Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.623 views

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:30:
[...]

Ligt eraan welk alarm je hebt.
Als je enkel een interieur sensor hebt dan weet ik een betere oplossing dan Stoeptegel Meets Achterruit.. 8)7

Raam naar beneden -> auto op slot -> 20 secondes wachten -> wapperen met je arm in de auto.
Alarm gaat af? Zoja, dan beschikt u over een interieur sensor :)
Ik heb zo'n fabrieksalarm wat "bliep" doet bij het inschakelen en "bliep-bliep" bij het uitschakelen ….. Én ik heb zo'n knopje in de linker "B-Stijl" :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:38:
[...]

Ik heb zo'n fabrieksalarm wat "bliep bliep" doet bij het inschakelen en "bliep" bij het uitschakelen ….. Én ik heb zo'n knopje in de linker "B-Stijl" :9
Even kijken wat er op het knopje staat.
Als je een auto ziet met daarbinnen enkel "Wifi signaal" streepjes dan is het interieur.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:45:
[...]

Even kijken wat er op het knopje staat.
Als je een auto ziet met daarbinnen enkel "Wifi signaal" streepjes dan is het interieur.
Staat inderdaad een auto'tje met 'WiFi signaal" op én daaronder "OFF" 8) Als ik met de raam open ná inschakelen van het alarm met m'n arm naar binnen ga dan begint 't spel wel gewoon een partij kabaal te maken.

Zal vanavond thuis eens kijken of 't alarm in dat geval ook nog afgaat als de motorkap ontgrendeld is om zo te achterhalen of 't alarm zich niet inschakeld bij ontgrendelde motorkap (óf dat er gewoon géén controle op de motorkapvergrendeling zit).

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 16:19

GerCor

Zonder dallen geen pieken

wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:10:
Staat inderdaad een auto'tje met 'WiFi signaal" op én daaronder "OFF" 8)
#MeToo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VHeimfTNLTOKw5pCDTOrxHDC/full.jpg

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-10 16:31
Wellicht een hele basale vraag... maar ik heb een tijdje terug berichten gelezen hier dat de ACC bij mensen niet meer werkt bij bv sneeuwval (op zich logisch). Maar daarbij meen ik ook gelezen te hebben dat je kunt switchen tussen normaal en adaptive... alleen, hoe?

Als ik in de menu's kijk, kan ik alleen switchen tussen ACC en Speed Limiter, dus ik denk ik zet Lane Assist eens uit, miss springt ie dan naar normale CC, maar ook niet... kan het überhaupt wel?

En... note to self: straks zelf ook maar eens kijken naar dat interieur alarm, dat zou ook op mijn exemplaar moeten zitten, alleen denk k alleen instelbaar via het menu. Ik zag namelijk op dit Britse forum dat het verplaatst was van de B-stijl naar de "it is now in the Settings menu / Opening & Closing / Central Locking / Interior Monitoring" plek in de navi unit.

Wanna play?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Je kan niet schakelen tussen ACC en CC. Er is alleen ACC als je auto daarmee uitgerust is. Geen CC meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 08-04-2019 13:35 ]

Hier staat tekst

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Second that. Wish I could, maar het kan niet meer. ACC uit en de eneige CC die je nog hebt is de handmatige, aka je rechtervoet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-11 12:26
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:35:
Je kan niet schakelen tussen ACC en CC. Er is alleen ACC als je auto daarmee uitgerust is. Geen CC meer.
En toch blijf ik dat debiel vinden. Zeker met sneeuw op de neus (tijdens het rijden).. dan kapt ACC er mee.. maar ik heb dan ook geen optie om reguliere CC in te schakelen. Terwijl de weg er zich op dat moment prima voor leent..
Gelukkig sneeuwt het niet al te veel in NL zullen we maar zeggen.

*sowieso

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11 19:46
Sneeuw of geen sneeuw, het is imo altijd debiel dat je niet gewoon CC aan kan zetten als je ACC hebt ;( :-(

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Vissa66 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:48:
[...]

De M2 heeft net de Competition, de nieuwe A45 is er nog niet, alleen de RS3 loopt al even mee.

De GTI schijnt ook op te schuiven naar het hogere segment, waar het nu juist in het laagste segment van de hot hatchbacks zit. De Performance zou 300pk moeten krijgen. 8)
Leuk, maar qua prijs schuiven ze nu ook helemaal uit het bereik van het overgrote deel van de bevolking. Ik lees 90K voor een Golfje R+, en met alle respect, maar je moet toch redelijk gek zijn om bijna een ton aan een Golf uit te geven. En dan ook 'maar' de 4-cyl 2.0, geef dan ook tienduizend euro meer uit voor een RS3 denk ik dan. Die auto rijdt overigens best fijn en die 5-cyl is machtig mooi, maar ik zou er in geen honderd jaar 110.000,- aan uitgeven (exemplaar waar ik in gereden heb).

Begrijp me niet verkeerd, extra PK'tjes is altijd leuk, maar met de 230 paardjes die wij in de GTI 7 hebben kom je ook al belachelijk goed van je plek.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• DonJunior
  • Laatst online: 07-11 12:26
Het Vosje schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:10:
Sneeuw of geen sneeuw, het is imo altijd debiel dat je niet gewoon CC aan kan zetten als je ACC hebt ;( :-(
Nou daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen..
Als ik ACC aan heb verwacht ik dat het kreng in de file gewoon lekker rijdt en stopt wanneer nodig. Zonder input van mij dus.
Wanneer ik verwacht ACC aan te hebben maar eigenlijk met CC rijdt.. dan kan er een hoop narigheid gebeuren. Tenzij ze dat ergens heel expliciet aangeven en dat de gebruiker op OK moet klikken ter bevestiging dan zou het wel iets zijn.

*sowieso

• The Eagle

The Eagle

Kuusj schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:20:
[...]

Leuk, maar qua prijs schuiven ze nu ook helemaal uit het bereik van het overgrote deel van de bevolking. Ik lees 90K voor een Golfje R+, en met alle respect, maar je moet toch redelijk gek zijn om bijna een ton aan een Golf uit te geven. En dan ook 'maar' de 4-cyl 2.0, geef dan ook tienduizend euro meer uit voor een RS3 denk ik dan. Die auto rijdt overigens best fijn en die 5-cyl is machtig mooi, maar ik zou er in geen honderd jaar 110.000,- aan uitgeven (exemplaar waar ik in gereden heb).

Begrijp me niet verkeerd, extra PK'tjes is altijd leuk, maar met de 230 paardjes die wij in de GTI 7 hebben kom je ook al belachelijk goed van je plek.
Mja, ik ben opgegroeid in een tijd dat we nog in ouderwetse guldens rekenden. Mijn passat kost ca 43k euro nieuw. In mijn jeugd was dat bijna een ton (guldens).
Dus over 100 jaar...who knows.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

The Eagle schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:33:
[...]

Mja, ik ben opgegroeid in een tijd dat we nog in ouderwetse guldens rekenden. Mijn passat kost ca 43k euro nieuw. In mijn jeugd was dat bijna een ton (guldens).
Dus over 100 jaar...who knows.
Ja goed daar zijn natuurlijk nog tich andere discussies over te voeren. Feit blijft dat lonen niet zo snel stijgen als de prijzen van GTI's en R's in de afgelopen 10 jaar.

Onze Golf 3 Cabrio kostte in 1994 ook 60.000 Gulden, maar goed, destijds was dat ook gewoon best duur. Zo omrekenen zegt eigenlijk ook helemaal niks meer maar het blijft leuk :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Het Vosje
DonJunior schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:26:
[...]

Als ik ACC aan heb verwacht ik dat het kreng in de file gewoon lekker rijdt en stopt wanneer nodig. Zonder input van mij dus.
Wanneer ik verwacht ACC aan te hebben maar eigenlijk met CC rijdt.. dan kan er een hoop narigheid gebeuren. Tenzij ze dat ergens heel expliciet aangeven en dat de gebruiker op OK moet klikken ter bevestiging dan zou het wel iets zijn.
Ik bedoelde dat je gewoon kan kiezen welke van de 2 je aanzet, zoals het bij BMW kan ;)

• Scrtz
  • Laatst online: 20:54
Het Vosje schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:07:
[...]

Ik bedoelde dat je gewoon kan kiezen welke van de 2 je aanzet, zoals het bij BMW kan ;)
Ja maar DonJunior bedoelt dat als je die keus zou hebben hij denkt dat je ermee in de fout kan gaan door te denken dat je ACC rijdt terwijl je met CC aan rijdt dus verwacht dat de auto reageert maar dat dus niet doet. Lijkt mij persoonlijk wat ver gezocht maar goed.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Famous en @GerCor Zojuist even gekeken/ getest én geluisterd naar 't alarm.... Auto met raam open én motorkapvergrendelong "los": Alarm gaat niet aan het piepen/loeien als ik de motorkap open trek / en open laat staan maar wél als ik daarna m'n arm door 't raam steek....

Conclusie: Er zit sowieso géén ALARM detectie (meer) op de motorkapvergrendeling op het moment dat de kap niet goed gesloten is :9

Ik ga 't NIET uitproberen bij een gesloten (en dus vergrendelde) kap. Daarvoor heb ik zo'n zelfde techniek nodig als die techniek met die stoeptegel uit de tuin..... Alleen dan met een koevoet, of iets in die trend :o

Wel raar overigens, het MFD laat gewoon middels een rode motorkap in het plaatje zien dat de kap niet (goed) vergrendeld is dus 't zou een kleine moeite zijn om daar wel iets mee te doen. Misschien eens een keer een extra kabeltje aan de vergrendeling klussen zodat ik de kap van buitenaf kan ontgrendelen terwijl 't alarm er op staat (touwtje / brievenbus idee). Ik ben benieuwd of 't alarm dan wél af gaat....

[ Voor 53% gewijzigd door Will_M op 08-04-2019 17:46 ]

• Het Vosje
Scrtz schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:46:
[...]

Ja maar DonJunior bedoelt dat als je die keus zou hebben hij denkt dat je ermee in de fout kan gaan door te denken dat je ACC rijdt terwijl je met CC aan rijdt dus verwacht dat de auto reageert maar dat dus niet doet. Lijkt mij persoonlijk wat ver gezocht maar goed.
Ah zo ... als het een zelfde soort 'schakelaar' is die je om moet zetten zoals bij een gewone CC (aan/uit), of desnoods dat je voor gewone CC een extra handeling moet doen. Zolang je de keuze maar hebt, dat het bij VAG niet kan is idioot :O

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:28:
@Famous en @GerCor Zojuist even gekeken/ getest én geluisterd naar 't alarm.... Auto met raam open én motorkapvergrendelong "los": Alarm gaat niet aan het piepen/loeien als ik de motorkap open trek / en open laat staan maar wél als ik daarna m'n arm door 't raam steek....

Conclusie: Er zit sowieso géén ALARM detectie (meer) op de motorkapvergrendeling op het moment dat de kap niet goed gesloten is :9

Ik ga 't NIET uitproberen bij een gesloten (en dus vergrendelde) kap. Daarvoor heb ik zo'n zelfde techniek nodig als die techniek met die stoeptegel uit de tuin..... Alleen dan met een koevoet, of iets in die trend :o

Wel raar overigens, het MFD laat gewoon middels een rode motorkap in het plaatje zien dat de kap niet (goed) vergrendeld is dus 't zou een kleine moeite zijn om daar wel iets mee te doen. Misschien eens een keer een extra kabeltje aan de vergrendeling klussen zodat ik de kap van buitenaf kan ontgrendelen terwijl 't alarm er op staat (touwtje / brievenbus idee). Ik ben benieuwd of 't alarm dan wél af gaat....
Maar, waarom? Om te voorkomen dat ze jouw accu jatten? Volgens mij was de motorkapmethode alleen een manier om het alarm te testen? Want om de motorkap te kunnen openen is de hendel in de auto nodig, en dan gaat het alarm wel af.

Of mis ik iets?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die hendel om de motorkap te kunnen ontgrendelen kun je in z'n geheel niet bedienen zolang je de deur niet open hebt gekregen..... Dat ding zit "klem" tussen de deur én z'n eigen scharniermechanisme :)

Maar: Als je de motorkap kan openen zónder dat 't alarm überhaubt afgaat dan heb je meteen toegang tot genoeg spullen van waarde. Denk aan een paar simpele Xenon Plus koplamunits óf een héél motorblok incl. alles wat daar omheen gebouwd zit.

Dubieuze vervangings autonderdelen worden er genoeg aangeboden via........

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 08-04-2019 20:40 ]

• Famous
Maar, gaat het alarm af als je de auto heen en weer schud?

Weet niet of er een vraag was trouwens, ik haakte gewoon in :+
Welk alarm klasse zou je moeten hebben?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:51:
Maar, gaat het alarm af als je de auto heen en weer schud?

Weet niet of er een vraag was trouwens, ik haakte gewoon in :+
Welk alarm klasse zou je moeten hebben?
Ja.... Dat heeft een collega van me hier al een keer getest voor me door op een rare manier zijn auto te "parkeren". Hij dacht dat 't wel paste..... (Spiegels op z'n auto zijn schijnbaar alleen maar bedoeld om muren en paaltjes te raken.... 8)7).

En néé: Ik heb géén vossenstaart o.i.d. in m'n auto hangen welke de bewegingssensor in het interieur getriggert zou kunnen hebben >:)

• Scrtz
Het Vosje schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:32:
[...]

Ah zo ... als het een zelfde soort 'schakelaar' is die je om moet zetten zoals bij een gewone CC (aan/uit), of desnoods dat je voor gewone CC een extra handeling moet doen. Zolang je de keuze maar hebt, dat het bij VAG niet kan is idioot :O
Klopt vind het ook maar idioot.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-11 17:25
Maatje van me heeft een Golf 7 Cup. Nu zijn daar vannacht mensen in geweest, alle kastjes open.

Geen braakschade. Auto heeft geen keyless go of keyless entry. Zijn er moderne technieken om zo'n ding open te krijgen zonder de sleutel? Of heeft hij hem gewoon niet op slot gedaan..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scrtz schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:25:
[...]

Klopt vind het ook maar idioot.
Óf ze maken 't schakelbaar voor/door de bestuurder óf ze maken 't zo dat het systeem ("CC") gewoon werkt net zoals vroeger op het moment dat de sensor voor het "Assisted" deel een storing heeft. Een sensor welke met "x" Km/h aangeeft dat er op "0" Mtr, voor 'm iets aanwezig is én blijft spoort niet én dient alléén zichzelf en de eigen functie uit te schakelen en niet het hele systeem erachter.

Zou mooi worden als ABS sensoren op diezelfde manier zouden gaan werken.... ABS Sensor stuk: Dan schakelen we de remlichten ook maar uit.... (De remmen zélf werken gelukkig nog middels mechanisch bediende hydraulica).

@KaiseRRuby Weinig zinnigs op te zeggen. Ik kijk hier AL-TIJD of m'n spiegels ingeklapt worden/zijn op het moment dat ik bij m'n auto weg loop maar dan moet je dus wel elektrisch inklapbare spiegels hebben én daar op letten.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 08-04-2019 20:28 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DonJunior schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:26:
[...]

Ik heb dus een auto waar ik in kan kiezen ACC of CC. Heb nog nooit gehad dat ik schrik omdat hij in CC stond ipv ACC. Dat gaat gewoon vanzelf.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11 16:47
Kuusj schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:20:
[...]

Tsja dat zijn helaas de prijzen van tegenwoordig. (In NL) Een huidig model GTI kost je ook gewoon 60k met een beetje opties. De TCR 65k, en de R 80k. Over 5 jaar zit daar nog 15k bovenop, als het niet meer is. :/

Wil je nieuw rijden, in een beetje premium segment, met 300pk+, moet je zo bijna een ton meenemen naar de dealer. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Vissa66 op 08-04-2019 20:32 ]

M3P 24'

• Scrtz
Vissa66 schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:31:
[...]

Tsja dat zijn helaas de prijzen van tegenwoordig. (In NL) Een huidig model GTI kost je ook gewoon 60k met een beetje opties. De TCR 65k, en de R 80k. Over 5 jaar zit daar nog 15k bovenop, als het niet meer is. :/

Wil je nieuw rijden, in een beetje premium segment, met 300pk+, moet je zo bijna een ton meenemen naar de dealer. |:(
Ja en dat ligt geeneens zo zeer aan Volkswagen maar gewoon aan die bekrompen overheid. Willen ze ook nog misschien 1 cent per liter gaan rekenen om meer geld vrij te maken voor een of ander milieuakkoord. Echt wie verzint het.

• Famous
KaiseRRuby schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:44:
Maatje van me heeft een Golf 7 Cup. Nu zijn daar vannacht mensen in geweest, alle kastjes open.

Geen braakschade. Auto heeft geen keyless go of keyless entry. Zijn er moderne technieken om zo'n ding open te krijgen zonder de sleutel? Of heeft hij hem gewoon niet op slot gedaan..
Auto gaat automatisch op slot als je dit vergeet.
Boeven zijn altijd snel met dingen verzinnen om open te maken of te jatten, helaas.

Bij de Polo 6R hadden ze leuke trucjes :D
Een sneetje in een tennisbal, die zet je op het sleutelgat en slaat de lucht in het slot..

"Plop" deur open :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:50:
[...]

Boeven zijn altijd snel met dingen verzinnen om open te maken of te jatten, helaas.

Bij de Polo 6R hadden ze leuke trucjes :D
Een sneetje in een tennisbal, die zet je op het sleutelgat en slaat de lucht in het slot..

"Plop" deur open :+
Da's voor zover ik weet 't zelfde "Broodje Aap" verhaal als exact 't zelfde verhaal wat er over de Mercedes W124 serie ooit de ronde deed.

:)

• GerCor

GerCor

Famous schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:50:
Vast niet. :N

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Probeer 't maar eens..... Gebeurt écht niet.

Wat er wél gebeurd op het moment dat je per-ongeluk de deuren ontgrendelt middels de AB nadat je het alarm al ingeschakeld had is het automatisch opnieuw afsluiten van de deuren en je kofferklep. Alarm staat er dan NIET (meer) op!!

• Vissa66
Scrtz schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:53:
[...]

Ja en dat ligt geeneens zo zeer aan Volkswagen maar gewoon aan die bekrompen overheid. Willen ze ook nog misschien 1 cent per liter gaan rekenen om meer geld vrij te maken voor een of ander milieuakkoord. Echt wie verzint het.
Klopt, bij de buurlanden koop je nog prima een hot hatchback voor een mooie prijs. Klote regering hier. :X

M3P 24'

• Scrtz
Jawel maar alleen als je geen deuren geopend hebt.

• Famous
Dan is het wanneer jij je auto unlockt maar de deuren niet opent.
Gaat die naar 30 seconde weer op slot.
edit; zie dat @Scrtz al gecorrigeerd had

@wimmel_1 maar op internet staan filmpjes dat het werkt, echt hoor!!

Nee, we hadden dit toen als verhaal aangehouden. Was bij een maat ingebroken en auto leeggehaald. Auto stond op de oprit, geen alarm of inbraakschade.
Dan maar een leuk verhaal ervan maken toch :+

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 09-04-2019 08:06 ]

• bobvdvalk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-01 11:42
Gisteren werd uit het niets bij mijn nieuwe Polo 2019 de front-assist geactiveerd op een druk kruispunt. Vele achter mij moesten daardoor dus ook een noodstop maken en het had best een ongeluk kunnen worden.

Ik heb geen idee hoe dit kon gebeuren, want er was echt niks aan de hand. Vraag me ook af waar die senor zit en dat ik het misschien moet schoonmaken? Of gewoon front assist helemaal uit zetten.. :s

• GerCor

GerCor

Ik moet toch eens testen hoe het precies werkt. Eergisteren de auto gewassen. Dan kom je een paar keer de situatie tegen dat het alarm in- en uitgeschakeld wordt. Op een gegeven moment zag ik dat het alarm ingeschakeld was maar de spiegels uitgeklapt waren. Ik dacht: 'huh?'

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 23:04
Heeft iemand ervaringen met een garage waar ze de badges van mijn Golf kunnen halen voor een leuk prijsje? (Lees: 10-20 euro)
Ik wil de badges "Bluemotion" achterkant en 2 aan de zijkanten eraf (laten) halen.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:41
The Conman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:10:
Heeft iemand ervaringen met een garage waar ze de badges van mijn Golf kunnen halen voor een leuk prijsje? (Lees: 10-20 euro)
Ik wil de badges "Bluemotion" achterkant en 2 aan de zijkanten eraf (laten) halen.
Dat kun je zelf prima doen.. beetje verwarmen met een fohn (liefst een goeie, verfbrander bijv.) dan wordt de lijm zacht. Dan met een visdraad rustig loshalen.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:24
bobvdvalk schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:44:
Gisteren werd uit het niets bij mijn nieuwe Polo 2019 de front-assist geactiveerd op een druk kruispunt. Vele achter mij moesten daardoor dus ook een noodstop maken en het had best een ongeluk kunnen worden.

Ik heb geen idee hoe dit kon gebeuren, want er was echt niks aan de hand. Vraag me ook af waar die senor zit en dat ik het misschien moet schoonmaken? Of gewoon front assist helemaal uit zetten.. :s
Sensor zit achter het logo. Gebeurde er iets op het kruispunt? Zodra degene voor je afremt om bijvoorbeeld af te slaan en jij laat de auto doorrollen kan de auto weleens denken oei dar wordt een botsing. Het kan in sommige situaties prettig zijn maar soms ook totaal niet.

Gisteren de Golf even naar de garage en een T-Roc sport mee gekregen. Hoge zit is erg prettig. Was zelf negatief verrast door het dashboard en de afwerking bij de deuren. De Golf staat duidelijk stapje hoger. Wel positief het was een 1.0 tsi. Rijdt meer dan prima d:)b

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-11 13:16

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Mijn eigen VW dealer deed het bij mijn Scirocco al bij aflevering, dus kan me voorstellen als je daar even navraagt, willen ze dat wel doen gok ik...

www.youtube.com/DerOllie

• The Eagle

The Eagle

Of je het nou zelf doet of laat doen, een paar uurtjes werk ben je zo verder. Vraag @max maar, die deed dat laatst bij zijn Skoda Kodiaq.
Als je een professional inhuurt ben je dus zeg 2 betaalde manuren verder. Dat red je niet met 20 euro, nog niet per uur.

Is het lease: bij de eerstvolgende beurt vragen of ze het mee willen nemen, doen ze wel.\
* The Eagle laatst de sticker van de leverende dealer er door de concullega af laten halen, was geen probleem :P

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 09-04-2019 16:59 ]

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:58:
[...]

Of je het nou zelf doet of laat doen, een paar uurtjes werk ben je zo verder. Vraag @max maar, die deed dat laatst bij zijn Skoda Kodiaq.
Als je een professional inhuurt ben je dus zeg 2 betaalde manuren verder. Dat red je niet met 20 euro, nog niet per uur.

Is het lease: bij de eerstvolgende beurt vragen of ze het mee willen nemen, doen ze wel.\
* The Eagle laatst de sticker van de leverende dealer er door de concullega af laten halen, was geen probleem :P
Zou het?

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 23:04
KhaZ schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:18:
[...]

Dat kun je zelf prima doen.. beetje verwarmen met een fohn (liefst een goeie, verfbrander bijv.) dan wordt de lijm zacht. Dan met een visdraad rustig loshalen.
Daar had ik aan gedacht. Heb alleen geen stopcontact in de buurt (woon op 16 hoog, een verlengkabel van 50 meter naar beneden laten lopen is geen optie). Een 12v->220v inverter ook al aan gedacht, maar ken niet zo snel iemand die dat heeft (ja ben gierig om 50 euro uit te geven voor iets wat ik waarschijnlijk maar een uurtje ga gebruiken)
DerOllie schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:28:
[...]

Mijn eigen VW dealer deed het bij mijn Scirocco al bij aflevering, dus kan me voorstellen als je daar even navraagt, willen ze dat wel doen gok ik...
Dat had die van mij ook gedaan met "Golf" en "TSI"
Bluemotion badges willen ze er niet afhalen omdat volgens hun dit milieu-dingen zijn. Vette onzin eigenlijk.
[...]

Het is inderdaad lease. De eerste beurt zal ergens halverwege volgend jaar zijn gezien hoeveel ik rijd. Moet ik nog een jaar lang rijden met bluemotion logos :)

• bobvdvalk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-01 11:42
Pannekoek81 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:17:
[...]

Sensor zit achter het logo. Gebeurde er iets op het kruispunt? Zodra degene voor je afremt om bijvoorbeeld af te slaan en jij laat de auto doorrollen kan de auto weleens denken oei dar wordt een botsing. Het kan in sommige situaties prettig zijn maar soms ook totaal niet.
Het was inderdaad op een kruispunt alleen er was niks voor me. Wel mensen achter mij ik reed zo'n 40km per uur dus voor de mensen achter mij was het ook flink remmen. Er was niks merkbaar waarom de auto opeens een noodstop moest maken.

• Famous
[...]

_O- _O- _O-

• The Eagle

The Eagle

The Conman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:41:
[...]

Daar had ik aan gedacht. Heb alleen geen stopcontact in de buurt (woon op 16 hoog, een verlengkabel van 50 meter naar beneden laten lopen is geen optie). Een 12v->220v inverter ook al aan gedacht, maar ken niet zo snel iemand die dat heeft (ja ben gierig om 50 euro uit te geven voor iets wat ik waarschijnlijk maar een uurtje ga gebruiken)

[...]

Dat had die van mij ook gedaan met "Golf" en "TSI"
Bluemotion badges willen ze er niet afhalen omdat volgens hun dit milieu-dingen zijn. Vette onzin eigenlijk.

[...]

Het is inderdaad lease. De eerste beurt zal ergens halverwege volgend jaar zijn gezien hoeveel ik rijd. Moet ik nog een jaar lang rijden met bluemotion logos :)
Ik heb zelf overwogen om die sticker er af te trekken, maar hoewel ik best wel handig ben leek de combinatie verfbrander en autolak mij geen handige combi. En ook lease, dus niet mijn auto en geen zin om voor evt schade op te draaien. Logo kun je idd nog met visdraad achter, sticker is wat lastiger. Zag het mezelf niet doen en ik heb het gereedschap (ook) niet. Dus de dealer vriendelijk aangekeken en die schrijven er graag een uurtje extra voor naar de leasemij. Mag die het weer uitzoeken met de dealer die hem ondergestickerd heeft ;)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

[...]

Nou nou een paar uurtjes....15 minuten en toen waren ze eraf. :)

Eerst met staalgaren/visdraad achter het embleem door om het embleem eraf te halen. Daarna met een caramelschijf de lijmresten verwijderen.

Na die caramelschijf merkte ik dat een keer polijsten geen overbodige luxe was (toch een waasje veroorzaakt in de lak). Dat heeft me een uurtje ouwehoeren en een tientje gekost bij een polijster uit de buurt. Moest sowieso langs want paar andere vegen ook laten weg polijsten.

Moest ik het opnieuw doen dan inderdaad goed heet stoken met een föhn en embleem met lijm en al eraf trekken. Beetje HG stickerverwijderaar voor hardnekkige restjes en je hebt ze eraf zonder polijsten.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Vissa66
Emblemen eraf ,,laten'' halen? :+

Djees, stukje visdraad en ze zijn er in 1 minuut af. :D

M3P 24'

• Famous
En voor stickers heb je deze wonder dingen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/igQS7ZXxJhVdbGY7aNvPeNQS/full.jpg

• Scrtz
Pannekoek81 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:17:
[...]

Gisteren de Golf even naar de garage en een T-Roc sport mee gekregen. Hoge zit is erg prettig. Was zelf negatief verrast door het dashboard en de afwerking bij de deuren. De Golf staat duidelijk stapje hoger. Wel positief het was een 1.0 tsi. Rijdt meer dan prima d:)b
Ja dat is echt niveautje Polo idd, jammer is dat voor zo'n mooie auto als de T-Roc. Het broertje van Audi, de Q2 heeft echter wel weer een vrij A3 achtig interieur. Had bij de T-Roc ook wel gemogen imo.

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:57:
Ja dat is echt niveautje Polo idd, jammer is dat voor zo'n mooie auto als de T-Roc. Het broertje van Audi, de Q2 heeft echter wel weer een vrij A3 achtig interieur. Had bij de T-Roc ook wel gemogen imo.
En een Škoda blijft een Škoda maar het interieur van bijvoorbeeld de nieuwe Scala komt toch aardig in de buurt van een Audi A3, qua 'looks'. Aan de andere kant, dat harde plastic. Het is even wennen, zit ook in de VW Caddy van het werk maar het niet zo dat ik dagelijks aan het dashboard of deuren moet voelen omdat het zo lekker voelt. M.a.w. na een tijdje zie je dat niet eens meer en boeit het volgens mij ook niet echt.

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
Scrtz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:57:
[...]

Ik vond de Polo kwalitatief nog net een stukje beter dan de T-Roc toen ik een keer in de showroom was. Vrij veel hard materiaal en plastic. Voelde goedkoop aan. Erg jammer inderdaad, want verder lijkt de T-Roc me een prima auto!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sow..... Denk dat ik ook maar eens voor een tweedehands GTE te veld ga. Dáár zit tenminste nog eens een partij "vermogen" in :+

Golf GTE

https://www.dasweltauto.n...navigatie-dab-app-connect

• Het Vosje
wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:33:
Sow..... Denk dat ik ook maar eens voor een tweedehands GTE te veld ga. Dáár zit tenminste nog eens een partij "vermogen" in :+

[Afbeelding: Golf GTE]

https://www.dasweltauto.n...navigatie-dab-app-connect
Zijn wel 2014 pk's, die zijn nu 5 jaar later vast niet meer zo sterk :+

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 15:17

Impry

Rallymedia.nl

GerCor schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:16:
[...]

En een Škoda blijft een Škoda maar het interieur van bijvoorbeeld de nieuwe Scala komt toch aardig in de buurt van een Audi A3, qua 'looks'. Aan de andere kant, dat harde plastic. Het is even wennen, zit ook in de VW Caddy van het werk maar het niet zo dat ik dagelijks aan het dashboard of deuren moet voelen omdat het zo lekker voelt. M.a.w. na een tijdje zie je dat niet eens meer en boeit het volgens mij ook niet echt.
Qua interieur comfort is vooral het rijgeluid (banden + wind) een groot verschillen tussen Skoda <--> VW en VW <--> Audi.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• GerCor

GerCor

Impry schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:09:
[...]

Qua interieur comfort is vooral het rijgeluid (banden + wind) een groot verschillen tussen Skoda <--> VW en VW <--> Audi.
Lijkt me sterk.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Stap maar van een Golf over in een Octavia, dan merk je serieus verschil.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Impry schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:40:
Stap maar van een Golf over in een Octavia, dan merk je serieus verschil.
Je moet voor de grap eens in een VW Up! gaan rijden en dan daarna vervolgens in het broertje/zusje met het Skoda label stappen.... De Citygo is ogenschijnlijk exact gelijk totdat je er mee over de snelweg gaat "boenderen" en je de radio ineens niet meer kan horen vanwege de omgeving / afrol geluiden :o

• The Eagle

The Eagle

Enig idee of dat dan niet ook gewoon de banden geweest hebben kunnen zijn?

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Natuurlijk hebben banden een (groot) aandeel hierin. Maar ook windruis bij de ramen ed (zeker op hogere snelheid) is een verschil.

Het zijn allemaal first world problems, want er is niets mis met Skoda, maar je merkt wel verschil.

• Famous
wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:40:
[...]

Je moet voor de grap eens in een VW Up! gaan rijden en dan daarna vervolgens in het broertje/zusje met het Skoda label stappen.... De Citygo is ogenschijnlijk exact gelijk totdat je er mee over de snelweg gaat "boenderen" en je de radio ineens niet meer kan horen vanwege de omgeving / afrol geluiden :o
Reed laatst een stukje in een nieuwe Up! Beats.
Wel een hoog plastic gehalte maar vond het leuk rijden! :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:12:
[...]

Reed laatst een stukje in een nieuwe Up! Beats.
Wel een hoog plastic gehalte maar vond het leuk rijden! :Y
Vriendin van me rijd met de Up! GTi .... Die is écht leuk en doet me weer een beetje denken aan de oude "Hot-Hatches" zoals de Peugeot 205GTi.

Gewoon een legale "kart" voor op de openbare weg :9

• Famous
wimmel_1 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:17:
[...]

Vriendin van me rijd met de Up! GTi .... Die is écht leuk en doet weer een beetje denken aan de oude "Hot-Hatches" zoals de Peugeot 205GTi.

Gewoon een legale "kart" voor op de openbare weg :9
Wat kost dat? O-)

Vind het leuke auto's maar volgens mij kosten ze gewoon 25 rooie aangekleed..

wellicht wat overdreven maar je koopt er gewoon een leuke Polo van volgens mij!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:21:
[...]

Wat kost dat? O-)

Zijn toch geen auto's. Pure armoede als je in zo'n klein autootje moet rijden. Kan het wel een GTI zijn, een beetje boom maakt dat niks uit. :+

• Famous

Als jij met je Golfje ertegenaan plakt ook niet..

Vind het wel leuke auto's :Y
En armoede zou ik het niet noemen met zon prijsklasse :o

Zie het al helemaal voor me, lekker zigzaggend door het verkeerd :P

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:21:
[...]

Wat kost dat? O-)

De Up is zeker leuk, paar keer als leenauto mee gehad. Lekker vlot en verrassend ruim van binnen.

Maar GTI hadden ze bij de Golf moeten houden. Een Polo GTI heb ik al m'n bedenkingen bij laat staan een Up GTI.

• Famous
sambalbaj schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:27:
[...]

De Up is zeker leuk, paar keer als leenauto mee gehad. Lekker vlot en verrassend ruim van binnen.

Maar GTI hadden ze bij de Golf moeten houden. Een Polo GTI heb ik al m'n bedenkingen bij laat staan een Up GTI.
Tja, dat zullen mensen ook over een C43 amg zeggen tov van een E63(s) of S63 AMG.

Blijkbaar is er een markt voor :)

• The Eagle

The Eagle

sambalbaj schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:27:
[...]

Een Up GTI...das een beetje de chihuahua van VW dan. Klein keffertje met capsones, denkt dat ie heel groot is :P

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-11 12:56

fheerens

ir.

Ik ga jullie voor nu helaas verlaten. Was een fijn topic, een warm bad :P Maar helaas was overname van de LM niet mogelijk en was private lease belachelijk kostbaar (725 p/mnd) 8)7 Bolide gaat lekker de pool in, dus wellicht zie ik hem nog eens langs rijden.
Vandaag een Italiaanse schone aangeschaft. O+
Even wennen, maar de TCT bak is nog net even fijner dan de DSG! Ik mis Discover, DynAudio en vooral ACC direct :'( Maar Alfa Romeo heeft altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad.
Veilige kilometers voor iedereen! ;w
offtopic:
En voor mij vooral kilometers zonder Alfa-kuren...

In AvE we trust

• GerCor

GerCor

fheerens schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 00:09:
Ik ga jullie voor nu helaas verlaten. Was een fijn topic, een warm bad :P Maar helaas was overname van de LM niet mogelijk en was private lease belachelijk kostbaar (725 p/mnd) 8)7 Bolide gaat lekker de pool in, dus wellicht zie ik hem nog eens langs rijden.
Vandaag een Italiaanse schone aangeschaft. O+
Even wennen, maar de TCT bak is nog net even fijner dan de DSG! Ik mis Discover, DynAudio en vooral ACC direct :'( Maar Alfa Romeo heeft altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad.
Veilige kilometers voor iedereen! ;w
offtopic:
En voor mij vooral kilometers zonder Alfa-kuren...
Jezus, wat een giga stap terug. Italiaanse auto's: ze roesten al in de folder. >:)

• GerCor

GerCor

Pssst, het is niet direct mijn bedoeling reclame te maken voor een product maar voor diegene die wachten op de iOS versie van OBDeleven: https://obdeleven.com/nextgen/

Voor nog meer plezier beleven aan een Volkswagen (en de rest van de VAG bedrijven).

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
Famous schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:42:
[...]

Tja, dat zullen mensen ook over een C43 amg zeggen tov van een E63(s) of S63 AMG.

Blijkbaar is er een markt voor :)
Zou toch wel eens een Passat GTI willen zien met 450pk o.i.d. Komt de familieman even voorbij knallen met 280km/h op de autobahn :*)

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:44:
Pssst, het is niet direct mijn bedoeling reclame te maken voor een product maar voor diegene die wachten op de iOS versie van OBDeleven: https://obdeleven.com/nextgen/

Voor nog meer plezier beleven aan een Volkswagen (en de rest van de VAG bedrijven).
En ook nog eens dubbel posten :+
Maar de VCDS voldoet ;)
Arcastin schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:50:
[...]

Zou toch wel eens een Passat GTI willen zien met 450pk o.i.d. Komt de familieman even voorbij knallen met 280km/h op de autobahn :*)
Dat zijn toch wel hoge cijfers voor een GTI.
De Golf R Variant heeft 300pk en is nou niet de snelste + begrensd op 250km/u.

Denk dat je dan meer in de hoek moet zoeken van de Arteon die een upgrade krijgt :)
Arteon met 400pk lijkt mij zeker wat, denk alleen dat die aangekleed niet onder de 90 rooie te krijgen zal zijn.. 8)7

Dan zou ik toch liever een E63s 4M+ AMG kopen van een jaar oud :D :D

• GerCor

GerCor

Famous schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:15:
En ook nog eens dubbel posten :+
Maar de VCDS voldoet ;)
Ik denk dat er meer mensen zijn met een iOS device dan met VCDS. En, voor mij is dubbel posten twee keer hetzelfde bericht op twee verschillende fora. Zo zie je maar weer.

Hoe dan ook, het is voor de mensen met de iOS device en in dit geval, een Volkswagen. 1 + 1 = 2.

• Het Vosje
Heeft een 2018 Leon FR (1.4tsi 150pk) dezelfde DSG7 (DQ200) als die vanaf 2013 in de meeste VW's ligt?

Nee ik ga niet over, recent in gereden ... leuke auto met vrijwel alle opties die er zijn :o

• Famous
Het Vosje schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:52:
Heeft een 2018 Leon FR (1.4tsi 150pk) dezelfde DSG7 (DQ200) als die vanaf 2013 in de meeste VW's ligt?

Nee ik ga niet over, recent in gereden ... leuke auto met vrijwel alle opties die er zijn :o
Jip.

Edit;
Lekker bommetje...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ttjc3SmCWTr2bXnP8jeGF6iq/full.png

[ Voor 14% gewijzigd door Famous op 12-04-2019 18:58 ]

• GerCor

GerCor

Net de nieuwe T-Cross gespot. Dezelfde kleur als hier op de beginpagina. Ik stond er pal naast en vond het niet kunnen om dan gelijk maar een foto te maken. Ziet er prima uit.

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:44:
[...]

Ik denk dat er meer mensen zijn met een iOS device dan met VCDS.
En de meeste willen er 1x gebruik van maken.
Dan is zoiets aanzienlijk duurder dan even langs iemand rijden die 't voor niets of weinig instelt met vcds?

Waarom geen foto schieten van de nieuwe T-Cross?
Kan gewoon >:)

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:31
Exit oude blauwe Golf: :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4pZKPLgpu2VHMUGXNueCssUK/full.jpg

Insert nieuwe blauwe Golf :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1j6J0gT1XOqCZfqURbN76due/full.jpg

Spec:
1.0TSI Handbak (uiteraard >:) )
Lane-assist/Light-assist/Dynamic road sign display
Blind spot monitoring
Trekhaak
All de basic uitrusting: navi, DAB, AA/Carplay, camera, sensoren rondom, ACC, climatronic, etc.

[ Voor 36% gewijzigd door AndRo555 op 12-04-2019 22:23 ]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 22:39

Oekol

waka waka hey hey

GerCor schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:44:

Niet alleen IOS lees ik, android ook. Dus dat is positief voor mij! Ben benieuwd wat zoiets kosten moet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Famous
AndRo555 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Spec:
Lane-assiss/Light-assist/Dynamic road sign display
Blind spot monitoring
Trekhaak
All de basic uitrusting: navi, DAB, AA/Carplay, camera, sensoren rondom, ACC, climatronic, etc.
Leuke upgrade :)
Veel plezier ermee 8) !

• The Eagle

The Eagle

AndRo555 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Spec:
Lane-assist/Light-assist/Dynamic road sign display
Blind spot monitoring
Trekhaak
Mooie upgrade :)
Maar 1.0 TSI, een handbak en ACC...geen fijne combi. ACC werkt maar tot de 30 km per uur en zelfs in de sportstand trekt ie niet door als ie vrij baan heeft, tenzij je overmatig terugschakelt en ie ineens wel toeren kn maken. Maar dan kun je net zo goed helemaal zelf rijden.
Heb die combi een maand of 8 gereden, prima auto, maar dat biel me toch echt tegen.

• GerCor

GerCor

Leoon. schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:11:
[...]

Niet alleen IOS lees ik, android ook. Dus dat is positief voor mij! Ben benieuwd wat zoiets kosten moet.
Android is al jaren beschikbaar. Kopen met de Kerst: €60 voor de Pro. Anders €90.

Wat de next gen. gaat kosten? Geen idee. Zal nooit veel duurder zijn.
Famous schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:03:
En de meeste willen er 1x gebruik van maken.
Dan is zoiets aanzienlijk duurder dan even langs iemand rijden die 't voor niets of weinig instelt met vcds?
De meesten wel en zeker aan te bevelen. Dat ben ik met je eens. Maar ik ben er al 3 keer geweest omdat je toch weer wat dingen ontdekt die je ook wilt. Bijvoorbeeld mijn mistlampen gingen aan bij CH/LH. Was mij wel gevraagd en leek mij 'onschuldig' dus doe maar. Maar ik begon me er toch aan te ergeren. Best wel pauper-isch. En via DM en de dongle weer uit kunnen zetten anders was ik er voor de 4e keer geweest. But, hey. That's me. Never a dull moment.

Ik zit er aan te denken mijn bochtenverlichting - qua tijd inschakeling - op te krikken naar 60 km p/u. En als ik dat eenvoudig zelf even kan doen met de dongle ….. Het is eerder dat je de mogelijkheid hebt, en daarom overweegt, kleine dingen zelf aan te passen tegenover een eind rijden om het te laten doen. Voor het opkrikken rij ik niet naar Voorburg. Moet ik een afspraak maken met @Rainesh en dan moet hij zich weer vrijmaken voor zoiets kleins.
Waarom geen foto schieten van de nieuwe T-Cross?
Kan gewoon >:)
Ik keek recht in de snuffert van die kerel. Stond naast mij en ik 'mocht' eerder dan hem gaan rijden. Maar mocht ik moeten 'downgraden' >:) dan eerder de T-Cross dan een Polo.

[ Voor 69% gewijzigd door GerCor op 13-04-2019 12:46 ]

• GerCor

GerCor

Oeps.

[ Voor 99% gewijzigd door GerCor op 13-04-2019 12:45 ]

• Vissa66
Famous schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:26:
[...]
Jip.

Edit;
Lekker bommetje...
<3 <3 <3

M3P 24'

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
Zo, vandaag de golf 2 geüpgrade naar een wagen met Android auto. Volgende week nog een draadloze oplader inbouwen en dan kan ik zeggen dat ik een moderne auto heb :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aIZLwmH.jpg

• GerCor

GerCor

Uberdude schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:40:
Zo, vandaag de golf 2 geüpgrade naar een wagen met Android auto. Volgende week nog een draadloze oplader inbouwen en dan kan ik zeggen dat ik een moderne auto heb :+
[Afbeelding]
Ziet er geinig uit. Eerste wat bij me opkwam toen ik de foto zag: diefstalgevoelig.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Uberdude schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:40:
[Afbeelding]
Abs, tcs, airbags, cc, acc, etc etc ook allemaal ingebouwd??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Uberdude
als hij dicht geklapt zit valt het al minder op en heb er ook veiligheids schroefjes ingedraaid met een kopje wat niet veel voor komt

• GerCor

GerCor

Wat mij vroeger (Opel GSI) ook heeft geholpen. Ik woonde toen in het centrum van Hilversum.

Een sticker van een niet bestaand merk inbraakbeveiliging. En dan voor een paar centen rode lampjes. d:)b

• Uberdude
Zitten stickers op mn ruiten van de start onderbreker die ik heb ingebouwd met een mooi rood knipperend lampje. Woon dan wel in woensel maar ik heb ondertussen al een stuk of 6 keer gewoon weekenden mn auto open laten staan omdat ik was vergeten hem dicht te doen en nogsteeds niks gejat gelukkig

• Famous
Boefje..
In Nederland erg leuk!
Kan je flink wat mensen/autos mee te kijk zetten. Toch weegt een R redelijk wat.

Jouw auto eenmaal op gang blijft ook _/-\o_
Ze kunnen wel wat bij VAG.

• GerCor

GerCor

Uberdude schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:58:
Zitten stickers op mn ruiten van de start onderbreker die ik heb ingebouwd met een mooi rood knipperend lampje. Woon dan wel in woensel maar ik heb ondertussen al een stuk of 6 keer gewoon weekenden mn auto open laten staan omdat ik was vergeten hem dicht te doen en nogsteeds niks gejat gelukkig
Mijn vriendin vergeet ook wel eens de auto op slot te doen, zoals gisteren ook weer. Excuus? 'Ik had mijn handen vol'.

Toch maar eens kijken naar automatisch op slot en dat koppelen aan haar sleutel. _O-

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:31
GerCor schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:57:
[...]

Mijn vriendin vergeet ook wel eens de auto op slot te doen, zoals gisteren ook weer. Excuus? 'Ik had mijn handen vol'.

Toch maar eens kijken naar automatisch op slot en dat koppelen aan haar sleutel. _O-
Of verhuizen naar Belgie, kost je/ze 58 euro per keer ;) :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/11/58-euro-boete-voor-niet-afgesloten-auto-artikel-zal-uit-herzie/

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 13:06
Lange tijd niks gepost, werd weer eens tijd.

Ben hiermee weer eens verder gegaan.
ACC in aanbouw

Als eerst een testopstelling gemaakt waarbij de ACC radar gemonteerd zit op de grill, heel high tech natuurlijk :P
ACC radar kop

Hierna de ecu uitgelezen en aangepast zodat ACC aangezet kan worden in long coding ;) .
Helaas kreeg ik gelijk de verwachte storingsmeldingen over geen communicatie met de ECU :'(
ECU open

ACC error

Wat documentatie doorgelezen (5000+ pagina's PDF !) van de ecu, en wat aanpassingen doorgevoerd in de software.
Hierna terug in de auto geflashed en voilla, we hebben geen storingen meer en een werkende acc systeem _/-\o_

ECU data

ACC werkt

Ook front assist werkt :)
front assist werkt

Gelijk ook de documentatie vergeleken met een RoW ECU en olie temperatuur weergave ingeschakeld.
olie sensor aangesloten

aux display werkt ook

Volgende stap is het monteren van de ACC radar achter de VW logo en deze voorzien van een speciale "doorlatende" embleem.

Veel dank aan de jongens van Vagtechniek voor het helpen met ECU coderingen _/-\o_

• GerCor

GerCor

@tolunaygul12 Wordt helemaal TOP, zo te zien. Mooie toepassingen ….

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 13:06
GerCor schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:52:
@tolunaygul12 Wordt helemaal TOP, zo te zien. Mooie toepassingen ….
Was even klote met software, maar het is allemaal gelukt ;)

Binnenkort even bumper eraf halen en kijken voor een bevestigingssysteem.. OEM niet beschikbaar voor golf 6 :P

Gelijk ook Webasto plaatsen en aansluiten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tolunaygul12 schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:41:
[...]

Was even klote met software, maar het is allemaal gelukt ;)

Binnenkort even bumper eraf halen en kijken voor een bevestigingssysteem.. OEM niet beschikbaar voor golf 6 :P

Gelijk ook Webasto plaatsen en aansluiten.
Ik zát al te kijken en meende nog een opmerking te gaan maken over je MFD waar een Golf VII afgebeeld is in de afbeelding voor "Front-Assist" :*)

Je moet dus nú gewoon altijd áchter een Golf VII blijven rijden, hé :9 >:)

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Op zoek naar nieuwe auto, interesse gaat uit naar een Golf, tweedehands.
Weet iemand een betrouwbare dealer in regio Utrecht?

Pon dealer Barneveld bv heeft groot aanbod maar de laatste paar Google reviews doen het overkomen als een louche bedrijf

[ Voor 37% gewijzigd door Deruxian op 14-04-2019 21:10 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nou, ik mag officeel de switch maken van het VW topic naar het SKODA topic. Blijven wel netjes in de VAG groep. Polo mag de deur uit, en er komt een rapid spaceback voor in de plaats.
Nog aardig lang geswitched tussen golf/octavia/rapid. Uiteindelijk besloten dat ik helemaal niet zo'n grote auto nodig had.

Overigens, @azz_kikr Kan jij mij even een berichtje sturen? (ik kan jou blijkbaar niet meer een bericht sturen)

PSN & XBL: Denkoyugo

Pagina: 1 ... 106 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS