprint hij vanuit stilstand veel te snel weg. Ook als je vooraan staat bij stoplichten. Alsof hij bij het starten van de motor een dot extra gas geeft. Na een beetje gewenning is dat wel goed onder controle te krijgen, maar juist om dit soort dingen is mijn eerste handeling als ik in auto stap de startstop uitschakelen. Ik kijk dan ook erg uit naar de iOS versie van OBDeleven om het permanent uit te zetten.

• Scrtz
Dennisdn schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:11:
[...]

Ik herken het wel. Zeker met het startstop-systeem ingeschakeld sprint hij vanuit stilstand veel te snel weg. Ook als je vooraan staat bij stoplichten. Alsof hij bij het starten van de motor een dot extra gas geeft. Na een beetje gewenning is dat wel goed onder controle te krijgen, maar juist om dit soort dingen is mijn eerste handeling als ik in auto stap de startstop uitschakelen. Ik kijk dan ook erg uit naar de iOS versie van OBDeleven om het permanent uit te zetten.
Ik vraag me altijd af of dat nou echt die auto is of gewoon jij zelf als bestuurder omdat er wat delay in zit. Door die delay ga je lijkt mij onbewust automatisch al wat meer gas geven.

• Dennisdn
Scrtz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:19:
[...]

Ik vraag me altijd af of dat nou echt die auto is of gewoon jij zelf als bestuurder omdat er wat delay in zit. Door die delay ga je lijkt mij onbewust automatisch al wat meer gas geven.
Tegenwoordig gaat de start zo snel dat je het haast niet merkt, laat staan een vertraging. Maar als je vanuit motor-uit wil wegrijden moet je om niet vooruit te stuiven eerst een mini tikje geven van zeg een millimeter om de motor te starten en dan heel voorzichtig een halve cm het gas in om van de plek te komen. Als je inééns die halve cm doet schiet ie weg.

• Scrtz
Dennisdn schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:38:
[...]

Tegenwoordig gaat de start zo snel dat je het haast niet merkt, laat staan een vertraging. Maar als je vanuit motor-uit wil wegrijden moet je om niet vooruit te stuiven eerst een mini tikje geven van zeg een millimeter om de motor te starten en dan heel voorzichtig een halve cm het gas in om van de plek te komen. Als je inééns die halve cm doet schiet ie weg.
Ja dat is waar inderdaad, vooral met benzine motoren heb ik daar last van, diesel valt nog enigzins mee, maar je merkt alsnog de vertraging.

Scrtz is vanaf binnenkort niet alleen meer VW rijder maar ook werkzaam voor VW :D

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Iemand hier ervaringen met een rns 315 update (amunsten plus) van marktplaats kopen? Kwam er vorige week achter dat ik nog met de V7 rondreed, ondertussen zijn we al bij V11. En voor 39 euro wil ik best de investering doen. Zat reviews op marktplaats. Lijkt allemaal redelijk legit?

PSN: Denkoyugo

• The Eagle

The Eagle

Dennisdn schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:11:
[...]

Ergens herken ik het, maar dan het hakkerige als ik mijn gaspedaal net iets te hard aantik. Maar dat ie ineens vol doortrekt op de ACC: alleen in de sportstand, en dan eigenlijk nog veel te traag.
Wat jij beschrijft is eigenlijk als de oude normale CC: knopje indrukken n de auto wil zsm naar de ingestelde snelheid trekken. Ik zou willen dat ie dat deed, iig op de hogere snelheden. Op de lagere is het idd niet ehct gewenst ;)

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Denko schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:41:
Iemand hier ervaringen met een rns 315 update (amunsten plus) van marktplaats kopen? Kwam er vorige week achter dat ik nog met de V7 rondreed, ondertussen zijn we al bij V11. En voor 39 euro wil ik best de investering doen. Zat reviews op marktplaats. Lijkt allemaal redelijk legit?
Heb er met m'n RNS 310 ook naar gekeken. Volgens mij leveren ze je een SD-kaartje met daarop een VW sticker. De kaarten zijn online te vinden, ik heb het vermoeden dat ze deze gebruiken en het vervolgens doorverkopen.

• Dennisdn
The Eagle schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:28:
[...]

Ergens herken ik het, maar dan het hakkerige als ik mijn gaspedaal net iets te hard aantik. Maar dat ie ineens vol doortrekt op de ACC: alleen in de sportstand, en dan eigenlijk nog veel te traag.
Wat jij beschrijft is eigenlijk als de oude normale CC: knopje indrukken n de auto wil zsm naar de ingestelde snelheid trekken. Ik zou willen dat ie dat deed, iig op de hogere snelheden. Op de lagere is het idd niet ehct gewenst ;)
Ik doel eigenlijk alleen op het vanuit stilstand in beweging komen, alleen de eerste paar meters. Veel abrupter als je dat zelf zou doen. Maar sinds hij een jaar geleden is afgeleverd is hij nog niet terug geweest bij de dealer, dus wellicht staat er nog een update klaar van de DSG.

Iets anders: vanochtend verveelde ik me in het traject op de A2 en dacht laat ik het knopje voor spraakbesturing eens proberen.
Het eerste commando wat ik kon verzinnen leek me erg logisch: “navigeer naar huis”. Maar dat kent ie niet. Hij kwam met alle vormen van plaatsen met huis. Huizen, Huissen ed.

Een domme tekortkoming of moet ik daarvoor een ander commando gebruiken?

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:32
@Dennisdn Volgens mij staat er in je scherm van navi een lijstje met voorbeelden van commando's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
@Famous Het wordt dus een nieuwe A3 of Golf, wss binnenkort al bestellen, alleen heb ik dan wel pech met de timing omdat ik wss niet op de Golf 8 of nieuwe A3 kan wachten maar ach..

• Vissa66
  • Laatst online: 21:20
Scrtz schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:37:
@Famous Het wordt dus een nieuwe A3 of Golf, wss binnenkort al bestellen, alleen heb ik dan wel pech met de timing omdat ik wss niet op de Golf 8 of nieuwe A3 kan wachten maar ach..
Dat is inderdaad wel ongelukkig, de nieuwe A3 en Golf 8 zullen er echt komen binnen paar maandjes. :/

Clubsport ED40 GTI

• Dennisdn
Scrtz schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:37:
Je kan het ook van de andere kant bekijken. Als het wél zou lukken om op de 8 te wachten is de beginkeuze vaak nog erg beperkt tot de topmodellen en vragen ze voor een beetje optiepakket de hoofdprijs. Terwijl de 7’s eruit gaan voor een mazzelprijs en end-of-life optie-aanbiedingen. Dan zou ik zeker voor een dikke 7 gaan.

• Tribunus
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-05 18:59
Het is voor mij tijd om een nieuwe lease uit te zoeken. Ik vind de golf variant een serieuze optie. Ik vraag mij alleen af wat de levertijd van deze auto is, en wat zal het effect hierop zijn wanneer de 8 wordt aangekondigd. Heb immers gelezen dat de Variant vanaf de 8 niet meer wordt gemaakt!

Heb het topic even doorgezocht maar de laatste reacties omtrent variant en levertijd dateren uit 2018. Iemand een indicatie?

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:25
Een tot anderhalve maand voor de meeste versies. Meer voor bepaalde opties motoren (zoals de 1.5, geen idee of dat nu nog zo speelt als een half jaar geleden)

• Tribunus
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-05 18:59
AndRo555 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:45:
Een tot anderhalve maand voor de meeste versies. Meer voor bepaalde opties motoren (zoals de 1.5, geen idee of dat nu nog zo speelt als een half jaar geleden)
Ik heb als keuze benzine en ik wil graag gebruik kunnen maken van de file assistent etc. Word dus zeker een 1.5 dsg. Ik las levertijden van meer dan 7 maanden op een golf met deze motoren. Maar ik had de hoop dat een variant qua levertijd wat beter zou zijn.

• AndRo555
De 1.5 heeft inderdaad over heel de VW groep gezorgd voor lange levertijden. Gezien de hoeveelheid 1.5 130pk stockwagens die online te vinden zijn over heel Europa zou ik denken dat het nu wel wat minder is dan 7 maanden.
Wil je echt exacte info dan zal je eens langs een dealer moeten gaan.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Vissa66 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 01:08:
[...]

Dat is inderdaad wel ongelukkig, de nieuwe A3 en Golf 8 zullen er echt komen binnen paar maandjes. :/
Voor mij is dat waarschijnlijk alleen maar gunstig. Ik zit er serieus over te denken om m'n huidige 2014 (MY15) Golf VII 2.0TDi (184PK) over te nemen van de LeaseMaatschappij. Ding heeft praktisch alle destijds leverbare opties welke een beetje nuttig zijn (alleen ACC / Leder / Park-Assist / Lane-Assist heb ik destijds niet laten monteren). Ding had destijds een catalogus waarde van bijna €42.000, heeft nú ± 125.000 Km's afgelegd én mag nog maximaal een half jaar in de lease blijven.

Ik maak momenteel voor m'n werk véél te weinig kilometers om een nieuwe "leasebak" verantwoord te kunnen krijgen bij m'n werkgever én als ik de bijtelling + eigen bijdrage (i.v.m. privé Km's) in m'n zak kan houden dan kan ik die auto daar gemakkelijk privé van blijven rijden.

Nadeel is de maandelijkse MRB (± €130,-), voordeel is dat ik de éérste (en énige) berijder van de auto 100% ken en vertrouw én de auto dus ook van haver tot gort kén (zelfs beter dan de RDW welke 't ding als 150PK versie genoteerd heeft staan terwijl 't een Duitse Highline met het 184PK GTD blok is, een combi welke in NL niet te leveren is geweest).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 20-04-2019 16:01 (17%)

• CafkaOnline
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 20-04 19:14
AndRo555 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:04:
De 1.5 heeft inderdaad over heel de VW groep gezorgd voor lange levertijden. Gezien de hoeveelheid 1.5 130pk stockwagens die online te vinden zijn over heel Europa zou ik denken dat het nu wel wat minder is dan 7 maanden.
Wil je echt exacte info dan zal je eens langs een dealer moeten gaan.
de levertijd is echt zo lang :?
mijn Golf 1.5 DSG, besteld week-10, wordt hopelijk geleverd week-40.
dit is wat de dealer nu weet, het kan nog langer gaan duren 8)7

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:23

PcDealer

HP ftw \o/

Weten jullie of bij een Passat Business R bij een botsing de laatste snelheid wordt opgeslagen?

Famous schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Bij een toename van 30% of meer zou je de auto opnieuw moeten laten keuren door RDW.
Ik zit zelf boven dit aantal en heb nooit ergens last van gehad met de politie (en kan je vertellen dat er in één jaar veel onder de kap is gekeken).
theman36 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:04:

Mooi! Dan hoef ik dit niet te melden bij de RDW, de verzekeraar en krijg ik dus geen problemen bij een eventuele ongeluk met de verzekering. Ik heb geen idee stage dit is maar ik denk 1. http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-122pk-en-125pk/
FOUT!

Meer dan 20% afwijking is een inviduele keuring:

PcDealer wijzigde deze reactie 21-04-2019 23:48 (84%)

LinkedIn WoT Cash Converter

• fheerens
  • Laatst online: 22:02
GerCor schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 01:00:
[...]

Jezus, wat een giga stap terug. Italiaanse auto's: ze roesten al in de folder. >:)
Lekker voorspelbaar @GerCor :P Hoop dat je vriendin de sleutels bij zich kan houden en haar opvoeding een keer lukt O-)
Mocht ik in het koude, verre noorden zijn, dan kom ik je een even opzoeken :9

In AvE we trust

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:02

Leoon.

waka waka hey hey

Gisteren met het mooie weer met m'n auto lekker met de ramen open gereden tot aan de snelweg stukken en dan uiteraard dicht en gassen. Nu hoorde we telkens bij drempels een soort van 'sssss' geluid van de vering. Dit geluid vinden we wel mooi en lijken op een luchtvering of zo. Maar ik weet uiteraard weer niet waar ik dit kan dubbelchecken. Zit een beetje op directlease en Google te kijken maar wordt er niet wijzer van.

Wat voor soort vering kan een golf 7 überhaupt hebben?

Ben heel benieuwd geworden door dat geluid wat voor vering ik heb :+

Kan ik dit bijv dan via m'n vin nummer vinden op sites?

Leoon. wijzigde deze reactie 22-04-2019 08:36 (21%)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:28

Antera

www.lowering.nl/vcds

Dit is niks geks dit is de olie die van de ene kant van de demper naar de andere kant gaat,

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Famous
Leoon. schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:29:

Kan ik dit bijv dan via m'n vin nummer vinden op sites?
Spijtig werkt het niet zo makkelijk als BMW ;(

• Scrtz
PcDealer schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:33:
Weten jullie of bij een Passat Business R bij een botsing de laatste snelheid wordt opgeslagen?

[...]

[...]

FOUT!

Meer dan 20% afwijking is een inviduele keuring:

[...]
Er was iemand in dit topic die dat hele officiële proces van herkeuren is gaan doen en zijn conclusie was, doe het aub niet. Drama was het volgens hem.

• Dennisdn
Leoon. schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:29:

Wat voor soort vering kan een golf 7 überhaupt hebben?

Ben heel benieuwd geworden door dat geluid wat voor vering ik heb :+
Volgens mij zijn er af-fabriek maar 3 onderstellen.
- standaard.
- sportonderstel (in verschillende uitvoeringen).
- DCC.

Als je DCC hebt had je het zeker wel geweten.
Een sportonderstel had je al wel aangevoeld.
Dus ik denk dat er een standaard onderstel op zit.

Dennisdn wijzigde deze reactie 22-04-2019 10:46 (3%)

• Dennisdn
foutje

Dennisdn wijzigde deze reactie 22-04-2019 10:45 (99%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Dennisdn schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:42:
[...]

- standaard.
- DCC.

Hoe moet je sportonderstel aanvoelen? Want hij ligt naar mijn mening wel wat lager op de weg. En zelfde zoals DCC voelen of weten. Als ik 't zelf besteld had allicht. Even gegoogled maar DCC is het sowieso niet want ik heb die knop niet. Maar collega had deze auto samengesteld en is nu overgenomen door mij, dus weet niet waar ik het kan dubbekchecken :)

Maakt 't standaard onderstel dan van dat soort sssss geluidjes als het over een drempel rijdt? Het klonk in onze oren wel leuk, maar ben leek hierin. :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• AndRo555
Dennisdn schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:42:
[...]

- standaard.
- DCC.

Best nog wel wat meer verschillende onderstellen:
- Standaard: torsie-as of multilink
- Sportonderstel: torsie-as of multilink
- Golf GTI (altijd multi-link)
- Golf R (altijd multi-link)
- Golf 4motion (altijd multi-link)
- Golf Alltrack (altijd multi-link)

Daarnaast kunnen de meeste van die opties nog eens DCC hebben of niet. In totaal makkelijke 10+ combinaties.

Overigens kan het ook goed zijn dat er regionale verschillen zijn, maar dan moet je verder gaan dan west-europa
Leoon. schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:53:
[...]

Hoe moet je sportonderstel aanvoelen? Want hij ligt naar mijn mening wel wat lager op de weg. En zelfde zoals DCC voelen of weten. Als ik 't zelf besteld had allicht. Even gegoogled maar DCC is het sowieso niet want ik heb die knop niet. Maar collega had deze auto samengesteld en is nu overgenomen door mij, dus weet niet waar ik het kan dubbekchecken :)

Maakt 't standaard onderstel dan van dat soort sssss geluidjes als het over een drempel rijdt? Het klonk in onze oren wel leuk, maar ben leek hierin. :+
ssss geluiden over drempels klinkt eerder als schokdempers die het beste stuk van hun leven al gehad hebben. ;)

Overigens kan je de PR codes (zie sticker onder de koffervloer of in het onderhoudsboekje) kijken en die online opzoeken dan weet je meteen wat voor ophanging er onder zit.

• Dennisdn
AndRo555 schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:01:
[...]

Daarnaast kunnen de meeste van die opties nog eens DCC hebben of niet.
Alle genoemde zag ik als varianten op het standaard of sportonderstel. Dat daar soms ook nog DCC op kon wist ik niet. Ik kon in ieder geval geen DCC in combinatie met sportonderstel bestellen. Waardoor ik de laatste moest laten vervallen en hij nu voor m’n gevoel 1-3 cm te hoog op de poten staat :-(

Een sportonderstel voel je denk ik wel. Die is een stuk harder geveerd. En dus ook een klein tikje lager van uiterlijk.

Dennisdn wijzigde deze reactie 22-04-2019 11:26 (12%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

AndRo555 schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:01:
[...]

Daarnaast kunnen de meeste van die opties nog eens DCC hebben of niet. In totaal makkelijke 10+ combinaties.

Overigens kan het ook goed zijn dat er regionale verschillen zijn, maar dan moet je verder gaan dan west-europa

[...]

ssss geluiden over drempels klinkt eerder als schokdempers die het beste stuk van hun leven al gehad hebben. ;)

Overigens kan je de PR codes (zie sticker onder de koffervloer of in het onderhoudsboekje) kijken en die online opzoeken dan weet je meteen wat voor ophanging er onder zit.
Oh jee. Dat gok ik niet. Zit 6 km verwijderd van de 50.000km grens. Het is ook niet dat het een vervelend geluid is en lang of zo. Klinkt wel vet wat mij betreft maar ik heb ook zo weinig verstand hier van nogmaals. Zal eens die PR code opzoeken en dan eens een Google search doen. Met de site die ik hier eerder al eens gekregen had voor VIN nummer kwam ik ook niet verder, lees: hij doet het niet meer bij mij. En andere soortgelijke websites vragen geld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arcastin
Afgelopen vrijdag m'n auto opgehaald bij de garage vanwege het motorstoringslampje :*) Bleek dat alweer de (/een?) lambdasonde het lampje veroorzaakte. Onderdeel vervangen, maar ik had nog even om uitleg gevraagd.
Mij was verteld dat ik pech had gehad en dat het een foutief onderdeel was geweest. Lijkt mij complete bullshit, dus ik probeerde mijn vraag iets anders te formuleren om er achter te komen wat de aanleiding kan zijn geweest. Kreeg daar een ontwijkend antwoord op en tot 5x toe werd mij verteld dat ik pech had, maar wel onder de garantie viel etc..

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een lambdasonde voor de 2e keer in 6 maanden tijd vervangen moet worden? Had ik daadwerkelijk pech (is natuurlijk mogelijk), kan ik er zelf iets aan doen, of is dit wellicht een gevalletje miskoop van de auto?

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:20

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Leoon. schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:22:
[...]

Oh jee. Dat gok ik niet. Zit 6 km verwijderd van de 50.000km grens. Het is ook niet dat het een vervelend geluid is en lang of zo. Klinkt wel vet wat mij betreft maar ik heb ook zo weinig verstand hier van nogmaals. Zal eens die PR code opzoeken en dan eens een Google search doen. Met de site die ik hier eerder al eens gekregen had voor VIN nummer kwam ik ook niet verder, lees: hij doet het niet meer bij mij. En andere soortgelijke websites vragen geld.
Doe maar eens bij een andere auto. als het goed is zul je hetzelfde horen. Dat is gas van je schokdemper en niks mis mee.

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Famous
Arcastin schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:41:
Afgelopen vrijdag m'n auto opgehaald bij de garage vanwege het motorstoringslampje :*) Bleek dat alweer de (/een?) lambdasonde het lampje veroorzaakte. Onderdeel vervangen, maar ik had nog even om uitleg gevraagd.
Mij was verteld dat ik pech had gehad en dat het een foutief onderdeel was geweest. Lijkt mij complete bullshit, dus ik probeerde mijn vraag iets anders te formuleren om er achter te komen wat de aanleiding kan zijn geweest. Kreeg daar een ontwijkend antwoord op en tot 5x toe werd mij verteld dat ik pech had, maar wel onder de garantie viel etc..

Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat een lambdasonde voor de 2e keer in 6 maanden tijd vervangen moet worden? Had ik daadwerkelijk pech (is natuurlijk mogelijk), kan ik er zelf iets aan doen, of is dit wellicht een gevalletje miskoop van de auto?
Kortsluiting?
Wordt te warm?

Tja, kan veel zijn bij die krengen..
Spoor het maar eens op, waarschijnlijk weten ze het zelf niet enkel dat die kapot was. Oorzaak? Boeien.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Zojuist de winter bandjes even laten omwisselen voor een meer zomerse variant..... 4 Gloedjenieuwe Michelin Primacy 3 / 225/45/R17 91W bandjes terug gekregen in plaats van de, door VW af fabriek gemonteerde en gelijkwaardige, Pirelli Cinturato P7 variant welke ik hád....Kan ik met dit lekkere weer ook weer een beetje dóór rijden :)

De Pirelli's hebben in totaal een slordige 80.000Km's gedraaid en hadden waarschijnlijk nog wel 10.000Km's extra kunnen hebben maar de norm (Lease Maatschappij) is om die dingen niet meer terug te leggen als er 2mm óf minder aan profiel op zit.

Heb ik ze IMHO toch redelijk netjes behandeld (én regelmatig zelf tussentijds gewisseld om ze alle 4 gelijktijdig vervangen te kunnen krijgen). :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:55:
Zojuist de winter bandjes even laten omwisselen voor een meer zomerse variant..... 4 Gloedjenieuwe Michelin Primacy 3 / 225/45/R17 91W bandjes terug gekregen in plaats van de gelijkwaardige Pirelli Cinturato P7 variant welke ik hád....Kan ik met dit lekkere weer ook weer een beetje dóór rijden :)

De Pirelli's hebben in totaal een slordige 80.000Km's gedraaid en hadden waarschijnlijk nog wel 10.000Km's extra kunnen hebben maar de norm (Lease Maatschappij) is om die dingen niet meer terug te leggen als er 2mm óf minder aan profiel op zit.

Heb ik ze IMHO toch redelijk netjes behandeld (én regelmatig zelf tussentijds gewisseld om ze alle 4 gelijktijdig vervangen te kunnen krijgen). :9
Poeh, 80k km's!
Dat doe je netjes :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:59

Zebby

Gamed

Scrtz schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:15:
[...]

Er was iemand in dit topic die dat hele officiële proces van herkeuren is gaan doen en zijn conclusie was, doe het aub niet. Drama was het volgens hem.
Ik onder andere. Volgens mij had ik net pech met een "keurmeester" die zichzelf heel serieus nam en is er een heel goede kans dat je gewoon wordt doorgelaten, maar die begon inderdaad vervelend te doen met eisen en nieuwe metingen voor uitstoot en zo, meten van zaken die ze zelf niet konden doen en moesten uitbesteden = veel geld. Dus ik zei stik er maar in en rij zonder. 150pk -> 215pk stage 1, dus over de grens.

Het is wel een risico, en officieel moet het wel, laat ik daar duidelijk over zijn. Als de verzekering er achter komt dat jij bij een ongeluk in een "ongekeurd" voertuig rijdt heb je dikke pech. Ik weet nog niet wat ik doe bij de verkoop, ik denk wel vermelden en aangeven dat een dealer/de tuner het ook zo ongedaan kan maken.

Mijn vrouw heeft er een ongeluk mee gehad (niks ernstigs, wel op de snelweg), en is niet eens naar gekeken. Zullen ze ook niet snel doen denk ik zo, hooguit bij heel ernstige ongelukken waar de politie sporenonderzoek komt doen e.d.

In de huidige situatie zeg ik alsnog volmondig dat ik het zo nog een keer zal doen. Zo veel winst in vermogen voor zo (relatief) weinig geld.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Famous schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:58:
[...]

Poeh, 80k km's!
Dat doe je netjes :P
Qua verbruik geeft de boordcomputer in de Golf bij mij ook altijd een keurige ± 4,5L/100Km aan (over langere tijd gemeten (= 100 Uur in de VW teller maatvoering)).

Als ik wil spelen én/of HEER-LIJK zinloos brandstof & rubber wil verbruiken dan heb ik daar ánder (én leuker) speelgoed voor staan 8)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 23-04-2019 16:44 (3%)

• Ximmer
  • Laatst online: 24-04 19:29
Vandaag iets vreemds meegemaakt, halverwege mijn reis naar huis wilde ik nog even een auto op de snelweg inhalen en viel ineens het vermogen van de auto weg. Reed 120/130 km/u, en daar hield het wel op. Toen ik de afrit pakte en dacht even te kijken of de turbo en/of compressor goed werkte was hetzelfde euvel er. Toen ik besloot rustig naar huis te rijden, spullen te droppen en nog even langs de dealer te rijden, was het euvel nadat de motor uit was geweest verdwenen. Had gelijk weer de turbo erin (dat hoor je ook iets). Overigens is op geen ogenblik het motor management lampje gaan branden (of een ander lampje) wat ik weleens 400km na een beurt had gehad. Toen reed ik echt in noodloop op 3 cilinders zonder turbo/compressor. Dat hoorde je ook duidelijk. Nu wel normaal geluid maar waarschijnlijk dus de turbo (of compressor?). Toen waren het de bougies, had de dealer te verkeerde erin gestopt.

Ik rijd nu 7 jaar een Golf 6 1.4 TSI 160pk (degene dus met turbo en compressor). Heeft zo’n 120-130k km gereden.

Iemand gehoord van zoiets? Of zelf meegemaakt? Wellicht iemand die een tip of hulp heeft (of kan aanbieden)? :-)

Morgenochtend maar eens kijken of ie het weer gaat doen, dan moet ie weer mee naar het werk.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Lucht/Massa meter .... Maar da's even m'n eerste gok :+

• Ximmer
  • Laatst online: 24-04 19:29
wimmel_1 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:24:
Lucht/Massa meter .... Maar da's even m'n eerste gok :+
Even een update; vanochtend nog steeds aanwezig. Geen lampjes aan, alleen turbo die niet aanslingert. Dus je mist dat stukje vermogen. Verder niet inhouden ofzo.
Pagina: 1 ... 107 ... 110 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True